Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Mercedes-Benz Vans is a successful manufacturer of premium light commercial vehicles (LCV) for customers and markets worldwide. Our purpose is “to move transportation to the next level” and to define the LCV business of the future: focused on sustainability, connectivity and digital solutions. We have decided to expand our battery-electric LCV production capacity and implement an entirely new plant next to our existing Mercedes-Benz production facility in Jawor. We are now looking for highly-motivated employees, who would like to shape the future of mobility together with us!
• Ensures continued improvement processes it increase productivity and improvement of quality standards; documents results and aligns with
other departments
• Develops, tests, and implements measures to improve production processes; works closely with maintenance department
• Contributes to the planning and implementation of new work processes to increase productivity; provides suggestions and input to improve
production process, productivity, and quality
• Controls and monitors production processes to ensure achievement of production plan in line with productivity objectives; coordinates
production process and flow across departments; identifies issues and bottlenecks
• Defines cost targets, documents and monitors achievement, and if necessary implement corrective measures
• Reports on production progress and defines maintenance and repair activities
• Assesses new deigns and impact on production process, quality, quantity, efficiency, and resources; Develops production layout
• Considers and ensures compliance of product-specific and plant-specific environmental concerns and government regulations
• Ensures compliance with relevant regulations, directives, and work agreements
• Participates in regularly scheduled team meetings
• Will perform other duties as assigned
• 2-6 Engineers possible and 4-6 Group leaders as direct reports, 150-200 indirect reports; Leads employees in line with organizational culture,
values and guidelines; defines performance goals, conducts performance reviews; effectively communicates and engages employees to meet
objectives
• Responsible for employee development and qualification
• Will be responsible to plan, maintain, and meet department budgets; Manages budget and personnel allocation efficiently. Conveys budget distribution and cost saving processes to colleagues
Przegląd i analiza systemu wynagrodzeń oraz proponowanie rozwiązań rynkowych dotyczących wynagradzania w celu zapewnienia wysokiej motywacji i zaangażowania pracowników
Zgłaszanie rozwiązań i propozycji w zakresie długoterminowego dopasowania systemu wynagrodzeń do wymagań prawnych oraz rynku pracy zgodnie z wytycznymi koncernowymi (CCP)
Sporządzanie opracowań, prognoz oraz cyklicznych i ad hoc raportów w zakresie wynagrodzeń i świadczeń na potrzeby zarządu i działów HR w Polsce i centrali
Monitoring rynku pod kątem innowacyjnych rozwiązań i dobrych praktyk w obszarze świadczeń dla pracowników
Analiza atrakcyjności oferowanych świadczeń dodatkowych i benefitów, monitorowanie ich wykorzystania, benchmarki, proponowanie i wdrażanie nowoczesne rozwiązań w tym zakresie
Realizowanie procesu wartościowania stanowisk w organizacji przy współpracy z konsultantami
Tworzenie raportów płacowych przy współpracy z dostawcami zewnętrznymi
Udział w corocznych przeglądach wynagrodzeń
Stała praca nad wzrostem wydajności organizacji poprzez proponowanie zgodnych z CCP, najbardziej efektywnych, nowoczesnych rozwiązań w zakresu wynagradzania
Ścisła współpraca z działami centralnymi odpowiedzialnymi w koncernie za wynagrodzenia, benefity i świadczenia dodatkowe oraz realizacja zadań na potrzeby tych działów
Współpraca z Zarządem, menedżerami oraz innymi działami w zakresie wdrażania powyższych rozwiązań
Lead, plan and coordinate development of production processes, designs and infrastructure regarding industrialization and series production of VAN.EA vehicles according to predefined quality, productivity and efficiency standards at the Jawor plant in cooperation with the overall engineering project lead
Planning, coordinating and managing budget and human resources in accordance with key performance indicators. Define measurements to achive targets and strive for management decisions
Lead and manage a team, providing guidance, support, and mentorship ensuring their professional development and achievement of team goals
Coordinate with total project lead and cross-functional teams such as factory planning, engineering, production and quality assurance, to ensure smooth workflow and adherence to production schedules
Collaborate with suppliers and external partners to ensure availability of required resources, materials, and equipment. Manage planning and commissioning of production facilities
Ensuring the efficient and timely execution of engineering projects while maintaining high quality standards. Develop measurements to reduce timeline if needed
Define the required project quality as part of written service agreements as the basis for external contract awards and compliance with the project quality over the course of the project. Identify and implement the measures to ensure the quality of the project in cooperation with the necessary partners by the end of the project
Submit regular progress reports and, if necessary, escalate issues to the project management committee and facility's management board
Calculate and monitor assembly times in connection with production processes as well as their effects on employee output
Lead the local IT network implementation project of a new plant network on a greenfield campus
Design and implement network, telecommunications and network security infrastructure concepts and solutions following Mercedes Benz standards and regulations (for network, information security and supplier management)
Assess business objectives and ensure that the implementation of requirements is accurate
Identify and mitigate key measures to mitigate technical and security risks, limitations or problems
Estimate and calculate costs depending on service-components based on budget assigned
Manage and coordinate between IT units, business units, and external service providers
Organize workshops to derive the target solution on the basis of the target state
Develop and maintain network architecture documentation, including network diagrams, configurations, and procedures
Interact during design face to assure Mercedes-Benz Integra standards are followed and the best solution for the lifecycle is achieved
Verify requests from line builders for component special releases related to additional stations or equipment. Ensure that additional components meet Integra requirements or suggests alternative parts for various use cases (Electrical, Mechanical and Mechatronics)
Verify line builder documentation, ensure that these meet Mercedes-Benz requirements and specifications (CAE and CAD)
Participate in new production line and equipment buy-off processes, ensuring that components and documentation are according to the Mercedes-Benz Integra standard and specifications
Develop, plan and implement new Non-Production Material (NPM) related processes and projects, ensure that these meet the Mercedes-Benz standard processes, including system transactions and interfaces
Develop a maintenance program for the paint shop, defining concepts, strategy and processes
Develop planning standards, methods and procedures to maintain robust PM, TPM processes as well as a robust containment and countermeasures for equipment downtime
Implement maintenance IT systems. Implement SAP iPro and create the shop structure in the SAP iPro
Collaborate and take over responsibilities with other departments in preparing scope of work including project requirements, milestones, deliverables, end products, documents and reports that are expected to be provided by external provides
Plan and coordinate problem solving with international third party contractors, vendors, or suppliers to increase reliability of production lines and equipment
Develop best practices to improve equipment capacity, quality and reliability
Develop operational strategies to achieve energy and financial objectives
Develop and define operational KPI set (as equipment uptime, MTTR, MTBF, OEE, etc) for the maintenance
Ensure equipment uptime, MTTR, MTBF and OEE by relying on experience and judgment to plan and accomplish goals
Investigate complex problems, analyze root causes and derive resolutions
Responsible for coordinating activities (PMs, TPM, Technical Cleaning, problem solving) of third party contractors, vendors, or suppliers related to the maintenance field
Stay up-to-date with product specifications, engineering technology and production processes
Train and support less experienced engineers and team members
Participate in budget preparation and monitor expenses and profitability
Interact during design face to assure Mercedes-Benz Integra standards are followed and the best solution for the lifecycle is achieved
Verify requests from line builders for component special releases related to additional stations or equipment. Ensure that additional components meet Integra requirements or suggests alternative parts for various use cases (Electrical, Mechanical and Mechatronics)
Verify line builder documentation, ensure that these meet Mercedes-Benz requirements and specifications (CAE and CAD)
Participate in new production line and equipment buy-off processes, ensuring that components and documentation are according to the Mercedes-Benz Integra standard and specifications
Develop, plan and implement new Non-Production Material (NPM) related processes and projects, ensure that these meet the Mercedes-Benz standard processes, including system transactions and interfaces
Develop a maintenance program for the paint shop, defining concepts, strategy and processes
Develop planning standards, methods and procedures to maintain robust PM, TPM processes as well as a robust containment and countermeasures for equipment downtime
Implement maintenance IT systems. Implement SAP iPro and create the shop structure in the SAP iPro
Collaborate and take over responsibilities with other departments in preparing scope of work including project requirements, milestones, deliverables, end products, documents and reports that are expected to be provided by external provides
Plan and coordinate problem solving with international third party contractors, vendors, or suppliers to increase reliability of production lines and equipment
Develop best practices to improve equipment capacity, quality and reliability
Develop operational strategies to achieve energy and financial objectives
Develop and define operational KPI set (as equipment uptime, MTTR, MTBF, OEE, etc) for the maintenance
Ensure equipment uptime, MTTR, MTBF and OEE by relying on experience and judgment to plan and accomplish goals
Investigate complex problems, analyze root causes and derive resolutions
Responsible for coordinating activities (PMs, TPM, Technical Cleaning, problem solving) of third party contractors, vendors, or suppliers related to the maintenance field
Stay up-to-date with product specifications, engineering technology and production processes
Train and support less experienced engineers and team members
Participate in budget preparation and monitor expenses and profitability
Zapewnienie poprawności rozliczeń : podatku VAT, podatku dochodowego (CIT), podatku u źródła (WHT), TP - i innych podatków, np. podatku od nieruchomości oraz realizacji Polityki Podatkowej - zgodność transakcyjna i raportowanie,
• Terminowe wypełnianie deklaracji podatkowych,
• Badanie i korygowanie błędów procesowych, które spowodowały nieprawidłowe rozliczenia podatkowe,
• Odpowiedzialność za kontrole podatkowe i sprawy doraźne,
• Kierowanie automatyzacją i usprawnianiem procesów księgowo-księgowych pod kątem wymogów podatkowych,
• Opracowywanie i wdrażanie procesów i procedur podatkowych,
• Wdrażanie rozwiązań podatkowych zwiększających automatyzację i jakość rozliczeń podatkowych,
• Wspieranie kadry zarządzającej w zakresie finansowych aspektów finansowania projektów i oceny ryzyka,
• Wykonywanie niezbędnych prac związanych z bieżącymi potrzebami podatkowymi firmy,
• Przygotowywanie opinii podatkowych, komentarzy i wniosków o interpretacje indywidualne,
• Dzielenia się wiedzą i wspieranie rozwoju młodszych kolegów,
• Udział w procesach zamknięcia okresów obrachunkowych (miesiąc/kwartał/rok)
• Ensuring VAT, income tax (CIT), withholding tax (WHT), TP - and other taxes, such as real estate taxes, implementation of the Tax Policy - transactional compliance and reporting,
• Preparing tax returns filling in a timely manner,
• Researching and correcting process errors that caused incorrect tax filings,
• Responsibilities for tax audits and ad hoc matters,
• Driving automation and improvements of accounting / booking processes from the perspective of tax requirements,
• Coordinating developing and implementing processes and procedures,
• Initiating tax solutions increasing automation and quality of tax fillings,
• Supporting the management with financial aspects of project funding and risk assessment,
• Performing necessary works related to the current tax needs of the company,
• Preparation of tax opinions, comments and applications for individual interpretations,
• Fostering knowledge sharing and supporting the development of more junior colleagues,
• Participation in the processes of closing accounting periods (month/quarter/year),
We are seeking a highly experienced and motivated Network Engineer and Local Network Project Manager to join our team. The primary purpose of this position is to lead local planning and implementation activities of the entire IT-Network in our new upcoming Mercedes Benz Vans plant in Jawor (Poland)
As a Network Engineer and Local Network Project Manager you will consult in aspects of network, telecommunications and network security infrastructure development projects including IT Infrastructure issues, operational concepts and optimization
We are part of a growing international IT-team and work with central & local IT units and business partners on ramping up a new Mercedes Benz production facility
You will support all implementation phases of an IT-network starting at the very beginning with planning later on implementation and finally operation
Scope of duties:
- Lead the local IT network implementation project of a new plant network on a greenfield campus
- Design and implement network, telecommunications and network security infrastructure concepts and solutions following Mercedes Benz standards and regulations (for network, information security and supplier management)
- Assess business objectives and ensure that the implementation of requirements is accurate
- Identify and mitigate key measures to mitigate technical and security risks, limitations or problems
- Estimate and calculate costs depending on service-components based on budget assigned
- Manage and coordinate between IT units, business units, and external service providers
- Organize workshops to derive the target solution on the basis of the target state
- Develop and maintain network architecture documentation, including network diagrams, configurations, and procedures
Przygotowanie zakładu do wprowadzenie system zarządzania jakością
Planowanie jakości dla procesów produkcyjnych
Współpraca z działami Produkcji i R&D
Współpraca z dostawcami w celu zapewnienia jakości komponentów
Zarządzanie i dobór sprzętu kontrolno-pomiarowego
Promowanie świadomości jakościowej w organizacji
Prowadzenie spotkań/warsztatów z działami produkcyjnymi
Prowadzenie analizy przyczyny źródłowej oraz definiowanie zasad unikania błędów. Wsparcie działu produkcji w procesie rozwiązywania problemów
Promowanie i realizacja standardów jakościowych, procesów kontroli i testowania, planów jakościowych, dokumentów i raportów. Wsparcie w certyfikacji procesów
Starszy Specjalista ds. Podatków - Ekspert ds. Podatków
Daimlera 5, Jawor
Wygasła: 07.05.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
• Zapewnienie poprawności rozliczeń : podatku VAT, podatku dochodowego (CIT), podatku u źródła (WHT), TP - i innych podatków, np. podatku od nieruchomości oraz realizacji Polityki Podatkowej - zgodność transakcyjna i raportowanie,
• Terminowe wypełnianie deklaracji podatkowych,
• Badanie i korygowanie błędów procesowych, które spowodowały nieprawidłowe rozliczenia podatkowe,
• Odpowiedzialność za kontrole podatkowe i sprawy doraźne,
• Kierowanie automatyzacją i usprawnianiem procesów księgowo-księgowych pod kątem wymogów podatkowych,
• Opracowywanie i wdrażanie procesów i procedur podatkowych,
• Wdrażanie rozwiązań podatkowych zwiększających automatyzację i jakość rozliczeń podatkowych,
• Wspieranie kadry zarządzającej w zakresie finansowych aspektów finansowania projektów i oceny ryzyka,
• Wykonywanie niezbędnych prac związanych z bieżącymi potrzebami podatkowymi firmy,
• Przygotowywanie opinii podatkowych, komentarzy i wniosków o interpretacje indywidualne,
• Dzielenia się wiedzą i wspieranie rozwoju młodszych kolegów,
• Udział w procesach zamknięcia okresów obrachunkowych (miesiąc/kwartał/rok)
• Ensuring VAT, income tax (CIT), withholding tax (WHT), TP - and other taxes, such as real estate taxes, implementation of the Tax Policy - transactional compliance and reporting,
• Preparing tax returns filling in a timely manner,
• Researching and correcting process errors that caused incorrect tax filings,
• Responsibilities for tax audits and ad hoc matters,
• Driving automation and improvements of accounting / booking processes from the perspective of tax requirements,
• Coordinating developing and implementing processes and procedures,
• Initiating tax solutions increasing automation and quality of tax fillings,
• Supporting the management with financial aspects of project funding and risk assessment,
• Performing necessary works related to the current tax needs of the company,
• Preparation of tax opinions, comments and applications for individual interpretations,
• Fostering knowledge sharing and supporting the development of more junior colleagues,
• Participation in the processes of closing accounting periods (month/quarter/year),
Analysis of the procurement market for non-productive materials and services
Negotiation of procurement contracts and timely creation of purchase orders, implementation of appropriate internal processes, procedures and instructions
Prepares or finalizes the single/frame contract according to set approval values. Ensures the necessary documentation is provided in the procurement IT-system
Optimization of the existing procurement environment through price comparisons and price/value analyses
Providing best purchase prices for the company and minimizing the financial risks
Regular Communication with internal business partners, global commodity managers and suppliers
Development of new procurement standards based on corporate guidelines and systems
Ensuring all purchase orders are consistent with the highest compliance standards and IPS regulations
To achieve the optimum profit situation for MBBPL taking into account the economic circumstances, country specific impacts and objectives of the legal entities and Mercedes-Benz AG and Mercedes-Benz Group AG
Entrepreneurial responsibility for the overall success of the company (jointly with CEO) regarding revenues, cost and profitability. Holistic view of strategic and financial position of the legal entity. Analyze and monitor the most influential crucial factors i.e. finance aspects, costs, prices, procedures & internal processes for all functions within the scope of responsibility
Main tasks:
Management of the Business:
As member of the board engagement in board reviews and strategic discussions. Presentation of finance and profit situation to the board members. Co-Representation of Legal Entity
Liaison to corporate and external auditors
Ensure all legal-entity related obligations and duties
Support coordinated company policies for MBBPL in financial topics
Control and permanent supervision of capital equipment and debt level. Analyze and supervision of equity structure
Ensure liquidity during the year and constantly control of the cash situation
Planning & Controlling:
To coordinate and supervise the divisional controlling activities from an aggregated perspective in order to safeguard overall profit optimization for Mercedes-Benz AG in the local market
Manage direct G&A cost controlling for the legal entity, taking into account divisional requirements
Financial Reporting/ Accounting:
Ensure correct, transparent and timely recording of all business transactions in the relevant period incl. corporate reporting according to Mercedes-Benz guidelines (incl. ICS)
Communication with SSC Accounting
Ensure adequate preparation of periodical Financial Statements in accordance with national and Mercedes Group standards
Cash Management/ Treasury/ Risk Management:
Ensure sufficient funding for all legal entity activities in coordination with Mercedes-Benz Treasury
Supervise corporate risk management process
Compliance (internal/external):
Internal control: Design, perform and review internal controls ensuring compliance with corporate guidelines and accounting principles
Export business: Responsible for compliance with internal and external guidelines in the legal entity
Ensure appropriate certification
Tax:
Optimize tax and import duties paid within tax laws/requirements, incl. income tax planning & calculation, statements & reports as well as handling of other taxes & duties. (e.g. VAT, excise tax, withholding tax)
Fulfill local tax law requirements e.g. filing of tax returns, tax payments, tax optimization and planning in close cooperation with Mercedes-Benz Tax
Personnel Management:
Leading the Finance department with 3 team leaders and 25 team members. Motivate and develop allocated employees by target agreements and performance evaluations on the basis of the mission statement. Ensure a target-oriented internal communication. Provide task related qualifications for employees especially based on the requirements of Compliance. Ensure the achievement of agreed targets
Communication relationship:
Communicates with different internal (FMC, FOx, other departments within the group) and external business partners (auditors, consultants, banks and financial institutions) with different goals such as information, consultation and decision-making. Especially strong alignment and exchange of all finance related topics with CEO of MBMP
Inżynier Utrzymania Ruchu (koordynator firmy zewnętrznej)
Daimlera 5, Jawor
Wygasła: 25.02.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Koordynacja pracy firmy odpowiedzialnej za utrzymanie ruchu produkcji
Weryfikacja dziennych raportów pracy od dostawcy usług
Raportowanie problemów i działań do kierownictwa
Przygotowanie miesięcznych raportów z wykonania kontraktu na swoim obszarze
Uczestnictwo w cotygodniowych spotkaniach z dostawcą usługi
Koordynacja i nadzór zewnętrznych firm utrzymania ruchu z w/w zakresu
Reprezentowanie interesów wydziału na spotkaniach
Współpraca przy odbiorach maszyn, oraz wdrażaniu i rozruchu linii produkcyjnych
Systematyczna analiza problemów linii produkcyjnych, proponowanie i wdrażanie rozwiązań z zakresu kształtowania oraz ulepszania procesów, poprawy wydajności i standardów
Prowadzenie projektów w ramach wydziału
Tworzenie zamówień oraz przestrzeganie standardów finansowych w tym zakresie
Wykonywanie i raportowanie budżetu na powierzonym obszarze
Przygotowanie określonych analiz danych dla kierownictwa
Podejmowanie działań związanych z konkretnym obszarem (np. przebudowa lub zmiana wyposażenia, zapewnienie przepływu materiałów, czynności konserwacyjne itp.)
Uczestniczenie w budowie, uruchomieniu i odbiorze maszyn i instalacji
Regularne analizy i koordynacja złożonych działań (np. prewencja, optymalizacja czasu cyklu). Tworzenie koncepcji i projektów procesów, biorąc pod uwagę kilka kluczowych przesłanek i zależności
Wdrażanie koncepcji i procesów. Rozwój metod (systemy produkcyjne, normy)
Uruchamianie, rozwijanie i koordynowanie celów/rozwiązań w odniesieniu do jakości, wielkości jednostkowych, daty, standardów i procesów konserwacji. Zarządzanie projektami, tworzenie i koordynowanie zadań projektowych
Wdrażanie i ciągłe doskonalenie metod i procedur
Prowadzenie szkoleń dla grup docelowych w zakresie procesów i metod
Koordynowanie wszystkich niezbędnych działań związanych z jakością
Stosowanie metody QM (zarządzanie ryzykiem procesów produkcyjnych i komponentów, prognozowanie niezawodności)
Analityk biznesowy IT dla systemów produkcyjnych klasy MES, SCADA
Daimlera 5, Jawor
Wygasła: 15.02.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Analityk biznesowy IT jest osobą pośredniczącą pomiędzy stroną techniczną IT a partnerem biznesowym. Zna dobrze kluczowe procesy biznesowe. Doradza/przeprowadza analizę, zbiera wymagania biznesowe odnośnie rozwiązań/ zmian IT oraz wspiera optymalizacje procesów
Poszukujemy zmotywowanego Analityka biznesowego IT do wsparcia naszych działów produkcyjnych, inżynieryjnych oraz utrzymania ruchu w zakresie rozwiązań IT (systemy klasy MES, SCADA, 3D CAD oraz SAP iPro PM, itd.)
Zakres obowiązków:
• Konsultowanie partnerów biznesowych w zakresie tematów IT (innowacje, trendy IT)
• Współpraca z biznesem w celu analizy, projektowania i optymalizacji procesów
• Analiza i ocena wymagań biznesowych odnośnie rozwiązań / zmian IT
• Utrzymanie (zarządzanie zmianami i problemami) systemu klasy MES, SCADA poprzez wsparcie zadań lokalnych, jak i współpraca z centralnym wsparciem
Nadzorowanie projektów postępów projektów. Reagowanie na zidentyfikowane odstępstwa oraz proponowanie i prowadzenie działań korygujących
Współpraca oraz komunikacja ze wszystkimi Stronami oraz Działami zaangażowanymi w przygotowanie projektu
Przygotowywanie raportów, syntez, zestawień wraz z analizą przyczyn oraz propozycjami działań korygujących oraz doskonalących
Analiza i wizualizacja danych o projektach w oprogramowaniu Power BI
Prowadzenie i nadzór nad powierzoną dokumentacją projektową, produkcyjną oraz audytową
Stałe monitorowanie możliwości rozwoju i innowacji w obrębie swojego obszaru działania
Rozwiązywanie problemów przy użyciu narzędzi oraz metodologii opartej na analizie danych, planowaniu testów bazując na metodologii zarzadzania projektami
Zachowanie łańcucha eskalacji w przypadku odstępstw od założeń projektu
Podejmowanie działań związanych z konkretnym obszarem (np. przebudowa lub zmiana wyposażenia, zapewnienie przepływu materiałów, czynności konserwacyjne itp.)
Uczestniczenie w budowie, uruchomieniu i odbiorze maszyn i instalacji
Regularne analizy i koordynacja złożonych działań (np. prewencja, optymalizacja czasu cyklu). Tworzenie koncepcji i projektów procesów, biorąc pod uwagę kilka kluczowych przesłanek i zależności
Wdrażanie koncepcji i procesów. Rozwój metod (systemy produkcyjne, normy)
Uruchamianie, rozwijanie i koordynowanie celów/rozwiązań w odniesieniu do jakości, wielkości jednostkowych, daty, standardów i procesów konserwacji. Zarządzanie projektami, tworzenie i koordynowanie zadań projektowych
Wdrażanie i ciągłe doskonalenie metod i procedur
Prowadzenie szkoleń dla grup docelowych w zakresie procesów i metod
Koordynowanie wszystkich niezbędnych działań związanych z jakością
Stosowanie metody QM (zarządzanie ryzykiem procesów produkcyjnych i komponentów, prognozowanie niezawodności)
Inżynier Utrzymania Ruchu (Koordynator Firmy Zewnętrznej)
Daimlera 5, Jawor
Wygasła: 08.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Koordynacja pracy firmy odpowiedzialnej za utrzymanie ruchu produkcji
Weryfikacja dziennych raportów pracy od dostawcy usług
Raportowanie problemów i działań do kierownictwa
Przygotowanie miesięcznych raportów z wykonania kontraktu na swoim obszarze
Uczestnictwo w cotygodniowych spotkaniach z dostawcą usługi
Koordynacja i nadzór zewnętrznych firm utrzymania ruchu z w/w zakresu
Reprezentowanie interesów wydziału na spotkaniach
Współpraca przy odbiorach maszyn, oraz wdrażaniu i rozruchu linii produkcyjnych
Systematyczna analiza problemów linii produkcyjnych, proponowanie i wdrażanie rozwiązań z zakresu kształtowania oraz ulepszania procesów, poprawy wydajności i standardów
Prowadzenie projektów w ramach wydziału
Tworzenie zamówień oraz przestrzeganie standardów finansowych w tym zakresie
Wykonywanie i raportowanie budżetu na powierzonym obszarze
Przygotowanie określonych analiz danych dla kierownictwa
Pre Active Participate on the Changemanagemant, Claimmanagemant
Take actions connected with specific area (e.g. conversion or change of equipment, ensure material flow, maintenance measures, etc.)
Participate in the construction, commissioning and acceptance of machines and system
Regular analyzes and coordination of complex actions (e.g. prevention, cycle time optimization). Create concepts and process design, taking into account of several crucial premises and dependencies
Implementation of concept and processes. Development of methods (production systems, standards)
Launch, develop and coordinate targets/ solutions with respect to quality, unit figures, date, standards and maintenance processes. Manage projects, create and coordinate project assignments
Implementation and continuous improvement of methods and procedures
Conducting target-group-specific training on process and method
Coordinate all necessary quality-relevant activity
Apply the QM methods (risk management of production processes and components, reliability predictions)
Sprawowanie nadzoru technologicznego nad narzędziami w procesie obróbki skrawaniem
Współpraca z Dostawcami usług narzędziowych oraz narzędzi w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu procesu produkcyjnego
Przygotowanie i uaktualnianie dokumentacji technologicznych / karty technologiczne oraz ustawcze i instrukcje robocze dla maszyn, urządzeń, przyrządów oraz narzędzi niezbędnych w procesie produkcji
Współpraca z innymi komórkami MBMPL oraz Dostawcami usług w zakresie technicznego przygotowania produkcji nowych serii silników. Uczestnictwo we wdrażaniu nowych modeli silników na wydziałach produkcyjnych i związaną z tym gospodarkę narzędziową
Analiza problemów technologicznych, wprowadzanie działań mające na celu poprawę jakości, wzrost efektywności produkcji, obniżanie kosztów produkcji, innowacyjnych technologii wytwarzania
Uczestnictwo w rozwiązywaniu problemów jakościowych
opracowanie i czuwanie nad strategią działań niezbędnych do zapewnienia zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz wytycznych wewnętrznych Koncernu Mercedes-Benz,
nadzór, wewnętrzny audyt i kontrola prowadzonej działalności Spółki pod kątem zgodności z przepisami prawa, procedurami wewnętrznymi i wytycznymi Koncernu Mercedes-Benz,
zabezpieczenie standardów postępowania z informacjami poufnymi, ochrona danych osobowych,
czuwanie nad przestrzeganiem zasad i procedur przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
raportowanie stanu przestrzegania prawa i wytycznych Koncernu Mercedes-Benz do zarządu i przełożonych,
doradzanie w zakresie obowiązujących przepisów prawa, wytycznych Koncernu Mercedes-Benz,
czuwanie nad prawidłowym procesem przyjmowanie zgłoszeń od sygnalistów,
identyfikacja i ocena ryzyka wynikającego z wymogów prawa,
przygotowanie i prowadzenie wewnętrznych w zakresie compliance u pracowników organizacji
Przeprowadzanie nadzoru nad zgodnością procesów oraz regulacji wewnętrznych do obowiązujących przepisów prawa
Wizualizacja i implementacja procesów HR oraz ich optymalizacja
Przygotowanie niezbędnej dokumentacji i pracowników działu HR do audytów oraz koordynacja ich przeprowadzenia
Doradztwo i proponowanie managerom adekwatnych zgodnych z KP praktycznych rozwiązań dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi, relacji pracowniczych, organizacji i czasu pracy, umów i rozkładów czasu pracy oraz innych narzędzi dla zapewnienia realizacji celów biznesowych, elastyczności produkcji i osiągnięcia planowanych wolumenów produkcyjnych
Wdrażanie najlepszych praktyk i standardów koncernowych w tym zakresie
Stała praca nad wzrostem wydajności organizacji poprzez proponowanie najbardziej efektywnych, nowoczesnych rozwiązań organizacji pracy, zapewniających wysoką motywację pracowników, rozwój talentów, równe traktowanie i pozostających w zgodzie z kulturą organizacji
Współpraca z partnerami społecznymi w organizacji w powyższych tematach
Proponowanie i podejmowanie działań m.in. z zakresu ergonomii, Life Balance, zarządzania wiekiem i różnorodnością, podnoszenia kwalifikacji, przywództwa w organizacji
Zgłaszanie rozwiązań i propozycji w zakresie długoterminowego i krótkoterminowego planowania oraz dopasowania zasobów ludzkich do programów produkcyjnych w kontekście reagowania na zmieniające się otoczenie rynkowe
Nadzór nad prawidłową realizacją Polityk HR w MBMPL
Wdrożenie, aktualizacja i dbanie o przestrzeganie dotyczących HR polityk i wytycznych koncernowych w MBMPL
Uczestnictwo z ramienia HR w pracach w Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych
Przygotowywanie opracowań, prognoz oraz raportów cyklicznych i ad hoc na potrzeby Zarządu, a także działów HR w Polsce oraz w Niemczech
Inżynier Utrzymania Ruchu (Koordynator Firmy Zewnętrznej)
Daimlera 5, Jawor
Wygasła: 28.09.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Koordynacja pracy firmy odpowiedzialnej za utrzymanie ruchu produkcji
Weryfikacja dziennych raportów pracy od dostawcy usług
Raportowanie problemów i działań do kierownictwa
Przygotowanie miesięcznych raportów z wykonania kontraktu na swoim obszarze
Uczestnictwo w cotygodniowych spotkaniach z dostawcą usługi
Koordynacja i nadzór zewnętrznych firm utrzymania ruchu z w/w zakresu
Reprezentowanie interesów wydziału na spotkaniach
Współpraca przy odbiorach maszyn, oraz wdrażaniu i rozruchu linii produkcyjnych
Systematyczna analiza problemów linii produkcyjnych, proponowanie i wdrażanie rozwiązań z zakresu kształtowania oraz ulepszania procesów, poprawy wydajności i standardów
Prowadzenie projektów w ramach wydziału
Tworzenie zamówień oraz przestrzeganie standardów finansowych w tym zakresie
Wykonywanie i raportowanie budżetu na powierzonym obszarze
Przygotowanie określonych analiz danych dla kierownictwa
Designing of concepts and processes (implementation of lean in various trades) while taking several premises and dependencies into account
Taking responsibility and test of concepts and processes. Modification and further development of methods (e.g. Leveling of Production, Supply of Material, Lean Accounting)
Analyzing processes with different parties, different interfaces and influencing variables using various methods (e.g. Value Stream Mapping, Lean Checks) and labor relevant data. Getting an overview about the results, showing and evaluating possible improvements with Lean-Manufacturing-Methods to modify processes. Taking responsibility of the implemented measure
Lead projects in own area of responsibility. Structuring and subdividing of project contents and determination of working packages
Creation of schedule, budget planning and project flow chart. Develop and reconcile project scope. Following and ensure compliance of the targets (e.g. quality, costs, dates) and proposing, coordinating, observing corrective measure if necessary. Reporting project status
Conducting and structuring of KVP-workshops to implement the Lean-Manufacturing principles of the plant
Development of value stream analyzes of the departments with the process owners concerning to the MPS-relevant improvements. Analyzing processes, evaluation and presentation of improvement potentials
Content-related, methodical and time-related planning of training measures and events/meetings for employees and managers E5 of the plant. Transmit the MPS principles and deeper knowledge
Supporting and development of idea management system
Specjalista ds. Logistyki (Wsparcie Odpraw Celnych i Akcyzowych)
Daimlera 5, Jawor
Wygasła: 08.09.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Kompletowanie dokumentacji celnej dla import/export i współpraca z zakontraktowaną Agencją Celną: Kompletna procedura celna odbywa się w Agencji Celnej; Miejsca uznane na terenie MBMPL
Pozyskiwanie brakujących dokumentów do odprawy celnej (T1, faktura, tłumaczenia etc.)
Kompletowanie i archiwizowanie niezbędnej dokumentacji celnej
Koordynacja procesu akcyzowego oraz prowadzenie ewidencji
Reprezentowanie firmy przed Urzędem Skarbowym oraz Celnym
Dbanie o procesy importowe, formalności dotyczące transportów (łącznie z SENT i EMCS PL)
Przygotowywanie raportów do odpowiednich Urzędów oraz do GUS-u
Korygowanie, sprawdzanie deklaracji celnych
Koordynowanie przedpłat podatkowych i rozliczeń celno –skarbowych
Wsparcie działu transportu w kontroli transportu Inbound & Freight clearing, włączając rozliczanie fa. transportowych
Koordynacja procesów usprawniających politykę celno- skarbowa w zakładzie (uszlachetnianie czynne)
Analityk biznesowy IT dla systemów produkcyjnych klasy MES, SCADA
Daimlera 5, Jawor
Wygasła: 26.02.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Analityk biznesowy IT jest osobą pośredniczącą pomiędzy stroną techniczną IT a partnerem biznesowym. Zna dobrze kluczowe procesy biznesowe. Doradza/przeprowadza analizę, zbiera wymagania biznesowe odnośnie rozwiązań/ zmian IT oraz wspiera optymalizacji tych procesów
Poszukujemy zmotywowanego Analityka biznesowego IT do wsparcia naszych działów produkcyjnych, inżynieryjnych oraz utrzymania ruchu w zakresie rozwiązań IT (systemy klasy MES, SCADA, 3D CAD oraz SAP iPro PM, itd.)
Zakres obowiązków:
- Konsultowanie partnerów biznesowych w zakresie tematów IT (innowacje, trendy IT)
- Współpraca z biznesem w celu analizy, projektowania i optymalizacji
- Analiza i ocena wymagań biznesowych odnośnie rozwiązań / zmian IT
- Utrzymanie (zarządzanie zmianami i problemami) systemu klasy MES, SCADA poprzez wsparcie zadań, jak i współpraca z centralnym wsparciem
Specjalista IT ds. Wsparcia Procesów Produkcyjnych
Daimlera 5, Jawor
Wygasła: 25.02.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Stały monitoring kluczowych procesów biznesowych (np. montaż silników itp.) poprzez kontrolę parametrów procesów w powiązanych systemach informatycznych (typu MES, SCADA, MRP itp.). Zapewnienie doskonałości operacyjnej, wczesne wykrywanie incydentów i szybkie wdrażanie działań naprawczych
Przestrzeganie zdefiniowanych parametrów procesów z wykorzystaniem dostępnych rozwiązań informatycznych
Odpowiednia reakcja w przypadku stwierdzenia rozbieżności (incydentów) w zakresie porównania parametrów rzeczywistych ze zdefiniowanymi (postępowanie zgodnie z wcześniej zdefiniowanymi instrukcjami, zmiana odpowiednich ustawień, kontakt z odpowiednim zespołem wsparcia itp.)
Zapewnienie powrotu parametrów do wymaganego stanu i przywrócenie prawidłowego działania procesu
Dokumentowanie wszystkich powiązanych danych i faktów związanych z obsługiwanymi incydentami operacji procesowych
Dostarczanie danych do dalszej analizy przyczyn źródłowych w celu uniknięcia tego rodzaju incydentów w przyszłości
Aktywne badanie technik monitorowania i wymogów procesów biznesowych oraz ich działania (w celu stworzenia: procedury monitorowania, instrukcji obsługi incydentów itp.)
Podstawowe zrozumienie procesów produkcyjnych w branży motoryzacyjnej (montaż, logistyka itp.)
Dobre zrozumienie narzędzia monitorowania lub wymaganej konfiguracji dla systemów IT, w celu dostarczenia niezbędnych danych monitorowania
Dobre zrozumienie koncepcji systemów IT i przepływu danych, które wspierają procesy produkcyjne w przemyśle motoryzacyjnym
Podstawowe zrozumienie komunikacji sieciowej TCP/IP
Umiejętność pisania skryptów IT w celu automatyzacji operacji monitorowania