Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (7)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 7 )
Zastępca Głównego Księgowego
Mariacka 25, Szczecin
Wygasła: 19.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Przygotowanie planów wydatków oraz sprawozdań z wykonania planu
Prowadzenie bieżącej analizy stopnia wykonania planu wydatków w oparciu o dostępne
Wprowadzenie bilansu otwarcia i zmian na konto pozabilansowe 980 – Plan finansowy wydatków budżetowych
Kontrola podpisanych umów z kwotą ujętą w planie finansowym, niedopuszczenie do przekroczeń, o możliwościach ewentualnych przekroczeń informowanie na bieżąco bezpośredniego przełożonego
Nadzór nad czynszami
Znajomość księgowania sprawozdań czynszowych oraz comiesięczne uzgadnianie wpłat, zaległości i sald czynszowych w module czynsze i media FK
Księgowanie faktur zakupu i sprzedaży oraz uzgadnianie kont rozrachunków z dostawcami i odbiorcami
Rozksięgowywanie wydatków oraz sald na właściwe paragrafy
Terminowe przekazywanie wszelkich niezbędnych analiz, rozliczeń i sprawozdań
Znajomość sprawozdawczości budżetowej oraz finansowej
Znajomość płac
Pełnienie obowiązków Głównego księgowego w razie jego nieobecności
Przechowywanie, zabezpieczanie i archiwizowanie dokumentów
Wykonywanie innych poleceń i zadań służbowych nie objętych niniejszym zakresem czynności oraz nie będących w sprzeczności z zajmowanym stanowiskiem
Udzielanie petentom wszechstronnych i wyczerpujących informacji z zakresu realizowanych przez dział DWRM zadań, podejmowanie czynności w stosunku do osób mających kłopoty z regularnym wnoszeniem opłat z tytułu używania lokali mieszkalnych
Wykonywanie czynności określonych w Instrukcji Windykacji w ZBiLK dla postępowania windykacyjnego związanego z zaległościami dotyczącymi komunalnych lokali mieszkalnych i lokali własnościowych
Przygotowywanie analizy zadłużeń dla poszczególnych grup dłużników na potrzeby działu do dalszego postępowania windykacyjnego oraz prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości
Badanie sytuacji dłużników i określanie przyczyn, z powodu których występują zaległości w płatnościach, mediacje z dłużnikami w zakresie spłaty
Przyjmowanie interesantów w sprawach regulacji zaległego czynszu, określanie wielkości zadłużenia
Współpracowanie z komórkami i stanowiskami organizacyjnymi ZBiLK, a także z kancelariami prawnymi
Przygotowywanie projektów odpowiedzi na pisma interesantów oraz dokumentacji w zakresie rozłożenia zaległości na raty, odroczenia terminu płatności, umorzeń
Inicjowanie postepowań sądowych mających na celu odzyskanie należności z tytułu braku opłat za zajmowanie lokalu mieszkalnego lub pomieszczenia tymczasowego
Zlecanie wystąpienia z pozwem o wydanie lokalu mieszkalnego bądź pomieszczenia tymczasowego
1. Prowadzenie rachunkowości ZbiLK zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi zwłaszcza na:
a) organizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
• właściwy przebieg operacji gospodarczych,
• ochronę mienia będącego w posiadaniu ZbiLK,
• sporządzanie kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowe kosztów wykonawczych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający:
• terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
• ochronę mienia będącego w posiadaniu ZbiLK oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
• prawidłowe i terminowe dokonywania rozliczeń finansowych,
c) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne komórki ZbiLK
2. Prowadzenie gospodarki finansowej ZbiLK zgodnie z obowiązującymi zasad min, polegającymi zwłaszcza na:
a) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji ZbiLK,
b) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez ZbiLK,
c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
3. Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji ZbiLK
4. Nadzorowanie i kontrola nad sporządzanymi przez wyznaczonego pracownika Stanowiska ds. finansowych deklaracjami jednostkowymi VAT, oraz korektami deklaracji jednostkowych za dany okres rozliczeniowy. Bieżąca kontrola nad wprowadzaniem, zatwierdzaniem i generowaniem poprzez aplikację udostępnioną przez Gminę Miasto Szczecin odpowiednich deklaracji jednostkowych VAT oraz rejestrów jednostkowych VAT zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem nr 136/2021 Prezydenta Miasta Szczecin z dnia 22 marca 2021 w sprawie centralizacji rozliczeń podatku od towarów i usług Gminy Miasto Szczecin ze zminanami
5. Dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
a) wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych mu obowiązków,
b) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych ZbiLK oraz ich zmian,
c) następnej kontroli operacji gospodarczych ZbiLK stanowiących przedmiot księgowań
6. Kierowanie pracą podległych pracowników
7. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora ZbiLK, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności :
• zakładowego planu kont,
• obiegu dokumentów (dowodów księgowych),
• zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji
8. Wstępna kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian
9. Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz
10. Występowanie do Dyrektora ZbiLK z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli określonych zagadnień, które leżą w zakresie działania Głównego księgowego
11. Wykonywanie innych czynności na plecenie Dyrektora ZbiLK nie objętych powyższym zakresem nie będących w sprzeczności na tym stanowisku
Przyjmowanie zgłoszeń awarii, usterek i potrzeb remontowych, dokonanie oceny pilności i sposobu ich wykonania. Zlecanie napraw i pilnowanie terminowości ich wykonania
Rozpatrywanie wniosków ustnych i pisemnych oraz kwalifikacja poszczególnych lokali i elementów ich wyposażenia do remontu, naprawy lub wymiany
Kontrola jakości usług świadczonych przez firmy porządkowe, remontowe, serwisowo -techniczne obsługujące nieruchomości, odpowiedzialność za właściwy stan techniczny oraz sanitarny budynków i ich otoczenia oraz estetykę
Odpowiedzialność za dokumentacje nieruchomości
Regularna lustracja nieruchomości
Prowadzenie rejestrów i wykazów zarządzanych nieruchomości, nadzór nad realizacją umów dot. obsługi nieruchomości i prowadzonej polityki mieszkaniowej