Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (1515)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 1515 )
Material Coordinator for Chemical Management Services
Curie-Skłodowskiej 12, Śródmieście, Wrocław
Wygasła: 12.05.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Provides procurement support, including purchasing finished goods, supervising inventory, and selecting the best shipment method while considering cost and service
Responsible for reviewing aged inventory, expediting orders, and providing feedback to the supervisor regarding vendors
Timely communication with suppliers, vendors, and customers is ensured to meet their needs
Must always comply with company policies, procedures, health, safety and environmental requirements
Responsible for maintaining professional and ethical conduct when interacting with vendors and business associates
Support creation of the learning culture within PPG Global Business Services
Examine and evaluate employees development needs and support execution of learning strategy, to incl. creation of growth and development roadmaps
Drive scheduling, planning and delivering the learning sessions and its full content, securing participation from trainers, partners, suppliers, employees
Maintain learning & development platform at GBS level actively promoting its usage among employees
Act as owner for the learning delivery options in the delivery activities
Be the interface towards participants, trainers and suppliers within the learning delivery process
Operate and coordinate based on the deployment plan and received requirements (e.g. set training date, book locations, trainers, participant list)
Post and administrate sessions in the learning management system (e.g. dates, locations, participants)
Be responsible to secure all practicalities related to the learning occasions including logistics and formalities Tasks can include i.e. visa and invitation letters, services such as food, beverages, creation and distribution of diplomas/certifications to participants
Interface towards participants, trainers, suppliers for all matters related to the learning delivery, logistics, and invoicing
Administer the system creating learning offerings, handle enrolments or cancellations, and re-plan all learning deliveries as required
Participate in the development of new trainings to secure implementation of delivery requirements
Develop the annual delivery plan / schedule per learning offering and support PPG GBS learning strategy implementation
Support development of Career Pathways and Development Plans for PPG GBS employees and coordinate its usage after deployment
Create, popularize and maintain personal growth materials (via various communication methods) for GBS employees
CRM – working closely with commercial team to improve CRM adoption. Providing system support to users through advice and training, conduct CRM audit and working with IT support to resolve system issues encounter by users
Sales enablement – working closely with commercial team and functions owning digital tools – to ensure adoption, improvements and represents Commercial point of view – to guarantee they are ‘fit for purpose’
Operational Excellence – ensures execution and improvements in Sales Cadence, identifies gaps in Sales Capabilities and opportunities to bridge them, supports data quality audits and data quality assurance
Business Analytics – Develop and maintaining business analytics tool using Sales Force and/or Power BI tool with dashboard and analytics reports that analyze data and share actionable insights
Projektowanie, wdrażanie i aktualizacja dokumentacji technologicznej w tym instrukcji, procedur, kart i standardów operacyjnych
Analiza zdolności produkcyjnych, optymalizacja procesów ze szczególnym naciskiem na poprawę wydajności oraz ciągłe usprawnianie procesu pod względem: bezpieczeństwa, jakości, niezawodności, produktywności w oparciu między innymi o wskaźniki: CPU, AMU, Cycle Time, OTIF, Tons per head, FRC
Usprawnianie procesów produkcyjnych
Udział w procesie rozwiazywania bieżących problemów produkcyjnych i wdrażanie działań naprawczych
Tworzenie marszrut produkcyjnych i współudział w utrzymaniu danych podstawowych w SAP
Wdrażanie nowych wyrobów i technologii do produkcji, a także modyfikacja już istniejących
Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny technologicznej oraz przeprowadzanie szkoleń dla pracowników z zakresu wdrożonych technologii
Opracowywanie korekt technologicznych
Udział w projektach dotyczących transferu produkcji z innych jednostek biznesowych PPG
Monitorowanie rynku w zakresie poszukiwania oraz wdrażania nowych, efektywnych rozwiązań technologicznych
Koordynacja, planowanie, rozwijanie i nadzór nad prawidłową eksploatacją urządzeń technicznych podlegających na mocy Ustawy Dozorowi Technicznemu
Występowanie w imieniu spółki przed UDT, TDT i innymi organami zewnętrznymi w sprawach związanych z nadzorem i remontem urządzeń poddozorowych
Zapewnienie realizacji przeglądów i prac przygotowawczych urządzeń poddozorowych eksploatowanych w spółce oraz tworze na bazie decyzji UDT lub TDT harmonogramów
Koordynacja i nadzów nad działaniami firm prowadzących remonty, konserwację, eksploatację i inne prace na urządzeniach poddozorowych
Przeprowadzanie analizy przyczyn i skutków awarii oraz nadzów nad zakupami części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych dbając o minimalizowanie kosztów i terminowość dostaw
Uczestnictwo w odbiorach technicznych urządzeń poddozorowych
Nadzorowanie zewnętrznych wykonawców, prac remontowych i modernizacyjnych, rozliczanie wykonywanych prac pod względem rzeczowym, jakościowym i finansowym
Nadzorowanie i przestrzeganie ustalonych wewnętrznych zasad bezpieczeństwa PPG Cieszyn S.A. oraz wymagań grupy PPG
Uczestniczy w opiniowaniu dokumentacji zarówno remontowej jak i inwestycyjnej oraz realizacja zadań i odbiorów inwestycyjnych
Uczestnictwo w procesie zamawiania usług inwestycyjnych i remontowych
As part of the GBS Business Support Services team, Regulation and Compliance Analyst (Junior/Entry level) will be responsible to carry out tasks and activities identified and agreed upon with the GBS Leadership and Business Stakeholders to drive efficiencies in relevant processes throughout the global activities belonging to one of the main GBS Functions: Customer Service Operations, Logistics & Data Operations, Data Management Organization, EHS&PS and Sustainability & DEI, as well as General Office Administrative support
Follow defined work instructions to execute tasks and operational procedures for shared service team (including work intake, escalation, KPI’s). Contribute to and lead process improvement opportunities
Under limited supervision, operate computers to input data into files and databases. May undertake more complex tasks where necessary Type in data and codes required to process information. Retrieve, confirm and update data in storage. Maintain records of data input. Detect errors by the use of verifying procedures and make changes as instructed. May transcribe data from source material into computer-compatible format
CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism) EU reporting – one of key EU Green Deal tasks. This role will contribute to improved compliance level in EMEA region and ensure risk/cost avoidance related to applicable fees for not fulfilling CBAM reporting requirements
- Data gathering: extract reports from ERP and/or PPG business stakeholders
- Data verification: validate exemptions, compare CN codes of CBAM reportable products, check the emission per shipment, request complementary data
- Calculate CO2 emission data based on calculation models established by EU commission
- Provide timely data for national reporting into EU CBAM registers and report relevant data to authorities
- Cooperation with business stakeholders and PPG EU Green Deal Project team to further refine and enhance the process pending further expansion of activities
- Keep up to date on CBAM and relevant regulation progress and consider if this affects the current approach
Has a wide understanding of the performed process, understanding in’s and out’s holistically, along with the full error impact
Indicates process gaps and/or process enhancements
Proactively solves non-typical cases basing on his/hers own knowledge, local documents and other functions support
Presents proactive approach and provides support for internal and external clients in order to resolve issues and queries (in/outside his/hers scope)
Works independently under limited supervision
Promotes PPG Way values and changes coming from local management and endorses the same
Is responsible for execution of complex reports & evaluations
Actively participates in operational projects
Being subject matter specialist in Front Office Area, Order Management (Q2C, O2C)
Managing the workload to provide an excellent service to internal/external customers so SLA is followed and maintained
Handling and coordinating non-routine or complex requests and issues on quote to cash (Q2C) process involving Export Process, Supply Chain, Production, Purchasing Department
Koordynacja, planowanie, rozwijanie i nadzór nad prawidłową eksploatacją urządzeń technicznych podlegających na mocy Ustawy Dozorowi Technicznemu
Występowanie w imieniu spółki przed UDT, TDT i innymi organami zewnętrznymi w sprawach związanych z nadzorem i remontem urządzeń poddozorowych
Zapewnienie realizacji przeglądów i prac przygotowawczych urządzeń poddozorowych eksploatowanych w spółce oraz tworze na bazie decyzji UDT lub TDT harmonogramów
Koordynacja i nadzów nad działaniami firm prowadzących remonty, konserwację, eksploatację i inne prace na urządzeniach poddozorowych
Przeprowadzanie analizy przyczyn i skutków awarii oraz nadzów nad zakupami części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych dbając o minimalizowanie kosztów i terminowość dostaw
Uczestnictwo w odbiorach technicznych urządzeń poddozorowych
Nadzorowanie zewnętrznych wykonawców, prac remontowych i modernizacyjnych, rozliczanie wykonywanych prac pod względem rzeczowym, jakościowym i finansowym
Nadzorowanie i przestrzeganie ustalonych wewnętrznych zasad bezpieczeństwa PPG Cieszyn S.A. oraz wymagań grupy PPG
Uczestniczy w opiniowaniu dokumentacji zarówno remontowej jak i inwestycyjnej oraz realizacja zadań i odbiorów inwestycyjnych
Uczestnictwo w procesie zamawiania usług inwestycyjnych i remontowych
Praca pod przewodnictwem krajowego lidera ds. komunikacji w celu budowania autentycznej, wciągającej komunikacji, promowania kultury „jednego PPG” oraz zapewniania spójnego przekazu i tonu
Koordynacja działań we wszystkich jednostkach SBU, aby umożliwić terminową wymianę informacji, celów, strategii i wydarzeń lokalnych
Wspieranie lokalnych funkcji i SBU w celu kształtowania kluczowych komunikatów i tematów
Pomoc w doradztwie i określeniu najodpowiedniejszego kanału komunikacji oraz zarządzaj dystrybucją do odpowiednich odbiorców
Przygotowywanie treści dla wewnętrznych i zewnętrznych kanałów komunikacji (wideo, biuletyny, intranetowe kanały informacyjne, e-maile, dashboardy firmowe, media społecznościowe PPG, magazyny PPG itp.)
Wsparcie w realizacji kluczowych wydarzeń i kampanii wewnętrznych
Współpraca z mediami w związku z lokalnymi wydarzeniami i ciekawymi projektami, mająca na celu poprawę świadomości marki i proaktywne podnoszenie rozpoznawalności PPG w Polsce
Wsparcie w tłumaczeniach recenzyjnych przesyłanych przez zespół korporacyjny
Wsparcie i koordynacja wszystkich działań związanych z zaangażowaniem społeczności:
Identyfikowanie możliwości nawiązania partnerstwa i współpracy z podmiotami zewnętrznymi (gminą, władzami, szkołami, ośrodkami naukowymi, organizacjami) w celu utrzymania i wzmocnienia relacji oraz zwiększenia widoczności i reputacji PPG
Pilnowanie, by wszystkie aspekty wytycznych dotyczących marki korporacyjnej były przestrzegane
Praca pod przewodnictwem krajowego lidera ds. komunikacji w celu budowania autentycznej, wciągającej komunikacji, promowania kultury „jednego PPG” oraz zapewniania spójnego przekazu i tonu
Koordynacja działań we wszystkich jednostkach SBU, aby umożliwić terminową wymianę informacji, celów, strategii i wydarzeń lokalnych
Wspieranie lokalnych funkcji i SBU w celu kształtowania kluczowych komunikatów i tematów
Pomoc w doradztwie i określeniu najodpowiedniejszego kanału komunikacji oraz zarządzaj dystrybucją do odpowiednich odbiorców
Przygotowywanie treści dla wewnętrznych i zewnętrznych kanałów komunikacji (wideo, biuletyny, intranetowe kanały informacyjne, e-maile, dashboardy firmowe, media społecznościowe PPG, magazyny PPG itp.)
Wsparcie w realizacji kluczowych wydarzeń i kampanii wewnętrznych
Współpraca z mediami w związku z lokalnymi wydarzeniami i ciekawymi projektami, mająca na celu poprawę świadomości marki i proaktywne podnoszenie rozpoznawalności PPG w Polsce
Wsparcie w tłumaczeniach recenzyjnych przesyłanych przez zespół korporacyjny
Wsparcie i koordynacja wszystkich działań związanych z zaangażowaniem społeczności:
Identyfikowanie możliwości nawiązania partnerstwa i współpracy z podmiotami zewnętrznymi (gminą, władzami, szkołami, ośrodkami naukowymi, organizacjami) w celu utrzymania i wzmocnienia relacji oraz zwiększenia widoczności i reputacji PPG
Pilnowanie, by wszystkie aspekty wytycznych dotyczących marki korporacyjnej były przestrzegane
Praca pod przewodnictwem krajowego lidera ds. komunikacji w celu budowania autentycznej, wciągającej komunikacji, promowania kultury „jednego PPG” oraz zapewniania spójnego przekazu i tonu
Koordynacja działań we wszystkich jednostkach SBU, aby umożliwić terminową wymianę informacji, celów, strategii i wydarzeń lokalnych
Wspieranie lokalnych funkcji i SBU w celu kształtowania kluczowych komunikatów i tematów
Pomoc w doradztwie i określeniu najodpowiedniejszego kanału komunikacji oraz zarządzaj dystrybucją do odpowiednich odbiorców
Przygotowywanie treści dla wewnętrznych i zewnętrznych kanałów komunikacji (wideo, biuletyny, intranetowe kanały informacyjne, e-maile, dashboardy firmowe, media społecznościowe PPG, magazyny PPG itp.)
Wsparcie w realizacji kluczowych wydarzeń i kampanii wewnętrznych
Współpraca z mediami w związku z lokalnymi wydarzeniami i ciekawymi projektami, mająca na celu poprawę świadomości marki i proaktywne podnoszenie rozpoznawalności PPG w Polsce
Wsparcie w tłumaczeniach recenzyjnych przesyłanych przez zespół korporacyjny
Wsparcie i koordynacja wszystkich działań związanych z zaangażowaniem społeczności:
Identyfikowanie możliwości nawiązania partnerstwa i współpracy z podmiotami zewnętrznymi (gminą, władzami, szkołami, ośrodkami naukowymi, organizacjami) w celu utrzymania i wzmocnienia relacji oraz zwiększenia widoczności i reputacji PPG
Pilnowanie, by wszystkie aspekty wytycznych dotyczących marki korporacyjnej były przestrzegane
Przygotowywanie raportów, analiza i interpretacja danych
Monitorowanie i rekomendowanie rozwiązań zwiększających skuteczność współpracy z kluczowymi komórkami w obszarze sprzedaży, marketingu i finansów
Zapewnianie analitycznego wsparcia w procesach definiowania wymagań do hurtowni danych i aktywnie uczestnictwo w jej rozwoju, współpracując z zewnętrznymi dostawcami rozwiązań informatycznych i baz danych
Przygotowywanie raportów, analiza i interpretacja danych
Monitorowanie i rekomendowanie rozwiązań zwiększających skuteczność współpracy z kluczowymi komórkami w obszarze sprzedaży, marketingu i finansów
Zapewnianie analitycznego wsparcia w procesach definiowania wymagań do hurtowni danych i aktywnie uczestnictwo w jej rozwoju, współpracując z zewnętrznymi dostawcami rozwiązań informatycznych i baz danych
Zapewnienie bieżącego funkcjonowania systemów wdrożonych w firmie,
Administrowanie i zarządzanie systemami SFA i ERP
Wspieranie pracowników sił sprzedaży w zakresie pracy z w/w systemami
Współpraca z obszarem sprzedaży i marketingu w zakresie aktualizacji danych w systemach (lista użytkowników, oferta produktowa, baza klientów, zamówienia, promocje)
Wspieranie procesu komunikowania danych pomiędzy systemami
Zapewnienie bieżącego funkcjonowania systemów wdrożonych w firmie,
Administrowanie i zarządzanie systemami SFA i ERP
Wspieranie pracowników sił sprzedaży w zakresie pracy z w/w systemami
Współpraca z obszarem sprzedaży i marketingu w zakresie aktualizacji danych w systemach (lista użytkowników, oferta produktowa, baza klientów, zamówienia, promocje)
Wspieranie procesu komunikowania danych pomiędzy systemami
Projektowanie, wdrażanie i aktualizacja dokumentacji technologicznej w tym instrukcji, procedur, kart i standardów operacyjnych
Analiza zdolności produkcyjnych, optymalizacja procesów ze szczególnym naciskiem na poprawę wydajności oraz ciągłe usprawnianie procesu pod względem: bezpieczeństwa, jakości, niezawodności, produktywności w oparciu między innymi o wskaźniki: CPU, AMU, Cycle Time, OTIF, Tons per head, FRC
Usprawnianie procesów produkcyjnych
Udział w procesie rozwiazywania bieżących problemów produkcyjnych i wdrażanie działań naprawczych
Tworzenie marszrut produkcyjnych i współudział w utrzymaniu danych podstawowych w SAP
Wdrażanie nowych wyrobów i technologii do produkcji, a także modyfikacja już istniejących
Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny technologicznej oraz przeprowadzanie szkoleń dla pracowników z zakresu wdrożonych technologii
Opracowywanie korekt technologicznych
Udział w projektach dotyczących transferu produkcji z innych jednostek biznesowych PPG
Monitorowanie rynku w zakresie poszukiwania oraz wdrażania nowych, efektywnych rozwiązań technologicznych
Create designs that are aligned with brand standards and legal and regulatory guidelines
Preparing artworks for various kinds of POS materials for brands
Preparing promotional brochures on quarterly basis
Preparing artworks for KV of new products/ marketing new concepts/ events
Knowledge in point of sales organization and store shelving conception for tomorrow’s new concept stores
Take each project from brief through to final artwork
Liaise with Communication Agencies, photographers, printers, repro houses where necessary
Great with people, communicating progress on projects, taking on board opinion, open to ideas, genuine and enthusiastic in what you do as well as those you work with
Creating and updating packaging designs , daily cooperation with brand managers and packaging suppliers
Supports hazard communication and regulatory compliance as it relates to the development, manufacture, sale, and distribution of products to ensure compliance with regulatory standards
Supports Safety Data Sheet activity such as handling bulk-download requests and its distribution via electronic data holders and general support on how to obtain SDS’s
Handling specific customer request by utilizing standard template letters
Handling Import / export notifications by utilizing standard operating procedures ( e.g PIC )
Support users to find appropriate documentation and processes
Support Product Stewardship Operations activities for data management and reporting purposes, ensuring quality & consistent information
Data management of sale codes in ERP systems ( e.g. SAP )
The incumbent is linked to Product Stewardship operations and the CoE of Process Management & Improvement to support development and successful execution of strategies and efficient programs for product compliance
Processes improvement, supporting standard operational procedures creation
Créer des modèles conformes aux normes standards de la marque et aux directives légales et réglementaires
Préparer les artworks pour divers types de matériel de PLV pour les marques
Préparer les brochures promotionnelles sur une base trimestrielle
Préparer des artworks pour le KeyVisual de nouveaux produits/la commercialisation de nouveaux concepts/les événements
Connaissance de l'organisation des points de vente et du merchandising pour les nouveaux projets des magasins de demain
Prendre en charge chaque projet depuis le briefing jusqu'à la création finale
Assurer la liaison avec les agences de communication, les photographes, les imprimeurs et les maisons de reproduction, le cas échéant
Excellent relationnel, communication sur l'avancement des projets, prise en compte des avis, ouverture aux idées, sincérité et enthousiasme dans ce que vous faites et avec ceux avec qui vous travaillez
Création et mise à jour des conceptions d'emballage, coopération quotidienne avec les responsables de la marque et les fournisseurs d'emballages
You will develop and perfect Protective and Marine paint formulations and improve formulation of existing products. You will be responsible for design, formulation, and test of the products. Reporting into the Technical Manager
Manage projects for improvement and completion of formulations for epoxy, PU, alkyds etc. solvent borne paints in the PMC field
Independently design, plan, conducts experiments and analyzes results. Create reliable data
Develop understanding of fundamental principles and root cause analyses. Use these principles to design experiments and business process improvement tools
Provide creative technical solutions to challenging problems
Assure technological and competition-related guidance
Communicate within the work team and provide concise documentation of technical results
Collaborate with other departments to help implement products
Follow site EHS policies and maintain clean and safe lab space
Koordynacja, planowanie, rozwijanie i nadzór nad prawidłową eksploatacją urządzeń technicznych podlegających na mocy Ustawy Dozorowi Technicznemu
Występowanie w imieniu spółki przed UDT, TDT i innymi organami zewnętrznymi w sprawach związanych z nadzorem i remontem urządzeń poddozorowych
Zapewnienie realizacji przeglądów i prac przygotowawczych urządzeń poddozorowych eksploatowanych w spółce oraz tworze na bazie decyzji UDT lub TDT harmonogramów
Koordynacja i nadzów nad działaniami firm prowadzących remonty, konserwację, eksploatację i inne prace na urządzeniach poddozorowych
Przeprowadzanie analizy przyczyn i skutków awarii oraz nadzów nad zakupami części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych dbając o minimalizowanie kosztów i terminowość dostaw
Uczestnictwo w odbiorach technicznych urządzeń poddozorowych
Nadzorowanie zewnętrznych wykonawców, prac remontowych i modernizacyjnych, rozliczanie wykonywanych prac pod względem rzeczowym, jakościowym i finansowym
Nadzorowanie i przestrzeganie ustalonych wewnętrznych zasad bezpieczeństwa PPG Cieszyn S.A. oraz wymagań grupy PPG
Uczestniczy w opiniowaniu dokumentacji zarówno remontowej jak i inwestycyjnej oraz realizacja zadań i odbiorów inwestycyjnych
Uczestnictwo w procesie zamawiania usług inwestycyjnych i remontowych
wykonywanie testów aplikacyjnych farb wewnętrznych, wyrobów posadzkowych oraz pozostałych wyrobów produkowanych przez spółkę,
przygotowywanie podłoży pod aplikacje wyrobów,
tworzenie dokumentacji z wykonywanych testów aplikacyjnych,
udział w projektowaniu i definiowaniu właściwości nowych i modyfikowanych produktów,
udział w monitorowaniu rynku: benchmarkingi,
udział w opiniowaniu dokumentacji technicznej produktów,
współuczestnictwo w procesie reklamacyjnym, wydawanie opinii dotyczących strony technicznej i aplikacyjnej danej reklamacji i uczestnictwo w wizjach lokalnych,
udział w serwisie technicznym wyrobów na inwestycjach,
dobieranie i testowanie narzędzi aplikacyjnych do przynależnej grupy produktów,
Stanisława Bodycha 47, Opacz-Kolonia (pow. pruszkowski)
Wygasła: 17.01.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Ensure consistent implementation of PPG procurement strategies and policies. The key stakeholders include the SBU local organizations, Operations Manager, Category Mangers, Sourcing Leads and Senior Sourcing Specialists
Ensure that agreed upon conditions negotiated between Procurement Sourcing Team and suppliers are implemented fully and accurately (Contracts, Contract Pricing, Payment Terms, Supply Chain Finance, Rebates etc.)
Support ad-hoc data gathering and analysis for project scoping (suppliers, spend, internal data)
Successfully co-ordinate, facilitate and negotiate purchases (RFI, RFP, RFQ) delegated by the Category Management Group, Sourcing Leads or Senior Sourcing Specialists through the application of effective strategic sourcing practices, thereby achieving a competitive edge. This might include smaller volume purchases, as well as suppliers or distributors with an annualized spend equal to or less than $100K
Lead and drive on-boarding of new suppliers, lead and drive alternative supplier/product approvals
Lead in the development of effective supply processes with the objective of achieving synergy in savings, coordinating order consolidation through preferred supplier listings
Support contract management process (NDA preparation and submission, contract set up, update and maintenance)
Ensure effective communication with the Procurement Sourcing Team, queries on operations & data details refers
Support supplier performance evaluation (SLA, quality, product and service delivery against contract) and supplier cadence meeting with the proper data preparation
Additional tasks linked to the position may arise due to unavoidable circumstances
Ensure consistent implementation of PPG procurement strategies and policies. The key stakeholders include the SBU local organizations, Operations Manager, Category Mangers, Sourcing Leads and Senior Sourcing Specialists
Ensure that agreed upon conditions negotiated between Procurement Sourcing Team and suppliers are implemented fully and accurately (Contracts, Contract Pricing, Payment Terms, Supply Chain Finance, Rebates etc.)
Support ad-hoc data gathering and analysis for project scoping (suppliers, spend, internal data)
Successfully co-ordinate, facilitate and negotiate purchases (RFI, RFP, RFQ) delegated by the Category Management Group, Sourcing Leads or Senior Sourcing Specialists through the application of effective strategic sourcing practices, thereby achieving a competitive edge. This might include smaller volume purchases, as well as suppliers or distributors with an annualized spend equal to or less than $100K
Lead and drive on-boarding of new suppliers, lead and drive alternative supplier/product approvals
Lead in the development of effective supply processes with the objective of achieving synergy in savings, coordinating order consolidation through preferred supplier listings
Support contract management process (NDA preparation and submission, contract set up, update and maintenance)
Ensure effective communication with the Procurement Sourcing Team, queries on operations & data details refers
Support supplier performance evaluation (SLA, quality, product and service delivery against contract) and supplier cadence meeting with the proper data preparation
Additional tasks linked to the position may arise due to unavoidable circumstances
Ensure consistent implementation of PPG procurement strategies and policies. The key stakeholders include the SBU local organizations, Operations Manager, Category Mangers, Sourcing Leads and Senior Sourcing Specialists
Ensure that agreed upon conditions negotiated between Procurement Sourcing Team and suppliers are implemented fully and accurately (Contracts, Contract Pricing, Payment Terms, Supply Chain Finance, Rebates etc.)
Support ad-hoc data gathering and analysis for project scoping (suppliers, spend, internal data)
Successfully co-ordinate, facilitate and negotiate purchases (RFI, RFP, RFQ) delegated by the Category Management Group, Sourcing Leads or Senior Sourcing Specialists through the application of effective strategic sourcing practices, thereby achieving a competitive edge. This might include smaller volume purchases, as well as suppliers or distributors with an annualized spend equal to or less than $100K
Lead and drive on-boarding of new suppliers, lead and drive alternative supplier/product approvals
Lead in the development of effective supply processes with the objective of achieving synergy in savings, coordinating order consolidation through preferred supplier listings
Support contract management process (NDA preparation and submission, contract set up, update and maintenance)
Ensure effective communication with the Procurement Sourcing Team, queries on operations & data details refers
Support supplier performance evaluation (SLA, quality, product and service delivery against contract) and supplier cadence meeting with the proper data preparation
Additional tasks linked to the position may arise due to unavoidable circumstances
Przygotowywanie raportów, analiza i interpretacja danych
Monitorowanie i rekomendowanie rozwiązań zwiększających skuteczność współpracy z kluczowymi komórkami w obszarze sprzedaży, marketingu i finansów
Zapewnianie analitycznego wsparcia w procesach definiowania wymagań do hurtowni danych i aktywnie uczestnictwo w jej rozwoju, współpracując z zewnętrznymi dostawcami rozwiązań informatycznych i baz danych
Przygotowywanie raportów, analiza i interpretacja danych
Monitorowanie i rekomendowanie rozwiązań zwiększających skuteczność współpracy z kluczowymi komórkami w obszarze sprzedaży, marketingu i finansów
Zapewnianie analitycznego wsparcia w procesach definiowania wymagań do hurtowni danych i aktywnie uczestnictwo w jej rozwoju, współpracując z zewnętrznymi dostawcami rozwiązań informatycznych i baz danych
Zapewnienie bieżącego funkcjonowania systemów wdrożonych w firmie,
Administrowanie i zarządzanie systemami SFA i ERP
Wspieranie pracowników sił sprzedaży w zakresie pracy z w/w systemami
Współpraca z obszarem sprzedaży i marketingu w zakresie aktualizacji danych w systemach (lista użytkowników, oferta produktowa, baza klientów, zamówienia, promocje)
Wspieranie procesu komunikowania danych pomiędzy systemami
Zapewnienie bieżącego funkcjonowania systemów wdrożonych w firmie,
Administrowanie i zarządzanie systemami SFA i ERP
Wspieranie pracowników sił sprzedaży w zakresie pracy z w/w systemami
Współpraca z obszarem sprzedaży i marketingu w zakresie aktualizacji danych w systemach (lista użytkowników, oferta produktowa, baza klientów, zamówienia, promocje)
Wspieranie procesu komunikowania danych pomiędzy systemami
Create designs that are aligned with brand standards and legal and regulatory guidelines
Preparing artworks for various kinds of POS materials for brands
Preparing promotional brochures on quarterly basis
Preparing artworks for KV of new products/ marketing new concepts/ events
Knowledge in point of sales organization and store shelving conception for tomorrow’s new concept stores
Take each project from brief through to final artwork
Liaise with Communication Agencies, photographers, printers, repro houses where necessary
Great with people, communicating progress on projects, taking on board opinion, open to ideas, genuine and enthusiastic in what you do as well as those you work with
Creating and updating packaging designs , daily cooperation with brand managers and packaging suppliers
Handle incoming telephone calls, online chats and emails for basic technical support
Document, track and monitor problems to ensure timely resolutions for customer
Participants will be able to rely on instructions and pre-established guidelines to help users and will receive on-the-job training, yearly corporate training and individualized training to help you grow personally and professionally
wykonywanie testów aplikacyjnych farb wewnętrznych, wyrobów posadzkowych oraz pozostałych wyrobów produkowanych przez spółkę,
przygotowywanie podłoży pod aplikacje wyrobów,
tworzenie dokumentacji z wykonywanych testów aplikacyjnych,
udział w projektowaniu i definiowaniu właściwości nowych i modyfikowanych produktów,
udział w monitorowaniu rynku: benchmarkingi,
udział w opiniowaniu dokumentacji technicznej produktów,
współuczestnictwo w procesie reklamacyjnym, wydawanie opinii dotyczących strony technicznej i aplikacyjnej danej reklamacji i uczestnictwo w wizjach lokalnych,
udział w serwisie technicznym wyrobów na inwestycjach,
dobieranie i testowanie narzędzi aplikacyjnych do przynależnej grupy produktów,
Projektowanie, wdrażanie i aktualizacja dokumentacji technologicznej w tym instrukcji, procedur, kart i standardów operacyjnych
Analiza zdolności produkcyjnych, optymalizacja procesów ze szczególnym naciskiem na poprawę wydajności oraz ciągłe usprawnianie procesu pod względem: bezpieczeństwa, jakości, niezawodności, produktywności w oparciu między innymi o wskaźniki: CPU, AMU, Cycle Time, OTIF, Tons per head, FRC
Usprawnianie procesów produkcyjnych
Udział w procesie rozwiazywania bieżących problemów produkcyjnych i wdrażanie działań naprawczych
Tworzenie marszrut produkcyjnych i współudział w utrzymaniu danych podstawowych w SAP
Wdrażanie nowych wyrobów i technologii do produkcji, a także modyfikacja już istniejących
Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny technologicznej oraz przeprowadzanie szkoleń dla pracowników z zakresu wdrożonych technologii
Opracowywanie korekt technologicznych
Udział w projektach dotyczących transferu produkcji z innych jednostek biznesowych PPG
Monitorowanie rynku w zakresie poszukiwania oraz wdrażania nowych, efektywnych rozwiązań technologicznych
Praca w ramach Grupy Inżynierii Procesowej regionu EMEA
Analiza rynku nowoczesnych technologii produkcyjnych i analitycznych: testy urządzeń w laboratorium i u producenta, udział w targach i wystawach branżowych
Projektowanie instalacji do ciągłych analiz jakościowych (in-line) i ich wdrażanie w fabrykach koncernu w całej Europie
Udział w projektowaniu instalacji produkcyjnych dla nowoopracowywanych wyrobów (dodatkowe klauzule zachowania poufności)
Udział w projektach optymalizacyjnych prowadzonych w fabrykach regionu EMEA
Prowadzenie samodzielnych prac w laboratorium chemicznym
We are looking for student (undergraduate or graduate, with current student status) who want to verify academic knowledge with practice and gain experience in the areas of IT project management
As an Intern you will assist Project Managers with successful project delivery. In particular, on such work as measuring, reporting and presenting project progress, creating and conducting project presentations, maintain and update project documentation, participation in the day-to-day tasks of the IT Project Managers
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Specjalista/-tka ds. Dozoru Technicznego
Cieszyn
Wygasła: 22.12.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Koordynacja, planowanie, rozwijanie i nadzór nad prawidłową eksploatacją urządzeń technicznych podlegających na mocy Ustawy Dozorowi Technicznemu
Występowanie w imieniu spółki przed UDT, TDT i innymi organami zewnętrznymi w sprawach związanych z nadzorem i remontem urządzeń poddozorowych
Zapewnienie realizacji przeglądów i prac przygotowawczych urządzeń poddozorowych eksploatowanych w spółce oraz tworze na bazie decyzji UDT lub TDT harmonogramów
Koordynacja i nadzów nad działaniami firm prowadzących remonty, konserwację, eksploatację i inne prace na urządzeniach poddozorowych
Przeprowadzanie analizy przyczyn i skutków awarii oraz nadzów nad zakupami części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych dbając o minimalizowanie kosztów i terminowość dostaw
Uczestnictwo w odbiorach technicznych urządzeń poddozorowych
Nadzorowanie zewnętrznych wykonawców, prac remontowych i modernizacyjnych, rozliczanie wykonywanych prac pod względem rzeczowym, jakościowym i finansowym
Nadzorowanie i przestrzeganie ustalonych wewnętrznych zasad bezpieczeństwa PPG Cieszyn S.A. oraz wymagań grupy PPG
Uczestniczy w opiniowaniu dokumentacji zarówno remontowej jak i inwestycyjnej oraz realizacja zadań i odbiorów inwestycyjnych
Uczestnictwo w procesie zamawiania usług inwestycyjnych i remontowych
Kompletacja towaru do zamówień klientów. Na bieżąco potwierdza wykonanie w/w czynności w systemie Gospodarki Magazynowej (terminale przenośne)
Dbałość o prawidłowe ułożenie i przygotowanie palety kompletacyjne pod względem wytrzymałości opakowań, stabilności palety w transporcie oraz standardu oznaczenia jednostki wysyłkowej (numer palety, zawartość, etykieta transportowa)
Uczestnictwo procesów mających na celu podnoszenie jakości składowanych wyrobów, takich jak okresowa kontrola terminów ważności, wycofywanie artykułów o niepełnej wartości handlowej, wymiana nieprawidłowych oznaczeń wyrobów
Składowanie i segregacja odpadów oraz ich przygotowanie do przerobu bądź utylizacji
Dbanie o prawidłową obsługę i eksploatację powierzonych maszyn i urządzeń zgodnie z przeznaczeniem i przepisami BHP (wózki widłowe, regały magazynowe, terminale komputerowe, foliarki, itp.)
Utrzymanie standardów 5S w obrębie własnego stanowiska pracy
Translate the business/functional and corporate strategies into the site HR agenda, enabled by data and analytics. Present a monthly leadership ‘people’ update with key statistics and any updates on ongoing processes/projects
Act as strategic partner and trusted advisor to the site leadership, using data to identify and develop talent, total rewards, engagement, performance, culture and capability building to local site business outcomes
Support for local issue resolution (including employee relations, time and attendance, compensation, etc.) and policy adherence, leveraging standard global, regional and local practices and guidelines
Deliver short- and long-term sustainable business/function performance through strategic capability building
Ensure Global execution of HR strategy/initiatives, challenging to balance local business and program needs, while understanding and advocating a ONE PPG approach
Collaborate with local leaders to plan, improve, and flawlessly execute standard processes (e.g., talent, rewards, engagement, and succession and development)
Champion and support diversity and inclusion initiatives to drive awareness, accountability and customize actions where needed
Support overall HR effectiveness and the delivery of an optimal customer experience, by partnering on complex or vague items with the Tier 1 People Support Centre, Centers of Excellence, and other HRBP’s to deliver excellence as well as ensuring timely response and escalations in workday as required
Advisor to Employee Relations COE and lead on critical consultations with Social Partners
Lead or participate in specific HR related projects both within the Business unit and across PPG
Work closely with relevant internal/external service i.e Payroll and TAA, compensation and benefits, Training and Development to ensure excellent service is provided to the site
Translate the business/functional and corporate strategies into the site HR agenda, enabled by data and analytics. Present a monthly leadership ‘people’ update with key statistics and any updates on ongoing processes/projects
Act as strategic partner and trusted advisor to the site leadership, using data to identify and develop talent, total rewards, engagement, performance, culture and capability building to local site business outcomes
Support for local issue resolution (including employee relations, time and attendance, compensation, etc.) and policy adherence, leveraging standard global, regional and local practices and guidelines
Deliver short- and long-term sustainable business/function performance through strategic capability building
Ensure Global execution of HR strategy/initiatives, challenging to balance local business and program needs, while understanding and advocating a ONE PPG approach
Collaborate with local leaders to plan, improve, and flawlessly execute standard processes (e.g., talent, rewards, engagement, and succession and development)
Champion and support diversity and inclusion initiatives to drive awareness, accountability and customize actions where needed
Support overall HR effectiveness and the delivery of an optimal customer experience, by partnering on complex or vague items with the Tier 1 People Support Centre, Centers of Excellence, and other HRBP’s to deliver excellence as well as ensuring timely response and escalations in workday as required
Advisor to Employee Relations COE and lead on critical consultations with Social Partners
Lead or participate in specific HR related projects both within the Business unit and across PPG
Work closely with relevant internal/external service i.e Payroll and TAA, compensation and benefits, Training and Development to ensure excellent service is provided to the site
The Procurement Junior Data - Intern will be responsible for supporting and reporting activities addressed to PPG’s Executive Procurement Leadership team, Strategic Business Unit (SBU) Leadership team that includes external stakeholders to the function such as SBU GMs, Technical and Finance Leaders. S/he will work with category managers, the procurement finance leader, the procurement leadership team, cross-functional finance analysts, and executive management to understand and execute various supporting and reporting deliverables
The principal accountabilities of this role include but are not limited to:
• Procurement Support and Analyses
• Perform analysis and develop ad-hoc reporting in collaboration with stakeholders and other key contributors to identify opportunities and drive future decisions
• Determine the best graphical display for critical measures, creating graphics and dashboard formats to accurately convey process performance
• Support Automation efforts: review spend, identify suppliers, and discuss the catalogue items internally and with suppliers
• Support contract coverage: review uncovered spend, identify suppliers for contracts, support frame agreement/contracts distribution, and finalization
• Support Data Enhancements: categorization of suppliers to proper taxonomy
• Support to set up and run of e-souring events (RFIs/RFQs/Auctions)
• Communicate clearly and effectively to others
• Support and prioritize multiple projects to meet or exceed required deadlines
Ensure consistent implementation of PPG procurement strategies and policies. The key stakeholders include the SBU local organizations, Operations Manager, Category Mangers, Sourcing Leads and Senior Sourcing Specialists
Ensure that agreed upon conditions negotiated between Procurement Sourcing Team and suppliers are implemented fully and accurately (Contracts, Contract Pricing, Payment Terms, Supply Chain Finance, Rebates etc.)
Support ad-hoc data gathering and analysis for project scoping (suppliers, spend, internal data)
Successfully co-ordinate, facilitate and negotiate purchases (RFI, RFP, RFQ) delegated by the Category Management Group, Sourcing Leads or Senior Sourcing Specialists through the application of effective strategic sourcing practices, thereby achieving a competitive edge. This might include smaller volume purchases, as well as suppliers or distributors with an annualized spend equal to or less than $100K
Lead and drive on-boarding of new suppliers, lead and drive alternative supplier/product approvals
Lead in the development of effective supply processes with the objective of achieving synergy in savings, coordinating order consolidation through preferred supplier listings
Support contract management process (NDA preparation and submission, contract set up, update and maintenance)
Ensure effective communication with the Procurement Sourcing Team, queries on operations & data details refers
Support supplier performance evaluation (SLA, quality, product and service delivery against contract) and supplier cadence meeting with the proper data preparation
Additional tasks linked to the position may arise due to unavoidable circumstances
Introducing customers’ orders into Oracle ERP – automated process via Excel Macro Tool
Issuing Sales Order Acknowledgement from Oracle after order introduction
Checking and commenting the goods availability dates via checking MTR report, vetting report and communication with planners
Downloading MSDSs (Safety Data Sheets) for the shipped items and checking Dangerous Goods Note
Registration of Freight Cost Invoices from forwarders in the Excel register
Introducing Claims into claim registration system CAIR
Preparation of the documents and request to the customs agency for the export customs documents issue
Preparation of delivery status and other reports (mainly in Excel)
(After sufficient skill and knowledge level is gained) Fulfilling and coordinating the whole export goods order management & delivery process to some separate customers
(shipments from UK and Italy; means of transportation: SEA, AIR and ON-LAND deliveries)
Develop and execute strategies to drive growth and profitability in the region
Analyze trends and behaviors of customers and competitors to create business strategies for the region to increase market share
Conduct regular market analysis and monitor industry developments to identify opportunities for new product development, programs and innovations
Plan, prioritize, communicate, implement, and manage the new product development pipeline, including articulation of value proposition, product positioning and launch planning for specific projects and segments
Create and measure program performance for end-users and sales partners, initiate follow up an action plan to meet targets
Create effective sales and marketing tools, collateral, and events
Cooperate with Sales and Technical team and set up sales goals and work on realization
Collaborate with cross-functional stakeholders located in different regions to create and deliver highly-targeted marketing campaigns, emails, awareness and acquisition programs, and customer success communications
E-marketing implements, measures and optimizes interactive activities, such as email, paid search and social media efforts
Represent the company at industry events, trade shows, and conferences to network, promote products and innovations – planning and execution
Develop and manage annual segment budgets, including sales forecasts and marketing expenses
Stay up-to-date with industry regulations and environmental standards related to refinish
Contribute to the achievement of department goals by managing the implementation and support of information systems solutions. They are responsible for the successful implementation of project plans
In this capacity, they must maintain awareness of current IT projects within PPG and planned projects in their own IT group to promote application sharing
Perform feasibility studies, translate requirements into appropriate designs, define application scope and goals, prepare high-level proposals or detailed specifications from which applications will be developed, and implement complete solutions
Prioritize resources and tasks and develop contingencies, adjusting scope, monitor on the status of project efforts and accountable for controlling project plans and costs and providing management feedback
Directly manage and coach their project team members conduct performance reviews for their direct reports
You will delegate responsibility to others, and to set the priorities for the group’s work