Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (423)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 423 )
Inżynier produkcji – Technolog ds. aluminium
Fabryczna 12, Fabryczna, Wrocław
Wygasła: 11.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Nadzór nad uruchomienie pierwszej sztuki wyrobu oraz nadzór nad bieżącą produkcją seryjną seryjną w obszarze projektów podzespołów spawanych z aluminium
Opracowanie koncepcji procesów technologicznych oraz potrzebnego oprzyrządowania do wykonania produktów
Opracowywanie dokumentacji technologicznej
Tworzenie oraz aktualizacja struktur materiałowych w SAP
Rozwiązywanie technicznych problemów powstających na produkcji
Opracowywanie i wprowadzanie zmian technologicznych / zmian konstrukcyjnych
Ciągłe usprawnianie procesów produkcyjnych pod względem jakości i kosztów produktu
Przygotowywanie danych z zakresu technologii w procesie ofertowania produktów
Tworzenie i aktualizacja wykazów oprzyrządowania oraz wykazu narzędzi specjalnych
Tworzenie dodatkowych instrukcji procesowych oraz BHP
Współpraca z innymi działami firmy Zakupy, Jakość, Planowanie, Zarządzanie Projektami itp
Udział w audytach wewnątrz zakładowych oraz udział w audytach u dostawców i podwykonawców w roli eksperta
Udział w projektach optymalizacyjnych i usprawnieniach infrastruktury zakładu
Prowadzenie projektów Lean dla organizacji działań udoskonalających:
Wsparcie merytoryczne i metodologiczne dla działań usprawniających
Szkolenie Liderów Projektów Lean z narzędzi związanych z prowadzeniem projektów usprawniających
Nadzór nad programem Sugestii pracowniczych (koordynacja działań w ramach programu, wsparcie w identyfikacji potrzeb realizacji projektów usprawniających w obszarze produkcji i administracji)
Przeprowadzanie analiz kosztów i korzyści dla projektów usprawniających
Prowadzenie działań związanych z realizacją projektów ciągłego doskonalenia:
Prowadzenie i nadzór nad projektami usprawniającymi w ramach 5s (koordynacja wdrażania rozwiązań 5S na produkcji, opracowanie standardów 5S dla biur i produkcji, prowadzenie przeglądów 5S na produkcji i w biurach)
Przygotowanie i prowadzenie Warsztatów Kaizen
Koordynacja działań w ramach Kaizen Flesh’e (harmonogram, zasoby, realizacja)
Wsparcie Zespołów Projektowych w działaniach związanych z wdrażaniem Systemu APSYS
Prowadzenie warsztatów Rozwiązywania Problemów dla tematów administracyjnych i produkcyjnych (nie związanych z jakością)
Wsparcie w identyfikacji potrzeb realizacji działań usprawniających w obszarze produkcji i administracji
Koordynacja dostaw materiałów zgodnie z ustaleniami kontraktowymi podpisanymi z dostawcą oraz zgodnie z celami firmy. Kreowanie planów działań na rzecz poprawy wydajności i zarządzania ryzykiem
Wysłanie harmonogramów dostaw z użyciem obowiązujących narzędzi i w formie zależnej od ustalonego przepływu (FLOW) z dostawcą zawartych w zamówieniu i specyfikacji logistycznej w celu zapewnienia terminowego zabezpieczenia produkcji w materiały i usługi produkcyjne
Zapewnienie potwierdzeń planów dostaw– potwierdzanie dat dostaw osobom odpowiedzialnym za analizę zabezpieczenia materiałowego; identyfikacja ryzyk dotyczących przyszłych dostaw oraz ustalanie akcji korygujących
Śledzenie wskaźnika terminowości dostawców OTIF. Wprowadzenie wraz z dostawcami planów akcji korygujących oraz weryfikacja realizacji planu tych akcji przez dostawców
Przeprowadzanie wizyt u dostawców (jeżeli to konieczne)
Śledzenie poziomu zapasów dla zarządzanego zakresu, okresu pokrycia zapotrzebowań produkcyjnych i dotrzymanie ustalonego na dany okres celów poprzez podejmowanie działań optymalizacyjnych ( w tym aktualizacja harmonogramów, kwartalna weryfikacja ustawień systemowych w kartotece materiału)
Wprowadzanie akcji korygujących dla dostawców nierespektujących ustaleń z zamówień oraz specyfikacji logistycznych
Śledzenie statusu materiałów niezgodnych jakościowo - wprowadzanie akcji mających na celu zabezpieczanie produkcji oraz ograniczenie poziomu zapasów dla tych materiałów
Śledzenie czy zdolności produkcyjne dostawcy są zgodne z potrzebami wynikającymi z planów produkcyjnych, uruchamianie akcji korygujących z dostawcami, śledzenie statusu tych akcji aż do ich zakończenia
Śledzenie statusu niezaksięgowanych faktur - wyjaśnianie z dostawcą rozbieżności w fakturach, w razie potrzeby - uzyskanie faktur korygujących, w tym weryfikacja i wyjaśnianie, dostaw w drodze i dostaw niefakturowanych
Wdrażanie, aktualizacja i zapewnienie ciągłego rozwoju elementów systemu zarządzania jakością, ochrony środowiska, bhp dotyczących powierzonego zakresu działania, aktywne poszukiwanie i wdrażania działań usprawniających/optymalizujących pracę w zarządzanym zakresie i /lub działu
Odpowiedzialność za nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa oraz wymogów korporacyjnych w zakresie BHP
Inspirowanie i udział w organizowaniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
Budowanie świadomości, opracowywanie i nadzorowanie programów i działań kształtujących właściwą postawę pracowników i propagujących kulturę bezpieczeństwa
Prowadzenie szkoleń i audytów BHP
Wsparcie merytoryczne kadry zarządzającej w zakresie BHP
Inicjowanie i wdrażanie działań oraz współpraca we wdrażaniu inwestycji i rozwiązań organizacyjnotechnicznych mających na celu stałą poprawę bezpieczeństwa pracowników i minimalizację ryzyka zawodowego
Wdrażanie wymagań korporacyjnych w zakresie BHP
Analiza zdarzeń potencjalnie wypadkowych, zagrożeń, udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkami i chorobami zawodowymi, czynnikami szkodliwymi i ich pomiarami
Inne obowiązki wynikające z Rozporządzenia w sprawie Służby BHP
• Direct Procurement Manager is procurement representative within Procurement team in charge of direct materials purchasing. Relays to Procurement project team any information or decision that could impact respective activities such as procurement activities performed on time, supplier difficulties, budget constraints
• He/she monitors defined KPIs in his/her field of responsibility and manages the exception messages
• He/she leads and co-ordinates the team activities as well as ensures the development of the buyer team
• He/she is a key member of the procurement team, working in close collaboration with the PPM team
• He/ She is the Procurement accountable for material QCD execution
Key responsibilities
• Train and develop team competencies (including support of development plans)
• Manage daily performance, provide feedback and support team members
• Distribute workload to ensure delivery
• Recruit of the best in class people
• Stimulate cross-functional interaction and manage interfaces with other Procurement teams
• Assess, monitor and share objective (incl. KPI) completeness
• Report KPIs and results of undertaken actions to supervisors
• Ensure proper tools, processes and trainings to team members and its constant optimisation in order to maximise work efficiency
• Pro-actively participate in implementation of APSYS and Continuous Improvement initiatives (Lean Management, Kaizen, 5S)
• Perform complete scope of direct buyer activities for the projects / bids managed by himself/herself related to acting as project core / bid team member, managing budgets, incl. material risks and opportunities
Pośrednictwo w przepływie informacji pomiędzy funkcjami projektowymi a Łańcuchem Dostaw, w celu zabezpieczenia dostaw materiałów na linie produkcyjną umożliwiając realizację produkcji zgodnie z ustalonym planem
Konsolidacja i optymalizacja całkowitego kosztu związanego z realizacją dostaw (Total Landed Costs) szczególnie w czasie definiowania specyfikacji logistycznych, przeprowadzania symulacji finansowych w celu dotrzymania poziomu kosztów uwzględnionych w budżecie oraz realizacji celów projektu i firmy
Udział w przygotowaniu i wdrożenie strategii logistycznej dla danego projektu zgodnie z potrzebami związanymi z realizacją projektu (plan produkcji, takt produkcyjny, budżet materiałowy)
Aktywne monitorowanie podpisania specyfikacji logistycznych z dostawcami przed złożeniem zamówienia
Udział w spotkaniach dotyczących Zamian we wszystkich aspektach związanych z funkcjami PrSCL
Pośrednictwo w procesie planowania: zapewnianie w procesie planowania odpowiedniej informacji dotyczącej procesu zaopatrzenia, aby zapewnić wykonalność planu MPS (Głównego planu produkcji)
Nadzorowanie WP (work package) dla projektu związanego z godzinami Łańcucha Dostaw (monitorowanie godzin zaraportowanych względem budżetu, organizowanie co miesięcznych spotkań w celu analizy aktualnego i zaprognozowanego stanu)
Uruchomienie w odpowiednim momencie planu akcji związanego z analizą zabezpieczenia materiałowego dla ostatniego pociągu
Zainicjowanie przeprowadzenia inwentaryzacji dla materiałów na magazynie oraz wraz z planistą uruchomienie inwentaryzacji dla materiałów na linii produkcyjnej
Pilotowanie akcji związanych z zamówieniami dla ostatnich brakujących części
Rozpoczęcie i nadzorowanie procesu likwidacji materiałów zbędnych dla projektu
Do obowiązków zatrudnionej osoby należało będzie przede wszystkim: Koordynacja dostaw materiałów zgodnie z ustaleniami kontraktowymi podpisanymi z dostawcą oraz zgodnie z celami firmy. Kreowanie planów działań na rzecz poprawy wydajności i zarządzania ryzykiem
Wysłanie harmonogramów dostaw z użyciem obowiązujących narzędzi i w formie zależnej od ustalonego przepływu (FLOW) z dostawcą zawartych w zamówieniu i specyfikacji logistycznej w celu zapewnienia terminowego zabezpieczenia produkcji w materiały i usługi produkcyjne
Zapewnienie potwierdzeń planów dostaw– potwierdzanie dat dostaw osobom odpowiedzialnym za analizę zabezpieczenia materiałowego; identyfikacja ryzyk dotyczących przyszłych dostaw oraz ustalanie akcji korygujących
Śledzenie wskaźnika terminowości dostawców OTIF. Wprowadzenie wraz z dostawcami planów akcji korygujących oraz weryfikacja realizacji planu tych akcji przez dostawców
Przeprowadzanie wizyt u dostawców (jeżeli to konieczne)
Śledzenie poziomu zapasów dla zarządzanego zakresu, okresu pokrycia zapotrzebowań produkcyjnych i dotrzymanie ustalonego na dany okres celów poprzez podejmowanie działań optymalizacyjnych (w tym aktualizacja harmonogramów, kwartalna weryfikacja ustawień systemowych w kartotece materiału)
Wprowadzanie akcji korygujących dla dostawców nierespektujących ustaleń z zamówień oraz specyfikacji logistycznych
Śledzenie statusu materiałów niezgodnych jakościowo - wprowadzanie akcji mających na celu zabezpieczanie produkcji oraz ograniczenie poziomu zapasów dla tych materiałów
Śledzenie czy zdolności produkcyjne dostawcy są zgodne z potrzebami wynikającymi z planów produkcyjnych, uruchamianie akcji korygujących z dostawcami, śledzenie statusu tych akcji aż do ich zakończenia
Śledzenie statusu niezaksięgowanych faktur - wyjaśnianie z dostawcą rozbieżności w fakturach, w razie potrzeby - uzyskanie faktur korygujących, w tym weryfikacja i wyjaśnianie, dostaw w drodze i dostaw niefakturowanych
Wdrażanie, aktualizacja i zapewnienie ciągłego rozwoju elementów systemu zarządzania jakością ochrony środowiska, bhp dotyczących powierzonego zakresu działania, aktywne poszukiwanie i wdrażania działań usprawniających/optymalizujących pracę w zarządzanym zakresie i /lub działu
Odpowiedzialność za nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa oraz wymogów korporacyjnych w zakresie BHP
Inspirowanie i udział w organizowaniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
Budowanie świadomości, opracowywanie i nadzorowanie programów i działań kształtujących właściwą postawę pracowników i propagujących kulturę bezpieczeństwa
Prowadzenie szkoleń i audytów BHP
Wsparcie merytoryczne kadry zarządzającej w zakresie BHP
Inicjowanie i wdrażanie działań oraz współpraca we wdrażaniu inwestycji i rozwiązań organizacyjnotechnicznych mających na celu stałą poprawę bezpieczeństwa pracowników i minimalizację ryzyka zawodowego
Wdrażanie wymagań korporacyjnych w zakresie BHP
Analiza zdarzeń potencjalnie wypadkowych, zagrożeń, udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkami i chorobami zawodowymi, czynnikami szkodliwymi i ich pomiarami
Inne obowiązki wynikające z Rozporządzenia w sprawie Służby BHP
Nadzór i kontrola procesów spawalniczych w oparciu o wytyczne normy PN EN ISO 14731 i PN EN
15085: Kontrola przed spawaniem (stan urządzeń, dostępność instrukcji, stan przygotowania brzegów do spawania, identyfikacja spawanych elementów, zgodność materiałów dodatkowych, Kontrola podczas spawania (przestrzeganie WPS, planów kolejności spawania, instrukcji stanowiskowych), Kontrola po spawaniu i przekazanie informacji zwrotnej spawaczowi
Tworzenie i wdrażanie technologii spawalniczych (znajomość procesu zatwierdzania technologii WPQR
wg EN ISO 15614/15613, tworzenie planów kolejności spawania)
Prowadzenie okresowych szkoleń doskonalących w oparciu o obowiązujące instrukcje
Wysłanie harmonogramów dostaw z użyciem obowiązujących narzędzi i w formie zależnej od ustalonego przepływu (FLOW) z dostawcą zawartych w zamówieniu i specyfikacji logistycznej w celu zapewnienia terminowego zabezpieczenia produkcji w materiały i usługi produkcyjne
Zapewnienie potwierdzeń planów dostaw– potwierdzanie dat dostaw osobom odpowiedzialnym za analizę zabezpieczenia materiałowego; identyfikacja ryzyk dotyczących przyszłych dostaw oraz ustalanie akcji korygujących
Śledzenie wskaźnika terminowości dostawców OTIF. Wprowadzenie wraz z dostawcami planów akcji korygujących oraz weryfikacja realizacji planu tych akcji przez dostawców
Przeprowadzanie wizyt u dostawców (jeżeli to konieczne)
Śledzenie poziomu zapasów dla zarządzanego zakresu, okresu pokrycia zapotrzebowań produkcyjnych i dotrzymanie ustalonego na dany okres celów poprzez podejmowanie działań optymalizacyjnych ( w tym aktualizacja harmonogramów, kwartalna weryfikacja ustawień systemowych w kartotece materiału)
Wprowadzanie akcji korygujących dla dostawców nierespektujących ustaleń z zamówień oraz specyfikacji logistycznych
Śledzenie statusu materiałów niezgodnych jakościowo - wprowadzanie akcji mających na celu zabezpieczanie produkcji oraz ograniczenie poziomu zapasów dla tych materiałów
Śledzenie czy zdolności produkcyjne dostawcy są zgodne z potrzebami wynikającymi z planów produkcyjnych, uruchamianie akcji korygujących z dostawcami, śledzenie statusu tych akcji aż do ich zakończenia
Śledzenie statusu niezaksięgowanych faktur - wyjaśnianie z dostawcą rozbieżności w fakturach, w razie potrzeby - uzyskanie faktur korygujących, w tym weryfikacja i wyjaśnianie, dostaw w drodze i dostaw niefakturowanych
Wdrażanie, aktualizacja i zapewnienie ciągłego rozwoju elementów systemu zarządzania jakością, ochrony środowiska, bhp dotyczących powierzonego zakresu działania, aktywne poszukiwanie i wdrażania działań usprawniających/optymalizujących pracę w zarządzanym zakresie i /lub działu
Sprawowanie nadzoru, zgodnie z obowiązującymi przepisami, nad eksploatacją maszyn i urządzeń, instalacji technicznych oraz obiektów budowlanych i elementów infrastruktury
Nadzór nad realizacją zleconych prac serwisowych, remontowych i inwestycyjnych w zakresie maszyn i urządzeń, instalacji technicznych, obiektów budowlanych i elementów infrastruktury oraz innych związanych z utrzymaniem ruchu
Nadzór w obszarze mediów użytkowanych na zakładzie wraz z prowadzeniem projektów optymalizacyjnych i inwestycyjnych w tym zakresie
Prowadzenie rozliczeń finansowych zleconych robót z wykonawcami zewnętrznymi (Zamówienia, odbiory robót, rozliczenie faktur)
Udział w opracowywaniu, uzgadnianiu i bieżący monitoring rocznego i miesięcznego budżetu Działu Utrzymania Ruchu
Nadzór prac oraz nadzór nad właściwym rozliczeniem inwestycji realizowanych przez Dział Utrzymania Ruchu
Kontrola i tworzenie dokumentów przyjęcia na stan środków trwałych /OT/ i ich likwidacji
Współpraca z innymi funkcjami, przygotowywanie danych w obszarze Zarządzania Majątkiem i Środków trwałych (Kontroling, Księgowość, Ochrona Środowiska i inne) niezbędnych dla celów ubezpieczeń, podatkowych, amortyzacji ŚT, inwentaryzacji ŚT, raportów środowiskowych, sprawozdań
Odpowiedzialność za nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa oraz wymogów korporacyjnych w zakresie BHP
Inspirowanie i udział w organizowaniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
Budowanie świadomości, opracowywanie i nadzorowanie programów i działań kształtujących właściwą postawę pracowników i propagujących kulturę bezpieczeństwa
Prowadzenie szkoleń i audytów BHP
Wsparcie merytoryczne kadry zarządzającej w zakresie BHP
Inicjowanie i wdrażanie działań oraz współpraca we wdrażaniu inwestycji i rozwiązań organizacyjno-technicznych mających na celu stałą poprawę bezpieczeństwa pracowników i minimalizację ryzyka zawodowego
Wdrażanie wymagań korporacyjnych w zakresie BHP
Analiza zdarzeń potencjalnie wypadkowych, zagrożeń, udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkami i chorobami zawodowymi, czynnikami szkodliwymi i ich pomiarami
Inne obowiązki wynikające z Rozporządzenia w sprawie Służby BHP
Pośrednictwo w przepływie informacji pomiędzy funkcjami projektowymi a Łańcuchem Dostaw, w celu zabezpieczenia dostaw materiałów na linie produkcyjną umożliwiając realizację produkcji zgodnie z ustalonym planem
Konsolidacja i optymalizacja całkowitego kosztu związanego z realizacją dostaw (Total Landed Costs) szczególnie w czasie definiowania specyfikacji logistycznych, przeprowadzania symulacji finansowych w celu dotrzymania poziomu kosztów uwzględnionych w budżecie oraz realizacji celów projektu i firmy
Udział w przygotowaniu i wdrożenie strategii logistycznej dla danego projektu zgodnie z potrzebami związanymi z realizacją projektu (plan produkcji, takt produkcyjny, budżet materiałowy)
Aktywne monitorowanie podpisania specyfikacji logistycznych z dostawcami przed złożeniem zamówienia
Udział w spotkaniach dotyczących Zamian we wszystkich aspektach związanych z funkcjami PrSCL
Pośrednictwo w procesie planowania: zapewnianie w procesie planowania odpowiedniej informacji dotyczącej procesu zaopatrzenia, aby zapewnić wykonalność planu MPS (Głównego planu produkcji)
Nadzorowanie WP (work package) dla projektu związanego z godzinami Łańcucha Dostaw (monitorowanie godzin zaraportowanych względem budżetu, organizowanie co miesięcznych spotkań w celu analizy aktualnego i zaprognozowanego stanu)
Uruchomienie w odpowiednim momencie planu akcji związanego z analizą zabezpieczenia materiałowego dla ostatniego pociągu
Zainicjowanie przeprowadzenia inwentaryzacji dla materiałów na magazynie oraz wraz z planistą uruchomienie inwentaryzacji dla materiałów na linii produkcyjnej
Pilotowanie akcji związanych z zamówieniami dla ostatnich brakujących części
Rozpoczęcie i nadzorowanie procesu likwidacji materiałów zbędnych dla projektu
- Działa jako łącznik w czasie spotkań produkcyjnych, jakościowych, projektowych i usprawniających procesy
- Nadzoruje aktualne koszty materiałów vs. budżet – zarówno na poziomie grupy materiałowej, jak i projektu
- Szacuje ryzyka materiałowe i korzyści
- Tworzy i zarządza Zakupowym Planem Projektu
- Tworzy i zarządza harmonogramem dostaw długoterminowych i planami poprawy jakości dostawców
Kontrakty zakupowe
- Analizuje potrzeby projektów w celu optymalizowania bazy dostawców
- Odpowiada za spełnienie potrzeb projektu odnośnie kosztów materiału, gwarancji, magazynowania i dostaw
- Zapewnia optymalne wykorzystanie narzędzi i technik w celu optymalizowania kosztów (np. Global Sourcing, Open Book Costing, Value Engineering, Value Stream Mapping)
- Uczestniczy w negocjacjach kontraktów w ramach projektu
- Asystuje w zakładaniu projektu w systemie ERP
- Prowadzi i bierze udział w regularnych przeglądach projektu
Rozwój dostawców
- Zapewnia regularne przeglądy działań zakupowych związanych z projektem
- Uczestniczy w procesie eskalacji w przypadku problemów z dostawcami, reklamacji i kwestii jakościowych
Redukcja kosztu materiałów
- Prowadzi inicjatywy redukcji kosztów materiałów z lokalnym i globalnym pionem zakupów
Przetargi
- Prowadzi i koordynuje wycenę zakupów projektowych do przetargów zgodnie z obowiązującym procesem
- Przedstawia idee akcji SAMP i RAMP dla poszczególnych projektów i rejestruje akcje w ASIP
- Ustala zakres dla podziału MoB
- Waliduje wyceny wg TPP w zespole przetargowym, przygotowuje wykresy Bridge
- Reprezentuje dział procurement w wewnętrznych spotkaniach przetargowych zakładu i LU
The Project Manager is responsible for management and successful completion of cross-functional activities leading to the delivery of a project, fulfilling both customer needs and committed QCDP objectives. He/she will manage cross-functionally sub-system level stakeholders, activities and deliverables and make needed arbitration (engineering, product x process, Make or Buy, Costs, Milestones, Interfaces, …) to reach QCDP commitment, coordinate sub-system activities with other project stakeholders including integration teams other project level functions
MAIN RESPONSABILITIES
1/ Contribute to successful Project execution:
• Apply Project Strategy according to defined contractual and Project commitments and targets
• Alert in case of deviations impacting project objectives; actively contribute to risks and opportunity management
• Ensure compliance with applicable rules, instructions and standards, process & tools: Code of Ethics & Compliance, EHS, Railway Safety, Quality, Sourcing, PMM
2/ Lead and coordinate activities and stakeholders, from requirement capture/analysis to the end of project contractual obligations limited to the sub-system scope of work:
• Achieve QCDP objectives
• Cascade and allocate project requirements and QCDP objectives to project team members
• Implement project WBS
• Plan, monitor, control and manage project end-to-end activities (scope, schedule, resources, cost, risks, saving, opportunities)
• Coordinate and support consistent cross-functional execution of project objectives, activities and deliverables (Engineering, R&D programmes, Sourcing, Supply Chain, Indus when applicable, RAMS…)
• Lead teams in successful achievement of project objectives, synchronize stakeholders at project level and ensure stakeholder alignments
• Perform project level decisions and trade-offs
• Rebaselining and change management at project level
• Manage project situation and KPI, and report with transparency
• Upon request from PM, is delegated to represent Alstom towards Customer and external stakeholders
3/ Coordinate and synchronize project activities with other projects and project teams:
• Actively contribute to the resolution of overarching/transverse optimizations or issues
• Manage interface with project-level team members & project office (e.g. industrialization, control of configuration management, sourcing, quality) and ask if necessary, for PM arbitration
• Manage interface with train-level teams (in charge of architecture and integration) and other project teams and ask if necessary, for Chief Engineer/Chief Operation arbitration
Supplier Product Quality Development Engineer - Inżynier ds. rozwoju jakości produktu
Fabryczna 12, Fabryczna, Wrocław
Wygasła: 06.08.2022
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Prowadzenie działań jakościowych w projektach realizowanych u dostawców zgodnie z cyklem dla wyznaczonych towarów dla wszystkich projektów realizowanych w Europie środkowej i wschodniej (Central and Eastern Europe) w tym:
• Monitorowanie jakości w fazie rozwoju produktu/procesu dostawcy i zapewnienie zgodności z wymaganiami Alstom
• Dostarczanie działań związanych z jakością projektu dla kupowanych części dla obszaru pracy od momentu powstania Supplier Part List do uzyskania pozytywnego wyniku podczas kontroli pierwszej sztuki (First Article Inspection – FAI ze statusem Go): definiowanie i wdrożenie cyklu dopuszczeń części i postępowanie zgodnie z przyjętymi zasadami Alstom w zakresie Development For Quality (DFQ)
• Przeprowadzanie analizy ryzyka jakości potencjalnych dostawców jako wkład do decyzji o przyznaniu biznesu
• Zapewnianie wraz z zespołem projektowym, że wymagania jakościowe Alstom są przestrzegane przez dostawcę przed kamieniem milowym „Go Order” (Quality Specification and SPQD Plan)
• Odpowiedzialność za operacyjną walidację zdolności procesu produkcyjnego dostawcy (poza zakresem: walidacja produktu pozostaje w odpowiedzialność inżyniera + analiza zdolności ilościowych produkcji)
• Jest odpowiedzialny za decyzję Go/NoGo dla „Go Production”, „Go for First Train Validation” i „FAI”, opierając się na danych wejściowych z działu technicznego w celu walidacji produktu
• Przygotowanie i prowadzenie audytu klienta CFAI gdy jest to wymagane
• Monitorowanie dokumentów dostarczanych przez dostawców za pośrednictwem dedykowanego portalu: Portal Jakości Dostawcy (Supplier Quality Portal - SQP)
• Monitorowanie planów działań dostawców; Status jakości dostawcy (Supplier Quality Status - SQS). Rozwijanie dostawcy i produktu w celu osiągnięcia celu FAI Go On Time
• Przygotowywanie dokumentacji do transferu produktu do Kontroli Jakości w dostawach seryjnych
• Inicjowanie procesu eskalacji dostawcy, gdy wymagane dokumenty i procesy są zagrożone
• Ocena poziomu dojrzałości dostawcy poprzez badanie FMEA, planu kontroli, matrycy kompetencji, instrukcji, itp
• W razie potrzeby przeprowadzanie audytów/oceny dostawców w momencie, gdy nie są oni częścią listy priorytetów (przy założeniu, że SPQD jest uznany za kwalifikowanego audytora ALSTOM)
• Uczestnictwo w rozwiązywaniu problemów z krytycznymi niezgodnościami i problemami z dostawcami, włączając w to problemy gwarancyjne, jeśli są eskalowane. Odpowiedzialność za rozwiązywanie problemów z niezgodnościami do momentu FAI Go i przekazania do Kontroli Jakości w dostawach seryjnych
• Przygotowywanie wymagań dla kontroli dostaw w momencie pierwszej dostawy we współpracy z działem kontroli
Odpowiedzialność za nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa oraz wymogów korporacyjnych w zakresie BHP
Inspirowanie i udział w organizowaniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
Budowanie świadomości, opracowywanie i nadzorowanie programów i działań kształtujących właściwą postawę pracowników i propagujących kulturę bezpieczeństwa
Prowadzenie szkoleń i audytów BHP
Wsparcie merytoryczne kadry zarządzającej w zakresie BHP
Inicjowanie i wdrażanie działań oraz współpraca we wdrażaniu inwestycji i rozwiązań organizacyjno-technicznych mających na celu stałą poprawę bezpieczeństwa pracowników i minimalizację ryzyka zawodowego
Wdrażanie wymagań korporacyjnych w zakresie BHP
Analiza zdarzeń potencjalnie wypadkowych, zagrożeń, udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkami i chorobami zawodowymi, czynnikami szkodliwymi i ich pomiarami
Inne obowiązki wynikające z Rozporządzenia w sprawie Służby BHP
sprawowanie nadzoru zgodnie z obowiązującymi przepisami nad eksploatacją maszyn i urządzeń oraz instalacji technicznych i elementów infrastruktury
nadzór nad realizacją zleconych prac serwisowych, remontowych i inwestycyjnych w zakresie maszyn i urządzeń, instalacji technicznych i elementów infrastruktury oraz innych związanych z utrzymaniem ruchu
prowadzenie rozliczeń finansowych zleconych robót z wykonawcami zewnętrznymi
wprowadzanie, nadzór i kontrola systemów zgłoszeń awarii, kontroli jakości wykonanych usług w zakresie Utrzymania ruchu zakładu
właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej, eksploatacyjnej i finansowej dotyczącej maszyn i urządzeń, instalacji technicznych i elementów infrastruktury oraz innych związanych z utrzymaniem ruchu
wprowadzanie nowych rozwiązań w zakresie informatycznych systemów utrzymania ruchu (przeglądy konserwacje, modernizacje), nadzoru nad realizacją zgłoszeń (usterki, awarie, naprawy)
wprowadzanie usprawnień w zakresie utrzymania oraz kontroli parametrów pracy urządzeń produkcyjnych (systemy pomiaru OEE, SMED)
1/ Contribute to successful Project execution on allocated sub-system scope of work:
• Apply Project Strategy according to defined contractual and Project commitments and targets, as allocated on sub-system
• Actively contribute to Project performance
• Alert in case of deviations impacting project objectives; actively contribute to risks and opportunity management
• Ensure compliance with applicable rules, instructions and standards, process & tools: Code of Ethics & Compliance, EHS, Railway Safety, Quality, Sourcing, PMM
2/ Lead and coordinate sub-system activities and stakeholders, from requirement capture/analysis to the end of project contractual obligations limited to the sub-system scope of work:
• Achieve QCDP objectives of its sub-system
• Cascade and allocate sub-system requirements and QCDP objectives to sub-system team members
• Implement sub-system WBS
• Plan, monitor, control and manage sub-system end-to-end activities (scope, schedule, resources, cost, risks, saving, opportunities)
• Coordinate and support consistent cross-functional execution of sub-system objectives, activities and deliverables (Engineering, R&D programmes, Sourcing, Supply Chain, Indus when applicable, RAMS…)
• Lead teams in successful achievement of project objectives, synchronize stakeholders at sub-system level and ensure stakeholder alignments
• Perform sub-system level decisions and trade-offs
• Rebaselining and change management at sub-system level
• Manage sub-system situation and KPI, and report with transparency
• Upon request from PM, is delegated to represent Alstom towards Customer and external stakeholders
3/ Coordinate and synchronize sub-system activities with other sub-Systems and project teams:
• Actively contribute to the resolution of overarching/transverse optimizations or issues
• Manage interface with project-level team members & project office (e.g. industrialization, control of configuration management, sourcing, quality) and ask if necessary, for PM arbitration
• Manage interface with train-level teams (in charge of architecture and integration) and other sub-system teams and ask if necessary, for Chief Engineer/Chief Operation arbitration
Do obowiązków zatrudnionej osoby należeć będzie przede wszystkim:
▪ Prowadzenie projektów Lean dla organizacji działań udoskonalających:
o Wsparcie merytoryczne i metodologiczne dla działań usprawniających
o Szkolenie Liderów Projektów Lean z narzędzi związanych z prowadzeniem projektów usprawniających
o Nadzór nad programem Sugestii pracowniczych (koordynacja działań w ramach programu, wsparcie w identyfikacji potrzeb realizacji projektów usprawniających w obszarze produkcji i administracji)
o Przeprowadzanie analiz kosztów i korzyści dla projektów usprawniających
▪ Prowadzenie działań związanych z realizacją projektów ciągłego doskonalenia:
o Prowadzenie i nadzór nad projektami usprawniającymi w ramach 5s (koordynacja wdrażania rozwiązań 5S na produkcji, opracowanie standardów 5S dla biur i produkcji, prowadzenie przeglądów 5S na produkcji i w biurach)
o Przygotowanie i prowadzenie Warsztatów Kaizen
o Koordynacja działań w ramach Kaizen Flesh’e (harmonogram, zasoby, realizacja)
o Wsparcie Zespołów Projektowych w działaniach związanych z wdrażaniem Systemu APSYS
o Prowadzenie warsztatów Rozwiązywania Problemów dla tematów administracyjnych i produkcyjnych (nie związanych z jakością)
▪ Wsparcie w identyfikacji potrzeb realizacji działań usprawniających w obszarze produkcji i administracji
Do obowiązków zatrudnionej osoby należało będzie przede wszystkim:
Koordynacja dostaw materiałów zgodnie z ustaleniami kontraktowymi podpisanymi z dostawcą oraz zgodnie z
celami firmy. Kreowanie planów działań na rzecz poprawy wydajności i zarządzania ryzykiem
Zakres zadań:
• Wysłanie harmonogramów dostaw z użyciem obowiązujących narzędzi i w formie zależnej od ustalonego przepływu (FLOW) z dostawcą zawartych w zamówieniu i specyfikacji logistycznej w celu zapewnienia terminowego zabezpieczenia produkcji w materiały i usługi produkcyjne
• Zapewnienie potwierdzeń planów dostaw– potwierdzanie dat dostaw osobom odpowiedzialnym za analizę zabezpieczenia materiałowego; identyfikacja ryzyk dotyczących przyszłych dostaw oraz ustalanie akcji korygujących
• Śledzenie wskaźnika terminowości dostawców OTIF. Wprowadzenie wraz z dostawcami planów akcji korygujących oraz weryfikacja realizacji planu tych akcji przez dostawców
• Przeprowadzanie wizyt u dostawców (jeżeli to konieczne)
• Śledzenie poziomu zapasów dla zarządzanego zakresu, okresu pokrycia zapotrzebowań produkcyjnych i dotrzymanie ustalonego na dany okres celów poprzez podejmowanie działań optymalizacyjnych (w tym aktualizacja harmonogramów, kwartalna weryfikacja ustawień systemowych w kartotece materiału)
• Wprowadzanie akcji korygujących dla dostawców nierespektujących ustaleń z zamówień oraz specyfikacji logistycznych
• Śledzenie statusu materiałów niezgodnych jakościowo - wprowadzanie akcji mających na celu zabezpieczanie produkcji oraz ograniczenie poziomu zapasów dla tych materiałów
• Śledzenie czy zdolności produkcyjne dostawcy są zgodne z potrzebami wynikającymi z planów produkcyjnych, uruchamianie akcji korygujących z dostawcami, śledzenie statusu tych akcji aż do ich zakończenia
• Śledzenie statusu niezaksięgowanych faktur - wyjaśnianie z dostawcą rozbieżności w fakturach, w razie potrzeby - uzyskanie faktur korygujących, w tym weryfikacja i wyjaśnianie, dostaw w drodze i dostaw niefakturowanych
• Wdrażanie, aktualizacja i zapewnienie ciągłego rozwoju elementów systemu zarządzania jakością, ochrony środowiska, bhp dotyczących powierzonego zakresu działania, aktywne poszukiwanie i wdrażania działań usprawniających/optymalizujących pracę w zarządzanym zakresie i /lub działu
Do obowiązków zatrudnionej osoby należało będzie przede wszystkim:
Zakup materiałów i usług produkcyjnych z zastosowaniem profesjonalnych praktyk i technik zakupowych, zapewnienie zgodności złożonych zamówień z procedurami ALSTOM oraz zapewnienie najwyższej jakości współpracy z dostawcami
Zakres zadań:
• Terminowa obsługa produkcyjnych zapotrzebowań materiałowych, zgodnie z wytycznymi kupców strategicznych i zdefiniowanymi w SAP ustawieniami systemowymi
• Wystawianie i monitoring zamówień z pełnym wykorzystaniem systemu SAP i portalu SupplyOn (w tym analiza potwierdzeń zamówień zakupu, rejestracja potwierdzeń w systemie SAP) terminowe zamykanie zamówień
• Nadzór nad prawidłowością realizowanych zamówień pod katem zapisów kontraktowych
• Weryfikacja faktur niezgodnych z zamówieniem, współpraca z dostawcami i działem księgowości w celu zapewnienia poprawności danych i regulacji płatności w terminie
• Wspieranie i realizowanie procesu wprowadzania zmian materiałowych u dostawców
• Ocena ryzyka w realizacji złożonych zamówień i zarzadzanie zagrożeniami
• Przygotowywanie danych dla osób reprezentujących dział w spotkaniach między-funkcyjnych
Responsibility for monthly closing process including submission of Group IFRS Reporting on monthly basis along with Polish statutory reporting (e.g. preparation of yearly Financial Statements)
Control over tax (VAT and CIT) and Polish regulatory reporting
Cooperation with Shared Service Center
Being responsible for leading and managing full accounting operations
Supervising and monitoring the entire accounting process including general ledger, accounts payables, accounts receivables, inventory, fixed assets, cash management and taxes
Reviewing, investigating, and preparing corrections to errors and inconsistencies in financial entries, documents and reports
Contributing to continuous improvement by proposing ideas, participating in projects and applying any agreed changes to processes
Liaising with external and internal auditors, sharing relevant information with the auditors
Maintaining relationships with third parties including financial institutions, auditors, tax authorities
• Participate to the Local Procurement management meeting & Dashboard
• Assist the Procurement management in performance management by delivering accurate KPIs and implementing appropriate data analysis
• Make sure that local Procurement Performance needs are covered and adressed properly through a central Actions Plan or Problem Solving
• Contribute strongly to the Procurement Efficiency simplification plan deploying common standard Way of Working (WoW) within the Region
• Ensure that standard processes are known and applied in his area by implementing communication, surveys and Return Of EXperience (REX)
• In charge of new process deployment in his area, as well as standard management routines
• Edit and present the Monthly Procurement Dashboard and follow the associated actions plan
PROCUREMENT PERFORMANCE
• Interact with ASIP expert whenever necessary to ensure consistency between Action plan and ASIP
• Secure the monitoring of Action Plan and Problem Solving
• Ensures alignment with Alstom strategy, consistency with Procurement ALSYS Roadmap, and proper integration in Alstom end to end processes
• Define and implement appropriate KPI's to monitor the Procurement performance
• Formalize business requirements to the BPO expert team relative to new needs
• Accountable for Procurement master data quality and regular update
• Ensure the good level of usage of the Procurement tools
• Manage the actions plan required to improve the performance usage rate of the Procurement processes & tools
• Contribute and lead the change management following the Tools Project deployement (ERP SAP/GSI for instance) in the Procurement domains supporting the Procurement BPO
AUDITS
• Involved in audits in his area (preparation, self-assessments, audit ) in view of supporting and following local action plans with a specific focus on major non conformities closure
• Contribute to functional improvement in providing feedback and gap analysis to auditing experts (incl. APSYS)
• Promoting the Alstom Code of Ethics and adhering to the highest standards of ethical conduct
SAP GSI implementation /procurement/sourcing/supply chain module
Support Business Processes efficiency through implementation and continuous improvement of ad-hoc Methodologies and monitoring of a defined set of ERP process KPIs
Support Business to specify and deploy new ERP system in the site (capture requirements, support transfer to IS&T, organize projects implementation, plan change management and spread knowledge by trainings of sourcing end users)
Drive and support the Key User SAP implementation team, functional support to distribute & capitalize returns of experience for functional & process support (methodologies, rules & control)
Insure GSI running maintenance and evolutions implementation: Manage key users’ community, define improvements priorities, monitor SAP GSI business indicators to ensure processes efficiency and compliance, insure coordination with BPO and coordinate GSI new releases implementation
Perform an efficient mitigation in operational Crisis (communication, coordination, workarounds, degrade mode definition) related to application issue
Consolidate Training Kit, verify the business training needs and coordinate the training sessions
Nadzór nad procesami związanymi z ochroną środowiska (odpady, ochrona atmosfery, etc.)
Opracowanie i nadzorowanie raportów (miesięcznych, kwartalnych i rocznych) wynikających z wymogów prawnych i korporacyjnych w obszarze ochrony środowiska
Współtworzenie planów poprawy w obszarze ochrony środowiska i bhp
Przygotowywanie dokumentacji na potrzeby wydawania decyzji/pozwoleń
Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem w zakładzie systemu środowiskowego ISO 14001
Komunikacja z wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami i instytucjami
Zapewnienie zgodności z wymogami prawnymi i korporacyjnymi w zakresie ochrony środowiska
Współpraca z innymi działami w zakresie zajmowanego stanowiska
Udział w audytach wewnętrznych
Inspirowanie i udział w projektach optymalizacyjnych z zakresu ochrony środowiska
Inicjowanie i wdrażanie działań oraz współpraca we wdrażaniu inwestycji i rozwiązań organizacyjno-technicznych mających na celu stałą poprawę w obszarze ochrony środowiska i BHP
Prowadzenie szkoleń z zakresu ochrony środowiska
Wsparcie merytoryczne kadry zarządzającej w zakresie ochrony środowiska
Supplier Product Quality Development Engineer - Inżynier ds. rozwoju jakości produktu
Fabryczna 12, Fabryczna, Wrocław
Wygasła: 04.05.2022
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Prowadzenie działań jakościowych w projektach realizowanych u dostawców zgodnie z cyklem dla wyznaczonych towarów dla wszystkich projektów realizowanych w Europie środkowej i wschodniej (Central and Eastern Europe)
Monitorowanie jakości w fazie rozwoju produktu/procesu dostawcy i zapewnienie zgodności z wymaganiami Alstom
Dostarczanie działań związanych z jakością projektu dla kupowanych części dla obszaru pracy od momentu powstania Supplier Part List do uzyskania pozytywnego wyniku podczas kontroli pierwszej sztuki (First Article Inspection – FAI ze statusem Go): definiowanie i wdrożenie cyklu dopuszczeń części i postępowanie zgodnie z przyjętymi zasadami Alstom w zakresie Development For Quality (DFQ)
Przeprowadzanie analizy ryzyka jakości potencjalnych dostawców jako wkład do decyzji o przyznaniu biznesu
Zapewnianie wraz z zespołem projektowym, że wymagania jakościowe Alstom są przestrzegane przez dostawcę przed kamieniem milowym „Go Order” (Quality Specification and SPQD Plan)
Odpowiedzialność za operacyjną walidację zdolności procesu produkcyjnego dostawcy (poza zakresem: walidacja produktu pozostaje w odpowiedzialność inżyniera + analiza zdolności ilościowych produkcji)
Jest odpowiedzialny za decyzję Go/NoGo dla „Go Production”, „Go for First Train Validation” i „FAI”, opierając się na danych wejściowych z działu technicznego w celu walidacji produktu
Przygotowanie i prowadzenie audytu klienta CFAI gdy jest to wymagane
Monitorowanie dokumentów dostarczanych przez dostawców za pośrednictwem dedykowanego portalu: Portal Jakości Dostawcy (Supplier Quality Portal - SQP)
Monitorowanie planów działań dostawców; Status jakości dostawcy (Supplier Quality Status - SQS). Rozwijanie dostawcy i produktu w celu osiągnięcia celu FAI Go On Time
Przygotowywanie dokumentacji do transferu produktu do Kontroli Jakości w dostawach seryjnych
Inicjowanie procesu eskalacji dostawcy, gdy wymagane dokumenty i procesy są zagrożone
Ocena poziomu dojrzałości dostawcy poprzez badanie FMEA, planu kontroli, matrycy kompetencji, instrukcji, itp
W razie potrzeby przeprowadzanie audytów/oceny dostawców w momencie, gdy nie są oni częścią listy priorytetów (przy założeniu, że SPQD jest uznany za kwalifikowanego audytora ALSTOM)
Uczestnictwo w rozwiązywaniu problemów z krytycznymi niezgodnościami i problemami z dostawcami, włączając w to problemy gwarancyjne, jeśli są eskalowane. Odpowiedzialność za rozwiązywanie problemów z niezgodnościami do momentu FAI Go i przekazania do Kontroli Jakości w dostawach seryjnych
Przygotowywanie wymagań dla kontroli dostaw w momencie pierwszej dostawy we współpracy z działem kontroli
Responsibility for monthly closing process including submission of Group IFRS Reporting on monthly basis along with Polish statutory reporting (e.g. preparation of yearly Financial Statements)
Control over tax (VAT and CIT) and Polish regulatory reporting
Cooperation with Shared Service Center
Being responsible for leading and managing full accounting operations
Supervising and monitoring the entire accounting process including general ledger, accounts payables, accounts receivables, inventory, fixed assets, cash management and taxes
Reviewing, investigating, and preparing corrections to errors and inconsistencies in financial entries, documents and reports
Contributing to continuous improvement by proposing ideas, participating in projects and applying any agreed changes to processes
Liaising with external and internal auditors, sharing relevant information with the auditors
Maintaining relationships with third parties including financial institutions, auditors, tax authorities
kontrola godzin zdawanych SAP;
Wyliczenie efektywności pracownika;
Tworzenie miesięcznych harmonogramów czasu pracy;
Przyjmowanie i szkolenie wstępne nowoprzyjetych pracowników;
Nadzór nad szkoleniami ;
Audyty.
Miejsce pracy: ul. Fabryczna 12 Wrocław
Kontakt z pracodawcą: ososvbisty od poniedziałku do piatku w godzinach od 15.00-16.00
forma umowy: umowa o pracę na cZas okreslony tj: 3 lata
Archiwizacja dokumentów, prowadzenie teczek osobowych
Wsparcie zespołu w kompleksowej obsłudze pracowników oraz prace administracyjne na rzecz działu: bieżąca obsługa kadrowa pracowników, wprowadzanie danych kadrowych do systemu, sporządzanie prostych zestawień, raportów i analiz z zakresu administracji kadr
Opracowywanie dokumentacji konstrukcyjnej i technicznej
Opracowywanie i wprowadzanie zmian konstrukcyjnych, nadzór nad ich wdrożeniem do produkcji
Czynny udział w technologii produkcji (rozwiązywanie technicznych problemów powstających w czasie procesów produkcyjnych, pomoc w przygotowywaniu napraw, wykonywanie wstępnej analizy możliwości naprawy w odniesieniu do otoczenia modelu 3D)
Analiza procesu produkcyjnego podzespołów w celu poprawy jakości i optymalizacji rozwiązań konstrukcyjnych
Kontakt i współpraca z Działem Inżynieringu
Współpraca z działami: Produkcji, KJ, NS, Supply Chain, Planowanie oraz dostawcami
- Działa jako łącznik w czasie spotkań produkcyjnych, jakościowych, projektowych i usprawniających procesy
- Nadzoruje aktualne koszty materiałów vs. budżet – zarówno na poziomie grupy materiałowej, jak i projektu
- Szacuje ryzyka materiałowe i korzyści
- Tworzy i zarządza Zakupowym Planem Projektu
- Tworzy i zarządza harmonogramem dostaw długoterminowych i planami poprawy jakości dostawców
Kontrakty zakupowe
- Analizuje potrzeby projektów w celu optymalizowania bazy dostawców
- Odpowiada za spełnienie potrzeb projektu odnośnie kosztów materiału, gwarancji, magazynowania i dostaw
- Zapewnia optymalne wykorzystanie narzędzi i technik w celu optymalizowania kosztów (np. Global Sourcing, Open Book Costing, Value Engineering, Value Stream Mapping)
- Asystuje w zakładaniu projektu w systemie ERP
- Prowadzi i bierze udział w regularnych przeglądach projektu
Rozwój dostawców
- Zapewnia regularne przeglądy działań zakupowych związanych z projektem
- Uczestniczy w procesie eskalacji w przypadku problemów z dostawcami, reklamacji i kwestii jakościowych
Redukcja kosztu materiałów
- Prowadzi inicjatywy redukcji kosztów materiałów z lokalnym i globalnym pionem zakupów
- Acts as interface in production meetings, non-conformity meetings, Change Control Board meetings, Project Risk, Opportunity and Improvement meetings, Gate Reviews and claim review meetings
- Follow-up material cost vs. budget on commodity and project level including potential risks and opportunities
- Establish and manage the Procurement Project Plan
- Establish and manage the schedule of long lead items and supplier quality plan
Manage purchase contracts for the project & operations in scope:
- Leverage the Procurement network to optimize supplies to projects according to Project Management needs
- Take responsibility for ensuring that Project needs relating to material cost, warranty, inventory, packaging and delivery performance are met
- Utilize appropriate tools and techniques effectively to ensure that Procurement delivers its cost and performance requirements, e.g. Global Sourcing, cost improvements, Open Book Costing, Value Engineering, Value Stream Mapping
- Establish and manage the Procurement Plan including schedule of long lead time items (document 3) and supplier quality plan (document 24)
- Oversees project specific Terms and Conditions for suppliers in accordance with customer’s requirements and needs, negotiated by buyers with legal support
- Assist the setting up of the project within ERP system
- Hold regular Material Cost Performance meetings with Project Management and Finance
Supplier development:
- Support long-term supplier relationship development by conducting regular performance reviews
- Involve Global Lead Buyers when there are problems with Supplier performance or to prepare claims to suppliers
Support material cost reduction activities:
- Drive cost reduction initiatives with local and global procurement teams
Koordynowanie działań wewnętrznych w celu identyfikacji i zrozumienia zapytania ofertowego oraz potrzeb klienta
Opracowanie oferty po wcześniejszym: uzgodnieniu strategii z Bid Managerem z jednostki oferującej gotowy pojazd, odpowiedzi na IFQ w zakresie jego podsystemu, zarządzeniu interfejsami
Zapewnienie zgodności oferty z obowiązującymi zasadami i instrukcjami Alstom
Optymalizacja oferty w zakresie Quality, Cost, Delivery
Zarządzanie ryzykami i szansami w ofercie
Uzyskanie zatwierdzenia oferty zgodnie z obowiązującymi zasadami Alstom (DoA)
Zarządzanie budżetem na przygotowanie oferty podsystemu zgodnie z procesem autoryzacji kosztów ofert
Zbieranie informacji zwrotnej po zakończeniu oferty oraz definiowanie działań usprawniających dla kolejnych ofert oraz poprawy konkurencyjności ALSTOM
Dla zdobytych kontraktów przygotowanie danych do uruchomienia projektu