Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (40)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 40 )
Stanowisko ds. koordynacji usług
Feliksa Nowowiejskiego 11, Stare Miasto, Poznań
Wygasła: 23.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
1. Inicjowanie, promowanie i rekomendowanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze wsparcia osób starszych i ich opiekunów m.in. poprzez
• identyfikowanie dobrych praktyk zarówno wewnątrz ROPS, jak i w środowisku zewnętrznym,
• doradztwo dla gmin w zakresie implementowania innowacyjnych rozwiązań
2. Współpraca z samorządami lokalnymi w zakresie rozwoju usług dla osób starszych i ich opiekunów, w tym m.in.:
• diagnozowanie potrzeb samorządów lokalnych w zakresie tworzenia i prowadzenia polityki senioralnej oraz odpowiadanie na te potrzeby m.in. poprzez organizację szkoleń, warsztatów, superwizji, wizyt studyjnych etc
• udzielanie wsparcia w tworzeniu i realizacji gminnych systemów wsparcia, w tym Lokalnych Planów Deinstytucjoalizacji Usług Społecznych, szczególnie poprzez doradztwo, konsultacje, warsztaty dotyczące gminnych dokumentów strategicznych,
• wspieranie samorządów lokalnych w tworzeniu lokalnych baz informacyjnych w zakresie tematyki osób starszych i ich opiekunów
3. Koordynacja procedury wsparcia gmin w uruchamianiu Centrów Wsparcia Seniora, w tym
• realizacja procedury wyboru gmin do grantów,
• udział w rozpatrywaniu spraw o przyznanie grantów,
• udział we wdrażaniu działań będących przedmiotem przyznanych grantów, współpraca
z gminnymi koordynatorami usług wsparcia osób starszych i ich opiekunów
4. Wsparcie organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej realizujących usługi dla osób starszych i ich opiekunów, w tym w szczególności
• prowadzenie procedur finansowego wsparcia organizacji poprzez zlecanie usług w trybie otwartych konkursów ofert finansowanych ze środków UE lub środków SWW,
• organizacja spotkań, konsultacji, warsztatów, szkoleń, superwizji i innych działań w oparciu o rozpoznane potrzeby realizatorów usług w zakresie wsparcia osób starszych i ich opiekunów
5. Wspieranie współpracy między instytucjami działającymi w tym obszarze poprzez sieciowanie, tworzenie przestrzeni do edukacji i wymiany doświadczeń, platform współpracy, grup roboczych
6. Upowszechnianie informacji w obszarze wsparcia osób starszych i ich opiekunów poprzez wytwarzanie i udostępnianie dostępnych treści, publikacji; organizowanie wydarzeń tematycznych; zlecanie opracowania merytorycznego i graficznego materiałów informacyjnych
7. Realizacja zadań zgodnie z procedurami ROPS oraz zasadami korzystania ze środków unijnych
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski, w tym:
• sporządzanie wymaganej dokumentacji i sprawozdawczości,
1. Zapewnienie realizacji projektów zgodnie z regulacjami wewnętrznymi i zasadami realizacji projektu ze środków EFS + oraz FST, w tym:
• przygotowanie wewnętrznych procedur realizacji projektów,
• przygotowanie dokumentów związanych z udziałem uczestników projektów (formularzy uczestnictwa itd.),
• koordynacja stosowania procedur i współpraca z komórkami organizacyjnymi odpowiedzialnymi za ich realizację, w tym procedur związanych z RODO i PZP,
• bieżąca współpraca i komunikacja z komórkami organizacyjnymi odpowiedzialnymi
za poszczególne działania w projektach
2. Zapewnienie prawidłowej realizacji finansowej projektów, w tym:
• współpraca z osobami odpowiedzialnymi za finansowe rozliczanie projektów w zakresie przygotowywania wniosków o płatność, w tym w systemie teleinformatycznym,
• czuwanie nad prawidłowym wydatkowaniem budżetu projektów
3. Koordynacja monitorowania uczestników i postępu rzeczowego projektów, w tym sporządzanie formularzy monitorowania uczestników oraz informacji o postępie rzeczowym projektów w systemie teleinformatycznym
4. Koordynacja współpracy i komunikacji z Instytucją Pośredniczącą/Zarządzającą, w tym:
• przygotowywanie informacji, wyjaśnień, innych dokumentów na prośbę/ żądanie IP/IZ,
• koordynacja i procedowanie zmian w projektach,
• koordynacja i nadzór nad prawidłową realizacją zobowiązań wynikających z umów
Stanowisko ds. rozwoju kompetencji w projekcie „Koordynacja polityki społecznej w Wielkopolsce”
Feliksa Nowowiejskiego 11, Stare Miasto, Poznań
Wygasła: 11.04.2024
pełny etat
umowa o pracÄ™
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
1. Programowanie polityki Samorządu Województwa Wielkopolskiego(SWW) w obszarze rozwoju kadr przeciwdziałania przemocy i zdrowia psychicznego m.in.:
• działania związane z Wielkopolskim Programem Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (WPPR)- aktualizacja, analityka, sprawozdawczość, współpraca z partnerami, organizacja spotkań grup roboczych etc.,
• przygotowywanie koncepcji nowych działań, w tym projektów,
• konsultowanie aktów prawnych w obszarze stanowiska pracy
2. Współpraca z samorządami lokalnymi w obszarze stanowiska:
• diagnoza potrzeb gmin,
• organizacja adekwatnych do potrzeb form rozwoju dla kadr,
• dostarczanie sprawdzonej, aktualnej wiedzy, dobrych praktyk i narzędzi,
• wsparcie samorządów w tworzeniu lokalnych baz informacyjnych dotyczących przeciwdziałania przemocy domowej i zdrowia psychicznego
3. Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych (opracowywanie narzędzi badawczych, identyfikacja luk rozwojowych)
4. Planowanie szkoleń i innych form rozwoju, określanie ich tematyki, zakresu merytorycznego, prowadzenie rekrutacji, a także ich pełna organizacja
5. Prowadzenie spotkań, szkoleń, innych form rozwoju, zgodnie z posiadanymi kompetencjami
6. Ewaluacja oddziaływania wdrożonych form rozwojowych
7. Realizacja ww. procesów zgodnie z procedurami obowiązującymi w ROPS oraz wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w tym m.in. wprowadzanie danych do odpowiednich systemów informatycznych, sporządzanie sprawozdań, wniosków o płatność, przetwarzanie danych osobowych
8. Wsparcie organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej działających w obszarze stanowiska m.in. poprzez organizację spotkań, konsultacji, warsztatów, szkoleń, superwizji, a także zlecanie usług w trybie otwartych konkursów ofert
Koordynator / Koordynatorka w projekcie „Wsparcie zmiany społecznej w Wielkopolsce Wschodniej”
Feliksa Nowowiejskiego 11, Stare Miasto, Poznań
Wygasła: 18.04.2024
pełny etat
umowa o pracÄ™
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
1. Koordynacja proceduralna projektu zgodnie z regulacjami wewnętrznymi i zasadami realizacji projektu ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji (FST), w tym:
• przygotowanie wewnętrznych procedur realizacji projektu,
• przygotowanie dokumentów związanych z udziałem uczestników projektu (formularzy uczestnictwa itd.),
• koordynacja stosowania procedur (w tym dotyczących RODO i PZP w projekcie)
i współpraca w tym zakresie z innymi komórkami organizacyjnymi,
• bieżąca współpraca i komunikacja z komórkami organizacyjnymi merytorycznie zaangażowanymi w działania projektu
2. Koordynacja finansowa projektu, w tym:
• współpraca z osobami odpowiedzialnymi za finansowe rozliczanie projektu w zakresie przygotowania wniosku o płatność (również w systemie teleinformatycznym),
• czuwanie nad prawidłowym wydatkowaniem budżetu projektu
3. Koordynacja monitorowania uczestników i postępu rzeczowego projektu, w tym sporządzanie formularzy monitorowania oraz informacji o postępie rzeczowym w systemie teleinformatycznym
4. Koordynacja współpracy i komunikacji z Instytucją Pośredniczącą i Zarządzającą, w tym:
• przygotowywanie informacji, wyjaśnień i innych dokumentów,
• koordynacja i procedowanie zmian w projekcie,
• koordynacja i nadzór nad prawidłową realizacją zobowiązań wynikających z umowy
Stanowisko ds. rozwoju kompetencji w projekcie „Koordynacja polityki społecznej w Wielkopolsce”
Feliksa Nowowiejskiego 11, Stare Miasto, Poznań
Wygasła: 25.02.2024
pełny etat
umowa o pracÄ™
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
1. Programowanie polityki Samorządu Województwa Wielkopolskiego(SWW) w obszarze rozwoju kadr, w tym w obszarze przeciwdziałania przemocy i zdrowia psychicznego:
• aktualizacja Wielkopolskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (WPPR),
• przygotowanie sprawozdań i materiałów analitycznych związanych z WPPR,
• organizacja spotkań grup roboczych w zakresie realizacji Programu,
• współpraca w zakresie przygotowywania koncepcji działań SWW w obszarze rozwoju kadr, przeciwdziałania przemocy domowej i zdrowia psychicznego,
• konsultowanie aktów prawnych w obszarze stanowiska pracy (organizowanie konsultacji zewnętrznych, sporządzanie opinii)
2. Współpraca z samorządami lokalnymi w zakresie rozwoju usług wsparcia rozwoju kadr, przeciwdziałania przemocy domowej i zdrowia psychicznego, w tym
• diagnoza potrzeb gmin w ww. zakresie,
• organizacja szkoleń, superwizji, wizyt studyjnych i innych form rozwoju,
• dostarczanie sprawdzonej, aktualnej wiedzy, dobrych praktyk i narzędzi,
• wsparcie samorządów lokalnych w tworzeniu lokalnych baz informacyjnych dotyczących przeciwdziałania przemocy domowej i zdrowia psychicznego
3. Diagnozowanie i analiza potrzeb szkoleniowych wśród kadry systemu pomocy i integracji społecznej w województwie wielkopolskim poprzez:
• opracowywanie testów lub innych narzędzi badawczych do weryfikacji nabytych kompetencji oraz potrzeb szkoleniowych,
• przeprowadzenie badania oraz analizy mających na celu zidentyfikowanie potrzeb i luk kompetencyjnych,
• opracowanie raportu dotyczącego rozpoznanych potrzeb szkoleniowych
4. Planowanie szkoleń i innych form rozwoju osobistego, określanie tematyki szkoleń i zakresu merytorycznego poprzez:
• przygotowanie planu szkoleń zgodnie z rozpoznanymi potrzebami,
• opracowywanie wymagań merytorycznych i doświadczenia wobec osób szkolących, zaangażowanych do realizacji szkoleń
5. Rekrutowanie i kwalifikowanie osób do udziału w szkoleniach/projekcie zgodnie ze specyfiką realizowanych zadań i zdiagnozowanymi potrzebami
6. Realizacja szkoleń oraz innych form rozwojowych poprzez:
• organizowanie szkoleń zgodnie z obowiązującymi procedurami,
• samodzielne prowadzenie szkoleń i innych form rozwojowych zgodnie ze swoimi kompetencjami,
• bieżące dbanie o wysoką jakość realizowanych szkoleń i niwelowanie niepożądanych sytuacji
7. Ewaluacja prowadzonego wsparcia i sporzÄ…dzanie z niej raportĂłw
8. Realizacja ww. procesów zgodnie z procedurami obowiązującymi w ROPS oraz wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w tym:
• realizacja projektu, zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie,
• realizacja zadań i budżetu projektu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
• wprowadzanie danych do odpowiednich systemów informatycznych w celu sporządzania sprawozdań, wniosków o płatność,
• przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przyznanym zakresem uprawnień,
• współpraca z innymi komórkami w ROPS w Poznaniu w zakresie poprawnej realizacji procedur
9. Współdziałanie z pracownikami innych działów ROPS w celu prowadzenia spójnej polityki szkoleniowej
1. Inicjowanie, promowanie i rekomendowanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze wsparcia osób starszych i ich opiekunów m.in. poprzez
• identyfikowanie dobrych praktyk zarówno wewnątrz ROPS, jak i w środowisku zewnętrznym,
• doradztwo dla gmin w zakresie implementowania innowacyjnych rozwiązań
2. Współpraca z samorządami lokalnymi w zakresie rozwoju usług dla osób starszych i ich opiekunów, w tym m.in.:
• diagnozowanie potrzeb samorządów lokalnych w zakresie tworzenia i prowadzenia polityki senioralnej oraz odpowiadanie na te potrzeby m.in. poprzez organizację szkoleń, warsztatów, superwizji, wizyt studyjnych etc
• udzielanie wsparcia w tworzeniu i realizacji gminnych systemów wsparcia, w tym Lokalnych Planów Deinstytucjoalizacji Usług Społecznych, szczególnie poprzez doradztwo, konsultacje, warsztaty dotyczące gminnych dokumentów strategicznych,
• wspieranie samorządów lokalnych w tworzeniu lokalnych baz informacyjnych w zakresie tematyki osób starszych i ich opiekunów
3. Koordynacja procedury wsparcia gmin w uruchamianiu Centrów Wsparcia Seniora, w tym
• realizacja procedury wyboru gmin do grantów,
• udział w rozpatrywaniu spraw o przyznanie grantów,
• udział we wdrażaniu działań będących przedmiotem przyznanych grantów, współpraca
z gminnymi koordynatorami usług wsparcia osób starszych i ich opiekunów
4. Wsparcie organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej realizujących usługi dla osób starszych i ich opiekunów, w tym w szczególności
• prowadzenie procedur finansowego wsparcia organizacji poprzez zlecanie usług w trybie otwartych konkursów ofert finansowanych ze środków UE lub środków SWW,
• organizacja spotkań, konsultacji, warsztatów, szkoleń, superwizji i innych działań w oparciu o rozpoznane potrzeby realizatorów usług w zakresie wsparcia osób starszych i ich opiekunów
5. Wspieranie współpracy między instytucjami działającymi w tym obszarze poprzez sieciowanie, tworzenie przestrzeni do edukacji i wymiany doświadczeń, platform współpracy, grup roboczych
6. Upowszechnianie informacji w obszarze wsparcia osób starszych i ich opiekunów poprzez wytwarzanie i udostępnianie dostępnych treści, publikacji; organizowanie wydarzeń tematycznych; zlecanie opracowania merytorycznego i graficznego materiałów informacyjnych
7. Realizacja zadań zgodnie z procedurami ROPS oraz zasadami korzystania ze środków unijnych
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski, w tym:
• sporządzanie wymaganej dokumentacji i sprawozdawczości,
Udział w kreowaniu i realizacji polityki informacyjnej Ośrodka, w tym posługiwanie się oraz tworzenie spójnej i jasnej komunikacji wizualnej, m.in. grafik do mediów społecznościowych, identyfikacji wizualnej wydarzeń, targów, gali (zaproszenia, agendy, plakaty, identyfikatory, wizualizacje itp.), ulotek, opracowywanie logo, tworzenie tablic i plakatów projektowych oraz zlecanie ich realizacji na zewnątrz, tworzenie grafik pod zewnętrzne nośniki elektroniczne jak ekrany w komunikacji publicznej; grafik pod banery reklamowe w popularnych systemach reklamowych
Tworzenie materiałów informacyjnych do wydruku, takich jak publikacje, roll-upy, ścianki, tablice informacyjne czy plakaty
Skład i opracowanie graficzne publikacji internetowych oraz drukowanych
Ścisła współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie upowszechniania informacji: wspieranie ich w tworzeniu treści na kanały komunikacyjne, redakcja dostarczanych treści, czuwanie nad spójnością przekazu pod względem treściowym, a szczególnie wizualnym; pozyskiwanie wkładu merytorycznego i sporządzanie materiałów na konferencje prasowe, briefingi
Współpraca z mediami w zakresie zapytań oraz wydarzeń medialnych, w tym przygotowywanie materiałów graficznych i wizualnych do publikacji prasowych oraz do artykułów w serwisach internetowych, utrzymywanie kontaktów z przedstawicielami_kami mediów, dostarczanie materiałów graficznych i informacyjnych
Wprowadzanie oraz aktualizowanie informacji na stronie internetowej ROPS oraz w mediach społecznościowych
Kwalifikacja dzieci zgłoszonych do przysposobienia oraz udział w okresowej ocenie sytuacji dziecka
Kwalifikacja kandydatów oraz dobór rodziny przysposabiającej właściwej dla dziecka, w tym przeprowadzanie wywiadu adopcyjnego, diagnozy psychologicznej kandydatów, szkoleń oraz kwalifikacji, a także prowadzenie nadzoru nad osobistą stycznością z dzieckiem
Zapewnienie pomocy psychologicznej kandydatom do przysposobienia dziecka, osobom które przysposobiły dziecko oraz rodzicom naturalnym, w tym sygnalizującym zamiar pozostawienia dziecka
Zapewnienie wsparcia, w tym terapii rodzinnej osobom, które przysposobiły dziecko
Udzielanie kandydatom do przysposobienia dziecka informacji o procedurze, wymaganych dokumentach, pomoc w sporządzaniu właściwych wniosków
Współpraca z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi, w tym w szczególności z sądami opiekuńczymi, instytucjami wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej
Planowanie, monitoring i sprawozdawczość z własnej działalności
Sporządzanie części finansowej wniosków o płatność składanych do Instytucji Zarządzającej
Dokonywanie korekt wniosków w części finansowej
Kompletowanie do IZ wymaganych dokumentów w celu potwierdzenia kwalifikowalności wydatków
Współpraca z partnerami projektów w zakresie części finansowej wniosków o płatność: weryfikacja częściowych wniosków o płatność partnerów, weryfikacja salda rachunku bankowego partnerów, harmonogramu płatności
Współpraca z gminami w zakresie finansowego rozliczania grantów udzielonych w ramach realizowanych projektów
Współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi realizującymi projekty oraz z opiekunami projektów w IŻ
Rozliczanie dotacji udzielonych organizacjom pozarządowym w ramach Otwartego Konkursu Ofert
Rozliczenie dofinansowania udzielonego zakładom aktywności zawodowej oraz udział w kontrolach
Prowadzenie ksiąg rachunkowych na wyodrębnionych kontach syntetycznych i analitycznych z wykorzystaniem programu finansowo-księgowego
Kontrola formalno- rachunkowa dowodów księgowych, ich dekretacja oraz sporządzanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej
Kontrola i uzgadnianie obrotów i sald kont syntetycznych oraz kont rozrachunkowych. Weryfikowanie prawidłowości klasyfikowania dochodów i wydatków budżetowych
Prowadzenie rachunkowości oraz podręcznej kasy projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych (w tym z Unii Europejskiej i budżetu państwa)
Dokonywanie rozliczeń z tytułu należności i zobowiązań Ośrodka, sporządzanie wymaganej korespondencji oraz ich weryfikacja
Sporządzanie sprawozdań budżetowych, z operacji finansowych, statystyki publicznej i innych
Przygotowywanie projektów pism z zakresu wykonywanych zadań zgodnie z odpowiednim rejestrem
Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących rachunkowości Ośrodka
Organizacja wsparcia w tworzeniu lokalnych diagnoz problemowych i dokumentów strategicznych, w tym szczególnie powiatowych programów rozwoju pieczy zastępczej, w tym:
diagnoza potrzeb powiatów w zakresie tworzenia i prowadzenia polityki rozwoju pieczy zastępczej (w tym publicznych, społecznych i niepublicznych instytucji realizujących zadania w obszarze systemu pieczy zastępczej),
realizacja i organizacja spotkań, konsultacji, warsztatów dotyczących powiatowych dokumentów strategicznych w obszarze systemu pieczy zastępczej
Wsparcie w rozwoju powiatowych usług w zakresie usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej, w tym wsparcie kadry powiatowych systemów pieczy zastępczej we wdrażaniu Modelu wczesnego usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej oraz innych działań podnoszących jakość usług pracowników -organizowanie i prowadzenie spotkań, warsztatów, szkoleń i doradztwa dla pracowników systemu w zakresie stosowania modelu wczesnego usamodzielniania, budowania współpracy z pracodawcami i innymi interesariuszami procesu usamodzielniania
Organizacja szkoleń, superwizji, wizyt studyjnych i innych form wsparcia dla pracowników systemu w zakresie zgodnym z ideą deinstytucjonalizacji (m.in. wdrażania nowych narzędzi pracy, innowacji w obszarze pieczy zastępczej)
Organizacja, w tym m.in. prowadzenie spotkań sieciujących przedstawicieli systemu np. warsztatów, forów, wizyt studyjnych służących wymianie wiedzy i doświadczeń
Realizacja zadań zgodnie z procedurami ROPS oraz zasadami korzystania ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski, w tym sporządzanie wymaganej dokumentacji i sprawozdawczości, weryfikacja merytoryczna dokumentów finansowych, umów, dokumentacji związanej z zamówieniami publicznymi, obsługa systemów teleinformatycznych, współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi
Koordynator w projekcie „Koordynacja polityki społecznej w Wielkopolsce”
Feliksa Nowowiejskiego 11, Stare Miasto, Poznań
Wygasła: 02.02.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
1. Koordynacja proceduralna projektu zgodnie z regulacjami wewnętrznymi i zasadami realizacji projektu EFS+ , w tym:
• przygotowanie wewnętrznych procedur realizacji projektu,
• przygotowanie dokumentów związanych z udziałem uczestników projektu (formularzy uczestnictwa itd.),
• koordynacja stosowania procedur (w tym dotyczących RODO i PZP w projekcie) i współpraca w tym zakresie z innymi komórkami organizacyjnymi,
• bieżąca współpraca i komunikacja z komórkami organizacyjnymi zaangażowanymi w działania projektu
2. Koordynacja finansowa projektu, w tym:
• współpraca z osobami odpowiedzialnymi za finansowe rozliczanie projektu w zakresie przygotowania wniosku o płatność (również w systemie informatycznym),
• czuwanie nad prawidłowym wydatkowaniem budżetu projektu
3. Koordynacja monitorowania uczestników i postępu rzeczowego projektu, w tym sporządzanie formularzy monitorowania oraz informacji (również w systemie teleinformatycznym)
4. Koordynacja współpracy i komunikacji z Instytucją Pośredniczącą, w tym:
• przygotowywanie informacji, wyjaśnień, innych dokumentów,
• koordynacja i procedowanie zmian w projekcie,
• koordynacja i nadzór nad prawidłową realizacją zobowiązań wynikających z umowy o dofinansowaniu projektu
1. Programowanie polityki Samorządu Województwa Wielkopolskiego (dalej SWW) w obszarze ekonomii społecznej (dalej ES), w tym
• aktualizacja Wielkopolskiego Programu Rozwoju Ekonomii Społecznej (WPRES),
• przygotowanie sprawozdań i materiałów analitycznych związanych z realizacją WPRES,
• udział w przygotowywaniu koncepcji działań SWW w obszarze ES (sporządzanie analiz, stanowisk, pism, koncepcji nowych działań, projektów, prowadzenie spotkań, grup roboczych, współpraca z interesariuszami)
• konsultowanie projektów aktów prawnych w tym obszarze
2. Inicjowanie, promowanie, rekomendowanie, doradztwo i pomoc gminom w implementowaniu innowacyjnych rozwiązań ( w tym innowacji społecznych) w obszarze wsparcia osób z kręgu wysokiego ryzyka socjalnego oraz rozwiązań z zakresu ES
3. Współpraca i wsparcie samorządów lokalnych w zakresie rozwoju usług w obszarze wsparcia z zakresu ES, w tym:
• diagnoza potrzeb,
• organizacja i prowadzenie spotkań, konsultacji, warsztatów, doradztwa dotyczących gminnych dokumentów strategicznych w tym obszarze, w tym Lokalnych Planów Deinstytucjonalizacji Usług Społecznych,
• organizacja szkoleń, superwizji, wizyt studyjnych i innych form wsparcia – zgodnie z potrzebami,
• dostarczanie sprawdzonej, aktualnej wiedzy, dobrych praktyk i narzędzi rozwoju usług,
• pomoc w tworzeniu lokalnych baz informacyjnych,
• wsparcie organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami, w tym organizacja i prowadzenie spotkań, konsultacji, warsztatów, doradztwa, szkoleń, superwizji, wizyt studyjnych i innych form wsparcia
4. Organizacja procesu zlecania zadań w trybie otwartych konkursów ofert finansowanych ze środków UE lub/i środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego
5. Wspieranie współpracy między instytucjami działającymi w ww. obszarze poprzez m.in
• organizację prac Wielkopolskiego Komitetu ds. rozwoju ekonomii społecznej oraz jego grup roboczych,
• współpracę w ramach sieci współpracy OWES – ROPS, koordynację współpracy pomiędzy OWES i Instytucją Zarządzającą,
• sieciowanie, tworzenie platform współpracy, sieci, grup roboczych
6. Wspieranie dostępu do informacji w ww. obszarze (upowszechnianie treści, publikacji, organizowanie wydarzeń)
7. Realizacja ww. procesów zgodnie z procedurami obowiązującymi w ROPS oraz dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych ze środków UE w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego
Prowadzenie aktywnej ogólnopolskiej rekrutacji innowatorów społecznych, zgodnie z procedurami projektowymi i organizacyjnymi
Współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi, podmiotami działającymi w obszarze włączenia społecznego, w tym informowanie o możliwościach wynikających z tworzenia i wykorzystania innowacji społecznych
Organizowanie ogólnopolskich działań animacyjnych i sieciujących, sprzyjających diagnozie i tworzeniu „szytych na miarę” innowacji odpowiadających na potrzeby społeczne, m.in. w formie maratonów innowacji, „okrągłych stołów”, kawiarenek obywatelskich
Nawiązywanie relacji i angażowanie do procesu partnerów- organizacji społecznych, uczelni wyższych, środowisk aktywistycznych, influencerów i innych podmiotów
Prowadzenie działań informacyjnych, m.in. na Fanpage Innowatorzy Społeczni, strony www. innowacjeropspoznan.pl, strony internetowej projektu
Aktywne uczestnictwo w wydarzeniach, spotkaniach branżowych (komitetach, forach, konferencjach) współorganizowanych przez ROPS i inne podmioty, informowanie o działalności związanej z innowacjami społecznymi
Organizacja merytorycznej pracy nad innowacjami społecznymi na rzecz udoskonalenia narzędzi (na podstawie metod opisanych w strategii realizacji projektu); opracowywanie pakietów „szytych na miarę” dla ich odbiorców i użytkowników
Współpraca przy opracowaniu i realizacji akceleracji innowacji społecznych (w tym współpraca z autorami innowacji, ekspertami i innymi osobami zaangażowanymi w proces) w celu stworzenia produktu wysokiej jakości
Współpraca ze stanowiskiem ds. ewaluacji przy badaniach desk-research- bieżąca analiza raportów, badań społecznych i uwzględnienie ich w przygotowaniu ścieżek akceleracyjnych; udział w opracowaniu, wdrażaniu i modyfikowaniu koncepcji ewaluacji
Wybór, przygotowanie i wspieranie nowych środowisk w procesie akceleracji poprzez bieżącą komunikację, wsparcie organizacyjne i merytoryczne w procesie testowania, wspieranie we wdrażaniu uwag i rekomendacji formułowanych podczas wizyt monitorujących oraz spotkań sieciujących
Współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi, podmiotami działającymi w obszarze włączenia społecznego na rzecz wykorzystania innowacji społecznych w codziennej działalności, również tej związanej z procesem deinstytucjonalizacji
Budowanie partnerstw międzysektorowych w Polsce na rzecz akceleracji innowacji społecznych
Prowadzenie spraw pracowniczych związanych z rozpoczęciem, trwaniem i zakończeniem zatrudnienia, w tym prowadzenie w tym zakresie dokumentacji (m.in. umowy o pracę, akta osobowe, rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników w ZUS, listy obecności, ewidencje urlopów, opisy stanowisk pracy, pisma w sprawach pracowniczych, świadectwa pracy) oraz udzielanie w tych sprawach informacji i konsultacji osobom zatrudnionym
Ustalanie i monitorowanie uprawnień osób zatrudnionych, w tym do dodatków stażowych, nagród jubileuszowych, dodatkowego wynagrodzenia rocznego
Prowadzenie spraw związanych z wyjazdami, wyjściami służbowymi, ewidencją czasu pracy i kontrolą dyscypliny pracy
Prowadzenie dokumentacji związanej z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, w tym uprawnienia do świadczeń
Prowadzenie sprawozdawczości z prowadzonej działalności, w tym sprawozdania do GUS i do Wojewody
Rejestrowanie i wyrejestrowywanie osób współpracujących z ROPS na podstawie umów cywilno-prawnych w ZUS
Sporządzanie części finansowej wniosków o płatność składanych do Instytucji Zarządzającej
Dokonywanie korekt wniosków o płatność w części finansowej
Kompletowanie dokumentów w celu potwierdzenia kwalifikowalności wydatków
Współpraca z partnerami projektu w części finansowej, w zakresie wniosków o płatność, weryfikacja częściowych wniosków o płatność partnerów, salda rachunku bankowego partnerów, harmonogramów płatności
Współpraca z gminami w zakresie finansowego rozliczania grantów udzielonych w ramach projektu
Współpraca z komórkami wewnętrznymi realizującymi projekt oraz opiekunem projektu w Instytucji Zarządzającej
Zapewnianie dostępu do informacji poprzez obsługę telecentrum społecznego i Wielkopolskiej Infolinii Wsparcia (WIW) szczególnie poprzez: telefoniczne wsparcie osób starszych i opiekunów objętych usługą teleopieki i WIW, raportowanie udzielanego wsparcia osobom kontaktującym się z telecentrum społecznym i WIW, umawianie wizyt u specjalistów świadczących wsparcie w ramach projektu
Współpraca z koordynatorami usług dla osób starszych w gminach (wsparcie uczestników projektu, pozyskiwanie i wymiana informacji o zasobach w gminach)
Współpraca z ratownikami medycznymi telecentrum
Pozyskiwanie wiedzy na temat form wsparcia osób starszych i opiekunów na terenie Województwa Wielkopolskiego
Realizacja zadań zgodnie z procedurami ROPS oraz zasadami korzystania ze środków unijnych
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski, w tym sporządzanie wymaganej dokumentacji i sprawozdawczości, obsługa systemów teleinformatycznych niezbędnych do realizacji zadań, zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych, współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi
1. Obsługa punktu informacyjnego, udzielanie osobom z doświadczeniem migracji informacji i wsparcia w zakresie:
• legalizacji pobytu i legalizacji pracy,
• form zatrudnienia i prowadzenia działalności gospodarczej,
• przygotowywania CV,
• obszarów dotyczących ubezpieczeń społecznych, podatków, świadczeń socjalnych, edukacji
i służby zdrowia,
• tzw. spraw życia codziennego, np. w uzyskaniu numeru PESEL, w poszukiwaniu lokalu mieszkalnego czy nawiązaniu kontaktów z właścicielami mieszkań oraz pomoc
w przygotowywaniu pism i wypełnianiu dokumentów urzędowych,
• udzielanie innych informacji, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania i adaptacji w Polsce
2. Organizowanie warsztatów integracyjnych
3. Współpraca z innymi instytucjami i organizacjami działającymi w obszarze wsparcia migrantów, tworzenie i prowadzenie spotkań sieci wsparcia
4. Tworzenie bazy wiedzy i upowszechnianie informacji na temat procesów migracyjnych
5. Sporządzanie dokumentacji i sprawozdawczości zgodnie z wymaganiami proceduralnymi
1. Obsługa punktu informacyjnego, udzielanie osobom z doświadczeniem migracji informacji i wsparcia w zakresie:
• legalizacji pobytu i legalizacji pracy,
• form zatrudnienia i prowadzenia działalności gospodarczej,
• przygotowywania CV,
• obszarów dotyczących ubezpieczeń społecznych, podatków, świadczeń socjalnych, edukacji
i służby zdrowia,
• tzw. spraw życia codziennego, np. w uzyskaniu numeru PESEL, w poszukiwaniu lokalu mieszkalnego czy nawiązaniu kontaktów z właścicielami mieszkań oraz pomoc
w przygotowywaniu pism i wypełnianiu dokumentów urzędowych,
• udzielanie innych informacji, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania i adaptacji w Polsce
2. Organizowanie warsztatów integracyjnych
3. Współpraca z innymi instytucjami i organizacjami działającymi w obszarze wsparcia migrantów, tworzenie i prowadzenie spotkań sieci wsparcia
4. Tworzenie bazy wiedzy i upowszechnianie informacji na temat procesów migracyjnych
5. Sporządzanie dokumentacji i sprawozdawczości zgodnie z wymaganiami proceduralnymi
Organizacja wsparcia w tworzeniu lokalnych diagnoz problemowych i dokumentów strategicznych, w tym szczególnie powiatowych programów rozwoju pieczy zastępczej, w tym:
Diagnoza potrzeb powiatów w zakresie tworzenia i prowadzenia polityki rozwoju pieczy zastępczej (w tym publicznych, społecznych i niepublicznych instytucji realizujących zadania w tym obszarze),
organizacja i prowadzenie spotkań, konsultacji, warsztatów dotyczących powiatowych dokumentów strategicznych w obszarze systemu pieczy zastępczej;
Wsparcie w rozwoju powiatowych usług w zakresie usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej, w tym wsparcie kadr we wdrażaniu „Modelu wczesnego usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej” oraz innych działań podnoszących jakość usług pracowników tego systemu (w tym organizowanie i prowadzenie spotkań, warsztatów, szkoleń i doradztwa)
Organizacja szkoleń, superwizji, wizyt studyjnych i innych form wsparcia dla pracowników lokalnych systemów wsparcia rodziny i pieczy zastępczej zgodnie z ideą deinstytucjonalizacji (m.in. wdrażania nowych narzędzi pracy, innowacji)
Organizacja i prowadzenie spotkań sieciujących przedstawicieli systemu, służących wymianie wiedzy i doświadczeń
Sporządzanie wymaganej dokumentacji i sprawozdawczości (zgodnie z zasadami programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski), weryfikacja merytoryczna dokumentów finansowych, umów, dokumentacji związanej z zamówieniami publicznymi, obsługa systemów teleinformatycznych, współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi
Specjalista/ka ds. rozwoju regionalnego systemu wsparcia
Feliksa Nowowiejskiego 11, Stare Miasto, Poznań
Wygasła: 13.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Inicjowanie, promowanie i rekomendowanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze wsparcia osób starszych i ich opiekunów w gminach w oparciu o bazę innowacji, dobrych praktyk i rozwiązań, w tym teleopieki
Współpraca z samorządami lokalnymi, w tym koordynatorami usług w zakresie rozwoju usług i specjalistycznego wsparcia dla osób starszych i ich opiekunów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w tym teleopieki, lokalnych baz informacyjnych, telecentrum społecznego
Realizacja zadań w zakresie regionalnego systemu wsparcia, w szczególności Telecentrum z ratownikami medycznymi (współpraca z wykonawcą usługi i gminami) i Centrum Społecznym (organizacja Wielkopolskiej Infolinii Wsparcia, współpraca z asystentami teleopieki, innymi specjalistami, organizacja doradztwa i wsparcia dla opiekunów nieformalnych)
Organizacja szkoleń, superwizji, wizyt studyjnych i innych form wsparcia w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w rozwoju usług społecznych
Wsparcie organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej realizujących usługi dla osób starszych i ich opiekunów, w tym organizacja spotkań, konsultacji, warsztatów, doradztwa
Udział w procedurach zlecania usług w trybie otwartych konkursów ofert
Sieciowanie, tworzenie przestrzeni do edukacji i wymiany doświadczeń, platform współpracy, grup roboczych dla partnerów działających w tym obszarze
Wytwarzanie i udostępnianie informacji o możliwościach wsparcia osób starszych i ich opiekunów (artykułów, publikacji); organizowanie wydarzeń tematycznych; zlecanie opracowania merytorycznego i graficznego materiałów informacyjnych
Utworzenie i realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem Wielkopolskiej Infolinii Wsparcia oraz Centrum Społecznego
Realizacja zadań zgodnie z procedurami ROPS oraz zasadami korzystania ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski, w tym sporządzanie wymaganej dokumentacji i sprawozdawczości, weryfikacja merytoryczna dokumentów finansowych, umów, dokumentacji związanej z zamówieniami publicznymi, udział w komisjach oceny wniosków, obsługa systemów teleinformatycznych, współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi
Inicjowanie, promowanie i rekomendowanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze wsparcia osób starszych i ich opiekunów w gminach w oparciu o istniejące innowacje, dobre praktyki i rozwiązania
Współpraca z samorządami lokalnymi w zakresie rozwoju usług dla osób starszych i ich opiekunów, m.in. diagnoza potrzeb, organizacja i prowadzenie spotkań, konsultacji, warsztatów, doradztwa, szkoleń, superwizji, wizyt studyjnych, wsparcie we wdrażaniu Lokalnych Planów Deinstytucjonalizacji Usług Społecznych oraz Centrów Wsparcia Seniora w formie grantów
Wsparcie organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej realizujących usługi dla osób starszych i ich opiekunów, w tym organizacja spotkań, konsultacji, warsztatów, szkoleń i innych działań w oparciu o rozpoznane potrzeby; udział w procedurach finansowego wsparcia organizacji poprzez zlecanie usług w trybie otwartych konkursów ofert
Wspieranie współpracy między instytucjami działającymi w tym obszarze poprzez sieciowanie, tworzenie przestrzeni do edukacji i wymiany doświadczeń, platform współpracy, grup roboczych
Upowszechnianie informacji w obszarze wsparcia osób starszych i ich opiekunów poprzez wytwarzanie i udostępnianie dostępnych treści, publikacji; organizowanie wydarzeń tematycznych; zlecanie opracowania merytorycznego, graficznego materiałów informacyjnych
Realizacja zadań zgodnie z procedurami ROPS oraz zasadami korzystania ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski, w tym sporządzanie wymaganej dokumentacji i sprawozdawczości, weryfikacja merytoryczna dokumentów finansowych, umów, dokumentacji związanej z zamówieniami publicznymi, udział w komisjach oceny wniosków, obsługa systemów teleinformatycznych, współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi
Kwalifikacja dzieci zgłoszonych do przysposobienia oraz udział w okresowej ocenie sytuacji dziecka
Kwalifikacja rodziny oraz dobór rodziny przysposabiającej właściwej dla dziecka, w tym przeprowadzanie wywiadu adopcyjnego, diagnozy kandydatów, szkoleń oraz kwalifikacji
Zapewnienie wsparcia kandydatom do przysposobienia dziecka, osobom które przysposobiły dziecko oraz rodzicom naturalnym, w tym sygnalizującym zamiar pozostawienia dziecka
Zapewnienie terapii, w tym terapii rodzinnej osobom, które przysposobiły dziecko
Udzielanie kandydatom do przysposobienia dziecka informacji o procedurze, wymaganych dokumentach, pomoc w sporządzaniu właściwych wniosków
Współpraca z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi, w tym w szczególności z sądami opiekuńczymi, instytucjami wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej
Planowanie, monitoring i sprawozdawczość z własnej działalności
Kwalifikacja dzieci zgłoszonych do przysposobienia oraz udział w okresowej ocenie sytuacji dziecka
Kwalifikacja rodziny oraz dobór rodziny przysposabiającej właściwej dla dziecka, w tym przeprowadzanie wywiadu adopcyjnego, diagnozy psychologicznej kandydatów, szkoleń oraz kwalifikacji
Zapewnienie pomocy psychologicznej kandydatom do przysposobienia dziecka, osobom które przysposobiły dziecko oraz rodzicom naturalnym, w tym sygnalizującym zamiar pozostawienia dziecka
Zapewnienie terapii, w tym terapii rodzinnej osobom, które przysposobiły dziecko
Udzielanie kandydatom do przysposobienia dziecka informacji o procedurze, wymaganych dokumentach, pomoc w sporządzaniu właściwych wniosków
Współpraca z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi, w tym w szczególności z sądami opiekuńczymi, instytucjami wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej
Planowanie, monitoring i sprawozdawczość z własnej działalności
Kompletowanie i przygotowywanie materiałów dotyczących potrzeb w zakresie planowania zamówień publicznych organizowanych przez ROPS
Monitorowanie umów podpisanych w oparciu o Ustawę Prawo Zamówień Publicznych w zakresie ich prawidłowej realizacji względem ww. ustawy
Prowadzenie ewidencji wartościująco-ilościowej środków trwałych druków ścisłego zarachowania KP i KW, prowadzenie bieżącej rejestracji sprzętu będącego w użytkowaniu Ośrodka
Udział w przeprowadzanych okresowych inwentaryzacjach majątku ROPS oraz komisji ds. przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego ROPS oraz przeprowadzenie kontroli okresowych stanu składników rzeczowych majątku ruchomego
Dokonywanie zakupów towarów i usług zgodnie z zaakceptowanymi zamówieniami i zawartymi umowami dla poszczególnych komórek ROPS
Sporządzanie sprawozdań dotyczących korzystania ze środowiska naturalnego oraz innych analiz i sprawozdań z zadań realizowanych na powierzonym stanowisku
Prowadzenie spraw administracyjno – gospodarczych w zakresie utrzymania obiektów ROPS, przeprowadzek, zagospodarowania nowych pomieszczeń, wyposażania nowych stanowisk pracy, dostępu do pomieszczeń, utrzymania budynków ROPS w należytym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym
Monitorowanie i prowadzenie rezerwacji salek szkoleniowych w obiekcie Ośrodka oraz zabezpieczane niezbędnych warunków technicznych potrzebnych do prawidłowego użytkowania
Bieżąca koordynacja wyjazdów służbowych zgodnie z zasadami użytkowania samochodów służbowych w ROPS, koordynacja przeglądów technicznych oraz weryfikowanie kart drogowych użytkowników samochodów służbowych ROPS
Prowadzenie prac archiwistycznych w archiwum zakładowym ROPS pod nadzorem Archiwisty ROPS
Prowadzenie ksiąg rachunkowych na wyodrębnionych kontach syntetycznych i analitycznych, z wykorzystaniem programu finansowo- księgowego
Współpraca w opracowywaniu projektów zarządzeń dotyczących rachunkowości Ośrodka, w tym prowadzenia rachunkowości projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych (w tym Unii Europejskiej)
Prowadzenie rozliczeń związanych z podatkiem VAT oraz sporządzanie deklaracji VAT
Dokonywanie rozliczeń z tytułu należności i zobowiązań Ośrodka oraz koordynowanie i weryfikacja należności Ośrodka
Sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych, z operacji finansowych, statystyki publicznej i innych
Prowadzenie wyodrębnionej kasy Ośrodka dla projektów unijnych
Stanowisko ds. wsparcia osób z ograniczoną sprawnością
Poznań
Wygasła: 06.04.2022
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Współdziałanie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi m.in. w obszarze wsparcia osób z ograniczoną sprawnością, w tym np. poprzez prowadzenie procedur zlecania zadań publicznych Samorządu Województwa Wielkopolskiego oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) w trybie konkursowym i pozakonkursowym
Współudział w opracowywaniu i przygotowywaniu pism oraz materiałów do publikacji wydawanych przez ROPS
Prowadzenie spotkań, w tym spotkań edukacyjno- informacyjnych, konferencji i innych przedsięwzięć organizowanych przez ROPS w zakresie wsparcia osób z ograniczoną sprawnością
Udzielanie informacji poprzez odpowiednie wykorzystanie dostępnych kanałów informacyjnych (w tym aktualizacja danych w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej, tworzenie materiałów informacyjnych, korespondencja w sprawach bieżących)
Współudział w opracowywaniu i przygotowywaniu materiałów na posiedzenia komisji Sejmiku Województwa Wielkopolskiego na tematy dotyczące wsparcia osób z ograniczoną sprawnością
Analizowanie pod kątem merytorycznym wniosków o dofinansowanie kosztów działania zakładów aktywności zawodowej
Przygotowywanie dokumentacji finansowej dotyczącej przelewu środków finansowych z tytułu dofinansowania działania zakładów aktywności zawodowej
Współudział w wizytowaniu, a także kontrola dofinansowanych działań i obiektów
Przyjmowanie, analiza pod względem merytorycznym sprawozdań z wydatkowania środków PFRON oraz środków Samorządu Województwa w zakresie dofinansowania kosztów działania zakładów aktywności zawodowej
Przygotowanie projektów, monitorowanie i rozliczanie umów w zakresie realizowanych działań
Sporządzanie części merytorycznej sprawozdań z realizacji zadań w zakresie kosztów działania zakładów aktywności zawodowej i dofinansowania robót budowalnych w obiektach służących rehabilitacji
Analizowanie wniosków w zakresie dofinansowania robót budowalnych, dotyczących obiektów służących rehabilitacji oraz dofinansowania kosztów tworzenia zakładów aktywności zawodowej
Współpraca merytoryczna w ustanawianych zabezpieczeniach finansowych i prawnych z tytułu udzielonego dofinansowania w zakresie kosztów tworzenia i działania zakładów aktywności zawodowej oraz robót budowlanych w obiektach służących rehabilitacji
Przygotowanie projektów opinii w sprawie wniosków podmiotów prowadzących ośrodki, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne o uzyskanie wpisu do rejestru Wojewody Wielkopolskiego