Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (90)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 90 )
Systems Engineer Post-Tensioning
Hallera 78, Ruda Śląska
Wygasła: 06.04.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Development and optimization of post-tensioning systems
Technical support of system applications in current construction projects: Checking planning documents and advising the project managers
Accompanying approval and technical assessment procedures, including the preparation of the necessary technical documents and coordination with testing institutes and the responsible approval authorities
Planning, organization and supervision of tests at home and abroad
Development, validation and support of special solutions for current construction projects
Coordination and preparation of technical documentation for post-tensioning systems (works drawings, parts lists, assembly plans and instructions)
Planning and implementation of internal technical training courses
Planowanie i przeprowadzanie różnego rodzaju audytów procesów biznesowych zlokalizowanych na całym świecie, a także wielu jednostek handlowych i produkcyjnych;
Monitorowanie wprowadzonych działań naprawczych po przeprowadzonych audytach;
Współpraca z członkami organizacji za równo regionalnymi jak i globalnymi w celu rozwiązania problemów i wykorzystania możliwości zidentyfikowanych podczas audytów;
Wizyty w naszych oddziałach, zlokalizowanych na całym świecie
Planowanie i przeprowadzanie różnego rodzaju audytów procesów biznesowych zlokalizowanych na całym świecie, a także wielu jednostek handlowych i produkcyjnych;
Monitorowanie wprowadzonych działań naprawczych po przeprowadzonych audytach;
Współpraca z członkami organizacji za równo regionalnymi jak i globalnymi w celu rozwiązania problemów i wykorzystania możliwości zidentyfikowanych podczas audytów;
Wizyty w naszych oddziałach, zlokalizowanych na całym świecie
Ability to take business requirements in a BI context, understand them and turn them into a powerful story told through meaningful insights and engaging visuals in Power BI, determining the raw data, data models, data sources, warehouse and reporting layers required to deploy the appropriate solutions
Modelling and ingesting data from a variety of corporate data sources and performing required transformations in the Power BI query editor using a mixture of utilizing the UI and writing M code
Effectively utilizing the navigation features in Power BI (e.g., bookmarks, drill-through) to guide readers through a compelling data-driven story
Create relationships between data and develop tabular data models
Chart creation and data documentation explaining algorithms, parameters, models, and relations
Analyse current ETL process, redefine and make technical/strategic changes to enhance existing systems
Create customize charts and custom calculations as per requirements
Support the BI User community to help ensure that all deployed services are supported and maintained effectively and efficiently
Ensure all required changes under your control are clearly documented and executed in a manner that meets our change control processes, and deployment and subsequent support arrangements are met
Understand the global BI landscape operating across multiple regions and multiple ERP versions in existence
Monitoring customer accounts: credit limits, overdues, clarification of disputes, reconciliation of customer account balances and investigation of discrepancies
Performance of dunning process/collection of outstanding receivables
Clarification of disputes
Weekly direct debit
Maintenance of customer master data
Preparation of various collection reports (e.g., aging reports, bad debt)
General ledger reconciliations
Assisting in write-off postings, dealing with claims and monitoring of customer bankruptcy proceedings
Independent supervision of the financial accounting for our holding company- Contributing to the timely preparation of monthly, quarterly and annual financial statements- Preparation of statistics for the Bundesbank
Contributing to the ongoing optimisation of accounting processes
Będziesz odpowiedzialny za samodzielne przygotowanie techniczne projektów z zakresu energetyki wiatrowej znajdujących się w północnej połowie Niemiec i zapewnienie ich terminowej organizacji i realizacji
Do Twoich obowiązków będzie należało planowanie harmonogramów i zasobów w porozumieniu z naszą produkcją, jak również planowanie zadań dla naszych monterów, monitorowanie kosztów i raportowanie
Jako osoba kontaktowa będziesz ściśle współpracować z klientem i innymi uczestnikami projektu we wszystkich fazach projektu. Ponadto będziesz pełnić funkcję osoby kontaktowej dla naszych monterów
sporządzanie sprawozdań finansowych według określonych standardów
odpowiedzialność za opracowanie planu kont zgodnie z określonymi standardami sprawozdawczymi, wymogami kontrolingu oraz prawem podatkowym,
odpowiedzialność za procedurę potwierdzania sald z kontrahentami, rozliczanie inwentaryzacji aktywów firmy, prowadzenie wszystkich ewidencji księgowych,
bieżąca współpraca z kontrolerami odpowiedzialnymi za poszczególne linie biznesowe
przygotowywanie sprawozdań i raportów na potrzeby zarządu, banków oraz instytucji zewnętrznych,
nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów księgowych,
kontaktowanie się i współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, NBP),
nadzór nad prawidłowością rozliczeń podatkowych (CIT, podatek akcyzowy, WHT),
nadzór merytoryczny i organizacyjny nad działem księgowości
kontrola nad dekretowaniem i wprowadzaniem danych do systemu księgowego
kontrola poprawności deklaracji podatkowych i ZUS
tworzenie bilansu rocznego, prowadzenie rachunku kosztów i wyników oraz analiza wyników
optymalizacja i automatyzacja procesów finansowo-księgowych
Development and optimization of post-tensioning systems
Technical support of system applications in current construction projects: Checking planning documents and advising the project managers
Accompanying approval and technical assessment procedures, including the preparation of the necessary technical documents and coordination with testing institutes and the responsible approval authorities
Planning, organization, and supervision of tests at home and abroad
Development, validation, and support of special solutions for current construction projects
Coordination and preparation of technical documentation for post-tensioning systems (works drawings, parts lists, assembly plans and instructions)
Planning and implementation of internal technical training courses
Zapewnienie realizacji planu produkcyjnego oraz planu wysyłek
Zapewnienie bezpieczeństwa pracy
Zapewnienie jakości produktów i procesów
Nadzór nad dokumentacją
Koordynacja w zakresie działań wewnątrz działowych oraz komunikacja między działowej dla realizacji celów produkcji
Ciągłe doskonalenie
Nadzór nad produkcyjną częścią kosztów rachunku zysków i strat
Zapewnienie koordynacji/przywództwa w swoim obszarze produkcyjnym w zakresie działań na styku, produkcja/jakość/utrzymanie ruchu/inżynieria procesu/logistyka/zakupy
Stałe monitorowanie Głównych Wskaźników Efektywności w podległym obszarze
Wsparcie w budowie planu produkcji
Raportowanie wyników produkcyjnych i działań związanych z poprawą wyników
Identyfikacja i zgłaszania potrzeb zakupowych w podległym obszarze
Zapewnienie realizacji planu produkcyjnego oraz planu wysyłek
Zapewnienie bezpieczeństwa pracy
Zapewnienie jakości produktów i procesów
Nadzór nad dokumentacją
Koordynacja w zakresie działań wewnątrz działowych oraz komunikacja między działowej dla realizacji celów produkcji
Ciągłe doskonalenie
Nadzór nad produkcyjną częścią kosztów rachunku zysków i strat
Zapewnienie koordynacji/przywództwa w swoim obszarze produkcyjnym w zakresie działań na styku, produkcja/jakość/utrzymanie ruchu/inżynieria procesu/logistyka/zakupy
Stałe monitorowanie Głównych Wskaźników Efektywności w podległym obszarze
Wsparcie w budowie planu produkcji
Raportowanie wyników produkcyjnych i działań związanych z poprawą wyników
Identyfikacja i zgłaszania potrzeb zakupowych w podległym obszarze
Ensure that service requests and incidents are addressed in a timely manner, adhering to pre-defined SLA’s
Providing speedy turnaround on fix for fail issues raised via the service desk system escalating further to line management as and when required
Maintain an up to date asset register for all IT equipment and services including service contracts, ensuring active directory (AD) hardware records are aligned
Maintain AD employee information, ensuring the directory remains up to date and in line with HR requirements
Undertake timely archive and removal of expired email accounts
Ensure that defined procedures for setting up IT equipment and users are adhered to, in addition and identify process improvements on an ongoing basis
Create and maintain documentation to provide information for IT incidents and services
Review IT documents and procedures with the IT team to ensure documented information is current and accurate
Maintain support and ensure security of servers/desktop and laptops
Responsible for User-ID and account creation and maintenance (active directory)
Conduct research on network products, services, protocols and standards
Administer hardware and software upgrades when required
Assist with maintaining O365 environment including Teams and Licence allocation
Maintain security solutions, including firewall, anti-virus and intrusion detection systems
Daily maintenance of switches, routers, firewalls, servers and all other network equipment
Active and engaged approach to business processes and internal controls directions defined by Business Processes and Internal Controls Manager
Active involvement in internal regulations definition and implementation (policies, procedures, process maps, work instructions, guidelines, templates etc.)
Cooperation with process owners in the corporate and business on developing internal regulations
Continues Improvement of existing internal regulations
Active and engaged approach in business processes and internal controls directions defined by Chief Compliance Officer; Group Internal Audit and Best Practices Director
Coordination of internal regulations definition and implementation (policies, procedures, process maps, work instructions, guidelines, templates etc.)
Cooperation with process owners in the corporate and business on developing and promoting internal regulations
Active leadership of existing internal regulations’ Continues Improvement
Active leadership of internal controls standards’ development
sprzedaż (przygotowywanie ofert sprzedażowych, wystawianie faktur, kontakt z klientem)
organizowanie transportu (organizowanie transportów zamówień do klientów i ich kontrola, generowanie dokumentów WZ na potrzeby transportu naszych zamówień do Klientów i przekazywanie ich na produkcję/ magazyn)
tworzenie zestawień (prowadzenie zestawienia „zamówienia GT” i „transport”)
Prowadzenie dokumentacji sprzedażowej i jej archiwizacja
Ensure that service requests and incidents are addressed in a timely manner, adhering to pre-defined SLA’s
Providing speedy turnaround on fix for fail issues raised via the service desk system escalating further to line management as and when required
Maintain an up to date asset register for all IT equipment and services including service contracts, ensuring active directory (AD) hardware records are aligned
Maintain AD employee information, ensuring the directory remains up to date and in line with HR requirements
Undertake timely archive and removal of expired email accounts
Ensure that defined procedures for setting up IT equipment and users are adhered to, in addition and identify process improvements on an ongoing basis
Create and maintain documentation to provide information for IT incidents and services
Review IT documents and procedures with the IT team to ensure documented information is current and accurate
Maintain support and ensure security of servers/desktop and laptops
Responsible for User-ID and account creation and maintenance (active directory)
Conduct research on network products, services, protocols and standards
Administer hardware and software upgrades when required
Assist with maintaining O365 environment including Teams and Licence allocation
Maintain security solutions, including firewall, anti-virus and intrusion detection systems
Daily maintenance of switches, routers, firewalls, servers and all other network equipment
sporządzanie sprawozdań finansowych według określonych standardów (UoR)
miesięczne raportowanie zarządcze wg IFRS
odpowiedzialność za opracowanie planu kont zgodnie z określonymi standardami sprawozdawczymi, wymogami kontrolingu oraz prawem podatkowym,
odpowiedzialność za procedurę potwierdzania sald z kontrahentami, rozliczanie inwentaryzacji aktywów firmy, prowadzenie wszystkich ewidencji księgowych,
bieżąca współpraca z kontrolerami odpowiedzialnymi za poszczególne linie biznesowe
przygotowywanie sprawozdań i raportów na potrzeby zarządu, banków oraz instytucji zewnętrznych,
nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów księgowych,
kontaktowanie się i współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, NBP),
nadzór nad prawidłowością rozliczeń podatkowych (CIT, VAT, WHT),
nadzór merytoryczny i organizacyjny nad działem księgowości,
kontrola nad dekretowaniem i wprowadzaniem danych do systemu księgowego,
kontrola poprawności deklaracji podatkowych i ZUS,
tworzenie bilansu rocznego, prowadzenie rachunku kosztów i wyników oraz analiza wyników,