Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Praca na stanowisku: Analityk/Starszy Analityk Dużych Zbiorów Danych w Wydziale Baz Danych i Narzędzi Analitycznych, w Departamencie Analiz, Monitorowania Jakości i Optymalizacji Świadczeń. Do Twojego zakresu obowiązków należeć będzie:
• tworzenie i utrzymanie narzędzi (pakietów w języku R) umożliwiających korzystanie z dostępnych baz danych oraz usprawniających proces analityczny;
• prowadzenie analiz dużych zbiorów danych dotyczących udzielania świadczeń finansowanych ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia
Główny specjalista / starszy specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli II w Bydgoszczy w Departamencie Kontroli
Bydgoszcz
Wygasła: 29.04.2024
pełny etat, część etatu
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
udział w opracowywaniu projektu programu kontroli;
przeprowadzanie kontroli zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi w NFZ zasadami, programem kontroli;
dokonywanie ustaleń stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli w sposób obiektywny i rzetelny oraz na podstawie dowodów zebranych w toku wykonywania czynności;
współpraca z kontrolerami, kierownikiem zespołu kontrolującego, Kierownikiem Działu Realizacji Kontroli oraz Naczelnikiem Terenowego Wydziału Kontroli II w Bydgoszczy;
sporządzanie wymaganych dokumentów z przeprowadzonej kontroli;
wykonywanie innych czynności - w szczególności badanie i ocena dokumentacji medycznej;
prowadzenie czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61w ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146)
Praca na stanowisku: Analityk/Starszy Analityk Dużych Zbiorów Danych w Wydziale Monitorowania Jakości Świadczeń w Departamencie Analiz, Monitorowania Jakości i Optymalizacji Świadczeń. Do Twojego zakresu obowiązków należeć będzie:
• tworzenie analiz i raportów w zakresie prognoz i spodziewanych efektów wybranych zmian w sposobie finansowania świadczeń;
• prowadzenie prac w zakresie monitorowania i ewaluacji zmian w finansowaniu i organizacji świadczeń wprowadzonych przez Narodowy Fundusz Zdrowia, w szczególności z inicjatywy Departamentu;
• współpraca z podmiotami publicznymi realizującymi analizy z obszaru ochrony zdrowia;
• przygotowywanie zestawień dla organów statystyki krajowej i międzynarodowej w zakresie właściwości Departamentu
Praca na stanowisku: Referent/ Analityk Dużych Zbiorów Danych w Wydziale Monitorowania Jakości Świadczeń w Departamencie Analiz, Monitorowania Jakości i Optymalizacji Świadczeń. Do Twojego zakresu obowiązków należeć będzie:
• projektowanie, obliczanie oraz weryfikacja wskaźników jakości opieki zdrowotnej;
• prowadzenie analiz dużych zbiorów danych (przy pomocy środowiska R i języka SQL) dotyczących udzielania świadczeń, refundacji leków i realizacji zleceń na wyroby medyczne finansowanych ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia;
• przygotowanie raportów na podstawie prowadzonych analiz;
• opracowywanie informacji na podstawie danych Funduszu na potrzeby naukowe (w tym z wykorzystaniem metod ekonometrycznych);
• przygotowywanie zestawień dotyczących świadczeń finansowanych przez NFZ
Starszy specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli XIV w Olsztynie w Departamencie Kontroli
Olsztyn
Wygasła: 12.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Wykonywanie zadań określonych w przepisach dotyczących kontroli prowadzonych przez Dział Realizacji Kontroli, w szczególności:
• udział w przygotowaniu kontroli, w tym:
- współuczestnictwo w dokonywaniu analizy przedkontrolnej (zgromadzenie materiałów i informacji niezbędnych do przygotowania i przeprowadzenia kontroli),
- współudział w sporządzaniu projektu programu kontroli,
- udział w spotkaniach i naradach kontrolnych;
• przeprowadzanie kontroli zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi w NFZ zasadami, szczególnie w zakresie:
- świadczeń opieki zdrowotnej,
- zasadności wyboru leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na receptę,
- przestrzegania zasad wystawiania recept oraz zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne, zgodnie z zatwierdzonym planem kontroli, kontroli doraźnych zleconych przez Prezesa Funduszu lub osoby uprawnione;
• zapewnienie zgodności prowadzonych czynności z programem kontroli;
• prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z realizowaną kontrolą, w szczególności:
- prowadzenie akt kontroli i akt sprawy zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- sporządzanie projektu wystąpienia pokontrolnego,
- sporządzanie projektu wezwania do zapłaty skutków finansowych kontroli, o ile zostały one określone,
- opracowanie projektu zmienionego wystąpienia pokontrolnego lub stanowiska w sprawie złożonych zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego;
• właściwe przechowywanie wytworzonych dokumentów w związku z prowadzonymi kontrolami lub sprawami;
• monitorowanie wpływu informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych oraz ich wykonania w zakresie prowadzonych kontroli;
• realizacja zadań związanych z rozliczaniem wyników finansowych kontroli i czynności, w szczególności:
- sporządzanie projektu dokumentów wynikających z Trybu rozliczania skutków finansowych kontroli oraz weryfikacji zaleceń pokontrolnych w zakresie korekt statystycznych i Trybu rozliczania skutków finansowych czynności sprawdzających oraz weryfikacji zaleceń pokontrolnych w zakresie korekt statystycznych;
• realizacja czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61w ustawy o świadczeniach oraz przygotowywanie dokumentów określających sankcje, zawartych w art. 61x ustawy o świadczeniach
Główny specjalista / starszy specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli II w Bydgoszczy w Departamencie Kontroli
Bydgoszcz
Wygasła: 08.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
udział w opracowywaniu projektu programu kontroli;
przeprowadzanie kontroli zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi w NFZ zasadami, programem kontroli;
dokonywanie ustaleń stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli w sposób obiektywny i rzetelny oraz na podstawie dowodów zebranych w toku wykonywania czynności;
współpraca z kontrolerami, kierownikiem zespołu kontrolującego, Kierownikiem Działu Realizacji Kontroli oraz Naczelnikiem Terenowego Wydziału Kontroli II w Bydgoszczy;
sporządzanie wymaganych dokumentów z przeprowadzonej kontroli;
wykonywanie innych czynności - w szczególności badanie i ocena dokumentacji medycznej;
prowadzenie czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61w ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146)
Główny Specjalista w Wydziale Lecznictwa Szpitalnego w Departamencie Świadczeń Opieki Zdrowotnej
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 04.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
ekspert
Obowiązki:
prowadzenie prac i nadzór nad powierzonym obszarem merytorycznym, związanym z Krajową Siecią Onkologiczną,
prowadzenie prac nad przygotowaniem projektów zarządzeń Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie określania warunków i realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w odniesieniu do onkologicznych świadczeń kompleksowych,
prowadzenie korespondencji, odpowiadanie na maile i zapytania związane z Krajową Siecią Onkologiczną,
prowadzenie prac związanych z przygotowaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do podstawowego systemu zabezpieczenia świadczeń
prowadzenie prac związanych z przygotowywaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących przeprowadzania postępowań w sprawie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do świadczeń w rodzaju leczenie szpitalne, w tym świadczenia wysokospecjalistyczne,
przygotowywanie materiałów informacyjnych niezbędnych w procesie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresach świadczeń pozostających we właściwości wydziału dotyczących w szczególności: warunków wymaganych od świadczeniodawców, organizacji postępowania w konkursie ofert i rokowaniach,
współpraca z konsultantami krajowymi i wojewódzkimi, reprezentatywnymi organizacjami świadczeniodawców oraz instytucjami właściwymi w sprawach związanych z realizacją świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału,
opiniowanie wniosków o wyrażenie zgód na zawarcie, przedłużenie lub zmianę umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z art. 156 ustawy o świadczeniach, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału,
współpraca z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w zakresie ustalania taryfy świadczeń, w tym opracowywanie, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału opinii dotyczących skutków finansowych dla systemu ochrony zdrowia opiniowanych przez Agencję,
prowadzenie nadzoru nad realizacją świadczeń opieki zdrowotnej, polegającego w szczególności na analizie problemów zgłaszanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu i świadczeniodawców oraz podejmowaniu odpowiednich działań w celu ich rozwiązania, ocenie prawidłowości stosowania przyjętych zasad zawierania umów o udzielanie świadczeń i wykonywania świadczeń oraz przygotowywanie wyjaśnień i interpretacji dotyczących tych zasad,
merytoryczna odpowiedzialność za parametryzację warunków weryfikacji danych sprawozdawczych ze wskazaniem pozycji / kodów słowników w zakresie zadań wydziału,
merytoryczna odpowiedzialność za treść słowników Funduszu w zakresie właściwości rzeczowej wydziału,
nadzór nad realizacją zadań objętych zakresem działania wydziału przez odpowiednie komórki organizacyjne w oddziałach wojewódzkich Funduszu,
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali Funduszu w zakresie poprawy dostępności do świadczeń
prowadzenie prac i nadzór nad powierzonym obszarem merytorycznym, związanym w szczególności z wybranymi programami lekowymi, w tym opiniowanie projektów opisów programów;
prowadzenie prac nad przygotowaniem projektów zarządzeń Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie określania warunków i realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w odniesieniu do programów lekowych i chemioterapii;
prowadzenie korespondencji, odpowiadanie na maile i zapytania związane z elektronicznym systemem monitorowania programów lekowych, zgłaszanie modyfikacji poszczególnych modułów w systemie;
analiza kosztów procedur medycznych, współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Funduszu oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie wyceny świadczeń z zakresu programów lekowych i chemioterapii;
współpraca z konsultantami krajowymi i wojewódzkimi, powołanymi przez Prezesa Zespołami Koordynacyjnymi, reprezentatywnymi organizacjami świadczeniobiorców oraz instytucjami właściwymi w sprawach związanych z realizacją świadczeń w zakresie programów lekowych i chemioterapii;
prowadzenie różnych baz danych wykorzystywanych w pracy Departamentu Gospodarki Lekami
Starszy specjalista / Główny specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli X w Białymstoku w Departamencie Kontroli
Białystok
Wygasła: 03.04.2024
część etatu
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
przeprowadzanie czynności sprawdzających i kontroli realizowanych przez Terenowy Wydział Kontroli X w Białymstoku, ze szczególnym uwzględnieniem zadań dotyczących oceny dokumentacji medycznej;
przygotowywanie i analiza danych do planowych i doraźnych kontroli realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej oraz kontroli ordynacji;
współudział w sporządzaniu wystąpień z przeprowadzonych kontroli oraz opracowywaniu wniosków, zaleceń pokontrolnych i wykonywanie innych czynności związanych z prowadzeniem postępowań kontrolnych;
obsługa aplikacji informatycznych w zakresie wykonywanych zadań;
bieżąca współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu Kontroli w zakresie prowadzonych postępowań kontrolnych
opracowywanie dokumentów wymagających wiedzy i doświadczenia z dziedziny prawa;
przygotowywanie dokumentów formalno-prawnych dotyczących wszczęcia kontroli i czynności sprawdzających oraz zawiadomień, o których mowa w art. 61j ust. 11 ustawy o świadczeniach;
udział w przygotowywaniu programów kontroli;
wspieranie pracowników Wydziału w zakresie stosowania i interpretowania przepisów prawa pozostających w związku z zadaniami Wydziału;
przygotowywanie dokumentów w zw. z procesami odwoławczymi od wyników postępowań prowadzonych przez Wydział;
prowadzenie postępowań i przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie nałożenia sankcji, o której mowa w art. 61s ust. 2 pkt 3 lit. b ustawy o świadczeniach, a także współpraca przy opracowywaniu wkładu merytorycznego wykorzystywanego do opracowania odpowiedzi na skargi wniesione przez strony postępowania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie;
przygotowywanie postanowień w sprawie rozpatrzenia sprzeciwu, o którym mowa w art. 61d ust. 6 ustawy o świadczeniach, w zakresie kontroli realizowanych przez Wydział;
rozpatrywanie wniosków o udzielenie informacji publicznej;
udział w opracowywaniu decyzji administracyjnych o odmowie udzielenia informacji publicznej;
przygotowywanie bieżącej korespondencji w zakresie powierzonych zadań
Główny Specjalista / Starszy Specjalista w Wydziale Lecznictwa Szpitalnego w Departamencie Świadczeń Opieki Zdrowotnej
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 02.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
prowadzenie prac związanych z przygotowaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do podstawowego systemu zabezpieczenia świadczeń;
prowadzenie prac związanych z przygotowywaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących przeprowadzania postępowań w sprawie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do świadczeń w rodzaju leczenie szpitalne, w tym świadczenia wysokospecjalistyczne;
przygotowywanie materiałów informacyjnych niezbędnych w procesie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresach świadczeń pozostających we właściwości wydziału dotyczących w szczególności: warunków wymaganych od świadczeniodawców, organizacji postępowania w konkursie ofert i rokowaniach;
współpraca z konsultantami krajowymi i wojewódzkimi, reprezentatywnymi organizacjami świadczeniodawców oraz instytucjami właściwymi w sprawach związanych z realizacją świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału;
opiniowanie wniosków o wyrażenie zgód na zawarcie, przedłużenie lub zmianę umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z art. 156 ustawy o świadczeniach, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału;
współpraca z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w zakresie ustalania taryfy świadczeń, w tym opracowywanie, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału opinii dotyczących skutków finansowych dla systemu ochrony zdrowia opiniowanych przez Agencję;
prowadzenie nadzoru nad realizacją świadczeń opieki zdrowotnej, polegającego w szczególności na: analizie problemów zgłaszanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu i świadczeniodawców oraz podejmowaniu odpowiednich działań w celu ich rozwiązania, ocenie prawidłowości stosowania przyjętych zasad zawierania umów o udzielanie świadczeń i wykonywania świadczeń oraz przygotowywanie wyjaśnień i interpretacji dotyczących tych zasad;
merytoryczna odpowiedzialność za treść słowników Funduszu w zakresie właściwości rzeczowej wydziału;
merytoryczna odpowiedzialność za parametryzację warunków weryfikacji danych sprawozdawczych ze wskazaniem pozycji / kodów słowników w zakresie zadań wydziału;
przygotowywanie wniosków o zlecenie dostosowania systemów informatycznych Funduszu w zakresie zadań wydziału;
nadzór nad realizacją zadań objętych zakresem działania wydziału przez odpowiednie komórki organizacyjne w oddziałach wojewódzkich Funduszu;
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali Funduszu w zakresie poprawy dostępności do świadczeń
Specjalista w Wydziale Lecznictwa Szpitalnego w Departamencie Świadczeń Opieki Zdrowotnej
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 02.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
zapewnienie sprawnego i terminowego obiegu korespondencji zgodnie z zasadami obiegu dokumentów, w tym przekazywanie pism do rozpatrzenia według kompetencji do innych jednostek organizacyjnych Funduszu i instytucji zewnętrznych;
koordynowanie spraw administracyjno - organizacyjnych Wydziału Lecznictwa Szpitalnego;
przekazywanie akt własnych Wydziału Lecznictwa Szpitalnego do archiwum zakładowego i prowadzenie zbioru protokołów zdawczo-odbiorczych;
wsparcie merytoryczne pracowników Wydziału Lecznictwa Szpitalnego w realizacji bieżących zadań zgodnie ze wskazaniem przełożonego;
sporządzanie projektów pism wychodzących, notatek służbowych ze spotkań oraz przygotowywanie prezentacji;
obsługa w systemie Elektronicznego Obiegu Dokumentów (EZD) korespondencji wpływającej do Wydziału Lecznictwa Szpitalnego
Starszy specjalista / Główny specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli X w Białymstoku w Departamencie Kontroli
Białystok
Wygasła: 02.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
przeprowadzanie czynności sprawdzających i kontroli realizowanych przez Terenowy Wydział Kontroli X w Białymstoku, ze szczególnym uwzględnieniem zadań dotyczących oceny dokumentacji medycznej;
przygotowywanie i analiza danych do planowych i doraźnych kontroli realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej oraz kontroli ordynacji;
współudział w sporządzaniu wystąpień z przeprowadzonych kontroli oraz opracowywaniu wniosków, zaleceń pokontrolnych i wykonywanie innych czynności związanych z prowadzeniem postępowań kontrolnych;
obsługa aplikacji informatycznych w zakresie wykonywanych zadań;
bieżąca współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu Kontroli w zakresie prowadzonych postępowań kontrolnych
terminowe i zgodne z obowiązującymi procedurami prowadzenie spraw związanych z obsługą roszczeń przedstawianych przez inne państwa członkowskie UE/EFTA;
nadzór merytoryczny nad działaniami oddziałów wojewódzkich NFZ w zakresie obsługi roszczeń;
udział w przygotowaniu i prowadzeniu spotkań informacyjnych i szkoleniowych dla oddziałów wojewódzkich NFZ;
inicjowanie zmian i udział w pracach nad modyfikacjami systemów obsługujących realizację procesów leżących w kompetencjach Wydziału;
udział w pracach związanych z modelowaniem procesów obsługi roszczeń;
przeprowadzanie okresowych kontroli oddziałów wojewódzkich NFZ
Starszy specjalista / Główny specjalista w Wydziale Planowania i Analiz Ekonomicznych w Departamencie Ekonomiczno-Finansowym
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 28.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
przygotowywanie projektu corocznej prognozy przychodów i kosztów Narodowego Funduszu Zdrowia na kolejne 3 lata;
opracowanie algorytmu podziału pomiędzy OW NFZ środków na koszty świadczeń opieki zdrowotnej,
sporządzenie projektu planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia;
sporządzenie planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia;
monitorowanie bieżącej sytuacji finansowej i prognozowanie;
sporządzenie sprawozdania PF-OSPR – „Projekt planu finansowego agencji wykonawczej, instytucji gospodarki budżetowej oraz niektórych osób prawnych zaliczanych do sektora finansów publicznych z dodatkowymi informacjami uzupełniającymi”;
ustalenie wysokości całkowitego budżetu na refundację określonej ustawą o refundacji;
ustalenie wysokości rezerwy na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych;
gromadzenie informacji niezbędnych do wykonywania bieżących zadań departamentu i wydziału;
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali oraz oddziałami wojewódzkimi Narodowego Funduszu Zdrowia;
przygotowywanie projektów odpowiedzi na korespondencje kierowaną do Funduszu przez Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Finansów, jednostki samorządu terytorialnego i świadczeniodawców
Starszy specjalista / Główny specjalista w Sekcji Nadzoru nad Sprawozdawczością Elektroniczną w Departamencie Świadczeń Opieki Zdrowotnej
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 26.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
prowadzenie prac standaryzacyjnych związanych z raportowaniem i przetwarzaniem informacji o świadczeniach opieki zdrowotnej przekazywanych do Funduszu przez świadczeniodawców,
opracowywanie centralnych zasad walidacji i weryfikacji informacji przekazywanych przez świadczeniodawców o zrealizowanych świadczeniach, zwłaszcza w zakresie funkcjonowania Krajowej Sieci Onkologicznej,
współpraca z komórkami organizacyjnymi właściwymi ds. walidacji i weryfikacji w oddziałach wojewódzkich Funduszu w zakresie wdrażania i stosowania przez oddział wojewódzki reguł sprawdzających raporty sprawozdawcze,
przygotowywanie wniosków o zlecenie dostosowania systemów informatycznych Funduszu w zakresie walidacji i weryfikacji definiowanych centralnie,
obsługa i parametryzacja systemu służącego rozliczeniom indywidualnym
monitorowanie osiągnięcia kluczowych wskaźników efektywności komórek organizacyjnych wynikających ze strategii Funduszu, planu pracy, obowiązujących procedur;
koordynowanie prac w procesie ustalania i wdrażania działań optymalizacyjnych przez komórki Funduszu;
wsparcie biznesowe dla utrzymania i rozwoju aplikacji centralnych (Sharepoint, Intranet, EZD);
tworzenie i udostępnianie interaktywnych wizualizacji danych wspierających pracę poszczególnych komórek Funduszu
prowadzenie analizy systemowej potrzeb biznesowych użytkowników wewnętrznych, w tym: zbieranie i analiza wymagań klientów biznesowych związanych z budową i rozwojem systemów informatycznych oraz uzgadnianie produktów analitycznych z interesariuszami;
formułowanie podstawowych wymagań systemowych;
zarządzanie zmianą w zakresie realizowanych projektów IT;
przygotowywanie zgłoszeń o zmianę w dedykowanym oprogramowaniu;
przygotowywanie założeń testów akceptacyjnych rozwiązań informatycznych oraz wspieranie klienta biznesowego w ich przeprowadzaniu;
zapewnienie wsparcia oraz doradztwo na etapie użytkowania wdrożonych rozwiązań;
odpowiedzialność za tworzenie oraz zapewnienie jakości, spójności i kompletności dokumentacji analitycznej
Starszy referent w Wydziale Obsługi Klientów i Profilaktyki Dział Obsługi Klientów w Dolnośląskim OW NFZ
Wrocław
Wygasła: 29.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
obsługa bezpośrednia klientów w Sali Obsługi Klientów na stanowisku doradca klientów;
przyjmowanie skarg i wniosków, skierowań na leczenie uzdrowiskowe lub rehabilitację uzdrowiskową, wniosków w sprawie objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym oraz ustalenia prawa do świadczeń;
udzielanie informacji ogólnych ustnie i pisemnie, udostępnianie informacji o: udzielonych świadczeniach, prawie do świadczeń, statusie prowadzonych spraw, prawach pacjentów;
potwierdzanie Profilu Zaufanego;
obsługa wniosków o zaopatrzenie w wyroby medyczne;
przyjmowanie i weryfikacja wniosków w sprawie zawierania umów o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne (niewymagające postępowania wyjaśniającego) oraz wydawanie gotowych umów obejmujących dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym;
przyjmowanie wniosków o wydanie EKUZ oraz w innych sprawach związanych z realizacją przepisów o koordynacji i opieką transgraniczną oraz wydawanie EKUZ i certyfikatów tymczasowo zastępujących EKUZ;
Młodszy Specjalista w Wydziale Administracyjno-Gospodarczym w Dolnośląskim OW NFZ
Wrocław
Wygasła: 25.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy PZP oraz poza ustawą PZP;
dokonywanie kontroli merytorycznej dowodów księgowych, właściwych dla Wydziału Administracyjno – Gospodarczego;
bieżąca kontrola zgodności faktur z zawartymi umowami;
zaopatrywanie Oddziału w artykuły wyposażenia biurowego, sprzętu biurowego na podstawie złożonego przez komórki organizacyjne zapotrzebowania;
ubezpieczenie majątku oraz pojazdów służbowych;
przygotowywanie projektu pism wychodzących oraz wewnętrznych;
przygotowywanie sali konferencyjnej dla organizowanych zebrań, narad, posiedzeń i konferencji;
przygotowywanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego, opisów przedmiotu zamówienia, określenie metody szacowania wartości zamówienia, analiza rynku, zbieranie ofert właściwych dla Wydziału Administracyjno- Gospodarczego;
opracowywanie projektów umów oraz umów właściwych dla Wydziału Administracyjno- Gospodarczego;
obsługa sekretariatów oraz sali konferencyjnej, w tym przygotowanie wniosków o zamówienie publiczne na artykuły spożywcze, wydatki reprezentacyjne, cateringowe, a także przygotowanie sali konferencyjnej przed wszelkimi spotkaniami;
kierowanie przydzielonymi pojazdami osobowymi zgodnie z prawem o ruchu drogowym, przepisami bhp i ppoż. (przewóz osób, dokumentów, materiałów, sprzętu);
wykonywanie wszystkich wymaganych czynności związanych z obsługą codzienną powierzonego samochodu, w tym dbanie o jego należyty stan techniczny. Dokonywanie codziennej obsługi pojazdu pod względem wyposażenia pojazdu zgodnie z prawem o ruchu drogowym, przepisami bhp i ppoż. oraz bieżąca konserwacja, utrzymanie czystości karoserii i wnętrza pojazdu;
bieżące i rzetelne prowadzenie dokumentów pojazdu takich jak: Książka Kontroli Pracy samochodu służbowego, Książka Obsługi Pojazdów;
wykonywane innych prac i czynności zleconych przez przełożonych
analizowanie ruchu połączeń przychodzących na infolinię i dostosowywanie harmonogramów pracy konsultantów;
analizowanie efektywności pracy infolinii i proponowanie działań optymalizujących;
opracowywanie koncepcji rozwoju infolinii prowadzonych przez Fundusz;
przygotowywanie analiz i raportów z wykonywanych zadań oraz sprawozdań i prezentacji z prowadzonych projektów;
koordynowanie i zarządzanie umowami na świadczenie usługi infolinii;
koordynacja aktualizacji Bazy Wiedzy i skryptów rozmów - współpraca w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi Centrali, oddziałami wojewódzkimi NFZ i wykonawcą świadczącym obsługę infolinii;
bieżące przekazywanie komunikatów i zmian niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania infolinii;
monitorowanie jakości obsługi przez infolinię;
koordynowanie pracy II linii wsparcia infolinii, w tym przygotowywanie merytoryczne i organizacyjne testów wiedzy dla konsultantów
Starszy specjalista / Główny specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli VII w Warszawie w Departamencie Kontroli
Tytusa Chałubińskiego 8, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 25.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
przeprowadzanie czynności sprawdzających i kontroli realizowanych przez Terenowy Wydział Kontroli VII w Warszawie, ze szczególnym uwzględnieniem zadań dotyczących oceny dokumentacji medycznej;
przygotowywanie i analiza danych do planowych i doraźnych kontroli realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej oraz kontroli ordynacji;
współudział w sporządzaniu wystąpień z przeprowadzonych kontroli oraz opracowywaniu wniosków, zaleceń pokontrolnych i wykonywanie innych czynności związanych z prowadzeniem postępowań kontrolnych;
obsługa aplikacji informatycznych w zakresie wykonywanych zadań;
bieżąca współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu Kontroli w zakresie prowadzonych postępowań kontrolnych
udział w przeprowadzanych czynnościach sprawdzających i kontrolach realizowanych przez Terenowy Wydział Kontroli III w Lublinie;
współudział w sporządzaniu wystąpień z przeprowadzonych kontroli oraz opracowywaniu wniosków, zaleceń pokontrolnych i wykonywanie innych czynności związanych z prowadzeniem postępowań kontrolnych;
przygotowywanie zestawień analitycznych i sprawozdawczych w zakresie realizacji zadań przez TWK III;
współudział w sporządzaniu analiz zbiorów danych dotyczących udzielania świadczeń finansowanych ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia;
obsługa aplikacji informatycznych w zakresie wykonywanych zadań;
bieżąca współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu Kontroli w zakresie prowadzonych postępowań kontrolnych
Główny Specjalista / Starszy Specjalista w Sekcji Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej w Departamencie Świadczeń Opieki Zdrowotnej
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 21.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
prowadzenie prac związanych z przygotowaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do ambulatoryjnej opieki specjalistycznej;
przygotowywanie materiałów informacyjnych niezbędnych w procesie zawierania umów o udzielanie świadczeń ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, dotyczących w szczególności warunków wymaganych od świadczeniodawców, organizacji postępowania w konkursie ofert i rokowaniach;
współpraca z konsultantami krajowymi i wojewódzkimi, reprezentatywnymi organizacjami świadczeniodawców oraz instytucjami właściwymi w sprawach związanych z realizacją świadczeń opieki zdrowotnej pozostającym we właściwości Sekcji;
udział w opracowywaniu klinicznych wskaźników jakości świadczeń opieki zdrowotnej oraz dokonywanie oceny wpływu regulacji prawnych oraz przyjętego sposobu finansowania na jakość udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
współpraca z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) w zakresie ustalania taryfy świadczeń, w tym opracowywanie, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości Sekcji opinii dotyczących skutków finansowych dla systemu ochrony zdrowia opiniowanych przez AOTMiT;
opiniowanie wniosków o wyrażenie zgód na zawarcie, przedłużenie lub zmianę umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z art. 156 ustawy o świadczeniach, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości Sekcji;
prowadzenie nadzoru nad realizacją świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju świadczeń pozostających we właściwości Sekcji, polegającego w szczególności na: analizie problemów zgłaszanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu i świadczeniodawców oraz podejmowanie odpowiednich działań w celu ich rozwiązania, ocenie prawidłowości stosowania przyjętych zasad zawierania umów i udzielania świadczeń opieki zdrowotnej oraz przygotowywanie wyjaśnień i interpretacji dotyczących tych zasad;
merytoryczna odpowiedzialność za treść słowników Funduszu w zakresie właściwości rzeczowej Sekcji oraz za parametryzację warunków weryfikacji danych sprawozdawczych ze wskazaniem pozycji/ kodów słowników w zakresie zadań Sekcji;
merytoryczna odpowiedzialność za parametryzację warunków weryfikacji danych sprawozdawczych ze wskazaniem pozycji/ kodów słowników w zakresie zadań Sekcji;
przygotowywanie wniosków o zlecenie dostosowania systemów informatycznych Funduszu w zakresie zadań Sekcji;
nadzór nad realizacją zadań objętych zakresem działania Sekcji przez odpowiednie komórki organizacyjne w oddziałach wojewódzkich Funduszu;
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali Funduszu w zakresie poprawy dostępności do świadczeń
terminowe i zgodne z obowiązującymi procedurami prowadzenie spraw związanych z obsługą roszczeń przedstawianych przez inne państwa członkowskie UE/EFTA;
nadzór merytoryczny nad działaniami oddziałów wojewódzkich NFZ w zakresie obsługi roszczeń;
udział w przygotowaniu i prowadzeniu spotkań informacyjnych i szkoleniowych dla oddziałów wojewódzkich NFZ;
inicjowanie zmian i udział w pracach nad modyfikacjami systemów obsługujących realizację procesów leżących w kompetencjach Wydziału;
udział w pracach związanych z modelowaniem procesów obsługi roszczeń;
Starszy specjalista w Dziale Zarządzania Procesowego w Gabinecie Prezesa Funduszu
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 20.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
tworzenie i opiniowanie modeli procesów biznesowych oraz procedur pod kątem formalnym;
zapewnienie wsparcia merytorycznego oraz prowadzenie szkoleń i konsultacji z oprogramowania ARIS dla pracowników Funduszu w zakresie modelowania procesów biznesowych;
administrowanie narzędziem ARIS, w zakresie kompetencji Gabinetu Prezesa Funduszu;
nadzór nad utrzymywaniem repozytoriów architektury korporacyjnej Funduszu;
odpowiedzialność za aktualność metodyki zarządzania procesowego w Narodowym Funduszu Zdrowia
Starszy specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli XIV w Olsztynie w Departamencie Kontroli
Olsztyn
Wygasła: 19.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Wykonywanie zadań określonych w przepisach dotyczących kontroli prowadzonych przez Dział Realizacji Kontroli, w szczególności:
• udział w przygotowaniu kontroli, w tym:
- współuczestnictwo w dokonywaniu analizy przedkontrolnej (zgromadzenie materiałów i informacji niezbędnych do przygotowania i przeprowadzenia kontroli),
- współudział w sporządzaniu projektu programu kontroli,
- udział w spotkaniach i naradach kontrolnych;
• przeprowadzanie kontroli zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi w NFZ zasadami, szczególnie w zakresie:
- świadczeń opieki zdrowotnej,
- zasadności wyboru leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na receptę,
- przestrzegania zasad wystawiania recept oraz zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne,
zgodnie z zatwierdzonym planem kontroli, kontroli doraźnych zleconych przez Prezesa Funduszu lub osoby uprawnione;
• zapewnienie zgodności prowadzonych czynności z programem kontroli;
• prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z realizowaną kontrolą, w szczególności:
- prowadzenie akt kontroli i akt sprawy zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- sporządzanie projektu wystąpienia pokontrolnego,
- sporządzanie projektu wezwania do zapłaty skutków finansowych kontroli, o ile zostały one określone,
- opracowanie projektu zmienionego wystąpienia pokontrolnego lub stanowiska w sprawie złożonych zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego;
• właściwe przechowywanie wytworzonych dokumentów w związku z prowadzonymi kontrolami lub sprawami;
• monitorowanie wpływu informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych oraz ich wykonania w zakresie prowadzonych kontroli;
• realizacja zadań związanych z rozliczaniem wyników finansowych kontroli i czynności, w szczególności:
- sporządzanie projektu dokumentów wynikających z Trybu rozliczania skutków finansowych kontroli oraz weryfikacji zaleceń pokontrolnych w zakresie korekt statystycznych i Trybu rozliczania skutków finansowych czynności sprawdzających oraz weryfikacji zaleceń pokontrolnych w zakresie korekt statystycznych;
• realizacja czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61w ustawy o świadczeniach oraz przygotowywanie dokumentów określających sankcje, zawartych w art. 61x ustawy o świadczeniach
Starszy specjalista / Główny specjalista w Dziale Nadzoru i Sprawozdawczości w Biurze Księgowości
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 18.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych oraz bieżąca ewidencja dowodów księgowych, dotyczących świadczeń opieki zdrowotnej;
regulowanie zobowiązań wynikających z rozliczeń w zakresie kosztów świadczeń opieki zdrowotnej;
sporządzanie przelewów bankowych w systemie bankowości elektronicznej BGK24;
sporządzanie sprawozdań miesięcznych, okresowych i rocznych będących w zakresie działania komórki organizacyjnej;
prowadzenie korespondencji i sprawozdawczości związanych z naruszeniem dyscypliny finansów publicznych;
współpraca z OW i Centralą przy sporządzaniu łącznego rocznego sprawozdania finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz firmą audytorską;
udział w pracach komisji przetargowych oraz kontrola formalno-rachunkowa w zakresie zawieranych umów;
współpraca oraz prowadzenie korespondencji merytorycznej w zakresie spraw ekonomiczno–finansowych oraz księgowych z oddziałami wojewódzkimi;
sporządzanie innych sprawozdań i analiz finansowych na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne;
przeprowadzanie kontroli prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych, obiegu dowodów księgowych, sporządzania sprawozdań finansowych, terminowości regulowania zobowiązań finansowych oraz egzekwowania należności przez oddziały wojewódzkie;
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych
udział w procedowaniu wniosków związanych z wydawaniem świadczeniobiorcom zgody na przeprowadzenie leczenia lub badań diagnostycznych albo kontynuację leczenia lub badań diagnostycznych poza granicami kraju oraz pokrycie kosztów transportu do miejsca udzielania świadczeń;
opiniowanie rozliczenia świadczenia zrealizowanego przez świadczeniodawcę w zakresie objętym wydawaniem zgód w module Rozliczeń Indywidualnych i/lub zgodnie z zapisami odpowiednich zarządzeń Prezesa NFZ;
bieżące monitorowanie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;
udział w postępowaniach w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;
weryfikowanie pod względem merytorycznym dokumentacji załączonej do wniosku o refundację kosztów leczenia poniesionych na terytorium innego państwa członkowskiego UE;
weryfikowanie dokumentacji w związku z prowadzonymi przez oddział postępowaniami wyjaśniającymi lub sprawdzającymi
Młodszy specjalista w Dziale Kontraktowania Świadczeń w Lecznictwie Szpitalnym w I Wydziale Świadczeń Opieki Zdrowotnej (ogłoszenie nr Katowice/24/02)
Katowice
Wygasła: 12.02.2024
Umowa o pracę w zastępstwie
Obowiązki:
Więcej informacji na stronie: https://www.nfz.gov.pl/o-nfz/rekrutacja/ogloszenia-o-prace/
Główne zadania:
1. przygotowywanie i współprowadzenie postępowań konkursowych na zawarcie umów w rodzaju leczenie szpitalne
2. przygotowywanie analiz wskazujących poziom realizacji obowiązujących umów oraz zapotrzebowania na nowe świadczenia
3. analiza i weryfikacja wniosków dotyczących zmiany warunków udzielania świadczeń zapisanych w umowach w rodzaju leczenie szpitalne w szczególności dotyczących: zmiany miejsca wykonywania świadczeń będących przedmiotem umowy
zmiany w składzie personelu udzielającego świadczeń oraz harmonogramów udzielania świadczeń
4. obsługa wniosków od świadczeniodawców w rodzaju leczenie szpitalne
np. w zakresie zmiany miejsca wykonywania świadczeń
5. prowadzenie monitoringu poziomu realizacji świadczeń zgodnie z zasadami i wytycznymi opracowanymi przez Centralę NFZ
6. udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień świadczeniodawcom w sprawach związanych z realizacją zawartych umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (w formie pisemnej i ustnej)
7. bieżąca współpraca ze świadczeniodawcami (pisemna i telefoniczna).
Godziny pracy: 8:00-16:00
Starszy referent / Młodszy specjalista Dziale Rozliczania Należności w Wydziale Ekonomiczno-Finansowym w Śląskim OW NFZ (ogłoszenie nr Katowice/24/01)
Katowice
Wygasła: 31.01.2024
Umowa o pracę w zastępstwie
Obowiązki:
Więcej informacji na stronie: http://nfz.gov.pl/biuletyn-informacji-publicznej-slaskiego-ow-nfz/rekrutacja
Główne zadania:
- rozpatrywanie wniosków o rozłożenie na raty
odroczenie bądź umorzenie spłaty zobowiązań
- zawieranie ugód z dłużnikami
monitorowanie ich prawidłowej realizacji
podejmowanie działań windykacyjnych w tym zakresie
- rozliczanie skutków finansowych kontroli
czynności sprawdzających u świadczeniodawców lub weryfikacji świadczeń
odblokowywanie umów oraz wystawianie not obciążeniowych/uznaniowych w tym zakresie
- prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Działu Rozliczania Należności (system EZD).
Godziny pracy: 8:00-16:00
Specjalista BHP w Zespole Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania
Bydgoszcz
Wygasła: 29.01.2024
część etatu
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
prowadzenie szkoleń w dziedzinie bhp,
tworzenie regulaminów, instrukcji i innych regulacji w zakresie bhp,
udział w analizie i ocenie ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy,
prowadzenie kontroli stanu bhp,
prowadzenie sprawozdawczości do GUS,
udział w opracowaniu wywiadów zawodowych pracowników Oddziału na potrzeby ZUS,
przygotowywanie i przesyłanie do ZUS dokumentacji z wypadków przy pracy w sprawach dotyczących świadczeń odszkodowawczych i rentowych,
ustalanie okoliczności, miejsca i przyczyn wypadków w drodze do pracy lub z pracy, sporządzanie wymaganej dokumentacji, karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy, prowadzenie rejestru wypadków w drodze do pracy lub z pracy,
współpraca z właściwymi komórkami Oddziału i Centrali Funduszu w zakresie realizowanych zadań
udział w procedowaniu wniosków związanych z wydawaniem świadczeniobiorcom zgody na przeprowadzenie leczenia lub badań diagnostycznych albo kontynuację leczenia lub badań diagnostycznych poza granicami kraju oraz pokrycie kosztów transportu do miejsca udzielania świadczeń;
opiniowanie rozliczenia świadczenia zrealizowanego przez świadczeniodawcę w zakresie objętym wydawaniem zgód w module Rozliczeń Indywidualnych i/lub zgodnie z zapisami odpowiednich zarządzeń Prezesa NFZ;
bieżące monitorowanie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;
udział w postępowaniach w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;
weryfikowanie pod względem merytorycznym dokumentacji załączonej do wniosku o refundację kosztów leczenia poniesionych na terytorium innego państwa członkowskiego UE;
weryfikowanie dokumentacji w związku z prowadzonymi przez oddział postępowaniami wyjaśniającymi lub sprawdzającymi
Młodszy Specjalista w Dziale Skarg i Wniosków w Wydziale Obsługi Klientów i Profilaktyki
Tytusa Chałubińskiego 8, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 29.12.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
Rozpatrywanie skarg i wniosków zgłaszanych przez świadczeniobiorców w zakresie realizacji umów zawartych przez podmioty lecznicze z Mazowieckim Oddziałem Wojewódzkim NFZ
Rozpatrywanie spraw dotyczących zgłoszeń świadczeniobiorców w zakresie nieprawidłowości
ujawnionych na podstawie danych zamieszczonych w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP)
Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działalności Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
Prowadzenie rejestru skarg i wniosków
Udzielanie informacji telefonicznych w sprawach skarg i wniosków
Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków
Przygotowywanie okresowych analiz i sprawozdań dotyczących skarg i wniosków oraz sposobu ich załatwienia
tworzenie raportów, prezentacji multimedialnych i innych form wizualizacji wyników analiz wykonanych w Departamencie;
tworzenie materiałów oraz wytycznych w zakresie formy i treści do publikowania na portalu dedykowanym zwiększaniu publicznej dostępności do danych przetwarzanych przez Fundusz;
definiowanie obszarów merytorycznych możliwych do zaprezentowania na portalu dedykowanym zwiększaniu publicznej dostępności do danych przetwarzanych przez Fundusz z wykorzystaniem informacji pozyskanych z danych Funduszu;
administrowanie portali dedykowanych zwiększaniu publicznej dostępności do danych przetwarzanych przez Fundusz;
przygotowywanie przeglądów ogólnodostępnych źródeł danych na potrzeby prac analitycznych;
pozyskiwanie informacji z systemów bazodanowych Centrali Funduszu oraz dbanie o dokumentację procesu analitycznego powstałego w ramach pracy Departamentu
Analityk / Starszy analityk Biznesowo-Systemowy w Dziale Rozwoju Systemów Dziedzinowych i Sprawozdawczych w Departamencie Informatyki
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 22.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
prowadzenie analizy systemowej potrzeb biznesowych użytkowników wewnętrznych, w tym definiowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych realizowanych i planowanych projektów IT, w szczególności:
zbieranie i analiza wymagań klientów biznesowych związanych z budową i rozwojem systemów informatycznych,
uzgadnianie produktów analitycznych z interesariuszami,
formułowanie podstawowych wymagań systemowych;
zarządzanie zmianą w zakresie realizowanych projektów IT w kontekście analizy potrzeb oraz procesów biznesowych;
przygotowywanie zgłoszeń o zmianę w dedykowanym oprogramowaniu;
przygotowywanie założeń testów akceptacyjnych rozwiązań informatycznych oraz wspieranie klienta biznesowego w ich przeprowadzaniu;
zapewnienie wsparcia oraz doradztwo na etapie użytkowania wdrożonych rozwiązań;
odpowiedzialność za tworzenie oraz zapewnienie jakości, spójności i kompletności dokumentacji analitycznej;
współpraca w procesach zmian wewnętrznych w ramach organizacji
Starszy Specjalista / Specjalista w Sekcji Zamówień Publicznych w Biurze Administracyjno-Gospodarczym
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 20.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
przygotowanie projektów umów związanych z bieżącymi zakupami oraz usługami niepodlegającymi przepisom o zamówieniach publicznych;
przygotowywanie zapytań ofertowych;
prowadzenie korespondencji z wykonawcami;
planowanie zamówień publicznych udzielanych przez Centralę Funduszu w ramach planu finansowego oraz rzeczowego planu wydatków inwestycyjnych;
dokonywanie wstępnej kwalifikacji zaplanowanych wydatków pod kątem stosowania ustawy prawo zamówień publicznych;
przygotowywanie i realizacja postępowań o udzielenie zamówień publicznych na rzecz Centrali oraz na rzecz oddziałów wojewódzkich Funduszu w zakresie merytorycznym określonym przez Centralę;
przygotowanie, w uzgodnieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Centrali specyfikacji warunków zamówienia;
współpraca w przygotowywaniu opisów przedmiotu zamówienia;
organizowanie prac komisji przetargowych i udział w ich pracach;
prowadzenie rejestru postępowań z zakresu zamówień publicznych;
prowadzenie rejestru umów;
prowadzenie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
udzielanie merytorycznego wsparcia uczestnikom procesu udzielania zamówień publicznych w Narodowym Funduszu Zdrowia;
współpraca z podmiotami zewnętrznymi prowadzącymi kontrole w zakresie zamówień publicznych;
sporządzanie okresowych sprawozdań;
rejestrowanie wniosków komórek organizacyjnych w sprawie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do Archiwum Zakładowego
Specjalista BHP w Zespole Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania
Bydgoszcz
Wygasła: 15.11.2023
część etatu
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
prowadzenie szkoleń w dziedzinie bhp,
tworzenie regulaminów, instrukcji i innych regulacji w zakresie bhp,
udział w analizie i ocenie ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy,
prowadzenie kontroli stanu bhp,
prowadzenie sprawozdawczości do GUS,
udział w opracowaniu wywiadów zawodowych pracowników Oddziału na potrzeby ZUS,
przygotowywanie i przesyłanie do ZUS dokumentacji z wypadków przy pracy w sprawach dotyczących świadczeń odszkodowawczych i rentowych,
ustalanie okoliczności, miejsca i przyczyn wypadków w drodze do pracy lub z pracy, sporządzanie wymaganej dokumentacji, karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy, prowadzenie rejestru wypadków w drodze do pracy lub z pracy,
współpraca z właściwymi komórkami Oddziału i Centrali Funduszu w zakresie realizowanych zadań
udział w opracowywaniu projektu programu kontroli;
przeprowadzanie kontroli zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi w NFZ zasadami, programem kontroli;
dokonywanie ustaleń stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli w sposób obiektywny i rzetelny oraz na podstawie dowodów zebranych w toku wykonywania czynności;
współpraca z kontrolerami, kierownikiem zespołu kontrolującego, Kierownikiem Działu Realizacji Kontroli oraz Naczelnikiem Terenowego Wydziału Kontroli II w Bydgoszczy;
sporządzanie wymaganych dokumentów z przeprowadzonej kontroli;
wykonywanie innych czynności - w szczególności badanie i ocena dokumentacji medycznej;
prowadzenie czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61w ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2561)
prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych dotyczących rozliczeń z tytułu koordynacji systemu zabezpieczania społecznego oraz pozostałych dowodów księgowych;
bieżąca obsługa systemu informatycznego finansowo- księgowego wykorzystywanego w Centrali NFZ do prowadzenia ksiąg rachunkowych;
sporządzanie przelewów bankowych dotyczących płatności krajowych i zagranicznych Centrali NFZ w tym obsługa systemu informatycznego BGK24;
bieżąca ewidencja operacji gospodarczych związanych z rozliczaniem świadczeń zdrowotnych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz prowadzenie dokumentacji księgowej w tym zakresie, zgodnie z ustawą o rachunkowości;
regulowanie zobowiązań wynikających z rozliczeń, z tytułu udzielonych świadczeń zdrowotnych w ramach koordynacji systemów zabezpieczania społecznego;
sporządzanie dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych stanowiących podstawę zapisów księgowych;
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali w zakresie rozliczeń z tytułu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz spraw ekonomiczno-finansowych w tym zakresie
sporządzanie sprawozdań na rzecz Głównego Urzędu Statystycznego oraz NBP zgodnie z wytycznymi ww. instytucji w zakresie rozliczeń dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz pozostałych sprawozdań i zestawień pomocniczych;
opracowywanie projektów pism oraz obiegu dowodów księgowych dotyczących spraw finansowo-księgowych w zakresie rozliczeń z tytułu koordynacji systemu zabezpieczania społecznego;
dokonywanie bieżących oraz przed zamknięciem ksiąg rachunkowych w Centrali NFZ za okres sprawozdawczy weryfikacji zapisów na poszczególnych kontach księgowych;
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych
przeprowadzanie czynności sprawdzających oraz poszczególnych czynności kontrolnych dotyczących prawidłowości realizacji recept oraz udokumentowania zakupu wybranych surowców farmaceutycznych;
udział w przygotowaniu kontroli, w tym: współuczestnictwo w dokonywaniu analizy przedkontrolnej (zgromadzenie materiałów i informacji niezbędnych do przygotowania i przeprowadzenia kontroli);
udział w sporządzaniu projektu programu kontroli;
udział w spotkaniach i naradach kontrolnych;
prowadzenie akt kontroli i akt sprawy zgodnie z obowiązującymi zasadami;
sporządzanie projektu wystąpienia pokontrolnego;
właściwe przechowywanie dokumentów w związku z prowadzonymi kontrolami i czynnościami sprawdzającymi;
Starszy referent / Młodszy specjalista w Dziale Refundacji w Wydziale Gospodarki Lekami
Szczecin
Wygasła: 22.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
specjalista junior / mid / senior
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Specjalista / Wydział Informatyki / Sekcja Eksploatacji i Infrastruktury / Lubelski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
Lublin
Wygasła: 31.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
zapewnienie bezpieczeństwa w kontekście obszaru technologii informatycznych w Oddziale;
nadzór nad implementacją technicznej warstwy bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych w Oddziale;
bieżące monitorowanie zdarzeń w systemach teleinformatycznych w obszarze bezpieczeństwa teleinformatycznego Oddziału;
zapewnienie stałego kontaktu i przepływu informacji w zakresie obsługi zdarzeń i incydentów z Zespołem Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania (ZBIiCD);
zarządzanie incydentami bezpieczeństwa oraz obsługa incydentów i zdarzeń niepożądanych w obszarze bezpieczeństwa teleinformatycznego w Oddziale;
zapewnienie realizacji obowiązków operatora usługi kluczowej (UKSC) we współpracy z ZBIiCD;
realizowanie zadań operatora monitoringu wizyjnego;
realizowanie zadań Administratora Uprawnień Zasobu – Centralny WykazUbezpieczonych;
udział w procesie zapewnienia bezpieczeństwa informacji (SZBI) w Oddziale;
udział w procesie zarządzania ryzykiem utraty bezpieczeństwa informacji w Oddziale;
udział w procesie tworzenia planów postępowania z ryzykiem w zakresie bezpieczeństwa informacji w Oddziale;
ocenianie stopnia realizacji zadań wskazanych w planach postępowania z ryzykiem;
współudział w tworzeniu oraz aktualizacji Polityki Bezpieczeństwa i dokumentów stanowiących jej rozwinięcie (procedury, instrukcje, przewodniki);
udział w procesie zarządzania ryzykiem utraty ciągłości działania w Oddziale;
udział w analizie BIA;
udział w tworzeniu planów ciągłości działania w Oddziale, udział w testowaniu planów
ciągłości działania na poziomie Oddziału oraz udział w testach centralnych
prognoz i spodziewanych efektów wybranych zmian w sposobie finansowania świadczeń,
monitorowania zmian w systemie opieki zdrowotnej finansowanych ze środków pozostających w dyspozycji Narodowego Funduszu Zdrowia;
prowadzenie prac w zakresie monitorowania i ewaluacji zmian w finansowaniu i organizacji świadczeń wprowadzonych przez Narodowy Fundusz Zdrowia, w szczególności z inicjatywy Departamentu;
współpraca z podmiotami publicznymi realizującymi analizy w przedmiocie monitorowania zmian w systemie ochrony zdrowia oraz przygotowywanie zestawień dla organów statystyki krajowej i międzynarodowej w zakresie właściwości Departamentu
projektowanie, obliczanie oraz weryfikacja wskaźników jakości opieki zdrowotnej;
prowadzenie analiz dużych zbiorów danych (przy pomocy środowiska R i języka SQL) dotyczących udzielania świadczeń, refundacji leków i realizacji zleceń na wyroby medyczne finansowanych ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia;
przygotowanie raportów na podstawie prowadzonych analiz;
opracowywanie informacji na podstawie danych Funduszu na potrzeby naukowe (w tym z wykorzystaniem metod ekonometrycznych);
przygotowywanie zestawień dotyczących świadczeń finansowanych przez NFZ
Referent w Dziale Operacyjnym w Wydziale Organizacyjnym
Bydgoszcz
Wygasła: 16.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
asystent
Obowiązki:
organizacja i obsługa spotkań z udziałem Dyrektora lub jego Zastępców;
obsługa organizacyjna sekretariatu OW;
przyjmowanie korespondencji wpływającej do sekretariatów, w tym poczty elektronicznej, jej ewidencja i rozdział zgodnie z dokonaną dekretacją pracownikom Oddziału NFZ;
prowadzenie terminarza spraw oraz spotkań z udziałem Dyrektora Oddziału lub jego Zastępców;
przygotowywanie projektów pism;
obsługa systemu kancelaryjnego;
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia;
realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora OW
Główny specjalista w Dziale Nadzoru i Sprawozdawczości w Biurze Księgowości
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 13.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych oraz bieżąca ewidencja dowodów księgowych, dotyczących świadczeń opieki zdrowotnej;
regulowanie zobowiązań wynikających z rozliczeń w zakresie kosztów świadczeń opieki zdrowotnej;
sporządzanie przelewów bankowych w systemie bankowości elektronicznej BGK24;
sporządzanie sprawozdań miesięcznych, okresowych i rocznych będących w zakresie działania komórki organizacyjnej;
prowadzenie korespondencji i sprawozdawczości związanych z naruszeniem dyscypliny finansów publicznych;
współpraca z OW i Centralą przy sporządzaniu łącznego rocznego sprawozdania finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz firmą audytorską;
udział w pracach komisji przetargowych oraz kontrola formalno-rachunkowa w zakresie zawieranych umów;
współpraca oraz prowadzenie korespondencji merytorycznej w zakresie spraw ekonomiczno–finansowych oraz księgowych z oddziałami wojewódzkimi;
sporządzanie innych sprawozdań i analiz finansowych na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne;
przeprowadzanie kontroli prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych, obiegu dowodów księgowych, sporządzania sprawozdań finansowych, terminowości regulowania zobowiązań finansowych oraz egzekwowania należności przez oddziały wojewódzkie;
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych
Wykonywanie zadań związanych z dokumentowaniem kontroli zarządczej;
Koordynowanie zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem;
Koordynacja prac nad przygotowaniem Planu Pracy DOWNFZ i monitorowanie jego realizacji;
Realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Oddziału w zakresie prawidłowego i terminowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Prezesa Funduszu lub Dyrektora Oddziału;
Przygotowywanie sprawozdań z celów i zadań wynikających z przepisów prawa oraz wynikających z zakresu działalności komórki organizacyjnej;
Koordynacja obsługi audytów wewnętrznych oraz realizacja zadań związanych z zaleceniami audytowymi;
Przygotowywanie projektów pism okólnych i poleceń służbowych Dyrektora Oddziału oraz nadzór nad terminowością i kompletnością sprawozdawczości;
Koordynowanie zarządzania procesowego w Oddziale;
Pełnienie roli koordynatora ds. zarządzania projektowego w Oddziale;
Koordynacja procesu udostępniania informacji publicznej na wniosek;
Realizacja innych zadań zleconych przez przełożonego, zgodnych z zakresem działania komórki organizacyjnej
Starszy Specjalista / Specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli XV
Poznań
Wygasła: 25.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
specjalista mid / senior
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Starszy specjalista / Główny specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli XIII w Departamencie Kontroli / lekarz
Kielce
Wygasła: 23.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
specjalista mid / senior / ekspert
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Analityk / Starszy analityk Biznesowo-Systemowy w Dziale Rozwoju Systemów Dziedzinowych, Rozliczeniowych i Sprawozdawczych w Departamencie Informatyki
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 09.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
prowadzenie analizy systemowej potrzeb biznesowych użytkowników wewnętrznych, w tym definiowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych realizowanych i planowanych projektów IT, w szczególności:
zbieranie i analiza wymagań klientów biznesowych związanych z budową i rozwojem systemów informatycznych,
uzgadnianie produktów analitycznych z interesariuszami,
formułowanie podstawowych wymagań systemowych;
zarządzanie zmianą w zakresie realizowanych projektów IT w kontekście analizy potrzeb oraz procesów biznesowych;
przygotowywanie zgłoszeń o zmianę w dedykowanym oprogramowaniu;
przygotowywanie założeń testów akceptacyjnych rozwiązań informatycznych oraz wspieranie klienta biznesowego w ich przeprowadzaniu;
zapewnienie wsparcia oraz doradztwo na etapie użytkowania wdrożonych rozwiązań;
odpowiedzialność za tworzenie oraz zapewnienie jakości, spójności i kompletności dokumentacji analitycznej;
współpraca w procesach zmian wewnętrznych w ramach organizacji
Główny specjalista / Starszy specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli II w Bydgoszczy w Departamencie Kontroli
Bydgoszcz
Wygasła: 10.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
udział w opracowywaniu projektu programu kontroli;
przeprowadzanie kontroli zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi w NFZ zasadami, programem kontroli;
dokonywanie ustaleń stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli w sposób obiektywny i rzetelny oraz na podstawie dowodów zebranych w toku wykonywania czynności;
współpraca z kontrolerami, kierownikiem zespołu kontrolującego, Kierownikiem Działu Realizacji Kontroli oraz Naczelnikiem Terenowego Wydziału Kontroli II w Bydgoszczy;
sporządzanie wymaganych dokumentów z przeprowadzonej kontroli;
wykonywanie innych czynności - w szczególności badanie i ocena dokumentacji medycznej;
prowadzenie czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61w ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2561)
Starszy Specjalista / Specjalista w Sekcji Zamówień Publicznych w Biurze Administracyjno-Gospodarczym
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 06.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
przygotowanie projektów umów związanych z bieżącymi zakupami oraz usługami niepodlegającymi przepisom o zamówieniach publicznych;
przygotowywanie zapytań ofertowych;
prowadzenie korespondencji z wykonawcami;
planowanie zamówień publicznych udzielanych przez Centralę Funduszu w ramach planu finansowego oraz rzeczowego planu wydatków inwestycyjnych;
dokonywanie wstępnej kwalifikacji zaplanowanych wydatków pod kątem stosowania ustawy prawo zamówień publicznych;
przygotowywanie i realizacja postępowań o udzielenie zamówień publicznych na rzecz Centrali oraz na rzecz oddziałów wojewódzkich Funduszu w zakresie merytorycznym określonym przez Centralę;
przygotowanie, w uzgodnieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Centrali specyfikacji warunków zamówienia;
współpraca w przygotowywaniu opisów przedmiotu zamówienia;
organizowanie prac komisji przetargowych i udział w ich pracach;
prowadzenie rejestru postępowań z zakresu zamówień publicznych;
prowadzenie rejestru umów;
prowadzenie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
udzielanie merytorycznego wsparcia uczestnikom procesu udzielania zamówień publicznych w Narodowym Funduszu Zdrowia;
współpraca z podmiotami zewnętrznymi prowadzącymi kontrole w zakresie zamówień publicznych;
sporządzanie okresowych sprawozdań;
rejestrowanie wniosków komórek organizacyjnych w sprawie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do Archiwum Zakładowego
Informatyk / Starszy informatyk w Dziale Aplikacji i Baz Danych w Wydziale Informatyki
Szczecin
Wygasła: 15.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
specjalista mid / senior
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Kierownik Zespołu Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania
Bydgoszcz
Wygasła: 28.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
nadzór nad zapewnieniem ochrony fizycznej obiektów, osób i mienia w Oddziale Wojewódzkim NFZ;
nadzór i koordynacja nad tworzeniem planów postępowania z ryzykiem w zakresie bezpieczeństwa informacji, a także systematyczna ocena stopnia realizacji wskazanych w planach postępowania z ryzykiem zadań;
nadzór nad zapewnieniem realizacji obowiązków operatora infrastruktury krytycznej na poziomie OW;
nadzór i koordynacja realizacji zadań związanych z modułami zadaniowymi wynikających ze stopni alarmowych CRP w OW;
współudział w tworzeniu oraz aktualizacja Polityki Bezpieczeństwa i dokumentów stanowiących jej rozwinięcie (procedury, instrukcje, przewodniki);
udział w analizie BIA;
zarządzanie incydentami bezpieczeństwa oraz obsługa incydentów i zdarzeń niepożądanych w obszarze bezpieczeństwa teleinformatycznego w oddziale;
nadzór nad udzielaniem odpowiedzi na wnioski i pisma organów uprawnionych o udostępnienie danych osobowych;
udział w procesie zarządzania zmianą w NFZ;
nadzór nad prawidłowym, efektywnym, terminowym i rzetelnym wykonywaniem zadań realizowanych przez Zespół;
zapewnienie prawidłowej wymiany informacji wewnątrz Zespołu;
wykonywanie innych poleceń zleconych przez przełożonego w ramach obowiązków służbowych
Główny Specjalista – Samodzielne stanowisko ds. Audytu ZSZ w Wydziale Bezpieczeństwa Informacji w Biurze Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania
Warszawa
Wygasła: 13.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
specjalista mid / senior / ekspert
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Główny Specjalista w Wydziale Kontroli Wewnętrznej w Biurze Nadzoru Wewnętrznego
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 04.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
przeprowadzanie w komórkach organizacyjnych Centrali i oddziałach wojewódzkich Funduszu kontroli planowych oraz doraźnych, zleconych przez Prezesa Funduszu;
dokumentowanie wyników kontroli, a w szczególności zbieranie dowodów kontroli, sporządzanie akt kontroli, sporządzanie wystąpień pokontrolnych i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli;
przedstawianie wniosków służących rozwiązywaniu problemów i spraw zdiagnozowanych na podstawie przeprowadzonych kontroli wewnętrznych i wymagających działań naprawczych;
opracowywanie programu lub tematyki do przeprowadzanych postępowań kontrolnych;
monitorowanie wykonywania przez komórki organizacyjne Centrali i oddziały wojewódzkie Funduszu wniosków i zaleceń pokontrolnych sformułowanych w toku przeprowadzanych planowych i doraźnych kontroli wewnętrznych;
monitorowanie wykonywania przez komórki organizacyjne Centrali i oddziały wojewódzkie Funduszu wniosków i zaleceń pokontrolnych sformułowanych przez Najwyższą Izbę Kontroli i inne uprawnione organy kontroli zewnętrznej;
prowadzenie rejestru upoważnień i realizacji kontroli wewnętrznej;
współuczestniczenie w opracowywaniu planu pracy, planu kontroli i okresowych sprawozdań wynikających z Regulaminu organizacyjnego
Główny specjalista w Dziale Nadzoru i Sprawozdawczości w Biurze Księgowości
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 21.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych oraz bieżąca ewidencja dowodów księgowych, dotyczących świadczeń opieki zdrowotnej;
regulowanie zobowiązań wynikających z rozliczeń w zakresie kosztów świadczeń opieki zdrowotnej;
sporządzanie przelewów bankowych w systemie bankowości elektronicznej BGK24;
sporządzanie sprawozdań miesięcznych, okresowych i rocznych będących w zakresie działania komórki organizacyjnej;
prowadzenie korespondencji i sprawozdawczości związanych z naruszeniem dyscypliny finansów publicznych;
współpraca z OW i Centralą przy sporządzaniu łącznego rocznego sprawozdania finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz firmą audytorską;
udział w pracach komisji przetargowych oraz kontrola formalno-rachunkowa w zakresie zawieranych umów;
współpraca oraz prowadzenie korespondencji merytorycznej w zakresie spraw ekonomiczno–finansowych oraz księgowych z oddziałami wojewódzkimi;
sporządzanie innych sprawozdań i analiz finansowych na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne;
przeprowadzanie kontroli prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych, obiegu dowodów księgowych, sporządzania sprawozdań finansowych, terminowości regulowania zobowiązań finansowych oraz egzekwowania należności przez oddziały wojewódzkie;
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych
Specjalista / Starszy specjalista w Dziale Rozwoju Systemu JGP i Sprawozdawczości w Departamencie Świadczeń Opieki Zdrowotnej
Warszawa
Wygasła: 06.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
specjalista mid / senior
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Specjalista w Zespole Kontroli Wewnętrznej
Bydgoszcz
Wygasła: 20.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
przygotowywanie i przeprowadzanie wewnętrznych kontroli planowych i doraźnych w komórkach organizacyjnych Oddziału;
przedstawianie wniosków służących rozwiązywaniu problemów i spraw zdiagnozowanych na podstawie przeprowadzonych kontroli wewnętrznych i wymagających działań naprawczych;
opracowywanie programu lub tematyki do przeprowadzanych postępowań kontrolnych;
monitorowanie wykonywania przez komórki organizacyjne oddziału wojewódzkiego Funduszu wniosków i zaleceń pokontrolnych sformułowanych przez Najwyższą Izbę Kontroli i inne uprawnione organy kontroli zewnętrznej;
monitorowanie wykonywania przez komórki organizacyjne oddziału wojewódzkiego Funduszu wniosków i zaleceń pokontrolnych sformułowanych w toku przeprowadzanych planowych i doraźnych kontroli wewnętrznych;
prowadzenie rejestru upoważnień i realizacji kontroli wewnętrznej;
rozpatrywanie skarg na działalność oddziału wojewódzkiego Funduszu;
współuczestniczenie w opracowywaniu planu pracy, planu kontroli i okresowych sprawozdań wynikających z Regulaminu organizacyjnego
prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych dotyczących rozliczeń z tytułu koordynacji systemu zabezpieczania społecznego oraz pozostałych dowodów księgowych;
bieżąca obsługa systemu informatycznego finansowo- księgowego wykorzystywanego w Centrali NFZ do prowadzenia ksiąg rachunkowych;
sporządzanie przelewów bankowych dotyczących płatności krajowych i zagranicznych Centrali NFZ w tym obsługa systemu informatycznego BGK24;
bieżąca ewidencja operacji gospodarczych związanych z rozliczaniem świadczeń zdrowotnych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz prowadzenie dokumentacji księgowej w tym zakresie, zgodnie z ustawą o rachunkowości;
regulowanie zobowiązań wynikających z rozliczeń, z tytułu udzielonych świadczeń zdrowotnych w ramach koordynacji systemów zabezpieczania społecznego;
sporządzanie dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych stanowiących podstawę zapisów księgowych;
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali w zakresie rozliczeń z tytułu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz spraw ekonomiczno-finansowych w tym zakresie;
sporządzanie sprawozdań na rzecz Głównego Urzędu Statystycznego oraz NBP zgodnie z wytycznymi ww. instytucji w zakresie rozliczeń dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz pozostałych sprawozdań i zestawień pomocniczych;
opracowywanie projektów pism oraz obiegu dowodów księgowych dotyczących spraw finansowo-księgowych w zakresie rozliczeń z tytułu koordynacji systemu zabezpieczania społecznego;
dokonywanie bieżących oraz przed zamknięciem ksiąg rachunkowych w Centrali NFZ za okres sprawozdawczy weryfikacji zapisów na poszczególnych kontach księgowych;
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych
Główny Specjalista /Starszy specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w TWK I we Wrocławiu w Departamencie Kontroli
Wrocław
Wygasła: 20.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
udział w opracowywaniu projektu programu kontroli;
przeprowadzanie kontroli zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi w NFZ zasadami, programem kontroli;
dokonywanie ustaleń stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli w sposób obiektywny i rzetelny oraz na podstawie dowodów zebranych w toku wykonywania czynności;
współpraca z kontrolerami, kierownikiem zespołu kontrolującego;
sporządzanie wymaganych dokumentów z przeprowadzonej kontroli;
wykonywanie innych czynności - w szczególności badanie i ocena dokumentacji medycznej;
prowadzenie czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61w ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2561)
Główny Specjalista /Starszy specjalista w Wydziale Lecznictwa Szpitalnego w Departamencie Świadczeń Opieki Zdrowotnej
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 15.09.2023
pełny etat
umowa na zastępstwo
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
prowadzenie prac związanych z przygotowaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do podstawowego systemu zabezpieczenia świadczeń;
prowadzenie prac związanych z przygotowywaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących przeprowadzania postępowań w sprawie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do świadczeń w rodzaju leczenie szpitalne, w tym świadczenia wysokospecjalistyczne;
przygotowywanie materiałów informacyjnych niezbędnych w procesie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresach świadczeń pozostających
we właściwości wydziału dotyczących w szczególności: warunków wymaganych od świadczeniodawców, organizacji postępowania w konkursie ofert i rokowaniach;
współpraca z konsultantami krajowymi i wojewódzkimi, reprezentatywnymi organizacjami świadczeniodawców oraz instytucjami właściwymi w sprawach związanych z realizacją świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału;
opiniowanie wniosków o wyrażenie zgód na zawarcie, przedłużenie lub zmianę umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z art. 156 ustawy o świadczeniach, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału;
współpraca z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w zakresie ustalania taryfy świadczeń, w tym opracowywanie, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału opinii dotyczących skutków finansowych dla systemu ochrony zdrowia opiniowanych przez Agencję;
prowadzenie nadzoru nad realizacją świadczeń opieki zdrowotnej, polegającego w szczególności na: analizie problemów zgłaszanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu i świadczeniodawców oraz podejmowaniu odpowiednich działań w celu ich rozwiązania, ocenie prawidłowości stosowania przyjętych zasad zawierania umów o udzielanie świadczeń i wykonywania świadczeń oraz przygotowywanie wyjaśnień i interpretacji dotyczących tych zasad;
merytoryczna odpowiedzialność za treść słowników Funduszu w zakresie właściwości rzeczowej wydziału;
merytoryczna odpowiedzialność za parametryzację warunków weryfikacji danych sprawozdawczych ze wskazaniem pozycji / kodów słowników w zakresie zadań wydziału;
przygotowywanie wniosków o zlecenie dostosowania systemów informatycznych Funduszu w zakresie zadań wydziału;
nadzór nad realizacją zadań objętych zakresem działania wydziału przez odpowiednie komórki organizacyjne w oddziałach wojewódzkich Funduszu;
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali Funduszu w zakresie poprawy dostępności do świadczeń
prowadzenie prac związanych z przygotowaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do podstawowego systemu zabezpieczenia świadczeń;
prowadzenie prac związanych z przygotowywaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących przeprowadzania postępowań w sprawie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do świadczeń w rodzaju leczenie szpitalne, w tym świadczenia wysokospecjalistyczne;
przygotowywanie materiałów informacyjnych niezbędnych w procesie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresach świadczeń pozostających we właściwości wydziału dotyczących w szczególności: warunków wymaganych od świadczeniodawców, organizacji postępowania w konkursie ofert i rokowaniach;
współpraca z konsultantami krajowymi i wojewódzkimi, reprezentatywnymi organizacjami świadczeniodawców oraz instytucjami właściwymi w sprawach związanych z realizacją świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału;
opiniowanie wniosków o wyrażenie zgód na zawarcie, przedłużenie lub zmianę umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z art. 156 ustawy o świadczeniach, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału;
współpraca z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w zakresie ustalania taryfy świadczeń, w tym opracowywanie, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości wydziału opinii dotyczących skutków finansowych dla systemu ochrony zdrowia opiniowanych przez Agencję;
prowadzenie nadzoru nad realizacją świadczeń opieki zdrowotnej, polegającego w szczególności na: analizie problemów zgłaszanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu i świadczeniodawców oraz podejmowaniu odpowiednich działań w celu ich rozwiązania, ocenie prawidłowości stosowania przyjętych zasad zawierania umów o udzielanie świadczeń i wykonywania świadczeń oraz przygotowywanie wyjaśnień i interpretacji dotyczących tych zasad;
merytoryczna odpowiedzialność za treść słowników Funduszu w zakresie właściwości rzeczowej wydziału;
merytoryczna odpowiedzialność za parametryzację warunków weryfikacji danych sprawozdawczych ze wskazaniem pozycji / kodów słowników w zakresie zadań wydziału;
przygotowywanie wniosków o zlecenie dostosowania systemów informatycznych Funduszu w zakresie zadań wydziału;
nadzór nad realizacją zadań objętych zakresem działania wydziału przez odpowiednie komórki organizacyjne w oddziałach wojewódzkich Funduszu;
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali Funduszu w zakresie poprawy dostępności do świadczeń
tworzenie i utrzymanie narzędzi (pakietów w języku R) umożliwiających korzystanie z dostępnych baz danych oraz usprawniających proces analityczny;
projektowanie procesu analitycznego (uczestnictwo w tworzeniu metodyki) i architektury narzędzi analitycznych;
prowadzenie analiz dużych zbiorów danych dotyczących udzielania świadczeń finansowanych ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia – jest to unikalny w skali kraju zbiór danych
przeprowadzanie lub współuczestniczenie w dokonaniu analizy przedkontrolnej, w tym gromadzenie materiałów i informacji niezbędnych do przygotowania i przeprowadzenia kontroli, udział merytoryczny w opracowywaniu programu kontroli;
przeprowadzanie kontroli zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi w NFZ zasadami, programem kontroli lub tematyką kontroli;
sporządzanie wystąpień z przeprowadzonych kontroli oraz opracowywanie wniosków, zaleceń pokontrolnych i wykonywanie innych czynności związanych z prowadzeniem postępowań kontrolnych;
współpraca z innymi kontrolerami oraz osobami, o których mowa art. 61e ust. 2 ustawy o świadczeniach, realizującymi kontrolę, z kierownikiem zespołu kontrolującego, kierownikiem właściwego miejscowo terenowego wydziału kontroli lub innej komórki organizacyjnej wyodrębnionej w strukturze Departamentu Kontroli;
obsługa aplikacji informatycznych w zakresie wykonywanych zadań
Starszy Specjalista / Główny Specjalista w Dziale Rozwoju Systemów Dziedzinowych, Rozliczeniowych i Sprawozdawczych w Wydziale Rozwoju Aplikacji w Departamencie Informatyki
Warszawa
Wygasła: 23.06.2023
pełny etat
umowa o pracę
specjalista mid / senior / ekspert
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Inspektor Ochrony Danych Osobowych w Wydziale Organizacyjnym w Gabinecie Prezesa Funduszu
Rakowiecka 26, Mokotów, Warszawa
Wygasła: 13.06.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
ekspert
Obowiązki:
informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO) oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO), innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO);
współpraca z organem nadzorczym;
pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych
z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO), oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO);
monitorowanie zmian w przepisach prawa powszechnie obowiązujących, wytycznych organu nadzorczego, aktualnych rekomendacji oraz dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych;
analiza projektów umów, procedur, regulaminów oraz innych dokumentów w zakresie zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, wewnętrznymi procedurami, zarządzeniami oraz regulaminami obowiązującymi w Narodowym Funduszu Zdrowia oraz wydawanie rekomendacji w tym zakresie Nadzór nad rejestrem czynności oraz rejestrem kategorii czynności przetwarzania, o których mowa w art. 30 Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO);
wykonywanie innych zadań i obowiązków powierzonych przez Prezesa Funduszu, niepowodujących konfliktu interesu, o którym mowa w art. 38 ust. 6 Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych RODO