Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Preparing reports and financial analyze of the plant
Updating financial and accounting material tabs and standard cost calculation
Establishing cost collectors, internal and statistical orders
Sales price administration, including I/Co price calculation, entering prices into the SAP system, monitoring price discrepancies and preparing correction invoices
Creating, changing and administrating PAR/WBS in enterProj and SAP
Preparing reports on the plant's investment expenditure
Active participation in the month-end closing, including calculation of reserves and preparation of accounting notes
Preparation and analysis of product profitability reports
Participation in the processes of planning, budgeting and forecasting results
Tracking expenses and income against budget and forecasts and analyzing variances
Preparing financial information for external auditors
Płatny Staż / Praktyki zawodowe - Inżynieria Produkcji, Utrzymanie Ruchu
Przemysłowa 4, Niemce (pow. lubelski)
Wygasła: 14.01.2024
pełny etat
umowa zlecenie
praca stacjonarna
praktykant / stażysta, asystent
Obowiązki:
Zapoznanie z urządzeniami wykorzystywanymi w procesach produkcyjnych, w tym elektroniki
Zapoznanie ze specyficznymi parametrami, aspektami poszczególnych procesów produkcyjnych i ich wpływem na końcowy wyrób
Zapoznanie z produkowanymi wyrobami, możliwymi defektami (w zależności od procesów) oraz potencjalnymi przyczynami powstawania tych wad
Wspomaganie Inżynierów Procesu w codziennej pracy – analiza defektów, przestojów urządzeń i linii produkcyjnych oraz wspomaganie we wdrażaniu akcji korygujących
Wspomaganie Inżynierów Procesu podczas prowadzenia analiz – zbieranie, analizowanie danych oraz przedstawianie ich w formie graficznej
Wspomaganie Inżynierów Procesu podczas tworzenia i aktualizowania dokumentacji procesowej – Instrukcje Pracy, Pomoce Wizualne, itp
Udział w przygotowywaniu sprawozdania finansowego i danych dla audytorów
Aktualizacja finansowo-księgowych zakładek materiałowych i kalkulacja kosztów standardowych produktów
Zakładanie zbieraczy kosztów, zleceń wewnętrznych i statystycznych
Administracja cen sprzedaży; w tym kalkulacja cen I/Co, wprowadzanie cen do systemu SAP, monitorowanie rozbieżności cenowych i przygotowywanie faktur korygujących
Śledzenie wydatków i dochodów w porównaniu z budżetem i prognozami oraz analiza odchyleń
Przygotowywanie i analiza raportów rentowności produktów oraz innych analiz finansowych
Udział w przygotowywaniu sprawozdania finansowego i danych dla audytorów
Aktualizacja finansowo-księgowych zakładek materiałowych i kalkulacja kosztów standardowych produktów
Zakładanie zbieraczy kosztów, zleceń wewnętrznych i statystycznych
Administracja cen sprzedaży; w tym kalkulacja cen I/Co, wprowadzanie cen do systemu SAP, monitorowanie rozbieżności cenowych i przygotowywanie faktur korygujących
Śledzenie wydatków i dochodów w porównaniu z budżetem i prognozami oraz analiza odchyleń
Przygotowywanie i analiza raportów rentowności produktów oraz innych analiz finansowych
-Dokonywanie inspekcji w określonej częstotliwości różnych rodzajów instalacji
-Analiza usterek i rozwiązywanie problemów technicznych
-Utrzymywanie stałej sprawności technicznej wszystkich instalacvji i urządzeń na terenie zakładu pracy
-Współpraca z podwykonawcami w zakresie prac konserwatorskich
-Wykonywanie drobnych prac remontowych
od 30 PLN
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Manager ds. Łańcucha Dostaw
Przemysłowa 4, Niemce (pow. lubelski)
Wygasła: 03.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
menedżer
Obowiązki:
Nadzór nad przestrzeganiem wewnętrznych procesów i procedur oraz ciągłe ich doskonalenie
Znajomość systemu MRP oraz zasad jego funkcjonowania
Odpowiedzialność za realizację celów zawartych w KPI
Odpowiedzialność za kierowanie powierzonym zespołem
Wsparcie członków zespołu w wyznaczaniu celów oraz ich ocenie
Odpowiedzialność za rekrutację oraz adaptację członków zespołu, wyznaczanie działań oraz priorytetów
Odpowiedzialność za regularne raportowanie wyników oraz administrację związaną z funkcjonowaniem działu
Ciągłe doskonalenie działań poprzez procesy zarządzania zmianami
Współpraca w zakresie logistyki firm trzecich
Ustalania budżetu oraz kontrola kosztów działu
Optymalizacja zapasów
Współpraca w zakresie sprostania oczekiwaniom i wymaganiom Klientów
Dokonywanie inspekcji w określonej częstotliwości następujących rodzajów instalacji: elektryka, instalacje niskoprądowe, HVAC, instalacje wodno-kanałowe, instalacje gazowe i paliwowe, urządzenia transportu bliskiego, drzwi bramy oraz systemy przeładunkowe, instalacje przeciwpożarowe, elementy budowlane, budynek
Analiza usterek i rozwiązywanie problemów technicznych
Monitorowanie pracy powierzonych urządzeń oraz instalacji
Utrzymywanie stałej sprawności technicznej wszystkich instalacji na terenie zakładu pracy
Współpraca z podwykonawcami w zakresie prac konserwatorskich
Participation in the company - wide harmonization of testing technology, testing software and processes
Developing, testing and documenting of new concepts
Supporting and cooperating closely with the research and product development department to secure the producibility with an adequate testing concept (Tools: DfT, FMDA)
Planning, developing and building new testing technologies (low, high voltage and photometric)
Planning, developing and creating software - driven test - flows
Introducing new products within the global testing system while complying with project - schedule
Use of statistical tools to ensure the optimization of testing processes
Documentation of product - specific and test - flow
Współpraca ze wszystkimi działami produkcji pod kątem projektów inżynieryjnych
Uczestnictwo w ocenie nowego sprzętu i narzędzi oraz rekomendowanie najbardziej optymalnych rozwiązań
Udział w propozycjach lokowania nowych technologii
Uruchomienia nowych projektów w zakładzie
Monitorowanie poszczególnych etapów technologicznych
Wsparcie produkcji seryjnej i rozwiązywanie problemów związanych z wydajnością
Współpraca z innymi działami przy ustalaniu standardów maszyn i urządzeń
Współpraca z działami kontroli danych wejściowych w celu rozwiązywania problemów jakościowych z dostawcami
Współpraca w zakresie środków mających na celu stopniową poprawę jakości i poziomu technologicznego wytwarzania produktu
Współpraca z zespołem technologicznym w celu zmniejszenia zużycia pracy, materiałów i narzędzi
Współpraca z zespołem technologicznym przy rozwiązywaniu problemów technicznych oraz udział w rozwiązywaniu problemów w procesach o zbyt niskich parametrach OEE, Cp i Cpk
Odpowiedzialność za wewnętrzną reprezentację interesów klienta w odniesieniu do wymagań technicznych
Uczestnictwo w doborze pracowników i w organizacji szkoleń dla zespołu technologii we wszystkich dostępnych technologiach
Wsparcie ciągłego doskonalenia instalacji, stosowanie metodologii w oparciu o Lean Manufacturing
Odpowiedzialność za zarządzanie działem technologii i za aktualizację wszystkich dokumentów technologicznych
Wsparcie dla wprowadzania nowych produktów
Zapewnienie, że zmiany są dokonywane w całym zakresie dokumentacji technologicznej
Poprawa norm / czasów cykli we wszystkich procesach produkcyjnych
Global Purchasing Key User for SAP S4/Hana (MM module) in the Lighting Purchasing Organization
Coordinate and perform relevant tasks to technically drive the implementation of catalogue buying (Lean & Punch out Catalogues) such as testing, data quality checks and catalogues maintenance
Active collaboration with business process owner and IT interfaces
Support identification, conception and implementation of efficiency potentials of related (transactional) processes e.g. through harmonization, process automatization, etc
Model and maintain workflows using Microsoft Power Automate and support the implementation of RPA supported automatization at the division
Generate SAP reports and provide MM User trainings
First level user support of users in the respective area of responsibility
Creation and maintenance of training and business process documentation
Wykorzystaj niesamowitą szansę rozpoczęcia swojej przygody w świecie pracy i zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych pod okiem Specjalistów z branży motoryzacyjnej w naszej firmie Plastic Omnium Lighting
Oferujemy możliwość odbycia płatnych praktyk/stażu w oparciu o umowę zlecenie ze stawką 25 zł brutto/h oraz perspektywę zatrudnienia po ich zakończeniu, w działach Utrzymania Ruchu, Inżynierii Produkcji, Logistyki, Jakości, BHP i OŚ na następujących pozycjach:
Stażysta w dziale BHP i Ochrony Środowiska
Stażysta w dziale Serwisu Technicznego
Stażysta w dziale Narzędziowni
Stażysta w dziale Logistyki ze specjalizacją opakowania oraz inżynieria produkcji
Stażysta w dziale Logistyki – wsparcie obsługi klienta oraz planowania materiałowego
Stażysta w dziale Inżynierii Procesu Montażu
Asystent Ustawiacza Procesu Wtryskiwania
Asystent Ustawiacza Procesu Lakierowania
Asystent Ustawiacza Procesu
Asystent Metrologii
Inspektor Jakości
W przyjaznej atmosferze, poznając procesy produkcyjne oraz standardy i innowacyjne rozwiązania dla przemysłu 4.0, wykorzystasz wiedzę zdobytą na studiach poprzez praktyczne jej zastosowanie
Wykorzystaj niesamowitą szansę rozpoczęcia swojej przygody w świecie pracy i zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych pod okiem Specjalistów z branży motoryzacyjnej w naszej firmie Plastic Omnium Lighting
Oferujemy możliwość odbycia płatnych praktyk/stażu w oparciu o umowę zlecenie ze stawką 25 zł brutto/h oraz perspektywę zatrudnienia po ich zakończeniu, w działach Utrzymania Ruchu, Inżynierii Produkcji, Logistyki, Jakości, BHP i OŚ na następujących pozycjach:
Stażysta w dziale BHP i Ochrony Środowiska
Stażysta w dziale Serwisu Technicznego
Stażysta w dziale Narzędziowni
Stażysta w dziale Logistyki ze specjalizacją opakowania oraz inżynieria produkcji
Stażysta w dziale Logistyki – wsparcie obsługi klienta oraz planowania materiałowego
Stażysta w dziale Inżynierii Procesu Montażu
Asystent Ustawiacza Procesu Wtryskiwania
Asystent Ustawiacza Procesu Lakierowania
Asystent Ustawiacza Procesu
Asystent Metrologii
Inspektor Jakości
W przyjaznej atmosferze, poznając procesy produkcyjne oraz standardy i innowacyjne rozwiązania dla przemysłu 4.0, wykorzystasz wiedzę zdobytą na studiach poprzez praktyczne jej zastosowanie
Nadzorowanie wdrażania i utrzymanie systemu zarządzania ISO 14001, utrzymanie certyfikacji
Przeprowadzanie wewnętrznych audytów ISO 14001 i ISO 45001
Zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami z zakresu ochrony środowiska przy współpracy z firmą zewnętrzną
Zarządzanie wykazem substancji i mieszanin chemicznych, w tym kartami charakterystyki
Prowadzenie projektów z zakresu Ochrony Środowiska i BHP
Raportowanie do Koordynatora Działu BHP i Ochrony Środowiska
Współpraca z Koordynatorem Działu BHP i Ochrony Środowiska w zakresie: wdrażania programów i praktyk korporacyjnych, raportowania, współpracy z osobami odpowiedzialnymi za poszczególne obszary przy przeglądach i tworzeniu ocen ryzyka zawodowego oraz instrukcji bezpiecznej pracy, prowadzenia szkoleń z zakresu Ochrony Środowiska i BHP, przeprowadzania kontroli i audytów z zakresu Ochrony Środowiska i BHP, raportowanie niezgodności, wdrażania nowych narzędzi mających na celu poprawę zarządzania bezpieczeństwem i ochroną środowiska w zakładzie
Zapewnienie przeniesienia wymagań Klientów na procesy wewnętrzne
Codziennym kontakt z Inżynierami
Rozwiązywanie skarg, kontrola procesu 8D oraz planów działań, monitorowanie ich wydajności
Współpraca z audytorami przy tworzeniu i zatwierdzaniu próbek wizualnych
Monitorowanie rozwoju i jakości wyników oraz zapewnienie, że jakość produktów jest zgodna z wymaganiami Klienta
W przypadku niezgodności, która może zagrażać zadowoleniu Klienta, decyzyjność odnośnie zaprzestania produkcji
Przynależność do zespołu zarządzania zmianą
Metodyczna kontrola funkcjonalności części i produktów oraz ocenia ich potencjału
Współpraca z Inżynierami ds. uruchamiania przy wprowadzaniu nowych projektów do produkcji
Planowanie i organizacja audytu produktu (corocznie). W przypadku niezadowalających wyników wymaganie planu działania
Proponowanie środków służących ciągłej poprawie jakości
W przypadku wprowadzenia nowego produktu do produkcji współpraca z Inżynierem jakości PD i uczestnictwo w weryfikacji narzędzi, ocenie wyprodukowanych części i przekazywanie informacji zwrotnych do narzędziowni i do kierownictwa projektu
Procesowanie wsparcia wizualnego dla części i montażu, odpowiedzialność za szkolenie audytorów zmian
Odpowiedzialność za jakość uruchomionego produktu
Odpowiedzialność za koordynowanie PPAP dla Klientów
Zapewnienie monitorowania portali Klienta i regularne informowanie Managerów poszczególnych działów o statusie
Nadzorowanie wdrażania i utrzymanie systemu zarządzania ISO 14001, utrzymanie certyfikacji
Przeprowadzanie wewnętrznych audytów ISO 14001 i ISO 45001
Zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami z zakresu ochrony środowiska przy współpracy z firmą zewnętrzną
Zarządzanie wykazem substancji i mieszanin chemicznych, w tym kartami charakterystyki
Prowadzenie projektów z zakresu Ochrony Środowiska i BHP
Raportowanie do Koordynatora Działu BHP i Ochrony Środowiska
Współpraca z Koordynatorem Działu BHP i Ochrony Środowiska w zakresie: wdrażania programów i praktyk korporacyjnych, raportowania, współpracy z osobami odpowiedzialnymi za poszczególne obszary przy przeglądach i tworzeniu ocen ryzyka zawodowego oraz instrukcji bezpiecznej pracy, prowadzenia szkoleń z zakresu Ochrony Środowiska i BHP, przeprowadzania kontroli i audytów z zakresu Ochrony Środowiska i BHP, raportowanie niezgodności, wdrażania nowych narzędzi mających na celu poprawę zarządzania bezpieczeństwem i ochroną środowiska w zakładzie
Preparation and submission of VAT returns together with all additional reports required by Polish authorities, including adjustments to VAT returns and amendments to tax returns
Preparation and submission of CIT returns in cooperation with a tax advisor
Preparation and filing of other taxes (WHT withholding tax, road tax, etc.)
Calculation and accounting of deferred income tax for group and statutory purposes
Prepare tax portion of reporting package for quarterly closing and audit
Monthly reconciliation of accounts for statutory and group purposes
Posting of tax transaction in SAP
Support teams internally (accounting, logistics, purchasing, etc) in tax areas
Preparation and submission of other report required for Polish statutory purposes, like reports to PNB and statistical office
Support management in providing opinions on tax matters
Cooperation with the management in the field of transfer pricing documentation
Support for configuration of SAP software to handle taxes (JPKs)
Identification of weaknesses in processes, proposing solutions
Create and implement a strategy to build an electronic / mechatronic components portfolio
Develop a robust supplier panel for the new product line strategic components (4D imaging radar)
Build the BOM cost model as input to the business plan for this new product line by providing quotations, and costing information based on market knowledge and supplier input
Define, negotiate, and deploy contractual agreements with core suppliers
Be the key purchasing expert in the assigned subject matter and commodities
Facilitate cross-functional meetings (internal and external)
Manage suppliers: Supplier capacity (human resources for support & production capacity), Supplier requests for change including price changes, debit issues, cost reductions, engineering changes,
Problem solving and look for alternative solutions
Performance and scorecard follow up with suppliers (including action plan management)
Create and maintain close contact with different internal departments: 4D Imaging radar project team (core team and extended teams)
Support purchasing cross functional teams (Supply chain, Program buyers, Supplier Quality, Legal, Finance, etc.)
Providing technical support to new business development (i.e. VQF, BOM, presentation, feasibility) leading to successful project nomination
Developing concepts for innovative products with regard to feasibility, cost, lifespan, customer and legal requirements
Creating the design, analysis and validation of electronics circuits that are developed according to the customer specifications and requirements. Cooperation with other members of the electronics development team - PDTL, SW engineer, ECAD/MCAD engineer, Quality assurance
Analyzing requirements and design schematics in Altium SW based on standards which includes HW blocks, components, EMC rules, materials, etc
Maintaining and analyzes electronics BOM, makes adjustments acc. to manufacturing requirements and preferred suppliers
Making robust design to fulfill EMC requirements and includes design guidelines and results from EMC reviews into the design (schematics and layout)
Simulates designs in tools that are dedicated for this purpose (Orcad, LTspice)
Creation and maintenance of Worst Case Analysis (WCCA) with complete explanation of function, tolerance and simulations
Supporting execution of HW unit tests and HW Integration Tests based on HSIS, SYIN and writes test summary. Supporting execution of EMC and environmental Pre-DV/DV Tests
Defining the restraints for layout (e.g. current/track and routing, ESD and EMC requirements, test points, location of components, mechanical stress) and interface with ECAD
Work on other tasks given by supervisor if not in contradiction with the original job description
Participation in creation of standard electronics circuits, help with design guidelines generation, looking for new circuit solutions in connection with continuous improvements and cost savings
Nadzorowanie wdrażania i utrzymanie systemu zarządzania ISO 14001, utrzymanie certyfikacji
Przeprowadzanie wewnętrznych audytów ISO 14001 i ISO 45001
Zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami z zakresu ochrony środowiska przy współpracy z firmą zewnętrzną
Zarządzanie wykazem substancji i mieszanin chemicznych, w tym kartami charakterystyki
Prowadzenie projektów z zakresu Ochrony Środowiska i BHP
Raportowanie do Koordynatora Działu BHP i Ochrony Środowiska
Współpraca z Koordynatorem Działu BHP i Ochrony Środowiska w zakresie: wdrażania programów i praktyk korporacyjnych, raportowania, współpracy z osobami odpowiedzialnymi za poszczególne obszary przy przeglądach i tworzeniu ocen ryzyka zawodowego oraz instrukcji bezpiecznej pracy, prowadzenia szkoleń z zakresu Ochrony Środowiska i BHP, przeprowadzania kontroli i audytów z zakresu Ochrony Środowiska i BHP, raportowanie niezgodności, wdrażania nowych narzędzi mających na celu poprawę zarządzania bezpieczeństwem i ochroną środowiska w zakładzie
Kontrola i nadzór nad prawidłowym przebiegiem procesu wtrysku (kontrola parametrów, ustawienie parametrów zgodnie z instrukcją, korekcja danych wejściowych, kontrola jakości)
Przygotowanie maszyn do rozpoczęcia procesu zgodnie z założeniami
Czyszczenie elementów maszyny przy użyciu rozpuszczalników i innych środków chemicznych
Prowadzenie zapisów w dokumentacji produkcyjnej
Dokumentowanie ustawień maszynowych i zapewnienie wymaganej jakości produktu
Rozwiązywanie bieżących problemów powstałych podczas procesu produkcyjnego
Stosowanie zasad systemu doskonalenia produkcji (VES) na poszczególnych etapach produkcji
Kontrola systemów POKA-YOKE, przezbrajanie maszyn zgodnie z metodyką SMED
Utrzymywanie standardów pracy zgodnie z Lean Manufacturing (5S, TPM, SMED)
Aktywna współpraca z działem utrzymania ruchu celem zaplanowania napraw i remontów
Kontrola i nadzór nad prawidłowym przebiegiem procesu wtrysku (kontrola parametrów, ustawienie parametrów zgodnie z instrukcją, korekcja danych wejściowych, kontrola jakości)
Przygotowanie maszyn do rozpoczęcia procesu zgodnie z założeniami
Czyszczenie elementów maszyny przy użyciu rozpuszczalników i innych środków chemicznych
Prowadzenie zapisów w dokumentacji produkcyjnej
Dokumentowanie ustawień maszynowych i zapewnienie wymaganej jakości produktu
Rozwiązywanie bieżących problemów powstałych podczas procesu produkcyjnego
Stosowanie zasad systemu doskonalenia produkcji (VES) na poszczególnych etapach produkcji
Kontrola systemów POKA-YOKE, przezbrajanie maszyn zgodnie z metodyką SMED
Utrzymywanie standardów pracy zgodnie z Lean Manufacturing (5S, TPM, SMED)
Aktywna współpraca z działem utrzymania ruchu celem zaplanowania napraw i remontów
The program manager is accountable and responsible for coordinating and leading global, cross-functional project teams to meet or exceed project objectives and customer deliverables in relation to quality, profitability, cost, timing, and resource planning. Additionally, the program manager manages project scope, risk, communication, and reporting activities from project inception through launch
Establish strong customer relationships – including the OEM Purchasing, Program Management, Engineering and Quality departments
Single point of contact to customer for Varroc actions. Responsible for implementation and communication of action plans to meet the OEM’s cascaded objectives
Lead internal operating system processes and procedures for project teams. Lead gate reviews for both pre-reviews and executive gate reviews. Ensure projects are complete and approved prior to review
Project Scope Management – Lead development, management, and confirmation of customer requirements including Statement of Work and Design Change Requests. Communicate to customer through customer warning/impact letters when customer related decisions jeopardize Varroc’s ability to deliver to project objectives
Project Timing Management – Ensure project/customer timing is met. Communicate status to customer and internal team members
Program Cost Management – Ensure project meets profitability targets established during gate 2 program commitment targets. Establish profitability roadmaps to meet objectives
Program Risk Management – Establish Risk Mitigation Plans
Deliver VAVE (cost reduction) budget commitments for product line
Support quoting activities
Bill all project tooling in less than 7 days past PPAP
Provide program status reports to the customer
Lead cross-functional engineering/manufacturing/purchasing team meetings and coordinate efforts
Single-point-of-contact with customer for program issues, timing, change control
Zarządzanie grupą pracowników i zapewnienie, aby wszyscy pracownicy posiadali niezbędną wiedzę oraz umiejętności do realizacji zadań
Ścisła współpraca z Inżynierami Jakości. W przypadku otrzymania reklamacji od Klienta praca nad wprowadzeniem natychmiastowych środków oraz szkolenie pracowników
Nadzór nad procesem kalibracji i certyfikacji audytorów oraz operatorów
Analiza danych i definiowanie wraz z zespołem produkcji działań naprawczych w celu redukcji odpadu
Udział w uruchamianiu nowych projektów
Zarządzanie procesem Quality Wall oraz audytem końcowym na liniach montażowych
Zapewnienie standaryzacji procesów kontrolnych
Zapewnienie, że wszystkie procedury i instrukcje udokumentowane w systemie jakości są respektowania na wyznaczonym obszarze
Propagowanie filozofii „zero defects” poprzez określenie działań zapobiegawczych opartych na systemie jakości
Podejmowanie decyzji w krytycznych warunkach, które zagrażają jakości produktu i specyficznym wymaganiom Klienta
Prowadzenie szkoleń wstępnych i okresowych dla wszystkich pracowników
Udział w tworzeniu specyfikacji nowych procesów, urządzeń technologicznych oraz we wdrażaniu na produkcję nowych produktów
Uczestnictwo w tworzeniu specyfikacji narzędzi i sprzętu dedykowanego na podległy obszar produkcji
Rozwiązywanie problemów w obszarze procesu powlekania
Dokonywanie niezbędnych analiz nowych projektów w perspektywie ich wykonalności na podległym obszarze
Udział w pre-akceptacji i transferach nowych maszyn oraz urządzeń stosowanych w technologii procesu hardcoating oraz ocena ich zdolności produkcyjnych i możliwości zastosowania w produkcji seryjnej
Uczestnictwo w tworzeniu planów produkcyjnych pod kątem obłożenia linii produkcyjnych oraz monitorowanie poszczególnych etapów technologicznych na obszarze montażu
Zapewnienie wsparcia w obszarze produkcji seryjnej oraz rozwiązywanie zaistniałych problemów technologicznych we współpracy z działem jakości i narzędziownią w celu rozwiązania problemów jakościowych
Współpraca z innymi członkami zespołu inżynierii procesowej w celu ustalenia standardów wydajnościowych oraz z działem jakości w celu rozwiązywania problemów jakości dostawców
Proponowanie i zapewnianie rozwiązań umożliwiających stopniową poprawę jakości, wydajności i skracania cyklu technologicznego, takich jak środki umożliwiające zmniejszenie zużycia materiałów, narzędzi oraz odpadów produkcyjnych (złomu). Stosowanie metodologii 8D oraz uczestnictwo w poprawie wskaźników Cp i Cpk
Odpowiedzialność za poprawę jakości procesu powlekania, konfiguracji parametrów procesu, wszelkie aspekty technologiczne oraz dobór odpowiednich materiałów
Odpowiedzialność za przestrzeganie wymogów narzuconych przez klienta w odniesieniu do wewnętrznych wymagań jakościowych i technologicznych
Współpraca w zakresie rozwoju i aktualizacji dokumentacji technologicznej, tworzenie planów kontroli dla poszczególnych operacji, tworzenie PFMEA oraz ciągłe doskonaleniu procesu
Act as Purchasing representative within OEM Program teams, reporting functionally to Senior Manager for Program Purchasing
Lead and facilitate RFQ process within Commodity with key focus on resourcing of running projects in order to improve the relevant Program profitability KPIs
Execute long term Commodity Strategy, utilizing defined global supplier panel, supporting multiple Varroc Lighting Systems production plants
Lead negotiations to optimize QCD outcome of business cases including Total Cost of Ownership principles
Coordinate resourcing between suppliers
Follow the Program Gate regime to comply with Purchasing process according to Automotive standards and Quality policies
Lead and coordinate complex sourcing projects and negotiation in cooperation with local purchasing teams
Provides technical support to new business development (i.e. VQF, BOM, presentation, feasibility) leading to successful project nomination
Develops concepts for innovative products with regard to feasibility, cost, lifespan, customer and legal requirements
Proposes and realizes optical systems development based on customer requirements, feasibility and profitability, participates on creation of DGL. Follows VPDS process
Revises optical parameters in wider group of optical engineers, active cooperates with another departments to find the best compromise, implements of know-how learned on all other projects
Prepares presentations for customer and suppliers. Proactive in negotiation, solution proposals for customers and Varroc requirements
Timely hands over of the task results in relation with project milestones (prototype samples, data release to hard tool) and requirements from other departments
Leads the team of optical engineers in case of optical development leadership, delegates tasks, sets priorities
Prepares and coordinates builds for customer presentations, prepares samples for verification (including homologation)
Analyzes first shots quality, supports during tuning of the manufacturing process, in case of need preparation of the improvements and corrections
Supports the project launch
Prepares and shares given project Lessons Learned
Passes the training courses needed to obtain required knowledge
Fulfills other tasks of supervisor, unless in clash with position of optical engineer
Follows legal regulations for work safety, internal rules and other valid legislation norms
Ensuring compliance with the requirements in the area of Functional Safety throughout the complete product development cycle
Support the development team in meeting the requirements of ISO 26262
Preparation of a product safety plan and safety case at the project level
Capable of performing Functional Safety analyses (e.g. Fault Tree Analysis, Failure Modes and Effects Analysis, Dependent Failure Analysis, Random Hardware Failure Metrics)
Deriving of safety concept on functional and technical level and corresponding safety requirements
Guide the development teams along the integration of the safety concept into the product architecture (System, Software and Hardware level)
Covering the assessment of Functional Safety on projects, supporting the team in defining and implementing corrective measures
Close cooperation with the development teams and the overall project management
Supports and participates in meetings at the customer's development center, supports pilot sample preparation, product manufacturing activities, and SOP claims
Understands the needs of the automotive customers and translates them into actionable requirements for the functional disciplines (mainly electrical and software)
Performs requirements analysis for Varroc Lighting products and determines requirements in accordance with applicable ASPICE standards for the automotive industry
Manages and negotiates customer requirements, changing requirements and unwritten expectations. Documents customer needs and requirements
Conducts technical meetings with Costumer on requirements capture
Develops system requirements based on customer requirements and tracks implementation
Develops system architecture in an unambiguous, clear and understandable way so that electrical and software engineers know exactly what needs to be done to meet customer expectations
Leads and moderates cross functional technical workshops including requirements reviews
Supports FUSA Manager to qualify FUSA goals
Supports quote teams by analyzing the customer specifications and documenting the quote assumptions in a quick and efficient way
Ensures that project specific DFMEA reflects defined system architecture and system´s functionality
Supports change management, baseline requirements and track changes. Reports changes driven by the customer to the Project Leaders
Works according to the VPDS and VEDS process, creates specifications and documentation. He is responsible for continually improving the VPDS and VEDS process. In their work, they are guided by corporate standards and processes
Works on other tasks given by supervisor if not in contradiction with the original job description
During the work, respects all rules given for Health and Safety protection, Fire protection and all internal rules and legislative norms
Provides technical support to new business development (i.e. VQF, BOM, presentation, feasibility) leading to successful project nomination
Develops concepts for innovative products with regard to feasibility, cost, lifespan, customer and legal requirements
Creates the design, does the analysis and validates the electronics circuits that are developed according to the customer specifications and requirements. He cooperates with other members of the electronics development team - PDTL, SW engineer, ECAD/MCAD engineer, Quality assurance
Analyzes requirements and design schematics in Altium SW based on standards which includes HW blocks, components, EMC rules, materials, etc
Maintains and analyzes electronics BOM, makes adjustments acc. to manufacturing requirements and preferred suppliers
Makes robust design to fulfill EMC requirements and includes design guidelines and results from EMC reviews into design (schematics and layout)
Simulates designs in tools which are dedicated for this purpose (Orcad, LTspice)
Creates and maintains Worst Case Analysis (WCCA) with complete explanation of function, tolerance and simulations
Supports execution of HW unit tests and HW Integration Tests based on HSIS, SYIN and writes test summary. Supports execution of EMC and environmental Pre-DV/DV Tests
Defines the restraints for layout (e.g. current/track and routing, ESD and EMC requirements, test points, location of components, mechanical stress) and interface with ECAD
Works on other tasks given by supervisor if not in contradiction with the original job description
Participates in creation of standard electronics circuits, helps with design guidelines generation Looks for new circuit solutions in connection with continuous improvements and cost savings
During the work, respects all rules given for Health and Safety protection, Fire protection and all internal rules and legislative norms
Współpraca z Managerami ze strony Klienta i zespołem, podczas weryfikacji ilości danego wyrobu gotowego w systemie (Electronic Data Interchange) w odniesieniu do weryfikacji w systemie stanu dostawy przychodzącej (Advance Shipping Notification)
Współpraca z działem jakości w zakresie odszkodowań za niską jakość
Koordynacja wysyłki towarów do klientów zgodnie z ich wymaganiami
Praca w systemie SAP MRP, ustawianie kluczowych parametrów i sterowanie nimi
Nadzór nad danymi w portalach Klientów, raportowanie wydajność dostaw oraz nadzorowanie sporów
Prowadzenie negocjacji z Klientami w przypadku zmiany (wzrostu) ich wymagań
Praca nad ciągłym doskonaleniem i usprawnieniem procesu