Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
organizacja pracy sekretariatu, w tym obsługa kierownictwa Centrum Informatyki Resortu Finansów oraz obsługa recepcyjna gości
przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji papierowej i elektronicznej (obsługa skrzynki pocztowej, przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji przychodzącej, wysyłka korespondencji wychodzącej)
zapewnienie sprawnego i terminowego obiegu korespondencji i przepływu informacji pomiędzy komórkami organizacyjnymi Centrum Informatyki Resortu Finansów
organizacja zaopatrzenia sekretariatu w materiały i usługi niezbędne do sprawnego funkcjonowania w tym planowanie i kontrolowanie kosztów funkcjonowania sekretariatu
organizacja i obsługa narad, spotkań i konferencji organizowanych przez kierownictwo Centrum Informatyki Resortu Finansów, w tym przygotowanie materiałów / prezentacji na spotkania, agendy spotkania, notatek ze spotkań
organizacja podróży służbowych kierownictwa Centrum Informatyki Resortu Finansów;
prowadzenie terminarza spotkań i wizyt kierownictwa Centrum Informatyki Resortu Finansów;
redagowanie pism, przygotowanie sprawozdań, zestawień, raportów oraz prezentacji na potrzeby kierownictwa Centrum Informatyki Resortu Finansów
promowanie kultury organizacyjnej Centrum Informatyki Resortu Finansów
zarządzanie procesem wsparcia użytkowników usług informatycznych eksploatujących informatyczne systemy użytkowane w Krajowej Administracji Skarbowej, w tym: przyjmowanie zgłoszeń, analizowanie, weryfikowanie i rozwiązywanie zgłoszeń, eskalowanie zgłoszeń, których nie można zrealizować na I linii wsparcia do odpowiednich grup wsparcia, weryfikowanie opisu rozwiązania zgłoszenia przygotowanego przez II linię wsparcia, jeśli wymaga tego określona klasyfikacja zgłoszenia, - weryfikowanie negatywnej oceny rozwiązania przez użytkownika końcowego w celu jej odrzucenia bądź ponownego otwarcia prac nad zgłoszeniem
obsługa wniosków o założenie kont, nadanie, modyfikację lub odebranie uprawnień użytkownikom
redagowanie komunikatów dotyczących systemów informatycznych w zakresie obsługiwanych jednostek Krajowej Administracji Skarbowej oraz współpraca z Rzecznikiem jednostki Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie publikacji informacji
udzielanie informacji o dostępie do systemów i innych informacji związanych z funkcjonowaniem aplikacji i systemów
generowanie raportów niezbędnych do analizy obsługi zgłoszeń
optymalizacja jakości świadczonych usług informatycznych przez utrzymywanie funkcji Service Desk oraz monitorowanie procesów: zarządzanie incydentem
zarządzanie wnioskami i zarządzanie problemem
zgłaszanie postulatów zmian oraz propozycji nowych funkcjonalności systemów informatycznych
zarządzanie i monitorowanie uaktualniania baz wiedzy
zarządzanie kontami i grupami użytkowników oraz komputerów w Active Directory – dotyczących zadań niezastrzeżonych do realizacji w innych departamentach
realizacja zadań II linii wsparcia dla obiektu, w którym pracownik świadczy pracę
realizacja procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników, poprzez realizację zgłoszeń w Centralnym Service Desk (CSD): analiza, weryfikacja i rozwiązywanie zgłoszeń oraz udzielanie konsultacji użytkownikom w Oddziale Celnym i innych komórkach w tej lokalizacji
świadczenie usługi II linii bezpośredniego wsparcia informatycznego
utrzymanie i monitorowanie działania lokalnych granicznych systemów informatycznych, zgłaszanie i usuwanie awarii
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
włączanie stacji roboczych do eksploatacji oraz usuwanie drobnych awarii sprzętowych i systemowych
nadzór nad wyspecjalizowanymi systemami granicznymi w tym systemami bezpieczeństwa w ramach przejścia granicznego
administrowanie infrastrukturą i sprzętem komputerowym umożliwiającym wprowadzanie oraz modyfikację danych do systemów celno-granicznych (czytniki, interfejsy, konwertery itp.)
nadzór nad systemami bezpieczeństwa (m.in. CCTV, SKD)
nadzór i administracja systemami informatycznymi wspomagającymi odprawy celne oraz kontrolę ruchu na przejściach granicznych
zgłaszanie usterek, awarii, problemów dotyczących urządzeń spoza katalogu IT
współpraca z innymi podmiotami (Urzędami Wojewódzkimi, Zarządami Obsługi Przejść Granicznych, Strażą Graniczną) zlokalizowanymi na przejściach granicznych (na poziomie lokalnym)
administracja oraz utrzymanie oprogramowania szyny danych (Microsoft, IBM)
wykonywanie instalacji i re-instalacji oprogramowania szyny danych/działających na niej usług w celu wdrożenia/utrzymania świadczonych usług informatycznych
rozwiązywanie problemów technicznych, wsparcie użytkowników w celu zapewnienia wysokiej dostępności świadczonych usług informatycznych
współpraca z serwisami firm zewnętrznych w celu utrzymania w pełnej sprawności oprogramowania szyny danych
nadzorowanie prawidłowej realizacji umów serwisowych i utrzymanie ciągłości wsparcia technicznego dla oprogramowania szyny danych
uczestnictwo w uruchamianiu i realizacji postępowań o zamówienie publiczne w celu wyłonienia dostawcy usługi informatycznej lub oprogramowania dla potrzeb szyny danych
Starszy specjalista ds. zarządzania ryzykiem operacyjnym
Warszawa
Wygasła: 25.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
wspieranie, w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym, komórek organizacyjnych w:
a) identyfikowaniu i ocenie ryzyka operacyjnego,
b) ustalaniu reakcji na ryzyko operacyjne,
c) przygotowaniu planów postępowania z ryzykiem i projektowaniu mechanizmów kontroli;
koordynowanie działań w zakresie mechanizmów kontrolnych, w szczególności:
a) gromadzenie informacji i analizowanie mechanizmów kontrolnych,
b) prowadzenie bazy mechanizmów kontrolnych na podstawie informacji przekazanych z komórek organizacyjnych, raportowanie w zakresie mechanizmów kontrolnych do Kierownictwa Centrum;
c) raportowanie w zakresie mechanizmów kontrolnych do Kierownictwa Centrum;
tworzenie, adaptacja i nadzór nad narzędziami stosowanymi w zarządzaniu ryzykiem operacyjnym;
planowanie testowania i testowanie mechanizmów kontrolnych
Specjalista ds. sieci IT (od młodszego do głównego specjalisty),
Warszawa
Wygasła: 21.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
administrowanie infrastrukturą LAN Ministerstwa Finansów w celu utrzymania jej ciągłości działania jak też dostosowania poziomu zabezpieczeń do zmieniających się potrzeb użytkowników oraz eksploatowanych systemów informatycznych
zapewnienie zarządzania zasobami informatycznymi w zakresie infrastruktury sieciowej wykorzystywanej do realizacji zadań przez pracowników Ministerstwa Finansów i jednostkach resortu finansów oraz udział w planowaniu zakupów urządzeń, oprogramowania bądź usług w zakresie sieci LAN
przeprowadzanie prac modernizacyjnych oraz rozbudowy w zakresie sieci LAN
administrowanie, rozwój i utrzymanie infrastruktury teleinformatycznej sieci WAN
konfiguracja urządzeń bezpieczeństwa sieci WAN
monitorowanie wydajności łączy teleinformatycznych oraz urządzeń sieciowych w celu wykrycia nieprawidłowości i zagrożeń w ciągłości pracy sieci rozległej
podejmowanie odpowiednich działań w sytuacjach awaryjnych w celu rozwiązywania problemów związanych z łącznością użytkowników w sieci WAN i eksploatowanych systemów
kontakty z wykonawcami w ramach realizowanych umów w tym zgłaszanie awarii oraz nieprawidłowości w sieci WAN
analiza i weryfikacja potrzeb w zakresie uruchamiania nowych usług transmisji danych oraz zmiany parametrów
weryfikacja raportów świadczenia usługi w zakresie SLA
tworzenie wewnętrznych standardów, wytycznych w zakresie sieci WAN
udział we wdrożeniach nowych rozwiązań w zakresie sieci WAN
uruchamianie oraz uczestnictwo w postępowaniach przetargowych na zakup oprogramowania, sprzętu bądź usług informatycznych
zarządzanie procesem wsparcia użytkowników usług informatycznych eksploatujących informatyczne systemy użytkowane w Krajowej Administracji Skarbowej, w tym:
przyjmowanie zgłoszeń
analizowanie, weryfikowanie i rozwiązywanie zgłoszeń
eskalowanie zgłoszeń, których nie można zrealizować na I linii wsparcia do odpowiednich grup wsparcia
weryfikowanie opisu rozwiązania zgłoszenia przygotowanego przez II linię wsparcia, jeśli wymaga tego określona klasyfikacja zgłoszenia
weryfikowanie negatywnej oceny rozwiązania przez użytkownika końcowego w celu jej odrzucenia bądź ponownego otwarcia prac nad zgłoszeniem
obsługa wniosków o założenie kont, nadanie, modyfikację lub odebranie uprawnień użytkownikom
redagowanie komunikatów dotyczących systemów informatycznych w zakresie obsługiwanych jednostek Krajowej Administracji Skarbowej oraz współpraca z Rzecznikiem jednostki Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie publikacji informacji
udzielanie informacji o dostępie do systemów i innych informacji związanych z funkcjonowaniem aplikacji i systemów
generowanie raportów niezbędnych do analizy obsługi zgłoszeń
optymalizacja jakości świadczonych usług informatycznych przez utrzymywanie funkcji Service Desk oraz monitorowanie procesów: zarządzanie incydentem, zarządzanie wnioskami i zarządzanie problemem
zgłaszanie postulatów zmian oraz propozycji nowych funkcjonalności systemów informatycznych
zarządzanie i monitorowanie uaktualniania baz wiedzy
zarządzanie kontami i grupami użytkowników oraz komputerów w Active Directory – dotyczących zadań niezastrzeżonych do realizacji w innych departamentach
realizacja zadań II linii wsparcia dla obiektu, w którym pracownik świadczy pracę, na zasadach ustalonych pomiędzy Zastępcami Dyrektora Departamentu obszarów Wsparcia Informatycznego i HelpDesku
administracja i utrzymywanie systemów informatycznych w zakresie:
monitorowania działania granicznych systemów informatycznych, zgłaszania oraz usuwania awarii
utrzymywania ciągłości działania systemów informatycznych
zapewnienia odpowiedniej wydajności systemów
instalowania nowych wydań i poprawek
zarządzania kopiami awaryjnymi systemów i bazy danych oraz kopiami bezpieczeństwa
przestrzegania zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa instrukcjach zarządzania systemami
współpraca w administracji i utrzymaniu infrastruktury informatycznej systemów informatycznych, w tym:
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
współpraca w administrowaniu infrastrukturą i sprzętem komputerowym umożliwiającym wprowadzanie i modyfikację danych do systemów (czytniki, interfejsy, wrzutomaty itp.)
współpraca w utrzymywaniu infrastruktury sieciowej zgodnie z zasadami i standardami bezpieczeństwa
współpraca w utrzymywaniu i rozwój systemów wsparcia, w tym systemów monitoringu i bezpieczeństwa
współpraca w administrowaniu systemami informatycznymi wspomagającymi urządzenia RTG
współpraca w administrowaniu i zapewnieniu ciągłości pracy systemów bezpieczeństwa
zgłaszanie usterek, awarii, problemów dotyczących urządzeń spoza katalogu IT, umożliwiających korzystanie z systemów teleinformatycznych zlokalizowanych na przejściach granicznych
współpraca z innymi podmiotami (Urzędami Wojewódzkimi, Zarządami Obsługi Przejść Granicznych, Strażą Graniczną) zlokalizowanymi na przejściach granicznych (na poziomie lokalnym)
informatyk wsparcia technicznego (od młodszego informatyka wsparcia technicznego do informatyk wsparcia technicznego)
Braniewo
Wygasła: 13.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
zarządzanie procesem wsparcia użytkowników usług informatycznych eksploatujących informatyczne systemy użytkowane w Krajowej Administracji Skarbowej, w tym:
przyjmowanie zgłoszeń
analizowanie, weryfikowanie i rozwiązywanie zgłoszeń
eskalowanie zgłoszeń, których nie można zrealizować na I linii wsparcia do odpowiednich grup wsparcia
weryfikowanie opisu rozwiązania zgłoszenia przygotowanego przez II linię wsparcia, jeśli wymaga tego określona klasyfikacja zgłoszenia
weryfikowanie negatywnej oceny rozwiązania przez użytkownika końcowego w celu jej odrzucenia bądź ponownego otwarcia prac nad zgłoszeniem
obsługa wniosków o założenie kont, nadanie, modyfikację lub odebranie uprawnień użytkownikom
redagowanie komunikatów dotyczących systemów informatycznych w zakresie obsługiwanych jednostek Krajowej Administracji Skarbowej oraz współpraca z Rzecznikiem jednostki Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie publikacji informacji
udzielanie informacji o dostępie do systemów i innych informacji związanych z funkcjonowaniem aplikacji i systemów
generowanie raportów niezbędnych do analizy obsługi zgłoszeń
optymalizacja jakości świadczonych usług informatycznych przez utrzymywanie funkcji Service Desk oraz monitorowanie procesów: zarządzanie incydentem, zarządzanie wnioskami i zarządzanie problemem
zgłaszanie postulatów zmian oraz propozycji nowych funkcjonalności systemów informatycznych
zarządzanie i monitorowanie uaktualniania baz wiedzy
zarządzanie kontami i grupami użytkowników oraz komputerów w Active Directory – dotyczących zadań niezastrzeżonych do realizacji w innych departamentach
realizacja zadań II linii wsparcia dla obiektu, w którym pracownik świadczy pracę, na zasadach ustalonych pomiędzy Zastępcami Dyrektora Departamentu obszarów Wsparcia Informatycznego i HelpDesku
sprawowanie roli operatora w procesach monitorowania zdarzeń w obszarach infrastruktury oraz aplikacji (praca zmianowa w systemie równoważnym do 12h, również w porze nocnej)
udział w zapewnieniu wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa aplikacji
diagnozowanie oraz usuwanie incydentów i awarii w trybie doraźnym
sprawowanie roli incydent manager w trakcie zmiany
obsługa awarii oraz prac serwisowych, komunikacji zgodnie z przypisaną rolą
realizowanie standardowych operacji oraz zadań w zakresie eksploatacji usług
realizowanie podstawowych zadań operacyjnych zgodnie z dostarczonymi instrukcjami
raportowanie oraz zbieranie informacji o problemach i incydentach w usługach infrastrukturalnych
uczestniczenie w funkcjonujących procesach zarządzania usługami zgodnie z przypisaną rolą i w zakresie właściwości Wydziału
informowanie klienta usług w zakresie bieżących problemów w eksploatacji i wsparciu informatycznych usług publicznych
administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi w urzędach, w tym utrzymanie ciągłości działania systemów informatycznych, zapewnienie odpowiedniej wydajności systemów, instalacja nowych wydań i poprawek, zarządzanie kontami użytkowników oraz uprawnieniami, zarządzanie kopiami awaryjnymi systemów i bazy danych, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami, monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej, w celu zapewnienia ciągłości i efektywności pracy
zarządzanie i realizowanie procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników usług informatycznych, w celu zapewnienia ciągłości pracy w systemach informatycznych
utrzymywanie infrastruktury sieciowej zgodnie z zasadami i standardami bezpieczeństwa, w celu zachowania właściwej ochrony zasobów informatycznych
administrowanie serwerowniami i sprzętem serwerowym, w celu utrzymania sprawnie działającego informatycznego sprzętu serwerowego
efektywnie zarządzanie oprogramowaniem komputerowym oraz licencjami, w celu prawidłowego wykorzystywania posiadanych zasobów informatycznych
optymalizowanie jakości świadczonych usług informatycznych, przez: monitorowanie procesów: zarządzanie incydentem, zarządzanie wnioskami i zarządzanie problemem, inicjowanie i prowadzenie działań mających w celu podniesienia efektywności wsparcia informatycznego
udział w procesie realizacji zakupów sprzętu komputerowego, usług i oprogramowania, w celu wsparcia komórek logistycznych wiedzą informatyczną
udzielanie wsparcia informatycznego pracownikom obsługiwanych jednostek
instalowanie urządzeń peryferyjnych
instalowanie i konfiguracja oprogramowania na stacjach roboczych
diagnozowanie i usuwanie awarii sprzętu
konfiguracja fizycznych połączeń sieci LAN
zarządzanie kontami użytkowników oraz uprawnieniami
administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi w urzędach, w tym utrzymanie ciągłości działania systemów, instalacja nowych wydań i poprawek oraz zapewnienie odpowiedniej wydajności systemów
administrowanie serwerowniami i sprzętem serwerowym
monitorowanie i utrzymanie odpowiednich warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
zarządzanie kopiami awaryjnymi systemów i bazy danych
realizacja procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników, poprzez realizację zgłoszeń w Centralnym Service Desk (CSD), analiza, weryfikacja i rozwiązywanie zgłoszeń oraz udzielanie konsultacji użytkownikom w Oddziale Celnym oraz innych komórek w tej lokalizacji
świadczenie usługi II linii bezpośredniego wsparcia informatycznego zgodnie z „Koncepcją wsparcia obsługi systemów na granicy”
utrzymanie lokalnych systemów informatycznych, monitorowanie działania lokalnych granicznych systemów informatycznych, zgłaszanie i usuwanie awarii
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
włączanie stacji roboczych do eksploatacji
usuwanie drobnych awarii sprzętowych i systemowych
współpraca z logistyką informatyczną
nadzór nad wyspecjalizowanymi systemami granicznymi w tym systemami bezpieczeństwa w ramach przejścia granicznego
administrowanie infrastrukturą i sprzętem komputerowym umożliwiającym wprowadzanie, modyfikację danych do systemów celno-granicznych (czytniki, interfejsy, konwertery itp.)
nadzór nad systemami bezpieczeństwa (m.in. CCTV, SKD)
nadzór i administracja systemami informatycznymi wspomagającymi odprawy celne oraz kontrolę ruchu na przejściach granicznych
zgłaszanie usterek, awarii, problemów dotyczących urządzeń spoza katalogu IT, umożliwiających korzystanie z systemów teleinformatycznych zlokalizowanych na przejściach granicznych
współpraca z innymi podmiotami (Urzędami Wojewódzkimi, Zarządami Obsługi Przejść Granicznych, Strażą Graniczną) zlokalizowanymi na przejściach granicznych (na poziomie lokalnym)
sprawowanie roli operatora pierwszej linii wsparcia usług infrastrukturalnych systemu Service Desk. m.in. koordynacja, wyjaśnianie, przekazywanie, raportowanie
sprawowanie roli operatora pojedynczego punktu kontaktu dla wszystkich użytkowników usług infrastrukturalnych
realizowanie standardowych operacji oraz zadań w zakresie eksploatacji usług
uczestniczenie w funkcjonujących procesach zarządzania usługami infrastrukturalnymi zgodnie z przypisaną rolą i w zakresie właściwości Wydziału
usprawnianie i w razie potrzeby inicjowanie zmian przepływu zadań, formularzy w systemie Service Desk
aktualizowanie, wdrażanie i wspieranie narzędzi do komunikacji o problemach dla wydziału monitorowania usług
wspieranie konkretnych projektów pod kątem obsługi w systemie Service Desk
Specjalista ds. systemów, rola: administrator systemów
Radom
Wygasła: 22.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
administracja utrzymanie i rozwój środowisk systemów powierzonych do eksploatacji (w tym min. Infrastruktura wirtualizacji serwerów oparta o oprogramowanie Vmware vSphere, domena Active Directory, Sharepoint, system poczty elektronicznej Microsoft Exchange, infrastruktura PKI
zarządzanie Środowiskiem chmurowym Microsoft Azure
rozwiązywanie problemów technicznych w administrowanych systemach
uczestnictwo w uruchamianiu i prowadzeniu projektów informatycznych w zakresie wdrożeń systemów, odbiorów sprzętu i oprogramowania oraz sprawowania nadzoru nad ich instalacją i uruchamianiem
rozwiązywanie incydentów i problemów mających negatywny wpływ na administrowane systemy
współpraca z odbiorcami usług IT
udział w definiowaniu i raportowaniu umów SLA
współpraca z komórkami informatycznymi Resortu Finansów i serwisami firm zewnętrznych w celu utrzymania pełnej sprawności eksploatowanego sprzętu, oprogramowania oraz systemów
nadzorowanie realizacji umów serwisowych i utrzymanie ciągłości wsparcia technicznego dla sprzętu i oprogramowania eksploatowanego w CIRF
uczestnictwo w uruchamianiu i prowadzeniu projektów informatycznych w zakresie wdrożeń systemów informatycznych oraz sprawowanie nadzoru nad ich instalacją i uruchomieniem
uczestnictwo w uruchamianiu i prowadzeniu postępowań o zamówienia publiczne w celu wyłonienia dostawcy usługi lub oprogramowania systemu informatycznego
administrowanie, rozwój i utrzymanie infrastruktury teleinformatycznej sieci WAN
konfiguracja urządzeń bezpieczeństwa sieci WAN
monitorowanie wydajności łączy teleinformatycznych oraz urządzeń sieciowych w celu wykrycia nieprawidłowości i zagrożeń w ciągłości pracy sieci rozległej
podejmowanie odpowiednich działań w sytuacjach awaryjnych w celu rozwiązywania problemów związanych z łącznością użytkowników w sieci WAN i eksploatowanych systemów
kontakty z wykonawcami w ramach realizowanych umów w tym zgłaszanie awarii oraz nieprawidłowości w sieci WAN
analiza i weryfikacja potrzeb w zakresie uruchamiania nowych usług transmisji danych oraz zmiany parametrów
weryfikacja raportów świadczenia usługi w zakresie SLA
tworzenie wewnętrznych standardów, wytycznych w zakresie sieci WAN
udział we wdrożeniach nowych rozwiązań w zakresie sieci WAN
uruchamianie oraz uczestnictwo w postępowaniach przetargowych na zakup oprogramowania, sprzętu bądź usług informatycznych
administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi w urzędach, w tym utrzymanie ciągłości działania systemów informatycznych, zapewnienie odpowiedniej wydajności systemów, instalacja nowych wydań i poprawek, zarządzanie kontami użytkowników oraz uprawnieniami, zarządzanie kopiami awaryjnymi systemów i bazy danych, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami, monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej, w celu zapewnienia ciągłości i efektywności pracy
zarządzanie i realizowanie procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników usług informatycznych, w celu zapewnienia ciągłości pracy w systemach informatycznych
utrzymywanie infrastruktury sieciowej zgodnie z zasadami i standardami bezpieczeństwa, w celu zachowania właściwej ochrony zasobów informatycznych
administrowanie serwerowniami i sprzętem serwerowym, w celu utrzymania sprawnie działającego informatycznego sprzętu serwerowego
efektywnie zarządzanie oprogramowaniem komputerowym oraz licencjami, w celu prawidłowego wykorzystywania posiadanych zasobów informatycznych
optymalizowanie jakość świadczonych usług informatycznych, przez: monitorowanie procesów: zarządzanie incydentem, zarządzanie wnioskami i zarządzanie problemem, inicjowanie i prowadzenie działań mających w celu podniesienie efektywności wsparcia informatycznego
udział w procesie realizacji zakupów sprzętu komputerowego, usług i oprogramowania, w celu wsparcia komórek logistycznych wiedzą informatyczną
udzielanie wsparcia informatycznego pracownikom obsługiwanych jednostek, realizacja zleceń zarejestrowanych w systemie obsługi zgłoszeń
przygotowanie stacji roboczych do eksploatacji
instalowanie i konfiguracja oprogramowania na stacjach roboczych, instalowanie urządzeń peryferyjnych, certyfikatów
obsługa lokalnych awarii i ich skutków oraz konserwacja sprzętu IT, współpraca z serwisem
administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi, w tym utrzymanie ciągłości działania systemów, instalacja nowych wydań i poprawek oraz zapewnienie odpowiedniej wydajności systemów
zarządzanie kopiami awaryjnymi systemów i baz danych
konfiguracja fizycznych połączeń sieci LAN
planowanie rozbudowy i modyfikacji podległej infrastruktury
prowadzenie ewidencji pomocniczej sprzętu i oprogramowania informatycznego
współpraca z logistyką IT, oznaczanie sprzętu, przygotowanie sprzętu do likwidacji
administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi w urzędach, w tym utrzymanie ciągłości działania systemów informatycznych, zapewnienie odpowiedniej wydajności systemów, instalacja nowych wydań i poprawek, zarządzanie kontami użytkowników oraz uprawnieniami, zarządzanie kopiami awaryjnymi systemów i bazy danych, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami, monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej, w celu zapewnienia ciągłości i efektywności pracy
zarządzanie i realizowanie procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników usług informatycznych, w celu zapewnienia ciągłości pracy w systemach informatycznych
utrzymywanie infrastruktury sieciowej zgodnie z zasadami i standardami bezpieczeństwa, w celu zachowania właściwej ochrony zasobów informatycznych
administrowanie serwerowniami i sprzętem serwerowym, w celu utrzymania sprawnie działającego informatycznego sprzętu serwerowego
efektywnie zarządzanie oprogramowaniem komputerowym oraz licencjami, w celu prawidłowego wykorzystywania posiadanych zasobów informatycznych
optymalizowanie jakość świadczonych usług informatycznych, przez: monitorowanie procesów: zarządzanie incydentem, zarządzanie wnioskami i zarządzanie problemem, inicjowanie i prowadzenie działań mających w celu podniesienie efektywności wsparcia informatycznego
udział w procesie realizacji zakupów sprzętu komputerowego, usług i oprogramowania, w celu wsparcia komórek logistycznych wiedzą informatyczną
Starszy specjalista ds. zarządzania ryzykiem operacyjnym
Warszawa
Wygasła: 10.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
wspieranie, w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym, komórek organizacyjnych w:
a) identyfikowaniu i ocenie ryzyka operacyjnego,
b) ustalaniu reakcji na ryzyko operacyjne,
c) przygotowaniu planów postępowania z ryzykiem i projektowaniu mechanizmów kontroli;
koordynowanie działań w zakresie mechanizmów kontrolnych, w szczególności:
a) gromadzenie informacji i analizowanie mechanizmów kontrolnych,
b) prowadzenie bazy mechanizmów kontrolnych na podstawie informacji przekazanych z komórek organizacyjnych, raportowanie w zakresie mechanizmów kontrolnych do Kierownictwa Centrum;
c) raportowanie w zakresie mechanizmów kontrolnych do Kierownictwa Centrum;
tworzenie, adaptacja i nadzór nad narzędziami stosowanymi w zarządzaniu ryzykiem operacyjnym;
planowanie testowania i testowanie mechanizmów kontrolnych
Specjalista ds. szkoleń (od specjalisty do głównego specjalisty)
Warszawa
Wygasła: 10.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
ścisła współpraca z menedżerami dedykowanych obszarów biznesowych w zakresie identyfikacji/badania indywidualnych i grupowych potrzeb szkoleniowo-rozwojowych pracowników
rekomendowanie, projektowanie i wdrażanie działań/programów rozwojowych oraz monitorowanie ich efektywności
opracowywanie oraz koordynacja wewnętrznych programów dzielenia się wiedzą w organizacji
wsparcie w organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych - wybór dostawcy usługi, negocjacje umów, logistyka szkoleń
prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie raportów i prezentacji z zakresu prowadzonych działań
realizacja procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników, poprzez realizację zgłoszeń w Centralnym Service Desk (CSD), analiza, weryfikacja i rozwiązywanie zgłoszeń oraz udzielanie konsultacji użytkownikom w Oddziale Celnym oraz innych komórek w tej lokalizacji
świadczenie usługi II linii bezpośredniego wsparcia informatycznego zgodnie z „Koncepcją wsparcia obsługi systemów na granicy”
utrzymanie lokalnych systemów informatycznych, monitorowanie działania lokalnych granicznych systemów informatycznych, zgłaszanie i usuwanie awarii
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
włączanie stacji roboczych do eksploatacji
usuwanie drobnych awarii sprzętowych i systemowych
współpraca z logistyką informatyczną
nadzór nad wyspecjalizowanymi systemami granicznymi w tym systemami bezpieczeństwa w ramach przejścia granicznego
administrowanie infrastrukturą i sprzętem komputerowym umożliwiającym wprowadzanie, modyfikację danych do systemów celno-granicznych (czytniki, interfejsy, konwertery itp.)
nadzór nad systemami bezpieczeństwa (m.in. CCTV, SKD)
nadzór i administracja systemami informatycznymi wspomagającymi odprawy celne oraz kontrolę ruchu na przejściach granicznych
zgłaszanie usterek, awarii, problemów dotyczących urządzeń spoza katalogu IT, umożliwiających korzystanie z systemów teleinformatycznych zlokalizowanych na przejściach granicznych
współpraca z innymi podmiotami (Urzędami Wojewódzkimi, Zarządami Obsługi Przejść Granicznych, Strażą Graniczną) zlokalizowanymi na przejściach granicznych (na poziomie lokalnym)
realizacja procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników, poprzez realizację zgłoszeń w Centralnym Service Desk (CSD), analiza, weryfikacja i rozwiązywanie zgłoszeń oraz udzielanie konsultacji użytkownikom w Oddziale Celnym oraz innych komórek w tej lokalizacji
świadczenie usługi II linii bezpośredniego wsparcia informatycznego zgodnie z „Koncepcją wsparcia obsługi systemów na granicy”
utrzymanie lokalnych systemów informatycznych, monitorowanie działania lokalnych granicznych systemów informatycznych, zgłaszanie i usuwanie awarii
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
włączanie stacji roboczych do eksploatacji
usuwanie drobnych awarii sprzętowych i systemowych
współpraca z logistyką informatyczną
nadzór nad wyspecjalizowanymi systemami granicznymi w tym systemami bezpieczeństwa w ramach przejścia granicznego
administrowanie infrastrukturą i sprzętem komputerowym umożliwiającym wprowadzanie, modyfikację danych do systemów celno-granicznych (czytniki, interfejsy, konwertery itp.)
nadzór nad systemami bezpieczeństwa (m.in. CCTV, SKD)
nadzór i administracja systemami informatycznymi wspomagającymi odprawy celne oraz kontrolę ruchu na przejściach granicznych
zgłaszanie usterek, awarii, problemów dotyczących urządzeń spoza katalogu IT, umożliwiających korzystanie z systemów teleinformatycznych zlokalizowanych na przejściach granicznych
współpraca z innymi podmiotami (Urzędami Wojewódzkimi, Zarządami Obsługi Przejść Granicznych, Strażą Graniczną) zlokalizowanymi na przejściach granicznych (na poziomie lokalnym)
administrowanie systemami informatycznymi w obsługiwanych jednostkach podległych Izbie Administracji Skarbowej we Wrocławiu
instalowanie nowych wydań i poprawek systemów i aplikacji
tworzenie i zarządzanie kopiami awaryjnymi systemów i baz danych
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
udzielanie wsparcia informatycznego pracownikom obsługiwanych jednostek
obsługa wymiany pomiędzy systemami informatycznymi, wysyłka sprawozdawczości
zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych
diagnozowanie i usuwanie awarii systemów informatycznych i sprzętu
administrowanie lokalną siecią komputerową i urządzeniami sieciowymi
utrzymywanie infrastruktury sieciowej zgodnie z zasadami i standardami bezpieczeństwa
zarządzanie kontami użytkowników w wybranych systemach i aplikacjach (zakładanie kont, nadawanie, modyfikacja, odbieranie uprawnień)
przygotowanie stanowisk komputerowych, nadzór i przegląd stacji roboczych w celu umożliwienia korzystania ze sprzętu komputerowego i odpowiedniego oprogramowania
włączanie do eksploatacji i utrzymywanie stacji roboczych w obsługiwanych jednostkach podległych Izbie Administracji Skarbowej w Lublinie, przenoszenie sprzętu
instalacja urządzeń peryferyjnych
instalowanie oprogramowania i certyfikatów na stacjach roboczych
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo–programowej
udzielanie wsparcia informatycznego pracownikom obsługiwanych jednostek
obsługa incydentów bezpieczeństwa przetwarzania danych
diagnozowanie i usuwanie awarii sprzętu, współpraca z serwisem
konfiguracja fizycznych połączeń sieci LAN
obsługa nośników danych (kopiowanie/weryfikowanie danych na/z nośnik zewnętrzny)
współpraca przy wykonywaniu kopii bezpieczeństwa serwerów i systemów lokalnych
współpraca z logistyką IT, przygotowanie sprzętu do likwidacji
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami
administracja oraz utrzymanie oprogramowania szyny danych
wykonywanie instalacji i re-instalacji oprogramowania szyny danych, działających na niej usług w celu wdrożenia/utrzymania świadczonych usług informatycznych
rozwiązywanie problemów technicznych, wsparcie użytkowników w celu zapewnienia wysokiej dostępności świadczonych usług informatycznych
współpraca z serwisami firm zewnętrznych w celu utrzymania pełnej sprawności oprogramowania szyny danych
nadzorowanie prawidłowej realizacji umów serwisowych i utrzymanie ciągłości wsparcia technicznego dla oprogramowania szyny danych
uczestnictwo w uruchamianiu i realizacji postępowań o zamówienie publiczne w celu wyłonienia dostawcy usługi informatycznej lub oprogramowania dla potrzeb szyny danych
administracja oraz utrzymanie oprogramowania BigData/Hadoop
wykonywanie instalacji i re-instalacji oprogramowania BigData/Hadoop, działających na niej usług w celu wdrożenia/utrzymania świadczonych usług informatycznych
rozwiązywanie problemów technicznych, wsparcie użytkowników w celu zapewnienia wysokiej dostępności świadczonych usług informatycznych
współpraca z serwisami firm zewnętrznych w celu utrzymania pełnej sprawności oprogramowania szyny danych
nadzorowanie prawidłowej realizacji umów serwisowych i utrzymanie ciągłości wsparcia technicznego dla oprogramowania BigData/Hadoop
uczestnictwo w uruchamianiu i realizacji postępowań o zamówienie publiczne w celu wyłonienia dostawcy usługi informatycznej lub oprogramowania dla potrzeb BigData/Hadoop
realizowanie spraw w zakresie zapewnienia ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne, w tym obsługiwanie i udostępnianie stanowisk teleinformatycznych, przeznaczonych do przetwarzania informacji przez pracowników Ministerstwa Finansów i funkcjonariuszy
realizowanie zadań w zakresie zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa w systemach teleinformatycznych, w tym m.in. poprzez analizę procesów: szacowanie ryzyka dla bezpieczeństwa informacji niejawnych; postępowanie z ryzykiem oraz jego monitorowanie
uczestniczenie w tworzeniu dokumentacji bezpieczeństwa dla systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne oraz współpraca z Pełnomocnikiem do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych w Ministerstwie Finansów w tym zakresie
instalowanie, aktualizowanie i konfigurowanie systemów operacyjnych, oprogramowania będących w zakresie właściwości wydziału
uczestniczenie w przygotowywaniu dokumentacji przetargowych w zakresie właściwości wydziału
prowadzenie szkoleń dla użytkowników w zakresie procedur bezpiecznej eksploatacji, oprogramowania użytkowego
realizowanie zadań w zakresie administrowania bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych Resortu Finansów
wsparcie użytkowników systemów, na poziomie I linii wsparcia technicznego
obsługa zgłoszeń w dedykowanym narzędziu klasy ITSM w celu dalszej obsługi w ramach kolejnych linii wsparcia
świadczenie usługi I linii wsparcia technicznego w ramach Centralnego Service Desk
rozwiązywanie zgłoszeń i problemów mających negatywny wpływ na prace systemu
diagnozowanie i rozwiązywanie problemów technicznych w celu zapewnienia wysokiej dostępności świadczonych usług teleinformatycznych
realizacja polityki bezpieczeństwa resortu finansów dla podległych systemów zarządzanie kontami użytkowników systemu (zakładanie kont, nadawanie, modyfikacja, odbieranie uprawnień)
monitorowanie oraz nadzorowanie wszelkich działań utrzymaniowych, zmian oraz modyfikacji w systemach, wprowadzanych przez wykonawców, w zakresie właściwości komórki
współpraca z odbiorcami usług IT
współpraca z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów oraz z resortem finansów, w celu zapewnienia prawidłowej i terminowej realizacji zadań
współpraca z właścicielami biznesowymi systemów informatycznych
wykonywanie innych zadań, w zakresie właściwości komórki wewnętrznej
administracja oraz utrzymanie oprogramowania szyny danych (Microsoft, IBM)
wykonywanie instalacji i re-instalacji oprogramowania szyny danych / działających na niej usług w celu wdrożenia/utrzymania świadczonych usług informatycznych
rozwiązywanie problemów technicznych, wsparcie użytkowników w celu zapewnienia wysokiej dostępności świadczonych usług informatycznych
współpraca z serwisami firm zewnętrznych w celu utrzymania pełnej sprawności oprogramowania szyny danych
nadzorowanie prawidłowej realizacji umów serwisowych i utrzymanie ciągłości wsparcia technicznego dla oprogramowania szyny danych
uczestnictwo w uruchamianiu i realizacji postępowań o zamówienie publiczne w celu wyłonienia dostawcy usługi informatycznej lub oprogramowania dla potrzeb szyny danych
negocjowanie z Klientem SLA dla usług we właściwości departamentu
udział w procesie zarządzania zmianą w usługach we właściwości departamentu
zarządzanie poziomem usług i weryfikacja jakości świadczenia usług we właściwości departamentu
koordynowanie rozwiązywania poważnych awarii w systemach będących we właściwości departamentu
opiniowanie aktów prawnych oraz dokumentacji projektowej pod kątem zgodności z pryncypiami architektonicznymi i dobrymi praktykami wytwarzania usług informatycznych
współpraca w ramach zespołów roboczych przy Komisji Europejskiej z przedstawicielami KE i innych państw członkowskich UE w celu planowania, projektowania i realizacji systemów informatycznych
koordynowanie i uczestniczenie w działaniach związanych z dostarczaniem, MF lub jednostkom organizacyjnym, nowych oraz zmodyfikowanych usług informatycznych w celu udostepnienia narzędzi informatycznych usprawniających realizację procesów w tych jednostkach
współpraca z pionem infrastruktury w zakresie realizacji zamówień usług infrastrukturalnych potrzebnych do realizacji projektowanych usług informatycznych
administrowanie serwerami, macierzami dyskowymi w tym administrowanie systemami operacyjnymi na tych urządzeniach
wdrażanie, utrzymanie i planowanie rozbudowy technicznej nowej infrastruktury serwerowej oraz wyposażanie serwerowni
zarządzanie uprawnieniami w zakresie infrastruktury AD Ministerstwa Finansów
zarządzanie uprawnieniami związanymi z dostępami do serwerów
tworzenie, weryfikowanie działania i wykonywania backupów zasobów serwerowych
odtwarzanie zasobów serwerowych
utrzymanie aktualnych wzorców stacji roboczych i ich dystrybucja
planowa weryfikacja i utrzymywanie zgodności ze standardami infrastruktury
administrowanie serwerami wydruku
zarządzanie i realizacja procesu wsparcia użytkowników usług informatycznych
administracja zestawem do wideokonferencji
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami
współpraca z logistyką informatyczną w zakresie: prowadzenia ewidencji pomocniczej składników IT, przygotowania i zgłaszania sprzętu do wycofania z eksploatacji, przygotowania sprzętu do likwidacji, demontażu i przekazania nośników informatycznych do właściwej komórki Centrum zgodnie z procedurą, usuwanie z AD obiektu likwidowanego sprzętu
udzielanie wsparcia informatycznego pracownikom obsługiwanych jednostek
instalowanie urządzeń peryferyjnych
instalowanie i konfiguracja oprogramowania na stacjach roboczych
diagnozowanie i usuwanie awarii sprzętu
konfiguracja fizycznych połączeń sieci LAN
zarządzanie kontami użytkowników oraz uprawnieniami
administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi w urzędach, w tym utrzymanie ciągłości działania systemów, instalacja nowych wydań i poprawek oraz zapewnienie odpowiedniej wydajności systemów
administrowanie serwerowniami i sprzętem serwerowym
monitorowanie i utrzymanie odpowiednich warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
zarządzanie kopiami awaryjnymi systemów i bazy danych
obsługa incydentów bezpieczeństwa
udział w procesie realizacji procesu zakupów sprzętu komputerowego, usług i oprogramowania, w celu wsparcia komórek logistycznych wiedzą informatyczną
zarządzanie procesem wsparcia użytkowników usług informatycznych oraz zewnętrznych użytkowników eksploatujących informatyczne systemy wdrażane przez Ministerstwo Finansów, w tym: przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń, zdalna diagnostyka problemu, w tym lokalizacja awarii sprzętu, informowanie użytkownika (poza kanałem CSD) o etapie realizacji zgłoszenia i spodziewanym terminie realizacji
zarządzanie procesem wsparcia użytkowników usług informatycznych oraz zewnętrznych użytkowników eksploatujących informatyczne systemy wdrażane przez Ministerstwo Finansów, w tym: przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń, zdalna diagnostyka problemu, w tym lokalizacja awarii sprzętu, informowanie użytkownika (poza kanałem CSD) o etapie realizacji zgłoszenia i spodziewanym terminie realizacji
rozwiązywanie zgłoszeń przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi, w tym m.in.: wsparcie techniczne dla systemów operacyjnych i pakietów biurowych zainstalowanych na stacjach roboczych, instalacja, aktualizacja i konfiguracja oprogramowania użytkowego zainstalowanego na stacjach roboczych
realizacja zadań związanych z zarządzaniem kontami użytkowników oraz komputerów w Active Directory, w tym zarządzanie kontami i grupami niezastrzeżonych do realizacji innych komórek
nadawanie uprawnień do pracy zdalnej w systemach poprzez VPN
eskalowanie zgłoszeń, których nie można zrealizować za pomocą dostępnych narzędzi do odpowiednich grup wsparcia
udzielanie informacji o dostępie do systemów i innych informacji związanych z funkcjonowaniem aplikacji i systemów
utrzymywanie funkcji Service Desk oraz monitorowanie procesów: zarządzanie incydentem, zarządzanie wnioskami i zarządzanie problemem
udział w tworzeniu porozumień SLA (Service Level Agreement) oraz OLA (Operational Level Agreement)
udział w określaniu zawartości i formy katalogu usług oraz współpraca z klientami w zakresie opracowywania katalogu usług
identyfikowanie poziomu usług informatycznych przez: monitorowanie usług, raportowanie poziomu usług, dokonywanie okresowych przeglądów usług w celu ich oceny oraz zapewnienia uzgodnionego poziomu jakości
realizacja procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników, poprzez realizację zgłoszeń w Centralnym Service Desk (CSD), analiza, weryfikacja i rozwiązywanie zgłoszeń oraz udzielanie konsultacji użytkownikom w Oddziale Celnym oraz innych komórek w tej lokalizacji
świadczenie usługi II linii bezpośredniego wsparcia informatycznego zgodnie z „Koncepcją wsparcia obsługi systemów na granicy”
utrzymanie lokalnych systemów informatycznych, monitorowanie działania lokalnych granicznych systemów informatycznych, zgłaszanie i usuwanie awarii
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej,
włączanie stacji roboczych do eksploatacji
usuwanie drobnych awarii sprzętowych i systemowych
współpraca z logistyką informatyczną
nadzór nad wyspecjalizowanymi systemami granicznymi w tym systemami bezpieczeństwa w ramach przejścia granicznego
administrowanie infrastrukturą i sprzętem komputerowym umożliwiającym wprowadzanie, modyfikację danych do systemów celno-granicznych (czytniki, interfejsy, konwertery itp.)
nadzór nad systemami bezpieczeństwa (m.in. CCTV, SKD)
nadzór i administracja systemami informatycznymi wspomagającymi odprawy celne oraz kontrolę ruchu na przejściach granicznych
zgłaszanie usterek, awarii, problemów dotyczących urządzeń spoza katalogu IT, umożliwiających korzystanie z systemów teleinformatycznych zlokalizowanych na przejściach granicznych
współpraca z innymi podmiotami (Urzędami Wojewódzkimi, Zarządami Obsługi Przejść Granicznych, Strażą Graniczną) zlokalizowanymi na przejściach granicznych (na poziomie lokalnym)
bezpośrednia obsługa informatyczna w jednostkach województwa lubuskiego, związana z koniecznością dojazdu do danej lokalizacji (częstotliwość wyjazdów uzależniona od bieżących potrzeb danej jednostki)
administracja systemami niejawnymi
świadczenie bezpośredniego wsparcia informatycznego w siedzibie - obsługa zgłoszeń Service Desk na II linii wsparcia
monitorowanie i utrzymywanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
przygotowywanie stanowisk informatycznych
administracja systemami informatycznymi w środowisku Windows, opracowywanie rozwiązań zaistniałych problemów
administracja utrzymanie i rozwój środowisk systemów powierzonych do eksploatacji (w tym min. Infrastruktura wirtualizacji serwerów oparta o oprogramowanie Vmware vSphere, domena Active Directory, Sharepoint, system poczty elektronicznej Microsoft Exchange, infrastruktura PKI
zarządzanie Środowiskiem chmurowym Microsoft Azure
rozwiązywanie problemów technicznych w administrowanych systemach
uczestnictwo w uruchamianiu i prowadzeniu projektów informatycznych w zakresie wdrożeń systemów, odbiorów sprzętu i oprogramowania oraz sprawowania nadzoru nad ich instalacją i uruchamianiem
rozwiązywanie incydentów i problemów mających negatywny wpływ na administrowane systemy
współpraca z odbiorcami usług IT
udział w definiowaniu i raportowaniu umów SLA
współpraca z komórkami informatycznymi Resortu Finansów i serwisami firm zewnętrznych w celu utrzymania pełnej sprawności eksploatowanego sprzętu, oprogramowania oraz systemów
nadzorowanie realizacji umów serwisowych i utrzymanie ciągłości wsparcia technicznego dla sprzętu i oprogramowania eksploatowanego w CIRF
uczestnictwo w uruchamianiu i prowadzeniu projektów informatycznych w zakresie wdrożeń systemów informatycznych oraz sprawowanie nadzoru nad ich instalacją i uruchomieniem
uczestnictwo w uruchamianiu i prowadzeniu postępowań o zamówienia publiczne w celu wyłonienia dostawcy usługi lub oprogramowania systemu informatycznego
realizowanie spraw w zakresie zapewnienia ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne, w tym obsługiwanie i udostępnianie stanowisk teleinformatycznych, przeznaczonych do przetwarzania informacji przez pracowników Ministerstwa Finansów i funkcjonariuszy
realizowanie zadań w zakresie zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa w systemach teleinformatycznych, w tym m.in. poprzez analizę procesów: szacowanie ryzyka dla bezpieczeństwa informacji niejawnych; postępowanie z ryzykiem oraz jego monitorowanie
uczestniczenie w tworzeniu dokumentacji bezpieczeństwa dla systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne oraz współpraca z Pełnomocnikiem do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych w Ministerstwie Finansów w tym zakresie
instalowanie, aktualizowanie i konfigurowanie systemów operacyjnych, oprogramowania będących w zakresie właściwości wydziału
uczestniczenie w przygotowywaniu dokumentacji przetargowych w zakresie właściwości wydziału
prowadzenie szkoleń dla użytkowników w zakresie procedur bezpiecznej eksploatacji, oprogramowania użytkowego
realizowanie zadań w zakresie administrowania bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych Resortu Finansów
administracja oraz utrzymanie oprogramowania BigData/Hadoop
wykonywanie instalacji i re-instalacji oprogramowania BigData/Hadoop, działających na niej usług w celu wdrożenia/utrzymania świadczonych usług informatycznych
rozwiązywanie problemów technicznych, wsparcie użytkowników w celu zapewnienia wysokiej dostępności świadczonych usług informatycznych
współpraca z serwisami firm zewnętrznych w celu utrzymania pełnej sprawności oprogramowania szyny danych
nadzorowanie prawidłowej realizacji umów serwisowych i utrzymanie ciągłości wsparcia technicznego dla oprogramowania BigData/Hadoop
uczestnictwo w uruchamianiu i realizacji postępowań o zamówienie publiczne w celu wyłonienia dostawcy usługi informatycznej lub oprogramowania dla potrzeb BigData/Hadoop
administracja oraz utrzymanie oprogramowania BigData/Hadoop
wykonywanie instalacji i re-instalacji oprogramowania BigData/Hadoop, działających na niej usług w celu wdrożenia/utrzymania świadczonych usług informatycznych
rozwiązywanie problemów technicznych, wsparcie użytkowników w celu zapewnienia wysokiej dostępności świadczonych usług informatycznych
współpraca z serwisami firm zewnętrznych w celu utrzymania pełnej sprawności oprogramowania szyny danych
nadzorowanie prawidłowej realizacji umów serwisowych i utrzymanie ciągłości wsparcia technicznego dla oprogramowania BigData/Hadoop
uczestnictwo w uruchamianiu i realizacji postępowań o zamówienie publiczne w celu wyłonienia dostawcy usługi informatycznej lub oprogramowania dla potrzeb BigData/Hadoop
administrowanie systemami informatycznymi w obsługiwanych jednostkach podległych Izbie Administracji Skarbowej we Wrocławiu
instalowanie nowych wydań i poprawek systemów i aplikacji
tworzenie i zarządzanie kopiami awaryjnymi systemów
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami
udzielanie wsparcia informatycznego pracownikom obsługiwanych jednostek
diagnozowanie i usuwanie awarii systemów informatycznych i sprzętu
przygotowanie stanowisk komputerowych, nadzór i przegląd stacji roboczych w celu umożliwienia korzystania ze sprzętu komputerowego i odpowiedniego oprogramowania
współpraca przy monitorowaniu i utrzymaniu warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
współpraca przy obsłudze wymiany pomiędzy systemami informatycznymi i wysyłce sprawozdawczości
współpraca przy zapewnieniu bezpieczeństwa przetwarzania danych
współpraca przy administrowaniu lokalną siecią komputerową i urządzeniami sieciowymi
współpraca przy zarządzaniu kontami użytkowników w wybranych systemach i aplikacjach (zakładanie kont, nadawanie, modyfikacja, odbieranie uprawnień)
współpraca przy obsłudze zamówień na informacje/zestawienia/raporty z systemów informatycznych poprzez formułowanie zapytań do baz danych
monitorowanie bezpieczeństwa teleinformatycznego z wykorzystaniem rozwiązań SIEM, IPS, IDS, NGFW, AV, Web proxy, DLP
definiowanie reguł i nadzór nad pracą systemu antywirusowego. Analiza zdarzeń w systemach bezpieczeństwa oraz identyfikacja i obsługa incydentów w obszarze infrastruktury IT
testowanie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych
analiza zachowania złośliwego oprogramowania tzw. malware reverse engineering
gromadzenie dowodów niezbędnych do analizy zdarzeń/incydentów bezpieczeństwa IT
kontakty z dostawcami, nadzorowanie realizacji umów
kontakty z innymi jednostkami oraz odpowiednimi służbami w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego
udział we wdrożeniach nowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa IT
opiniowanie zmian w systemach informatycznych oraz infrastrukturze teleinformatycznej
współpraca ze specjalistami i ekspertami IT w zakresie rozwoju procesów bezpieczeństwa IT
opiniowanie projektów informatycznych pod kątem zgodności ze Standardami Bezpieczeństwa IT
tworzenie, uzgadnianie i wdrażanie wewnętrznych procedur bezpieczeństwa
wsparcie merytoryczne w obszarze bezpieczeństwa IT dla pracowników innych jednostek organizacyjnych
Od młodszego specjalisty do specjalisty, rola. Specjalista ds. logistyki informatycznej
Kraków
Wygasła: 24.12.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
gospodarowanie sprzętem informatycznym i licencjami, w tym prowadzenie redystrybucyji, przyjmowanie dostaw i wykonywanie odbiorów ilościowych, jakościowych oraz ocechowywanie zakupionego majątku IT
prowadzenie ewidencji pomocniczej majątku IT w zakresie redystrybucji majątku, dokumentacji zakupowej i klasyfikacji rzeczowej
współpraca z komórkami wsparcia bezpośredniego, infrastruktury sieciowej, infrastruktury serwerowej oraz z Departamentem Logistyki w zakresie redystrybucji, znakowania, inwentaryzacji, likwidacji majątku IT, napraw odpłatnych, prowadzenia ewidencji pomocniczej oraz zakupów majątku IT służących naprawom sprzętu informatycznego
przygotowywanie analiz na temat bieżącego stanu majątku IT i obsługa sprawozdawczości poprzez przygotowywanie zleconych raportów z baz danych ewidencji pomocniczej
utylizacja nośników informacji przeznaczonych do likwidacji
włączanie do eksploatacji i utrzymywanie stacji roboczych w obsługiwanych jednostkach Krajowej Administracji Skarbowej na terenie województwa lubelskiego, przenoszenie sprzętu
instalacja urządzeń peryferyjnych
instalowanie oprogramowania i certyfikatów na stacjach roboczych
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo– programowej
udzielanie wsparcia informatycznego pracownikom obsługiwanych jednostek
obsługa incydentów bezpieczeństwa przetwarzania danych
diagnozowanie i usuwanie awarii sprzętu, współpraca z serwisem
konfiguracja fizycznych połączeń sieci LAN
obsługa nośników danych (kopiowanie/weryfikowanie danych na/z nośnik zewnętrzny)
prowadzenie wymaganych dzienników i ewidencji
współpraca przy wykonywaniu kopii bezpieczeństwa serwerów i systemów lokalnych
współpraca z logistyką IT, przygotowanie sprzętu do likwidacji
włączanie do eksploatacji i utrzymywanie stacji roboczych w obsługiwanych jednostkach Krajowej Administracji Skarbowej na terenie województwa lubelskiego, przenoszenie sprzętu
instalacja urządzeń peryferyjnych
instalowanie oprogramowania i certyfikatów na stacjach roboczych
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo– programowej
udzielanie wsparcia informatycznego pracownikom obsługiwanych jednostek
obsługa incydentów bezpieczeństwa przetwarzania danych
diagnozowanie i usuwanie awarii sprzętu, współpraca z serwisem
konfiguracja fizycznych połączeń sieci LAN
obsługa nośników danych (kopiowanie/weryfikowanie danych na/z nośnik zewnętrzny)
prowadzenie wymaganych dzienników i ewidencji
współpraca przy wykonywaniu kopii bezpieczeństwa serwerów i systemów lokalnych
współpraca z logistyką IT, przygotowanie sprzętu do likwidacji
negocjowanie z Klientem SLA dla usług we właściwości departamentu
udział w procesie zarządzania zmianą w usługach we właściwości departamentu
zarządzanie poziomem usług i weryfikacja jakości świadczenia usług we właściwości departamentu
koordynowanie rozwiązywania poważnych awarii w systemach będących we właściwości departamentu
opiniowanie aktów prawnych oraz dokumentacji projektowej pod kątem zgodności z pryncypiami architektonicznymi i dobrymi praktykami wytwarzania usług informatycznych
współpraca w ramach zespołów roboczych przy Komisji Europejskiej z przedstawicielami KE i innych państw członkowskich UE w celu planowania, projektowania i realizacji systemów informatycznych
koordynowanie i uczestniczenie w działaniach związanych z dostarczaniem, MF lub jednostkom organizacyjnym, nowych oraz zmodyfikowanych usług informatycznych w celu udostepnienia narzędzi informatycznych usprawniających realizację procesów w tych jednostkach
współpraca z pionem infrastruktury w zakresie realizacji zamówień usług infrastrukturalnych potrzebnych do realizacji projektowanych usług informatycznych
zarządzanie procesem wsparcia użytkowników usług informatycznych oraz zewnętrznych użytkowników eksploatujących systemy informatyczne wdrożone w Resorcie Finansów, w tym:
a) rejestrowanie zgłoszenia na prośbę użytkownika
b) zdalna diagnostyka problemu, w tym lokalizacja awarii sprzętu
c) informowanie użytkownika o etapie realizacji zgłoszenia i spodziewanym terminie realizacji
eskalowanie zgłoszeń, których nie można zrealizować zdalnie za pomocą dostępnych narzędzi do odpowiednich grup wsparcia
zdalna realizacja zgłoszeń przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi w ramach obsługi HelpDesk
wspomaganie użytkowników w obsłudze systemów, oprogramowania i sprzętu informatycznego
wykonywanie czynności administracyjnych i technicznych w celu zapewnienia ciągłości działania sprzętu i systemów informatycznych
zarządzanie procesem wsparcia użytkowników usług informatycznych oraz zewnętrznych użytkowników eksploatujących systemy informatyczne wdrożone w Resorcie Finansów, w tym:
a) rejestrowanie zgłoszenia na prośbę użytkownika
b) zdalna diagnostyka problemu, w tym lokalizacja awarii sprzętu
c) informowanie użytkownika o etapie realizacji zgłoszenia i spodziewanym terminie realizacji
eskalowanie zgłoszeń, których nie można zrealizować zdalnie za pomocą dostępnych narzędzi do odpowiednich grup wsparcia
zdalna realizacja zgłoszeń przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi w ramach obsługi HelpDesk
wspomaganie użytkowników w obsłudze systemów, oprogramowania i sprzętu informatycznego
wykonywanie czynności administracyjnych i technicznych w celu zapewnienia ciągłości działania sprzętu i systemów informatycznych
ścisła współpraca z menedżerami dedykowanych obszarów biznesowych w zakresie identyfikacji/badania indywidualnych i grupowych potrzeb szkoleniowo-rozwojowych pracowników
rekomendowanie, projektowanie i wdrażanie działań/programów rozwojowych oraz monitorowanie ich efektywności
opracowywanie oraz koordynacja wewnętrznych programów dzielenia się wiedzą w organizacji
wsparcie w organizacji działań rozwojowych - wybór dostawcy usługi, negocjacje umów, logistyka szkoleń
prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie raportów i prezentacji z zakresu prowadzonych działań
realizacja procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników, poprzez realizację zgłoszeń w Centralnym Service Desk (CSD), analiza, weryfikacja i rozwiązywanie zgłoszeń oraz udzielanie konsultacji użytkownikom w Oddziale Celnym oraz innych komórek w tej lokalizacji
świadczenie usługi II linii bezpośredniego wsparcia informatycznego zgodnie z „Koncepcją wsparcia obsługi systemów na granicy”
utrzymanie lokalnych systemów informatycznych, monitorowanie działania lokalnych granicznych systemów informatycznych, zgłaszanie i usuwanie awarii
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych w politykach bezpieczeństwa i instrukcjach zarządzania systemami
monitorowanie i utrzymanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej,
włączanie stacji roboczych do eksploatacji
usuwanie drobnych awarii sprzętowych i systemowych
współpraca z logistyką informatyczną
nadzór nad wyspecjalizowanymi systemami granicznymi w tym systemami bezpieczeństwa w ramach przejścia granicznego
administrowanie infrastrukturą i sprzętem komputerowym umożliwiającym wprowadzanie, modyfikację danych do systemów celno-granicznych (czytniki, interfejsy, konwertery itp.)
nadzór nad systemami bezpieczeństwa (m.in. CCTV, SKD)
nadzór i administracja systemami informatycznymi wspomagającymi odprawy celne oraz kontrolę ruchu na przejściach granicznych
zgłaszanie usterek, awarii, problemów dotyczących urządzeń spoza katalogu IT, umożliwiających korzystanie z systemów teleinformatycznych zlokalizowanych na przejściach granicznych
współpraca z innymi podmiotami (Urzędami Wojewódzkimi, Zarządami Obsługi Przejść Granicznych, Strażą Graniczną) zlokalizowanymi na przejściach granicznych (na poziomie lokalnym)
bezpośrednia obsługa informatyczna w jednostkach województwa lubuskiego, związana z koniecznością dojazdu do danej lokalizacji (częstotliwość wyjazdów uzależniona od bieżących potrzeb danej jednostki)
administracja systemami niejawnymi
świadczenie bezpośredniego wsparcia informatycznego w siedzibie - obsługa zgłoszeń Service Desk na II linii wsparcia
monitorowanie i utrzymywanie warunków technicznych infrastruktury sprzętowo-programowej
przygotowywanie stanowisk informatycznych
administracja systemami informatycznymi w środowisku Windows, opracowywanie rozwiązań zaistniałych problemów
administracja utrzymanie i rozwój środowisk systemów powierzonych do eksploatacji (w tym min. Infrastruktura wirtualizacji serwerów oparta o oprogramowanie Vmware vSphere, domena Active Directory, Sharepoint, system poczty elektronicznej Microsoft Exchange, infrastruktura PKI
zarządzanie Środowiskiem chmurowym Microsoft Azure
rozwiązywanie problemów technicznych w administrowanych systemach
uczestnictwo w uruchamianiu i prowadzeniu projektów informatycznych w zakresie wdrożeń systemów, odbiorów sprzętu i oprogramowania oraz sprawowania nadzoru nad ich instalacją i uruchamianiem
rozwiązywanie incydentów i problemów mających negatywny wpływ na administrowane systemy
współpraca z odbiorcami usług IT
udział w definiowaniu i raportowaniu umów SLA
współpraca z komórkami informatycznymi Resortu Finansów i serwisami firm zewnętrznych w celu utrzymania pełnej sprawności eksploatowanego sprzętu, oprogramowania oraz systemów
nadzorowanie realizacji umów serwisowych i utrzymanie ciągłości wsparcia technicznego dla sprzętu i oprogramowania eksploatowanego w CIRF
uczestnictwo w uruchamianiu i prowadzeniu projektów informatycznych w zakresie wdrożeń systemów informatycznych oraz sprawowanie nadzoru nad ich instalacją i uruchomieniem
uczestnictwo w uruchamianiu i prowadzeniu postępowań o zamówienia publiczne w celu wyłonienia dostawcy usługi lub oprogramowania systemu informatycznego
zarządzanie i nadzorowanie powierzonymi usługami IT
identyfikacja krytycznych kwestii w usłudze i zapewnienie ich obsługi
ustalenie i weryfikacja metryk zatwierdzonej umowy SLA
współpraca z wyższą kadrą zarządczą
zapewnienie świadomości usługi, kontekstu biznesowego i priorytetów wśród wszystkich podmiotów zaangażowanych w realizację usługi w ramach wdrożonego modelu usługowego
zapewnienie monitorowania usługi w zakresie biznesowym
zapewnienie, że potrzeby i oczekiwania Klientów są rozumiane i właściwie realizowane w usługach
monitorowanie, raportowanie wyników oraz proponowanie ulepszeń w obszarze usługi
współpraca przy naprawie awarii usługi
stanowienie punktu eskalacji między dostawcami biznesowymi i technicznymi
proaktywne działania w zakresie identyfikacji problemów w usłudze
współpraca z zasobami IT w celu zapewnienia że potrzeby i priorytety Klientów są dobrze rozumiane i są zaspokajane
zaangażowanie w prace biznesu w celu planowania, monitorowania i zmian w usłudze
koordynowanie organizacji kontroli/audytów przeprowadzanych w Centrum przez zewnętrzne organy kontroli
koordynowanie procesu udzielania przez komórki organizacyjne odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Centrum związaną z przeprowadzanymi kontrolami/audytami przez zewnętrzne organy kontroli
monitorowanie realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych/poaudytowych przez komórki organizacyjne
koordynowanie rozpatrywania przez właściwe komórki organizacyjne skarg i wniosków, o których mowa w dziale VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, z późn. zm.)
sporządzanie sprawozdania z przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków
przygotowywanie i aktualizowanie rozwiązań o charakterze systemowym w zakresie przeciwdziałania nieprawidłowościom w Centrum, a także koordynowanie ich wdrażania i realizacji w Centrum