Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (12546)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 12492 )
GL Accountant
Warszawa
Wygasła: 15.05.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Execute assigned General Ledger accounting activities within PBS Poland, focusing on a specific cluster and potential countries/legal entities
Adhere to the guidelines outlined in the accounting manual, ensuring accurate cost center and profit center accounting, as well as the correct usage of GL accounts
Carry out journal entry bookings and perform account reconciliations, including intercompany account reconciliation
Contribute to the financial close reporting process in CFIN and actively participate in the completion of the month-end close procedures
Assist with US GAAP postings and support in the preparation of statutory filings (unless outsourced), ensuring compliance with applicable regulations and standards
Providing operational support to HR throughout the employee lifecycle, maintaining consistency in the interpretation of policies
Acting as the first point of contact for employee and manager inquiries, resolving issues through various communication channels
Administrating all HR events from A to Z, including hiring, transferring, promotion, and firing processes. Creating and managing employment contracts and related documentation
Coordinating the monthly payroll process with external partners, ensuring accuracy and compliance
Conducting regular HR data audits and providing standard HR reports
Udział w kalkulacji rezerw techniczno-ubezpieczeniowych dla celów rachunkowości (PSR), sprawozdawczości grupowej (MSSF) oraz wypłacalności (SII),
udział w budowie i rozwoju modeli przepływów pieniężnych zgodnie z aktualnymi wymaganiami,
monitorowanie rozwoju szkodowości portfela oraz wsparcie procesu aktualizacji założeń aktuarialnych,
udział w zadaniach Funkcji Aktuarialnej, takich jak opracowywanie i wdrażanie nowych metodologii, automatyzacja i optymalizacja procesów aktuarialnych, aktualizacja dokumentacji, etc
Działania na co dzień związane z księgowością ogólną: wprowadzanie zapisów księgowych, obliczanie rozliczeń, rekonsolidacja bilansu, księgowanie środków trwałych, współpraca przy zamknięciach miesiąca, rekonsolidacja międzyfirmowa, przygotowywanie różnych raportów i analiz
Kierowanie projektami działowymi i inicjatywami standaryzacji wewnątrz zespołu
Działanie na rzecz usprawniania procesów
Wsparcie corocznego audytu
Pierwszy kontakt i wsparcie w przypadku pytań związanych z RTR
Wsparcie w weryfikacji i kontroli rekonsolidacji bilansu, uzupełnianiu list kontrolnych zamykania i rekonsolidacji Intercompany
Wsparcie lidera zespołu w dodatkowych działaniach, takich jak koordynacja projektów i prośby ad hoc
Liaising with Investment Advisors, Legal and Compliance in researching and identifying funds and requesting information related to financial performance
Updating fund's Net Asset Values and performance in Credit systems
Working with Hedge Funds to better understand performance, strategy, and assets
Integration with credit team to maximize ability to recognize potential areas of concern
Team Leadership: Supervise and mentor finance staff, including accounting, payroll and controlling departments. Foster a collaborative and high-performance work environment;
Financial Compliance: Ensure compliance with tax laws, regulations, financial reporting and Group requirements. Coordinate with external auditors and tax advisors during audits and filings;
Financial Reporting: Prepare accurate and timely financial reports, including income statements, balance sheets, and cash flow statements. Ensure compliance with accounting standards, regulatory and Group requirements. Ensure the proper presentation of complex issues and transactions;
Financial Planning and Analysis: Develop, implement, and manage financial plans, budgets, and forecasts. Analyze financial data to provide insights and recommendations for improving financial performance. Provide and interpret financial information for Sales and Revenue or Costs;
Budget Management: Monitor and control budgets, identifying areas for cost reduction and efficiency improvement. Collaborate with department heads to align budgets with organizational goals;
Risk Management: Assess and mitigate financial risks by implementing sound risk management practices. Develop and maintain internal controls to safeguard company assets;
Cash Flow Management: Manage cash flow to meet operational needs and optimize investment opportunities. Maintain banking relationships and oversee cash management activities;
Financial Strategy: Collaborate with senior management to develop and execute financial strategies aligned with the company's objectives. Provide financial insights to support decision-making
Zapewnienie zgodności produkcji surowców i wyrobów gotowych z określoną specyfikacją
Przygotowywanie raportów jakości na podstawie przeprowadzonych testów produkcyjnych
Aktywny udział w procesie walidacji oraz doskonaleniu nowego sprzętu testowego do kontroli jakości
Współpraca z Koordynatorem ds. Jakości w dochodzeniach dotyczących jakości oraz podejmowanie szybkich działań w celu minimalizacji kosztów związanych z jakością
Wsparcie procesu produkcyjnego poprzez replikację pilotażowej produkcji w laboratorium w celu szybkiego rozwiązania problemów i zapewnienia ciągłości produkcji
Wydawanie certyfikatów analizy materiałów przed ich wysyłką
Providing scientific advice for products and related therapeutic areas (responding to requests for scientific/technical information),
Contributing to the development of core dossiers generated by the medical department (pricing and reimbursement, medical information packs, clinical expert reviews etc.),
Building and maintain professional with key opinion leaders / external experts and academic centers (participating in scientific congresses, coordinating advisory boards, round-table meetings, discussion fora etc.),
Delivering scientific presentations and medical education programs to healthcare professionals (meetings, clinical sessions, etc.),
Literature screening and other information from relevant scientific societies meetings and conferences and develop summaries of key messages for use within the Company (e.g. key areas of scientific/company interest, new trends in diagnosis, monitoring and treatments in the therapeutic area, etc.),
Conducting trainings to sales forces and other departments; develop and update relevant training materials,
Designing and implementing clinical research projects within defined standards and budgets (e.g. Phase IV, post marketing clinical activities such as registry/database projects, epidemiological surveys, and PMOS studies),
Providing the required oversight to manage review, approval and conduct of IIS studies,
Supporting local Clinical Department in the management of clinical studies (e.g. review new clinical study protocols, identifying potential investigators/sites, conducting feasibility surveys),
Reviewing and preparing of promotional material. Ensure the medical/scientific content is correct and fully compliant with internal policies and guidelines
Providing medical/scientific input into marketing strategy and key commercial initiatives, as required,
Monitoring the environment for competitive intelligence (e.g. product strategies, studies, commercial messages, positioning, etc.),
Ensure compliance with national laws and regulations, guidelines, codes of conduct, policies and procedures and accepted standards of best practice
Developing and maintaining both front-end and back-end components of web applications
Designing user interactions on web pages and ensuring responsiveness across multiple devices and platforms
Collaborating with designers, product managers, and other stakeholders to understand project requirements and translate them into technical specifications
Implementing security measures and protocols to protect web applications from vulnerabilities
Integrating third-party services and APIs to enhance functionality and user experience
Optimizing web applications for maximum speed and scalability
Debugging and troubleshooting issues to ensure seamless performance
Keeping abreast of industry trends, best practices, and emerging technologies to continuously improve skills and contribute innovative ideas
Participating in code reviews, knowledge sharing sessions, and team meetings to foster collaboration and maintain code quality standards
Zwiększenie udziału Devire w obszarze usług outsourcingu personalnego, pracy tymczasowej czy zewnętrznego payrollu (projekty z obszaru non-IT) poprzez pozyskiwanie nowych Klientów oraz rozwój współpracy z dotychczasowymi Klientami
Rozpoznawanie i definiowanie potrzeb Klientów oraz doradztwo w zakresie proponowanych rozwiązań
Przygotowywanie ofert i prowadzenie rozmów handlowych
Negocjowanie warunków współpracy oraz utrzymywanie długofalowych relacji z Klientami
Odpowiedzialność za realizację wyznaczonych celów sprzedażowych
Monitorowanie i analizowanie danych rynkowych dotyczących segmentu klientów oraz działań konkurencji
Dzielenie się swoja wiedzą i oferowanie wsparcia merytorycznego dla współpracowników prowadzących projekty w obszarze Twojej specjalizacji
Będziesz odpowiadał za prowadzenie projektu deweloperskiego w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji. Do Twoich zadań należeć będzie zarządzanie budżetem inwestycji oraz harmonogramem, współpraca z GW, inspektorami nadzoru oraz pozostałymi uczestnikami procesu budowlanego. Do Twoich zadań należeć będzie kontakt z jednostkami samorządowymi w zakresie pozyskiwania niezbędnych zgód i decyzji administracyjnych, a także koordynacja zadań na samej budowie
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Specjalista ds. Logistyki
Warszawa
Wygasła: 09.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Organizacja wysyłek towarów płynnych (z krótką datą ważności) na terenie UE
Import oraz rozwój eksportu
Ścisła współpraca z działem handlowym,
Organizacja i dbałość o zagadnienia logistyczne związane z transportami drogą morską oraz lądową
Minimalizacja kosztów, opieka nad klientami w związku z podpisanymi umowami
Kontrola terminowości odbiorów oraz dostaw
Ścisła współpraca z agencjami celnymi
Rozszerzanie bazy dostawców usług - weryfikacja nowych podwykonawców, negocjowanie umów oraz ich podpisywanie
Organizowanie oraz weryfikowanie dokumentów wysyłkowych
Weryfikowanie reklamacji oraz niezgodności dostaw od strony logistycznej
Spearheading the initiation of New Product Development and orchestrating Product Launches across the CEE region
Facilitating internal dissemination of product innovations, focusing on their performance metrics
Crafting Unique Selling Propositions and Product Positioning strategies for both new and existing products
Collaborating with the Marketing Department to ensure validation of product information across communication platforms such as brochures, website content, and social media posts
Coordinating product-related communication between Sales and Marketing teams for seamless alignment
Managing coordination of 'Non-standard' and 'Make to Order' products with company's plants
Taking charge of internal and external product presentations and training sessions
Assisting the Claim Department by providing comprehensive information on product properties and performance
Monitoring sales performance across product categories and identifying potential business opportunities within each category
Contributing to the formulation of marketing strategies tailored to specific products and segments
Participating in Collection Meetings to represent the collective viewpoint, feedback, and requirements from the CEE region
Cultivating and analyzing customer relationships to discern evolving needs
Podejmowanie działań sprzedażowych- pozyskiwanie i i utrzymywanie kontaktu z Klientem,
Współpraca z innymi działami w firmie,
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
AP Accountant
Warszawa
Wygasła: 08.05.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
• Perform assigned Accounts Payable activities within PBS Poland
• Ensure adherence to the closing calendar for period-end P2P close
• Participates in implementation and maintenance of systems, processes, documentation, projects and programs used in the execution of P2P policies and practices
Assist the Corporate Account Sales Team directly through:
Crafting customer P&Ls and conducting other analytics to evaluate both new prospects and current business ventures
Offering suggestions regarding pricing, incentive schemes, and commercial policies to foster expansion
Collaborate closely with Corporate Account Sales associates to grasp and convey the repercussions of their sales endeavors, while also pinpointing avenues for boosting sales further
Perform intricate financial analyses
Furnish assistance, spontaneous reports, and analyses to both internal and external clientele
Spearhead initiatives for process enhancement and the implementation of optimal practices within the commercial finance unit
Undertake project assignments and diverse ad hoc analyses as necessary
Samodzielna praca rozliczana przez wykonanie planu zadań i wyniku, przy dużej swobodzie działania na co dzień
Dbałość o funkcjonowanie biznesu i zespołów poszczególnych sklepów w regionie. Monitorowanie poziomu zamówień, marży oraz obrotów w poszczególnych placówkach. Adekwatne reagowanie na różnorodne potrzeby poszczególnych biznesów
Leading execution of Domain (sub-category) Sourcing Strategies and ensure appropriate governance as well as contributing to the category savings targets globally and across all regions
Apply global policies, standards and processes including the agreed strategic sourcing process to deliver robust terms and conditions that manages Procurement’s service delivery and commercial risk
Lead global and geographic contract negotiations, vendor management and drive geographic continuous improvement initiatives for the assigned domain
Track, review and report on the category performance, plan implementation and use relevant information to determine opportunities for further improvement to category strategy definition and target setting
Manage long-term relationships with the global suppliers, define and initiate complexity reduction initiatives and standardisation programmes through involvement of all regions
To manage the risk to BAT through robust category strategies, sourcing & vendor management and by ensuring adherence to corporate compliance, platforms and policy
Assist the supplier custodian and contract owner in the resolution of escalated supplier issues and ensure appropriate supplier management and performance metrics have been agreed. If required, lead disputes with suppliers and secure appropriate outcomes
Determine the scope, scale and impact of any new products or services required. Assess the supply market for these requirements and reflect this in the category strategy and targets. Ensure any supplier or supply market innovations that are relevant to the business are communicated and reflected through changed business requirements
Provide strategic view of vendor contract and spends to senior management team in DBS functions and analysis of supplier proposals ensuring it is reflected into the business case
Facilitate, review and evaluate the execution of DBS strategies / and plans against current supplier portfolio as well as identify synergies and commonalities across projects/functions of suppliers in use and implement, manage all integrated vendor management governance across the DBS function
Review DBS costs against budgets; evaluating financial reports and addressing potential problems and support all contract drafting including change management, and support obtaining of contract approvals within delegated authority
Perform C2C processes including credit management, collections, disputes, cash application
Provide subject matter expertise to the junior C2C team members
Ensure adherence to the closing calendar for period-end C2C close
Participates in implementation and maintenance of systems, processes, documentation, projects and programs used in the execution of C2C policies and practices
Będziesz odpowiadał za nadzór i monitoring prac elektrycznych na prowadzonych inwestycjach przemysłowych i energetycznych. Do Twoich zadań należeć będzie koordynacja zespołów podwykonawczych, ścisła współpraca z kierownictwem projektu oraz pozostałymi uczestnikami prowadzonych inwestycji. Będziesz odpowiadał za jakość wykonywanych prac elektrycznych w zgodzie z obowiązującymi przepisami budowlanymi oraz założeniami projektu
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Office Assistant
Warszawa
Wygasła: 05.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
umowa o staż / praktyki
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Praca w dwóch warszawskich lokalizacjach
Codzienne wsparcie pracy recepcji
Obsługa podróży służbowych: zakup biletów lotniczych / PKP oraz rezerwacja hoteli (nie aż tak często, ale się zdarza, że gdzieś ktoś wyjeżdża)
Zamawianie materiałów biurowych (wiadomo, że kawy nie może zabraknąć w kuchni...)
Odpowiedzialność za wygląd przestrzeni biurowej i zgłaszanie usterek
Obsługa witualnego biura
Tworzenie umów i aneksów
Inne zlecone prace administracyjne (bo każdy dzień może przynieść coś nowego! chcemy żebyś był/a otwarty/a na nowe obowiązki i wyzwania dnia codziennego)
Execute assigned General Ledger accounting activities within PBS Poland, focusing on a specific cluster and potential countries/legal entities
Adhere to the guidelines outlined in the accounting manual, ensuring accurate cost center and profit center accounting, as well as the correct usage of GL accounts
Carry out journal entry bookings and perform account reconciliations, including intercompany account reconciliation
Contribute to the financial close reporting process in CFIN and actively participate in the completion of the month-end close procedures
Assist with US GAAP postings and support in the preparation of statutory filings (unless outsourced), ensuring compliance with applicable regulations and standards
Handle internal customer inquiries (ad hoc reporting, reconciliations), • Deliver services in accordance with agreed controls, policies, and procedures,
Identify opportunities for process improvements in quality and productivity, and participate in global/local RTR-related projects,
Actively participate in a project to implement a new ERP system,
Maintain relevant Work Instructions and process maps up to date,
Work closely with Financial Controller and RTR Team Leader,
Specjalista ds. Konsolidacji i Sprawozdawczości Finansowej
Gdynia
Wygasła: 05.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Współpraca z zespołem finansowym: specjalista ds. konsolidacji i sprawozdawczości finansowej, księgowość i controlling
Udział w zamknięciu miesiąca z uwzględnieniem spółek zależnych, w tym zagranicznych
Zbieranie i analiza wszystkich danych finansowych obejmujących bilans, P&L, rachunki przepływów pieniężnych, sprzedaż, zakupy oraz inne informacje dotyczące finansowej działalności firmy
Agregacja danych i harmonizacja różnic
Weryfikacja poprawności i zgodności danych z MSSF oraz wyjaśnienie różnic i eliminacja błędów
Analiza tendencji, wskaźników finansowych oraz wyjaśnianie istotnych odchyleń w stosunku do poprzednich okresów
Sporządzanie danych sprawozdawczych i sporządzanie skonsolidowanych danych w ujęciu miesięcznym i rocznym
Inicjowanie usprawnień procesów raportowania danych sprawozdawczych i zarządczych
Assessment and Enhancement of Travel Processes, Systems, and Policies:
Collaborate with relevant stakeholders to assess and enhance existing processes, systems, and policies, proposing and implementing changes organization-wide and devising the travel and procurement management strategy
Coordinate the implementation and enhancement of global preferred Travel Management Company (TMC) services and travel online booking tools worldwide, ensuring compliance
Supervise the operational performance and maintain high-level relationships with the global TMC
Supporting Sourcing Initiatives:
Provide input to Procurement for sourcing airline, hotel, car rental, and TMC services, including defining objectives, resources, timelines, specifications, and supplier selection criteria
Aid in identifying cost-saving opportunities for Procurement negotiations with suppliers
Foster collaborative relationships with key procurement category managers
Supplier Relationship Management Support:
Establish and refine the travel strategy to align with business objectives
Define vendor performance indicators, monitor regularly, and develop action plans for improvement
Implement cost and demand-related metrics to drive savings and efficiency improvements
Regularly report on cost savings, cost avoidance, and other relevant KPIs
Maintain strong relationships with travel suppliers and address issues promptly
Collaborate with Global SH&E to mitigate travel-related risks and ensure crisis protocols are in place
Promote sustainable travel practices within the program
Odpowiedzialność za zwiększenie zaangażowania Klientów poprzez budowę zaawansowanych procesów personalizacji
Prowadzenie projektów związanych z personalizacją - generowanie pomysłów, prowadzenie ustaleń biznesowych z innymi jednostkami, podsumowanie, wyciąganie wniosków i rekomendowanie usprawnień we wdrażanych działaniach
Projektowanie procesów komunikacji z klientem dopasowanych do ich potrzeb i w oparciu o dane na ich temat oraz wdrażanie w systemie CRM
Przygotowywanie wymagań/specyfikacji do wdrożenia zmian w systemie personalizacji CRM (w tym real-time), analiza proponowanych rozwiązań, testy
People & Culture Manager (HR Coordinator/ Generalist)
Bydgoszcz
Wygasła: 03.05.2024
full-time
umowa o pracę
full office work
manager / supervisor
Obowiązki:
Coaching and Development: Act as a coach to store management, facilitating team growth, and challenging practices in a constructive manner
Succession Planning: Manage succession plans for store colleagues and oversee in-store recruitment procedures, ensuring compliance and best practices
Learning Culture Implementation: Implement a learning culture within the store through self-development initiatives, feedback mechanisms, and effective management of in-store training
HR Process Improvement: Utilize store systems and records to advise on HR processes, driving improvements in performance
Partnership with Store Manager: Collaborate with the Store Manager to achieve business objectives by leveraging the P&C function and serving as a role model for the team
Recruitment:
Responsible for end-to-end recruitment process, advertising vacancies, and conducting interviews
Forge relationships with local educational institutions to attract top talent
Ensure compliance with employment legislation and manage succession plans
Training:
Lead the management and development of the P&C team, providing coaching and feedback
Ensure compliance with company policies and procedures, including legislative requirements
Deliver training to the Management Team on HR matters, legislative requirements, and company policies
People Management:
Lead and motivate the team to achieve company standards
Champion colleague engagement and optimize team morale
Ensure compliance with company policies and conduct Employee feedbacks
Operating Standards:
Ensure compliance with operational standards, staffing, budgets, and pay policies
Oversee payroll functions, including timekeeping and absence management
Manage disciplinary and grievance procedures by coaching and supporting managers
Environment, Health & Safety:
Maintain a safe working environment in accordance with relevant legislation
Ensure Health and Safety training is conducted regularly and first aiders are trained
Ensure all Store Management are trained in security procedures
Security:
Ensure colleagues are aware of company security policies
Młodszy Specjalista ds. wsparcia windykacji flotowej
Warszawa
Wygasła: 02.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
umowa zlecenie
praca hybrydowa
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
1.Obsługa wezwań do zapłaty/upomnień windykacyjnych w tym przygotowywanie i wysyłka ich do klientów;
2.Przygotowanie i wysłanie dyspozycji księgowych (sparowania wpłat);
3.Prowadzenie rozmów i negocjacji z przedstawicielami spółek odpowiedzialnymi za płatności (np. księgowa) w zakresie odzyskania należności przeterminowanych w trybie pozasądowym:
• udzielanie informacji dot. stanu zadłużenia oraz ustalanie terminów spłaty,
• kontrola terminowości i wysokości zadeklarowanych wpłat przez osobę odpowiedzialną za płatności spółki,
4.Rejestracja w aplikacji oraz w systemie operacyjnym kartotek klientów, dokonywanie zmian w kartotekach klientów/ bazach teleadresowych, zmiany, terminu płatności, spłaty częściowej lub całkowitej
Coordinate and comply with local reporting and tax requirements
Monthly closing activities: correctness, completeness, accuracy and timeliness of monthly reporting;
Compliance with local reporting, filing of tax, VAT, CIT, and other tax returns, with support from external vendors and advisors as needed, and advising the business department as an expert in the field
Prepare and/or coordinate statistical reporting and internal/external reporting
Prepare, coordinate, and finalize annual statutory reporting and external audits
Support business control in budgeting and forecasting processes
Continuous improvement initiatives and coordination of standardization and harmonization programs in the R2R area (together with GPO and other GBS departments)
Identification of robotics and process automation opportunities
Create and implement improved financial processes
Participate in and prepare for internal audits
Develop and document business processes and accounting policies to maintain and strengthen internal controls
Bookkeeping according to Polish Accounting Act and Tax Regulations
Completing of all tax (e.g. VAT, CIT), statistics, other declarations and reports for external institutions (Tax Office, Polish National Bank, Central Statistical Office) and internal purposes
Preparation of the annual report
Participating in transfer pricing documentation preparation
Cooperation with auditors, law firm, control authorises
Constant cooperation with the company’s management in terms of financial planning, new tax regulations, necessary improvements
Supervision and coordination of the work of the accounting department
Supporting the Management Board in business decisions
Develop and implement innovative regulatory reporting software to support various global regulatory requirements, essential for meeting external regulatory obligations
Tackle complex big data challenges, ensuring data accuracy while handling millions of rows daily
Discover optimal methods for aggregating and presenting data to users, transitioning into a data scientist role
Utilize Java, Spring, Spark, and Scala technologies to create efficient data processing services within a data lake environment
Foster relationships with end users to grasp business needs and propose enhancements to existing tools and procedures
Attain a deep understanding of financial instruments across diverse asset classes, spanning from high-volume FX trades to intricate Commodities, Credit, Equities, and Interest Rate derivatives
Reporting Specialist (Statutory & Tax) with German
Warszawa
Wygasła: 27.04.2024
full-time
umowa o pracę
kontrakt B2B
home office work
senior specialist (Senior)
Obowiązki:
Prepare annual financial statements according to German GAAP or other European GAAP,
Cooperate with local external statutory auditors,
Participation in knowledge transfer of finance and tax reporting of German entities,
Participate in more complex accounting which require proper interpretation and application of local accounting principles (mergers, liquidations, reorganizations etc.)
Preparation of statistical reports to National Banks, cooperate with external tax providers and internal tax department in preparation of VAT, Intrastat and corporate income tax returns
Opracowanie strategii badawczo-rozwojowej dla systemów medycznych w produktach elektronicznych wykorzystujących RF
Opracowanie technologii, procesów, koncepcji produktów, a także testowanie i walidacja w zakresie jakości i funkcjonalności
Wsparcie w pracach technicznych: kompletowanie i ocena specyfikacji technicznych, wsparcie w badaniach, adaptacja istniejących produktów lub tworzenie nowych koncepcji
Współpraca z zespołem R&D z centrali oraz z lokalnymi działami inżynierii procesu, produktu, testu i jakości
Współpraca z działem sprzedaży oraz z klientami zagranicznymi
Maintaining payroll information by collating, calculating and entering data
Updating payroll records by entering any changes to employee information or benefits such as job title changes, exemptions and saving deductions
Preparing reports that include summaries of earnings, tax deductions, leave, compassionate leave and non-taxable wages
Overseeing payroll liabilities by determining employee taxes, including federal and state income and social security tax, and calculating employer’s payments for social security, unemployment and worker’s compensation
Resolving payroll discrepancies and answering any employee payroll queries
Maintaining all payroll operations according to company policies and procedures
Collect daily, weekly or monthly timesheets from the various systems
Coordinate bonuses calculations and allowances
Cooperate with the local payroll vendors to oversee employees’ compensation by the end of each pay cycle using payroll software in a timely manner
Distribute payment statements and gather pay slips (digital or paper)
Report on payroll expenses
Ensure wages and tax withholdings comply with regulations per region/country
Enter new employees’ data (e.g. bank accounts and tax identification numbers) into internal databases
Answer questions about compensation, benefits, taxes and insurance deductions
Certyfikacja i/lub odrzucenie serii niesterylnych produktów leczniczych
Weryfikacja dokumentacji wytwarzania serii produktów leczniczych
Weryfikacja raportów z rocznego przeglądu jakości produktów leczniczych
Weryfikacja umów jakościowych dla produktów leczniczych wytwarzanych kontraktowo
Prowadzenie szkoleń wewnętrznych
Przeprowadzanie audytów wewnętrznych oraz audytów zewnętrznych kontrahentów
Udział w inspekcjach farmaceutycznych
Aktywny udział w głównych procesach jakościowych takich jak kontrola zmian, odchylenia, reklamacje produktów leczniczych, kwalifikacja dostawców, walidacje procesów wytwórczych, wstrzymania/wycofania
Doskonalenie Farmaceutycznego Systemu Jakości
Tworzenie i aktualizacja Standardowych Procedur Operacyjnych i Instrukcji Postępowania
Przygotowanie zeznań podatkowych, list sprzedaży UE oraz deklaracji Intrastat
Badanie i analiza danych oraz weryfikowania zgodności danych podatkowych
Koordynowanie i analiza informacji niezbędnych do przygotowania zeznań lub szacunków oraz przygotowywanie dokumentów z zachowaniem odpowiednich terminów
Wspomaganie pozostałych działów w prowadzeniu i bilansowaniu kont związanych z podatkami
Przegląd dokumentów (w tym faktur) pod kątem zgodności
Aktywny udział w procesie rozwoju produktu od fazy ofertowej po uruchomienie produkcji,
Opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w projektach z zakresu lamp tylnych/reflektorów,
Samodzielne tworzenie modeli 3D elementów oświetlenia zewnętrznego pojazdów w systemach CAD, takich jak CATIA i NX,
Tworzenie kompleksowej dokumentacji rysunkowej elementów oświetlenia,
Udzielanie wsparcia wiedzą techniczną innym członkom zespołu w codziennej pracy projektowej,
Sprawdzanie zgodności projektu z wymaganiami homologacyjnymi i wykonalnością produktu,
Uczestnictwo w pracach zespołu projektowego, w tym analiza ryzyka procesu (DFMEA), optymalizacja kosztów (VA/VE), analiza przyczyn źródłowych (Root Cause Analysis) oraz benchmarking,
Zarządzanie procesem zmiany i wdrażanie modyfikacji konstrukcyjnych w istniejących produktach
Provide overall leadership and strategic direction to Customer Service team
Ensure the highest level of Customer Service is provided to our Customers through the development and maintenance of Order Fulfillment Best Practices
Evaluates performance and productivity in accordance with SLA/KPI service levels for Customer Service team and works with the entire Supply Chain and Sales organizations to maximize results
Accountable for the implementation of Process Improvements strategies, standards, and delivery goals for Customer Service team
Interface with customer buyers as well as Sales, Finance, Materials Management and Distribution/ Logistics functions to enforce Sales Policies, resolve issues, and align service and financial strategies
Zarządzanie podległym zespołem pracowników (ok. 500 os.) poprzez planowanie i realizację zatrudnienia oraz regularne oceny pracownicze, wynikające z aktualnych potrzeb produkcyjnych oraz rozwoju zakładu
Zapewnienie ciągłości procesu produkcyjnego
Terminowe wykonywanie planów produkcyjnych przy zachowaniu określonych standardów jakościowych i wydajnościowych
Identyfikacja i korygowanie kluczowych wskaźników operacyjnych
Zapewnienie niezbędnych zasobów do realizacji produkcji zgodnie z harmonogramem
Przestrzeganie przepisów oraz zasad BHP, PPOŻ, HACCP oraz innych regulacji wewnętrznych, jak i zewnętrznych
Zarządzanie budżetem i podejmowanie odpowiednich działań w celu optymalizacji kosztów i utrzymania ustalonych parametrów, zarządzanie bezpieczeństwem, jakością, wydajnością i standardami operacyjnymi w ramach budżetu, inicjowanie projektów
Wdrażanie narzędzi Lean Manufacturing - opracowywanie i wdrażanie strategii ciągłego doskonalenia w zakładzie oraz działań rozwojowych niezbędnych do osiągnięcia założonych celów
Support the Director in ensuring that indirect tax deadlines are respected, taking care of all requests from VAT and statistical authorities, and maintaining contacts with tax authorities,
Gathering all the necessary information for the various VAT returns, statistical reports, European Sales Listings and other reports,
Prepare and submit VAT returns, statistical reports, European Sales Listings and reconciliations with detailed manipulation and analysis of SAP data for legal entities in the EU VAT registered countries,
Support the VAT compliance coordinator in ensuring the payment of all indirect taxes for the legal entities for which the VAT accountant is responsible,
Run the AR exception reports and follow-up with the business groups in case an incorrect invoice is issued,
Application of the tax code on exception invoices which cannot be posted by the automated AP tax code determination process,
Support the Director in the relations with internal and external auditors, and operate as focal point between finance and external fiscal advisors in the preparation of all fiscal documentation,
Ensure the correctness and the updating of the fiscal archive
Instalacja, uruchamianie, konserwacja i naprawa sortowników opartych na czujnikach w bazach instalacyjnych;
Zapewnienie maksymalnej wydajności systemów sortujących w terenie;
Udzielanie wsparcia technicznego klientom poprzez odpowiedzi na pytania;
Optymalizacja systemów / procesów sortowania;
Dokumentowanie przeprowadzonych napraw, konserwacji i diagnoz oraz przygotowywanie raportów serwisowych;
Współpraca z działem technicznym i inżynieryjnym w celu zgłaszania problemów, rekomendowania usprawnień i dostosowywania procedur serwisowych, tworzenie instrukcji;
Dostarczanie informacji z rynku, aby ciągle poszukiwać nowych możliwości dla klientów
Senior Recruitment Consultant / Principal Consultant
Katowice
Wygasła: 21.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
kontrakt B2B
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Rekrutacja - realizacja projektów rekrutacyjnych (end2end) dla naszych Klientów na stanowiska white collars
Business Development - zwiększenie udziału Devire w obszarze rekrutacji stałych w podległej specjalizacji poprzez rozwój współpracy z dotychczasowymi Klientami oraz pozyskiwanie nowych
Prowadzenie poszukiwań najlepszych Kandydatów z rynku (metodami search & selection, direct search, etc.)
Profesjonalna obsługa naszych Klientów, m.in. przygotowywanie raportów, dokumentacji, doradztwo, itp