Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Analyzing, interpreting and verifying contracts with the company's contractors
Providing ongoing legal advice regarding activities carried out by the company and drafting legal opinions on various matters (especially civil and employment law, data protection)
Representation of the company in court proceedings (civil, commercial and labor matters)
Preparing corporate documents, applications and official letters
Cooperation with external law firm
Preparation of internal legal acts (regulations, procedures, policies, etc.)
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Tworzenie i promowanie silnej kultury ciągłego doskonalenia w zakładzie;
Inicjowanie, definiowanie i koordynowanie projektów dotyczących optymalizacji procesów produkcyjnych i pomocniczych z wykorzystaniem narzędzi szczupłego zarządzania;
Identyfikowanie obszarów do podjęcia działań korygujących lub usprawniających w ramach Nexteer Production System;
Koordynowanie i ciągłe doskonalenie programu sugestii pracowniczych;
Rozwój wiedzy i umiejętności pracowników zakładu w zakresie filozofii szczupłego zarządzania, poprzez realizację szkoleń i warsztatów dla managerów, liderów i współpracowników;
Mentoring w obszarze ciągłego doskonalenia dla wszystkich funkcji zakładu;
Inicjowanie działań oszczędnościowych;
Dzielenie się najlepszymi praktykami w ramach Grupy Nexteer;
Analizowanie danych i rekomendowanie rozwiązań odnośnie polepszenia jakości procesu produkcji
Quality representative for all Program implementation activities such as (MSD, MQ1/MQ2, FMEAs, Line Side Review, BOM Risk assessment, Prototype Builds, Run@Rate, PPAP, etc)
Quality-swimlane owner within Nexteer’s program implementation process
Understand and communicate Customer Specific Quality requirements to Nexteer organization
Ensure Quality goals are captured on all new programs (Warranty, PPM, FTQ) and included by Program Manager in the program tracker
Be the voice of Quality during Nexteer-internal Product Development Team meetings
Interface with & Support Customer as defined by Customer APQP requirements, including populating Customer APQP gates in Customer Portal
Collaborate with the Supplier Quality team particularly for new suppliers, suppliers providing Safety/Compliance parts, parts with Key Characteristics
Ensure Lessons Learned are captured and incorporated into new projects by bringing them forward in BOM risk assessment, design reviews etc…
Support Customer Audit preparation until launch phase
Present program Quality status incl. risks/issues and Quality KPIs to Senior Management
ESD Coordinator (30%):
Coordinate and perform ESD audits (including action plans definition, corrective actions implementation and verification) – internal and external,
Support production with ESD related activities, smartlog software and Smartlog service,
Lead and coordinate ESD training for employees,
Develop/coordinate the implementation of long-term actions + verify the effectiveness to improve the quality of products (ESD). Participate in ESD Layered Audits
Ensuring timely deliveries of Raw materials for plants Gliwice,
Procurement of raw material and tracking of deliveries
Maintaining stock of components at the desired level
Identification of potential supply chain difficulties and initiation of actions to ensure customer delivery in time
Close cooperation with suppliers in order to optimize the amount of materials, the amount of cardboard packaging, transport routes, and related logistics costs,
Continuously increasing the awareness of subordinate employees of the existing material flows Gliwice,
Care for the quality and efficiency of the component planning process,
Supplier performance follow up. Close cooperation with GSM Team
Monitoring / optimization of stock levels, transport / packaging costs,
Continuous improvement of component planning activities by proposing system and organizational improvements, work automation,
Participation in actions to improve the quality in the organization,
Cooperation with other departments on topics related to the client and the implementation of changes and new projects (CPI),
Jesteśmy zespołem inżynierów wspierających produkcję systemów EPS (układów kierowniczych sterowanych elektronicznie). W zakładzie produkcyjnym w Tychach dbamy o obszar produkcji pod kątem pracy systemu (elektronika, napęd). Efektywnie współpracujemy z innymi działami zapewniając najwyższy standard naszych produktów
- Interesujesz się elektroniką?
- Lubisz rozwiązywać problemy?
- Jesteś otwarty na wiedzę oraz rozwój?
- Chciałbyś pracować w międzynarodowym środowisku liderów branży samochodowej?
Dołącz do nas!
A jeżeli masz doświadczenie w pracy inżyniera, z pewnością zagospodarujemy Twój potencjał😁
Develop collaboratively Commodity Strategies jointly w/ respective Global and Regional Commodity Manager and Strategic Buyer to meet PEPS Product Line MPP BOM roadmap objectives
Collaborate with Regional Commodity Manager/ Strategic Buyers and Engineering for cost competitive and efficient designs/processes as part of the cost roadmap development
Collaborate with Regional and Global MPP Engineering on reverse costing / benchmark studies to improve Nexteer MPP design and cost. Ensure that proper engineering owner is assigned to key findings from those analysis
Support as needed the evaluation (costing) for engineering changes/Design to Cost/reverse costing ideas through the use of Cost Models
Coordinate with Strategic Buyer and Global / Regional commercial teams priority list to build Cost Models with suppliers and provide a monthly update
Develop Cost Models globally for Nexteer’s MPP supplier base. Maintenance of the models as frequent as required, always obtaining the supplier agreement on the updated model
Obtain a final agreement from a supplier once Cost Model is developed for a supplier’s site
Coordinate with the pursuit team the use of the developed Cost Models in new programs quoting
Through the development of the Cost Models, support the CIP regional leads in the discussions with the suppliers and Nexteer to improve efficiencies and eliminate waste to become more competitive
Support the Cost Improvement Process (CIP) regional leads in VA/VE events
Support if required Global Supply Management (GSM) in the negotiations with suppliers to get them to an ’open book’ relationship
Ability to travel (local and international)
Participate in core and non-core training to increase personal and professional development
Zarządzanie zespołem pracowników podległego obszaru (w tym: motywowanie, przydzielanie i rozliczanie delegowanych zadań, kontrola nad czasem pracy podległego zespołu, aktywny udział w rozwoju podległych pracowników itp.)
Organizowanie pracy i przydzielanie zadań podległemu zespołowi
Kontrola prawidłowego składowania materiałów i obsługi magazynu
Kontrolora prowadzenia rejestru części krytycznych i raportów magazynowych
Kontrola utrzymywania porządku na podległym obszarze
Znajomość i przestrzeganie obowiązujących procedur
Zapewnienie ciągłości produkcji poprzez odpowiedni przepływ materiałów produkcyjnych
Odbieranie stanowiska pracy od poprzednika oraz jego przekazywanie
Przestrzeganie dyscypliny pracy
Aktywny udział w procesie ciągłego doskonalenia
Przestrzeganie bezpieczeństwa i higieny pracy
Kontrola zamówień z magazynu zewnętrznego
Szkolenie zespołu oraz dokonywanie bieżącej oceny podległych pracowników
Tworzenie i wdrażanie usprawnień w zakresie zarządzanego obszaru
Act as the customer representative in the plant, with the main focus on quality matters
Be the main contact between Tychy Plant and Customer Plants & Customer Service Centers
Reacting and informing about to the notification, complaints formal / informal, warranty returns from the customer in the form of immediate and corrective direct 3L5W, FRQC
Supporting RMA analysis
Supervision of special inspections - CSL 1, CSL 2, GP12, Containment after a complaint / notification from the customer
Monitoring RTY level and taking corrective actions
Portal support: Actis for internal quality problems and Intelex for inter-company quality problems
Participation in APQP processes at new launches on behalf of plant quality in accordance with CPI (’Quality swimlane’)
Leadership in problem solving, incl. using FRQC and 3L5W tools
Support for ME in the preparation of Control Plans, their verification and approval
Preparation and support of the plant during customer visits and audits
Systematic work for quality in order to maintain the IATF 16949 certificate
Participation in the PFMEA process (including post-complaint reviews)
Perform electromagnetic simulations (EMC/EMI) using Dassault Systèmes CST Studio Suite software for project-specific and independent purposes (e.g. application — PCBA
and system electromagnetic behavior, circuit checks, components verification and pursuits);
Perform PI and thermal simulation including DC/DC drops and trace resistance using Mentor HyperLynx PI and EasyLogic PCBi Physics;
Perform simulation in Mentor HyperLynx Full-Wave Solver 3D, broadband, full-wave electromagnetic field solver PI, and EMI;
Perform thermal or electromagnetic analysis on request in order to verify specific solution;
Post processing results in Python;
Document analysis results in proper report (or any other requested) form;
Provide preventive and corrective actions;
Participate in maintenance of IATF 16949 standards;
Perform activities relative to Company & Group needs;
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements
and the risks involved for the customer with non-conforming product
Projektowanie algorytmów dla systemów wbudowanych z zastosowaniem narzędzi do modelowania w zgodności z standardem ISO26262 (bezpieczeństwo funkcjonalne)
Generowanie i implementacja kodu produkcyjnego dla systemów wbudowanych z modelu
Rozwój oprogramowania w zgodności z standardem ASPICE
Projektowanie, implementacja i testowanie aplikacji dla systemów Windows, Linux
Projektowanie, implementacja i testowanie aplikacji sieciowych
Analiza i przeglądy specyfikacji zewnętrznych i wewnętrznych
Współpraca z różnymi zespołami funkcyjnymi w celu koordynacji i ustalania priorytetów zadań
Analiza wykonalności zmian/modyfikacji/usprawnień dla nowych i istniejących aplikacji
Zorientowanie, śledzenie zmian i samodzielny rozwój w nowych technologiach
We are currently seeking a highly motivated and experienced Test Manager to join our dynamic team. The Test Manager will be responsible for leading all aspects of system and software testing within our organization. This role requires a deep understanding of testing methodologies, as well as strong leadership and communication skills
Develop and implement test plans and strategies to ensure that software products meet quality standards and customer requirements
Lead a team of testers and coordinate testing activities across multiple test levels
Collaborate with other teams within the organization to ensure that testing is integrated into the product development life cycle
Identify and manage risks associated with testing activities and take proactive steps to mitigate those risks
Continuously improve testing processes and procedures to ensure that they are efficient and effective
Communicate testing progress and results to stakeholders, including project managers, development teams, and customers
Manage relationships with vendors and external testing service providers, as needed
Argumentujesz, polemizujesz, uzgadniasz, organizujesz i prezentujesz lokalnie oraz globalnie, czyli zajmujesz się designem od momentu dyskusji na jego tematdo momentu zwolnienia seryjnej produkcji
Tworzysz nowy design produktu lub modyfikujesz obecny; aplikujesz design do nowych projektów gdzie analizujesz/testujesz oraz określasz jak ma wyglądać dany design
Jesteś właścicielem zmiany produktu. Planujesz i koordynujesz wdrożenie zmiany i koniecznie dbasz by wszystkie kroki były na czas zrealizowane
Współpracujesz z innymi działami np. walidacją, jakością, produkcją w celu uzgodnienia zmian produktu
Kontaktujesz się z dostawcą i ustalasz wszystkie szczegóły
• Przeprowadzanie pomiarów, testów i analiz zgodnie z procedurami wewnętrznymi, normami takimi jak SAE, ISO, PN, ASTM, oraz wytycznymi koordynatora
Specjalizujemy się w:
• pomiarach twardości,
• analizie składu chemicznego
• testach korozyjnych w komorze solnej i klimatycznej
• badaniach wizualnych,
• analizie mikrostruktury,
• testach wytrzymałościowych,
• pomiarach gęstości i kilku innych
Wiemy, jak połączyć ze sobą informacje płynące z analiz i wyciągnąć wnioski pozwalające rozwiązać problem lub usprawnić proces
• Omawianie przebiegu i wyników pracy z przełożonym i przygotowywanie raportów z badań i testów w razie potrzeby kontakt ze zlecającymi przed w trakcie badania i po dostarczeniu raportu,
• Przygotowywanie oraz aktualizacja dokumentacji procesowej laboratorium metalurgicznego z wykorzystaniem informacji i wytycznych zawartych w procedurach Nexteer i normach itp
• Wsparcie merytoryczne i współpraca z innymi Działami oraz członkami Zespołu
• Nadzór nad sprzętem kontrolno-pomiarowym,
• Optymalizacja testów i procesów pod kątem wydajności, jakości, ergonomii pracy,
• Analiza trendów i zdarzeń obserwowanych na bazie wyników testów włączając wyniki z kontroli sprzętu kontrolno-pomiarowego,
• Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w obszarze laboratorium metalurgicznego,
• Identyfikowanie materiału, zarządzanie i archiwizacja nim na każdym etapie analizy,
• Utrzymywanie wzorowego porządku w swoim obszarze działania,
Specjalista ds planowania produkcji i kontaktu z klientem
Leonarda da Vinci 5, Gliwice
Wygasła: 20.04.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Zapewnienie dostępności wyrobów gotowych dla realizacji wymaganej sprzedaży poprzez opracowanie optymalnego planu produkcji w okresie krótko- i długoterminowym (MPS/S&OP)
Sprawowanie kontroli nad terminową realizacją planów produkcji oraz rozliczanie produkcji z ich terminowej realizacji
Organizacja wysyłek wyrobów gotowych do klientów we współpracy z poddostawcami (firmy transportowe; agencje celne)
Monitorowanie i optymalizowanie poziomu zapasów wyrobów gotowych
Monitorowanie i optymalizowanie kosztów transportu i opakowań
Bieżąca weryfikacja portali klienta oraz raportowanie poziomu obsługi klienta (OEM & OES)
Weryfikacja reklamacji logistycznych
Kontakt z klientem;
Prowadzenie akcji korekcyjnych i prewencyjnych w zakresie planowania produkcji i logistyki
Responsible for design, development, testing and control of materials engineering projects where decisions are made within the limits of general practices and standards. Provides technical direction and guidance to engineering support personnel
Generate and maintain material specifications
Provide recommendations to engineering and manufacturing on materials and processes
Assists in design and analysis or research on engineering projects
Conducts problem solving, and provides laboratory analytical support on materials and processes for manufacturing, engineering, and customers to resolve and prevent problems
Review and process engineering documents per global procedures and guidelines
Prepare and process material related test activity reports
Gathers and analyzes data and writes related reports and procedures
Frequently exchanges information with others outside the work group
Procures samples for test set up and materials test programs
Designs and builds test fixtures for materials characterization
Sets up and operates test devices and measurement tools
Conducts materials and related processing testing
Maintains safety, good housekeeping standards, and quality system certification
Utilize the Supplier APQP PMAP as required for the introduction of new Purchased Parts & Management of component changes
Ensure the respect of customer requirements and specific requirements according to QMS (Quality Management System), integrated within Nexteer Business System
Coordinate and conduct, when required, supplier evaluation (MCA/NSA Audit) with potential vendors of assigned purchased parts
Provide quality data to the Commodity Buyers in support of the Sourcing Recommendations
Participate in or lead the pre-sourcing activities such as Key Stakeholder Meeting and Technical Review
Participate in and conduct Risk Assessment for new/resourced parts
Support Part Readiness tracking by informing the Project Coordinator of the progress made in regards to APQP, and upload APQP material as required in database (PMD/Intelex)
Provide key Nexteer personnel with regular status updates of the APQP activities with designated suppliers/part numbers. Escalate roadblocks
Support other AQEs, SQEs, PLPL, buyers, other regions & site personnel as required including conducting Current Production activities from Supplier APQP PMAP
Ensure efficiency of the AQ / SQ European department by suggesting and implementing continuous improvement ideas
Zapewnienie dostępności wyrobów gotowych dla realizacji wymaganej sprzedaży poprzez opracowanie optymalnego planu produkcji w okresie krótko- i długoterminowym (MPS/S&OP)
Sprawowanie kontroli nad terminową realizacją planów produkcji oraz rozliczanie produkcji z ich terminowej realizacji
Organizacja wysyłek wyrobów gotowych do klientów we współpracy z poddostawcami (firmy transportowe; agencje celne)
Monitorowanie i optymalizowanie poziomu zapasów wyrobów gotowych
Monitorowanie i optymalizowanie kosztów transportu i opakowań
Bieżąca weryfikacja portali klienta oraz raportowanie poziomu obsługi klienta (OEM & OES)
Weryfikacja reklamacji logistycznych
Kontakt z klientem;
Prowadzenie akcji korekcyjnych i prewencyjnych w zakresie planowania produkcji i logistyki
Jeśli jesteś zainteresowany zdobyciem cennego doświadczenia w takich działach jak Technologia, Utrzymanie Ruchu serdecznie zapraszamy Cię do udziału w Programie Stażowym!
Mamy świetny ekspres do kawy ale nie będziesz jej nikomu przygotowywał, poznasz za to nasze procesy technologiczne, jakościowe i produkcyjne
Stawiamy na zaangażowanie, samodzielność i pomysłowość
Otrzymasz dużą dawkę praktycznej wiedzy i możliwość rozwoju zawodowego
Jesteśmy zespołem inżynierów wspierających produkcję systemów EPS (układów kierowniczych sterowanych elektronicznie). W zakładzie produkcyjnym w Tychach dbamy o obszar produkcji pod kątem pracy systemu (elektronika, napęd). Efektywnie współpracujemy z innymi działami zapewniając najwyższy standard naszych produktów
Interesujesz się elektroniką?
Lubisz rozwiązywać problemy?
Jesteś otwarty na wiedzę oraz rozwój?
Chciałbyś pracować w międzynarodowym środowisku liderów branży samochodowej?
Dołącz do nas!
A jeżeli masz doświadczenie w pracy inżyniera, z pewnością zagospodarujemy Twój potencjał😁
Zapewnienie merytorycznego i technicznego wsparcia w obszarze wtrysku tworzyw sztucznych dla pracowników działów technologii, produkcji, utrzymania ruchu i jakości,
Czynny udział w uruchamianiu linii wtrysku tworzyw sztucznych w ramach nowych projektów (przygotowywanie specyfikacji technicznych dla maszyn i procesów produkcyjnych, współpraca z dostawcami form wtryskowych, tworzenie oraz aktualizacja dokumentacji procesu, projektowanie przyrządów pomiarowych, optymalizacja parametrów),
Analiza zdolności procesu, definiowanie oraz wdrażanie akcji dla poprawy wartości mierzonych wskaźników,
Definiowanie oraz wdrażanie działań poreklamacyjnych oraz poaudytowych,
Prowadzenie działań korygujących i prewencyjnych podległych procesów,
Aktywne uczestnictwo w przeglądach PFMEA, aktualizacja dokumentacji produkcyjnej, instrukcji;
Definiowanie kosztów dla zmian aktualnego procesu produkcyjnego,
Modyfikowanie bieżących procesów produkcyjnych dla zmian produktowych oraz procesowych
Przygotowanie specyfikacji technicznych dla maszyn i procesów produkcyjnych;
Analiza zdolności procesu. Definiowanie oraz wdrażanie akcji dla poprawy wartości wskaźników zdolności procesu;
Definiowanie oraz wdrażanie działań po reklamacyjnych oraz po audytowych;
Po zdobyciu niezbędnego doświadczenia możliwość uczestnictwa w uruchamianiu procesów, tworzenie specyfikacji technicznych dla maszyn i procesów produkcyjnych, kontakt z dostawcami;
Zapewnienie merytorycznego i technicznego wsparcia dla pracowników działu technologicznego oraz dla działów produkcji, utrzymania ruchu i jakości;
Zapewnienie dostępności zapasowych narzędzi i oprzyrządowania przy zachowaniu optymalnego poziomu zapasów oraz redukcja kosztów narzędzi i oprzyrządowania;
Prowadzenie działań korygujących i prewencyjnych podległych procesów;
Aktywne uczestnictwo w przeglądach PFMEA;
Definiowanie kosztów dla zmian aktualnego procesu produkcyjnego
Jesteśmy zespołem inżynierów wspierających produkcję systemów EPS (układów kierowniczych sterowanych elektronicznie). W zakładzie produkcyjnym w Tychach dbamy o obszar produkcji pod kątem pracy systemu (elektronika, napęd). Efektywnie współpracujemy z innymi działami zapewniając najwyższy standard naszych produktów
Interesujesz się elektroniką?
Lubisz rozwiązywać problemy?
Jesteś otwarty na wiedzę oraz rozwój?
Chciałbyś pracować w międzynarodowym środowisku liderów branży samochodowej?
Dołącz do nas!
A jeżeli masz doświadczenie w pracy inżyniera, z pewnością zagospodarujemy Twój potencjał😁
Tworzenie i promowanie silnej kultury ciągłego doskonalenia w zakładzie;
Inicjowanie, definiowanie i koordynowanie projektów dotyczących optymalizacji procesów produkcyjnych i pomocniczych z wykorzystaniem narzędzi szczupłego zarządzania;
Identyfikowanie obszarów do podjęcia działań korygujących lub usprawniających w ramach Nexteer Production System;
Koordynowanie i ciągłe doskonalenie programu sugestii pracowniczych;
Rozwój wiedzy i umiejętności pracowników zakładu w zakresie filozofii szczupłego zarządzania, poprzez realizację szkoleń i warsztatów dla managerów, liderów i współpracowników;
Mentoring w obszarze ciągłego doskonalenia dla wszystkich funkcji zakładu;
Inicjowanie działań oszczędnościowych;
Dzielenie się najlepszymi praktykami w ramach EMEA SA;
Analizowanie danych i rekomendowanie rozwiązań odnośnie polepszenia jakości procesu produkcji,
Raportowanie wskaźników związanych z zajmowanym stanowiskiem
Całościowy nadzór i prowadzenie procesów HR dot. m.in.: rekrutacji, rozwoju, komunikacji, wdrożenia nowych pracowników, rocznej oceny pracowniczej, rocznego planu rozwoju, zarządzania talentami;
Zapewnienie proaktywnej pomocy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, wsparcia i porad dla przypisanych grup biznesowych w odniesieniu do różnych problemów i potrzeb związanych z HR;
Udział w inicjatywach HR na poziomie krajowym i międzynarodowym;
Monitorowanie, raportowanie wskaźników HR w podległym obszarze oraz przygotowanie oraz implementowanie odpowiednich działań korygujących;
Koordynacja projektów związanych z badaniami/ankietami zaangażowania i satysfakcji pracowników;
Implementacja rozwiązań zwiększających zaangażowanie pracowników w oparciu o wyniki badań wewnętrznych;
Realizacja zadań oraz korzystanie z uprawnień wynikających z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 02 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. 1997 nr 109 poz. 704)
Kontrolowanie zgodności, współtworzenie, wdrażanie i nadzorowanie funkcjonowania wymaganych procedur i instrukcji oraz programów korporacyjnych w zakresie BHP i PPOŻ
Analiza zagrożeń i ocena ryzyka zawodowego z wykonywanymi pracami oraz wprowadzanymi nowymi urządzeniami i procesami oraz rekomendowanie kierownictwu odpowiednich środków redukcji ryzyka
Realizacja zadań związanych z odbiorami maszyn, urządzeń oraz pomieszczeń produkcyjnych i biurowych
Inicjowanie i podejmowanie działań prewencyjnych w celu zapobiegania wypadkom
Prowadzenie sprawozdawczości oraz innej dokumentacji związanej z BHP i PPOŻ
Prowadzenie szkoleń BHP (wstępnych i fakultatywnych)
Budowanie kultury bezpieczeństwa w firmie
Zapewnienie wsparcia merytorycznego dla wszystkich pracowników firmy
Pomoc w projektowaniu/opracowywaniu aplikacji (Web, Mobile) na platformach on-premise i w chmurze
Pomoc w tworzeniu i obsłudze nowych rozwiązań analitycznych i biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem usług Microsoft Power BI i SQL Server Reporting Services
Współpraca z zespołami technicznymi w celu oceny nowych komponentów technologicznych
Współpraca z funcjami biznesowymi w celu zdefiniowania wymagań biznesowych dotyczących rozwiązań i usług IT
Postępowanie zgodnie z naszym planem i strategią procesów BPM
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Development of control software system level models, representing software components, physical systems and their interactions
Conducting system level simulations to support new functionalities development and root causing of problems in existing functions
Preparing and providing simulation packages to external clients
Development and maintenance for modelling standards for internal/external clients
Support in development/maintenance of MBD related processes applied to system level models
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Development of control software system level models, representing software components, physical systems and their interactions
Conducting system level simulations to support new functionalities development and root causing of problems in existing functions
Preparing and providing simulation packages to external clients
Development and maintenance for modelling standards for internal/external clients
Support in development/maintenance of MBD related processes applied to system level models
Embedded Systems Software Engineer Lead & Software Architect
Towarowa 6, Tychy
Wygasła: 20.11.2022
full-time
umowa o pracę
full office work
manager / supervisor
Obowiązki:
Lead the software planning, design, and implementation for an Electronic Power Steering System project
Analyze customer, system, and safety requirements to derive software project requirements
Design and implement world class embedded software using C in compliance with ISO 26262
Integrate Software Components into an AUTOSAR based project
Implement the Software Infrastructure as designed by the Software Architecture Team
Develop documentation to comply with automotive SPICE
Incorporate requirements traceability into the software development activities
Interface with global cross-functional teams to understand requirements and review designs
Interface directly with OEMs to understand and influence design aspects that impact the software
Participate in and lead design reviews
Participate in software process development activities
Review and understand Technical References and Data Sheets for the system’s microcontroller
Lead the software architecture planning, design, and implementation for an Electronic Power Steering system
Analyze customer, system, and safety requirements to derive software architecture requirements
Design, document, and implement a world class reusable software architecture based upon generated requirements
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Participate in maintenance of IATF 16949 standards
Perform activities relative to Company & Group needs
Select & develop product design
Design and develop software to meet customer’s specification and requirements
Support program specific Product Development Teams
Provide technical support to Nexteer manufacturing plants
Provide technical support to Nexteer suppliers
Support DV/PV testing including root cause analysis of test failures
Support component PPAP
Assist in maintaining cost controls
Assist in Electrical Power Steering (EPS) software build plans, controller software and calibration update activities to support customer samples and vehicle testing, validation and production
Assists in EPS trouble shooting activities using: CANalyzer, CANape, CANoe, oscillo-scope and custom made software tools like Etool, EcalNet
Assists in updates to System Electrical Requirements (SER) per Customer design changes and anomalies
Assists in creation of DFMEAs, Design Reviews, and validation plans
Supports electrical validation testing
Assists with customer communication of anomalies, software change
Provide preventive and corrective actions
Participate in maintenance of IATF 16949 standards
Perform activities relative to Company & Group needs
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Manage the test plan and maintain timeline for electrical application
Prepare and support the test scope plans with according time schedule
Participate in programs review, holding the leader position in test timeline review, actual status and test results information
Support controller update activities: samples, vehicle testing, validation, etc
Plan and manage test readiness activities, e.g., fixtures, cables, software, etc. Coordinate sample requirements to support validation test plans
Support the interpretation and analysis of internal and external validation requirements and translate into test system requirements
Participate in the development and implementation of test systems required for validation. This may include both electrical circuit design as well as writing software (LabVIEW, C#)
Prepare customer report in timely manner from validation performed
Train the technician staff to bring them to higher level of capability and skills
Compliance with standards and safety procedures, corporate, occupational, laboratory
Participating in the arrangement range of tests and inspections validation status, etc., In teams within the organization and with external customers,
Supporting in interpreting and analyzing internal and external validation requirements for transfer to the process of testing Laboratory
Participating and leading the discussions on validation during inspections PDT
Develop test plans corresponding to the introduced change management plan in time for the validation of new programs
Planning and preparation of laboratory to the requirements of the tests (available procedures, handles specialized, connecting cables, communication programs, etc.)
Preparation of test specifications (ETS) and implementation of their execution
Developing and improving test specifications to support laboratories in other locations
The training laboratory technicians to ensure complete understanding of the requirements of the tests
Elaborating and developing special equipment according to the requirements of the tests
Leading discussions engineering when reviewing projects on the basis of test results (DRBTR)
Perform more complex and specialized tests on components or products
Preparation of reports of the validation tests, based on the results, for the purposes of internal approvals and for customers
Coordination and communication of the results and conclusions of test to engineers outside of the working group (involved in the data testing / validation)
Driving tests on vehicles in accordance with the requirements of the validation program
Immediate signaling inconsistencies or dangerous trends to the head of the laboratory and the departments concerned to take immediate action
Supporting other departments in terms of knowledge and technical capabilities laboratory validation, determine the scope of measurement / testing or potential causes of problems on products and suppliers of Nexteer
Jeśli jesteś zainteresowany zdobyciem cennego doświadczenia w takich działach jak Technologia, Utrzymanie Ruchu, Jakość, Lean oraz Administracja serdecznie zapraszamy Cię do udziału w Programie Stażowym!
• Mamy świetny ekspres do kawy ale nie będziesz jej nikomu przygotowywał, poznasz za to nasze procesy technologiczne, jakościowe i produkcyjne
• Stawiamy na zaangażowanie, samodzielność i pomysłowość
• Otrzymasz dużą dawkę praktycznej wiedzy i możliwość rozwoju zawodowego
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Implement preventive and corrective actions for ECR / Capex process
Maintain / lead Visual ECR answer tracker for ME Steering & PL team
Establish ECR flow within ME team to get timely answers
Participate in global cost process activities as required
Maintain / Lead ME Capital forecasting based on Lead MEs answer
Support obtaining prints / volumes for ECR answers
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Consolidate core electrical circuit designs into specific applications for safety critical automotive products
Responsible for the integrated design work products including schematics, circuit DFMEA, and content documentation
Provide hardware support for development applications
Create and maintain schematics based on core designs
Verify functionality and robustness of electrical design
Manage circuit test plans and test results documentation
Manage changes and work with other groups to coordinate implementation activities
Lead in electrical design reviews
Create circuit-level DFMEA based on core documents
Participate in DFMEA reviews
Peer review
Nexteer standard development in cooperation with Global Core Team
Participate in meetings with customers
Select of special characteristics
Select and develop product design
Provide preventive and corrective actions
Participate in maintenance of IATF 16949 standards
Perform activities relative to Company & Group needs
Szukamy do naszego zespołu ambitnych studentów zainteresowanych długoterminową współpracą z możliwością stałego zatrudnienia na stanowisku inżyniera
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Cost & TcM Specialist
Towarowa 6, Tychy
Wygasła: 29.10.2022
full-time
umowa o pracę
full office work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Employee's awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Implement preventive and corrective actions for ECR / Capex process
Maintain / lead Visual ECR answer tracker for ME Steering & PL team
Establish ECR flow within ME team to get timely answers
Participate in global cost process activities as required
Maintain / Lead ME Capital forecasting based on Lead MEs answer
Support obtaining prints / volumes for ECR answers
Specjalista ds. logistyki magazynu części prototypowych
Towarowa 6, Tychy
Wygasła: 26.10.2022
full-time
umowa o pracę
full office work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Świadomość pracownika wpływu jego działań na jakość produktu oraz znaczenia jego działań dla realizacji, utrzymania i poprawy jakości, w tym wymagań klienta i ryzyka dla klienta z powodu niezgodnego produktu
Zamawianie towarów i usług zgodnie z zapotrzebowaniem produkcyjnym Centrum prototypów
Współpraca z działem zakupów i logistyki w procesie zamawiania i przyjmowania części specjalnych
Organizowanie transportu i odbiór zamówionych towarów oraz wysyłek wyrobów gotowych
Nadzorowanie harmonogramów dostaw i wysyłek
Koordynacja przepływu materiałów produkcyjnych w trakcie produkcji
Zarządzanie magazynem prototypów
Optymalizacja dostaw i metod zarzadzania magazynem części prototypowych
Optymalizacja kosztów transportu
Nadzór nad poprawnością danych w systemie QAD,MOM odnośnie części prototypowych
Ścisła współpraca z pozostałymi pracownikami grupy prototypów we wdrażaniu nowych projektów i wymaganych zmian
Przygotowywanie zestawów montażowych w oparciu o dostarczone Listy materiałowe (BOM)
Gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych
Gotowość do przyjęcia specjalnych obowiązków w ramach prac Centrum Prototypów
Embedded Systems Software Engineer Lead & Software Architect
Towarowa 6, Tychy
Wygasła: 23.10.2022
full-time
umowa o pracę
full office work
manager / supervisor
Obowiązki:
Lead the software planning, design, and implementation for an Electronic Power Steering System project
Analyze customer, system, and safety requirements to derive software project requirements
Design and implement world class embedded software using C in compliance with ISO 26262
Integrate Software Components into an AUTOSAR based project
Implement the Software Infrastructure as designed by the Software Architecture Team
Develop documentation to comply with automotive SPICE
Incorporate requirements traceability into the software development activities
Interface with global cross-functional teams to understand requirements and review designs
Interface directly with OEMs to understand and influence design aspects that impact the software
Participate in and lead design reviews
Participate in software process development activities
Review and understand Technical References and Data Sheets for the system’s microcontroller
Lead the software architecture planning, design, and implementation for an Electronic Power Steering system
Analyze customer, system, and safety requirements to derive software architecture requirements
Design, document, and implement a world class reusable software architecture based upon generated requirements
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Participate in maintenance of IATF 16949 standards
Perform activities relative to Company & Group needs
Select & develop product design
Design and develop software to meet customer’s specification and requirements
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Review and check components towards approved vendors and preferred electronics parts lists
Perform replacements for electronic component which are obsolete
Updating items and populating their characteristics, creating new components in Nexteer database
Technical support for NPI development teams in selecting new parts for their designs
Support for project teams in components environmental and life cycle review
Review PCNs received from manufacturers to determine impact on existing products
Coordinate with PCBA contract manufacturers for component issues
Provide hardware support for development applications
Verify functionality and robustness of electrical components
Manage components test plans and test results documentation
Manage changes and work with other groups to coordinate implementation activities
Lead in electrical design reviews
Provide support for circuit-level DFMEA based on core documents
Participate in DFMEA reviews
Peer review
Participate in meetings with customers
Select of special characteristics
Select and develop product design
Provide preventive and corrective actions
Participate in maintenance of IATF 16949 standards
Perform activities relative to Company & Group needs
This position requires a talented and inquisitive person who is motivated to get things done. The Job involves an expertise and understanding of embedded systems, its architecture and implementation implications. The Job allows you to thrive through application of your programming, and troubleshooting skills. Candidate must have the ability to work well with team members to develop, review and implement complex software applications taking advantage of multidisciplinary skillset, principles of operating systems, specifics of hardware driven embedded, software nuances along with understanding requirements management
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Cybersecurity Engineer
Towarowa 6, Tychy
Wygasła: 22.10.2022
full-time
umowa o pracę
full office work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Create software designs to satisfy cyber-security requirements
Document designs and rationale
Link design information to requirements
Identify architecture for software / peripheral components
Support software team for proper implementation and integration
Work with third party suppliers of software and firmware to support cyber security
Support testing to confirm compliance to requirements
Perform design reviews, Support requirement reviews
Product design and development
Design and develop system to meet cyber security customer requirements
Provide preventive and corrective actions
Participate in maintenance of IATF 16949 standards
Support Prodcut Development Team during Cyber Sec. Solution Development
Perform activities relative to Company & Group needs
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Supplier/Advance Quality Engineer – Prototype Center
Towarowa 6, Tychy
Wygasła: 22.10.2022
full-time
umowa o pracę
full office work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Link with Purchasing Department to ensure consistent and appropriate mutual support Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product. Support European AQE central group with new program start-up at its very early stages including design, production process at supplier and Nexteer floors
Manage agreed timing, quality and prototype components delivery milestones
drive and track prototype parts approval based on Technical Review agreements
verify supplier capability and feasibility of prototype parts manufacturing
verify application of prototype production containment plan - if required
work with purchasing and engineering to ensure suppliers performance for program launch
Develop suppliers (local & global) able to cover PCT requirements regarding manufacturing, quality & delivery terms of prototype components and services
Support GSM in pursuit and development of new prototype components and services suppliers. This include development with Product Engineering team manufacturing technology and approval requirements for ongoing and future pursuit opportunities
Work with and assist prototype GSM and PPE to manage agreed timing and confirm completion of prototype components delivery milestones
Implement supplier management tools when necessary, assure high quality of suppliers using continuous improvement, continuous developments technics
send and follow up for non-conformities reported by final customer and PCT
facilitate cross functional meetings including suppliers to improve incoming material quality
verifies application of supplier corrective actions
prepare and perform Process Control Plan Audit, wherever required
lead/support Technical Review Meetings (TRM) and its follow ups
prepare and follow up Supplier Quality Action Plan
Participate in appropriate meetings to represent Purchasing with knowledge needed (readiness reviews, supplier launch reviews, design reviews, others as needed)
Participate in Supplier Development European Community life as appropriate
Implement and maintain quality requirements prototype and carry over components suppliers
Cascade special product and process characteristics to the suppliers and require the suppliers to cascade all applicable requirements down the supply chain to the point of manufacture
Ensure the identification and traceability requirements as agreed during TRM
Support suppliers in quality development based on Nexteer knowledge and experience
Assist in designing\developing applications (Web, Mobile) within on-premise and cloud platforms
Assist in development and support of new analytic and business intelligence reporting objects, with special focus on Microsoft Power BI and SQL Server Reporting Services
Work with technical teams to evaluate new technological components
Collaborate with business functions to define business requirements for IT solutions and services
Following with our BPM processes plan and strategy
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Development of control software system level models, representing software components, physical systems and their interactions
Conducting system level simulations to support new functionalities development and root causing of problems in existing functions
Preparing and providing simulation packages to external clients
Development and maintenance for modelling standards for internal/external clients
Support in development/maintenance of MBD related processes applied to system level models
Conducts problem solving, and provides laboratory analytical support on materials and processes for manufacturing, engineering, and customers to resolve and prevent problems
Apply knowledge of material science and metallurgy to recommend engineering and process changes to attain design goals and specifications
Perform materials analysis and investigations, operate non-routine / advanced analytical equipment, and generate reports
Prepare and maintain material laboratory procedures
Designs / builds test fixtures, and conducts tests for materials mechanical property characterization
Procures samples for test set up and materials test programs
Collaborates with product & process teams to maximize cost effectiveness of materials and their applications
Procures samples for test set up and materials test programs
Gathers and analyzes data, and writes related reports and procedures as required
Maintains assigned equipment calibrations, and laboratory operating and test procedures per quality system requirements
Frequently exchanges information with others outside the work group
Maintains safety protocols, adheres to chemical handling, and good housekeeping standards
Analytical ability where problems are somewhat complex
Employee’s awareness of their impact on product quality and the importance of their activities in achieving, maintaining, and improving quality, including customer requirements and the risks involved for the customer with non-conforming product
Development of control software system level models, representing software components, physical systems and their interactions
Conducting system level simulations to support new functionalities development and root causing of problems in existing functions
Preparing and providing simulation packages to external clients
Development and maintenance for modelling standards for internal/external clients
Support in development/maintenance of MBD related processes applied to system level models
Praca w systemie OCR, BDK QAD - wsparcie w procesowaniu otrzymanych faktur zakupowych, pomoc w księgowaniu zobowiązań i łączeniu potwierdzonych kosztów z zaksięgowanymi zobowiązaniami
Przestrzeganie terminowości księgowania zobowiązań wobec dostawców oraz rozliczania otwartych pozycji przyjęć magazynowych zgodnie z wyznaczonymi wskaźnikami
Wsparcie w kontakcie z dostawcami w celu wyjaśnienia płatności
Pomoc w przygotowywaniu potwierdzenia sald dla dostawców
Współpraca z działami operacyjnymi i rozwiązywanie problemów dotyczących poprawnego ujęcia kosztów
Uczestniczenie w pracy działu finansowego - prace pomocnicze, analizy, zestawienia
Przestrzeganie norm i procedur bezpieczeństwa, korporacyjnych, zakładowych, laboratoryjnych
Wsparcie Laboratorium w zbieraniu danych z maszyn, wstępnej analizie wyników,
Weryfikacja poprawności SW w częściach testowych, pomoc w przygotowywaniu części do testów (odpowiednia konfiguracja HW i SW)
Wsparcie w programowaniu urządzeń komunikacyjnych (pomocniczych) - Nexbox, Netway, Silverbox etc
Pomoc przy opracowywaniu raportów i zbieraniu dodatkowych informacji dla klienta wewnętrznego i zewnętrznego
Wsparcie przy przeprowadzaniu niestandardowych testów dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych
Wsparcie Laboratorium przy identyfikacji części w procesie przepływu materiału przez Laboratorium
Pomoc przy rozwiązywaniu problemów i odtwarzaniu problemów (potwierdzenie poprawności analizy) zaistniałych podczas walidacji
Natychmiastowe sygnalizowanie niezgodności lub niebezpiecznych trendów do kierownika laboratorium oraz zainteresowanych działów w celu podjęcia natychmiastowych działań
Utrzymywanie wzorowego porządku w swoim obszarze działania
Uwagi: Praca ta może wymagać podnoszenia części o wadze do 20kg (przenoszenie części np. SPEPS, REPS, na maszynach do testów, podnoszenie na stanowiska itp
argumentujesz, polemizujesz, uzgadniasz, organizujesz i prezentujesz lokalnie oraz globalnie, czyli zajmujesz się designem od momentu dyskusji na jego temat do momentu zwolnienia seryjnej produkcji
tworzysz nowy design produktu lub modyfikujesz obecny; aplikujesz design do nowych projektów gdzie analizujesz/testujesz oraz określasz jak ma wyglądać dany design
jesteś właścicielem zmiany produktu. Planujesz i koordynujesz wdrożenie zmiany i koniecznie dbasz by wszystkie kroki były na czas zrealizowane
współpracujesz z innymi działami np. walidacją, jakością, produkcją w celu uzgodnienia zmian produktu
kontaktujesz się z dostawcą i ustalasz wszystkie szczegóły
FMEDA analysis for regional programs: expertise in tool use and methodology, execution of FMEDA analysis for all regional programs
FTA modeling for regional programs: expertise in tool use and methodology, generate and maintain core system analysis models, provide support to regional team as they make application specific changes
Customer spec reviews for regional programs: provide expert review and RCM analysis for regional pursuits
Requirements/traceability support for regional programs: expertise in doors structure and traceability, provide guidance and support for regional programs, take on actual requirements tasks as needed for regional programs
Safety owned calibration support for regional programs: thorough understanding of processes, provide training and guidance to regional safety engineers
Safety owned calibrations responsibility for bench level verification: own/maintain test bench, execute verification on regional programs
Core safety knowledge expertise: provide expertise and guidance to regional safety engineers regarding ISO 26262 interpretation, Nexteer safety process execution
Application level functional safety engineering/management for regional programs that aren’t yet staffed (ex: Italy)
Work organization of subordinate employees and supervision of its execution (approving holidays and delegations, inspection and approval time work etc.)
Participate in maintenance of IATF 16949 standards
Współpraca z dostawcami maszyn przy budowie wyposażenia produkcyjnego, zatwierdzenie projektu w celu zapewnienia zakładanej efektywności oraz ergonomii pracy - odbiór maszyn
Wsparcie oraz globalna współpraca z centrami technicznymi (USA, Meksyk ,Brazylia, Chiny)
Identyfikacja oraz eliminacja strat w procesie produkcyjnym
Zatwierdzanie projektu opakowań dla wyrobów w zakładach Nexteer Poland
Zatwierdzanie instrukcji pakowania od dostawców komponentów
Koordynacja prac zaplanowanych do realizacji w przerwie technologicznej:
modyfikacja linii produkcyjnych
zmiany layout-owe
Przygotowanie danych do symulacji procesów produkcyjnych wykonywanych przez inżyniera ds. symulacji
Zarządzanie i planowanie wyposażenia ’Material Handling’ dla komponentów wejściowych na nowych liniach produkcyjnych
Ścisła współpraca z Program Managerem oraz działem sprzedaży przy uruchamianiu nowego projektu
Tworzenie layout linii produkcyjnych w zakładach grupy Nexteer