Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (2085)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 2085 )
Mechanik Utrzymania Ruchu
Józefa Ignacego Kraszewskiego 20, Bydgoszcz
Wygasła: 12.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
pracownik fizyczny
Obowiązki:
Dział Utrzymania Ruchu w naszej fabryce to zespół Mechaników, Automatyków i Elektryków. Ich rolą jest profesjonalne wspieranie Operatorów w utrzymaniu ciągłości ruchu linii produkcyjnych sprowadzające się do udziału w przeglądach technicznych, naprawach, reagowaniu na awarie oraz do proaktywnego doskonalenia stanu technicznego maszyn, urządzeń i infrastruktury technicznej
Na stanowisku Mechanika cenimy sobie bardzo doświadczonych kandydatów, ale mamy też ofertę dla osób bezpośrednio po szkole - ważna jest wiedza, zainteresowania techniczne i chęć nauki zawodu
Odpowiedzialnych zadań, które pozwolą Ci być prawdziwą częścią zespołu – nasz staż trwa 7 miesięcy (lipiec-styczeń), abyś mogła/mógł spokojnie się wdrożyć i poznać naszą specyfikę pracy
Zadań dopasowanych do Twojej obecnej wiedzy i kierunku, w którym chcesz się rozwijać – rozmowa z Tobą pozwoli nam wybrać dla Ciebie najlepszy zespół i zadania
Udziału w raportowaniu oraz procesach finansowych lub podatkowych
Pracy z programami i systemami księgowymi – np. SAP
Aktywnego udziału w projektach optymalizacji kosztów i doskonalenia procesów
Analizy danych m.in. wyników finansowych oraz danych podatkowych
Odpowiedzialnych zadań, które pozwolą Ci być prawdziwą częścią zespołu – nasz staż trwa 6 miesięcy (lipiec-grudzień), abyś mogła/mógł spokojnie się wdrożyć i poznać naszą specyfikę pracy
Zadań dopasowanych do Twojej obecnej wiedzy i kierunku, w którym chcesz się rozwijać – rozmowa z Tobą pozwoli nam wybrać dla Ciebie najlepszy zespół i zadania
Udziału w różnych zadaniach operacyjnych i projektach w obrębie łańcucha dostaw (operacje logistyczne i celne, projekty optymalizacyjne, zakupy, analizy i raportowanie)
Wspierania zespołu i bezpośredniego przełożonego w dostarczaniu danych i analiz
Utrzymywanie kontaktu na co dzień z wewnętrznymi i zewnętrznymi partnerami
The programme is designed to give you the ability to grow into a commercial manager, through hands-on learning alongside world-class experts. You will develop your leadership skills by working on real jobs from the start
You will have at least three rotations within the programme; these will give you a wide range of experiences in a broad range of dynamic and exciting areas of the business in all parts of Customer Development (Field Force, Key Account Management, Category Management, Field Sales, E-Commerce). You will learn and build holistic experience in multiple aspects of the commercial part of our organization, for instance by developing deep category knowledge and building true customer relationships
For example, in one job rotation, you could be building partnerships with our customers, which may include supermarkets, convenience stores, drug stores, discounters, and online retailers. You would work together closely with your customers to maximize a new product launch, recommending the right range of products, negotiating an annual business plan, or looking for new business opportunities
In another job rotation, you could be working on the category strategy for one or more customers. After diving into market data, you would be sharing your objective insights on how the market is performing, informing the customer with valuable category and consumer insights. In this role, you could be advising the customer and Key Account Management colleagues on a customer-fit portfolio and promotion strategy
During the programme, you receive ongoing development through a learning plan to build your skills and leadership. Next to this, each UFLP is assigned a mentor to guide you through the 3-year
By joining the Unilever Future Leaders Finance Programme, we want to show you how finance at Unilever is about so much more than just numbers – the lifeblood of our business – touching every area, informing multi-million-euro decisions, and directly influencing the development, growth, and health of our brands. You will have the opportunity to work across fantastic categories and on some of the world’s most loved brands. Do you have an analytical mindset? Business brain? Aspirations to become a CFO? A career in Financial Management could be right for you
By joining the Unilever Future Leaders Programme for Marketing, you will be equipped with the skills and tools to become a strong marketing leader for the future. Through 3 one-year rotations across different marketing roles, such as brand management, product innovation, digital marketing, channel marketing, consumer insights, or category management, you will gain valuable job experience. In addition, you will receive our best marketing, digital, and personal development training, to provide you with the opportunity to develop yourself for the future
For example, in one job rotation, you will lead the development of new product innovations. You will work closely together with R&D, supply chain, finance, and our internal marketing research teams to ensure we will bring the best products to the market
In another job rotation, you will be working on getting the optimal digital media strategy in place, tracking results, and executing evidence-based optimizations. You will work closely together with media and D-commerce teams and agencies, to ensure that consumers choose our brands over competitors
Koordynator ds. efektywności organizacyjnej fabryki (WCM)
Lipowa 15, Banino (pow. kartuski)
Wygasła: 14.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku odpowiadać będzie za wspieranie organizacji w zwiększaniu efektywności w kluczowych procesach. Prowadzić będzie portfel projektów i inicjatyw optymalizujących procesy, infrastrukturę oraz wspierające rozwój kompetencji pracowników
Praca nad zwiększaniem efektywności operacyjnej i kosztowej organizacji zgodnie z założeniami WCM
Wdrażanie i koordynacja projektów mających na celu podniesienie efektywności procesów produkcyjnych, magazynowych oraz infrastruktury technicznej w zakresie organizacji i ergonomii pracy, optymalizacji procesów i transferu wiedzy
Budowanie kultury ciągłego doskonalenia i lean managementu poprzez wdrażanie dedykowanych programów i szkolenia
Odpowiedzialność za program World Class Manufacturing w fabryce, w tym prowadzenie szkoleń, audytów, sesji mentoringowych i wspieranie zespołów wiedzą i doświadczeniem
Regularne wykonywanie kopii zapasowych programów oraz analiza programów i receptur pod kątem możliwych nieprawidłowości
Przygotowanie danych procesowych, maszynowych, systemowych na potrzeby realizacji projektów cyfryzacji
Wykonywanie napraw bieżących, przeglądów prewencyjnych maszyn i urządzeń oraz remontów - zgodnie z zakładowymi harmonogramami Utrzymania Ruchu
Wykonywanie zleceń z działów produkcji, jakości i bezpieczeństwa w zakresie związanym z obsługą, utrzymaniem i modernizacją instalacji elektrycznych, systemów sterowania maszyn instalacji procesowych i teletechnicznych
Obsługa komputerowej bazy zleceń, analizy awarii, raportów zmianowych, systemu przeglądów prewencyjnych i gospodarki magazynu części zamiennych
Wdrażenie pionierskich rozwiązań w zakresie automatyzacji procesowej i maszynowej
Na stanowisku Lidera Obszaru Produkcji (standard line) odpowiadać będziesz za zespół inżynierów, techników i operatorów technicznych (łącznie ok 30 osób) oraz za zapewnienie odpowiednich wyników linii produkcyjnych
W zakresie Twojej roli będzie inicjowanie działań optymalizujących pracę linii by uzyskać prawidłowe parametry procesu
Wykorzystując przygotowane przez zespół dane przygotowywać będziesz analizy i rekomendacje do takich działań we współpracy z podległym zespołem, zespołami utrzymania ruchu, planowania i jakości
Twoją rolą będzie również wspieranie zespołu w budowaniu kompetencji analitycznych i związanych z ciągłym doskonaleniem
Jako przełożony zespołu odpowiadać będziesz również wspieranie pracowników w rozwoju, zapewnienie dla nich bezpiecznych warunków pracy i planowanie ich codziennych zadań
Take E2E ownership for the accuracy & correctness of the books for a cluster of countries with medium-complex legal structure
To manage and co-ordinate the end to end process for transacting, closing and reporting the Group accounts including control and reconciliation of the general ledger
Ensure effective management of all input to financial systems and the control, verification, and processing of all financial transactions – either through the own team or the external service provider
Ensure accounting rules are properly applied for both management and financial accounts in compliance with corporate standards and secures integrity of financial systems and the financial operating model, in accordance with financial procedures, external audit requirements and best accounting practice
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Verify accounts reconciliation performed by service provider
Ensure intercompany balances at minimum level
To lead strategic continuous improvement & harmonization initiatives for one of the R2R Process for Europe to increase cost-efficiency & speed of the service delivery model
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Manage the relationship with Service Recipient Managers in the MCOs. Interact with the Controllers and National Finance Director or VP Finance wherever required
Developing win-win relationships with selected providers to meet our current and future requirements
Take responsibility for the end-to-end financial accounting process for all countries serviced
Client Relationship Building - Establish long-term mutually beneficial relationships with clients (including Allegro) fostering partnership growth
Achieve Sales Targets - You will be responsible of meeting the sales targets
Strategy Implementation - Implementation of Unilever product strategies for dedicated clients taking into account the unique demands of both omnichannel and pure players
Negotiation - Negotiations of Joint Business Plans (JBPs) and commercial conditions with clients annually and throughout the year, ensuring mutually beneficial agreements
Market Share Growth - Collaborate with dedicated clients to build market shares to stay competitive
Financial Management - Effectively manage the Profit and Loss (P&L) as well as marketing and commercial budgets
Cross-Functional Collaboration - Work closely with cross-functional teams to deliver comprehensive solutions to our clients, including content, marketing, trade marketing, and other teams.
Funnel Optimization - Continuously analyze and work on the effectiveness of the shopping funnel to enhance customer experience and drive sales
Client Relationship Building - Establish long-term mutually beneficial relationships with clients (including Allegro) fostering partnership growth
Achieve Sales Targets - You will be responsible of meeting the sales targets
Strategy Implementation - Implementation of Unilever product strategies for dedicated clients taking into account the unique demands of both omnichannel and pure players
Negotiation - Negotiations of Joint Business Plans (JBPs) and commercial conditions with clients annually and throughout the year, ensuring mutually beneficial agreements
Market Share Growth - Collaborate with dedicated clients to build market shares to stay competitive
Financial Management - Effectively manage the Profit and Loss (P&L) as well as marketing and commercial budgets
Cross-Functional Collaboration - Work closely with cross-functional teams to deliver comprehensive solutions to our clients, including content, marketing, trade marketing, and other teams.
Funnel Optimization - Continuously analyze and work on the effectiveness of the shopping funnel to enhance customer experience and drive sales
Analyse tax data, check accuracy and trends and spot discrepancies
Prepare tax data for (VAT, CIT, WHT, TP, statistical reports, and internal tax reporting) in accordance with Unilever tax control framework
Support preparation of Corporate Income Tax packs of various countries across Europe
Prepare monthly/quarterly calculation of VAT and preparation of VAT returns in a timely and accurate manner for various countries across Europe
Ensure tax related payments to government / tax authorities are executed as per the timelines in respective countries
Closely work with Unilever global tax team, country tax team & Outsourced Service Provider (Big 4) on ongoing tax compliance for European Unilever companies and regarding latest changes/amendments in various tax laws affecting Europe
Identify process efficiencies and automation opportunities together with line manager and dedicated process excellence specialist
Provide assistance during tax audits and litigation by providing relevant information to country tax teams in a timely manner
Manage Tax data with focus on hygiene of desktop procedure, master data and transactional data
This role reports to the Procurement Manager Global CO & Global Logistics. The main purpose is to support the implementation of Procurement’s Lighthouse strategy whilst concentrating on competitive buying, sustainable sourcing, purpose-led partnerships and capability development
Main focus includes PMO for procurement logistic projects in one region and establishing a procurement logistics Center of Excellence (COE). The position includes serving as a key contact for the Global Team in the region and providing deep expertise for a specific logistics sub-portfolio
On a daily basis, this position, supports portfolio Strategy and capability development, negotiation preparation and contracting
via the expertise
You would be engaged in creating Logistics Sourcing Excellence, Gold Standard Contracting and playbooks for Logistics and for CO across the different sub-portfolios: warehousing, transport, pallets, ocean etc. when cooperating with S&I and regional/market logistic procurement teams. Moreover, this position supports the definition, development and rollout of key logistics projects. You would be acting as a Centre of Excellence to bring subject-matter-expertise across the different Logistics sub-portfoliosand You would be responsible for supporting value creation opportunities, bringing Logistics portfolio expertise to support logistics procurement regional teams with the implementation/delivery of key strategic projects/negotiations
In addition, you would support the creation and driving of a community of logistics procurement practice for one selected logistics sub-portfolios whilst connecting experts across the different markets/regions
Codzienna pomoc w realizacji zadań zespołu i celów organizacji
Udział w różnych zadaniach operacyjnych i projektach w obrębie łańcucha dostaw (operacje logistyczne, dział zakupów logistycznych, projekty logistyczne)
Wspieranie zespołu i bezpośredniego przełożonego w dostarczaniu danych i analiz
Utrzymywanie kontaktu z wewnętrznymi i zewnętrznymi partnerami
Support Procurement Manager in developing and executing supplier / site strategy for Logistics (Transport & Warehousing) categories
Adapt strategy according to market conditions
Develop and improve supplier cost models to drive increase in transparency of cost drivers
Unlock cash and cost value through setting up and execution of benchmarking, RFQs, E-tenders
Support and lead key supplier negotiations
Connect with site engineering and regional engineering teams and other business partners as well as with suppliers, to understand future technology and capability roadmap that supports value delivery
Allocate new services to suppliers to deliver best cost/service/quality in line with supply strategy
Support on-boarding of new suppliers by driving full quality and RPP compliance
Negotiate contracts in full supported by legal along with leading and decision making for commercial negotiations with suppliers
Regularly connect with global counterparts to ensure the portfolio is link with the global strategy and implement global strategy
W zakresie Twojej roli będzie inicjowanie działań optymalizujących racjonalne i oszczędne zużycie energii elektrycznej oraz czynny udział w opracowywaniu planów przyszłego rozwoju energetyki w Zakładzie
Zapewnienie realizacji projektów inwestycyjnych związanych z dekarbonizacją zgodnie z zatwierdzonymi harmonogramami
Koordynacja działań/prac modernizacyjnych maszyn i urządzeń w obszarze mediów technicznych
Aktywny udział w planowaniu i realizacji projektów inwestycyjnych z zakresu redukcji zużycia mediów energetycznych we współpracy z całym zespołem Utrzymania Ruchu
Support in development and execution of the portfolio strategy in line with both short term and long-term Business Group objectives
Lead global cocoa on several global initiatives (e.g. Sustainability, Quality, Resilience, etc.) to create more leverage globally via ensuring strong connection between clusters
Bring external in: develop market insights to decide from who, when and how to buy
Support regional negotiations, developing strong relationship with suppliers and analyse their capabilities to develop long term supplier strategies
Support and Management of the RFQ process, E-tenders, data management and in-depth analysis of submissions
Support innovation projects through strong collaboration with R&D team, providing market intelligence, supplier capabilities and capacity
Supplier & Contract Management:
Excellent contract life cycle management and reporting, ensuring 100% coverage of contracts on time in full, including management of purchase price variances
Ensure supplier base is 100% compliant with Unilever standards (Specifications, Quality & Responsible Sourcing etc.)
Identify and mitigate sourcing risks with cross functional team, ensuring high service levels to sourcing units
Value Delivery:
Support to create multi-year, cost savings programs funnel for market deployment
Work cross-functionally with both local and global counterparts to identify and implement value-project based projects and initiatives
Support to agree and execute best strategies on risk management for the portfolio, together with Commodity Risk Management team
Provide reliable and accurate forecast of market and Unilever portfolio prices
Identify and execute incremental cash opportunities
Sustainability:
Business partner the Sustainable Sourcing team, to identify and execute the partnerships and projects required to meet Unilever’s sustainability targets such Cocoa NDPE and Living Income
Lead all reporting and monitoring requirements for Cocoa sustainability
This role will report to Procurement Project Manager. You are expected to deliver the Ambient Network Transformation through World Class service, Competitive Cost and Sustainable sourcing by:
• Sourcing Strategy development, Negotiation preparation and execution, Contracting through Logistics Sourcing Excellence, Gold Standard Contracting and tender strategies in line with the 7 sourcing steps,
• Develop & support delivery of the Procurement Strategy for the ambient network transformation,
• Subject-matter-expertise in logistics and derives value creation opportunities based on a deep Logistics expertise of market conditions and future market trends, Macro/micro economic impacts, Supplier pools, Competitor and Industry Insights, as well as benchmarking and cost modelling,
• Multi- region strategic partnership program & roadmap leveraging the power of one to unlock value for all parties across multiple geographies & years,
Meaningful tasks that will make you a real part of the team – our internship lasts 6 months so you can comfortably integrate and understand our work specifics,
Tasks tailored to your current knowledge and the direction in which you want to develop – a conversation with you will help us select the best team and tasks for you,
Participation in various operational tasks and projects within the supply chain (logistics and customs operations, improvements & optimization projects, analyzes and reporting, procurement)
Supporting the team and direct supervisor in providing data and analyses
Maintaining daily contact with internal and external partners
Meaningful tasks that will make you a real part of the team – our internship lasts 7 months so you can comfortably integrate and understand our work specifics,
Tasks tailored to your current knowledge and the direction in which you want to develop – a conversation with you will help us select the best team and tasks for you
Participation in financial or tax reporting and processes
Working with accounting programs and systems – for example SAP
Active participation in cost optimization and process improvement projects
Data analysis, including financial results and tax data
Odpowiedzialnych zadań, które pozwolą Ci być prawdziwą częścią zespołu – nasz staż trwa 7 miesięcy, abyś mogła/mógł spokojnie się wdrożyć i poznać naszą specyfikę pracy
Zadań dopasowanych do Twojej obecnej wiedzy i kierunku, w którym chcesz się rozwijać – rozmowa z Tobą pozwoli nam wybrać dla Ciebie najlepszy zespół i zadania
Udziału w raportowaniu oraz procesach finansowych lub podatkowych
Pracy z programami i systemami księgowymi – np. SAP
Aktywnego udziału w projektach optymalizacji kosztów i doskonalenia procesów
Analizy danych m.in. wyników finansowych oraz danych podatkowych
Odpowiedzialnych zadań, które pozwolą Ci być prawdziwą częścią zespołu – nasz staż trwa 6 miesięcy, abyś mogła/mógł spokojnie się wdrożyć i poznać naszą specyfikę pracy
Zadań dopasowanych do Twojej obecnej wiedzy i kierunku, w którym chcesz się rozwijać – rozmowa z Tobą pozwoli nam wybrać dla Ciebie najlepszy zespół i zadania
Udziału w różnych zadaniach operacyjnych i projektach w obrębie łańcucha dostaw (operacje logistyczne i celne, projekty optymalizacyjne, zakupy, analizy i raportowanie)
Wspierania zespołu i bezpośredniego przełożonego w dostarczaniu danych i analiz
Utrzymywanie kontaktu na co dzień z wewnętrznymi i zewnętrznymi partnerami
Overall management and control (through KPIs/SLAs/OLAs plus internal, external and ZBC audit reqs) of S2P processes in dedicated countries
Leveraging cost-effective, best practice, global solutions across Unilever to meet users’ needs
Making continuous improvement in both cost and service an integral part of our ways of working
Working closely with S2P Process Office and Procurement Services to develop practical solutions
Drive end-to-end S2P processes with key focus on commercial experience of the End users and suppliers followed by the continuous improvement mindset
Ensure that respective stakeholders from MCOs are fully briefed about S2P processes in their regions and manage through dependencies with them in order to achieve all key S2P service line metrics
Escalate to S2P Senior Manager if there are issues that are not to be resolved on his/her remit
Take E2E ownership for the accuracy & correctness of the books for a cluster of countries with medium-complex legal structure
To manage and co-ordinate the end to end process for transacting, closing and reporting the Group accounts including control and reconciliation of the general ledger
Ensure effective management of all input to financial systems and the control, verification, and processing of all financial transactions – either through the own team or the external service provider
Ensure accounting rules are properly applied for both management and financial accounts in compliance with corporate standards and secures integrity of financial systems and the financial operating model, in accordance with financial procedures, external audit requirements and best accounting practice
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Verify accounts reconciliation performed by service provider
Ensure intercompany balances at minimum level
To lead strategic continuous improvement & harmonization initiatives for one of the R2R Process for Europe to increase cost-efficiency & speed of the service delivery model
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Manage the relationship with Service Recipient Managers in the MCOs. Interact with the Controllers and National Finance Director or VP Finance wherever required
Developing win-win relationships with selected providers to meet our current and future requirements
Take responsibility for the end-to-end financial accounting process for all countries serviced
Critical to Unilever is to protect our reputation as responsible taxpayers and your role here is to identify and manage tax risks arising from the business, as well as management of complex tax controversy and audits. You are also responsible for ensuring compliance with global tax policies, principles and processes
WHAT WILL YOUR MAIN RESPONSIBILITIES BE:
Control over the process and acceptance of tax declarations in the areas of VAT and WHT
Ensuring tax security and tax effectiveness in the area of VAT and WHT
Supporting and improving process flow for VAT and WHT compliance in an organization
Close cooperation with central group Tax department on the related projects and with the Accounting teams (Payables, Receivables, General Ledger, Controlling), Polish Tax Authorities (audits and ad hoc queries), IT department
and 3rd party contractors in terms of new projects (KSEF), Shared Service (UniOps) on the monthly VAT calculations
Advisory to the Business on VAT and WHT
Communication with internal and external shareholders in VAT and WHT related issues
Verification of correctness accounting documents and agreements from tax perspective
MDR forms preparation and active screening for potential new schemes
Sugar tax calculation and submission
VAT and WHT returns sign off and submission to Tax Authorities
Critical to Unilever is to protect our reputation as responsible taxpayers and your role here is to identify and manage tax risks arising from the business, as well as management of complex tax controversy and audits. You are also responsible for ensuring compliance with global tax policies, principles and processes
WHAT WILL YOUR MAIN RESPONSIBILITIES BE:
Control over the process and acceptance of tax declarations in the areas of VAT and WHT
Ensuring tax security and tax effectiveness in the area of VAT and WHT
Supporting and improving process flow for VAT and WHT compliance in an organization
Close cooperation with central group Tax department on the related projects and with the Accounting teams (Payables, Receivables, General Ledger, Controlling), Polish Tax Authorities (audits and ad hoc queries), IT department
and 3rd party contractors in terms of new projects (KSEF), Shared Service (UniOps) on the monthly VAT calculations
Advisory to the Business on VAT and WHT
Communication with internal and external shareholders in VAT and WHT related issues
Verification of correctness accounting documents and agreements from tax perspective
MDR forms preparation and active screening for potential new schemes
Sugar tax calculation and submission
VAT and WHT returns sign off and submission to Tax Authorities
Jako HR Business Partner będziesz częścią zespołu HR w oddziale Unilever w Bydgoszczy oraz bezpośrednim zastępcą dla HR Managera, odpowiedzialnym za wsparcie, ale również koordynację i prowadzenie wybranych działań oraz procesów w całym zakresie funkcjonowania HR w oddziale (rekrutacja, employer branding, onboarding, szkolenia i rozwój zawodowy, performance management, wynagrodzenia, itp.). Główne zadania:
•rozwijanie i utrzymywanie pozytywnych relacji ze współpracownikami i pracownikami na wszystkich szczeblach organizacji oddziału,
• bycie doradcą dla zespołu kierowniczego we wszelkich zagadnieniach dotyczących spraw pracowniczych, zarządzania i rozwoju ich zespołów,
• wdrażanie i koordynowanie centralnych (globalnych i regionalnych) programów, procesów, inicjatyw i narzędzi w obszarze HR oraz współpraca z zespołami HR w strukturach międzynarodowych w tym zakresie,
• koordynowanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie digitalizacji procesów HR w oddziale,
• zarządzanie wybranymi projektami zgodnie z aktualnymi wymaganiami biznesowymi oraz w oparciu o kluczowe wskaźniki HR jako narzędzie do monitorowania i zarządzania obszarem,
• bycie pierwszym punktem kontaktu i wsparcia w różnego rodzaju kwestiach pracowniczych, pojawiających się w codziennym funkcjonowaniu oddziału
Na stanowisku Lidera Obszaru Produkcji (standard line) odpowiadać będziesz za zespół inżynierów, techników i operatorów technicznych (łącznie ok 30 osób) oraz za zapewnienie odpowiednich wyników linii produkcyjnych
W zakresie Twojej roli będzie inicjowanie działań optymalizujących pracę linii by uzyskać prawidłowe parametry procesu
Wykorzystując przygotowane przez zespół dane przygotowywać będziesz analizy i rekomendacje do takich działań we współpracy z podległym zespołem, zespołami utrzymania ruchu, planowania i jakości
Twoją rolą będzie również wspieranie zespołu w budowaniu kompetencji analitycznych i związanych z ciągłym doskonaleniem
Jako przełożony zespołu odpowiadać będziesz również wspieranie pracowników w rozwoju, zapewnienie dla nich bezpiecznych warunków pracy i planowanie ich codziennych zadań
Koordynator ds. efektywności organizacyjnej fabryki (WCM)
Lipowa 15, Banino (pow. kartuski)
Wygasła: 15.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku odpowiadać będzie za wspieranie organizacji w zwiększaniu efektywności w kluczowych procesach. Prowadzić będzie portfel projektów i inicjatyw optymalizujących procesy, infrastrukturę oraz wspierające rozwój kompetencji pracowników
Praca nad zwiększaniem efektywności operacyjnej i kosztowej organizacji zgodnie z założeniami WCM
Wdrażanie i koordynacja projektów mających na celu podniesienie efektywności procesów produkcyjnych, magazynowych oraz infrastruktury technicznej w zakresie organizacji i ergonomii pracy, optymalizacji procesów i transferu wiedzy
Budowanie kultury ciągłego doskonalenia i lean managementu poprzez wdrażanie dedykowanych programów i szkolenia
Odpowiedzialność za program World Class Manufacturing w fabryce, w tym prowadzenie szkoleń, audytów, sesji mentoringowych i wspieranie zespołów wiedzą i doświadczeniem
Regularne wykonywanie kopii zapasowych programów oraz analiza programów i receptur pod kątem możliwych nieprawidłowości
Przygotowanie danych procesowych, maszynowych, systemowych na potrzeby realizacji projektów cyfryzacji
Wykonywanie napraw bieżących, przeglądów prewencyjnych maszyn i urządzeń oraz remontów - zgodnie z zakładowymi harmonogramami Utrzymania Ruchu
Wykonywanie zleceń z działów produkcji, jakości i bezpieczeństwa w zakresie związanym z obsługą, utrzymaniem i modernizacją instalacji elektrycznych, systemów sterowania maszyn instalacji procesowych i teletechnicznych
Obsługa komputerowej bazy zleceń, analizy awarii, raportów zmianowych, systemu przeglądów prewencyjnych i gospodarki magazynu części zamiennych
Wdrażenie pionierskich rozwiązań w zakresie automatyzacji procesowej i maszynowej
Dział Utrzymania Ruchu w naszej fabryce to zespół Mechaników, Automatyków i Elektryków. Ich rolą jest profesjonalne wspieranie Operatorów w utrzymaniu ciągłości ruchu linii produkcyjnych sprowadzające się do udziału w przeglądach technicznych, naprawach, reagowaniu na awarie oraz do proaktywnego doskonalenia stanu technicznego maszyn, urządzeń i infrastruktury technicznej
Na stanowisku Mechanika cenimy sobie bardzo doświadczonych kandydatów, ale mamy też ofertę dla osób bezpośrednio po szkole - ważna jest wiedza, zainteresowania techniczne i chęć nauki zawodu
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Brand Manager - Deodorants
Warszawa
Wygasła: 13.03.2024
full-time
umowa na zastępstwo
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
The DEO Brand Manager will focus on overseeing the iconic Axe brand, a key player within Unilever's Personal Care Business (including Dove, Rexona, AXE, Dove Men+Care), with a primary business area in Poland. This role offers the opportunity to lead dynamic marketing projects, collaborating with local teams and the East Europe PC Business Unit, contributing to Unilever's growth in the markets
In summary, this role offers a unique chance to shape the future of Axe and other Unilever deodorant brands in Poland, leading strategic and operational initiatives with a focus on long-term brand success and market growth
We offer fixed-term contract for one year with possibility of contract extension for indefinite period of time
WHAT WILL YOUR MAIN RESPONSIBILITIES BE
Strategic Planning:
Participate in designing and executing brand marketing plans, ensuring long-term consistency of the brand message and contributing strategically to the brand's overall strategy
Drive efforts to sustain and enhance brand equity through the implementation of long-term strategies aligned with the brand's vision and objectives
Lead innovation execution in the market
Operational Planning:
Prepare and submit Activity Plans on brand level, ensuring alignment with Job To Be Done (JTBD) and key market drivers
Continuously understand the market at consumer and shopper levels (brand measures, competition monitoring, media, and consumer/shopper behaviours)
Own and drive the preparation and execution of full packages for national promotions, launches, relaunches, and activations
Operations:
Responsible for P&L; actively contribute to Business Team work, leading respective projects, and providing updates and feedback
Monitor and understand market share development and contribute to portfolio management
Own respective budgets (ATL, BTL) and contribute to price monitoring
Define media & communication plans and execute Brand Communication/Activation across all channels
Communication:
Prepare presentations of activity plans and trade presentations for sales meetings
Communicate big events to the field force, preparing consumer/shopper/category/channel parts based on inputs from BBT and CATMAN
Będziesz tworzyć treści na nasze kanały SoMe (Instagram, Facebook, LinkedIn): teksty, grafiki, stories, rolki
Zorganizujesz wydarzenia employer brandingowe (targi pracy, warsztaty, meet-upy, live’y (wydarzenia kierowane zarówno do studentów, jak i do osób z doświadczeniem zawodowym)
Będziesz współpracować z dostawcami zewnętrznymi, kołami naukowymi,
Uniwersytetami, organizacjami studenckimi, a także agencjami kreatywnymi
Zaplanujesz płatne kampanie w kanałach SoMe, aby skutecznie dotrzeć do naszych kandydatów
W pozostałym czasie będziesz inspirować zespół nowymi trendami, narzędziami, kanałami komunikacji, a także będziesz monitorować rynek w obszarze EB
Unilever is the place where you can bring your purpose to life with the work that you do – creating a better business and a better world
In this role you will support Procurement Manager in developing and executing supplier / site strategy for CAPEX/MRO (Maintenance and Repairs Operations) portfolio, which has annual spend of circa, 400mln EURO for 30+ manufacturing sites across Europe
• Assess market and adapt strategy according to market conditions
• Develop and improve supplier cost models to drive increase in transparency of cost drivers
• Unlock cash and cost value through setting up and execution of benchmarking, RFQs, E-tenders
• Support and lead key supplier negotiations
• Connect with site engineering and regional engineering teams and other business partners as well as with suppliers, to understand future
technology and capability roadmap that supports value delivery
• Allocate new services to suppliers to deliver best cost/service/quality in line with supply strategy
• Support on-boarding of new suppliers by driving full quality and RPP compliance
• Negotiate contracts in full supported by legal along with leading and decision making for commercial negotiations with suppliers
• Regularly connect with global counterparts to ensure the portfolio is link with the global strategy and implement global strategy
Support Delivering the procurement IC BG & IC Portfolio’s strategy while integrating with Business, Po1 & portfolios teams
Uses the S&I tools effectively to drive value in negotiations
Analyses data to seek trends, patterns, anomalies, and findings that drive useful business insights
With a continuous improvement mindset, leverage the existing tools and responsible for the iteration plan
Closely connected with the Markets and Industry boards, acquiring the relevant intelligence to identify opportunities and creates roadmaps based on promising opportunities
Lead the Insights creation from available data, based on a good understanding of the data architecture and guiding the mining process
Executes detailed Value Chain and market analysis to define opportunities to intervene/intermediate at different levels, taking into account all the different materials and services we source
Support & Drive competition and market benchmarking for critical cells for Ice cream
Drive/co-drive key big bet projects from idea to execution, through all phases for different LHS pillar projects
Drive portfolio analytics to land opportunities for complexity reduction and simplification across different portfolio’s
Analyse tax data, check accuracy and trends and spot discrepancies
Prepare tax data for (VAT, CIT, WHT, TP, statistical reports, and internal tax reporting) in accordance with Unilever tax control framework
Support preparation of Corporate Income Tax packs of various countries across Europe
Prepare monthly/quarterly calculation of VAT and preparation of VAT returns in a timely and accurate manner for various countries across Europe
Ensure tax related payments to government / tax authorities are executed as per the timelines in respective countries
Closely work with Unilever global tax team, country tax team & Outsourced Service Provider (Big 4) on ongoing tax compliance for European Unilever companies and regarding latest changes/amendments in various tax laws affecting Europe
Identify process efficiencies and automation opportunities together with line manager and dedicated process excellence specialist
Provide assistance during tax audits and litigation by providing relevant information to country tax teams in a timely manner
Manage Tax data with focus on hygiene of desktop procedure, master data and transactional data
Fully accountable for execution of the EU Chemicals strategy
Be directly responsible for executing the strategies at BU levels in co-ordination with the Procurement Operations Teams and with the potential traders
Supplier Relationship Management focused on service, quality, logistics and delivery for all chemicals OTIF
Responsible for sourcing alternate suppliers and materials to ensure robust resilience in the supply base
Delivery of innovation projects OTIF in a cost competitive manner
Developing strong and effective internal interfaces aligned with company needs
Continuously explore and analyze saving opportunities to generate sustainable savings
Regularne wykonywanie kopii zapasowych programów oraz analiza programów i receptur pod kątem możliwych nieprawidłowości
Przygotowanie danych procesowych, maszynowych, systemowych na potrzeby realizacji projektów cyfryzacji
Wykonywanie napraw bieżących, przeglądów prewencyjnych maszyn i urządzeń oraz remontów - zgodnie z zakładowymi harmonogramami Utrzymania Ruchu
Wykonywanie zleceń z działów produkcji, jakości i bezpieczeństwa w zakresie związanym z obsługą, utrzymaniem i modernizacją instalacji elektrycznych, systemów sterowania maszyn instalacji procesowych i teletechnicznych
Obsługa komputerowej bazy zleceń, analizy awarii, raportów zmianowych, systemu przeglądów prewencyjnych i gospodarki magazynu części zamiennych
Wdrażenie pionierskich rozwiązań w zakresie automatyzacji procesowej i maszynowej
Overall management and control (through KPIs/SLAs/OLAs plus internal, external and ZBC audit reqs) of S2P processes in dedicated countries
Leveraging cost-effective, best practice, global solutions across Unilever to meet users’ needs
Making continuous improvement in both cost and service an integral part of our ways of working
Working closely with S2P Process Office and Procurement Services to develop practical solutions
Drive end-to-end S2P processes with key focus on commercial experience of the End users and suppliers followed by the continuous improvement mindset
Ensure that respective stakeholders from MCOs are fully briefed about S2P processes in their regions and manage through dependencies with them in order to achieve all key S2P service line metrics
Escalate to S2P Senior Manager if there are issues that are not to be resolved on his/her remit
Take E2E ownership for the accuracy & correctness of the books for a cluster of countries with medium-complex legal structure
To manage and co-ordinate the end to end process for transacting, closing and reporting the Group accounts including control and reconciliation of the general ledger
Ensure effective management of all input to financial systems and the control, verification, and processing of all financial transactions – either through the own team or the external service provider
Ensure accounting rules are properly applied for both management and financial accounts in compliance with corporate standards and secures integrity of financial systems and the financial operating model, in accordance with financial procedures, external audit requirements and best accounting practice
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Verify accounts reconciliation performed by service provider
Ensure intercompany balances at minimum level
To lead strategic continuous improvement & harmonization initiatives for one of the R2R Process for Europe to increase cost-efficiency & speed of the service delivery model
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Manage the relationship with Service Recipient Managers in the MCOs. Interact with the Controllers and National Finance Director or VP Finance wherever required
Developing win-win relationships with selected providers to meet our current and future requirements
Take responsibility for the end-to-end financial accounting process for all countries serviced
Dział Utrzymania Ruchu w naszej fabryce to zespół Mechaników, Automatyków i Elektryków. Ich rolą jest profesjonalne wspieranie Operatorów w utrzymaniu ciągłości ruchu linii produkcyjnych sprowadzające się do udziału w przeglądach technicznych, naprawach, reagowaniu na awarie oraz do proaktywnego doskonalenia stanu technicznego maszyn, urządzeń i infrastruktury technicznej
Na stanowisku Mechanika cenimy sobie bardzo doświadczonych kandydatów, ale mamy też ofertę dla osób bezpośrednio po szkole - ważna jest wiedza, zainteresowania techniczne i chęć nauki zawodu
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Costing Junior Manager
Chorzowska 6, Katowice
Wygasła: 27.01.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
senior specialist (Senior)
Obowiązki:
Act as first point of contact for the Business Unit Finance Directors and the Business Unit Finance Managers in Europe
Being the linking pin between the internal SCFS team and external teams for product costing specific information
Coordinate the Business Plan & Quarterly costing processes between SCFS team and 3rd party subcontractors
Facilitate the Transfer Price corrections and strengthen the controls process
Develop impact analyses and prepare communication of changes in Transfer Prices
Deliver understanding & transparency of Supply Chain cost developments (Actuals vs. Forecast)
Lead projects for further development of the analytical support provided to the external stakeholders
Lead projects for continuous improvement in team processes
Function as an end-to-end coordinator for SCFS internal Transfer Price update process operations
Deliver Transfer Price related trainings to the external stakeholders
Prepare and present the TP changes impact to Supply Chain Finance stakeholders
Support Procurement Manager in developing and executing supplier / site strategy for Logistics (Transport & Warehousing) categories
Adapt strategy according to market conditions
Develop and improve supplier cost models to drive increase in transparency of cost drivers
Unlock cash and cost value through setting up and execution of benchmarking, RFQs, E-tenders
Support and lead key supplier negotiations
Connect with site engineering and regional engineering teams and other business partners as well as with suppliers, to understand future technology and capability roadmap that supports value delivery
Allocate new services to suppliers to deliver best cost/service/quality in line with supply strategy
Support on-boarding of new suppliers by driving full quality and RPP compliance
Negotiate contracts in full supported by legal along with leading and decision making for commercial negotiations with suppliers
Regularly connect with global counterparts to ensure the portfolio is link with the global strategy and implement global strategy
Support Procurement Manager in developing and executing supplier / site strategy for Logistics (Transport & Warehousing) categories
Adapt strategy according to market conditions
Develop and improve supplier cost models to drive increase in transparency of cost drivers
Unlock cash and cost value through setting up and execution of benchmarking, RFQs, E-tenders
Support and lead key supplier negotiations
Connect with site engineering and regional engineering teams and other business partners as well as with suppliers, to understand future technology and capability roadmap that supports value delivery
Allocate new services to suppliers to deliver best cost/service/quality in line with supply strategy
Support on-boarding of new suppliers by driving full quality and RPP compliance
Negotiate contracts in full supported by legal along with leading and decision making for commercial negotiations with suppliers
Regularly connect with global counterparts to ensure the portfolio is link with the global strategy and implement global strategy
Cooperating with customers (including telephone communication, e-mail correspondence, meetings) and with other departments to obtain the best level of customer service
Coordinating and solving current problems in the area of orders, deliveries, invoices, and complaints
Management of the order correctness process. Proactive communication about new products being introduced, launch, relaunch, items removed from the list, and any logistics needs or schedules
Preparation of reports, analyses, and presentations as well as removing inefficiencies in the performance of daily duties
Ensuring efficiency and high standards of operations
Replacement in case of absence of other people in the team
Collaborating with both internal and external stakeholders, including Customer Relations, Logistics and Transport Providers, Order & Stock, Management Department (GP), Claims Department (GP), and Order Entry & Validation Department (GP). External collaboration involves the Sales Department, Planning Department, and Logistics Department-Warehousing
W zakresie Twojej roli będzie inicjowanie działań optymalizujących racjonalne i oszczędne zużycie energii elektrycznej oraz czynny udział w opracowywaniu planów przyszłego rozwoju energetyki w Zakładzie
Zapewnienie realizacji projektów inwestycyjnych związanych z dekarbonizacją zgodnie z zatwierdzonymi harmonogramami
Koordynacja działań/prac modernizacyjnych maszyn i urządzeń w obszarze mediów technicznych
Aktywny udział w planowaniu i realizacji projektów inwestycyjnych z zakresu redukcji zużycia mediów energetycznych we współpracy z całym zespołem Utrzymania Ruchu
Dział Utrzymania Ruchu w naszej fabryce to zespół Mechaników, Automatyków i Elektryków. Ich rolą jest profesjonalne wspieranie Operatorów w utrzymaniu ciągłości ruchu linii produkcyjnych sprowadzające się do udziału w przeglądach technicznych, naprawach, reagowaniu na awarie oraz do proaktywnego doskonalenia stanu technicznego maszyn, urządzeń i infrastruktury technicznej
Na stanowisku Mechanika cenimy sobie bardzo doświadczonych kandydatów, ale mamy też ofertę dla osób bezpośrednio po szkole - ważna jest wiedza, zainteresowania techniczne i chęć nauki zawodu
Stanowisko ma na celu wsparcie KAMa oraz ścisłą współpracę w procesie realizacji transakcyjnych, związanych z rozwojem klienta działań takich jak:
• Rozwój oraz realizacja planu biznesowego klienta
• Koordynacja wyników i planowanie działań promocyjnych/niepromocyjnych
• Wsparcie w procesie uzgadniania umów, w tym tworzenie kontraktów
• Walidacja planu promocji na platformie ACTPM oraz portalu klienta
• Koordynacja zgodności cen
Główne obowiązki:
• Tworzenie promocji i uzupełnianie danych promocyjnych w systemie
• Kontrola Cen: badanie różnic cenowych i korygowanie cen przed fakturowaniem dla klientów
• Reklamacje Cenowe: badanie i rozwiązywanie reklamacji cenowych z powodu błędnej ceny/braku założonego upustu/ nieprawidłowej listy cenowej
• Tworzenie Off-Invoice RA (rezerwy): założenie, modyfikacje oraz zamknięcie z finalnym rozliczeniem, archiwizacja powiązanej dokumentacji
• Rozliczenie Off-Invoice: dokonanie rozliczenia (Promo i Non-Promo)
• Utrzymywanie danych potrzebnych Klientom: bieżące przesyłanie i aktualizowanie asortymentu
• Wsparcie KAMów w przygotowaniach do spotkań i negocjacji poprzez tworzenie raportów klienckich, przygotowanie danych podstawowych do prezentacji strategii handlowej i dotyczących trendów
• Umiejętność adaptacji do zadań zleconych przez pracodawcę oraz elastyczność w stosunku do nowych wymagań
This role supports Account Managers in delivering transactional activities with relation of Customer Development tasks like development and execution of Customer Business Plan, support customer agreement process, contract creation, performance tracking, non-promo planning and promo planning
MAIN MISSION
• Enforcement of guardrails on customer business plan
• Completeness and accuracy of promotion data
• Validation of promotion plan in ACTPM platform (Accenture Cloud Trade Promotion Management) and customer portal
• Real Time Accuracy of pricing compliance
Your responsibilities
· Creation of promotion framework and completing promotion data in ACTPM platform, including volume validation (escalate when significant deviations)
· Price Control: Investigation price difference & correct price prior to invoicing to customers
· Price Claims: Investigating and resolving Price Claims due to wrong price set, late pricing, incorrect price list or wrong gross sales value
· Off-Invoice RA Creation: Set-up, Change & Close Agreement, Archive documentation
· Off – Invoice Settlement: Request Off Invoice Settlement
· Maintaining data, information needed by Customers: Uploading and maintaining Assortment in ACTPM (real-time) and customer specific Price Lists
· Support Account Managers with preparations for meetings & negotiations: create customer scorecard; input to trade story decks preparation; analyse performance gaps, create trending reports and evaluate variance vs. plan; track progression to plan and counterpart compliance, maintain promo details and populate promo proposal forms to be shared with customers
· Adaptation to changing requirements and performing various tasks assigned by superiors
na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny_na za zapewnienie właściwego stanu infrastruktury technicznej w naszej fabryce (instalacja chłodnicza, instalacja wodna, kotłownia, sieć ciepłownicza, sieć gazowa, układy wentylacyjne i klimatyzacyjne, sieć sprężonego powietrza)
nadzorowanie gospodarki elektroenergetycznej poprzez racjonalne i oszczędne zużycie energii elektrycznej oraz czynny udział w opracowywaniu planów przyszłego rozwoju energetyki w oddziale
nadzorowanie prac modernizacyjnych maszyn i urządzeń przy wsparciu zewnętrznego partnera energetycznego oraz serwisantów urządzeń
przygotowywanie planów przeglądów i remontów dla poszczególnych instalacji energetycznych i linii produkcyjnych, będących w obszarze odpowiedzialności zespołu mediów wewnętrznych
zarządzanie zespołem (do 8 osób)
aktywny udział w planowaniu i realizacji projektów inwestycyjnych z zakresu redukcji zużycia mediów energetycznych we współpracy z całym zespołem Utrzymania Ruchu
rozwój istniejącego oprogramowania IT służącego do analizowania zużycia mediów
Take E2E ownership for the accuracy & correctness of the books for a cluster of countries with medium-complex legal structure
To manage and co-ordinate the end to end process for transacting, closing and reporting the Group accounts including control and reconciliation of the general ledger
Ensure effective management of all input to financial systems and the control, verification, and processing of all financial transactions – either through the own team or the external service provider
Ensure accounting rules are properly applied for both management and financial accounts in compliance with corporate standards and secures integrity of financial systems and the financial operating model, in accordance with financial procedures, external audit requirements and best accounting practice
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Verify accounts reconciliation performed by service provider
Ensure intercompany balances at minimum level
To lead strategic continuous improvement & harmonization initiatives for one of the R2R Process for Europe to increase cost-efficiency & speed of the service delivery model
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Manage the relationship with Service Recipient Managers in the MCOs. Interact with the Controllers and National Finance Director or VP Finance wherever required
Developing win-win relationships with selected providers to meet our current and future requirements
Take responsibility for the end-to-end financial accounting process for all countries serviced
wsparcie w nadzorze nad infrastrukturą techniczną w oddziale - kotłownia, sieć ciepłownicza, sieć gazowa, układy wentylacyjne i klimatyzacyjne, układy wody lodowej, sieć sprężonego powietrza, itp.,
nadzór nad systemem opomiarowania czynników energetycznych,
nadzorowanie prac modernizacyjnych w obszarze infrastruktury energetycznej przy wsparciu zewnętrznego partnera energetycznego oraz serwisantów urządzeń,
udział w planowaniu i realizacji projektów inwestycyjnych z zakresu redukcji zużycia mediów energetycznych,
udział w opracowywaniu planów rozwoju energetyki w oddziale
Wsparcie działu prawnego w bieżącej obsłudze spółek z grupy Unilever w zakresie prawa własności intelektualnej, prawa reklamy, prawa żywnościowego, prawa administracyjnego, prawa cywilnego materialnego i procesowego, prawa konkurencji, prawa konsumenckiego, oraz prawa ochrony danych osobowych
Obowiązki:
• wsparcie działów Spółki w sprawach bieżących, ze szczególnym uwzględnieniem projektów marketingowych oraz zagadnień związanych z wprowadzaniem do obrotu produktów fmcg
• przygotowywanie i opiniowanie różnego rodzaju projektów umów wykorzystywanych w bieżącej działalności spółek z grupy Unilever
• przygotowywanie i opiniowanie projektów pism w postępowaniach sądowych i administracyjnych
• przygotowywanie i opiniowanie różnego rodzaju programów i akcji marketingowych związanych z promocją produktów z asortymentu Unilever
You create and maintain approach to earned&owned&paid platforms (incl. CRM) measurement to help our brands create relationships with our consumers
You report and analyse 1st, 2nd, 3rd Party data audience performance to provide insights for ongoing optimization and share best practices with key stakeholders
You create strategy and supervise implementation of usage of various audiences in media campaigns via agencies and partners
You support brand teams in the development of measurement plans for campaigns, audiences and A/B testing
You contribute to data strategy for our Business Unit; data profiles, audiences performance, segments creation, data collection and enrichment. You operate on available tools (incl. DMP, CRM, PowerBI) and work with 3rd parties (eg. media agencies) to ensure data quality
Prowadzenie projektów związanych z podatkami bezpośrednimi i pośrednimi, skupiając się na rozwiązaniach strukturalnych mających na celu poprawę jakości danych (80% czasu)
Wsparcie zespołów europejskich w rozwiązywaniu problemów związanych z podatkami w systemie SAP (10% czasu)
Współpraca z zespołem IT w rozwiązywaniu problemów w SAP (tworzenie Business Requirements Document oraz User Acceptance Testing)
Prowadzenie projektów związanych z podatkami w innych obszarach procesowych (S2P, OTC, MDM), w celu uwzględnienia wymagań podatkowych w procesach
Współpraca z zewnętrznymi dostawcami
Współpraca z zespołem operacyjnym w celu usprawnienia, uproszczenia i automatyzacji procesów
Sprawdzenie, czy kontrole podatkowe w ramach struktury kontrolnej Unilever są uwzględnione w procesach wdrożonych na rynkach
praca w zespole Direct To Consumer [DTC] - usługi Direct To Consumer to nowa platforma z trzema głównymi filarami: sklepy firmowe, e-commerce DTC oraz dostawa do domu
zarządzanie operacjami finansowymi 'end-to-end' w obszarach R2R, P2P, SCF i O2C
zarządzanie 3 - os. zespołem międzynarodowym
współpraca i nadzór nad zewnętrznymi service providerami
współpraca z zespołem projektowym przy fazie projektowania oraz globalnej implementacji procesów
praca na platformie ERP: NetSuite
rola eksperta w powierzonym obszarze oraz bycie biznesowym punktem kontaktowym dla wewnętrznych zespołów oraz zewnętrznych dostawców
Take E2E ownership for the accuracy & correctness of the books for a cluster of countries with medium-complex legal structure
To manage and co-ordinate the end to end process for transacting, closing and reporting the Group accounts including control and reconciliation of the general ledger
Ensure effective management of all input to financial systems and the control, verification, and processing of all financial transactions – either through the own team or the external service provider
Ensure accounting rules are properly applied for both management and financial accounts in compliance with corporate standards and secures integrity of financial systems and the financial operating model, in accordance with financial procedures, external audit requirements and best accounting practice
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Verify accounts reconciliation performed by service provider
Ensure intercompany balances at minimum level
To lead strategic continuous improvement & harmonization initiatives for one of the R2R Process for Europe to increase cost-efficiency & speed of the service delivery model
Present & explain movements in financial statements to National Finance Director or VP Finance in quarterly close meetings
Manage the relationship with Service Recipient Managers in the MCOs. Interact with the Controllers and National Finance Director or VP Finance wherever required
Developing win-win relationships with selected providers to meet our current and future requirements
Take responsibility for the end-to-end financial accounting process for all countries serviced
na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny_na za zapewnienie właściwego stanu infrastruktury technicznej w naszej fabryce (instalacja chłodnicza, instalacja wodna, kotłownia, sieć ciepłownicza, sieć gazowa, układy wentylacyjne i klimatyzacyjne, sieć sprężonego powietrza)
nadzorowanie gospodarki elektroenergetycznej poprzez racjonalne i oszczędne zużycie energii elektrycznej oraz czynny udział w opracowywaniu planów przyszłego rozwoju energetyki w oddziale
nadzorowanie prac modernizacyjnych maszyn i urządzeń przy wsparciu zewnętrznego partnera energetycznego oraz serwisantów urządzeń
przygotowywanie planów przeglądów i remontów dla poszczególnych instalacji energetycznych i linii produkcyjnych, będących w obszarze odpowiedzialności zespołu mediów wewnętrznych
zarządzanie zespołem (do 8 osób)
aktywny udział w planowaniu i realizacji projektów inwestycyjnych z zakresu redukcji zużycia mediów energetycznych we współpracy z całym zespołem Utrzymania Ruchu
rozwój istniejącego oprogramowania IT służącego do analizowania zużycia mediów
Dział Utrzymania Ruchu w naszej fabryce to zespół Mechaników, Automatyków i Elektryków. Ich rolą jest profesjonalne wspieranie Operatorów w utrzymaniu ciągłości ruchu linii produkcyjnych sprowadzające się do udziału w przeglądach technicznych, naprawach, reagowaniu na awarie oraz do proaktywnego doskonalenia stanu technicznego maszyn, urządzeń i infrastruktury technicznej
Na stanowisku Mechanika cenimy sobie bardzo doświadczonych kandydatów, ale mamy też ofertę dla osób bezpośrednio po szkole - ważna jest wiedza, zainteresowania techniczne i chęć nauki zawodu
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Global CO & Logistics Procurement Assistant Manager
Chorzowska 6, Katowice
Wygasła: 26.11.2023
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
PMO for procurement logistic projects linked to one Region
Develop procurement logistics COE and best practices implementation for Region
Key Point of contact in the region for Global Team, consolidating all the information and driving overarching outputs based on those
Deep expertise for one Logistic Sub-portfolio (e.g. warehouse, transport, pallet, etc) supporting strategy development and key sourcing projects. Similarly for broader CO scope
To stanowisko skupia się na usprawnianiu i doskonaleniu procesu produkcji oraz podnoszeniu efektywności pracy urządzeń, maszyn i linii produkcyjnych
Do obowiązków na tym stanowisku należeć będzie koncentracja na stratach w całym procesie produkcji, analizowaniu przyczyn postojów linii i podejmowaniu działań mających na celu ich eliminację poprzez dbałość o standardy, wprowadzaniu usprawień oraz na szkoleniu operatorów
Praca przy wykorzystaniu narzędzi Lean Manufacturing, w roli Project Team Leadera
Customer experience optimization: Collaborate with the Customers to identify areas for process improvement
Data Analysis, Reporting by implementing: VBA, PBI, PPE
Process Automation: develop and maintain VBA scripts and macros to automate routine tasks within the Customer Operation, cost simulation and performance reporting
Data Visualization: Create interactive and informative dashboards or reports to communicate key supply chain metrics and insights to stakeholders
Quality Assurance: Ensure data accuracy and integrity in systems, and proactively identify and resolve data anomalies or discrepancies
Integrating new customers and channels into existing processes in close alignment with Customer Development
Input to commercial contract (Logistic, TTS, electronic data exchange)
Evaluating cost to increase efficiency
Using customer insights to propose and drive improvements and provide new solutions
Creating and optimizing internal and external reporting
Participating in and providing input for projects and improvement initiatives related to Order to Deliver area, e.g. as a project lead, subject matter expert or end user
Coordinate initiatives e.g. gathering and analyzing data, providing insights toward customer behavior
Working together with customers and other stakeholders to find relevant improvement areas to improve the customer experience and influence their behavior
Inżynier ds. energetyki i chłodnictwa - Utility Engineer
Lipowa 15, Banino (pow. kartuski)
Wygasła: 19.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny_na za zapewnienie właściwego stanu infrastruktury technicznej w naszej fabryce (kotłownia, sieć ciepłownicza, sieć gazowa, układy wentylacyjne i klimatyzacyjne, sieć sprężonego powietrza, kanalizacja deszczowa i sanitarna)
nadzorowanie gospodarki elektroenergetycznej poprzez racjonalne i oszczędne zużycie energii elektrycznej oraz czynny udział w opracowywaniu planów przyszłego rozwoju energetyki w oddziale
nadzorowanie prac modernizacyjnych maszyn i urządzeń przy wsparciu zewnętrznego partnera energetycznego oraz serwisantów urządzeń
przygotowywanie planów przeglądów i remontów dla poszczególnych instalacji energetycznych i linii produkcyjnych, będących w obszarze odpowiedzialności zespołu mediów wewnętrznych
zarządzanie zespołem (do 8 osób)
aktywny udział w planowaniu i realizacji projektów inwestycyjnych z zakresu redukcji zużycia mediów energetycznych we współpracy z całym zespołem Utrzymania Ruchu
rozwój istniejącego oprogramowania IT służącego do analizowania zużycia mediów
Preparing channel strategy for HM, SM, Proximity, C&C according to Design 4
Channel Strategy. Actively participating in the IBP process, crafting the Trade
Category plan and JTBD per channel and Customer
Preparing plans/activities for channels describing channel demands and category goals
Initiating, implementing and execution of prepared activities/plans on channel level
Tracking total category/channel business performance. Monitors category/brand/channel market share, financial and execution performance to address issues and opportunities. Developing channels by seeking and implementing new solutions that increase turnover and market shares
Close cooperation with Marketing and Sales in order to develop channel plans/activities (including promo activities)
Providing Customers/Channels inputs and active participation in BU
Control and effective budget management: CPP and BMI
Control and effective management of POS materials (implementation and execution of materials)
Responsible for pricing and promo strategy per channel/customer to achieve SPI target
Defining launch plan for innovation to channels and customers. Create distribution priorities per category and track closely TDPs
Coordination of information flow between Head Office – Field Force. Responsible for Perfect Store compliance
Coordination of department co-operation with internal partners – Sales, Marketing, Planning, Finance, NRM
Representing UL at meetings with external Customers – conferences, galas, workshops
1st point of contact for Grow for order to cash related questions
Integrating new customers and channels into existing processes in close alignment with CD
Input to commercial contract (Logistic, TTS, electronic data exchange )
Evaluating cost to serve efficiency and cost, especially inefficiencies from ordering behavior
Working closely with customers and using data analytics to get customer insights
Using customer insights to propose and drive improvements
Managing recalls together with quality and CBD (control/support for shipping communication, monitoring of quantities & costs
Understanding the needs of retail customers through internal reviews and supporting the resulting strategies through proactively initiating actions for continuous improvement
Point of contact for operational escalation on matters outside of guardrails and service delivery to enable targeted interventions
wsparcie w nadzorze nad infrastrukturą techniczną w oddziale - kotłownia, sieć ciepłownicza, sieć gazowa, układy wentylacyjne i klimatyzacyjne, układy wody lodowej, sieć sprężonego powietrza, itp.,
nadzór nad systemem opomiarowania czynników energetycznych,
nadzorowanie prac modernizacyjnych w obszarze infrastruktury energetycznej przy wsparciu zewnętrznego partnera energetycznego oraz serwisantów urządzeń,
udział w planowaniu i realizacji projektów inwestycyjnych z zakresu redukcji zużycia mediów energetycznych,
udział w opracowywaniu planów rozwoju energetyki w oddziale
Prowadzenie projektów związanych z podatkami bezpośrednimi i pośrednimi, skupiając się na rozwiązaniach strukturalnych mających na celu poprawę jakości danych (80% czasu)
Wsparcie zespołów europejskich w rozwiązywaniu problemów związanych z podatkami w systemie SAP (10% czasu)
Współpraca z zespołem IT w rozwiązywaniu problemów w SAP (tworzenie Business Requirements Document oraz User Acceptance Testing)
Prowadzenie projektów związanych z podatkami w innych obszarach procesowych (S2P, OTC, MDM), w celu uwzględnienia wymagań podatkowych w procesach
Współpraca z zewnętrznymi dostawcami
Współpraca z zespołem operacyjnym w celu usprawnienia, uproszczenia i automatyzacji procesów
Sprawdzenie, czy kontrole podatkowe w ramach struktury kontrolnej Unilever są uwzględnione w procesach wdrożonych na rynkach