Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
realizacja zadań mających na celu zapewnienie i utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego w Banku,
opracowywanie strategii rozwoju bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego Banku oraz projektów i standardów, w celu zapewnienia jednolitych warunków funkcjonowania Banku,
nadzór związany z wdrażaniem mechanizmów bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego w Banku,
wykonywanie testów kontroli bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego Banku,
kontrola poprawności funkcjonowania i eksploatacji elektronicznych i mechanicznych systemów zabezpieczeń,
wdrażanie w Banku nowych technologii z zakresu technicznych systemów zabezpieczeń,
nadzór nad gospodarką kluczy do pomieszczeń zlokalizowanych w Banku
wsparcie doradców kredytowych w realizacji procesów sprzedażowych, akwizycji i budowania relacji w odniesieniu do klientów korporacyjnych CB,
umiejętności interpersonalne w zakresie współpracy w obszarze zespołu i banku,
przygotowywanie i prowadzenie korespondencji z klientami,
podpisywanie dokumentów związanych z produktami bankowymi/lub potwierdzanie dokumentów za zgodność z oryginałem, w szczególności: umów o prowadzenie rachunków, w tym bankowości elektronicznej, kart bankowych,
realizacja czynności związanych z transakcjami kredytowymi w tym przyjmowanie dokumentów od klientów, w szczególności: wniosków kredytowych, dyspozycji uruchomienia kredytów, dokumentów wewnętrznych firm
analiza wniosków kredytowych osób indywidualnych ubiegających się o kredyt / pożyczkę hipoteczną w zakresie: oceny złożonej dokumentacji kredytowej, oceny ryzyka kredytowego wraz ze sposobem jego ograniczenia, oceny zabezpieczeń, strukturyzacja transakcji kredytowej na etapie przygotowywania transakcji,
podejmowanie decyzji kredytowych,
przygotowanie projektu opinii/decyzji kredytowej,
przygotowanie umów kredytowych, aneksów i umów zabezpieczeń,
dodatkowym atutem będzie umiejętność analizy wniosków przeznaczonych na finansowanie wspólnot mieszkaniowych i finansowanie działalności gospodarczej osób fizycznych tzw. uproszczona sprawozdawczość
badanie i ocena adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem (w szczególności ryzyka kredytowego w zakresie klientów korporacyjnych) i systemu kontroli wewnętrznej, w tym mechanizmów kontroli ryzyka i mechanizmów kontroli wewnętrznej,
samodzielne przygotowywanie, organizowanie i kierowanie badaniem audytowym,
realizacja projektów z obszaru finansowania transakcji strukturyzowanych
sporządzanie analiz finansowych i ocen wykonalności przedsięwzięć inwestycyjnych i transakcji,
strukturyzowanie transakcji (w tym structured finance, project finance, M&A, „zielone finansowania”, również w formie obligacji) z uwzględnieniem ryzyk finansowania i sposobu ich podziału pomiędzy uczestników procesu,
przygotowywanie i prezentowanie oferty banku w zakresie finansowania projektów i przedsięwzięć inwestycyjnych odpowiadające na potrzeby Klientów,
aktywny udział w organizacji procesu kredytowego, w tym: przygotowywanie aplikacji kredytowych i uzgodnienie warunków transakcji, współpraca z innymi jednostkami banku w zakresie przygotowania raportów i dokumentów niezbędnych do podjęcia decyzji kredytowej, prezentacja transakcji na komitecie kredytowym, wybór i współpraca z doradcami prawnymi, technicznymi i innymi wymaganymi, negocjacje dokumentacji kredytowej, weryfikacja i koordynacja procesu uruchomienia kredytów, bieżąca obsługa transakcji po wypłacie, budowanie i rozwijanie relacji z Klientami, zapewniających korzystną dla obu stron współpracę w zakresie działania Banku
przygotowanie dokumentacji zakupowej, w tym: dokumentacji z postępowań ofertowych, negocjacji handlowych, wniosków, zamówień i umów w ramach kompetencji Departamentu,
współpraca z dostawcami sprzętu, oprogramowania oraz usług informatycznych i telekomunikacyjnych,
monitorowanie serwisowych kontraktów informatycznych w zakresie zapewnienia ich odnawialności w ramach kompetencji Departamentu,
kontrola realizacji i rozliczenia kontraktów w obszarze nadzorowanym przez Departament,
kontrola realizacji planu inwestycyjnego i kosztów w zakresie rozwiązań informatycznych,
udział w opracowywaniu raportów, sprawozdań i informacji, z zakresu działania Departamentu, w tym dla organów statutowych Banku oraz raportów przeznaczonych dla instytucji zewnętrznych,
przygotowanie wniosków na posiedzenia Komitetu Inwestycji i Kosztów oraz Zarządu Banku, udział w przygotowaniu wniosków dla innych komitetów,
wykonywanie bieżących zadań zlecanych przez bezpośredniego przełożonego bądź Dyrektora Biura ds. Finansów i Organizacji IT bądź Dyrektora Departamentu
monitorowanie sporządzanych przez Spółki prognoz rocznego wyniku finansowego na bazie rzeczywistych danych finansowych,
porównywanie wyników osiąganych przez Spółki w badanym okresie do okresu poprzedniego oraz do wyników planowanych,
weryfikacja poziomu wykonania planu,
analiza i rekomendacja dokonywania zmian w planach Spółek,
przeprowadzanie wycen Spółek,
analiza dostarczonych projektów i dokumentacji celem, opracowania polityki inwestycyjnej wobec Spółek,
monitorowanie w okresach kwartalnych wykorzystania limitów inwestycyjnych Spółek oraz opracowywanie wniosków o ich zmianę,
sporządzanie raportów dotyczących Spółek z portfela Banku: w szczególności w zakresie limitu inwestycyjnego, wyników monitoringu finansowego w tym ich korelacji do planów, ryzyk mających wpływ na wynik Banku,
współpraca przy opracowywaniu informacji dotyczących wyników finansowych na poziomie Banku oraz linii biznesowych, a także poziomu realizacji Planu finansowego,
współpraca przy budżetowaniu ogólnych kosztów administracyjnych i nakładów inwestycyjnych
kreowanie i opracowywanie zmian w strukturze organizacyjnej Banku,
opracowywanie i aktualizacja Regulaminu organizacyjnego Banku,
wsparcie KOC w przygotowywaniu regulaminów organizacyjnych KOC,
opiniowanie przepisów wewnętrznych w zakresie ich zgodności z obowiązującymi rozwiązaniami organizacyjnymi,
przygotowywanie raportów na potrzeby Zarządu, Rady Nadzorczej oraz komórek organizacyjnych Centrali,
aktualizacja strony intranetowej Stanowiska ds. Organizacji,
prowadzenie zbioru przepisów Stanowiska ds. Organizacji obejmującego w szczególności: regulamin organizacyjny Banku, regulaminy organizacyjne KOC, wykaz komitetów, schemat powiązań organizacyjnych,
prowadzenie rejestrów na potrzeby wewnętrzne Stanowiska ds. Organizacji,
ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej klientów z segmentu produktów korporacyjnych, w tym ocena ryzyka kredytowego oraz analiza transakcji z podwyższonym ryzykiem,
uczestniczenie w spotkaniach z klientami, negocjacje w zakresie zmian warunków finansowania, strukturyzacja transakcji,
przygotowywanie i przesyłanie dokumentacji kredytowej, w tym dokumentacji dotyczącej wniosków prezentowanych na poszczególnych szczeblach decyzyjnych o odpowiedniej jakości i terminowości,
analiza projektów (analiza finansowa, rynkowa, projekcji i modeli finansowych pod kątem zdolności kredytowej) w obszarach finansowania klientów z segmentu Korporacji, klientów Strategicznych, Project Finance (OZE, budownictwo, przemysł),
przygotowanie i opiniowanie po stronie biznesu aplikacji kredytowych klientów z ww. segmentów,
przygotowywanie i opiniowanie ze strony biznesu projektów decyzji kredytowych w zakresie analizowanych aplikacji kredytowych, w tym prezentacja rekomendacji kredytowych na poszczególnych segmentach decyzyjnych w Banku,
zarządzanie transakcjami kredytowymi,
współpraca z doradcami uczestniczącymi w procesie kredytowym, w tym udział w spotkaniach z klientami,
wspieranie w realizacji celu wzrostu portfela kredytowego
współtworzenie i aktywne uczestniczenie w realizowaniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi w Banku
doradzanie menedżerom w sprawach pracowniczych i bieżącego zarządzania zespołami
współpraca z menedżerami w obszarze realizacji procesów HR (oceny okresowe, rozwój, rekrutacja, onboarding, ścieżki karier i awanse) oraz budowania przyjaznego i etycznego miejsca pracy
wspieranie pracowników w bieżących tematach z obszaru HR
uczestniczenie w projektach ogólnofirmowych tworzących inspirującą, rozwojową i angażującą kulturę organizacyjną
wdrażanie narzędzi i rozwiązań ułatwiających zarządzanie procesami HR
- realizacja operacji gotówkowych i bezgotówkowych zlecanych przez klientów
- realizacja czynności związanych z procesem obrotu gotówkowego
- wsparcie zespołu w realizacji zadań administracyjnych
- budowanie i utrzymywanie relacji z klientami
- kompletowanie oraz przekazywanie do wysyłki prowadzonej korespondencji
- przygotowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów.
Praca w systemie jednozmianowym w godz. 9.00-17.00 od pon. do pt.
Umowa o pracę na czas określony z możliowościa przedłużenia
Realizacja operacji gotówkowych i bezgotówkowych zlecanych przez klientów oraz czynności związanych z procesem obrotu gotówkowego. Wsparcie zespołu w realizacji zadań administracyjnych
budowanie i utrzymywanie relacji z klientami
kompletowanie oraz przekazywanie do wysyłki prowadzonej korespondencji
przygotowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów. Praca od poniedziałku do piątku
przeprowadzanie walidacji modeli zgodnie z przepisami wewnętrznymi Banku oraz rekomendacją „W”, w tym w szczególności walidacji modeli parametrów PD, LGD i EAD zgodnie ze standardem MSSF9,
wykonywanie analiz i przygotowywanie wysokiej jakości raportów z walidacji,
tworzenie, rozwijanie i ulepszanie polityk i metodyk w zakresie walidacji modeli oraz metodyk zarządzania ryzykiem modeli,
interakcje z interesariuszami - właściciele modeli, użytkownicy biznesowi, audyt, KNF,
działanie na drugiej linii obrony w procesie zarządzania ryzykiem modeli
przygotowywanie informacji dla organu ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji niezbędnych do opracowania, przeglądu i aktualizacji planów przymusowej restrukturyzacji,
analiza kompletności i dokładności informacji przekazywanych organom ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji,
przygotowanie korespondencji w odpowiedzi na wezwania organu ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji,
monitorowanie realizacji działań po stronie Banku w zakresie poprawy wykonalności preferowanej strategii przymusowej restrukturyzacji,
testowanie wybranych etapów realizacji strategii przymusowej restrukturyzacji oraz uczestniczenie we wskazanych przebiegach próbnych w celu oceny gotowości operacyjnej Banku,
wdrażanie działań dostosowawczych, w uzgodnieniu z przełożonym, w przypadku wystąpienia zmian prawnych i regulacyjnych - konieczność wprowadzenia zmian w procedurach wewnętrznych i procesach,
przygotowywanie danych i raportów oraz pozyskiwanie informacji od innych jednostek Banku na rzecz dokonywania zmian w zakresie rozwiązań z obszaru resolution,
wspieranie pozostałych członków zespołów w celu realizacji zadań Zespołu
projektowanie oraz dokonywanie okresowych przeglądów polityki i metod zarządzania ryzykiem kredytowym,
projektowanie oraz dokonywanie okresowych przeglądów polityki i zasad zarządzania ryzykiem koncentracji,
projektowanie oraz dokonywanie okresowych przeglądów polityki informacyjnej w zakresie adekwatności kapitałowej oraz koordynacja opracowania informacji z zakresu adekwatności kapitałowej Grupy Kapitałowej BOŚ S.A. (ujawnienia),
projektowanie polityki ICCAP oraz przeprowadzanie przeglądu procesu ICAAP,
dbałość o zgodność ww. regulacji z wymogami zewnętrznymi oraz uwarunkowaniami wewnętrznymi,
opiniowanie projektów przepisów wewnętrznych innych komórek organizacyjnych Centrali oraz Grupy Kapitałowej pod kątem zgodności z rozwiązaniami systemowymi nadzorowanymi przez Departament,
obsługa organizacyjna komitetów w obszarze ryzyka kredytowego w tym przegląd i aktualizacja regulaminów komitetów, sporządzanie sprawozdań z działalności komitetów, sporządzanie protokołów z posiedzeń
udział w zarządzaniu systemem FTP (Funds Trasfer Pricing), w tym rozwijanie, implementacja i modyfikacja systemu FTP na potrzeby Banku,
dokonywanie analiz i przygotowywanie danych, raportów oraz prezentacji w celu dostarczania informacji w zakresie struktury bilansu, analizy kursów walutowych,
wykonywanie zadań wynikających z wymogów regulacyjnych MSSF9 z zakresu kształtowania zasad identyfikacji modeli biznesowych i zasad przeprowadzania testów benchmarkowych,
udział we wdrażaniu nowych wskaźników referencyjnych w celu spełnienia wymogów Rozporządzenia BMR,
udział w projektach Zespołu Zarządzania Aktywami i Pasywami,
opracowywanie materiałów na potrzeby kontroli m.in. KNF, audytorów wewnętrznych i zewnętrznych
badanie i ocena adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem (w szczególności ryzyka kredytowego w zakresie klientów korporacyjnych) i systemu kontroli wewnętrznej, w tym mechanizmów kontroli ryzyka i mechanizmów kontroli wewnętrznej,
samodzielne przygotowywanie, organizowanie i kierowanie badaniem audytowym,
monitorowanie przestrzegania przepisów prawa, wewnętrznych procedur i standardów etycznych w Banku,
identyfikowanie luk regulacyjnych oraz ustalanie działań dostosowawczych,
opiniowanie i aktualizacja projektów regulacji wewnętrznych, wzorców umownych, projektów pism do organów zewnętrznych pod kątem ryzyka braku zgodności,
monitoring otoczenia prawno-regulacyjnego oraz analizowanie projektowanych przepisów prawa i wytycznych regulatorów polskich i unijnych w zakresie obszaru produktów i usług bankowych,
zapewnianie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa krajowego oraz prawa UE, a także wytycznych i rekomendacji organów nadzoru,
udzielanie porad i wsparcia merytorycznego dla innych jednostek Banku oraz współpraca z jednostkami biznesowymi Banku w zakresie comopliance oraz minimalizowanie ryzyk braku zgodności,
przygotowywanie raportów z obszaru zgodności,
opracowywanie szkoleń dla pracowników Banku,
udział w projektach i inicjatywach prowadzonych przez komórkę ds. zgodności oraz Bank
opracowywanie regulacji wewnętrznych, w szczególności: strategii płynnościowej Banku, strategii inwestycyjnej, polityki inwestycyjnej, polityki IRRBB, długoterminowego planu pozyskania i utrzymania środków obcych stabilnych,
monitoring wykorzystania limitów,
analiza eskpozycji zarządzanych przez Biuro ds. Skarbu,
opracowywanie materiałów na potrzeby kontroli m.in. KNF, audytorów wewnętrznych i zewnętrznych,
przygotowywanie analiz, raportów, zestawień na wewnętrzne potrzeby departamentu,
przeprowadzanie kontroli i sporządzanie raportów pokontrolnych,
pełnienie obowiązków właścicielskich systemów używanych przez Biuro ds. Skarbu, w szczególności LSEG(Refinitiv), Kondor+, Fusion Risk, MarkitWire, APA Tradeweb, Bloomberg,
udział od strony biznesowej w aktualizacjach i ponownych instalacjach użytkowanych systemów. Reprezentowanie Biura ds. Skarbu w kontaktach z obszarami informatyki i cyberbezpieczeństwa,
negocjacje umów z dostawcami systemów, których właścicielem jest Biuro ds. Skarbu
ustalanie warunków współpracy z dostawcami i kształtowanie zapisów w umowach IT,
prowadzenie procesu wyboru dostawców IT,
realizowanie zakupów sprzętu informatycznego, oprogramowania oraz usług informatycznych i telekomunikacyjnych, a także prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
współpraca z dostawcami usług IT, biznesem, PM, Komisją Zakupową. Tworzenie i opiniowanie umów IT, projektów aktów normatywnych, wniosków do organów decyzyjnych,
analizowanie dokumentów i optymalizacja kosztów informatycznych. Ewidencjonowanie realizowanych postępowań zakupowych,
opracowywanie raportów, sprawozdań z procesu zakupowego dla organów statutowych i nadzorczych,
monitorowanie sytuacji rynkowej i trendów w zakresie usług IT
aktualizacja treści strony www i chatbot. Obsługa CMS, dodawanie treści w odpowiedzi na zgłoszenia komórek banku, budowanie nowych landing pages i innych stron/ struktur WWW,
zarządzanie narzędziem do analityki internetowej Piwik PRO (Analityka, Tag Manager, Consent Manager),
wsparcie w zarządzaniu systemem mObywatelConnect,
rozwój narzędzi WWW,
projekty wewnętrzne związane ze stroną www. Prowadzenie warsztatów, zbieranie wymagań biznesowych i proponowanie rozwiązań
obsługa, zarządzanie rozwojem i optymalizowanie serwisu www oraz narzędzi wspierających procesy sprzedaży,
proponowanie i określanie kierunków rozwoju serwisu www raz narzędzi wspierających procesy sprzedaży,
współpraca z jednostkami wewnętrznymi i zewnętrznymi w realizacji projektów wdrożeniowych w celu implementacji optymalnych rozwiązań produktowych (cyfryzacja sprzedaży)
aktywne pozyskiwanie klientów i aktywną sprzedaż produktów bankowych dla klientów korporacyjnych i MSP, w tym wypełnianie misji ekologicznej Banku w zakresie zwiększania sprzedaży produktów proekologicznych
podejmowanie decyzji dotyczących sprzedaży produktów i usług Banku oraz zawieranie umów w ramach udzielonych pełnomocnictw
zapewnianie efektywności sprzedaży, z uwzględnieniem wysokiej jakości obsługi klientów
budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z klientami
współpraca z innymi jednostkami banku w zakresie obsługi klientów
Realizacja operacji gotówkowych i bezgotówkowych zlecanych przez klientów oraz czynności związanych z procesem obrotu gotówkowego. Wsparcie zespołu w realizacji zadań administracyjnych
budowanie i utrzymywanie relacji z klientami
kompletowanie oraz przekazywanie do wysyłki prowadzonej korespondencji
przygotowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów. Praca od poniedziałku do piątku
projektowanie oraz dokonywanie okresowych przeglądów polityki i metod zarządzania ryzykiem kredytowym
projektowanie oraz dokonywanie okresowych przeglądów polityki i zasad zarządzania ryzykiem koncentracji
projektowanie oraz dokonywanie okresowych przeglądów polityki informacyjnej w zakresie adekwatności kapitałowej oraz koordynacja opracowania informacji z zakresu adekwatności kapitałowej Grupy Kapitałowej BOŚ S.A. (ujawnienia)
projektowanie polityki ICCAP oraz przeprowadzanie przeglądu procesu ICAAP
dbałość o zgodność ww. regulacji z wymogami zewnętrznymi oraz uwarunkowaniami wewnętrznymi
opiniowanie projektów przepisów wewnętrznych innych komórek organizacyjnych Centrali oraz Grupy Kapitałowej pod kątem zgodności z rozwiązaniami systemowymi nadzorowanymi przez Departament
obsługa organizacyjna komitetów w obszarze ryzyka kredytowego w tym przegląd i aktualizacja regulaminów komitetów, sporządzanie sprawozdań z działalności komitetów, sporządzanie protokołów z posiedzeń
realizacja projektów związanych z transformacją organizacji w obszarze kultury organizacyjnej i przywództwa
inicjowanie działań wspierających budowanie zaangażowania pracowników
projektowanie doświadczeń pracownika spójnego ze strategią i wartościami banku
realizacja projektów w obszarze well-beingu oraz różnorodności
odpowiedzialność za badania satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz pulse chcek
projektowanie programów rozwojowych/szkoleń dla różnych grup pracowników i menedżerów odpowiadających na potrzeby biznesowe banku, w tym programy talentowe
kompleksowa koordynacja procesu adaptacji pracowników
usprawnienie procesów z zakresu „miękkiego” HR w banku
programowanie i konfiguracja bota zgodnie z Dobrymi Praktykami Deweloperskimi w narzędziach RPA oraz komplementarnych (IA/ML/AI/IOCR, Test Suite)
przygotowywanie dokumentacji bota (PDI, Scenariusze UAT, CDI, SDD, OID)
udział w testach i wdrożeniu produkcyjnym bota
planowanie architektury rozwiązania, w tym przebiegu technicznego automatyzacji (m.in. zarządzanie kolejką, obsługa błędów i wyjątków, raportowanie), zoptymalizowanego przebiegu biznesowego oraz dobór optymalnych komponentów RPA i narzędzi wspierających (IOCR/ML/AI, Test Suite)
wspieranie w utrzymaniu botów działających produkcyjnie
diagnozowanie i naprawa błędów
komunikacja z IT w celu zapewnienia stabilności środowiska deweloperskiego
opracowywanie i aktualizacja regulacji wewnętrznych z zakresu oceny odpowiedniości kandydatów na członków Zarządu/Rady Nadzorczej Banku Ochrony Środowiska S.A
badanie odpowiedniości kandydatów na członków: Zarządu, Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu Wewnętrznego oraz członków tych organów
opracowywanie materiałów dotyczących oceny kwalifikacji członków organu nadzorującego i zarządzającego oraz nadzór nad zgodnym z regulacjami przebiegiem procesu rekrutacji wobec ww. stanowisk
śledzenie na bieżąco zmian w przepisach zewnętrznych z zakresu oceny odpowiedniości (Wytyczne EBA/ESMA, Prawo bankowe, Metodyka/ wytyczne/ rekomendacji KNF)
uczestnictwo w posiedzeniach Komitetu ds. Wynagrodzeń i Nominacji oraz Rady Nadzorczej w sytuacji przeprowadzania procesu oceny odpowiedniości