Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
1. Rozliczanie rotacji celowych i inwestycyjnych, również z UE, w szczególności:
a) przygotowanie i aktualizacja harmonogramów płatności oraz informowanie na bieżąco Kierownika Projektu i kierownika zespołu ds. zadań wspomagających o wykonanych płatnościach;
b) kontrola zgodności wydatków z zawartą umową, planem wydatków (kosztorysem) oraz udokumentowaniem wydatków;
c) montaż finansowy projektu i nadzór nad rozliczaniem projektu;
d) prowadzenie odrębnej księgowości projektu w postaci zapisów elektronicznych i papierowych, poprzez wprowadzenie zmian w Zakładowym Planie Kont zapewniających ewidencyjne wyodrębnienie ponoszonych nakładów (kosztów) na realizację zadania oraz umożliwiającą ustalenie rodzaju ponoszonych wydatków w podziale na źródła finansowania przewidziane w zawartej umowie ze szczególnym uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych oraz ewidencji zapłaty Wykonawcom;
e) gromadzenie i ewidencjonowanie dokumentacji finansowej;
f) weryfikacja pod względem merytorycznym faktur i rachunków związanych z przedsięwzięciem (przygotowanie opisu faktur, rachunków, złożenie podpisu, pieczęci oraz daty przy opisie);
g) prowadzenie ewidencji księgowej i archiwizacji dokumentacji finansowo-księgowej projektu;
h) opracowywanie wymaganych analiz finansowych i ekonomicznych (przepływy finansowe w trakcie postępu prac);
i) rozliczanie bieżące i końcowe inwestycji;
j) przygotowywanie dokumentacji sprawozdawczej w fazie po inwestycyjnej;
k) czuwanie nad prawidłowością realizacji zadania ze strony finansowo księgowej
2. Wprowadzanie do modułu Symfonia FK wszystkich dokumentów zewnętrznych oraz wewnętrznych dotyczących obszaru zakupu
3. Sporządzenie wydruków z modułu Symfonia FK rejestrów dotyczących zakupu i sprzedaży (krajowych i zagranicznych)
4. Sporządzenie wewnętrznego dokumentu PK w zakresie rozliczenia podatku VAT za miesiąc sprawozdawczy
5. Współpraca przy sporządzeniu deklaracji podatkowych dotyczących VAT (VAT UE, VAT-7 i inne), PCC, CIT-10Z, CIT-IFTR-2 oraz CIT-IFTR 2R oraz wszystkich korekt złożonych deklaracji wraz z pisemnym uzasadnieniem ich dokonania z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawnych
6. Uzgodnienie kont analitycznych dotyczących obszaru zakupu (zobowiązania wobec kontrahentów krajowych i zagranicznych, rozliczenia zakupu, rozrachunków z tytułu VAT) z kontami syntetycznymi
7. Współpraca przy sporządzeniu sprawozdań: Rb-N, Rb-Z i Rb-Un, Rb-Uz
8. Współudział w sporządzaniu sprawozdań zewnętrznych, opracowywaniu planów finansowych oraz innych sprawozdań i zestawień analitycznych na potrzeby wewnętrzne Kierownictwa Muzeum Sztuki w Łodzi
9. Współpraca przy przeprowadzaniu inwentaryzacji rozrachunków, ewidencji księgowej oraz comiesięcznym uzgadnianie sald rachunków bankowych z zapisami w księgach
10. Sporządzanie załączników do bilansu rocznego – specyfikacja sald rozrachunków z dostawcami, publiczno – prawnych pozostałych rozrachunków
11. Udzielanie wyjaśnień działom merytorycznym w obszarze powierzonych obowiązków służbowych
12. Współpraca z biegłym rewidentem przy badaniu sprawozdania rocznego
13. Zastępstwo pozostałych pracowników Działu Księgowości w zakresie uzgodnionym z Kierownikiem
1. Tworzenie i realizacja strategii edukacyjnej mającej na celu:
- pomóc różnorodnym grupom odbiorców zrozumieć zagadnienia związane ze sztuką nowoczesną
- podnoszenie kompetencji kulturalnych odbiorców, rozwijanie ich zainteresowań, zdolności artystycznych i kreatywności;
- przygotowanie do krytycznego odbioru kultury, w szczególności sztuki nowoczesnej i nowych mediów;
- upowszechnianie dziedzictwa kulturowego jako istotnego czynnika integrującego społeczność;
- kształtowanie świadomych odbiorców kultury, rozwój jednostek i ogółu społeczeństwa;
- aktywny udział społeczności w działalności instytucji oraz życiu kulturalnym;
- popularyzację realizowanych przez instytucję wystaw stałych i czasowych;
- promowanie realizowanych działań edukacyjnych;
2. Tworzenie i realizacja projektów edukacyjnych chrakteryzujących się koncepcyjnością i innowatorskim podejściem do edukacji muzealnej;
3. Tworzenie i realizacja planów i sprawozdań merytorycznych i budżetowych w ramach prowadzonej działalności edukacyjnej;
4. Współpraca z instytucjami, autorami, naukowcami, mediami i innymi partnerami zewnętrznymi, w zakresie tworzenia i realizacji strategii edukacyjnej instytucji;
5. Aktywny udział w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na działalność edukacyjną instytucji;
6. Prowadzenie ewaluacji realizowanej działalności edukacyjnej oraz potrzeb odbiorców;
Obowiązki kierownicze
1. Tworzenie i realizacja planów i sprawozdań budżetowych w ramach prowadzonej działalności edukacyjnej;
2. Przygotowywanie pism, dokumentów, treści publikacji, materiałów informacyjnych, ofert związanych z działalnością działu itp. zgodnie z obowiązującymi przepisami ogólnymi i wewnętrznymi
3. Zbieranie i opracowywanie danych dla celów sprawozdawczych, przygotowywanie sprawozdań i raportów
4. Zarządzanie zespołem i koordynacja pracy podległych pracowników (zespół do 10 osób)
5. Delegowanie, ewaluacja, egzekwowanie i nadzór nad realizacją zadań działu
Prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o VAT i aktami wykonawczymi ewidencji na potrzeby rozliczania podatku VAT
Wprowadzanie do modułu Symfonia FK wszystkich dokumentów zewnętrznych oraz wewnętrznych dotyczących obszaru zakupu
Sporządzenie wydruków z modułu Symfonia FK wszystkich rejestrów dotyczących zakupu i sprzedaży (krajowych i zagranicznych)
Sporządzenie wewnętrznego dokumentu PK w zakresie rozliczenia podatku VAT za miesiąc sprawozdawczy
Terminowe sporządzenie wszystkich deklaracji podatkowych dotyczących VAT (VAT UE, VAT-7 i inne), PCC, CIT-10Z, CIT-IFTR-2 oraz CIT-IFTR 2R oraz wszystkich korekt złożonych deklaracji wraz z pisemnym uzasadnieniem ich dokonania z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawnych
Dokonanie uzgodnienia kont analitycznych dotyczących obszaru zakupu (zobowiązania wobec kontrahentów krajowych i zagranicznych, rozliczenia zakupu, rozrachunków z tytułu VAT) z kontami syntetycznymi
Sporządzanie sprawozdania Rb-N, Rb-Z i Rb-Un, Rb-Uz
Współudział w sporządzaniu sprawozdań zewnętrznych, opracowywaniu planów finansowych oraz innych sprawozdań i zestawień analitycznych na potrzeby wewnętrzne Kierownictwa Muzeum Sztuki w Łodzi
Przeprowadzanie inwentaryzacji rozrachunków dotyczących należności i zobowiązań oraz podatku VAT w formie potwierdzenia sald na dzień określony w Zarządzeniu Dyrektora i zgodnie z ustawą o rachunkowości
Ewidencja księgowa oraz comiesięczne uzgadnianie sald rachunków bankowych z zapisami w księgach
Bieżące naliczanie podatku dochodowego od osób prawnych
Zastępstwo kasjera podczas jego nieobecności
Sporządzanie załączników do bilansu rocznego – specyfikacja sald rozrachunków z dostawcami, publiczno – prawnych pozostałych rozrachunków
Udzielanie wyjaśnień działom merytorycznym w obszarze powierzonych obowiązków służbowych
Współpraca z biegłym rewidentem przy badaniu sprawozdania rocznego
Zastępstwo pozostałych pracowników Działu Księgowości w zakresie uzgodnionym z Kierownikiem
Pracownik ds. administracyjnych i zamówień publicznych
Łódź
Wygasła: 07.10.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
prowadzenie procedur postępowań o udziale zamówień publicznych zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego i przepisami wewnętrznymi;
monitorowanie stanu prawnego przepisów z zakresu zamówień publicznych, finansów publicznych oraz wymogów wewnętrznych;
współpraca przy tworzeniu i aktualizacji wewnętrznych procedur Muzeum zgodnych z ustawą PZP;
tworzenie i prowadzenie dokumentacji postępowań wymaganych dla danego typu, ich publikacja, nadzorowanie prawidłowego obiegu dokumentacji przetargowej, prawidłowe archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji z przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
obsługa i uczestnictwo w pracach komisji przetargowych;
ocena merytoryczna projektów umów i aneksów w zakresie zamówień publicznych;
weryfikowanie wniosków komórek organizacyjnych o przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
prowadzenie niezbędnych rejestrów z zakresu zamówień publicznych;
przygotowywanie projektów stanowisk w postepowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą;
przygotowywanie dokumentacji oraz opracowywanie projektów wyjaśnień na potrzeby postępowania kontrolnego i audytowego z zakresu postepowań z zamówieniach publicznych;
udzielanie wyjaśnień pracownikom i jednostkom wewnętrznym w zakresie stosowania przepisów ustawy PZP oraz procedur wewnętrznych prowadzenia postępowań w zakresie zamówień publicznych;
sporządzanie planu zamówień publicznych na podstawie zgłoszonych potrzeb komórek organizacyjnych, stanu realizacji zawartych umów i bieżących informacji dotyczących realizacji zamówień publicznych, sporządzanie sprawozdań z zakresu zamówień publicznych,
przygotowywanie umów cywilnoprawnych dla osób fizycznych i prawnych zlecanych przez działy merytoryczne i administracyjne MS, w szczególności: sporządzanie treści umów w porozumieniu z radcą prawnym oraz inicjatorami zawarcia danej umowy, zbieranie koniecznych podpisów na umowach, kompletowanie załączników oraz realizacja innych procedur związanych z przygotowaniem umów, monitoring umów, prowadzenie rejestru umów;
sporządzanie zleconych sprawozdań;
prowadzenie zgłoszeń dot. usterek, awarii i czuwanie nad ich usuwaniem;
zastępowanie pracowników działu podczas ich nieobecności;
przestrzeganie przepisów Kodeksu Pracy, BHP i przepisów ppoż. oraz innych przepisów w zakresie wykonywanych zadań;
wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego
Planowany termin zatrudnienia w instytucji: II półrocze 2022
ZAKRES OBOWIĄZKÓW:
1) prowadzenie procedur postępowań o udziale zamówień publicznych zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego i przepisami wewnętrznymi;
2) monitorowanie stanu prawnego przepisów z zakresu zamówień publicznych, finansów publicznych oraz wymogów wewnętrznych;
3) współpraca przy tworzeniu i aktualizacji wewnętrznych procedur Muzeum zgodnych z ustawą PZP;
4) tworzenie i prowadzenie dokumentacji postępowań wymaganych dla danego typu, ich publikacja, nadzorowanie prawidłowego obiegu dokumentacji przetargowej, prawidłowe archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji z przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
5) obsługa i uczestnictwo w pracach komisji przetargowych;
6) ocena merytoryczna projektów umów i aneksów w zakresie zamówień publicznych;
7) weryfikowanie wniosków komórek organizacyjnych o przeprowadzenie ostępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
8) prowadzenie niezbędnych rejestrów z zakresu zamówień publicznych;
9) przygotowywanie projektów stanowisk w postepowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą;
10) przygotowywanie dokumentacji oraz opracowywanie projektów wyjaśnień na potrzeby postępowania kontrolnego i audytowego z zakresu postepowań z zamówieniach publicznych;
11) udzielanie wyjaśnień pracownikom i jednostkom wewnętrznym w zakresie stosowania przepisów ustawy PZP oraz procedur wewnętrznych prowadzenia postępowań w zakresie zamówień publicznych;
12) sporządzanie planu zamówień publicznych na podstawie zgłoszonych potrzeb komórek organizacyjnych, stanu realizacji zawartych umów i bieżących informacji dotyczących realizacji zamówień publicznych, sporządzanie sprawozdań z zakresu zamówień publicznych,
13) przygotowywanie umów cywilnoprawnych dla osób fizycznych i prawnych zlecanych przez działy merytoryczne i administracyjne MS, w szczególności: sporządzanie treści umów w porozumieniu z radcą prawnym oraz inicjatorami zawarcia danej umowy, zbieranie koniecznych podpisów na umowach, kompletowanie załączników oraz realizacja innych procedur związanych z przygotowaniem umów, monitoring umów, prowadzenie rejestru umów;
14) sporządzanie zleconych sprawozdań;
15) prowadzenie zgłoszeń dot. usterek, awarii i czuwanie nad ich usuwaniem;
16) zastępowanie pracowników działu podczas ich nieobecności;
17) przestrzeganie przepisów Kodeksu Pracy, BHP i przepisów ppoż. oraz innych przepisów w zakresie wykonywanych zadań;
18) wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego
Muzeum Sztuki w Łodzi ogłasza nabór na stanowisko:
pracownik Działu Księgowości
INFORMACJE OGÓLNE
Nazwa firmy/ instytucji: Muzeum Sztuki w Łodzi
Miasto wykonywania pracy: Łódź
Miejsce pracy: Muzeum Sztuki w Łodzi / Dział Księgowości
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Wynagrodzenie zasadnicze brutto: 3 200-4 000 PLN (kwota wynagrodzenia zasadniczego ustalana; indywidualnie po przeanalizowaniu osiągnięć zawodowych kandydata/kandydatki; wynagrodzenie miesięczne brutto będzie ponadto zawierać dodatki płacowe przewidziane przepisami wewnętrznymi instytucji;
Termin składania aplikacji: do odwołania
Planowany termin zatrudnienia w instytucji: II półrocze 2022
Obowiązki:
1. Kontrola formalno-rachunkowa dokumentów księgowych;
2. Wprowadzanie dokumentów księgowych (dokumenty sprzedaży, zakupu) do systemu finansowo-księgowego oraz przygotowywanie rejestrów VAT;
3. Przygotowywanie oraz wprowadzenie do systemu przelewów bankowych oraz prowadzenie kasy głównej;
4. Prowadzenie ewidencji magazynowej;
5. Rozliczanie delegacji oraz ZFŚS;
6. Bieżący monitoring rozrachunków, uzgadnianie rozrachunków z kontrahentami;
7. Analiza kont (w zakresie powierzonych obowiązków);
8. Uczestnictwo w procesie zamknięcia miesiąca;
9. Udział w rozliczaniu projektów, grantów i dotacji celowych oraz w przygotowaniu koniecznej sprawozdawczości;
10. Wsparcie przy sporządzaniu deklaracji/sprawozdań (na potrzeby US, GUS oraz innych instytucji zewnętrznych);
11. Współudział w sporządzaniu sprawozdań zewnętrznych, opracowywaniu planów finansowych oraz innych sprawozdań i zestawień analitycznych na potrzeby wewnętrzne jednostki;
12. Uczestnictwo w procesie zamknięcia roku (w tym sporządzanie wymaganych załączników w zakresie powierzonych obowiązków) oraz współpraca z Biegłym rewidentem przy badaniu rocznego sprawozdania finansowego;
13. Udzielanie wyjaśnień działom merytorycznym w obszarze powierzonych obowiązków służbowych;
14. Zastępstwo pozostałych pracowników Działu Księgowości w zakresie uzgodnionym z Głównym Księgowym
1. Pilnowanie zbiorów muzealnych i majątku Muzeum przydzielonego na salach wystawowych, w szczególności pilnowanie przed kradzieżą lub niszczeniem eksponatów w ścisłej współpracy z ochroną muzeum;
2. Sprawdzanie biletów wstępu;
3. Przestrzeganie zasad zwiedzania przez gości Muzeum;
4. Zwracanie uwagi na właściwe warunki zabezpieczenia eksponatów i urządzeń w ścisłej współpracy z ochroną muzeum;
5. Udział przy montażu i demontażu wystaw;
6. Utrzymywanie powierzonego rejonu ekspozycji w stanie czystości i porządku;
7. Obsługa punktu informacyjnego - udzielanie zwiedzającym informacji dotyczących zasad zwiedzania oraz ekspozycji;
8. Obsługa szatni Muzeum;
9. Po przeszkoleniu:
a) Prowadzenie kasy biletowej Muzeum (obsługa kasy fiskalnej, programu sprzedażowego i terminala płatniczego)
b) Obsługa punktu sprzedaży z pamiątkami oraz publikacjami MS (sprzedaż oferowanych produktów, obsługa zwiedzających);
c) Obsługa magazynu sklepu (zamówienia towaru, przyjmowanie towaru na magazyn, kontrole stanu magazynu);
d) Wystawianie zgodnie z obowiązującymi przepisami faktur VAT i rachunków;
10. Wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonych
1. Wykonywanie bieżących przeglądów i konserwacji instalacji i sieci elektrycznych, rozdzielni, tablic bezpiecznikowych, napraw sprzętu oraz nadzór nad urządzeniami elektroenergetycznymi zapewniający prawidłową i bezpieczną eksploatację
2. Wykonywanie i demontowanie instalacji elektrycznych w obiektach Muzeum, w tym oświetlenie i montaż urządzeń multimedialnych oraz nagłaśniających
3. Dokonywanie zamówień materiałowych
4. Prowadzenie aktualnej dokumentacji opisów tablic rozdzielczych
5. Nadzorowanie nad brygadami firm zewnętrznych, udział w odbiorach robót
6. Inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do poprawienia stanu istniejącej instalacji elektrycznej Muzeum
7. Wykonywanie pomiarów elektrycznych instalacji elektrycznych i odgromowych
8. Montaż/demontaż wystaw stałych, czasowych i innych w szczególności wieszanie obrazów, grafik i rysunków, montowanie dzieł przestrzennych, ustawianie rzeźb oraz ich przenoszenie, montowanie zasłon, ekranów, parawanów, podestów i innych elementów wystroju ekspozycyjnego
9. Pakowanie dzieł sztuki przeznaczonych do wysyłki poza siedzibę Muzeum
10. Przenoszenie ruchomości, w tym również wyposażenia pomieszczeń, dzieł sztuki w obrębie obiektów muzealnych
11. Porządkowanie pomieszczeń muzealnych w szczególności przez usuwanie zbędnych przedmiotów, ruchomości, materiałów, bądź odpadów i złomu
12. Wykonywanie remontów i konserwacji
13. Serwisowanie instalacji wentylacyjnych oraz klimatyzacyjnych (od wymiany filtrów, czyszczenia urządzeń do diagnozowania usterek automatyki, wymiany elektroniki, siłowników itp.)
14. Zaawansowane prace i konfiguracje automatyki
15. Czytanie rysunków technicznych
16. Zastępowanie pracowników działu podczas ich nieobecności
17. Ścisłe przestrzeganie zapisów systemu zarządzania procesowego oraz przepisów z zakresu kontroli zarządczej
Realizacja zadań w zakresie prac wystawienniczych zleconych przez Dyrektora
Prowadzenie korespondencji dotyczącej wystawy (z wyjątkiem kwerend i protokołów wypożyczeń), w tym pozyskiwanie zgód na wypożyczenia dzieł;
Zlecanie, koordynacja i realizacja umów o organizacji wystawy – w porozumieniu z Dyrektorem, kuratorem i wszelkimi osobami zaangażowanymi przy organizacji danej wystawy;
Realizacja i koordynacja innych procedur związanych z organizacją wystawy;
Redakcja i / lub opracowywanie tekstów i dokumentacji potrzebnych na rzecz realizowanego projektu;
Realizacja innych czynności w zakresie wystawiennictwa zleconych przez Dyrektora
Realizacja zadań w zakresie obsługi asystenckiej, w tym w szczególności:
Prowadzenie korespondencji zleconej przez Dyrektora;
Opracowywanie bieżących materiałów zleconych przez Dyrektora;
Organizacja wyjazdów służbowych Dyrektora;
Realizacja spraw związanych z Radą Muzeum;
Prowadzenie kalendarza spotkań Dyrektora oraz kierowanie ruchem interesantów przewidzianych do spotkania z Dyrektorem;
Tłumaczenie dokumentów Dyrektora;
Przygotowywanie pism, dokumentów oraz tekstów dla Dyrektora;
Przyjmowanie i łączenie rozmów telefonicznych,
Sporządzanie sprawozdań z działalności Dyrektora i Muzeum;
Sporządzanie planów działalności Muzeum dla Organizatorów;
Sporządzanie wniosku o nagrodę roczną Dyrektora;
Obsługa muzealnej skrzynki pocztowej oraz systemu epuap;
Sporządzanie sprawozdawczości dla Organizatorów;
Wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora i Zastępców