Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania narzędzi, instalacji, maszyn i urządzeń produkcyjnych;
Realizacja planowych przeglądów, remontów i konserwacji maszyn i urządzeń oraz ich poszczególnych układów z dziedziny pneumatyki, elektryki, mechaniki;
Diagnozowanie, ocena i usuwanie bieżących awarii i usterek technicznych przy układach pneumatycznych, elektrycznych, mechanicznych;
Montaż i instalacja nowych urządzeń i instalacji;
Wdrażanie modernizacji oraz usprawnień min. pneumatyki, mechaniki i elektryki;
Współpraca z serwisami w zakresie napraw maszyn i urządzeń;
Prowadzenie dokumentacji technicznej;
Wykonywanie innych prac zleconych poza obszarem produkcji;
Plan to Inventory Process – Internal influence on the NSPL (Nippon Seiki Poland) processes
Factory related processes – manufacturing specific topics
Responsible for all functions within NSPL LN related to Plan to Inventory Processes
Integration & interaction definition of ERP systems with Manufacturing Executable Systems
Support the Quality Module within the remit of the Manufacturing Master Data
Prepare for the next generation of business systems for Manufacturing
Change Master Data maintenance – Identify the problems, failings and gaps in the existing process
Raise tickets or change requests for all the above identified issues
Create manuals for LN interaction processes. Keep technical documentation which is maintained and updated promptly to keep up with any changes
Train users – responsible for onboarding new employees and also continuous training of the existing staff. Preparation of training material and delivering to individuals or small groups and onboarding of new team members
Escalation path for LN topics
Lead user support of assigned internal processes, in close cooperation with key-users
Develop and configure the company processes in the cloud-based ERP-System - LN
Cooperate intensively with LN users, consult them, implement their requirements professionally and receive direct feedback in a trusting atmosphere
Configuration of the ERP system based on the prioritised business requirements
Manage the ERP cloud environment
Select and implement an integration layer to interface the ERP with our PLM, MES, and other systems
Developing and implementing Business Intelligence, Analysis & Reporting Tools
Lead continuous improvement of assigned NSEU (Nippon Seiki Europe) business systems working together with process owners in a structured way: specification, simplification, testing and training
Provide a timely and empathetic response & problem solving to all users
Order to cash Process – External influence on the NSPL (Nippon Seiki Poland) processes
ERP related processes – supply chain specific topics (Purchasing, Finance, Business)
Responsible for all functions within NSPL LN related to Order to Cash Processes
Prepare for the next generation of business systems supporting Manufacturing
Support the Quality Module within the remit of the Supply Chain Master Data
Change Master Data maintenance – Identify the problems, failings and gaps in the existing process
Raise tickets or change requests for all the above identified issues
Create manuals for LN interaction processes. Keep technical documentation which is maintained and updated promptly to keep up with any changes
Train users – responsible for onboarding new employees and also continuous training of the existing staff. Preparation of training material and delivering to individuals or small groups and onboarding of new team members
Escalation path for LN topics
Lead user support of assigned internal processes, in close cooperation with key-users
Develop and configure the company processes in the cloud-based ERP-System - LN
Cooperate intensively with LN users, consult them, implement their requirements professionally and receive direct feedback in a trusting atmosphere
Configuration of the ERP system based on the prioritised business requirements
Manage the ERP cloud environment
Select and implement an integration layer to interface the ERP with our PLM, MES, and other systems
Developing and implementing Business Intelligence, Analysis & Reporting Tools
Lead continuous improvement of assigned NSEU (Nippon Seiki Europe) business systems working together with process owners in a structured way: specification, simplification, testing and training
Provide a timely and empathetic response & problem solving to all users
Kontroler Jakości (praca wyłącznie w porze nocnej)
Ksawerów (pow. pabianicki)
Wygasła: 20.05.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
pracownik fizyczny
Obowiązki:
Organizacja, monitoring oraz przeprowadzanie akcji sortowania w celu ograniczenia potencjalnego wpływu wyrobu niezgodnego na proces produkcji
Wsparcie inżyniera ds. jakości w testach, pomiarach, powiązanych z kwestiami projektowymi, reklamacjami klienta lub ciągłym doskonaleniem procesu i produktu
Bieżąca współpraca i dbanie o prawidłową komunikację ze wszystkimi działami w firmie w celu realizacji powierzonych obowiązków
Wspieranie inicjatywy w firmie, dbanie o proces ciągłego doskonalenia
Prowadzenie dokumentacji jakościowej (QAR, raporty inspekcji, alarmy jakościowe)
Planning and managing logistics, warehouse, transportation, customer services and ERP functions
Prepare reports, budgets, capacity and business improvement plans to reflect the status of logistics and to identify future needs of the business
Supervise, coach and train warehouse, planning, material control and Enterprise Resource Planning - ERP workforce
Delegate responsibilities based on each team member talents and strengths
Determine the well-functioning of the department and its structure
Promote company's values and policies among team members
Process owner for Logistics and ERP related processes
Logistic (Planning and Material Control) topics:
Liaise with the management of NSPL, sister companies and Nippon Seiki HQ to ensure effective co-ordination of logistics operations
Participate in the formulation of policies and strategies for Logistics, future development of the company
Liaise and negotiate with suppliers when there are problems with deliveries
Keep track of quality, quantity, stock levels, delivery times, transport costs and efficiency
Establish and maintain an effective system for monitoring the performance of Logistics operations including formal management reviews in line with company QMS
Introduce changes in production plans resulting from stock levels analysis of components and finished goods
Production planning - Ability to develop complex production plans taking into account customer needs, delivery dates, delivery plans, shipment plans
Long-term production planning focusing on constraints
Manage and maintain an accurate inventory of materials and finished goods
Establish, support and maintain business relationships with customers and product suppliers, carriers and other business partners to best optimize supply chain operations
B2B tasks and escalation function in communication with customers
Warehouse topics:
Accountable for booking Goods in & out
Supervise the product import and export processes
Coordinate returnable packaging loop
Responsible for coordinating stock – takes (stock count) and communicate with all the involved departments
Cooperate with other departments in the organization in order to implement warehouse improvements
Ensure and maintain a Safe Working Environment for all employees
Accountable for ensuring Packaging & Dispatch Customer Specific Requirements are fully met, create Packaging manual and control the documentation
Control departmental financial spend within budgets, including all NS Group delivery transport
Manage departmental 5S policy and document daily inspections
Experience with quality management systems in the area of logistics (IATF) and environmental management system (ISO 14001) due to fact that warehouse is responsible for waste management, reporting data to legal authority
ERP topics:
Determine the needs of the logistics and ERP department and their implementation within the budget of the department
Ensure IT systems in place are effective, maintained and accurate
IT champion and owner of Infor system including integration and deployment/upgrade strategies outlined in the Enterprise Resource Planning - ERP strategy
Daily communication with main customer on setting and confirming delivery schedules, dispatches and forecasts on products’ demand (direct mail/phone conversations and interactive customer applications)
Access customer based websites and keep them updated with all relevant/requested information, also including acquiring knowledge, information on all new/updated/specific customers’ requirements
Customer demand analysis
Monitoring and reporting on customer delivery performance, active approach to keep delivery schedule updated internally upon customers revisions
EDI (Electronic Data Interchange) – technical ERP system configuration and monitoring
Production planning, organizing production builds to satisfy customer demand, including agreed safety stocks levels
Supervising and optimizing production schedules including ongoing corrections if needed
Transport coordination of FG to customers, liaising with transport companies and customers
Managing all other transport requests (local and international)
Cooperating with customs agencies on exported and imported goods, also after-clearance documentation follow up
Finish Goods and customer packaging flow coordination
Dispatch documentation preparation (including pro-forms creation) in internal ERP system and transport companies portals
Infor LN – ERP system support in scope of customer demand and scheduling, production planning, dispatch, sales contracts and packaging specification
Order to cash Process – External influence on the NSPL (Nippon Seiki Poland) processes
ERP related processes – supply chain specific topics (Purchasing, Finance, Business)
Responsible for all functions within NSPL LN related to Order to Cash Processes
Prepare for the next generation of business systems supporting Manufacturing
Support the Quality Module within the remit of the Supply Chain Master Data
Change Master Data maintenance – Identify the problems, failings and gaps in the existing process
Raise tickets or change requests for all the above identified issues
Create manuals for LN interaction processes. Keep technical documentation which is maintained and updated promptly to keep up with any changes
Train users – responsible for onboarding new employees and also continuous training of the existing staff. Preparation of training material and delivering to individuals or small groups and onboarding of new team members
Escalation path for LN topics
Lead user support of assigned internal processes, in close cooperation with key-users
Develop and configure the company processes in the cloud-based ERP-System - LN
Cooperate intensively with LN users, consult them, implement their requirements professionally and receive direct feedback in a trusting atmosphere
Configuration of the ERP system based on the prioritised business requirements
Manage the ERP cloud environment
Select and implement an integration layer to interface the ERP with our PLM, MES, and other systems
Developing and implementing Business Intelligence, Analysis & Reporting Tools
Lead continuous improvement of assigned NSEU (Nippon Seiki Europe) business systems working together with process owners in a structured way: specification, simplification, testing and training
Provide a timely and empathetic response & problem solving to all users
Plan to Inventory Process – Internal influence on the NSPL (Nippon Seiki Poland) processes
Factory related processes – manufacturing specific topics
Responsible for all functions within NSPL LN related to Plan to Inventory Processes
Integration & interaction definition of ERP systems with Manufacturing Executable Systems
Support the Quality Module within the remit of the Manufacturing Master Data
Prepare for the next generation of business systems for Manufacturing
Change Master Data maintenance – Identify the problems, failings and gaps in the existing process
Raise tickets or change requests for all the above identified issues
Create manuals for LN interaction processes. Keep technical documentation which is maintained and updated promptly to keep up with any changes
Train users – responsible for onboarding new employees and also continuous training of the existing staff. Preparation of training material and delivering to individuals or small groups and onboarding of new team members
Escalation path for LN topics
Lead user support of assigned internal processes, in close cooperation with key-users
Develop and configure the company processes in the cloud-based ERP-System - LN
Cooperate intensively with LN users, consult them, implement their requirements professionally and receive direct feedback in a trusting atmosphere
Configuration of the ERP system based on the prioritised business requirements
Manage the ERP cloud environment
Select and implement an integration layer to interface the ERP with our PLM, MES, and other systems
Developing and implementing Business Intelligence, Analysis & Reporting Tools
Lead continuous improvement of assigned NSEU (Nippon Seiki Europe) business systems working together with process owners in a structured way: specification, simplification, testing and training
Provide a timely and empathetic response & problem solving to all users
Kontroler Jakości (praca wyłącznie w porze nocnej)
Ksawerów (pow. pabianicki)
Wygasła: 12.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
pracownik fizyczny
Obowiązki:
Organizacja, monitoring oraz przeprowadzanie akcji sortowania w celu ograniczenia potencjalnego wpływu wyrobu niezgodnego na proces produkcji
Wsparcie inżyniera ds. jakości w testach, pomiarach, powiązanych z kwestiami projektowymi, reklamacjami klienta lub ciągłym doskonaleniem procesu i produktu
Bieżąca współpraca i dbanie o prawidłową komunikację ze wszystkimi działami w firmie w celu realizacji powierzonych obowiązków
Wspieranie inicjatywy w firmie, dbanie o proces ciągłego doskonalenia
Prowadzenie dokumentacji jakościowej (QAR, raporty inspekcji, alarmy jakościowe)
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania narzędzi, instalacji, maszyn i urządzeń produkcyjnych;
Realizacja planowych przeglądów, remontów i konserwacji maszyn i urządzeń oraz ich poszczególnych układów z dziedziny pneumatyki, elektryki, mechaniki;
Diagnozowanie, ocena i usuwanie bieżących awarii i usterek technicznych przy układach pneumatycznych, elektrycznych, mechanicznych;
Montaż i instalacja nowych urządzeń i instalacji;
Wdrażanie modernizacji oraz usprawnień min. pneumatyki, mechaniki i elektryki;
Współpraca z serwisami w zakresie napraw maszyn i urządzeń;
Prowadzenie dokumentacji technicznej;
Wykonywanie innych prac zleconych poza obszarem produkcji;
Nadzór nad prowadzaniem prac serwisowych, remontowych przez firmy zewnętrzne na terenie Zakładu
Odpowiedzialność za utrzymanie sprawności maszyn i urządzeń oraz infrastruktury firmy (HVAC, sprężone powietrze)
Zarządzanie procesem eksploatacji nieruchomości w całym cyklu życia (opracowanie koncepcji remontów, modernizacji i prewencji, prowadzenie książek obiektów budowlanych)
Prowadzenie wszelkich prac zgodnie z prawem budowlanym i innymi przepisami prawa
Nadzór nad terminową realizacją planów przeglądów, konserwacji, napraw maszyn i urządzeń oraz instalacji, także na terenie należącym do firmy
Nadzór nad użytkowanymi w firmie urządzeniami technicznymi podlegającymi pod UDT
Aktywny udział w optymalizacji pracy maszyn i urządzeń około produkcyjnych
Proponowanie rozwiązań pod kątem optymalizacji procesów produkcji i infrastruktury
Raportowanie postępu prac nad zmianami/modyfikacjami w obrębie infrastruktury
Raportowanie prac, zadań, prewencji oraz innych aspektów wymaganych w TPM na linii w systemie CMMS (FiiX)
Udział we wdrażaniu pomysłów optymalizujących procesy produkcyjne zgodnie z filozofią Lean Manufacturing
Opracowywanie usprawnień i proponowanie nowych rozwiązań optymalizujących proces produkcji / technologię
Rozwiązywanie problemów technicznych i jakościowych
Nadzór nad częściami zamiennymi w magazynie części zamiennych
Zbieranie danych, analiza danych i opracowanie rekomendacji odnośnie optymalizacji procesów
Osiąganie celów zdefiniowanych w ramach BIP/KPI lub komplementarne
Tworzenie i/lub nadzór nad dokumentacją
Odbiór maszyn, nowych linii produkcyjnych oraz transferów linii
Współtworzenie i wdrażanie polityki personalnej w zakresie rekrutacji i selekcji pracowników, w tym aktywne prowadzenie procesów rekrutacyjnych dla organizacji
Udział w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy poprzez akcje promujące wizerunek firmy
Udział w kampaniach i wydarzeniach promujących zatrudnienie w Nippon Seiki
Odpowiedzialność za kontakt i korespondencję z kandydatami
Samodzielne opracowywanie raportów rekrutacyjnych
Wsparcie w koordynacji procesów onboardingowych oraz offboardingowych
Współpraca z uczelniami, portalami np. Młodzi w Łodzi i innymi źródłami pozyskiwania kandydatów
Daily Interface between Production, Warehousing and Quality activities in Head Up Display Manufacturing facility for Nippon Seiki Group
Support Quality Engineer in problem solving activities
Perform, organize and monitor Incoming Inspection activities
Monitoring KPI’s for supplier PPM and cost performance, supporting Supplier Development functions
Monitor and Review all database systems to ensure rework and scrap costs are recovered where applicable
Support internally the supplier PPAP process – liaison with local suppliers to support Global Purchasing Activities
Monitor internal reject performance & liaise with internal management to reduce No Fault Found at inspection by establishing clear specifications and where applicable implement boundary samples
Support internally the Quality Management System and Internal Audit Process
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania narzędzi, instalacji, maszyn i urządzeń produkcyjnych;
Realizacja planowych przeglądów, remontów i konserwacji maszyn i urządzeń oraz ich poszczególnych układów z dziedziny pneumatyki, elektryki, mechaniki;
Diagnozowanie, ocena i usuwanie bieżących awarii i usterek technicznych przy układach pneumatycznych, elektrycznych, mechanicznych ;
Montaż i instalacja nowych urządzeń i instalacji;
Wdrażanie modernizacji oraz usprawnień min. pneumatyki, mechaniki i elektryki;
Współpraca z serwisami w zakresie napraw maszyn i urządzeń;
Prowadzenie dokumentacji technicznej;
Wykonywanie innych prac zleconych poza obszarem produkcji;
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania narzędzi, instalacji, maszyn i urządzeń produkcyjnych;
Realizacja planowych przeglądów, remontów i konserwacji maszyn i urządzeń oraz ich poszczególnych układów z dziedziny pneumatyki, elektryki, mechaniki;
Diagnozowanie, ocena i usuwanie bieżących awarii i usterek technicznych przy układach pneumatycznych, elektrycznych, mechanicznych ;
Montaż i instalacja nowych urządzeń i instalacji;
Wdrażanie modernizacji oraz usprawnień min. pneumatyki, mechaniki i elektryki;
Współpraca z serwisami w zakresie napraw maszyn i urządzeń;
Prowadzenie dokumentacji technicznej;
Wykonywanie innych prac zleconych poza obszarem produkcji;
Współtworzenie polityk i zarządzanie procesem szkolenia, onbordingu i rozwoju pracowników w firmie produkcyjnej
Tworzenie planów oraz ustalanie priorytetów szkoleniowo-rozwojowych oraz monitoring realizacji planów szkoleń
Rozwijanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z pracownikami na wszystkich poziomach organizacji oraz inicjowanie rozwiązań wspierających rozwój organizacji
Koordynowanie działań związanych z badaniem zaangażowania, satysfakcji pracowników;
Odpowiedzialność za utrzymanie i administrowanie systemami wspierającymi procesy HR, przygotowywanie analiz i raportów
Zarządzanie projektami i działaniami w obszarze Benefits and Recognition – współpraca z dostawcami usług, wprowadzanie nowych rozwiązań i administrowanie obecnymi
Wspieranie zespołu zarządzającego i pracowników w zakresie prawa pracy, polityk HR oraz procesów HR obowiązujących w firmie itp
Kompleksowe prowadzenie procesów rekrutacyjnych
Prowadzenie procesów HR związanych z np. systemem ocen okresowych, planów sukcesji etc
Daily Interface between Production, Warehousing and Quality activities in Head Up Display Manufacturing facility for Nippon Seiki Group
Support Quality Engineer in problem solving activities
Perform, organize and monitor Incoming Inspection activities
Monitoring KPI’s for supplier PPM and cost performance, supporting Supplier Development functions
Monitor and Review all database systems to ensure rework and scrap costs are recovered where applicable
Support internally the supplier PPAP process – liaison with local suppliers to support Global Purchasing Activities
Monitor internal reject performance & liaise with internal management to reduce No Fault Found at inspection by establishing clear specifications and where applicable implement boundary samples
Support internally the Quality Management System and Internal Audit Process
To supervise a small team of people responsible for the following areas:
Inventory Control (ordering & management of production components and consumable items)
Application, use and enhancement of ERP system to improve processes
Production planning & the fulfilment of customer orders (finished goods & customer collection management, cooperation with logistics companies, customs clearance etc.)
Customer & Supplier interactive role
Training and development of staff to meet company & customer requirements
To develop a cross-function team such that each role has a collaborator and deputies
To be able to step into each role in the case of absence or holiday cover
To supervise the team to ensure that customer orders are fulfilled on time through accurate and timing planning of component procurement, production schedules, logistical organisation and use of supporting ERP systems
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania narzędzi, instalacji, maszyn i urządzeń produkcyjnych;
Realizacja planowych przeglądów, remontów i konserwacji maszyn i urządzeń oraz ich poszczególnych układów z dziedziny pneumatyki, elektryki, mechaniki;
Diagnozowanie, ocena i usuwanie bieżących awarii i usterek technicznych przy układach pneumatycznych, elektrycznych, mechanicznych ;
Montaż i instalacja nowych urządzeń i instalacji;
Wdrażanie modernizacji oraz usprawnień min. pneumatyki, mechaniki i elektryki;
Współpraca z serwisami w zakresie napraw maszyn i urządzeń;
Prowadzenie dokumentacji technicznej;
Wykonywanie innych prac zleconych poza obszarem produkcji;
Overall management and responsibility for suppliers to meet targets and requirements
Involvement in supplier selection process in identification, evaluation, and recommendation for sourcing decision with Department Management
Responsible for achieving cost down targets
Identify VA/VE opportunities and take a leading role in progressing these to conclusion
New Model Introduction as part of team with responsibility for components and tooling throughout pre-volume activities. Attending Project, DCN and PSRS meetings as requested
With department Management formulate and agree Supplier Contracts
Ensure suppliers meet and comply with all H&S legislation and for example REACH and IMDS
Create, monitor and control the master timing plans
Track PSRS (prototype orders) status against customers expected delivery date (SIP) and management of supporting internal orders and component orders
Chair the associated project meetings
Co-ordinate and ensure all changes associated with the product are introduced and tracked correctly
Understand all the product associated drawings and communicate with the interested parties all the details about the new components
Lead and conduct product trial preparation: Ensure part availability, line readiness, and pre-requisite data obtained and consolidated for new products or sustainability of existing products changes
Complete Trial Report: Document observations, analysis, and results, make recommendations as needed and drive solutions. Record all issues found during trials and help drive to closure
Support validation of manufacturing bill of materials (BOM) for one or multiple lines
Check regularly BMW portal and recognize if there`s any changes
Check (EIC) regularly DCNs (Design Change Notice) received from NSJP
Coordinate all design changes related to the product
Complete Gateways on time and track the project progress based on the Gateway requirements
Foster a culture of continuous improvement in safety, people, quality, rate, and cost
・ Maintain the QMS and ensure European operations are compliant with regulatory and customer specific requirements
・ As a member of Nippon Seiki (Europe) B.V. SSC Management Systems Team, participate in the reviewing and implementing of Nippon Seiki (Europe) B.V. company objectives and strategic policies
・ Support process improvement for control of QMS documents, project management, risk management and internal audits
・ Planning and support in the preparation, implementation and follow-up of internal and external audits (Quality, Health, Safety and Environmental)
・ Ensure Management Reviews are conducted
Business Process Management (BPM)
・ Support development of the Nippon Seiki (Europe) B.V. Process Map
・ Leading, motivating and supporting process owners
・ Support introduction of new processes where required
To supervise the team to ensure that customer orders are achieved on time through accurate and timing planning of component procurement, production schedules, logistical organisation and use of supporting ERP systems
Process simplification
Continuous Improvement
Cost reduction
Cost centre responsibility
Performance monitoring & feedback
Training & instruction of team member & other associates
Codzienny kontakt między produkcją, magazynem i działem jakości w zakładzie produkcyjnym Head Up Display dla Grupy Nippon Seiki
Wspieranie Inżyniera Jakości w działaniach związanych z rozwiązywaniem problemów
Organizowanie, wykonywanie i monitorowanie czynności związanych z zewnętrzną inspekcją porządkowaniem i działania kontrolne
Monitorowanie wydajności odrzutów. Komunikacja z kierownictwem w celu ograniczenia problemu No fault found (NFF) podczas kontroli poprzez ustalanie jasnych specyfikacji i tam gdzie właściwe wdrożenie modelu boundary samples
Wsparcie Działu Jakości oraz Produkcji w różnych działaniach w zależności od wymagań (podejście cross-functional)
Inventory Controller / Specjalista ds. kontroli stanów magazynowych
Ksawerów (pow. pabianicki)
Wygasła: 15.01.2022
full-time
umowa o pracę
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Principle owner of all inventory (warehousing, manufacturing & consumables)
Team Member of the implementation of a new ERP system & key user for inventory
Organization and facilitation of annual & perpetual stock-takes
Supporting Purchasing & Engineering in the sourcing and management of sample & pre-production parts
Raising and expediting of purchase orders and schedules to meet production build plans
Raising and ordering of consumables requisitions
Review requirements based on MRP demand and respond to changes taking into account component stock policy and supplier manufacturing and delivery lead time
Maintain order file on ERP to ensure accurate information
Review daily and monthly shortage reports and take necessary actions
Report all stock discrepancies to senior team leader for investigation and action
Control model run outs and design changes for components to achieve policy
Very good communication skills, both internally and externally