Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (150)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 150 )
Specjalista ds. Należności
plac Rodła 9, Szczecin
Wygasła: 20.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami, które pomogą w uregulowaniu przez nich zaległych płatności
Aktywne kontaktowanie się z klientami w celu negocjacji spłaty zaległych płatności oraz w razie potrzeby udzielenie klientowi porady, niezbędnej do uregulowania płatności
Identyfikowanie zaległych płatności klientów
Utrzymywanie pozytywnych relacji z kolegami i koleżankami w całej organizacji
Znajomość i działanie zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi procesami i politykami kredytowymi naszej firmy
Młodszy specjalista ds. obsługi klienta (Dział Viking)
Plac Rodła 9, Szczecin
Wygasła: 18.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
praca hybrydowa
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
Kontakt w języki angielskim z agentami portowymi na całym świecie celem pozyskania danych potrzebnych do oszacowania kosztów zawinięcia statku do portu
Weryfikacja ostatecznych kosztów pod kątem ich zgodności z otrzymanymi wytycznymi, taryfami i zawartymi z klientem umowami
Organizowanie płatności od Klienta do lokalnych portów, we współpracy z innymi zespołami
Budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez profesjonalny kontakt ze wszystkimi stronami zaangażowanymi w proces
Rejestrowanie zapytań ofertowych oraz zamówień na produkty związane z branżą morską (otrzymujemy je od klientów z Niemiec, Polski oraz krajów nadbałtyckich) oraz ich weryfikacja pod względem poprawności i kompletności danych
Kontakt z klientami lokalnych oddziałów naszej spółki (pozyskanie niezbędnych szczegółów dotyczących zamówień, informowanie o zmianach/wymaganiach w zamówieniach etc.)
Sprawdzanie możliwości dostaw w portach na całym świecie
Wyszukiwanie i aktywne korzystanie z informacji zawartych w systemie, w celu weryfikacji niestandardowych zamówień składanych przez klientów
Ścisła współpraca z lokalnymi oddziałami naszej spółki na świecie oraz z zespołami Order Processing Centre z Kuala Lumpur i Rio de Janeiro
Wprowadzanie do systemu faktur dotyczących realizacji usług dla naszych klientów (armatorów statków), obejmujących uzupełnienie kwoty, waluty, podatku, podwykonawcy, rodzaju usługi
Weryfikacja poprawności danych zawartych w otrzymanych fakturach
Przygotowywanie cotygodniowych list kontrolnych, zawierających informacje o brakujących fakturach i dystrybucja do lokalnych agencji morskich
Przygotowywanie i dystrybucja faktury zbiorczej dla klienta za zrealizowane usługi oraz uzupełnianie danych w systemach klienta wg określonych wskaźników efektywności
Współpraca z agentami morskimi oraz pracownikami działu finansów z całego świata
Verifying supplier accounts by reconciling supplier monthly statements
Responding to queries and resolving any issues during the transaction handling
Ensuring daily operations are carried out according to set targets and deadlines
Ensuring best practice across all accounts receivable tasks by maintaining current process documentation (i.e. visio, WI, guidelines) and taking part in process improvements
Executing payment on a timely manner and accurately as per KPI and in compliance with service level agreements, company policies, procedures and controls
Reviewing monthly reconciliation and performing month-end tasks
Bank Statement processing and matching payments against open items
Generating and sending out invoices
Reconciliation of AR accounts and discrepancies clarification
Ensuring daily operations are carried out according to set targets and deadlines
Taking part in transitions from other WSS regions – as part of transition into GBS
Ensuring best practice across all accounts receivable tasks by maintaining current process documentation (i.e. visio, WI, guidelines) and taking part in process improvements
Verifying supplier accounts by reconciling supplier monthly statements
Responding to queries and resolving any issues during the transaction handling
Ensuring daily operations are carried out according to set targets and deadlines
Ensuring best practice across all accounts receivable tasks by maintaining current process documentation (i.e. visio, WI, guidelines) and taking part in process improvements
Executing payment on a timely manner and accurately as per KPI and in compliance with service level agreements, company policies, procedures and controls
Reviewing monthly reconciliation and performing month-end tasks
Bank Statement processing and matching payments against open items
Generating and sending out invoices
Reconciliation of AR accounts and discrepancies clarification
Ensuring daily operations are carried out according to set targets and deadlines
Taking part in transitions from other WSS regions – as part of transition into GBS
Ensuring best practice across all accounts receivable tasks by maintaining current process documentation (i.e. visio, WI, guidelines) and taking part in process improvements
Wprowadzanie do systemu faktur dotyczących realizacji usług dla naszych klientów (armatorów statków), obejmujące uzupełnienie kwoty, waluty, podatku, podwykonawcy, rodzaju usługi
Weryfikacja poprawności danych zawartych w otrzymanych fakturach
Przygotowywanie cotygodniowych list kontrolnych, zawierających informacje o brakujących fakturach i dystrybucja do lokalnych agencji morskich
Przygotowywanie i dystrybucja faktury zbiorczej dla klienta za zrealizowane usługi oraz uzupełnianie danych w systemach klienta wg określonych wskaźników efektywności
Współpraca z agentami morskimi oraz pracownikami działu finansów z całego świata
Udział w spotkaniach działu, w celu omówienia wskaźników efektywności dla poszczególnych krajów oraz w telekonferencjach z lokalnymi agencjami morskimi w celu wzmocnienia współpracy i poprawy efektywności wykonywanych zadań
Independently leading projects of varying size, including projects related to Finance Shared Service (FSS) among Wilhelmsen entities all over the world
Keeping track of project progress, reporting and dispensing information to the project
Identifying and qualifying improvement opportunities and translating strategy into actionable plans
Advising senior management on business/project issues and decisions
Digitalization, optimization, innovation, process automation and organizational changes – we promote culture of continuous improvement
Creating and maintaining comprehensive project documentation, plans and reports and following up on important actions and decisions from meetings
Coordinating the transition of new processes into the shared service center and local implementation of supporting systems
Rejestrowanie zapytań ofertowych oraz zamówień na produkty związane z przemysłem morskim i stoczniowym, otrzymanych od klientów z całego świata
Weryfikacja zapytań ofertowych/zamówień pod względem poprawności i kompletności danych
Weryfikacja możliwości dostaw w portach na całym świecie
Wyszukiwanie i aktywne korzystanie z informacji zawartych w systemie, w celu weryfikacji niestandardowych zamówień składanych przez klientów
Emailowy kontakt z klientami lokalnych oddziałów Wilhelmsen Ships Service (pozyskanie niezbędnych szczegółów dotyczących zamówień, informowanie o zmianach/wymaganiach w zamówieniach etc.)
Ścisła współpraca z lokalnymi oddziałami Wilhelmsen Ships Service na świecie oraz z zespołami Order Processing Centre z Kuala Lumpur i Rio de Janerio
Rejestrowanie zapytań ofertowych oraz zamówień na produkty związane z przemysłem morskim i stoczniowym, otrzymanych od klientów z całego świata
Weryfikacja zapytań ofertowych/zamówień pod względem poprawności i kompletności danych
Weryfikacja możliwości dostaw w portach na całym świecie
Wyszukiwanie i aktywne korzystanie z informacji zawartych w systemie, w celu weryfikacji niestandardowych zamówień składanych przez klientów
Emailowy kontakt z klientami lokalnych oddziałów Wilhelmsen Ships Service (pozyskanie niezbędnych szczegółów dotyczących zamówień, informowanie o zmianach/wymaganiach w zamówieniach etc.)
Ścisła współpraca z lokalnymi oddziałami Wilhelmsen Ships Service na świecie oraz z zespołami Order Processing Centre z Kuala Lumpur i Rio de Janerio
Rejestrowanie zapytań ofertowych oraz zamówień na produkty związane z przemysłem morskim i stoczniowym, otrzymanych od klientów z całego świata
Weryfikacja zapytań ofertowych/zamówień pod względem poprawności i kompletności danych
Weryfikacja możliwości dostaw w portach na całym świecie
Wyszukiwanie i aktywne korzystanie z informacji zawartych w systemie, w celu weryfikacji niestandardowych zamówień składanych przez klientów
Emailowy kontakt z klientami lokalnych oddziałów Wilhelmsen Ships Service (pozyskanie niezbędnych szczegółów dotyczących zamówień, informowanie o zmianach/wymaganiach w zamówieniach etc.)
Ścisła współpraca z lokalnymi oddziałami Wilhelmsen Ships Service na świecie
Współpraca z zespołami Order Processing Centre z Kuala Lumpur i Rio de Janerio
Budowa bliskich relacji z kolegami i koleżankami z zespołu oraz współpracownikami z całego świata
Responsible for the effective coordination of assigned port calls
Advice on selection of sub contractors including submission of competitive quotations, as required
Ensure compliance with Sub Agency processes, standards and procedures, including correct use of the operating system (WASP)
Ensure proper monitoring of the vessel movements within assigned sites
Ensure correct amount of pre-funding are received or the correct level of authority has approved any deviation, prior to performing the Port Call. Same to be ensured when additional funding required prior vessel’s sailing
Establish and maintain vessel’s records and ensure that all transactional systems are updated real time
Ensure proactive, efficient and timely communication at all times
Report leads, business opportunities and relevant port updates observed to Manager
Monitor and record expenses that arises during vessels’ port call
Proactively follow up, check and approve supplier’s invoices
Ensure cost effectively Vessel Operations
Comply with WPS PPE Standard when working in ports/onboard vessels
QHSSE matters in own function – use of Take 5 as appropriate
Provide input to improve the operational and cost efficiency of the port call
End User Training – identify needs, arrange trainings, and liaise with IT Communication and Training manager through online and physical training courses
Local Contracts – follow up with local vendor, identify needs and renewal cycle, liaise with BA&VM
Ensure local support to applications, network management, server management, order fulfilment, IT governance and security
Local Deskside Support as well as assist 1st Line support team if or when required, act as a 2nd. Line, identify recurring issues/ problems and automation opportunities and report to IT Support Delivery Manager
Monitor user satisfaction scores, identify improvement potential
Ensure all incident and request registered in global helpdesk system is handled according to GBS SLA/GSM principles and guidelines
Responsible for the effective coordination of assigned port calls
Advice on selection of contractors for goods and services provided to principals, including submission of competitive quotations, as required
Ensure compliance with Ships Agency processes, standards and procedures, including correct use of the operating system (WASP)
Ensure mandatory use of WASP as reporting tool in compliance with the SOP
Ensure proper monitoring of the vessel movements within assigned sites
Ensure correct amount of pre-funding are received or the correct level of authority has approved any deviation, prior to performing the Port Call. Same to be ensured when additional funding required prior vessel’s sailing
Establish and maintain vessel’s files and ensure that all transactional systems are updated real time
Ensure proactive, efficient and timely communication at all times
Report leads, business opportunities and relevant port updates observed to Manager
Monitor and record expenses that arises during vessels’ port call
Proactively follow up, check and approve supplier’s invoices
Ensure cost effectively Vessel Operations
QHSSE matters in own function – use of Take 5 as appropriate
Provide input to improve the operational and cost efficiency of the port call
Starting out you will get a product, which you can learn on, together with our product owner, designers, and other developers
Work closely with product owners, designers and other developers to develop and improve the product
Operate what you build – together with a team
Software engineering in general, i.e. write code, write tests, create build pipelines, secure applications and infrastructure
Be a human & a good colleague as well as a developer, i.e. meet with internal stakeholders, understand their needs, discuss solutions with other people, help those who need it, and most importantly have fun
Help us improve what we are currently doing as a team effort. We make mistakes all the time, and so will you, but working together we can get better
Be part of the team that sits with strong technical abilities and helps drive the company forward by applying that knowledge
Wprowadzanie do systemu faktur dotyczących realizacji usług dla naszych klientów (armatorów statków), obejmujące uzupełnienie kwoty, waluty, podatku, podwykonawcy, rodzaju usługi
Weryfikacja poprawności danych zawartych w otrzymanych fakturach
Przygotowywanie cotygodniowych list kontrolnych, zawierających informacje o brakujących fakturach i dystrybucja do lokalnych agencji morskich
Przygotowywanie i dystrybucja faktury zbiorczej dla klienta za zrealizowane usługi oraz uzupełnianie danych w systemach klienta wg określonych wskaźników efektywności
Współpraca z agentami morskimi oraz pracownikami działu finansów z całego świata
Udział w spotkaniach działu, w celu omówienia wskaźników efektywności dla poszczególnych krajów oraz w telekonferencjach z lokalnymi agencjami morskimi w celu wzmocnienia współpracy i poprawy efektywności wykonywanych zadań
Rejestrowanie zapytań ofertowych oraz zamówień na produkty związane z przemysłem morskim i stoczniowym, otrzymanych od klientów z całego świata
Weryfikacja zapytań ofertowych/zamówień pod względem poprawności i kompletności danych
Weryfikacja możliwości dostaw w portach na całym świecie
Wyszukiwanie i aktywne korzystanie z informacji zawartych w systemie, w celu weryfikacji niestandardowych zamówień składanych przez klientów
Emailowy kontakt z klientami lokalnych oddziałów Wilhelmsen Ships Service (pozyskanie niezbędnych szczegółów dotyczących zamówień, informowanie o zmianach/wymaganiach w zamówieniach etc.)
Ścisła współpraca z lokalnymi oddziałami Wilhelmsen Ships Service na świecie
Współpraca z zespołami Order Processing Centre z Kuala Lumpur i Rio de Janerio
Budowa bliskich relacji z kolegami i koleżankami z zespołu oraz współpracownikami z całego świata
Rejestrowanie zapytań ofertowych oraz zamówień na produkty związane z przemysłem morskim i stoczniowym, otrzymanych od klientów z całego świata
Weryfikacja zapytań ofertowych/zamówień pod względem poprawności i kompletności danych
Weryfikacja mozliwości dostaw w portach na całym świecie
Wyszukiwanie i aktywne korzystanie z informacji zawartych w systemie, w celu weryfikacji niestandardowych zamówień składanych przez klientów
Emailowy kontakt z klientami lokalnych oddziałów Wilhelmsen Ships Service (pozyskanie niezbędnych szczegółów dotyczących zamówień, informowanie o zmianach/wymaganiach w zamówieniach etc.)
Ścisła współpraca z lokalnymi oddziałami Wilhelmsen Ships Service w Europie i Afryce
Współpraca z zespołami Order Processing Centre z Kuala Lumpur i Rio de Janerio
Budowa bliskich relacji z kolegami i koleżankami z zespołu oraz współpracownikami z całego świata
Wyszukiwanie oraz zamawianie części zamiennych produktów z branży morskiej
Nawiązywanie oraz utrzymywanie kontaktów z dostawcami z różnych krajów
Przygotowywanie dla klienta ofert zawierających informacje o kosztach oraz warunkach realizacji dostaw
Aktywne pozyskiwanie wszelkich informacji niezbędnych do zrealizowania zamówienia
Monitorowanie ofert i zamówień oczekujących na zatwierdzenie realizacji
Bieżąca rejestracja w systemie nowych produktów, zmiana statusu produktów już zarejestrowanych
Współpraca z działami: obsługi klienta, operacji oraz magazynem w celu zapewnienia najwyższych standardów realizacji zapytań oraz zamówień składanych przez klientów
Weryfikacja poprawności faktur otrzymanych od dostawców
Ensure local implementation of Wilhelmsen global HR policies, processes, and tools. Support local management on personnel related topics for all divisions/functions. Conduct personnel administration in regard to HR processes, personnel files, Wilhelmsen personnel system and other relevant employee documentation. Proactively implement and ensure compliance to local laws, rules, and regulations
The position reports either to the HR Manager in the relevant country and cooperates closely with other local and regional HR roles as well as members of the local management team
Main responsibilities
• Ensure implementation and compliance to the global People Processes (recruit, onboard, develop competence, manage performance, and exit)
• Execute HR processes and activities as outlined in the GBS HR Service Catalogue
• Provide advice and support to local management and employees on personnel-related topics
• Execute all required administrative tasks related to employees
• Ensure compliance with local employment laws and regulations
• Administrate sick leave and absenteeism
• Conduct regulatory/statutory reporting of incidents to the authorities
Responsible for the effective coordination of assigned port calls
Advice on selection of contractors for goods and services provided to principals, including submission of competitive quotations, as required
Ensure compliance with Ships Agency processes, standards and procedures, including correct use of the operating system (WASP)
Ensure mandatory use of WASP as reporting tool in compliance with the SOP
Ensure proper monitoring of the vessel movements within assigned sites
Ensure correct amount of pre-funding are received or the correct level of authority has approved any deviation, prior to performing the Port Call. Same to be ensured when additional funding required prior vessel’s sailing
Establish and maintain vessel’s files and ensure that all transactional systems are updated real time
Ensure proactive, efficient and timely communication at all times
Report leads, business opportunities and relevant port updates observed to Manager
Monitor and record expenses that arises during vessels’ port call
Proactively follow up, check and approve supplier’s invoices
Ensure cost effectively Vessel Operations
QHSSE matters in own function – use of Take 5 as appropriate
Provide input to improve the operational and cost efficiency of the port call
Wprowadzanie do systemu faktur dotyczących realizacji usług dla naszych klientów (armatorów statków), obejmujące uzupełnienie kwoty, waluty, podatku, podwykonawcy, rodzaju usługi
Weryfikacja poprawności danych zawartych w otrzymanych fakturach
Przygotowywanie cotygodniowych list kontrolnych, zawierających informacje o brakujących fakturach i dystrybucja do lokalnych agencji morskich
Przygotowywanie i dystrybucja faktury zbiorczej dla klienta za zrealizowane usługi oraz uzupełnianie danych w systemach klienta wg okreslonych wskaźników efektywności
Współpraca z agentami morskimi oraz pracownikami działu finansów z całego świata
Udzial w spotkaniach działu, w celu omówienia wskaźników efektywności dla poszczególnych krajów oraz w telekonferencjach z lokalnymi agencjami morskimi w celu wzmocnienia współpracy i poprawy ektywności wykonywanych zadań
Overall responsible for the management of the sub agents within the specific territory
Ensure that Sub Agency performance and service quality is according to Sub Agency Standard Operating Procedures (Sub Agent SOP)
Pro-actively identify new means of achieving cost savings, including vendor discounts on behalf of the principal
Selecting, appointing, and evaluating Sub Agents, vendors and suppliers, ensuring compliance with WSS Safety, Operational and procurement governance requirements
Actively identify new business and sales opportunities in the territory/country and work with Ships Agency sales to promote local ports towards customers
Ensure profitable port operations by increasing revenue, whilst driving efficiencies to control costs
Ensure correct amount of pre-funding is received, or the correct level of authority has approved any deviation, prior to performing the port call, in line with the Chart of Authority. Same to be ensured when additional funding required prior vessel’s sailing
Ensure procedures relevant to Disbursement Accounts production are implemented and optimized
Ensure efficient and competent resources within Sub Agency operations team
Ensure onboarding and regular training is conducted for all employees
Overall Ships Agency QHSSE compliance within assigned Territory and use of Take 5 as appropriate
Responsible for supporting and ultimately driving the collection of spot port call receivables
After departure analyze the port call and communicate to the customer the provided added value
- Zamawianie niestandardowych produktow z branży morskiej:
* Nawiązywanie oraz utrzymywanie kontaktów z dostawcami z różnych krajów
* Przygotowywanie dla klienta ofert zawierających informacje o kosztach oraz warunkach realizacji dostaw
* Aktywne pozyskiwanie wszelkich informacji niezbędnych do zrealizowania zamówienia
- Monitorowanie ofert i zamówień oczekujących na zatwierdzenie realizacji
- Bieżące rejestracja w systemie nowych produktów
- Współpraca z działami: obsługi klienta, operacji oraz magazynem w celu zapewnienia najwyższych standardów realizacji zapytań oraz zamówień składanych przez klientów
- Weryfikacja poprawności faktur otrzymanych od dostawców
Wprowadzanie do systemu faktur dotyczących realizacji usług dla naszych klientów (armatorów statków), obejmujące uzupełnienie kwoty, waluty, podatku, podwykonawcy, rodzaju usługi
Weryfikacja poprawności danych zawartych w otrzymanych fakturach
Przygotowywanie cotygodniowych list kontrolnych, zawierających informacje o brakujących fakturach i dystrybucja do lokalnych agencji morskich
Przygotowywanie i dystrybucja faktury zbiorczej dla klienta za zrealizowane usługi oraz uzupełnianie danych w systemach klienta wg okreslonych wskaźników efektywności
Współpraca z agentami morskimi oraz pracownikami działu finansów z całego świata
Udzial w spotkaniach działu, w celu omówienia wskaźników efektywności dla poszczególnych krajów oraz w telekonferencjach z lokalnymi agencjami morskimi w celu wzmocnienia współpracy i poprawy ektywności wykonywanych zadań
Rejestrowanie zapytań ofertowych oraz zamówień na produkty związane z przemysłem morskim i stoczniowym, otrzymanych od klientów z całego świata
Weryfikacja zapytań ofertowych/zamówień pod względem poprawności i kompletności danych
Weryfikacja mozliwości dostaw w portach na całym świecie
Wyszukiwanie i aktywne korzystanie z informacji zawartych w systemie, w celu weryfikacji niestandardowych zamówień składanych przez klientów
Emailowy kontakt z klientami lokalnych oddziałów Wilhelmsen Ships Service (pozyskanie niezbędnych szczegółów dotyczących zamówień, informowanie o zmianach/wymaganiach w zamówieniach etc.)
Ścisła współpraca z lokalnymi oddziałami Wilhelmsen Ships Service w Europie i Afryce
Współpraca z zespołami Order Processing Centre z Kuala Lumpur i Rio de Janerio
Budowa bliskich relacji z kolegami i koleżankami z zespołu oraz współpracownikami z całego świata
Liaising with key stakeholders in the organization to advance understanding and performance of our pricing practices
Provide to the Sales team pricing information for tender submissions
Ensure that prices are in line with pricing policy and trigger discussions to maximize value retained in the business
Use historical and market-based data to propose price level for tenders that both maximize the chance of winning the business and optimize margin
Execute advanced and in-depth pricing analysis for certain product categories, including performance monitoring, price elasticity modelling, leakage control and make a proposal to the business
Create presentations and present findings to key decision-makers
Other activities linked to project work may be requested in this function
Perform all aspects of Workday system administration, including but not limited to, business process configuration, integration set-up, and security maintenance
Provide expertise in multiple Workday modules, including but not limited to HCM, Recruiting, Talent & Performance, Learning, Compensation, Advanced Compensation, Time Tracking and Absence
Create report and dashboard solutions within Workday and partner with HR and key stakeholders to optimize existing reports
Responsible for delivering Workday technology solutions that align with business strategies, while enabling efficiency, and promoting cross-company collaborative innovation
Collaborate with team and various stakeholders and to drive an improved user experience
Troubleshoot errors, investigate problems, and provide general production support to Workday users. Configure, propose, and test resolutions in collaboration with stakeholders
Ensure system compliance with data security and privacy requirements
Ensure data quality through process improvement and audits
Support future implementations, including but not limited to, requirements gathering, module implementation, and business process testing
Create and maintain Administrator and End-User training materials and provide end-user support
Rejestrowanie zapytań ofertowych oraz zamówień na produkty związane z przemysłem morskim i stoczniowym, otrzymanych od klientów z całego świata
Weryfikacja zapytań ofertowych/zamówień pod względem poprawności i kompletności danych
Weryfikacja mozliwości dostaw w portach na całym świecie
Wyszukiwanie i aktywne korzystanie z informacji zawartych w systemie, w celu weryfikacji niestandardowych zamówień składanych przez klientów
Emailowy kontakt z klientami lokalnych oddziałów Wilhelmsen Ships Service (pozyskanie niezbędnych szczegółów dotyczących zamówień, informowanie o zmianach/wymaganiach w zamówieniach etc.)
Ścisła współpraca z lokalnymi oddziałami Wilhelmsen Ships Service w Europie i Afryce
Współpraca z zespołami Order Processing Centre z Kuala Lumpur i Rio de Janerio
Budowa bliskich relacji z kolegami i koleżankami z zespołu oraz współpracownikami z całego świata
Support and develop the team through regular communication, planning, coaching and performance reviews
Ensure timely and accurate processing of all AP processes for assigned team, in accordance with performance and quality standards
Lead a transition of accounting & finance knowledge from local finance offices
Improve operational effectiveness and efficiency, resolve problems, develop team, and ensure compliance to corporate policies and data standards at the operational level
Ensure for month end and year end closure that deadlines and processes from respective areas are met
Ensure that financial data are accurate and complete according to Corporate Accounting Guidelines
Manage the continuous improvement and standardization of processes
Recruit and train new accountants
Deliver effective and timely communication to the process owner
Maintain good working relationships with process owners and other stakeholders
Support the change process, driving continuous improvement through enhanced cost effectiveness and the pursuit of service excellence
Register supplier invoice data into accounting system
Manage supplier invoice coding and administer invoice approval workflow, including seeking direct approval from business operations
Processing of non-PO and PO accounts payable vouchers and month-end accruals
Processing of three-way match transactions in our financial platform and related month-end accruals
Ensure appropriate storage of all scanned invoices on accounting system
Work closely with internal departments to resolve invoice and payment queries
Maintain excellent customer relationships through effective and timely communication in the event of queries or disputes on invoices
Ensure best practice across all accounts payable tasks by maintaining current process documentation, and leading implementation of system and process improvements
Other ad-hoc AP duties as required Position Qualifications
As a Project Coordinator you will have a key role in WSS’ global Finance Transformation project working together and supporting the SSC F&A and Transformation Manager in preparing the transformation and working on transition agenda. Your responsibilities will comprise planning, preparations and coordination of all project related activities to be conducted as part of the WSS Finance Transformation Project
Project Coordinator reports to Finance & Accounting Manager Finance Shared Service (FSS) in Szczecin
Coordination of all the project management activities and materials required for the implementation in line with established framework for the project
Drive a proactive and hands-on project management process in the FSS through facilitation and co-ordination of activity identification, evaluation, decision and implementation
Keep track of project progress, reporting and dispensing information to the project team members and other stakeholders throughout the project lifecycle
Daily contact with the vendor(s)/contractor(s) and overall project team and work closely with them for a successful initiation, planning, design, execution, monitoring and controlling of project activities
Creation and maintain comprehensive project documentation, plans and reports and following up on important actions and decisions from meetings
Contribution in preparations of the key communications in relation to project activities to various stakeholders
Establish and maintain close and professional partnerships with internal stakeholders
Support and develop the team through regular communication, planning, coaching and performance reviews
Ensure timely and accurate processing of all AP processes for assigned team, in accordance with performance and quality standards
Lead a transition of accounting & finance knowledge from local finance offices
Improve operational effectiveness and efficiency, resolve problems, develop team, and ensure compliance to corporate policies and data standards at the operational level
Ensure for month end and year end closure that deadlines and processes from respective areas are met
Ensure that financial data are accurate and complete according to Corporate Accounting Guidelines
Manage the continuous improvement and standardization of processes
Recruit and train new accountants
Deliver effective and timely communication to the process owner
Maintain good working relationships with process owners and other stakeholders
Support the change process, driving continuous improvement through enhanced cost effectiveness and the pursuit of service excellence
Register supplier invoice data into accounting system
Manage supplier invoice coding and administer invoice approval workflow, including seeking direct approval from business operations
Processing of non-PO and PO accounts payable vouchers and month-end accruals
Processing of three-way match transactions in our financial platform and related month-end accruals
Ensure appropriate storage of all scanned invoices on accounting system
Work closely with internal departments to resolve invoice and payment queries
Maintain excellent customer relationships through effective and timely communication in the event of queries or disputes on invoices
Ensure best practice across all accounts payable tasks by maintaining current process documentation, and leading implementation of system and process improvements
Other ad-hoc AP duties as required Position Qualifications
Coordination of all the project management activities and materials required for the implementation in line with established framework for the project
Drive a proactive and hands-on project management process in the FSS through facilitation and co-ordination of activity identification, evaluation, decision and implementation
Keep track of project progress, reporting and dispensing information to the project team members and other stakeholders throughout the project lifecycle
Daily contact with the vendor(s)/contractor(s) and overall project team and work closely with them for a successful initiation, planning, design, execution, monitoring and controlling of project activities
Creation and maintain comprehensive project documentation, plans and reports and following up on important actions and decisions from meetings
Contribution in preparations of the key communications in relation to project activities to various stakeholders
Establish and maintain close and professional partnerships with internal stakeholders