Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (627)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 627 )
Specjalista do spraw Jakości
Malinowa 18/20, Stefanowo (pow. piaseczyński)
Wygasła: 11.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Aktualizacja analiz HACCP i walidacja punktów CPP
Aktualizacja dokumentacji jakościowej i utrzymanie jej w uporządkowanym stanie
Aktywny udział w testach produkcyjnych i wykonywanie analiz próbek testów produkcyjnych
Walidacja kopii dokumentów, procesów NPC i STEP od strony Jakości, uczestniczenie w projektach komercyjnych i inżynieryjnych wspierając je ekspertyzą jakościową
Rejestracja reklamacji i niezgodności wewnętrznych. Branie udziału w analizach przyczyn źródłowych i nadzór nad wprowadzaniem akcji korygujących i zapobiegawczych
Wykonywanie wszelkich innych obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów wewnętrznych oraz wymaganych przepisami prawa i zleconych przez bezpośredniego przełożonego
Budowanie długoterminowych relacji oraz współtworzenie i egzekucja planów współpracy biznesowej z klientami McCormick ukierunkowanych na maksymalizacje obrotu i zyskowności zgodnie z przyjętymi celami i strategią kanałów alternatywnych firmy
Rozwój biznesu poprzez: współpracę z dotychczasowymi klientami firmy oraz stałe poszukiwanie nowych partnerów handlowych, aktywne uczestnictwo w opracowywaniu i wdrożeniu biznes planów oraz aktywności promocyjnych dla klientów
Kompletowanie niezbędnej dokumentacji handlowej dla klientów kanału B2B
Nadzór na formalną obsługą realizacji zamówień; m.in. kontrola terminów realizacji, wysyłek oraz współpraca z innymi działami firmy i podmiotami zewnętrznymi (m.in. dział logistyki, magazynów, jakości, copacker)
W ramach obowiązujących w McCormick zasad i procesów, ścisła współpraca z innymi Departamentami McCormick (R&D, Działa Jakości, Marketingu) jak i Alternative Channels Manager w zakresie dostosowania produktów do wymogów klienta, w tym m. in. specyfikacje produktowe, rozwój dodatkowego oznakowania produktowego / nowych produktów na potrzeby poszczególnych klientów
Tworzenie i zarządzanie budżetem trade-marketingowym B2B. Monitorowanie, aby wydatki budżetowe realizowane były zgodnie z aktualnym planem budżetu
Create and execute the Journey to Excellence (JTE, McCormick term for Continuous Improvement) Masterplan. Connect Plant Leaders, Functional Directors and Commercial Leaders to JTE methodology and progress
Governance for value pool (loss analysis, network design, capital investments/avoidance/deferment) for the region. This included development and ownership of horizontal themes (e.g. direct labour, indirect labour, material waste, procurement sourcing choices and warehouse and transportation lanes). Lead mapping of value pool to technology solutions (e.g. Leo and MES) to fuel growth
Works with Operations Directors and Finance to evaluate footprint optimization options and recommend joint recommendations for improved or expanded footprint
Build and implement the supply chain of the future in conjunction with and supporting the EMEA SCLT, functional areas and sites
Build analytic capability driving KPI standardization and data drive culture. Establish a clear roadmap to increase the prominence of data driven decision in partnership with Global Supply Chain teams
Provide coaching to sites and EMEA CI Managers, Plant Managers and Functional Directors
Participate on Global SC Transformation team providing sponsorship and input on various systems and tools to help build the Supply Chain of the Future
Lead and support audits and JTE assessments; lead loss analysis across the region
Coordinate and provide coaching at monthly reviews for Operations, Supply Chain, Plants, etc. on leading a culture change within Plants and EMEA region to build people capability to eliminate losses
Manage the interface with EMEA and Global CCI teams to support the development of the next generation CCI agenda and to ensure a coordinated and aligned approach to margin expansion
Drive the standardised use of data in the supply chain to support loss elimination, engagement and capability building. Ensure the JTE digitization is deployed per the EMEA JTE master plan
Innovate the use of data and human analytics to support the evolution of engagement, capability and ownership with non-exempt workforce population
Campaign Process Support: Supporting development and execution process to meet agreed-upon timelines. Monitor and report on project health. Keep projects up-to-date in creative team’s project management system, Workfront. Schedule and run weekly cross functional meetings
Creative Development: Work with campaign managers to ensure correct collateral is developed for each 360 campaign – which usually consist of more than 150 assets. Assist with the processing and management of Creative Asset Sheet for each campaign. Manage copy translation when needed. Support the creation of production briefs for internal and external designers
Creative Delivery: Managing assets using established process to media agency. Ensure all assets are delivered with appropriate specs, copy, naming structure, etc
Maintaining compliance with Corporate Quality Assurance Policies and customer quality satisfaction through the provision of governance and proactive leadership for continuous improvements of Food Safety, Food Defence & Quality Systems programs including, HACCP, allergen management, foreign body controls, internal food safety inspections, non-conformance, environmental monitoring, pest control, food safety & quality culture
Publish monthly Kpi’s. Conduct routine reviews with the Factory Leadership Team
Manage the Food Safety, Food Defence & Quality Systems Training programme for the site. Ensure that all staff receive relevant training and achieve the minimum agreed understanding of the training and how it applies to their role within McCormick
Manage the Internal FS & QS inspection and Audit programs to ensure that the site is capable of achieving required customer and third party accreditations. Pro-actively lead continuous improvements where necessary and publish monthly audit results and Kpi’s. Conduct routine reviews with the Factory Leadership Team
Manage the External Customer and Third Party Audit programme to ensure that the Customer Quality and Food Safety requirements are identified and complied with by the site. Execute plans for continuous improvement for operations
Attracts, maintains and develops high talent staff
Defines performance standards and holds staff and self-accountable. Provides coaching and feedback effectively
Creates development/training plans for individuals within the team and manages employee relations
Manage the corrective action programs to ensure appropriate handling, response and resolution of internal and external audits. Manage the Investigation and resolution of complaints and non-conformances to ensure appropriate corrective actions are implemented to prevent recurrence of the issues. Identify and implement continuous improvement to the programs to prevent recurrence of the issues. Ensure maintenance of customer and corporate portals
Set the global strategic direction of organizational effectiveness initiatives and partner with HR and management to create a comprehensive plan that enables delivery of strategic objectives. Design and deliver solutions that enable business readiness and ensure success of transformation initiatives and consult HR and business leaders on most effective and efficient operating model
Partner with the Business Transformation team to enable the large-scale, complex, enterprise-wide organization transformations that deliver significant value to the business, including organizational restructuring and workforce transitions. Ensure changes that result from organization transformation translate effectively into business processes, job roles and responsibilities, governance, and ways of working
Influence senior leaders through strategic thought leadership, persuasive presentations, and superior service and manage relationships across the regions and globe to create strong networks and foster collaboration
Support the delivery of the full change management lifecycle for high priority transformational initiatives - a trusted thought leader to give guidance and counsel through business readiness planning, support execution of agreed priorities and deliver insights productively through stakeholder management, utilize data and KPI’s for measurement and tracking, and identify patterns of behavior in organization and partner to develop solutions to increase effectiveness during transition
Manage the analysis and reporting of direct purchase item spend in EMEA on materials and FX, inbound freight, and duty. Work with commercial and FP&A teams to ensure accuracy and transparency
Manage quarterly forecasts, budgets, and long-term planning within the region
Provide key insight EMEA procurement budget, including decisions on costs related to raw materials, packaging, co-packing, freight and duty, FX, and rebates
Track, report and validate EMEA direct and indirect CCI projects. Provide rigour and consistency to projects presented by the EMEA buyers, the CCI team, R&D and ensuring that the projects are correctly integrated into the respective forecasts
Lead business partner to the Consumer Solutions commercial and commercial finance teams in supporting the delivery of profit targets and commercial strategy
Manage information process for pricing negotiations with key customers, with direct effect on pricing/NSV
Provide informal support to analysts across our European countries
Support indirect procurement projects
Work with McCormick Center of Excellence on enhancements to reporting systems
Provide analytical & decision support to enable efficiencies in work capital (AP & Inventory)
Ensure that SOX controls are completed on time and ensuring timely and accurate preparation of balance sheet reconciliations
Manage and develop a Procurement finance Analyst based in Poland and support a Supply Chain Finance Controller based in D&A
Maintain contact with Global procurement finance to ensure standardisation of process and policies
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
Campaign Process Management: Ensure correct campaign development and execution process is followed to meet agreed-upon timelines. Monitor and report on project health. Keep projects up-to-date in creative team’s project management system, Workfront. Schedule and run weekly cross functional meetings
Creative Development: Work with campaign managers to ensure correct collateral is developed for each 360 campaign – which usually consist of more than 150 assets. Assist with the processing and management of Creative Asset Sheet for each campaign. Manage copy translation when needed. Support the creation of production briefs for internal and external designers
Creative Delivery: Traffic assets using established process to media agency. Ensure all assets are delivered with appropriate specs, copy, naming structure, etc
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
12-miesięczny płatny staż w firmie McCormick, właściciela marki Kamis. Jesteśmy światowym liderem na rynku przypraw, a naszą wizją jest świat zjednoczony przez smak, zdrowie i zrównoważony rozwój. Wierzymy w siłę ludzkiego potencjału, a nasze codzienne działania napędza innowacja
W dziale Planowania Produkcji McCormick nauczysz się, jak skutecznie zapewniać dostępność produktów w branży FMCG, przy optymalnych zapasach i minimalnych kosztach
CZEGO SIĘ U NAS NAUCZYSZ?
- współpracy w przygotowywaniu prognoz sprzedaży dla poszczególnych produktów i klientów
- przygotowywania planu produkcji
- codziennej współpracy z działem sprzedaży, marketingu i planowania produkcji
12-miesięczny płatny staż w firmie McCormick, właściciela marki Kamis. Jesteśmy światowym liderem na rynku przypraw, a naszą wizją jest świat zjednoczony przez smak, zdrowie i zrównoważony rozwój. Wierzymy w siłę ludzkiego potencjału, a nasze codzienne działania napędza innowacja
Dział Ciągłego Doskonalenia McCormick codziennie tworzy nowe rozwiązania i wdraża innowacyjne projekty. Z nami nie będziesz się nudzić
CZEGO SIĘ U NAS NAUCZYSZ?
- analizy i mapowania procesów produkcyjnych pod kątem znajdowania i eliminowania MUDA, zwiększenia wydajności i obniżenia kosztów
- monitorowania i szczegółowej analizy danych i kluczowych wskaźników wydajności, przygotowywania statystyk, wyciągania wniosków
- tworzenia programów 5S, TPM i SMED, redukcji i eliminowania strat, wdrażania nowych standardów, motywowania pracowników
- prowadzenia projektów Lean
- tworzenia dokumentacji stanowiskowej
- kreowania narzędzi z zakresu nagradzania, doceniania i motywowania pracowników
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
Responsible for execution of procurement strategies for packaging categories to deliver value and ensure supply through creation and execution of a risk management strategies
Identify and deliver Continuous Cost Improvement opportunities for these categories
Collaborating cross functionally to participate in optimisation projects in terms of cost, quality, service and innovation
Use reporting tools and communicate regularly on the progress of projects to ensure successful execution of agreed procurement strategies
Manage supplier performance against agreed objectives, putting in place corrective actions where necessary
Support innovation and business development through successful new products development delivery
Finance Manager for Logistics for France and Iberia
Doctor Stefana Kopcińskiego 62, Widzew, Łódź
Wygasła: 02.09.2023
full-time
umowa o pracę
hybrid work
senior specialist (Senior), expert
Obowiązki:
Under the general supervision of the EMEA Consumer Supply Chain Director, this position is responsible for providing financial reporting, analysis, forecasting, budgeting and support for Inventories and Distribution, as well as potential risks of inventory loss and the adequacy of current inventory reserves for a specific cluster in EMEA, specifically for France, Spain and Portugal. This position will also assist in coordinating physical inventory counts for these clusters locations as required and providing support for all associated internal controls
MAIN RESPONSIBILITIES
Inventory
• Financial inventory reporting and analysis including communication of variances, trends, and associated explanations, as well as impacts and changes to inventory turnover/ days in inventory
• Partnership with specific clusters within EMEA to assess inventory at risk as it compares to current inventory reserves, providing explanation of issues, trends, and changes to Finance leadership
• Lead financial discussion with diverse audiences including non-financial and financial business partners to explain the story behind the numbers
• Coordination, observation, and audits of physical inventory counts as needed
Identify and implement optimization and harmonization opportunities across the Supply Chain Finance network, and eliminate non-value-added activities
Distribution
• Reporting and analysis of all components of transport and warehousing costs within EMEA Supply Chain Finance
• Provides insightful commentary on management and variances reports, driving high quality, concise and focused management reporting
• Be the business partner providing insightful analysis to the DC cluster leader
• Planning, identification, and data review to provide meaningful and actionable insights for the commercial finance, close to business
• Partnership for all distribution project, calculate return on investment, saving, cash, clear analysis to help take good decision
Audit SOX
• Ensure adherence to corporate policy and procedures and compliance with the requirements of Sarbanes Oxley Act
Finance Manager for Logistics for France and Iberia
Malinowa 18/20, Stefanowo (pow. piaseczyński)
Wygasła: 02.09.2023
full-time
umowa o pracę
hybrid work
senior specialist (Senior), expert
Obowiązki:
Under the general supervision of the EMEA Consumer Supply Chain Director, this position is responsible for providing financial reporting, analysis, forecasting, budgeting and support for Inventories and Distribution, as well as potential risks of inventory loss and the adequacy of current inventory reserves for a specific cluster in EMEA, specifically for France, Spain and Portugal. This position will also assist in coordinating physical inventory counts for these clusters locations as required and providing support for all associated internal controls
MAIN RESPONSIBILITIES
Inventory
• Financial inventory reporting and analysis including communication of variances, trends, and associated explanations, as well as impacts and changes to inventory turnover/ days in inventory
• Partnership with specific clusters within EMEA to assess inventory at risk as it compares to current inventory reserves, providing explanation of issues, trends, and changes to Finance leadership
• Lead financial discussion with diverse audiences including non-financial and financial business partners to explain the story behind the numbers
• Coordination, observation, and audits of physical inventory counts as needed
Identify and implement optimization and harmonization opportunities across the Supply Chain Finance network, and eliminate non-value-added activities
Distribution
• Reporting and analysis of all components of transport and warehousing costs within EMEA Supply Chain Finance
• Provides insightful commentary on management and variances reports, driving high quality, concise and focused management reporting
• Be the business partner providing insightful analysis to the DC cluster leader
• Planning, identification, and data review to provide meaningful and actionable insights for the commercial finance, close to business
• Partnership for all distribution project, calculate return on investment, saving, cash, clear analysis to help take good decision
Audit SOX
• Ensure adherence to corporate policy and procedures and compliance with the requirements of Sarbanes Oxley Act
You will be closely cooperating with Brand Manager responsible for one of our key categories and supporting their daily activities, building your career in Marketing by learning the best ways of working
You will learn fundamentals of effective brand management including consumer insights and market data analysis, development of Digital & In-store communication or product development
You will be closely working with number of different functions across McCormick: Sales, Category Management, Trade Marketing, Finance or Supply. You will also work with external partners such as Advertising, Media, Design or Research Agencies
You will have access to the latest Food Trends, delicious food and direct support of McCormick Culinary Advisor
Oversees the accurate consolidation of regional plans, budgets and forecasts within the agreed timeline
Lead, manage and support the preparation of plans, budgets and forecasts consistent with Corporate Guidelines
Lead, manage and support the production of value-added insights into the operating results of the business and make suggestions on how to overcome gaps and make improvements
Oversees the first level of financial analysis on actual results of the region as part of the financial close process
Prepares management reporting and analysis providing meaningful and fact-based insights to support local and Regional finance teams
Manages the ad hoc reporting and analysis requests, effectively delegating to their team and facing off to key stakeholders during busy times
Develops fact-based insights, analysis and reporting to support finance business partners including pricing and promotion analysis, scenario modelling, brand/ category portfolio analysis, business cases and CCI
Full responsibility of P&L lines, Central and across markets, develops reporting and tracking in order to drive improvements
Lead the development of bottom up insights on cost management, driving cost efficiency across the region
Manage Commercial Capital Spending and Open POs process for the region
This position will be responsible for providing financial reporting, analysis, forecasting, budgeting and support for Inventories and Distribution, as well as potential risks of inventory loss and the adequacy of current inventory reserves for a specific cluster in EMEA. The role will also assist in coordinating physical inventory counts for these clusters locations as required and providing support for all associated internal controls
MAIN RESPONSIBILITIES
Inventory
• Financial inventory reporting and analysis including communication of variances, trends,
and associated explanations, as well as impacts and changes to inventory turnover/ day
in inventory
• Partnership with specific clusters within EMEA to assess inventory at risk as it compares
to current inventory reserves, providing explanation of issues, trends, and changes to Finance leadership
• Leading financial discussion with diverse audiences including non-financial and financial business partners to explain the story behind the numbers
• Coordination, observation, and audits of physical inventory counts as needed
• Identifying and implementing optimization and harmonization opportunities across the Supply Chain Finance network and eliminating non-value-added activities
Distribution
• Reporting and analysis of all components of transport and warehousing costs within EMEA Supply Chain Finance
• Providing insightful commentary on management and variances reports, driving high quality, concise and focused management reporting
• Being the business partner providing insightful analysis to the DC cluster leader
• Planning, identification, and data review to provide meaningful and actionable insights for
the commercial finance, close to business
• Partnership for all distribution project, calculate return on investment, saving, cash, clear analysis to help take good decision
Audit SOX
• Ensuring adherence to corporate policy and procedures and compliance with the requirements
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
Critically analyse processes/systems/practices to identify current gaps and opportunities for improvement
Sharing and reapplying best practices in the areas of resources, tools and expertise relating to process improvement/cost avoidance/cost reduction initiatives
Focus on cost reduction programs, process improvements, and engineering service requests as well as evaluation and recommendation of process capital improvements and automation
Provide supporting data analysis and justifications for any technology improvements and capital expenditures and feasibility studies
Coordinate on the area Total Productive Maintenance (TPM) work to build loss elimination by Employee involvement and capability, such as a reduction in minor stops and changeover time via problem solving tools like Why-Why, 7-Step FI, A3, and SMED
Develop drive data-based decision-making behaviour by: Merge business questions/needs with available data to provide data-driven insights, Built culture of “date we can trust, decisions based on data”, provide analysis and insights to key performance metrics including but not limited Process Reliability, Productivity, Yield and Scrap
Jeśli masz doświadczenie w pracy nad rozwojem opakowań, dobrze się czujesz w dynamicznym, międzynarodowym środowisku pracy to szukamy właśnie Ciebie!
W trakcie pracy będziesz mieć okazje współpracować z działami zakupów, badań i rozwoju, inżynierii, kontroli jakości, marketingu oraz produkcji. Będziesz również odpowiedzialny za opracowanie nowych opakowań podczas realizacji procesu rozwoju wyrobów gotowych, począwszy od specyfikacji technicznej aż po przemysłowe wdrożenie produktu
Uczestniczenie w projektach rozwoju nowych produktów dla strefy EMEA i prowadzenie procesów związanych z rozwojem opakowań do kontaktu z żywnością, opakowań zbiorczych, opakowań transportowych ( zarządzanie rysunkami technicznymi oraz specyfikacjami, ocena wykonalności technicznej, wraz z Zespołem Zakupów selekcja dostawców, uczestnictwo w próbach przemysłowych, walidacja zgodności jakościowej oraz prowadzenie testów trwałości opakowań)
Eco-projektowanie oraz doskonalenie opakowań
Kwalifikacja i homologacja opakowań od nowych dostawców
Utrzymanie zgodności danych technicznych związanych z rozwojem nowych lub modernizacją istniejących opakowań ( aktualizacja specyfikacji technicznych, zgodność z obowiązującymi przepisami, przygotowanie wzorca paletyzacji …)
Zapewnienie pomocy technicznej obszarowi produkcji w rozwiązywaniu problemów związanych z opakowaniami ( analiza niezgodności, współpraca z dostawcami, próby na linii produkcyjnej.)
Utrzymanie i rozwój systemów zarządzania jakością w celu spełnienia wymagań prawnych, korporacyjnych, klientowskich
Nadzór nad utrzymaniem aktualnych procedur i standardów jakościowych oraz bezpieczeństwa żywności w fabryce oraz magazynach przyfabrycznych, poprzez ludzi, ciągłe doskonalenie systemów jakości i bezpieczeństwa żywności. Koordynuje nadzór nad dokumentacją w systemie Intelex
Zarządzanie programem audytów wewnętrznych obejmujących:GHP/GMP, BRC, HACCP, TACCP/VACCP, Pest Control; Wybrane aspekty FDA i QMSA
Zarządzanie systemem HACCP z uwzględnieniem zapewnienie przeglądu systemu minimum raz w roku
Uczestniczenie w przygotowaniu, przeprowadzeniu i raportowaniu audytów kluczowych klientów oraz państwowych instytucji kontrolnych oraz zatwierdzanie nowych
Nadzorowanie jakości i przestrzeganie wymagań standardów McCormick w centrach dystrybucyjnych McCormick (Młochów i innych)
Organizowanie harmonogramu szkoleń jakości i bezpieczeństwa żywności dla wszystkich pracowników, przeprowadzanie szkoleń
Koordynowanie przygotowywania materiałów szkoleniowych z każdego obszaru Jakości i Bezpieczeństwa Żywności
Odpowiadanie za raportowanie KPI na poziom EMEA
Przewodniczenie w audytach klienta / wizyt i audytów trzeciej strony/instytucji kontrolnych
Opracowywanie i koordynowanie działania planu kultury jakości. Komunikowanie aktywności jakościowej mające na celu wzrost kultury jakości w fabryce
Zarządzanie i podejmowanie działań naprawczych, prewencyjnych i ciągłego doskonalenia systemów jakości i bezpieczeństwa żywności w tym koordynowanie i raportowanie do Kierownictwa statusu realizacji działań. Współpracowanie z Działem Bezpieczeństwa Żywności EMEA
Koordynowanie na poziomie fabryki procesu zarządzania wycofaniem produktu
Opracowywanie harmonogramu walidacji alergenowych
Bieżąca komunikacja o zmianach i aktualizacjach w standardach korporacyjnych do zespołu Jakości i zespołów fabrycznych
Bieżące uaktualnianie swojej wiedzy oraz dzielenie się nią w zakresie zapewnienia jakości z uwzględnieniem bieżących wymagań prawnych oraz wewnętrznych McC
Zastępowanie Kierownika Jakości w przypadku jego nieobecności
Przeprowadzanie szkoleń / prezentacji dla zespołu sprzedaży, działów komercyjnych
A person in this role will be, in collaboration with the HR Managers, responsible for all functions (Supply Chain& Operations, Commercial CEE and EMEA R&D & Quality) providing support in the following areas: HR administration/personal administration, employee relations, performance counselling, employee compensation and benefits, recruiting, personal and team development with some supervision
Providing guidance to managers in interpretation of company policies, procedures and programs consistent with McCormick’s philosophy and core values
Assisting in the evaluation of reports, decisions, and results of department in relation to established goals
Participating in weekly staff meetings with the functions/locations
Partnering with McCormick HR Shared Services and Business Partners to recruit, conduct interviews, and hire qualified candidates across specialist/experts level
Maintaining and expanding knowledge and understanding of existing and proposed local laws/regulations affecting human resources management including unemployment and worker's compensation. Identifying trends that could impact organizational objectives and/or operational resources
Assisting HR Managers in the identification of employee relations issues and potential causes, development of solutions
Responsibilities also include coordinating, and supporting project and process improvement teams, and participating in and/or supporting project teams
Realizacja cross-funkcyjnych projektów optymalizacyjnych (CCI) dla państw Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Rumunia i Ukraina)
Ustalanie z zainteresowanymi stronami celów biznesowych oraz założeń technicznych i organizacyjnych, przygotowywanie business case i harmonogramu projektu
Monitorowanie postępów i rezultatów prac, raportowanie statusu oraz ryzyk projektowych do głównych interesariuszy projektu
Efektywne zarządzanie zespołem projektowym oraz współpraca z managerami działów Marketingu, R&D, Produkcji, Zakupów, Jakości
Koordynacja procesu generowania i oceny nowych pomysłów CCI
Współpraca z innymi kierownikami projektów CCI w regionie EMEA oraz globalnie, dzielenie się najlepszymi praktykami oraz pomysłami usprawniającymi
The primary purpose of this position is to serve as a business partner providing support in the following areas: employee relations, performance counselling, employee compensation and benefits, recruiting, personal and team development with minimum supervision
Serving as a business partner providing guidance to managers in interpretation of company policies, procedures and programs consistent with McCormick’s philosophy and core values
Assisting in the evaluation of reports, decisions, and results of department in relation to established goals
Fully participating in weekly staff meetings with the functions/locations
Partnering with McCormick Employment Center and Business Partners to recruit, conduct interviews, and hire qualified candidates across all levels
Maintaining and expanding knowledge and understanding of existing and proposed local laws/regulations affecting human resources management including unemployment and worker's compensation. Identifying trends that could impact organizational objectives and/or operational resources
Ensuring effective performance management process, coaching staff and managers on compensation, annual reviews and work force planning
Assisting managers in the identification of employee relations issues and potential causes, development of solutions
Responsibilities also include coordinating, and supporting project and process improvement teams, and participating in and/or supporting project teams
Providing support to the functions/locations for short-term and long-term planning using data driven analysis. Actively participates in the development of the OGSMs. Has responsibility for executing, communicating, and translating organizational objectives and practices
Zapewnienie optymalnego programu badań dla surowców, półproduktów, produktów gotowych i opakowań
Wprowadzanie planów kontroli dla surowców bazując na ocenie ryzyka, specyfikacjach i wymaganiach korporacyjnych, zapewniając zgodność z standardami McCormick jak i prawa polskiego
Weryfikacja i aktualizacja zasad zwalniania wszystkich półproduktów i wyrobów produkowanych przez McCormick Polska S.A, ścisła współpraca w tym zakresie z pozostałymi funkcjami w firmie
Aktywne uczestniczenie w projektach NPD i CCI realizowanych w McCormick Polska w celu zapewnienia zgodności wdrażanych produktów z wymaganiami systemów zapewnienia jakości i bezpieczeństwa żywności obowiązującymi w McCormick z uwzględnieniem wymagań klientów
Proaktywna konsultacja w kwestii nowych lub zupełnie nieznanych tematów z innymi członkami zespołu: Kontroli Jakości/ Zapewnienia Jakości/ Bezpieczeństwa Żywności na poziomie lokalnym jak i EMEA w celu uzyskania właściwej interpretacji wymagań oraz komunikacji na odpowiednim etapie prowadzonych projektów
Koordynacja Zgłoszeń Jakościowych (QN) z produkcji jak i od dostawców, nadzorowanie właściwego postępowania z materiałami, półproduktami i produktami niezgodnymi; wydawanie decyzji oraz nadzorowanie działań naprawczych w celu ciągłego doskonalenia systemu jakości
Zapewnienie terminowości wydawania certyfikatów gwarancyjne bądź certyfikatów zgodności na życzenie klientów
Zatwierdzanie koncesji na poziomie lokalnym w odniesieniu do odstępstw dotyczących receptur i procesów na podstawie przeprowadzonej analizy ryzyka w odniesieniu do bezpieczeństwa i legalności produktów
Wsparcie techniczne przy dochodzeniu i rozpatrywaniu skarg klientów, aby zapobiec nawrotom problemów
Dostarczanie danych do budżetu w zakresie kontroli zarówno mikrobiologicznej jak i fizykochemicznej od surowca po produkt gotowy oraz zachowanie dyscypliny w stosunku do powierzonego budżetu
Nadzór nad metodami analitycznymi i mikrobiologicznymi realizowanymi w Laboratoriach McC w Stefanowie
Współpraca przy określaniu ryzyka alergenowego, mikrobiologicznego itp. dla NPC
Zarządzanie panelami organoleptycznymi w laboratorium
Bieżąca kontrola i zwalniania do produkcji surowców, półproduktów i wyrobów gotowych
Współpraca z działem R&D i SQ przy zatwierdzaniu nowych prób ofertowych
Rozwijanie kompetencji podległych pracowników
Raportowanie w powyższym zakresie do kierownika Działu Zapewnienia Jakości
Wykonywanie innych zadań powierzonych przez przełożonego
Realizacja cross-funkcyjnych projektów optymalizacyjnych (CCI) dla państw Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Rumunia i Ukraina)
Ustalanie z zainteresowanymi stronami celów biznesowych oraz założeń technicznych i organizacyjnych, przygotowywanie business case i harmonogramu projektu
Monitorowanie postępów i rezultatów prac, raportowanie statusu oraz ryzyk projektowych do głównych interesariuszy projektu
Efektywne zarządzanie zespołem projektowym oraz współpraca z managerami działów Marketingu, R&D, Produkcji, Zakupów, Jakości
Koordynacja procesu generowania i oceny nowych pomysłów CCI
Współpraca z innymi kierownikami projektów CCI w regionie EMEA oraz globalnie, dzielenie się najlepszymi praktykami oraz pomysłami usprawniającymi
Jeśli masz doświadczenie w pracy nad rozwojem opakowań, dobrze się czujesz w dynamicznym, międzynarodowym środowisku pracy to szukamy właśnie Ciebie!
W trakcie pracy będziesz mieć okazje współpracować z działami zakupów, badań i rozwoju, inżynierii, kontroli jakości, marketingu oraz produkcji. Będziesz również odpowiedzialny za opracowanie nowych opakowań podczas realizacji procesu rozwoju wyrobów gotowych, począwszy od specyfikacji technicznej aż po przemysłowe wdrożenie produktu
Uczestniczenie w projektach rozwoju nowych produktów dla strefy EMEA i prowadzenie procesów związanych z rozwojem opakowań do kontaktu z żywnością, opakowań zbiorczych, opakowań transportowych ( zarządzanie rysunkami technicznymi oraz specyfikacjami, ocena wykonalności technicznej, wraz z Zespołem Zakupów selekcja dostawców, uczestnictwo w próbach przemysłowych, walidacja zgodności jakościowej oraz prowadzenie testów trwałości opakowań)
Eco-projektowanie oraz doskonalenie opakowań
Kwalifikacja i homologacja opakowań od nowych dostawców
Utrzymanie zgodności danych technicznych związanych z rozwojem nowych lub modernizacją istniejących opakowań ( aktualizacja specyfikacji technicznych, zgodność z obowiązującymi przepisami, przygotowanie wzorca paletyzacji …)
Zapewnienie pomocy technicznej obszarowi produkcji w rozwiązywaniu problemów związanych z opakowaniami ( analiza niezgodności, współpraca z dostawcami, próby na linii produkcyjnej.)
Provide technical support in the design, development, purchase, installation, commissioning, start-up, operation, maintenance and improvement of packaging machinery and support systems
Develop technical solutions and validate them with stakeholder’s involvement
Work with partners at preliminary design meetings to develop specifications based on safety, quality, production, and ergonomics requirements
Participate in operational improvement activities
Coordinate and respect time and budget planning
Prepare CAAPs in accordance with best practice procedures
Ensure follow-up of suppliers and coordination of internal/external stakeholders
Coordinate the integration and commissioning of equipment
Checking the performance of installations (FAT, SAT)
Engage the inspection bodies to ensure compliance with safety standards
Plan and coordinate with factory teams’ trainings for users
Ensuring the increase in efficiency until contractual performance is achieved and final acceptance of equipment and infrastructure
Participate in the optimization of existing equipment and contribute to the continuous improvement of industrial sites
Develop effective and professional relationships with suppliers
Work in close collaboration with the Factory, Purchasing, Marketing, Copacking, Packaging, R&D, Finance, HR, Security, Supply Chain
Wdrażanie strategii sprzedażowej dla klientów oraz budowanie długoterminowych relacji biznesowych z kluczowymi klientami McCormick Polska
Budowanie długoterminowej i stabilnej zyskowności McCormick u klienta poprzez zarządzanie inwestycją w kanale nowoczesnym i osiąganie określonego poziomu zyskowności (PBI)
Budowanie wartości kategorii McCormick oraz budowanie wartości pozycji McCormick jako lidera w kategorii dla klienta
Negocjacje kontraktów, ich wysokości i poziomu inwestycji
Współprzygotowanie oraz egzekucja przygotowanych z działem Marketingu/Trade Marketingu/Zarzadzania Kategorią planów aktywności dla klientów w celu realizacji celów strategicznych McCormick w kanale nowoczesnym
Zarządzanie relacją z terenowymi siłami sprzedaży w szczególności poprzez wyznaczanie i egzekucję zadań dla terenowych sił sprzedaży odpowiedzialnych za współpracę z klientem, realizację budżetów wolumenowych, egzekucję aktywności centralnych
Współpraca z innymi działami firmy celem opracowywania długofalowej strategii dla podległych klientów
R&D Project Manager w segmencie Bussines to Bussines
Malinowa 18/20, Stefanowo (pow. piaseczyński)
Wygasła: 22.10.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
menedżer
Obowiązki:
Bycie aktywnym i samodzielnym Project Managerem, tj. rozwijanie istniejących i wdrażanie nowych produktów w kategorii produktów suchych (mieszanki przyprawowe ziół i przypraw) i mokrych (ketchup, musztardy, sosy) w segmencie B2B
Bycie częścią zespołu EMEA R&D i lokalnego zespołu Sprzedaży B2B & HoReCa oraz czynna współpraca z działem Marketingu, Produkcji, Jakości oraz Działem Regulacji Prawnych
Współpraca z działem Rozwoju Opakowań w prowadzeniu testów mających wpływ na końcowy termin przydatności do spożycia
Przeprowadzanie analiz dla kluczowych surowców, weryfikacja specyfikacji surowcowych i dokonywanie niezbędnych testów
Opracowywanie informacji o produkcie, dotyczących zgodności z prawem żywnościowym na finalną etykietę produktu
Uczestnictwo w zespole HACCP oraz analiza i ustalanie technologii produkcji oraz udział w audytach
Opracowywanie dokumentacji odbioru prac pomiędzy R&D, Działem Jakości, Działem Produkcji, Działem Inżynieryjnym
Dobra znajomość nowości rynkowych z segmentu B2B & HoReCa, opracowywanie danych na potrzeby prezentacji produktowych
Współpraca z działami R&D naszych partnerów biznesowych, prowadzenie prezentacji i szkoleń produktowych z segmentu B2B & HoReCA
Terminowa realizacja powierzonych zadań i projektów
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
WHAT WILL YOU LEARN? Joining McCormick Poland provides the opportunity to build your career with a global leader in the food industry. You will participate in challenging projects, grow your experience and enjoy our culture based on belief of the 'Power of People'
Responsible for updating HACCP studies and validation of CCP points
Responsible for updating quality documentation
Taking part in production tests and performing analysis on samples from production tests
Validating copy-docs, NPC and STEP processes from Quality side
Provide technical support in the design, development, purchase, installation, commissioning, start-up, operation, maintenance and improvement of packaging machinery and support systems
Develop technical solutions and validate them with stakeholder’s involvement
Work with partners at preliminary design meetings to develop specifications based on safety, quality, production, and ergonomics requirements
Participate in operational improvement activities
Coordinate and respect time and budget planning
Prepare CAAPs in accordance with best practice procedures
Ensure follow-up of suppliers and coordination of internal/external stakeholders
Coordinate the integration and commissioning of equipment
Checking the performance of installations (FAT, SAT)
Engage the inspection bodies to ensure compliance with safety standards
Plan and coordinate with factory teams’ trainings for users
Ensuring the increase in efficiency until contractual performance is achieved and final acceptance of equipment and infrastructure
Participate in the optimization of existing equipment and contribute to the continuous improvement of industrial sites
Develop effective and professional relationships with suppliers
Work in close collaboration with the Factory, Purchasing, Marketing, Copacking, Packaging, R&D, Finance, HR, Security, Supply Chain
Rozwój i wdrażanie nowych lub modernizacji istniejących produktów w kategorii produktów suchych jednorodnych
Opracowywanie i weryfikacja specyfikacji surowcowych i dokonywanie niezbędnych zmian
Zarządzanie projektami rozwoju, wdrażania i optymalizacji kosztów w ramach Działu Badań i Rozwoju
Znajomość badań Sensorycznych, opracowywanie danych na potrzeby treningów grupy wewnętrznej w podziale na kategorie : Produkty jednorodne ( np. Oregano, Wanilia, Cynamon, Gorczyca etc.) , Mieszanki przyprawowe , Produkty mokre ( Musztarda, Ketchup, Polewy słodkie,)
Przygotowywanie prezentacji i szkoleń wewnętrznych z zakresu surowców jednorodnych i sensoryki
Współpraca z działem Marketingu, Produkcji, Jakości, Sprzedaży i Regulacji prawnych
Kooperacja z R&D w regionie EMEA w projektach rozwoju i wdrażania nowych produktów
Ensure accurate and timely production of monthly reporting pack including review with Factory Management. Challenge and investigate material and spend variances with factory management / supply chain teams
Co-pilot and finance business partner for Plant Director, CEE Financial Director and Factory Management Team
Co-ordinate quarterly forecasting and annual budget process in conjunction with factory management and production planning
Business partnering, development and financial evaluation for new investments projects in the plant (CAPEX)
Proactive pursuit, development and execution of key initiatives and Cost Improvement (CCI) programs
Provide oversight and guidance on the development of new products, portfolio changes, repatriation programs in conjunction with NPD, planning and operations and provide insights to commercial teams in order to improve profitability
Build peer support and strong internal-company relationships with other key management personnel
Maintain and review SAP master data
As finance business partner take ownership of accounting issues relating to the site. Ensure that appropriate internal controls are in place and that the site is SOX compliant
Utrzymanie i rozwój systemów zarządzania jakością w celu spełnienia wymagań prawnych, korporacyjnych, klientowskich
Nadzór nad utrzymaniem aktualnych procedur i standardów jakościowych oraz bezpieczeństwa żywności w fabryce oraz magazynach przyfabrycznych, poprzez ludzi, ciągłe doskonalenie systemów jakości i bezpieczeństwa żywności. Koordynuje nadzór nad dokumentacją w systemie Intelex
Zarządzanie programem audytów wewnętrznych obejmujących:GHP/GMP, BRC, HACCP, TACCP/VACCP, Pest Control; Wybrane aspekty FDA i QMSA
Zarządzanie systemem HACCP z uwzględnieniem zapewnienie przeglądu systemu minimum raz w roku
Uczestniczenie w przygotowaniu, przeprowadzeniu i raportowaniu audytów kluczowych klientów oraz państwowych instytucji kontrolnych oraz zatwierdzanie nowych
Nadzorowanie jakości i przestrzeganie wymagań standardów McCormick w centrach dystrybucyjnych McCormick (Młochów i innych)
Organizowanie harmonogramu szkoleń jakości i bezpieczeństwa żywności dla wszystkich pracowników, przeprowadzanie szkoleń
Koordynowanie przygotowywania materiałów szkoleniowych z każdego obszaru Jakości i Bezpieczeństwa Żywności
Odpowiadanie za raportowanie KPI na poziom EMEA
Przewodniczenie w audytach klienta / wizyt i audytów trzeciej strony/instytucji kontrolnych
Opracowywanie i koordynowanie działania planu kultury jakości. Komunikowanie aktywności jakościowej mające na celu wzrost kultury jakości w fabryce
Zarządzanie i podejmowanie działań naprawczych, prewencyjnych i ciągłego doskonalenia systemów jakości i bezpieczeństwa żywności w tym koordynowanie i raportowanie do Kierownictwa statusu realizacji działań. Współpracowanie z Działem Bezpieczeństwa Żywności EMEA
Koordynowanie na poziomie fabryki procesu zarządzania wycofaniem produktu
Opracowywanie harmonogramu walidacji alergenowych
Bieżąca komunikacja o zmianach i aktualizacjach w standardach korporacyjnych do zespołu Jakości i zespołów fabrycznych
Bieżące uaktualnianie swojej wiedzy oraz dzielenie się nią w zakresie zapewnienia jakości z uwzględnieniem bieżących wymagań prawnych oraz wewnętrznych McC
Zastępowanie Kierownika Jakości w przypadku jego nieobecności
Przeprowadzanie szkoleń / prezentacji dla zespołu sprzedaży, działów komercyjnych
Uczestniczenie w projektach rozwoju nowych produktów dla strefy EMEA i prowadzenie procesów związanych z rozwojem opakowań do kontaktu z żywnością, opakowań zbiorczych, opakowań transportowych ( zarządzanie rysunkami technicznymi oraz specyfikacjami, ocena wykonalności technicznej, wraz z Zespołem Zakupów selekcja dostawców, uczestnictwo w próbach przemysłowych, walidacja zgodności jakościowej oraz prowadzenie testów trwałości opakowań)
Eco-projektowanie oraz doskonalenie opakowań
Kwalifikacja i homologacja opakowań od nowych dostawców
Utrzymanie zgodności danych technicznych związanych z rozwojem nowych lub modernizacją istniejących opakowań ( aktualizacja specyfikacji technicznych, zgodność z obowiązującymi przepisami, przygotowanie wzorca paletyzacji …)
Zapewnienie pomocy technicznej obszarowi produkcji w rozwiązywaniu problemów związanych z opakowaniami ( analiza niezgodności, współpraca z dostawcami, próby na linii produkcyjnej )
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
Młodszy Kierownik Działu ds. Zarządzania Kategorią
Malinowa 18/20, Stefanowo (pow. piaseczyński)
Wygasła: 05.08.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
kierownik / koordynator
Obowiązki:
wdrażanie strategii kategorii dla Herbs & Spices, kategorii mokrych u kluczowych detalistów
wdrażaniu i zarządzaniu projektami Category Management dla kluczowych klientów (HM/SM/DISC, TT),
tworzeniu skutecznej argumentacji sprzedażowej w tym dla nowo wprowadzanych produktów na rynek oraz określenia ich potencjału sprzedażowego
Analiza badań rynkowych (CMR, GfK, Nielsen) oraz danych sprzedażowych i przełożenie ich wyników na konkretne wnioski i plan działania generujące wzrosty kategorii
Ścisła współpraca z działem Key Accounts , Trade Marketingiem, Marketingiem w celu zdefiniowania platform wzrostu i generowania wzrostu kategorii
Dzielenie się wiedzą CatMan & Shopper Insights w dziale Sprzedaży poprzez analizy, szkolenia (akademia zarządzania kategoriami) itp
Post ewaluacja wdrożonych aktywności, analiza ich efektywności
Manage a team based in Stefanowo and the activity of the team as well as the good application of our processes
Manage New Product Development, Relaunch or Maintenance projects for Central and Eastern Europe markets and for Western Europe when appropriate in coordination with marketing teams, internal cross functional teams, and external suppliers
Manage Own Label projects for Central and Eastern Europe markets from tender support to the commercial teams to the actual implementation
Support CCI (Commodity channel index) or Simplification initiatives
Eksploatacja urządzeń i instalacji Zakładowej Oczyszczalni Ścieków
Nadzór nad procesem oczyszczania ścieków
Wykonywanie i raportowanie badań jakościowych ścieków zgodnie z wymogami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów BHP, ochrony środowiska
Przestrzeganie standardów zawartych w instrukcjach ISO, dokumentacjach techniczno-ruchowych urządzeń i innych instrukcjach i procedurach stanowiskowych
Coordinate needs in components (Raw Material and packaging) or finished products
Study the needs for McCormick sites or for customers
Prepare the supplies of a site in components (raw materials and packaging) or finished products
Prevent the risks of out of stock, optimizing the supplies to respect the objectives of stock of the company
Follow the deliveries of components (raw materials and packaging) or finished products in the concerned sites
Create the orders for McCormick and customer requirements in line with the delivery dates
Manage he complexity of the imports and the exports of materials and by guaranteeing their traceability
Adhere to ITC audit compliance standards - invoicing and export documentation
Proactively alert, control and solve on issues of the supply chain
Review IAR records for Poland and ensure specific actions are in place to minimise the risk, and to ensure the record is risked appropriately
Support Supply Planning & plants’ teams with analysis and information to support coordination of IAR review sessions for BUs/plants
Issue metrics to report on IAR and AD implications. Subsequent recommendations on process improvement and corrective actions to reduce P&L implications
Work with Finance at month end on risk and provision figures, and quarterly on Inventory Reserve Summary, to ensure accurate information and SOX compliance
Issue ad hoc reports and data as requested by internal customers across the business. Provide analysis to the business (operation, commercial, quality) on root cause analysis, statistical frequency
Present the IAR figures to senior management (commercial, operation, finance)