Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
planowanie, organizowanie, koordynowanie i nadzór nad bieżącą działalnością Oddziału w sposób zapewniający pełne, terminowe i efektywne wykonanie powierzonych zadań związanych z obsługą klientów (osób fizycznych, przedsiębiorców, rolników, jednostek samorządu terytorialnego)
motywowanie pracowników do wykonywania zadań
realizacja oraz nadzór nad realizacją polityki handlowej Banku przez Oddział oraz sporządzanie raportów z wykonania kwartalnych planów sprzedażowych
prowadzenie działalności marketingowej, w tym:
prowadzenie promocji bezpośredniej Banku i jego oferty,
promowanie Banku i reprezentowanie go wobec klientów i władz lokalnych
pozyskiwanie do współpracy nowych klientów, rozpoznawanie ich potrzeb, doradztwo w zakresie doboru najodpowiedniejszych dla klienta produktów bankowych i niebankowych oraz negocjowanie warunków współpracy zapewniające Bankowi największą efektywność finansową
nadzór i organizacja działalności depozytowo-rachunkowej Oddziału
prowadzenie bieżącej oceny pracy podległych pracowników, wykonywanie kontroli funkcjonalnej
nadzór nad czynnościami administracyjnymi wynikającymi z działalności Oddziału
obsługa kluczowych klientów Banku, w tym strukturyzacja transakcji kredytowych, przygotowywanie rekomendacji kredytowych oraz ich prezentacja na posiedzeniach Zarządu
udział w procesie realizacji kredytów i administrowaniu dokumentacją kredytową
planowanie, organizowanie, koordynowanie i nadzór nad bieżącą działalnością Oddziału w sposób zapewniający pełne, terminowe i efektywne wykonanie powierzonych zadań związanych z obsługą klientów (osób fizycznych, przedsiębiorców, rolników, jednostek samorządu terytorialnego)
motywowanie pracowników do wykonywania zadań
realizacja oraz nadzór nad realizacją polityki handlowej Banku przez Oddział oraz sporządzanie raportów z wykonania kwartalnych planów sprzedażowych
prowadzenie działalności marketingowej, w tym:
prowadzenie promocji bezpośredniej Banku i jego oferty,
promowanie Banku i reprezentowanie go wobec klientów i władz lokalnych
pozyskiwanie do współpracy nowych klientów, rozpoznawanie ich potrzeb, doradztwo w zakresie doboru najodpowiedniejszych dla klienta produktów bankowych i niebankowych oraz negocjowanie warunków współpracy zapewniające Bankowi największą efektywność finansową
nadzór i organizacja działalności depozytowo-rachunkowej Oddziału
prowadzenie bieżącej oceny pracy podległych pracowników, wykonywanie kontroli funkcjonalnej
nadzór nad czynnościami administracyjnymi wynikającymi z działalności Oddziału
obsługa kluczowych klientów Banku, w tym strukturyzacja transakcji kredytowych, przygotowywanie rekomendacji kredytowych oraz ich prezentacja na posiedzeniach Zarządu
udział w procesie realizacji kredytów i administrowaniu dokumentacją kredytową
gromadzenie, przetwarzanie, pomiar i raportowanie odpowiednim organom, komórkom i komitetom Banku informacji dotyczących podejmowanego przez Bank ryzyka;
sporządzanie i wysyłanie w obowiązujących terminach sprawozdań;
opracowywanie regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykami;
dostosowywanie narzędzi pomiaru stosowanych do pomiaru i monitorowania ryzyk zidentyfikowanych w działalności Banku;
współpraca z jednostkami/ komórkami organizacyjnymi w celu podniesienia poziomu efektywności zarządzania ryzykami,
monitorowanie realizacji wyznaczonych celów i zadań strategicznych, procesów tworzenia zysku oraz przedstawianie i monitorowanie pozycji Banku w zakresie bezpieczeństwa finansowego i operacyjnego
Organizowanie bieżącej pracy zapewniającej pełne, terminowe i efektywne wykonanie powierzonych zadań w kierowanym Zespole Finansowo - Księgowym oraz nadzór nad wykonywaniem zadań tego Zespołu;
Przygotowywanie projektów i aktualizacji procedur księgowych;
Tworzenie zasad sprawnego obiegu dokumentów księgowych, jego aktualizacja oraz nadzór nad przestrzeganiem przyjętych zasad;
Zapewnienie bieżącej kontroli dokumentów i ewidencji księgowej;
Sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości oraz prawidłowe naliczenie i odprowadzenie podatku;
Sporządzanie informacji o wysokości pobranego podatku od dochodów z dywidend CIT-7 i deklaracji CIT-6R oraz odprowadzenie podatku od wypłaconych dywidend do Urzędu Skarbowego;
Odprowadzanie podatku dochodowego od oszczędności deponentów oraz sporządzanie deklaracji PIT 8AR;
Nadzór nad prowadzeniem rozliczeń międzyokresowych kosztów;
Kontrola dokumentów księgowych dotyczących kosztów Banku pod względem formalno-rachunkowym;
Nadzór nad terminowym regulowaniem zobowiązań dotyczących gospodarki własnej;
Zakładanie kont syntetycznych i analitycznych w księdze głównej;
Wykonywanie czynności związanych z zakończeniem miesiąca, kwartału, roku;
Ewidencja klasyfikacji ekspozycji kredytowych w systemie finansowo – księgowym, tworzenie i rozwiązywanie rezerw według salda na ostatni dzień miesiąca z uwzględnieniem rezerwy na ryzyko ogólne;
Prowadzenie rejestru środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w systemie finansowo – księgowym oraz rozliczanie inwestycji, środków trwałych w budowie;
Zgłaszanie klientów otrzymujących emerytury i renty zagraniczne do ZUS w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego oraz naliczanie składek zdrowotnych i podatku dochodowego od rent i emerytur zagranicznych;
Współudział w sporządzaniu projektów planów finansowych, w tym w zakresie nakładów inwestycyjno – remontowych;
Współudział w przygotowywaniu materiałów do badania sprawozdania finansowego;
Zastępstwo w zakresie zadań Koordynatora Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy i Finansowaniu Terroryzmu;
Prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży VAT, wystawianie faktur VAT;
Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z ubezpieczeniem: wartości majątkowych Banku i innych oraz nadzór nad likwidacją szkód;
Sprawowanie funkcji kontroli w powierzonych obszarach, w tym w szczególności przez projektowanie, wdrażanie i niezależne monitorowanie przestrzegania mechanizmów kontrolnych
Walk nad Bzurą 10B, Młodzieszyn (pow. sochaczewski)
Wygasła: 22.12.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
dyrektor
Obowiązki:
planowanie, organizowanie, koordynowanie i nadzór nad bieżącą działalnością Oddziału w sposób zapewniający pełne, terminowe i efektywne wykonanie powierzonych zadań związanych z obsługą klientów (osób fizycznych, przedsiębiorców, rolników, jednostek samorządu terytorialnego),
motywowanie pracowników do wykonywania zadań,
realizacja oraz nadzór nad realizacją polityki handlowej Banku przez Oddział oraz sporządzanie raportów z wykonania planów sprzedażowych,
prowadzenie działalności marketingowej, w tym promocji bezpośredniej Banku i jego oferty, jak też promowanie Banku i reprezentowanie go wobec klientów i władz lokalnych
pozyskiwanie do współpracy nowych klientów, rozpoznawanie ich potrzeb, doradztwo w zakresie doboru najodpowiedniejszych dla klienta produktów bankowych i niebankowych oraz negocjowanie warunków współpracy,
nadzór i organizacja działalności depozytowo-rachunkowej Oddziału,
prowadzenie bieżącej oceny pracy podległych pracowników, wykonywanie kontroli funkcjonalnej,
nadzór nad czynnościami administracyjnymi wynikającymi z działalności Oddziału,
obsługa kluczowych klientów Banku, w tym strukturyzacja transakcji kredytowych, przygotowywanie rekomendacji kredytowych oraz ich prezentacja na posiedzeniach Zarządu,
podejmowanie decyzji kredytowych w ramach posiadanych kompetencji,
udział w procesie realizacji kredytów i administrowaniu dokumentacją kredytową
obsługa i budowanie długofalowych relacji z obecnymi klientami oddziału;
aktywna sprzedaż produktów bankowych, z uwzględnieniem kredytów dla przedsiębiorstw i rolników (mile widziana znajomość zasad kredytowania osób indywidualnych);
opracowanie wniosków kredytowych (kompletowanie dokumentacji, ocena wniosku, przygotowanie aplikacji kredytowej, przygotowanie dokumentacji umowy kredytu i umów zabezpieczeń);
obsługa klienta w zakresie kasowym;
obsługa rachunków wraz z produktami towarzyszącymi (m.in. lokaty, bankowość elektroniczna, bankowość mobilna, karty płatnicze, karty kredytowe, i in.);
planowanie, organizowanie, koordynowanie i nadzór nad bieżącą działalnością Oddziału w sposób zapewniający pełne, terminowe i efektywne wykonanie powierzonych zadań związanych z obsługą klientów (osób fizycznych, przedsiębiorców, rolników, jednostek samorządu terytorialnego)
motywowanie pracowników do wykonywania zadań
realizacja oraz nadzór nad realizacją polityki handlowej Banku przez Oddział oraz sporządzanie raportów z wykonania kwartalnych planów sprzedażowych
prowadzenie działalności marketingowej, w tym:
prowadzenie promocji bezpośredniej Banku i jego oferty,
promowanie Banku i reprezentowanie go wobec klientów i władz lokalnych
pozyskiwanie do współpracy nowych klientów, rozpoznawanie ich potrzeb, doradztwo w zakresie doboru najodpowiedniejszych dla klienta produktów bankowych i niebankowych oraz negocjowanie warunków współpracy zapewniające Bankowi największą efektywność finansową
nadzór i organizacja działalności depozytowo-rachunkowej Oddziału
prowadzenie bieżącej oceny pracy podległych pracowników, wykonywanie kontroli funkcjonalnej
nadzór nad czynnościami administracyjnymi wynikającymi z działalności Oddziału
obsługa kluczowych klientów Banku, w tym strukturyzacja transakcji kredytowych, przygotowywanie rekomendacji kredytowych oraz ich prezentacja na posiedzeniach Zarządu
udział w procesie realizacji kredytów i administrowaniu dokumentacją kredytową
Inspektor Wydziału Obsługi Kasowej i Klienta Detalicznego lub Punktu Obsługi Klienta
Władysława Reymonta 18, Sochaczew
Wygasła: 31.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
efektywna sprzedaż produktów bankowych;
realizacja zadań sprzedażowych;
obsługa klienta w zakresie kasowym oraz wszystkich produktów bankowych oferowanych przez Bank;
obsługa kredytów dla osób fizycznych wraz z przygotowaniem oceny wniosku kredytowego , propozycji kredytowej, umowy wraz z dokumentacją dotyczącą zabezpieczeń kredytu ze szczególnym uwzględnieniem kredytów hipotecznych;
obsługa rachunków i depozytów;
obsługa klienta w zakresie elektronicznych produktów bankowych
Inspektor Wydziału Obsługi Przedsiębiorców i Rolników
Władysława Reymonta 18, Sochaczew
Wygasła: 17.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Aktywne pozyskiwanie i obsługa przedsiębiorstw, rolników oraz jednostek samorządu terytorialnego
Skuteczna sprzedaż produktów bankowych dla klientów Oddziału
Realizacja zadań sprzedażowych portfela/Oddziału
Przygotowywanie aplikacji kredytowych i ich procesowanie w Banku
Współpraca z ekspertami innych jednostek bankowych (w tym obszar ryzyka i monitoringu) oraz instytucji współpracujących z Bankiem (w tym sprzedaż usług leasingowych i faktoringowych oraz ubezpieczeń)
1. Projektowanie i aktualizacja zasad polityki rachunkowości i nadzór nad ich przestrzeganiem
2. Opracowywanie i aktualizacja zasad i procedur księgowych, w tym tworzenie i aktualizowanie planu kont oraz nadzór nad ich przestrzeganiem
3. Tworzenie zasad sprawnego obiegu dokumentów księgowych, jego aktualizacja oraz nadzór nad przestrzeganiem przyjętych zasad
4. Organizacja oraz bezpośredni nadzór nad gospodarką finansową Banku, sprawnością i prawidłowością prowadzenia ewidencji finansowo-księgowej oraz dokonywania rozliczeń wewnętrznych i międzybankowych
5. Zarządzanie bieżącą płynnością finansową Banku
6. Nadzór nad prawidłowością naliczania wynagrodzeń pracowników Banku, rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych oraz zobowiązań wobec ZUS
7. Nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem majątkiem Banku oraz jego ewidencją
8. Ustalanie zobowiązań Banku z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług, sporządzanie deklaracji w tym zakresie
9. Ustalanie wyniku finansowego Banku
10. Opracowywanie rocznych sprawozdań finansowych oraz projektów podziału zysku bądź pokrycia strat oraz bezpośrednia współpraca z audytorem zewnętrznym w zakresie badania sprawozdania finansowego Banku
11. Współudział w sporządzaniu projektów planów ekonomiczno – finansowych i w zakresie nakładów inwestycyjno – remontowych oraz nadzór nad ich realizacją
12. Nadzór nad sporządzaniem sprawozdań, których dane wynikają z ksiąg rachunkowych
13. Inicjowanie i przeprowadzanie inwestycji w instrumenty finansowe
14. Nadzór nad realizacją zasad wyliczania wymogów kapitałowych
15. Nadzór nad bieżącym zarządzaniem ryzykiem walutowym
16. Pełnienie obowiązków Koordynatora Programu PPP w zakresie organizacji i koordynacji całości prac związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w Banku, prawidłowości wykonania Ustawy i innych przepisów wykonawczych w przedmiotowym zakresie oraz Programu PPP w Banku
17. Sprawowanie merytorycznego nadzoru nad systemem finansowo – księgowym Novum Bank oraz nad aplikacjami obsługi składek ZUS, kadrowo – płacową i innymi, zgodnie z udzielonymi upoważnieniami
18. Zapewnienie prawidłowego, skutecznego prawnie oraz terminowego i adekwatnego do wartości ubezpieczenia majątku Banku i jego udokumentowanie
19. Sporządzanie innych, wymaganych przez instytucje zewnętrzne deklaracji i druków
20. Sprawowanie funkcji kontroli w powierzonych obszarach, w tym w szczególności przez projektowanie, wdrażanie i niezależne monitorowanie przestrzegania mechanizmów kontrolnych z pozycji drugiej linii obrony
projektowanie i aktualizacja zasad/regulacji wewnętrznych funkcjonowania Systemu Kontroli Wewnętrznej Banku oraz zarządzania ryzykiem braku zgodności,
identyfikacja, ocena, monitorowanie i raportowanie do organów Banku wielkości i profilu ryzyka braku zgodności w działalności Banku,
prowadzenie działań na rzecz zapewnienia zgodności z prawem oraz przyjętymi standardami postępowania, w działalności Banku w tym:
śledzenie zmian w przepisach zewnętrznych mających wpływ na działalność Banku,
przeprowadzanie kontroli przestrzegania w Banku przepisów prawa oraz regulacji wewnętrznych,
dokonywanie oceny ryzyka braku zgodności w procesach planowania i wdrażania w Banku nowych produktów, projektów i działalności itp,
ocena prawidłowości i terminowości procesów wprowadzania, weryfikacji i aktualizacji obowiązujących w Banku regulacji wewnętrznych
wykonywanie w ramach Systemu Kontroli Wewnętrznej testów (kontroli) z pozycji II linii obrony oraz prowadzenie Matrycy funkcji kontroli w systemie KOS,
sporządzanie sprawozdań wynikających z systemu informacji zarządczej,
uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Banku i Rady Nadzorczej,
współpraca z jednostkami i komórkami organizacyjnymi Banku, doradztwo oraz przeprowadzanie szkoleń w obszarze zgodności i kontroli wewnętrznej
analiza złożonej przez Klienta dokumentacji kredytowej pod względem formalno-prawnym;
ocena sytuacji ekonomiczno - finansowej Klienta Instytucjonalnego (przedsiębiorcy, osoby prowadzącej działalność rolniczą, jednostki samorządu terytorialnego) oraz Klienta Indywidualnego;
ocena projektów inwestycyjnych;
ocena prawnych form zabezpieczeń kredytów;
ocena ryzyka kredytowego;
sporządzanie rekomendacji/decyzji kredytowej;
inne zadania związane z analizą transakcji kredytowych
Naczelnik Wydziału Obsługi Przedsiębiorców i Rolników
Władysława Reymonta 18, Sochaczew
Wygasła: 30.11.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
planowanie ,organizowanie, koordynowanie i nadzór nad bieżącą działalnością Wydziału, w sposób zapewniający pełne, terminowe i efektywne wykonanie powierzonych zadań związanych z obsługą przedsiębiorców, rolników, Jednostek Samorządu Terytorialnego;
motywowanie pracowników do wykonywania zadań;
realizacja oraz nadzór nad realizacją polityki handlowej Banku przez Wydział oraz sporządzanie raportów z wykonania kwartalnych planów sprzedażowych;
prowadzenie działalności marketingowej, w tym:
prowadzenie promocji bezpośredniej Banku i jego oferty,
promowanie Banku i reprezentowanie go wobec klientów i władz lokalnych
pozyskiwanie do współpracy nowych klientów, rozpoznawanie ich potrzeb, doradztwo w zakresie doboru najodpowiedniejszych dla klienta produktów bankowych i niebankowych oraz negocjowanie warunków współpracy zapewniające bankowi największą efektywność finansową;
nadzór i organizacja działalności depozytowo-rachunkowej Wydziału;
prowadzenie bieżącej oceny pracy podległych pracowników, wykonywanie kontroli funkcjonalnej;
nadzór nad czynnościami administracyjnymi wynikającymi z działalności Wydziału;
obsługa kluczowych klientów Banku w tym strukturyzacja transakcji kredytowych , przygotowywanie rekomendacji kredytowych oraz ich prezentacja na posiedzeniach Zarządu Banku;
udział w procesie realizacji kredytów i administrowaniu dokumentacją kredytową
analiza złożonej przez Klienta dokumentacji kredytowej pod względem formalno-prawnym;
ocena sytuacji ekonomiczno - finansowej Klienta Instytucjonalnego (przedsiębiorcy, osoby prowadzącej działalność rolniczą, jednostki samorządu terytorialnego) oraz Klienta Indywidualnego;
ocena projektów inwestycyjnych;
ocena prawnych form zabezpieczeń kredytów;
ocena ryzyka kredytowego;
sporządzanie rekomendacji/decyzji kredytowej;
inne zadania związane z analizą transakcji kredytowych
projektowanie i aktualizacja zasad/regulacji wewnętrznych funkcjonowania Systemu Kontroli Wewnętrznej Banku oraz zarządzania ryzykiem braku zgodności,
identyfikacja, ocena, monitorowanie i raportowanie do organów Banku wielkości i profilu ryzyka braku zgodności w działalności Banku,
prowadzenie działań na rzecz zapewnienia zgodności z prawem oraz przyjętymi standardami postępowania, w działalności Banku w tym:
- śledzenie zmian w przepisach zewnętrznych mających wpływ na działalność Banku,
- przeprowadzanie kontroli przestrzegania w Banku przepisów prawa oraz regulacji wewnętrznych,
- dokonywanie oceny ryzyka braku zgodności w procesach planowania i wdrażania w Banku nowych produktów, projektów i działalności itp,
- ocena prawidłowości i terminowości procesów wprowadzania, weryfikacji i aktualizacji obowiązujących w Banku regulacji wewnętrznych
wykonywanie w ramach Systemu Kontroli Wewnętrznej testów (kontroli) z pozycji II linii obrony oraz prowadzenie Matrycy funkcji kontroli w systemie KOS,
sporządzanie sprawozdań wynikających z systemu informacji zarządczej,
uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Banku i Rady Nadzorczej,
współpraca z jednostkami i komórkami organizacyjnymi Banku, doradztwo oraz przeprowadzanie szkoleń w obszarze zgodności i kontroli wewnętrznej
prowadzenie czynności kancelaryjnych w Centrali Banku zgodnie z obowiązującymi regulacjami w tym odbieranie korespondencji przychodzącej drogą tradycyjną oraz elektroniczną;
prowadzenie rejestru skarg i reklamacji;
protokołowanie posiedzeń Zarządu Banku i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie, zapewnienie sprawnego przepływu informacji pomiędzy Zarządem a komórkami i jednostkami organizacyjnymi;
umawianie i obsługa narad i spotkań odbywających się w Banku;
koordynowanie wyjazdów służbowych członków Zarządu Banku;
zaopatrywanie Banku w materiały biurowe i druki;
zakup artykułów spożywczych dla potrzeb obsługi sekretariatu i spotkań / szkoleń/ narad;
rozliczanie kart drogowych pojazdów służbowych Banku, okresowe rozliczanie zużycia paliwa
analiza złożonej przez Klienta dokumentacji kredytowej pod względem formalno-prawnym;
ocena sytuacji ekonomiczno - finansowej Klienta Instytucjonalnego (przedsiębiorcy, osoby prowadzącej działalność rolniczą, jednostki samorządu terytorialnego) oraz Klienta Indywidualnego;
ocena projektów inwestycyjnych;
ocena prawnych form zabezpieczeń kredytów;
ocena ryzyka kredytowego;
sporządzanie rekomendacji/decyzji kredytowej;
inne zadania związane z analizą transakcji kredytowych
koordynacja działań w celu identyfikowania, pomiaru i oceny ryzyka operacyjnego związanego ze środowiskiem teleinformatycznym (tzw. ryzyko bezpieczeństwa informacji),
uczestnictwo w procesie rozwoju systemów informatycznych tak, aby te systemy spełniały wymagania bezpieczeństwa i wymagania prawne,
uczestnictwo w procesie opracowywania i zatwierdzania standardów i mechanizmów kontrolnych, które mają wpływ na poziom bezpieczeństwa, w tym opiniowanie przygotowanych przez innych pracowników szczegółowych procedur dotyczących bezpieczeństwa informacji,
w tym dotyczących zarządzania systemami i infrastrukturą teleinformatyczną,
kontrola wewnętrzna polegająca na aktywnym, niezależnym monitorowaniu realizacji czynności przypisanych w obszarze bezpieczeństwa informacji jednostkom biznesowym i odpowiedzialnym za obszar technologii informacyjnej - a także raportowanie o wynikach tego monitorowania do Zarządu oraz Rady Nadzorczej,
weryfikacja umów zawieranych z zewnętrznymi dostawcami usług w zakresie wynikającym ze swoich zadań,
prowadzenie rejestru umów dostawców zewnętrznych,
prowadzenie rejestru czynności przetwarzania i rejestru kategorii czynności a także zapewnienie udostępniania tego rejestru uprawnionym podmiotom,
współudział w projektowaniu planów ciągłości działania w obszarze bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz usług dostawców zewnętrznych,
współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie realizacji swoich zadań,
sprawozdawanie do Zarządu oraz Rady Nadzorczej w obszarze powierzonych zadań,
zarządzanie i współpraca z podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi technologiczne w zakresie bezpieczeństwa banku oraz monitorowanie jakości świadczonych usług serwisowych,
przygotowywanie i nadzór planów odtwarzania działalności i reagowanie na sytuacje kryzysowe w Banku,
współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa Banku, w tym z organami ścigania
gromadzenie, przetwarzanie, pomiar i raportowanie odpowiednim organom, komórkom i komitetom Banku informacji dotyczących podejmowanego przez Bank ryzyka,
opracowywanie regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykami,
dostosowywanie narzędzi pomiaru stosowanych do pomiaru i monitorowania ryzyk zidentyfikowanych w działalności Banku,
współpraca z jednostkami/ komórkami organizacyjnymi w celu podniesienia poziomu efektywności zarządzania ryzykami,
monitorowanie realizacji wyznaczonych celów i zadań strategicznych, procesów tworzenia zysku oraz przedstawianie i monitorowanie pozycji Banku w zakresie bezpieczeństwa finansowego i operacyjnego
kompleksowa obsługa kasowo – dysponencka klientów indywidualnych i instytucjonalnych w zakresie wszystkich produktów oferowanych przez Bank,
przyjmowanie, wystawianie, kwalifikowanie i księgowanie dowodów wpłat i wypłat dotyczących obrotu oszczędnościowego, kredytowego i dyspozycji klienta,
sprzedaż i obsługa produktów i usług bankowych,
prowadzenie i obsługa rachunków bankowych,
udzielanie i realizacja kredytów,
pozyskiwanie do współpracy nowych klientów, rozpoznanie ich potrzeb, doradztwo w zakresie doboru najodpowiedniejszych dla klientów produktów i usług bankowych
projektowanie i aktualizacja zasad/regulacji wewnętrznych funkcjonowania Systemu Kontroli Wewnętrznej Banku oraz zarządzania ryzykiem braku zgodności,
identyfikacja, ocena, monitorowanie i raportowanie do organów Banku wielkości i profilu ryzyka braku zgodności w działalności Banku,
prowadzenie działań na rzecz zapewnienia zgodności z prawem oraz przyjętymi standardami postępowania, w działalności Banku w tym:
śledzenie zmian w przepisach zewnętrznych mających wpływ na działalność Banku,
przeprowadzanie kontroli przestrzegania w Banku przepisów prawa oraz regulacji wewnętrznych,
dokonywanie oceny ryzyka braku zgodności w procesach planowania i wdrażania w Banku nowych produktów, projektów i działalności itp,
ocena prawidłowości i terminowości procesów wprowadzania, weryfikacji i aktualizacji obowiązujących w Banku regulacji wewnętrznych
wykonywanie w ramach Systemu Kontroli Wewnętrznej testów (kontroli) z pozycji II linii obrony oraz prowadzenie Matrycy funkcji kontroli w systemie KOS,
sporządzanie sprawozdań wynikających z systemu informacji zarządczej,
uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Banku i Rady Nadzorczej,
współpraca z jednostkami i komórkami organizacyjnymi Banku, doradztwo oraz przeprowadzanie szkoleń w obszarze zgodności i kontroli wewnętrznej
analiza złożonej przez Klienta dokumentacji kredytowej pod względem formalno-prawnym;
ocena sytuacji ekonomiczno - finansowej Klienta Instytucjonalnego (przedsiębiorcy, osoby prowadzącej działalność rolniczą, jednostki samorządu terytorialnego) oraz Klienta Indywidualnego;
ocena projektów inwestycyjnych;
ocena prawnych form zabezpieczeń kredytów;
ocena ryzyka kredytowego;
sporządzanie rekomendacji/decyzji kredytowej;
inne zadania związane z analizą transakcji kredytowych
koordynacja działań w celu identyfikowania, pomiaru i oceny ryzyka operacyjnego związanego ze środowiskiem teleinformatycznym (tzw. ryzyko bezpieczeństwa informacji),
uczestnictwo w procesie rozwoju systemów informatycznych tak, aby te systemy spełniały wymagania bezpieczeństwa i wymagania prawne,
uczestnictwo w procesie opracowywania i zatwierdzania standardów i mechanizmów kontrolnych, które mają wpływ na poziom bezpieczeństwa, w tym opiniowanie przygotowanych przez innych pracowników szczegółowych procedur dotyczących bezpieczeństwa informacji,
w tym dotyczących zarządzania systemami i infrastrukturą teleinformatyczną,
kontrola wewnętrzna polegająca na aktywnym, niezależnym monitorowaniu realizacji czynności przypisanych w obszarze bezpieczeństwa informacji jednostkom biznesowym i odpowiedzialnym za obszar technologii informacyjnej - a także raportowanie o wynikach tego monitorowania do Zarządu oraz Rady Nadzorczej,
weryfikacja umów zawieranych z zewnętrznymi dostawcami usług w zakresie wynikającym ze swoich zadań,
prowadzenie rejestru umów dostawców zewnętrznych,
prowadzenie rejestru czynności przetwarzania i rejestru kategorii czynności a także zapewnienie udostępniania tego rejestru uprawnionym podmiotom
współudział w projektowaniu planów ciągłości działania w obszarze bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz usług dostawców zewnętrznych
współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie realizacji swoich zadań
sprawozdawanie do Zarządu oraz Rady Nadzorczej w obszarze powierzonych zadań,
zarządzanie i współpraca z podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi technologiczne
w zakresie bezpieczeństwa banku oraz monitorowanie jakości świadczonych usług serwisowych,
przygotowywanie i nadzór planów odtwarzania działalności i reagowanie na sytuacje kryzysowe w Banku,
współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa Banku, w tym
projektowanie i aktualizacja zasad/regulacji wewnętrznych funkcjonowania Systemu Kontroli Wewnętrznej Banku oraz zarządzania ryzykiem braku zgodności,
identyfikacja, ocena, monitorowanie i raportowanie do organów Banku wielkości i profilu ryzyka braku zgodności w działalności Banku,
prowadzenie działań na rzecz zapewnienia zgodności z prawem oraz przyjętymi standardami postępowania, w działalności Banku w tym:
śledzenie zmian w przepisach zewnętrznych mających wpływ na działalność Banku,
przeprowadzanie kontroli przestrzegania w Banku przepisów prawa oraz regulacji wewnętrznych,
dokonywanie oceny ryzyka braku zgodności w procesach planowania i wdrażania w Banku nowych produktów, projektów i działalności itp,
ocena prawidłowości i terminowości procesów wprowadzania, weryfikacji i aktualizacji obowiązujących w Banku regulacji wewnętrznych
wykonywanie w ramach Systemu Kontroli Wewnętrznej testów (kontroli) z pozycji II linii obrony oraz prowadzenie Matrycy funkcji kontroli w systemie KOS,
uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Banku i Rady Nadzorczej,
współpraca z jednostkami i komórkami organizacyjnymi Banku, doradztwo oraz przeprowadzanie szkoleń w obszarze zgodności i kontroli wewnętrznej
analiza złożonej przez Klienta dokumentacji kredytowej pod względem formalno-prawnym;
ocena sytuacji ekonomiczno - finansowej Klienta Instytucjonalnego (przedsiębiorcy, osoby prowadzącej działalność rolniczą, jednostki samorządu terytorialnego) oraz Klienta Indywidualnego;
ocena projektów inwestycyjnych;
ocena prawnych form zabezpieczeń kredytów;
ocena ryzyka kredytowego;
sporządzanie rekomendacji/decyzji kredytowej;
inne zadania związane z analizą transakcji kredytowych