Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (100)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 100 )
Specjalista / Specjalistka ds. kwalifikacji na produkcji
Annopol 6B, Białołęka, Warszawa
Wygasła: 11.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Nadzór nad utrzymaniem statusu kwalifikacji urządzeń produkcyjnych
Udział w tworzeniu oraz nadzór nad realizacją Rocznego Planu Walidacji dla Działu Produkcji
Tworzenie dokumentacji kwalifikacyjnej dotyczącej urządzeń oraz wdrażania nowych produktów na liniach pakujących (analizy ryzyka, protokoły, formularze, raporty kwalifikacyjne)
Zarządzanie ryzykiem w działaniach walidacyjnych i kwalifikacyjnych z uwzględnieniem analizy wpływu i krytyczności, oceny i kontroli ryzyka
Organizacja i przeprowadzanie szkoleń
Udział w kwalifikacjach oraz odbiorach urządzeń FAT, SAT
bieżące utrzymanie techniczne budynków, urządzeń i instalacji, w tym:
wykonywanie okresowych i bieżących przeglądów, napraw i konserwacji
nadzór nad funkcjonowaniem instalacji technicznych
kontrola poprawności pracy instalacji oraz urządzeń
wykonywanie prac konserwatorskich na terenie ANPHARM
ciągłe doskonalenie - proponowanie modernizacji i usprawnień instalacji mających na celu zwiększanie ich niezawodności pracy oraz poprawy efektywności energetycznej
prowadzenie ewidencji wykonywanych prac remontowych i konserwacyjnych w systemach informatycznych typu CMMS
tworzenie instrukcji i procedur dotyczących Działu Technicznego
Defining and implementing high-performance strategies for the categories in charge, ensuring that the savings targets and action plan set jointly with the Supply Chain Team are met
Meeting the Group's objectives by ensuring the overall management and performance of the purchasing process (analysis and understanding of internal customer needs, identification of potential suppliers, analysis of supplier risks, management of RFQs, commercial and contractual negotiations, monitoring of compliance with commitments in our tools, CSR objectives, etc.) and strategy
Identifying purchasing levers to achieve full cost optimization objectives
Collecting and analyzing data, using BI tools, TMS and specific pricing systems for transport (air, sea, road)
Develop, implement and optimize transport policies and procedures with the operational teams when deploying new service providers
Prepare monthly reports and ensure that full costs are properly communicated to internal contacts at head office and in the subsidiaries
Developing Supplier Relationship Management with the panel of suppliers for which you are responsible (consolidating feedback, monitoring and improving their performance, developing relationships and sharing vision with strategic suppliers, preparing Quarterly Business Reviews with our strategic suppliers)
Monitoring the international market, maintaining a network of external benchmarks and being a source of proposals and innovations for internal customers, taking part in events specific to pharmaceutical logistics
Negotiate and update contracts with the main suppliers in the category, based on your negotiations
Prowadzenie projektów ciągłego doskonalenia w różnych obszarach, aktywności przedsiębiorstwa (tj. SMED, TPM, automatyzacja oraz szkolenia)
Przygotowanie, organizacja oraz prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu Lean Manufacturing,
Przygotowanie, organizacja oraz prowadzenie warsztatów i sesji Problem Solving w celu rozwiązania problemów i znalezienia możliwości usprawnień procesów,
Mapowanie strumienia wartości, analizowanie i optymalizowanie procesów wewnętrznych,
Współpraca i kooperacja z innymi działami w celu dostarczania kompleksowych ulepszeń procesów przynoszących obopólne korzyści,
Definiowanie wewnętrznych wskaźników KPI oceniających skuteczność poszczególnych procesów w firmie
realizacja zasad oraz wytycznych Farmaceutycznego Systemu Jakości zgodnie z procedurami systemowymi w celu zapewnienia i doskonalenia jego skuteczności,
prowadzenie działań wyjaśniających w przypadku odchyleń jakościowych, reklamacji w procesie pakowania produktów leczniczych
ocena, śledzenie, wdrażanie i nadzór nad działaniami korygującymi i zapobiegawczymi (CAPA),
opracowywanie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji systemu jakości zgodnie wymaganiami cGMP
weryfikacja dokumentacji serii przed certyfikacją zgodnie z zatwierdzonymi procedurami,
koordynacja działań związanych z Zarządzaniem Ryzykiem Jakości, w tym przeprowadzanie analiz ryzyka,
prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu zasad Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP),
przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych,
przygotowywanie obszarów do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
• Anticipate, identify, manage & resolve demand & supply imbalances to ensure achievement of agreed plan
• Coordinate and animate the suppliers (external and internal) in close collaboration with Purchase team or other Servier entities
• Implement, follow and drive Supplier performance (from a Supply Chain standpoint)
2. Supply planning
• Drive the global supply planning process in the system in collaboration with Suppliers, internal plants and central Supply Chain
• Communicate decisions and supply impacts to all stakeholders, escalation and prioritization of supply responses around all issues and opportunities impacting customer service
• Translate Master Supply Forecast into Supplier specific production forecasts. Obtain approval for supplier forecasts and distribute to appropriate internal and external working teams
• Develop / Drive scenario analyses and contingency planning to optimize business continuity and risk mitigation goals while appropriately balancing inventory and COGS
• Crisis management in case of supply shortage (coordination and arbitration)
• Support Global S&OP supply process
3. Execution follow-up
• Monitor execution against agreed upon supply plans and resolve and communicate any deviations from the plan to relevant stakeholders
4. Performance
• KPI monitoring
• Identify supply chain related cost improvements
5. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
• Identify continuous improvement opportunities for both planning tools and process
podejmowanie niezależnych decyzji w sprawie certyfikacji serii i zwolnienia jej do obrotu lub odrzucenia serii produktów leczniczych
podejmowanie decyzji w sprawie wstrzymania/wycofania z obrotu serii produktu leczniczego oraz koordynowanie i rejestrowanie przebiegu wycofania serii produktu leczniczego z obrotu
udział w procesach jakościowych m.in: analiza ryzyka, kontrola zmian, działania naprawcze i prewencyjne CAPA, reklamacje, szkolenia, audyty wewnętrzne i zewnętrzne, przegląd jakości produktu i przegląd zarządzania, nadzór nad dokumentami, umowy jakościowe
wdrażanie nowych wymagań prawnych oraz dobrych praktyk w obszarach wytwórczych
przygotowywanie obszarów wytwórczych do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
udział w projektach dotyczących procesów produkcyjnych i jakościowych
realizacja zasad oraz wytycznych Farmaceutycznego Systemu Jakości zgodnie z procedurami systemowymi w celu zapewnienia i doskonalenia jego skuteczności,
prowadzenie działań wyjaśniających w przypadku odchyleń jakościowych, reklamacji w procesie pakowania produktów leczniczych
ocena, śledzenie, wdrażanie i nadzór nad działaniami korygującymi i zapobiegawczymi (CAPA),
opracowywanie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji systemu jakości zgodnie wymaganiami cGMP
weryfikacja dokumentacji serii przed certyfikacją zgodnie z zatwierdzonymi procedurami,
koordynacja działań związanych z Zarządzaniem Ryzykiem Jakości, w tym przeprowadzanie analiz ryzyka,
prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu zasad Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP),
przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych,
przygotowywanie obszarów do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
1. The implementation of the industrial product strategy involving launches, site transfers or discontinuation of products, or any transversal operational project
• Setup the launch/transfer/discontinuation project in term of objectives, resources, execution timeline
• Create and coordinate the cross-functional team identified to manage the execution of the product strategy and make directional decision along with the POL (Product Operations Lead), to avoid any execution delay that may impact supply availability/product sales:
o Supply chain
o QA :
o Packing team
o Internal/external manufacturing
o WRA
o World operations
o Franchise
• Be an adhoc member of the Strategic Operations team lead by the Product Operation Lead to help build the scoping necessary to launch or transfer or discontinue a product
• Report to Strategic Operation Team the launches, discontinuation and site transfer dashboard
• Ensure the risk Authorization form is filled and approved in line with the POL of the product, in case anticipated manufacturing/packaging is needed
• Monitors the costs of these plans execution to establish standard costs for future Business cases to build
• Review with the 5Y plan team on a quarterly basis the launches, transfers and discontinuation identified by the team to monitor and anticipate them and ensure consistency between 5Y plan/Arpeges/Polaris/product strategy/regulatory plans, etc… with the help of the POL and the supply chain team
2. The establishment and the continuous improvement of the processes of launches, transfers and discontinuation
• Design and implement efficient/agile business processes for the management of launches, transfers and discontinuation, allowing a faster time to market and lower strategy execution cost
• Continuously improve these processes through regular evaluations and functions feedback
• Establish the tools to monitor and coordinate the execution of the product plan:
o Sharepoint dedicated to the launch/transfer/discountination
o Availability of relevant information for functions
o Define and put in place the relevant KPIs to assess the efficacy of the management of the launches, transfers or discontinuation of the process
1. The implementation of the industrial product strategy involving launches, site transfers or discontinuation of products, or any transversal operational project
• Setup the launch/transfer/discontinuation project in term of objectives, resources, execution timeline
• Create and coordinate the cross-functional team identified to manage the execution of the product strategy and make directional decision along with the POL (Product Operations Lead), to avoid any execution delay that may impact supply availability/product sales:
o Supply chain
o QA :
o Packing team
o Internal/external manufacturing
o WRA
o World operations
o Franchise
• Be an adhoc member of the Strategic Operations team lead by the Product Operation Lead to help build the scoping necessary to launch or transfer or discontinue a product
• Report to Strategic Operation Team the launches, discontinuation and site transfer dashboard
• Ensure the risk Authorization form is filled and approved in line with the POL of the product, in case anticipated manufacturing/packaging is needed
• Monitors the costs of these plans execution to establish standard costs for future Business cases to build
• Review with the 5Y plan team on a quarterly basis the launches, transfers and discontinuation identified by the team to monitor and anticipate them and ensure consistency between 5Y plan/Arpeges/Polaris/product strategy/regulatory plans, etc… with the help of the POL and the supply chain team
2. The establishment and the continuous improvement of the processes of launches, transfers and discontinuation
• Design and implement efficient/agile business processes for the management of launches, transfers and discontinuation, allowing a faster time to market and lower strategy execution cost
• Continuously improve these processes through regular evaluations and functions feedback
• Establish the tools to monitor and coordinate the execution of the product plan:
o Sharepoint dedicated to the launch/transfer/discountination
o Availability of relevant information for functions
o Define and put in place the relevant KPIs to assess the efficacy of the management of the launches, transfers or discontinuation of the process
Prowadzenie projektów ciągłego doskonalenia w różnych obszarach, aktywności przedsiębiorstwa (tj. SMED, TPM, automatyzacja oraz szkolenia)
Przygotowanie, organizacja oraz prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu Lean Manufacturing,
Przygotowanie, organizacja oraz prowadzenie warsztatów i sesji Problem Solving w celu rozwiązania problemów i znalezienia możliwości usprawnień procesów,
Mapowanie strumienia wartości, analizowanie i optymalizowanie procesów wewnętrznych,
Współpraca i kooperacja z innymi działami w celu dostarczania kompleksowych ulepszeń procesów przynoszących obopólne korzyści,
Definiowanie wewnętrznych wskaźników KPI oceniających skuteczność poszczególnych procesów w firmie
• Ensure manufacturing is completed on time and according to licenses/Marketing Authorization and GMP. Provide QA support and impact assessments for deviations, change control, quality complaints
• Support GMP audits and regulatory inspections
• Ensure and promote CMO's data integrity level of compliance
• Drafting and processing quality agreements with CMOs and contract testing labs
• Participate in internal and external meetings, Business Review Meetings and site audits to ensure GMP compliance
• Build on relationships with Quality partners at CMOs to resolve quality issues in a timely manner
• Track and trend batch execution and deviation generation at CMOs, providing periodic updates to Management – alignment to target Turnaround Times and Disposition dates, number of comments and deviations per batch
2. GMP / Marketing authorization Compliance
• Manage deviations, CAPA, Change Control, and Complaints performing Risk Assessments, Root Cause Analyses, and CAPA effectiveness check as needed
• Compile and provide documentation and responses to Regulatory and Compliance requests (GMP renewals, RA questions and submissions, observations, compliance gaps, audits)
• Approve Products Technical Files/Master specifications to be provided to CMOs
• Compile and assess Annual Product Quality Reviews and Yearly Biologic Product Reviews including on-going stability programs
• Engage in activities to continuously assess and improve processes
3. Batch Release
• Perform batch record review and release in an efficient and timely manner; assure non-conformances are properly investigated and explained. Assure that finished product is not released until the appropriate release testing and batch record review has been performed
• Review finished product and batch documentation and check against the registered specifications prior to market release or advising rejection of a batch
• Engage in activities to continuously assess and improve Lot Review and Disposition processes
• Ensure compliance to GDPs and procedures through close collaboration with Supply Chain, Logistics, and 3PL/4PLs for quality management of products during distribution
• Ensure temperature control of product during storage and distribution post-release
• Oversee investigation, escalation and resolution of quality issues encountered during shipment of products to market
5. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
• Project manager for priority projects supporting the External Manufacturing Virtual Plant Team (VPT)
• Examples of the types of projects may include: technical process improvements, tech transfer, quality, business process improvements, etc
• Utilize, and in some cases create, standard work processes and tools for all aspects of project management, including but not limited to:
• Planning, Execution, Monitoring, Controlling, and Closing of projects
• Creation and management of all required project plans, i.e. communication, stakeholder, risk identification, escalation, Gantt charts, etc
• Visual dashboards (project status, top risks/issues, heatmaps, etc.)
• Meeting agendas, minutes, and tracking action items
• Monthly, Quarterly, and Yearly reporting
• Assist with development and management of monthly reporting for VPT projects and will be the assigned project manager for a subset of those projects
• Support ad-hoc tasks/initiatives for cross-functional ExM Organization
2. Assist with documentation management of GMP and Business documents
• PDCA (plan, do, check, act) of current documentation practices and standard work
• Assist with planning, monitoring, controlling, and closing of many document types (GMP and Business) in paper-based systems (change controls (CC), protocols, reports, investigations, customer requests)
3. Assist with the data collection and reporting of metrics/KPIs
• Assist with creating and/or utilizing scorecards to report on metrics/KPIs
• Assist with developing and managing mitigation plans to improve performance, as needed
4. Be innovative
• Recognize and embrace simpler, more efficient ways of working
• Discover and implement the use of new tools and/or software for documentation tracking, metrics, data management, etc
• Anticipate, identify, manage & resolve demand & supply imbalances to ensure achievement of agreed plan
• Coordinate and animate the suppliers (external and internal) in close collaboration with Purchase team or other Servier entities
• Implement, follow and drive Supplier performance (from a Supply Chain standpoint)
2. Supply planning
• Drive the global supply planning process in the system in collaboration with Suppliers, internal plants and central Supply Chain
• Communicate decisions and supply impacts to all stakeholders, escalation and prioritization of supply responses around all issues and opportunities impacting customer service
• Translate Master Supply Forecast into Supplier specific production forecasts. Obtain approval for supplier forecasts and distribute to appropriate internal and external working teams
• Develop / Drive scenario analyses and contingency planning to optimize business continuity and risk mitigation goals while appropriately balancing inventory and COGS
• Crisis management in case of supply shortage (coordination and arbitration)
• Support Global S&OP supply process
3. Execution follow-up
• Monitor execution against agreed upon supply plans and resolve and communicate any deviations from the plan to relevant stakeholders
4. Performance
• KPI monitoring
• Identify supply chain related cost improvements
5. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
• Identify continuous improvement opportunities for both planning tools and process
1. Long term supply planning - Strategic Operational Team
• Anticipate, identify, manage & resolve demand & supply imbalances on long term to prepare our external manufacturing organizations to match our demand in an agile way
o Define needs on long term horizon for a scope of products manufactured externally
o Identify and communicate supply impacts to all stakeholders
• Develop / Drive scenario analyses and contingency planning to optimize business continuity and risk mitigation goals while appropriately balancing inventory and COGS
• Propose capacity scenario for decisions
• Distribute to appropriate internal and external working teams
• Support Global S&OP and long-term planning processes
• Member of some cross functional Strategic Operational teams that includes MSAT, QA, Supply Chain and purchasing
2. Project & Performance
• Pilot for the team our key projects roadmap, making sure planning, results and communication are respected
• Within the EXM supply chain teams drive the performance process
o Piloting the process
o KPI monitoring
o Process / tools improvement
3. Other transversal activities for the department
• Coordinate & support team activities
• Pilot / Monitor department Communication
4. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
• Identify continuous improvement opportunities for both planning tools and process
• Act as a representative and back-up of your manager
realizacja zasad oraz wytycznych Farmaceutycznego Systemu Jakości zgodnie z procedurami systemowymi w celu zapewnienia i doskonalenia jego skuteczności,
prowadzenie działań wyjaśniających w przypadku odchyleń jakościowych, reklamacji w procesie pakowania produktów leczniczych
ocena, śledzenie, wdrażanie i nadzór nad działaniami korygującymi i zapobiegawczymi (CAPA),
opracowywanie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji systemu jakości zgodnie wymaganiami cGMP
weryfikacja dokumentacji serii przed certyfikacją zgodnie z zatwierdzonymi procedurami,
koordynacja działań związanych z Zarządzaniem Ryzykiem Jakości, w tym przeprowadzanie analiz ryzyka,
prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu zasad Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP),
przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych,
przygotowywanie obszarów do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
Podejmowanie niezależnych decyzji w sprawie certyfikacji serii i zwolnienia jej do obrotu lub odrzucenia serii produktów leczniczych
Podejmowanie decyzji w sprawie wstrzymania/wycofania z obrotu serii produktu leczniczego oraz koordynowanie i rejestrowanie przebiegu wycofania serii produktu leczniczego z obrotu
Udział w procesach jakościowych m.in: analiza ryzyka, kontrola zmian, działania naprawcze i prewencyjne CAPA, reklamacje, szkolenia, audyty wewnętrzne i zewnętrzne, przegląd jakości produktu i przegląd zarządzania, nadzór nad dokumentami, umowy jakościowe
Wdrażanie nowych wymagań prawnych oraz dobrych praktyk w obszarach wytwórczych
Przygotowywanie obszarów wytwórczych do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
Udział w projektach dotyczących procesów produkcyjnych i jakościowych
1. The implementation of the industrial product strategy involving launches, site transfers or discontinuation of products, or any transversal operational project
• Setup the launch/transfer/discontinuation project in term of objectives, resources, execution timeline
• Create and coordinate the cross-functional team identified to manage the execution of the product strategy and make directional decision along with the POL (Product Operations Lead), to avoid any execution delay that may impact supply availability/product sales… :
o Supply chain
o QA :
o Packing team
o Internal/external manufacturing
o WRA
o World operations
o Franchise
• Be an adhoc member of the Strategic Operations team lead by the Product Operation Lead to help build the scoping necessary to launch or transfer or discontinue a product
• Report to Strategic Operation Team the launches, discontinuation and site transfer dashboard
• Ensure the risk Authorization form is filled and approved in line with the POL of the product, in case anticipated manufacturing/packaging is needed
• Monitors the costs of these plans execution to establish standard costs for future Business cases to build
• Review with the 5Y plan team on a quarterly basis the launches, transfers and discontinuation identified by the team to monitor and anticipate them and ensure consistency between 5Y plan/Arpeges/Polaris/product strategy/regulatory plans, etc… with the help of the POL and the supply chain team
2. The establishment and the continuous improvement of the processes of launches, transfers and discontinuation
• Design and implement efficient/agile business processes for the management of launches, transfers and discontinuation, allowing a faster time to market and lower strategy execution cost
• Continuously improve these processes through regular evaluations and functions feedback
• Establish the tools to monitor and coordinate the execution of the product plan
o Sharepoint dedicated to the launch/transfer/discountination
o Availability of relevant information for functions
o Define and put in place the relevant KPIs to assess the efficacy of the management of the launches, transfers or discontinuation of the process
• Ensure manufacturing is completed on time and according to licenses/Marketing Authorization and GMP. Provide QA support and impact assessments for deviations, change control, quality complaints
• Support GMP audits and regulatory inspections
• Ensure and promote CMO's data integrity level of compliance
• Drafting and processing quality agreements with CMOs and contract testing labs
• Participate in internal and external meetings, Business Review Meetings and site audits to ensure GMP compliance
• Build on relationships with Quality partners at CMOs to resolve quality issues in a timely manner
• Track and trend batch execution and deviation generation at CMOs, providing periodic updates to Management – alignment to target Turnaround Times and Disposition dates, number of comments and deviations per batch
2. GMP / Marketing authorization Compliance
• Manage deviations, CAPA, Change Control, and Complaints performing Risk Assessments, Root Cause Analyses, and CAPA effectiveness check as needed
• Compile and provide documentation and responses to Regulatory and Compliance requests (GMP renewals, RA questions and submissions, observations, compliance gaps, audits)
• Approve Products Technical Files/Master specifications to be provided to CMOs
• Compile and assess Annual Product Quality Reviews and Yearly Biologic Product Reviews including on-going stability programs
• Engage in activities to continuously assess and improve processes
3. Batch Release
• Perform batch record review and release in an efficient and timely manner; assure non-conformances are properly investigated and explained. Assure that finished product is not released until the appropriate release testing and batch record review has been performed
• Review finished product and batch documentation and check against the registered specifications prior to market release or advising rejection of a batch
• Engage in activities to continuously assess and improve Lot Review and Disposition processes
• Ensure compliance to GDPs and procedures through close collaboration with Supply Chain, Logistics, and 3PL/4PLs for quality management of products during distribution
• Ensure temperature control of product during storage and distribution post-release
• Oversee investigation, escalation and resolution of quality issues encountered during shipment of products to market
5. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
realizacja zasad oraz wytycznych Farmaceutycznego Systemu Jakości zgodnie z procedurami systemowymi w celu zapewnienia i doskonalenia jego skuteczności,
prowadzenie działań wyjaśniających w przypadku odchyleń jakościowych, reklamacji w procesie pakowania produktów leczniczych
ocena, śledzenie, wdrażanie i nadzór nad działaniami korygującymi i zapobiegawczymi (CAPA),
opracowywanie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji systemu jakości zgodnie wymaganiami cGMP
weryfikacja dokumentacji serii przed certyfikacją zgodnie z zatwierdzonymi procedurami,
koordynacja działań związanych z Zarządzaniem Ryzykiem Jakości, w tym przeprowadzanie analiz ryzyka,
prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu zasad Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP),
przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych,
przygotowywanie obszarów do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
Nadzór nad utrzymaniem statusu walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury kontrolo-pomiarowej
Zarządzanie ryzykiem w działaniach walidacyjnych i kwalifikacyjnych z uwzględnieniem analizy wpływu i krytyczności, oceny i kontroli ryzyka
Planowanie działań kwalifikacyjnych i walidacyjnych z uwzględnieniem cyklu życia obszarów, urządzeń, instalacji wspomagających i procesów
Zapewnienie zgodności wykonania kwalifikacji i walidacji z zasadami GMP
Weryfikacja i zatwierdzenie wyników otrzymanych podczas walidacji i kwalifikacji
Nadzór nad przebiegiem prac walidacyjnych i kwalifikacyjnych oraz kompletacją dokumentacji z przeprowadzonych walidacji i kwalifikacji
Udział w spotkaniach Komisji Kontroli Zmian dotyczących transferów procesu technologicznego, walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury pomiarowej
Ocena, monitorowanie i nadzór nad wdrażaniem działań korygujących i zapobiegawczych (CAPA) wynikających z walidacji i kwalifikacji
Nadzorowanie utrzymania statusu walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury pomiarowej
Udział w opracowywaniu rozwiązań technologicznych i usprawnień procesów technologicznych zapewniających pożądaną jakość produktów
Udział w realizacji planu audytów wewnętrznych, przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych
Przygotowanie i ocena danych dotyczących walidacji i kwalifikacji do Rocznego Przeglądu Zarządzania Farmaceutycznym Systemem Jakości w celu potwierdzenia jego skuteczności oraz ciągłego doskonalenia jakości
Udział w inspekcjach rządowych organów nadzorujących, audytach korporacyjnych i zleceniodawców
Współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie opracowania dokumentacji i wykonania prac związanych z walidacją i kwalifikacją w celu zapewnienia zgodności z wymaganiami GMP
Podejmowanie niezależnych decyzji w sprawie certyfikacji serii i zwolnienia jej do obrotu lub odrzucenia serii produktów leczniczych
Podejmowanie decyzji w sprawie wstrzymania/wycofania z obrotu serii produktu leczniczego oraz koordynowanie i rejestrowanie przebiegu wycofania serii produktu leczniczego z obrotu
Udział w procesach jakościowych m.in: analiza ryzyka, kontrola zmian, działania naprawcze i prewencyjne CAPA, reklamacje, szkolenia, audyty wewnętrzne i zewnętrzne, przegląd jakości produktu i przegląd zarządzania, nadzór nad dokumentami, umowy jakościowe
Wdrażanie nowych wymagań prawnych oraz dobrych praktyk w obszarach wytwórczych
Przygotowywanie obszarów wytwórczych do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
Udział w projektach dotyczących procesów produkcyjnych i jakościowych
Podejmowanie niezależnych decyzji w sprawie certyfikacji serii i zwolnienia jej do obrotu lub odrzucenia serii produktów leczniczych
Podejmowanie decyzji w sprawie wstrzymania/wycofania z obrotu serii produktu leczniczego oraz koordynowanie i rejestrowanie przebiegu wycofania serii produktu leczniczego z obrotu
Udział w procesach jakościowych m.in: analiza ryzyka, kontrola zmian, działania naprawcze i prewencyjne CAPA, reklamacje, szkolenia, audyty wewnętrzne i zewnętrzne, przegląd jakości produktu i przegląd zarządzania, nadzór nad dokumentami, umowy jakościowe
Wdrażanie nowych wymagań prawnych oraz dobrych praktyk w obszarach wytwórczych
Przygotowywanie obszarów wytwórczych do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
Udział w projektach dotyczących procesów produkcyjnych i jakościowych
Nadzór nad utrzymaniem statusu walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury kontrolo-pomiarowej
Zarządzanie ryzykiem w działaniach walidacyjnych i kwalifikacyjnych z uwzględnieniem analizy wpływu i krytyczności, oceny i kontroli ryzyka
Planowanie działań kwalifikacyjnych i walidacyjnych z uwzględnieniem cyklu życia obszarów, urządzeń, instalacji wspomagających i procesów
Zapewnienie zgodności wykonania kwalifikacji i walidacji z zasadami GMP
Weryfikacja i zatwierdzenie wyników otrzymanych podczas walidacji i kwalifikacji
Nadzór nad przebiegiem prac walidacyjnych i kwalifikacyjnych oraz kompletacją dokumentacji z przeprowadzonych walidacji i kwalifikacji
Udział w spotkaniach Komisji Kontroli Zmian dotyczących transferów procesu technologicznego, walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury pomiarowej
Ocena, monitorowanie i nadzór nad wdrażaniem działań korygujących i zapobiegawczych (CAPA) wynikających z walidacji i kwalifikacji
Nadzorowanie utrzymania statusu walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury pomiarowej
Udział w opracowywaniu rozwiązań technologicznych i usprawnień procesów technologicznych zapewniających pożądaną jakość produktów
Udział w realizacji planu audytów wewnętrznych, przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych
Przygotowanie i ocena danych dotyczących walidacji i kwalifikacji do Rocznego Przeglądu Zarządzania Farmaceutycznym Systemem Jakości w celu potwierdzenia jego skuteczności oraz ciągłego doskonalenia jakości
Udział w inspekcjach rządowych organów nadzorujących, audytach korporacyjnych i zleceniodawców
Współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie opracowania dokumentacji i wykonania prac związanych z walidacją i kwalifikacją w celu zapewnienia zgodności z wymaganiami GMP
realizacja zasad oraz wytycznych Farmaceutycznego Systemu Jakości zgodnie z procedurami systemowymi w celu zapewnienia i doskonalenia jego skuteczności,
prowadzenie działań wyjaśniających w przypadku odchyleń jakościowych, reklamacji,
ocena, śledzenie, wdrażanie i nadzór nad działaniami korygującymi i zapobiegawczymi (CAPA),
opracowywanie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji systemu jakości zgodnie wymaganiami cGMP
weryfikacja dokumentacji serii przed certyfikacją zgodnie z zatwierdzonymi procedurami,
koordynacja działań związanych z Zarządzaniem Ryzykiem Jakości, w tym przeprowadzanie analiz ryzyka,
prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu zasad Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP),
przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych,
przygotowywanie obszarów do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
Ekspert ds. Walidacji i Kwalifikacji - Dział Jakości
Annopol 6B, Białołęka, Warszawa
Wygasła: 07.07.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna, praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Nadzór nad utrzymaniem statusu walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury kontrolo-pomiarowej
Zarządzanie ryzykiem w działaniach walidacyjnych i kwalifikacyjnych z uwzględnieniem analizy wpływu i krytyczności, oceny i kontroli ryzyka
Planowanie działań kwalifikacyjnych i walidacyjnych z uwzględnieniem cyklu życia obszarów, urządzeń, instalacji wspomagających i procesów
Zapewnienie zgodności wykonania kwalifikacji i walidacji z zasadami GMP
Weryfikacja i zatwierdzenie wyników otrzymanych podczas walidacji i kwalifikacji
Nadzór nad przebiegiem prac walidacyjnych i kwalifikacyjnych oraz kompletacją dokumentacji z przeprowadzonych walidacji i kwalifikacji
Udział w spotkaniach Komisji Kontroli Zmian dotyczących transferów procesu technologicznego, walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury pomiarowej
Ocena, monitorowanie i nadzór nad wdrażaniem działań korygujących i zapobiegawczych (CAPA) wynikających z walidacji i kwalifikacji
Nadzorowanie utrzymania statusu walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury pomiarowej
Udział w opracowywaniu rozwiązań technologicznych i usprawnień procesów technologicznych zapewniających pożądaną jakość produktów
Udział w realizacji planu audytów wewnętrznych, przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych
Przygotowanie i ocena danych dotyczących walidacji i kwalifikacji do Rocznego Przeglądu Zarządzania Farmaceutycznym Systemem Jakości w celu potwierdzenia jego skuteczności oraz ciągłego doskonalenia jakości
Udział w inspekcjach rządowych organów nadzorujących, audytach korporacyjnych i zleceniodawców
Współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie opracowania dokumentacji i wykonania prac związanych z walidacją i kwalifikacją w celu zapewnienia zgodności z wymaganiami GMP
realizacja zasad oraz wytycznych Farmaceutycznego Systemu Jakości zgodnie z procedurami systemowymi w celu zapewnienia i doskonalenia jego skuteczności,
prowadzenie działań wyjaśniających w przypadku odchyleń jakościowych, reklamacji,
ocena, śledzenie, wdrażanie i nadzór nad działaniami korygującymi i zapobiegawczymi (CAPA),
opracowywanie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji systemu jakości zgodnie wymaganiami cGMP
weryfikacja dokumentacji serii przed certyfikacją zgodnie z zatwierdzonymi procedurami,
koordynacja działań związanych z Zarządzaniem Ryzykiem Jakości, w tym przeprowadzanie analiz ryzyka,
prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu zasad Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP),
przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych,
przygotowywanie obszarów do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
Podejmowanie niezależnych decyzji w sprawie certyfikacji serii i zwolnienia jej do obrotu lub odrzucenia serii produktów leczniczych
Podejmowanie decyzji w sprawie wstrzymania/wycofania z obrotu serii produktu leczniczego oraz koordynowanie i rejestrowanie przebiegu wycofania serii produktu leczniczego z obrotu
Udział w procesach jakościowych m.in: analiza ryzyka, kontrola zmian, działania naprawcze i prewencyjne CAPA, reklamacje, szkolenia, audyty wewnętrzne i zewnętrzne, przegląd jakości produktu i przegląd zarządzania, nadzór nad dokumentami, umowy jakościowe
Wdrażanie nowych wymagań prawnych oraz dobrych praktyk w obszarach wytwórczych
Przygotowywanie obszarów wytwórczych do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
Udział w projektach dotyczących procesów produkcyjnych i jakościowych
1. Virtual plant team lead for Supply Chain – Contract Manufacturing Organizations (CMO) management
• As a member of cross functional Virtual Plant teams that includes MSAT, QA, Supply Chain and purchasing, execute supply chain activities for the External Manufacturing Supply Chain Operations team as needed
• With support from Global Supply Chain Management, oversee timelines for both internal activities and external production activities at Contract Manufacturing Organizations (CMOs) to ensure continuous supply of Commercial and Clinical materials through the supply chain
• Anticipate, identify, manage & resolve demand & supply imbalances to ensure achievement of agreed plan
• Manage global supply chain product lifecycle from pre-commercial through commercialization to phase-out
2. Supply planning
• Drive the global supply planning process in the system in collaboration with CMOs/EXM, demand planners, supply planners, considering appropriate critical constraints (Define supply plan for each CMO)
• Communicate decisions and supply impacts to all stakeholders, escalation and prioritization of supply responses around all issues and opportunities impacting customer service
• Maintain and communicate production schedule at all inventory levels
• Translate Master Supply Forecast into Supplier specific production forecasts. Obtain approval for supplier forecasts and distribute to appropriate internal and external working teams
• Support supply planning for both clinical supply chain and commercial supply chain (as needed)
• Develop / Drive scenario analyses and contingency planning to optimize business continuity and risk mitigation goals while appropriately balancing inventory and COGS
• Support Global S&OP supply process
3. PO management & Execution
• Issue POs and track invoices to ensure project budget is maintained
• Monitor execution against agreed upon supply plans and resolve and communicate any deviations from the plan to relevant stakeholders
4. Inventory
• Maintain accurate inventory in Servier’s inventory management system including production, data entry and reporting
• Ensure that plan and field inventory levels are on target in order to meet customer service levels. Identify and resolve excess, slow moving and obsolete inventory issues
5. Project
• Participate in projects to ensure long term market supply, support launch management activities and support the lifecycle management of existing products. Expedite and support activities as necessary for geographical expansion of the company’s products
6. Performance
• Act as the link from supply chain to stakeholders in External manufacturing, project management, finance, quality, MSAT, regulatory, purchasing and the market in order to meet established business goals (and coordination within global supply chain)
• KPI monitoring
• Identify supply chain related cost improvements with CMO and bring to VPT
7. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
• Identify continuous improvement opportunities for both planning tools and process
Ekspert ds. Walidacji i Kwalifikacji - Dział Jakości
Annopol 6B, Białołęka, Warszawa
Wygasła: 29.05.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna, praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Nadzór nad utrzymaniem statusu walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury kontrolo-pomiarowej
Zarządzanie ryzykiem w działaniach walidacyjnych i kwalifikacyjnych z uwzględnieniem analizy wpływu i krytyczności, oceny i kontroli ryzyka
Planowanie działań kwalifikacyjnych i walidacyjnych z uwzględnieniem cyklu życia obszarów, urządzeń, instalacji wspomagających i procesów
Zapewnienie zgodności wykonania kwalifikacji i walidacji z zasadami GMP
Weryfikacja i zatwierdzenie wyników otrzymanych podczas walidacji i kwalifikacji
Nadzór nad przebiegiem prac walidacyjnych i kwalifikacyjnych oraz kompletacją dokumentacji z przeprowadzonych walidacji i kwalifikacji
Udział w spotkaniach Komisji Kontroli Zmian dotyczących transferów procesu technologicznego, walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury pomiarowej
Ocena, monitorowanie i nadzór nad wdrażaniem działań korygujących i zapobiegawczych (CAPA) wynikających z walidacji i kwalifikacji
Nadzorowanie utrzymania statusu walidacji procesów technologicznych i procedur czyszczenia oraz kwalifikacji pomieszczeń, urządzeń, instalacji pomocniczych, aparatury pomiarowej
Udział w opracowywaniu rozwiązań technologicznych i usprawnień procesów technologicznych zapewniających pożądaną jakość produktów
Udział w realizacji planu audytów wewnętrznych, przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych
Przygotowanie i ocena danych dotyczących walidacji i kwalifikacji do Rocznego Przeglądu Zarządzania Farmaceutycznym Systemem Jakości w celu potwierdzenia jego skuteczności oraz ciągłego doskonalenia jakości
Udział w inspekcjach rządowych organów nadzorujących, audytach korporacyjnych i zleceniodawców
Współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie opracowania dokumentacji i wykonania prac związanych z walidacją i kwalifikacją w celu zapewnienia zgodności z wymaganiami GMP
realizacja zasad oraz wytycznych Farmaceutycznego Systemu Jakości zgodnie z procedurami systemowymi w celu zapewnienia i doskonalenia jego skuteczności,
prowadzenie działań wyjaśniających w przypadku odchyleń jakościowych, reklamacji,
ocena, śledzenie, wdrażanie i nadzór nad działaniami korygującymi i zapobiegawczymi (CAPA),
opracowywanie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji systemu jakości zgodnie wymaganiami cGMP
weryfikacja dokumentacji serii przed certyfikacją zgodnie z zatwierdzonymi procedurami,
koordynacja działań związanych z Zarządzaniem Ryzykiem Jakości, w tym przeprowadzanie analiz ryzyka,
prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu zasad Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP),
przeprowadzanie audytów wewnętrznych z opracowywaniem raportów oraz śledzeniem statusu wdrażania działań naprawczych,
przygotowywanie obszarów do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
- Anticipate, identify, manage & resolve demand & supply imbalances to ensure achievement of agreed plan
- Coordinate and animate the suppliers (external and internal) in close collaboration with Purchase team or other Servier entities
- Implement, follow and drive Supplier performance (from a Supply Chain standpoint)
2. Supply planning
- Drive the global supply planning process in the system in collaboration with Suppliers, internal plants and central Supply Chain
- Communicate decisions and supply impacts to all stakeholders, escalation and prioritization of supply responses around all issues and opportunities impacting customer service
- Translate Master Supply Forecast into Supplier specific production forecasts. Obtain approval for supplier forecasts and distribute to appropriate internal and external working teams
- Develop / Drive scenario analyses and contingency planning to optimize business continuity and risk mitigation goals while appropriately balancing inventory and COGS
- Crisis management in case of supply shortage (coordination and arbitration)
- Support Global S&OP supply process
3. Execution follow-up
- Monitor execution against agreed upon supply plans and resolve and communicate any deviations from the plan to relevant stakeholders
4. Performance
- KPI monitoring
- Identify supply chain related cost improvements
5. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
- Identify continuous improvement opportunities for both planning tools and process
Podejmowanie niezależnych decyzji w sprawie certyfikacji serii i zwolnienia jej do obrotu lub odrzucenia serii produktów leczniczych
Podejmowanie decyzji w sprawie wstrzymania/wycofania z obrotu serii produktu leczniczego oraz koordynowanie i rejestrowanie przebiegu wycofania serii produktu leczniczego z obrotu
Udział w procesach jakościowych m.in: analiza ryzyka, kontrola zmian, działania naprawcze i prewencyjne CAPA, reklamacje, szkolenia, audyty wewnętrzne i zewnętrzne, przegląd jakości produktu i przegląd zarządzania, nadzór nad dokumentami, umowy jakościowe
Wdrażanie nowych wymagań prawnych oraz dobrych praktyk w obszarach wytwórczych
Przygotowywanie obszarów wytwórczych do inspekcji i audytów oraz udział w ich przebiegu
Udział w projektach dotyczących procesów produkcyjnych i jakościowych
1. Virtual plant team lead for Supply Chain – Contract Manufacturing Organizations (CMO) management
• As a member of cross functional Virtual Plant teams that includes MSAT, QA, Supply Chain and purchasing, execute supply chain activities for the External Manufacturing Supply Chain Operations team as needed
• With support from Global Supply Chain Management, oversee timelines for both internal activities and external production activities at Contract Manufacturing Organizations (CMOs) to ensure continuous supply of Commercial and Clinical materials through the supply chain
• Anticipate, identify, manage & resolve demand & supply imbalances to ensure achievement of agreed plan
• Manage global supply chain product lifecycle from pre-commercial through commercialization to phase-out
2. Supply planning
• Drive the global supply planning process in the system in collaboration with CMOs/EXM, demand planners, supply planners, considering appropriate critical constraints (Define supply plan for each CMO)
• Communicate decisions and supply impacts to all stakeholders, escalation and prioritization of supply responses around all issues and opportunities impacting customer service
• Maintain and communicate production schedule at all inventory levels
• Translate Master Supply Forecast into Supplier specific production forecasts. Obtain approval for supplier forecasts and distribute to appropriate internal and external working teams
• Support supply planning for both clinical supply chain and commercial supply chain (as needed)
• Develop / Drive scenario analyses and contingency planning to optimize business continuity and risk mitigation goals while appropriately balancing inventory and COGS
• Support Global S&OP supply process
3. PO management & Execution
• Issue POs and track invoices to ensure project budget is maintained
• Monitor execution against agreed upon supply plans and resolve and communicate any deviations from the plan to relevant stakeholders
4. Inventory
• Maintain accurate inventory in Servier’s inventory management system including production, data entry and reporting
• Ensure that plan and field inventory levels are on target in order to meet customer service levels. Identify and resolve excess, slow moving and obsolete inventory issues
5. Project
• Participate in projects to ensure long term market supply, support launch management activities and support the lifecycle management of existing products. Expedite and support activities as necessary for geographical expansion of the company’s products
6. Performance
• Act as the link from supply chain to stakeholders in External manufacturing, project management, finance, quality, MSAT, regulatory, purchasing and the market in order to meet established business goals (and coordination within global supply chain)
• KPI monitoring
• Identify supply chain related cost improvements with CMO and bring to VPT
7. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
• Identify continuous improvement opportunities for both planning tools and process
- Anticipate, identify, manage & resolve demand & supply imbalances to ensure achievement of agreed plan
- Coordinate and animate the suppliers (external and internal) in close collaboration with Purchase team or other Servier entities
- Implement, follow and drive Supplier performance (from a Supply Chain standpoint)
2. Supply planning
- Drive the global supply planning process in the system in collaboration with Suppliers, internal plants and central Supply Chain
- Communicate decisions and supply impacts to all stakeholders, escalation and prioritization of supply responses around all issues and opportunities impacting customer service
- Translate Master Supply Forecast into Supplier specific production forecasts. Obtain approval for supplier forecasts and distribute to appropriate internal and external working teams
- Develop / Drive scenario analyses and contingency planning to optimize business continuity and risk mitigation goals while appropriately balancing inventory and COGS
- Crisis management in case of supply shortage (coordination and arbitration)
- Support Global S&OP supply process
3. Execution follow-up
- Monitor execution against agreed upon supply plans and resolve and communicate any deviations from the plan to relevant stakeholders
4. Performance
- KPI monitoring
- Identify supply chain related cost improvements
5. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
- Identify continuous improvement opportunities for both planning tools and process
1. Virtual plant team lead for Supply Chain – Contract Manufacturing Organizations (CMO) management
• As a member of cross functional Virtual Plant teams that includes MSAT, QA, Supply Chain and purchasing, execute supply chain activities for the External Manufacturing Supply Chain Operations team as needed
• With support from Global Supply Chain Management, oversee timelines for both internal activities and external production activities at Contract Manufacturing Organizations (CMOs) to ensure continuous supply of Commercial and Clinical materials through the supply chain
• Anticipate, identify, manage & resolve demand & supply imbalances to ensure achievement of agreed plan
• Manage global supply chain product lifecycle from pre-commercial through commercialization to phase-out
2. Supply planning
• Drive the global supply planning process in the system in collaboration with CMOs/EXM, demand planners, supply planners, considering appropriate critical constraints (Define supply plan for each CMO)
• Communicate decisions and supply impacts to all stakeholders, escalation and prioritization of supply responses around all issues and opportunities impacting customer service
• Maintain and communicate production schedule at all inventory levels
• Translate Master Supply Forecast into Supplier specific production forecasts. Obtain approval for supplier forecasts and distribute to appropriate internal and external working teams
• Support supply planning for both clinical supply chain and commercial supply chain (as needed)
• Develop / Drive scenario analyses and contingency planning to optimize business continuity and risk mitigation goals while appropriately balancing inventory and COGS
• Support Global S&OP supply process
3. PO management & Execution
• Issue POs and track invoices to ensure project budget is maintained
• Monitor execution against agreed upon supply plans and resolve and communicate any deviations from the plan to relevant stakeholders
4. Inventory
• Maintain accurate inventory in Servier’s inventory management system including production, data entry and reporting
• Ensure that plan and field inventory levels are on target in order to meet customer service levels. Identify and resolve excess, slow moving and obsolete inventory issues
5. Project
• Participate in projects to ensure long term market supply, support launch management activities and support the lifecycle management of existing products. Expedite and support activities as necessary for geographical expansion of the company’s products
6. Performance
• Act as the link from supply chain to stakeholders in External manufacturing, project management, finance, quality, MSAT, regulatory, purchasing and the market in order to meet established business goals (and coordination within global supply chain)
• KPI monitoring
• Identify supply chain related cost improvements with CMO and bring to VPT
7. Other duties as required or directed by the Manager or Functional Management
• Identify continuous improvement opportunities for both planning tools and process
• Ensure manufacturing is completed on time and according to licenses/Marketing Authorization and GMP. Provide QA support and impact assessments for deviations, change control, quality complaints
• Support GMP audits and regulatory inspections
• Ensure and promote CMO's data integrity level of compliance
• Drafting and processing quality agreements with CMOs and contract testing labs
• Participate in internal and external meetings, Business Review Meetings and site audits to ensure GMP compliance
• Build on relationships with Quality partners at CMOs to resolve quality issues in a timely manner
• Track and trend batch execution and deviation generation at CMOs, providing periodic updates to Management – alignment to target Turnaround Times and Disposition dates, number of comments and deviations per batch
2. GMP / MARKETING AUTHORIZATION COMPLIANCE
• Manage deviations, CAPA, Change Control, and Complaints performing Risk Assessments, Root Cause Analyses, and CAPA effectiveness check as needed
• Compile and provide documentation and responses to Regulatory and Compliance requests (GMP renewals, RA questions and submissions, observations, compliance gaps, audits)
• Approve Products Technical Files/Master specifications to be provided to CMOs
• Compile and assess Annual Product Quality Reviews and Yearly Biologic Product Reviews including on-going stability programs
• Engage in activities to continuously assess and improve processes
3. BATCH RELEASE
• Perform batch record review and release in an efficient and timely manner; assure non-conformances are properly investigated and explained. Assure that finished product is not released until the appropriate release testing and batch record review has been performed
• Review finished product and batch documentation and check against the registered specifications prior to market release or advising rejection of a batch
• Engage in activities to continuously assess and improve Lot Review and Disposition processes
• Ensure compliance to GDPs and procedures through close collaboration with Supply Chain, Logistics, and 3PL/4PLs for quality management of products during distribution
• Ensure temperature control of product during storage and distribution post-release
• Oversee investigation, escalation and resolution of quality issues encountered during shipment of products to market
• Ensure manufacturing is completed on time and according to licenses/Marketing Authorization and GMP. Provide QA support and impact assessments for deviations, change control, quality complaints
• Support GMP audits and regulatory inspections
• Ensure and promote CMO's data integrity level of compliance
• Drafting and processing quality agreements with CMOs and contract testing labs
• Participate in internal and external meetings, Business Review Meetings and site audits to ensure GMP compliance
• Build on relationships with Quality partners at CMOs to resolve quality issues in a timely manner
• Track and trend batch execution and deviation generation at CMOs, providing periodic updates to Management – alignment to target Turnaround Times and Disposition dates, number of comments and deviations per batch
2. GMP / MARKETING AUTHORIZATION COMPLIANCE
• Manage deviations, CAPA, Change Control, and Complaints performing Risk Assessments, Root Cause Analyses, and CAPA effectiveness check as needed
• Compile and provide documentation and responses to Regulatory and Compliance requests (GMP renewals, RA questions and submissions, observations, compliance gaps, audits)
• Approve Products Technical Files/Master specifications to be provided to CMOs
• Compile and assess Annual Product Quality Reviews and Yearly Biologic Product Reviews including on-going stability programs
• Engage in activities to continuously assess and improve processes
3. BATCH RELEASE
• Perform batch record review and release in an efficient and timely manner; assure non-conformances are properly investigated and explained. Assure that finished product is not released until the appropriate release testing and batch record review has been performed
• Review finished product and batch documentation and check against the registered specifications prior to market release or advising rejection of a batch
• Engage in activities to continuously assess and improve Lot Review and Disposition processes
• Ensure compliance to GDPs and procedures through close collaboration with Supply Chain, Logistics, and 3PL/4PLs for quality management of products during distribution
• Ensure temperature control of product during storage and distribution post-release
• Oversee investigation, escalation and resolution of quality issues encountered during shipment of products to market