Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (116)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 116 )
Inspektor ds. technicznych (zastępstwo) K/M
Warszawa
Wygasła: 18.11.2024
Umowa o pracę w zastępstwie
Obowiązki:
1. Przyjmowanie od mieszkańców zleceń na wykonywanie prac;
2. Prowadzenie korespondencji w tematyce wynikającej z zakresu czynności;
3. Koordynacja
nadzór
odbiór i rozliczanie robót wykonywanych przez wykonawców;
4. Udział w komisjach technicznych;
5. Prowadzenie dokumentacji protokołów komisji;
6. Prowadzenie książek obiektów budowlanych;
7. Archiwizacja dokumentacji
m.in. nadzór nad pracą gospodarzy i firm sprzątających;
2. Współpraca z Urzędem Gminy
służbami oczyszczania
Sanepidem
Policją
Strażą Miejską;
3. Nadzór i kontrola wykonywania usług w zakresie wywozu nieczystości
dezynfekcji
deratyzacji
konserwacji zieleni; 4. Załatwianie wniosków/korespondencji;
5. Współpraca z Radą Osiedla;
6. Prowadzenie dokumentacji w zakresie prawidłowego funkcjonowania osiedla
Merytoryczna kontrola faktur pod katem zgodności z umową i wymogami formalnymi
Rozliczanie kosztów związanych z dostawcami mediów tj. wody zimnej i odprowadzania ścieków, podgrzewu ciepłej wody użytkowej, centralnego ogrzewania, energii elektrycznej w podziale na nieruchomości i typy lokali
Analiza zużycia mediów, również pod kątem wykorzystania mocy zamówionej
Rozliczenie kosztów rodzajowych remontów i konserwacji na poszczególne nieruchomości
Obliczanie w okresach półrocznych wysokości kosztów wody technologicznej oraz ich analiza w podziale na nieruchomości
Wyliczanie zgodnie z obowiązującym Regulaminem wysokości opłat za ciepłą wodę
Prowadzenie rozliczania lokali mieszkalnych i użytkowych ze zużycia mediów
Wysyłanie do Wykonawcy zewnętrznego zestawienia kosztów i pobranych zaliczek z tytułu centralnego ogrzewania za ostatni sezon grzewczy w celu indywidualnego rozliczenia mieszkańców
Sprawdzenie i przesłanie otrzymanego rozliczenia do programu czynszowego
Współpraca z pionami Administracji Osiedla w zakresie rozliczania mediów
Zgłaszanie szkód do ubezpieczyciela i koordynacja likwidacji szkód powstałych w lokalach
Współudział w opracowywaniu kwartalnych, półrocznych i rocznych planów finansowania oraz zestawienia kosztów funduszu remontowego Osiedla
Współudział w opracowywaniu, półrocznych i rocznych planów finansowania oraz zestawienia kosztów wykonania konserwacji w Osiedlu
Przygotowanie odpowiedzi na pisma mieszkańców w zakresie spraw związanych z rozliczeniami mediów
Obsługa programu PAPIRUS w zakresie rozliczania mediów
Odpowiedzialność za organizację, koordynację i nadzorowanie działalności Osiedla w zakresie utrzymania właściwego stanu technicznego zasobów
Czuwanie nad gospodarką remontową Osiedla w zakresie remontów bieżących i kapitalnych przy współpracy w tym zakresie z samorządem mieszkańców Osiedla
Odpowiedzialność za stan techniczny budynków i urządzeń znajdujących się w zarządzanych obiektach
Sporządzanie rocznego i wieloletniego zestawienia potrzeb remontowych Osiedla w oparciu o protokoły z przeglądów
Ustalanie potrzeb i opracowywanie rocznych planów rzeczowo - finansowych remontów oraz nadzór nad realizacji
Przygotowywanie oraz realizacja zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi
Przygotowywanie niezbędnej dokumentacji kosztorysowej na remonty bieżące, organizowanie komisyjnego przeglądu budynków i urządzeń z udziałem branżowych inspektorów
Kontrola prawidłowości nadzoru i odbioru robót wykonywanych w systemie zleconym
Rozwiązywanie problemów technicznych w zarządzanych zasobach
Kierowanie pracą ekipy konserwacyjnej, pełny nadzór nad wykonawstwem i rozliczaniem robót realizowanych w Osiedlu w ramach konserwacji
Organizacja przeglądów komisyjnych lokali mieszkalnych i użytkowych
Kontrola przestrzegania przepisów BHP PPOŻ. przez podległych pracowników
Rozpatrywanie skarg i zażaleń członków Spółdzielni w zakresie technicznego utrzymania zasobów
Kontrola i nadzór nad przeglądami technicznymi budynków i prowadzeniem Książek Obiektów Budowlanych
Kontrola i nadzór nad prawidłową archiwizacją dokumentacji technicznej podległego działu
koszy na śmieci. Sprzątanie, zamiatanie i usuwanie zanieczyszczeń z chodników, podwórzy, parkingów, placów zabaw oraz jezdni lub placu wg obmiaru
Okresowe: sprzątnie korytarzy piwnicznych, pralni, suszarni, pomieszczeń na wózki, rowery, pomieszczeń gospodarczych, mycie klatek schodowych, korytarzy, schodów wraz z balustradami, podestów. Mycie okien na klatkach schodowych wózkowniach oraz okienek piwnicznych Dezynfekcja pomieszczeń odbioru odpadów komunalnych
Inne czynności, których częstotliwość uzależniona jest od warunków atmosferycznych, bądź ustalone przez Administrację:
Oczyszczanie ze śniegu, lodu i błota nie zabudowanej części nieruchomości,
Wykonywanie czynności związanych z dezynfekcją i deratyzacją pomieszczeń, urządzeń oraz terenu nieruchomości przeznaczonych do wspólnego użytku mieszkańców, w zakresie i terminach ustalonych przez Administrację
Wywieszanie w gablotach na klatkach schodowych ogłoszeń i zawiadomień
Doręczanie pism i zawiadomień mieszkańcom nieruchomości
Bezzwłoczne zawiadomienie Administracji o stwierdzonych faktach niewykonywania obowiązków przez inne jednostki zajmujące się obsługą budynków
Czynności porządkowe i pielęgnacyjne zieleni. Sprzątanie śmieci i innych odpadów. Podlewanie terenów zieleni, grabienie trawników, pielenie ręczne trawników, nasadzenia rabat, kwietników, donic roślinami ozdobnymi i ich pielęgnacja, doraźne cięcia pielęgnacyjne drzew i krzewów
Czuwanie nad sprawnym działaniem instalacji i urządzeń technicznych
Powiadomienie Administracji o dostrzeżonych uszkodzeniach lub wadliwym działaniu instalacji i urządzeń technicznych
Zapobieganie uszkodzeniom lub zniszczeniu znajdujących się na terenie nieruchomości pomieszczeń, instalacji i urządzeń oraz zabezpieczenie ich przed skutkami wpływów atmosferycznych (mrozu, śniegu, wilgoci itp.)
Przestrzeganie przepisów o ochronie przeciwpożarowej
Alarmowanie straży pożarnej w razie pożaru oraz organizowanie doraźnej pomocy dla mieszkańców
Zgłaszanie do Administracji niesprawnego działania wszystkich punktów świetlnych w budynkach
Przygotowywanie informacji o wysokości obowiązujących opłat eksploatacyjnych dla użytkowników lokali
Naliczanie odsetek od zaległości z tytułu bieżących opłat eksploatacyjnych
Potwierdzanie sald z użytkownikami lokali mieszkalnych
Sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych do Zarządu WSM, Dyrekcji i Rady Osiedla
Uzgadnianie operacji księgowych
Księgowanie z wyciągów bankowych nieujętych elektronicznie wpłat z tytułu opłat bieżących opłat eksploatacyjnych, należności zasądzonych i usług lokatorskich
Wprowadzanie do systemu decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego
Obsługa oraz wydawanie aplikacji do internetowego podglądu wpłat oraz należności
Kierownik działu Eksploatacji (spółdzielnia mieszkaniowa, Warszawa-Bielany)
Warszawa
Wygasła: 14.12.2023
Umowa o pracę na czas określony
Obowiązki:
1. Koordynacja działań i realizacji zadań działu Eksploatacji;
2. Udział w tworzeniu planów gospodarczo finansowych Osiedla;
3. Planowanie i rozliczanie kosztów eksploatacji zasobów mieszkaniowych;
4. Sporządzanie projektów umów z kontrahentami zewnętrznymi;
5. Rozliczanie i podział kosztów eksploatacji;
6. Udział w rozliczaniu mediów w zasobach Osiedla;
7. Prowadzenie spraw finansowo prawnych dot. lokali użytkowych;
8. Koordynacja zadań w zakresie konserwacji zieleni osiedlowej;
9. Udział w komisjach przetargowych;
10. Opracowywanie sprawozdań
analiz i informacji w zakresie działalności eksploatacyjnej
od 7 800 PLN
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Inspektor ds. Eksploatacji (spółdzielnia mieszkaniowa, Warszawa-Bielany)
Warszawa
Wygasła: 14.12.2023
Umowa o pracę na czas określony
Obowiązki:
1. Zarządzanie lokalami użytkowymi (pozyskiwanie i obsługa najemców
sporządzanie i weryfikacja umów najmu
rozliczanie mediów);
2. Udział w rozliczaniu mediów budynków w tym lokali mieszkalnych;
3. Koordynacja działań związanych z zawieranymi umowami dzierżawy;
4. Sporządzanie deklaracji dot. wysokości opat za wywóz nieczystości w budynkach mieszkalnych i użytkowych;
5. Prowadzenie rejestru kosztów działu eksploatacji
Sprzątanie i utrzymanie czystości na klatkach schodowych budynku wielorodzinnego położonego na terenie zamkniętym;
Sprzątanie hal garażowych, korytarzy piwnic, pomieszczeń technicznych;
Utrzymywanie w należytej czystości kabin dźwigów osobowych;
Sprzątanie, zamiatanie, grabienie, usuwanie śmieci i innych zanieczyszczeń z chodników, ciągów pieszo-jezdnych, terenów zielonych, placu zabaw, prześwitów, zjazdów do hal garażowych;
Oczyszczanie ze śniegu, lodu i błota nie zabudowanej części nieruchomości tj. chodników, prześwitów oraz jezdni;
Czynności związane z pielęgnacją zieleni w tym min. koszenie trawników, pielenie, podlewanie w miarę potrzeb;
Wykonywanie innych obowiązków zleconych przez przełożonych, które są związane z utrzymaniem czystości i porządku w miejscu pracy
Specjalista ds. technicznych (spółdzielnia mieszkaniowa, Warszawa-Bielany)
Warszawa
Wygasła: 25.10.2023
Umowa o pracę na okres próbny
Obowiązki:
- przyjmowanie od mieszkańców zleceń na wykonywanie prac
- przygotowywanie materiałów przetargowych: pełen zakres rzeczowych robót w formie kosztorysu ślepego
kosztorysu inwestorskiego
- prowadzenie korespondencji w tematyce wynikającej z zakresu czynności
- koordynacja
nadzór
odbiór i rozliczanie robót wykonywanych przez wykonawców i pracowników własnych
- udział w komisjach technicznych
- prowadzenie książek obiektów budowlanych
- archiwizacja dokumentacji
*Godziny pracy: 07:30-15:30
Nadzór, organizacja i koordynowanie działalności pracowników technicznych oraz firm zewnętrznych konserwacyjnych w zakresie utrzymania właściwego stanu technicznego zasobów osiedla
Sporządzanie umów z przedsiębiorstwami świadczącymi usługi na rzecz Osiedla
Nadzór nad gospodarką remontową Osiedla w zakresie wykonania remontów bieżących i kapitalnych
Planowanie, organizacja i nadzór nad wykonaniem okresowych przeglądów technicznych zasobów Administracji
Organizacja i nadzór nad postępowaniami przetargowymi zgodnie z obowiązującymi regulaminami w WSM
Odpowiedzialność za stan techniczny budynków i urządzeń
Praca przy projektach rocznych i wieloletnich planów remontowych
Przygotowanie niezbędnej dokumentacji kosztorysowej i SWZ na remonty bieżące
Sporządzanie sprawozdań z realizacji planów remontów i konserwacji w okresach półrocznych i rocznych
Prowadzenie nadzoru nad całością procesu przygotowań i wykonywania poszczególnych robót z obcymi wykonawcami i dostawcami
Uczestniczenie w komisjach wprowadzeń i odbioru robót wykonywanych przez obcych wykonawców lub firmę konserwacyjną
Prowadzenie nadzoru nad przechowywaniem dokumentów dotyczących stanu technicznego budynków i urządzeń
Nadzór nad prowadzeniem KOB
Nadzór i kontrola nad przekazywanymi zgłoszeniami szkód majątkowych do firmy ubezpieczeniowej
Podejmowanie działań w celu natychmiastowej likwidacji awarii bądź zabezpieczenia mienia dla uniknięcia strat osiedla jak i użytkowników
Obsługa mieszkańców osiedla, udzielanie informacji w sprawach techniczno-administracyjnych ustnie i pisemnie
Współpraca ze służbami miejskimi oraz z innymi komórkami Administracji Osiedla
Obsługa programu księgowego oraz bankowości elektronicznej
Dekretacja i księgowanie faktur zakupu w systemie Papirus
Sprawdzanie na bieżąco pod względem finansowym i rachunkowym faktur oraz rachunków za zakupy, usługi i dostawy
Uzgadnianie i analiza obrotów i sald kont rozrachunków wewnątrzzakładowych i innych
Podpisywanie przelewów w czasie nieobecności Głównego Księgowego
Księgowanie miesięcznych wymiarów opłat eksploatacyjnych i usług lokatorskich- export danych
Uzgadnianie na bieżąco sald poszczególnych kont księgowych syntetycznych z analityką
Wystawianie faktur sprzedaży za podzielniki ciepła, liczniki zimnej i ciepłej wody, inne usługi
Współpraca z innymi pionami Administracji Osiedla
Sporządzanie i uzgadnianie rejestrów zakupu i sprzedaży dla potrzeb deklaracji VAT
Miesięczne rozliczanie podatku od towarów i usług i sporządzanie w obowiązującym terminie miesięcznych deklaracji podatku VAT do Urzędu Skarbowego zgodnie z wymogami Ustawy o podatku od towarów i usług
Sporządzanie i księgowanie not finansowych dotyczących rozliczenia VAT
Sporządzanie, przygotowanie do wysłania i elektroniczny przekaz JPK
Uzgadnianie miesięcznych i rocznych kosztów energii cieplnej (CO i CW) z pionem technicznym
Okresowe uzgadnianie i zamykanie kont zespołu „4”, „5” , i „7”
Sporządzanie i przekazywanie do Zarządu WSM not księgowych
Uzgadnianie z Biurem Zarządu sald kont syntetycznych wraz z analityką
Uczestniczenie w komisjach przetargowych
Miesięczne uzgadnianie sald i sporządzanie analityki kont dla potrzeb sprawozdawczości
Współpraca z pionem technicznym przy opracowywaniu sprawozdawczości związanej z konserwacją i remontami
Pomoc w sporządzaniu planu i bilansu osiedla oraz innej sprawozdawczości finansowej
Udzielanie odpowiedzi na pisma mieszkańców
Wykonywanie innych poleceń wydawanych przez Pracodawcę zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami
Nadzór nad właściwą konserwacją zieleni na terenie Administracji Osiedla WSM Zatrasie ze szczególnym uwzględnieniem drzewostanu
Nadzór nad prawidłowym wykonywaniem, zleconych firmie zewnętrznej lub podległych pracownikom cięć sanitarnych drzew lub krzewów
Sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją umów w zakresie konserwacji zieleni, realizowanych własnymi siłami bądź w trybie zlecenia na zewnątrz
Przygotowywanie propozycji do planu gospodarczego w zakresie kosztów eksploatacji oraz konserwacji zieleni
Przygotowywanie planu nasadzeń wiosennych i jesiennych
Podejmowanie działań mających na celu ochronę i upiększanie krajobrazu osiedlowego oraz żyjących w osiedlu ptaków (zakładanie budek lęgowych i ich czyszczenie, zakładanie poidełek itp.) dosadzanie zieleni, zakładanie rabat kwiatowych itp
Sporządzanie wniosków do Wydziału Ochrony Środowiska o wyrażenie zgody na wycięcie drzew i krzewów wraz ze sporządzeniem map z ich lokalizacją, oraz proponowanie nasadzeń zamiennych
Sporządzanie zamówień na zakup ławek, koszy, donic na kwiaty itp
Udział w komisjach powołanych przez urzędy w zakresie usunięcia drzew lub krzewów
Uczestnictwo w komisjach wprowadzających wykonawców prac remontowych na tereny Administracji Osiedla Zatrasie, w tym nadzór w trakcie prowadzenia robót oraz odbiór terenu po ich wykonaniu
Opracowywanie założeń do projektów planu rzeczowego- finansowego w zakresie prawidłowego i należytego utrzymania terenów zielonych oraz placów zabaw, zgodnie z obowiązującymi przepisami
Przyjmowanie i terminowe rozpatrywanie interwencji oraz pism mieszkańców Administracji Osiedla WSM Zatrasie w zakresie zieleni
Okresowa kontrola placów zabaw i urządzeń zabawowych oraz rekreacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami
Wykonywanie innych poleceń wydanych przez Pracodawcę zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami
Odpowiedzialność za organizację, koordynację i nadzorowanie działalności Osiedla w zakresie utrzymania właściwego stanu technicznego zasobów
Czuwanie nad gospodarką remontową Osiedla w zakresie remontów bieżących i kapitalnych przy współpracy w tym zakresie z samorządem mieszkańców Osiedla
Odpowiedzialność za stan techniczny budynków i urządzeń znajdujących się w zarządzanych obiektach
Sporządzanie rocznego i wieloletniego zestawienia potrzeb remontowych Osiedla w oparciu o protokoły z przeglądów
Ustalanie potrzeb i opracowywanie rocznych planów rzeczowo - finansowych remontów oraz nadzór nad realizacji
Przygotowywanie oraz realizacja zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi
Przygotowywanie niezbędnej dokumentacji kosztorysowej na remonty bieżące, organizowanie komisyjnego przeglądu budynków i urządzeń z udziałem branżowych inspektorów Działu Technicznego
Kontrola prawidłowości nadzoru i odbioru robót wykonywanych w systemie zleconym
Rozwiązywanie problemów technicznych w zarządzanych zasobach
Kierowanie pracą ekipy konserwacyjnej, pełny nadzór nad wykonawstwem i rozliczaniem robót realizowanych w Osiedlu w ramach konserwacji
Organizacja przeglądów komisyjnych lokali mieszkalnych i użytkowych
Kontrola przestrzegania przepisów BHP PPOŻ. przez podległych pracowników
Opracowywanie rocznego planu nakładów BHP
Rozpatrywanie skarg i zażaleń członków Spółdzielni w zakresie technicznego utrzymania zasobów
Kontrola i nadzór nad przeglądami technicznymi budynków i prowadzeniem Książek Obiektów Budowlanych
Kontrola i nadzór nad prawidłową archiwizacją dokumentacji technicznej podległego działu
Specjalista ds. technicznych (spółdzielnia mieszkaniowa, Warszawa-Bielany)
Warszawa
Wygasła: 21.09.2023
Umowa o pracę na okres próbny
Obowiązki:
- przyjmowanie od mieszkańców zleceń na wykonywanie prac
- przygotowywanie materiałów przetargowych: pełen zakres rzeczowych robót w formie kosztorysu ślepego
kosztorysu inwestorskiego
- prowadzenie korespondencji w tematyce wynikającej z zakresu czynności
- koordynacja
nadzór
odbiór i rozliczanie robót wykonywanych przez wykonawców i pracowników własnych
- udział w komisjach technicznych
- prowadzenie książek obiektów budowlanych
- archiwizacja dokumentacji
Odpowiedzialność za organizację, koordynację i nadzorowanie działalności Osiedla w zakresie utrzymania właściwego stanu technicznego zasobów
Czuwanie nad gospodarką remontową Osiedla w zakresie remontów bieżących i kapitalnych przy współpracy w tym zakresie z samorządem mieszkańców Osiedla
Odpowiedzialność za stan techniczny budynków i urządzeń znajdujących się w zarządzanych obiektach
Sporządzanie rocznego i wieloletniego zestawienia potrzeb remontowych Osiedla w oparciu o protokoły z przeglądów
Ustalanie potrzeb i opracowywanie rocznych planów rzeczowo - finansowych remontów oraz nadzór nad realizacji
Przygotowywanie oraz realizacja zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi
Przygotowywanie niezbędnej dokumentacji kosztorysowej na remonty bieżące, organizowanie komisyjnego przeglądu budynków i urządzeń z udziałem branżowych inspektorów Działu Technicznego
Kontrola prawidłowości nadzoru i odbioru robót wykonywanych w systemie zleconym
Rozwiązywanie problemów technicznych w zarządzanych zasobach
Kierowanie pracą ekipy konserwacyjnej, pełny nadzór nad wykonawstwem i rozliczaniem robót realizowanych w Osiedlu w ramach konserwacji
Organizacja przeglądów komisyjnych lokali mieszkalnych i użytkowych
Kontrola przestrzegania przepisów BHP PPOŻ. przez podległych pracowników
Opracowywanie rocznego planu nakładów BHP
Rozpatrywanie skarg i zażaleń członków Spółdzielni w zakresie technicznego utrzymania zasobów
Kontrola i nadzór nad przeglądami technicznymi budynków i prowadzeniem Książek Obiektów Budowlanych
Kontrola i nadzór nad prawidłową archiwizacją dokumentacji technicznej podległego działu
Inspektor ds. rozliczeń z mieszkańcami i windykacji
Elbląska 14, Żoliborz, Warszawa
Wygasła: 13.05.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Przygotowywanie, księgowanie analityczne i finansowe dokumentów dot. opłat eksploatacyjnych, wprowadzanie danych do systemu czynszowego, oraz sporządzanie wydruków,
Sporządzanie informacji o wysokości obowiązujących opłat eksploatacyjnych dla mieszkańców, najemców lokali użytkowych i innych użytkowników lokali,
Systematyczne monitowanie mieszkańców, najemców lokali użytkowych i innych użytkowników lokali zalegających z opłatami w tym również monitowanie telefoniczne,
Prowadzenie systematycznej windykacji należności w lokalach mieszkalnych jak i użytkowych,
Kompletowanie dokumentów w celu udokumentowania należności w procesie sądowym,
Obsługa interesantów i prowadzenie korespondencji w zakresie opłat eksploatacyjnych i spraw windykacyjnych,
Sporządzanie specyfikacji stanowiącej załącznik do pozwów,
Prowadzenie rejestrów spraw skierowanych do: sądu, komornika, wykluczenia i eksmisji
Sporządzanie okresowych sprawozdań dla Zarządu spółdzielni
Naliczanie odsetek od wyroków sądowych,
Przygotowywanie projektów ugód w sprawie dobrowolnej spłaty zadłużenia,
Wysyłanie monitów w ciągu roku, potwierdzeń sald na koniec roku do mieszkańców,
Wykonywanie innych prac w zakresie rachunkowości i gospodarki finansowej,
Analiza, uzgadnianie kont dot. rozliczeń z mieszkańcami, najemcami lokali użytkowych i innymi użytkownikami lokali z tytułu opłat wraz z księgowaniem korekt,
Obsługi programów komputerowych. Mile widziane znajomość programu Papirus,
Wykonywanie innych poleceń wydanych przez pracodawcę zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami
Konkurs na Zastępcę Prezesa Zarządu ds. technicznych WSM
Elbląska 14, Żoliborz, Warszawa
Wygasła: 31.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
prezes
Obowiązki:
Planowanie i przygotowanie inwestycji oraz procesów inwestycyjnych,
Organizowanie nadzoru inwestorskiego,
Organizowanie odbioru wykonywanych inwestycji i przekazywanie ich osiedlom do eksploatacji,
Rozliczanie inwestycji we współpracy z pionem ekonomiczno- finansowym,
Realizowanie spraw związanych z gwarancją i rękojmią wykonanych inwestycji i remontów,
Nadzór nad usuwaniem wad technologicznych i wykonawczych,
Nadzór nad prowadzeniem działalności remontowej, stanem technicznym obiektów i infrastrukturą techniczną, Społecznego Domu Kultury, budynku Biura Zarządu i osiedli będących w zarządzaniu Biura Zarządu,
Nadzór nad realizacją prawidłowych podziałów geodezyjnych pod względem technicznym
Podejmowanie działań w zakresie usuwania barier architektonicznych,
Nadzór w zakresie eksploatacji zasobów i mienia Spółdzielni
Podejmowanie działań w zakresie bilansu energetycznego nieruchomości i mienia Spółdzielni,
Koordynowanie i nadzorowanie działań w zakresie architektury krajobrazu i utrzymania zieleni
Sprawowanie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów Prawa Budowlanego
Dokonywanie odbiorów prac budowlanych
Analizowanie, opiniowanie i odbiór dokumentacji projektowej wykonywanej prze biuro projektowe
Sporządzanie pism, prowadzenie korespondencji, organizowanie narad i spotkań, w ramach wykonywanych zadań
Dokonywanie wszelkich analiz mających na celu stwierdzenie przydatności nieruchomości do planowanej inwestycji, w tym określenie zagrożeń i innych zdarzeń
Optymalizowanie prac projektowych w sposób zapewniający utrzymanie założonych kosztów oraz terminów
Współpraca z innymi działami w ramach pełnionych zdarzeń
Zastępca Prezesa Zarządu ds. organizacyjno-mieszkaniowych WSM
Elbląska 14, Żoliborz, Warszawa
Wygasła: 26.01.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
prezes
Obowiązki:
Znajomość i doświadczenie w zakresie prowadzenia spraw organizacyjno samorządowych oraz polityki mieszkaniowej w oparciu o ustawę Spółdzielczości Mieszkaniowej , ochronie praw lokatorów i własności lokali
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Specjalista/ka ds. kadr i płac
Elbląska 14, Żoliborz, Warszawa
Wygasła: 16.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Sporządzanie i rozliczanie dokumentów kadrowych (umowy o pracę, zlecenia, o dzieło, aneksów, wypowiedzeń),
Wprowadzanie danych do naliczeń wynagrodzeń dla pracowników oraz naliczanie wynagrodzeń, zapewnienie ich zgodności z przepisami prawa pracy, przepisami podatkowymi oraz ubezpieczeń społecznych,
Praca na programach i aplikacjach takich jak: Płatnik, Optima,, ZUS PUE,
Sporządzanie sprawozdań oraz deklaracji do instytucji zewnętrznych (ZUS, GUS, PFRON),
Współpraca z instytucjami: ZUS, GUS, US, PFRON, PIP, komornicy,
Weryfikacja terminów ważności badań lekarskich pracowników, wystawianie skierowań, weryfikacja BHP,
Prowadzenie dokumentacji kadrowo-płacowej w zakresie sporządzania świadectw pracy i formularzy Rp-7, zaświadczeń o zarobkach,
Prowadzenie ewidencji urlopów pracowników, zwolnień lekarskich,
Weryfikacja dokumentacji kosztorysowej składanej przez Wykonawców na remonty i konserwacje zasobów rzeczowych
Opracowywanie dokumentacji kosztorysowej na potrzeby wewnętrzne pionu technicznego Administracji Osiedla
Analiza techniczna proponowanych technologii budowlanych i konserwacyjnych do zastosowania przy wykonywaniu remontów oraz konserwacji zasobów rzeczowych
Udział w pracach Komisji Przetargowej oraz przygotowywanie dokumentacji przetargowej na remonty i konserwacje zasobów Osiedla
Udział w komisjach odbioru robót wykonywanych w zasobach Osiedla
Bieżący nadzór prowadzonymi na bieżąco robotami budowlanymi i konserwacyjnymi w zasobach rzeczowych Osiedla
Współpraca z pionami Administracji Osiedla w zakresie rozliczania remontów i konserwacji
Uczestnictwo w okresowych przeglądach rocznych i pięcioletnich stanu technicznego obiektów i budowli będących w zasobach Osiedla
Udział w opracowywaniu dokumentacji przetargowej na remonty i konserwacje zasobów Osiedla
Prowadzenie i aktualizacja Ksiąg Obiektów Budowlanych (KOB)
Przekazywanie informacji o zgłaszanych awariach do pracowników pionu technicznego i eksploatacyjnego
Wykonywanie innych poleceń wydanych przez Pracodawcę zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami
opracowywanie planów inwestycji i monitorowanie ich wykonanie w zakresie budownictwa mieszkalnego oraz inwestycji towarzyszących na terenach będących w zasobach Spółdzielni
zapewnienie właściwego przygotowania inwestycji, przygotowanie terenów pod realizację inwestycji, przygotowanie właściwych zezwoleń, opinii i uzgodnień wymaganych przepisami ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, prawa budowlanego oraz przepisami ochrony środowiska i koordynowanie działań w powyższym zakresie,
monitorowanie realizacji inwestycji, kontrola i nadzór nad realizacją umów w sprawie wykonania inwestycji na podstawie zlecenia, sporządzanie protokołów odbioru, załatwianie spraw związanych z organizacją procesu inwestycyjnego, w tym w zakresie wyboru inspektorów nadzoru inwestorskiego,
podejmowanie działań w zakresie egzekwowania właściwego wykonywania umów inwestycyjnych przez Wykonawców,
zapewnienie właściwego przygotowania inwestycji , przygotowanie terenów pod realizację inwestycji, przygotowanie właściwych zezwoleń, opinii i uzgodnień wymaganych przepisami ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, prawa budowlanego oraz przepisami ochrony środowiska i koordynowanie działań w powyższym zakresie,
opracowywanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji inwestycji,
współpraca w zakresie udzielania zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami o zamówieniach publicznych oraz prowadzenie odpowiednich procedur związanych z realizacją zamówień publicznych w zakresie inwestycji
przygotowywanie opisów przedmiotów zamówienia i warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Całościowy nadzór nad sprawami eksploatacyjno-porządkowymi powierzonego terenu zgodnie z obowiązującym Regulaminem używania lokali i zasad porządku domowego w Osiedlach WSM
Codzienna kontrola stanu sanitarnego budynków i przynależnych im terenów (place zabaw, parkingi, ciągi piesze, zieleń) zgodnie z „Protokółem z kontroli jakości pracy gospodarza / firmy sprzątającej”
Opracowywanie dokumentacji do akceptacji dotyczącej umów zleceń związanych z absencjami
Opracowywanie zapotrzebowania do akceptacji na środki czystościowe, narzędzia pracy i środków BHP dla gospodarzy domów
Realizacja zamówień uzgodnionych merytorycznie w trybie „z wolnej ręki” zgodnie z obowiązującym w WSM Regulaminem
Wydawanie środków czystościowych, narządzi pracy i środków BHP dla gospodarzy domów
Udział w sprawach związanych z przekształceniem i wyodrębnianiem lokali
Przygotowywanie do akceptacji odpowiedzi do mieszkańców i instytucji dotyczących spraw eksploatacyjno-porządkowych
Prowadzenie teczek lokali mieszkalnych
Współpraca z Pionem Księgowości w zakresie zmian opłat eksploatacyjnych
Współpraca z pionem technicznym w zakresie przyjmowania informacji o awariach oraz reklamacjach wpływających od mieszkańców, gospodarzy lub instytucji
Przygotowywanie do akceptacji przełożonego ogłoszeń wywieszanych na tablicach informacyjnych w budynkach dotyczących bieżącej działalności Administracji Osiedla
Przygotowywanie dokumentacji przetargowej do akceptacji przez przełożonego dotyczącej spraw eksploatacyjno-porządkowych
Udział w pracach komisji przetargowej
Udział w komisjach odbioru robót
Uczestnictwo w okresowych przeglądach rocznych i pięcioletnich stanu technicznego obiektów i budowli będących w zasobach Osiedla
Przygotowywanie do akceptacji przełożonego zaświadczeń dla mieszkańców zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
Wykonywanie innych poleceń wydanych przez Pracodawcę zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami
Odpowiedzialność za organizację, koordynację i nadzorowanie działalności Osiedla w zakresie utrzymania właściwego stanu technicznego zasobów
Czuwanie nad gospodarką remontową Osiedla w zakresie remontów bieżących i kapitalnych przy współpracy w tym zakresie z samorządem mieszkańców Osiedla
Odpowiedzialność za stan techniczny budynków i urządzeń znajdujących się w zarządzanych obiektach
Sporządzanie rocznego i wieloletniego zestawienia potrzeb remontowych Osiedla w oparciu o protokoły z przeglądów
Ustalanie potrzeb i opracowywanie rocznych planów rzeczowo - finansowych remontów oraz nadzór nad realizacj
(to samo jest w punkcie 4);Przygotowywanie oraz realizacja zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi
Przygotowywanie niezbędnej dokumentacji kosztorysowej na remonty bieżące, organizowanie komisyjnego przeglądu budynków i urządzeń z udziałem branżowych inspektorów Działu Technicznego
Kontrola prawidłowości nadzoru i odbioru robót wykonywanych w systemie zleconym
Rozwiązywanie problemów technicznych w zarządzanych zasobach
Kierowanie pracą ekipy konserwacyjnej, pełny nadzór nad wykonawstwem i rozliczaniem robót realizowanych w Osiedlu w ramach konserwacji
(pkt.8);Organizacja przeglądów komisyjnych lokali mieszkalnych i użytkowych
Kontrola przestrzegania przepisów BHP PPOŻ. przez podległych pracowników
Opracowywanie rocznego planu nakładów BHP
Rozpatrywanie skarg i zażaleń członków Spółdzielni w zakresie technicznego utrzymania zasobów
Kontrola i nadzór nad przeglądami technicznymi budynków i prowadzeniem Książek Obiektów Budowlanych
Kontrola i nadzór nad prawidłową archiwizacją dokumentacji technicznej podległego działu
Merytoryczna kontrola faktur pod katem zgodności z umową i wymogami formalnymi
Rozliczanie kosztów związanych z dostawcami mediów tj. wody zimnej i odprowadzania ścieków, podgrzewu ciepłej wody użytkowej, centralnego ogrzewania, energii elektrycznej w podziale na nieruchomości i typy lokali
Analiza zużycia mediów, również pod kątem wykorzystania mocy zamówionej
Rozliczenie kosztów rodzajowych remontów i konserwacji na poszczególne nieruchomości
Obliczanie w okresach półrocznych wysokości kosztów wody technologicznej oraz ich analiza w podziale na nieruchomości
Wyliczanie zgodnie z obowiązującym Regulaminem wysokości opłat za ciepłą wodę
Prowadzenie rozliczania lokali mieszkalnych i użytkowych ze zużycia mediów
Wysyłanie do Wykonawcy zewnętrznego zestawienia kosztów i pobranych zaliczek z tytułu centralnego ogrzewania za ostatni sezon grzewczy w celu indywidualnego rozliczenia mieszkańców
Sprawdzenie i przesłanie otrzymanego rozliczenia do programu czynszowego
Współpraca z pionami Administracji Osiedla w zakresie rozliczania mediów
Zgłaszanie szkód do ubezpieczyciela i koordynacja likwidacji szkód powstałych w lokalach
Współudział w opracowywaniu kwartalnych, półrocznych i rocznych planów finansowania oraz zestawienia kosztów funduszu remontowego Osiedla
Współudział w opracowywaniu, półrocznych i rocznych planów finansowania oraz zestawienia kosztów wykonania konserwacji w Osiedlu
Przygotowanie odpowiedzi na pisma mieszkańców w zakresie spraw związanych z rozliczeniami mediów
Obsługa programu PAPIRUS w zakresie rozliczania mediów
Zastępca Prezesa Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych - Główny Księgowy WSM
Elbląska 14, Żoliborz, Warszawa
Wygasła: 05.08.2022
pełny etat
umowa o pracę
prezes
Obowiązki:
Prowadzenie ksiąg rachunkowych Spółdzielni z zgodnie z przepisami prawa,
Sporządzanie sprawozdań finansowych Spółdzielni, roczne i okresowe sprawozdania finansowe zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości oraz aktywnie uczestniczy w sporządzeniu sprawozdania z działalności Zarządu,
Przygotowywanie analiz i prognoz ekonomiczno- finansowych dla Spółdzielni,
Pozyskiwanie finansowania zewnętrznego na realizację inwestycji oraz działalność statutową Spółdzielni,
Zapewnienie płynności finansowej Spółdzielni, w tym dokonywaniem rozliczeń należności i zobowiązań Spółdzielni,
Organizowanie i nadzorowanie całokształtu zagadnień rachunkowości, podatków, wynagrodzeń i ubezpieczeń,
Przygotowanie do zatwierdzenia i aktualizacji dokumentacji zasad rachunkowości obejmującej: zakładowy plan kont, wykaz stosowanych ksiąg rachunkowych, zasady księgowania w nich operacji gospodarczych, zasady wyceny aktywów i pasywów, dokumentację przetwarzania danych za pomocą komputera,
Sporządzanie operatywnych sprawozdań (raportów) finansowych na potrzeby zarządzania Spółdzielnią,
Kontrolę dokumentów księgowych i ich dekretację,
Przebieg inwentaryzacji,
Koordynuje przygotowanie projektów planów gospodarczo-finansowych oraz nadzoruje ich realizację
Pełni nadzór nad wewnętrznymi kontrolami finansowymi i rozliczeniami z pracownikami Biura Zarządu)
Pełni nadzór merytoryczny nad programami informatycznymi stosowanymi w pionie księgowości
Współpracuje z instytucjami finansowymi,
Współpracuje z instytucjami zewnętrznymi takimi jak: organy skarbowe, ZUS oraz organy samorządu terytorialnego w zakresie rozliczeń finansowych, prowadzi dialog z bankami, organami skarbowymi i ubezpieczeniowymi
Pełni nadzór nad udostępnianiem i rozpowszechnianiem praw autorskich dorobku literackiego Marii Kownackiej
Ponadto Zastępca Prezesa ds. ekonomiczno – finansowych, Główny księgowy:
Realizuje uchwały organów Spółdzielni i decyzje Prezesa Zarządu,
Koordynuje pracę Głównych Księgowych Administracji Osiedli oraz działów księgowych,
Zatwierdza dokumenty finansowe Spółdzielni zgodnie z Instrukcją obiegu dokumentów,
Współpracuje z lustratorami oraz biegłymi rewidentami prowadzącymi badanie sprawozdań finansowych Spółdzielni,
Wnioskuje do Zarządu o podjęcie uchwał, decyzji w zakresie spraw księgowo- finansowych należących do jego obszaru zadań i kompetencji
Odpowiedzialność za organizację, koordynację i nadzorowanie działalności Osiedla w zakresie utrzymania właściwego stanu technicznego zasobów
Czuwanie nad gospodarką remontową Osiedla w zakresie remontów bieżących i kapitalnych przy współpracy w tym zakresie z samorządem mieszkańców Osiedla
Odpowiedzialność za stan techniczny budynków i urządzeń znajdujących się w zarządzanych obiektach
Sporządzanie rocznego i wieloletniego zestawienia potrzeb remontowych Osiedla w oparciu o protokoły z przeglądów
Ustalanie potrzeb i opracowywanie rocznych planów rzeczowo - finansowych remontów oraz nadzór nad realizacj
(to samo jest w punkcie 4);Przygotowywanie oraz realizacja zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi
Przygotowywanie niezbędnej dokumentacji kosztorysowej na remonty bieżące, organizowanie komisyjnego przeglądu budynków i urządzeń z udziałem branżowych inspektorów Działu Technicznego
Kontrola prawidłowości nadzoru i odbioru robót wykonywanych w systemie zleconym
Rozwiązywanie problemów technicznych w zarządzanych zasobach
Kierowanie pracą ekipy konserwacyjnej, pełny nadzór nad wykonawstwem i rozliczaniem robót realizowanych w Osiedlu w ramach konserwacji
(pkt.8);Organizacja przeglądów komisyjnych lokali mieszkalnych i użytkowych
Kontrola przestrzegania przepisów BHP PPOŻ. przez podległych pracowników
Opracowywanie rocznego planu nakładów BHP
Rozpatrywanie skarg i zażaleń członków Spółdzielni w zakresie technicznego utrzymania zasobów
Kontrola i nadzór nad przeglądami technicznymi budynków i prowadzeniem Książek Obiektów Budowlanych
Kontrola i nadzór nad prawidłową archiwizacją dokumentacji technicznej podległego działu
• przeprowadzanie reinstalacji systemów i aplikacji
W zakresie obsługi stacji roboczych:
• obsługa stacji roboczych: instalacja nowych komputerów instalacja aplikacji kontrola antywirusowa
• wparcie użytkowników: w obsłudze systemów operacyjnych, aplikacji biurowych, aplikacji specjalistycznych, wymianie materiałów eksploatacyjnych
W zakresie realizacji funkcji Administratora Systemu Informatycznego:
• zarządzanie systemami informatycznymi WSM, w których są przetwarzane dane osobowe
• przeciwdziałanie dostępowi osób nieuprawnionych do systemu informatycznego, w którym są przetwarzane dane osobowe
• nadzorowanie działania mechanizmów uwierzytelniania użytkowników oraz kontroli dostępu do danych osobowych
• przeprowadzanie analizy wszystkich zdarzeń związanych z naruszaniem ochrony danych osobowych
• pełnienie nadzoru nad bezpieczeństwem przesyłania danych drogą teletransmisji
• sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem kopii zapasowych, ich przechowywaniem oraz okresowym sprawdzaniem pod kątem ich dalszej przydatności do odtwarzania danych w przypadku awarii systemu informatycznego
• bieżące informowanie Inspektora Ochrony Danych Osobowych o stanie zabezpieczeń danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym
Pozostałe zadania:
• prowadzenie dokumentacji systemu w tym dziennika serwisowania, dziennika awarii systemu, dziennika czynności administratora
• prowadzenie rejestru wykonanych/niszczonych kopii zapasowych systemów i baz danych
• tworzenie planów awaryjnych sytemu IT
• przeprowadzanie szkoleń i instruktaży dla użytkowników sieci
• Administracja stronami WWW
Odpowiedzialność:
• Za legalność stosowanego w biurze oprogramowania
• Za prawidłowe zabezpieczenie danych przetwarzania w systemie informatycznym przed dostępem osób nieuprawnionych
• Za prawidłowe działanie mechanizmów uwierzytelniania użytkowników w systemach informatycznych
• Za prawidłowe działanie sieci komputerowej oraz systemów informatycznych
Całościowy nadzór nad sprawami eksploatacyjno-porządkowymi powierzonego terenu zgodnie z obowiązującym Regulaminem używania lokali i zasad porządku domowego w Osiedlach WSM
Codzienna kontrola stanu sanitarnego budynków i przynależnych im terenów (place zabaw, parkingi, ciągi piesze, zieleń) zgodnie z „Protokółem z kontroli jakości pracy gospodarza / firmy sprzątającej”
Opracowywanie dokumentacji do akceptacji dotyczącej umów zleceń związanych z absencjami
Opracowywanie zapotrzebowania do akceptacji na środki czystościowe, narzędzia pracy i środków BHP dla gospodarzy domów
Realizacja zamówień uzgodnionych merytorycznie w trybie „z wolnej ręki” zgodnie z obowiązującym w WSM Regulaminem
Wydawanie środków czystościowych, narządzi pracy i środków BHP dla gospodarzy domów
Udział w sprawach związanych z przekształceniem i wyodrębnianiem lokali
Przygotowywanie do akceptacji odpowiedzi do mieszkańców i instytucji dotyczących spraw eksploatacyjno-porządkowych
Prowadzenie teczek lokali mieszkalnych
Współpraca z Pionem Księgowości w zakresie zmian opłat eksploatacyjnych
Współpraca z pionem technicznym w zakresie przyjmowania informacji o awariach oraz reklamacjach wpływających od mieszkańców, gospodarzy lub instytucji
Przygotowywanie do akceptacji przełożonego ogłoszeń wywieszanych na tablicach informacyjnych w budynkach dotyczących bieżącej działalności Administracji Osiedla
Przygotowywanie dokumentacji przetargowej do akceptacji przez przełożonego dotyczącej spraw eksploatacyjno-porządkowych
Udział w pracach komisji przetargowej
Udział w komisjach odbioru robót
Uczestnictwo w okresowych przeglądach rocznych i pięcioletnich stanu technicznego obiektów i budowli będących w zasobach Osiedla
Przygotowywanie do akceptacji przełożonego zaświadczeń dla mieszkańców zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
Wykonywanie innych poleceń wydanych przez Pracodawcę zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami
Sprawdzanie na bieżąco pod względem formalno-rachunkowym, finansowym faktur oraz rachunków za zakupy, usługi i dostawy
Dekretacja i księgowanie faktur w systemie „ PAPIRUS”
Wystawianie, dekretowanie, księgowanie dokumentów not obciążeniowych , uznaniowych
Księgowanie miesięcznych wymiarów czynszu za lokale użytkowe i uzgadnianie kont
Uzgadnianie na bieżąco sald poszczególnych kont księgowych syntetycznych z analityką
Księgowanie dokumentów z tytułu utworzenia i rozwiązania odpisów aktualizujących należności
Nadzór nad miesięcznym rozliczaniem podatku od towarów i usług i sporządzanie w obowiązującym terminie miesięcznych deklaracji podatku VAT do Urzędu Skarbowego zgodnie z wymogami Ustawy o podatku od towarów i usług
Sporządzanie i księgowanie not finansowych dot. rozliczenia VAT
Dekretowanie, księgowanie otrzymanych not księgowych kosztowych ,uznaniowych od innych jednostek organizacyjnych ( z Zarządu, innych Osiedli )
Księgowanie obciążeń ( na podstawie deklaracji )
Księgowanie dokumentów z tytułu zakupu środków trwałych , wartości niematerialnych i prawnych
Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wystawianie dokumentów OT, LT
Analiza rozliczeń umorzenia środków trwałych . Współpraca z Biurem Zarządu
Weryfikacja rozliczeń z tytułu mediów, kwartalne uzgodnienia kosztów i przychodów . dekretacja i księgowanie dokumentów
Analiza i uzgadnianie rozliczeń magazynowych, kontrola wystawionych dokumentów PZ i WZ
Księgowanie na podstawie dokumentów magazynowych w ciężar kosztów wydatków z tytułu zużytych materiałów
Miesięczne uzgadnianie sald i sporządzanie analityki kont dla potrzeb sprawozdawczości
Zastępca Prezesa Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych - Główny Księgowy WSM
Elbląska 14, Żoliborz, Warszawa
Wygasła: 28.02.2022
pełny etat
umowa o pracę
prezes
Obowiązki:
1. Zastępca Prezesa ds. ekonomiczno – finansowych, Główny księgowy realizuje powierzone mu zadania ekonomiczno- finansowe Spółdzielni w ramach ustalonego podziału kompetencji, uprawnień i odpowiedzialności, kierując się celowym i racjonalnym wykorzystaniem środków finansowych, określonych w planach gospodarczo- finansowych i wieloletnich planach remontowych Spółdzielni i odpowiada za właściwy stan środków finansowych Spółdzielni
2. Zastępca Prezesa ds. ekonomiczno – finansowych, Główny księgowy organizuje i kieruje pracą podległego pionu księgowości oraz sprawuje funkcje kontrolne w stosunku do wszystkich pracowników w tym pionie, także w zakresie przestrzegania tajemnicy służbowej
3. Zastępca Prezesa ds. ekonomiczno – finansowych, Główny Księgowy składa Prezesowi Zarządu i organom Spółdzielni sprawozdania i informacje z wykonania powierzonych zadań bieżących i okresowych oraz w zakresie innych spraw
4. Zastępca Prezesa ds. ekonomiczno- finansowych, Główny księgowy odpowiada za pracę pionu ekonomiczno – finansowego w tym:
1) celowe i efektywne wykorzystanie środków finansowych przy realizacji konkretnych zadań,
2) opracowanie rocznych i wieloletnich planów finansowych, w tym finansowania remontów budynków i obiektów oraz nadzór nad sprawozdawczością z ich wykonania,
3) prowadzenie ksiąg rachunkowych Spółdzielni z zgodnie z przepisami prawa,
4) sporządzanie sprawozdań finansowych Spółdzielni, roczne i okresowe sprawozdania finansowe zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości oraz aktywnie uczestniczy w sporządzeniu sprawozdania z działalności Zarządu,
5) przygotowywanie analiz i prognoz ekonomiczno- finansowych dla Spółdzielni,
6) pozyskiwanie finansowania zewnętrznego na realizację inwestycji oraz działalność statutową Spółdzielni,
7) zapewnienie płynności finansowej Spółdzielni, w tym dokonywaniem rozliczeń należności i zobowiązań Spółdzielni,
8) organizowanie i nadzorowanie całokształtu zagadnień rachunkowości, podatków, wynagrodzeń i ubezpieczeń,
9) przygotowanie do zatwierdzenia i aktualizacji dokumentacji zasad rachunkowości obejmującej: zakładowy plan kont, wykaz stosowanych ksiąg rachunkowych, zasady księgowania w nich operacji gospodarczych, zasady wyceny aktywów i pasywów, dokumentację przetwarzania danych za pomocą komputera,
10) sporządzanie operatywnych sprawozdań (raportów) finansowych na potrzeby zarządzania Spółdzielnią,
11) kontrolę dokumentów księgowych i ich dekretację,
12) przebieg inwentaryzacji,
13) koordynuje przygotowanie projektów planów gospodarczo-finansowych oraz nadzoruje ich realizację
14) pełni nadzór nad wewnętrznymi kontrolami finansowymi i rozliczeniami z pracownikami Biura Zarządu)
15) pełni nadzór merytoryczny nad programami informatycznymi stosowanymi w pionie księgowości
16) współpracuje z instytucjami finansowymi,
17) współpracuje z instytucjami zewnętrznymi takimi jak: organy skarbowe, ZUS oraz organy samorządu terytorialnego w zakresie rozliczeń finansowych, prowadzi dialog z bankami, organami skarbowymi i ubezpieczeniowymi
17) pełni nadzór nad udostępnianiem i rozpowszechnianiem praw autorskich dorobku literackiego Marii Kownackiej
Ponadto Zastępca Prezesa ds. ekonomiczno – finansowych, Główny księgowy:
1) realizuje uchwały organów Spółdzielni i decyzje Prezesa Zarządu,
2) koordynuje pracę Głównych Księgowych Administracji Osiedli oraz działów księgowych,
3) zatwierdza dokumenty finansowe Spółdzielni zgodnie z Instrukcją obiegu dokumentów,
4) współpracuje z lustratorami oraz biegłymi rewidentami prowadzącymi badanie sprawozdań finansowych Spółdzielni,
6) wnioskuje do Zarządu o podjęcie uchwał, decyzji w zakresie spraw księgowo- finansowych należących do jego obszaru zadań i kompetencji