Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (61)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 61 )
Specjalista w Biurze Kadr i Płac
Adama Mickiewicza 29, Katowice
Wygasła: 20.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Obsługa w ramach umów SLA spółek Grupy Kapitałowej WĘGLOKOKS ENERGIA w zakresie kadr i płac tj.:
przygotowanie dokumentów dotyczących spraw kadrowych zgodnie z przepisami Prawa Pracy (tj.: umowy o pracę, porozumienia, wypowiedzenia, świadectwa pracy, ewidencja badań itp.),
prowadzenie dokumentacji pracowniczej,
kontrola prawidłowości ewidencji czasu pracy w spółkach,
naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń ze stosunku pracy, z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych, dla Członków Rady Nadzorczej oraz obsługa potrąceń z list płac,
sporządzenie i korygowanie wszelkich deklaracji i zgłoszeń dot. PIT i ZUS oraz wynikająca z nich korekta naliczonych list płac,
obsługa PPK,
obsługa i optymalizacja systemu kadrowo-płacowego,
przygotowanie raportów i zestawień,
współpraca z urzędami oraz organami kontroli,
śledzenie zmieniających się przepisów prawa i ich interpretacja,
obsługa pracownika (wystawianie wszelkiego rodzaju zaświadczeń, druków RP-7, wniosków emerytalnych, udzielanie informacji itp.),
sporządzanie sprawozdań GUS innych analiz i zestawień dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia,
współpraca z komórkami odpowiedzialnymi w spółkach Grupy Kapitałowej za sprawy kadrowo- płacowe
odprawa celna towarów w eksporcie i imporcie (węgiel, magnetyt, wyroby stalowe itd.)
raportowanie INTRASTAT
współpraca z Agencjami Celnymi, którym zlecane są odprawy celne na odpowiednich przejściach granicznych. (umowy z agencjami, opłaty, zlecenia dot. dokumentacji, korekty i inne dyspozycje)
przygotowanie dokumentacji do odprawy celnej w różnych procedurach celnych (np. zwykłej, uproszczonej, nr 42 - czyli odprawy poza granicami Polski, w tranzycie)
przygotowywanie materiałów do audytu celnego – monitorowanie coroczne dla posiadaczy AEO (może być w różnej formie, zazwyczaj pisemnej połączonej z wizją lokalną lub na zasadzie osobistych odpowiedzi na pytania Urzędu Celnego)
przygotowywanie wszelkiej dokumentacji do kontroli celnej - odpowiedzi na wezwania pisemne i telefoniczne
dopilnowanie terminów związanych z oświadczeniami o niezaleganiu w podatkach (obowiązek AEO)
wyjazdy na odprawy celne (np. dla dostaw do krajów spoza UE)
dostarczanie do księgowości wszystkich dokumentów z odpraw celnych w celu prawidłowego rozliczenia należności podatkowych (VAT, cło)
dostarczanie działom handlowym dokumentów z odprawy celnej (SAD-y)
archiwizacja komunikatów i dokumentów celnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami celnymi
śledzenie przepisów i kontrolowanie ich zmian w odpowiednich źródłach (PUESC, dzienniki ustaw, informacje agencji celnych itd.)
odprawa celna towarów w eksporcie i imporcie (węgiel, magnetyt, wyroby stalowe itd.)
raportowanie INTRASTAT
współpraca z Agencjami Celnymi, którym zlecane są odprawy celne na odpowiednich przejściach granicznych. (umowy z agencjami, opłaty, zlecenia dot. dokumentacji, korekty i inne dyspozycje)
przygotowanie dokumentacji do odprawy celnej w różnych procedurach celnych (np. zwykłej, uproszczonej, nr 42 - czyli odprawy poza granicami Polski, w tranzycie)
przygotowywanie materiałów do audytu celnego – monitorowanie coroczne dla posiadaczy AEO (może być w różnej formie, zazwyczaj pisemnej połączonej z wizją lokalną lub na zasadzie osobistych odpowiedzi na pytania Urzędu Celnego)
przygotowywanie wszelkiej dokumentacji do kontroli celnej - odpowiedzi na wezwania pisemne i telefoniczne
dopilnowanie terminów związanych z oświadczeniami o niezaleganiu w podatkach (obowiązek AEO)
wyjazdy na odprawy celne (np. dla dostaw do krajów spoza UE)
dostarczanie do księgowości wszystkich dokumentów z odpraw celnych w celu prawidłowego rozliczenia należności podatkowych (VAT, cło)
dostarczanie działom handlowym dokumentów z odprawy celnej (SAD-y)
archiwizacja komunikatów i dokumentów celnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami celnymi
śledzenie przepisów i kontrolowanie ich zmian w odpowiednich źródłach (PUESC, dzienniki ustaw, informacje agencji celnych itd.)
dobra wiedza z zakresu księgowości, rachunkowości, prawa podatkowego
znajomość przepisów z zakresu podatków CIT, VAT, PCC, akcyzy
analiza umów krajowych i zagranicznych pod względem księgowo-podatkowym
obliczanie zaliczek podatkowych, w tym podatku dochodowego od osób prawnych CIT oraz sporządzanie deklaracji podatkowych
ocena operacji finansowych w zakresie obowiązku Spółki jako płatnika do pobrania i odprowadzenia podatku u źródła (WHT) oraz dobór właściwej stawki WHT, przygotowanie informacji IFT-2R oraz deklaracji CIT-10Z- w mniejszym zakresie
księgowanie wybranych dokumentów finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
monitorowanie zmian w przepisach prawnych, które regulują zagadnienia podatkowe
tworzenie i aktualizacji wewnętrznych dokumentów Spółki w zakresie zagadnień podatkowych
bieżąca analiza wybranych kont księgowych
udział w zamknięciach miesięcznych i rocznych ksiąg rachunkowych
Współpraca ze składowiskami, portami, kopalniami w zakresie kontroli jakości węgla
Współpraca wewnątrz organizacji w zakresie kontroli jakości węgla
Współpraca z firmami kontrolującymi jakość węgla (przygotowanie umów, przygotowanie zleceń, opis merytoryczny faktur, prowadzenie dokumentacji technicznej)
Przygotowanie sprawozdań dotyczących badań jakościowych
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej reklamacji jakościowych
Przygotowanie rozliczeń jakościowych
Weryfikacja i analiza otrzymywanych wyników jakościowych. Aktualizacja baz danych
Współpraca ze składowiskami, portami, kopalniami w zakresie kontroli jakości węgla
Współpraca wewnątrz organizacji w zakresie kontroli jakości węgla
Współpraca z firmami kontrolującymi jakość węgla (przygotowanie umów, przygotowanie zleceń, opis merytoryczny faktur, prowadzenie dokumentacji technicznej)
Przygotowanie sprawozdań dotyczących badań jakościowych
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej reklamacji jakościowych
Przygotowanie rozliczeń jakościowych
Weryfikacja i analiza otrzymywanych wyników jakościowych. Aktualizacja baz danych
Współpraca ze składowiskami, portami, kopalniami w zakresie kontroli jakości węgla
Współpraca wewnątrz organizacji w zakresie kontroli jakości węgla
Współpraca z firmami kontrolującymi jakość węgla (przygotowanie umów, przygotowanie zleceń, opis merytoryczny faktur, prowadzenie dokumentacji technicznej)
Przygotowanie sprawozdań dotyczących badań jakościowych
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej reklamacji jakościowych
Przygotowanie rozliczeń jakościowych
Weryfikacja i analiza otrzymywanych wyników jakościowych. Aktualizacja baz danych
Specjalista w Dziale Budżetowania i Controllingu Operacyjnego
Adama Mickiewicza 29, Katowice
Wygasła: 12.11.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Współudział w opracowywaniu planów rzeczowo-finansowych krótko- i długoterminowych;
Opracowywanie prognoz, raportów i analiz ekonomicznych dotyczących sytuacji ekonomiczno-finansowej firmy;
Praca z wykorzystaniem modeli finansowych firmy oraz ich modyfikacja w zależności od potrzeb zarządczych;
Interpretacja wyników ekonomicznych i finansowych firmy – analiza rentowności, płynności finansowej i efektywności funkcjonowania przy użyciu instrumentów rachunkowości zarządczej, w tym analizy wskaźnikowej;
Parametryzowanie procesów biznesowych w firmie w zakresie danych wartościowych i ilościowych
Przygotowanie dokumentów dotyczących spraw kadrowych zgodnie z przepisami Prawa Pracy (tj.: umowy o pracę, porozumienia, wypowiedzenia, świadectwa pracy, ewidencja badań itp.),
Prowadzenie dokumentacji pracowniczej,
Kontrola prawidłowości ewidencji czasu pracy w spółkach,
Naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń ze stosunku pracy, z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych, dla Członków Rady Nadzorczej oraz obsługa potrąceń z list płac,
Sporządzenie i korygowanie wszelkich deklaracji i zgłoszeń dot. PIT i ZUS oraz wynikająca z nich korekta naliczonych list płac,
Obsługa PPK,
Obsługa i optymalizacja systemu kadrowo-płacowego,
Przygotowanie raportów i zestawień,
Współpraca z urzędami oraz organami kontroli,
Śledzenie zmieniających się przepisów prawa i ich interpretacja,
Obsługa „klienta” wewnętrznego (wystawianie wszelkiego rodzaju zaświadczeń, druków RP-7, wniosków emerytalnych, udzielanie informacji itp.),
Sporządzanie sprawozdań GUS innych analiz i zestawień dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia,
Współpraca z komórkami odpowiedzialnymi w spółkach Grupy Kapitałowej za sprawy kadrowo- płacowe
Przygotowywanie wniosków o zatwierdzenie taryf i cenników dla ciepła i energii elektrycznej oraz ich zmian zgodnie z wymogami określonymi przepisami prawa
Przygotowywanie materiałów analitycznych w zakresie taryf i cenników dla Zarządu
Analiza i projekcje skutków finansowych zmian cen
Analiza pokrycia kosztów przez ceny i stawki opłat wynikające taryf
Sporządzanie sprawozdań statystycznych
Współpraca przy przygotowywaniu danych niezbędnych do sporządzenia krótkoterminowych planów rzeczowo-finansowych
Współpraca w przygotowywaniu danych na potrzeby planów średnio- i długookresowych oraz Strategii
Współpraca przy sporządzaniu projekcji finansowych na potrzeby wewnętrzne oraz na potrzeby
podmiotów zewnętrznych
Współpraca w raportowaniu zarządczym wyników ekonomicznych
Przygotowywanie dokumentów i analiz będących w kompetencjach Biura m.in. na potrzeby organów nadzorczych i Zarządu
Współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnym
Bieżąca analiza zmian przepisów prawnych dotyczących zakresu zadań
Przygotowanie dokumentów dotyczących spraw kadrowych zgodnie z przepisami Prawa Pracy (tj.: umowy o pracę, porozumienia, wypowiedzenia, świadectwa pracy, ewidencja badań itp.)
Prowadzenie dokumentacji pracowniczej
Kontrola prawidłowości ewidencji czasu pracy w spółkach
Naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń ze stosunku pracy, z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych, dla Członków Rady Nadzorczej oraz obsługa potrąceń z list płac,
Sporządzenie i korygowanie wszelkich deklaracji i zgłoszeń dot. PIT i ZUS oraz wynikająca z nich korekta naliczonych list płac,
Obsługa PPK,
Obsługa i optymalizacja systemu kadrowo-płacowego,
Przygotowanie raportów i zestawień,
Współpraca z urzędami oraz organami kontroli,
Śledzenie zmieniających się przepisów prawa i ich interpretacja,
Obsługa „klienta” wewnętrznego (wystawianie wszelkiego rodzaju zaświadczeń, druków RP-7, wniosków emerytalnych, udzielanie informacji itp.)
Sporządzanie sprawozdań GUS innych analiz i zestawień dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia
Współpraca z komórkami odpowiedzialnymi w spółkach Grupy Kapitałowej za sprawy kadrowo- płacowe
Organizowanie i koordynowanie prac nad przygotowaniem założeń, dokumentów i danych do Planów Rzeczowo-Finansowych
Sporządzanie krótko i długoterminowych Planów Rzeczowo-Finansowych oraz planów, prognoz i analiz skonsolidowanych dla GK WE
Weryfikacja i analiza wykonania poszczególnych planów
Opracowywanie prognoz wykonania planu w określonym przez Spółki zależne lub Zarząd WE horyzoncie czasowym
Przygotowywanie danych ekonomiczno-finansowych opartych o dane planowane/wykonane, analiz porównawczych i wskaźnikowych dla Spółek zależnych, WE, GK WE
Prowadzenie raportowania zarządczego wyników ekonomicznych poszczególnych Spółek
Przygotowywanie dokumentów i analiz na potrzeby organów nadzorczych Spółek
Sporządzanie projekcji finansowych na potrzeby Spółek zależnych, WE,GK WE i podmiotów zewnętrznych
Sporządzanie i aktualizacja kalkulacji cen na pozostałe produkty i usługi świadczone przez Spółki zależne oraz WE
Monitorowanie realizacji celów budżetowych oraz analiza odchyleń
Specjalisty ds. jakości węgla i paliw stałych w Sekcji Technicznej
Katowice
Wygasła: 11.04.2022
Pełny etat
Umowa o pracę
Specjalista (mid/regular)
Obowiązki:
Współpraca z działami handlowymi przy uwzględnieniu ofert i zapisów kontraktowych,
Administrowanie bazami danych Sekcji Technicznej: Baza Węgli i Ofert, Baza Rozliczeń Jakościowych, Baza Dostaw Morskich i Barkowych, Baza Kontraktów,
Analiza i opiniowanie zapisów kontraktowych dotyczących jakości i typowanie produktów węglowych do ofert,
Nadzór i przygotowanie comiesięcznych rozliczeń jakościowych węgla z dostawcami (spółki węglowe) i klientami (huty, koksownie, elektrociepłownie i energia i energetyki zawodowej),
Współpraca z Działem Zakupów oraz Sprzedaży w zakresie spraw jakościowych oferowanego i dostarczanego węgla,
Bieżąca współpraca z laboratoriami oraz niezależnymi firmami rzeczoznawczo-kontrolnymi w zakresie jakości węgla i innych towarów,
Interwencje u producentów w przypadku niezgodnej z wymaganiami jakości węgla,
Akceptacja / sprawdzanie merytorycznie faktur dotyczących Sekcji Technicznej,
Obsługa zintegrowanego systemu zarządzania w zakresie kompetencji Sekcji Technicznej
Administrowanie bazami danych Sekcji Technicznej: Baza Węgli i Ofert, Baza Rozliczeń Jakościowych, Baza Dostaw Morskich i Barkowych, Baza Kontraktów,
Analiza i opiniowanie zapisów kontraktowych dotyczących jakości i typowanie produktów węglowych do ofert,
Nadzór i przygotowanie comiesięcznych rozliczeń jakościowych węgla z dostawcami (spółki węglowe) i klientami (huty, koksownie, elektrociepłownie i energia i energetyki zawodowej),
Współpraca z Działem Zakupów oraz Sprzedaży w zakresie spraw jakościowych oferowanego i dostarczanego węgla,
Bieżąca współpraca z laboratoriami oraz niezależnymi firmami rzeczoznawczo-kontrolnymi w zakresie jakości węgla i innych towarów,
Interwencje u producentów w przypadku niezgodnej z wymaganiami jakości węgla,
Akceptacja / sprawdzanie merytorycznie faktur dotyczących Sekcji Technicznej,
Obsługa zintegrowanego systemu zarządzania w zakresie kompetencji Sekcji Technicznej
Przygotowanie dokumentów dotyczących spraw kadrowych zgodnie z przepisami Prawa Pracy (tj.: umowy o pracę, porozumienia, wypowiedzenia, świadectwa pracy, ewidencja badań itp.),
Prowadzenie dokumentacji pracowniczej,
Kontrola prawidłowości ewidencji czasu pracy w spółkach,
Naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń ze stosunku pracy, z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych, dla Członków Rady Nadzorczej oraz obsługa potrąceń z list płac,
Sporządzenie i korygowanie wszelkich deklaracji i zgłoszeń dot. PIT i ZUS oraz wynikająca z nich korekta naliczonych list płac,
Obsługa PPK,
Obsługa i optymalizacja systemu kadrowo-płacowego,
Przygotowanie raportów i zestawień,
Współpraca z urzędami oraz organami kontroli,
Śledzenie zmieniających się przepisów prawa i ich interpretacja,
Obsługa „klienta” wewnętrznego (wystawianie wszelkiego rodzaju zaświadczeń, druków RP-7, wniosków emerytalnych, udzielanie informacji itp.),
Sporządzanie sprawozdań GUS innych analiz i zestawień dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia,
Współpraca z komórkami odpowiedzialnymi w spółkach Grupy Kapitałowej za sprawy kadrowo- płacowe
Elektromonter instalacji elektrycznej oraz AKPiA (aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki)
Granitowa 16, Bieruń
Wygasła: 15.01.2022
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Bieżące naprawy w zakresie elektrycznym urządzeń energetyki cieplnej w ciągu technologicznym zakładu ciepłowniczego
Nadzór i kontrolowanie poprawności funkcjonowania i wskazań urządzeń aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki
Obsługa aparatury kontrolno-pomiarowej, jak m. in.: czujniki temperatury-termopary, przetworniki przepływu, przetworniki ciśnienia, regulatory pogodowe
Nadzór i kontrolowanie poprawności funkcjonowania urządzeń automatyki pracy kotłów
Obsługa sterowników PLC, w tym sterowników firmy Siemens
Nadzór i kontrolowanie poprawności funkcjonowania urządzeń automatyki pracy stacji wymienników ciepła
Obsługa i nastawy regulatorów, falowników przemysłowych, przetworników
Weryfikacja wskazań urządzeń pomiarowych jak: manometry, termometry i inne zgodnie z procedurami systemu zarządzania jakością
Obsługa systemów telemetrii od strony: obsługi systemu, komputera, znajomości urządzeń odbioru danych, elektroniki i automatyki
Wykonywanie przeglądów urządzeń z zakresu aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki
Prowadzenie wymaganej dokumentacji
Współpraca z służbami elektrycznymi kopalni oraz z zewnętrznymi firmami podwykonawczymi, w celu koordynacji prowadzonych prac elektrycznych oraz zabezpieczenia BHP