Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Utrzymywanie porządku i sprawdzanie list kontrolnych GMP
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej przebiegu procesu
Raportowanie do kierownika zmiany na temat przebiegu procesów na danym dziale
Tworzenie dokumentacji odpowiednich dla danego działu (wysyłki oleju, przyjmowanie dostaw materiałów pomocniczych, HACCP, nadawanie partii produkcyjnych)
Zgłaszanie usterek i nieprawidłowości technicznych w dziale
Global Travel & Expense Process Lead for North America
Kolorowa 6, Grunwald, Poznań
Wygasła: 28.04.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
manager / supervisor
Obowiązki:
Oversee projects related to travel and expense management, from initiation to completion, ensuring timely delivery and alignment with organizational priorities
Develop project plans, allocate resources, and manage project budgets to achieve desired outcomes
Collaborate with cross-functional teams to ensure successful project implementation and adoption
Drive continuous improvement initiatives and identify opportunities for automation and optimization (leveraging tools such as Concur, Appzen and other relevant technologies)
Monitor key performance indicators and metrics to measure process effectiveness and identify areas for improvement
Cultivate strong relationships with internal stakeholders
Serve as the primary point of contact for external partners and vendors, resolving issues and addressing concerns in a timely manner
Lead and mentor a 2 people team of travel and expense professionals, fostering a culture of excellence and collaboration
Conduct performance evaluations, set goals, and provide ongoing feedback to team members
Ensure compliance with company policies, industry regulations, and best practices in travel and expense management
Stay abreast of regulatory changes and industry trends, proactively implementing updates and modifications to policies and procedures
Conduct periodic audits and reviews to validate compliance and identify areas for improvement
Global Travel & Expense Process Lead for North America
Kolorowa 6, Grunwald, Poznań
Wygasła: 13.04.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
manager / supervisor
Obowiązki:
Oversee projects related to travel and expense management, from initiation to completion, ensuring timely delivery and alignment with organizational priorities
Develop project plans, allocate resources, and manage project budgets to achieve desired outcomes
Collaborate with cross-functional teams to ensure successful project implementation and adoption
Drive continuous improvement initiatives and identify opportunities for automation and optimization (leveraging tools such as Concur, Appzen and other relevant technologies)
Monitor key performance indicators and metrics to measure process effectiveness and identify areas for improvement
Cultivate strong relationships with internal stakeholders
Serve as the primary point of contact for external partners and vendors, resolving issues and addressing concerns in a timely manner
Lead and mentor a 2 people team of travel and expense professionals, fostering a culture of excellence and collaboration
Conduct performance evaluations, set goals, and provide ongoing feedback to team members
Ensure compliance with company policies, industry regulations, and best practices in travel and expense management
Stay abreast of regulatory changes and industry trends, proactively implementing updates and modifications to policies and procedures
Conduct periodic audits and reviews to validate compliance and identify areas for improvement
Rozwój biznesu w obszarze sklepów zoologicznych i klinik weterynaryjnych
Realizacja strategii Trade Marketingowych
Aktywne pozyskiwanie i bieżąca obsługa klientów w zakresie sprzedaży i merchandisingu dla określonego obszaru, początkowo Warszawa i okolice docelowo rynek 3-4 województw
Poszerzanie portfolio produktów w POS oraz zwiększanie widoczności marek
Prowadzenie szkoleń produktowych dla pracowników punktów sprzedaży z zakresu wiedzy technicznej i trade marketingu
Monitoring branży w obszarze trendów, aktualności, działań konkurencji we współpracy z Business Development Managerem
Rozwój bazy klientów i budowanie trwałych relacji biznesowych
Współpraca z zespołami sprzedażowymi dystrybutorów
Dbanie o najwyższy poziomu wiedzy produktowej
Aktywny udział w organizacji targów i wydarzeń konsumenckich
Współpraca i raportowanie do Business Development Managera
The role is a springboard to a highly satisfying and demanding career in the world of Corporate Treasury. The successful candidate will support the Cash Operations Lead with the drive, direction and challenge of the cash management function. Ensure the adherence of operations to the robust control environment where the focus is on highly efficient and cost focused global liquidity management structures
The role holder must understand financial services regulations and comply with them in the daily cash management functions. They will seek to support and build influence in all areas of cash management, including but not limited to reporting, short term liquidity planning, bank reconciliations, investigations, various cash disbursements, transactional support, documentation and compliance and managing the expectations of the businesses stakeholders
Ensure compliance in cash management activities in accordance with Treasury ‘Guidelines’, contribute to further ‘Regional Treasury Guidance’ development and help to maintain a robust control environment
Understand the international financial systems regulatory environment and ensure that ADM cash operations adopt and comply with it
Review and contribute to the Cash Management teams operational framework of ‘Standard Operating Procedures’ document library
Manage relevant stakeholders as a Treasury and company representative, responding to communication both within and external to the Group and taking responsibility to resolve key issues on behalf of Treasury
Support and drive the partnership with the Treasury function across the business
Work closely with and supporting the Cash Operations Lead and the wider Treasury team on any matters where necessary
Administration of the cash disbursement files from various business units and corporate departments
Make calls and reports to the bank directly to clarify adjustments or to clarify items on the bank statements and liaise with our banking partners to ensure successful and correct payments in order to reconcile activity or recall and provide the advice for suitable corrections to ADM SSC
Provide support in the maintenance and setup of cash pooling structures, bank account administration and documentation
Use and become proficient in various cash management systems (Quantum/FXAll/CitiDirect/JDE v9.2/MS Teams)
Jako wiodący producent olejów spożywczych, marka „Olej Wielkopolski”, poszukujemy Specjalisty ds. Produktu do wsparcia naszego zespołu w zakładzie produkcyjnym w Szamotułach. Działamy prężnie w Polsce i w Europie świadcząc najwyższej jakości usługi w zakresie produkcji oraz logistyki spożywczej. Nasze lokalizacje EOL, oprócz samej Polski, obejmują również UK oraz Holandię. Jeśli interesuje Cię dołączenie do energicznego Teamu, chcesz się rozwijać i lubisz wyzwania- aplikuj śmiało- być może czekamy właśnie na Ciebie!
Uczestnictwo w działaniach związanych z rozwojem nowych produktów, zapewniając spełnienie wymogów bezpieczeństwa żywności i składu
Rozumienie i przestrzeganie zasad oraz wspiera utrzymanie procesów HACCP/IFS w firmie, zgodnie z systemami zarządzania
Branie udziału w procesach zatwierdzania (nowych) dostawców i przeglądu dostawców w ramach NPD oraz bieżących przeglądów produktów
Opracowywanie i uzgadnianie z dostawcami specyfikacji w ramach NPD i zarządzania zmianami
Przekazuje i uzgadnia kodeksy postępowania/polityki klienta oraz wymagań w stosunku do fabryki i dostawców zewnętrznych
Zapewnienie, że specyfikacje klienta są uzgodnione, i będą realizowane na etapie produkcji
Przeprowadzanie przeglądów i zatwierdzanie oznaczenia produktu pod kątem krajowych i unijnych przepisów dotyczących informacji o żywności i oświadczeń
Odpowiadanie na techniczne zapytania związane z produktem
współpraca z Działem Sprzedaży w zakresie poszukiwania i wdrażania optymalnych rozwiązań dotyczących opakowań
udzielanie działowi pomocy w razie potrzeby, aby wspomóc sprawne funkcjonowanie działu technicznego w handlu
• Wsparcie kierownika produkcji w codziennym nadzorowaniu procesu produkcyjnego, w tym w raportowaniu i obsłudze oprogramowania wspomagającego produkcję (Maximo, SAP, Sphera)
• Podejmowanie działań naprawczych w procesie produkcyjnym / doradztwo w zakresie działań naprawczych
• Zgłaszanie i reagowanie na błędy, awarie i niezgodności związane z jakością lub zdrowiem, bezpieczeństwem i środowiskiem
• Projektowanie i wdrażanie zmian w procesach, dbając o bezpieczeństwo i efektywność
• Przeprowadzanie ocen ryzyka i audytów, jeśli jest to wymagane w celu zapewnienia zgodności z odpowiednimi przepisami i wytycznymi ADM
• Bycie integralną częścią zespołu produkcyjnego, uczestniczenie w spotkaniach i dołączanie do grup projektowych / fokusowych w razie potrzeby
• Nadzorowanie współpracowników i pracowników ADM w zakresie określonych prac i zadań
• Zastępowanie kierownika produkcji podczas jego nieobecności
2. Cześć projektowa:
• Zarządzanie całym zakresem małych i średnich projektów z zakresu inżynierii procesowej oraz odgrywanie kluczowej roli w dużych projektach obejmujących cały zakład
• Projektowanie, kosztorysowanie, instalacja i realizacja wszystkich aspektów danej pracy projektowej
• Zapewnienie, że wszystkie nowe instalacje są zgodne z wymogami przepisów BHP, pozwoleń IPPC, HACCP, GMP itp
• Utrzymanie bezpieczeństwa i niezawodności istniejącego sprzętu podczas realizacji projektów
The ADM Finance team plays a key role in the success of the business, providing management and stakeholders with high-quality, accurate, and timely financial information and analysis for both business support and development and external reporting requirements. To successfully deliver a world class service to the business, ADM seeks high caliber team players able to gain the depth and breadth of skills across different cultures in a progressive training program designed to equip you with the skills and experience required to become a first-class finance professional
Talented graduates are our finance professionals and ultimately our finance leaders of tomorrow. Therefore, the development of young talent is critical for the success of our organization. As program participant, you will gain experience in an international environment within our Global Business Services, our Centers of Excellence and Business Unit finance teams. As Finance Trainee, you will have exposure to senior finance leaders in ADM
During the program, starting February 2024, you will spend two years( plus optional 6 months) rotation in different finance functions. You will be hired in Poznan, Poland or Hamburg, Germany and will at least have 1 assignment to an ADM location in Europe. You will work closely with our highly skilled and experienced finance management professionals during your rotations. Our finance functions include the following: Controlling and Accounting, Financial Planning and Analysis, Statutory Accounting, Treasury, Credit and Tax. You will be rotate to each function for 6 months. The practical training of this program together with getting professional accounting qualifications (ACCA/CIMA) funded by ADM, will help you achieve your personal career aspirations. The program offers you prospects for an international career and the chance to play an important role in the ADM finance organization
After successfully completing our EMEA Finance Trainee program, you are ready to take on a challenging role in the ADM finance function you will be assigned to
Assist with or prepare statutory financial statements of UK & Ireland holding companies and operating entities, including statutory audit process coordination and planning with other members of the accounting teams, internal and external auditors
Understand the international group structure and systems in order to properly support local controllers and department leaders regarding statutory issues on taxation, pensions, legal entity restructuring, dividends, intercompany financing and merger and acquisition impacts
Prepare government filings for UK & Ireland corporate entities
Assistance with addressing technical accounting questions and preparing accounting papers/accounting policy for UK/Ireland
Assist the International Tax Manager with Annual Tax Calculations for the UK & Ireland entities for inclusion in the financial statements
Understand annual review/revision Process of Key Financial Controls (SOX or local ICFR requirements) and process flows
Apply standards and rules for legal entity changes; update and maintain the corporation’s financial master records database, ensuring all parameters are accurate and maintained timely
Support all 1ADM (SAP S4/Hana) releases, enhancements, and system modifications
Contribute as needed across the enterprise during the resolution of operational issues and global process improvements with a focus on the APAC region
Participate in the development, updating, and maintenance of departmental procedures, tools, and metrics for the master data team
Participate in monitoring and ensuring that the Company’s master data business rules, policies and procedures are adhered to by the Segments across all ledgers and the consolidation system
Ability to regularly communicate as needed across boundaries to increase the effectiveness of the business is an important attribute for this position
• Wsparcie kierownika produkcji w codziennym nadzorowaniu procesu produkcyjnego, w tym w raportowaniu i obsłudze oprogramowania wspomagającego produkcję (Maximo, SAP, Sphera)
• Podejmowanie działań naprawczych w procesie produkcyjnym / doradztwo w zakresie działań naprawczych
• Zgłaszanie i reagowanie na błędy, awarie i niezgodności związane z jakością lub zdrowiem, bezpieczeństwem i środowiskiem
• Projektowanie i wdrażanie zmian w procesach, dbając o bezpieczeństwo i efektywność
• Przeprowadzanie ocen ryzyka i audytów, jeśli jest to wymagane w celu zapewnienia zgodności z odpowiednimi przepisami i wytycznymi ADM
• Bycie integralną częścią zespołu produkcyjnego, uczestniczenie w spotkaniach i dołączanie do grup projektowych / fokusowych w razie potrzeby
• Nadzorowanie współpracowników i pracowników ADM w zakresie określonych prac i zadań
• Zastępowanie kierownika produkcji podczas jego nieobecności
2. Cześć projektowa:
• Zarządzanie całym zakresem małych i średnich projektów z zakresu inżynierii procesowej oraz odgrywanie kluczowej roli w dużych projektach obejmujących cały zakład
• Projektowanie, kosztorysowanie, instalacja i realizacja wszystkich aspektów danej pracy projektowej
• Zapewnienie, że wszystkie nowe instalacje są zgodne z wymogami przepisów BHP, pozwoleń IPPC, HACCP, GMP itp
• Utrzymanie bezpieczeństwa i niezawodności istniejącego sprzętu podczas realizacji projektów
Wykonywanie analiz fizyko-chemicznych oleju, śruty, nasion, dodatków do produkcji, wód kotłowych oraz ścieków przy pomocy metod klasycznych i instrumentalnych
Przygotowywanie odczynników i sprzętu do badań
Prowadzenie dokumentacji pobadawczej
Zapewnienie przestrzegania wszelkich norm bezpieczeństwa pracy oraz stosowanie się do zasad i procedur obowiązujących u Pracodawcy
Przyjmowanie dostaw materiałów pomocniczych
Zarządzanie archiwum prób: segregacja i utylizacja prób archiwalnych rzepaku, oleju i śruty
Utrzymanie w czystości i porządku stanowiska pracy
Pobieranie prób surowca do badań i przygotowywanie wtórników prób do archiwizacji
Pobór nasion rzepaku oraz analiza zanieczyszczeń, wilgotności i zaolejenia
Młodsza Specjalistka / Młodszy Specjalista ds. Kadr i Płac
Bolesława Chrobrego 29, Szamotuły
Wygasła: 14.12.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
będziesz wspierać dział HR i Payroll w:
zakładaniu i aktualizacji akt osobowych,
wprowadzaniu danych do systemu kadrowo-płacowego oraz korporacyjnych systemów HR,
wystawianiu skierowań na badania wstępne i okresowe,
procesie rekrutacji,
procesach płacowych: wprowadzanie danych do wynagrodzeń, weryfikacji poprawności naliczeń wynagrodzeń, przygotowywaniu deklaracji do ZUS, GUS, PFRON, PPK i US,
Utrzymywanie porządku i sprawdzanie list kontrolnych GMP
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej przebiegu procesu
Raportowanie do kierownika zmiany na temat przebiegu procesów na danym dziale
Tworzenie dokumentacji odpowiednich dla danego działu (wysyłki oleju, przyjmowanie dostaw materiałów pomocniczych, HACCP, nadawanie partii produkcyjnych)
Zgłaszanie usterek i nieprawidłowości technicznych na dziale
Obsługa suszarni zbóż, kontrola nad procesem suszenia
Obsługa wag, utrzymanie należytego porządku, czynności konserwacyjne oraz drobne naprawcze
Wykonywanie analiz w laboratorium: wilgotności oraz zanieczyszczeń w nasionach. Obsługa typowego sprzętu laboratoryjnego: surowce chemiczne, szkło laboratoryjne, urządzenia. Utrzymanie porządku na stanowisku pracy
Utrzymanie czystości na placu oraz w pomieszczeniach
Obsługa suszarni zbóż, kontrola nad procesem suszenia
Obsługa wag, utrzymanie należytego porządku, czynności konserwacyjne oraz drobne naprawcze
Wykonywanie analiz w laboratorium: wilgotności oraz zanieczyszczeń w nasionach. Obsługa typowego sprzętu laboratoryjnego: surowce chemiczne, szkło laboratoryjne, urządzenia. Utrzymanie porządku na stanowisku pracy
Utrzymanie czystości na placu oraz w pomieszczeniach
The ADM Finance team plays a key role in the success of the business, providing management and stakeholders with high-quality, accurate, and timely financial information and analysis for both business support and development and external reporting requirements. To successfully deliver a world class service to the business, ADM seeks high caliber team players able to gain the depth and breadth of skills across different cultures in a progressive training program designed to equip you with the skills and experience required to become a first-class finance professional
Talented graduates are our finance professionals and ultimately our finance leaders of tomorrow. Therefore, the development of young talent is critical for the success of our organization. As program participant, you will gain experience in an international environment within our Global Business Services, our Centers of Excellence and Business Unit finance teams. As Finance Trainee, you will have exposure to senior finance leaders in ADM
During the program, starting January 2024, you will spend two and a half years in different finance functions. You will be hired in Poznan, Poland or Hamburg, Germany and will at least have 1 assignment to an ADM location in Europe. You will work closely with our highly skilled and experienced finance management professionals during your rotations. Our finance functions include the following: Controlling and Accounting, Financial Planning and Analysis, Statutory Accounting, Treasury, Credit and Tax. You will be rotate to each function for 6 months. The practical training of this program together with getting professional accounting qualifications (ACCA/CIMA) funded by ADM, will help you achieve your personal career aspirations. The program offers you prospects for an international career and the chance to play an important role in the ADM finance organization
After successfully completing our EMEA Finance Trainee program, you are ready to take on a challenging role in the ADM finance function you will be assigned to
W ramach programu ADM Logistics & Execution Trainee Program będziesz mógł wykorzystać swój pełen potencjał. W ADM potrzebujemy ludzi, których pasją jest rozwiązywanie problemów żywieniowych na świcie, ludzi, którzy lubią mieć realny wpływ na działanie firmy
Pierwszy rok poświęcony jest na poznanie podstaw logistyki, realizacji kontraktów i transportu w jednej z naszych europejskich lokalizacji. W drugim już w innej lokalizacji Europy roku będziesz doskonalił uzyskane umiejętności, mając jednocześnie więcej autonomii
Podczas stażu będziesz realizować plan, który łączy wymagania biznesowe i rozwój osobisty. Poznasz prawo umów, logistykę, proces realizacji kontraktów, zarządzanie ryzykiem, transport, planowanie produkcji oraz finansowe implikacje decyzji wykonawczych. W trakcie stażu otrzymasz wsparcie od mentora z europejskiego zespołu ds. logistyki i realizacji
Po ukończeniu programu stażowego jesteś przygotowany do objęcia w przyszłości stanowiska związanego z logistyką lub wykonawstwem w jednej z naszych europejskich lokalizacji
Utrzymywanie porządku i sprawdzanie list kontrolnych GMP
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej przebiegu procesu
Raportowanie do kierownika zmiany na temat przebiegu procesów na danym dziale
Tworzenie dokumentacji odpowiednich dla danego działu (wysyłki oleju, przyjmowanie dostaw materiałów pomocniczych, HACCP, nadawanie partii produkcyjnych)
Zgłaszanie usterek i nieprawidłowości technicznych na dziale
Partner with ADM business divisions and cross-functional stakeholders to manage expectations for project scope, schedule and budget, and facilitate buy-in for project implementation
Define project scope and plan the delivery of projects according to a roles & responsibilities matrix
Execute the project according to ADM Front-End Loading (FEL) guidelines
Coordinate project site field reviews during development and execution to understand potential clashes and develop mitigation plans to maintain budget and schedule
Timely identify and escalate to the stakeholders any project risk and scope change
Comply with local legislation and ADM requirements for permitting, safety legislation, quality assurance, HACCP, GMP, HAZOP, and HSE policy
Drive safe behavior of external contractors during execution by preventative action plans and audits
Assure monthly progress reporting to stakeholders through conceptual and basic design, execution, commissioning, handover, capitalization and project closure
Produce all necessary documentation for commissioning, training, maintenance and maintain all records required by local legislation and policies
Work together with capex procurement team on project requirements, as well as with accounting team on project budget and capital expenditure
Analyze data, trends, benchmarks, and best practices, as a subject matter expert on travel-related information/regulations. Partner with relevant leadership, to ensure alignment between travel and business needs/wants vs. policy and compliance requirements
Manage compliance with standard company programs, credit card, and spending procedures through report analysis and vendor partnering
Develop, utilize, and analyze dashboards, metric reports, and other tools as needed (Excel and PowerBI) and be able to present the outcome to Managers
Implement policies and programs for corporate travel & expense globally
Deliver customer service related to inquiries from our ADM colleagues/travelers related to Travel planning, expense reporting, and Corporate Card administration
Implement process improvement initiatives within Travel & Expense process, with a continual focus on standardization, efficiencies, and cost reduction initiatives
Participate and implement Travel & Expense projects to implement new technology when warranted
First contact for Local Managers regarding HR topics
Support Manager in development managerial & communication skills
Support in diversity and inclusion
Preparing HR reports supporting making strategic decision
Planning and realization of onboarding (and offboarding) processes: give or organize training both for employees and hiring managers, keep finger on the pulse and ensure (regular) performance management
Work closely with other HR team members on benefits administration, documents preparation and personal files administration
Ensure data correctness in HR systems (structure, time keeping, position, and compensation data)
Stay up to date regarding changes in labour law, share information and discuss with the management
Active participation in creation and improvement of HR processes
Cooperate with IT and Business areas to achieve common goals
Being responsible for sales management and sales development for the a product portfolio (vegetable oils and fats, natural ingredients) on a territory (outside France, mainly EMEA region and some countries outside EMEA), for BtoB markets (pharmaceutical, food, feed, personal care, green chemistry)
Manage sales with existing customers : negotiation of price/quantities, execution of contracts, customer visits - Meet the target in term of sales to achieve annual budget
Work closely with the Sales Director to establish the level of margin required to determine the selling price;
Carry out regularly, taking into account the fluctuation of the price of raw materials, a review of the selling prices on the contracts under negotiation
Constantly ensure customer satisfaction, in particular when complaints are made, for which it is necessary to ensure that a justified response is systematically provided;
Coordinate with Customer Service colleagues who process the orders on a day to day basis (from order reception until delivery and full payment)
Develop business with existing customers : work on projects to expand sales with new products/additional quantities - Develop business with new customers: identify sales targets in pharmaceutical, human nutrition, animal nutrition, personal care markets, create business opportunities with new targets until sales conclusion
Meet the target in term of business projects to achieve the long term business plan
Visit potential customers and take part of professional fairs
Act as a project manager from lead inquiry until first sale
Develop a relationship of trust and quality with all the colleagues allowing decision-making, in particular with the R&D/regulatory, supply chain, quality teams and the other International Sales Managers
Frequent visit to sales office close to Paris and production plant in Arras (62)
Respect the corporate and local procedures in place
The ADM Finance team plays a key role in the success of the business, providing management and stakeholders with high-quality, accurate, and timely financial information and analysis for both business support and development and external reporting requirements. To successfully deliver a world class service to the business, ADM seeks high caliber team players able to gain the depth and breadth of skills across different cultures in a progressive training program designed to equip you with the skills and experience required to become a first-class finance professional
Talented graduates are our finance professionals and ultimately our finance leaders of tomorrow. Therefore, the development of young talent is critical for the success of our organization. As program participant, you will gain experience in an international environment within our Global Business Services, our Centers of Excellence and Business Unit finance teams. As Finance Trainee, you will have exposure to senior finance leaders in ADM
During the program, starting 2023, you will spend two and a half years in different finance functions. You will be hired in Poznan, Poland or Hamburg, Germany and will at least have 1 assignment to an ADM location in Europe. You will work closely with our highly skilled and experienced finance management professionals during your rotations. Our finance functions include the following: Controlling and Accounting, Financial Planning and Analysis, Statutory Accounting, Treasury, Credit and Tax. You will be rotate to each function for 6 months. The practical training of this program together with getting professional accounting qualifications (ACCA/CIMA) funded by ADM, will help you achieve your personal career aspirations. The program offers you prospects for an international career and the chance to play an important role in the ADM finance organization
After successfully completing our EMEA Finance Trainee program, you are ready to take on a challenging role in the ADM finance function you will be assigned to
• Rozwiązywanie problemów procesowych/ doradztwo w zakresie działań naprawczych
• Projektowanie i wdrażanie zmian procesowych, nadzór nad bezpieczeństwem i wydajnością
• Nadzorowanie pracy firm zewnętrznych oraz pracowników ADM podczas wykonywania przydzielonych prac i zadań
• Przeprowadzanie ocen ryzyka i audytów wymaganych do zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami i wytycznymi ADM
• Uczestnictwo w spotkaniach i wspólnych projektach / pracach zespołu produkcyjnego
Część projektowa:
• Kompleksowe zarządzanie mniejszymi i średnimi projektami z zakresu inżynierii procesowej, odgrywanie kluczowej roli w realizacji projektów na dużą skalę obejmujących funkcjonowanie całego zakładu
• Projektowanie, kosztorysowanie, instalowanie i wdrożenie wszystkich aspektów realizowanego projektu
• Zapewnienie zgodności nowych instalacji z wymogami BHP, HACCP, GMP, itp
W ramach programu ADM Logistics & Execution Trainee Program będziesz mógł wykorzystać swój pełen potencjał. W ADM potrzebujemy ludzi, których pasją jest rozwiązywanie problemów żywieniowych na świcie, ludzi, którzy lubią mieć realny wpływ na działanie firmy
Pierwszy rok poświęcony jest na poznanie podstaw logistyki, realizacji kontraktów i transportu w jednej z naszych europejskich lokalizacji. W drugim już w innej lokalizacji Europy roku będziesz doskonalił uzyskane umiejętności, mając jednocześnie więcej autonomii
Podczas stażu będziesz realizować plan, który łączy wymagania biznesowe i rozwój osobisty. Poznasz prawo umów, logistykę, proces realizacji kontraktów, zarządzanie ryzykiem, transport, planowanie produkcji oraz finansowe implikacje decyzji wykonawczych. W trakcie stażu otrzymasz wsparcie od mentora z europejskiego zespołu ds. logistyki i realizacji
Po ukończeniu programu stażowego jesteś przygotowany do objęcia w przyszłości stanowiska związanego z logistyką lub wykonawstwem w jednej z naszych europejskich lokalizacji
W ramach programu ADM Logistics & Execution Trainee Program będziesz mógł wykorzystać swój pełen potencjał. W ADM potrzebujemy ludzi, których pasją jest rozwiązywanie problemów żywieniowych na świcie, ludzi, którzy lubią mieć realny wpływ na działanie firmy
Pierwszy rok poświęcony jest na poznanie podstaw logistyki, realizacji kontraktów i transportu w jednej z naszych europejskich lokalizacji. W drugim już w innej lokalizacji Europy roku będziesz doskonalił uzyskane umiejętności, mając jednocześnie więcej autonomii
Podczas stażu będziesz realizować plan, który łączy wymagania biznesowe i rozwój osobisty. Poznasz prawo umów, logistykę, proces realizacji kontraktów, zarządzanie ryzykiem, transport, planowanie produkcji oraz finansowe implikacje decyzji wykonawczych. W trakcie stażu otrzymasz wsparcie od mentora z europejskiego zespołu ds. logistyki i realizacji
Po ukończeniu programu stażowego jesteś przygotowany do objęcia w przyszłości stanowiska związanego z logistyką lub wykonawstwem w jednej z naszych europejskich lokalizacji
• Rozwiązywanie problemów procesowych/ doradztwo w zakresie działań naprawczych
• Projektowanie i wdrażanie zmian procesowych, nadzór nad bezpieczeństwem i wydajnością
• Nadzorowanie pracy firm zewnętrznych oraz pracowników ADM podczas wykonywania przydzielonych prac i zadań
• Przeprowadzanie ocen ryzyka i audytów wymaganych do zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami i wytycznymi ADM
• Uczestnictwo w spotkaniach i wspólnych projektach / pracach zespołu produkcyjnego
Część projektowa:
• Kompleksowe zarządzanie mniejszymi i średnimi projektami z zakresu inżynierii procesowej, odgrywanie kluczowej roli w realizacji projektów na dużą skalę obejmujących funkcjonowanie całego zakładu
• Projektowanie, kosztorysowanie, instalowanie i wdrożenie wszystkich aspektów realizowanego projektu
• Zapewnienie zgodności nowych instalacji z wymogami BHP, HACCP, GMP, itp
As a Project Engineer for ADM, you will be responsible for the successful execution of the project through all phases from Idea, Feasibility Study, Conceptual Design, Detailed Design, Execution to Evaluation and Summarization
We are looking for a candidate with in-depth knowledge of construction procedures, as well as a solid understanding of project management principles. Our ideal candidate should be very well versed in food production, health and safety, as well as environmental and process safety standards
Partner with the business areas and stakeholders to manage expectations of the project outcome as well as to receive buy in for the project implementation
Define project scope and plan for delivery for projects up to 1 million USD
Execute the project according the Front End Loading (FEL) guidelines
Monitoring of project deliverables including budget and quality
Informing stakeholders about risks and mitigations of them
W ramach programu ADM Logistics & Execution Trainee Program będziesz mógł wykorzystać swój pełen potencjał. W ADM potrzebujemy ludzi, których pasją jest rozwiązywanie problemów żywieniowych na świcie, ludzi, którzy lubią mieć realny wpływ na działanie firmy
Pierwszy rok poświęcony jest na poznanie podstaw logistyki, realizacji kontraktów i transportu w jednej z naszych europejskich lokalizacji. W drugim już w innej lokalizacji Europy roku będziesz doskonalił uzyskane umiejętności, mając jednocześnie więcej autonomii
Podczas stażu będziesz realizować plan, który łączy wymagania biznesowe i rozwój osobisty. Poznasz prawo umów, logistykę, proces realizacji kontraktów, zarządzanie ryzykiem, transport, planowanie produkcji oraz finansowe implikacje decyzji wykonawczych. W trakcie stażu otrzymasz wsparcie od mentora z europejskiego zespołu ds. logistyki i realizacji
Po ukończeniu programu stażowego jesteś przygotowany do objęcia w przyszłości stanowiska związanego z logistyką lub wykonawstwem w jednej z naszych europejskich lokalizacji
W ramach programu ADM Logistics & Execution Trainee Program będziesz mógł wykorzystać swój pełen potencjał. W ADM potrzebujemy ludzi, których pasją jest rozwiązywanie problemów żywieniowych na świcie, ludzi, którzy lubią mieć realny wpływ na działanie firmy
Pierwszy rok poświęcony jest na poznanie podstaw logistyki, realizacji kontraktów i transportu w jednej z naszych europejskich lokalizacji. W drugim już w innej lokalizacji Europy roku będziesz doskonalił uzyskane umiejętności, mając jednocześnie więcej autonomii
Podczas stażu będziesz realizować plan, który łączy wymagania biznesowe i rozwój osobisty. Poznasz prawo umów, logistykę, proces realizacji kontraktów, zarządzanie ryzykiem, transport, planowanie produkcji oraz finansowe implikacje decyzji wykonawczych. W trakcie stażu otrzymasz wsparcie od mentora z europejskiego zespołu ds. logistyki i realizacji
Po ukończeniu programu stażowego jesteś przygotowany do objęcia w przyszłości stanowiska związanego z logistyką lub wykonawstwem w jednej z naszych europejskich lokalizacji
ADM Cash Application Team is looking for support in its processes and resolving process-related issues. The team deals mainly with bank statement posting and cash applications
Cash Application processes and resolving issues
Implementing improvements within Cash Application scope
Transition of new processes to GBS
New system integration
Cooperation with internal Customers
Preparing reports
Ensuring daily operations are carried out according to set targets and deadlines
Cooperation with other Cash Application employees and supporting on daily duties
Na stanowisko Specjalisty ds. BHP i Ochrony środowiska szukamy osoby pełnej pasji, gotowej rozwijać swoje kompetencje w środowisku produkcyjnym
Zapewnienie zgodności funkcjonowania fabryki z wymaganiami polskiego prawa dotyczącego aspektów EHS i zasadami korporacyjnymi
Organizacja zewnętrznych szkoleń BHP, przeprowadzanie szkoleń wstępnych
Udział w audytach wewnętrznych w zakresie EHS oraz przygotowywanie zakładu do audytów i inspekcji zewnętrznych
Budowanie zaangażowania pracowników w celu ciągłego podnoszenia kultury bezpieczeństwa w firmie
Wspieranie kierownictwa w przygotowywaniu dokumentacji BHP
Bieżące informowanie kadry zarządzającej o stwierdzonych zagrożeniach na stanowiskach pracy, proponowanie rozwiązań mających na celu usuwanie zagrożeń
Realizacja zadań związanych z raportowaniem korporacyjnym, w szczególności: analiza wskaźników korporacyjnych EHS, podejmowanie działań mających na celu poprawę warunków i bezpieczeństwa pracy, koordynowanie działań naprawczych
Nadzór nad gospodarką odpadami i nad ewidencją odpadów w BDO
• Rozwiązywanie problemów procesowych/ doradztwo w zakresie działań naprawczych
• Projektowanie i wdrażanie zmian procesowych, nadzór nad bezpieczeństwem i wydajnością
• Nadzorowanie pracy firm zewnętrznych oraz pracowników ADM podczas wykonywania przydzielonych prac i zadań
• Przeprowadzanie ocen ryzyka i audytów wymaganych do zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami i wytycznymi ADM
• Uczestnictwo w spotkaniach i wspólnych projektach / pracach zespołu produkcyjnego
Część projektowa:
• Kompleksowe zarządzanie mniejszymi i średnimi projektami z zakresu inżynierii procesowej, odgrywanie kluczowej roli w realizacji projektów na dużą skalę obejmujących funkcjonowanie całego zakładu
• Projektowanie, kosztorysowanie, instalowanie i wdrożenie wszystkich aspektów realizowanego projektu
• Zapewnienie zgodności nowych instalacji z wymogami BHP, HACCP, GMP, itp
• Our Program is aimed at graduates in the following areas: chemical, process, food processing, mechanical engineering, electrical, nutrition, food, pharma or equivalent
About the Program:
• We are seeking dedicated graduates that have potential to build a career within ADM starting with our Operations Graduate Program. You will be joining our team of experienced, professional engineers and managers and will be involved in our exciting production processes and projects aimed at driving excellence, optimization, and continuous improvement. As an operations graduate, you will progressively gain experience of ADM’s operations across different business units and across Europe. Training will be gained through “hands-on” experience, as well as unique learning opportunities that stretch you and accelerate your development
The elements of your program will be:
• Working in shifts, rotating through different relevant departments to learn about operations and teamwork
• Rotating through other departments to build knowledge of how different departments in an organization are connected
• An assignment to another location, to act as deputy supervisor, deputy superintendent or a role that the company sees fit for you to obtain people management skills
• Participation in graduate events where you will learn more about our products and other parts of operations
• Supporting Performance Excellence, our continuous improvement program, by participating and coordinating a workgroup
• Whilst on the program, you will be assigned a mentor who will serve as a sounding board and provides additional support
• You will learn from and be exposed to regional operations management
• Upon completion of the graduate program, we review together based on opportunities and your skillset what the best next development role in the organization is for you
Responsibilities:
Your main responsibility within the program is to develop the following skillset which will be the foundation of an operational career within our company:
• Gain technical knowhow of various operational processes
• Establish an internal network and build relationships
• Understand how the organization operates and how different departments link
• Develop and practice people management skills
• Learn about Continuous Improvement within the organization through our Performance Excellence organization
ADM Cash Application Team is looking for support in its processes and resolving process-related issues. The team deals mainly with bank statement posting and cash applications
Cash Application processes and resolving issues
Implementing improvements within Cash Application scope
Transition of new processes to GBS
New system integration
Cooperation with internal Customers
Preparing reports
Ensuring daily operations are carried out according to set targets and deadlines
Cooperation with other Cash Application employees and supporting on daily duties
Within the Sales & Marketing Trainee Program, you will unlock your full potential. You will be part of a two-year trainee program where you will get to know various business units and gain Sales and Marketing skills in a hands-on job
The objective of the first year in your trainee program is to get broad cross-business unit experience, to gain a general knowledge of ADM’s businesses and products. In Year 1 you will have the unique opportunity to work in different countries where we will expose you to three different business units across Europe. During the four months in each business unit, you will work on challenging projects and present your results to senior leaders. You will be trained in the B2B industry, gain customer perspectives and get a general view of our entire operation and value chain. During Year 2, you will have the opportunity to be integrated into one of our local teams at a European location. An experienced colleague will mentor you throughout the program
After successful completion of the trainee program, we will offer you a permanent placement in a Sales or Marketing role. ADM offers excellent development opportunities in a dynamically growing international company
ADM European Department of Finance and Accounting, based in the Business Garden in Poznan, will welcome an ambitious person who is open to working in an international environment. If you are familiar with general accounting and are interested in actively participating in exciting projects - take a look at the details of this position:
Participation in the month closing process (reserves calculation and booking, analyses, reconciliations)
Preparing financial data for monthly reporting
Reviewing and ensuring the accuracy and completeness of the bookkeeping
Providing our partners with monthly/quarterly reports
Executing standard processes within the team according to the procedures
Assisting in performing internal controls including month-end activities according to control framework
Participating in improvement projects and identifying areas for improvement within the process
Undertaking research and analytical tasks as well as other ad-hoc duties related to general business and financial activities