Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Monitoring zmian w prawie krajowym oraz UE i analiza ich wpływu na działalność spółek z sektora finansowego wchodzących w skład Grupy Kapitałowej PZU SA
Komunikacja zmian w prawie, wymogach nadzorczych w zakresie dotyczącym podmiotów finansowych prowadzących działalność regulowaną
Analiza i udział w wdrożeniach wynikających ze zmian przepisach prawa, w ramach projektów regulacyjnych realizowanych przez PZU
Inicjowanie oraz rekomendacja zmian dostosowawczych w ramach systemowych rozwiązań oraz analizowanych procesach biznesowych
Koordynacja oraz realizacja testów i analiz compliance, obejmujące wydawanie opinii w zakresie oceny ryzyka braku zgodności w procesach regulacyjnych w zakresie dotyczącym podmiotów finansowych Grupy Kapitałowej PZU SA
Rekomendowanie rozwiązań, przygotowanie informacji dot. zmian regulacyjnych oraz opiniowanie projektów legislacji wewnętrznych oraz innych dokumentów dotyczących zagadnień z obszaru kompetencji Biura, w tym w zakresie ryzyka braku zgodności
Podnoszenie świadomości kultury compliance w Grupie PZU
Standaryzacja, rozwój i utrzymanie firmowego modelu informacyjnego dla danych finansowych i języka raportowania finansowego
Rozwój tematycznych Data-Mart’ów i narzędzi Business Intelligence
Inicjowanie i koordynacja zmian mających na celu poprawę jakości, spójności oraz kompletności środowiska analitycznego w obszarze finansów, rozwój mechanizmów walidacji informacji w hurtowni danych
Definiowanie wymagań na rozwój środowiska analitycznego w wyniku zmian w otoczeniu biznesowym lub nowych potrzeb klienta wewnętrznego
Usprawnianie, automatyzacja i standaryzacja procesów przetwarzania i raportowania danych używanych do przekrojowych analiz w zakresie finansów
Dostarczanie danych na potrzeby raportowania regulacyjnego i instytucji zewnętrznych
Uczestnictwo we wdrażaniu procedur i systemów kontrolnych dotyczących zarządzania danymi finansowymi w zasobach hurtowni danych
Planowanie i przygotowywanie procesu zadań rozwojowych dla obszaru finansów w HD/BI, utrzymanie backlogu ze zgłoszonymi potrzebami biznesowymi
Monitoring zmian w prawie krajowym oraz UE i analiza ich wpływu na działalność spółek z sektora finansowego wchodzących w skład Grupy Kapitałowej PZU SA
Prezentowanie wyników przeprowadzonych analiz zmian w prawie, wymogach nadzorczych w zakresie innowacji na rynku finansowym oraz nowych technologii
Ocena projektowanych rozwiązań procesów biznesowych pod kątem zgodności z wymogami regulacyjnymi z zakresu innowacji finansowych, nowych technologii, digitalizacji oraz rozwiązań chmurowych
Wsparcie jednostek organizacyjnych w zakresie identyfikacji zmian w regulacjach wewnętrznych w zakresie koniecznego dostosowania do nadchodzących zmian w przepisach prawa krajowego oraz UE
Przygotowywanie informacji dotyczących zmian regulacyjnych, ich wpływu na działalność PZU, stopnia dostosowania organizacji do kluczowych zmian prawa na potrzeby cyklicznego raportingu obszaru compliance do organów zarządzającego oraz nadzorującego
Promowanie w organizacji kultury oraz standardów compliance w trakcie prowadzonych szkoleń oraz redagowanie artykułów dot. dziedziny compliance, innowacyjnych rozwiązań rynku finansowego oraz technologii w ramach komunikacji korporacyjnej
Badanie działalności firmy poprzez cykliczne przeprowadzanie analiz i oceny ryzyka oraz audytów wewnętrznych w obszarze finansów (sprawozdawczość finansowa i regulacyjna, podatki, aktuariat, wymogi kapitałowe)
Rzetelne i obiektywne ustalanie stanu faktycznego oraz, w przypadku stwierdzenia słabości systemów kontroli wewnętrznej lub zagrożeń, ustalanie przyczyn i ewentualnych skutków oraz propozycji odpowiednich rozwiązań mitygujących stwierdzone ryzyka
Sporządzanie raportów z przeprowadzonych audytów, zawierających rekomendacje usprawniające procesy
Monitorowanie i weryfikacja wykonania zaleconych przez Audyt Wewnętrzny działań naprawczych i/lub usprawniających
Cykliczne dokonywanie ocen i analiz danych dotyczących ewentualnych ryzyk w procesach biznesowych
Doradztwo w zakresie identyfikacji i oceny zagrożeń w działalności biznesowej oraz działań na rzecz uświadamiania ryzyka i skutecznego nim zarządzania
Udział w projektach biznesowych, konsultacje zmian systemowych i wspieranie organizacji we wdrażaniu mechanizmów kontrolnych na etapie ich projektowania
Uczestnictwo w inicjatywach ukierunkowanych na rozwój Biura
Rozwój biznesu w obszarze zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwem w przemyśle, w tym aktywne pozyskiwanie klientów w zakresie usług doradczych, wdrożeniowych i szkoleniowych
Współtworzenie strategii sprzedaży i oferty skierowanej do klientów Grupy PZU w zakresie usług opartych na wsparciu technologicznym i/lub usługach związanych z bezpieczeństwem prowadzonej działalności biznesowej
Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z klientami, brokerami ubezpieczeniowymi i interesariuszami Pionu Klienta Korporacyjnego
Współtworzenie i realizacja strategii promocji działań i projektów prewencyjnych dla klientów korporacyjnych Grupy PZU
Koordynacja realizowanych projektów i wdrożeń na każdym etapie ich realizacji, w tym współpraca i komunikacja z klientem
Współpraca z podmiotami Grupy PZU, w zakresie opracowywania projektów rozwiązań technologicznych i realizacji wspólnych przedsięwzięć
Opracowanie i negocjowanie umów z klientami, kontrahentami i podwykonawcami w zakresie realizowanych projektów
Wykonywanie audytów technicznych nieruchomości pod kątem przygotowania kosztorysów inwestorskich
Przygotowanie założeń budżetowych oraz kosztorysów inwestorskich wraz z rekomendacjami po stronie Inwestora (Kosztorysowanie w programie Excel)
Przygotowanie optymalizacji założeń budżetowych
Udział w opracowaniu analiz finansowych
Opiniowanie dokumentacji projektowej oraz kosztorysów
Przygotowanie przedmiarów robót budowlanych i instalacyjnych
Uczestniczenie w procesie wyboru dostawców usług remontowo-inwestycyjnych (budowlanych, instalacyjnych, projektowych, nadzoru inwestorskiego, doradczych itd.)
Implementacja regulacji z zakresu ESG m.in. Taksonomia UE, SFDR, IDD, CSDDD, w tym tworzenie procedur, przygotowanie raportów, analiz i zmian w produktach ubezpieczeniowych oraz działalności inwestycyjnej
Wdrażanie procedur i standardów zgodnych z CSRD, zapewniających przygotowanie firmy do raportowania wg nowego standardu
Współtworzenie, monitorowanie i realizacja strategii ESG Grupy PZU przy współpracy z odpowiednimi jednostkami w Grupie PZU
Monitorowanie i analiza wpływu (w tym ocena ryzyka) na organizację aktualnych trendów, regulacji i międzynarodowych standardów dotyczących zrównoważonego rozwoju
Współtworzenie materiałów komunikacyjnych, w tym artykułów, prezentacji wspierających działania ESG
Współpraca z organizacjami partnerskimi z obszaru ESG, koordynacja działań włączających pracowników PZU w aktywności realizowane w ramach partnerstw
Budowanie i utrzymywanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi, udział w spotkaniach i wydarzeniach związanych z obszarem zrównoważonego rozwoju
Przygotowywanie raportów i analiza danych w celu identyfikacji zagrożeń i trendów dotyczących prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
Monitorowanie zmian w regulacjach AML
Przygotowywanie i opiniowanie regulacji wewnętrznych dot. AML
Proponowanie i opiniowanie zmian w procesach biznesowych pod kątem ograniczania zagrożeń wynikających z AML
Kontrola wykonywania obowiązków dot. AML przez jednostki organizacyjne PZU Życie SA oraz przygotowanie zaleceń pokontrolnych i monitorowanie ich realizacji
Prowadzenie wymiany informacji dot AML w Grupie PZU
Przygotowanie zawiadomień do GIIF i prokuratury w zakresie podejrzenia popełnienia przestępstwa związanego z ML/FT
Uczestnictwo we wdrażaniu zmian w procesach technicznej obsługi szkód majątkowych
Diagnozowanie problemów w procesie obsługi technicznej szkód majątkowych
Opiniowanie zmian w ogólnych oraz szczególnych warunkach ubezpieczeń
Uczestnictwo i wsparcie merytoryczne prac projektowych prowadzonych w Grupie PZU
Uczestnictwo w wypracowaniu rekomendacji nowych rozwiązań dla bieżących, dotychczas niezdiagnozowanych problemów w zakresie wykonywania umów ubezpieczeń
Analiza funkcjonalności systemów eksperckich: rozwój, usprawnienie oraz automatyzacja obsługi
Modelowanie przebiegu procesów operacyjnych dla nowotworzonych produktów/rozwiązań oraz uzgadnianie ich przebiegu z jednostkami operacyjnymi i biurami merytorycznymi
Optymalizacja procesów operacyjnych w zakresie grupowych ubezpieczeń na życie, identyfikowanie obszarów do zmian oraz monitoring działań naprawczych
Opiniowanie projektów zmian procesowych/procedur zgłaszanych przez inne Biura Centrali
Wydawanie opinii/rekomendacji dla zgłoszeń dotyczących obsługiwanych grupowych ubezpieczeń na życie przekazywanych przez jednostki operacyjne
Przeprowadzanie kontroli w jednostkach operacyjnych w zakresie jakości realizowanych usług związanych z obsługą grupowych ubezpieczeń na życie
Tworzenie szablonów pism/ raportów obsługowych oraz uzgadnianie ich treści z właściwymi biurami merytorycznymi
Analiza ryzyka operacyjnego i monitoring działań naprawczych w obszarze operacji
Działania w obszarze obsługi zapytań dotyczących obsługi grupowych ubezpieczeń na życie, wdrażania rekomendacji po audytowych oraz wytycznych organów nadzoru
Zarządzanie procesem KYC Analiz Klienta w obszarze przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, w tym: monitorowaniem klientów, proaktywną aktualizacją danych, przeglądami okresowymi klienta, stosowaniem Środków Bezpieczeństwa Finansowego
Odpowiedzialność za proces identyfikacji i weryfikacji Beneficjentów Rzeczywistych (BRz), polegającym na zebraniu z różnych źródeł dokumentacji pozwalającej na ustalenie BRz, analizie dokumentacji i ustaleniu BRz, weryfikacji zgodności z zapisami w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych, zgłaszaniu do MF rozbieżności ustaleń BRZ z zapisami w CRBR
Koordynacja współpracy z komórkami w PZU Życie SA w obszarach sprzedaży, likwidacji i operacji dokonującymi weryfikacji danych klientów, BRz, przeglądów okresowych klienta oraz koordynuje wsparcie komórek PZUZ w zakresie procesów KYC
Zapewnienie wsparcia merytorycznego i szkoleniowego dla wykonania ww procesów
Rozwój biznesu w obszarze zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwem w przemyśle, w tym aktywne pozyskiwanie klientów w zakresie usług doradczych, wdrożeniowych i szkoleniowych
Współtworzenie strategii sprzedaży i oferty skierowanej do klientów Grupy PZU w zakresie usług opartych na wsparciu technologicznym i/lub usługach związanych z bezpieczeństwem prowadzonej działalności biznesowej
Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z klientami, brokerami ubezpieczeniowymi i interesariuszami Pionu Klienta Korporacyjnego
Współtworzenie i realizacja strategii promocji działań i projektów prewencyjnych dla klientów korporacyjnych Grupy PZU
Koordynacja realizowanych projektów i wdrożeń na każdym etapie ich realizacji, w tym współpraca i komunikacja z klientem
Współpraca z podmiotami Grupy PZU, w zakresie opracowywania projektów rozwiązań technologicznych i realizacji wspólnych przedsięwzięć
Opracowanie i negocjowanie umów z klientami, kontrahentami i podwykonawcami w zakresie realizowanych projektów
Realizacja planu przypisu składki z ubezpieczeń majątkowych oraz planu sprzedaży ubezpieczeń życiowych
Zarządzenie zespołem Agentów Kluczowych w PZU SA , w tym regularna praca z Agentami w terenie
Wsparcie agentów w rozwoju ich biznesu
Rozwój sieci sprzedaży, poprzez rekrutację nowych agentów kluczowych oraz ich skuteczne wdrożenie w oparciu o ofertę dla jednozawodowców i dwuzawodowców
Zapewnienie właściwego poziomu motywacji i aktywności agentów
Rozwój kompetencji sprzedażowych, merytorycznych i zarządczych podległej sieci agentów
Ochrona interesów Spółki poprzez sprawowanie funkcji nadzoru wobec podległej sieci agentów
Realizacja planu przypisu składki z ubezpieczeń majątkowych oraz planu sprzedaży ubezpieczeń życiowych
Zarządzenie zespołem Agentów Kluczowych w PZU SA , w tym regularna praca z Agentami w terenie
Wsparcie agentów w rozwoju ich biznesu
Rozwój sieci sprzedaży, poprzez rekrutację nowych agentów kluczowych oraz ich skuteczne wdrożenie w oparciu o ofertę dla jednozawodowców i dwuzawodowców
Zapewnienie właściwego poziomu motywacji i aktywności agentów
Rozwój kompetencji sprzedażowych, merytorycznych i zarządczych podległej sieci agentów
Ochrona interesów Spółki poprzez sprawowanie funkcji nadzoru wobec podległej sieci agentów
Realizacja planu przypisu składki z ubezpieczeń majątkowych oraz planu sprzedaży ubezpieczeń życiowych
Zarządzenie zespołem Agentów Kluczowych w PZU SA , w tym regularna praca z Agentami w terenie
Wsparcie agentów w rozwoju ich biznesu
Rozwój sieci sprzedaży, poprzez rekrutację nowych agentów kluczowych oraz ich skuteczne wdrożenie w oparciu o ofertę dla jednozawodowców i dwuzawodowców
Zapewnienie właściwego poziomu motywacji i aktywności agentów
Rozwój kompetencji sprzedażowych, merytorycznych i zarządczych podległej sieci agentów
Ochrona interesów Spółki poprzez sprawowanie funkcji nadzoru wobec podległej sieci agentów
Realizacja planu przypisu składki z ubezpieczeń majątkowych oraz planu sprzedaży ubezpieczeń życiowych
Zarządzenie zespołem Agentów Kluczowych w PZU SA , w tym regularna praca z Agentami w terenie
Wsparcie agentów w rozwoju ich biznesu
Rozwój sieci sprzedaży, poprzez rekrutację nowych agentów kluczowych oraz ich skuteczne wdrożenie w oparciu o ofertę dla jednozawodowców i dwuzawodowców
Zapewnienie właściwego poziomu motywacji i aktywności agentów
Rozwój kompetencji sprzedażowych, merytorycznych i zarządczych podległej sieci agentów
Ochrona interesów Spółki poprzez sprawowanie funkcji nadzoru wobec podległej sieci agentów
Przygotowanie i prowadzenie planu audytu oraz raportów z audytów
Aktywne tworzenie komunikacji, generowanie zapytań, organizacja spotkań i warsztatów
Komunikowanie dostawcy wniosków oraz zaleceń poaudytowych oraz współpraca z dostawcami i biznesem w zakresie monitorowania wykonania zaleceń przez dostawcę
Identyfikacja zagrożeń i ryzyk we współpracy z dostawcą oraz rekomendowanie działań
Współpraca przy opracowaniu standardów, wzorów dokumentów i podprocesów niezbędnych w audycie dostawców
Samodzielnie wdrażanie się w regulacje branżowe związane z daną kategorią zakupową
Wsparcie we wdrożeniu standardów raportowania niefinansowego w Grupie PZU zgodnych z dyrektywą CSRD
Udział w organizacji wydarzeń edukacyjnych w obszarze ESG dla pracowników PZU
Współtworzenie materiałów komunikacyjnych, w tym artykułów, prezentacji wspierających działania ESG
Wsparcie w monitorowaniu i analizie wpływu na organizację aktualnych trendów, regulacji i międzynarodowych standardów dotyczących zrównoważonego rozwoju
Udział we współpracy z organizacjami partnerskimi z obszaru ESG, wsparcie w działaniach włączających pracowników PZU w aktywności realizowane w ramach partnerstw
Przeprowadzanie analiz i testów na podstawie materiałów dotyczących audytowanego procesu oraz własnych pomysłów
Udział w spotkaniach z realizatorami procesu po zapoznaniu się z regulacjami, które opisują badany proces
Rozpoznanie realizacji procesów biznesowych w obszarach: sprawozdawczość i rachunkowość (polskie standardy rachunkowości, międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej), w tym w zakresie ewidencji i wyceny instrumentów finansowych oraz nowego międzynarodowego standardu sprawozdawczości MSSF17 Umowy ubezpieczenia
Udział w ocenie: poprawności realizacji procesu osiągania celów procesu, wykorzystywanych narzędzi oraz efektywności przeprowadzanych kontroli wewnętrznych
Uczestnictwo w procesie raportowania audytu, proponowanie własnych wniosków i usprawnień
Staż w Obsłudze Szkód, Świadczeń i Kanałów Zdalnych
Szczecin
Wygasła: 21.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
praktykant / stażysta
Obowiązki:
Merytoryczna obsługa świadczeń medycznych z tytułu umów ubezpieczeń grupowych i indywidualnie kontynuowanych
Analiza zgłoszenia, załączonej dokumentacji oraz ustalenie odpowiedzialności i przysługujących świadczeń, przygotowanie decyzji o przyznaniu bądź odmowie wypłaty świadczeń
Komunikacja z Klientami w zakresie realizacji świadczeń
Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań
Realizacja procesu obsługi świadczeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami zewnętrznymi i wewnętrznymi
Diagnozowanie i wyznaczanie rozwiązań zapewniających realizację procesów komunikacyjnych w kanałach sprzedaży, tworzenie długofalowych strategii
Koordynowanie i realizowanie kampanii komunikacyjnych za pomocą narzędzia do marketing automation, przygotowywanie treści z uwzględnieniem różnych kanałów komunikacji i grup odbiorców (komunikacja wewnętrzna, zewnętrzna – w tym social media)
Współpraca z pracownikami biur sprzedaży w zakresie realizacji ich potrzeb informacyjnych, komunikacyjnych
Przygotowywanie bieżących raportów i zestawień dotyczących komunikacji, budżetu projektów realizowanych w zespole
Koordynowanie działań komunikacyjnych, prezentacji na spotkania, publikacji w Bazie Wiedzy, nadzór nad prowadzonymi forami w social mediach
Koordynowanie obsługi administracyjnej i redaktorskiej w Bazie Wiedzy dla sieci sprzedaży
Koordynacja realizacji wizyt terenowych pracowników wsparcia w kanałach dystrybucji oraz monitoring realizacji działań realizowanych przez biuro wsparcia sprzedaży dla danego kanału dystrybucji
Udział w comiesięcznych spotkaniach z szefami kanałów i przygotowywanie materiałów na spotkania zarządcze