Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Specjalista/ka ds. rzecznictwa (obszar polityki mieszkaniowej)
Kozia 3/5, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 08.02.2024
pełny etat, dodatkowa / tymczasowa
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Prowadzenie, planowanie i realizacja wybranych elementów programu rzeczniczego HFH Poland
Planowanie i nadzór nad wskazanymi działaniami, zasobami oraz harmonogramami
Przygotowywanie oficjalnych stanowisk Fundacji do przekazania władzom publicznym, przekazywanych do zatwierdzenia przez Zarząd HFH Poland w wybranych obszarach merytorycznych
Tworzenie materiałów rzeczniczych, takich jak pisemne interwencje lub dokumenty dotyczące prac legislacyjnych i projektów ustaw, komunikaty prasowe, przemówienia i inne przekazy zewnętrzne
Udział w konferencjach, debatach, spotkaniach, prace w tematycznych grupach roboczych – prezentowanie stanowisk HFH Poland
Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami społecznymi, administracją publiczną, ekspertami i mediami
Wsparcie samorządów lokalnych lub organizacji pozarządowych poprzez dzielenie się wiedzą, treningi, szkolenia, webinaria, itp. w zakresie rozwiązań promowanych przez HFH Poland
Pomoc przy planowaniu i koordynacji przygotowań wydarzeń rzeczniczych, w tym wydarzeń organizowanych przez HFH Poland oraz udziału HFH Poland w wydarzeniach innych podmiotów
Przygotowywanie i udzielanie wywiadów, prowadzenie badań i interpretacja ich wyników
Raportowanie: wsparcie w przygotowywaniu raportów na temat działań rzeczniczych w Polsce
Przygotowywanie i prezentowanie stanowisk i informacji od HFH Poland do odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych
Konsultacje w zakresie treści materiałów komunikacyjnych przygotowanych przez Specjalistę ds. Komunikacji i (w przypadku kontraktów) współpracującej agencji PR
Okresowe briefingi dla pracowników HFH Poland na temat głównych tematów związanych z działaniami rzeczniczymi HFH Poland
Dokumentowanie działań rzeczniczych i prowadzenie aktualnego rejestru partnerów HFH Poland w zakresie powierzonych działań rzeczniczych
Wykonywanie wszystkich niezbędnych zadań administracyjnych, pomoc we wprowadzaniu nowych praktykantów / pracowników i konsultantów oraz w razie potrzeby wykonywania innych zadań
Wspieranie prac przy ubieganiu się o środki finansowe na działania rzecznicze
Delegacje – udział w wydarzeniach lub spotkaniach poza siedzibą HFH Poland
Specjalista/ka ds. rzecznictwa (obszar efektywności energetycznej)
Kozia 3/5, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 02.02.2024
pełny etat, dodatkowa / tymczasowa
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Prowadzenie, planowanie i realizacja wybranych elementów programu rzeczniczego HFH Poland, zwłaszcza w kontekście dekarbonizacji i poprawy efektywności energetycznej budynków oraz ograniczenia ubóstwa energetycznego
Planowanie i nadzór nad wskazanymi działaniami, zasobami oraz harmonogramami
Przygotowywanie oficjalnych stanowisk Fundacji do przekazania władzom publicznym, przekazywanych do zatwierdzenia przez Zarząd HFH Poland w wybranych obszarach merytorycznych
Tworzenie materiałów rzeczniczych, takich jak pisemne interwencje lub dokumenty dotyczące prac legislacyjnych i projektów ustaw, komunikaty prasowe, przemówienia i inne przekazy zewnętrzne
Udział w konferencjach, debatach, spotkaniach, prace w tematycznych grupach roboczych – prezentowanie stanowisk HFH Poland
Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami społecznymi, administracją publiczną, ekspertami i mediami
Wsparcie samorządów lokalnych lub organizacji pozarządowych poprzez dzielenie się wiedzą, treningi, szkolenia, webinaria, itp. w zakresie rozwiązań promowanych przez HFH Poland
Pomoc przy planowaniu i koordynacji przygotowań wydarzeń rzeczniczych, w tym wydarzeń organizowanych przez HFH Poland oraz udziału HFH Poland w wydarzeniach innych podmiotów
Przygotowywanie i udzielanie wywiadów, prowadzenie badań i interpretacja ich wyników
Raportowanie: wsparcie w przygotowywaniu raportów na temat działań rzeczniczych w Polsce
Przygotowywanie i prezentowanie stanowisk i informacji od HFH Poland do odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych
Konsultacje w zakresie treści materiałów komunikacyjnych przygotowanych przez Specjalistę ds. Komunikacji i (w przypadku kontraktów) współpracującej agencji PR
Okresowe briefingi dla pracowników HFH Poland na temat głównych tematów związanych z działaniami rzeczniczymi HFH Poland
Dokumentowanie działań rzeczniczych i prowadzenie aktualnego rejestru partnerów HFH Poland w zakresie powierzonych działań rzeczniczych
Wykonywanie wszystkich niezbędnych zadań administracyjnych, pomoc we wprowadzaniu nowych praktykantów / pracowników i konsultantów oraz w razie potrzeby wykonywania innych zadań
Wspieranie prac przy ubieganiu się o środki finansowe na działania rzecznicze
Delegacje – udział w wydarzeniach lub spotkaniach poza siedzibą HFH Poland
Współpraca z Kierownikiem Programów w celu ciągłego ulepszania wewnętrznych systemów zarządzania dotacjami, ze szczególnym naciskiem na bazy danych projektów
Wdrożenie i utrzymanie skutecznych narzędzi do śledzenia dotacji, zobowiązań umownych oraz sprawozdań finansowych/opisowych
Regularne przeglądy i aktualizacje procesów zarządzania dotacjami w celu zapewnienia zgodności z najlepszymi praktykami branżowymi i wymogami darczyńców
Przeprowadzanie regularnych analiz wydatków projektowych w celu zidentyfikowania trendów, rozbieżności i możliwości optymalizacji kosztów
Zapewnianie wsparcia i wskazówek personelowi programu w kwestiach związanych z darczyńcami, w tym zasad, przepisów, budżetowania i zgodności
Organizowanie sesji szkoleniowych w celu budowania potencjału personelu programu w zakresie angażowania darczyńców, pisania wniosków i przygotowywania raportów
Reprezentowanie organizacji na spotkaniach darczyńców
Koordynowanie i opracowywanie wniosków i sprawozdań darczyńców w języku polskim i angielskim
Ścisła współpraca z zespołami programowymi w celu zapewnienia dokładnego i terminowego składania wniosków i raportów
Wspieranie działań zarządzana cyklem projektowym związanych z dotacjami, w tym koordynowanie przygotowań do spotkań otwierających, przeglądowych i zamykających granty
Zapewnienie kompleksowej cyfrowej i fizycznej archiwizacji całej dokumentacji związanej z dotacjami, w tym umów, aneksów, sprawozdań, komunikacji, protokołów posiedzeń i sprawozdań z wydatków
Przeprowadzanie okresowych audytów wewnętrznych i przeglądów w celu zidentyfikowania obszarów wymagających poprawy i wdrożenia ulepszeń
Wykonywanie dodatkowych obowiązki w zakresie zarządzania dotacjami delegowane przez bezpośredniego przełożonego
Prowadzenie, planowanie i realizacja wybranych elementów programu rzeczniczego HFH Poland
Planowanie i nadzór nad wskazanymi działaniami, zasobami oraz harmonogramami
Przygotowywanie oficjalnych stanowisk Fundacji do przekazania władzom publicznym, przekazywanych do zatwierdzenia przez Zarząd HFH Poland w wybranych obszarach merytorycznych
Tworzenie materiałów rzeczniczych, takich jak pisemne interwencje lub dokumenty dotyczące prac legislacyjnych i projektów ustaw, komunikaty prasowe, przemówienia i inne przekazy zewnętrzne
Udział w konferencjach, debatach, spotkaniach, prace w tematycznych grupach roboczych – prezentowanie stanowisk HFH Poland
Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami społecznymi, administracją publiczną, ekspertami i mediami
Wsparcie samorządów lokalnych lub organizacji pozarządowych poprzez dzielenie się wiedzą, treningi, szkolenia, webinaria, itp. w zakresie rozwiązań promowanych przez HFH Poland
Pomoc przy planowaniu i koordynacji przygotowań wydarzeń rzeczniczych, w tym wydarzeń organizowanych przez HFH Poland oraz udziału HFH Poland w wydarzeniach innych podmiotów
Przygotowywanie i udzielanie wywiadów, prowadzenie badań i interpretacja ich wyników
Raportowanie: wsparcie w przygotowywaniu raportów na temat działań rzeczniczych w Polsce
Przygotowywanie i prezentowanie stanowisk i informacji od HFH Poland do odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych
Konsultacje w zakresie treści materiałów komunikacyjnych przygotowanych przez Specjalistę ds. Komunikacji i (w przypadku kontraktów) współpracującej agencji PR
Okresowe briefingi dla pracowników HFH Poland na temat głównych tematów związanych z działaniami rzeczniczymi HFH Poland
Dokumentowanie działań rzeczniczych i prowadzenie aktualnego rejestru partnerów HFH Poland w zakresie powierzonych działań rzeczniczych
Wykonywanie wszystkich niezbędnych zadań administracyjnych, pomoc we wprowadzaniu nowych praktykantów / pracowników i konsultantów oraz w razie potrzeby wykonywania innych zadań
Wspieranie prac przy ubieganiu się o środki finansowe na działania rzecznicze
Delegacje – udział w wydarzeniach lub spotkaniach poza siedzibą HFH Poland
Developing a program strategy for HFH Poland, factoring in potential scenarios in the evolution of the conflict in Ukraine. Conduct in-depth analysis of national, regional and global context, trends, gaps, challenges and opportunities and contribute to regional strategy development for Habitat
Develop phase-out and sustainability plans for key initiatives launched during the early phase of the response
Conduct assessments with senior program staff and identify potential partners and location-specific models for expansion
Responsible for the country level strategic planning and the annual review process and contribute to the sustainable management of programs and projects
Develop proposals and concept notes and proactively engage with new donors to mobilize program resources
Provide leadership and strategic direction to the program team to effectively deliver the range of programing in compliance with donor and organizational policies
Set-up systems and processes to effectively manage the implementation of multiple grants
Support the program team to mainstream do-no-harm, gender and protection principles into all aspects of programming
Support the MEAL team including strengthening the feedback mechanism
Ensure program quality standards are met across the program portfolio, including in relation to safeguarding
Represent Habitat in external coordination forums and explore partnerships and ensure harmony within program plans
Maintain existing networks and develop new relationships with key stakeholders, including local authorities, partners and institutional and commercial donors
Constantly improve partnership practices by Habitat Poland through a regular and periodic assessment and capture lessons learned and good practices
Lead development of program staff competence through leadership, training and coaching support
Conduct annual staff performance reviews and provide regular and timely feedback on staff performance
Ensure that staff are well-supported and that workloads are manageable
Specjalista/ka ds. wsparcia rodzin i administracji projektu
Grochowska 306, Praga-Południe, Warszawa
Wygasła: 20.12.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Udział w koordynacji i zarządzaniu projektem związanymi z pomocą uchodźcom i migrantom z Ukrainy
Przygotowanie i aktualizacja dokumentacji niezbędnej do realizacji projektu
Obsługa projektu zakwaterowania krótkoterminowego
Prowadzenie i uzupełnianie listy najczęściej zadawanych pytań
Zapewnienie terminowości i poprawności działań projektowych zgodnie z aktualizowanym planem pracy i terminami programu
Prowadzenie i aktualizacja bazy danych uczestników oraz otrzymanego przez nich dofinansowania usług, w tym: wsparcie pomocowe i dokumenty finansowe
Identyfikacja ryzyk dot. bezpieczeństwa oraz wsprarcie w zapewnieniu środków mitygacyjnych w celu zapewnienia bezpiecznej i dostosowanej pomocy beneficjentom
Wyszukiwania ofert mieszkaniowych na podstawie informacji zwrotnej od beneficjentów o ich potrzebach
Koordynacja z koordynatorem/ką wszystkich istotnych spraw związanych z programem krótkoterminowego zakwaterowania
Wizyty na dworcu wschodnim i w hostelu celem koordynacji działań w ramach zakwaterowania krótkoterminowego
Współpraca z norwegian refugee council (nrc) celem zakwaterowania osób w hostelu
Przygotowanie zestawień danych dotyczących projektów, monitorowanie i ocena
Realizacja procesu wyboru uczestników do Programu Najmu Społecznego (PNS) zgodnie z przyjętymi zasadami
Inicjowanie i podejmowanie działań w celu poprawy sytuacji życiowej uczestników PNS zgodne z ustalonymi standardami oraz wytycznymi zawartymi w dokumentach programu PSN (w tym przygotowanie Indywidualnych Planów Działania)
Wsparcie uczestników projektu zgodne z ustalonymi standardami oraz wytycznymi
Zasiedlanie mieszkań wynajętych w ramach PNS
Wyposażanie mieszkań zgodnie ze standardami organizacji
Zarządzanie najmem pozyskanych mieszkań, w tym zapewnienie adekwatnego poziomu usług dla właścicieli mieszkań
Profilaktyka ubóstwa i wykluczenia społecznego
Pomoc w uzyskaniu poradnictwa dot. możliwości rozwiązywania problemów oraz uzyskania pomocy realizowanej przez inne instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe, a także wspieranie w uzyskaniu pomocy
Dbanie o utrzymywanie wysokiego poziomu kompetencji i umiejętności merytorycznych poprzez udział w szkoleniach i superwizji zespołu
Współpraca z ewaluatorem programu w zakresie dostarczenia informacji o zadaniach zrealizowanych w ramach programu
Pośrednictwo w kontakcie między właścicielami a uczestnikami PNS
✓ Play a lead role in developing a program strategy for HFH Poland for a 24-month period, factoring in potential scenarios in the evolution of the conflict in Ukraine. Contribute to Regional strategy development
✓ Together with the program team, develop new intervention ideas to scale up the current response supporting refugees in Poland
✓ Develop phase-out and sustainability plans for key initiatives launched during the early phase of the response
✓ Conduct assessments with senior program staff and identify potential partners and location-specific models for expansion
✓ Develop proposals and concept notes and proactively engage with new donors
Program implementation
✓ Provide leadership and strategic direction to the program team to effectively deliver the range of programing in compliance with donor and organizational policies
✓ Set-up systems and processes to effectively manage the implementation of multiple grants
✓ Support the program team to mainstream do-no-harm and protection principles into all aspects of programming
✓ Support the MEAL team to improve the MEAL system for Habitat Poland, including strengthening the community feedback mechanism in close collaboration with regional MEAL technical advisor
✓ Ensure program quality standards are met across the program portfolio, including in relation to safeguarding
✓ Review and sign off on donor reports to ensure the quality and breadth of work is captured
Leadership and representation
✓ Line manage senior program functions including Project Managers, Sub-Office Manager, MEAL Advisor and Grants Manager
✓ Recruit, hire, and oversee capacity building and orientation of all program team members
✓ Represent Habitat in external coordination forums and explore partnerships and ensure harmony within program plans
✓ Maintain existing networks and develop new relationships with key stakeholders, including local authorities, partners and institutional and commercial donors
Kontakt oraz spotkania z innymi organizacjami, partnerami, darczyńcami w celu dostarczenia darowizn rzeczowych Fundacji zgodnie ze statutem organizacji;
Zarządzanie dystrybucją, własnością Fundacji w postaci darowizn rzeczowych, zespołem dystrybucji, magazynami, dostępną flotą samochodową oraz firmami zewnętrznymi odpowiedzialnymi za transport i logistykę;
Bliska współpraca z działem Fundrasingu, Programów Fundacji oraz ReStore oraz z organizacjami m.in. UNHCR w kwestiach dystrybucji i potrzeb organizacji w celu wsparcia ludzi w potrzebie;
Zbieranie danych oraz raportowanie: potrzeb innych organizacji, liczby otrzymanych i wydystrybuowanych przedmiotów;
Nadzór nad obiegiem dokumentów i bieżąca aktualizacja systemu raportowania;
Nadzór nad procesami dystrybucji i ich aktualizacja;
Tworzenie budżetów oraz zarządzanie procesami zgodnie z zatwierdzonymi budżetami;
Nadzór nad przestrzeganiem bezpieczeństwa oraz zasad BHP i PPOŻ w magazynach;
Koordynacja związana ze sprawami administracyjnymi powierzchni magazynowych
✓ Opracowanie, prowadzenie i rozwijanie programu remontowo-budowlanego, zgodnie z wizją i strategią HFH Polska
✓ Koordynacja działań z innymi programami i działami w celu zapewnienia holistycznego i zintegrowanego wsparcia dla beneficjentów programu
✓ Budowanie i utrzymywanie relacji z władzami lokalnymi, darczyńcami, organizacjami pozarządowymi, partnerami biznesowymi, w odniesieniu do działań projektowych
✓ Reprezentowanie fundacji w krajowych i międzynarodowych wydarzeniach i mechanizmach koordynacji istotnych dla programu
✓ Monitorowanie linii budżetowych oraz opracowanie potrzeb i planów wydatków
Prowadzenie sprawozdań wewnętrznych i zewnętrznych
✓ Zapewnienie skutecznego bieżącego śledzenia produktów działań w stosunku do celów, jak również regularnego pomiaru wskaźników wyników, zapewniając udaną realizację projektu,
✓ Zarządzanie i nadzorowanie zespołu remontowo-budowlanego w Warszawie oraz wsparcie techniczne pracowników w innych lokalizacjach
✓ Zarządzanie procesem zlecania prac i usług zewnętrznym usługodawcom oraz nadzór nad wykonawcami;
Zapewnienie zgodności z procedurami wewnętrznymi i wymogami donatorów
W ramach wsparcia Ukrainy:
✓ Rozwój i budowanie potencjału technicznego HFH dla projektów na Ukrainie
✓ Identyfikacja i rozwój partnerstwa z ukraińskim społeczeństwem obywatelskim
✓ Zarządzanie partnerami na Ukrainie wspierającymi inicjatywy odbudowy
✓ Zarządzanie realizacją projektów budowlanych i renowacyjnych oraz wsparcie przy ocenach i ewaluacjach
✓ Ustanowienie i wdrożenie programów zapewniania jakości. Wsparcie w tworzeniu propozycji programów budowy i renowacji mieszkań na Ukrainie
✓ Udział w procesach technicznego due diligence partnerstwa z innymi liderami technicznymi w ramach HFHI
Monitoring i nadzór nad realizacją programu PNS zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem i budżetem
Kierowanie zespołami Programu Najmu Społecznego w Gliwicach i Dąbrowie - budowanie i zarządzanie zespołów, podział pracy itp. (łącznie około 8 osób)
Koordynacja merytoryczna i organizacyjna prac partnerstwa organizacji pozarządowych oraz partnerów instytucjonalnych zawiązanych w ramach programu na rzecz rozwoju PNS
Zapewnienie prognozowania budżetu i alokacji projektów dla programów oraz współpraca z przełożonym w zarządzaniu ryzykiem finansowym i operacyjnym programów
Współpraca z wewnętrznym działem rzecznictwa w zakresie promocji koncepcji
Nadzór i koordynacja sprawozdawczości merytorycznej oraz finansowej programu
Koordynacja zadań w ramach projektów i grantów finansujących działalność
Bieżący monitoring realizacji działań oraz osiągania celów programowych
Regularna obserwacja realizacji wskaźników, zapewniająca pomyślną realizację projektów
Współpracy ze Specjalistą ds. bazy danych i rozliczeń celem zapewnienia możliwości śledzenia działań za pośrednictwem baz danych i rejestrów, w tym fizycznej i cyfrowej archiwizacji wszelkich środków weryfikacji
Współpraca z ewaluatorem programów w zakresie dostarczenia informacji o zadaniach zrealizowanych w ramach programu
Udział w tworzeniu sieci koalicjantów na rzecz programów
Dbanie o utrzymywanie wysokiego poziomu kompetencji i umiejętności merytorycznych poprzez wspieranie zespołu doradztwem technicznym, budowaniem potencjału i ciągłym coachingiem
Wsparcie uczestników projektu zgodne z ustalonymi standardami oraz wytycznymi zawartymi w programie (rodziny Ukraińskie, polskie rodziny w trudnej sytuacji życiowej)
Opracowanie Indywidualnych Planów Działania (IPD) oraz wsparcie w ich realizacji
Udział w procesie wyboru beneficjentów zgodnie z kryteriami
Zarządzanie najmem pozyskanych mieszkań, w tym zapewnienie adekwatnego poziomu usług dla właścicieli mieszkań, zgodnie z obowiązującym standardem oraz doposażanie mieszkań
W razie potrzeby, współpraca z ewaluatorem programu w zakresie dostarczenia informacji o zadaniach zrealizowanych w ramach programu
Stała współpraca z jednostkami pomocowymi (np. Urząd Pracy, MOPS, Urząd Miasta Dąbrowa Górnicza) oraz NGO, które realizują programy aktywizacyjne na terenie miasta Dąbrowa Górnicza,
Dbanie o utrzymywanie wysokiego poziomu kompetencji i umiejętności merytorycznych poprzez udział w szkoleniach i superwizji zespołu
Kierownik / Kierowniczka Programu Najmu Społecznego
Grochowska 306, Praga-Południe, Warszawa
Wygasła: 07.04.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator, menedżer
Obowiązki:
Monitoring i nadzór nad realizacją programu PNS zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem i budżetem
Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad zespołem PNS, w tym także nad superwizorem zewnętrznym
Koordynacja merytoryczna i organizacyjna prac partnerstwa organizacji pozarządowych oraz partnerów instytucjonalnych zawiązanego w ramach programu na rzecz rozwijania PNS
Zarządzanie procesem zlecania usług zewnętrznym usługodawcom i nadzór nad wykonawcami; stosowanie wewnętrznych procedur;
Zapewnienie prognozowania budżetu i alokacji projektów dla programu PNS oraz współpraca z przełożonym w zarządzaniu ryzykiem finansowym i operacyjnym programu PNS
Współpraca z Rzecznikami Habitat Poland w zakresie rzecznictwa najmu społecznego i promocji koncepcji Społecznej Agencji Najmu
Nadzór i koordynacja sprawozdawczości merytorycznej oraz finansowej programu PNS
Wsparcie Fundacji w zapewnieniu finansowania dla PNS w celu osiągnięcia stabilności finansowej
Ciągły monitoring realizacji działań oraz osiągania celów programowych, a także regularny monitoring realizacji wskaźników, zapewniające pomyślną realizację projektów
Zapewnienie możliwości śledzenia działań za pośrednictwem baz danych i rejestrów, w tym fizycznej i cyfrowej archiwizacji wszelkich środków weryfikacji przy współpracy ze specjalistą ds. bazy danych i rozliczeń
Udział w tworzeniu sieci koalicjantów na rzecz programu
Opracowanie, prowadzenie i rozwijanie programu remontowo-budowlanego, zgodnie z wizją i strategią HFH Polska
Opracowanie Standardowych Procedur Operacyjnych, procesu i narzędzi Zapewnienia Jakości, wytycznych technicznych dotyczących realizacji projektów (np. przewodnik po renowacji, bezpieczeństwo budowy, itp.)
Koordynacja działań z innymi programami i działami w celu zapewnienia holistycznego i zintegrowanego wsparcia dla beneficjentów programu
Budowanie i utrzymywanie relacji z władzami lokalnymi, darczyńcami, organizacjami pozarządowymi, partnerami biznesowymi, w odniesieniu do działań projektowych
Uczestnictwo w wydarzeniach partnerskich i networkingowych
Reprezentowanie Habitat Poland w krajowych i międzynarodowych wydarzeniach
Monitorowanie linii budżetowych oraz opracowanie potrzeb i planów wydatków; Prowadzenie sprawozdań wewnętrznych i zewnętrznych
Wspieranie rozwoju i prowadzenie wdrażania mechanizmów skarg i informacji zwrotnej dla działań projektowych w koordynacji z MEAL Managerem
Zapewnienie śledzenia działań poprzez bazy danych i rejestry, w tym fizyczną i cyfrową archiwizację wszelkich środków weryfikacji
Zarządzanie i nadzorowanie zespołu remontowo-budowlanego w Warszawie, w tym zarządzanie wynikami, rekrutacja pracowników i budowanie potencjału
Zarządzanie techniczne pracownikami w Gliwicach i innych lokalizacjach
Zarządzanie procesem zlecania prac i usług zewnętrznym usługodawcom oraz nadzór nad wykonawcami; stosowanie wewnętrznych procedur, negocjowanie umów i zamówień
Zapewnienie zgodności z procedurami wewnętrznymi i wymogami donatorów
Rozwój i budowanie potencjału technicznego HFH dla projektów na Ukrainie
Zarządzanie partnerami na Ukrainie wspierającymi inicjatywy odbudowy
Ustanowienie i wdrożenie programów zapewniania jakości. Wsparcie w tworzeniu propozycji programów budowy i renowacji mieszkań na Ukrainie
Udział w procesach technicznego due diligence partnerstwa z innymi liderami technicznymi w ramach HFHI
Realizacja procesu wyboru klientów do programu PSN, zgodnie z kryteriami
Inicjowanie i podejmowanie działań w celu poprawy sytuacji życiowej klientów PNS zgodne z ustalonymi standardami oraz wytycznymi zawartymi w dokumentach programu PSN (w tym przygotowanie Indywidualnych Planów Działania)
Pomoc w uzyskaniu poradnictwa dot. możliwości rozwiązywania problemów oraz uzyskania pomocy realizowanej przez inne instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe, a także wspieranie w uzyskaniu pomocy
Profilaktyka ubóstwa i wykluczenia społecznego
Prowadzenie obowiązującej w Programie dokumentacji
W razie potrzeby zarządzanie najmem pozyskanych mieszkań, w tym zapewnienie adekwatnego poziomu usług dla właścicieli mieszkań, zgodnie z obowiązującym standardem oraz doposażanie mieszkań
Współpraca z ewaluatorem programu w zakresie dostarczenia informacji o zadaniach zrealizowanych w ramach programu
Udział w tworzeniu sieci koalicjantów na rzecz programu
Dbanie o utrzymywanie wysokiego poziomu kompetencji i umiejętności merytorycznych poprzez udział w szkoleniach i superwizji zespołu
Realizacja procesu wyboru klientów do programu PSN, zgodnie z kryteriami;
Inicjowanie i podejmowanie działań w celu poprawy sytuacji życiowej klientów PNS zgodne z ustalonymi standardami oraz wytycznymi zawartymi w dokumentach programu PSN (w tym przygotowanie Indywidualnych Planów Działania);
Pomoc w uzyskaniu poradnictwa dot. możliwości rozwiązywania problemów oraz uzyskania pomocy realizowanej przez inne instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe, a także wspieranie w uzyskaniu pomocy;
Profilaktyka ubóstwa i wykluczenia społecznego;
Prowadzenie obowiązującej w Programie dokumentacji;
W razie potrzeby zarządzanie najmem pozyskanych mieszkań, w tym zapewnienie adekwatnego poziomu usług dla właścicieli mieszkań, zgodnie z obowiązującym standardem oraz doposażanie mieszkań
Współpraca z ewaluatorem programu w zakresie dostarczenia informacji o zadaniach zrealizowanych w ramach programu
Udział w tworzeniu sieci koalicjantów na rzecz programu
Dbanie o utrzymywanie wysokiego poziomu kompetencji i umiejętności merytorycznych poprzez udział w szkoleniach i superwizji zespołu
Prowadzenie, planowanie i realizacja wybranych elementów programu rzeczniczego HFH Poland
Planowanie i nadzór nad wskazanymi działaniami, zasobami oraz harmonogramami
Przygotowywanie oficjalnych stanowisk Fundacji do przekazania władzom publicznym, przekazywanych do zatwierdzenia przez Zarząd HFH Poland w wybranych obszarach merytorycznych
Tworzenie materiałów rzeczniczych, takich jak pisemne interwencje lub dokumenty dotyczące prac legislacyjnych i projektów ustaw, komunikaty prasowe, przemówienia i inne przekazy zewnętrzne
Udział w konferencjach, debatach, spotkaniach, prace w tematycznych grupach roboczych – prezentowanie stanowisk HFH Poland
Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami społecznymi, administracją publiczną, ekspertami i mediami
Wsparcie samorządów lokalnych lub organizacji pozarządowych poprzez dzielenie się wiedzą, treningi, szkolenia, webinaria, itp. w zakresie rozwiązań promowanych przez HFH Poland
Pomoc przy planowaniu i koordynacji przygotowań wydarzeń rzeczniczych, w tym wydarzeń organizowanych przez HFH Poland oraz udziału HFH Poland w wydarzeniach innych podmiotów
Przygotowywanie i udzielanie wywiadów, prowadzenie badań i interpretacja ich wyników
Raportowanie: wsparcie w przygotowywaniu raportów na temat działań rzeczniczych w Polsce
Przygotowywanie i prezentowanie stanowisk i informacji od HFH Poland do odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych
Konsultacje w zakresie treści materiałów komunikacyjnych przygotowanych przez Specjalistę ds. Komunikacji i (w przypadku kontraktów) współpracującej agencji PR
Okresowe briefingi dla pracowników HFH Poland na temat głównych tematów związanych z działaniami rzeczniczymi HFH Poland
Dokumentowanie działań rzeczniczych i prowadzenie aktualnego rejestru partnerów HFH Poland w zakresie powierzonych działań rzeczniczych
Wykonywanie wszystkich niezbędnych zadań administracyjnych, pomoc we wprowadzaniu nowych praktykantów / pracowników i konsultantów oraz w razie potrzeby wykonywania innych zadań
Wspieranie prac przy ubieganiu się o środki finansowe na działania rzecznicze
Delegacje – udział w wydarzeniach lub spotkaniach poza siedzibą HFH Poland
Lider/ka zespołu pozyskiwania i zarządzania lokalami w Programie Najmu Społecznego (PNS)
Kozia 3/5, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 23.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Organizacja, nadzór oraz bieżąca kontrola nad pracą pracowników PNS w dziale pozyskiwania i zarządzania lokalami zgodnie z ustalonymi kryteriami i procedurami
Wspieranie i udzielanie konsultacji pracownikom PNS w zakresie zarządzania najmem, w tym rozwiązywania bieżących konfliktów na linii lokator-właściciel
Współpraca z działem wspierania najemców w celu sprawnej identyfikacji lokali oraz procesu ich zasiedlania, a w sytuacjach interwencyjnych - podejmowanie wspólnych działań z pracownikiem PNS
Motywowanie pracowników poprzez dostosowanie narzędzi pracy w ramach posiadanych możliwości i stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy
Przygotowywanie danych do sprawozdań i raportów z wykonania zadań merytorycznych w części dotyczącej realizowanych zadań na prośbę i zlecenie bezpośredniego przełożonego
Ciągły monitoring realizacji działań oraz osiągania celów programowych, a także regularny monitoring realizacji wskaźników, zapewniający pomyślną realizację projektów
Zapewnienie możliwości śledzenia działań za pośrednictwem baz danych i rejestrów, w tym fizycznej i cyfrowej archiwizacji wszelkich środków weryfikacji
W razie potrzeby, współpraca z ewaluatorem programu w zakresie dostarczenia informacji o zadaniach zrealizowanych w ramach programu
Dbanie o utrzymywanie wysokiego poziomu kompetencji i umiejętności merytorycznych poprzez udział w szkoleniach i superwizji
Wykonywanie innych obowiązków wskazanych przez przełożonego
Administrowanie bazą danych, rozwijanie i doskonalenie istniejących baz danych
Wprowadzanie do użytku nowych baz danych oraz wdrażanie zespołu PNS do ich umiejętnego używania
Współpraca z administratorem odpowiedzialnym za utrzymanie infrastruktury serwerowej i storagowej
Współpraca ze Starszym/szą Kierownikiem/czką ds. programów mieszkaniowych oraz Kierowniekiem/czką PNS w przygotowywaniu danych do raportowania i ewaluacji
Monitorowanie środowiska bazodanowego w zakresie dostępności, wydajności i efektywności
Prowadzenie rozliczeń (czynsze, kaucje, media) pomiędzy Fundacją a właścicielami mieszkań i najemcami w oparciu o bazy danych i Excela
Wsparcie zespołu PNS w bieżącej korespondencji z właścicielami mieszkań oraz wyjaśnień w zakresie rozliczeń i zmian z tytułu opłat za lokale
Zarządzanie i katalogowanie danych PNS - koordynacja obiegu dokumentów rozliczeniowych i administracyjnych oraz prowadzenie kartotek mieszkaniowych
Wsparcie pozostałych członków zespołu PNS w działaniach rozliczeniowo – administracyjnych
Lider/ka zespołu wsparcia najemców w Programie Najmu Społecznego (PNS)
Kozia 3/5, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 22.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Organizacja, nadzór oraz bieżąca kontrola nad pracą pracowników PNS w dziale wspierania najemców,
Kierowanie procesem rekrutacji, weryfikacji oraz kwalifikowania osób do udziału w PNS zgodnie z ustalonymi kryteriami i procedurami
Wspieranie i udzielanie konsultacji pracownikom PNS w zakresie tworzenia planów pracy w obszarze wsparcia najemców, zmierzających do rozwiązania rozpoznanych problemów klientów
Współpraca z działem pozyskiwania i zarządzania mieszkaniami w celu sprawnej identyfikacji lokali oraz procesu ich zasiedlania
Motywowanie pracowników poprzez dostosowanie narzędzi pracy w ramach posiadanych możliwości i stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy
Przygotowywanie danych do sprawozdań i raportów z wykonania zadań merytorycznych w części dotyczącej realizowanych zadań na prośbę i zlecenie bezpośredniego przełożonego
Ciągły monitoring realizacji działań oraz osiągania celów programowych, a także regularny monitoring realizacji wskaźników, zapewniający pomyślną realizację projektów
Zapewnienie możliwości śledzenia działań za pośrednictwem baz danych i rejestrów, w tym fizycznej i cyfrowej archiwizacji wszelkich środków weryfikacji przy współpracy ze specjalistą ds. bazy danych i rozliczeń
W razie potrzeby, współpraca z ewaluatorem programu w zakresie dostarczenia informacji o zadaniach zrealizowanych w ramach programu
Dbanie o utrzymywanie wysokiego poziomu kompetencji i umiejętności merytorycznych poprzez udział w szkoleniach i superwizji
Zapewnienie szybkiego przepływu informacji wewnątrz Zespołu
Wykonywanie innych obowiązków wskazanych przez przełożonego
Kierownik / Kierowniczka Programu Najmu Społecznego (PNS)
Kozia 3/5, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 15.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
kierownik / koordynator, menedżer
Obowiązki:
Monitoring i nadzór nad realizacją programu PNS zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem i budżetem; zarządzanie ryzykiem finansowym i operacyjnym programu PNS
Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad zespołem PNS, w tym także nad superwizorem zewnętrznym
Koordynacja merytoryczna i organizacyjna prac partnerstwa organizacji pozarządowych oraz partnerów instytucjonalnych zawiązanego w ramach programu na rzecz rozwijania PNS;
Zarządzanie procesem zlecania usług zewnętrznym usługodawcom i nadzór nad wykonawcami; stosowanie wewnętrznych procedur, negocjowanie umów i zleceń,
Monitorowanie i zwiększanie ilości zasobu mieszkaniowego zarządzanego przez PNS oraz w ramach najmu krótkoterminowego;
Współpraca z Rzecznikami Habitat Poland w zakresie rzecznictwa najmu społecznego i promocji koncepcji Społecznej Agencji Najmu;
Nadzór i koordynacja sprawozdawczości merytorycznej oraz finansowej programu PNS, wliczając najmem krótkoterminowy;
Wsparcie Fundacji w zapewnieniu finansowania dla PNS w celu osiągnięcia stabilności finansowej; Koordynacja zadań w ramach projektów i grantów finansujących działalność PNS;
Ciągły monitoring realizacji działań oraz osiągania celów programowych, a także regularny monitoring realizacji wskaźników, zapewniające pomyślną realizację projektów;
Zapewnienie możliwości śledzenia działań za pośrednictwem baz danych i rejestrów, w tym fizycznej i cyfrowej archiwizacji wszelkich środków weryfikacji przy współpracy ze specjalistą ds. bazy danych i rozliczeń
W razie potrzeby, współpraca z ewaluatorem programu w zakresie dostarczenia informacji o zadaniach zrealizowanych w ramach programu
Udział w tworzeniu sieci koalicjantów na rzecz programu
Provide leadership and strategic direction to the program team to effectively deliver the range of programing in compliance with donor and organizational policies;
Set-up systems and processes to effectively manage the implementation of multiple grants;
Support the program team to mainstream do-no-harm and protection principles into all aspects of programming;
Support the MEAL team to improve the MEAL system for Habitat Poland, including strengthening the community feedback mechanism in close collaboration with regional MEAL technical advisor;
Ensure program quality standards are met across the program portfolio, including in relation to safeguarding;
Review and sign off on donor reports to ensure the quality and breadth of work is captured;
Line manage senior program functions including Project Managers, Sub-Office Manager, MEAL Advisor and Grants Manager;
Recruit, hire, and oversee training and orientation of all program team members;
Play a lead role in developing a program strategy for HFH Poland for a 24 month period, factoring in potential scenarios in the evolution of the Ukraine conflict. Contribute to Regional strategy development;
Together with the program team, develop new intervention ideas to scale up the current response supporting refugees in Poland;
Develop phase-out and sustainability plans for key initiatives launched during the early phase of the response;
Conduct assessments with senior program staff and identify potential partners and location-specific models for expansion
Nadzór i koordynacja projektów remontowych lokali i budynków mieszkalnych;
Zarządzanie procesem zlecania prac i usług zewnętrznym usługodawcom i nadzór nad wykonawcami;
Stosowanie wewnętrznych polityk i procedur związanych z realizacją projektów remontowych
Koordynacja i przygotowanie sprawozdawczości projektowej;
Współpraca z beneficjentami projektów, wolontariuszami i podwykonawcami;
Raportowanie i komunikacja z partnerami oraz Habitat for Humanity International w języku angielskim (w mowie i na piśmie);
Planowanie i nadzór prac wolontariuszy, w tym delegowanie zadań, zakup materiałów budowlanych i środków ochronnych, instruktaż BHP, nadzór nad bezpieczeństwem na budowie; współpraca z Koordynatorem wolontariatu;
Wizytacje mieszkań/ domów zgłaszanych do remontów; przygotowanie wstępnych kosztorysów, notatek, rekomendacji;
Wykonywanie prostych prac fizycznych i wykończeniowych tj.: zakupy budowlane, noszenie mebli/ elementów wykończenia wnętrz, skręcanie mebli
Senior Manager ds. Komunikacji i Fundaraisingu - Szef działu
Warszawa
Wygasła: 08.09.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
menedżer
Obowiązki:
zarządzanie zespołem Komunikacji i Fundraisingu, definiowanie celów, motywowanie pracowników, egzekwowanie i analiza wyników,
tworzenie i nadzór nad realizacją strategii komunikacji i fundraisingu we współpracy z biurem międzynarodowym fundacji, we wszystkich grupach interesariuszy,
odpowiedzialność za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną marki we wszystkich kanałach, nadzór nad spójnością komunikacji zgodnie ze standardami międzynarodowymi fundacji,
reprezentowanie fundacji przed sponsorami i darczyńcami, instytucjami zewnętrznymi i mediami, a także biurami regionalnymi fundacji (Europa, USA),
współpraca z agencjami reklamowymi, PRowymi, eventowymi oraz innymi podwykonawcami,
tworzenie i wdrażanie kampanii marketingowych, fundraisingowych, eventów, które obejmują wszystkie kanały komunikacji (media społecznościowe, TV, materiały drukowane, marketing bezpośredni), w celu pozyskiwania nowych darczyńców oraz utrzymywania obecnych darczyńców i sponsorów,
przygotowywanie analiz i rekomendacji dotyczących wyboru kolejnych partnerów biznesowych i przedsięwzięć dla fundacji;
zarządzanie budżetem działu, jego planowanie, kontrola i raportowanie do Zarządu oraz biura EMEA,
1. Coordinate with co-leads to facilitate the Shelter working group
This includes supporting responsibilities for coordination outlined by the Inter-Agency Standing Committee and agreed upon with UNHCR and the government in Poland. The Shelter Coordinator will work collaboratively with sector co-leads e.g. to:
• Provide impartial facilitation of the sector group and specific technical working groups. This includes facilitating meetings, taking notes, communicating to group participants, etc
• Coordinate with other sector groups when relevant (e.g. protection or cash working groups)
• Develop a shelter sector strategy through a participatory process with key stakeholders
• Develop a strong working relationship with government counterparts to ensure coordination
• Develop other key shelter sector documents – e.g. factsheets, mapping of capacities
• Support any sub-national sector or working groups or additional coordination efforts
• Ensure agreement and adherence to common technical standards between sector groups including among others Sphere minimum standards and the Core Humanitarian Standard -CHS
• Support the Shelter sector group with development of an information management strategy and mechanism to report and share information
• Support a transparent process to establish any common funding criteria
• Present publicly status updates and results of the works within the coordinated group, during meetings, conferences, etc
Furthermore, the Shelter Coordinator should leverage Habitat Poland’s expertise in housing and shelter to ensure that the working group focuses its finite capacity on key strategic areas for coordination
2. Nurture partnerships with external agencies in support of Habitat Poland programs
The Habitat Poland team will partner with local and international organizations, private sector and the government to achieve its program objectives. The Shelter Coordinator will support developing relevant new partnership and nurturing existing ones
• Coordinate with Habitat Poland advocacy and program staff to stay abreast of key challenges, progress or changes in context
• Work with Habitat Poland staff to identify key responsibilities that would require partnership
• Network with possible organizations and stakeholders and create new relationships
• Maintain and nurture existing relationships. This could include progress monitoring, regular meetings, development of joint advocacy agendas, etc
Wyznaczanie i realizowanie planów fundraisingowych w oparciu o cele strategiczne;
Tworzenie ofert i pozyskiwanie środków od kluczowych donatorów: firm i fundacji korporacyjnych;
Inicjowanie i budowanie relacji z nowymi darczyńcami (korporacjami i fundacjami oraz darczyńcami indywidualnymi);
Utrzymanie jakościowej, stałej komunikacji pomiędzy darczyńcami a Fundacją, raportowanie działań;
Tworzenie oferty dla nowych darczyńców i regularne badanie potencjału pozyskania nowych możliwości finansowania z różnorodnych źródeł (środki prywatne i publiczne);
Zapewnienie wysokiej jakości materiałów informacyjnych dla darczyńców;
Głównym obowiązkiem tej osoby będzie wsparcie Działu Rzecznictwa w przygotowywaniu, promowaniu i wdrażaniu rekomendacji systemowego wsparcia mieszkaniowego (krótko- i długoterminowego), w tym dla osób przybywających z Ukrainy. Celem jest systemowa pomoc dużej grupie z problemami mieszkaniowymi
Zakres obowiązków:
• Prowadzenie, planowanie i realizacja wybranych elementów programu rzeczniczego HFH Poland,
• Przygotowywanie oficjalnych stanowisk Fundacji do przekazania władzom publicznym,
• Tworzenie materiałów rzeczniczych, takich jak pisemne interwencje lub dokumenty dotyczące prac legislacyjnych i projektów ustaw, komunikaty prasowe, przemówienia i inne przekazy zewnętrzne,
• Udział w konferencjach, debatach, spotkaniach, prace w tematycznych grupach roboczych – prezentowanie stanowisk HFH Poland oraz nawiązywanie relacji,
• Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami społecznymi i administracją publiczną, ekspertami, mediami,
• Przygotowywanie i prezentowanie stanowisk i informacji od HFH Poland do odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych,
• Dokumentowanie działań rzeczniczych i prowadzenie aktualnego rejestru partnerów HFH Poland w zakresie powierzonych działań rzeczniczych
Nadzór i koordynacja projektów remontowo-budowlanych lokali i budynków mieszkalnych;
Zarządzanie procesem zlecania prac i usług zewnętrznym usługodawcom i nadzór nad wykonawcami; stosowanie wewnętrznych procedur, negocjowanie umów i zleceń,
Poszukiwanie partnerstw, organizacja akcji remontowych i innych działań projektowych;
Koordynacja i przygotowanie sprawozdawczości projektowej;
Współpraca z beneficjentami projektów, wolontariuszami i podwykonawcami;
Raportowanie i komunikacja z partnerami oraz Habitat for Humanity International w języku angielskim (w mowie i na piśmie);
Planowanie i nadzór prac wolontariuszy, w tym delegowanie zadań, zakup materiałów budowlanych i środków ochronnych, instruktaż BHP, nadzór nad bezpieczeństwem na budowie; współpraca z Koordynatorem wolontariatu
Wizytacje mieszkań/ domów zgłaszanych do remontów; przygotowanie wstępnych kosztorysów, notatek, rekomendacji
Wykonywanie prostych prac fizycznych i wykończeniowych tj.: zakupy budowlane, noszenie mebli/ elementów wykończenia wnętrz, skręcanie mebli
1. Coordinate with co-leads to facilitate the Shelter working group
This includes supporting responsibilities for coordination outlined by the Inter-Agency Standing Committee and agreed upon with UNHCR and the government in Poland. The Shelter Coordinator will work collaboratively with sector co-leads e.g. to:
• Provide impartial facilitation of the sector group and specific technical working groups. This includes facilitating meetings, taking notes, communicating to group participants, etc
• Coordinate with other sector groups when relevant (e.g. protection or cash working groups)
• Develop a shelter sector strategy through a participatory process with key stakeholders
• Develop a strong working relationship with government counterparts to ensure coordination
• Develop other key shelter sector documents – e.g. factsheets, mapping of capacities
• Support any sub-national sector or working groups or additional coordination efforts
• Ensure agreement and adherence to common technical standards between sector groups including among others Sphere minimum standards and the Core Humanitarian Standard -CHS
• Support the Shelter sector group with development of an information management strategy and mechanism to report and share information
• Support a transparent process to establish any common funding criteria
• Present publicly status updates and results of the works within the coordinated group, during meetings, conferences, etc
Furthermore, the Shelter Coordinator should leverage Habitat Poland’s expertise in housing and shelter to ensure that the working group focuses its finite capacity on key strategic areas for coordination
2. Nurture partnerships with external agencies in support of Habitat Poland programs
The Habitat Poland team will partner with local and international organizations, private sector and the government to achieve its program objectives. The Shelter Coordinator will support developing relevant new partnership and nurturing existing ones
• Coordinate with Habitat Poland advocacy and program staff to stay abreast of key challenges, progress or changes in context
• Work with Habitat Poland staff to identify key responsibilities that would require partnership
• Network with possible organizations and stakeholders and create new relationships
• Maintain and nurture existing relationships. This could include progress monitoring, regular meetings, development of joint advocacy agendas, etc
Establish and support the implementation of a safeguarding plan for the country office;
Represent Habitat in humanitarian settings such as the PSEA Network on safeguarding matters;
Coordinate and collaborate with other safeguarding and protection actors involved in the response;
Collaborate with and provide advice to key teams and/or departments within the national office to promote fulfillment of that safeguarding risk analysis, including risk identification and management strategies;
Partner with the MEAL, program teams and other areas to ensure the operation of a safeguarding complaints mechanism and provide awareness-raising around community reporting mechanisms to the people we intend to serve;
Act as a reporting avenue for safeguarding related issues, concerns or experiences and ensure all potential safeguarding misconducts are reported as per Habitat’s Safeguarding Policy;
With respect to safeguarding investigations, coordinate case management, and support fact-gathering as needed;
Manage safeguarding training delivery for the country office;
Collaborate with Human Resources to ensure onboarding and training is completed;
Support program teams in building partner capacity in the areas of safeguarding through assessments and definition of partner safeguarding strengthening plans
Wyznaczanie i realizowanie planów fundraisingowych w oparciu o cele strategiczne;
Tworzenie ofert i pozyskiwanie środków od kluczowych donatorów: firm i fundacji korporacyjnych;
Inicjowanie i budowanie relacji z nowymi darczyńcami (korporacjami i fundacjami oraz darczyńcami indywidualnymi);
Utrzymanie jakościowej, stałej komunikacji pomiędzy darczyńcami a Fundacją, raportowanie działań;
Tworzenie oferty dla nowych darczyńców i regularne badanie potencjału pozyskania nowych możliwości finansowania z różnorodnych źródeł (środki prywatne i publiczne);
Zapewnienie wysokiej jakości materiałów informacyjnych dla darczyńców;
Support context, situation, vulnerability and needs assessments (design, data collection and data analysis)
Facilitate the development of response / specific project theories of change, logic models and/or results frameworks e.g. logical framework
Advise on indicator development (process, output and outcome)
Build MEAL into all fundraising efforts including concepts and proposals (narrative and budget)
Develop and implement data collection plans including output and indicator tracking
Conduct baselines and end lines
Design and implement contextually and culturally appropriate mechanisms to ensure accountability to affected people (sharing project information, two way communications, complaints and feedback mechanisms, opportunities for participation);
Lead / facilitate real time evaluative and learning activities
Develop and maintain information management system for MEAL data
Design and facilitate trainings on specific aspects of MEAL for colleagues, volunteers and partner organizations as required
Coordinate and liaise with MEAL counterparts in other organizations to plan and implement joint MEAL activities where appropriate and feasible e.g. assessments, monitoring, accountability mechanisms
Coordinate with MEAL counterparts within Habitat to share learning
Głównym obowiązkiem tej osoby będzie wsparcie Działu Rzecznictwa w przygotowywaniu, promowaniu i wdrażaniu rekomendacji systemowego wsparcia mieszkaniowego (krótko- i długoterminowego), w tym dla osób przybywających z Ukrainy. Celem jest systemowa pomoc dużej grupie z problemami mieszkaniowymi
Zakres obowiązków:
• Prowadzenie, planowanie i realizacja wybranych elementów programu rzeczniczego HFH Poland,
• Przygotowywanie oficjalnych stanowisk Fundacji do przekazania władzom publicznym,
• Tworzenie materiałów rzeczniczych, takich jak pisemne interwencje lub dokumenty dotyczące prac legislacyjnych i projektów ustaw, komunikaty prasowe, przemówienia i inne przekazy zewnętrzne,
• Udział w konferencjach, debatach, spotkaniach, prace w tematycznych grupach roboczych – prezentowanie stanowisk HFH Poland oraz nawiązywanie relacji,
• Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami społecznymi i administracją publiczną, ekspertami, mediami,
• Przygotowywanie i prezentowanie stanowisk i informacji od HFH Poland do odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych,
• Dokumentowanie działań rzeczniczych i prowadzenie aktualnego rejestru partnerów HFH Poland w zakresie powierzonych działań rzeczniczych
Twoim głównym zadaniem będzie pozyskiwanie mieszkań w dużych miastach województwa śląskiego (m.in. Katowice, Gliwice, Rybnik) na rzecz wdrażanego przez Fundację Programu Najmu Społecznego dla rodzin z Ukrainy
Zakres zadań:
• pozyskiwanie mieszkań na wynajem z rynku komercyjnego oraz we współpracy z podmiotami publicznymi dla rodzin z Ukrainy
• ocena stanu mieszkań
• negocjowanie warunków i formalna obsługa procesu wynajmu
Lead organizational strategy development and execution in alignment with HFHI’s global strategy and regional CEE/CIS Strategy;
Chair the management board meetings, ensure resolutions are implemented, and serve as liaison between the Supervisory board and the NO staff;
Develop and implement the organizational structure and a system of co-ordination within HFH Poland, including an effective and appropriate HR system in alignment with HFHI guidelines and national labour codes;
Supervise key staff in the performance of their duties by providing overall direction, motivation, support and implementation of HR systems;
Develop an effective and balanced portfolio of housing & shelter programs relevant to the affordable housing needs in Poland to achieve program scale, stability, and sustainability growth goals in alignment with Habitat for Humanity principles and core values;
Identify and develop partnerships with relevant housing stakeholders at national, regional and local level;
Lead the development and implementation of a resource development strategy together with HFHP staff and with support of HFHI;
Oversee the planning, implementation, and evaluation of annual resource development campaigns including deployment of systems, communications materials, and expansion initiatives;
Oversee volunteers engagement, including corporations, students and youth, international visitors, and faith groups;
Represent the organization in mass media and maintain effective relations with all stakeholders, including government officials, donors and sponsors, partners and homeowners, and the public at large;
Ensure organization’s compliance to national legal and tax requirements;
Ensure organization’s compliance to the National Affiliation Agreement and MoUs with HFHI;
Prepare a consolidated fiscal year budget, operational plan and schedule for the NO,, in accordance with the HFH Poland and HFHI EMEA strategy:
Monitor the implementation of all plans and budgets;
Ensure completeness, accuracy, and timely submission of quarterly financial report and monthly programmatic reports to HFHI EMEA;
Monitor the financial stability of the organization;
Fulfil reporting obligations required by Polish law;
Ensure efficient and effective portfolio management