Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (53)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 53 )
Plant Manager
Wyszków
Wygasła: 16.03.2024
full-time
umowa o pracę
full office work
manager / supervisor, team manager
Obowiązki:
Safety: Ensures compliance with safety standards as required by law and company policy
Production Process: Manages and directs production operations and functions
Ensures the quality and regulatory compliance of all products manufactured and shipped from the plant while meeting sales customer needs and expectations
Product Management: Assure the product management for all sites
Continuous Improvement: Implement, maintain and improve with his/her team excellent performing production processes
Budget Management: Manage production & maintenance budgets
Site Leadership: Directs, oversees and/or assists with all recruiting, training, personnel development, and optimum functioning of the sites
Safety: Ensures compliance with safety standards as required by law and company policy
Production Process: Manages and directs production operations and functions
Ensures the quality and regulatory compliance of all products manufactured and shipped from the plant while meeting sales customer needs and expectations
Product Management: Assure the product management for all sites
Continuous Improvement: Implement, maintain and improve with his/her team excellent performing production processes
Budget Management: Manage production & maintenance budgets
Site Leadership: Directs, oversees and/or assists with all recruiting, training, personnel development, and optimum functioning of the sites
Zapewnienie ciągłości utrzymania ruchu maszyn, urządzeń produkcyjnych, infrastruktury obiektu oraz nadzór nad ich sprawnym i bezawaryjnym funkcjonowaniem
Planowanie i organizacja przeglądów, remontów, konserwacji maszyn i urządzeń oraz ich modernizacji
Analiza awarii pod kątem eliminowania przestojów maszyn i urządzeń,
Tworzenie i weryfikacja niezbędnej dokumentacji technicznej
Zarządzanie gospodarką materiałową, nadzór nad stanami magazynowymi części zapasowych i zapewnienie ich dostępności
Koordynowanie pracy mechaników i elektryków oraz odpowiedzialność za pracę zgodnie z zasadami BHP
Wykonywanie czynności konserwacyjnych wraz ze swoim zespołem oraz naprawianie maszyn i urządzeń we współpracy z działem produkcji i inżynierem ds. Niezawodności
Nadzór nad zewnętrznymi serwisantami oraz dostawcami
Zarządzanie Działem Technicznym – Utrzymaniem Ruchu i strukturą techniczną zakładu
Zapewnienie ciągłości utrzymania ruchu maszyn, urządzeń produkcyjnych, infrastruktury obiektu oraz nadzór nad ich sprawnym i bezawaryjnym funkcjonowaniem
Planowanie i organizacja przeglądów, remontów, konserwacji maszyn i urządzeń oraz ich modernizacji
Analiza awarii pod kątem eliminowania przestojów maszyn i urządzeń
Tworzenie i weryfikacja niezbędnej dokumentacji technicznej
Zarządzanie gospodarką materiałową, nadzór nad stanami magazynowymi części zapasowych i zapewnienie ich dostępności
Zarządzanie zespołem mechaników i elektryków oraz odpowiedzialność za pracę zgodnie z zasadami BHP
Wykonywanie czynności konserwacyjnych wraz ze swoim zespołem oraz naprawianie maszyn i urządzeń we współpracy z działem produkcji i inżynierem ds. Niezawodności
Nadzór nad zewnętrznymi serwisantami oraz dostawcami
Brygadzista / Kierownik utrzymania ruchu (recykling szkła)
Pełkinie (pow. jarosławski)
Wygasła: 25.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Zarządzanie Działem Technicznym – Utrzymaniem Ruchu i strukturą techniczną zakładu
Zapewnienie ciągłości utrzymania ruchu maszyn, urządzeń produkcyjnych, infrastruktury obiektu oraz nadzór nad ich sprawnym i bezawaryjnym funkcjonowaniem
Planowanie i organizacja przeglądów, remontów, konserwacji maszyn i urządzeń oraz ich modernizacji
Analiza awarii pod kątem eliminowania przestojów maszyn i urządzeń
Tworzenie i weryfikacja niezbędnej dokumentacji technicznej
Zarządzanie gospodarką materiałową, nadzór nad stanami magazynowymi części zapasowych i zapewnienie ich dostępności
Zarządzanie zespołem mechaników i elektryków oraz odpowiedzialność za pracę zgodnie z zasadami BHP
Wykonywanie czynności konserwacyjnych wraz ze swoim zespołem oraz naprawianie maszyn i urządzeń we współpracy z działem produkcji i inżynierem ds. Niezawodności
Nadzór nad zewnętrznymi serwisantami oraz dostawcami
Safety: Ensures compliance with safety standards as required by law and company policy
Production Process: Manages and directs production operations and functions
Ensures the quality and regulatory compliance of all products manufactured and shipped from the plant while meeting sales customer needs and expectations
Product Management: Assure the product management for all sites
Continuous Improvement: Implement, maintain and improve with his/her team excellent performing production processes
Budget Management: Manage production & maintenance budgets
Site Leadership: Directs, oversees and/or assists with all recruiting, training, personnel development, and optimum functioning of the sites
Wykonywanie i dostarczanie planowania kosztów produktów, analiz i raportów
Kierowanie procesem analizy kosztów poprzez egzekwowanie zasad i procedur, wyjaśnianie procesów i technik
Zarządzanie zapasami
Wykonywanie i dostarczanie ewidencji zapasów
Wspieranie operacji i łańcucha dostaw w usprawnianiu zarządzania zapasami, w tym w okresowych inwentaryzacjach i przeglądach przestarzałych i wolno rotujących zapasów
Budżetowanie i prognozowanie
Konfigurowanie i dostarczanie budżetów i prognoz dla klastrów
Monitorowanie odchyleń
Analiza i raportowanie
Prowadzenie i dostarczanie analiz i raportów na koniec okresu
Zapewnienie terminowej aktualizacji bazy danych i przeprowadzanie kontroli integralności
Analizowanie, interpretowanie danych i przeprowadzanie analiz porównawczych; badanie proponowanych zmian w metodach i materiałach
CAPEX
Monitorowanie kompleksowego procesu CAPEX, w tym obliczanie uzasadnienia finansowego i przeglądy poinwestycyjne
Przygotowanie oświadczeń niezbędnych do prawidłowego wydania DPR (Dokument potwierdzający recykling)
Przyjmowanie, rejestrowanie i zatwierdzanie wniosków o DPR
Wydawanie DPR dostawcom i organizacjom odzysku
Przygotowanie i wysłanie DRL do Urzędów Marszałkowskich
Gospodarka odpadami:
Codzienna praca w systemie BDO (KPO/K)
Przygotowanie dokumentów niezbędnych do prawidłowej ewidencji odpadów
Weryfikacja i analiza poprawności dokumentów KPO/K, PZ i WZ, porównanie dokumentów BDP/KO/SAP
Przygotowywanie dokumentów do raportów rocznych, audytów oraz w przypadku kontroli we współpracy z zewnętrznym Ekspertem ds. Recyklingu i Gospodarki Odpadami
The SAP Deployment Lead is the coordinator and final responsible for the successful implementation of SAP in the Lubliniec Cluster (which includes two countries - Poland and Estonia) Supporting 4 sites in Poland and 1 in Estonia
Their primary duties include hands-on supervision of the local users and support of the joint work to be done with the implementation partners and the BPA community supporting centrally. Managing and coaching a team of 7
Responsibilities:
1) Planning & Organizing
* Responsible for planning, organizing and coordinating the support to the BPA and integration partner from the local team. Coordinate the change champions network
2) Country Deployment: Overall responsibility for country deployment
* Business Processes
* Master Data
* Security & Controls
* Integration to Satellite systems
* Testing completeness
* Training & Cutover
3) People Management: Attract, lead, coach, appraise and support the local key users
* Manage, coordinate, coach the local key users
* Line manager (full reporting line) for the team
* Foster well trained and motivated staff
* Ensure the development of organizational capability in the team
* Create and maintain a good work climate, stimulate empowerment, engagement and cooperation, fostering a culture of diversity and inclusion, employee well-being and continuous improvement
The SAP Deployment Lead is the coordinator and final responsible for the successful implementation of SAP in the Lubliniec Cluster (which includes two countries - Poland and Estonia) Supporting 4 sites in Poland and 1 in Estonia
Their primary duties include hands-on supervision of the local users and support of the joint work to be done with the implementation partners and the BPA community supporting centrally. Managing and coaching a team of 7
Responsibilities:
1) Planning & Organizing
* Responsible for planning, organizing and coordinating the support to the BPA and integration partner from the local team. Coordinate the change champions network
2) Country Deployment: Overall responsibility for country deployment
* Business Processes
* Master Data
* Security & Controls
* Integration to Satellite systems
* Testing completeness
* Training & Cutover
3) People Management: Attract, lead, coach, appraise and support the local key users
* Manage, coordinate, coach the local key users
* Line manager (full reporting line) for the team
* Foster well trained and motivated staff
* Ensure the development of organizational capability in the team
* Create and maintain a good work climate, stimulate empowerment, engagement and cooperation, fostering a culture of diversity and inclusion, employee well-being and continuous improvement
• Generate and Request Purchase orders for goods and services required by the business in the cluster
• Negotiate supplier contracts for small value purchases and execute accordingly, assuring all is done in compliance with Sibelco procurement policies and procedures
• Resolve PO mismatches
• Handle master data change requests and act as a single point of contact for contract changes
• Secure discipline in good receipts update by the people in the cluster
• Housekeeping of purchase order and resolve receipt discrepancies in case of price or quantity deviations
• Handle vendor disputes and exceptions or escalate in case of strategic suppliers
• Provide training to purchase requesters in the cluster to increase PO automation (Lighthouse)
2) Recycling Certificates Manager
• Support operations in the daily handling of waste cards: including submission to waste data bank, Contact with suppliers in case of delays or problems with waste cards and verification and analysis of the correctness of it
• Preparation of monthly reconciliation and reporting necessary for proper waste records
• Control of waste collection/processing. Coordination of waste production/transfer limits together with operations
• Preparation and submission of waste records to government policy body
• Monthly forecasting and analysis of the fulfilment of contracts with recovery organizations
• Preparation of necessary statements for the correct issuance of recycling certificates
• Receiving, recording and controlling the recycling certificates applications
• Issuing recycling certificates to suppliers and other parties as needed
• Support annual audit in regards to recycling certificates and waste management topics
• Ad hoc request / statement from supplier related to waste management (cards and/or recycling certificates)
Verify accounting records to assess accuracy, completeness and compliance. Prepare and record asset, liability, revenue, and expenses entries by compiling and analyzing account and documents information
To manage the daily customer service activities by implementing the standard business routine:
At team level:
Have regular meetings with the entire team to inform/discuss team performance, upcoming projects and milestones, ad hoc topics
At individual level:
Have recurrent 1-on-1 meetings to give feedback about individual performance, projects and initiatives + maximizing contribution + discuss ambitions, strengths and areas of development with every team member resulting in an individual development plan
With stakeholders:
Have recurrent touch points with sales, supply chain, production on the effective delivery of customer service and maintain proper relationships with the sales force and customers to understand their requirements and priorities
Attract, lead, coach, appraise and develop the Cluster Customer Services team, ensuring staffing, and stimulating talent management (workforce & succession planning, performance management, …) through full reporting lines
• Manage, coordinate, coach and develop the cluster customer services team
• Line manager (full reporting line) for the areas of customer & logistics services Foster well trained and motivated staff
• Ensure the development of organizational capability in the cluster customer services team
• Create and maintain a good work climate, stimulate empowerment, engagement and cooperation, fostering a culture of diversity and inclusion, employee well-being and continuous improvement
• Implement the Customer Service strategy as part of achieving the budget. Implement and communicate the customer service strategy and effectively manage the Customer Service budget
• Ensures department’s budget on the basis of operational needs, identifying the resources required to meet such needs
•
Manage the customer services and logistics activities taken on by the customer services team members including:
1) Lead to Quote
• Manage ERP Samples – orders and invoicing
• Manage customers – incl. customer inquiries and contract conditions
• Ensures that import/export activities comply with company’s policy as well as with local, country and international law and processes
• Manages the necessary documentation for efficient, cost-effective and lawful execution of all import/export activities
• Manages financial and currency processes and transactions in accordance with policy and law
• Communicates with import/export and relates authorities, customers, suppliers in all relevant territories and countries to support import/export business requirements
• Plans and implements import/export strategy and activities consistent with overall company’s goals and requirements
Liaise with other company’s departments in order to establish and maintain efficient import/export activities in relation to sales, purchasing, materials management, production and overall operational function
This position at Sibelco is internally called "Manager Business Services". This position is a true enabler for the business. He / she is an advisor to the business within the cluster (5 operational sites) and supports the Director Commercial and Director Operations of the clusters in making decisions by providing them actionable insights
Different functional domain areas supported by the Manager Business Services include financial analysis, human resources for the cluster staff and transactional procurement
The Manager Business Services understand the business of the cluster and knows the issues and challenges the Directors Operations and Commercial for the cluster face and contributes to the performance of the cluster by providing analysis and insights from the different functional support teams
Planning and Organizing: Responsible for planning, organizing, and coordinating the support to the operations and commercial teams within the cluster. Act as a liaison between the operational and commercial cluster team and the sub-regional and global support teams
Controlling: Perform and deliver product cost planning, analysis and reporting. Drive and deliver period end-closing analysis and reporting, perform and deliver inventory accounting, and set up and deliver cluster budget and forecast
Human Resource Management: Responsible for attracting and retaining all non-managerial level roles in the cluster, managing recruitment for these roles and facilitating performance & talent management for people within the cluster, as well as dealing with new hire onboarding and employee offboarding
Procurement: Oversee the generation of PO requests for the cluster and resolve PO mismatches. Negotiate supplier contracts for and execute small value purchases. Handle master data change requests and contract changes
Continuous Improvement: Support the Directors clusters in developing and executing improvement initiatives with the aim to improve cluster performance
Compliance: Ensure E2E processes in the cluster are run in compliance with the globally defined E2E processes and operating model. Escalate compliance issues and risks identified to the director operations and director commercial cluster
People Management: Attract, lead, coach, appraise and develop the Business Services team (3 members), ensuring staffing, and stimulating talent management (workforce & succession planning, performance management, etc.) through full reporting lines
Zapewnienie trwania prawidłowego procesu przeróbki i klasyfikacji piasku w procesie mokrym i suszenia
Dbałość o stan techniczny urządzeń i maszyn
Kontrolowanie na bieżąco pracy urządzeń oraz procesu produkcyjnego zgodnie z instrukcjami stanowiskowymi. W razie stwierdzenia nieprawidłowości natychmiastowe reagowanie lub powiadomienie przełożonego
Uczestnictwo w pracach bieżących produkcyjnych pod kierunkiem kierownika, sztygara zmianowego
Inżynier Mechanik będzie prowadził i zarządzał działaniami w zakresie niezawodności i utrzymania ruchu w 4 zakładach w Polsce i jednym w Estonii. Zorganizuje, zoptymalizuje działania/akcje pod kątem mechanicznym i elektrycznym (dot. budynków, maszyn, urządzeń, dróg, mobilnych pojazdów) w ramach ustalonego budżetu, aby osiągnąć wymagany poziom usług i wymaganą wydajność oraz jakość. Wszystko to należy robić w sposób zrównoważony (przy użyciu planowanej/prewencyjnej konserwacji) i bezpieczny, zgodnie z polityką oraz wytycznymi i wartościami Sibelco
Pracownik na tym stanowisku opracuje i wykorzysta odpowiednie narzędzia i systemy do pomiaru niezawodności procesu produkcyjnego. Zapewni wsparcie inżynieryjne w zakresie planowania/nadzoru konserwacji, obsługi i konserwacji zakładu, opracowywania i wdrażania metod programowych w celu zapewnienia bezpiecznej eksploatacji i wysokiej niezawodności/dostępności sprzętu, opłacalnej konserwacji i kultury ciągłego doskonalenia
Realizowanie projektów z naciskiem na jakość produktów i procesów, linie produkcyjne i wydajność pracy, efektywność energetyczną, bezpieczeństwo i środowisko
Prowadzenie projektów w obszarze klastra od pomysłu do rozruchu produkcyjnego
Projektowanie nowych, innowacyjnych procesów dotyczących minerałów i materiałów oraz dostosowywanie istniejących w celu poprawy wydajności, bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju i opłacalności
Wdrażanie narzędzi Lean Manufacturing we współpracy z planistami/nadzorcami konserwacji
Identyfikowanie, planowanie i wdrażanie technologii prewencyjnej konserwacji;
Doradzanie i wspieranie działu utrzymania ruchu - wdrażanie SMP i analizy SMED;
The Manager Business Services is a true enabler for the business. He / she is an advisor to the business within the cluster (5 operational sites) and supports the Director Commercial and Director Operations of the clusters in making decisions by providing them actionable insights
Different functional domain areas supported by the Manager Business Services include financial analysis, human resources for the cluster staff and transactional procurement
The Manager Business Services understand the business of the cluster and knows the issues and challenges the Directors Operations and Commercial for the cluster face and contributes to the performance of the cluster by providing analysis and insights from the different functional support teams
Planning and Organizing: Responsible for planning, organizing, and coordinating the support to the operations and commercial teams within the cluster. Act as a liaison between the operational and commercial cluster team and the sub-regional and global support teams
Controlling: Perform and deliver product cost planning, analysis and reporting. Drive and deliver period end-closing analysis and reporting, perform and deliver inventory accounting, and set up and deliver cluster budget and forecast
Human Resource Management: Responsible for attracting and retaining all non-managerial level roles in the cluster, managing recruitment for these roles and facilitating performance & talent management for people within the cluster, as well as dealing with new hire onboarding and employee offboarding
Procurement: Oversee the generation of PO requests for the cluster and resolve PO mismatches. Negotiate supplier contracts for and execute small value purchases. Handle master data change requests and contract changes
Continuous Improvement: Support the Directors clusters in developing and executing improvement initiatives with the aim to improve cluster performance
Compliance: Ensure E2E processes in the cluster are run in compliance with the globally defined E2E processes and operating model. Escalate compliance issues and risks identified to the director operations and director commercial cluster
People Management: Attract, lead, coach, appraise and develop the Business Services team (3 members), ensuring staffing, and stimulating talent management (workforce & succession planning, performance management, etc.) through full reporting lines
Coordinating recruitment processes through: identifying recruitment needs, editing and publishing advertisements, preliminary recruitment interviews and arranging appointments with Hiring Managers
Creating onboarding plans for new hires & career paths for existing employees in cooperation with different departments and Hiring Managers
Employee Lifecycle Administration – creation of new employee in personal data systems (Workday); inserting changes in personal data & organization structure;
Daily contact with employees in order to answer inquiries regarding benefits, procedures, processes and regulations in Sibelco
Onsite administration management
Close cooperation with Finance Department & Business Service Manager