Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (602)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 602 )
Product Engineer
Alberta Einsteina 36, Gliwice
Wygasła: 12.05.2024
full-time
umowa o pracę
full office work
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Provide Li-Ion expertise ( including Li-Ion e-chem support) and required technical information to customers and sales department
Provide technical support for sales team and interface with engineering team for defining and developing product requirements specifications
Propose the most optimal available technical solutions to the customer
Support the development of technical li-ion knowledge and expertise and engineering solutions/ ideas across the organization in JMBS
Continuously improve battery pack design by sharing the knowledge about best practices, design guidelines and lessons learned with all functions involved in the process of design
Build & support standardization, guidelines and design integrity within battery pack design
Verify and implement legal requirements for product based on customer and markets law requirements
Support DFMEA and DFM analysis in order to ensure design feasibility assessment (within product development curve)
Utrzymanie maszyn i urządzeń w pełnej sprawności pod kątem automatycznym przy zapewnieniu wysokich standardów BHP;
Usuwanie bieżących awarii oraz usterek;
Realizacja działań wynikających z prewencyjnego planu przeglądów;
Analiza bieżących problemów oraz proponowanie działań korygujących;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na awaryjność maszyn oraz urządzeń;
Identyfikacja przyczyn źródłowych awarii, aby zminimalizować przestoje, ściśle współpracując przy tym z pracownikami utrzymania ruchu i zespołami produkcyjnymi;
Zaangażowanie w projekty ciągłego doskonalenia i inne projekty doskonalące TPM;
Aktywnie rozwiązywanie problemów związanych z wydajnością automatyzacji i poszukiwanie usprawnień;
Współpraca z inżynierami automatyki w celu upewnienia się, że problemy są znane i zidentyfikowane oraz że zostały podjęte działania usprawniające;
Dbałość o właściwe wykorzystanie i stan techniczny powierzonego mienia;
Dbałość o bezpieczeństwo pracy, przestrzeganie procedur oraz instrukcji
Conduct sourcing and negotiation process for new and current projects including efficient and optimized logistic set up; cooperate with project teams, assure timely deliveries of prototypes for new projects
Manage relationships with suppliers providing secure and cost-effective sources for relevant commodities
Improve prices and terms of business with suppliers and review opportunities to make business savings utilising negotiation and procurement best practice tools and methods
Prepare reports and updates as and when required
Oversee the status of orders and deliveries of the strategic purchasing department
Maintain accuracy of information within SAP, including pricing, current supplier information, etc
Conduct commercial / technical consultations when required
Assess and evaluate suppliers to contribute to performance reviews
Design and develop validation test plans and protocols for battery systems based on product requirements and industry standards
Conduct validation tests on battery modules and packs, including electrical, thermal, mechanical, and environmental testing
Analyze test data to evaluate battery performance, identify potential issues, and propose solutions for improvement
Generate comprehensive test reports summarizing test results, findings, and recommendations for design modifications
Contribute to continuous improvement initiatives to enhance testing processes and capabilities
Ensure that all equipment within the laboratory area is used appropriately and that any defects / malfunctions are promptly detected and repaired or reported for replacement by informing proper person in Quality department and superior
Ensure that all equipment remains within its calibration period: maintain departmental calibration records, arrange recalibration as necessary by informing proper person in Quality department
Provide engineering / testing support for other areas (Quality and Operations) as requested: participate in FMEA and risk analysis; new products developments, cross-functional meetings; recommend possible solutions in testing area
Stała współpraca z klientami w kwestiach jakościowych;
Zarządzanie reklamacjami klienta, analizy zwrotów, podejmowanie działań natychmiastowych, planowanie i nadzór nad działaniami korygującymi oraz ich dokumentacja w formie raportu 8D;
Kontrolowanie i określanie jakości wyrobów w trakcie, na wejściu i na wyjściu procesu produkcyjnego zgodnie z ustalonym schematem próbkowania i metodologią kontroli
Weryfikacja procesu produkcyjnego danego produktu względem list kontrolnych zwolnienia procesu, instrukcji montażu, wymagań BHP
Nadzorowanie oraz rejestrowanie zmian następujących w procesie lub produkcie
Wsparcie procesu rozwiązywania zagadnień/problemów jakościowych związanych z problemami wewnętrznymi i u Klienta
Nadzór nad wyrobem niezgodnym
Ważna jest znajomość języka polskiego na poziomie komunikatywnym
Global Strategic Sourcing Manager – Industrial Goods & Services
Alberta Einsteina 6, Gliwice
Wygasła: 29.03.2024
full-time
umowa o pracę
home office work
manager / supervisor
Obowiązki:
Execute strategic sourcing processes to meet business requirements and deliver optimal result with maximium efficiency
Manage sourcing and suppliers within assigned portfolio to provide capability, agility and best in class solutions to support JM transformation and growth
Contribute to a global category strategy development with sourcing and supplier management perspective as well as inputs from internal and external stakeholders
Drive best practices in strategic supplier management, performance monitoring and contract management
In a co-operation with Stakeholders and Suppliers work on TCO reduction for the category across sectors and regions
Propose and manage annual and multiyear sourcing plans to deliver best value to JM from existing market conditions, business changes and in support of long term category strategy
Coordinate collaboration and maximise value added from GBS team assigned to support Category team(s)
Build and maintain category expertise in market intelligence and insights, as well as other category related developments (innovation, tools, new entrants etc) to lead best in class, competitive solutions
Develop, prioritise, and implement category and strategic sourcing strategies within a global and regional environment
Develop, negotiate & performance manage contracts (including Framework Agreements) with strategic suppliers for outsourced of services
Business partnering with Engineering and Maintenance functions to understand their priorities and risks, so that these can be translated into Business Requirements that will drive Category strategy
Leading the process to select and manage suppliers. Lead and support when necessary diverse negotiations teams to ensure the best outcomes according to Business Requirements
Work to identify, develop, and implement improved supply-side initiatives to deliver sustainable value, appropriate quality and service, and a secure, safe, cost effective and ethical supply base
Developing an expertise of the external Markets across the suppliers across MRO categories
Tracking spend and savings performance within spend Categories, defining & reporting budgetary impact
Leading and/or monitoring strategy implementation and contract compliance
Business partnering with Group and Sector functions to understand their priorities and risks, so that these can be translated into Business Requirements that will drive Category strategy
Championing and securing TCO reductions for the category across JM Group, sectors and regions
Lead effective business partnership for the development and improvement of management of spend, business requirements, optimising security of supply, commercial agility and drive responsibly sourced sustainable value
Przeprowadzanie kontroli finansowych w zakładzie, w tym: weryfikacja i uzgadnianie sald kont bilansowych;
Wspieranie zespołu finansów w zakresie przygotowania dokumentacji do audytów wewnętrznych i zewnętrznych;
Identyfikowanie ryzyk, identyfikowanie słabości systemu kontroli wewnętrznej i ich przyczyn źródłowych oraz rekomendowanie działań usprawniających, zapobiegawczych i naprawczych;
Raportowanie bieżącej skuteczności mechanizmów kontroli finansowej zakładu;
Monitorowanie zgodności z globalnymi standardami kontrolnymi i procedurami finansowymi funkcjonującymi w Grupie JM;
Przygotowywanie planów działań mających na celu identyfikację wąskich gardeł w procesach finansowych zakładu;
Monitorowanie wdrażania rekomendacji po audytowych oraz przeprowadzanie czynności sprawdzających;
Przeprowadzanie przeglądów dostępu do krytycznych transakcji w systemie SAP i raportowanie konfliktów dotyczących podziału obowiązków;
Przeglądy kontroli w wewnętrznym systemie JMProtect i identyfikacja luk w obecnych mechanizmach kontrolnych;
Koordynacja procesu okresowych przeglądów ryzyk biznesowych i finansowych w zakładzie;
Strategic Sourcing Manager – Corporate Real Estate & Security
Alberta Einsteina 6, Gliwice
Wygasła: 28.02.2024
full-time
umowa o pracę
home office work
manager / supervisor
Obowiązki:
Develop, prioritise, and implement category and strategic sourcing strategies within a global and regional environment
Develop, negotiate & performance manage contracts (including Framework Agreements) with strategic suppliers for outsourced of services
Business partnering with CRE and Security functions to understand their priorities and risks, so that these can be translated into Business Requirements that will drive Category strategy
Leading the process to select and manage suppliers. Lead and support when necessary diverse negotiations teams to ensure the best outcomes according to Business Requirements
Work to identify, develop, and implement improved supply-side initiatives to deliver sustainable value, appropriate quality and service, and a secure, safe, cost effective and ethical supply base
Developing an expertise of the external Markets across the CRE and Security Categories
Responsible for providing regular update forecast of budgetary impact and risk portfolio analysis. Provide regular activity reporting, work priorities outlook and management updates
Responsible for monitoring the energy and water consumption in our operations worldwide and align the procurement strategy with the business operational needs
Takes ownership of specific tasks/projects as directed by the Global Procurement Category Lead – Utilities
Execute sourcing strategies and processes associated to the Energy and Utilities categories to power JM operations and meet sustainability targets (Scope 1 and 2 reduction, renewable energy consumption, waste and water reduction)
Understand the Utilities (Energy, Waste, and Water) markets where JM operates
Undertake options analysis of renewable energy solutions and make proposals of the optimum solution for JM backed up by appropriate Business case in each Market that it operates in
Negotiate and implement Utilities solutions such as Power and Gas Purchase Agreements, Energy Savings-as-a-Service, Water and Waste projects on a site / country-wide basis as needed
Develop, prioritise, and implement category and strategic sourcing strategies within a global and regional environment
Develop, negotiate & performance manage contracts (including Framework Agreements) with strategic suppliers for outsourced of services
Business partnering with Engineering and Maintenance functions to understand their priorities and risks, so that these can be translated into Business Requirements that will drive Category strategy
Leading the process to select and manage suppliers. Lead and support when necessary diverse negotiations teams to ensure the best outcomes according to Business Requirements
Work to identify, develop, and implement improved supply-side initiatives to deliver sustainable value, appropriate quality and service, and a secure, safe, cost effective and ethical supply base
Developing an expertise of the external Markets across the suppliers across MRO categories
Support Sector Finance Business Partner in leading the centralised Credit and Collection processes. The scope includes performing counterparty Credit Risk Assessments, track and flag collection risks, facilitating bad debt allowance and write-off, etc
Assist monthly Clean Air receivable, overdue reporting as well as periodic collection performance tracking by completing periodic reports required by Sector Finance Business Partner or Sector Credit Committee. The reports include Sector weekly AR/OD report by global sites, major Canner and OEM AR/OD report, counterparty Risk Classifications report etc
Assist credit assessment on major customers or canners in accordance with Group and Sector Credit Policy, escalating any major credit risk or collection risk to Sector Finance Business Partner
Support the operation of £600m+ Forvia (Cacib in Europe, Citi in Mex) supply chain finance platform with, enabling Sector and JM fully benefit its efficiency and performance by maintaining reports including invoices uploads, collection availability and timing, gap analysis between site shipment and invoice uploads, etc
Support Sector Finance Business Partner in analysing the customer payment term and payment behaviour in order to provide insights in maximizing cash generation for the company
Be the delegate of Sector Finance Business Partner to manage efficient credit operations or any other projects related with credit risk and AR collection
Przeprowadzanie kontroli finansowych w zakładzie, w tym: weryfikacja i uzgadnianie sald kont bilansowych;
Wspieranie zespołu finansów w zakresie przygotowania dokumentacji do audytów wewnętrznych i zewnętrznych;
Identyfikowanie ryzyk, identyfikowanie słabości systemu kontroli wewnętrznej i ich przyczyn źródłowych oraz rekomendowanie działań usprawniających, zapobiegawczych i naprawczych;
Raportowanie bieżącej skuteczności mechanizmów kontroli finansowej zakładu;
Monitorowanie zgodności z globalnymi standardami kontrolnymi i procedurami finansowymi funkcjonującymi w Grupie JM;
Przygotowywanie planów działań mających na celu identyfikację wąskich gardeł w procesach finansowych zakładu;
Monitorowanie wdrażania rekomendacji po audytowych oraz przeprowadzanie czynności sprawdzających;
Przeprowadzanie przeglądów dostępu do krytycznych transakcji w systemie SAP i raportowanie konfliktów dotyczących podziału obowiązków;
Przeglądy kontroli w wewnętrznym systemie JMProtect i identyfikacja luk w obecnych mechanizmach kontrolnych;
Koordynacja procesu okresowych przeglądów ryzyk biznesowych i finansowych w zakładzie;
Global Procurement Category Manager – Corporate Real Estate & Security
Alberta Einsteina 6, Gliwice
Wygasła: 18.01.2024
full-time
umowa o pracę
home office work
director, team manager
Obowiązki:
Develop, prioritise, and implement category and strategic sourcing strategies within a global and regional environment
Develop, negotiate & performance manage contracts (including Framework Agreements) with strategic suppliers for outsourced of services
Business partnering with CRE and Security functions to understand their priorities and risks, so that these can be translated into Business Requirements that will drive Category strategy
Leading the process to select and manage suppliers. Lead and support when necessary diverse negotiations teams to ensure the best outcomes according to Business Requirements
Work to identify, develop, and implement improved supply-side initiatives to deliver sustainable value, appropriate quality and service, and a secure, safe, cost effective and ethical supply base
Developing an expertise of the external Markets across the CRE and Security Categories
Customer demand revision and planning purchasing in accordance to demand
Control of ordering process for raw materials to ensure on time deliveries
Creating weekly purchase schedules
Managing suppliers’ relationships, negotiating terms of delivery and dealing with complaints
Inventory management according to assigned budget
Obsolescence stock limitation and safety stock revision
KPI’s monitoring
Coordination master data maintaining for raw materials in SAP
Participating in new products implementation projects
Escalating all potential delivery issues, which may have impact on production efficiency and customer satisfaction
Close cooperation with other stakeholders to organize their work in efficient and productive way, especially with customer service, production and planning
Constantly work towards creating and maintaining purchasing standards as well as look for the ways to improve and streamline purchasing activities
Global Procurement Category Manager – Energy & Utilities
Alberta Einsteina 6, Gliwice
Wygasła: 18.01.2024
full-time
umowa o pracę
home office work
expert
Obowiązki:
Responsible for providing regular update forecast of budgetary impact and risk portfolio analysis. Provide regular activity reporting, work priorities outlook and management updates
Responsible for monitoring the energy and water consumption in our operations worldwide and align the procurement strategy with the business operational needs
Takes ownership of specific tasks/projects as directed by the Global Procurement Category Lead – Utilities
Execute sourcing strategies and processes associated to the Energy and Utilities categories to power JM operations and meet sustainability targets (Scope 1 and 2 reduction, renewable energy consumption, waste and water reduction)
Understand the Utilities (Energy, Waste, and Water) markets where JM operates
Undertake options analysis of renewable energy solutions and make proposals of the optimum solution for JM backed up by appropriate Business case in each Market that it operates in
Negotiate and implement Utilities solutions such as Power and Gas Purchase Agreements, Energy Savings-as-a-Service, Water and Waste projects on a site / country-wide basis as needed
Develop, prioritise, and implement category and strategic sourcing strategies within a global and regional environment
Develop, negotiate & performance manage contracts (including Framework Agreements) with strategic suppliers for outsourced of services
Business partnering with Engineering and Maintenance functions to understand their priorities and risks, so that these can be translated into Business Requirements that will drive Category strategy
Leading the process to select and manage suppliers. Lead and support when necessary diverse negotiations teams to ensure the best outcomes according to Business Requirements
Work to identify, develop, and implement improved supply-side initiatives to deliver sustainable value, appropriate quality and service, and a secure, safe, cost effective and ethical supply base
Developing an expertise of the external Markets across the suppliers across MRO categories
Design and implement financial controls in collaboration with Sector Controlling for effective operations
Provide a second line of defense for the accuracy and integrity of the plant's balance sheet
Conduct ICFR framework controls review in JMProtect, identifying and addressing gaps in current controls
Coordinate local assessments and reviews of controls and risks in JMProtect at the site level
Ensure compliance with the Global Controls Framework at the site, managing business and financial risks
Proactively identify and manage overall business and financial risks within the plant
Report on ongoing effectiveness of plant financial controls, preparing action plans for control deficiencies
Advise Plant Accounting Services team on controls requirements, collaborating with the Accounting Services Manager and GL Accountant and also with Sector Controlling team to ensure the appropriate control environment
Support local teams in performing manual controls, including balance sheet reviews, GRNI account reviews, user access reviews, and inventory controls
Drive compliance with anti-bribery & corruption, competition law, anti-money laundering, import/export, and other relevant legislation
End-to-End Process Management: Oversee the entire S2C process, from order entry to cash collection, ensuring that procedures, policies, and standards are maintained and optimized;
SAP System Management: Lead and coordinate the configuration, enhancement, and management of SAP S2C modules, ensuring alignment with business needs and process requirements;
Data – Undertake initiatives to optimize the S2C data landscape to ensure efficiency, accuracy, and compliance; collaborate with IT and business units to streamline data workflows, implement data governance standards, and leverage data analytics to support strategic decision-making and operational excellence;
Controls – Ensure enterprise Risk and Controls Matrix is appropriately embedded in all related P2P sub-processes with an optimal mix of manual business controls and automated controls;
Continuous Improvement: Regularly assess the S2C process to identify areas for improvement, implement best practices, and convergence to the global blueprint leveraging the capabilities of the SAP system;
Stakeholder Collaboration: Work closely with group Global Process Owners and cross-functional teams, including sales, customer service, supply chain, and finance, to ensure an integrated S2C approach;
Risk Management: Identify and mitigate potential risks within the S2C process, ensuring compliance with internal controls and external regulations;
Reporting & Analysis: Generate periodic performance reports, providing insights into S2C process efficiency, areas for improvement, and recommendations for action;
Leadership: Advocate for S2C excellence and capability development across the Sector. Mentor S2C team members, promoting skill development and ensuring a high level of performance;
Customer Experience: Collaborate with customer service teams to ensure positive customer experiences throughout the S2C lifecycle;
Project Management: Lead and participate in SAP-related projects to optimise the S2C process and integrate new functionalities as required;
Vendor Relations: Coordinate with SAP vendors for updates, customisations, and troubleshooting to ensure system reliability and effectiveness
End-to-End Process Management: Oversee the entire S2P process, from order entry to cash collection, ensuring that procedures, policies, and standards are maintained and optimised;
SAP System Management: Lead and coordinate the configuration, enhancement, and management of SAP S2P modules, ensuring alignment with business needs and process requirements;
Data – Undertake initiatives to optimize the S2P data landscape to ensure efficiency, accuracy, and compliance; collaborate with IT and business units to streamline data workflows, implement data governance standards, and leverage data analytics to support strategic decision-making and operational excellence;
Controls – Ensure enterprise Risk and Controls Matrix is appropriately embedded in all related P2P sub-processes with an optimal mix of manual business controls and automated controls;
Continuous Improvement: Regularly assess the S2P process to identify areas for improvement, implement best practices, and convergence to the global blueprint leveraging the capabilities of the SAP system;
Stakeholder Collaboration: Work closely with group Global Process Owners and cross-functional teams, including sales, customer service, supply chain, and finance, to ensure an integrated S2P approach;
Risk Management: Identify and mitigate potential risks within the S2P process, ensuring compliance with internal controls and external regulations;
Reporting & Analysis: Generate periodic performance reports, providing insights into S2P process efficiency, areas for improvement, and recommendations for action;
Leadership: Advocate for S2P excellence and capability development across the Sector. Mentor S2P team members, promoting skill development and ensuring a high level of performance;
Customer Experience: Collaborate with customer service teams to ensure positive customer experiences throughout the S2P lifecycle;
Project Management: Lead and participate in SAP-related projects to optimise the S2P process and integrate new functionalities as required;
Vendor Relations: Coordinate with SAP vendors for updates, customisations, and troubleshooting to ensure system reliability and effectiveness
Evolve and execute a comprehensive data strategy that supports the organisation's goals;
Refresh and enforce data governance standards, ensuring data consistency, security, and compliance;
Engage with IT, Finance, Procurement, Sales, and Supply Chain teams to understand and cater to their specific data needs;
Implement tools and processes within and across key systems e.g. SAP, to monitor and ensure data quality;
Lead data projects including ERP enhancements and (S/4 HANA) upgrades, ensuring robust data readiness plans, timely delivery, scope adherence, and alignment with business requirements;
Collaborate with data architects to ensure a robust, scalable, and efficient data environment for all in scope functions and processes;
Define and validate with the business how data is transferred and transformed from multiple source systems to target system e.g. upstream SAP modules to BW and onward systems;
Design, develop, and implement data lineage solutions to track the flow of data throughout the organisation;
Identify opportunities to enhance data processes, tools, and methodologies, driving innovation and efficiency across R2R, P2P and OTC processes;
Leverage improved data and the team’s and your own capabilities to deliver improved reporting for decision management across our core processes and business functions;
Deliver training on data best practices to the team and the broader organisation, enhancing data literacy and skills;
Regularly update senior leadership and other stakeholders on data initiatives, progress, and outcomes
Utrzymanie maszyn i urządzeń w pełnej sprawności pod kątem automatycznym przy zapewnieniu wysokich standardów BHP;
Usuwanie bieżących awarii oraz usterek;
Realizacja działań wynikających z prewencyjnego planu przeglądów;
Analiza bieżących problemów oraz proponowanie działań korygujących;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na awaryjność maszyn oraz urządzeń;
Identyfikacja przyczyn źródłowych awarii, aby zminimalizować przestoje, ściśle współpracując przy tym z pracownikami utrzymania ruchu i zespołami produkcyjnymi;
Zaangażowanie w projekty ciągłego doskonalenia i inne projekty doskonalące TPM;
Aktywnie rozwiązywanie problemów związanych z wydajnością automatyzacji i poszukiwanie usprawnień;
Współpraca z inżynierami automatyki w celu upewnienia się, że problemy są znane i zidentyfikowane oraz że zostały podjęte działania usprawniające;
Dbałość o właściwe wykorzystanie i stan techniczny powierzonego mienia;
Dbałość o bezpieczeństwo pracy, przestrzeganie procedur oraz instrukcji
Providing customers with routine feedback as to the status of their open orders, managing expectations where necessary;
Identifying and escalating potential supply gaps early, providing both JM & the customer with the best opportunity to react;
Liaising with the rest of the JM supply chain & quality departments to help prioritise customer requirements;
Ensuring JM’s business interests are respected, enforcing SLAs where necessary;
Resolving customer complaints in a timely & satisfactory manner;
Supporting the Johnson Matthey Commercial department, where reasonably called upon, to provide information & insight into supply chain processes;
Protecting Johnson Matthey’s brand & reputation by always maintaining a high degree of professionalism when communicating with external customers;
Being responsible for customer invoicing and customer returns & complaints. Directly manages the relationship with customers in the next tier of the supply chain;
Supports the OEM relationships managed by the commercial team;
Liaising with many other JM departments, including: Supply Chain, Quality and Credit Control to provide the best possible level of customer service;
Monitors and reports on the success & failures of the supply chain through defined KPIs
Utrzymanie maszyn i urządzeń w pełnej sprawności z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa;
Usuwanie bieżących awarii i usterek linii produkcyjnej;
Wykonywanie przeglądów okresowych maszyn wynikających z harmonogramu konserwacji;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na awarie maszyn i urządzeń;
Zaangażowanie w projekty ciągłego doskonalenia i inne projekty doskonalenia TPM;
Monitorowanie i przyczynianie się do osiągania uzgodnionych KPI, zapewniając jasną komunikację i eskalację na wczesnych etapach wszelkich problemów;
Pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z wszystkimi awariami, aby zapewnić szybką identyfikację pierwotnej przyczyny i zminimalizować przestoje, ściśle współpracując z innymi pracownikami utrzymania ruchu i zespołami produkcyjnymi
Planowanie, organizacja i monitorowanie transportów;
Weryfikacja ofert oraz dokumentacji przewozowej zgodnie z wymogami prawnymi;
Organizacja odpraw celnych importowych i eksportowych, weryfikacja zgodności dokumentacji towarzyszącej przesyłkom,
Zapewnienie zgodności z odpowiednimi przepisami podczas realizacji procesów transportowych (drogowego, morskiego, lotniczego) oraz w przewozie towarów niebezpiecznych;
Znajomość zagadnień związanych z prowadzeniem statystyk w handlu towarami pomiędzy państwami członkowskimi Unii Europejskiej (Intrastat);
Analiza przyczyn powstania niezgodności w procesie transportowym oraz proponowanie działań usprawniających;
Zarządzanie dostawcami w celu zapewnienia współpracy na wysokim poziomie;
Ocena ryzyka w transporcie na podstawie zgromadzonych danych oraz wdrażanie działań prewencyjnych;
Obsługa maszyn i urządzeń do produkcji powłok katalitycznych i powlekania substratów na linii;
Obsługa systemów wspomagających prawidłowy przebieg procesu technologicznego;
Realizacja produkcji zgodnie z procedurami i założeniami planu produkcyjnego;
Stała kontrola jakości produkowanych wyrobów na linii – kontrola parametrów w trakcie trwania procesu;
Pobieranie próbek i rejestrowanie w systemie, przeprowadzanie testów laboratoryjnych;
Odpowiedzialność za kontrolę materiałów wydanych w ramach realizacji planu produkcyjnego oraz raportowanie ich zużycia w systemie produkcyjnym;
Przezbrajanie linii produkcyjnej i całego systemu dozującego;
Odpowiedzialność za utrzymanie i ciągłe doskonalenie standardów 5S;
Aktywny udział w rozwiązywaniu problemów produkcyjnych;
Utrzymanie wysokich standardów dotyczących Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz standardów dotyczących Gospodarki Odpadami;
Komunikacja z innymi obszarami (np. inne działy produkcyjne, magazyn, dział jakości) w celu przepływu istotnych dla utrzymania wydajności zakładu informacji
Kalkulacja, weryfikacja i wprowadzanie do systemu okresowych księgowań, w tym: rozliczeń międzyokresowych, rezerw, zbiorczych list płac, amortyzacji, wyceny kont środków pieniężnych i rozliczeń wewnątrzgrupowych, sporządzanie korekt księgowych
Prowadzenie księgowości środków trwałych: analiza wydatków projektowych, kalkulacja wartości początkowej środków trwałych,przypisanie stawki amortyzacyjnej lokalnej, grupowej i podatkowej, zakładanie nowych środków trwałych, ewidencja ruchów środków trwałych
Uzgadnianie sald kont księgi głównej, w tym kont rozrachunkowych
Udział w kontrolach i audytach w zakresie księgowań w księdze głównej
Udział w przygotowaniu rocznego sprawozdania finansowego i audycie finansowym
Bieżące wspieranie w raportowaniu dla celów grupowych oraz lokalnych
Zapewnienie dokładnego prowadzenia ksiąg rachunkowych
End-to-End Process Management: Oversee the entire S2P process, from order entry to cash collection, ensuring that procedures, policies, and standards are maintained and optimised;
SAP System Management: Lead and coordinate the configuration, enhancement, and management of SAP S2P modules, ensuring alignment with business needs and process requirements;
Data – Undertake initiatives to optimize the S2P data landscape to ensure efficiency, accuracy, and compliance; collaborate with IT and business units to streamline data workflows, implement data governance standards, and leverage data analytics to support strategic decision-making and operational excellence;
Controls – Ensure enterprise Risk and Controls Matrix is appropriately embedded in all related P2P sub-processes with an optimal mix of manual business controls and automated controls;
Continuous Improvement: Regularly assess the S2P process to identify areas for improvement, implement best practices, and convergence to the global blueprint leveraging the capabilities of the SAP system;
Stakeholder Collaboration: Work closely with group Global Process Owners and cross-functional teams, including sales, customer service, supply chain, and finance, to ensure an integrated S2P approach;
Risk Management: Identify and mitigate potential risks within the S2P process, ensuring compliance with internal controls and external regulations;
Reporting & Analysis: Generate periodic performance reports, providing insights into S2P process efficiency, areas for improvement, and recommendations for action;
Leadership: Advocate for S2P excellence and capability development across the Sector. Mentor S2P team members, promoting skill development and ensuring a high level of performance;
Customer Experience: Collaborate with customer service teams to ensure positive customer experiences throughout the S2P lifecycle;
Project Management: Lead and participate in SAP-related projects to optimise the S2P process and integrate new functionalities as required;
Vendor Relations: Coordinate with SAP vendors for updates, customisations, and troubleshooting to ensure system reliability and effectiveness
End-to-End Process Management: Oversee the entire S2C process, from order entry to cash collection, ensuring that procedures, policies, and standards are maintained and optimized;
SAP System Management: Lead and coordinate the configuration, enhancement, and management of SAP S2C modules, ensuring alignment with business needs and process requirements;
Data – Undertake initiatives to optimize the S2C data landscape to ensure efficiency, accuracy, and compliance; collaborate with IT and business units to streamline data workflows, implement data governance standards, and leverage data analytics to support strategic decision-making and operational excellence;
Controls – Ensure enterprise Risk and Controls Matrix is appropriately embedded in all related P2P sub-processes with an optimal mix of manual business controls and automated controls;
Continuous Improvement: Regularly assess the S2C process to identify areas for improvement, implement best practices, and convergence to the global blueprint leveraging the capabilities of the SAP system;
Stakeholder Collaboration: Work closely with group Global Process Owners and cross-functional teams, including sales, customer service, supply chain, and finance, to ensure an integrated S2C approach;
Risk Management: Identify and mitigate potential risks within the S2C process, ensuring compliance with internal controls and external regulations;
Reporting & Analysis: Generate periodic performance reports, providing insights into S2C process efficiency, areas for improvement, and recommendations for action;
Leadership: Advocate for S2C excellence and capability development across the Sector. Mentor S2C team members, promoting skill development and ensuring a high level of performance;
Customer Experience: Collaborate with customer service teams to ensure positive customer experiences throughout the S2C lifecycle;
Project Management: Lead and participate in SAP-related projects to optimise the S2C process and integrate new functionalities as required;
Vendor Relations: Coordinate with SAP vendors for updates, customisations, and troubleshooting to ensure system reliability and effectiveness
Evolve and execute a comprehensive data strategy that supports the organisation's goals;
Refresh and enforce data governance standards, ensuring data consistency, security, and compliance;
Engage with IT, Finance, Procurement, Sales, and Supply Chain teams to understand and cater to their specific data needs;
Implement tools and processes within and across key systems e.g. SAP, to monitor and ensure data quality;
Lead data projects including ERP enhancements and (S/4 HANA) upgrades, ensuring robust data readiness plans, timely delivery, scope adherence, and alignment with business requirements;
Collaborate with data architects to ensure a robust, scalable, and efficient data environment for all in scope functions and processes;
Define and validate with the business how data is transferred and transformed from multiple source systems to target system e.g. upstream SAP modules to BW and onward systems;
Design, develop, and implement data lineage solutions to track the flow of data throughout the organisation;
Identify opportunities to enhance data processes, tools, and methodologies, driving innovation and efficiency across R2R, P2P and OTC processes;
Leverage improved data and the team’s and your own capabilities to deliver improved reporting for decision management across our core processes and business functions;
Deliver training on data best practices to the team and the broader organisation, enhancing data literacy and skills;
Regularly update senior leadership and other stakeholders on data initiatives, progress, and outcomes
Initiating and supporting all activities which would enhance supply of materials and inventory levels (e.g. logistics protocols, pull systems etc.);
Setting up the appropriate safety stock / time parameters
Ensure that Material Requirements Planning system (SAP) is accurate
Ensure that ECR changes and key system’s parameters e.g. Safety Stock, Safety Time, Rounding Value etc. are implemented correctly and up-to-date by:
Registering ECR changes (Engineering Change Request) to SAP;
Implementing ECR documents according to defined leadtimes and priorities;
Updating SAP parameters (Safety Stock, Safety Time, Rounding Value etc) according to other Material Planning Specialists’ requests
In close co-operation with Warehouse Administration/Purchasing/Accountancy and suppliers ensure invoices accuracy by investigating discrepancies related to assigned products
Deliver the Regional financial targets for the assigned accounts/segments in EMEA Region;
Manage and develop existing and new customer relationships;
Actively seek, detect & develop new business opportunities (pipeline projects & displacement opportunities) with new and existing accounts and generate sales growth;;
Coordinate with the supportive functions (Legal, R&D, Finance, Production, etc..) to ensure that internal resources are aligned to support commercial activity for the assigned segments or accounts;
Participate to contract negotiations (eg. Supply Agreements) and secrecy agreements for the assigned accounts with the support of the Head of Sales;
Monitor competitive activity and participate in the development and implementation of appropriate response strategies;
Keep close customer contact, monitor and follow up on catalysts demand on an on-going basis and create reliable forecast;
Attend trade fair and exhibitions as requested;
Present LST catalyst portfolio and new products and/or product improvements to customers in conjunction (when necessary) with Technical Service and R&D;
Interact with the technical teams involved in products design, improvements and introduction to keep up to date with the new materials to be promoted;
Develop and maintain close relationship with the Customer Service Representative of each territory;
Maintain a fluid communication with the other sales managers globally, and have a view of the relevant global accounts
Ensure compliance standards for all duty and customs control, including documentation, correct use of tariff codes and all required licenses, HS classification, and Free Trade Agreements
ensure Trans-Frontier Shipments of Waste are managed appropriately in coordination with waste management regulations
Advisory and guidance for transportation of production and non-production materials are conducted in line with all relevant regulations, including Dangerous Goods transportation and regulatory body reporting,
Processing of dispatches and transports including all quotations and documentation in accordance with legal requirements
Support the development of a compliance culture promote best practices and ensure a good understanding of compliance requirements
Przygotowanie próbek produkcyjnych do testów funkcjonalności;
Wykonywanie testów SCAT na zaawansowanej aparaturze testowej;
Opracowanie danych testowych do dalszej analizy;
Raportowanie bieżących spraw do Inżyniera SCAT i/lub Kierownika Laboratorium;
Współpraca z pracownikami innych działów, w szczególności Działu Jakości i Laboratorium ;
Wykorzystanie systemu UNIFY (SAP) do kontroli, zwalniania i kwarantanny produktów;
Wykorzystanie systemu LIMS (rejestr próbek, analiza wyników);
Gromadzenie i archiwizowanie wszystkich danych testowych (zaawansowane pliki Excel);
Wdrożenie zasad LEAN zgodnie z polityką zakładu i JM (np. 5S, Kamishibai, Kanban itp.);
Utrzymanie aparatury testowej i urządzeń w pełnej sprawności z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa w ramach Total Preventative Maintenance (TPM), włącznie z usuwanie bieżących awarii i usterek;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości aparatury testowej i urządzeń oraz wykonywanie drobnych napraw i usuwanie usterek;
Wspieranie wykrywania przyczyn źródłowych niezgodności i rozwiązywanie problemów, aby zminimalizować przestoje;
Śledzenie procesu zarządzania zmianą w ramach działań grupy QC
Utrzymanie maszyn i urządzeń w pełnej sprawności z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa;
Usuwanie bieżących awarii i usterek linii produkcyjnej;
Wykonywanie przeglądów okresowych maszyn wynikających z harmonogramu konserwacji;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na awarie maszyn i urządzeń;
Zaangażowanie w projekty ciągłego doskonalenia i inne projekty doskonalenia TPM;
Monitorowanie i przyczynianie się do osiągania uzgodnionych KPI, zapewniając jasną komunikację
i eskalację na wczesnych etapach wszelkich problemów;
Pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z wszystkimi awariami, aby zapewnić szybką identyfikację pierwotnej przyczyny i zminimalizować przestoje, ściśle współpracując z innymi pracownikami utrzymania ruchu i zespołami produkcyjnymi;
Customer demand revision and planning production in accordance within optimal resources usage;
Short and medium term capacity management in the plant;
Inventory management according to assigned budget;
Obsolescence stock limitation and safety stock revision;
KPI’s monitoring;
Coordination master data maintaining in SAP;
Participating in new products implementation projects;
Close cooperation with other stakeholders to organize their work in efficient and productive way, especially with customer service, production and procurement;
Constantly work towards creating and maintaining planning standards as well as look for the ways to improve and streamline planning activities
Utrzymanie maszyn i urządzeń w pełnej sprawności z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa;
Usuwanie bieżących awarii i usterek linii produkcyjnej;
Wykonywanie przeglądów okresowych maszyn wynikających z harmonogramu konserwacji;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na awarie maszyn i urządzeń;
Zaangażowanie w projekty ciągłego doskonalenia i inne projekty doskonalenia TPM;
Monitorowanie i przyczynianie się do osiągania uzgodnionych KPI, zapewniając jasną komunikację i eskalację na wczesnych etapach wszelkich problemów;
Pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z wszystkimi awariami, aby zapewnić szybką identyfikację pierwotnej przyczyny i zminimalizować przestoje, ściśle współpracując z innymi pracownikami utrzymania ruchu i zespołami produkcyjnymi
Firmware and software development for BMS (Battery Management System)
Designing and development software architecture
Maintenance and development of software library
Preparing technical documentation for developed software
Preparing technical project assumptions regarding to customer, safety and legal requirements
Supporting test and development activities, including the creation of Design Failure Mode Analyses, Design Validation Plans & Reporting, and specification of, and supervision during product validation testing
Providing Customer and Supplier support activities and provide timely support to Manufacturing and Operations within JMBS
Compliance with requirements of ISO 9001 and other company procedure
Obsługa maszyn i urządzeń do produkcji powłok katalitycznych i powlekania substratów na linii;
Obsługa systemów wspomagających prawidłowy przebieg procesu technologicznego;
Realizacja produkcji zgodnie z procedurami i założeniami planu produkcyjnego;
Stała kontrola jakości produkowanych wyrobów na linii – kontrola parametrów w trakcie trwania procesu;
Pobieranie próbek i rejestrowanie w systemie, przeprowadzanie testów laboratoryjnych;
Odpowiedzialność za kontrolę materiałów wydanych w ramach realizacji planu produkcyjnego oraz raportowanie ich zużycia w systemie produkcyjnym;
Przezbrajanie linii produkcyjnej i całego systemu dozującego;
Odpowiedzialność za utrzymanie i ciągłe doskonalenie standardów 5S;
Aktywny udział w rozwiązywaniu problemów produkcyjnych;
Utrzymanie wysokich standardów dotyczących Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz standardów dotyczących Gospodarki Odpadami;
Komunikacja z innymi obszarami (np. inne działy produkcyjne, magazyn, dział jakości) w celu przepływu istotnych dla utrzymania wydajności zakładu informacji
Manage and deliver the project in alignment with the JM Capital Project Management Framework, including obtaining the relevant stage gate approvals
Recruit, manage and lead the project delivery team including both internal and external resources ensuring clarity of scope, communication, and interaction to successfully deliver the project
Single day to day point of contact on all project business and managing commercial, contractual & technical issues
Manage all working groups associated with the project including providing leadership for technical reviews such as Process Safety (HAZOP, HAZID), value engineering, design integrity, 3D Model etc
Ensure the correct change control process is followed
Monitor overall project progress (cost & schedule) and use of resources ensuring corrective action is taken if necessary
Produce relevant project reporting as per Sector Capital Project's guidelines and organising monthly reviews with the Sector Team
Monitoring & managing aggregated project risk and ensuring suitable mitigation plans are in place
Escalate significant issues or decisions to the Sponsor(s)
Conduct and log Lessons Learned and review logs from other projects (as required)
Manage the handover process and financial closure of projects
Ensure the project deliverables meet the required standards
To act as the focal point for project initiation where required
Providing customers with routine feedback as to the status of their open orders, managing expectations where necessary;
Identifying and escalating potential supply gaps early, providing both JM & the customer with the best opportunity to react;
Liaising with the rest of the JM supply chain & quality departments to help prioritise customer requirements;
Ensuring JM’s business interests are respected, enforcing SLAs where necessary;
Resolving customer complaints in a timely & satisfactory manner;
Supporting the Johnson Matthey Commercial department, where reasonably called upon, to provide information & insight into supply chain processes;
Protecting Johnson Matthey’s brand & reputation by always maintaining a high degree of professionalism when communicating with external customers;
Being responsible for customer invoicing and customer returns & complaints. Directly manages the relationship with customers in the next tier of the supply chain;
Supports the OEM relationships managed by the commercial team;
Liaising with many other JM departments, including: Supply Chain, Quality and Credit Control to provide the best possible level of customer service;
Monitors and reports on the success & failures of the supply chain through defined KPIs
Wsparcie Kierowników Zmiany Laboratorium i innych działów JMPL w zakresie analiz laboratoryjnych w celu spełnienia wymagań klientów;
Postępowanie zgodnie z ustalonymi procesami laboratorium i innych działów JMPL oraz wymaganiami IMS np. IATF 16949, ISO 14001, ISO 45001, VDA 6.3, ISO 17025;
Realizacja strategii procesów laboratoryjnych On-Time (OT) oraz Right First Time (RFT) w stosunku do wszystkich testowanych próbek od surowców przez półprodukty po produkty finalne;
Przestrzeganie standardów stosowania metod analitycznych i wyposażenia laboratoryjnego w celu dostarczania skutecznych i rzetelnych pomiarów i raportów;
Zrozumienie i korzystanie z różnych systemów JMPL w procesie analiz laboratoryjnych próbek. Działanie zgodnie z lokalnymi interfejsami pomiędzy tymi systemami i zapewnienie integracji systemu;
Przestrzeganie Standardowych Elektronicznych Procedur Pracy (Electronic Standard Work Procedures ESWP) aplikowanych do odpowiednich działań laboratorium;
Wspieranie działań na rzecz najlepszej praktyki laboratoryjnej i ciągłego doskonalenia (Continual Improvement CI) w procesach laboratoryjnych;
Udział w raportowaniu KPIs w celu skutecznego monitorowania procesów laboratoryjnych, ich poprawy i wdrażania najlepszych praktyk;
Udział w stosowaniu systemu Total Preventive Maintenance (TPM) w procesach laboratoryjnych;
Wsparcie wdrażania zasad LEAN zgodnie z zasadami i politykami JMPL ( 5S, Kamishibai, Kanban,itp.) w procesach laboratoryjnych;
Zaangażowanie w Zintegrowany proces Rozwiązywania Problemów (Integrated Problem Solving IPS) w celu identyfikacji przyczyn niezgodności powstałych w wyniku działalności Laboratorium;
Udział w szkoleniach i działaniach rozwojowych, aby lepiej zrozumieć i wykonywać powierzone i przyszłe zadania
Praca w systemie UNIFY (SAP) w celu realizacji procesów kontrolnych, dopuszczeń i zatrzymań produkcyjnych;
Praca w systemie LIMS (rejestracja próbek, analiza wyników);
Dostarczanie i archiwizowanie danych związanych z kontrolą i dopuszczaniem materiałów i produktów (np. RMIR, Quality checklist);
Współpraca z innymi zmianowymi Inspektorami Jakości (QI), Inżynierami Jakości (QE) oraz zmianowym personelem produkcyjnym w celu zapewnienia właściwych standardów kontroli; kontroli/dopuszczeń materiałów i produktów w odpowiednim czasie;
Przestrzeganie Standardowych Procedur Pracy dotyczących istotnych działań Kontroli Jakości;
Wsparcie Inżynierów jakości w procesie nadzorowania wyrobów zablokowanych do czasu podjęcia końcowej decyzji;
Wdrażanie zasad LEAN zgodnie z zakładowymi i korporacyjnymi politykami (np. 5S, Kamishibai, Kanban itp.);
Wspieranie działań związanych z rozwiązywaniem problemów jakościowych w celu minimalizowania przestojów;
Ścisłe przestrzeganie zasad BHP i ochrony środowiska w celu zabezpieczenia warunków pracy
Forges effective relationships between self, other functionaries within JM, customers and Canners, OEM subsidiaries in SA,
Always ensures availability for customer
Maintains regular personal contact with all customers through visits, telephone calls and other appropriate communication to ensure that customer needs are met
Provides accurate, up to date information to all OEMs and other customers timeously
Generates all export credit calculations for APDP (automotive production and development programme)
Obtains information and prepares and controls the distribution of reconciliations, invoices, credit notes and Form C1 & SMD’s export rebate forms
Fielding all form C1 queries
Provides customers with relevant information and documentation regarding any sales and commercial aspects of autocatalyst production and supply
Deals with OEM subsidiaries in Europe and South Africa
To take on any other duties which are within the employee’s skills and abilities whenever reasonably instructed
Ensure on time and full billing of series and prototypes sales, including returns
Utrzymanie maszyn i urządzeń w pełnej sprawności z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa;
Usuwanie bieżących awarii i usterek linii produkcyjnej;
Wykonywanie przeglądów okresowych maszyn wynikających z harmonogramu konserwacji;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na awarie maszyn i urządzeń;
Zaangażowanie w projekty ciągłego doskonalenia i inne projekty doskonalenia TPM;
Monitorowanie i przyczynianie się do osiągania uzgodnionych KPI, zapewniając jasną komunikację i eskalację na wczesnych etapach wszelkich problemów;
Pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z wszystkimi awariami, aby zapewnić szybką identyfikację pierwotnej przyczyny i zminimalizować przestoje, ściśle współpracując z innymi pracownikami utrzymania ruchu i zespołami produkcyjnymi
Utrzymanie maszyn i urządzeń w pełnej sprawności z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa;
Usuwanie bieżących awarii i usterek linii produkcyjnej;
Wykonywanie przeglądów okresowych maszyn wynikających z harmonogramu konserwacji;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na awarie maszyn i urządzeń;
Zaangażowanie w projekty ciągłego doskonalenia i inne projekty doskonalenia TPM;
Monitorowanie i przyczynianie się do osiągania uzgodnionych KPI, zapewniając jasną komunikację
i eskalację na wczesnych etapach wszelkich problemów;
Pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z wszystkimi awariami, aby zapewnić szybką identyfikację pierwotnej przyczyny i zminimalizować przestoje, ściśle współpracując z innymi pracownikami utrzymania ruchu i zespołami produkcyjnymi;
Obsługa maszyn i urządzeń do produkcji powłok katalitycznych i powlekania substratów na linii;
Obsługa systemów wspomagających prawidłowy przebieg procesu technologicznego;
Realizacja produkcji zgodnie z procedurami i założeniami planu produkcyjnego;
Stała kontrola jakości produkowanych wyrobów na linii – kontrola parametrów w trakcie trwania procesu;
Pobieranie próbek i rejestrowanie w systemie, przeprowadzanie testów laboratoryjnych;
Odpowiedzialność za kontrolę materiałów wydanych w ramach realizacji planu produkcyjnego oraz raportowanie ich zużycia w systemie produkcyjnym;
Przezbrajanie linii produkcyjnej i całego systemu dozującego;
Odpowiedzialność za utrzymanie i ciągłe doskonalenie standardów 5S;
Aktywny udział w rozwiązywaniu problemów produkcyjnych;
Utrzymanie wysokich standardów dotyczących Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz standardów dotyczących Gospodarki Odpadami;
Komunikacja z innymi obszarami (np. inne działy produkcyjne, magazyn, dział jakości) w celu przepływu istotnych dla utrzymania wydajności zakładu informacji
Demonstrate structured thinking to navigate ambiguity and drive workstream progress through business analysis and direct engagement with stakeholders;
Source, prepare and analyse relevant business and finance information, providing credible analysis to positively influence decision making;
Present information clearly, predominantly using MS Project, Excel and Powerpoint, and provide actionable insights to workstream delivery teams and CA Leadership;
Support and occasionally lead meetings and workshops to facilitate delivery of workstream outputs, including preparation of analysis and presentations;
Develop and maintain strong stakeholder relationships whilst supporting the programme manager and workstreams with change management activities;
Embed and operate PMO framework for the Clean Air project portfolio;
Help ensure all workstreams are delivered on time, on budget, quality assured and appropriately integrated
doradztwo w zakresie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy całego personelu zatrudnionego przez różnych pracodawców w tym samym miejscu - firma Johnson Matthey, w tym kontrola bezpieczeństwa prac wykonywanych przez firmy budowlane, serwisowe, sprzątające i ochroniarskie,
współpraca z jednostkami organizującymi instrukcje i szkolenia z obsługi urządzeń,
nadzór nad pracami szczególnie niebezpiecznymi, przygotowanie i aktualizacja listy prac szczególnie niebezpiecznych wykonanych w zakładzie,
udział w ocenie ryzyka zawodowego w związku z wykonywaną pracą,
przeprowadzanie kontroli warunków pracy i zgodności z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy,
udział w określaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków po zbadaniu przyczyn i okoliczności takich wypadków i chorób zawodowych, kontrolowanie wdrażania takich wniosków,
HR Business Partner Commercial and Enabling Functions
Alberta Einsteina 6, Gliwice
Wygasła: 28.06.2023
full-time
umowa o pracę
hybrid work
manager / supervisor
Obowiązki:
Take ownership of the Headcount & People Costs for budget and on-going cost management. Provide insight and data to support the development of the HR budget and mid-term plan to ensure that the needs of the business unit/ function are represented in the strategic workforce planning process
Create a great place to work aligned to the Clean Air Cultural Ambition and Essential Behaviours promoting Well-being, Diversity & Inclusion deepening the understanding and awareness of Inclusion. Use inspirational storytelling to enhance the employer value proposition
Drive the implementation of global HR projects and programmes (e.g. organisation design, workforce planning, succession planning, talent identification and development, employee engagement & recognition, organisational effectiveness) and deploy Group policies and processes (i.e. reward) to deliver a high performing workforce
Implement change management programmes to ensure an effective operating model and embed tools and processes, new capabilities and ways of working
Dynamic analysis of people trends and metrics to diagnose underlying causes of key business issues and identify opportunities to enhance employee engagement and/or improve business performance
Build an agile learning culture that accelerates pace and is commercially oriented to identify learning requirements for the business area or function so that training interventions can be deployed effectively and key skills transferable across JM
Kontrola i monitorowanie procesów spawalniczych, zgrzewania rezystancyjnego, we współpracy z pozostałymi działami;
Przeprowadzanie doborów parametrów i walidacji połączeń zgrzewanych, dla istniejących oraz nowych produktów;
Zatwierdzanie zmian na produkcji związanych z optymalizacją procesów zgrzewania;
Analiza danych z procesów spawalniczych np. w przypadku problemów produkcyjnych, czy optymalizacji procesów spawalniczych;
Wspieranie zespołu Utrzymania Ruchu w rozwiązywaniu problemów dotyczących procesu i/lub urządzeń spawalniczych w przypadku przestojów lub skomplikowanych awarii;
Praca nad ciągłym doskonaleniem procesów spawalniczych na produkcji: - optymalizacja procesów poprzez analizę danych i ich obserwację, - projektowanie pomocniczych przyrządów do zgrzewania;
Nadzór nad bazą dokumentacji spawalniczej, poprzez jej systematyczną aktualizację;
Praca nad aktualizacją dokumentów znajdujących się na QMS, w celu doskonaleniu procedur oraz wprowadzenia standaryzacji
Utrzymanie maszyn i urządzeń w pełnej sprawności z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa;
Usuwanie bieżących awarii i usterek linii produkcyjnej;
Wykonywanie przeglądów okresowych maszyn wynikających z harmonogramu konserwacji;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na awarie maszyn i urządzeń;
Zaangażowanie w projekty ciągłego doskonalenia i inne projekty doskonalenia TPM;
Monitorowanie i przyczynianie się do osiągania uzgodnionych KPI, zapewniając jasną komunikację i eskalację na wczesnych etapach wszelkich problemów;
Pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z wszystkimi awariami, aby zapewnić szybką identyfikację pierwotnej przyczyny i zminimalizować przestoje, ściśle współpracując z innymi pracownikami utrzymania ruchu i zespołami produkcyjnymi
Zapewnienie natychmiastowego wsparcia procesu produkcyjnego w celu minimalizowania przestojów i odrzutów, dbanie o odpowiednią dokumentację oraz zgłaszanie i rozwiązywanie problemów w dedykowanym systemie;
Stałe monitorowanie planu produkcji;
Udział w walidacjach produktów oraz uruchamianiu nowych instalacji zgodnie z wymaganiami;
Praca nad ciągłym doskonaleniem procesu, eliminacja wąskich gardeł;
Zastępowanie kierownika w razie potrzeby;
Aktywny udział w działaniach związanych z Lean Manufactruing oraz TPM;
Zapewnienie, że wszystkie zmiany są prowadzone zgodnie z procesem kontroli;
Dbanie o bezpieczne warunki pracy dla siebie oraz innych członków zespołu poprzez wykrywanie i eliminację sytuacji potencjalnie wypadkowych;
Przyjmowanie oraz akceptowanie nowych produktów do produkcji seryjnej;
Monitorowanie ustalonych wskaźników KPI oraz wczesne wykrywanie i komunikowanie wszelkich niezgodności;
Efektywna komunikacja z operatorami w celu wprowadzenia usprawnień, zapobieganiu incydentom oraz rozwiązywaniu bieżących problemów
Utrzymanie maszyn i urządzeń w pełnej sprawności pod kątem automatycznym przy zapewnieniu wysokich standardów BHP;
Usuwanie bieżących awarii oraz usterek;
Realizacja działań wynikających z prewencyjnego planu przeglądów;
Analiza bieżących problemów oraz proponowanie działań korygujących;
Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na awaryjność maszyn oraz urządzeń;
Identyfikacja przyczyn źródłowych awarii, aby zminimalizować przestoje, ściśle współpracując przy tym bz pracownikami utrzymania ruchu i zespołami produkcyjnymi;
Zaangażowanie w projekty ciągłego doskonalenia i inne projekty doskonalące TPM;
Aktywnie rozwiązywanie problemów związanych z wydajnością automatyzacji i poszukiwanie usprawnień;
Współpraca z inżynierami automatyki w celu upewnienia się, że problemy są znane i zidentyfikowane oraz że zostały podjęte działania usprawniające;
Dbałość o właściwe wykorzystanie i stan techniczny powierzonego mienia;
Dbałość o bezpieczeństwo pracy, przestrzeganie procedur oraz instrukcji
Ensure a safe working environment and personally commit to deliver Environmental, Health & Safety performance within the assigned area of responsibility
Ensure robust compliance with COMAH regulations
Work with the Sector EHS Lead and Departmental leads to agree health and safety strategies and objectives, with particular emphasis to Process Safety (PSM)/Training plans/CEM & IH monitoring programs
Provide EHS advice where required to Operational Team
Review policies and procedures in relation to EHS to ensure they are relevant and properly implemented
Create a culture of safe working through team working and coaching
Define health and safety strategy in accordance with the applicable legal status and company requirements
Develop effective team and strong talent management, succession planning
Ensure all legal and company targets are met for environmental regulations, including all related permit requirements
Compliance with the requirements of the IATF 16 949, ISO 9001, ISO 14000 and ISO 45 001 systems
Continuous improvement of EHS standards and ways of working
Complete safety and environment audits and prepare site for external audits
Oversee investigations of any incidents in the workplace to ensure robust corrective actions and improvements are implemented
To proactively drive the department along it’s “Lean/TPM journey”, and actively engaging the workforce while doing so
Ensure projects across the site are properly risk assessed, including any new materials and processes that are introduced to maintain a safe working environment
Act as role model and set high expectations for EHS, JM Values, Ethics and compliance
Monitors and communicates agreed KPIs, with clear communication and escalation at early stages of any issues. Through a good understanding of the processes, implement improvement actions for all production related issues
Performing activities required by relevant records from applicable procedures and instructions of JM Management Systems, internal company regulations and legal regulations
Wsparcie Kierowników Zmiany Laboratorium i innych działów JMPL w zakresie analiz laboratoryjnych w celu spełnienia wymagań klientów;
Postępowanie zgodnie z ustalonymi procesami laboratorium i innych działów JMPL oraz wymaganiami IMS np. IATF 16949, ISO 14001, ISO 45001, VDA 6.3, ISO 17025;
Realizacja strategii procesów laboratoryjnych On-Time (OT) oraz Right First Time (RFT) w stosunku do wszystkich testowanych próbek od surowców przez półprodukty po produkty finalne;
Przestrzeganie standardów stosowania metod analitycznych i wyposażenia laboratoryjnego w celu dostarczania skutecznych i rzetelnych pomiarów i raportów;
Zrozumienie i korzystanie z różnych systemów JMPL w procesie analiz laboratoryjnych próbek. Działanie zgodnie z lokalnymi interfejsami pomiędzy tymi systemami i zapewnienie integracji systemu;
Przestrzeganie Standardowych Elektronicznych Procedur Pracy (Electronic Standard Work Procedures ESWP) aplikowanych do odpowiednich działań laboratorium;
Wspieranie działań na rzecz najlepszej praktyki laboratoryjnej i ciągłego doskonalenia (Continual Improvement CI) w procesach laboratoryjnych;
Udział w raportowaniu KPIs w celu skutecznego monitorowania procesów laboratoryjnych, ich poprawy i wdrażania najlepszych praktyk;
Udział w stosowaniu systemu Total Preventive Maintenance (TPM) w procesach laboratoryjnych;
Wsparcie wdrażania zasad LEAN zgodnie z zasadami i politykami JMPL ( 5S, Kamishibai, Kanban,itp.) w procesach laboratoryjnych;
Zaangażowanie w Zintegrowany proces Rozwiązywania Problemów (Integrated Problem Solving IPS) w celu identyfikacji przyczyn niezgodności powstałych w wyniku działalności Laboratorium;
Udział w szkoleniach i działaniach rozwojowych, aby lepiej zrozumieć i wykonywać powierzone i przyszłe zadania
Role interfaces with sector and wider Supply Chain, commercial and Legal functions, and with Group compliance
The role interacts with Supply Chain teams at the sites, as well as business functions, including, Security, Procurement and Finance
Work closely with the Sales Team to ensure communication, responsiveness & understanding against commercial terms and responsibilities
Representing Supply Chain in customer engagements
Set the standard for best commercial & supply chain practice and business excellence through the implementation of standard procedures and continuous improvement programmes
Develop and maintain strong relationships with internal and external stakeholders, and customers to ensure optimal performance including management of third-party partners to ensure service levels are upheld
Play an active role in systems development, ensuring business needs are met and any process efficiencies delivered
Ensure that current procedures for sales orders are met/ exceeded; these include forecasting, order processing, metal management, financial, (credit control, contracted payment terms etc.), risk management, compliance with all legal and regulatory standards & policies in order to maximise customer satisfaction and safeguard the Company from risk
Manage, develop and train Customer Service Representatives and demand analysts to ensure the highest level of customer support, including, but not limited to, demand management, price administration and billings being processed both timely and accurately
Escalating Canner schedule volatility to all internal/external stakeholder while interacting closely with Sales Operations and Supply Chain
Analyse trends of customer complaints working alongside the Quality department to review and investigate, and to formally present recommendations & implement corrective actions
Monitor customer & business changing needs and implement recommendations for improvement to the satisfaction of internal, external customers including auditing processes in conjunction with ISO 9001 & LRQA requirements
Ability to effectively troubleshoot transactional errors in EDI, JDE and SAP
Oversee and manage SAP customer service work processes for Clean Air and recommend methods for incorporating improved or new systems
Oversee and monitor integrity of all customers precious metal accounts and ensure accuracy in metal transactions and customer balances
Assist Accounting Department with Accounts Receivables application/collections as needed
weryfikacja poprawności i ewidencja faktur dotyczących zakupu usług i materiałów bezpośrednich,
analiza rozliczeń z dostawcami, których faktury się księguje, potwierdzanie sald, wyjaśnianie rozbieżności, korespondencja mailowa, w tym również w języku angielskim,
obsługa i ewidencja rozliczeń pracowniczych (delegacje, podróże służbowe),
uzgadnianie i rozliczanie określonych kont,
przygotowywanie danych do raportów NBP,
inne księgowania w ramach zamknięcia miesiąca, np. RMK, rezerwy