Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (3)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 3 )
Pracownik socjalny
Łańcut
Wygasła: 13.04.2022
Umowa o pracę na okres próbny
Obowiązki:
1.Realizacja działań określonych w strategii rozwiązywania problemów społecznych i innych programach lokalnych.
2.Prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie świadczeń pomocy społecznej:
przyjmowanie wniosków o pomoc
przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych u osób i rodzin korzystających lub ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej
jak również na potrzeby jednostki organizacyjnej pomocy społecznej z terenu innej gminy
kompletowanie dokumentacji wymaganej do przyznania określonego rodzaju świadczeń oraz koniecznej do ustalenia właściwej formy pracy socjalnej
kwalifikowanie do świadczeń wynikających z ustawy o pomocy społecznej
w tym ustalanie zakresu usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie
prowadzenie kartotek podopiecznych gromadzenie wywiadów środowiskowych oraz decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń pomocy społecznej
zapewnienie ciągłości świadczeń dla osób i rodzin wymagających ochrony
w szczególności dzieci i osób niepełnosprawnych.
3. Prowadzenie pracy socjalnej skierowanej na pomoc osobom i rodzinom we wzmocnieniu lub odzyskaniu ich zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie
w tym m.in.: pomoc w uporządkowaniu problemów rodziny i zaplanowanie działań mających na celu rozwiązanie tych problemów
motywowanie klientów do podejmowania działań mających na celu rozwiązywanie ich problemów
udzielanie wsparcia
kierowanie klientów do placówek
organizacji
instytucji zajmujących się specjalistyczną pomocą
właściwych domów pomocy
pomoc w wykorzystaniu możliwości
uprawnień klientów
rzecznictwo na rzecz podopiecznych
działania edukacyjne mające na celu zwiększenie umiejętności społecznych podopiecznych
towarzyszenie w załatwianiu różnych spraw
podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacjach tego wymagających
zawieranie kontraktów socjalnych z klientami oraz ocena ich realizacji.
4. Realizacja procedury Niebieskie Karty w celu przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
5. Podejmowanie interwencji na wniosek osób i instytucji zewnętrznych.
6. Inicjowanie działań związanych z jakością i efektywnością świadczonej pomocy.
7. Współtworzenie i realizacja polityki świadczeń dostosowanej do potrzeb podopiecznych i możliwości finansowych Ośrodka.
8. Bieżąca współpraca i współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka na rzecz wszystkich grup podopiecznych.
9. Współpraca z działającymi na terenie gminy instytucjami
organizacjami społecznymi
związkami wyznaniowymi oraz stowarzyszeniami o charakterze charytatywnym w celu jak najpełniejszej realizacji zadań pomocy społecznej: uczestnictwo w imprezach organizowanych przez organizacje społeczne
związki wyznaniowe
inicjowanie spotkań mających na celu propagowanie idei pomocy społecznej oraz wypracowywanie wspólnych zasad rozwiązywania problemów
kształtowanie dobrego wizerunku pomocy społecznej.
10. Sporządzanie opinii na wniosek innych upoważnionych organów.
11. Udzielanie informacji i porad dotyczących świadczeń rodzinnych
funduszu alimentacyjnego
dodatków mieszkaniowych i innych.
12. Kierowanie osób i rodzin znajdujących się w sytuacji kryzysowej do Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
13. Przygotowanie do archiwizacji dokumentacji prowadzonej przez Dział
1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia
w tym zwłaszcza:
- kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania
motywowanie do aktywności
leczenia i rehabilitacji
- prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie
także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych.
2. Prowadzenie rehabilitacji fizycznej i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych:
- zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii
- współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego
i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług.
3. Towarzyszenie uczestnikom w zajęciach organizowanych w Domu Dziennego Pobytu.
4. Pomoc w wykonywaniu niezbędnych zabiegów pielęgnacyjno - higienicznych.
5.Pomoc w zapewnieniu dostępu do innych usług świadczonych w Ośrodku.
6.Pomoc w budowaniu właściwych relacji rodzinnych
w nawiązaniu kontaktów interpersonalnych i środowiskowych.
7. Rozpoznawanie i diagnozowanie potrzeb życiowych podopiecznych
1.Realizacja działań określonych w strategii rozwiązywania problemów społecznych i innych programach lokalnych.
2.Prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie świadczeń pomocy społecznej:
przyjmowanie wniosków o pomoc
przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych u osób i rodzin korzystających lub ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej
jak również na potrzeby jednostki organizacyjnej pomocy społecznej z terenu innej gminy
kompletowanie dokumentacji wymaganej do przyznania określonego rodzaju świadczeń oraz koniecznej do ustalenia właściwej formy pracy socjalnej
kwalifikowanie do świadczeń wynikających z ustawy o pomocy społecznej
w tym ustalanie zakresu usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie
prowadzenie kartotek podopiecznych gromadzenie wywiadów środowiskowych oraz decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń pomocy społecznej
zapewnienie ciągłości świadczeń dla osób i rodzin wymagających ochrony
w szczególności dzieci i osób niepełnosprawnych.
3. Prowadzenie pracy socjalnej skierowanej na pomoc osobom i rodzinom we wzmocnieniu lub odzyskaniu ich zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie
w tym m.in.: pomoc w uporządkowaniu problemów rodziny i zaplanowanie działań mających na celu rozwiązanie tych problemów
motywowanie klientów do podejmowania działań mających na celu rozwiązywanie ich problemów
udzielanie wsparcia
kierowanie klientów do placówek
organizacji
instytucji zajmujących się specjalistyczną pomocą
właściwych domów pomocy
pomoc w wykorzystaniu możliwości
uprawnień klientów
rzecznictwo na rzecz podopiecznych
działania edukacyjne mające na celu zwiększenie umiejętności społecznych podopiecznych
towarzyszenie w załatwianiu różnych spraw
podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacjach tego wymagających
zawieranie kontraktów socjalnych z klientami oraz ocena ich realizacji.
4. Realizacja procedury Niebieskie Karty w celu przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
5. Podejmowanie interwencji na wniosek osób i instytucji zewnętrznych.
6. Inicjowanie działań związanych z jakością i efektywnością świadczonej pomocy.
7. Współtworzenie i realizacja polityki świadczeń dostosowanej do potrzeb podopiecznych i możliwości finansowych Ośrodka.
8. Bieżąca współpraca i współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka na rzecz wszystkich grup podopiecznych.
9. Współpraca z działającymi na terenie gminy instytucjami
organizacjami społecznymi
związkami wyznaniowymi oraz stowarzyszeniami o charakterze charytatywnym w celu jak najpełniejszej realizacji zadań pomocy społecznej: uczestnictwo w imprezach organizowanych przez organizacje społeczne
związki wyznaniowe
inicjowanie spotkań mających na celu propagowanie idei pomocy społecznej oraz wypracowywanie wspólnych zasad rozwiązywania problemów
kształtowanie dobrego wizerunku pomocy społecznej.
10. Sporządzanie opinii na wniosek innych upoważnionych organów.
11. Udzielanie informacji i porad dotyczących świadczeń rodzinnych
funduszu alimentacyjnego
dodatków mieszkaniowych i innych.
12. Kierowanie osób i rodzin znajdujących się w sytuacji kryzysowej do Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
13. Przygotowanie do archiwizacji dokumentacji prowadzonej przez Dział