Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Praca w roli analityka finansowego i księgowego w oddziale CAF Group (>50 pracowników w Polsce w Poznaniu), dostarczającego terminowo dane i informacje kontrolingowe do centrali macierzystej firmy w Hiszpanii oraz dbającego o zgodności w obszarze finansowym w Polsce
Dostarczanie na czas wszystkich transakcji finansowych i raportów dla firmy zarówno w kraju, jak i w firmie macierzystej;
Wykonywanie miesięcznych procesów księgowych, w tym kontroli kredytowej, windykacji należności, wystawiania faktur międzyfirmowych, księgi zakupów, wspieranie zarządzania dostawcami, nadzorowanie miesięcznego prognozowania, koordynacja wszystkich działów w zakresie dostarczania miesięcznych informacji finansowych do różnych narzędzi sprawozdawczych Grupy, dostarczanie miesięcznych raportów finansowych do spółki macierzystej;
Dotrzymywanie wszystkich terminów, w tym budżetowania i półrocznego procesu prognozowania;
Wykonywanie audytów lokalnych wymagań dla firmy i koordynowanie zgodności podatkowej;
Koordynacja z zewnętrznymi konsultantami i zapewnienie dokładnego i terminowego świadczenia usług;
Lokalne działania księgowe i sprawozdawcze, takie jak księgowanie, analiza i klasyfikacja faktur od dostawców, generowanie płatności bankowych, rozliczanie podróży służbowych, obliczanie i klasyfikacja godzin pracy, współpraca z zewnętrznymi podmiotami wspierającymi, lokalne raportowanie do instytucji, wspieranie menedżerów i pracowników w rozliczeniach finansowych
Kontakt z klientami i kluczowymi użytkownikami w celu analizy potrzeb i definiowania rozwiązań SAP, poprzez uczestnictwo we wszystkich fazach cyklu życia projektu
Współpraca z biznesem przy wdrażaniu S/4HANA, jako aktywny członek IT, będący pomostem między biznesem a wdrożeniowcem w różnych wdrożeniach SAP w różnych spółkach grupy
Zarządzanie dostawcami w fazach budowy i zarządzanie incydentami
Zapewnienie globalnego, jednorodnego i skalowalnego systemu dla różnych jednostek biznesowych i spółek
Odpowiedzialność za bycie na bieżąco z ulepszeniami wprowadzanymi w standardowym produkcie SAP w zakresie odpowiednich funkcji
Głównym zadaniem pracownika na tym stanowisku jest zapewnienie najwyższej jakości poprzez dokonywanie inspekcji i audytów u dostawców komponentów do pojazdów szynowych, w celu zapewnienia zgodności z wymaganiami i standardami
Monitorowanie otwartych punktów z inspekcji i/lub audytów u źródła
Prowadzenie i/lub uczestnictwo w audytach FAI u dostawcy wraz z klientem końcowym
Wizyty kontrolne u dostawców
Przeprowadzanie kontroli u dostawców w celu zapewnienia jakości towarów
Tworzenie raportów
Zarządzanie NCR i modyfikacjami u dostawców
Zarządzanie wizytami w zakładach dostawców i obserwacja środowiska produkcyjnego w celu zapewnienia zgodności procedur z określonymi wymaganiami
Zarządzanie regularnymi audytami kontroli jakości w celu zapewnienia, że dostawcy nadal pracują zgodnie z wymaganiami i standardami firmy, wymaganiami i standardami firmy
Współpraca z dostawcami w celu poprawy ich systemów zarządzania jakością, procesów i poprzez szkolenia, wskazówki i dzielenie się najlepszymi praktykami
Utrzymywanie szczegółowych raportów jakości dostawców, w tym wskaźników wad i obszarów, w których występują wady
Udzielanie porad technicznych i wskazówek dostawcom w celu zmniejszenia liczby usterek
Wewnętrzna współpraca z innymi działami: Zakupów, Logistyki, Technicznym itp
We are looking for a Supply Chain Activation (Procurement) Specialist who will be responsible for managing orders placed by CAF Spain with Polish/Central and Eastern European suppliers. You will follow up and communicate to the person in charge of the programs of the deadlines for the materials assigned to your responsibility, that are missing within the set horizon of review, acting proactively with all those delivery dates not aligned with CAF's need (both those that are the responsibility of the supplier such as those for which CAF is responsible)
Manage and improve delivery dates in pull system to ensure timely delivery
Accompany the supplier in the delivery plan both confirmed and forecast through constant communication (face-to-face or virtual meetings)
Confirm provider capability (present and future)
Define priorities and recovery plans in the face of capacity constraints
Manage the non-conformities assigned to your responsibility (NCRs, rejected delivery orders by supplier)
Change order management
Negotiate delivery dates with the suppliers
Loading into internal databases the delivery times for each reference
Monitor stock levels
Coordinate with cross discipline team members of other functions (Project management, Purchasing, Warehouse, Manufacturing...)
Monitor, control and report all aspects related of supply chain activities
Będziesz analizować i rozwijać wybrane funkcjonalności pojazdów szynowych i ich głównych podsystemów, takich jak: a/informacja pasażerska – sieć Ethernet, kamery, monitoring, głośniki, mikrofony; b/TCMS - sterownik PLC integrujący funkcjonalności w tramwaju; c/drzwi - funkcjonalność mechaniczna i bezpieczeństwo; d/ hamulce i napęd – weryfikacja parametrów pracy i bezpieczeństwa, podczas całego cyklu życia projektu
Będziesz zapewniać zgodność projektu z wymaganiami klienta oraz obowiązującym prawem i normami
Będziesz współpracować z dostawcami systemów elektrycznych wyposażenia pojazdu (układy drzwiowe, napędowe, hamulcowe, TCMS, informacja pasażerska itp.)
Będziesz przygotowywać dokumentację techniczną, uczestniczyć w spotkaniach i trzymać pieczę nad każdym etapem procesu
Będziesz wspierać zespoły zajmujące się zaopatrzeniem i produkcją, podczas uruchamiania i produkcji
Będziesz rozwiązywać problemy funkcjonalne podczas testów i uruchomień pojazdów
Analiza i rozwój wymagań funkcjonalnych pojazdów szynowych i ich głównych systemów (drzwi, hamulce, napęd, informacja pasażerska, TCMS) podczas całego cyklu życia projektu
Zapewnienie zgodności projektu z wymaganiami klienta oraz obowiązującym prawem i normami
Współpraca z dostawcami systemów elektrycznych wyposażenia pojazdu (układy drzwiowe, napędowe, hamulcowe, TCMS, informacja pasażerska itp.)
Przygotowywanie dokumentacji technicznej, uczestnictwo w spotkaniach i monitorowanie otwartych punktów przeglądu projektu
Wspieranie zespołów zajmujących się zaopatrzeniem, jakością i wstępnym etapem produkcji
Rozwiązywanie problemów funkcjonalnych podczas czynności testowych i rozruchowych
This person will be part of the project team that is responsible for the integration of the onboard ERTMS in fleets of different clients based in Poland and the Czech Republic, from the initial requirements phase to the final on-track testing and commercial commissioning
The Project Engineer will collaborate with the Project Manager both in the technical aspects of the integration of the system in the train, as well as in the preparation of technical documentation or in project management and client meetings
Assistance to factory and road tests with several clients in Poland and the Czech Republic
He or she will work and report for CAF Signalling but will formally be an employee of CAF Polska
Analiza i rozwój wymagań funkcjonalnych pojazdów szynowych i ich głównych systemów (drzwi, hamulce, napęd, informacja pasażerska, TCMS) podczas całego cyklu życia projektu
Zapewnienie zgodności projektu z wymaganiami klienta oraz obowiązującym prawem i normami
Współpraca z dostawcami systemów elektrycznych wyposażenia pojazdu (układy drzwiowe, napędowe, hamulcowe, TCMS, informacja pasażerska itp.)
Przygotowywanie dokumentacji technicznej, uczestnictwo w spotkaniach i monitorowanie otwartych punktów przeglądu projektu
Wspieranie zespołów zajmujących się zaopatrzeniem, jakością i wstępnym etapem produkcji
Rozwiązywanie problemów funkcjonalnych podczas czynności testowych i rozruchowych
Lead and coordinate the design team to deliver the scope of the engineering project so as to satisfy customer requirements while adhering to project budgets and schedules
Lead customer design review process to ensure the design approval is achieved on time
Submitting project deliverables and ensuring that they adhere to contract requirements and quality standards
Coordinate with cross discipline team members of other functions (Project management, Procurement, Manufacturing...)
Monitor, control and report all related aspects of the project design consistent with the contract requirement and design approval progress, putting in place project management actions to attain established goals
We are looking for a Procurement Specialist to buy products of category interior (windows, seats, polyester linings) which are key to CAF's rail vehicle production at its plants in Spain and worldwide. You will search for new suppliers in Central and Eastern Europe and integrate them into the CAF Group's supplier network. You will review prices and quality and ensure optimal stock levels. Procurement Specialist responsibilities include evaluating suppliers, negotiating prices and contracts and preparing reports (e.g. on orders and costs.) For this role, you should have good knowledge of market research, along with solid analytical skills to make sure you’re identifying the most profitable offers. Ultimately, you’ll create and maintain good relationships with key suppliers to ensure merchandise is high quality and delivered on time. You’ll will also have to work closely with representatives from other functional areas: Engineering, Quality, Project Management, Manufacturing etc)
Key Responsibilities and Challenges
• Research potential suppliers
• Preparation of enquiries, compare and evaluate offers from suppliers
• Negotiate contract terms of agreement and pricing
• Participation in the supplier approval process
• Ensure timely delivery
• Enter order details (e.g. suppliers, purchasing conditions) into internal databases
• Maintain updated records of purchased products, delivery information and invoices
• Prepare reports on purchases, including cost analyses
• Coordinate with cross discipline team members of other functions (PM, Engineering, Manufacturing)
• Monitor, control and report all aspects related of supply chain activities
We are looking for a Procurement Specialist to buy products or systems (drive and power supply) which are key to CAF's rail vehicle production at its plants in Spain and worldwide. You will search for new suppliers in Poland and Central and Eastern Europe and integrate them into the CAF Group's supplier network. You will review prices and quality and ensure optimal stock levels. Procurement Specialist responsibilities include evaluating suppliers, negotiating prices and contracts and preparing reports (e.g. on orders and costs.) For this role, you should have good knowledge of market research, along with solid analytical skills to make sure you’re identifying the most profitable offers. Ultimately, you’ll create and maintain good relationships with key suppliers to ensure merchandise is high quality and delivered on time. You’ll will also have to work closely with representatives from other functional areas: Engineering, Quality, Project Management, Manufacturing etc)
• Research potential suppliers
• Preparation of enquiries, compare and evaluate offers from suppliers
• Negotiate contract terms of agreement and pricing
• Participation in the supplier approval process
• Ensure timely delivery
• Enter order details (e.g. suppliers, purchasing conditions) into internal databases
• Maintain updated records of purchased products, delivery information and invoices
• Prepare reports on purchases, including cost analyses
• Coordinate with cross discipline team members of other functions (Project management, Engineering, Manufacturing...)
• Monitor, control and report all aspects related of supply chain activities
Analiza i rozwój wymagań funkcjonalnych pojazdów szynowych i ich głównych systemów (drzwi, hamulce, napęd, informacja pasażerska, TCMS) podczas całego cyklu życia projektu
Zapewnienie zgodności projektu z wymaganiami klienta oraz obowiązującym prawem i normami
Współpraca z dostawcami systemów elektrycznych wyposażenia pojazdu (układy drzwiowe, napędowe, hamulcowe, TCMS, informacja pasażerska itp.)
Przygotowywanie dokumentacji technicznej, uczestnictwo w spotkaniach i monitorowanie otwartych punktów przeglądu projektu
Wspieranie zespołów zajmujących się zaopatrzeniem, jakością i wstępnym etapem produkcji
Rozwiązywanie problemów funkcjonalnych podczas czynności testowych i rozruchowych
We are looking for a Buyer to join CAF in Poland and will be part of the Group. Main mission will be to identify and negotiate saving opportunities within the procurement lifecycle. Responsible for contributing to the optimisation of CAF Group cost base by delivering savings while respecting sustainable development for targeted areas of spend
Commercially managing sourcing activity (RFI´s, RFP´s, and RFQ´s) for projects ensuring agreed business objectives and quality standards are delivered on time and on budget
Negotiate commercial terms with suppliers and mitigate supply risks through to contract sign off
Manage the delivery of the end-to-end sourcing lifecycle and help lead cross-functional stakeholders through the entire procurement lifecycle
Developing key stakeholder relationships
Delivering sourcing strategies and supplier networks for specified areas of spend
Gathering and analysing data and information on spend, supply markets, supplier costs, and performance to assess these for opportunities
Support the implementation of agreed sourcing strategies and monitor progress, and taking action as necessary to achieve targets and improvements in cost, quality, service and innovation
Identifying, recommending, negotiating and implementing contractual changes as required in order to ensure costs and services evolve to match changing business needs and priorities
Working closely with the legal department
Contributing to the development and promotion of Procurement Models, standards and policies covering procedures, documentation, governance, vendors risk management to drive consistency and good practice
Proactively participating in strategic developments that impact the different categories, especially any major investments, outsourcing activities or policy changes
Managing approval requests received through buyers, and manage the associated documentation
Scheduling the suppliers approval plan in coordination with Purchasing
Coordinating the execution of the supplier audits
Following-up of the audit findings and actions derived from them
To keep supplier approval status up-to-date to facilitate the creation of appropriate purchase orders
Managing visits to vendor facilities and observing the manufacturing environment to guarantee the compliance of their procedures with defined requirements
Managing regular quality control audits to ensure vendors continue to work in compliance with company requirements and standards
Managing the incoming and at source inspections to ensure quality
Maintaining detailed reports on supplier quality, including defect rates and areas that result in flaws
Providing technical advice and guidance to suppliers to reduce defect rates
Accomplish with the assigned responsabilities for: General processes, CAF systems, Product Quality and Safety on the assigned business and HSE related to the role
Analiza i rozwój wymagań funkcjonalnych pojazdów szynowych i ich głównych systemów (drzwi, hamulce, napęd, informacja pasażerska, TCMS) podczas całego cyklu życia projektu
Zapewnienie zgodności projektu z wymaganiami klienta oraz obowiązującym prawem i normami
Współpraca z dostawcami systemów elektrycznych wyposażenia pojazdu (układy drzwiowe, napędowe, hamulcowe, TCMS, informacja pasażerska itp.)
Przygotowywanie dokumentacji technicznej, uczestnictwo w spotkaniach i monitorowanie otwartych punktów przeglądu projektu
Wspieranie zespołów zajmujących się zaopatrzeniem, jakością i wstępnym etapem produkcji
Rozwiązywanie problemów funkcjonalnych podczas czynności testowych i rozruchowych
We are looking for a Buyer to join CAF in Poland and will be part of the Group. Main mission will be to identify and negotiate saving opportunities within the procurement lifecycle. Responsible for contributing to the optimisation of CAF Group cost base by delivering savings while respecting sustainable development for targeted areas of spend
Commercially managing sourcing activity (RFI´s, RFP´s, and RFQ´s) for projects ensuring agreed business objectives and quality standards are delivered on time and on budget
Negotiate commercial terms with suppliers and mitigate supply risks through to contract sign off
Manage the delivery of the end-to-end sourcing lifecycle and help lead cross-functional stakeholders through the entire procurement lifecycle
Developing key stakeholder relationships
Delivering sourcing strategies and supplier networks for specified areas of spend
Gathering and analysing data and information on spend, supply markets, supplier costs, and performance to assess these for opportunities
Support the implementation of agreed sourcing strategies and monitor progress, and taking action as necessary to achieve targets and improvements in cost, quality, service and innovation
Identifying, recommending, negotiating and implementing contractual changes as required in order to ensure costs and services evolve to match changing business needs and priorities
Working closely with the legal department
Contributing to the development and promotion of Procurement Models, standards and policies covering procedures, documentation, governance, vendors risk management to drive consistency and good practice
Proactively participating in strategic developments that impact the different categories, especially any major investments, outsourcing activities or policy changes
We are looking for a Supply Chain Activation (Procurement) Specialist who will be responsible for managing orders placed by CAF Spain with Polish/Central and Eastern European suppliers. You will follow up and communicate to the person in charge of the programs of the deadlines for the materials assigned to your responsibility, that are missing within the set horizon of review, acting proactively with all those delivery dates not aligned with CAF's need (both those that are the responsibility of the supplier such as those for which CAF is responsible)
Manage and improve delivery dates in pull system to ensure timely delivery
Accompany the supplier in the delivery plan both confirmed and forecast through constant communication (face-to-face or virtual meetings)
Confirm provider capability (present and future)
Define priorities and recovery plans in the face of capacity constraints
Manage the non-conformities assigned to your responsibility (NCRs, rejected delivery orders by supplier)
Change order management
Negotiate delivery dates with the suppliers
Loading into internal databases the delivery times for each reference
Monitor stock levels
Coordinate with cross discipline team members of other functions (Project management, Purchasing, Warehouse, Manufacturing...)
Monitor, control and report all aspects related of supply chain activities
Inżynier Systemowy - Główne Systemy Pojazdu (pojazdy szynowe)
Wieruszowska 12/16, Grunwald, Poznań
Wygasła: 13.11.2022
full-time
umowa o pracę
full office work, hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Analiza i rozwój wymagań funkcjonalnych pojazdów szynowych i ich głównych systemów (drzwi, hamulce, napęd, informacja pasażerska, TCMS) podczas całego cyklu życia projektu
Zapewnienie zgodności projektu z wymaganiami klienta oraz obowiązującym prawem i normami
Współpraca z dostawcami systemów elektrycznych wyposażenia pojazdu (układy drzwiowe, napędowe, hamulcowe, TCMS, informacja pasażerska itp.)
Przygotowywanie dokumentacji technicznej, uczestnictwo w spotkaniach i monitorowanie otwartych punktów przeglądu projektu
Wspieranie zespołów zajmujących się zaopatrzeniem, jakością i wstępnym etapem produkcji
Rozwiązywanie problemów funkcjonalnych podczas czynności testowych i rozruchowych
Lead and coordinate the design team to deliver the scope of the engineering project so as to satisfy customer requirements while adhering to project budgets and schedules
Lead customer design review process to ensure the design approval is achieved on time
Submitting project deliverables and ensuring that they adhere to contract requirements and quality standards
Coordinate with cross discipline team members of other functions (Project management, Procurement, Manufacturing...)
Monitor, control and report all related aspects of the project design consistent with the contract requirement and design approval progress, putting in place project management actions to attain established goals
Responsibility for delivery of all financial transaction and reporting for the company both at country and parent company levels to ensure accurate and timely finantial information
Play a lead role in the Governance of the financial management, driving a culture of cost control and efficiency of operations
Work closely with the management accounting teams within each business to ensure accurate and timely management of financial information and reporting into Parent Company
Perform the monthly accounting processes including;
Credit control, debt collections to monthly targets and production of intercompany invoicing
Purchase ledger, support supplier management and process improvement
Treasury function, ensuring accurate and timely service delivery, overseeing monthly forecasting and intercompany lending and cash pooling
Co-ordination of all departments in the delivery of monthly financial information to the different Group reporting tools
Oversee the delivery of monthly financial reporting to parent company, to strict deadlines
Co-ordinate with external consultants and ensure accurate and timely service delivery
Lead the team to meet all annual deadlines including budgeting and half yearly forecasting process, end of year and half year reporting analysis to parent company
Manage the annual fixed asset budgeting process to strict authorisation policy
Present monthly results to the company Director
Oversee the external financial audit and perform audit local requirements for the company
Work with the businesses to ensure adequate internal audit controls and act as the financial contact for internal audit
Co-ordinate all tax compliance including Group reporting tool reporting
Work across locations as required, including short visits to Spain
Raise concerns & issues to senior management in a timely manner where deadlines appear to be at risk
Develop and implement company financial policies and procedures
Participate fully in company training and business improvement initiatives
CAF is the designer and manufacturer of new trams for our customer Province Utrecht
or CAF is the designer and manufacturer of new trains for our customer Dutch Rail Road (NS)
To extend our current (small) international team we are looking for a Warranty Technician to carry out the electrical and mechanical warranty work for the brand-new CAF trams that have been delivered to our client
The position
As a Warranty Technician you have a broad technical background, you are experienced in finding malfunctions and are capable of finding solutions to improve complex systems. The Warranty Technician detects, diagnoses and gives technical information on the issues found. You write reports, analyze the technical issues with the Warranty Manager and implement solutions. As a Warranty Technician, you will also perform any other tasks as assigned by your supervisor. You will be working in shifts (morning and afternoon shifts during weekdays). The work location is currently closed during the weekend. The Warranty Technician reports to the Warranty Engineer
Definiowanie koncepcji funkcjonalnej oprogramowania i tworzenie związanej z tym dokumentacji
Programowanie zdefiniowanych funkcji w systemach sterowania pojazdu
Ścisła i skuteczna współpraca z członkami zespołu oraz dostawcami systemów
Zapewnienie zgodności projektu z wymaganiami klienta oraz obowiązującym prawem i normami, przestrzeganie procesu weryfikacji i walidacji projektu, definiowanie scenariuszy i specyfikacji testów
Rozwiązywanie problemów, usuwanie usterek i aktualizowanie oprogramowania
Monitorowanie, kontrolowanie i raportowanie postępów działań projektowych w ramach projektu
Wspieranie zespołów zajmujących się zaopatrzeniem, industrializacją i produkcją podczas uruchamiania produkcji