Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (367)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 367 )
Dyrektor Zarządzający / Dyrektorka Zarządzająca
Chrzanów
Wygasła: 28.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
dyrektor
Obowiązki:
Odpowiedzialność strategiczna oraz operacyjna w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej: proponowanie, organizowanie i wdrażanie planu rozwoju dla wszystkich obszarów działalności firmy, a zwłaszcza określanie i wdrażanie polityki przemysłowej, handlowej, finansowej i kadrowej firmy,
Zarządzanie budżetem i odpowiedzialność za wynik finansowy firmy,
Wsparcie kierownictwa technicznego dwóch zakładów przemysłowych (Chrzanów i Mszczonów) oraz kierownictwa handlowego biur sprzedaży zlokalizowanych na Słowacji i w Czechach,
Nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i ogólnej wydajności przemysłowej zakładów w Polsce (QHSE i CSR),
Utrzymywanie kontaktów z partnerami firmy (dostawcami, klientami, ekspertami i administracją publiczną),
Zapewnienie dobrej komunikacji i koordynacji zasobów ludzkich,
Stymulowanie innowacji i zarządzania zmianą poprzez wdrażanie procesów i dzielenie się najlepszymi praktykami,
Raportowanie do Zarządu Grupy z siedzibą w Miluzie, Francja
Project Manager ze znajomością francuskiego i angielskiego
Kraków
Wygasła: 30.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Wsparcie klientów francuskojęzycznych i/lub angielskojęzycznych w ich rozwoju na rynku polskim oraz na innych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej;
Samodzielne prowadzenie projektów w obszarach takich jak: badania rynku i doradztwo strategiczne, tworzenie nowych kanałów dystrybucji, kwalifikacja podwykonawców i dostawców;
Poszukiwanie partnerów biznesowych oraz bezpośrednie wsparcie w trakcie negocjacji biznesowych
Wykorzystywanie białego wywiadu w tworzeniu baz danych i budowaniu sieci kontaktów biznesowych
Leads generation through effective digital marketing and communication actions towards decision makers in the international business environment
Planning and implementation of the communication plan and promotion actions such as events, webinars, e-books
Management and preparation of contents, supports and templates for communication (brochures, website, market reports, newsletters, business opportunities)
Development and implementation of marketing tools and processes (mailing, LinkedIn, SEO, phone) on preselected targets
1st level qualification of leads through identification of decision makers, initiation of introductory calls, clear understanding of clients’ projects and presentation of proposed solutions, qualification of project maturity followed by recommendations to the Management Team on project scoping and closing
Project Manager ze znajomością francuskiego i angielskiego
Kraków
Wygasła: 23.02.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Wsparcie klientów francuskojęzycznych i/lub angielskojęzycznych w ich rozwoju na rynku polskim oraz na innych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej;
Samodzielne prowadzenie projektów w obszarach takich jak: badania rynku i doradztwo strategiczne, tworzenie nowych kanałów dystrybucji, kwalifikacja podwykonawców i dostawców;
Poszukiwanie partnerów biznesowych oraz bezpośrednie wsparcie w trakcie negocjacji biznesowych
Wykorzystywanie białego wywiadu w tworzeniu baz danych i budowaniu sieci kontaktów biznesowych
Leads generation through effective digital marketing and communication actions towards decision makers in the international business environment
Planning and implementation of the communication plan and promotion actions such as events, webinars, e-books
Management and preparation of contents, supports and templates for communication (brochures, website, market reports, newsletters, business opportunities)
Development and implementation of marketing tools and processes (mailing, LinkedIn, SEO, phone) on preselected targets
1st level qualification of leads through identification of decision makers, initiation of introductory calls, clear understanding of clients’ projects and presentation of proposed solutions, qualification of project maturity followed by recommendations to the Management Team on project scoping and closing
a. Ongoing management and visible leadership in the factory to accomplish company goals and objectives
b. Ensures organization development in terms of staffing competent resources to support on-going production needs
c. Oversees machinery utilization and maintenance, optimizing production commitments
2) Supply Chain Management
a. Guarantees production goals achievement in terms of volumes, efficiency, costs, scraps, service level, as well as in terms of reduction of finished products and raw materials storage
b. Operations purchases and managing relationships with suppliers and customers in order to solve problems concerning products production and quality
3) Quality
a. process review and implementation of process controls to reduce defects and enhance customer satisfaction
b. Responsible for QA, QC, HSE and Sustainability, including CE marking implementation
4) Sales
a. management and development of sales on the Polish market
b. supports the introduction and approval of all new products
5) Financial Management
a. Supervises the company profit and loss and, in case of gaps between budget and actual situation; takes corrective actions as needed
Rozwijanie sprzedaży i wyszukiwanie nowych klientów w południowej Polsce, a także w Czechach i na Słowacji
Praca nad projektami klientów: od pierwszego kontaktu do otrzymania zamówienia, w tym sporządzanie specyfikacji, modelowanie 3D, kosztorysowanie i negocjowanie umów
a. Ongoing management and visible leadership in the factory to accomplish company goals and objectives
b. Ensures organization development in terms of staffing competent resources to support on-going production needs
c. Oversees machinery utilization and maintenance, optimizing production commitments
2) Supply Chain Management
a. Guarantees production goals achievement in terms of volumes, efficiency, costs, scraps, service level, as well as in terms of reduction of finished products and raw materials storage
b. Operations purchases and managing relationships with suppliers and customers in order to solve problems concerning products production and quality
3) Quality
a. process review and implementation of process controls to reduce defects and enhance customer satisfaction
b. Responsible for QA, QC, HSE and Sustainability, including CE marking implementation
4) Sales
a. management and development of sales on the Polish market
b. supports the introduction and approval of all new products
5) Financial Management
a. Supervises the company profit and loss and, in case of gaps between budget and actual situation; takes corrective actions as needed
Acquisition of new customers through regular meetings with prospects throughout Poland
Establish and maintain good working relationships with top marketplace buyers of titanium and other metals (stainless steel, cobalt chrome, nickel alloys),
Participation in the preparation of commercial offers in accordance with customer requirements
Implementation of established sales plans and expansion of customer base
Clear weekly communication of the progress to Area Sales Manager,
Evaluate, forecast and track key account metrics, provide in-depth insight on assigned portfolio, prepare reports on accounts health and performance,
Constantly monitoring the market and identifying new opportunities
Representing the company at industry events and fairs
Inżynier Techniczno-Handlowy z j. angielskim (Południowa Polska)
Skawina
Wygasła: 23.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca mobilna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Utrzymywanie relacji z dotychczasowymi klientami
Rozwijanie sprzedaży i wyszukiwanie nowych klientów w południowej Polsce, a także w Czechach i na Słowacji
Praca nad projektami klientów: od pierwszego kontaktu do otrzymania zamówienia, w tym sporządzanie specyfikacji, modelowanie 3D, kosztorysowanie i negocjowanie umów
Rozwijanie sprzedaży i wyszukiwanie nowych klientów w południowej Polsce, a także w Czechach i na Słowacji
Praca nad projektami klientów: od pierwszego kontaktu do otrzymania zamówienia, w tym sporządzanie specyfikacji, modelowanie 3D, kosztorysowanie i negocjowanie umów
wsparcie klienta - dyrekcji regionalnych oraz decydentów w poszczególnych sklepach - w celu osiągnięcia optymalnej wydajności i realizacji założonych celów poprzez wdrażanie konkretnych planów działania;
analiza efektów przyjętych planów działania i ich dostosowanie do bieżącej sytuacji i potrzeb klienta;
analiza wskaźników osiąganych przez sklepy w celu ich poprawy;
rozpoznanie problemów technicznych i organizacyjnych w sklepach oraz znalezienie odpowiednich rozwiązań;
przekazywanie analiz ilościowych i jakościowych dotyczących powierzonej bazy klientów do kierownictwa regionalnego oraz właściwego Key Account Managera w celu podjęcia szybkich i trwałych działań naprawczych;
pełnienie funkcji doradczych i szkoleniowych gwarantujących satysfakcję klienta poprzez stały kontakt (najczęściej zdalny) i pieczę nad poprawnym wykorzystaniem przez zespoły w sklepach Klienta rozwiązań Smartway (onboarding, szkolenia na odległość, cykliczne spotkania, itp.);
zbieranie informacji zwrotnych związanych z korzystaniem z systemu oraz ich analiza w celu opracowania działań naprawczych. Przekazywanie do Key Account Managera oraz do działu wsparcia technicznego informacji o problemach oraz propozycji ich szybkiego i trwałego rozwiązania;
regularne raportowanie swojej działalności za pomocą narzędzia analitycznego, a także raportowanie o sytuacji powierzonych klientów poprzez śledzenie wskaźników wydajności oraz statystyk w sklepach klienta. Bieżące aktualizowanie bazy klientów (za pomocą systemu CRM oraz narzędzi wewnętrznych)
wsparcie klienta - dyrekcji regionalnych oraz decydentów w poszczególnych sklepach - w celu osiągnięcia optymalnej wydajności i realizacji założonych celów poprzez wdrażanie konkretnych planów działania;
analiza efektów przyjętych planów działania i ich dostosowanie do bieżącej sytuacji i potrzeb klienta;
analiza wskaźników osiąganych przez sklepy w celu ich poprawy;
rozpoznanie problemów technicznych i organizacyjnych w sklepach oraz znalezienie odpowiednich rozwiązań;
przekazywanie analiz ilościowych i jakościowych dotyczących powierzonej bazy klientów do kierownictwa regionalnego oraz właściwego Key Account Managera w celu podjęcia szybkich i trwałych działań naprawczych;
pełnienie funkcji doradczych i szkoleniowych gwarantujących satysfakcję klienta poprzez stały kontakt (najczęściej zdalny) i pieczę nad poprawnym wykorzystaniem przez zespoły w sklepach Klienta rozwiązań Smartway (onboarding, szkolenia na odległość, cykliczne spotkania, itp.);
zbieranie informacji zwrotnych związanych z korzystaniem z systemu oraz ich analiza w celu opracowania działań naprawczych. Przekazywanie do Key Account Managera oraz do działu wsparcia technicznego informacji o problemach oraz propozycji ich szybkiego i trwałego rozwiązania;
regularne raportowanie swojej działalności za pomocą narzędzia analitycznego, a także raportowanie o sytuacji powierzonych klientów poprzez śledzenie wskaźników wydajności oraz statystyk w sklepach klienta. Bieżące aktualizowanie bazy klientów (za pomocą systemu CRM oraz narzędzi wewnętrznych)
wsparcie klienta - dyrekcji regionalnych oraz decydentów w poszczególnych sklepach - w celu osiągnięcia optymalnej wydajności i realizacji założonych celów poprzez wdrażanie konkretnych planów działania;
analiza efektów przyjętych planów działania i ich dostosowanie do bieżącej sytuacji i potrzeb klienta;
analiza wskaźników osiąganych przez sklepy w celu ich poprawy;
rozpoznanie problemów technicznych i organizacyjnych w sklepach oraz znalezienie odpowiednich rozwiązań;
przekazywanie analiz ilościowych i jakościowych dotyczących powierzonej bazy klientów do kierownictwa regionalnego oraz właściwego Key Account Managera w celu podjęcia szybkich i trwałych działań naprawczych;
pełnienie funkcji doradczych i szkoleniowych gwarantujących satysfakcję klienta poprzez stały kontakt (najczęściej zdalny) i pieczę nad poprawnym wykorzystaniem przez zespoły w sklepach Klienta rozwiązań Smartway (onboarding, szkolenia na odległość, cykliczne spotkania, itp.);
zbieranie informacji zwrotnych związanych z korzystaniem z systemu oraz ich analiza w celu opracowania działań naprawczych. Przekazywanie do Key Account Managera oraz do działu wsparcia technicznego informacji o problemach oraz propozycji ich szybkiego i trwałego rozwiązania;
regularne raportowanie swojej działalności za pomocą narzędzia analitycznego, a także raportowanie o sytuacji powierzonych klientów poprzez śledzenie wskaźników wydajności oraz statystyk w sklepach klienta. Bieżące aktualizowanie bazy klientów (za pomocą systemu CRM oraz narzędzi wewnętrznych)
wsparcie klienta - dyrekcji regionalnych oraz decydentów w poszczególnych sklepach - w celu osiągnięcia optymalnej wydajności i realizacji założonych celów poprzez wdrażanie konkretnych planów działania;
analiza efektów przyjętych planów działania i ich dostosowanie do bieżącej sytuacji i potrzeb klienta;
analiza wskaźników osiąganych przez sklepy w celu ich poprawy;
rozpoznanie problemów technicznych i organizacyjnych w sklepach oraz znalezienie odpowiednich rozwiązań;
przekazywanie analiz ilościowych i jakościowych dotyczących powierzonej bazy klientów do kierownictwa regionalnego oraz właściwego Key Account Managera w celu podjęcia szybkich i trwałych działań naprawczych;
pełnienie funkcji doradczych i szkoleniowych gwarantujących satysfakcję klienta poprzez stały kontakt (najczęściej zdalny) i pieczę nad poprawnym wykorzystaniem przez zespoły w sklepach Klienta rozwiązań Smartway (onboarding, szkolenia na odległość, cykliczne spotkania, itp.);
zbieranie informacji zwrotnych związanych z korzystaniem z systemu oraz ich analiza w celu opracowania działań naprawczych. Przekazywanie do Key Account Managera oraz do działu wsparcia technicznego informacji o problemach oraz propozycji ich szybkiego i trwałego rozwiązania;
regularne raportowanie swojej działalności za pomocą narzędzia analitycznego, a także raportowanie o sytuacji powierzonych klientów poprzez śledzenie wskaźników wydajności oraz statystyk w sklepach klienta. Bieżące aktualizowanie bazy klientów (za pomocą systemu CRM oraz narzędzi wewnętrznych)
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process
Handling all suppliers located in Central & Eastern Europe, while developing a compliant, competitive and secured supplier base in the area
1. SOURCING
- Identify, contact and visit potential suppliers (including local fairs)
- Recommend to qualify / disqualify suppliers according to D&C policies and your knowledge of local market
- Handle Tenders / RFQ sent by Purchasing teams and coordinate with targeted local suppliers
- Provide negotiation and contracting support to D&C teams while dealing with local suppliers, including coast breakdowns analysis, risk analysis…
- Able to provide local reports such as sourcing mapping, local market analysis (local economic trends, currencies fluctuation, raw material and labour cost trends …) based on the needs of the company
- Organize local sourcing trips for visitors from the Group
- Identify and recommend market / products opportunities
2. ORDER FOLLOW-UP:
- Monitor, report and help to improve supplier operational performance management
- Delays tracking
- Claim management
- Communicate efficiently with logistic and supply chain teams in D&C, for order and delivery status
3. SUPPLIER & PRODUCT COMPLIANCE :
- Perform pre-shipping inspection for all cargo before shipment release: products quality check according to order + logistic / shipping requirements
- Audit factories according to the Quality/CSR/business ethics requirements of the Company
- Instruct and supervise third-parties services (or future internal QC /Auditor) for audits and inspections, if required
- Alert management in case of any non-compliance detected on suppliers’ side
- Suggest to management any improvement on QC and audit process