Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Weryfikacja dokumentów dotyczących nieruchomości mających wejść do zasobu Skarbu Państwa
Prowadzenie w sądach i urzędach spraw dotyczących nieruchomości wchodzących do Zasobu Spółki
Egzekucja zobowiązań wydania nieruchomości Zasobu Spółki
Prowadzenie procesu wygaszania lub wypowiadania umów dotyczących nieruchomości
Udział w procesie ustalenia prawa do odszkodowania za nieruchomość wywłaszczoną
Udział w procesie ustanawiania ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach Zasobu Spółki
Analiza w sądach i urzędach dokumentów w zakresie niezbędnym do realizacji zadań Biura
Składanie stosownych wniosków o wpis w księgach wieczystych i rejestrach
Udział w opiniowaniu projektów aktów legislacyjnych
Uczestnictwo w opracowywaniu i opiniowaniu projektów aktów wewnątrzorganizacyjnych Spółki
Opracowywanie projektów pism, wystąpień, decyzji oraz regulacji wewnętrznych
Współpraca oraz udział w spotkaniach ze społecznością lokalną, instytucjami, organami administracji rządowej i samorządowej oraz z innymi podmiotami zewnętrznymi
Udział w pracach zespołów projektowych dla inwestycji liniowych
Kontrolowanie zgodności realizacji robót i usług z warunkami umowy, przepisami oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym
Udział w procesie przygotowywania postępowań przetargowych w zakresie opisów przedmiotów zamówień oraz odbiór zamówionych prac
Zapewnienie nieprzerwanej i poprawnej pracy aplikacji na platformie Microsoft Windows Server lub Linux
Administrowanie i rozwój systemu obiegu dokumentów klasy Workflow (elektroniczny Obieg Dokumentów),
Administrowanie i rozwój systemów takich jak: Finansowo-Księgowo-Kadrowego Enova, Ewidencji i Inwentaryzacji Środków Trwałych, systemu do wspomagania i zarządzania tłumaczeniami, systemu do ocen pracowniczych oraz zarządzania przez cele,
Zarządzanie i rozwój narzędzi służących do planowania i rejestracji czasu pracy w projektach,
Obsługa incydentów i problemów aplikacyjnych,
Instalacja i konfiguracja nowych serwisów i aplikacji,
Automatyzacja codziennych zadań administracyjnych,
Rozwiązywanie problemów związanych z wydajnością aplikacji, optymalizacja i monitorowanie aplikacji,
Współtworzenie dokumentacji systemowej i technicznej oraz bazy wiedzy z obszaru utrzymania aplikacji
Realizacja raportów i kontroli funkcjonalnych,
Współpraca z dostawcami,
Uczestnictwo w pracach wdrożeniowych,
Współudział w tworzeniu procedur operacyjnych oraz planów awaryjnych,
Współpraca przy prowadzeniu analiz biznesowych i tworzeniu dokumentacji wymagań biznesowych
Przygotowywanie w narzędziu Excel raportów i analiz dotyczących projektów (analizy prognoz, rocznych planów finansowych dla projektów oraz wydatkowania), które stanowią źródło informacji oraz podstawę w procesie decyzyjnym
Zapewnienie spójności dokumentacji projektowej, monitorowanie budżetu oraz wydatków,
Raportowanie i prezentowanie bieżących postępów projektów, angażowanie osób współpracujących w projekt,
Aktywne monitorowanie realizacji budżetu i prognoz, prowadzenie szczegółowej analizy odchyleń,
Opracowywanie analiz ad hoc dostosowanych do bieżących potrzeb umożliwiających efektywne zarządzanie i podejmowanie decyzji w zakresie zadań inwestycyjnych (akceptacji kart projektów)
Ekspert - inżynier branży elektrycznej w zakresie oświetlenia nawigacyjnego
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 20.01.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
Realizowanie projektów w zakresie infrastruktury wzrokowych pomocy nawigacyjnych,w tym: świetlne systemy podejścia (Approach Lighting Systems), systemy świateł dróg startowych i kołowania, systemy wzrokowych wskaźników ścieżki podejścia (PAPI), systemy podświetlania znaków pionowych, systemy świetlne lotnisk dla śmigłowców
Realizacja projektów na całym terenie lotniska począwszy od etapów studialnych/koncepcyjnych poprzez projekty budowlane/wykonawcze, skończywszy na etapie realizacyjnym/nadzorach autorskich, wewnętrznie w ramach Biura Projektowania i Inżynierii Komponentu Lotniskowego CPK;
Przygotowanie pakietów dokumentacji, od zapytań ofertowych po składanie ofert, a następnie zarządzanie wszystkimi zagadnieniami związanymi z projektowaniem, aż do zakończenia inwestycji, z uwzględnieniem rozwiązań technicznych i branżowych;
Nadzorowanie prac w zakresie realizowanych przez spółkę projektów w specjalności elektrycznej i energoelektrycznej;
Udział w określaniu zakresu i wymagań jakościowych projektów;
Opracowywanie, monitorowanie i aktualizowanie harmonogramów prowadzonych projektów;
Weryfikacja kompletności dokumentacji oraz sprawdzanie zgodności przyjętych rozwiązań projektowych z wymaganiami kontraktowymi w zakresie technicznym;
Pełnienie nadzoru nad poprawnością rozwiązań technicznych tworzonych projektów i innych opracowań w specjalności elektrycznej i energoelektrycznej oraz odbiór prac od wykonawców;
Kontrola jakości, terminowości wykonywanych prac projektowych;
Zarządzanie zmianami projektowymi;
Weryfikacja kosztorysów dostarczanych przez wykonawców;
Poszukiwanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań projektowych;
Udział w uzyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych;
Weryfikacja wymagań pod kątem możliwych rozwiązań, uwzględniając ich optymalizację na podstawie wiedzy o obowiązujących procesach biznesowych oraz praktykach Spółki
Modelowanie rozwiązań uwzględniając aspekty integracji z innymi systemami
Tworzenie specyfikacji wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych systemu
Ścisła współpraca z biurami, wykonawcami zewnętrznymi, deweloperami i testerami przy realizacji i wdrażaniu nowych rozwiązań
Wsparcie analityczne podczas testów akceptacyjnych (UAT) oraz utrzymaniu środowiska produkcyjnego
Przygotowywanie dokumentacji analitycznej i projektowej
Współpraca z „liderami” i zespołami projektowymi
Weryfikacja jakości dostarczanych rozwiązań
Aktywne uczestnictwo w projektach
Współpraca z producentami oprogramowania oraz innymi zewnętrznymi podmiotami
Wdrażanie i realizacja projektów w Biurze ds. Zrównoważonego Rozwoju (zewnętrznych – skierowanych do lokalnych społeczności i wewnętrznych – skierowanych do pracowników)
Współpraca z innymi działami spółki w zakresie realizowanych projektów
Budowanie i utrzymywanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi, w tym udział w spotkaniach wewnętrznych i zewnętrznych
Przygotowywanie rekomendacji i innych dokumentów niezbędnych do realizacji inicjatyw i projektów
Analiza trendów i rekomendowanie/inicjowanie nowych działań/projektów z zakresu CSR/zrównoważonego rozwoju
Merytoryczne wsparcie Biura ds. Zrównoważonego Rozwoju
Udział w sporządzaniu analiz i dokumentacji środowiskowych, w tym w szczególności nadzór nad przygotowaniem i weryfikacją projektów oraz opracowań (w tym raportów o oddziaływaniu na środowisko dla inwestycji kolejowych) wykonywanych przez podmioty zewnętrzne
Udział w przygotowaniu dokumentacji technicznej w zakresie ochrony środowiska
Udział w konsultacjach społecznych i wsparcie ich przygotowania
Udział w wizjach lokalnych w terenie
Udział w opracowaniu standardów i wymagań dla dokumentacji środowiskowych
Udział w postępowaniach administracyjnych w zakresie ochrony środowiska
Zapewnienie ogólnej wiedzy merytorycznej dotyczącej uwarunkowań (m.in. analitycznych, technicznych, środowiskowych, społecznych) koordynowanych projektów studialnych
Weryfikacja produktów pracy wykonawców w zakresie koordynowanych projektów studialnych
W miarę potrzeb samodzielna realizacja prac w ramach posiadanych kompetencji
Współpraca przy tworzeniu i aktualizacji planów wieloletnich i dokumentów strategicznych,
Sporządzanie analiz finansowych,
Weryfikacja wycen i business casów,
Obsługa controllingowa w procesie nabywania nieruchomości,
Współpraca w tworzeniu i aktualizacji planu finansowego i budżetu Spółki,
Uzgadnianie wniosków zakupowych i zamówień pod kątem zgodności z budżetem bieżącym,
Sporządzanie krótkoterminowych i średnioterminowych prognoz Spółki,
Przygotowywanie i rozwijanie narzędzi IT wspierających raportowanie w Spółce oraz optymalizację procesów,
Współpraca z komórkami organizacyjnymi (w szczególności pod kątem kontroli kosztów oraz prawidłowego rejestrowania zdarzeń gospodarczych w systemie finansowo-księgowym)
Przygotowanie i wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju/ESG spółki CPK
Budowanie świadomości pracowników i informowanie ich o nowych procedurach i praktykach spółki w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Monitorowanie i analiza wpływu (w tym ocena ryzyka) na organizację aktualnych trendów, regulacji i międzynarodowych standardów dotyczących zrównoważonego rozwoju/ ESG
Przygotowanie grupy kapitałowej CPK do raportowania ESG, zgodnego z dyrektywą CSRD/taksonomią UE/GRI/innymi obowiązującymi dokumentami w zakresie zrównoważonego rozwoju
Koordynacja procesu powstawania raportu ESG – zbieranie danych, tworzenie treści
Planowanie, wdrażanie i realizacja projektów w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Budowanie i utrzymywanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi, udział w spotkaniach i wydarzeniach związanych z obszarem zrównoważonego rozwoju/ESG
Przygotowywanie rekomendacji i innych dokumentów niezbędnych do realizacji inicjatyw i projektów w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
sprawowanie nadzoru właścicielskiego nad podmiotami powiązanymi, w tym bieżąca współpraca z ich organami korporacyjnymi,
analiza wniosków zarządów i rad nadzorczych podmiotów powiązanych kierowanych do akcjonariuszy/udziałowców,
przygotowanie, rekomendowanie, opiniowanie wniosków na Zarząd i Radę Nadzorczą Spółki oraz wszelkiej innej dokumentacji w zakresie nadzoru właścicielskiego nad podmiotami powiązanymi,
udział w operacjach kapitałowych dotyczących podmiotów powiązanych,
udział w procesie tworzenia podmiotów powiązanych oraz w procesie przystępowania do podmiotów powiązanych,
analiza i bieżąca weryfikacja zmian zachodzących w podmiotach powiązanych, w szczególności w zakresie składu organów spółek, ich sytuacji operacyjnej i finansowej,
nadzorowanie przygotowywania przez podmioty powiązane rocznych planów rzeczowo-finansowych oraz wieloletnich planów strategicznych,
obsługa organów korporacyjnych Spółki (Zgromadzenia Wspólników, Rady Nadzorczej i Zarządu)
Świadczenie doradztwa prawnego w obszarze przygotowania i realizacji przez Spółkę projektów infrastrukturalnych i inwestycyjnych związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, w szczególności w zakresie przygotowania i realizacji szeroko pojętych umów w procesie inwestycyjnym;
Reprezentowanie Spółki w postępowaniach sądowych oraz administracyjnych związanych z realizacją przez Spółkę projektów infrastrukturalnych i inwestycyjnych dotyczących budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego;
Wsparcie prawne biur merytorycznych spółki w procesie przygotowania dokumentacji przetargowej w zakresie projektów doradczych, infrastrukturalnych i nieruchomościowych realizowanych przez Spółkę (w szczególności prawna konsultacja opisu przedmiotu zamówienia, udział w postępowaniach zakupowych);
Sporządzanie oraz analiza i opiniowanie projektów umów zawieranych przez Spółkę, w szczególności w zakresie projektów doradczych, infrastrukturalnych i nieruchomościowych realizowanych przez Spółkę;
Bieżące wsparcie merytoryczne w celu zapewnienia zgodności działań realizowanych przez Spółkę z przepisami prawa
kreowanie założeń do oferty przewozowej w ruchu pasażerskim dalekobieżnym i regionalnym w ramach prac nad Horyzontalnym Rozkładem Jazdy opracowywanym przez Centralny Port Komunikacyjny we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury oraz PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A.,
nadzór merytoryczny nad ofertą przewozową zawartą w Pasażerskim Modelu Transportowym,
opiniowanie dokumentacji przedprojektowej (STEŚ) w zakresie związanym z ofertą przewozową i funkcjonalnościami linii kolejowych,
konstrukcja rozkładu jazdy na podstawie założeń ofertowych w oprogramowaniu PTV Visum (Pasażerski Model Transportowy) oraz RailSys (Mikrosymulacyjny Model Analityczny) w ramach prac nad Horyzontalnym Rozkładem Jazdy,
określanie potrzeb infrastrukturalnych wynikających ze zidentyfikowanych założeń ofertowych i rozkładowych w ramach prac nad Horyzontalnym Rozkładem Jazdy oraz w ramach realizowanej dokumentacji przedprojektowej (STEŚ) i projektowej,
określnie kierunków organizacji rynku przewozów pasażerskich w Polsce,
współpraca z interesariuszami branżowymi oraz wykonawcami w przydzielonym obszarze zadań,
wsparcie operacyjne procesów związanych z Horyzontalnym Rozkładem Jazdy (np. konsultacje, obsługa uwag i korespondencji)
Wykonywanie zadań Działu ds. Roszczeń, określonych w Rozdziale 6.2. pkt 1 Procedury zarządzania Umową i związanymi z nią Roszczeniami, tj.:
a) prowadzenie w imieniu Spółki sporu sądowego i egzekucji, w tym współpraca z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie prowadzenia Sporu Sądowego,
b) udział w polubownym rozwiązaniu Sporu, w szczególności poprzez współpracę przy uzgadnianiu treści umowy o mediację lub umowy o koncyliację, a także udział w pracach Zespołu Negocjacyjnego,
c) wsparcie Lidera Projektu i Zespołu Kontraktowego w rozpoznawaniu Roszczeń, opiniowanie porozumienia w przedmiocie Roszczenia Wykonawcy i Roszczenia Osoby Postronnej, a także projektu wezwania do zapłaty lub innej czynności zmierzającej do realizacji Roszczenia Spółki,
d) opiniowanie wniosku o udzielenie przez Zarząd zgody na zawarcie porozumienia o rozwiązaniu Umowy, złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy oraz oświadczenia o obniżeniu wynagrodzenia,
e) składanie oświadczeń woli w imieniu Spółki na zasadach i w przypadkach wskazanych w Zasadach udzielania pełnomocnictw
Rozwój reguł i alertów systemów bezpieczeństwa teleinformatycznego
Monitorowanie zdarzeń i obsługa incydentów bezpieczeństwa teleinformatycznego pochodzących z systemów firewall, IDS/IPS, SIEM, SOAR, WAF, ATP, EDR, AV
Doskonalenie usług klasy operacyjnego centrum bezpieczeństwa
Prowadzenie wewnętrznych testów bezpieczeństwa infrastruktury IT
Udział w audytach zewnętrznych prowadzonych w obszarze bezpieczeństwa teleinformatycznego
Opracowywanie dokumentacji oraz procedur wewnętrznych związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa teleinformatycznego
Opiniowanie dokumentacji projektowej w obszarze cyberbezpieczeństwa, w tym dla sektora transportu kolejowego
Prowadzenie działań edukacyjno-informacyjnych mających na celu podniesienie świadomości użytkowników końcowych na zagrożenia dla bezpieczeństwa teleinformatycznego
Prowadzenie działań związanych z zakupem oraz utrzymaniem środowiska cyfrowych podpisów kwalifikowanych
Współpraca z wykonawcami systemów bezpieczeństwa teleinformatycznego
Ekspert ds. Fotogrametrii i Bezzałogowych Statków Powietrznych (BSP)
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 03.12.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Praca w zespole projektowym odpowiedzialnym za rozwój koncepcji dot. wykorzystywania Bezzałogowych Statków Powietrznych (BSP) i naziemnych skanerów laserowych w Programie CPK, w szczególności wsparcia procesu budowlanego Lotniska CPK w latach 2023 – 2028
Odbieranie, weryfikowanie, nadzór nad wprowadzaniem poprawek oraz akceptowanie danych przestrzennych, w szczególności ortofotomap, modeli 3D, numerycznych modeli terenu (NMT), numerycznych modeli pokrycia terenu (NMPT), chmur punktów, które podwykonawcy CPK będą wytwarzać w całym procesie inwestycyjnym i przekazywać do Inwestora
Operacyjne wykorzystywanie oprogramowania do analizowania i wizualizacji danych geoprzestrzennych będącego elementem ekosystemu BIM w CPK, m.in. w zakresie prezentacji postępów prac budowlanych w wybranych momentach czasowych, porównywania stanu faktycznego z terenu do projektu
Stała współpraca z biurami i zespołami merytorycznymi CPK, które będą wykorzystywać dane pozyskane na placach budowy z wykorzystaniem BSP i narzędzi komplementarnych, jak naziemne skanery laserowe, m.in. zespół BIM, zespół GIS, zespoły odpowiedzialne za roboty budowalne lotniska oraz kolei
Zaangażowanie w opracowywanie zamówień publicznych na usługi dronowe, w szczególności usługi wspierające prace budowalne
Stała współpraca z nadzorem inwestorskim oraz Wykonawcami CPK, którzy będą korzystać z BSP oraz narzędzi komplementarnych jak naziemne skanery laserowe
Zaangażowanie w tematy związane z zarzadzaniem strefą geograficzną BSP oraz współpracę z zewnętrznymi Ekspertami oraz Doradcami CPK w obszarach związanych z BSP i danymi przestrzennymi
Współpraca z polskim i europejskim ekosystemem dronowym, w szczególności udział w konferencjach, nawiązywanie kontaktów, budowanie relacji z potencjalnymi partnerami
Przygotowywanie raportów, analiz i rekomendacji z wykorzystaniem wielu źródeł danych, moderowanie spotkań i warsztatów
Projekty w zakresie infrastruktury mostowej na całym lotnisku począwszy od etapów studialnych/koncepcyjnych poprzez projekty budowlane/wykonawcze, skończywszy na etapie realizacyjnym/nadzory autorskie, wewnętrznie w ramach Biura Projektowania i Inżynierii Komponentu Lotniskowego CPK;
Przygotowanie pakietów dokumentacji, od zapytań ofertowych po składanie ofert, a następnie zarządzaniem wszystkimi zagadnieniami związanymi z projektowaniem, aż do zakończenia inwestycji, z uwzględnieniem rozwiązań technicznych i branżowych;
Nadzorowanie prac w zakresie realizowanych przez spółkę projektów w zakresie inżynierii mostowej;
Udział w określaniu zakresu i wymagań jakościowych projektów;
Opracowywanie, monitorowanie i aktualizowanie harmonogramów prowadzonych projektów;
Weryfikacja kompletności dokumentacji oraz sprawdzanie zgodności przyjętych rozwiązań projektowych z wymaganiami kontraktowymi w zakresie technicznym;
Pełnienie nadzoru nad poprawnością rozwiązań technicznych tworzonych projektów i innych opracowań w zakresie inżynierii mostowej oraz odbiorem prac od wykonawców;
Udział w przygotowaniu dokumentacji projektów;
Kontrola jakości, terminowości wykonywanych prac projektowych;
Wsparcie w zakresie zarządzania ryzykiem i zmianami w projektach;
Weryfikacja kosztorysów dostarczanych przez wykonawców;
Poszukiwanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań projektowych;
Udział w uzyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych
Koordynacja i opracowywanie koncepcji operacyjnej lotniska dla części airside i landside (terminal);
Koordynacja i opracowywanie dokumentacji operacyjnej niezbędnej w procesie certyfikacji lotniska wg przepisów EASA, w tym w szczególności instrukcji operacyjnej lotniska oraz planu działania w sytuacji zagrożenia;
Koordynacji programów szkoleniowych dla personelu zaangażowanego w użytkowanie i obsługę techniczną lotniska;
Udział w definiowaniu i koordynacji wymagań projektowych CPK dla infrastruktury strefy airside i landside (terminal) niezbędnej do zarządzania operacyjnego lotniskiem (np. centrum operacyjne lotniska, centrum koordynacji antykryzysowej);
Koordynacja i weryfikacja realizacji określonych zadań zleconych Wykonawcom CPK;
Udział w przygotowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia procedur przetargowych związanych z powstaniem infrastruktury airside nowego portu lotniczego;
Weryfikacja informacji projektowych i dokumentacji postępowań przetargowych, identyfikacja ryzyk i szans projektowych i zarządzanie nimi;
Reprezentowanie firmy na odpowiednich spotkaniach;
Współpraca z Interesariuszami CPK, w tym w szczególności z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej;
Inne zadania zlecone przez Dyrektora Biura Strategii i Planowania Podprogramu Lotniskowego
Opracowanie standardów technologicznych w oparciu o analizę bieżącego wykorzystania infrastruktury;
Opracowanie modelu wdrożenia infrastruktury dla centrum przetwarzania danych;
Nadzór nad wdrożeniem infrastruktury w centrum przetwarzania danych;
Opracowanie i nadzór nad wdrożeniem Disaster Recovery Plan wraz z testami;
Opracowanie procesów i procedur związanych z datacenter, w tym polityk okien serwisowych, planów backup’ów, planów przywracania systemu, planów przełączenia pomiędzy centrami przetwarzania danych głównym i zapasowym;
Opracowanie i utrzymywanie procesów ITIL w obszarze centrum przetwarzania danych, w tym Capacity Management z uwzględnieniem rozwiązań chmurowych;
Zarządzanie infrastrukturą centrum przetwarzania danych na poziomie architektury sprzętowej;
Aktywne uczestnictwo w projektach, współpraca z liderami i zespołami projektowymi;
Projektowanie architektury sprzętowej dla systemów i aplikacji;
Weryfikacja i opiniowanie dostarczanych rozwiązań;
Przygotowywanie i opiniowanie dokumentacji technicznej;
Przygotowywanie i opiniowanie dokumentacji zakupowej w oparciu o ustawę Prawo Zamówień Publicznych;
Współpraca z producentami sprzętu i oprogramowania ICT oraz firmami zewnętrznymi
Przestrzeganie przepisów prawa i regulacji wewnętrznych Spółki
Prowadzenie spraw merytorycznych zgodnie z zakresem działania Zespołu lub poleceniami przełożonych
Udział w planowaniu prac Biura, tworzeniu regulaminów wewnętrznych i innych związanych z pracami Biura, harmonogramów, prezentacji i sprawozdań
Współdziałanie w zakresie sprawozdawczości i raportowania
Opracowywanie dokumentów merytorycznie związanych z zakresem działania Biura i Zespołu
Sporządzanie informacji, wniosków i analiz niezbędnych do realizacji zadań Biura
Wykonywanie analiz, raportów, prezentacji graficznych oraz innych opracowań w zakresie zadań Biura z wykorzystaniem m.in. narzędzi GIS, w tym harmonogramów i sprawozdań z postępu prac
Wykonywanie analiz oraz innych opracowań dotyczących nieruchomości Zasobu Spółki
Analizowanie, gromadzenie i tworzenie danych przestrzennych w zakresie zadań Biura
Prowadzenie działań analitycznych w zakresie zasobu nieruchomości, struktury własnościowej, gospodarowania i zarządzania nieruchomościami
Przygotowywanie i sporządzanie protokołów zdawczo – odbiorczych, udział w odbiorach i wydaniach nieruchomości
Przeprowadzanie oględzin (kontroli) nieruchomości Zasobu oraz sporządzanie protokołów z kontroli
Dokonywanie oblotów dronami lub innych czynności oceniających stan Zasobu z wykorzystaniem dostępnych narzędzi
Analizowanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego sporządzanych na podstawie art. 99 ust 1 i 2 Ustawy o CPK pod kątem formalnej poprawności przekazanych wykazów
Proponowanie rozwiązań usprawniających pracę Biura i Zespołu
Współtworzenie narzędzi (aplikacje web, raporty, skrypty) ułatwiających pracę biura
Testowanie rozwiązań usprawniających lub realizujących zadania Biura
Wsparcie innych zespołów w zakresie zadań realizowanych przez Biuro
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, Zastępcę Dyrektora lub kierownika Zespołu
Przygotowanie i wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju/ESG spółki CPK
Budowanie świadomości pracowników i informowanie ich o nowych procedurach i praktykach spółki w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Monitorowanie i analiza wpływu (w tym ocena ryzyka) na organizację aktualnych trendów, regulacji i międzynarodowych standardów dotyczących zrównoważonego rozwoju/ ESG
Przygotowanie grupy kapitałowej CPK do raportowania ESG, zgodnego z dyrektywą CSRD/taksonomią UE/GRI/innymi obowiązującymi dokumentami w zakresie zrównoważonego rozwoju
Koordynacja procesu powstawania raportu ESG – zbieranie danych, tworzenie treści
Planowanie, wdrażanie i realizacja projektów w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Budowanie i utrzymywanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi, udział w spotkaniach i wydarzeniach związanych z obszarem zrównoważonego rozwoju/ESG
Przygotowywanie rekomendacji i innych dokumentów niezbędnych do realizacji inicjatyw i projektów w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Administrowanie systemami bezpieczeństwa firewall, IDS/IPS, SIEM, SOAR, WAF, ATP, EDR, AV, PAM, IAM
Wsparcie zespołu administratorów windows, linux oraz sieci lan/wan w poprawianiu bezpieczeństwa systemów i sieci
Diagnozowanie i rozwiązywanie zagadnień cyberbezpieczeństwa związanych z oprogramowaniem i sprzętem znajdującym się w użytkowaniu CPK
Instalacja, konfiguracja, utrzymaniem oprogramowania z zakresu bezpieczeństwa
Rozwiązywanie zgłoszenia w ramach ii linii wsparcia oraz przekazywanie nierozwiązanych incydentów do odpowiednich zespołów kompetencyjnych, producentów i wykonawców zewnętrznych
Odpowiedzialność za dotrzymywanie czasów sla i zarządzanie zgłoszeniami zgodnie z wewnętrznymi procedurami
Opracowywanie i opiniowanie dokumentacji dla systemów teleinformatycznych;
Opracowywanie specyfikacji systemów teleinformatycznych
Analiza dokumentacji i zgodności rozwiązań z dokumentacją
Przygotowywanie i utrzymywanie środowiska testowego, przedprodukcyjne i produkcyjne dla systemów bezpieczeństwa
Organizacja i kontrola procesów przepływu dokumentów oraz administrowanie systemami wspierającymi procesy wymiany dokumentacji (np. EDMS)
Zapewnienie kontroli jakości sprawdzanych dokumentów przed ich udostępnieniem zespołowi weryfikującemu
Udział w definicji standardów projektowych oraz weryfikacji dokumentacji z perspektywy zgodności ze standardami projektów
Opracowanie procedury przenoszenia plików do Systemu Zarządzania Dokumentami (EDMS)
Tworzenie kompleksowej pisemnej i graficznej (schematy blokowe) dokumentacji wszystkich procedur dotyczących zarządzania dokumentami oraz komunikowanie w zespole
Koordynowanie procesu przeglądu i zatwierdzania dokumentów, śledzenie i trasowanie kontrolowanych dokumentów
Konwersja wybranych plików papierowych do formatu elektronicznego poprzez skanowanie ich do EDMS
Zarządzanie archiwizacją dokumentów (zarówno papierowych, jak i elektronicznych) i utrzymywanie ich w taki sposób, aby można było odzyskać wymaganą dokumentację, a pliki były dokładne, kompletne i dobrze zorganizowane
Udział w opracowywaniu rozwiązań procesowych poprawiających wydajność funkcjonujących procedur
Szkolenia dla nowych i obecnych pracowników w zakresie kontroli dokumentów i obsługi narzędzi wspierających ten proces oraz wsparcie personelu w obsłudze oprogramowania do zarządzania dokumentami
Zapewnienie przestrzegania procesów i procedur związanych z dokumentacją projektową przez zespoły projektowe i Wykonawców
Dystrybucja plików w zespołach zamawiającego według ustalonych procedur
Zapewnienie, że wszystkie pliki dla danego projektu są zapisane w określonych lokalizacjach i zgodnie ustalonymi procedurami
Przygotowanie przekazów dokumentów (Document Transmittal) wydawanych poza organizację
Działanie jako osoba pierwszego kontaktu pomiędzy zespołem projektowym, a działem IT w zakresie funkcjonowania platformy EDMS
Nadzorowanie procesu zapytań o informację (RFI)
Sprawdzanie i akceptacja głównego planu dostarczania informacji (MIDP)
Inne zadania związane z zarządzaniem plikami papierowymi i elektronicznymi
Młodszy Specjalista - Biuro Zarządzania Nieruchomościami
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 22.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
nadzorowanie prawidłowego obiegu dokumentów i informacji w Biurze;
wykonywanie czynności kancelaryjnych, m. in. tworzenie dokumentacji, jej ewidencjonowanie i przechowywanie w Biurze;
prowadzenie ewidencji korespondencji przychodzącej i wychodzącej, regulacji wewnętrznych, zarządzeń i innych dokumentów służbowych oraz dbałość o ich prawidłowe przechowywanie, archiwizacja dokumentacji;
udział w procesie wykonywania analiz oraz innych opracowań odnośnie stanu faktycznego i prawnego nieruchomości Zasobu Spółki;
przygotowywanie zestawień, analiz, harmonogramów, sprawozdań i prezentacji z postępu prac;
wsparcie organizacyjne kontaktów z urzędami, organizacjami i społecznością lokalną;
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Spółki i wszystkimi Zespołami Biura;
sporządzanie sprawozdawczości;
ochrona posiadanej dokumentacji przed zgubieniem, zniszczeniem oraz dostępem osób trzecich;
wyjazdy w teren i udział w delegacjach;
obsługa wyjazdów i delegacji pracowników Biura;
uniwersalne wsparcie pracowników Biura w realizacji zadań;
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, Zastępcę Dyrektora, Kierowników Zespołów
Nadzór nad wykonawcami dokumentacji projektowej w zakresie budowy linii elektroenergetycznych średnich i wysokich napięć powiązanych ze stacjami trakcyjnymi
Samodzielne opracowywanie projektów technicznych
Koordynowanie procesów formalno-prawnych związanych z budową linii
Elektroenergetycznych
Uczestnictwo w spotkaniach branżowych z podwykonawcami oraz dostawcami urządzeń i materiałów
Współpraca z zespołami realizującymi projekty związane z budową poszczególnych linii kolejowych zasilanych napięciem 2x25kV
Wsparcie zespołu w zakresie nadzoru nad Wykonawcą koncepcji budowy podstacji trakcyjnych systemu 2x25kV wraz podłączeniem do KSE i linii kolejowych zasilanych napięciem 2x25kV
Koordynowanie prac Wykonawców dokumentacji projektowej oraz robót budowalnych w zakresie budowy podstacji trakcyjnych i linii elektroenergetycznych średnich i wysokich napięć
Koordynowanie procesów formalno-prawnych prowadzonych inwestycji elektroenergetycznych
Uczestnictwo w spotkaniach branżowych z podwykonawcami oraz dostawcami urządzeń i materiałów
Współpraca z zespołami realizującymi projekty związane z budową poszczególnych linii kolejowych zasilanych napięciem 2x25kV
Obsługa organów korporacyjnych Spółki (Zgromadzenia Wspólników, Rady Nadzorczej i Zarządu), w tym: rozsyłanie zaproszeń, przygotowywanie kompletów materiałów na posiedzenia organów Spółki, protokołowanie posiedzeń organów Spółki, organizacja głosowań obiegowych oraz wykonywanie innych czynności techniczno-logistycznych w zakresie obsługi organów Spółki
Prowadzenie archiwizacji dokumentacji w formie elektronicznej oraz prowadzenie rejestrów dokumentacji
Komunikacja decyzji, zaleceń i informacji pochodzących od organów korporacyjnych Spółki odpowiednim Komórkom Organizacyjnym związanych z realizacją projektów oraz monitorowanie ich realizacji
Wsparcie administracyjno-organizacyjne organów korporacyjnych takie jak: prowadzenie kalendarzy, organizowanie podróży i podobne
Inne zadania o charakterze wsparcia organów korporacyjnych
Weryfikacja wymagań pod kątem możliwych rozwiązań, uwzględniając ich optymalizację na podstawie wiedzy o obowiązujących procesach biznesowych oraz praktykach Spółki
Modelowanie rozwiązań uwzględniając aspekty integracji z innymi systemami
Tworzenie specyfikacji wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych systemu
Ścisła współpraca z biurami, wykonawcami zewnętrznymi, deweloperami i testerami przy realizacji i wdrażaniu nowych rozwiązań
Wsparcie analityczne podczas testów akceptacyjnych (UAT) oraz utrzymaniu środowiska produkcyjnego
Przygotowywanie dokumentacji analitycznej i projektowej
Współpraca z „liderami” i zespołami projektowymi
Weryfikacja jakości dostarczanych rozwiązań
Aktywne uczestnictwo w projektach
Współpraca z producentami oprogramowania oraz innymi zewnętrznymi podmiotami
sprawowanie nadzoru właścicielskiego nad podmiotami powiązanymi, w tym bieżąca współpraca z ich organami korporacyjnymi,
analiza wniosków zarządów i rad nadzorczych podmiotów powiązanych kierowanych do akcjonariuszy/udziałowców,
przygotowanie, rekomendowanie, opiniowanie wniosków na Zarząd i Radę Nadzorczą Spółki oraz wszelkiej innej dokumentacji w zakresie nadzoru właścicielskiego nad podmiotami powiązanymi,
udział w operacjach kapitałowych dotyczących podmiotów powiązanych,
udział w procesie tworzenia podmiotów powiązanych oraz w procesie przystępowania do podmiotów powiązanych,
analiza i bieżąca weryfikacja zmian zachodzących w podmiotach powiązanych, w szczególności w zakresie składu organów spółek, ich sytuacji operacyjnej i finansowej,
nadzorowanie przygotowywania przez podmioty powiązane rocznych planów rzeczowo-finansowych oraz wieloletnich planów strategicznych,
obsługa organów korporacyjnych Spółki (Zgromadzenia Wspólników, Rady Nadzorczej i Zarządu)
Doradztwo prawne oraz wsparcie merytoryczne organów korporacyjnych Spółki (Zgromadzenie Wspólników, Rady Nadzorczej i Zarządu) w zakresie prawa korporacyjnego, w szczególności przygotowywanie opinii prawnych, projektów uchwał, zarządzeń Prezesa Zarządu oraz Decyzji Członków Zarządu,
Doradztwo prawne w zakresie regulacji dotyczących grup kapitałowych (nadzór właścicielski),
Uzgadnianie ścieżki zgód korporacyjnych w ramach postępowań o udzielenia zamówienia oraz w procesie wnoszenia spraw na zarząd,
Przygotowywanie posiedzeń zarządu i rady nadzorczej, zapewnienie obsługi prawnej podczas posiedzeń,
Wsparcie formalno-prawne przy sporządzaniu sprawozdań i raportów z działalności organów Spółki wymaganych Ustawą o CPK, KSH i innymi przepisami,
Przygotowywanie lub opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez organy Spółki zgodnie z zasadami udzielania pełnomocnictw przyjętymi w Spółce,
Opracowywanie na podstawie wytycznych organów Spółki rocznych planów pracy Zarządu i Rady Nadzorczej, harmonogramów ich posiedzeń,
Prowadzenie rejestru uchwał, decyzji, zarządzeń oraz pełnomocnictw
Świadczenie doradztwa prawnego w obszarze przygotowania i realizacji przez Spółkę projektów infrastrukturalnych i inwestycyjnych związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, w szczególności w zakresie przygotowania i realizacji szeroko pojętych umów w procesie inwestycyjnym;
Reprezentowanie Spółki w postępowaniach sądowych oraz administracyjnych związanych z realizacją przez Spółkę projektów infrastrukturalnych i inwestycyjnych dotyczących budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego;
Wsparcie prawne biur merytorycznych spółki w procesie przygotowania dokumentacji przetargowej w zakresie projektów doradczych, infrastrukturalnych i nieruchomościowych realizowanych przez Spółkę (w szczególności prawna konsultacja opisu przedmiotu zamówienia, udział w postępowaniach zakupowych);
Sporządzanie oraz analiza i opiniowanie projektów umów zawieranych przez Spółkę, w szczególności w zakresie projektów doradczych, infrastrukturalnych i nieruchomościowych realizowanych przez Spółkę;
Bieżące wsparcie merytoryczne w celu zapewnienia zgodności działań realizowanych przez Spółkę z przepisami prawa
Starszy Specjalista ds. Dziedzinowych Systemów Lotniskowych
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 14.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
Zapewnienie profesjonalnej koordynacji projektów ICT w zakresie systemów lotniskowych od etapów studialnych poprzez koncepcje po projekty wykonawcze, skończywszy na etapie realizacyjnym
Udział w procesie przygotowania dokumentacji koncepcyjnej, przetargowej, od zapytań ofertowych po składanie ofert, a następnie zarządzanie zagadnieniami związanymi z zawarciem umowy i jej realizacją
Dbanie o kompletność systemów, zgodność ich wykonania z wytycznymi producentów i obowiązującymi na lotnisku przepisami
Zarządzanie zmianami w projektach ICT oraz weryfikacja ich zgodności z wytycznymi projektowymi, umową, warunkami technicznymi, standardami ICAO, EASA i innych organizacji,
Weryfikacja informacji projektowych oraz dokumentacji postępowań przetargowych w celu identyfikacji ryzyk oraz szans projektowych i zarządzanie nimi,
Współpraca z zespołem realizującym projekty ICT z wielobranżowym zespołem projektowym, zespołem wykonawców, specjalistycznymi zespołami podwykonawców oraz we współpracy z zespołem BIM i kontrolerem dokumentacji w celu zapewnienia spójności wszystkich zapisów i uzgodnień projektowych w systemie BIM,
Współudział w tworzeniu procedur operacyjnych oraz planów awaryjnych,
Pogłębianie wiedzy na temat produktów i wymagań projektowych dla infrastruktury lotniskowej
Rozwój i utrzymanie środowiska raportowego PPM opartego o technologię MS SQL Server,
Analiza wymagań biznesowych i specyfikacje raportów biznesowych, tworzenie i realizacja raportów, w tym: o Tworzenie i modyfikacja raportów i dashboardów w Power BI
Tworzenie i modyfikacja modeli danych,
Tworzenie i modyfikacja raportów SSRS,
Projektowanie i budowa procesów ETL, hurtowni danych, rozwój oraz optymalizacja środowiska raportowego;
Udział w rozwoju i optymalizacji systemu PPM: analiza wymagań biznesowych i specyfikacja funkcjonalności, realizacja testów funkcjonalności;
Prowadzenie i nadzór nad realizacją umowy z wykonawcą utrzymującym system PPM,
Współpraca z zespołem wykonawcy przy utrzymaniu i rozwoju systemu PPM;
Udział we wdrożeniach systemów informatycznych powiązanych z obszarem zarządzania projektami i systemem PPM,
Prowadzenie szkoleń z obsługi i funkcjonalności systemu PPM oraz z zakresu systemu raportowego;
Współpraca z różnymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizowanych zadań,
Udział w przygotowaniu organizowanych przez spółkę postępowań związanych z realizacją i eksploatacją bezemisyjnej infrastruktury ciepłowniczej,
Udział w przygotowaniu organizowanych przez spółkę postępowań związanych z projektowaniem, realizacją i eksploatacją infrastruktury wykorzystującej energię geotermalną,
Udział w przygotowaniu dokumentacji na potrzeby postępowań (instalacje geotermalne),
Udział w przygotowaniu dokumentacji na potrzeby postępowań (infrastruktura ciepłownicza),
Udział w przygotowaniu dokumentacji do wniosków o uzyskanie decyzji administracyjnych, w tym koncesji rynku ciepła,
Szacowanie wartości projektów i zadań,
Udział we wdrażaniu strategii dostaw ciepła i chłodu w zakresie administracji oraz eksploatacji sieci ciepłowniczej,
Udział w planowaniu i wdrażaniu strategii dostaw ciepła i chłodu w zakresie administracji oraz eksploatacji instalacji geotermalnych,
Współpraca z komórkami organizacyjnymi i podmiotami trzecimi w zakresie realizowanych zadań
Konsultowanie rozwiązań technicznych i biznesowych proponowanych przez wykonawców
Ekspert ds. Fotogrametrii i Bezzałogowych Statków Powietrznych (BSP)
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 03.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Praca w zespole projektowym odpowiedzialnym za rozwój koncepcji dot. wykorzystywania Bezzałogowych Statków Powietrznych (BSP) i naziemnych skanerów laserowych w Programie CPK, w szczególności wsparcia procesu budowlanego Lotniska CPK w latach 2023 – 2028
Odbieranie, weryfikowanie, nadzór nad wprowadzaniem poprawek oraz akceptowanie danych przestrzennych, w szczególności ortofotomap, modeli 3D, numerycznych modeli terenu (NMT), numerycznych modeli pokrycia terenu (NMPT), chmur punktów, które podwykonawcy CPK będą wytwarzać w całym procesie inwestycyjnym i przekazywać do Inwestora
Operacyjne wykorzystywanie oprogramowania do analizowania i wizualizacji danych geoprzestrzennych będącego elementem ekosystemu BIM w CPK, m.in. w zakresie prezentacji postępów prac budowlanych w wybranych momentach czasowych, porównywania stanu faktycznego z terenu do projektu
Stała współpraca z biurami i zespołami merytorycznymi CPK, które będą wykorzystywać dane pozyskane na placach budowy z wykorzystaniem BSP i narzędzi komplementarnych, jak naziemne skanery laserowe, m.in. zespół BIM, zespół GIS, zespoły odpowiedzialne za roboty budowalne lotniska oraz kolei
Zaangażowanie w opracowywanie zamówień publicznych na usługi dronowe, w szczególności usługi wspierające prace budowalne
Stała współpraca z nadzorem inwestorskim oraz Wykonawcami CPK, którzy będą korzystać z BSP oraz narzędzi komplementarnych jak naziemne skanery laserowe
Zaangażowanie w tematy związane z zarzadzaniem strefą geograficzną BSP oraz współpracę z zewnętrznymi Ekspertami oraz Doradcami CPK w obszarach związanych z BSP i danymi przestrzennymi
Współpraca z polskim i europejskim ekosystemem dronowym, w szczególności udział w konferencjach, nawiązywanie kontaktów, budowanie relacji z potencjalnymi partnerami
Przygotowywanie raportów, analiz i rekomendacji z wykorzystaniem wielu źródeł danych, moderowanie spotkań i warsztatów
Opracowanie standardów technologicznych w oparciu o analizę bieżącego wykorzystania infrastruktury;
Opracowanie modelu wdrożenia infrastruktury dla centrum przetwarzania danych;
Nadzór nad wdrożeniem infrastruktury w centrum przetwarzania danych;
Opracowanie i nadzór nad wdrożeniem Disaster Recovery Plan wraz z testami;
Opracowanie procesów i procedur związanych z datacenter, w tym polityk okien serwisowych, planów backup’ów, planów przywracania systemu, planów przełączenia pomiędzy centrami przetwarzania danych głównym i zapasowym;
Opracowanie i utrzymywanie procesów ITIL w obszarze centrum przetwarzania danych, w tym Capacity Management z uwzględnieniem rozwiązań chmurowych;
Zarządzanie infrastrukturą centrum przetwarzania danych na poziomie architektury sprzętowej;
Aktywne uczestnictwo w projektach, współpraca z liderami i zespołami projektowymi;
Projektowanie architektury sprzętowej dla systemów i aplikacji;
Weryfikacja i opiniowanie dostarczanych rozwiązań;
Przygotowywanie i opiniowanie dokumentacji technicznej;
Przygotowywanie i opiniowanie dokumentacji zakupowej w oparciu o ustawę Prawo Zamówień Publicznych;
Współpraca z producentami sprzętu i oprogramowania ICT oraz firmami zewnętrznymi
Projekty w zakresie infrastruktury drogowej na całym lotnisku począwszy od etapów studialnych/koncepcyjnych poprzez projekty budowlane/wykonawcze, skończywszy na etapie realizacyjnym/nadzory autorskie, wewnętrznie w ramach Biura Projektowania i Inżynierii Komponentu Lotniskowego CPK;
Przygotowanie pakietów dokumentacji, od zapytań ofertowych po składanie ofert, a następnie zarządzanie wszystkimi zagadnieniami związanymi z projektowaniem, aż do zakończenia inwestycji, z uwzględnieniem rozwiązań technicznych i branżowych;
Nadzorowanie prac w zakresie realizowanych przez spółkę projektów w zakresie inżynierii drogowej;
Udział w określaniu zakresu i wymagań jakościowych projektów;
Opracowywanie, monitorowanie i aktualizowanie harmonogramów prowadzonych projektów;
Weryfikacja kompletności dokumentacji oraz sprawdzanie zgodności przyjętych rozwiązań projektowych z wymaganiami kontraktowymi w zakresie technicznym;
Pełnienie nadzoru nad poprawnością rozwiązań technicznych tworzonych projektów i innych opracowań w zakresie inżynierii drogowej oraz odbiór prac od wykonawców;
Udział w przygotowaniu dokumentacji projektów;
Kontrola jakości, terminowości wykonywanych prac projektowych;
Wsparcie w zakresie zarządzania ryzykiem i zmianami w projektach;
Weryfikacja kosztorysów dostarczanych przez wykonawców;
Poszukiwanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań projektowych;
Udział w uzyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych;
Koordynacja i opracowywanie koncepcji operacyjnej lotniska dla części airside i landside (terminal);
Koordynacja i opracowywanie dokumentacji operacyjnej niezbędnej w procesie certyfikacji lotniska wg przepisów EASA, w tym w szczególności instrukcji operacyjnej lotniska oraz planu działania w sytuacji zagrożenia;
Koordynacji programów szkoleniowych dla personelu zaangażowanego w użytkowanie i obsługę techniczną lotniska;
Udział w definiowaniu i koordynacji wymagań projektowych CPK dla infrastruktury strefy airside i landside (terminal) niezbędnej do zarządzania operacyjnego lotniskiem (np. centrum operacyjne lotniska, centrum koordynacji antykryzysowej);
Koordynacja i weryfikacja realizacji określonych zadań zleconych Wykonawcom CPK;
Udział w przygotowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia procedur przetargowych związanych z powstaniem infrastruktury airside nowego portu lotniczego;
Weryfikacja informacji projektowych i dokumentacji postępowań przetargowych, identyfikacja ryzyk i szans projektowych i zarządzanie nimi;
Reprezentowanie firmy na odpowiednich spotkaniach;
Współpraca z Interesariuszami CPK, w tym w szczególności z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej;
Inne zadania zlecone przez Dyrektora Biura Strategii i Planowania Podprogramu Lotniskowego
Przygotowanie i wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju/ESG spółki CPK
Budowanie świadomości pracowników i informowanie ich o nowych procedurach i praktykach spółki w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Monitorowanie i analiza wpływu (w tym ocena ryzyka) na organizację aktualnych trendów, regulacji i międzynarodowych standardów dotyczących zrównoważonego rozwoju/ ESG
Przygotowanie grupy kapitałowej CPK do raportowania ESG, zgodnego z dyrektywą CSRD/taksonomią UE/GRI/innymi obowiązującymi dokumentami w zakresie zrównoważonego rozwoju
Koordynacja procesu powstawania raportu ESG – zbieranie danych, tworzenie treści
Planowanie, wdrażanie i realizacja projektów w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Budowanie i utrzymywanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi, udział w spotkaniach i wydarzeniach związanych z obszarem zrównoważonego rozwoju/ESG
Przygotowywanie rekomendacji i innych dokumentów niezbędnych do realizacji inicjatyw i projektów w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
współpraca w tworzeniu i aktualizacji planów wieloletnich i dokumentów strategicznych,
sporządzanie analiz finansowych, weryfikacja wycen i business casów,
obsługa controllingowa w procesie nabywania nieruchomości,
współpraca w tworzeniu i aktualizacji planu finansowego i budżetu Spółki,
uzgadnianie wniosków zakupowych i zamówień pod kątem zgodności z budżetem bieżącym,
sporządzanie krótkoterminowych i średnioterminowych prognoz Spółki,
przygotowywanie i rozwijanie narzędzi IT wspierających raportowanie w Spółce oraz optymalizację procesów,
współpraca z komórkami organizacyjnymi, w szczególności pod kątem kontroli kosztów oraz prawidłowego rejestrowania zdarzeń gospodarczych w systemie finansowo-księgowym
przygotowywanie analiz w zakresie możliwych rozwiązań podczas wybranych procesów zakupowych, ze szczególnym uwzględnieniem doboru właściwego trybu udzielenia zamówienia, możliwości wykorzystania zamówień in-house lub konieczności zastosowania właściwej formuły przewidzianej dla partnerstwa publiczno-prywatnego
przygotowywanie analiz prawnych na potrzeby procesów tworzenia spółek zależnych (JV) obejmujących w szczególności ocenę z punktu widzenia ustawy PPP, ustawy PZP, ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi, ocenę przyszłego statusu tworzonej spółki w świetle regulacji ustawy PZP oraz zastosowania odpowiednich procedur zakupowych w relacjach między spółką matką a spółkami zależnymi
prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz na podstawie Regulaminu Zakupów CPK, w tym:
opiniowanie wniosków zakupowych
współpraca z komórkami merytorycznymi przy przygotowywaniu dokumentacji zamówień
przygotowanie i dokumentowanie przeprowadzanych procedur zakupowych w tym m.in. przygotowywanie SWZ, zapytań ofertowych, opracowywanie oraz przekazywanie do publikacji ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich
publikacja postępowań na platformie zakupowej CPK, wykonywanie innych wymaganych czynności, koniecznych dla prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowań o zamówienie publiczne
badanie i ocena wniosków i ofert składanych przez wykonawców w toku prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego
prowadzenie dokumentacji i odpowiednich ewidencji/rejestrów związanych z realizowanymi zamówieniami publicznymi
uczestniczenie w pracach Komisji przetargowej i organizowanie jej prac
udzielanie wsparcia komórkom merytorycznym w procesie przygotowania zamówienia w tym wsparcie na etapie prowadzonych Wstępnych Konsultacji Rynkowych lub rozeznania cenowego
czuwanie nad zgodnością zakupów dokonywanych w Spółce z obowiązującymi regulacjami prawnymi, w szczególności wsparcie w zakresie należytego szacowania
Wsparcie analityczne dla wszystkich procesów związanych z planowaniem i projektowaniem nowej infrastruktury portu lotniczego w aspekcie ochrony (security)
Współpraca z konsultantami wsparcia technicznego i innymi zespołami poszczególnych biur CPK, w szczególności w aspektach ochrony Portu Lotniczego
Udział we wdrażaniu przyjętej strategii ochrony Portu Lotniczego
Doradztwo i wsparcie zespołów projektowych inwestora na wszystkich etapach projektowania, budowy i uruchomienia operacyjnego
Udział w analizach proponowanych rozwiązań projektowych związanych z ochroną
Utrzymanie i rozwój wiedzy na temat najnowszych narzędzi w zakresie zarządzania, planowania, projektowania infrastruktury lotniskowej
Badanie rynku i bieżące monitorowanie trendów w branży
Koordynacja i weryfikacja realizacji zadań zleconych Wykonawcom CPK
Przygotowywanie prezentacji, sprawozdań, zakresów prac i harmonogramów dla potrzeb planowania portu lotniczego
Udział w projektach zagospodarowania terenu wokół terenów lotniska
Dokładna znajomość i zgodność z procedurami i standardami procesów CPK
Wsparcie innych pracowników projektu, w celu zapewnienia ciągłego rozwoju zawodowego
Administrowanie systemami bezpieczeństwa firewall, IDS/IPS, SIEM, SOAR, WAF, ATP, EDR, AV, PAM, IAM
Wsparcie zespołu administratorów windows, linux oraz sieci lan/wan w poprawianiu bezpieczeństwa systemów i sieci
Diagnozowanie i rozwiązywanie zagadnień cyberbezpieczeństwa związanych z oprogramowaniem i sprzętem znajdującym się w użytkowaniu CPK
Instalacja, konfiguracja, utrzymaniem oprogramowania z zakresu bezpieczeństwa
Rozwiązywanie zgłoszenia w ramach ii linii wsparcia oraz przekazywanie nierozwiązanych incydentów do odpowiednich zespołów kompetencyjnych, producentów i wykonawców zewnętrznych
Odpowiedzialność za dotrzymywanie czasów sla i zarządzanie zgłoszeniami zgodnie z wewnętrznymi procedurami
Opracowywanie i opiniowanie dokumentacji dla systemów teleinformatycznych;
Opracowywanie specyfikacji systemów teleinformatycznych
Analiza dokumentacji i zgodności rozwiązań z dokumentacją
Przygotowywanie i utrzymywanie środowiska testowego, przedprodukcyjne i produkcyjne dla systemów bezpieczeństwa
Specjalista ds. infrastruktury wspierającej lotnisko
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 24.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Realizowanie procesów związanych z planowaniem, projektowaniem, komercjalizacją i wdrożeniem nowej infrastruktury portu lotniczego, w tym w szczególności obiektów wspierających lotnisko
Wykonywanie analiz zapotrzebowania i analiz przepustowości przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi
Wsparcie zespołu w opracowywaniu układu lotniska, a także w podejmowaniu decyzji, tworzeniu analiz, rekomendacji i dokumentów strategicznych
Wsparcie w opracowywaniu i ocenie rozwiązań dla elementów infrastruktury portu lotniczego, m.in. w zakresie strategii operacyjnej i komercyjnej
Koordynacja i weryfikacja realizacji zadań zleconych Wykonawcom CPK
Współpraca z Interesariuszami CPK
Udział w definiowaniu i uzgadnianiu rozwiązań dla wymagań projektowych CPK określonych na poziomie strategicznym, jak i szczegółowym
Opracowywanie procedur, regulacji oraz wzorów dokumentów usprawniających proces sprawozdawczości projektów współfinansowanych;
Prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością, kontrolą oraz monitoringiem projektów;
Sporządzanie wniosków o płatność, raportów, harmonogramów płatności, zapewnienie terminowości, poprawności, kompletności i aktualności dokumentów dołączanych do sprawozdań i wniosków o płatność;
Weryfikacja opisów oraz ewidencjonowanie dokumentów zgodnie z wytycznymi programowymi oraz zasadami obowiązującymi w przedsiębiorstwie;
Kontrola oraz rozliczanie realizacji prowadzonych projektów unijnych pod kątem ich zgodności z wnioskiem o dofinansowanie (formalnej, merytorycznej i finansowej);
Przygotowanie niezbędnej dokumentacji związanej z realizacją oraz rozliczaniem projektów dla kontroli prowadzonych przez Instytucje Pośredniczące oraz Zarządzające;
Uczestnictwo w czynnościach związanych z kontrolą i audytami projektów współfinansowanych;
Weryfikacja dokumentów: finansowych, odbiorowych, umów oraz innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego rozliczenia dotacji unijnej;
Odpowiednie katalogowanie i archiwizowanie dokumentacji projektowej;
Rewizja oraz raportowanie odchyleń w realizacji budżetu projektów współfinansowanych i identyfikacji przyczyn niewykonania
Starszy Specjalista ds. infrastruktury kolejowej na terenie lotniska
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 20.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Zapewnienia przepustowości infrastruktury pasażerskiej i przesiadkowej dworców kolejowych, połączeń między Dworcem, PTI, Terminalem i innymi elementami multimodalnego hubu przesiadkowego
Zapotrzebowania na ofertę przewozową w celu spełnienia określonego podziału zadań przewozowych, w tym skoordynowania oferty połączeń kolejowych skierowanych do pasażerów z odlotami i przylotami na lotnisku
Wsparcie analityczne dla procesów związanych z planowaniem, projektowaniem, komercjalizacją i wdrożeniem nowej infrastruktury portu lotniczego, w tym w szczególności przestrzeni komercyjnej pomiędzy Dworcem kolejowym, PTI, Lotniskiem
Strategia obsługi naziemnej oraz analizy układy funkcjonalnego pomiędzy Dworcem kolejowym, PTI, Lotniskiem
Zaangażowanie w przygotowywanie, weryfikację i monitorowanie prognoz ruchu, rozkładów lotów i analiz wrażliwości
Wsparcie zespołu w podejmowaniu decyzji, modelowaniu analitycznym, tworzeniu dokumentów strategicznych
Analiza modelu ruchu uwzględniona w Pasażerskim Modelu Transportowym przygotowanym na potrzeby projektu CPK
Wykonywanie analiz benchmarkingowych, a także bieżące monitorowanie trendów w branży
Wsparcie w opracowywaniu i ocenie wielokryterialnej rozwiązań dla elementów infrastruktury kolejowej, m.in. w zakresie strategii operacyjnej, komercyjnej i customer experience
Koordynacja i weryfikacja realizacji zadań zleconych Wykonawcom CPK;
Współpraca z Interesariuszami CPK
Udział w koordynacji rozwiązań dla wymagań projektowych CPK określonych na poziomie strategicznym, jak i szczegółowym
Obsługa organów korporacyjnych Spółki (Zgromadzenia Wspólników, Rady Nadzorczej i Zarządu), w tym: rozsyłanie zaproszeń, przygotowywanie kompletów materiałów na posiedzenia organów Spółki, protokołowanie posiedzeń organów Spółki, organizacja głosowań obiegowych oraz wykonywanie innych czynności techniczno-logistycznych w zakresie obsługi organów Spółki
Prowadzenie archiwizacji dokumentacji w formie elektronicznej oraz prowadzenie rejestrów dokumentacji
Komunikacja decyzji, zaleceń i informacji pochodzących od organów korporacyjnych Spółki odpowiednim Komórkom Organizacyjnym związanych z realizacją projektów oraz monitorowanie ich realizacji
Wsparcie administracyjno-organizacyjne organów korporacyjnych takie jak: prowadzenie kalendarzy, organizowanie podróży i podobne
Inne zadania o charakterze wsparcia organów korporacyjnych
Weryfikacja wymagań pod kątem możliwych rozwiązań, uwzględniając ich optymalizację na podstawie wiedzy o obowiązujących procesach biznesowych oraz praktykach Spółki
Modelowanie rozwiązań uwzględniając aspekty integracji z innymi systemami
Tworzenie specyfikacji wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych systemu
Ścisła współpraca z biurami, wykonawcami zewnętrznymi, deweloperami i testerami przy realizacji i wdrażaniu nowych rozwiązań
Wsparcie analityczne podczas testów akceptacyjnych (UAT) oraz utrzymaniu środowiska produkcyjnego
Przygotowywanie dokumentacji analitycznej i projektowej
Współpraca z „liderami” i zespołami projektowymi
Weryfikacja jakości dostarczanych rozwiązań
Aktywne uczestnictwo w projektach
Współpraca z producentami oprogramowania oraz innymi zewnętrznymi podmiotami
Starszy Specjalista ds. Dziedzinowych Systemów Lotniskowych
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 15.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
Zapewnienie profesjonalnej koordynacji projektów ICT w zakresie systemów lotniskowych od etapów studialnych poprzez koncepcje po projekty wykonawcze, skończywszy na etapie realizacyjnym
Udział w procesie przygotowania dokumentacji koncepcyjnej, przetargowej, od zapytań ofertowych po składanie ofert, a następnie zarządzanie zagadnieniami związanymi z zawarciem umowy i jej realizacją
Dbanie o kompletność systemów, zgodność ich wykonania z wytycznymi producentów i obowiązującymi na lotnisku przepisami
Zarządzanie zmianami w projektach ICT oraz weryfikacja ich zgodności z wytycznymi projektowymi, umową, warunkami technicznymi, standardami ICAO, EASA i innych organizacji,
Weryfikacja informacji projektowych oraz dokumentacji postępowań przetargowych w celu identyfikacji ryzyk oraz szans projektowych i zarządzanie nimi,
Współpraca z zespołem realizującym projekty ICT z wielobranżowym zespołem projektowym, zespołem wykonawców, specjalistycznymi zespołami podwykonawców oraz we współpracy z zespołem BIM i kontrolerem dokumentacji w celu zapewnienia spójności wszystkich zapisów i uzgodnień projektowych w systemie BIM,
Współudział w tworzeniu procedur operacyjnych oraz planów awaryjnych,
Pogłębianie wiedzy na temat produktów i wymagań projektowych dla infrastruktury lotniskowej
Weryfikacja aktualności i jakości informacji o projektach, w szczególności dotyczącej harmonogramów i ryzyk oraz zgodności z przyjętymi standardami zarządzania projektami
Monitorowanie przebiegu projektów, zwłaszcza w zakresie postępu harmonogramu, wykonania finansowego, ryzyk
Prowadzenie cyklicznej sprawozdawczości (przygotowywanie analiz, raportów, zestawień i prezentacji) dot. statusu projektów, programów, portfeli oraz realizowanych działań
Uzgadnianie wniosków o kwalifikację, planów projektów i wniosków o zmianę dot. projektów
Identyfikowanie i zarządzanie powiązaniami między projektami
Wsparcie zespołów projektowych w zakresie poprawnego stosowania standardów zarządzania projektami i używania narzędzi IT wspierających zarządzanie projektami poprzez prowadzenie szkoleń wewnętrznych, warsztatów i konsultacji
Weryfikacja aktualności i jakości informacji o podprogramach oraz zgodności z przyjętymi standardami zarządzania projektami
Udział w opracowaniu planów podprogramów i aktualizacja informacji o podprogramach, wnioskowanie i śledzenie zmian dla podprogramów oraz projektów powiązanych
Monitorowanie przebiegu podprogramów, zwłaszcza w zakresie postępu harmonogramu, wykonania finansowego, ryzyk
Udział we wdrożeniu systemu do zarządzania projektami, testowaniu przygotowywanych przez wykonawcę systemu funkcjonalności i raportów oraz tworzenie nowych wymagań zgodnie z bieżącymi potrzebami informacyjnymi
Raportowanie postępu projektów i podprogramów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi IT
Budowanie bazy wiedzy, doświadczeń, dobrych praktyk, w tym z poziomu zarządzania podprogramem i programem
Doskonalenie i rozwój standardów zarządzania projektami i programem
Udział w przygotowaniu aktualizacji Dokumentu Wdrażającego i Programu Wieloletniego
Wsparcie w organizacji spotkań statusowych dot. projektów, portfeli, podprogramów i programu
Współpraca z różnymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizowanych zadań
Rozwój i utrzymanie środowiska raportowego PPM opartego o technologię MS SQL Server,
Analiza wymagań biznesowych i specyfikacje raportów biznesowych, tworzenie i realizacja raportów, w tym: o Tworzenie i modyfikacja raportów i dashboardów w Power BI
Tworzenie i modyfikacja modeli danych,
Tworzenie i modyfikacja raportów SSRS,
Projektowanie i budowa procesów ETL, hurtowni danych, rozwój oraz optymalizacja środowiska raportowego;
Udział w rozwoju i optymalizacji systemu PPM: analiza wymagań biznesowych i specyfikacja funkcjonalności, realizacja testów funkcjonalności;
Prowadzenie i nadzór nad realizacją umowy z wykonawcą utrzymującym system PPM,
Współpraca z zespołem wykonawcy przy utrzymaniu i rozwoju systemu PPM;
Udział we wdrożeniach systemów informatycznych powiązanych z obszarem zarządzania projektami i systemem PPM,
Prowadzenie szkoleń z obsługi i funkcjonalności systemu PPM oraz z zakresu systemu raportowego;
Współpraca z różnymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizowanych zadań,
Ekspert - inżynier branży elektrycznej w zakresie oświetlenia nawigacyjnego
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 04.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Projekty w zakresie infrastruktury wzrokowych pomocy nawigacyjnych, w tym świetlne systemy podejścia (Approach Lighting Systems), systemy świateł dróg startowych i kołowania, systemów wzrokowych wskaźników ścieżki podejścia (PAPI), systemy podświetlania znaków pionowych, systemy świetlne lotnisk dla śmigłowców, na całym terenie lotniska począwszy od etapów studialnych/koncepcyjnych poprzez projekty budowlane/wykonawcze, skończywszy na etapie realizacyjnym/nadzory autorskie, wewnętrznie w ramach Biura Projektowania i Inżynierii Komponentu Lotniskowego CPK;
Przygotowanie pakietów dokumentacji, od zapytań ofertowych po składanie ofert, a następnie zarządzanie wszystkimi zagadnieniami związanymi z projektowaniem, aż do zakończenia inwestycji, z uwzględnieniem rozwiązań technicznych i branżowych;
Nadzorowanie prac w zakresie realizowanych przez spółkę projektów w specjalności elektrycznej i energoelektrycznej;
Udział w określaniu zakresu i wymagań jakościowych projektów;
Opracowywanie, monitorowanie i aktualizowanie harmonogramów prowadzonych projektów;
Weryfikacja kompletności dokumentacji oraz sprawdzanie zgodności przyjętych rozwiązań projektowych z wymaganiami kontraktowymi w zakresie technicznym;
Pełnienie nadzoru nad poprawnością rozwiązań technicznych tworzonych projektów i innych opracowań w specjalności elektrycznej i energoelektrycznej oraz odbiór prac od wykonawców;
Kontrola jakości, terminowości wykonywanych prac projektowych;
Zarządzanie zmianami projektowymi;
Weryfikacja kosztorysów dostarczanych przez wykonawców;
Poszukiwanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań projektowych;
Udział w uzyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych;
Kierownik zespołu ds. standardów i systemów zarządzania projektami
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 04.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Koordynacja i zarządzanie pracą zespołu odpowiedzialnego za rozwój standardów i systemu zarządzania projektami
Proponowanie kierunków rozwoju, przygotowanie propozycji zmian oraz koordynacja wprowadzania zmian do Zasad Zarządzania, Procedury Zarządzania Projektami, Procedury Zarządzania Interesariuszami oraz innych dokumentów z obszaru Governance projektowego i programu
Wsparcie zespołów projektowych w zakresie poprawnego stosowania standardów zarządzania projektami i używania narzędzi IT wspierających zarządzanie projektami poprzez prowadzenie szkoleń wewnętrznych, warsztatów i konsultacji, w tym także szkoleń dla Inwestorów Programu CPK z Zasad Zarządzania i Systemu PPM
Doskonalenie i rozwój standardów zarządzania projektami i programem, dbanie o rozwój kultury zarządzania projektami, w tym także poprzez przegląd i optymalizację procesów i standardów, a także opracowanie nowych instrukcji, dobrych praktyk i innych wytycznych podnoszących kompetencje i standard kultury projektowej
Budowanie bazy wiedzy, doświadczeń, dobrych praktyk, w tym z poziomu zarządzania podprogramem i programem
Rozwój i utrzymanie środowiska raportowego PPM opartego o technologię Microsoft SQL Server, w tym analiza wymagań biznesowych i specyfikacje raportów biznesowych; koordynacja tworzenia raportów, rozwój oraz optymalizacja środowiska raportowego
Rozwój, optymalizacja i utrzymanie Systemu PPM, w tym analiza wymagań biznesowych i specyfikacja funkcjonalności, tworzenie rozwiązań bazujących na Systemie PPM, realizacja testów funkcjonalności
Rozwój, optymalizacja i utrzymanie Systemu wspierającego zarządzanie interesariuszami (SRM)
Cykliczne monitorowanie i raportowanie przestrzegania standardów zarządzania projektami i programem, prowadzenie audytów ad hoc w tym obszarze zgodnie z bieżącymi potrzebami
Przeprowadzanie audytów przestrzegania Zasad Zarządzania wśród Inwestorów Programu CPK na polecenie Kierownika Programu CPK
Udział we wdrożeniach systemów informatycznych powiązanych z obszarem zarządzania projektami i Systemem PPM
Współpraca z różnymi komórkami organizacyjnymi oraz firmami zewnętrznymi w zakresie realizowanych zadań
przygotowywanie dokumentów w procesie nabywania nieruchomości – zarówno na potrzeby wewnętrzne Spółki, jak i w celu dokonywania czynności prawnych przez Spółkę,
analiza i weryfikacja stanu prawnego nieruchomości,
negocjacje w procesie nabywania nieruchomości,
monitoring rynku nieruchomości,
udział w spotkaniach ze społecznością lokalną,
współpraca z innymi jednostkami spółki, organami administracji rządowej i samorządowej oraz interesariuszami zewnętrznymi,
współpraca przy realizacji projektów infrastrukturalnych w branży TSL
Ciągłe doskonalenie i rozwój standardów zarządzania projektami i programem;
Dbanie o aktualność dokumentów związanych z zarządzaniem projektami (m.in. Zasad Zarządzania i Procedury Zarządzania Projektami);
Aktualizacja i utrzymanie standardów związanych z zarządzaniem ryzykiem;
Opracowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu wdrożonych w organizacji standardów zarządzania projektami (w tym standardów zarządzania ryzykiem);
Rozwój kompetencji Liderów Projektów i zespołów projektowych poprzez kompleksowy cykl warsztatów i doskonalenia wiedzy;
Wsparcie zespołów projektowych w zakresie poprawnego stosowania standardów zarządzania projektami i używania narzędzi IT wspierających zarządzanie projektami poprzez prowadzenie szkoleń wewnętrznych, warsztatów i konsultacji;
Weryfikacja aktualności i jakości informacji o podprogramach oraz zgodności z przyjętymi standardami zarządzania projektami;
Wsparcie w prowadzeniu cyklicznej sprawozdawczości (przygotowywanie analiz, raportów, zestawień i prezentacji) dot. statusu projektów, programów, portfeli oraz realizowanych działań;
Udział we wdrożeniu systemu do zarządzania projektami, testowaniu przygotowywanych przez wykonawcę systemu funkcjonalności i raportów oraz tworzenie nowych wymagań zgodnie z bieżącymi potrzebami informacyjnymi;
Udział w przygotowaniu aktualizacji Dokumentu Wdrażającego i Programu Wieloletniego oraz innych dokumentów strategicznych;
Budowanie bazy wiedzy, doświadczeń, dobrych praktyk, w tym z poziomu zarządzania podprogramem i programem;
Współpraca z różnymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizowanych zadań;
Odpowiedzialność za przygotowanie dokumentacji projektów,
Odpowiedzialność za opracowanie i prowadzenie harmonogramów projektów,
Odpowiedzialność za opracowanie i prowadzenie budżetów projektów,
Odpowiedzialność za identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykami projektów, w tym za wskazywanie sposobów mitygacji ryzyka. monitorowanie i kontrolę ryzyka oraz określanie ścieżek krytycznych realizacji projektu,
Odpowiedzialność za prowadzenie sprawozdawczości z postępu projektów,
Odpowiedzialność za prowadzenie sprawozdawczości z realizowanych działań,
Odpowiedzialność za monitoring projektów (rzeczowy, terminowy i finansowy),
Odpowiedzialność za właściwy obieg dokumentów i przepływ informacji, dbanie o spójność dokumentacji dotyczącej projektów,
Odpowiedzialność za prowadzenie komunikacji dotyczącej realizacji projektów,
Odpowiedzialność za rozliczenie techniczne i finansowe projektu,
Przygotowywanie sprawozdań, analiz, raportów, prezentacji, opinii oraz pism związanych z realizacją projektów dla interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych,
Udział w określeniu zakresu i wymagań jakościowych projektów,
Udział w przygotowaniu SIWZ oraz w procesie wyboru Wykonawców prac konsultingowych, projektowych i robót,
Prowadzenie kontraktów związanych z przygotowaniem i realizacją projektów,
Przygotowywanie i aktualizacja bazy danych o projektach,
Udział we wdrażaniu i rozwoju systemu do zarządzania projektami,
Proponowanie rozwiązań optymalizujących pracę przy realizacji procesów i projektów,
Współpraca z komórkami organizacyjnymi i podmiotami trzecimi w zakresie realizowanych zadań,
Wsparcie analityczne dla wszystkich procesów związanych z planowaniem i projektowaniem nowej infrastruktury portu lotniczego,
Uwzględnianie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w ramach prac projektowych i wdrażanych rozwiązań technicznych,
Wsparcie innych pracowników projektu, w celu zapewnienia ciągłego rozwoju zawodowego,
Bezpośrednie wsparcie i wykonywanie innych poleceń Przełożonego oraz osób zarządzających
Przygotowanie i wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju/ESG spółki CPK
Budowanie świadomości pracowników i informowanie ich o nowych procedurach i praktykach spółki w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Monitorowanie i analiza wpływu (w tym ocena ryzyka) na organizację aktualnych trendów, regulacji i międzynarodowych standardów dotyczących zrównoważonego rozwoju/ ESG
Przygotowanie grupy kapitałowej CPK do raportowania ESG, zgodnego z dyrektywą CSRD/taksonomią UE/GRI/innymi obowiązującymi dokumentami w zakresie zrównoważonego rozwoju
Koordynacja procesu powstawania raportu ESG – zbieranie danych, tworzenie treści
Planowanie, wdrażanie i realizacja projektów w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Budowanie i utrzymywanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi, udział w spotkaniach i wydarzeniach związanych z obszarem zrównoważonego rozwoju/ESG
Przygotowywanie rekomendacji i innych dokumentów niezbędnych do realizacji inicjatyw i projektów w obszarze zrównoważonego rozwoju/ESG
Udział w pozyskiwaniu, opracowaniu i przetwarzaniu danych środowiskowych oraz innych danych na potrzeby prac projektowych oraz analiz środowiskowych związanych z budową i eksploatacją lotniska i innych przedsięwzięć z nim związanych
Udział w procesie przygotowywania i pozyskania decyzji derogacyjnych, o środowiskowych uwarunkowaniach oraz innych
Udział w odbiorze dokumentacji przygotowanych przez zewnętrznych konsultantów z zakresu przyrody, w tym inwentaryzacji i monitoringów przyrody
Udział w przygotowywaniu dokumentacji w zakresie ochrony przyrody, wizyty w terenie
Udział w komunikacji społecznej i konsultacjach ze społecznościami lokalnymi
Udział w opracowywaniu dokumentacji – korespondencji, protokołów, opinii, analiz, wniosków, notatek itp
Udział w przygotowywaniu sprawozdań, analiz, raportów i prezentacji
Przygotowania do i udział w spotkaniach wewnętrznych i zewnętrznych, organizacja spotkań i sporządzanie notatek, protokołów
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Przełożonych
Udział w sporządzaniu analiz i dokumentacji środowiskowych, w tym w szczególności nadzór nad przygotowaniem i weryfikacją projektów oraz opracowań (w tym raportów o oddziaływaniu na środowisko dla inwestycji kolejowych) wykonywanych przez podmioty zewnętrzne
Udział w przygotowaniu dokumentacji technicznej w zakresie ochrony środowiska
Udział w konsultacjach społecznych i wsparcie ich przygotowania
Udział w wizjach lokalnych w terenie
Udział w opracowaniu standardów i wymagań dla dokumentacji środowiskowych
Udział w postępowaniach administracyjnych w zakresie ochrony środowiska
Zapewnienie ogólnej wiedzy merytorycznej dotyczącej uwarunkowań (m.in. analitycznych, technicznych, środowiskowych, społecznych) koordynowanych projektów studialnych
Weryfikacja produktów pracy wykonawców w zakresie koordynowanych projektów studialnych
W miarę potrzeb samodzielna realizacja prac w ramach posiadanych kompetencji
Po przeszkoleniu z obowiązujących standardów i narzędzi z obszaru zarządzania projektami) współpraca z Liderami wskazanych projektów w ramach struktury macierzowej jako część zespołu projektowego,
Wsparcie Lidera projektu w prowadzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi standardami zarządzania programem (Zasady Zarządzania) i wewnętrznymi standardami Spółki z obszaru zarządzania projektami oraz w zakresie używania narzędzi IT wspierających zarządzanie projektami (System PPM)
Wsparcie Lidera projektu w przełożeniu wiedzy i zakresu merytorycznego projektu na standardy zarządzania projektami – w szczególności uzupełnianie dokumentacji projektowej w postaci Wniosków o Kwalifikację projektów, Kart projektów, Wniosków o Zmianę, rejestrów dot. projektu, raportów dot. projektu (w tym okresowych z postępu projektu, końcowych),
Dbałość o zgodność realizacji projektu z procesami zarządzania projektami, w szczególności procesami: kwalifikacji, planowania, realizacji, wnioskowania o zmianę i zamykania projektu, rekomendowanie ścieżek działania dla Lidera projektu zgodnych z przyjętymi standardami i procesami,
Przygotowanie harmonogramów projektów zgodnie z obowiązującymi standardami zarządzania projektami oraz wytycznymi od Lidera projektu,
Bieżąca aktualizacja informacji o projektach, aktualizacja harmonogramów i rejestrów w Systemie PPM w oparciu o informacje od Lidera projektu lub ze spotkań statusowych zespołu projektowego,
Raportowanie postępu projektów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi IT,
Prowadzenie cyklicznej sprawozdawczości (przygotowywanie analiz, raportów, zestawień i prezentacji) dot. statusu przydzielonych projektów,
Budowanie bazy wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk dla projektu,
Udział w przygotowaniu aktualizacji Dokumentu Wdrażającego i Programu Wieloletniego w zakresie informacji o przydzielonych projektach,
Udział w spotkaniach statusowych dot. przydzielonych projektów,
Udział w testowaniu przygotowywanych przez wykonawcę systemu funkcjonalności i raportów oraz tworzenie nowych wymagań zgodnie z bieżącymi potrzebami informacyjnymi dla projektu,
Współpraca z różnymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizowanych zadań,
Koordynacja i opracowywanie koncepcji operacyjnej lotniska dla części airside i landside (terminal);
Koordynacja i opracowywanie dokumentacji operacyjnej niezbędnej w procesie certyfikacji lotniska wg przepisów EASA, w tym w szczególności instrukcji operacyjnej lotniska oraz planu działania w sytuacji zagrożenia;
Koordynacji programów szkoleniowych dla personelu zaangażowanego w użytkowanie i obsługę techniczną lotniska;
Udział w definiowaniu i koordynacji wymagań projektowych CPK dla infrastruktury strefy airside i landside (terminal) niezbędnej do zarządzania operacyjnego lotniskiem (np. centrum operacyjne lotniska, centrum koordynacji antykryzysowej);
Koordynacja i weryfikacja realizacji określonych zadań zleconych Wykonawcom CPK;
Udział w przygotowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia procedur przetargowych związanych z powstaniem infrastruktury airside nowego portu lotniczego;
Weryfikacja informacji projektowych i dokumentacji postępowań przetargowych, identyfikacja ryzyk i szans projektowych i zarządzanie nimi;
Reprezentowanie firmy na odpowiednich spotkaniach;
Współpraca z Interesariuszami CPK, w tym w szczególności z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej;
Inne zadania zlecone przez Dyrektora Biura Strategii i Planowania Podprogramu Lotniskowego
Odpowiedzialność za przygotowanie i prowadzenie umów oraz dokumentacji powiązanej z umowami i projektami umów, w tym dokumentacji przetargowej,
Odpowiedzialność za rozliczanie umów,
Udział w weryfikacji produktów prac umów, w tym raportów i analiz wykonawców/konsultantów pod kątem realizacji zobowiązań umownych,
Odpowiedzialność za monitoring umów (rzeczowy, terminowy i finansowy),
Zarządzanie ryzykami w zakresie umów, identyfikacja ryzyka, analiza ryzyka, wskazywanie sposobów mitygacji ryzyka. monitorowanie i kontrola ryzyka,
Prowadzenie harmonogramów realizacji umów,
Udział w negocjacjach umów,
Udział w rozstrzyganiu sporów,
Odpowiedzialność za analizę roszczeń,
Odpowiedzialność za właściwy obieg dokumentów i przepływ informacji, dbanie o spójność dokumentacji,
Prowadzenie komunikacji w zespole zaangażowanym w realizację umów ze strony Spółki oraz w relacji z wykonawcami,
Przygotowywanie sprawozdań, analiz, raportów, prezentacji, opinii oraz pism zarówno do wykonawców, oraz do innych podmiotów zależnie od potrzeb, a także na wewnętrzne potrzeby Spółki,
Prowadzenie baz danych,
Selekcja i archiwizacja dokumentów,
Procesowanie dokumentów według ustalonych standardów,
Koordynacja i opracowywanie koncepcji operacyjnej lotniska dla części airside i landside (terminal);
Koordynacja i opracowywanie dokumentacji operacyjnej niezbędnej w procesie certyfikacji lotniska wg przepisów EASA, w tym w szczególności instrukcji operacyjnej lotniska oraz planu działania w sytuacji zagrożenia;
Koordynacji programów szkoleniowych dla personelu zaangażowanego w użytkowanie i obsługę techniczną lotniska;
Udział w definiowaniu i koordynacji wymagań projektowych CPK dla infrastruktury strefy airside i landside (terminal) niezbędnej do zarządzania operacyjnego lotniskiem (np. centrum operacyjne lotniska, centrum koordynacji antykryzysowej);
Koordynacja i weryfikacja realizacji określonych zadań zleconych Wykonawcom CPK;
Udział w przygotowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia procedur przetargowych związanych z powstaniem infrastruktury airside nowego portu lotniczego;
Weryfikacja informacji projektowych i dokumentacji postępowań przetargowych, identyfikacja ryzyk i szans projektowych i zarządzanie nimi;
Reprezentowanie firmy na odpowiednich spotkaniach;
Współpraca z Interesariuszami CPK, w tym w szczególności z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej;
Inne zadania zlecone przez Dyrektora Biura Strategii i Planowania Podprogramu Lotniskowego
Starszy Ekspert ds. wymagań operacyjno- technicznych w zakresie IT/ICT
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 25.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Zapewnienie profesjonalnej koordynacji projektu (lub podprojektu) w zakresie szerokorozumianych procesów dla systemów o których mowa we wcześniejszych punktach - począwszy od etapów studialnych poprzez koncepcje po projekty charakterystyczne dla branży, skończywszy na etapie realizacyjnym/nadzory autorskie,
Udział w przygotowaniu pakietów dokumentacji, od zapytań ofertowych po składanie ofert, a następnie zarządzanie wszystkimi zagadnieniami związanymi z projektowaniem,
Zadbanie o kompletność procesów, systemów, zgodność ich wykonania z wytycznymi producentów i obowiązującymi przepisami,
Zarządzanie zmianami w projekcie oraz odchyleniami od wymagań CPK i upewnienie się, że w przypadku procesów projektowych i planistycznych wszystkie propozycje wykonawców są zgodne z wytycznymi projektowymi, umową, standardami ICAO i EASA, warunkami technicznymi,
Weryfikacja informacji projektowych i dokumentacji postępowań przetargowych, identyfikacja ryzyk i szans projektowych i zarządzanie nimi,
Zarządzanie interfejsem (interfejsami) i koordynacja między Zamawiającym, wielobranżowym zespołem projektowym, zespołem wykonawców i specjalistycznymi zespołami projektowymi podwykonawców we współpracy z zespołem BIM i kontrolerem dokumentów, zapewniając jednocześnie utrzymanie wszystkich zapisów przepływu informacji,
Reprezentowanie firmy na odpowiednich spotkaniach i prowadzenie dokumentacji spotkań,
Współudział przy tworzeniu dokumentacji OPZ,
Współpraca przy prowadzeniu analiz biznesowych i tworzeniu dokumentacji wymagań biznesowych,
Rozwijanie umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania projektami i repozytoriami dokumentacji systemów i procesów. Pogłębianie wiedzy na temat produktów i wymagań projektowych dla infrastruktury lotniskowej,
Współtworzenie dokumentacji procesowej, systemowej i technicznej
Rozwój reguł i alertów systemów bezpieczeństwa teleinformatycznego
Monitorowanie zdarzeń i obsługa incydentów bezpieczeństwa teleinformatycznego pochodzących z systemów firewall, IDS/IPS, SIEM, SOAR, WAF, ATP, EDR, AV
Doskonalenie usług klasy operacyjnego centrum bezpieczeństwa
Prowadzenie wewnętrznych testów bezpieczeństwa infrastruktury IT
Udział w audytach zewnętrznych prowadzonych w obszarze bezpieczeństwa teleinformatycznego
Opracowywanie dokumentacji oraz procedur wewnętrznych związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa teleinformatycznego
Opiniowanie dokumentacji projektowej w obszarze cyberbezpieczeństwa, w tym dla sektora transportu kolejowego
Prowadzenie działań edukacyjno-informacyjnych mających na celu podniesienie świadomości użytkowników końcowych na zagrożenia dla bezpieczeństwa teleinformatycznego
Prowadzenie działań związanych z zakupem oraz utrzymaniem środowiska cyfrowych podpisów kwalifikowanych
Współpraca z wykonawcami systemów bezpieczeństwa teleinformatycznego
utrzymywanie pozytywnych relacji z pracownikami CPK
identyfikowanie potrzeb pracowników CPK i nadzorowanie świadczenia usług w kontekście biznesowym
monitorowanie opinii pracowników CPK na temat świadczonych usług IT oraz wykorzystywanie swojej kreatywności do tworzenia, ulepszania i udoskonalania usług
monitorowanie poziomu świadczenia usług IT dostarczanych przez podwykonawców
utrzymanie i stały rozwój procedur opartych o ITIL,
utrzymanie i stały rozwój CMDB
rozwiązywanie problemów związanych z wdrożonymi w CPK procesami ITIL
administrowanie i rozwój systemu obsługi zgłoszeń ServiceDesk Plus
wspieranie w zakresie procesowym zespołu dostarczania usług oraz zapewnienie efektywnej realizacji procesów i zadań zespołu
automatyzacja codziennych zadań realizowanych przez zespół dostarczania usług administracyjnych
współtworzenie dokumentacji systemowej i technicznej oraz bazy wiedzy z obszaru utrzymania i zarządzania usługami IT
współpraca z dostawcami usług IT
uczestnictwo w pracach wdrożeniowych
współudział w tworzeniu procedur operacyjnych oraz planów awaryjnych
współudział przy tworzeniu OPZ w zakresie dotyczącym opisu usług IT
współpraca przy prowadzeniu analiz biznesowych i tworzeniu dokumentacji wymagań biznesowych
Opracowanie standardów technologicznych w oparciu o analizę bieżącego wykorzystania infrastruktury;
Opracowanie modelu wdrożenia infrastruktury dla centrum przetwarzania danych;
Nadzór nad wdrożeniem infrastruktury w centrum przetwarzania danych;
Opracowanie i nadzór nad wdrożeniem Disaster Recovery Plan wraz z testami;
Opracowanie procesów i procedur związanych z datacenter, w tym polityk okien serwisowych, planów backup’ów, planów przywracania systemu, planów przełączenia pomiędzy centrami przetwarzania danych głównym i zapasowym;
Opracowanie i utrzymywanie procesów ITIL w obszarze centrum przetwarzania danych, w tym Capacity Management z uwzględnieniem rozwiązań chmurowych;
Zarządzanie infrastrukturą centrum przetwarzania danych na poziomie architektury sprzętowej;
Aktywne uczestnictwo w projektach, współpraca z liderami i zespołami projektowymi;
Projektowanie architektury sprzętowej dla systemów i aplikacji;
Weryfikacja i opiniowanie dostarczanych rozwiązań;
Przygotowywanie i opiniowanie dokumentacji technicznej;
Przygotowywanie i opiniowanie dokumentacji zakupowej w oparciu o ustawę Prawo Zamówień Publicznych;
Współpraca z producentami sprzętu i oprogramowania ICT oraz firmami zewnętrznymi
Wsparcie analityczne dla wszystkich procesów związanych z planowaniem i projektowaniem nowej infrastruktury portu lotniczego w aspekcie ochrony (security)
Współpraca z konsultantami wsparcia technicznego i innymi zespołami poszczególnych biur CPK, w szczególności w aspektach ochrony Portu Lotniczego
Udział we wdrażaniu przyjętej strategii ochrony Portu Lotniczego
Doradztwo i wsparcie zespołów projektowych inwestora na wszystkich etapach projektowania, budowy i uruchomienia operacyjnego
Udział w analizach proponowanych rozwiązań projektowych związanych z ochroną
Utrzymanie i rozwój wiedzy na temat najnowszych narzędzi w zakresie zarządzania, planowania, projektowania infrastruktury lotniskowej
Badanie rynku i bieżące monitorowanie trendów w branży
Koordynacja i weryfikacja realizacji zadań zleconych Wykonawcom CPK
Przygotowywanie prezentacji, sprawozdań, zakresów prac i harmonogramów dla potrzeb planowania portu lotniczego
Udział w projektach zagospodarowania terenu wokół terenów lotniska
Dokładna znajomość i zgodność z procedurami i standardami procesów CPK
Wsparcie innych pracowników projektu, w celu zapewnienia ciągłego rozwoju zawodowego
Specjalista ds. infrastruktury wspierającej lotnisko
Aleje Jerozolimskie 142b, Ochota, Warszawa
Wygasła: 24.09.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Realizowanie procesów związanych z planowaniem, projektowaniem, komercjalizacją i wdrożeniem nowej infrastruktury portu lotniczego, w tym w szczególności obiektów wspierających lotnisko
Wykonywanie analiz zapotrzebowania i analiz przepustowości przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi
Wsparcie zespołu w opracowywaniu układu lotniska, a także w podejmowaniu decyzji, tworzeniu analiz, rekomendacji i dokumentów strategicznych
Wsparcie w opracowywaniu i ocenie rozwiązań dla elementów infrastruktury portu lotniczego, m.in. w zakresie strategii operacyjnej i komercyjnej
Koordynacja i weryfikacja realizacji zadań zleconych Wykonawcom CPK
Współpraca z Interesariuszami CPK
Udział w definiowaniu i uzgadnianiu rozwiązań dla wymagań projektowych CPK określonych na poziomie strategicznym, jak i szczegółowym