Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Księdza Zygmunta Trószyńskiego 9, Żoliborz, Warszawa
Wygasła: 08.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
rozwój i walidacja metod analitycznych oznaczania substancji chemicznych, w tym pestycydów, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi (OECD, SANTE, SANCO itd.),
badanie właściwości fizykochemicznych substancji i preparatów chemicznych,
wykonywanie analiz z zastosowaniem metod chromatograficznych (chromatograf gazowy sprzężony z tandemowym spektrometrem mas, wysokosprawny chromatograf cieczowy sprzężony z tandemowym spektrometrem mas),
planowanie i przeprowadzanie prac rozwojowych i wdrożeniowych,
odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości Instytutu,
utrzymanie właściwego stanu infrastruktury technicznej oraz urządzeń technicznych niezbędnych do eksploatacji obiektów Instytutu,
usuwanie awarii,
organizowanie i nadzór zabezpieczenia obiektów Instytutu w systemy bezpieczeństwa takie jak system alarmowy, przeciwpożarowy,
organizowanie dostaw i usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości,
w oparciu o obowiązujące przepisy w tym przepisy ustawy o zamówieniach publicznych,
zaopatrzenie materiałowo-techniczne związane z częściami wspólnymi nieruchomości Instytutu,
opieka nad wyposażeniem budynków,
nadzór nad realizacją umów na świadczenie usług i dostaw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości,
opracowywanie projektów rocznych planów utrzymania, remontu i modernizacji obiektów Instytutu oraz prowadzenie sprawozdawczości inwestycyjnej i remontowej,
wykonywanie, organizacja i nadzór nad wymaganymi okresowymi przeglądami budynków oraz prowadzenie dokumentacji technicznej obiektów budowlanych,
zgłaszanie potrzeb w zakresie dostaw, usług i prac budowlanych do planu finansowego Instytutu,
opisywanie dokumentów (faktury, rachunki, itp.) dotyczących eksploatacji nieruchomości Instytutu,
wykonywanie drobnych napraw i remontów,
zmiany aranżacji powierzchni biurowej,
bieżąca kontrola stanu technicznego obiektów, w tym instalacji i urządzeń stanowiących wyposażenie obiektów, monitorowanie systemów w budynkach
Starszy / Główny specjalista ds. prawnych - prawo celne w Zespole Prawnym Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBiZE)
SĹ‚owicza 32, WĹ‚ochy, Warszawa
Wygasła: 03.05.2024
pełny etat
umowa o pracÄ™
praca stacjonarna
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
obsługa prawna działalności KOBiZE/IOŚ-PIB, w szczególności w zakresie zadań związanych z mechanizmem CBAM, który został wprowadzony przepisami rozporządzenia PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2023/956 z dnia 10 maja 2023 r. ustanawiającego mechanizm dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO2 (Dz. Urz. UE L 130 z 16.05.2023, s.53), oraz uzupełniony przepisami rozporządzenia wykonawczego KE 2023/1772, w tym:
rozwiązywanie zagadnień prawnych dotyczących wykonywania zadań przewidzianych przepisami ww. aktów prawnych, oraz przygotowywanie opinii prawnych i stanowisk w tym zakresie,
opiniowanie pod względem formalnoprawnym projektów decyzji administracyjnych lub postanowień,
monitorowanie i ocena polityk i działań ochrony klimatu i powietrza, w tym zwłaszcza w obszarze sektora rolnictwa i sektora użytkowania gruntów, zmiany użytkowania gruntów i leśnictwa (LULUCF) - zbieranie informacji i prowadzenie analiz, rozwijanie metodyk i narzędzi do oceny efektów polityk i działań w zakresie emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza, budowa i aktualizacja bazy danych i informacji o politykach i działaniach ochrony klimatu i powietrza,
opracowanie prognoz zmian aktywności dla poszczególnych sektorów/gałęzi gospodarki, w tym zwłaszcza dla sektora rolnictwa i sektora użytkowania gruntów, zmiany użytkowania gruntów i leśnictwa (LULUCF) - zbieranie oraz analiza danych i informacji, rozwijanie metodyk i narzędzi do prognozowania zmian aktywności, koordynacja tematu,
udział w opracowywaniu scenariuszy emisyjnych i analiz na potrzeby m.in. planów redukcji emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza oraz innych analiz w zakresie polityki ochrony klimatu,
udział w pracach nad przygotowaniem projektu Krajowego Planu Ograniczania Zanieczyszczenia Powietrza i innych dokumentów z nim związanych,
udział w przygotowywaniu projektów raportów w zakresie wypełniania zobowiązań dot. ochrony klimatu wynikających z prawa Unii Europejskiej oraz Konwencji Klimatycznej (UNFCCC) i Porozumienia Paryskiego zgodnie z wymogami zawartymi w wytycznych określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej oraz decyzjach UNFCCC,
współpraca z organami administracji publicznej, instytucjami krajowymi i międzynarodowymi oraz ekspertami indywidualnymi na potrzeby realizacji ww. zadań,
opiniowanie dokumentów i aktów prawnych w zakresie ochrony klimatu i ochrony powietrza,
udział w spotkaniach, konferencjach, warsztatach, szkoleniach, seminariach, grupach technicznych ekspertów i innych spotkaniach w zakresie tematów leżących w kompetencjach zespołu
obsługa prawna działalności KOBiZE/IOŚ-PIB, w szczególności w zakresie zadań związanych z mechanizmem CBAM, który został wprowadzony przepisami rozporządzenia PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2023/956 z dnia 10 maja 2023 r. ustanawiającego mechanizm dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO2 (Dz. Urz. UE L 130 z 16.05.2023, s.53) oraz wspomagająco niektórych innych zadań KOBiZE, w tym:
udział w prowadzeniu postępowań administracyjnych, przygotowywanie projektów rozstrzygnięć (m.in. decyzji nakładających kary pieniężne) i innych pism procesowych związanych z wydawanymi rozstrzygnięciami i prowadzonymi postępowaniami,
rozwiązywanie zagadnień prawnych dotyczących bieżącej działalności KOBiZE oraz przygotowywanie opinii prawnych i stanowisk w tym zakresie,
udzielanie wyjaśnień dotyczących przepisów regulujących mechanizm CBAM, a także przepisów regulujących postępowanie (przepisów proceduralnych) z nim związanych, oraz w kwestiach związanych ze stosowaniem przepisów ustawy o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych,
wsparcie od strony formalno-prawnej komunikacji Krajowego ośrodka z urzędami i instytucjami oraz petentami,
prowadzenie wewnętrznych i zewnętrznych szkoleń oraz spotkań konsultacyjnych,
obsługa prawna działalności KOBiZE/IOŚ-PIB, w szczególności w zakresie zadań związanych z mechanizmem CBAM, który został wprowadzony przepisami rozporządzenia PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2023/956 z dnia 10 maja 2023 r. ustanawiającego mechanizm dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO2 (Dz. Urz. UE L 130 z 16.05.2023, s.53), oraz uzupełniony przepisami rozporządzenia wykonawczego KE 2023/1772, w tym:
rozwiązywanie zagadnień prawnych dotyczących wykonywania zadań przewidzianych przepisami ww. aktów prawnych, oraz przygotowywanie opinii prawnych i stanowisk w tym zakresie,
opiniowanie pod względem formalnoprawnym projektów decyzji administracyjnych lub postanowień,
udzielanie wyjaśnień dotyczących przepisów regulujących mechanizm CBAM,
analiza krajowych oraz unijnych projektów aktów prawodawczych,
wsparcie od strony formalno-prawnej komunikacji KOBiZE prowadzonej z urzędami i instytucjami,
prowadzenie wewnętrznych i zewnętrznych szkoleń oraz spotkań konsultacyjnych,
przygotowanie analiz w zakresie przepisów prawa krajowego, wspólnotowego i międzynarodowego odnoszących się do zagadnień dotyczących zmian klimatu, bilansowania emisji gazów cieplarnianych i innych substancji, w szczególności w obszarze objętym systemem handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (ETS),
przygotowywanie materiałów informacyjnych i dokumentacji wewnętrznej,
tworzenie zestawień i danych liczbowych,
udział w konferencjach, seminariach szkoleniach z zakresu zmian klimatu, bilansowania emisji gazów cieplarnianych i innych substancji,
udział w pracach grup roboczych na poziomie krajowy i unijnym z zakresu zmian klimatu, bilansowania emisji gazów cieplarnianych i innych substancji,
opracowywanie opinii, analiz i propozycji stanowisk
przygotowanie analiz i opracowań dotyczących emisji hałasu w środowisku,
wykonywanie pomiarów akustycznych w środowisku zewnętrznym, we wszystkich porach roku i w różnych warunkach atmosferycznych, zgodnych z wymaganiami metod badawczych, na terenie kraju,
opracowywanie wyników badań oraz sporządzanie koniecznej dokumentacji pomiarowej,
realizacja analiz akustycznych oraz opracowań tematycznych,
realizacja prac badawczo-rozwojowych związanych z ochroną środowiska
monitorowanie i ocena polityk i działań ochrony klimatu i powietrza, w tym zwłaszcza w obszarze sektora transportu - zbieranie informacji i prowadzenie analiz, rozwijanie metodyk i narzędzi do oceny efektów polityk i działań w zakresie emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza, budowa i aktualizacja bazy danych i informacji o politykach i działaniach ochrony klimatu i powietrza,
opracowanie prognoz zmian aktywności dla poszczególnych sektorów/gałęzi gospodarki, w tym zwłaszcza dla sektora transportu - zbieranie oraz analiza danych i informacji, rozwijanie metodyk i narzędzi do prognozowania zmian aktywności,
udział w opracowywaniu scenariuszy emisyjnych i analiz na potrzeby m.in. planów redukcji emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza oraz innych analiz w zakresie polityki ochrony klimatu,
udział w pracach nad przygotowaniem projektu Krajowego Planu Ograniczania Zanieczyszczenia Powietrza i innych dokumentów z nim związanych,
udział w przygotowywaniu projektów raportów w zakresie wypełniania zobowiązań dot. ochrony klimatu wynikających z prawa Unii Europejskiej oraz Konwencji Klimatycznej (UNFCCC) i Porozumienia Paryskiego zgodnie z wymogami zawartymi w wytycznych określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej oraz decyzjach UNFCCC,
współpraca z organami administracji publicznej, instytucjami krajowymi i międzynarodowymi oraz ekspertami indywidualnymi na potrzeby realizacji ww. zadań,
opiniowanie dokumentów i aktów prawnych w zakresie ochrony klimatu i ochrony powietrza,
udział w spotkaniach, konferencjach, warsztatach, szkoleniach, seminariach, grupach technicznych ekspertów i innych spotkaniach w zakresie tematów leżących w kompetencjach zespołu
prace związane z utrzymaniem oraz rozwojem systemu Krajowej bazy o emisjach gazów cieplarnianych i innych substancji,
weryfikacja rocznych raportów wprowadzanych przez podmioty korzystające ze środowiska do Krajowej bazy,
kompleksowa obsługa podmiotów składających raporty do Krajowej bazy (bieżąca komunikacja, telefoniczna i korespondencyjna, z użytkownikami, zapewnienie wsparcia merytorycznego i technicznego),
przygotowywanie materiałów informacyjnych i dokumentacji wewnętrznej dotyczącej systemu Krajowej bazy,
przygotowywanie analiz, zestawień i raportów na podstawie danych z Krajowej bazy, w tym dokumentów dla resortu środowiska,
sporządzanie projektów raportów dla Komisji Europejskiej z zakresu dyrektywy 2010/75/WE i dyrektywy (UE) 2015/2193,
opracowywanie i rozwijanie metodyk szacowania emisji zanieczyszczeń do powietrza,
współpraca z innymi jednostkami wewnętrznymi IOŚ-PIB i instytucjami zewnętrznymi w ww. zakresie,
opiniowanie dokumentów i aktów prawnych w zakresie ochrony powietrza,
udział w spotkaniach, konferencjach, warsztatach lub szkoleniach w zakresie tematów leżących w kompetencjach zespołu
rozwój i walidacja metod analitycznych oznaczania substancji chemicznych, w tym pestycydów, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi (OECD, SANTE, SANCO itd.),
badanie właściwości fizykochemicznych substancji i preparatów chemicznych,
wykonywanie analiz z zastosowaniem metod chromatograficznych (chromatograf gazowy sprzężony z tandemowym spektrometrem mas, wysokosprawny chromatograf cieczowy sprzężony z tandemowym spektrometrem mas),
planowanie i przeprowadzanie prac rozwojowych i wdrożeniowych,
Zbieranie i analiza danych (z uwzględnieniem danych systemów informacji przestrzennej) oraz
przygotowanie opracowań dotyczących emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń do powietrza (dalej
emisja), w tym:
- identyfikacja, zbieranie i przetwarzanie informacji w obszarze tematycznym związanym z pokryciem terenu i użytkowaniem ziemi w skali krajowej i lokalnej,
- wykonywanie oszacowań emisji i pochłaniania w sektorze „Użytkowanie gruntów, zmiany użytkowania gruntów i leśnictwo” (LULUCF), w tym szacowanie zmian zasobów węgla w glebach,
- udział w opracowaniu prognoz emisji i pochłaniania w sektorze LULUCF, opracowywanie raportów związanych z emisją,
- opracowywanie i rozwijanie metodyk i narzędzi do estymacji emisji,
- przygotowywanie opinii i analiz w zakresie polityki klimatycznej i ochrony klimatu związanych z pokryciem terenu i użytkowaniem ziemi,
- opiniowanie dokumentów i aktów prawnych
*Konkretne stanowisko będzie uzależnione od kompetencji, doświadczenia i dotychczasowego stażu pracy kandydata
Monitorowanie i ocena polityk i działań ochrony klimatu i powietrza, w tym zwłaszcza w obszarze sektora procesów przemysłowych - zbieranie informacji i prowadzenie analiz, rozwijanie metodyki i narzędzi do oceny efektów polityk i działań w zakresie emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza, budowa i aktualizacja bazy danych i informacji o politykach i działaniach ochrony klimatu i powietrza
Opracowanie prognoz zmian aktywności dla poszczególnych sektorów/gałęzi gospodarki, w tym zwłaszcza dla sektora procesów przemysłowych - zbieranie oraz analiza danych i informacji, rozwijanie metodyk i narzędzi do prognozowania zmian aktywności, opracowanie prognoz zmian aktywności
Udział w opracowywaniu scenariuszy emisyjnych i analiz na potrzeby m.in. planów redukcji emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza oraz innych analiz w zakresie polityki ochrony klimatu
Udział w pracach nad przygotowaniem projektu Krajowego Planu Ograniczania Zanieczyszczenia Powietrza i innych dokumentów z nim związanych
Udział w przygotowywaniu projektów raportów w zakresie wypełniania zobowiązań dot. ochrony klimatu wynikających z prawa Unii Europejskiej oraz Konwencji Klimatycznej (UNFCCC), Protokołu z Kioto i Porozumienia Paryskiego zgodnie z wymogami zawartymi w wytycznych określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej oraz decyzjach UNFCCC
Współpraca z organami administracji publicznej, instytucjami krajowymi i międzynarodowymi oraz ekspertami indywidualnymi na potrzeby realizacji ww. zadań
Opiniowanie dokumentów i aktów prawnych w zakresie ochrony klimatu i ochrony powietrza
Udział w spotkaniach, konferencjach, warsztatach, szkoleniach, seminariach, grupach technicznych ekspertów i innych spotkaniach w zakresie tematów leżących w kompetencjach zespołu
odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości Instytutu,
utrzymanie właściwego stanu infrastruktury technicznej oraz urządzeń technicznych niezbędnych do eksploatacji obiektów Instytutu,
usuwanie awarii,
organizowanie i nadzór zabezpieczenia obiektów Instytutu w systemy bezpieczeństwa takie jak system alarmowy, przeciwpożarowy,
organizowanie dostaw i usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości, w oparciu o obowiązujące przepisy w tym przepisy ustawy o zamówieniach publicznych,
zaopatrzenie materiałowo-techniczne związane z częściami wspólnymi nieruchomości Instytutu,
opieka nad wyposażeniem budynków,
nadzór nad realizacją umów na świadczenie usług i dostaw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości,
opracowywanie projektów rocznych planów utrzymania, remontu i modernizacji obiektów Instytutu oraz prowadzenie sprawozdawczości inwestycyjnej i remontowej,
wykonywanie, organizacja i nadzór nad wymaganymi okresowymi przeglądami budynków oraz prowadzenie dokumentacji technicznej obiektów budowlanych,
zgłaszanie potrzeb w zakresie dostaw, usług i prac budowlanych do planu finansowego Instytutu,
opisywanie dokumentów (faktury, rachunki, itp.) dotyczących eksploatacji nieruchomości Instytutu,
wykonywanie drobnych napraw i remontów,
zmiany aranżacji powierzchni biurowej,
bieżąca kontrola stanu technicznego obiektów, w tym instalacji i urządzeń stanowiących wyposażenie obiektów, monitorowanie systemów w budynkach
Prowadzenie kancelarii Instytutu - obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej, w tym rejestracja w systemie elektronicznym oraz przekazywanie jej do odpowiednich jednostek organizacyjnych, obsługa skrzynki ePUAP, prowadzenie składu chronologicznego
Koordynacja prac związanych z archiwizacją dokumentów
Obsługa logistyczna spotkań, zebrań i konferencji
Aktualizacja danych w zakresie składników majątku (środków trwałych i wyposażenia)
Koordynowanie i doskonalenie systemu obiegu dokumentów w ramach obowiązujących przepisów
Przygotowywanie pism (m.in. do podmiotów publicznych, urzędów, firm), projektów wewnętrznych regulaminów, analiz, zestawień dla przełożonych
Administracyjna obsługa jednostek organizacyjnych Instytutu, w tym organizowanie dostaw i usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości Instytutu
Ewidencja i koordynacja realizacji umów zawieranych z podmiotami zewnętrznymi, w tym kontrola realizacji przedmiotu umowy oraz opisywanie pod względem merytorycznym faktur
Opracowywanie dokumentacji do postępowań w zakresie zamówień centralnych Instytutu oraz zamówień Działu Administracyjnego (w tym rozeznania rynku, zapytania ofertowe, postępowania o udzielenie zamówienia publicznego)
Miesięczne raportowanie zajmowanej powierzchni użytkowej jednostek organizacyjnych Instytutu
Prowadzenie kancelarii Instytutu - obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej, w tym rejestracja w systemie elektronicznym oraz przekazywanie jej do odpowiednich jednostek organizacyjnych, obsługa skrzynki ePUAP, prowadzenie składu chronologicznego
Koordynacja prac związanych z archiwizacją dokumentów
Obsługa logistyczna spotkań, zebrań i konferencji
Aktualizacja danych w zakresie składników majątku (środków trwałych i wyposażenia)
Koordynowanie i doskonalenie systemu obiegu dokumentów w ramach obowiązujących przepisów
Przygotowywanie pism (m.in. do podmiotów publicznych, urzędów, firm), projektów wewnętrznych regulaminów, analiz, zestawień dla przełożonych
Administracyjna obsługa jednostek organizacyjnych Instytutu, w tym organizowanie dostaw i usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości Instytutu
Ewidencja i koordynacja realizacji umów zawieranych z podmiotami zewnętrznymi, w tym kontrola realizacji przedmiotu umowy oraz opisywanie pod względem merytorycznym faktur
Opracowywanie dokumentacji do postępowań w zakresie zamówień centralnych Instytutu oraz zamówień Działu Administracyjnego (w tym rozeznania rynku, zapytania ofertowe, postępowania o udzielenie zamówienia publicznego)
Miesięczne raportowanie zajmowanej powierzchni użytkowej jednostek organizacyjnych Instytutu
Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa w Dziale Bezpieczeństwa Informacji IOŚ-PIB
Krucza 5/11D, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 03.11.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna, praca zdalna, praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Monitorowanie, analizowanie i reagowanie na incydenty bezpieczeństwa z użyciem współczesnych technologii Analiza zagrożeń, identyfikacja podatności i scenariuszy potencjalnego ataku,
Przeprowadzanie testów penetracyjnych,
Obsługa systemów bezpieczeństwa IT,
Tworzenie wewnętrznych standardów bezpieczeństwa IT,
Przygotowywanie raportów, analiz i zestawień,
Aktywny udział w wyszukiwaniu nowych rozwiązań technicznych i technologicznych, które zoptymalizują lub zastąpią obecnie wykorzystywane systemy
Prowadzenie kancelarii Instytutu - obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej, w tym rejestracja w systemie elektronicznym oraz przekazywanie jej do odpowiednich jednostek organizacyjnych, obsługa skrzynki ePUAP, prowadzenie składu chronologicznego
Koordynacja prac związanych z archiwizacją dokumentów
Obsługa logistyczna spotkań, zebrań i konferencji
Aktualizacja danych w zakresie składników majątku (środków trwałych i wyposażenia)
Miesięczne raportowanie zajmowanej powierzchni użytkowej jednostek organizacyjnych Instytutu
Koordynowanie i doskonalenie systemu obiegu dokumentów w ramach obowiązujących przepisów
Administracyjna obsługa jednostek organizacyjnych Instytutu, w tym organizowanie dostaw i usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości Instytutu
Ewidencja i koordynacja realizacji umów zawieranych z podmiotami zewnętrznymi, w tym kontrola realizacji przedmiotu umowy oraz opisywanie pod względem merytorycznym faktur
Opracowywanie dokumentacji do postępowań w zakresie zamówień centralnych oraz zamówień Działu Administracyjnego (w tym rozeznania rynku, zapytania ofertowe, postępowania o udzielenie zamówienia publicznego)
Przygotowywanie sprawozdań, raportów m.in. do GUS, Krajowej bazy o emisjach gazów cieplarnianych i innych substancji KOBiZE
Koordynacja spraw związanych z gospodarką odpadami
Przygotowywanie deklaracji na podatek od nieruchomości
Przygotowywanie pism (m.in. do podmiotów publicznych, urzędów, firm), projektów wewnętrznych regulaminów, analiz, zestawień dla przełożonych