Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Podejmowanie działań organizacyjnych i interwencyjnych w przypadkach nieregularności w celu zapewnienia możliwie najwyższych standardów obsługi pasażerów i bagażu;
Kontrola realizacji i stosowania przez agenta handlingowego obowiązujących standardów w zakresie obsługi reklamacji bagażowych oraz wykonywania dyspozycji w ramach obsługi reklamacyjnej pasażera i bagażu na siatce połączeń;
Stałe monitorowanie, dokonywanie transakcji i kontrola prowadzonych transakcji systemowych;
Działalność koordynacyjno-interwencyjna i współpraca z biurami na świecie, przedstawicielstwami linii lotniczych oraz instytucjami uczestniczącymi w obsłudze bagażu reklamowanego;
Ustalanie, podejmowanie decyzji i dyspozycje dot. transportu lotniczego i naziemnego bagaży opóźnionych;
Prowadzenie projektów związanych z nowymi rozwiązaniami w zakresie systemu WorldTracer, Star Baggage Hub;
Sporządzanie raportów okresowych, analiza pod kątem realizacji umów przez agentów handlingowych na całej siatce połączeń;
Ewidencja dokumentów księgowych krajowych i zagranicznych, w tym m.in. faktur zakupu, rezerw, RMK czynnych, wyciągów bankowych, protokołów inwentaryzacji
Uzgadnianie przydzielonych kont księgi głównej
Analiza i uzgadnianie rozrachunków z dostawcami (w tym uzgadnianie sald)
Przygotowywanie sprawozdań do GUS i NBP
Udział w przygotowaniu sprawozdania finansowego
Udział w projektach wewnętrznych mających wpływ na procesy księgowe
Badanie i zrozumienie potrzeb klienta poprzez stawianie hipotez, badania i ścisłą współpracę z interesariuszami, poprawiające użyteczność i wartość biznesową produktu
Analiza potrzeb biznesowych i przekształcanie wysokopoziomowych wymagań na solidne specyfikacje funkcjonalne
Dostarczanie nowych elementów projektu poprzez bezpośrednią współpracę z interesariuszami, zespołami deweloperskimi, analitykami danych, UX designerami, badaczami oraz Product Ownerami
Praca w metodykach zwinnych
Udział w budowie roadmapy produktu
Tworzenie specyfikacji wymagań, kryteriów akceptacji i user stories dla programistów
Zarządzanie backlogiem produktu
Monitorowanie postępów zespołów programistycznych zgodnie z metodyką zwinną, wsparcie ceremonii sprintów
Analiza kluczowych wskaźników skuteczności produktu
Integracja interfejsów API z zewnętrznymi systemami dystrybucji
Rozwój nowych i optymalizacja istniejących interfejsów API
Testowanie interfejsów API w celu identyfikacji i naprawy błędów oraz debugowanie: przy pomocy SOAP UI i POSTMAN
Przygotowywanie procesów integracji i rozwoju interfejsów API, tworząc jasne i szczegółowe dokumentacje techniczne, które mogą być używane przez inne zespoły i w przyszłych projektach
Współpraca między działowa, w tym z zespołem IT, działem marketingu i operacji, aby zrozumieć ich potrzeby i wdrażać rozwiązania technologiczne, które spełniają te wymagania
Analiza i rozwiązywanie problemów technicznych oraz wymagań biznesowych, a następnie przełożenie je na konkretne techniczne rozwiązania
Rozwój zawodowy i śledzenie aktualnych trendów w technologiach lotniczych oraz systemach dystrybucji i rezerwacji, aby ciągle rozwijać swoje umiejętności i wiedzę w tej szybko zmieniającej się branży
Uczestniczenie w przygotowywaniu budżetu zatrudnienia, kosztów osobowych oraz monitoring jego wykorzystania
Współtworzenie założeń do rocznego procesu przeglądu wynagrodzeń, realizacja i monitoring procesu awansów w firmie oraz nadzorowanie realizacji budżetu podwyżkowego zgodnie z założeniami
Nadzór nad systemami premiowymi w firmie (monitoring, rozliczanie celów, naliczanie premii)
Przygotowywanie raportów i analiz dotyczących obszaru HR. Wdrażanie nowych narzędzi raportowania w obszarze HR. Automatyzacja procesów raportowych
Uczestnictwo w projektach związanych z wynagrodzeniami i benefitami
Przygotowywanie rezerw płacowych
Monitorowanie bazy danych urlopów pracowników zatrudnionych zagranicą
Weryfikowanie rachunków-zwrotów dla pracowników zatrudnionych zagranicą
Tworzenie wielowymiarowych modeli i analiz finansowych z zakresu rentowności, płynności, efektywności oraz potencjalnych kierunków rozwoju
Przygotowanie i automatyzacja raportów finansowych i zarządczych wraz z komentarzem dotyczącym przyczyn i skutków odchyleń oraz sporządzanie okresowych raportów prezentujących sytuację finansową spółki
Tworzenie we współpracy z obszarami biznesowymi operacyjnych i strategicznych business case’ów omawianych na poziomie Zarządu wraz z rekomendacjami
Udział w przygotowaniu jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych
Identyfikację obszarów spółki wymagających zwiększenia efektywności finansowej i operacyjnej wraz z rekomendacjami
Przetwarzanie danych biznesowych z różnych systemów informatycznych
Sporządzanie innych raportów i analiz na polecenie Zarządu i CFO
Tworzenie wielowymiarowych modeli i analiz finansowych z zakresu rentowności, płynności, efektywności oraz potencjalnych kierunków rozwoju
Przygotowanie i automatyzacja raportów finansowych i zarządczych wraz z komentarzem dotyczącym przyczyn i skutków odchyleń oraz sporządzanie okresowych raportów prezentujących sytuację finansową spółki
Tworzenie we współpracy z obszarami biznesowymi operacyjnych i strategicznych business case’ów omawianych na poziomie Zarządu wraz z rekomendacjami
Udział w przygotowaniu jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych
Identyfikację obszarów spółki wymagających zwiększenia efektywności finansowej i operacyjnej wraz z rekomendacjami
Przetwarzanie danych biznesowych z różnych systemów informatycznych
Sporządzanie innych raportów i analiz na polecenie Zarządu i CFO
Dzienna weryfikacja salda środków pieniężnych, analiza pozycji walutowej, zlecanie zakupu walut, dysponowanie środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunkach
Lokowanie nadwyżek środków pieniężnych
Udział w procesie płatności, w tym weryfikacja propozycji płatności; blokowanie/odblokowywanie kontrahentów do płatności; sporządzanie raportu płatności
Sporządzanie prognozy płynności krótkoterminowej: dzienne zasilanie modelu danymi z systemu finansowo-księgowego, aktualizacja plików bazowych, bieżąca weryfikacja poprawności danych, analiza wyników, raportowanie zarządcze
Wykonywanie analiz i prowadzenie procesów ewaluacji ekonomicznej floty samolotów oraz wariantów ich rozwoju
Tworzenie nowych i rozbudowywanie obecnych zaawansowanych modeli finansowych dotyczących samolotów oraz przygotowywanie analiz biznes case związanych ze strategią floty, a także formami finansowania samolotów dla LOT
Wspieranie analityczne procesów budowania i wdrożenia strategii oraz planów rozwoju floty samolotów LOT
Udział w procesie budżetowania i przygotowania prognoz finansowych
Planowanie, prowadzenie, uczestniczenie w projektach dotyczących wdrożenia przyszłych samolotów do floty LOT
Współpraca z kontrahentami zewnętrznymi w realizacji projektów i w zakresie innych zadań Biura Floty
Analizowanie kosztów pozyskania, wdrożenia i operowania danym rodzajem samolotu, w tym danych dotyczących zużycia paliwa, osiągów obecnych lub przyszłych samolotów LOT
Analizowanie informacji rynkowych, standardów (Maintenance planning document) i kosztów związanych z obsługą techniczną samolotów, w zakresie wymaganym zadaniami Biura Floty
Współpraca z obszarami: finansowym, operacyjnym, technicznym, planowania siatki LOT w zakresie dotyczącym tworzenia i realizacji planów floty samolotów LOT
Udział oraz reprezentowanie LOT w konferencjach i seminariach zagranicznych dotyczących rynku lotniczego
Monitoring, analiza i przygotowywanie rekomendacji działań Spółki w zakresie spraw regulacyjnych dotyczących lotnictwa;
Współpraca z wewnętrznymi ekspertami w zakresie przygotowania stanowiska PLL LOT S.A. do dyskusji o charakterze regulacyjnym z instytucjami w Polsce i w Unii Europejskiej
Współpraca z organami administracji publicznej i instytucjami w tym m.in. z ULC, MI, MAP; KE;
Współpraca z organizacjami branżowymi z sektora lotniczego tym m.in. IATA, AIRE, ECAC, ICAO;
Aktywny lobbing/rzecznictwo interesów Spółki w zakresie kluczowych spraw regulacyjnych,
Koordynacja uczestnictwa Spółki w wybranych organizacjach i stowarzyszeniach branżowych;
Budowanie i utrzymywanie relacji z otoczeniem regulacyjnym w Polsce i Unii Europejskiej;
Prowadzenie spraw związanych z umowami o komunikacji lotniczej, stanowiącymi podstawę regulacyjną działalności przewozowej PLL LOT S.A. (mi.in. wnioski o upoważnienie i wyznaczenie, wnioski o wprowadzenie zmian w umowach międzynarodowych, przygotowanie materiałów do prowadzenia rozmów konsultacyjnych)
Pozyskiwanie zgód obcych władz lotniczych na nowe połączenia i nowe sezony rozkładowe
Analiza rynku i monitorowanie działań konkurencji
Współpraca z pozostałymi obszarami handlowymi Spółki w zakresie kompetencji Działu
zapewnienie prawidłowego obiegu korespondencji zarówno wewnątrz firmy jak i na zewnątrz, w tym prowadzenie elektronicznego dziennika korespondencji, obsługa ePUAP
prowadzenie teczek personalnych
nadzór nad szkoleniami, aktualizacja szkoleń w systemie OLYMPUS
organizacja szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych, w tym koordynacja podpisania umów
wprowadzanie do systemu SAP harmonogramu pracy pracowników obszaru
potwierdzanie faktur w systemie SAP, weryfikowanie poprawności faktur z umowami/zamówieniami
Zapewnienie sprawnego procesu dostawy części lotniczych oraz usług transportowych w sytuacji AOG
Zakup nowych lub używanych części i komponentów w celu terminowego usprawniania usterek krótko lub długo terminowych
Nadzorowanie terminowości realizacji zamówionych części oraz informowanie o statusie dostawy zaangażowane sekcje w ramach biura Techniki między innymi dział MCC
Reagowanie w sytuacjach zagrażających utrzymanie ciągłej zdatności do lotu samolotów PLL LOT, tzw. AOG RISK kiedy brak wskazanych części spowoduje uziemienie samolotu
W sytuacjach AOG, ścisła współpraca z MCC oraz inżynierami operacyjnymi w celu jak najszybszego usprawnienia sytuacji AOG
Koordynacja i monitorowanie przesyłek kapitańskich (NOTOC) na pokładach PLL LOT
Wspieranie procesów finansowo-księgowych w zakresie dostarczania faktur, organizowania przedpłat, udzielania wyjaśnień przy rozbieżnościach fakturowych
Wycena RFQ oraz koordynacja procesu sprzedaży części lotniczych w sytuacji AOG (Globalne linie lotnicze oraz wybrane MRO)
Aktywne poszukiwanie nowych dostawców, rozwijanie relacji z obecnymi dostawcami oraz zapewnienie optymalizacji prowadzonych przez siebie zakupów
SIATKA POŁĄCZEŃ - odpowiadaj za tworzenie rozkładów lotów, a także poznaj etapy powstawania oferty czarterowej
MARKETING - zarządzaj działaniami reklamowymi i kształtuj politykę marki
IT - pracuj z najnowocześniejszymi technologiami i bierz udział w budowaniu, rozwijaniu i utrzymywaniu procesów w każdym z obszarów firmy
TECHNIKA - poznaj tajniki zarządzania ciągłą zdatnością do lotu i codziennie bierz udział w eksploatacji i rozwoju największej floty samolotów pasażerskich w kraju
OPERACJE NAZIEMNE – zgłębiaj zasady bezpieczeństwa naszych operacji oraz zadbaj o kontraktowanie, rozliczanie i jakość obsługi naziemnej
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - poznaj miękki HR od podszewki i rekrutuj z nami najlepszych
ROZWÓJ PRODUKTU I CUSTOMER EXPERIENCE - poznaj proces tworzenia standardów obsługi pasażera i rozwoju oferty pokładowej
KONTROLING - weź udział we współtworzeniu budżetów, strategii oraz planów długoterminowych i zobacz, jak funkcjonuje kontroling finansowy
ZAKUPY - poznaj proces budowania i zarządzania relacjami z dostawcami oraz dowiedz się, jak wyglądają procesy zakupowe w linii lotniczej
FINANSE - naucz się koordynować obsługę księgową i podatkową w Polsce i za granicą
AUDYT LOTNICZY – poznaj przepisy i wymagania lotnicze dla operatora, bierz udział w realizacji audytów wewnętrznych i codziennym monitorowaniu zgodności
Koordynator Operacyjny ds. Zarządzania Procesem Przepływów Pasażerskich
Komitetu Obrony Robotników 43, Włochy, Warszawa
Wygasła: 06.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
kontrakt B2B
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Prowadzenie nadzoru i zarządzanie ruchem pasażerskim, transferowym oraz czarterowym na siatce połączeń PLL LOT
Zarządzanie nieregularnościami w przewozach pasażerskich na całej siatce połączeń PLL LOT, zapobieganie i minimalizowanie zakłóceń w przewozach, podejmowanie decyzji dotyczących świadczeń dla pasażerów z rejsów zakłóconych
Zarządzanie informacją dotyczącą ruchu pasażerskiego i transferowego na siatce połączeń PLL LOT, zapewnienie przepływu informacji o ruchu pasażerskim i transferowym
Współpraca z przedstawicielami PLL LOT w kraju i za granicą, agentami, biurami podróży oraz innymi służbami zaangażowanymi w obsługę ruchu pasażerskiego
Zarządzanie informacjami w systemach operacyjnych
Współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi w procesie przepływu informacji
Analiza popytu (predykcja i planowanie) na przydzielonym portfolio tras z siatki PLL LOT – dynamiczne zarządzanie połączeniami w celu osiągnięcia maksymalnego przychodu z każdego rejsu
Współpraca z działami Pricingu, SPA i Interline, Revenue Performance, Siatki Połączeń, E-commerce oraz Sprzedaży – wspólne definiowanie strategii dalszego rozwoju połączeń
Ciągłe analizowanie raportów, obserwacja działań konkurencji i podejmowanie decyzji pozwalających na osiągnięcie celów budżetowych
Zarządzanie dostępnością klas rezerwacyjnych oraz prowadzenie predykcji za pomocą systemu Revenue Management
Koordynowanie działań w obrębie Pionu Handlowego – prezentacja wyników i planowanie dalszych działań
Obserwacja wydarzeń wpływających na popyt na podróże i dynamiczne dopasowywanie własnych strategii
Analiza wydajności strony internetowej przy użyciu takich narzędzi jak Lighthouse, Web Vitals i DevTools w celu identyfikacji obszarów wymagających optymalizacji;
Projektowanie i wdrażanie strategii optymalizacji frontendowej, w tym optymalizacji zasobów, kompresji plików, buforowania przeglądarki i renderowania asynchronicznego;
Optymalizowanie kodu źródłowego zgodnie z najlepszymi praktykami Angulara oraz zasadami efektywnego programowania;
Monitorowanie i pomiar wydajności witryny, tworzenie raportów oraz rekomendowanie działań poprawiających wydajność;
Współpraca z zespołem developerskim w celu wdrażania zmian mających na celu poprawę wydajności strony;
Testowanie nowych rozwiązań, narzędzi i technologii;
Tworzenie i prezentacja raportów dotyczących optymalizacji serwisu
Przygotowanie operacyjnych planów lotów dla operacji lotniczych Short Haul zgodnie z obowiązującymi wewnętrznymi i międzynarodowymi przepisami lotniczymi (opcjonalnie Long Haul, w tym ETOPS)
Bieżące optymalizowanie tras i operacyjnych planów lotów
Analizowanie danych osiągowych oraz ograniczeń i warunków operacyjnych pod kątem wykonalności rejsów
Zapewnienie załogom lotniczym przed lotem bieżącej informacji operacyjnej w zakresie przebiegu lotu, warunków meteorologicznych, ograniczeń ruchowych, które mogą mieć wpływ na realizację zaplanowanej operacji lotniczej
Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Centrum Operacyjnego w zakresie realizacji rejsów
Specjalista ds. analiz danych oraz rozliczania czasu pracy
Komitetu Obrony Robotników 43, Włochy, Warszawa
Wygasła: 27.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy pracowników w systemie kadrowo-płacowym;
Koordynacja ewidencji czasu pracy z jednostek organizacyjnych w ramach pełnej roli operatora czasu pracy;
Uzgadnianie sald urlopowych pracowników, godzin nadliczbowych oraz przesyłanie informacji do menedżerów o ilości powstałych nadgodzin i rozbieżności wynikających z czasu pracy;
Archiwizacja dokumentacji z zakresu czasu pracy;
Tworzenie dokumentów na potrzeby prawidłowego rozliczania czasu pracy;
Monitorowanie i wprowadzanie zmian do obowiązujących zasad czasu pracy w ślad za zmianą przepisów;
Zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa pracy dotyczącymi czasu pracy;
Organizowanie szkoleń dla pracowników i kadry zarządzającej w zakresie korzystania z systemów ewidencji czasu pracy oraz zasad i regulacji dotyczących czasu pracy;
Rozliczanie pracy zdalnej;
Prace analityczne oraz raportowanie w zakresie czasu pracy;
Tworzenie i wdrażanie strategii rozwoju oraz bieżące zarządzanie powierzonymi kategoriami dodatkowych przychodów LOT na platformie SHOPANDMORE.lot.com (produkty Duty Free, kosmetyki, akcesoria, gadżety i inne). W tym:
Bieżące wsparcie w budowie i zarządzaniu siecią sprzedaży internetowej nastawionej na wynik
Tworzenie i realizacja planów zakupowych, budżetów sprzedażowych;
Zarządzanie powierzoną ofertą, cenami, marżami;
Raportowanie i analizy - sprzedażowe, asortymentowe, cenowe, konkurencji;
Bieżąca współpraca z klientami wewnętrznymi (m.in. zespołami Produktu, Logistyki, Zakupów) oraz dostawcami;
Pozyskiwanie nowych dostawców i asortymentu
Sprzedaż powierzchni reklamowych
Optymalizacja procesów sprzedażowych pod kątem audytowym
Koordynacja obsługi technicznej w trybie operacyjnym w celu uzyskania jak najwyższej punktualności i regularności połączeń lotniczych przy spełnieniu wszystkich przepisów oraz norm bezpieczeństwa
Przyjmowanie zgłoszeń o problemach technicznych od załóg lotniczych i przekazywanie ich do określonych organizacji obsługowych
Koordynacja obsługi uziemionych samolotów, także w obcych portach, celem ich najszybszego powrotu do służby
Zarządzanie odroczonymi usterkami technicznymi wg MEL, AMM itp
Uzupełnianie systemów komputerowych oraz generowanie raportów zmianowych
Ciągły nadzór nad samolotami poprzez analizę danych telemetrycznych
Udział w spotkaniach/konferencjach telefonicznych, których celem jest ustalenie planów pracy
Koordynacja personelu Planowania Krótkoterminowego oraz AOG Desk w ramach Działu Koordynacji Obsługi Technicznej
Zbieranie informacji niezawodnościowych w ramach CAMO
Analizowanie przekroczeń w operacjach lotniczych
Zarządzanie przesyłkami technicznymi
Reprezentowanie operatora lotniczego podczas inspekcji statków powietrznych
Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi PLL LOT w zakresie opracowywania i wdrażania procedur oraz rozwiązań informatycznych mających na celu usprawnienie procesów operacyjnych
Dbanie o właściwe przechowywanie dokumentów technicznych (zarówno w wersji papierowej, jak i w zapisie elektronicznym) zgodnie z przyjętymi procedurami
Przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wykonania certyfikatu przeglądu zdatności do lotu (ARC)
Zapewnianie odpowiednich standardów technicznych i jakościowych wykonywanych zadań zgodnie z wymaganiami Organizacji Zarządzania Ciągłą Zdatnością (CAMO)
Archiwizowanie sporządzonych kart czynności, książek technicznych i notatek serwisowych
Redagowanie zapisów obsługowych oraz administrowanie danymi zawartymi w systemie CAMO IT
Prowadzenie codziennych analiz dziennika technicznego dla wszystkich wykonanych lotów
Sprawdzanie danych dotyczących błędów i braków w zestawieniu zapisów technicznych oraz inicjowanie działań korygujących
Zarządzanie zapisami dyrektyw zdatności do lotu
Bieżąca aktualizacja statusów dotyczących samolotu po zakończeniu obsługi
Gromadzenie informacji potrzebnych do analizy niezawodności we współpracy z innymi biurami
Badanie i zrozumienie potrzeb klienta poprzez stawianie hipotez, badania i ścisłą współpracę z interesariuszami, poprawiające użyteczność i wartość biznesową produktu
Analiza potrzeb biznesowych i przekształcanie wysokopoziomowych wymagań na solidne specyfikacje funkcjonalne
Dostarczanie nowych elementów projektu poprzez bezpośrednią współpracę z interesariuszami, zespołami deweloperskimi, analitykami danych, UX designerami, badaczami oraz Product Ownerami
Praca w metodykach zwinnych
Udział w budowie roadmapy produktu
Tworzenie specyfikacji wymagań, kryteriów akceptacji i user stories dla programistów
Zarządzanie backlogiem produktu
Monitorowanie postępów zespołów programistycznych zgodnie z metodyką zwinną, wsparcie ceremonii sprintów
Analiza kluczowych wskaźników skuteczności produktu
Ewidencja dokumentów księgowych krajowych i zagranicznych, w tym m.in. faktur zakupu, rezerw, RMK czynnych, wyciągów bankowych, protokołów inwentaryzacji
Uzgadnianie przydzielonych kont księgi głównej
Analiza i uzgadnianie rozrachunków z dostawcami (w tym uzgadnianie sald)
Przygotowywanie sprawozdań do GUS i NBP
Udział w przygotowaniu sprawozdania finansowego
Udział w projektach wewnętrznych mających wpływ na procesy księgowe
Odpowiedzialność za kompleksowy proces organizacyjny eventu (planowanie, współpraca z klientem wewnętrznym, selekcja lokalizacji, współpraca i negocjacja warunków z dostawcami i partnerami),
Odpowiedzialność za zamawianie i produkcję materiałów BTL,
Monitorowanie budżetu, planowanie kosztorysów, prowadzenie rozliczeń i opracowywanie raportów,
Uczestniczenie w przygotowywaniu budżetu zatrudnienia, kosztów osobowych oraz monitoring jego wykorzystania
Współtworzenie założeń do rocznego procesu przeglądu wynagrodzeń, realizacja i monitoring procesu awansów w firmie oraz nadzorowanie realizacji budżetu podwyżkowego zgodnie z założeniami
Nadzór nad systemami premiowymi w firmie (monitoring, rozliczanie celów, naliczanie premii)
Przygotowywanie raportów i analiz dotyczących obszaru HR. Wdrażanie nowych narzędzi raportowania w obszarze HR. Automatyzacja procesów raportowych
Uczestnictwo w projektach związanych z wynagrodzeniami i benefitami
Przygotowywanie rezerw płacowych
Monitorowanie bazy danych urlopów pracowników zatrudnionych zagranicą
Weryfikowanie rachunków-zwrotów dla pracowników zatrudnionych zagranicą
Budowa narzędzi umożliwiających wczesną identyfikacje anomalii w różnych dziedzinach działalności handlowej firmy np. sprzedaż, płatności
Tworzenie zaawansowanych modeli uczenia maszynowego do przewidywania trendów rynkowych, zachowań klientów, rekomendacji produktów i innych aspektów e-commerce
Monitorowanie wydajności wdrożonych modeli ML i ich optymalizacja na podstawie uzyskanych wyników oraz zmieniających się warunków rynkowych
Przeprowadzanie testów modeli uczenia maszynowego, weryfikacja ich skuteczności i dokonywanie niezbędnych dostosowań
Utrzymywanie wysokiego poziomu wiedzy na temat najnowszych trendów i osiągnięć w dziedzinie uczenia maszynowego oraz szkolenie innych członków zespołu w tej dziedzinie
Tworzenie wielowymiarowych modeli i analiz finansowych z zakresu rentowności, płynności, efektywności oraz potencjalnych kierunków rozwoju
Przygotowanie i automatyzacja raportów finansowych i zarządczych wraz z komentarzem dotyczącym przyczyn i skutków odchyleń oraz sporządzanie okresowych raportów prezentujących sytuację finansową spółki
Tworzenie we współpracy z obszarami biznesowymi operacyjnych i strategicznych business case’ów omawianych na poziomie Zarządu wraz z rekomendacjami
Udział w przygotowaniu jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych
Identyfikację obszarów spółki wymagających zwiększenia efektywności finansowej i operacyjnej wraz z rekomendacjami
Przetwarzanie danych biznesowych z różnych systemów informatycznych
Sporządzanie innych raportów i analiz na polecenie Zarządu i CFO
Tworzenie wielowymiarowych modeli i analiz finansowych z zakresu rentowności, płynności, efektywności oraz potencjalnych kierunków rozwoju
Przygotowanie i automatyzacja raportów finansowych i zarządczych wraz z komentarzem dotyczącym przyczyn i skutków odchyleń oraz sporządzanie okresowych raportów prezentujących sytuację finansową spółki
Tworzenie we współpracy z obszarami biznesowymi operacyjnych i strategicznych business case’ów omawianych na poziomie Zarządu wraz z rekomendacjami
Udział w przygotowaniu jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych
Identyfikację obszarów spółki wymagających zwiększenia efektywności finansowej i operacyjnej wraz z rekomendacjami
Przetwarzanie danych biznesowych z różnych systemów informatycznych
Sporządzanie innych raportów i analiz na polecenie Zarządu i CFO
Udział w ustanawianiu, wdrażaniu i aktualizowaniu standardów technicznego utrzymania floty PLL LOT S.A. zgodnych z obowiązującymi przepisami lotniczymi, wewnętrznymi potrzebami oraz wymaganiami określonymi w umowach handlowych
Zarządzanie ciągłą zdatnością samolotów do lotu
Planowanie, zamawianie i nadzorowanie obsługi technicznej samolotów i ich wyposażenia
Analizowanie niezawodności floty i podzespołów, celem wdrażania akcji korygujących
Zapewnienie dostępności części i materiałów lotniczych niezbędnych do utrzymania wymaganego poziomu niezawodności samolotów oraz wymaganego poziomu ich estetyki
Przygotowywanie zapisów oraz konfiguracji samolotów do zwrotów dla leasingodawcy
Sprawowanie nadzoru nad systemami organizacyjno-technicznymi oraz informatycznymi gwarantującymi prawidłowość i ciągłość technicznego utrzymania floty PLL LOT S.A
Udział w audytach jakości w obszarze zarządzania ciągłą zdatnością do lotu obejmujący obecność podczas audytów oraz udział w planowaniu i wdrażaniu działań korygujących
Planowanie, monitorowanie i optymalizowanie kosztów technicznego utrzymania floty PLL LOT S.A, w tym w szczególności kosztów jej obsługi technicznej oraz kosztów zapewnienia dostępności niezbędnych materiałów i części lotniczych
Współpraca z jednostkami organizacyjnymi PLL LOT S.A. w zakresie powiązanym z zagadnieniami dotyczącymi technicznego utrzymania floty
Na stanowisku operacyjnym w LOT REVENUE MANAGEMENT będziesz podejmować decyzje takie jak podmiany samolotów, anulacje czy będziesz zarządzać procesem overbookingu
Na co dzień będziesz zajmować się przesadzaniem pasażerów w przypadku zaburzeń funkcjonowania siatki połączeń, wprowadzaniem zmian rozkładowych (nowe połączenia) na całej siatce LOT w obszarze Inventory
Dodatkowo będziesz współpracować z sekcją nieregularności przy obsłudze pasażerów z anulowanych rejsów
Podejmowane decyzje mają wpływ na komfort i bezproblemowe doświadczenie podróży przez pasażera PLL LOT, a ich podjęcie wymaga ciągłej współpracy z Siatką Połączeń oraz Pionem Operacyjnym. Celem działania jest maksymalizacja przychodu przy optymalizacji zaburzeń siatkowych
UWAGA: Dyspozycyjność do pracy w systemie zmianowych również w weekendy i święta
Analiza popytu (predykcja i planowanie) na przydzielonym portfolio tras z siatki PLL LOT – dynamiczne zarządzanie połączeniami w celu osiągnięcia maksymalnego przychodu z każdego rejsu
Współpraca z działami Pricingu, SPA i Interline, Revenue Performance, Siatki Połączeń, E-commerce oraz Sprzedaży – wspólne definiowanie strategii dalszego rozwoju połączeń
Ciągłe analizowanie raportów, obserwacja działań konkurencji i podejmowanie decyzji pozwalających na osiągnięcie celów budżetowych
Zarządzanie dostępnością klas rezerwacyjnych oraz prowadzenie predykcji za pomocą systemu Revenue Management
Koordynowanie działań w obrębie Pionu Handlowego – prezentacja wyników i planowanie dalszych działań
Obserwacja wydarzeń wpływających na popyt na podróże i dynamiczne dopasowywanie własnych strategii
Monitoring, analiza i przygotowywanie rekomendacji działań Spółki w zakresie spraw regulacyjnych dotyczących lotnictwa;
Współpraca z wewnętrznymi ekspertami w zakresie przygotowania stanowiska PLL LOT S.A. do dyskusji o charakterze regulacyjnym z instytucjami w Polsce i w Unii Europejskiej
Współpraca z organami administracji publicznej i instytucjami w tym m.in. z ULC, MI, MAP; KE;
Współpraca z organizacjami branżowymi z sektora lotniczego tym m.in. IATA, AIRE, ECAC, ICAO;
Aktywny lobbing/rzecznictwo interesów Spółki w zakresie kluczowych spraw regulacyjnych,
Koordynacja uczestnictwa Spółki w wybranych organizacjach i stowarzyszeniach branżowych;
Budowanie i utrzymywanie relacji z otoczeniem regulacyjnym w Polsce i Unii Europejskiej;
Prowadzenie spraw związanych z umowami o komunikacji lotniczej, stanowiącymi podstawę regulacyjną działalności przewozowej PLL LOT S.A. (mi.in. wnioski o upoważnienie i wyznaczenie, wnioski o wprowadzenie zmian w umowach międzynarodowych, przygotowanie materiałów do prowadzenia rozmów konsultacyjnych)
Pozyskiwanie zgód obcych władz lotniczych na nowe połączenia i nowe sezony rozkładowe
Analiza rynku i monitorowanie działań konkurencji
Współpraca z pozostałymi obszarami handlowymi Spółki w zakresie kompetencji Działu
Analiza wydajności strony internetowej przy użyciu takich narzędzi jak Lighthouse, Web Vitals i DevTools w celu identyfikacji obszarów wymagających optymalizacji;
Projektowanie i wdrażanie strategii optymalizacji frontendowej, w tym optymalizacji zasobów, kompresji plików, buforowania przeglądarki i renderowania asynchronicznego;
Optymalizowanie kodu źródłowego zgodnie z najlepszymi praktykami Angulara oraz zasadami efektywnego programowania;
Monitorowanie i pomiar wydajności witryny, tworzenie raportów oraz rekomendowanie działań poprawiających wydajność;
Współpraca z zespołem developerskim w celu wdrażania zmian mających na celu poprawę wydajności strony;
Testowanie nowych rozwiązań, narzędzi i technologii;
Tworzenie i prezentacja raportów dotyczących optymalizacji serwisu
Przygotowanie operacyjnych planów lotów dla operacji lotniczych Short Haul zgodnie z obowiązującymi wewnętrznymi i międzynarodowymi przepisami lotniczymi (opcjonalnie Long Haul, w tym ETOPS)
Bieżące optymalizowanie tras i operacyjnych planów lotów
Analizowanie danych osiągowych oraz ograniczeń i warunków operacyjnych pod kątem wykonalności rejsów
Zapewnienie załogom lotniczym przed lotem bieżącej informacji operacyjnej w zakresie przebiegu lotu, warunków meteorologicznych, ograniczeń ruchowych, które mogą mieć wpływ na realizację zaplanowanej operacji lotniczej
Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Centrum Operacyjnego w zakresie realizacji rejsów
Zapewnienie sprawnego procesu dostawy części lotniczych oraz usług transportowych w sytuacji AOG
Zakup nowych lub używanych części i komponentów w celu terminowego usprawniania usterek krótko lub długo terminowych
Nadzorowanie terminowości realizacji zamówionych części oraz informowanie o statusie dostawy zaangażowane sekcje w ramach biura Techniki między innymi dział MCC
Reagowanie w sytuacjach zagrażających utrzymanie ciągłej zdatności do lotu samolotów PLL LOT, tzw. AOG RISK kiedy brak wskazanych części spowoduje uziemienie samolotu
W sytuacjach AOG, ścisła współpraca z MCC oraz inżynierami operacyjnymi w celu jak najszybszego usprawnienia sytuacji AOG
Koordynacja i monitorowanie przesyłek kapitańskich (NOTOC) na pokładach PLL LOT
Wspieranie procesów finansowo-księgowych w zakresie dostarczania faktur, organizowania przedpłat, udzielania wyjaśnień przy rozbieżnościach fakturowych
Wycena RFQ oraz koordynacja procesu sprzedaży części lotniczych w sytuacji AOG (Globalne linie lotnicze oraz wybrane MRO)
Aktywne poszukiwanie nowych dostawców, rozwijanie relacji z obecnymi dostawcami oraz zapewnienie optymalizacji prowadzonych przez siebie zakupów
Zarządzanie obiegiem korespondencji przychodzącej i wychodzącej oraz obiegiem pozostałych dokumentów i materiałów w kancelarii PLL LOT S.A
Skanowanie dokumentów finansowych wraz z obróbką elektroniczną obrazów, dalsza ich archiwizacja i przekazanie do zewnętrznego archiwum
Koordynacja obiegu korespondencji z Cargo, Terminala WAW, LS i innych lokalizacji oraz zarządzanie obiegiem "poczty services" pomiędzy WAW a innymi placówkami
Prowadzenie obsługi administracyjnej w tym dbałość o sprawne funkcjonowanie biur, w szczególności dostarczanie na potrzeby pracownicze: art. biurowych i spożywczych; mebli; usług poligraficznych; usług archiwizacji lub utylizacji dokumentów itp
Gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji kancelaryjnej
Przestrzeganie, nadzór i aktualizacja nad obowiązującymi procedurami dotyczącymi systemu kancelaryjnego
Przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych w PLL LOT zgodnie z wewnętrznymi regulacjami spółki oraz corocznym planem inwentaryzacyjnym
Udział w ustanawianiu, wdrażaniu i aktualizowaniu standardów technicznego utrzymania floty PLL LOT S.A. zgodnych z obowiązującymi przepisami lotniczymi, wewnętrznymi potrzebami oraz wymaganiami określonymi w umowach handlowych
Zarządzanie ciągłą zdatnością samolotów do lotu
Planowanie, zamawianie i nadzorowanie obsługi technicznej samolotów i ich wyposażenia
Analizowanie niezawodności floty i podzespołów, celem wdrażania akcji korygujących
Zapewnienie dostępności części i materiałów lotniczych niezbędnych do utrzymania wymaganego poziomu niezawodności samolotów oraz wymaganego poziomu ich estetyki
Przygotowywanie zapisów oraz konfiguracji samolotów do zwrotów dla leasingodawcy
Sprawowanie nadzoru nad systemami organizacyjno-technicznymi oraz informatycznymi gwarantującymi prawidłowość i ciągłość technicznego utrzymania floty PLL LOT S.A
Udział w audytach jakości w obszarze zarządzania ciągłą zdatnością do lotu obejmujący obecność podczas audytów oraz udział w planowaniu i wdrażaniu działań korygujących
Planowanie, monitorowanie i optymalizowanie kosztów technicznego utrzymania floty PLL LOT S.A, w tym w szczególności kosztów jej obsługi technicznej oraz kosztów zapewnienia dostępności niezbędnych materiałów i części lotniczych
Współpraca z jednostkami organizacyjnymi PLL LOT S.A. w zakresie powiązanym z zagadnieniami dotyczącymi technicznego utrzymania floty
Sprawdzanie operacyjnych planów lotów dla operacji lotniczych zgodnie z obowiązującymi wewnętrznymi i międzynarodowymi przepisami lotniczymi, pod nadzorem licencjonowanego dyspozytora;
Analizowanie danych osiągowych oraz ograniczeń i warunków operacyjnych pod kątem wykonalności rejsów;
Bieżąca analiza warunków meteorologicznych i operacyjnych, briefing zespołu;
Przygotowywanie i dystrybucja materiałów informacyjnych dotyczących przewozów cargo i poczty do klientów zewnętrznych oraz wewnątrz organizacji (newslettery)
Organizowanie imprez i wydarzeń skierowanych do agentów, kontrahentów oraz bezpośrednich klientów w celu wzmocnienia wizerunku firmy oraz osiągnięcia konkretnych celów marketingowo-sprzedażowych
Wybór i zamawianie w ramach procedur firmowych gadżetów reklamowych
Przygotowywanie raportów rynkowych oraz statystyk sprzedażowych
Współpraca z agencjami kreatywnymi w celu kształtowania i aktualizacji strony www.lot.com/cargo oraz portali społecznościowych LOT Cargo
Przeprowadzanie analiz konkurencji i prezentacji marketingowo-sprzedażowych
Przygotowanie, nadzór nad przeprowadzeniem i analiza ankiet satysfakcji klientów
Współpraca z Biurem Marketingu w celu rozliczenia comiesięcznych działań marketingowych
Koordynacja nad przygotowaniem umów marketingowych
Obsługa procedur cargo i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Systemu Jakości
Planowanie i nadzór nad wewnętrznymi oraz zewnętrznymi audytami
Aktualizacja wiedzy w zakresie przepisów międzynarodowych, państwowych i wewnętrznych w zakresie przewozów cargo i poczty
Wykonywanie analiz i prowadzenie procesów ewaluacji ekonomicznej floty samolotów oraz wariantów ich rozwoju
Tworzenie nowych i rozbudowywanie obecnych zaawansowanych modeli finansowych dotyczących samolotów oraz przygotowywanie analiz biznes case związanych ze strategią floty, a także formami finansowania samolotów dla LOT
Wspieranie analityczne procesów budowania i wdrożenia strategii oraz planów rozwoju floty samolotów LOT
Udział w procesie budżetowania i przygotowania prognoz finansowych
Planowanie, prowadzenie, uczestniczenie w projektach dotyczących wdrożenia przyszłych samolotów do floty LOT
Współpraca z kontrahentami zewnętrznymi w realizacji projektów i w zakresie innych zadań Biura Floty
Analizowanie kosztów pozyskania, wdrożenia i operowania danym rodzajem samolotu, w tym danych dotyczących zużycia paliwa, osiągów obecnych lub przyszłych samolotów LOT
Analizowanie informacji rynkowych, standardów (Maintenance planning document) i kosztów związanych z obsługą techniczną samolotów, w zakresie wymaganym zadaniami Biura Floty
Współpraca z obszarami: finansowym, operacyjnym, technicznym, planowania siatki LOT w zakresie dotyczącym tworzenia i realizacji planów floty samolotów LOT
Udział oraz reprezentowanie LOT w konferencjach i seminariach zagranicznych dotyczących rynku lotniczego
Planowanie i prowadzenie projektów dotyczących przyszłych lub obecnych samolotów (Zarządzanie i administrowanie projektem, tworzenie analiz ekonomicznych i budżetów projektu. Tworzenie i monitorowanie harmonogramów, koordynacja i komunikacja w projekcie). Projekty dotyczą zakresu pracy Biura Floty to jest analiz, wdrożenia przyszłych samolotów, wyboru lub zmiany ich konfiguracji i specyfikacji a także zarządzania obecnymi samolotami LOT, procesami ich odbioru, zwrotu, zmian w specyfikacji i konfiguracji
Przygotowywanie raportów, rekomendacji i prezentacji na potrzeby Komitetów Sterujących projektów, Zarządu, Rady Nadzorczej dotyczących prowadzonych projektów
Reprezentowanie Biura Floty w projektach dotyczących zmian i modyfikacji wyposażenia i specyfikacji samolotów LOT lub wypracowania nowych standardów produktu oferowanego pasażerom
Współpraca z producentami samolotów i leasingodawcami przy realizacji projektów Biura Floty oraz koordynowanie przepływu informacji wewnątrz Spółki w tym zakresie
Tworzenie, aktualizacja i administracja procedurami, politykami i instrukcjami związanymi z tematyką floty samolotów oraz rolą do Biura Floty w organizacji
Analizowanie dokumentów i wymogów obsługi technicznej samolotów i silników (takich jak: Maintenance planning document) w zakresie wymaganym zadaniami Biura Floty
Monitorowanie zmian oraz analizowanie katalogów i specyfikacji producentów na potrzeby szacowania kosztów i inwestycji związanych z modyfikacjami w flocie samolotów
Tworzenie i rozbudowa baz danych dotyczących standardów wyposażenia i specyfikacji użytkowanych samolotów LOT oraz standardów dla samolotów planowanych do wdrożenia
Udział w negocjacjach handlowych z kontrahentami zagranicznymi dotyczących pozyskiwania nowych lub zwrotu obecnych samolotów
Udział oraz reprezentowanie LOT w konferencjach i seminariach zagranicznych dotyczących rynku lotniczego
Tworzenie wielowymiarowych modeli i analiz finansowych z zakresu rentowności, płynności, efektywności oraz potencjalnych kierunków rozwoju
Przygotowanie i automatyzacja raportów finansowych i zarządczych wraz z komentarzem dotyczącym przyczyn i skutków odchyleń oraz sporządzanie okresowych raportów prezentujących sytuację finansową spółki
Tworzenie we współpracy z obszarami biznesowymi operacyjnych i strategicznych business case’ów omawianych na poziomie Zarządu wraz z rekomendacjami
Udział w przygotowaniu jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych
Identyfikację obszarów spółki wymagających zwiększenia efektywności finansowej i operacyjnej wraz z rekomendacjami
Przetwarzanie danych biznesowych z różnych systemów informatycznych
Sporządzanie innych raportów i analiz na polecenie Zarządu i CFO
Tworzenie wielowymiarowych analiz finansowych z zakresu rentowności, płynności, efektywności oraz potencjalnych kierunków rozwoju
Przygotowanie i automatyzacja raportów finansowych i zarządczych wraz z komentarzem dotyczącym przyczyn i skutków odchyleń oraz sporządzanie okresowych raportów prezentujących sytuację finansową spółki
Tworzenie we współpracy z obszarami biznesowymi operacyjnych i strategicznych business case’ów wraz z rekomendacjami
Udział w przygotowaniu jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych
Identyfikację obszarów spółki wymagających zwiększenia efektywności finansowej i operacyjnej wraz z rekomendacjami
Przetwarzanie danych biznesowych z różnych systemów informatycznych
Sporządzanie innych raportów i analiz na polecenie Zarządu i CFO
Na stanowisku operacyjnym w LOT REVENUE MANAGEMENT będziesz podejmować decyzje takie jak podmiany samolotów, anulacje czy będziesz zarządzać procesem overbookingu
Na co dzień będziesz zajmować się przesadzaniem pasażerów w przypadku zaburzeń funkcjonowania siatki połączeń, wprowadzaniem zmian rozkładowych (nowe połączenia) na całej siatce LOT w obszarze Inventory
Dodatkowo będziesz współpracować z sekcją nieregularności przy obsłudze pasażerów z anulowanych rejsów
Podejmowane decyzje mają wpływ na komfort i bezproblemowe doświadczenie podróży przez pasażera PLL LOT, a ich podjęcie wymaga ciągłej współpracy z Siatką Połączeń oraz Pionem Operacyjnym. Celem działania jest maksymalizacja przychodu przy optymalizacji zaburzeń siatkowych
UWAGA: Dyspozycyjność do pracy w systemie zmianowych również w weekendy i święta
Budowa narzędzi umożliwiających wczesną identyfikacje anomalii w różnych dziedzinach działalności handlowej firmy np. sprzedaż, płatności
Tworzenie zaawansowanych modeli uczenia maszynowego do przewidywania trendów rynkowych, zachowań klientów, rekomendacji produktów i innych aspektów e-commerce
Monitorowanie wydajności wdrożonych modeli ML i ich optymalizacja na podstawie uzyskanych wyników oraz zmieniających się warunków rynkowych
Przeprowadzanie testów modeli uczenia maszynowego, weryfikacja ich skuteczności i dokonywanie niezbędnych dostosowań
Utrzymywanie wysokiego poziomu wiedzy na temat najnowszych trendów i osiągnięć w dziedzinie uczenia maszynowego oraz szkolenie innych członków zespołu w tej dziedzinie
Badanie i zrozumienie potrzeb klienta poprzez stawianie hipotez, badania i ścisłą współpracę z interesariuszami, poprawiające użyteczność i wartość biznesową produktu
Analiza potrzeb biznesowych i przekształcanie wysokopoziomowych wymagań na solidne specyfikacje funkcjonalne
Dostarczanie nowych elementów projektu poprzez bezpośrednią współpracę z interesariuszami, zespołami deweloperskimi, analitykami danych, UX designerami, badaczami oraz Product Ownerami
Praca w metodykach zwinnych
Udział w budowie roadmapy produktu
Tworzenie specyfikacji wymagań, kryteriów akceptacji i user stories dla programistów
Zarządzanie backlogiem produktu
Monitorowanie postępów zespołów programistycznych zgodnie z metodyką zwinną, wsparcie ceremonii sprintów
Analiza kluczowych wskaźników skuteczności produktu