Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Wykonywanie precyzyjnych prac montażowych związanych z konstrukcjami stalowymi, urządzeniami i rurociągami zgodnie z najwyższymi standardami technicznymi
Dbałość o powierzone sprzęty i wyposażenie
Współpraca w renomowanych branżach: rafineryjnej, petrochemicznej, chemicznej oraz energetycznej
1. Define, design and classify the needs and requirements of the processes of the assigned projects in terms of conceptual, basic and detail engineering that require the realization of, among others and if applicable:
• Heat and Mass Balance (using Thermoflex is a must)
• Process Flow Diagrams (PFD)
• Process Design Basis
• Piping and instrumentation diagram (P&ID)
• Hydraulic calculations
• Functional Descriptions/Control Narratives
• Technical specifications and datasheet for Main Equipment
• Process List
2. Define and supervise and collaborate in carrying out the supply chain strategy (purchases, logistics, deadlines and sequence) of the project if applicable
3. Participate in the preparation of the initial planning of the EPC project if it is the object of the project
4. Prepare the initial cost estimate for the EPC if it were the object of the project.t
5. Collaborate in the contracting and coordination of basic engineering works subcontracted to your discipline to provide appropriate documentation to the project specifications
6. Help establish procedures to manage the issuance, review and distribution of project documents
7. Assist in the control and supervision of the way the work is carried out by the personnel according to the planned design, complying with the established technical requirements
Bieżąca współpraca z kierownikami projektów oraz pozostałymi członkami zespołu projektowego
Wykonywanie wyznaczonych przez kierownika projektu zadań dla projektu
Praca z dokumentacją kontraktową projektów, m.in. umowy, SIWZ, MWWO-U, OPZ, HRF, w tym opracowywanie wniosków o wydanie decyzji administracyjnych, korespondencja z klientem
Wsparcie kierowników projektów w zakresie tworzenia i kontroli budżetów oraz harmonogramów projektowych
Sporządzanie notatek ze spotkań, wkładu do raportów kontraktowych, nadzoru nad pracami realizowanymi przez podwykonawców
Asystowanie w projektowaniu: Pomoc w projektowaniu w zakresie branży sanitarnej pod nadzorem projektanta, w tym wykonywanie rysunków technicznych i opisów technicznych
Modelowanie instalacji sanitarnych: Tworzenie modeli instalacji sanitarnych w środowisku 3D
Tworzenie dokumentacji technicznej: Opracowywanie dokumentacji technicznej w zakresie studium wykonalności, koncepcji, Projektu Budowlanego i Projektu Wykonawczego
Komunikacja i uczestnictwo: Prowadzenie uzgodnień międzybranżowych oraz uczestnictwo w spotkaniach Zespołu Prac Projektowych oraz z klientem
Dołącz do naszego zespołu jako Koordynator ds. Kontrolingu i ERP i bierz udział w fascynujących projektach zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Twoje obowiązki będą obejmować:
Tworzenie raportów i analiz zarządczych na podstawie danych systemowych
Współtworzenie raportów i zarządzanie bazą danych, w tym rejestracją faktur, dokumentów firmy i harmonogramów pracy w systemie
Współpraca z Dyrektorem Ekonomicznym i Działem Finansowym w zakresie kontrolingu finansowego
Administrowanie systemem ERP i wprowadzanie danych
Wspieranie procesów decyzyjnych poprzez dostarczanie wyników analiz
Wsparcie pozostałych komórek organizacyjnych w korzystaniu z systemu ERP
Wspieranie Działu Organizacji i Zarządzania w bieżących zadaniach
Bezpośrednia współpraca z Zarządem, Dyrekcją oraz Kierownikami Projektów
Doskonalenie narzędzi raportowania finansowego, wdrażanie usprawnień i optymalizacja
Opracowanie, weryfikacja i aktualizacja dokumentacji z zakresu ochrony środowiska i procesu inwestycyjnego oraz wniosków, na podstawie których wydawane są pozwolenia i decyzje (Karty Informacyjne Przedsięwzięcia, Raporty OOŚ, operaty wodnoprawne, operaty ochrony powietrza, wnioski na wznoszenie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich, wnioski o wydanie decyzji lokalizacyjnych, inne)
Prowadzenie czynności formalno-prawnych związanych z realizowanymi projektami, wsparcie branż projektowych w zakresie analizy zagadnień środowiskowych
Analiza regulacji prawnych obejmujących zagadnienia związane z procesem inwestycyjnym (OOŚ, ochrona środowiska, prawo wodne, prawo budowlane, zagospodarowanie przestrzenne, ustawa o obszarach morskich itp.)
Bieżąca współpraca z kierownikami projektów oraz pozostałymi członkami zespołu projektowego
Wykonywanie wyznaczonych przez kierownika projektu zadań dla projektu
Praca z dokumentacją kontraktową projektów, m.in. umowy, SIWZ, MWWO-U, OPZ, HRF, w tym opracowywanie wniosków o wydanie decyzji administracyjnych, korespondencja z klientem
Wsparcie kierowników projektów w zakresie tworzenia i kontroli budżetów oraz harmonogramów projektowych
Sporządzanie notatek ze spotkań, wkładu do raportów kontraktowych, nadzoru nad pracami realizowanymi przez podwykonawców
Kompleksowy udział w projektowaniu inwestycji przemysłowych i technologicznych, w tym realizowanych w formule zaprojektuj i wybuduj (EPC/EPCM), w ramach których wymagane jest opracowanie kompleksowej dokumentacji analitycznej oraz doradztwo w zakresie bezpieczeństwa pożarowego i wybuchowego:
analizy zagrożeń i ryzyka pożarowego dla instalacji
opracowanie wytycznych zabezpieczenia przeciwpożarowego instalacji technologicznych / obiektów przemysłowych w oparciu o międzynarodowe standardy bezpieczeństwa m.in. ISO, NFPA, API oraz polskie przepisy techniczno-budowlane
opracowanie symulacji pożaru wybuchu na instalacjach przemysłowych wraz z wnioskami i wytycznymi dla projektantów – FLACS-EFFECTS; PHAST itp
współpraca ze środowiskiem naukowym, technologami, rzeczoznawcami do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz rzeczoznawcami do spraw bhp
konsultowanie rozwiązań oraz ich poprawności
udział w projektach B+R i projektowaniu nowych technologii
współpraca z międzynarodowym środowiskiem inżynierskim z Europy
Opracowanie, weryfikacja i aktualizacja dokumentacji z zakresu ochrony środowiska i procesu inwestycyjnego oraz wniosków, na podstawie których wydawane są pozwolenia i decyzje (Karty Informacyjne Przedsięwzięcia, Raporty OOŚ, operaty wodnoprawne, operaty ochrony powietrza, wnioski na wznoszenie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich, wnioski o wydanie decyzji lokalizacyjnych, inne)
Prowadzenie czynności formalno-prawnych związanych z realizowanymi projektami, wsparcie branż projektowych w zakresie analizy zagadnień środowiskowych
Analiza regulacji prawnych obejmujących zagadnienia związane z procesem inwestycyjnym (OOŚ, ochrona środowiska, prawo wodne, prawo budowlane, zagospodarowanie przestrzenne, ustawa o obszarach morskich itp.)
Opracowywanie dokumentacji koncepcyjnych, budowlanych, wykonawczych oraz powykonawczych wraz z niezbędnymi obliczeniami i uzgodnieniami obejmujących morskie konstrukcje hydrotechniczne oraz elementy im towarzyszące
Koordynacja branżowa opracowywanej dokumentacji
Dbałość o zapewnienie zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami i wymaganiami kontraktowymi
Kontakt z inwestorem, wykonawcą robót i inspektorami nadzoru
Udział w sporządzaniu jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, raportów zarządczych i finansowych
Udział w konsolidacji danych finansowych spółek z Grupy Technologicznej ASE (w tym zagranicznych)
Pozyskanie i weryfikacja sprawozdań finansowych ze szczególnym uwzględnieniem ich wewnętrznej zgodności, prawidłowości ujęcia operacji gospodarczych oraz uzgodnienia wzajemnych sald i obrotów
Kalkulacja wybranych korekt konsolidacyjnych
Udział w poszczególnych procesach okresowego raportowania finansowego (sprawozdania skonsolidowane)
Realizacja strategii jakościowej i środowiskowej firmy
Pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania, rozumianej jako zarządzanie wdrażaniem, utrzymywaniem, nadzorowaniem i doskonaleniem działań w ramach wymagań systemów zarządzania
Analiza efektywności i optymalizacja procesów
Organizacja oraz reprezentowanie firmy podczas audytów wewnętrznych i zewnętrznych (prowadzonych przez jednostki certyfikujące oraz klientów zagranicznych)
Monitorowanie przepływu informacji w projektach między działami, zapewniając, że są one informowane zgodnie z celami jakościowymi projektu, a informacje dostarczane klientowi są spójne i kompletne
Udział w planowaniu projektu, w celu zapewnienia, że specyficzne dla projektu wymagania dotyczące jakości są uwzględniane na każdym etapie realizacji projektu
Kontrola dokumentacji projektowej w ramach procedur firmy
Monitorowanie jakości dokumentów i zgodności z listą kontrolną i wymaganiami kontraktowymi na projektach
Monitorowanie i raportowanie wskaźników jakościowych w projektach i procesach
Nadzorowanie niezgodności i działań korygujących w projektach i procesach
Identyfikacja ryzyk i szans w projektach oraz procesach w tym proaktywne podejście do zapobiegania ryzyk
Bieżące wsparcie interdyscyplinarnych zespołów projektowych w celu osiągnięcia jakościowych celów biznesowych
Przygotowanie raportów i analiz zarządczych w oparciu o dane z systemu
Wsparcie dla realizowanych projektów w współtworzeniu raportów oraz prowadzeniu bazy danych z uwzględnieniem rejestracji faktur, dokumentów firmy i harmonogramów pracy w systemie
Bieżąca współpraca z Dyrektorem Ekonomicznym i Działem Finansowym w zakresie kontrolingu finansowego
Administrowanie systemem ERP i zasilanie systemu danymi
Wsparcie pozostałych komórek organizacyjnych w użytkowaniu systemu ERP
Wsparcie Działu Organizacji i Zarządzania w bieżących zadaniach
Bezpośrednia współpraca z Zarządem, Dyrekcją oraz Kierownikami Projektów
Doskonalenie narzędzi raportowania finansowego, wdrażanie usprawnień i optymalizacji
Tworzenie i prowadzenie harmonogramów prac projektowych dotyczących projektów koncepcyjnych, projektów budowlanych oraz projektów wykonawczych branży offshore wind, kubaturowej oraz hydrotechnicznej
Wsparcie kierowników projektu w zakresie terminowej realizacji prac projektowych
Wprowadzanie rozwiązań polepszających efektywność pracy w zakresie koordynacji międzybranżowej opartej o prowadzone harmonogramy
Uczestnictwo w wielu projektach
Bezpośrednia współpraca z zarządem, dyrekcją, kierownikami i działem administracji
Kierowanie projektami polegającymi na wykonaniu dokumentacji projektu budowlanego, technicznego i uzyskaniu uzgodnień i decyzji administracyjnych (np. pozwolenia na budowę)
Pełnienie roli lidera dbającego o kontakt pomiędzy klientem a zespołem projektowym
Koordynowanie pracy członków podległego zespołu i podwykonawców
Prowadzenie harmonogramu, kontrola terminowości oraz jakości prac
Raportowanie postępów prac klientowi, uzyskiwanie akceptacji dla przekazywanej dokumentacji
Opracowywanie dokumentacji koncepcyjnych, budowlanych, wykonawczych oraz powykonawczych wraz z niezbędnymi obliczeniami i uzgodnieniami obejmujących morskie konstrukcje hydrotechniczne oraz elementy im towarzyszące
Koordynacja branżowa opracowywanej dokumentacji
Dbałość o zapewnienie zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami i wymaganiami kontraktowymi
Kontakt z inwestorem, wykonawcą robót i inspektorami nadzoru
Opracowywanie projektów koncepcyjnych, budowlanych, wykonawczych oraz powykonawczych wraz z niezbędnymi obliczeniami i uzgodnieniami w zakresie geotechniki
Wsparcie pracowni w ramach projektowania geotechnicznego, w tym ustalanie wytycznych projektowych, zakresu niezbędnych prac oraz metodologii obliczeń
Prowadzenie uzgodnień technicznych z zamawiającymi i wykonawcami
Kontakt z podwykonawcami badań geologicznych dot. zakresu prac oraz kwestii umownych
Dbałość o zapewnienie zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami, wymaganiami kontraktowymi oraz praktyką inżynierską
Kontakt z inwestorem, wykonawcą robót i inspektorami nadzoru
Wykonywanie obowiązków Kierownika Kancelarii Tajnej/Kancelarii Tajnej Międzynarodowej zgodnie z obowiązującymi przepisami
Bezpośredni nadzór nad obiegiem materiałów niejawnych (przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie i przekazywanie dokumentów zawierających informacje niejawne oraz prowadzenie rejestrów i ewidencji dokumentów i materiałów zawierających informacje niejawne)
Nadzór nad prawidłowym oznaczaniem sporządzonych dokumentów niejawnych
Wysyłanie materiałów zawierających informacje niejawne
Odnotowywanie na materiałach niejawnych oraz w odpowiednich ewidencjach zmian lub zniesienia klauzuli tajności zgodnie z obowiązującymi przepisami
Opracowanie, weryfikacja i aktualizacja dokumentacji z zakresu ochrony środowiska i procesu inwestycyjnego oraz wniosków, na podstawie których wydawane są pozwolenia i decyzje (Karty Informacyjne Przedsięwzięcia, Raporty OOŚ, operaty wodnoprawne, operaty ochrony powietrza, wnioski na wznoszenie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich, wnioski o wydanie decyzji lokalizacyjnych, inne);
Prowadzenie czynności formalno-prawnych związanych z realizowanymi projektami, wsparcie branż projektowych w zakresie analizy zagadnień środowiskowych;
Analiza regulacji prawnych obejmujących zagadnienia związane z procesem inwestycyjnym (OOŚ, ochrona środowiska, prawo wodne, prawo budowlane, zagospodarowanie przestrzenne, ustawa o obszarach morskich itp.)
Opracowywanie projektów koncepcyjnych, budowlanych, wykonawczych oraz powykonawczych wraz z niezbędnymi obliczeniami i uzgodnieniami w zakresie geotechniki
Wsparcie pracowni w ramach projektowania geotechnicznego, w tym ustalanie wytycznych projektowych, zakresu niezbędnych prac oraz metodologii obliczeń
Prowadzenie uzgodnień technicznych z zamawiającymi i wykonawcami
Kontakt z podwykonawcami badań geologicznych dot. zakresu prac oraz kwestii umownych
Dbałość o zapewnienie zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami, wymaganiami kontraktowymi oraz praktyką inżynierską
Kontakt z inwestorem, wykonawcą robót i inspektorami nadzoru
Wykonywanie obowiązków Kierownika Kancelarii Tajnej/Kancelarii Tajnej Międzynarodowej zgodnie z obowiązującymi przepisami
Bezpośredni nadzór nad obiegiem materiałów niejawnych (przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie i przekazywanie dokumentów zawierających informacje niejawne oraz prowadzenie rejestrów i ewidencji dokumentów i materiałów zawierających informacje niejawne)
Nadzór nad prawidłowym oznaczaniem sporządzonych dokumentów niejawnych
Wysyłanie materiałów zawierających informacje niejawne
Odnotowywanie na materiałach niejawnych oraz w odpowiednich ewidencjach zmian lub zniesienia klauzuli tajności zgodnie z obowiązującymi przepisami
Kierowanie projektami polegającymi na wykonaniu dokumentacji projektu budowlanego, technicznego i uzyskaniu uzgodnień i decyzji administracyjnych (np. pozwolenia na budowę)
Pełnienie roli lidera dbającego o kontakt pomiędzy klientem a zespołem projektowym
Koordynowanie pracy członków podległego zespołu i podwykonawców
Prowadzenie harmonogramu, kontrola terminowości oraz jakości prac
Raportowanie postępów prac klientowi, uzyskiwanie akceptacji dla przekazywanej dokumentacji
Tworzenie i prowadzenie harmonogramów prac projektowych dotyczących projektów koncepcyjnych, projektów budowlanych oraz projektów wykonawczych branży offshore wind, kubaturowej oraz hydrotechnicznej
Wsparcie kierowników projektu w zakresie terminowej realizacji prac projektowych
Wprowadzanie rozwiązań polepszających efektywność pracy w zakresie koordynacji międzybranżowej opartej o prowadzone harmonogramy
Uczestnictwo w wielu projektach
Bezpośrednia współpraca z zarządem, dyrekcją, kierownikami i działem administracji
Opracowywanie dokumentacji koncepcyjnych, budowlanych, wykonawczych oraz powykonawczych wraz z niezbędnymi obliczeniami i uzgodnieniami obejmujących morskie konstrukcje hydrotechniczne oraz elementy im towarzyszące
Koordynacja branżowa opracowywanej dokumentacji
Dbałość o zapewnienie zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami i wymaganiami kontraktowymi
Kontakt z inwestorem, wykonawcą robót i inspektorami nadzoru
Opracowywanie dokumentacji koncepcyjnych, budowlanych, wykonawczych oraz powykonawczych wraz z niezbędnymi obliczeniami i uzgodnieniami obejmujących morskie konstrukcje hydrotechniczne oraz elementy im towarzyszące
Koordynacja branżowa opracowywanej dokumentacji
Dbałość o zapewnienie zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami i wymaganiami kontraktowymi
Kontakt z inwestorem, wykonawcą robót i inspektorami nadzoru
Kierowanie projektami polegającymi na wykonaniu dokumentacji projektu budowlanego, technicznego i uzyskaniu uzgodnień i decyzji administracyjnych (np. pozwolenia na budowę)
Pełnienie roli lidera dbającego o kontakt pomiędzy klientem a zespołem projektowym
Koordynowanie pracy członków podległego zespołu i podwykonawców
Prowadzenie harmonogramu, kontrola terminowości oraz jakości prac
Raportowanie postępów prac klientowi, uzyskiwanie akceptacji dla przekazywanej dokumentacji
Pomoc w opracowywaniu dokumentacji koncepcyjnych, budowlanych oraz wykonawczych obejmujących konstrukcje branży Offshore, morskich farm wiatrowych oraz elementów im towarzyszących
Udział w koordynacji branżowej opracowywanej dokumentacji
Wspieranie Projektanta w zapewnieniu zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami i wymaganiami kontraktowymi
Opracowywanie dokumentacji koncepcyjnych, budowlanych, wykonawczych oraz powykonawczych wraz z niezbędnymi obliczeniami i uzgodnieniami obejmujących morskie konstrukcje hydrotechniczne oraz elementy im towarzyszące
Koordynacja branżowa opracowywanej dokumentacji
Dbałość o zapewnienie zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami i wymaganiami kontraktowymi
Kontakt z inwestorem, wykonawcą robót i inspektorami nadzoru
Kierowanie projektami polegającymi na wykonaniu dokumentacji projektu budowlanego, technicznego i uzyskaniu uzgodnień i decyzji administracyjnych (np. pozwolenia na budowę)
Pełnienie roli lidera dbającego o kontakt pomiędzy klientem a zespołem projektowym
Koordynowanie pracy członków podległego zespołu i podwykonawców
Prowadzenie harmonogramu, kontrola terminowości oraz jakości prac
Raportowanie postępów prac klientowi, uzyskiwanie akceptacji dla przekazywanej dokumentacji
Realizacja strategii jakościowej i środowiskowej firmy
Pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania, rozumianej jako zarządzanie wdrażaniem, utrzymywaniem, nadzorowaniem i doskonaleniem działań w ramach wymagań systemów zarządzania
Analiza efektywności i optymalizacja procesów
Organizacja oraz reprezentowanie firmy podczas audytów wewnętrznych i zewnętrznych (prowadzonych przez jednostki certyfikujące oraz klientów zagranicznych)
Monitorowanie przepływu informacji w projektach między działami, zapewniając, że są one informowane zgodnie z celami jakościowymi projektu, a informacje dostarczane klientowi są spójne i kompletne
Udział w planowaniu projektu, w celu zapewnienia, że specyficzne dla projektu wymagania dotyczące jakości są uwzględniane na każdym etapie realizacji projektu
Monitorowanie i raportowanie wskaźników jakościowych w projektach i procesach
Nadzorowanie niezgodności i działań korygujących w projektach i procesach
Identyfikacja ryzyk i szans w projektach oraz procesach, w tym proaktywne podejście do zapobiegania ryzyk
Bieżące wsparcie interdyscyplinarnych zespołów projektowych w celu osiągnięcia jakościowych celów biznesowych
Przeglądy, kalibracje i konserwacje urządzeń oraz instalacji z zakresu detekcji gazów, bezpieczeństwa przeciwpożarowego i przeciwwybuchowego, a także systemów kontrolno-pomiarowych
Uruchamianie nowych instalacji
Diagnozowanie i usuwanie potencjalnych usterek
Opracowywanie raportów z przebiegu wykonanych prac
Opracowywanie dokumentacji koncepcyjnych, budowlanych, wykonawczych oraz powykonawczych wraz z niezbędnymi obliczeniami i uzgodnieniami obejmujących morskie konstrukcje hydrotechniczne oraz elementy im towarzyszące
Koordynacja branżowa opracowywanej dokumentacji
Dbałość o zapewnienie zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami i wymaganiami kontraktowymi
Kontakt z inwestorem, wykonawcą robót i inspektorami nadzoru
Kierowanie projektami polegającymi na wykonaniu dokumentacji projektu budowlanego, technicznego i uzyskaniu uzgodnień i decyzji administracyjnych (np. pozwolenia na budowę)
Pełnienie roli lidera dbającego o kontakt pomiędzy klientem a zespołem projektowym
Koordynowanie pracy członków podległego zespołu i podwykonawców
Prowadzenie harmonogramu, kontrola terminowości oraz jakości prac
Raportowanie postępów prac klientowi, uzyskiwanie akceptacji dla przekazywanej dokumentacji
Projektant / Kierownik Projektu branży Offshore / Morskie Farmy Wiatrowe
Narwicka 2D, Letnica, Gdańsk
Wygasła: 08.02.2023
pełny etat
umowa o pracę
kontrakt B2B
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Opracowywanie dokumentacji koncepcyjnych, budowlanych oraz wykonawczych obejmujących obiekty branży Offshore, morskich farm wiatrowych oraz elementów im towarzyszących
Koordynacja branżowa opracowywanej dokumentacji
Dbałość o zapewnienie zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami i wymaganiami kontraktowymi
Kontakt z kierownikiem projektu, inwestorem, wykonawcą robót, inspektorami nadzoru
Pomoc w opracowywaniu dokumentacji koncepcyjnych, budowlanych oraz wykonawczych obejmujących konstrukcje branży Offshore, morskich farm wiatrowych oraz elementów im towarzyszących
Udział w koordynacji branżowej opracowywanej dokumentacji
Wspieranie Projektanta w zapewnieniu zgodności projektów z aktualnymi normami, specyfikacjami i wymaganiami kontraktowymi
Kierowanie projektami polegającymi na wykonaniu dokumentacji projektu budowlanego, technicznego i uzyskaniu uzgodnień i decyzji administracyjnych (np. pozwolenia na budowę)
Pełnienie roli lidera dbającego o kontakt pomiędzy klientem a zespołem projektowym
Koordynowanie pracy członków podległego zespołu i podwykonawców
Prowadzenie harmonogramu, kontrola terminowości oraz jakości prac
Raportowanie postępów prac klientowi, uzyskiwanie akceptacji dla przekazywanej dokumentacji