Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Organizing, planning and managing the sales aspects of Donaldson Industrial Gases Division products
Close cooperation with aftermarket, project engineers, customer service, internal sales, marketing and business development team
Identifying new customers and technical business partners and help them to develop their air filtration business with Donaldson
Managing and optimizing profit through develop and implement sales tactics, business plan and activities for customers in responsibility area in line with Donaldson strategy and vision
Introducing new products to existing and potential new customers, technical business partners to gain additional market share
Collect and analyze industrial market in responsibility area and respond appropriately in line with Donaldson strategy
Attending and organizing product trainings for customers
Frequent travelling to clients within dedicated territory of central and east Poland (Mazowieckie, Łódzkie, Podlaskie, Lubelskie, Świętokrzyskie)
Nadzór nad procesem technologicznym na powierzonej linii produkcyjnej, w tym poprawa wydajności (skracanie czasu cyklu, eliminacji wąskich gardeł, redukcja czasów przezbrojeń), poprawa jakości, redukcja kosztów wytwarzania, wprowadzanie usprawnień celem poprawy bezpieczeństwa i redukcji oddziaływania na środowisko
Prowadzenie projektów produkcyjnych według metodologii APQP
Analiza procesu produkcyjnego pod kątem optymalizacji i ciągłego doskonalenia
Tworzenie i modyfikacja dokumentacji technicznych/procesowych
Rozwiązywanie problemów produkcyjnych w strefie technologicznej
Zarządzanie projektami zakupu nowych maszyn produkcyjnych, w tym: planowanie inwestycji i harmonogramu, tworzenie wniosków inwestycyjnych, tworzenia specyfikacji do maszyn i dopuszczanie maszyn do użytkowania oraz walidacja procesów produkcyjnych
Współpraca z innymi działami w organizacji oraz firmami zewnętrznymi w celu wdrożenia wymaganych zmian w produkcji
Nadzór nad procesem technologicznym na powierzonej linii produkcyjnej, w tym poprawa wydajności (skracanie czasu cyklu, eliminacji wąskich gardeł, redukcja czasów przezbrojeń), poprawa jakości, redukcja kosztów wytwarzania, wprowadzanie usprawnień celem poprawy bezpieczeństwa i redukcji oddziaływania na środowisko
Prowadzenie projektów produkcyjnych według metodologii APQP
Analiza procesu produkcyjnego pod kątem optymalizacji i ciągłego doskonalenia
Tworzenie i modyfikacja dokumentacji technicznych/procesowych
Rozwiązywanie problemów produkcyjnych w strefie technologicznej
Zarządzanie projektami zakupu nowych maszyn produkcyjnych, w tym: planowanie inwestycji i harmonogramu, tworzenie wniosków inwestycyjnych, tworzenia specyfikacji do maszyn i dopuszczanie maszyn do użytkowania oraz walidacja procesów produkcyjnych
Współpraca z innymi działami w organizacji oraz firmami zewnętrznymi w celu wdrożenia wymaganych zmian w produkcji
Area Sales Engineer (western Poland – industrial filtration)
Smaków 6, Skarbimierz (pow. brzeski)
Wygasła: 03.02.2024
full-time
umowa o pracę
home office work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Organizing, planning and managing the sales aspects of Donaldson Industrial Air Filtration products
Close cooperation with aftermarket, project engineers, customer service, internal sales, marketing and business development team
Identifying new customers and technical business partners and help them to develop their air filtration business with Donaldson
Managing and optimizing profit through develop and implement sales tactics, business plan and activities for customers in responsibility area in line with Donaldson strategy and vision
Introducing new products to existing and potential new customers, technical business partners to gain additional market share
Collect and analyze industrial market in responsibility area and respond appropriately in line with Donaldson strategy
Attending and organizing product trainings for customers
Frequent travelling to clients within dedicated territory of western Poland (Dolnośląskie, Wielkopolskie, Zachodnio-Pomorskie, Lubuskie)
Nadzór nad procesem technologicznym na powierzonej linii produkcyjnej, w tym poprawa wydajności (skracanie czasu cyklu, eliminacji wąskich gardeł, redukcja czasów przezbrojeń), poprawa jakości, redukcja kosztów wytwarzania, wprowadzanie usprawnień celem poprawy bezpieczeństwa i redukcji oddziaływania na środowisko
Prowadzenie projektów produkcyjnych według metodologii APQP
Analiza procesu produkcyjnego pod kątem optymalizacji i ciągłego doskonalenia
Tworzenie i modyfikacja dokumentacji technicznych/procesowych
Rozwiązywanie problemów produkcyjnych w strefie technologicznej
Zarządzanie projektami zakupu nowych maszyn produkcyjnych, w tym: planowanie inwestycji i harmonogramu, tworzenie wniosków inwestycyjnych, tworzenia specyfikacji do maszyn i dopuszczanie maszyn do użytkowania oraz walidacja procesów produkcyjnych
Współpraca z innymi działami w organizacji oraz firmami zewnętrznymi w celu wdrożenia wymaganych zmian w produkcji
Nadzór nad procesem technologicznym na powierzonej linii produkcyjnej, w tym poprawa wydajności (skracanie czasu cyklu, eliminacji wąskich gardeł, redukcja czasów przezbrojeń), poprawa jakości, redukcja kosztów wytwarzania, wprowadzanie usprawnień celem poprawy bezpieczeństwa i redukcji oddziaływania na środowisko
Prowadzenie projektów produkcyjnych według metodologii APQP
Analiza procesu produkcyjnego pod kątem optymalizacji i ciągłego doskonalenia
Tworzenie i modyfikacja dokumentacji technicznych/procesowych
Rozwiązywanie problemów produkcyjnych w strefie technologicznej
Zarządzanie projektami zakupu nowych maszyn produkcyjnych, w tym: planowanie inwestycji i harmonogramu, tworzenie wniosków inwestycyjnych, tworzenia specyfikacji do maszyn i dopuszczanie maszyn do użytkowania oraz walidacja procesów produkcyjnych
Współpraca z innymi działami w organizacji oraz firmami zewnętrznymi w celu wdrożenia wymaganych zmian w produkcji
Conceptualizes, develops, and implements procurement strategies for assigned category (paper filtration media) that ensure supply and financial objectives are achieved
Monitors category markets that influence cost and supply in area(s) of responsibility and uses this information to refine category strategies
Executes fact-based negotiations that drive best total cost and ensure continuous supply for Donaldson
Communicates category strategies and trends, to the Donaldson leadership team and other stakeholders and also provides periodic overviews of category strategy effectiveness
Manages category pricing to align with current market conditions and in consideration of cost of category inputs
Independent of market prices, drives year-over-year cost reductions with all assigned suppliers
Identifies, on-boards, and develops suppliers appropriate to Donaldson strategic sourcing objectives. Uses supplier performance management data and tools to drive supplier performance around quality, delivery, cost and continuous improvement
Performs regular reviews with suppliers to recognize and benchmark strong performance and/or develop meaningful action plans to remedy sub-standard performance
Provides support to Donaldson plant and distribution center teams to ensure strong alignment around servicing our end customers and ensuring efficient and profitable operations within Donaldson
Support Project Procurement team with category expertise
Lead and execute Category Strategy: for the concerned categories plan and implement sourcing actions in coordination with Project Procurement colleagues, Plant Supply Chain, Engineering
Effectively manage supplier selection to meet category strategy, quality, service, cost, risk mitigation and supplier capabilities requirements (approx. 50 suppliers delivering to 11 plants in Europe)
Investigate procurement market to consolidate existing suppliers, to identify favorable new sources, new technologies and to enhance sustainability of the supply chain
Continuously create pipeline of cost reduction opportunities and deliver yearly cost reductions in line with established target
Monitor supplier performance data, collaborate with internal stakeholders to enhance supplier performance for cost/quality/service
Create, lead and monitor projects and tactics to successfully implement continuous improvement opportunities
Negotiate terms and conditions and contracts with strategic suppliers per dedicated category
Apply controlling tools, report on progress made (prices/cash-discount/inventory/lead-times/quality/contracts), control data integrity in the system and manage corrective actions as necessary
Support Project Procurement team with category expertise
Area Sales Engineer (Baltics/ Romania/Moldova – filtration aftermarket)
Warszawa
Wygasła: 08.09.2023
full-time
umowa o pracę
mobile work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Organizing, planning and managing the sales and marketing aspects of independent Aftermarket Mobile Equipment Solutions filtration products through existing distribution network in the assigned countries
Cooperation with customer service, internal sales, marketing, business development and product management departments
Identifying new distribution partners and help them to develop their filtration business with Donaldson
Managing and optimizing profit through introduction of correct pricing tactics, sales plans and strategies
Introducing new products at existing and potential new distributors to gain additional market share
Attending and organizing product trainings for distributors
Frequent travelling to (potential) clients, trade fairs and seminars
Sales responsibility for territory of Lithuania, Latvia, Estonia, Romania & Moldova
Nadzór nad procesem technologicznym na powierzonej linii produkcyjnej, w tym poprawa wydajności (skracanie czasu cyklu, eliminacji wąskich gardeł, redukcja czasów przezbrojeń), poprawa jakości, redukcja kosztów wytwarzania, wprowadzanie usprawnień celem poprawy bezpieczeństwa i redukcji oddziaływania na środowisko
Prowadzenie projektów produkcyjnych według metodologii APQP
Analiza procesu produkcyjnego pod kątem optymalizacji i ciągłego doskonalenia
Tworzenie i modyfikacja dokumentacji technicznych/procesowych
Rozwiązywanie problemów produkcyjnych w strefie technologicznej
Zarządzanie projektami zakupu nowych maszyn produkcyjnych, w tym: planowanie inwestycji i harmonogramu, tworzenie wniosków inwestycyjnych, tworzenia specyfikacji do maszyn i dopuszczanie maszyn do użytkowania oraz walidacja procesów produkcyjnych
Współpraca z innymi działami w organizacji oraz firmami zewnętrznymi w celu wdrożenia wymaganych zmian w produkcji
Coordinates Oracle configuration within PTM (Plan to Manufacture) and data conversions supporting implementation projects (Oracle go live for new Donaldson entities)
Produces relevant training documentation and provides necessary training to functional users
Supports with supply chain problem solving and offers solutions to business technical challenges based on industry best practices and corporate standards
Provides business analysis, process mapping, and process development/deployment
Partners with business and IT personnel, across multiple geographies, to elicit, analyze, and document business requirements
Leverages understanding of business processes and systems to translate business requirements into functional requirements and design
Produces clear and detailed support documentation
Creates PTM test use-cases to ensure that solution meets functional requirements
Cooperates closely within Enterprise Operations & Supply Chain vertical as well as multiple EMEA locations
Coordinates Oracle configuration within PTM (Plan to Manufacture) and data conversions supporting implementation projects (Oracle go live for new Donaldson entities)
Produces relevant training documentation and provides necessary training to functional users
Supports with supply chain problem solving and offers solutions to business technical challenges based on industry best practices and corporate standards
Provides business analysis, process mapping, and process development/deployment
Partners with business and IT personnel, across multiple geographies, to elicit, analyze, and document business requirements
Leverages understanding of business processes and systems to translate business requirements into functional requirements and design
Produces clear and detailed support documentation
Creates PTM test use-cases to ensure that solution meets functional requirements
Cooperates closely within Enterprise Operations & Supply Chain vertical as well as multiple EMEA locations
Head of Accounting & tax for entities in Poland (Skarbimierz), 2 Czech entities (Kadan and Klasterec), Hungary and Slovakia, controlling finances of multiple legal entities consistent with accepted accounting practices (both US GAAP and local GAAP)
Managing a team of 3 local Finance Managers and 1 Accountant
Being responsible for the correctness of General Ledgers, including monthly journal entities, accruals
Ensuring the company is SOX compliant: apply SOX tests such as Revenue Cut Off, flux analyses etc., inventory follow up, fixed assets counts / impairments, follow up on SOD issues
Controlling the asset register to ensure that the fixed assets and capital WIP are present and valued fair on the balance sheet, CER overspending follow up
Following up for statutory requirement to submit the VAT returns to the VAT authorities and the Income Tax in accordance with the advised timetables
Manage our tax exposure (VAT and income tax) in cooperation with the EMEA Tax Manager
Assist in the yearly budgeting process – with local Finance Managers
Analyzing variances to budget and variances of actuals between periods to ensure all transactions are correctly done
Reviewing revenue and Incoterm to ensure revenue recognition is in line with accounting and the company policy
Ensuring that the local teams prepare - review the monthly reconciliations timely and correctly with enough supporting documentation
Head of Accounting & tax for entities in Poland (Skarbimierz), 2 Czech entities (Kadan and Klasterec), Hungary and Slovakia, controlling finances of multiple legal entities consistent with accepted accounting practices (both US GAAP and local GAAP)
Managing a team of 3 local Finance Managers and 1 Accountant
Being responsible for the correctness of General Ledgers, including monthly journal entities, accruals
Ensuring the company is SOX compliant: apply SOX tests such as Revenue Cut Off, flux analyses etc., inventory follow up, fixed assets counts / impairments, follow up on SOD issues
Controlling the asset register to ensure that the fixed assets and capital WIP are present and valued fair on the balance sheet, CER overspending follow up
Following up for statutory requirement to submit the VAT returns to the VAT authorities and the Income Tax in accordance with the advised timetables
Manage our tax exposure (VAT and income tax) in cooperation with the EMEA Tax Manager
Assist in the yearly budgeting process – with local Finance Managers
Analyzing variances to budget and variances of actuals between periods to ensure all transactions are correctly done
Reviewing revenue and Incoterm to ensure revenue recognition is in line with accounting and the company policy
Ensuring that the local teams prepare - review the monthly reconciliations timely and correctly with enough supporting documentation
Continuously create pipeline of cost reduction opportunities and deliver yearly cost reductions in line with established target. Strive to contractually agree favorable economic conditions to Donaldson in terms of volume incentive agreement, index based price management agreements, consignment stocks, payment terms
Lead and execute Category Strategy: for the concerned categories plan and implement sourcing actions in coordination with Strategic Supply Manager, Project Procurement, Plant Supply Chain, Engineering. Create, lead and monitor projects and tactics to successfully implement continuous improvement opportunities
Manage Strategic & Approved Suppliers: Negotiate terms and conditions and contract with suppliers. Create/supervise projects for continuous improvement of performance scores. Increase share of strategic suppliers over total supply turnover parallel to their performance. Deploy capacity planning, risk management, strategic contracts, rebate agreements, Lean Activities with Strategic Suppliers
Effectively manage supplier selection to meet category strategy, quality, service, cost, risk mitigation and supplier capabilities requirements whilst developing long-range global capacity and commodity strategy objectives based on Donaldson growth plans by region and Business Unit
Monitor supplier performance data, collaborate with internal stakeholders to enhance supplier performance for cost/quality/service. Apply controlling tools, report on progress made (prices/cash-discount/inventory/lead-times/quality/contracts), control data integrity in the system and manage corrective actions as necessary
Investigate procurement market to consolidate existing suppliers, to identify favorable new sources, to identify new technologies and to enhance sustainability of the supply chain
Support Project Procurement team with category expertise
Zarządzanie danymi produktowymi w systemie ERP (BOM & Routing, nadzór nad zamówieniami produktów, walidacja kosztów)
Koordynacja prac w ramach zaawansowanego planowania jakości produktu (APQP) (analizowanie i interpretowanie rysunków technicznych,sporządzanie kosztorysów zgodnie z rysunkami)
Sporządzanie diagramów Process Flow oraz PFMEA (AIAG and IAC)
Wprowadzanie zmian w produktach i procesach zgodnie z 4M Change
Zarządzanie wewnętrznym systemem Share Point w zakresie wdrażania nowych produktów
Dbanie o poziom kluczowych wskaźników efektywności
Zarządzanie danymi produktowymi w systemie ERP (BOM & Routing, nadzór nad zamówieniami produktów, walidacja kosztów)
Koordynacja prac w ramach zaawansowanego planowania jakości produktu (APQP) (analizowanie i interpretowanie rysunków technicznych,sporządzanie kosztorysów zgodnie z rysunkami)
Sporządzanie diagramów Process Flow oraz PFMEA (AIAG and IAC)
Wprowadzanie zmian w produktach i procesach zgodnie z 4M Change
Zarządzanie wewnętrznym systemem Share Point w zakresie wdrażania nowych produktów
Dbanie o poziom kluczowych wskaźników efektywności
Kompleksowe prowadzenie projektów inwestycyjnych od strony zakupowej oraz realizacja zadań zleconych przez managera projektu (klienta wewnętrznego)
Negocjacje z dostawcami mające na celu dostarczenie i realizację najlepszych i najbardziej konkurencyjnych ofert pod względem kosztów, jakości i serwisu
Analiza rynku kluczowych kategorii zakupowych mająca na celu identyfikację ryzyka krótko, średnio i długoterminowego
Wprowadzanie nowych dostawców, wykorzystywanych w projektach
Utrzymywanie stałych relacji z dostawcami
Odpowiedzialność za osiąganie ustalonych wskaźników KPI
Aftermarket Sales Rep based in Barcelona - German speaking
Barcelona, Spain
Wygasła: 18.06.2022
full-time
umowa o pracę
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Promote the sales of replacement filters, parts and other catalogue products in the DACH region via phone
Achieve sales goals and overall customer contact in the assigned region
Maintain relationships and favourable contacts with current and potential accounts (lost customers and/or from other business units)
Resolve customer issues/problems, make recommendations for potential product enhancements or modifications, to increase sales
Make standard quotes for the supported customers
Follow-up by phone all open quote requests (both pro-active and reactive requests)
Keep informed of market trends, customer preferences and competitor activity, to share this information with other personnel for better strategic placement in the marketplace
Aktywne poszukiwanie nowych rozwiązań i usprawnień w obszarze procesów produkcyjnych
Bieżący nadzór nad procesem technologicznym wykonywanym na linii produkcyjnej
Zarządzanie projektem nowych uruchomień w tym: planowanie inwestycji i harmonogramu, tworzenie specyfikacji do maszyn oraz walidacja procesów produkcyjnych
Identyfikowanie przyczyn źródłowych problemów występujących w procesach produkcyjnych oraz wdrażanie działań korygujących (8D)
Opracowanie i utrzymanie dokumentacji technicznej, w tym parametrów procesu i zmian rysunków
Poprawa przepływu materiałów i optymalizacja schematu linii produkcyjnej (mapowanie procesów)
Aktywne poszukiwanie nowych rozwiązań i usprawnień w obszarze procesów produkcyjnych
Kompleksowe prowadzenie projektów inwestycyjnych od strony zakupowej oraz realizacja zadań zleconych przez managera projektu (klienta wewnętrznego)
Negocjacje z dostawcami mające na celu dostarczenie i realizację najlepszych i najbardziej konkurencyjnych ofert pod względem kosztów, jakości i serwisu
Analiza rynku kluczowych kategorii zakupowych mająca na celu identyfikację ryzyka krótko, średnio i długoterminowego
Wprowadzanie nowych dostawców, wykorzystywanych w projektach
Utrzymywanie stałych relacji z dostawcami
Odpowiedzialność za osiąganie ustalonych wskaźników KPI
Aktywne poszukiwanie nowych rozwiązań i usprawnień w obszarze procesów produkcyjnych
Bieżący nadzór nad procesem technologicznym wykonywanym na linii produkcyjnej
Zarządzanie projektem nowych uruchomień w tym: planowanie inwestycji i harmonogramu, tworzenie specyfikacji do maszyn oraz walidacja procesów produkcyjnych
Identyfikowanie przyczyn źródłowych problemów występujących w procesach produkcyjnych oraz wdrażanie działań korygujących (8D)
Opracowanie i utrzymanie dokumentacji technicznej, w tym parametrów procesu i zmian rysunków
Poprawa przepływu materiałów i optymalizacja schematu linii produkcyjnej (mapowanie procesów)
Aktywne poszukiwanie nowych rozwiązań i usprawnień w obszarze procesów produkcyjnych