Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
1) systematyczne wprowadzanie danych osobowych klientów korzystających z pomocy społecznej do programu informatycznego POMOST STD i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem
2) sporządzanie decyzji administracyjnych
tj. od momentu przyznania świadczenia z pomocy społecznej
aż do jego zakończenia
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
3) generowanie list wypłat świadczeń z pomocy społecznej na podstawie wydanych decyzji administracyjnych oraz nadzór nad ich realizacją
4) prowadzenie rejestru wydanych decyzji administracyjnych z podziałem na poszczególne rodzaje świadczeń
5) prowadzenie ewidencji dożywiania dzieci i młodzieży w ramach zawartych umów
6) sporządzanie sprawozdań z udzielanej pomocy w ramach prac Zespołu
7) przygotowanie danych do oceny zasobów pomocy społecznej
8) wstrzymywanie realizacji świadczeń
zawieszanie lub przywracanie prawa do świadczeń w sytuacjach określonych w ustawach
9) wszczynanie postępowania w sprawach nienależnie pobranych świadczeń
10) prowadzenie dokumentacji postępowań w sprawach przyznania lub odmowy przyznania świadczeń z pomocy społecznej
11) składanie zapotrzebowania na środki finansowe w celu realizacji wypłat należnych świadczeń
12) sporządzanie sprawozdań oraz planów na potrzeby Zespołu
13) współpracowanie z Zespołem ds. Pierwszego Kontaktu w sprawach przeprowadzania wywiadów na potrzeby przyznania świadczeń
14) przekazywanie sprawozdań i zbiorów centralnych generowanych z systemu do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku
15) prowadzenie ewidencji osób korzystających ze świadczeń w formie papierowej
i elektronicznej
16) ewidencjonowanie należności wpłaconych przez klienta w ramach zwrotu świadczeń
17) analizowanie i nadzorowanie prawidłowości wykorzystania przyznanych środków
18) podejmowanie wszelkich działań mających na celu dobro klienta oraz pomoc w załatwianiu spraw urzędowych
19) pozyskiwanie danych o klientach na potrzeby przyznania świadczeń z pomocy społecznej za pomocą programu informatycznego SEPI.
Praca od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:30 - 15:30
Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej
w tym w zdobywaniu umiejętności prowadzenia gospodarstwa domowego. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych
psychologicznych
wychowawczych z dziećmi. Wspieranie aktywności społecznej rodzin. Motywowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodziny
aktywnego poszukiwania pracy. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu
podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców
mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych. Udzielanie wsparcia dzieciom
w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci. Pomagał i uczył oszczędnego zarządzania budżetem domowych. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny
nie rzadziej niż co pół roku. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną. Sporządzanie na wniosek sądu
opinii o rodzinie i jej członkach. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej
właściwymi organizacjami pozarządowym oraz innymi podmiotami osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub innymi podmiotami
których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną. Przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
ustawy o ochronie informacji niejawnych. Wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika GOPS.
Praca od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 - 15.30
W zakresie zadań Zespołu ds. Świadczeń Przyznawanych Decyzją należy w szczególności:
l) systematyczne wprowadzanie danych osobowych klientów korzystających z pomocy społecznej do programu informatycznego POMOST STD i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem
2) sporządzanie decyzji administracyjnych
tj. od momentu przyznania świadczenia z pomocy społecznej
aż do jego zakończenia
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
3) generowanie list wypłat świadczeń z pomocy społecznej na podstawie wydanych decyzji administracyjnych oraz nadzór nad ich realizacją
4) prowadzenie rejestru wydanych decyzji administracyjnych z podziałem na poszczególne rodzaje świadczeń
5) prowadzenie ewidencji dożywiania dzieci i młodzieży w ramach zawartych umów
6) sporządzanie sprawozdań z udzielanej pomocy w ramach prac Zespołu
7) przygotowanie danych do oceny zasobów pomocy społecznej
8) wstrzymywanie realizacji świadczeń
zawieszanie lub przywracanie prawa do świadczeń w sytuacjach określonych w ustawach
9) wszczynanie postępowania w sprawach nienależnie pobranych świadczeń
10) prowadzenie dokumentacji postępowań w sprawach przyznania lub odmowy przyznania świadczeń z pomocy społecznej
11) składanie zapotrzebowania na środki finansowe w celu realizacji wypłat należnych świadczeń
12) sporządzanie sprawozdań oraz planów na potrzeby Zespołu
13) współpracowanie z Zespołem ds. Pierwszego Kontaktu w sprawach przeprowadzania wywiadów na potrzeby przyznania świadczeń
14) przekazywanie sprawozdań i zbiorów centralnych generowanych z systemu do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku
15) prowadzenie ewidencji osób korzystających ze świadczeń w formie papierowej
i elektronicznej
16) ewidencjonowanie należności wpłaconych przez klienta w ramach zwrotu świadczeń
17) analizowanie i nadzorowanie prawidłowości wykorzystania przyznanych środków
18) podejmowanie wszelkich działań mających na celu dobro klienta oraz pomoc w załatwianiu spraw urzędowych
19) pozyskiwanie danych o klientach na potrzeby przyznania świadczeń z pomocy społecznej za pomocą programu informatycznego SEPI.
Godziny pracy 7.30-15.30 lub 9-17 od poniedziałku do piątku
W zakresie zadań Zespołu ds. Świadczeń Przyznawanych Decyzją należy w szczególności:
l) systematyczne wprowadzanie danych osobowych klientów korzystających z pomocy społecznej do programu informatycznego POMOST STD i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem
2) sporządzanie decyzji administracyjnych
tj. od momentu przyznania świadczenia z pomocy społecznej
aż do jego zakończenia
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
3) generowanie list wypłat świadczeń z pomocy społecznej na podstawie wydanych decyzji administracyjnych oraz nadzór nad ich realizacją
4) prowadzenie rejestru wydanych decyzji administracyjnych z podziałem na poszczególne rodzaje świadczeń
5) prowadzenie ewidencji dożywiania dzieci i młodzieży w ramach zawartych umów
6) sporządzanie sprawozdań z udzielanej pomocy w ramach prac Zespołu
7) przygotowanie danych do oceny zasobów pomocy społecznej
8) wstrzymywanie realizacji świadczeń
zawieszanie lub przywracanie prawa do świadczeń w sytuacjach określonych w ustawach
9) wszczynanie postępowania w sprawach nienależnie pobranych świadczeń
10) prowadzenie dokumentacji postępowań w sprawach przyznania lub odmowy przyznania świadczeń z pomocy społecznej
11) składanie zapotrzebowania na środki finansowe w celu realizacji wypłat należnych świadczeń
12) sporządzanie sprawozdań oraz planów na potrzeby Zespołu
13) współpracowanie z Zespołem ds. Pierwszego Kontaktu w sprawach przeprowadzania wywiadów na potrzeby przyznania świadczeń
14) przekazywanie sprawozdań i zbiorów centralnych generowanych z systemu do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku
15) prowadzenie ewidencji osób korzystających ze świadczeń w formie papierowej
i elektronicznej
16) ewidencjonowanie należności wpłaconych przez klienta w ramach zwrotu świadczeń
17) analizowanie i nadzorowanie prawidłowości wykorzystania przyznanych środków
18) podejmowanie wszelkich działań mających na celu dobro klienta oraz pomoc w załatwianiu spraw urzędowych
19) pozyskiwanie danych o klientach na potrzeby przyznania świadczeń z pomocy społecznej za pomocą programu informatycznego SEPI.
Godziny pracy 7.30-15.30 lub 9-17 od poniedziałku do piątku
W zakresie zadań Zespołu ds. Świadczeń Przyznawanych Decyzją należy w szczególności:
l) systematyczne wprowadzanie danych osobowych klientów korzystających z pomocy społecznej do programu informatycznego POMOST STD i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem
2) sporządzanie decyzji administracyjnych
tj. od momentu przyznania świadczenia z pomocy społecznej
aż do jego zakończenia
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
3) generowanie list wypłat świadczeń z pomocy społecznej na podstawie wydanych decyzji administracyjnych oraz nadzór nad ich realizacją
4) prowadzenie rejestru wydanych decyzji administracyjnych z podziałem na poszczególne rodzaje świadczeń
5) prowadzenie ewidencji dożywiania dzieci i młodzieży w ramach zawartych umów
6) sporządzanie sprawozdań z udzielanej pomocy w ramach prac Zespołu
7) przygotowanie danych do oceny zasobów pomocy społecznej
8) wstrzymywanie realizacji świadczeń
zawieszanie lub przywracanie prawa do świadczeń w sytuacjach określonych w ustawach
9) wszczynanie postępowania w sprawach nienależnie pobranych świadczeń
10) prowadzenie dokumentacji postępowań w sprawach przyznania lub odmowy przyznania świadczeń z pomocy społecznej
11) składanie zapotrzebowania na środki finansowe w celu realizacji wypłat należnych świadczeń
12) sporządzanie sprawozdań oraz planów na potrzeby Zespołu
13) współpracowanie z Zespołem ds. Pierwszego Kontaktu w sprawach przeprowadzania wywiadów na potrzeby przyznania świadczeń
14) przekazywanie sprawozdań i zbiorów centralnych generowanych z systemu do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku
15) prowadzenie ewidencji osób korzystających ze świadczeń w formie papierowej
i elektronicznej
16) ewidencjonowanie należności wpłaconych przez klienta w ramach zwrotu świadczeń
17) analizowanie i nadzorowanie prawidłowości wykorzystania przyznanych środków
18) podejmowanie wszelkich działań mających na celu dobro klienta oraz pomoc w załatwianiu spraw urzędowych
19) pozyskiwanie danych o klientach na potrzeby przyznania świadczeń z pomocy społecznej za pomocą programu informatycznego SEPI.
Godziny pracy 7.30-15.30 lub 9-17 od poniedziałku do piątku
W zakresie stanowiska ds. pierwszego kontaktu należy w szczególności:
1. przyjmowanie osób zgłaszających się po raz pierwszy do ops i kierowanie ich do właściwego Zespołu/Stanowiska po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy;
2. udzielanie osobom i rodzinom informacji w sprawach pomocy społecznej
organizacji pracy ośrodka pomocy społecznej oraz prawach i uprawnieniach oraz instytucjach właściwych do załatwienia sprawy osoby zgłaszającej się do ośrodka;
3. kierowanie do innych Zespołów/Stanowisk właściwych do załatwienia określonej sprawy;
4. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin
w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa
umawianie na spotkania;
5. przyjmowanie i wydawanie zaświadczeń osobom zainteresowanym w oparciu o dokumenty i oświadczenia oraz prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń;
6. przygotowywanie wstępnej dokumentacji niezbędnej do przyznania różnych świadczeń;
7. udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywania problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej
8. skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w zakresie realizacji zadań pomocy społecznej
9. przeprowadzanie wywiadów na rzecz innych ośrodków pomocy społecznej i powiatowych centrów pomocy rodzinie
10. udzielanie osobom i rodzinom informacji w sprawach pomocy społecznej
organizacji pracy ośrodka pomocy społecznej oraz prawach i uprawnieniach oraz instytucjach właściwych do załatwienia sprawy osoby zgłaszającej się do ośrodka
11. wskazywanie na polecenie sądu opiekuńczego kandydata na opiekuna małoletniego lub ubezwłasnowolnionego całkowicie
12. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych na potrzeby dodatków mieszkaniowych
500+
świadczeń rodzinnych
świadczeń alimentacyjnych
świadczeń opiekuńczych
13. prowadzenie procedury Niebieskiej Karty w rodzinach doświadczających przemocy oraz kierowanie wniosków do odpowiednich instytucji
14. przygotowywanie opinii
pism
odpowiedzi dla innych podmiotów
15. wyjścia i wyjazdy w teren w celu sporządzania wywiadów środowiskowych
16. rozwój zawodowy i podnoszenie kwalifikacji
17. obsługa systemu informatycznego POMOST
18. wykonywanie innych poleceń i czynności służbowych zleconych przez kierownika GOPS
Zakres odpowiedzialności obejmuje w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy
o pomocy społecznej
- terminowe wykonywanie zadań i ścisłe przestrzeganie przepisów wynikających z ustaw
i uregulowań wewnętrznych GOPS Przywidz podczas realizowania powierzonych obowiązków
- prawidłowe korzystanie z przyznanych uprawnień
- przestrzeganie procedur związanych ze sporządzaniem
obiegiem i zabezpieczeniem
dokumentów dotyczących księgowości
- dbałość o powierzone mienie - wyposażenie stanowiska pracy
- inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej
i terminowej realizacji przypisanych GOPS zadań
- współudział w opracowywaniu projektu budżetu
w części dotyczącej działania swojego stanowiska pracy.
Godziny pracy 7.30-15.30 lub 9-17 od poniedziałku do piątku