Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (136)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 136 )
Einkäufer (m,f,d) Allgemeines Beschaffungswesen
Kablowa 1, Prawobrzeże, Szczecin
Wygasła: 11.05.2024
full-time
umowa o pracę
full office work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Die Verantwortlichkeiten liegen überwiegend im operativen Einkauf, jedoch können auch strategische Aufgaben, wie die Begleitung an Vertragsverhandlungen im Scope liegen
Initiierung, Vorbereitung, Erstellung von Anfragen und Auswertung von Preisvergleichen
Führen von Preis- und Vertragsverhandlungen in einem nationalen und internationalen Umfeld
Erstellung von Entscheidungsvorlagen und Präsentation der Ergebnisse an das Autodoc-Procurement Team
Enge Zusammenarbeit mit den Einkaufsorganisationen
Scouting von Lieferanten und Start-ups, um notwendige Innovationen zu bewerten und die Integration in das Unternehmen zu unterstützen
Schnittstellenmanagement zwischen Lieferanten und internen Stakeholdern
Sicherstellung der Einhaltung von Unternehmensrichtlinien, Einkaufspolitiken und -verfahren während der Verhandlungen mit den Lieferanten
Verification of spare parts for interchangeability, applicability, conformity with original equipment (OE) products
Verification of the list of OE numbers for its correctness
Identification and establishment of links between items
Identification and analysis of differentiating characteristics in the context of Clusters and Sectors
Alignment of items with corresponding segments
Identification of "product lines" and correspondence of items with Private Brands Product Lines
Obtaining data on Private Brands products, preparing data to meet TecDoc requirements and sending data according to TecDoc's schedule
Own and optimize spare parts clusterization process and cross-link processes that enable the company to deliver business value while ensuring customer satisfaction
Design and implement new processes and metrics for the team to review and track results and find new features to add
Analyze data from listings to understand ways to obtain maximum accuracy of search queries across Private Brands products
Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań i koncepcji procesowych w projektach w fazie przygotowywania;
Realizacja nowych oraz modyfikacja istniejących rozwiązań intralogistycznych Centrów Dystrybucyjnych;
Planowanie optymalnego wykorzystania przestrzeni magazynowej, zwiększenie efektywności przenoszenia produktów oraz przyspieszenie procesu wydawania;
Minimalizacja ryzyka uszkodzeń mechanicznych towarów i środków transportu, eliminacja błędów w kompletowaniu zamówień;
Projektowanie rozwiązań dotyczących przyjmowania i przemieszczania towarów, konsolidacji zamówień, przechowywania, pakowania oraz wysyłki, uwzględniających najwyższe standardy jakości;
Udział w projektowaniu, a następnie nadzór nad instalacją i technicznym funkcjonowaniem magazynów, z pełnym uwzględnieniem przepisów i norm przeciwpożarowych oraz zasad bezpieczeństwa pracy;
Wsparcie w selekcji i zakupie wyposażenia magazynowego;
Pomoc w wyborze i zakupie niezbędnej infrastruktury technicznej;
Udział w prowadzeniu przetargów na zakup wyposażenia magazynów wchodzących w skład Centrum Dystrybucji;
Ścisła współpraca z zainteresowanymi stronami (dostawcy, obsługa klienta, dział planowania, zakupów i inne);
Po uruchomieniu magazynu - optymalizacja procesów, nadzór, planowanie i inicjowanie działań optymalizacyjnych;
Mapowanie procesów, definiowanie i monitorowanie wskaźników KPI, symulacja zmian;
Udział w powiązanych projektach prowadzonych w Grupie AUTODOC, wymagających sporadycznej/okresowej gotowości do delegacji krajowych i zagranicznych
Overseeing legal cases and projects from initiation to conclusion
Drafting, reviewing, and negotiating agreements with contractors, including subcontractors, suppliers, service providers, and other entities involved in day-to-day operations
Preparing legal letters, including powers of attorney, statements, agreements, and corporate documents
Providing day-to-day legal cooperation and support to all departments, with a focus on HR, procurement, purchasing, health, safety, environment, customs, transportation, tax, accounting, and finance
Offering ongoing preparation of legal opinions on issues related to the company's day-to-day operations
Conducting continuous research, analysis, and interpretation of proposed and existing laws, statutes, and regulations
Identifying, evaluating, and addressing issues of legal risk. Monitoring and providing consistent information to management on changes in regulations related to the company's operations
Maintaining an updated register of contracts and powers of attorney
Collecting information and evidence relevant to legal matters
Actively participating in internal and external meetings, both on-site and remotely, as required by the company
Ensuring ongoing monitoring of internal processes for compliance with internal policies/procedures and applicable laws and regulations
Assisting in the ongoing development, updating, and implementation of the company's internal policies and regulations when needed
Collaborating with external law firms as necessary
Regularly contacting courts, authorities, and public administration bodies on ongoing legal matters
You will work closely the AUTODOC pricing team, Category Management and the Private Brands team
You will run pricing tests, develop analyses and pricing models
You will help to set-up dedicated pricing processes for our business reviews
You will work on category and market strategies in order to improve our profit structure, identify local customer needs and market rules
You will identify, evaluate and develop new initiatives that create value to drive long-term customer value
You guide the pricing team to move from transactional to long-term price optimization in collaboration with Data Science
You will spend a good deal of your time working on pricing projects in order to develop our pricing expertise and bring merchandising to the next level
You will improve and measure the end-to-end business controls within our existing pricing systems
Continuous Improvement: Proactively seeking opportunities for process, data and CX improvements/innovations within the category. You remain updated on customer behaviors, emerging technologies, industry trends, and translating this knowledge to enhance processes, customer experience and ultimately your category's performance
Stakeholder management: Collaborating with various internal stakeholders, such as Tech teams, Marketing, Operations and Assortment and Category Management to drive initiatives, ensure alignment with the category strategy
Forecast management: ensure accurate demand planning to ensure high product availability (in-stock)
Product Assortment and Optimization:
Deep technical knowledge of your category to explain technical advantages of certain product features, and improve the product and pricing mix
Manage the product life cycle, including assortment planning/curation, new product introductions, and end-of-life management to produce good-better-best ranges
Analyze sales and customer return data, e.g. around fitment issues to identify opportunities for assortment and CX-optimization
Customer experience: implement A-class IDQ in order to i) improve Customer experience; ii) increase brand building; iii) maximize upsell / cross-sell, iv) which will enhance SEO and discoverability
Becoming a leader in assortment planning for your category
Monitor and react to changes in the competitive landscape to maintain a competitive advantage, e.g. identifying the main competitors in the market with the CCM and recommend pricing action based on pricing sharpness and profitability guardrails
Business Performance and Analysis:
Utilize data analysis tools and techniques to extract insights and drive data-driven decision-making
Monitor category performance metrics, including sales, profitability, returns, and customer satisfaction
Conduct regular business reviews to surface improvements, action plans and results
Lead and participate in projects to optimize processes and integrate know-how technologies/methods
Conduct MBRM/QBRM (monthly/quarterly business review meeting) between Private Brands SCM and Warehouse Logistics departments. Monitor warehouse process KPIs and take corrective/remedial actions. Identify physical and process causes of deviations:
Speed and quality of receiving deliveries
Speed and quality of picking of goods
Staff productivity to close out tasks of individual commodity and business lines (B2B, dangerous goods)
Standardise warehouse processes, building sustainable commodity flow management
Coordinate operational and medium-term plan of supply arrivals. Periodically update available warehouse capacity and initiate work to prevent overstocking
Manage the distribution of goods between warehouses. Set normative parameters to ensure availability in the warehouses of the "downstream" tier: maintain availability / on order. Take into account current system constraints
Plan and coordinate global warehouse operations: inventory, physical and informational commissioning of new warehouses. Check warehouse readiness for marketing activities
Ensure that data in accounting and wms systems are in line with the actual physical positioning of stock
Lead the payroll team and oversee day-to-day activities to deliver efficient processes and controls resulting in accurate and timely bi-weekly and semi-monthly processing
Review payroll data for accuracy, process payroll adjustments and resolve discrepancies accordingly
Prepare reconciliations of all quarterly and annual payroll tax returns and ensuring timely resolution of variances with third party payroll/tax vendor
Manage third party payroll provider and lead bi-weekly status calls related to outstanding issues, on-going support, and software enhancements/ improvements
Manage preparation of relevant wage, tax, and deduction reports in accordance with established schedules
Manage tax notices and ensure appropriate resolution by third party payroll/tax vendor
Monitor and actively communicate legislative changes that may impact payroll processes and internal policies to the Relevant Local Payroll Teams
Develop and document end-to-end payroll procedures
Prepare periodic metric reports respective to department efficiency, accuracy, and volume
Supervise, train, coach and evaluate Payroll staff
Controller - Financial Planning & Analysis for HR (f/m/d)
Kablowa 1, Prawobrzeże, Szczecin
Wygasła: 08.11.2023
full-time
umowa o pracę
full office work
senior specialist (Senior)
Obowiązki:
FP&A Business Partner for the Business Unit “People”
Sparringspartner for all managers within People department
Driver of Financial Modeling of personnel expenses / KPI considering external & internal factors together with resp. in People department and Senior Financial Controller
Coordinating and analysis of People planning & forecasting processes
Direct interaction with all other FP&A Partners (who cover all other business units)
Analysis of deviations & results of initiatives/actions
Support of decision-making processes within People department
Collaborate with senior leadership in Pricing, Category Management, B2B and Private Brands to develop the Competitive Intelligence strategy and roadmap to inform business decisions with accurate market data
Guide a cross-functional team across Product Tech and Data Science divisions to develop state-of-the-art AI/ML algorithms and initiate a closed-loop feedback mechanism for performance assessment
Lead a team of 9+ mapping experts building processes the elevate scale and quality of data to the next level
Work in tandem with product teams to construct a tech feature roadmap for the Competitive Intelligence tools and processes
Analyze extensive data on competitive behavior and market trends to gain insights for pricing strategies and inform pricing algorithms with data
Create assortment insights and identify opportunities to grow our assortment for Category Management
Drive information and data quality (IDQ) for our customers by enriching and validating data with latest market data
Zarządzanie procesami związanymi z transportem towarów (przyjęciem i wysyłką) zgodnie z obowiązującymi krajowymi, jak i międzynarodowymi przepisami transportowymi i celnymi
Zarządzanie przepływem ADR (towarów niebezpiecznych) zgodnie z obowiązującymi przepisami transportowymi
Planowanie Harmonogramu dostaw
Efektywne zarządzanie podległym zespołem (udział w procesie rekrutacji, kontrola i ocena wyników pracy, motywowanie, przekazywanie informacji)
Supplier Management: Identify, evaluate, and manage relationships with key suppliers, negotiating favorable terms and conditions. Collaborate with suppliers to ensure reliable supply, quality of products, and competitive pricing. Monitor supplier performance and initiate improvement actions when necessary
Cross-functional Collaboration: Collaborate with various teams, including pricing, operations, marketing, and finance, to align category strategies and ensure effective execution of plans
Promotions and Marketing: Work closely with marketing teams to develop effective promotional campaigns, advertising initiatives, and product launches. Provide input on messaging, target audience, and promotional channels to drive customer engagement and sales growth
Assortment Planning and Optimization: Analyze customer demand patterns, sales data, and market trends to determine the optimal product assortment within the category. Continuously evaluate and update the assortment to maximize sales, profitability, and customer satisfaction
Customer Experience: Own Item data quality for the category assigned, drive improvements in product cards for customers, by ensuring A+ content by working with manufacturers
P&L Ownership: Identify and execute initiatives to achieve top line and profitability targets for the category PAN EU. Qualifications (Essential)
Graduate or equivalent experience in business
An understanding of and passion for Automotive industry; 8+ years work in Automotive or automotive aftermarket commercial role
Ability to convey complex topics in simple terms
Ownership – thinks like an owner
Experience in Business, category management, buying or selling
Excellent written and verbal communication skills
Proven negotiation skills, influencing abilities
Strong numerical and analytical aptitude
Innovative, team oriented, and have a desire to participate in change and appreciate a dynamic environment with rapidly changing priorities
Master's or postgraduate degree in business management
You will work closely the AUTODOC pricing team, Category Management and the Private Brands team
You will run pricing tests, develop analyses and pricing models
You will help to set-up dedicated pricing processes for our business reviews
You will work on category and market strategies in order to improve our profit structure, identify local customer needs and market rules
You will identify, evaluate and develop new initiatives that create value to drive long-term customer value
You guide the pricing team to move from transactional to long-term price optimization in collaboration with Data Science
You will spend a good deal of your time working on pricing projects in order to develop our pricing expertise and bring merchandising to the next level
You will improve and measure the end-to-end business controls within our existing pricing systems
Develop and communicate a clear Product vision that aligns with the overall business goals and objectives
Define the Product strategy, including the roadmap and release plans, based on customer needs, market analysis, and business priorities
Act as the primary point of contact for stakeholders, managing their expectations, gathering feedback, and keeping them informed about the Product's progress
Create and maintain a prioritized Product backlog, ensuring that it is refined, organized, and accessible to the development team
Oversee the Product development lifecycle, including initiation and setting projects timelines and boundaries, tracking progress, managing resources, and ensuring timely delivery of Product milestones. Use appropriate project management techniques and methodologies to drive the development process
Collaborate with the development team to ensure the delivered Product meets quality standards and aligns with the defined acceptance criteria
Ensure documentation and training plans availability and their quality
Possess a strong understanding of technology, IT infrastructure, and software development processes
Advocate for a user-centric approach by understanding user needs, conducting user research, and collaborating with design teams to create intuitive and user-friendly experiences. Ensure that the Product aligns with usability and accessibility standards
Vendor management activities perform (fully or partly) in case of external provider
Professional People Process and Organisation Excellence Manager (m/f/d)
Szczecin
Wygasła: 03.09.2023
full-time
umowa o pracę
mobile work
manager / supervisor
Obowiązki:
Lead activities to analyze, design and document end-to-end customer oriented HR processes with a focus on consistency, process harmonization and solution standardization
Act as a champion for continuous improvement and operational efficiency within the People Function
Provide coaching and guidance to all Regional/ Country People Operations teams on process setup and efficiency
Ensure HR quality management by defining standards for global HR documentation, engaging stakeholders as well as defining the appropriate communication strategy
Responsible for the execution of project management for people relevant projects
Be the Subject Matter Expert in HR compliance and policies, with the ability to design, operationalise, and manage an appropriate functional framework
Have a strong understanding of HR policies and key processes across the employee life cycle so be able to partner effectively with all Centres of Excellence
Lider Techniczny ds. Utrzymania Obiektu / Technical Facility Leader
Kablowa 1, Prawobrzeże, Szczecin
Wygasła: 01.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Jako Lider Techniczny ds. Utrzymania Obiektu będziesz odpowiedzialny za ścisłą współpracę z Dyrektorem Technicznym i wsparcie w codziennych działaniach. Twoje obowiązki będą obejmować nadzór nad konserwacją, usuwaniem usterek, kontrolę roszczeń ubezpieczeniowych oraz współpracę z firmami zewnętrznymi w zakresie infrastruktury technicznej. Będziesz tworzyć plany, kontrolować realizację przeglądów, remontów i inwestycji, a także zarządzać techniczną stroną transportu wewnętrznego. Koordynacja małych zespołów projektowych oraz świadome przestrzeganie przepisów BHP i przeciwpożarowych będą również częścią Twoich obowiązków
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Country People Delivery Senior Manager (m/w/d)
Szczecin
Wygasła: 31.08.2023
full-time
umowa o pracę
full office work
manager / supervisor
Obowiązki:
Provide advice and coaching to Country line managers according to established HR policies and procedures to enable people management topics
Oversee the regular review and roll out of HR policies, employment policies and procedures in compliance to company standards and evolving country labor law
Act as company representative in country or site, both towards internal stakeholders (such as the Country Management Team, senior managers, employees) and support legal with external entities (such as public authorities) when required to provide trustful guidance on people matters
Lead the efficient implementation of HR processes and programs across the people function (i.e. Recruitment/ Selection, Rewards, Learning, Performance Management, Talent Management, Engagement)
Drive global and local policy on disciplinary and grievance, coordinating the necessary steps of these processes in cooperation with all relevant stakeholders, in order to guarantee compliant decision making
Lead the change management process to drive transformation and restructuring efforts for the region/ country
Ensures compliance with employment laws, benefits, insurance, safety, and other laws, regulations, and requirements within the execution of people activities and in collaboration with all relevant stakeholders
Collaboration with HR central functions, HR HQs, Strategic HRBPs and drive stakeholder engagement across the relevant functions across the business
Support the country People teams through reorganization and upskilling activities; develop teams by recruiting, training, and motivating while maintaining a streamlined approach across the People Function
Zapewnienie pełnej funkcjonalności wszystkich maszyn i urządzeń;
Optymalizacja pracy systemu przenośników w celu zapewnienia ciągłości procesu (minimalizacja przestojów, analiza przyczyn awarii, wdrażanie rozwiązań zapobiegających);
Rozwój, optymalizacja i wdrażanie nowych rozwiązań w obszarze Utrzymania Ruchu;
Przygotowanie i realizowanie planu prac serwisowych i konserwacyjnych oraz przeglądów;
Planowanie i realizacja zakupów urządzeń i części zamiennych w ramach powierzonego budżetu;
Aktywny udział w przeglądach technicznych, remontach oraz odbiorze maszyn i urządzeń;
Realizacja procesów napraw zgodnie ze standardami określonymi w dokumentacji technicznej i instrukcjach stanowiskowych;
Utrzymanie stałego kontaktu z dostawcami urządzeń systemu przenośników
Supporting the planning, coordination and implementation of processes at strategic and operational level for facilities, and offices located in Poland;
Liaison with external/ internal stakeholders on development and implementation of occupational Health & Safety management systems, programs and initiatives;
Comprehensive support for all topics relating to occupational safety, health management and environmental protection;
Participate in OHS Audit and verification activities;
Leading incident and accident investigation, and OHS risk assessment;
Provide support in achieving and maintaining compliance with occupational health and safety regulatory requirements;
Implementation of training program and further education for employees, management and key team members;
Carrying safety inspections and workplace safety assessments, implementing measures to eliminate and minimise the risks;
Support in implementation of fire protection and first aid measures within facilities and office environment;
Ensuring reporting and maintaining relevant occupational health & safety documentation
Supporting the planning, coordination and implementation of processes at strategic and operational level for facilities, and offices located in Poland;
Liaison with external/ internal stakeholders on development and implementation of occupational Health & Safety management systems, programs and initiatives;
Comprehensive support for all topics relating to occupational safety, health management and environmental protection;
Participate in OHS Audit and verification activities;
Leading incident and accident investigation, and OHS risk assessment;
Provide support in achieving and maintaining compliance with occupational health and safety regulatory requirements;
Implementation of training program and further education for employees, management and key team members;
Carrying safety inspections and workplace safety assessments, implementing measures to eliminate and minimise the risks;
Support in implementation of fire protection and first aid measures within facilities and office environment;
Ensuring reporting and maintaining relevant occupational health & safety documentation
Source via multiple channels, e.g. social networking, job postings, employee referrals, etc. to ensure an effective fulfillment of candidate’s pipeline for open positions
Screen and interview candidates
Maintain an up to date pipeline of candidates to aid in increasing staffing needs as the company expands
Exhibit creativity, resourcefulness, initiative, and persistence in sourcing for hard to fill or unique positions, especially in Supply Chain & Logistics area
Ensure a high quality candidate experience throughout the recruitment life cycle process
Maintain consistent communication with hiring managers, ensure the staffing plans and candidate pipeline align to meet hiring goals
Accurately track pipeline, priorities and performance data to share with internal stakeholders on a regular basis
Continuously attract and network with top talents
Ensure positive experience for candidates to optimally leverage the talent attraction activity
Zapewnienie pełnej funkcjonalności wszystkich maszyn i urządzeń;
Optymalizacja pracy systemu przenośników w celu zapewnienia ciągłości procesu (minimalizacja przestojów, analiza przyczyn awarii, wdrażanie rozwiązań zapobiegających);
Rozwój, optymalizacja i wdrażanie nowych rozwiązań w obszarze Utrzymania Ruchu;
Przygotowanie i realizowanie planu prac serwisowych i konserwacyjnych oraz przeglądów;
Planowanie i realizacja zakupów urządzeń i części zamiennych w ramach powierzonego budżetu;
Aktywny udział w przeglądach technicznych, remontach oraz odbiorze maszyn i urządzeń;
Realizacja procesów napraw zgodnie ze standardami określonymi w dokumentacji technicznej i instrukcjach stanowiskowych;
Utrzymanie stałego kontaktu z dostawcami urządzeń systemu przenośników
Advising on and monitoring compliance with the regulations on the storage of hazardous substances (GefStoffV) and the transport of dangerous goods by road, rail, sea and air
Assumption of the tasks and duties of a dangerous goods officer (m/f/d) according to the dangerous goods safety officer ordinance
Monitoring compliance with legal and internal requirements for handling hazardous substances and goods for all European locations
Advising on handling dangerous goods and substances for all European locations
Process optimisation and support during the introduction of new regulations
Guaranteeing correct storage and internal and external transports
Providing instruction and training
Written documentation of advisory activities and incidents in the area of hazardous substances and goods
Preparation of the annual report and retention of all required documents for 5 years
Selection, negotiation and implementation of new CEP transport service providers
Control, monitoring and development of transport service providers
Monitoring and analysis of transport KPIs and preparation of business reviews
Acting as a point of contact for internal and external stakeholders for all questions relating to transport issues and the projects you are responsible for
Cooperation in the further development and standardisation of our processes in the area of transport management
Obsługa wózka widłowego w zakresie rozładunków dostaw oraz transportu wewnętrznego towarów na terenie magazynu;
Wykonywanie czynności pomocniczych, obsługowych i konserwacyjnych wózka jezdniowego;
Wykonywanie transportu materiałów wózkiem jezdniowym w magazynie;
Przestrzeganie standardów bezpieczeństwa podczas pracy;
Operowanie wózkiem VNA (praca na wysokości);
Kompletacja zamówień na wózku widłowym;
Wykonywanie wszystkich czynności zleconych przez przełożonego, innych niż operowanie wózkiem widłowym, będących w zakresie obowiązków pracownika magazynowego
Operator wózka widłowego VNA - praca na nocną zmianę
Kablowa 1, Prawobrzeże, Szczecin
Wygasła: 15.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
pracownik fizyczny
Obowiązki:
Obsługa systemu magazynowego;
Obsługa wózka widłowego w zakresie rozładunków dostaw oraz transportu wewnętrznego towarów na terenie magazynu;
Wykonywanie czynności pomocniczych, obsługowych i konserwacyjnych wózka jezdniowego;
Wykonywanie transportu materiałów wózkiem jezdniowym w magazynie;
Przestrzeganie standardów bezpieczeństwa podczas pracy;
Operowanie wózkiem VNA (praca na wysokości);
Kompletacja zamówień na wózku widłowym;
Wykonywanie wszystkich czynności zleconych przez przełożonego, innych niż operowanie wózkiem widłowym, będących w zakresie obowiązków pracownika magazynowego
Utworzenie procedur dla działu Administracji Biurowej oraz rozwój podległego zespołu;
Wprowadzenie standardów dla działu zgodnie z globalną polityką grupy;
Nadzór nad ewidencją i wydawaniem PPE (Personal Protective Equipment);
Administrowanie i ewidencja szafek pracowniczych, dbanie o prawidłowy przebieg procesu;
Przygotowanie wspólnie ze zespołem raportów dotyczących zajętości szafek pracowniczych na poszczególnych magazynach;
Dbanie o prawidłowe funkcjonowanie biur (dbałość o porządek recepcji we współpracy z serwisem sprzątającym, obsługa sal konferencyjnych, zakupy biurowe);
Organizacja pracy recepcji/ sekretariatów;
Dbałość o profesjonalne reprezentowanie biura;
Organizacja podroży służbowych;
Nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów organizacji;
Obsługa i przewóz towarów pomiędzy magazynami AUTODOC za pomocą pojazdów ciężarowych w tym ciągnika terminalowego;
Podstawianie pojazdów, kontenerów i naczep pod rampy załadunkowe;
Załadunek i rozładunek towarów za pomocą elektrycznych wózków unoszących i ręcznych wózków paletowych;
Zabezpieczenie przewożonego ładunku, przed uszkodzeniem / zaginięciem;
Przygotowanie pojazdu do jazdy, kontrola stanu technicznego przed rozpoczęciem pracy, bieżąca obsługa i konserwacja oraz prowadzenie dokumentacji eksploatacji pojazdu, zgłaszanie usterek i zlecanie przeglądów technicznych;
Ewidencja, organizacja i przestrzeganie czasu pracy zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców (Dz. U. 2004 Nr 92 poz. 879);
Prowadzenie dokumentacji i czynności związanych z obrotem towarów zgodnie z obowiązującymi zasadami;
Raportowanie do przełożonego o wszelkich problemach, stratach i uszkodzeniach związanych z towarem oraz sprzętem na Magazynie
Współpraca z dostawcą rozwiązań automatyki przemysłowej przy uruchamianiu nowego magazynu;
Zapewnienie pełnej funkcjonalności wszystkich maszyn i urządzeń;
Optymalizacja pracy systemu przenośników w celu zapewnienia ciągłości procesu (m.in. minimalizacja przestojów, analiza przyczyn awarii, wdrażanie rozwiązań zapobiegających);
Rozwój, optymalizacja i wdrażanie nowych rozwiązań w obszarze utrzymania ruchu;
Przygotowanie i realizowanie planu prac serwisowych i konserwacyjnych oraz przeglądów;
Planowanie i realizacja zakupów urządzeń i części zamiennych w ramach powierzonego budżetu;
Aktywny udział w przeglądach technicznych, remontach oraz odbiorze maszyn i urządzeń;
Realizacja procesów napraw zgodnie ze standardami określonymi w dokumentacji technicznej i instrukcjach stanowiskowych;
Utrzymywanie stałego kontaktu z dostawcami urządzeń systemu przenośników
Bezpośredni nadzór nad Liderami, Instruktorami oraz pracownikami magazynu na swojej zmianie;
Ocena, motywowanie i dyscyplinowanie podległych pracowników;
Podnoszenie poziomu umiejętności w podległym zespole: wyznaczanie celów, szkolenia, promowanie;
Nadzór nad realizacją celów wydajnościowych i jakościowych - monitorowanie wskaźników KPI oraz redukcja barier i zapewnienie potrzebnych zasobów;
Nadzór nad prawidłowym przyjmowaniem i wydawaniem towarów dostarczonych do/z magazynu, weryfikacja ilości przyjmowanych materiałów, czuwanie nad ich odbiorem technicznym oraz kontrola jakości;
Nadzór nad sortowaniem towarów według określonego rodzaju do odpowiednich działów procesowych;
Sporządzanie prawidłowej dokumentacji na podstawie sprawdzonych dowodów dostawy i podpisywanie dowodów przyjęcia;
Kontrolowanie zgodności rzeczywistego stanu zapasów ze stanem ewidencyjnym;
Współpraca z pozostałymi magazynami oraz Managerem Wysyłki w celu optymalizacji ilości zamawianych transportów, aby maksymalnie wykorzystać powierzchnię na ciężarówkach;
Szczegółowe raportowanie wyników zmiany;
Dbanie o przestrzeganie standardów BHP na magazynie;
Nadzór i czynny udział w projektach usprawniających jakość i wydajność procesów
Support Warehouse manager to manage effectively the supervised team (participation in recruitment process, work results control and evaluation, motivating, passing the information) with a goal to optimise the work time and tools utilization. In case of absence WM, autorisation to make all needed decisions to warehouse operations
Participation in projects related to the launching optimising and modification of logistics processes in current and new warehouses in Autodoc group
To actively participate in development and improvment of the warehouse activities/processes
To ensure the proper quality of communication between all involved processes/departments
To actively develop his and his subordinates' professional competences and ensures proper social climate within its subordinates
Active participation in the design and improvement of the goods flow model, including operation processes,procedures, instructions and supperting warehousing technology and ERP system configuration
Analysis and execution of identified operational projects to further improve operational performance and value added services
To prepare required analysis, budgets and any reports connected to the activity
Identification of needs, development of improvement proposals and optimization processes in the area of warehouse management and active participation in their implementation?
Close cooperation with all departments in Autodoc group and entities involved in the project implementation
Aktywny udział w rozwoju działań Business Excellence prowadzonych w organizacji;
Udział we wdrożeniu narzędzi: 5S, KAIZEN, Shopfloor Management , Gemba walk;
Szkolenie pracowników zgodnie z zestawem narzędzi i podejściem Business Excellence & Lean Management;
Przygotowanie wymaganych analiz i raportów;
Optymalizacja i identyfikacja możliwych do poprawy obszarów oraz definiowanie i planowanie projektów w celu poprawy wydajności, usprawniających jakość, czas dostawy oraz koszt wytworzenia;
Budowanie świadomości w organizacji w zakresie narzędzi Lean;
Planowanie i nadzorowanie audytów procesowych (w tym LPA);
Monitorowanie modelu kontroli biznesowej i wszystkich powiązanych SIPOC(ów) i BBSC
Współpraca z dostawcą rozwiązań automatyki przemysłowej przy uruchamianiu nowego magazynu;
Zapewnienie pełnej funkcjonalności wszystkich maszyn i urządzeń;
Optymalizacja pracy systemu przenośników w celu zapewnienia ciągłości procesu (m.in. minimalizacja przestojów, analiza przyczyn awarii, wdrażanie rozwiązań zapobiegających);
Rozwój, optymalizacja i wdrażanie nowych rozwiązań w obszarze utrzymania ruchu;
Przygotowanie i realizowanie planu prac serwisowych i konserwacyjnych oraz przeglądów;
Planowanie i realizacja zakupów urządzeń i części zamiennych w ramach powierzonego budżetu;
Aktywny udział w przeglądach technicznych, remontach oraz odbiorze maszyn i urządzeń;
Realizacja procesów napraw zgodnie ze standardami określonymi w dokumentacji technicznej i instrukcjach stanowiskowych;
Utrzymywanie stałego kontaktu z dostawcami urządzeń systemu przenośników
Administrator people operations/ Młodszy specjalista ds. HR
Kablowa 1, Prawobrzeże, Szczecin
Wygasła: 20.08.2022
pełny etat
umowa o pracę
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
Zapewnienie bieżącego wsparcia z zakresu kadr i administracji pracownikom magazynowym oraz kierownikom zmian;
Weryfikacja czasu pracy pracowników na danej zmianie;
Przygotowanie list ewakuacyjnych dla danej zmiany;
Dbanie o sprawny obieg dokumentów kadrowych oraz dokumentów z związanych legalizacją pracy i pobytu;
Przekazywanie dokumentów kadrowych oraz sprawdzanie poprawności dokumentów przekazywanych przez pracowników (m.in. wnioski urlopowe, kwestionariusze związane z zatrudnieniem, aktualizacja danych kontaktowych, formularze itp.);
Przygotowanie kart dostępu dla pracowników;
Wprowadzanie wniosków urlopowych do systemów;
Aktualizacja kont pracowniczych w systemach zgodnie z nadanymi uprawnieniami;
Udział w Onboardingu pracowników magazynu;
Udział w różnych projektach HRowych mających na celu poprawę komunikacji na magazynach
Support Warehouse manager to manage effectively the supervised team (participation in recruitment process, work results control and evaluation, motivating, passing the information) with a goal to optimise the work time and tools utilization. In case of absence WM, autorisation to make all needed decisions to warehouse operations
Participation in projects related to the launching optimising and modification of logistics processes in current and new warehouses in Autodoc group
To actively participate in development and improvment of the warehouse activities/processes
To ensure the proper quality of communication between all involved processes/departments
To actively develop his and his subordinates' professional competences and ensures proper social climate within its subordinates
Active participation in the design and improvement of the goods flow model, including operation processes,procedures, instructions and supperting warehousing technology and ERP system configuration
Analysis and execution of identified operational projects to further improve operational performance and value added services
To prepare required analysis, budgets and any reports connected to the activity
Identification of needs, development of improvement proposals and optimization processes in the area of warehouse management and active participation in their implementation?
Close cooperation with all departments in Autodoc group and entities involved in the project implementation
Support Global Health & Safety Manager in development, implementation, coordination and verification of OHS management system, and related programs and plans
Administering systems and process supporting OHS management globally
Monitoring, measurement, analytics and governance related to OHS processes
Participation in planning, coordination and implementation of processes at strategic level for facilities, and offices located globally
Liaison with global Health & Safety department, and external/ internal stakeholders on development and implementation of occupational health & Safety management systems, programs and initiatives
Comprehensive support for all topics relating to occupational safety, health management and environmental protection
Supporting OHS Audit program delivery and verification activities
Participation in incident and accident investigation, and OHS risk assessment
Provide support in achieving and maintaining compliance with occupational health and safety regulatory requirements
Implementation of training program and further education for employees, management and key team members
Ensuring reporting and maintaining relevant occupational health & safety documentation
Wprowadzenie rozwiązań i koncepcji procesowych w przygotowywanych projektach;
Modyfikacja istniejących oraz realizacja nowych projektów Centrum Dystrybucyjnego;
Zaplanowanie maksymalnego wykorzystania przestrzeni magazynowej, zwiększenie zdolności przemieszczania produktów oraz szybkości ich wydawania, zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia mechanicznego towaru oraz eliminację błędów w kompletowaniu zamówień;
Zaprojektowanie rozwiązań w zakresie przyjmowania i przemieszczania towarów, konsolidacji zamówień, przechowywania towarów, pakowania oraz wysyłki; w tym rozwiązań uwzględniających standardy jakościowe;
Udział w projektowaniu i następnie nadzór nad instalacją i technicznym funkcjonowaniem magazynów z uwzględnieniem przepisów i norm przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa pracy;
Udział w prowadzeniu przetargów na zakup wyposażenia magazynów wchodzących w skład Centrum Dystrybucji, rozmowy z dostawcami;
Wsparcie w wyborze i zakupie wyposażenia magazynu;
Wsparcie w wyborze i zakupie wszelkiej niezbędnej infrastruktury technicznej;
Ścisła współpraca z zainteresowanymi stronami (dostawcy, obsługa klienta, dział planowania, zakupów i inne);
Po uruchomieniu magazynu - usprawnianie procesów, nadzór, planowanie i inicjowanie procesów optymalizacyjnych;
Mapowanie procesów, definiowanie i monitorowanie KPI, symulacja zmian;
Udział w powiązanych projektach prowadzonych w Grupie AUTODOC wymagających sporadycznej/okresowej dyspozycyjności do delegacji polskich i zagranicznych
Specjalista ds. Rekrutacji / Talent Acquisition Professional
Kablowa 1, Prawobrzeże, Szczecin
Wygasła: 13.08.2022
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Samodzielne prowadzenie procesu end-to-end, 360° rekrutacji na stanowiska w dziale Supply Chain Management (np. Logistyka, Zakupy, Transport Management);
Wsparcie lokalnych, regionalnych i globalnych projektów z zakresu Talent Acquisition;
Partnerska współpraca z Hiring Managerami w celu ustalenia profilu kandydata;
Aktywne działania skierowane na poszukiwanie kandydatów (znajomość narzędzi sourcingowych, direct search, współpraca z agencjami);
Dbałość o jakość procesu oraz o wysoki poziom Candidate Experience;
Ścisła współpraca z innymi działami w zakresie EB oraz L&D
Współpraca z dostawcą rozwiązań automatyki przemysłowej przy uruchamianiu nowego magazynu;
Zapewnienie pełnej funkcjonalności wszystkich maszyn i urządzeń;
Optymalizacja pracy systemu przenośników w celu zapewnienia ciągłości procesu (m.in. minimalizacja przestojów, analiza przyczyn awarii, wdrażanie rozwiązań zapobiegających);
Rozwój, optymalizacja i wdrażanie nowych rozwiązań w obszarze utrzymania ruchu;
Przygotowanie i realizowanie planu prac serwisowych i konserwacyjnych oraz przeglądów;
Planowanie i realizacja zakupów urządzeń i części zamiennych w ramach powierzonego budżetu;
Aktywny udział w przeglądach technicznych, remontach oraz odbiorze maszyn i urządzeń;
Realizacja procesów napraw zgodnie ze standardami określonymi w dokumentacji technicznej i instrukcjach stanowiskowych;
Utrzymywanie stałego kontaktu z dostawcami urządzeń systemu przenośników
Aktywny udział w rozwoju działań Business Excellence, prowadzących do wymiernej poprawy efektywności kosztowej, usprawnień i możliwości raportowania z uwzględnieniem bezpieczeństwa, jakości i zgodności;
Udział we wdrożeniu narzędzi: 5S, KAIZEN, Shopfloor Management , Gemba walk;
Szkolenie pracowników zgodnie z zestawem narzędzi i podejściem Business Excellence & Lean Management;
Przygotowanie wymaganych analiz i raportów;
Optymalizacja i identyfikacja możliwych do poprawy obszarów oraz definiowanie i planowanie projektów w celu poprawy wydajności, usprawniających jakość, czas dostawy oraz koszt wytworzenia;
Budowanie świadomości w organizacji w zakresie narzędzi Lean;
Planowanie i nadzorowanie audytów procesowych (w tym LPA);
Monitorowanie modelu kontroli biznesowej i wszystkich powiązanych SIPOC(ów) i BBSC
Managing the Import & Export shipping activities according all international transport & customs regulations;
Managing ADR (Dangerous Goods) flow according all international transport regulation;
To manage effectively the supervised team (participation in recruitment process, work results control and evaluation, motivating, passing the information) with a goal to optimise the work time and tools utilization;
To prepare required analysis, budgets and any reports connected to the activity;
To actively participate in development and improvement of the transport-/shipping-&ADR activities/processes;
Ensuring the proper quality of communication between all involved processes/departments;
Coordination of the daily collection of parcels from several distribution centres of the company by carriers;
Taking care of the correctness of master data in internal WMS / ERP systems and systems of cooperating companies (mainly couriers) and also related to Dangerous Goods;
Planning tranport demand and loading capacities based on transportation forecast , warehouse production and carrier ressources to achieve maximum transport efficiency;
Designing and implementing a carrier collection guideline for the distribution centres in close cooperation with external companies, couriers, agencies and custom offices;
Implementation of the new projects in cooperation with other departments and HQ (also from foreign branches of the company), i.e. transport, customer servcie, controlling etc.;
To care for safety at work and security of assets. Recommend improved EH&S practices
Nadzór nad ewidencją i wydawaniem ubrań i obuwia roboczego;
Administrowanie i ewidencja szafek pracowniczych, dbanie o prawidłowy przebieg procesu;
Przygotowanie wspólnie ze zespołem raportów dotyczących zajętości szafek pracowniczych na poszczególnych magazynach;
Dbanie o prawidłowe funkcjonowanie biur (dbałość o porządek recepcji we współpracy z serwisem sprzątającym, obsługa sal konferencyjnych, zakupy biurowe);
Organizacja pracy recepcji/ sekretariatów;
Dbałość o profesjonalne reprezentowanie biura;
Organizacja podroży służbowych;
Nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów organizacji;
Specjalista ds. Rekrutacji / Talent Acquisition Professional
Kablowa 1, Prawobrzeże, Szczecin
Wygasła: 25.06.2022
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Samodzielne prowadzenie procesu end-to-end, 360° rekrutacji na stanowiska w dziale Supply Chain Management (np. Logistyka, Zakupy, Transport Management);
Wsparcie lokalnych, regionalnych i globalnych projektów z zakresu Talent Acquisition;
Partnerska współpraca z Hiring Managerami w celu ustalenia profilu kandydata;
Aktywne działania skierowane na poszukiwanie kandydatów (znajomość narzędzi sourcingowych, direct search, współpraca z agencjami);
Dbałość o jakość procesu oraz o wysoki poziom Candidate Experience;
Ścisła współpraca z innymi działami w zakresie EB oraz L&D
Managing the Import & Export shipping activities according all international transport & customs regulations;
Managing ADR (Dangerous Goods) flow according all international transport regulation;
To manage effectively the supervised team (participation in recruitment process, work results control and evaluation, motivating, passing the information) with a goal to optimise the work time and tools utilization;
To prepare required analysis, budgets and any reports connected to the activity;
To actively participate in development and improvement of the transport-/shipping-&ADR activities/processes;
Ensuring the proper quality of communication between all involved processes/departments;
Coordination of the daily collection of parcels from several distribution centres of the company by carriers;
Taking care of the correctness of master data in internal WMS / ERP systems and systems of cooperating companies (mainly couriers) and also related to Dangerous Goods;
Planning tranport demand and loading capacities based on transportation forecast , warehouse production and carrier ressources to achieve maximum transport efficiency;
Designing and implementing a carrier collection guideline for the distribution centres in close cooperation with external companies, couriers, agencies and custom offices;
Implementation of the new projects in cooperation with other departments and HQ (also from foreign branches of the company), i.e. transport, customer servcie, controlling etc.;
To care for safety at work and security of assets. Recommend improved EH&S practices
Nadzór nad ewidencją i wydawaniem ubrań i obuwia roboczego;
Administrowanie i ewidencja szafek pracowniczych, dbanie o prawidłowy przebieg procesu;
Przygotowanie wspólnie ze zespołem raportów dotyczących zajętości szafek pracowniczych na poszczególnych magazynach;
Dbanie o prawidłowe funkcjonowanie biur (dbałość o porządek recepcji we współpracy z serwisem sprzątającym, obsługa sal konferencyjnych, zakupy biurowe);
Organizacja pracy recepcji/ sekretariatów;
Dbałość o profesjonalne reprezentowanie biura;
Organizacja podroży służbowych
Nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów organizacji;
Aktywny udział w rozwoju działań Business Excellence, prowadzących do wymiernej poprawy efektywności kosztowej, usprawnień i możliwości raportowania z uwzględnieniem bezpieczeństwa, jakości i zgodności;
Udział we wdrożeniu narzędzi: 5S, KAIZEN, Shopfloor Management , Gemba walk;
Szkolenie pracowników zgodnie z zestawem narzędzi i podejściem Business Excellence & Lean Management;
Przygotowanie wymaganych analiz i raportów;
Optymalizacja i identyfikacja możliwych do poprawy obszarów oraz definiowanie i planowanie projektów w celu poprawy wydajności, usprawniających jakość, czas dostawy oraz koszt wytworzenia;
Budowanie świadomości w organizacji w zakresie narzędzi Lean;
Planowanie i nadzorowanie audytów procesowych (w tym LPA);
Monitorowanie modelu kontroli biznesowej i wszystkich powiązanych SIPOC(ów) i BBSC
Odpowiedzialność za sprawną i bezpieczną eksploatację floty urządzeń transportu bliskiego (wózki widłowe, podesty ruchome, elektryczne wózki paletowe, samochód ciężarowy itp.;)
Bieżąca kontrola nad prawidłowym pakowaniem, zabezpieczaniem i składowaniem transportowanych towarów w obrębie magazynów - szkolenie i kontrola obsługi;
Planowanie i kontrolowanie badań, przeglądów i obsługi technicznej sprzętu zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami, w tym współpraca z Urzędem Dozoru Technicznego;
Nadzór i podnoszenie świadomości operatorów transportu wewnętrznego w zakresie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy;
Organizowanie transportów zewnętrznych podległego majątku pomiędzy magazynami;
Współpraca z naszymi partnerami biznesowymi w zakresie przewozu pracowników do i z pracy
Wprowadzenie rozwiązań i koncepcji procesowych w przygotowywanych projektach;
Modyfikacja istniejących oraz realizacja nowych projektów Centrum Dystrybucyjnego;
Zaplanowanie maksymalnego wykorzystania przestrzeni magazynowej, zwiększenie zdolności przemieszczania produktów oraz szybkości ich wydawania, zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia mechanicznego towaru oraz eliminację błędów w kompletowaniu zamówień;
Zaprojektowanie rozwiązań w zakresie przyjmowania i przemieszczania towarów, konsolidacji zamówień, przechowywania towarów, pakowania oraz wysyłki; w tym rozwiązań uwzględniających standardy jakościowe;
Udział w projektowaniu i następnie nadzór nad instalacją i technicznym funkcjonowaniem magazynów z uwzględnieniem przepisów i norm przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa pracy;
Udział w prowadzeniu przetargów na zakup wyposażenia magazynów wchodzących w skład Centrum Dystrybucji, rozmowy z dostawcami;
Wsparcie w wyborze i zakupie wyposażenia magazynu;
Wsparcie w wyborze i zakupie wszelkiej niezbędnej infrastruktury technicznej;
Ścisła współpraca z zainteresowanymi stronami (dostawcy, obsługa klienta, dział planowania, zakupów i inne);
Po uruchomieniu magazynu - usprawnianie procesów, nadzór, planowanie i inicjowanie procesów optymalizacyjnych;
Mapowanie procesów, definiowanie i monitorowanie KPI, symulacja zmian
Udział w powiązanych projektach prowadzonych w Grupie AUTODOC wymagających sporadycznej/okresowej dyspozycyjność do delegacji polskich i zagranicznych
Support Warehouse manager to manage effectively the supervised team (participation in recruitment process, work results control and evaluation, motivating, passing the information) with a goal to optimise the work time and tools utilization. In case of absence WM, autorisation to make all needed decisions to warehouse operations
Participation in projects related to the launching optimising and modification of logistics processes in current and new warehouses in Autodoc group
To actively participate in development and improvment of the warehouse activities/processes
To ensure the proper quality of communication between all involved processes/departments
To actively develop his and his subordinates' professional competences and ensures proper social climate within its subordinates
Active participation in the design and improvement of the goods flow model, including operation processes,procedures, instructions and supperting warehousing technology and ERP system configuration;
Analysis and execution of identified operational projects to further improve operational performance and value added services;
To prepare required analysis, budgets and any reports connected to the activity
Identification of needs, development of improvement proposals and optimization processes in the area of warehouse management and active participation in their implementation?
Close cooperation with all departments in Autodoc group and entities involved in the project implementation;
Planning, coordination and implementation of processes at strategic and operational level for facilities and offices located in Poland
Cooperation with global Health & Safety department and stakeholders on development and implementation of occupational health & safety management systems, programs and initiatives
Participate in OHS Audit and verification activities
Leading incident and accident investigation and OHS risk assessment
Provide support in achieving and maintaining compliance with OHS regulatory requirements
Implementation of training program for employees, management and key team members
Carrying safety inspections and workplace safety assessments, implementing measures to eliminate and minimize the risks
Support in implementation of fire protection and first aid measures within facilities and offices
Ensuring reporting and maintaining relevant occupational health & safety documentation
Zapewnienie bieżącego wsparcia z zakresu kadr i administracji pracownikom magazynowym oraz kierownikom zmian;
Weryfikacja czasu pracy pracowników na danej zmianie;
Przygotowanie list ewakuacyjnych dla danej zmiany;
Dbanie o sprawny obieg dokumentów kadrowych oraz dokumentów z związanych legalizacją pracy i pobytu;
Przekazywanie dokumentów kadrowych oraz sprawdzanie poprawności dokumentów przekazywanych przez pracowników (m.in. wnioski urlopowe, kwestionariusze związane z zatrudnieniem, aktualizacja danych kontaktowych, formularze itp.);
Przygotowanie kart dostępu dla pracowników;
Wprowadzanie wniosków urlopowych do systemów;
Aktualizacja kont pracowniczych w systemach zgodnie z nadanymi uprawnieniami;
Udział w Onboardingu pracowników magazynu;
Udział w różnych projektach HRowych mających na celu poprawę komunikacji na magazynach
Supporting the Warehouse manager to manage effectively the supervised team with a goal to optimise the work time and tools utilization;
Participation in local and global projects related to the launching optimising and modification of logistics processes in current and new warehouses in Autodoc Group;
Participation in development and improvement of the warehouse activities/processes in inbound or outbound area;
Ensuring the proper quality of communication between all involved processes/departments;
Analysis and execution of identified operational projects to further improve operational performance and value added services;
Identification of needs, development of improvement proposals and optimization processes in the area of warehouse management and active participation in their implementation;
Perform KPIs processes;
Improvement of H&S matters together with the responsible team;
Close cooperation with Warehouse Managers and Operations Managers in daily business activities
Ścisła współpraca z Głównym Specjalistą ds. BHP, a także ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi firmy;
Nadzór nad stanem bezpieczeństwa i higieny pracy w naszym magazynie;
Codzienna kontrola warunków pracy i przestrzegania obowiązujących przepisów i procedur w naszym magazynie;
Bieżące doradztwo dla pracowników i managerów z zakresu BHP;
Udział w rekomendowaniu i wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa pracy usprawniających funkcjonowanie obszaru BHP w firmie;
Odpowiedzialność za sprawne funkcjonowanie systemów zarządzania bezpieczeństwem i inicjowanie nowych rozwiązań mających na celu stałą poprawę bezpieczeństwa pracy i minimalizację ryzyka zawodowego;
Współtworzenie procesu oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy;
Udział w przeprowadzaniu postępowań powypadkowych;
Prowadzenie i archiwizacja dokumentacji dotyczącej zagadnień BHP;
Prowadzenie szkoleń wstępnych ogólnych w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz szkoleniach tematyczno- branżowych;
Udział w opracowywaniu instrukcji BHP dla poszczególnych stanowisk, maszyn i urządzeń
Bezpośredni nadzór nad Liderami, Instruktorami oraz pracownikami magazynu na swojej zmianie;
Ocena, motywowanie i dyscyplinowanie podległych pracowników;
Podnoszenie poziomu umiejętności w podległym zespole: wyznaczanie celów, szkolenia, promowanie;
Nadzór nad realizacją celów wydajnościowych i jakościowych - monitorowanie wskaźników KPI oraz redukcja barier i zapewnienie potrzebnych zasobów;
Nadzór nad prawidłowym przyjmowaniem i wydawaniem towarów dostarczonych do/z magazynu, weryfikacja ilości przyjmowanych materiałów, czuwanie nad ich odbiorem technicznym oraz kontrola jakości;
Nadzór nad sortowaniem towarów według określonego rodzaju do odpowiednich działów procesowych;
Sporządzanie prawidłowej dokumentacji na podstawie sprawdzonych dowodów dostawy i podpisywanie dowodów przyjęcia;
Kontrolowanie zgodności rzeczywistego stanu zapasów ze stanem ewidencyjnym;
Współpraca z pozostałymi magazynami oraz Managerem Wysyłki w celu optymalizacji ilości zamawianych transportów aby maksymalnie wykorzystać powierzchnię na ciężarówkach;
Szczegółowe raportowanie wyników zmiany;
Dbanie o przestrzeganie standardów BHP na magazynie;
Nadzór i czynny udział w projektach usprawniających jakość i wydajność procesów
Managing and supervising the work of the subordinate team (Area Managers, Shift Managers, Team Leaders, Specialists and functional persons, as well as indirectly warehouse employees);
Managing the area of warehouse management and ensuring proper organization of work in the warehouse;
Responsibility for achieving the designated KPIs for the warehouse and reporting work results;
Ensuring correct and timely shipments to our customers;
Creation of new and optimization of existing solutions in the field of warehouse management;
Close cooperation with the Logistics Director and Managers from other warehouses and employees of support departments;
Responsibility for the warehouse infrastructure;
Implementation of new projects in cooperation with other Autodoc’s departments;
Analysis of cost and performance indicators in the reporting area;
Identifying bottlenecks in processes and removing potential barriers;
Supervision over compliance with health and safety standards in the warehouse
Wprowadzenie rozwiązań i koncepcji procesowych w przygotowywanym projekcie nowego Centrum Dystrybucyjnego;
Zaplanowanie maksymalnego wykorzystania przestrzeni magazynowej, zwiększenie zdolności przemieszczania produktów oraz szybkości ich wydawania, zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia mechanicznego towaru oraz eliminację błędów w kompletowaniu zamówień;
Zaprojektowanie rozwiązań w zakresie przyjmowania i przemieszczania towarów, konsolidacji zamówień, przechowywania towarów, pakowania oraz wysyłki; w tym rozwiązań uwzględniających standardy jakościowe;
Współpraca przy przeprowadzaniu procedur administracyjnych i realizacja zadań związanych z uzyskiwaniem pozwoleń;
Udział w projektowaniu i następnie nadzór nad instalacją i technicznym funkcjonowaniem magazynów z uwzględnieniem przepisów i norm przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa pracy;
Udział w prowadzeniu przetargów na zakup wyposażenia magazynów wchodzących w skład Centrum Dystrybucji, rozmowy z dostawcami;
Wsparcie w wyborze i zakupie wyposażenia magazynu;
Wsparcie w wyborze i zakupie wszelkiej niezbędnej infrastruktury technicznej;
Ścisła współpraca z zainteresowanymi stronami (dostawcy, obsługa klienta, dział planowania, zakupów i inne);
Po uruchomieniu magazynu - usprawnianie procesów, nadzór, planowanie i inicjowanie procesów optymalizacyjnych;
Udział w innych projektach prowadzonych w Grupie AUTODOC