Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Working closely with the manufacturing team and value stream leadership to determine the best way to resolve supply constraints and balance service, inventory, and cost to meet business targets
Maintaining detailed and up-to-date production schedules, determining schedule priorities, and analyzing production schedules to monitor schedule attainment
Controlling the short and mid-term capacity situation on a daily basis for given work centers, escalating any capacity issues and constraints internally
Leading and/or participating in data analysis and hands-on parameter management improvement efforts
Knowing, understanding, and improving key metrics such as Backorders, Lead Time Adherence, OTIF, Inventory, etc. These topics will require daily communication and participation in the Tier process
Actively managing working and non-working inventories in assigned businesses to maintain compliance and achieve inventory investment targets
Zapewnienie najwyższej jakości surowców, półproduktów i wyrobów gotowych
Identyfikowanie obszarów do doskonalenia, wdrażanie działań korygujących i zapobiegawczych oraz weryfikacja ich efektywności
Prowadzenie procesów reklamacyjnych
Opracowywanie, wdrażanie oraz aktualizacja dokumentacji jakościowej
Pełnienie funkcji auditora wewnętrznego i zewnętrznego oraz aktywny udział w auditach
Ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością w celu zapewniania zgodności z wymaganiami IATF 16949, specyficznymi wymaganiami klientów oraz wymaganiami korporacyjnymi
Specjalista ds. BHP i Ochrony Środowiska (New Health Care Company) (m/f/x)
Kowalska 143, Psie Pole, Wrocław
Wygasła: 25.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
nadzorowanie przestrzegania w zakładzie przepisów prawa oraz wymogów korporacyjnych w zakresie BHP i ochrony środowiska
budowanie świadomości bezpieczeństwa, opracowywanie i nadzorowanie programów oraz działań kształtujących właściwą postawę pracowników i propagujących kulturę bezpieczeństwa
współtworzenie, wdrażanie i nadzorowanie funkcjonowania wymaganych procedur i instrukcji oraz programów korporacyjnych w zakresie bezpieczeństwa
zapewnienie wsparcia merytorycznego w zakresie BHP dla całej organizacji
inicjowanie i wdrażanie działań oraz współpraca w realizowaniu inwestycji i wdrażaniu rozwiązań organizacyjno-technicznych mających na celu stałą poprawę bezpieczeństwa pracowników i minimalizację ryzyka zawodowego
zapewnienie realizacji obowiązków i wymagań formalnoprawnych w zakresie BHP (sprawozdawczość, prowadzenie dokumentacji wymaganej przepisami)
prowadzenie audytów wewnętrznych oraz szkoleń w zakresie BHP
kontrola kluczowych wskaźników w zakresie BHP oraz raportowanie do korporacji,
współpraca z jednostkami zewnętrznymi i administracją państwową w obszarze bhp
nadzór nad kwestiami BHP przy realizacji projektów inwestycyjnych
Utrzymanie w ruchu, serwis, dostrajanie i naprawy urządzeń oraz maszyn produkcyjnych
Wykonywanie przeglądów technicznych, konserwacji, remontów maszyn, urządzeń oraz istniejących instalacji
Podejmowanie wszelkich działań mających na celu przywrócenie, usprawnienie funkcjonowania maszyn, urządzeń oraz instalacji z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i urządzeń
Udział w instalowaniu maszyn i urządzeń produkcyjnych
Nadzorowanie prawidłowej eksploatacji maszyn i urządzeń oraz usuwanie ewentualnych awarii i usterek
Zapewnienie bezpiecznego i sprawnego funkcjonowania maszyn i urządzeń produkcyjnych
Przestrzeganie i znajomość polityk oraz procedur obowiązujących na danym stanowisku, przepisów BHP i ppoż
Obsługa i nadzór nad pracą maszyn produkcyjnych. Terminowe realizowanie zleceń produkcyjnych. Kontrolowanie jakości wyrobu gotowego. Dbanie o czystość i porządek
od 5 073 PLN
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Pracownik Produkcji (Operator)
Wrocław
Wygasła: 30.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
pracownik fizyczny
Obowiązki:
Terminowe realizowanie zleceń produkcyjnych oraz ich raportowanie w systemie informatycznym
Obsługiwanie maszyn i urządzeń pomocniczych (slitery, wózek, itp)
Rozliczanie zleceń produkcyjnych
Kontrolowanie jakości wyrobu gotowego (zgodność ze specyfikacją) oraz wykonywanie testów jakościowych
Jako Specjalista ds. BHP i Ochrony Środowiska będziesz mieć możliwość wykorzystania nabytego doświadczenia i poszerzenia go o nowe, w oparciu o najbardziej różnorodne i innowacyjne środowisko
Będziesz mieć realny wpływ na działanie firmy poprzez:
• nadzorowanie przestrzegania w zakładzie przepisów prawa oraz wymogów korporacyjnych w zakresie BHP i ochrony środowiska
• budowanie świadomości bezpieczeństwa, opracowywanie i nadzorowanie programów oraz działań kształtujących właściwą postawę pracowników i propagujących kulturę bezpieczeństwa
• współtworzenie, wdrażanie i nadzorowanie funkcjonowania wymaganych procedur i instrukcji oraz programów korporacyjnych w zakresie bezpieczeństwa
• zapewnienie wsparcia merytorycznego w zakresie BHP dla całej organizacji
• inicjowanie i wdrażanie działań oraz współpraca w realizowaniu inwestycji i wdrażaniu rozwiązań organizacyjno-technicznych mających na celu stałą poprawę bezpieczeństwa pracowników i minimalizację ryzyka zawodowego
• zapewnienie realizacji obowiązków i wymagań formalnoprawnych w zakresie BHP (sprawozdawczość, prowadzenie dokumentacji wymaganej przepisami)
• prowadzenie audytów wewnętrznych oraz szkoleń w zakresie BHP
• kontrola kluczowych wskaźników w zakresie BHP oraz raportowanie do korporacji,
• współpraca z jednostkami zewnętrznymi i administracją państwową w obszarze bhp
• nadzór nad kwestiami BHP przy realizacji projektów inwestycyjnych
Utrzymanie w ruchu, serwis, dostrajanie i naprawy urządzeń oraz maszyn produkcyjnych
Wykonywanie przeglądów technicznych, konserwacji, remontów maszyn, urządzeń oraz istniejących instalacji
Podejmowanie wszelkich działań mających na celu przywrócenie, usprawnienie funkcjonowania maszyn, urządzeń oraz instalacji z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i urządzeń
Udział w instalowaniu maszyn i urządzeń produkcyjnych
Nadzorowanie prawidłowej eksploatacji maszyn i urządzeń oraz usuwanie ewentualnych awarii i usterek
Zapewnienie bezpiecznego i sprawnego funkcjonowania maszyn i urządzeń produkcyjnych
Przestrzeganie i znajomość polityk oraz procedur obowiązujących na danym stanowisku, przepisów BHP i ppoż
Review new coming demand and convert it into production schedule
Control short term capacity situation on daily basis for given work centers, escalate any capacity issues and constraints internally
Prepare data and participate in daily Tier 2 shop floor meetings
Control shipping sequence
Review on daily basis Service Levels (Backlog, LTA) for given area, identify areas for improvement and escalate expected service risks to manage them proactively
Review inventory levels in terms of plant targets achievement
Reduce slow moving inventory by identifying dispositions and exploring prevention methods
Participate in cross-functional activities based on current needs
Product Stewardship Engineer with English and Italian or French
Wrocław
Wygasła: 30.09.2022
full-time
umowa o pracę
full office work, home office work, hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
As Product Steward you will have the opportunity to use the experience you have gained and expand it with a new one, based on the most diverse and innovative environment
You will have a real impact on the operation of the company by:
- assuring compliance of 3M products label information according to EU/country specific legislations-the countries scope responsibility depends on Your language skills and company priorities
- working with internal and external customers to gather needs for label content development
- working with internal and external subject matter experts to monitor the emerging regulations and trends
- communicating the requirements to the labeling process Stakeholders
- tracking the progress of labeling changes/development
- coordinating the implementation of labeling changes
Product Stewardship Engineer with English and German or Swedish
Wrocław
Wygasła: 30.09.2022
full-time
umowa o pracę
full office work, home office work, hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
As Product Steward you will have the opportunity to use the experience you have gained and expand it with a new one, based on the most diverse and innovative environment
You will have a real impact on the operation of the company by:
- assuring compliance of 3M products label information according to EU/country specific legislations-the countries scope responsibility depends on Your language skills and company priorities
- working with internal and external customers to gather needs for label content development
- working with internal and external subject matter experts to monitor the emerging regulations and trends
- communicating the requirements to the labeling process Stakeholders
- tracking the progress of labeling changes/development
- coordinating the implementation of labeling changes
Product Stewardship Engineer with English and Dutch or Danish
Wrocław
Wygasła: 30.09.2022
full-time
umowa o pracę
full office work, home office work, hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
As Product Steward you will have the opportunity to use the experience you have gained and expand it with a new one, based on the most diverse and innovative environment
You will have a real impact on the operation of the company by:
- assuring compliance of 3M products label information according to EU/country specific legislations-the countries scope responsibility depends on Your language skills and company priorities
- working with internal and external customers to gather needs for label content development
- working with internal and external subject matter experts to monitor the emerging regulations and trends
- communicating the requirements to the labeling process Stakeholders
- tracking the progress of labeling changes/development
- coordinating the implementation of labeling changes
Product Stewardship Engineer with English and Finish or Norwegian
Wrocław
Wygasła: 30.09.2022
full-time
umowa o pracę
full office work, home office work, hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
As Product Steward you will have the opportunity to use the experience you have gained and expand it with a new one, based on the most diverse and innovative environment
You will have a real impact on the operation of the company by:
- assuring compliance of 3M products label information according to EU/country specific legislations-the countries scope responsibility depends on Your language skills and company priorities
- working with internal and external customers to gather needs for label content development
- working with internal and external subject matter experts to monitor the emerging regulations and trends
- communicating the requirements to the labeling process Stakeholders
- tracking the progress of labeling changes/development
- coordinating the implementation of labeling changes
Kierownik Planowania Zakupów EMEA (Grupa Biznesowa „Consumer”)
Kowalska 143, Psie Pole, Wrocław
Wygasła: 18.09.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna, praca zdalna, praca hybrydowa
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Zarządzanie zespołem planistów zakupów materiałów produkcyjnych dla fabryk w rejonie EMEA dla grupy biznesowej „Cosumer” oraz wdrożenie standardu pracy spójnego dla całego regionu EMEA
Zapewnienie dostępności surowców oraz opakowań do produkcji aby umożliwić wykonanie planów produkcyjnych w fabrykach zgdnie z założonym terminem
Monitoring, kontrolę i optymalizację poziomu zapasów w fabrykach zg z założonymi celami (Inventory value $, Inventory turns, NWI) oraz utrzymanie właściwego poziomu zapasu bezpiecznego
definiowanie akcji aby uzyskać poprawny poziom zapasu, jak np określanie MOQ, poziomu zapasu bezpiecznego, politykę zakupową itp
Definiowanie zasad planowania zakupów produkcyjnych we współpracy z partnerami EMEA i działem zakupów strategicznych
Utrzymywanie dobrych relacji z dostawcami
Koordynowanie procesów PIPO oraz NPI w fabrykach, podejmowanie akcji aby zminimalizować zapas nierotujący
Ponadto będziesz pracował ze swoim zespołem nad rozwojem ich kompetencji tak aby zagwarantować jak najlepszy poziom serwisu dla fabryk w grupie „Consumer” oraz zachowanie ciągłości produkcji. W swojej roli będziesz dzielił się swoją wiedzą, jak również podejmował strategiczne decyzje dla zespołu, współpracując jednocześnie z lokalnymi grupami planistów produkcji w fabrykach EMEA oraz centralą supply chain w Szwajcarii
Planista Produkcji (Dział Produkcji Środków Ochrony Indywidualnej)
Wrocław
Wygasła: 18.09.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Jako Planista Produkcji będziesz mieć możliwość wykorzystania nabytego doświadczenia i poszerzenia go o nowe, w oparciu o najbardziej różnorodne i innowacyjne środowisko
Planowanie produkcji na bazie zamówień od klientów
Tworzenie i aktualizcja harmonogramów produkcji
Odpowiedzialność za średnio i długoterminowe planowanie/analizę zdolności produkcyjnych w trybie tygodniowym/miesięcznym dla obszarów odpowiedzialności, eskalowanie wszelkich problemów i wewnętrznych ograniczeń zdolności produkcyjnych
Codzienna analiza wyników serwisowych ( Backlog, LTA, Late Process Orders) dla danego obszaru, identyfikacja obszarów wymagających poprawy i eskalacja ewentualnych ryzyk do kierownictwa
Analiza i redukcja zapasów nierotujących poprzez identyfikację możliwości ich wykorzystania i badanie metod zapobiegania
Udział i prowadzenie projektów w zakresie poprawy usług, zarządzania zapasami, wydajności i efektywności dystrybucji
Zarządzanie procesem PIPO dla wyrobów gotowych
Inicjowanie współpracy z innymi działami, takimi jak obsługa klienta, jakość, inżynieria, marketing i produkcja, aby sprostać wymaganiom klientów
Responsible for monitoring respective CDM work queues for new requests. Issue resolution, respecting the cycle time, leveraging workload within a team to meet Service Level Agreements (SLA). Managing all kind of CDM requests, which are:
• Creating new account in SAP: sold-to, ship-to, bill-to etc
• Maintenance customer accounts
• Handle all Customer Data Management Cases
• Check legal requirements and assure approvement processes are followed
• Understanding downstream processes and assess the request on possible impact
• Process the case according to Global MDM standards
Apply the outcome of project work (eg supporting Data quality projects) Identify opportunities to improve data quality and reduce tasks cycle time
Leading initiatives in the space of Data Automation to automate and improve production lines
Proposing and building manufacturing data architecture for the plant, work area, line (machine, edge, cloud) in cooperation with the global teams
Implementation of tools for data acquisition, automation, visualization and reporting
Lead complex data automation, integration and visualization projects involving other engineers and cross-functional team members
Drive data analysis (including real-time data) to look for opportunities for improvements through historical data and failure analysis and predictive/AI/ML solutions development
Collaborate with other team members on data flows and opportunities for mathematical and statistical model development
Cooperate between IT and OT to drive effective, secure and sustainable solutions
Closely cooperate with various functions locally and globally
Support and drive IT/OT standards adoption and implementation across the plant
Zapewnienie ciągłego wsparcia w zakresie raportów i analiz dla organizacji produkcyjnej w Polsce
Przekazywanie wiedzy oraz szkolenie użytkowników w zakresie nowych i obecnych metryk
Przygotowywanie wskaźników/metryk/raportów związanych ze stabilizacją i optymalizacją systemów i procesów; przekładanie zgłaszanych potrzeb raportowych na wymagania techniczne dotyczące raportów
Analizowanie danych oraz rekomendowanie rozwiązań w celu usprawniania procesów
Współpraca z Global Super User Network oraz zespołem analityków w regionie EMEA w celu dzielenia się doświadczeniami, pomysłami oraz wypracowanymi rozwiązaniami
Utrzymanie spójności w rozumieniu i stosowaniu metryk w organizacji produkcyjnej w Polsce
Tworzenie i utrzymywanie dokładnych i aktualnych harmonogramów produkcji
Odpowiedzialność za średnio i długoterminowe planowanie/analizę zdolności produkcyjnych w trybie tygodniowym/miesięcznym dla obszarów odpowiedzialności, eskalowanie wszelkich problemów i wewnętrznych ograniczeń zdolności produkcyjnych
Codzienna analiza wyników serwisowych ( Backlog, LTA, Late Process Orders) dla danego obszaru, identyfikacja obszarów wymagających poprawy i eskalacja ewentualnych ryzyk do kierownictwa
Analiza i redukcja zapasów nierotujących poprzez identyfikację możliwości ich wykorzystania i badanie metod zapobiegania
Udział w projektach FTS w zakresie poprawy usług, zarządzania zapasami, wydajności i efektywności dystrybucji
Zarządzanie procesem PIPO dla wyrobów gotowych
Inicjowanie współpracy z innymi działami, takimi jak obsługa klienta, jakość, inżynieria, marketing i produkcja, aby sprostać wymaganiom klientów
Process Information & Control Solutions Project Engineer
Wrocław
Wygasła: 29.06.2022
full-time
umowa o pracę
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Employee will be responsible for designing and applying a variety of control technologies, including PLC control, vision systems, AC/DC motion control, interactive operator/machine interface, data acquisition, systems integration, and systems commissioning
Work includes an emphasis on programming in a wide variety of formats specific to individual supplier’s hardware. Employee will be responsible for analyzing of proposed solutions, cooperation and coordination of integrators
Employee will participate in projects assumptions reviewing. In case of projects realized externally, will be responsible for design review and will participate in commissioning
Employer require close cooperation with investment project managers, participation in the schedule and budget compilation, in the scope related to the designing automation systems
Zapewnienie ciągłego wsparcia w zakresie raportów i analiz dla organizacji produkcyjnej w Polsce
Przekazywanie wiedzy oraz szkolenie użytkowników w zakresie nowych i obecnych metryk
Przygotowywanie wskaźników/metryk/raportów związanych ze stabilizacją i optymalizacją systemów i procesów; przekładanie zgłaszanych potrzeb raportowych na wymagania techniczne dotyczące raportów
Analizowanie danych oraz rekomendowanie rozwiązań w celu usprawniania procesów
Współpraca z Global Super User Network oraz zespołem analityków w regionie EMEA w celu dzielenia się doświadczeniami, pomysłami oraz wypracowanymi rozwiązaniami
Utrzymanie spójności w rozumieniu i stosowaniu metryk w organizacji produkcyjnej w Polsce
Planning Service Center Lead, EMEA Consumer Business Group
Wrocław
Wygasła: 23.06.2022
full-time
umowa o pracę
manager / supervisor
Obowiązki:
As Planning Service Center Lead (PSC) you will play a key role for coaching and guiding the procurement planning team for the entire Consumer Business Group (CBG), ensuring all the manufacturing location producing for our Business Group have the right level of components available to guarantee excellent service level to our final customers. In this role you will be able to provide supply chain expertise and tactical/strategical directions to the team, interacting with production planning leaders in the plants and main stakeholders in the Manufacturing and Supply Chain organization to ensure right level of service, cash and cost
The impact you will make in this role
- You will lead a team of supply chain professional through coaching, ensuring business expectaction are clear and standard processes followed
- You will drive continuous improvement projects in collaboration with other PSC Leads and Enterprise Operation Support team to ensure process gaps are known, addressed and solved
- You will implement and adjust clear action plans/solutions and assign resources with full accountability to achieve results of functional area (service, cost, cash)
- You will motivate the CBG procurement planning team to step out of their comfort zone and take calculate risks through Inside-Out coaching technic
supervising compliance with the polish law and corporate requirements in the field of health, safety and environmental
building safety awareness, developing and supervising programs and activities that shape the proper attitude of employees and promote a safety culture,
co-creating, implementing and supervising the functioning of the required procedures and instructions as well as corporate programs,
providing support in the field of health and safety for the entire organization,
initiation and implementation of activities and cooperation in the implementation of investments, including technical solutions aimed at constant improvement of employee safety and minimization of occupational risk,
ensuring the obligations and formal and legal requirements in the field of health and safety (reporting, keeping documentation required by law),
conducting internal audits and training in the field of health and safety,
control of key health and safety indicators and reporting to corporations,
cooperation with external bodies and state administration in the field of health and Safety
performing other tasks specified in the polish ordinance on the health and safety service
supervision over health and safety issues in the implementation of investment projects
Support strategic alignment of activities including understanding the impact of global decisions on functional processes in particular related to the Value Stream Improvement Plans
Manage projects for respective divisions with the appropriate timeline to ensure continued progression, ownership, and prioritization of projects
Manage all projects progression to ensure projects stay on track and in scope to meet the projected deadline
Manage cross-functional project teams
Manage ad hoc projects to support Business growth, compliance and Manufacturing needs
Conduct Project Management trainings for project teams
Run project feasibility study according to Division strategy
Manage project calendar for Division and risk incorporated into the projects
Planning Service Center Lead (Consumer Business Group EMEA) / Kierownik Planowania Zakupów
Wrocław
Wygasła: 19.06.2022
full-time
umowa o pracę
home office work, hybrid work
manager / supervisor, team manager
Obowiązki:
As Planning Service Center Lead (PSC) you will play a key role for coaching and guiding the procurement planning team for the entire Consumer Business Group (CBG), ensuring all the manufacturing location producing for our Business Group have the right level of components available to guarantee excellent service level to our final customers
In this role you will be able to provide supply chain expertise and tactical/strategical directions to the team, interacting with production planning leaders in the plants and main stakeholders in the Manufacturing and Supply Chain organization to ensure right level of service, cash and cost
You will lead a team of supply chain professional through coaching, ensuring business expectaction are clear and standard processes followed
You will drive continuous improvement projects in collaboration with other PSC Leads and Enterprise Operation Support team to ensure process gaps are known, addressed and solved
You will implement and adjust clear action plans/solutions and assign resources with full accountability to achieve results of functional area (service, cost, cash)
You will motivate the CBG procurement planning team to step out of their comfort zone and take calculate risks through Inside-Out coaching technic
Talent Acquisition Specialist acts as a talent advisor and conducts recruitment processes
The successful incumbent will develop relationships with key stakeholders built on trust and reliability to bring the best in class recruitment results
Here, you can apply your talent by:
- Conducting end to end recruitment process based on the company's guidelines
- Posting job offers to the relevant channels
- Talent Sourcing and Pipeline Building
- Acting as an advisor, expert and point of contact for hiring managers
- Developing and maintaining positive candidates experience and timely feedback
- Maintaining recruitment related data in ATS system and tools
- Employer branding activities including maintaining relations with Universities
- Leading and or taking a part in other Talent Acquisition related projects
- Acting accordingly to the GDPR rules, legal local requirements, ensuring that 3M internal regulations are fulfilled
Utrzymanie w ruchu, serwis, dostrajanie i naprawy urządzeń oraz maszyn produkcyjnych
Wykonywanie przeglądów technicznych, konserwacji, remontów maszyn, urządzeń oraz istniejących instalacji
Podejmowanie wszelkich działań mających na celu przywrócenie, usprawnienie funkcjonowania maszyn, urządzeń oraz instalacji z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i urządzeń
Udział w instalowaniu maszyn i urządzeń produkcyjnych
Nadzorowanie prawidłowej eksploatacji maszyn i urządzeń oraz usuwanie ewentualnych awarii i usterek
Zapewnienie bezpiecznego i sprawnego funkcjonowania maszyn i urządzeń produkcyjnych
Przestrzeganie i znajomość polityk oraz procedur obowiązujących na danym stanowisku, przepisów BHP i ppoż
Współdziałanie z operatorami w przezbrajaniu maszyn, naprawach, usuwaniu awarii, działaniach prewencyjnych
Instruowanie użytkowników (operatorów) o zasadach prawidłowej eksploatacji maszyn i urządzeń
Raportowanie wykonywanych czynności w obowiązującym systemie
Support strategic alignment of activities including understanding the impact of global decisions on functional processes in particular related to the Value Stream Improvement Plans
Manage projects for respective divisions with the appropriate timeline to ensure continued progression, ownership, and prioritization of projects
Manage all projects progression to ensure projects stay on track and in scope to meet the projected deadline
Manage cross-functional project teams
Manage ad hoc projects to support Business growth, compliance and Manufacturing needs
Conduct Project Management trainings for project teams
Run project feasibility study according to Division strategy
Manage project calendar for Division and risk incorporated into the projects
Tworzenie i utrzymywanie dokładnych i aktualnych harmonogramów produkcji
Odpowiedzialność za średnio i długoterminowe planowanie/analizę zdolności produkcyjnych w trybie tygodniowym/miesięcznym dla obszarów odpowiedzialności, eskalowanie wszelkich problemów i wewnętrznych ograniczeń zdolności produkcyjnych
Codzienna analiza wyników serwisowych ( Backlog, LTA, Late Process Orders) dla danego obszaru, identyfikacja obszarów wymagających poprawy i eskalacja ewentualnych ryzyk do kierownictwa
Analiza i redukcja zapasów nierotujących poprzez identyfikację możliwości ich wykorzystania i badanie metod zapobiegania
Udział w projektach FTS w zakresie poprawy usług, zarządzania zapasami, wydajności i efektywności dystrybucji
Zarządzanie procesem PIPO dla wyrobów gotowych
Inicjowanie współpracy z innymi działami, takimi jak obsługa klienta, jakość, inżynieria, marketing i produkcja, aby sprostać wymaganiom klientów
Godziny spędzone na wykładach, wymagające laboratoria, litry wypitej kawy, nieprzespane noce spędzone na powtórkach materiału, stres przedegzaminacyjny i wreszcie wysiłek włożony w pracę dyplomową…
Zastanawiasz się co dalej?
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Program absolwencki O2- Ścieżka logistyczna
Wrocław
Wygasła: 08.06.2022
pełny etat
umowa o pracę
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
Godziny spędzone na wykładach, wymagające laboratoria, litry wypitej kawy, nieprzespane noce spędzone na powtórkach materiału, stres przedegzaminacyjny i wreszcie wysiłek włożony w pracę dyplomową…
Drive system related maintenance activities for corporate systems (like SAP/MES ecosystem monthly release support) as well as selected local systems
Keep clear and timely communication on system release activities
Keep active network of Super Users, provide trainings and knowledge sharing
Coordinate critical issues resolution (like Code Blue, Code Orange activities) – cooperating with Super Users and corporate support teams
Manage opportunities for driving cost, quality and service improvements through sharing best practices, process standardization, Project Management
Partnering with LSS, EMEA Enterprise Operations support team, Super Users and APO/APL to drive system and process improvements, standard work implementation
Leading selected projects in the space of Data Automation like Automated Reporting (using Workflow system) under the umbrella of Industry 4.0 initiative
Nadzorowanie przestrzegania w zakładzie przepisów prawa oraz wymogów korporacyjnych w zakresie BHP i Oś,
Budowanie świadomości bezpieczeństwa, opracowywanie i nadzorowanie programów oraz działań kształtujących właściwą postawę pracowników i propagujących kulturę bezpieczeństwa,
Współtworzenie, wdrażanie i nadzorowanie funkcjonowania wymaganych procedur i instrukcji oraz programów korporacyjnych w zakresie bezpieczeństwa,
Zapewnienie wsparcia merytorycznego w zakresie BHP dla całej organizacji,
Inicjowanie i wdrażanie działań oraz współpraca w realizowaniu inwestycji i wdrażaniu rozwiązań organizacyjno-technicznych mających na celu stałą poprawę bezpieczeństwa pracowników i minimalizację ryzyka zawodowego,
Zapewnienie realizacji obowiązków i wymagań formalnoprawnych w zakresie BHP (sprawozdawczość, prowadzenie dokumentacji wymaganej przepisami),
Prowadzenie audytów wewnętrznych oraz szkoleń w zakresie BHP,
Kontrola kluczowych wskaźników w zakresie BHP oraz raportowanie do korporacji,
Nadzór nad kwestiami BHP przy realizacji projektów inwestycyjnych
The Sourcing Plant Coordinator provides support and becomes the first point of contact for the manufacturing plants within EMEA. The Plant Sourcing team will collaborate with the Manufacturing, R&D, Quality and Supply Chain functions to align the operating plans of the plants to local sourcing activities. They will be the 1st escalation point for all plant interactions with the wider Business, Category and Transactional Sourcing organization
The Impact You’ll Make in this Role
As a Plant Sourcing Coordinator you will have the opportunity to tap into your curiosity and collaborate with some of the most innovative and diverse people around the world. Here, you will make an impact by:
- Leading, executing, coordinating and supporting cross-functional projects as assigned
- Managing supplier related complaints and escalation
- Acting as escalation point for supply issues and communication and further escalation to key stakeholders (Plant, Sourcing, Quality etc)
- Supporting plant KPI’s
- Building a strong plant relationship and act as a plant contact for the business / function teams
- Directly manage local suppliers on a reactive basis
- Review periodically the Supplier Performance for the assigned plants
- Contribute to the plant projects generation and best practice sessions
- Support fulfillment of business specific needs, e.g. audit requirements
Talent Acquisition Specialist acts as a talent advisor and conducts recruitment processes
The successful incumbent will develop relationships with key stakeholders built on trust and reliability to bring the best in class recruitment results
Here, you can apply your talent by:
- Conducting end to end recruitment process based on the company's guidelines
- Posting job offers to the relevant channels
- Talent Sourcing and Pipeline Building
- Acting as an advisor, expert and point of contact for hiring managers
- Developing and maintaining positive candidates experience and timely feedback
- Maintaining recruitment related data in ATS system and tools
- Employer branding activities including maintaining relations with Universities
- Leading and or taking a part in other Talent Acquisition related projects
- Acting accordingly to the GDPR rules, legal local requirements, ensuring that 3M internal regulations are fulfilled
Zapewnienie najwyższej jakości surowców, półproduktów i wyrobów gotowych
Identyfikacja obszarów do doskonalenia, wdrażanie działań korygujących i zapobiegawczych oraz weryfikacja ich efektywności
Prowadzenie procesów reklamacyjnych
Opracowywanie, wdrażanie oraz aktualizacja dokumentacji jakościowej
Pełnienie funkcji auditora wewnętrznego i zewnętrznego
Aktywny udział w auditach wewnętrznych oraz zewnętrznych
Ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością w celu zapewniania zgodności z wymaganiami IATF 16949, specyficznymi wymaganiami klientów oraz wymaganiami korporacyjnymi
Realizacja projektów doskonalących zgodnie z metodologią Lean Six Sigma
Udział w projektach wdrożeń nowych produktów
Prowadzenie szkoleń dla pracowników w zakresie wymagań dotyczących zapewnienia jakości oraz sposobów ich spełnienia
Współpraca z innymi działami w celu ciągłego rozwoju i doskonalenia funkcjonowania fabryki
Lead complex projects or programs requiring cross functional teams in an efficient manner to capture value creation
Ensure project timeline of tasks are forecasted accurately and execution meets or exceeds forecast
Coordinate the activities of cross functional team members and groups
Establish and maintain an operational rhythm for the team through project completion
Coordinate communication within the project team as well as report out to key stakeholders which may include area and global LVS leaders, area Manufacturing & Supply Chain leaders and functional leaders
Identify areas of improvement in processes and standard work
Learn, and then be able to teach new team members the respective process
Zapewnienie najwyższej jakości surowców, półproduktów i wyrobów gotowych
Prowadzenie procesów reklamacyjnych
Opracowywanie, wdrażanie oraz aktualizacja dokumentacji jakościowej
Identyfikacja obszarów do doskonalenia, wdrażanie działań korygujących i zapobiegawczych oraz weryfikacja ich efektywności
Pełnienie funkcji auditora wewnętrznego i zewnętrznego oraz reprezentowanie obszaru podczas auditów
Ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością w celu zapewniania zgodności z wymaganiami ISO 9001, specyficznymi wymaganiami klientów oraz wymaganiami korporacyjnymi
Realizacja projektów doskonalących zgodnie z metodologią Lean Six Sigma
Udział w projektach wdrożeń nowych produktów
Prowadzenie szkoleń dla pracowników w zakresie wymagań dotyczących zapewnienia jakości oraz sposobów ich spełnienia
Współpraca z innymi działami w celu ciągłego rozwoju i doskonalenia funkcjonowania fabryki
supervising compliance with the Polish law and corporate requirements in the field of health, safety and environmental
building safety awareness, developing and supervising programs and activities that shape the proper attitude of employees and promote a safety culture,
co-creating, implementing and supervising the functioning of the required procedures and instructions as well as corporate programs,
providing support in the field of health and safety for the entire organization,
initiation and implementation of activities and cooperation in the implementation of investments, including technical solutions aimed at constant improvement of employee safety and minimization of occupational risk,
ensuring the obligations and formal and legal requirements in the field of health and safety (reporting, keeping documentation required by law),
conducting internal audits and training in the field of health and safety,
control of key health and safety indicators and reporting to corporations,
cooperation with external bodies and state administration in the field of health and Safety
performing other tasks specified in the polish ordinance on the health and safety service
supervision over health and safety issues in the implementation of investment projects
Tworzenie i utrzymywanie dokładnych i aktualnych harmonogramów produkcji
Odpowiedzialność za średnio i długoterminowe planowanie/analizę zdolności produkcyjnych w trybie tygodniowym/miesięcznym dla danych obszarów, eskalowanie wszelkich problemów i wewnętrznych ograniczeń zdolności produkcyjnych
Codzienna analiza Poziomu Usług ( Backlog, LTA) dla danego obszaru, identyfikacja obszarów wymagających poprawy i eskalacja ewentualnych ryzyk usługowych, aby aktywnie nimi zarządzać
Redukcja nierotujących zapasów poprzez identyfikację ich wykorzystania i badanie metod zapobiegania
Udział w projektach FTS w zakresie poprawy usług, zarządzania zapasami, wydajności i efektywności dystrybucji
Inicjowanie współpracy z innymi działami, takimi jak obsługa klienta, jakość, inżynieria, marketing i produkcja, aby sprostać wymaganiom klientów
Supervision of the production processes: improvement of equipment and operating procedures, support for shift leaders in terms of ensuring the quality of the final product and minimizing waste, defining process parameters
Optimizing manufacturing processes: proposing improvements with particular emphasis on work safety and reducing unit costs, using statistical process analysis techniques and identifying opportunities for improvement, updating process standards
Implementation of new processes and products: development of investment project proposals (purchase of machines and modifications), participation in the implementation of new processes, qualification of production processes
ISO: maintenance and verification of the Quality and Environmental Management System in its scope, identification of non-conformities, initiation and implementation of corrective and preventive actions, implementation and maintenance of regulations, policies and requirements contained in the Quality Book
Process Information & Control Solutions Project Engineer
Kowalska 143, Psie Pole, Wrocław
Wygasła: 09.03.2022
full-time
umowa o pracę
hybrid work
senior specialist (Senior), expert
Obowiązki:
Employed person will be part of regional engineering team, and as a specialist, will be part of projects teams, that design and build industry production lines and machines, for internal 3M manufacturing needs
Machines designed by our team realize many different processes, most often assembling automation, but also converting, web controlling, coating, rarely mixing and chemical processes
The desire of our 3M Engineering organization is to develop competences on the expert level. We prefer the approach of knowledge sharing, common use of experience of all team members. We have a number of programs, focused on sharing of experience, and acquiring knowledge
By applying the approach, which is described above, we build an environment of effective gain of experience as well as work in a friendly atmosphere. We offer ability of development in the technical area and possibility to build professional career, following technical path prepared specifically for engineers, which reflects their contribution, skills and expert knowledge
Employee will be responsible for designing and applying a variety of control technologies, including PLC control, vision systems, AC/DC motion control, interactive operator/machine interface, data acquisition, systems integration, and systems commissioning
Work includes an emphasis on programming in a wide variety of formats specific to individual supplier’s hardware. Employee will be responsible for analyzing of proposed solutions, cooperation and coordination of integrators
Employee will participate in projects assumptions reviewing. In case of projects realized externally, will be responsible for design review and will participate in commissioning
Employer require close cooperation with investment project managers, participation in the schedule and budget compilation, in the scope related to the designing automation systems
Conducting end to end recruitment process based on the company's guidelines for 3M EMEA Shared Service Center (e.g.: Customer Operations, IT Service, Hire to Retire, Source to Pay, Record to Report, Master Data Management):
Posting job offers to the relevant channels
Talent Sourcing and Pipeline Building
Selection of the best suitable candidates, negotiating and extending offers for the final candidates
Acting as an advisor, expert and point of contact for hiring managers
Developing and maintaining positive candidates experience and timely feedback
Cooperation with HR Partners, Total Rewards, external vendors (e.g. agencies)
Maintaining recruitment related data in ATS system and tools
Employer branding activities including maintaining relations with Universities. Internship/ Student Programs Coordination
Leading and or taking a part in other Talent Acquisition related projects
Acting accordingly to the GDPR rules, legal local requirements, ensuring that 3M internal regulations are fulfilled
Ensuring proper and effective Human Resources processes in dedicated functions/departments
Support in creation and realization of Human resources policy and priorities
Active support for Managers in realization of business goals
Building the brand and role of HR team through partnership relations with managers/stakeholders in dedicated functions/departments on all leadership levels
Recommending solutions in the area of HR to address the current business needs
Support in running / coordinating projects in the area of i.e. recruitment, onboarding, employees engagement, development, training, talent management, employees performance process, motivation projects, compensation & benefits policy
Preparing the analysis of HR metrics, presenting the conclusions and recommending improvement & development actions
Improving the Human Resources policies and processes, creating more effective solutions with the team
Being compliant with all 3M internal regulations, in particular with 3M Business Conduct
Performing projects and other tasks in line with the company priorities
Self-dependent construction of primary and secondary packaging
Qualification of packaging means and creation of documentation
Design and standardization of existing packaging processes and packaging means considering legal regulations, customer requirements as well as environmental and economic aspects
Elaboration and implementation of packaging concepts together with internal and external customers and suppliers in European teams of different hierarchical levels
Leading or supporting cross-functional teams, for new technology research, development, investments, scale up and problem-solving (also after the SOP)
Supporting global and regional NPI efforts to developing next generation ePowertrain products
Managing documentation of change management for key projects and tasks, including Product and Process Understanding (PPU), Product and Process Experiments (PPE), Management of Change Requests (MOC), participating in any other operational changes or tasks that need to be executed
Modeling Unit Cost and providing estimates for the manufacturing and logistic cost
Determining cost savings and supply chain improvement opportunities and helps prioritize within the product sub teams
Helping develop long-term strategies for support of various operational activities and priorities
Willingness to be on-call in the event of severe service or quality issues
supervising compliance with the polish law and corporate requirements in the field of health, safety and environmental
building safety awareness, developing and supervising programs and activities that shape the proper attitude of employees and promote a safety culture,
co-creating, implementing and supervising the functioning of the required procedures and instructions as well as corporate programs,
providing support in the field of health and safety for the entire organization,
initiation and implementation of activities and cooperation in the implementation of investments, including technical solutions aimed at constant improvement of employee safety and minimization of occupational risk,
ensuring the obligations and formal and legal requirements in the field of health and safety (reporting, keeping documentation required by law),
conducting internal audits and training in the field of health and safety,
control of key health and safety indicators and reporting to corporations,
cooperation with external bodies and state administration in the field of health and Safety
performing other tasks specified in the polish ordinance on the health and safety service
supervision over health and safety issues in the implementation of investment projects
Prowadzenie projektów wdrażania elementów szczupłej produkcji
Jako lider pomaganie w opracowaniu plan wdrożenia Lean w zakładzie produkcyjnym
Prowadzenie warsztatów Kaizen w celu redukcji marnotrawstw
Wykorzystywanie narzędzi Lean oraz Six Sigma do prowadzenia projektów wdrożeniowych
Zachęcanie i motywowanie do zmian w kierunku kultury Lean na wszystkich szczeblach organizacji, wskazywanie marnotrawstwa i zachęcanie do refleksji
Edukacja pracowników w zakresie generowania pomysłów oraz modelu ciągłego doskonalenia
Wykonywanie audytów wskazanych obszarów pod kątem zastosowania metodologii Lean, weryfikacja skuteczności działania wdrożonych narzędzi, identyfikacja luk oraz działań korygujących i obszarów do rozwoju z właścicielami obszarów
Dokonywanie oceny najlepszych praktyk w rożnych zakładach i ich replikacja oraz współpraca na poziomie korporacji, celem porównania i wdrożenia już istniejących rozwiązań i projektów
Identyfikowanie potencjalnych finansowych zysków z projektów i potwierdzanie ich rezultatów we współpracy z działem controllingu
Leading technical initiatives to automate and improve production lines
Teaching young adepts of Industrial Control Systems (ICS)
Participate and perform action items as a team member or lead projects involving other engineers and cross-functional team members
Able to initiate and coordinate projects
Commissioning projects in the field
Performing end-to-end process automation
Perform troubleshooting and implement process changes that improve manufacturing quality and product performance via activities such as historical data and failure analysis, documentation, and the implementation/validation of equipment and process changes
Complying with corporate policies and procedures while acting in a manner consistent with 3M’s values and ethical standards
Godziny spędzone na wykładach, wymagające laboratoria, litry wypitej kawy, nieprzespane noce spędzone na powtórkach materiału, stres przedegzaminacyjny i wreszcie wysiłek włożony w pracę dyplomową…
Zastanawiasz się co dalej?
Nie pozwól ulotnić się wiedzy!
Aplikuj na:
Program Absolwencki O2 (Optimized Operations) w centrum produkcyjnym 3M
Ścieżka inżynierska
Program O2 - ścieżka inżynierska to:
=> 20 miesięcy, podczas których poznasz pracę różnych działów wspierających procesy produkcyjne w dużej firmie (zarządzanie jakością, procesem, utrzymanie ruchu, lean)
=>Okazja do realizacji ciekawych i praktycznych projektów
=> Bogaty pakiet szkoleń, m.in.: Six Sigma, Project Management, Leadership Development
=> Wsparcie doświadczonego Mentora
=> Dostęp do najnowszych technologii
=> Umowa o pracę i stałe zatrudnienie
=> Bogaty pakiet benefitów pozapłacowych
=> Świetny start Twojej kariery i perspektywa dalszego rozwoju
Godziny spędzone na wykładach, wymagające laboratoria, litry wypitej kawy, nieprzespane noce spędzone na powtórkach materiału, stres przedegzaminacyjny i wreszcie wysiłek włożony w pracę dyplomową…
Zastanawiasz się co dalej?
Nie pozwól ulotnić się wiedzy!
Aplikuj na:
Program Absolwencki O2 (Optimized Operations) w centrum produkcyjnym 3M
Ścieżka inżynierska
Program O2 - ścieżka inżynierska to:
=> 20 miesięcy, podczas których poznasz pracę różnych działów wspierających procesy produkcyjne w dużej firmie (zarządzanie jakością, procesem, utrzymanie ruchu, lean)
=>Okazja do realizacji ciekawych i praktycznych projektów
=> Bogaty pakiet szkoleń, m.in.: Six Sigma, Project Management, Leadership Development
=> Wsparcie doświadczonego Mentora
=> Dostęp do najnowszych technologii
=> Umowa o pracę i stałe zatrudnienie
=> Bogaty pakiet benefitów pozapłacowych
=> Świetny start Twojej kariery i perspektywa dalszego rozwoju