Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Nadzorowanie realizacji postanowień posiadanych przez Spółkę decyzji administracyjnych, uzyskiwanie decyzji administracyjnych, współpraca z organami, nadzorowanie procedury wydawania decyzji
Analizowanie wymagań przepisów prawa, dokonywanie oceny skutków krótko i długoterminowych dla Spółki, wdrażanie zmian, opiniowanie aktów prawnych
Zlecanie i nadzorowanie wykonania dokumentacji środowiskowej, zleceń wycinki/przycinki/nasadzeń zieleni, usuwania odpadów, oczyszczania akwenów portowych, działań kompensacyjnych
Sporządzanie umów z wykonawcami, nadzorowanie wykonania usługi, dokonywanie odbiorów prac
Nadzorowanie aktualności wpisu do rejestru, nadzorowanie ewidencji ilości i rodzajów odpadów w systemie Bazy Danych o Odpadach (BDO) oraz koordynowanie spraw związanych z ewidencją odpadów przez inne komórki organizacyjne w Spółce
Naliczanie opłat z tytułu usług wodnych, za emisję zanieczyszczeń, sporządzanie sprawozdań, raportów do organów ochrony środowiska, GUS, KOBiZE
Określanie wymagań ochrony środowiska dla przyszłych kontrahentów, dzierżawców, najemców terenów portowych, przeprowadzanie kontroli dzierżawców, najemców w zakresie przestrzegania wymagań ochrony środowiska
Konserwacja sprzętu – zgodnie z zatwierdzonym Planem konserwacji, zaleceniami wynikającymi z obowiązku instrukcji i DTR, w tym urządzeń do 1 kV
Drobne prace naprawcze instalacji elektrycznej do 1 kV
Wymiana: baterii, spłuczek, uszczelek, świetlówek, żarówek itp. w pomieszczeniach biurowych
Prace gospodarcze, a w szczególności: udrażnianie muszli i umywalek, fizyczna likwidacja sprzętu wycofanego z użytkowania, zdejmowanie i zawieszanie firan, przenoszenie sprzętu biurowego, zakupionych materiałów do wskazanych pomieszczeń itp
Utrzymanie czystości terenu podlegającego Działowi Administracyjno-Zaopatrzeniowemu poprzez m.in. zamiatanie, koszenie, grabienie, odśnieżanie itp
Pielęgnacja zieleni na podległym terenie - usuwanie chwastów, podlewanie roślin, przycinanie krzewów, nawożenie itp
Zamiatanie schodów do wejścia głównego, zimą odśnieżanie
Uzupełnianie środków czystości w toaletach (papier, mydło, ręczniki)
Zarządzanie zespołem: motywowanie, organizacja pracy, delegowanie zadań, kontrola pracy, udzielanie informacji zwrotnej, rozwój, opracowywanie harmonogramów szkoleń dla członków zespołu
Budowa i realizacja długoterminowej strategii w obszarze IT
Nadzór nad prawidłowym działaniem systemów informatycznych oraz optymalnym zarządzaniem infrastrukturą IT w Spółce
Inicjowanie, opiniowanie i zarządzanie projektami IT
Przeprowadzanie działań zmierzających do optymalnego dostosowania systemów informatycznych do potrzeb biznesowych Spółki (ocena aktualnych i przyszłych potrzeb biznesowych, proponowanie i wdrażanie rozwiązań)
Rekomendowanie, optymalizowanie oraz wdrażanie rozwiązań w zakresie organizacji procesów IT
Tworzenie i realizacja corocznego budżetu dla obszaru IT
Księgowa / Księgowy w Dziale Ewidencji i Rozliczeń Majątkowych
Bytomska 7, Szczecin
Wygasła: 21.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Prowadzenie ewidencji środków trwałych o niższej wartości, środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z ustawą o rachunkowości i ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych
Naliczanie amortyzacji i umorzenia
Prowadzenie ewidencji, rozliczanie środków trwałych sfinansowanych z innych źródeł niż własne (dotacje, ulgi inwestycyjne, fundusze prewencyjne, leasing)
Prowadzenie analizy ewidencji środków trwałych i amortyzacji
Sporządzanie dodatkowych zestawień na potrzeby wewnętrzne
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z ustawą o rachunkowości i ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych,
naliczanie amortyzacji i umorzenia,
prowadzenie ewidencji i rozliczanie środków trwałych sfinansowanych z innych źródeł niż własne (dotacje, fundusze prewencyjne, leasing),
prowadzenie analizy środków trwałych i amortyzacji,
współudział w prowadzeniu ewidencji nakładów na środki trwałe w budowie sfinansowanych w ramach programów operacyjnych UE,
aktywny udział w procesie zamknięcia okresów sprawozdawczych oraz w procesie badania sprawozdań finansowych w zakresie środków trwałych,
sporządzanie dodatkowych zestawień na potrzeby wewnętrzne
aktywne prowadzenie i zarządzanie procesami rekrutacyjnymi w Spółce oraz monitoring procesów adaptacji nowych pracowników
przygotowywanie i prowadzenie SOOP (Systemu Okresowych Ocen Pracowniczych) zgodnych ze strukturą i potrzebami Spółki w tym zakresie oraz monitorowanie właściwego przebiegu procesu
rekomendowanie, wdrażanie i prowadzenie planów rozwoju pracowników (w tym IPR)
ustalanie, monitorowanie oraz zarządzanie budżetem szkoleniowym
planowanie ścieżek kariery oraz programów motywacyjnych
realizacja strategii firmy w obszarze HR
efektywne zarządzanie pracą podległego zespołu
ścisła współpraca z kadrą kierowniczą w zakresie zarządzania kapitałem pracowniczym
wykonywanie planowanych i doraźnych wewnętrznych zadań kontrolnych
współpraca w zakresie corocznego przygotowywania planu kontroli wewnętrznych
wykonywanie kontroli, zleconych zgodnie z Zasadami przeprowadzania kontroli w Spółkach zależnych Grupy Kapitałowej ZMPSiŚ SA
sporządzanie raportów z kontroli (wstępnych i końcowych) i rekontroli
formułowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych oraz sprawdzanie stopnia ich realizacji
ocena zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz wewnętrznymi aktami obowiązującymi w Spółce, określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień, przedstawianie rekomendacji w zakresie ich usunięcia
sporządzanie cyklicznych raportów i sprawozdań z przeprowadzonych działań kontrolnych i rekontroli
koordynacja kontroli zewnętrznych
redagowanie treści w serwisie BIP związanych z kontrolą zewnętrzną
pobieranie w terenie próbek wód, ścieków, gleb, osadów i powietrza do badań
wykonywanie pomiarów terenowych
wykonywanie badań fizyko-chemicznych w laboratorium
dokumentowanie prowadzonych czynności zgodnie z obowiązującym w Laboratorium systemem zarządzania
niektóre z zadań na stanowisku pracy wymagają tężyzny fizycznej związanej m.in. z koniecznością otwierania włazów studzienek kanalizacyjnych oraz obsługi wyposażenia o znacznej masie służącego do pobierania próbek środowiskowych (np. próbniki gleby napędzane młotem udarowym, próbniki osadów dennych, samplery do pobierania próbek ścieków)
przeprowadzanie kontroli wstępnej i bieżącej dowodów księgowych
wprowadzanie do rejestru WRD w systemie finansowo-księgowym TETA CONSTELLATION faktur zakupu, obcych not obciążeniowych, pism płatnych gotówką i przelewem oraz przekazywanie ich do akceptacji
sporządzanie poleceń dokonania przelewu gotówki na podstawie sprawdzonych i zaakceptowanych dokumentów
nadzór nad prawidłowym wysyłaniem faktur elektronicznych
wystawianie faktur sprzedaży zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem
wystawianie not odsetkowych dla kontrahentów
bieżąca analiza i uzgadnianie kont analitycznych rozrachunków z dostawcami i odbiorcami z tytułu dostaw i usług
dokonywanie bieżących księgowań w zakresie swoich kompetencji
stosowanie kompensat wzajemnych rozrachunków z kontrahentami
kompletowanie i przedkładanie dokumentów radcom prawnym w celu dochodzenia roszczeń
dokonywanie oraz zdejmowanie odpisów aktualizujących wysokość należności na zasadach określonych w art. 37 ustawy o rachunkowości
kontrola formalno-rachunkowa delegacji służbowych krajowych i zagranicznych
informowanie komórek merytorycznych o należnościach przeterminowanych
sporządzanie wezwań do zapłaty, potwierdzeń sald
sporządzanie zestawień w ramach swoich kompetencji dla odbiorców wewnętrznych, zewnętrznych oraz dla celów sprawozdawczości
nanoszenie zmian w katalogu kontrahentów w systemie finansowo-księgowym TETA CONSTELLATION
bieżąca obsługa systemów bankowości elektronicznej
zastępstwo Kontrolera podczas jego nieobecności
zastępstwo Starszego kasjera podczas jego nieobecności –na podstawie inwentaryzacji zdawczo- odbiorczej
kierowanie pracą działu i zespołu, w tym przydzielanie i weryfikacja realizacji zadań podległym pracownikom
nadzór i koordynacja zadań związanych z realizacją bieżących analiz statystycznych działalności Spółki oraz rynkowymi analizami, badaniami oraz raportami
planowanie i zarządzenie budżetem działu, w tym nadzór nad jego realizacją
organizowanie udziału i reprezentowanie Spółki w ramach konferencji, sympozjów, targów i innych wydarzeń w obszarze handlu morskiego
zarządzanie zespołem w obszarze handlowym, analityczno-badawczym i rozliczeniowym
wyznaczanie celów i zadań oraz monitorowanie bieżących wyników pracy pracowników zespołu
standaryzacja pracy podległego zespołu
dbałość o wizerunek firmy oraz budowanie trwałych relacji biznesowych z klientami
opracowywanie strategii i planów handlowych, w szczególności taryf Spółki
organizacja i uczestniczenie w spotkaniach i rozmowach handlowych z kluczowymi klientami, w tym udział w negocjacjach handlowych
wykonywanie planowanych i doraźnych wewnętrznych zadań kontrolnych
współpraca w zakresie corocznego przygotowywania planu kontroli wewnętrznych
wykonywanie kontroli, zleconych zgodnie z Zasadami przeprowadzania kontroli w Spółkach zależnych Grupy Kapitałowej ZMPSiŚ SA
sporządzanie raportów z kontroli (wstępnych i końcowych) i rekontroli
formułowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych oraz sprawdzanie stopnia ich realizacji
ocena zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz wewnętrznymi aktami obowiązującymi w Spółce, określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień, przedstawianie rekomendacji w zakresie ich usunięcia
sporządzanie cyklicznych raportów i sprawozdań z przeprowadzonych działań kontrolnych i rekontroli
koordynacja kontroli zewnętrznych
redagowanie treści w serwisie BIP związanych z kontrolą zewnętrzną
koordynacja procesu obsługi składów kolejowych na infrastrukturze kolejowej ZMPSiŚ S.A.;
zapewnienie ciągłości przepływu i wymiany informacji pomiędzy służbą dyspozytorską ZMPSiŚ S.A., współużytkownikami infrastruktury ZMPSiŚ S.A. oraz przewoźnikami kolejowymi;
koordynacja pracy przewoźników kolejowych biorących bezpośredni udział w pracy manewrowej na terenie bocznic kolejowych ZMPSiŚ S.A.;
pozyskiwanie w odpowiednim czasie informacji niezbędnych do zapewnienia ciągłości obsługi kolejowej na bocznicach kolejowych ZMPSiŚ S.A. oraz przekazywanie ich zainteresowanym podmiotom;
powiadamianie odpowiednich służb oraz osób funkcyjnych ZMPSiŚ S.A. w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych na zarządzanej infrastrukturze kolejowej;
monitorowanie przebiegu obsługi składów kolejowych na infrastrukturze kolejowej ZMPSiŚ S.A. w przypadku prac przeładunkowych towarów niebezpiecznych