Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Sekretarka do spraw obsługi sekretariatu członka kierownictwa w Ministerstwie Finansów
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 16.02.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
asystent
Obowiązki:
Prowadzenie i monitorowanie terminarza wizyt, narad i spotkań kierownictwa oraz na bieżąco ich obsługiwanie
Wykonywanie czynności kancelaryjnych, w tym obsługa i weryfikacja korespondencji oraz przedkładanie dokumentacji i korespondencji kierownictwu do wglądu, dekretacji, akceptacji i podpisu oraz rozdzielanie zadekretowanej korespondencji między właściwe komórki organizacyjne
Sporządzanie projektów pism i odpowiedzi na korespondencję oraz przyjmowanie i ewidencja korespondencji w elektronicznym systemie rejestracji obiegu dokumentów
Prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych, związanych z pracą w sekretariacie, w tym przygotowywanie zamówienia na materiały biurowe oraz spożywcze
Organizacja i rozliczanie podróży służbowych kierownictwa
Specjalista do spraw kwalifikacji spraw analitycznych w Wydziale Analiz Wstępnych
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 05.01.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Rejestruje i weryfikuje zawiadomienia przekazywane przez Instytucje Obowiązane do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF) w Systemie Informatycznym GIIF
Analizuje przebieg transakcji zgłoszonych do GIIF
Wspomaga sporządzanie analiz wstępnych
Uzyskuje i gromadzi dokumenty oraz przetwarza informacje dotyczące podmiotów figurujących w analizowanych sprawach oraz przesyła zapytania do baz danych i/lub instytucji obowiązanych
Wymienia informacje z zagranicznymi jednostkami analityki finansowej w zakresie prowadzonych analiz, sporządza w języku angielskim zapytania oraz weryfikuje odpowiedzi od powyższych jednostek dla przydatności w prowadzonych analizach
Specjalista do spraw analiz w Wydziale Analiz Operacyjnych
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 05.01.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Analizuje informacje i dokumenty dotyczące wartości majątkowych, co do których Generalny Inspektor Informacji Finansowej (GIIF) powziął podejrzenie, że mają one związek z przestępstwem prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu
Przygotowuje i przekazuje uprawnionym organom informacje i dokumenty uzasadniające podejrzenie popełnienia przestępstwa lub naruszania przepisów lub przekazuje informacje z urzędu
Przygotowuje dokumenty niezbędne do przeprowadzenia procedury wstrzymania transakcji lub blokady rachunku
Gromadzi i przetwarza informacje uzyskane od instytucji obowiązanych, jednostek współpracujących i zagranicznych jednostek analityki finansowej (w języku angielskim), niezbędne do przeprowadzania analiz operacyjnych
Przygotowuje w języku angielskim i wysyła informacje związane z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu do zagranicznych jednostek analityki finansowej
Wprowadza dane dotyczące prowadzonych spraw do systemu teleinformatycznego GIIF
Przygotowuje i informuje instytucje obowiązane oraz jednostki współpracujące o fakcie przekazania ich zawiadomień lub powiadomień, w przypadku gdy były one podstawą do skierowania zawiadomienia do prokuratury o uzasadnionym podejrzeniu prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu. Informuje Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego o przekazaniu żądania wstrzymania transakcji lub blokady rachunku
Bierze udział w opiniowaniu projektów regulacji prawnych dotyczących wymogów kapitałowych instytucji kredytowych oraz firm inwestycyjnych i nadzoru nad rynkiem finansowym oraz uczestniczy w realizowaniu spraw związanych przeprowadzeniem procesu legislacyjnego tych regulacji (m.in. ustawa Prawo bankowe, ustawa o obrocie instrumentami finansowymi, ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym)
Uczestniczy m. in. w pracach komisji parlamentarnych oraz posiedzeniach plenarnych Sejmu i Senatu, w grupach roboczych Rady Unii Europejskiej i Komisji Europejskiej w zakresie dotyczącym nadzoru nad rynkiem finansowym i wymogów kapitałowych instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych. Opracowuje m.in. stanowiska strony polskiej w zakresie projektów europejskich aktów prawnych, w szczególności związanych z nadzorem i wymogami kapitałowymi
Uczestniczy w realizacji spraw związanych z implementowaniem prawa europejskiego dotyczącego nadzoru nad rynkiem finansowym i wymogów kapitałowych instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych
Bierze udział w opiniowaniu projektów aktów prawnych przekazanych przez komórki organizacyjne MF lub organy administracji publicznej
Bierze udział w opracowaniu analiz, raportów i opracowań zbiorczych w zakresie właściwości wydziału
Bierze udział w opracowaniu odpowiedzi na wpływające pytania, skargi, wnioski obywateli oraz interpelacje i zapytania poselskie
Analityk Do spraw: gospodarowania funduszem wynagrodzeń w Wydziale Wynagrodzeń i Analiz Finansowych, Biuro Dyrektora Generalnego
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 20.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Sporządza raporty, zestawienia i analizy, na podstawie danych z systemu KOMAeHR, dotyczące stanu i zmian w zatrudnieniu i wynagrodzeniach pracowników Ministerstwa Finansów (MF) w celu przekazania innym urzędom, kierownictwu urzędu, właściwym komórkom organizacyjnym lub dalszego przetwarzania w wydziale, w tym: do ustalenia uprawnień do dodatkowego wynagrodzenia rocznego, dodatku za wysługę lat, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, zmian wysokości dodatków służby cywilnej
Aktualizuje i przystosowuje do zmian w przepisach system kadrowo-płacowy KOMAeHR, w tym projektuje wzory raportów i szablonów dokumentów w systemie niezbędnych przy gospodarowaniu środkami na wynagrodzenia
Rozlicza i monitoruje wykorzystanie funduszu nagród oraz sprawdza pod względem merytorycznym i rachunkowym wnioski dotyczące przyznania nagród; wprowadza w informatycznym systemie kadrowo-płacowym dane o przyznanych kwotach nagród
Sporządza okresowe sprawozdania, zestawienia i deklaracje w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń w MF; współpracuje z innymi urzędami i komórkami organizacyjnymi ministerstwa w zakresie sprawozdawczości
Współpracuje przy opracowywaniu projektu budżetu centrali MF w układzie zadaniowym, w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń osobowych na dany rok budżetowy dla wszystkich grup pracowniczych
Przelicza i sporządza w systemie KOMAeHR zmiany poziomu i składników wynagrodzeń wszystkich grup pracowników Centrali MF w celu przeprowadzenia waloryzacji wynagrodzeń pracowników sfery budżetowej lub dokonywania innych zmian wynikających ze zmiany przepisów
Sporządza analizy na podstawie danych z systemu KOMAeHR, dotyczące wynagrodzeń wypłaconych, w tym na potrzeby opracowania odpowiedzi na pytania dziennikarzy, interpelacje i zapytania poselskie, wnioski o udzielenie informacji publicznej oraz na wystąpienia Najwyższej Izby Kontroli (NIK)
Opracowuje projekty odpowiedzi na pytania dziennikarzy, interpelacje i zapytania poselskie, wnioski o udzielenie informacji publicznej oraz na wystąpienia NIK, w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń (w tym nagród)
Główny Specjalista Do spraw: automatyzacji i robotyzacji procesów – analityk RPA w Centrum Robotyzacji Procesów Ministerstwa Finansów
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 09.12.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Realizuje sprawy z zakresu identyfikacji i wskazywania procesów możliwych do optymalizacji, automatyzacji i robotyzacji oraz rekomenduje adekwatne do potrzeb organizacji rozwiązania wynikające z przeprowadzonych analiz
Projektuje założenia i opracowuje wymagania dla automatyzacji i robotyzacji procesów realizowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Finansów
Opracowuje, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów oraz wykonawcami wewnętrznymi i zewnętrznymi, nowoczesne rozwiązania z zakresu automatyzacji i robotyzacji procesów
Monitoruje i koordynuje postępy wprowadzanych/wdrażanych rozwiązań technologicznych
Realizuje sprawy informacyjne i promocyjne w celu budowania kompetencji organizacji w obszarze robotyzacji procesów
Współpracuje z komórkami organizacyjnymi urzędu, w zakresie zarządzania zmianą w obszarze robotyzacji procesów i rekomenduje ulepszenia w zakresie funkcjonowania wytworzonych robotów
Tworzy dokumentację rozwiązań RPA, w celu udokumentowania działań z zakresu robotyzacji procesów
Przygotowuje scenariusze testowe rozwiązań klasy RPA, w celu przeprowadzenia testów i wdrożenia produkcyjnego robotów
Analityk AML w GIIF, Specjalista ds. analiz w Wydziale Analiz Operacyjnych I, Departament Informacji Finansowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 30.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Analizuje informacje i dokumenty dotyczące wartości majątkowych, co do których Generalny Inspektor Informacji Finansowe (GIIF) powziął podejrzenie, że mają one związek z przestępstwem prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu
Przygotowuje i przekazuje uprawnionym organom informacje i dokumenty uzasadniające podejrzenie popełnienia przestępstwa lub naruszenia przepisów lub przekazuje informacje z urzędu
Przeprowadza procedurę wstrzymania transakcji lub blokady rachunku
Gromadzi i przetwarza informacje uzyskane od instytucji obowiązanych, jednostek współpracujących i zagranicznych jednostek analityki finansowej (w języku angielskim), niezbędnych do przeprowadzania analiz operacyjnych
Przygotowuje w języku angielskim i wysyła informacje związane z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu do zagranicznych jednostek analityki finansowej
Wprowadza dane do systemu informatycznego GIIF dotyczących prowadzonych spraw, w tym danych przekazywanych Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych
Uczestniczy w przygotowywaniu i informowaniu instytucji obowiązanych oraz jednostek współpracujących o fakcie przekazania ich zawiadomień lub powiadomień, w przypadku gdy były one podstawą do zawiadomienia prokuratury o uzasadnionym podejrzeniu prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu oraz Informuje Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego o przekazaniu żądania wstrzymania transakcji lub blokady rachunku
Referendarz ds. instrumentów wsparcia w Wydziale Instrumentów Wsparcia, Departament Gwarancji i Poręczeń
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 12.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
OSOBA NA TYM STANOWISKU:
Bierze udział w analizie przedkładanych przez KUKE S.A. wniosków dotyczących udzielania ubezpieczeń gwarantowanych przez Skarb Państwa i opracowywaniu propozycji stanowiska w sprawie tych wniosków oraz prowadzeniu spraw związanych z umowami pożyczek dla KUKE S.A
Uczestniczy w pracach związanych z zawieraniem i realizacją umów między Ministrem Finansów, a BGK i KUKE, dotyczących realizacji programu wspierania eksportu
Uczestniczy w pracach związanych z zawieraniem i realizacją umów między Ministrem Finansów, a BGK, dotyczących realizacji programów poręczeniowo-gwarancyjnych BGK w celu zarządzania i monitorowania realizacji przez BGK działalności poręczeniowo-gwarancyjnej
Bierze udział w monitorowaniu i ocenie wykonania przez BGK programów poręczeniowo-gwarancyjnych w oparciu o sprawozdawczość przekazywaną przez BGK
Analizuje sprawozdawczość przekazywaną przez BGK dotyczącą realizacji przez BGK programu wspierania eksportu w celu zarządzania tym programem i jego monitorowania
Specjalista ds. statystyki i analiz w Wydziale Statystyki Fiskalnej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 10.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
OSOBA NA TYM STANOWISKU:
Opracowuje, przy użyciu specjalistycznych narzędzi informatycznych (np. baza Analizy Budżetowej, Trezor, Bestia), dane fiskalne na potrzeby nadzoru budżetowego UE
Sporządza okresowe zestawienia i analizy z zakresu wybranych jednostek sektora finansów publicznych na potrzeby departamentu oraz przygotowuje analizy dotyczące zbiorczych danych na temat sektora instytucji rządowych i samorządowych
Koordynuje prace nad opracowaniem wkładu w zakresie krajowych ram budżetowych w celu aktualizacji Programu Konwergencji w ramach Wieloletniego Planu Finansowego Państwa
Bierze udział w spotkaniach dotyczących dostosowania metodologii liczenia danych dotyczących sektora instytucji rządowych i samorządowych do standardów UE (ESA) i Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW), w tym: udział w pracach Zespołu ds. Statystyki Sektora Instytucji Rządowych i Samorządowych
Specjalista do spraw: polityki gospodarczej w Wydziale Europejskiej i Międzynarodowej Polityki Gospodarczej, Departament Polityki Makroekonomicznej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 09.10.2023
pełny etat
umowa na zastępstwo
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
OSOBA NA TYM STANOWISKU:
Analizuje przestrzeganie Paktu Stabilności i Wzrostu, w szczególności dla potrzeb aktualizacji rządowego Programu konwergencji
Realizuje prace analityczne w departamencie związane z przygotowaniem stanowiska Polski do spraw i dokumentów omawianych przez unijny Komitet Polityki Gospodarczej, Komitet Ekonomiczno-Finansowy, Radę Ecofin i inne fora Unii Europejskiej (UE)
Opracowuje analizy z obszaru integracji gospodarczej i walutowej w UE, w tym opiniuje postanowienia Traktatu o funkcjonowaniu UE (w części poświęconej koordynacji polityk gospodarczych) oraz Paktu Stabilności i Wzrostu
Ekspert ds. obsługi funduszu celowego, Departament Prawny
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 10.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
OSOBA NA TYM STANOWISKU:
Opracowuje i wdraża projekty programów i konkursów ofert zgodnie z przyjętymi warunkami uzyskiwania finansowania i dofinansowania ze środków Funduszu Edukacji Finansowej (FEF), w celu zapewnienia prawidłowego wydatkowania środków FEF. Przygotowuje dokumenty niezbędne do przeprowadzenia otwartych konkursów ofert lub naboru wniosków w ramach programu oraz obsługuje proces naboru wniosków, w tym ocenia formalnie i merytorycznie wnioski
Realizuje zadania związane z prowadzeniem spraw obejmujących obsługę FEF w celu zapewnienia prawidłowego wydatkowania środków funduszu, zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Zadaniami tymi są m.in.: przygotowanie i procedowanie umów o sfinansowanie i dofinansowanie zadań (w tym monitorowanie działań realizowanych w ramach zawartych umów oraz kontrolowanie prawidłowość i terminowość wykorzystania przez beneficjentów przyznanych środków), obsługa procesów zw. z współpracą z beneficjentami FEF w ramach przyznanych dotacji, przygotowywanie zleceń realizacji płatności, obsługa procesu składania sprawozdań z wykonania zadań w ramach podpisanych umów dotacyjnych oraz rozliczania dotacji, współpraca przy sporządzaniu okresowych zbiorczych sprawozdań, zestawień, analiz itp., jak również udzielanie konsultacji i informacji wnioskodawcom w zakresie procedur
Bierze udział w procesie tworzenia i aktualizowania aktów prawnych wynikających z delegacji ustawowej dla ministra właściwego ds. instytucji finansowych w obszarze FEF oraz w opracowywaniu procedur wewnętrznych zw. z jego obsługą
Wykonuje zadania związane z obsługą Rady Edukacji Finansowej (REF) w celu zapewnienia jej prawidłowego funkcjonowania oraz wsparcia w czynnościach organizacyjno-administracyjnych
Wykonuje inne zadania oraz czynności dotyczące spraw pozostających w zakresie obsługi FEF i REF m.in. przygotowuje odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej
Sporządza protokół pokontrolny, opracowuje projekty stanowisk do zastrzeżeń do protokołu kontroli oraz wystąpienia pokontrolnego
Analizuje wyniki kontroli przekazywane przez jednostki współpracujące
Przekazuje informacje dotyczące niedociągnięć w działalności podmiotów sektora finansowego w odniesieniu do zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz zwalczania tych zjawisk do centralnej bazy danych Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego
Bierze udział w spotkaniach, konferencjach na szczeblu krajowym i międzynarodowym, podczas których prezentowana będzie działalność Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF) i Wydziału Kontroli
Sporządza odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski oraz wystąpienia obywateli, organizacji i instytucji, we współpracy z Zespołem do Spraw Prawnych
Opiniuje i przygotowuje porozumienia dotyczące kolegiów ds. przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
Referendarz ds. stosunków dwustronnych w Wydziale Stosunków Dwustronnych, Departament Współpracy Międzynarodowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 05.09.2023
pełny etat
umowa na zastępstwo
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
OSOBA NA TYM STANOWISKU:
Bierze udział w prowadzeniu spraw związanych z dwustronną współpracą finansową i gospodarczą z Chinami, Wielką Brytanią, państwami Unii Europejskiej (UE) oraz kandydującymi do Unii, a także państwami nordyckimi, jak również z państwami Ameryki Północnej i Łacińskiej, państwami Azji, Australii i Oceanii. Bierze udział w opracowywaniu materiałów analitycznych i tezowo-informacyjnych dotyczących aktualnego stanu współpracy wykorzystywanych w trakcie spotkań Ministra Finansów oraz członków kierownictwa Ministerstwa Finansów (MF), a także kierownictwa departamentu z przedstawicielami ww. państw
Realizuje sprawy z zakresu wizyt ministra oraz członków kierownictwa MF, a także kierownictwa departamentu w państwach ww. regionów oraz wizyty delegacji z tych krajów w ministerstwie
Bierze udział w opiniowaniu projektów aktów prawnych i umów międzynarodowych zawieranych przez Polskę z ww. krajami, w szczególności umów o współpracy gospodarczej
Bierze udział w prowadzeniu spraw związanych ze współpracą instytucjonalną Polski z Europejskim Obszarem Wolnego Handlu (EFTA), w celu zapewnienia udziału Ministra Finansów w procesie decyzyjnym EFTA w sprawach pozostających w kompetencji ministra
Bierze udział w prowadzenie spraw dotyczących udziału Polski w pracach Grupy Wyszehradzkiej (V4), w celu realizacji zadań polityki zagranicznej będącej we właściwości MF
Zastępca dyrektora w Departamencie Podatku od Towarów i Usług
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 12.06.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
dyrektor
Obowiązki:
OSOBA NA TYM STANOWISKU:
1) Nadzoruje realizację zadań w zakresie podatku od towarów i usług (VAT) dotyczących:
- opodatkowania osób prawnych;
- opodatkowania jednostek sektora finansów publicznych, w tym organów władzy publicznej oraz jednostek organizacyjnych tych organów;
- opodatkowania zakładów pracy chronionej, banków, kopalń i zakładów energetycznych;
- opodatkowania organizacji wyznaniowych;
- stosowania stawek obniżonych oraz zwolnień przedmiotowych w obrotach krajowych;
- opracowania tabel podatkowych stawek podatku według klasyfikacji;
- opodatkowania rolnictwa;
- opodatkowania czynności finansowanych z funduszy UE;
- opodatkowania pomocy charytatywnej;
- opodatkowania pomocy otrzymywanej od rządów państw obcych i międzynarodowych organizacji
Odpowiada za przygotowywanie projektów interpretacji ogólnych z urzędu lub na wniosek zainteresowanego
2) Nadzoruje realizację zadań związanych z realizowaniem przez inne komórki organizacyjne zadań o charakterze koordynacyjnym, w szczególności współdziała z Departamentem Orzecznictwa Podatkowego w zakresie:
- interpretacji indywidualnych oraz postępowań dotyczących ich zmian;
- rozstrzygania sporów o właściwość pomiędzy organami podatkowymi nadzorowanymi przez Szefa KAS;
- wiążących informacji stawkowych oraz postępowań w sprawie ich zmiany albo uchylenia
3) Nadzoruje realizację zadań w zakresie VAT dotyczących w szczególności:
- zwalczania oszustw i nadużyć w VAT;
- rejestracji podatników i ich wykreślania z rejestru podatników VAT;
- odpowiedzialności solidarnej;
- mechanizmu podzielonej płatności;
- mechanizmu odwrotnego obciążenia;
- rozliczeń w VAT w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności;
- tworzenia podatkowych grup kapitałowych
4) Kieruje bezpośrednio pracą dwóch wydziałów
- przydziela zadania podległym pracownikom, w tym przygotowuje projekty opisów stanowisk pracy, ocenia i ustala kierunki rozwoju zawodowego oraz motywuje
Główny specjalista do spraw: współpracy międzynarodowej w Centrum Solidarności Podatkowej, Departament Polityki Podatkowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 22.05.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
Czym będziesz się zajmować
Centrum Solidarności Podatkowej wspiera kraje rozwijające się w tworzeniu bardziej efektywnych systemów podatkowych (tj. ograniczaniu luki podatkowej, zwalczaniu przestępczości podatkowej oraz przyspieszaniu cyfryzacji administracji podatkowej). Jako pracownik Centrum będziesz współpracować z przedstawicielami krajów z Afryki, Azji i Europy Wschodniej, a także organizacjami międzynarodowymi (IMF, OECD, ONZ, WB)
Osoba na tym stanowisku:
• Przygotowuje rekomendacje dotyczące kierunków zmian w systemach podatkowych krajów rozwijających się w celu wsparcia tych krajów w określaniu celów i priorytetów polityki podatkowej
• Reprezentuje Polskę i uczestniczy w pracach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), Międzynarodowego Funduszu Walutowego (IMF) w zakresie inicjatyw pomocowych dotyczących budowania zdolności w obszarze podatków w krajach rozwijających się w celu zapewnienia efektywnej współpracy przy realizacji projektów międzynarodowych z tymi krajami
• Uczestniczy w misjach scopingowych (spotkaniach z przedstawicielami administracji publicznej krajów rozwijających się w celu identyfikacji problemów tych krajów oraz ustalenie obszaru działań pomocowych) oraz merytorycznie przygotowuje projekty pomocowe dla krajów rozwijających się
• Prowadzi szkolenia i warsztaty dla przedstawicieli administracji publicznej krajów rozwijających się w celu wymiany wiedzy, umiejętności i dobrych praktyk w zakresie podatków, w szczególności w zakresie podatku VAT oraz podatków dochodowych
• Uczestniczy w konferencjach, seminariach warsztatach i innych spotkaniach międzynarodowych oraz prezentuje stanowisko Polski w zakresie dotyczącym współpracy z krajami rozwijającymi się w obszarze budowania zdolności w obszarze podatków
• Współpracuje z Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz placówkami dyplomatycznymi w zakresie przygotowania projektów pomocowych dla krajów rozwijających się oraz zapewnienia efektywnej współpracy z tymi krajami
• Monitoruje prawodawstwo, orzecznictwo oraz dorobek doktryny prawa podatkowego w krajach rozwijających się
Starszy specjalista ds. podatków samorządowych i podatku od sprzedaży detalicznej w Wydziale Podatków Samorządowych i Podatku
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 16.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Opracowuje i uzgadnia projekty ustaw, projekty aktów prawnych, projekty tekstów jednolitych aktów prawnych w zakresie podatku od sprzedaży detalicznej, podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz uczestniczy w procesie legislacyjnym
Opracowuje wyjaśnienia i interpretacje przepisów z zakresu podatku od sprzedaży detalicznej dla zapewnienia prawidłowego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe i podatników
Opracowuje wyjaśnienia i interpretacje przepisów z zakresu podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego dla zapewnienia prawidłowego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe, podatników i inkasentów
Analizuje interpretacje wydawane przez organy podatkowe, orzecznictwa sądów (w tym Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej), stanowiska doktryny w zakresie: podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz opiniuje projekty założeń projektów ustaw, projektów aktów prawnych nadsyłanych z zewnątrz
Starszy administrator do spraw budżetu w Wydziale ds. budżetu UE, Departament Współpracy Międzynarodowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 13.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Współpracuje w opracowywaniu analiz w zakresie działu 4 budżetu UE, obejmującego kwestie dotyczące migracji oraz zarządzania granicami UE
Współpracuje w opracowywaniu i aktualizowaniu krajowej procedury związanej z uchwalaniem rocznego budżetu UE
Współpracuje w opracowywaniu instrukcji i sprawozdań na posiedzenia Rady UE ds. Ekonomicznych i Finansowych (Ecofin) w formacie budżetowym oraz prac logistycznych związanych z udziałem ministra w posiedzeniach
Współpracuje w opracowywaniu analiz dot. działu 1 budżetu UE, obejmującego kwestie dotyczące badań i innowacji UE
Prowadzi sprawy związane z pracami nad wytycznymi Rady UE do projektu budżetu UE
Prowadzi analizy z zakresu wykorzystywania przez Polskę środków z działów 1 i 4 budżetu UE
Koordynuje prace związane z opracowywaniem stanowiska Ministerstwa na posiedzenia Komitetu do spraw Europejskich Rady Ministrów w zakresie zadań wydziału
Nadzorowanie realizacji zadań i działań związanych z bieżącą obsługą gospodarczą oraz zapewnienie gotowości eksploatacyjnej w nieruchomości oraz lokalach ministerstwa
Nadzorowanie realizacji zadań i działań związanych ze sprawowaniem trwałego zarządu nad nieruchomością przy ul. Świętokrzyskiej oraz lokalami ministerstwa
Nadzorowanie realizacji zadań i działań związanych z zapewnieniem obsługi kancelaryjnej, obiegiem i archiwizacją dokumentów w ministerstwie
Referendarz do spraw podatku dochodowego w Wydział Unikania Podwójnego Opodatkowania Dochodów, Departament Podatków Dochodowych
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 27.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Opracowuje projekty odpowiedzi na interpelacje poselskie i zapytania posłów i senatorów, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, zapytania dziennikarzy, organizacji społecznych, podatników, organów podatkowych w zakresie interpretacji przepisów umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ustawy PIT i CIT w zakresie rezydencji podatkowej i ulgi abolicyjnej
Bierze udział w opracowywaniu projektów ustaw, projektów aktów normatywnych oraz oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych i testów regulacyjnych we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, prowadzi uzgodnienia wewnętrzne i uzgodnienia z członkami Rady Ministrów, Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Rządowym Centrum Legislacji oraz konsultacji publicznych tych projektów
Bierze udział w opiniowaniu umów międzynarodowych i aktów prawnych, we współpracy z innymi departamentami, wydziałami lub instytucjami państwowymi, pod kątem zgodności z umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania
Bierze udział w opracowywaniu interpretacji ogólnych i objaśnień podatkowych w zakresie postanowień umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ustawy PIT i CIT w zakresie rezydencji podatkowej i ulgi abolicyjnej
Analizuje aktualne trendy polityki państw OECD w zakresie interpretacji przepisów umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz rezydencji podatkowej
Ocenia zgodność wewnątrzkrajowych przepisów antyabuzywnych z postanowieniami umów o unikaniu podwójnego opodatkowania
Uczestniczy w grupach roboczych na forum OECD w zakresie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania
Prowadzi szkolenia oraz warsztaty w zakresie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ustawy PIT i CIT w zakresie rezydencji podatkowej i ulgi abolicyjnej
Główny specjalista do spraw podatków w Wydziale Jednolitości Prawa Podatkowego, Departament Polityki Podatkowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 20.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
Określa, we współpracy z komórkami organizacyjnymi właściwymi w sprawach prowadzenia legislacji, zasadność wydania interpretacji ogólnych lub ogólnych wyjaśnień przepisów prawa podatkowego dotyczących stosowania tych przepisów (objaśnień podatkowych)
Prowadzi prace, we współdziałaniu z Departamentem Orzecznictwa Podatkowego i właściwymi komórkami organizacyjnymi MF oraz podmiotami, w zakresie identyfikacji obszarów, w ramach których może dochodzić do niejednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego oraz unikania opodatkowania
Opracowuje i opiniuje projekty przepisów prawa podatkowego, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów uregulowanych w Ordynacji podatkowej: Interpretacje przepisów prawa podatkowego, Porozumienie inwestycyjne i Przeciwdziałanie unikaniu opodatkowania oraz przeciwdziałanie nadużyciom w zakresie operacji transgranicznych
Opracowuje interpretacje ogólne lub objaśnienia podatkowe
Analizuje zagadnienia podatkowo-prawne w kierunku rekomendacji do wydania albo niewydania interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych
Stale monitoruje wydane interpretacje ogólne, objaśnienia podatkowe i ich zmiany oraz monitoruje orzecznictwo sądowe, piśmiennictwo podatkowo-prawne i prasę profesjonalną
Tworzy i opiniuje projekty odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, pytania prasowe, wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz petycje, skargi i wnioski, a także pisma organów administracji publicznej i podmiotów prywatnych do ministra właściwego do spraw finansów publicznych
Sporządza opinie w zakresie: interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie interpretacji podatkowych, porozumienia inwestycyjnego, przeciwdziałania unikaniu opodatkowania oraz przeciwdziałania nadużyciom w zakresie operacji transgranicznych
Analityk AML w GIIF. w Wydziale Analiz Operacyjnych III, Departament Informacji Finansowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 15.11.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Analizuje informacje i dokumenty dotyczące wartości majątkowych, co do których Generalny Inspektor Informacji Finansowe (GIIF) powziął podejrzenie, że mają one związek z przestępstwem prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu
Przygotowuje i przekazuje uprawnionym organom informacje i dokumenty uzasadniające podejrzenie popełnienia przestępstwa lub naruszenia przepisów lub przekazuje informacje z urzędu
Przeprowadza procedurę wstrzymania transakcji lub blokady rachunku
Gromadzi i przetwarza informacje uzyskane od instytucji obowiązanych, jednostek współpracujących i zagranicznych jednostek analityki finansowej (w języku angielskim), niezbędnych do przeprowadzania analiz operacyjnych
Przygotowuje w języku angielskim i wysyła informacje związane z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu do zagranicznych jednostek analityki finansowej
Wprowadza dane do systemu informatycznego GIIF dotyczące prowadzonych spraw, w tym dane przekazywane Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych
Przygotowuje i informuje instytucje obowiązane oraz jednostki współpracujące o fakcie przekazania ich zawiadomień lub powiadomień, w przypadku gdy były one podstawą do zawiadomienia prokuratury o uzasadnionym podejrzeniu prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu. Informuje Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego o przekazaniu żądania wstrzymania transakcji lub blokady rachunku
Analityk AML w GIIF, referendarz do spraw analiz w Wydziale Analiz Operacyjnych III, Departament Informacji Finansowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 28.11.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Wspomaga analizowanie informacji i dokumentów dotyczących wartości majątkowych, co do których Generalny Inspektor Informacji Finansowe (GIIF) powziął podejrzenie, że mają one związek z przestępstwem prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu
Bierze udział w przygotowaniu uprawnionym organom informacji i dokumentów uzasadniających podejrzenie popełnienia przestępstwa lub naruszenia przepisów lub przekazywaniu informacji z urzędu
Przygotowuje dokumenty niezbędne do przeprowadzenia procedury wstrzymania transakcji lub blokady rachunku
Gromadzi i przetwarza informacje uzyskane od instytucji obowiązanych, jednostek współpracujących i zagranicznych jednostek analityki finansowej (w języku angielskim), niezbędnych do przeprowadzania analiz operacyjnych
Bierze udział w przygotowaniu w języku angielskim i w wysyłaniu informacji związanych z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu do zagranicznych jednostek analityki finansowej
Wprowadza dane do systemu informatycznego GIIF, dotyczące prowadzonych spraw, w tym danych przekazywanych Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych
Przygotowuje i informuje instytucje obowiązane oraz jednostki współpracujące o fakcie przekazania ich zawiadomień lub powiadomień, w przypadku gdy były one podstawą do zawiadomienia prokuratury o uzasadnionym podejrzeniu prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu. Informuje Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego o przekazaniu żądania wstrzymania transakcji lub blokady rachunku
Kontroler AML w GIIF - Starszy Specjalista ds. kontroli w Wydziale Kontroli, Departament Informacji Finansowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 26.10.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Osoba na tym Stanowisku przygotowuje i przeprowadza kontrole instytucji obowiązanych, pisze i podpisuje protokół pokontrolny oraz opracowuje projekty stanowisk do zastrzeżeń pokontrolnych, pisze i podpisuje wystąpienia pokontrolne
Bierze udział w spotkaniach i konferencjach na szczeblu krajowym i międzynarodowym
Główny Specjalista ds. automatyzacji i robotyzacji procesów – deweloper RPA
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 18.10.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Osoba na tym Stanowisku tworzy komponenty rozwiązań klasy RPA (Robotic Process Automation), robotów automatyzujących pracę dla zapewnienia usprawnienia procesów biznesowych oraz projektuje rozszerzenia kodu programowego
Projektuje rozszerzenia kodu i małych rozwiązań opartych na Visual Basic
Testuje stworzone rozwiązania wspólnie z komórkami biznesowymi Ministerstwa Finansów (MF)
Tworzy dokumentację rozwiązań RPA (Robitic Process Automation)
Współpracuje z Centrum Informatyki Resortu Finansów oraz komórkami merytorycznymi i kierownikami projektów
Ewidencjonuje produkty analityczne w repozytoriach do tego przeznaczonych
Współpracuje z Centrum Informatyki Resortu Finansów oraz wykonawcami zewnętrznymi w zakresie realizowanych umów, na wytwarzanie i utrzymanie robotów programowych
Współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów, w zakresie zarządzania zmianą w obszarze robotyzacji procesów i rekomenduje ulepszenia w zakresie funkcjonowania wytworzonych robotów
Specjalista ds. kontroli w Wydziale Kontroli, Departament Informacji Finansowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 14.07.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna, praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Osoba na tym Stanowisku przygotowuje i przeprowadza kontrole instytucji obowiązanych
Sporządza protokoły pokontrolne, opracowuje projekty stanowisk do zastrzeżeń do protokołu kontroli oraz wystąpień pokontrolnych
Analizuje wyniki kontroli przeprowadzone przez inne instytucje nadzorujące
Bierze udział w opracowywaniu wyjaśnień przepisów prawa
Bierze udział w spotkaniach i konferencjach na szczeblu krajowym i międzynarodowym, podczas których prezentowana będzie działalność Generalnego Inspektora Informacji Finansowej i wydziału
Ekspert do spraw analizy biznesowo-systemowej w Wydziale Rozwoju Systemu SPOE KAS, Departament Poboru Opłat Drogowych
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 15.06.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna, praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku bierze udział w pracach analitycznych przy budowie, funkcjonowaniu, testowaniu i rozwoju Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS (SPOE KAS)
Projektuje i rekomenduje rozwiązania, zgodnie z zebranymi wymaganiami i dostrzeganymi szansami
Zbiera i definiuje wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne w ramach projektu SPOE KAS. Definiuje kryteria odbioru z perspektywy biznesu
Modeluje zidentyfikowane procesy biznesowe przy użyciu dedykowanych narzędzi (m.in. Enterprise Architect)
Współpracuje z architektami, programistami i testerami przy implementacji rozwiązań oraz dostarcza analiz zespołowi deweloperskiemu przy projekcie SPOE KAS
Wspiera pod względem analitycznym członków zespołu projektowego na etapie projektowania, wytwarzania i testowania wdrażanych w projekcie SPOE KAS rozwiązań, a także bierze udział w testach i odbiorach oprogramowania
Pełni rolę łącznika pomiędzy klientem biznesowym, a zespołami technicznymi (deweloperskimi) przy projekcie SPOE KAS
Współpracuje z innymi departamentami oraz podmiotami współpracującymi z Ministerstwem Finansów w zakresie powyższych zadań
Analityk AML w GIIF w Wydziale Analiz, Departament Informacji Finansowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 27.05.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna, praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Sporządza odpowiedzi na wnioski zagranicznych partnerów GIIF zajmujących się przeciwdziałaniem praniu pieniędzy lub finansowaniu terroryzmu,
Rejestruje, weryfikuje i przetwarza dane dotyczące zagranicznych wniosków i informacji spontanicznych oraz transakcji i podmiotów w nich figurujących w celu gromadzenia informacji niezbędnych do przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu
Weryfikuje zasadność zastosowania blokady rachunku lub wstrzymania transakcji na wniosek zagranicznych jednostek analityki finansowej
Analizuje przebieg transakcji związanych z informacjami spontanicznymi przekazanymi przez zagranicznych partnerów GIIF
Przekazuje do właściwych wydziałów zawiadomienia oraz informacje spontaniczne otrzymane od jednostek analityki finansowej państw członkowskich UE, które mogą być powiązane z Polska
Przygotowuje zapytania do zagranicznych jednostek analityki finansowej
Przesyła zapytania do baz danych zawierających informacje policyjne, podatkowe, celne i osobowe
Osoba na tym stanowisku wykonuje i monitoruje zadania zlecone przez dyrektora generalnego
Prowadzi sekretariat członka kierownictwa ministerstwa, kalendarz spotkań, rejestr służbowych delegacji, organizuje spotkania
Redaguje pisma w celu wsparcia bieżącej pracy członka kierownictwa
Przyjmuje wpływającą korespondencję do członka kierownictwa ministerstwa i ewidencjuje ją w elektronicznym systemie obiegu dokumentów (EZD)
Obsługuje przychodzące i wychodzące połączenia telefoniczne związane ze stanowiskiem pracy oraz obsługuje urządzenia biurowe (fax, poczta elektroniczna, xero)
Współpracuje z kluczową kadrą menedżerską w celu przygotowywania informacji i materiałów na potrzeby dyrektora generalnego
Prowadzi kancelarię materiałów „zastrzeżonych” w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów niejawnych
Współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów
Organizuje spotkania, narady, zebrania, konferencje oraz koordynuje i obsługuje delegacje krajowe, a także zagraniczne
Główny specjalista do spraw analizy danych w Zespole do Spraw Analiz i Modelowania, Departament Analityki Danych i Zarządzania Strategicznego
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 20.05.2022
pełny etat
umowa o pracę
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku rozwija produkty zaawansowanej analityki danych w oparciu o metody ilościowe: ekonometryczne, statystyczne, uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji na potrzeby Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej dla zapewnienia identyfikacji ryzyka nadużyć, do przeciwdziałania przestępczości ekonomicznej oraz w celu dostarczenia bieżącej informacji zarządczej
Tworzy raporty oraz opracowuje metody wizualizacji danych w tym przygotowuje prognozy, wskaźniki oraz materiały analityczne na potrzeby wewnętrzne resortu
Sporządza informację zarządczą za pomocą technik analitycznych, technik wizualizacji danych w tym przygotowuje prognozy, wskaźniki oraz materiały analityczne na potrzeby wewnętrzne resortu
Bierze udział w inicjatywach analitycznych obejmujących istniejące dane w resorcie jak i pozyskuje nowe dane ze źródeł zewnętrznych oraz z innych instytucji administracji publicznej
Współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów i jednostkami organizacyjnymi Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie zrozumienia potrzeb biznesowych i proponowania dostosowanych do nich nowych rozwiązań analitycznych oraz modyfikacji istniejących rozwiązań
Tworzy dokumentację analityczną w zakresie wykorzystywanych metod i narzędzi
Wspiera automatyzację i digitalizację procesów w Ministerstwie Finansów oraz komórkach organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej poprzez wykorzystanie istniejących oraz rozwój nowych produktów analityki danych
Opracowuje rozwiązania analityczne oparte o dane na bazie narzędzi klasy Big Data oraz baz i hurtowni danych oraz gromadzi wiedzę ekspercką w zakresie dostępnych rozwiązań technologicznych
Główny specjalista do spraw automatyzacji i robotyzacji procesów – deweloper RPA w Centrum Robotyzacji Procesów Ministerstwa Finansów
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 23.05.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku tworzy komponenty rozwiązań klasy RPA (Robotic Process Automation), robotów automatyzujących pracę dla zapewnienia usprawnienia procesów biznesowych oraz projektuje rozszerzenia kodu programowego
Projektuje rozszerzenia kodu i małych rozwiązań opartych na Visual Basic
Testuje stworzone rozwiązania wspólnie z komórkami biznesowymi Ministerstwa Finansów (MF)
Tworzy dokumentację rozwiązań RPA (Robitic Process Automation)
Współpracuje z Centrum Informatyki Resortu Finansów, komórkami merytorycznymi i kierownikami projektów w zakresie identyfikacji potrzeb dotyczących modyfikacji wdrożonych robotów programowych
Ewidencjonuje produkty analityczne w repozytoriach do tego przeznaczonych
Współpracuje z Centrum Informatyki Resortu Finansów oraz wykonawcami zewnętrznymi w zakresie realizowanych umów, na wytwarzanie i utrzymanie robotów programowych
Współpracuje z komórkami organizacyjnymi MF, w zakresie zarządzania zmianą w obszarze robotyzacji procesów i rekomenduje ulepszenia w zakresie funkcjonowania wytworzonych robotów
Naczelnik wydziału ds. podatków w Wydziale Podatku Dochodowego od Osób Fizycznych Prowadzących Działalność Gospodarczą
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 19.05.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku kieruje pracą wydziału, w szczególności poprzez planowanie i organizowanie pracy, przydzielanie zadań, udzielanie wskazówek oraz motywowanie i monitorowanie podległych pracowników
Planuje długoterminowe działania w zakresie zmian prawa podatkowego, wiążącego się z realizacją polityki podatkowej i tworzeniem nowych rozwiązań w zakresie prawa podatkowego dotyczącego osób fizycznych
Opracowuje nowe dokumenty/procedury/rozwiązania mające charakter globalny i długookresowo oddziałujący na dochody sektora finansów publicznych
Uczestniczy w posiedzeniach komisji parlamentarnych i innych komisjach oraz zespołów resortowych, reprezentuje ministra w celu udzielania wyjaśnień i pomocy w identyfikacji potencjalnych problemów oraz uzgadnianiu rozwiązań
Bierze udział w spotkaniach z przedstawicielami organów podatkowych (trenerzy, przedstawiciele Krajowej Informacji Skarbowej) w celu udzielania wyjaśnień w zakresie podatku dochodowego w związku ze zmieniającymi się przepisami prawa podatkowego
Osoba na tym stanowisku prowadzi analizę funkcjonalną i ekonomiczną wniosków o wszczęcie procedury wzajemnego porozumiewania się, w szczególności analizuje dane finansowe oraz porównawcze na podstawie dostępnych baz danych
Prowadzi sprawy dotyczące procedur wzajemnego porozumiewania się i procedur arbitrażowych zgodnie z procedurą określoną w ustawie DRM, na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz konwencji w sprawie eliminowania podwójnego opodatkowania w przypadku korekty zysków przedsiębiorstw powiązanych
Współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów - Wydziałem Cen Transferowych i Porozumień Cenowych I, Wydziałem Cen Transferowych i Porozumień Cenowych II lub Wydziałem Cen Transferowych i Porozumień Cenowych III w zakresie spraw podmiotów powiązanych objętych równocześnie postępowaniem APA (Advance Pricing Agreements) i MAP (Mutual Agreement Procedure)
Prowadzi sprawy związane ze współpracą międzynarodową w zakresie cen transferowych, w szczególności bierze udział w pracach grup roboczych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz komitetów i grup roboczych Komisji Europejskiej
Dokonuje oceny i analizy obowiązujących rozwiązań prawnych, w tym ich skuteczności, a także współpracuje z Wydziałem Cen Transferowych i Porozumień Cenowych III w zakresie opracowywania propozycji rozwiązań o charakterze systemowym, w tym legislacyjnych, w zakresie cen transferowych
Realizuje politykę w zakresie cen transferowych, w tym: współpracuje z urzędami celnoskarbowymi, urzędami skarbowymi oraz izbami administracji skarbowej oraz współpracuje z organizacjami pozarządowymi, środowiskami akademickimi, sędziami, w tym bierze udział w konferencjach i spotkaniach
Sporządza komunikaty i materiały na potrzeby mediów, a także informacji zamieszczanych na stronach internetowych w zakresie właściwości wydziału, w celu prowadzenia proaktywnej polityki informacyjnej
Osoba na tym stanowisku wykonuje i monitoruje zadania zlecone przez dyrektora generalnego
Prowadzi sekretariat członka kierownictwa ministerstwa, kalendarz spotkań, rejestr służbowych delegacji, organizuje spotkania
Redaguje pisma w celu wsparcia bieżącej pracy członka kierownictwa
Przyjmuje wpływającą korespondencję do członka kierownictwa ministerstwa i ewidencjuje ją w elektronicznym systemie obiegu dokumentów (EZD)
Obsługuje przychodzące i wychodzące połączenia telefoniczne związane ze stanowiskiem pracy oraz obsługuje urządzenia biurowe (fax, poczta elektroniczna, xero)
Współpracuje z kluczową kadrą menedżerską w celu przygotowywania informacji i materiałów na potrzeby dyrektora generalnego
Prowadzi kancelarię materiałów „zastrzeżonych” w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów niejawnych
Współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów
Organizuje spotkania, narady, zebrania, konferencje oraz koordynuje i obsługuje delegacje krajowe, a także zagraniczne
Główny Specjalista AML ds. wymiany informacji z zagranicą w GIIF
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 22.04.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna, praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Sporządza odpowiedzi na wnioski zagranicznych jednostek analityki finansowej, Europolu, europejskich urzędów nadzoru oraz właściwych organów innych państw, zagranicznych instytucji i międzynarodowych organizacji zajmujących się przeciwdziałaniem praniu pieniędzy lub finansowaniu terroryzmu
Rejestruje w systemie informatycznym Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (SI*GIIF) i weryfikuje dane dotyczące zagranicznych wniosków i informacji spontanicznych oraz podmiotów w nich figurujących, a także przetwarza informacje o podmiotach i transakcjach zawartych w zagranicznych wnioskach i informacjach spontanicznych
Weryfikuje zasadność zastosowania blokady rachunku lub wstrzymania transakcji
Analizuje przebieg transakcji związanych z informacjami spontanicznymi przekazanymi przez zagraniczne jednostki analityki finansowej, Europol, europejskie urzędy nadzoru oraz właściwe organy innych państw, zagraniczne instytucje i międzynarodowe organizacje zajmujące się przeciwdziałaniem praniu pieniędzy lub finansowaniu terroryzmu
Rejestruje i przekazuje do właściwych wydziałów zawiadomienia oraz informacje spontaniczne otrzymane od jednostek analityki finansowej państw członkowskich UE, które mogą być powiązane z RP
Przygotowuje zapytania do zagranicznych jednostek analityki finansowej, w zakresie spraw rejestrowanych w systemie SI*GIIF będących we właściwości wydziału
Przesyła zapytania do baz danych zawierających informacje policyjne, podatkowe, celne i osobowe wymagające posiadanie upoważnień
Analityk AML w GIIF (referendarz do spraw analiz) w Wydziale Analiz Złożonych, Departament Informacji Finansowej
Świętokrzyska 12, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 19.04.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna, praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku wspomaga koordynowanie działań pomiędzy instytucjami obowiązanymi a jednostkami współpracującymi oraz bada i analizuje przebieg transakcji podejrzanych i ponadprogowych
Opracowuje projekty zawiadomień do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, projekty powiadomień do organów ścigania oraz organów KAS
Opracowuje projekty pism (m.in. z klauzulami niejawności) do instytucji obowiązanych i jednostek współpracujących, zajmujących się przeciwdziałaniem finansowaniu terroryzmu oraz zapobieganiem praniu pieniędzy, w zakresie prowadzonych analiz oraz weryfikuje otrzymane od nich informacje, jak również wysyłane zapytania do zagranicznych odpowiedników Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF)
Opracowuje i przesyła zapytania do zagranicznych odpowiedników GIIF (głównie w języku angielskim) dotyczące ewentualnego powiązania sprawy z przestępstwem finansowania terroryzmu lub prania pieniędzy o zasięgu międzynarodowym
Opracowuje i przesyła zapytania do jednostek współpracujących z GIIF celem uzyskania informacji znajdujących się w bazach danych zawierających wrażliwe dane policyjne, podatkowe, celne i osobowe
Przygotowuje dokumentacje spraw przekwalifikowanych na analizę pasywną oraz przygotowuje i wprowadza dane do bazy