Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
utrzymanie i rozwój aplikacji wspomagających weryfikację jakości danych oraz analiza jakości danych,
weryfikacja jakości danych w narzędziu w szczególności poprzez rekonsyliację danych pomiędzy aplikacją a księgą główną,
udział we wdrożeniach w kolejnych bankach - prowadzenie działań edukacyjnych dla banków spółdzielczych w zakresie jakości danych oraz wsparcie powdrożeniowe,
weryfikacja poprawności danych w systemie wyliczania środków gwarantowanych,
weryfikacja poprawności danych w zakresie raportowania STIR/SInF
specjalista ds. bezpieczeństwa fizyczno-środowiskowego
Szarych Szeregów 23a, Jeżyce, Poznań
Wygasła: 06.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
1. opracowywanie, wdrażanie i egzekwowanie zasad Bezpieczeństwa Fizyczno-Środowiskowego w Banku (w Centrali i oddziałach) w zakresie:
a) opracowywania i nadzorowanie wdrażania polityk, regulacji, wytycznych, procedur
b) analiza zagrożeń oraz organizowanie, projektowanie i wdrażanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych w obiektach Banku,
c) organizowanie, wdrażanie i bieżąca kontrola nad realizacją ochrony fizycznej w Banku,
d) prowadzenie dokumentacji technicznej środków bezpieczeństwa technicznego i fizycznego,
e) udzielanie konsultacji merytorycznych bankom spółdzielczym zrzeszonym w SGB,
f) współpraca w zakresie bezpieczeństwa fizyczno-środowiskowego ze specjalistycznymi firmami i instytucjami oraz z NBP, ZBP, organami Policji i Państwowej Straży Pożarnej
g) organizacja i szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa fizyczno-środowiskowego
2. monitorowanie skuteczności i efektywności wdrożonych mechanizmów bezpieczeństwa:
a) kontrola i nadzór nad realizacją ochrony fizycznej,
b) utrzymanie w sprawności i funkcjonalności elektronicznych systemów zabezpieczeń,
c) nadzorowanie przestrzegania procedur i zasad bezpieczeństwa w ramach organizacji,
3. obsługa zdarzeń oraz incydentów związanych z Bezpieczeństwem Fizycznym oraz podejmowanie działań w sytuacjach kryzysowych
pozyskiwanie danych źródłowych do przeprowadzanych analiz z systemów wewnętrznych,
przygotowywanie raportów zarządczych w zakresie analizowanego ryzyka,
weryfikacja dopuszczalnych poziomów ryzyka i wysuwanie propozycji zmian w istniejącym systemie limitów i innych parametrów kontrolnych,
dokonywanie przeglądu procedur oraz stosowanych metod pomiaru w zakresie zarządzania ryzykiem modeli oraz wysuwanie propozycji zmian w istniejących procedurach i stosowanych metodach pomiaru,
uczestnictwo w projektach w obszarze ww. ryzyka i koordynacja zadań projektowych,
koordynacja zadań i prowadzenie spotkań zespołów/ komitetów ds. ww. ryzyka,
administrowanie narzędziem IT do zarządzania modelami
opracowywanie i dokonywanie przeglądu regulacji kredytowych dla podmiotów gospodarczych w zakresie metodyk oceny zdolności kredytowych podmiotów gospodarczych w tym rolnika,
przygotowywanie i modyfikacja narzędzi wspierających podejmowanie decyzji kredytowych dla podmiotów gospodarczych i rolnika,
kontrola efektywności wdrożenia nowych rozwiązań w zakresie procesów kredytowych,
uczestnictwo w projektach w obszarze ww. ryzyka i koordynacja zadań projektowych,
monitorowanie i inicjowanie zmian w procesach i metodach, w celu dostosowania do warunków rynkowych i wymogów nadzorczych
merytoryczne wsparcie w pracach projektowych dla pracowników Banków Spółdzielczych na wszystkich etapach projektu: parametryzacja systemu, realizacja testów, weryfikacja oraz korekty migrowanych danych w obszarze rachunków i produktów depozytowych lub kredytów,
terminowa i efektywna realizacja powierzonych zadań projektowych,
obsługa merytoryczna zarejestrowanych zgłoszeń,
wsparcie merytoryczne w zakresie zgłoszonych problemów i błędów w ramach migracji testowych i produkcyjnej,
wsparcie dla użytkowników bezpośrednio po wdrożeniu
udział w spotkaniach projektowych,
współpraca z innymi jednostkami w Banku zaangażowanych w projekty wdrożeń,
przeprowadzanie prewalidacji nowych lub zmienianych modeli ocenionych jako istotne, walidacji wdrożeniowej nowych lub zmienianych modeli istotnych, cyklicznej walidacji modeli istotnych,
opracowanie harmonogramu walidacji modeli istotnych z częstotliwością co najmniej roczną,
wydawanie rekomendacji i wiążących zaleceń z przeprowadzanych walidacji,
raportowanie wyników walidacji do Komitetów, Zarządu,
monitorowanie realizacji rekomendacji i wiążących zaleceń z walidacji przez Właściciela modelu oraz raportowanie wyników do Komitetów, Zarządu, ,
opiniowanie ocen indywidualnego poziomu ryzyka modeli istotnych przygotowanych przez Właściciela modelu,
opracowanie, niezależnie od Właściciela modelu, mierzalnych kryteriów jakości działania modeli istotnych
opracowywanie i dokonywanie przeglądu regulacji kredytowych dla podmiotów gospodarczych w zakresie metodyk oceny zdolności kredytowych podmiotów gospodarczych w tym rolnika,
przygotowywanie i modyfikacja narzędzi wspierających podejmowanie decyzji kredytowych dla podmiotów gospodarczych i rolnika,
kontrola efektywności wdrożenia nowych rozwiązań w zakresie procesów kredytowych,
uczestnictwo w projektach w obszarze ww. ryzyka i koordynacja zadań projektowych,
monitorowanie i inicjowanie zmian w procesach i metodach, w celu dostosowania do warunków rynkowych i wymogów nadzorczych
ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej oraz badanie zdolności kredytowej podmiotów gospodarczych,
strukturyzowanie oraz rekomendowanie transakcji kredytowych,
przegląd transakcji kredytowych,
prezentacja wniosków kredytowych,
aktywna współpraca z Oddziałami SGB - Banku S.A. oraz innymi jednostkami Banku na szczeblu centrali biorącymi udział w procesie kredytowym,
wsparcie i doradztwo w ocenie ryzyka kredytowego dla Oddziałów SGB - Banku SA, współpraca i wspólne finansowanie podmiotów gospodarczych w konsorcjach z innymi bankami
pozyskiwanie danych źródłowych do przeprowadzanych analiz z systemów wewnętrznych,
przygotowywanie raportów zarządczych w zakresie analizowanego ryzyka,
weryfikacja dopuszczalnych poziomów ryzyka i wysuwanie propozycji zmian w istniejącym systemie limitów i innych parametrów kontrolnych,
dokonywanie przeglądu procedur oraz stosowanych metod pomiaru w zakresie zarządzania ryzykiem modeli oraz wysuwanie propozycji zmian w istniejących procedurach i stosowanych metodach pomiaru,
uczestnictwo w projektach w obszarze ww. ryzyka i koordynacja zadań projektowych,
koordynacja zadań i prowadzenie spotkań zespołów/ komitetów ds. ww. ryzyka,
administrowanie narzędziem IT do zarządzania modelami
monitorowanie poprawności procesów w obszarze AML/CFT,
tworzenie, implementacja i aktualizacja list sankcyjnych oraz czarnych list wykorzystywanych przez Bank,
budowa i bieżąca aktualizacja macierzy ryzyka, reguł typujących, scoringowych oraz innych reguł wykorzystywanych w obszarze AML,
identyfikowanie błędów, analiza oraz podejmowanie uzasadnionych działań w celu naprawienia błędów, a jeśli to niemożliwe zgłaszanie ich poprzez dedykowane formy zgłaszania nieprawidłowości działania,
dbałość o dostosowywanie procesów oraz systemów pod zmiany przepisów prawa i wytyczne nadzorców,
przeprowadzanie wdrożeń Banków Spółdzielczych do usług AML,
inicjowanie rozwiązań teleinformatycznych, usprawniających i automatyzujących proces przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu,
udział w projektach, które mają wpływ na obszar AML/CFT,
reprezentowanie Banku w rozmowach z dostawcami systemów informatycznych na temat rozwoju Usług AML, w tym również w zakresie strategicznego rozwoju, przy uwzględnieniu inicjatyw zgłaszanych przez wszystkich interesariuszy,
przygotowanie raportów dla organów statutowych oraz jednostek organizacyjnych Banku odpowiedzialnych merytorycznie za zarządzanie poszczególnymi ryzykami,
przeprowadzanie testów akceptacyjnych systemu AML i innych aplikacji wspierających proces AML/CFT, w tym budowa i zarządzanie scenariuszami testowymi
administrator biznesowy/systemów IT (rachunki i produkty depozytowe)
Szarych Szeregów 23a, Jeżyce, Poznań
Wygasła: 24.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
merytoryczne wsparcie w pracach projektowych dla pracowników Banków Spółdzielczych na wszystkich etapach projektu: parametryzacja systemu, realizacja testów, weryfikacja oraz korekty migrowanych danych w obszarze rachunków i produktów depozytowych,
terminowa i efektywna realizacja powierzonych zadań projektowych,
obsługa merytoryczna zarejestrowanych zgłoszeń,
wsparcie merytoryczne w zakresie zgłoszonych problemów i błędów w ramach migracji testowych i produkcyjnej,
wsparcie dla użytkowników bezpośrednio po wdrożeniu,
udział w spotkaniach projektowych,
współpraca z innymi jednostkami w Banku zaangażowanych w projekty wdrożeń,
zapobieganie, wykrywanie, analizowanie i reagowanie na zagrożenia cyberbezpieczeństwa (ataki, włamania, nieautoryzowane lub nielegalne działania, kradzieże danych i środków finansowych oraz inne naruszenia bezpieczeństwa)
wdrażanie oraz monitorowanie skuteczności i efektywności mechanizmów kontrolnych w obszarze cyberbezpieczeństwa,
tworzenie scenariuszy ataków i zagrożeń oraz procedur i planów działania na wypadek naruszeń cyberbezpieczeństwa,
przygotowywanie i prowadzenie szkoleń uświadamiających w zakresie cyberbezpieczeństwa dla współpracowników,
współpraca sektorowa, z dostawcami usług, organami ściągania oraz organami nadzorczymi
sporządzanie umów kredytowych, umów konsorcjum, oraz aneksów do tych umów,
sporządzanie dokumentów do ustanowienia, zmiany oraz zwolnienia zabezpieczeń, wniosków do sądów, promes, zezwoleń oraz innych dokumentów zgodnie z podjętą decyzją kredytową,
ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej oraz badanie zdolności kredytowej podmiotów gospodarczych,
strukturyzowanie oraz rekomendowanie transakcji kredytowych,
przegląd transakcji kredytowych,
prezentacja wniosków kredytowych,
aktywna współpraca z Oddziałami SGB - Banku S.A. oraz innymi jednostkami Banku na szczeblu centrali biorącymi udział w procesie kredytowym,
wsparcie i doradztwo w ocenie ryzyka kredytowego dla Oddziałów SGB - Banku SA, współpraca i wspólne finansowanie podmiotów gospodarczych w konsorcjach z innymi bankami
• prowadzenie bieżącego monitoringu sytuacji ekonomiczno-finansowej klientów,• prowadzenie bieżącego monitoringu przeterminowanych kredytów klientów,• weryfikacja powiązań organizacyjno-prawnych i kapitałowych podmiotów,• gospodarczych w zewnętrznych bazach danych,• identyfikacja sygnałów wczesnego ostrzegania,• pozyskiwanie danych niezbędnych do przeprowadzenia monitoringu
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
architekt IT
Szarych Szeregów 23a, Jeżyce, Poznań
Wygasła: 25.10.2023
pełny etat
kontrakt B2B
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
tworzenie wymagań dotyczących architektury rozwiązań systemowych zgodnych z wizją architektury oraz wymaganiami biznesowymi,
odpowiedzialność za dobór technologii spełniającej potrzeby biznesowe w zakresie architektury aplikacji i integracji,
definiowanie standardów architektonicznych przygotowywanie wytycznych dla wdrażanych rozwiązań i integracji,
nadzór architektoniczny nad implementacja wymagań biznesowych,
prowadzenie repozytorium architektonicznego,
nadzór nad dokumentacją projektową,
współpraca z liderami poszczególnych obszarów biznesowych i IT,
audyt architektoniczny istniejących rozwiązań,
opiniowanie i tworzenie architektury w ramach prowadzonych projektów,
Implementacja obszaru zarządzania ryzykiem ESG w regulacje i procesy Banku (np. ryzyko kredytowe, ryzyko operacyjne) poprzez:
wypracowanie metodologii: a) regularnego pomiaru ekspozycji Banku na ryzyko ESG, b) wpływu ryzyka ESG na wybrane rodzaje tradycyjnego ryzyka bankowego, c) przeprowadzania okresowych (np. corocznych) testów warunków skrajnych w zakresie wpływu ryzyka zmiany klimatu na portfel kredytowy Banku, d) systemu informacji zarządczej,
wdrażanie projektów związanych z rozwojem i modyfikacją oferty dla Klienta indywidualnego w szczególności urządzeń samoobsługowych (Bankomaty, wpłatomaty),
nadzór nad poprawnością przebiegu procesów,
przygotowywanie raportów i analiz,
poszukiwanie rozwiązań mających na celu zwiększenie przychodów,
stała współpraca i kontakty z dostawcami,
odpowiedzialność za realizacje wyników w zakresie linii biznesowej urządzeń samoobsługowych,
stała współpraca z Bankami Spółdzielczymi w zakresie rozwoju sieci urządzeń samoobsługowych,
udział w testach w celu weryfikacji zgodności odbieranego rozwiązania z przygotowanymi wymaganiami biznesowymi,
ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej oraz badanie zdolności kredytowej podmiotów gospodarczych,
strukturyzowanie oraz rekomendowanie transakcji kredytowych,
przegląd transakcji kredytowych,
prezentacja wniosków kredytowych,
aktywna współpraca z Oddziałami SGB - Banku S.A. oraz innymi jednostkami Banku na szczeblu centrali biorącymi udział w procesie kredytowym,
wsparcie i doradztwo w ocenie ryzyka kredytowego dla Oddziałów SGB - Banku SA, współpraca i wspólne finansowanie podmiotów gospodarczych w konsorcjach z innymi bankami
- wspierania naszego zespołu w realizacji zadań, dzięki czemu poznasz dobrze naszą pracę i naszych najważniejszych partnerów – Banki Spółdzielcze SGB;
- współpracy z agencjami marketingowymi, digitalowymi, graficznymi, domami mediowymi, drukarniami itp.;
- współtworzenia m.in. materiałów marketingowych, tekstów promocyjnych, spotów reklamowych, krótkich form video, treści do mediów społecznościowych, informacji prasowych;
- tworzenia raportów, prezentacji, podsumowań projektów i ich efektów;
- realizacji zadań w ramach wyznaczonego budżetu, rozliczania go
informowanie Zarządu oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów unijnych oraz polskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów unijnych oraz polskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym kontrole/audyty,
współpraca z Urzędem Ochrony Danych Osobowych,
pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego (UODO) w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach,
pełnienie funkcji kontaktu dla osób, których dane dotyczą,
udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO,
administrowanie rejestrami czynności przetwarzania danych osobowych i (jako administrator) i kategorii czynności przetwarzania danych osobowych (jako podmiot przetwarzający),
prowadzenie rejestru incydentów naruszeń bezpieczeństwa danych osobowych, rejestru żądań podmiotów danych,
koordynowanie postępowań wyjaśniających w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych,
wsparcie Banków Spółdzielczych w zakresie ochrony danych osobowych
Współudział w budowaniu oferty produktów kredytowych dla klienta biznesowego,
modelowanie procesów kredytowych dla klienta biznesowego/poprawa ich efektywności,
merytoryczne wsparcie w ramach Zrzeszenia oraz budowanie i wzmacniane kompetencji kredytowych,
tworzenie i wdrażanie narzędzi usprawniających procesy kredytowe banku dla klienta biznesowego,
współpraca z jednostkami organizacyjnymi będącymi uczestnikami procesu kredytowego w celu jego optymalizacji i adekwatności do wymagań regulatora oraz standardów rynkowych
ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej oraz zdolności kredytowej podmiotów gospodarczych,
strukturyzowanie oraz rekomendowanie transakcji kredytowych,
prezentacja wniosków kredytowych na szczeblu komitetu kredytowego,
aktywna współpraca z Oddziałami SGB - Banku S.A. oraz innymi jednostkami Banku na szczeblu centrali biorącymi udział w procesie kredytowym,
wsparcie i doradztwo w ocenie ryzyka kredytowego dla zrzeszonych Banków Spółdzielczych oraz innych Oddziałów SGB - Banku S.A., współpraca i wspólne finansowanie podmiotów gospodarczych w konsorcjach z innymi bankami
ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej oraz zdolności kredytowej podmiotów gospodarczych,
strukturyzowanie oraz rekomendowanie transakcji kredytowych,
prezentacja wniosków kredytowych na szczeblu komitetu kredytowego,
aktywna współpraca z Oddziałami SGB - Banku S.A. oraz innymi jednostkami Banku na szczeblu centrali biorącymi udział w procesie kredytowym,
wsparcie i doradztwo w ocenie ryzyka kredytowego dla zrzeszonych Banków Spółdzielczych oraz innych Oddziałów SGB - Banku S.A., współpraca i wspólne finansowanie podmiotów gospodarczych w konsorcjach z innymi bankami
specjalista do spraw płatności dewizowych i przekazów Western Union
Szarych Szeregów 23a, Jeżyce, Poznań
Wygasła: 26.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
realizacja płatności w obrocie dewizowym – operacje bieżące w ruchu dwukierunkowym w systemach SWIFT, SEPA, TARGET2, Wupos,
opracowywanie założeń biznesowych w ramach modyfikacji , testowanie nowych rozwiązań i nowych wersji systemów i aplikacji w ramach infrastruktury rozliczeniowej obsługujących obrót dewizowy w zakresie objętym projektami banku,
dostosowywanie systemu do wymogów prawnych i regulacyjnych wewnętrznych (nowych procedur) i zewnętrznych objętych Rozporządzeniami Międzynarodowymi,
wdrażanie systemów i aplikacji w tym udział w procesach łączeń banków spółdzielczych oraz wdrożeniach BS do systemy centralnego,
sporządzanie raportów i statystyk na potrzeby informacji zarządczej, zrzeszenia, BGF i innych,
tworzenie regulacji oraz procedur,
monitoring statusów zleceń pod katem postępowań wyjaśniających prowadzonych dla operacji w obrocie dewizowym,
współpraca z działem AML oraz reklamacji w procesie wyjaśniania zleceń zatrzymanych, lub zwróconych,
uzgadnianie sald na rachunkach zagranicznych oraz bieżąca obsługa kosztów,
weryfikacja i rozliczanie faktur za prowadzenie rachunków w bankach zagranicznych , w zakresie oprocentowania oraz opłat za transakcje
przygotowywanie umów kredytu, umów konsorcjum, umów zabezpieczeń oraz aneksów do tych umów,
przygotowywanie dokumentów do ustanowienia, zmiany oraz zwolnienia zabezpieczeń, wniosków do sądów, promes, zezwoleń oraz innych dokumentów zgodnie z podjętą decyzją kredytową,
specjalista ds. sankcji w zespole AML (analiza transakcji)
Szarych Szeregów 23a, Jeżyce, Poznań
Wygasła: 15.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
realizacja obowiązków wynikających z Ustawy AML, w tym w zakresie stosowania szczególnych środków ograniczających, zamrażania wartości majątkowych,
weryfikacja zgodności transakcji względem profilu klienta oraz weryfikacja danych i informacji o klientach w zależności od nadanej oceny, w tym źródła pochodzenia wartości majątkowych,
analiza alertów dotyczących zgodności z listami sankcyjnymi oraz innymi czarnymi listami, w tym szczególności analiza transakcji i typowanie transakcji podejrzanych,
analiza aktów prawnych związanych z sankcjami,
obsługa zapytań w zakresie bankowości korespondencyjnej,
udział w projektach związanych z obszarem AML/CFT,
współpraca z innymi jednostkami Banku oraz Bankami Spółdzielczymi i udzielanie wsparcia merytorycznego
młodszy specjalista ds. operacji rynku pieniężnego i kapitałowego
Szarych Szeregów 23a, Jeżyce, Poznań
Wygasła: 08.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
prowadzenie ewidencji i rozliczeń papierów wartościowych zgodnie z wymogami przepisów prawa i regulacji KDPW w zakresie rach. pap. wart. oraz rejestru Sponsora Emisji,
prowadzenie rach. pap. wart. obsługa proc. rozlicz. transakcji na instrumentach finansowych zawieranych na rachunek własny Banku,
obsługa emitentów papierów wartościowych oraz świadczeń z papierów wartościowych,