Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Główny specjalista/-tka zajmuje się zadaniami związanymi z udzielaniem zamówień publicznych przez Instytut Książki, w tym w obszarze zamówień do 130 tys. zł
Do zadań gł.specjalisty/-tki należą czynności dotyczące przygotowania, prowadzenia, dokumentowania i archiwizowania zamówień publicznych zgodnie z przepisami prawa i wewnętrznymi uregulowaniami, w tym m.in.:
- przyjmowanie wniosków oraz kontrolowanie ich pod względem prawidłowej realizacji planu zamówień publicznych i planu rzeczowo-finansowego;
- zgodności z planem zamówień publicznych;
- prowadzenie całości spraw w Instytucie Książki związanych z zamówieniami publ. realizowanymi na podstawie ustawy pzp oraz wyłączonymi z zakresu ustawy pzp;
- kontrola prawidłowości i kompletności rejestru umów prowadzonego przez pozostałe komórki organizacyjne;
- realizacja innych programów, projektów i zadań zleconych przez przełożonych, w tym przygotowanie opisów przedmiotu zamówienia dla obszaru realizowanego przez Dział Administracyjny;
- wsparcie działów merytorycznych w przygotowywaniu dokumentacji dot. zamówień publicznych i postępowań;
- przygotowanie projektów umów do akceptacji Działu Prawnego
- opracowywanie i prowadzenie programów oraz kompleksowe zarządzanie projektami z zakresu polskiego piśmiennictwa, w tym literatury i jej dziedzictwa, języka oraz książki za granicą,
-organizacja polskiej obecności na targach i imprezach, w których bierze udział IK;
-opracowywanie i prowadzenie dokumentacji dot. realizacji powierzonych projektów (opracowywanie dokumentacji i projektów umów, nadzór nad ich realizacją, przygotowywanie postępowań w oparciu o przepisy pzp,);
-bieżąca współpraca z zagranicznymi partnerami;
-gotowość i dyspozycyjność do wyjazdów służbowych;
W zakres zadań stanowiska wchodzą m.in. czynności dotyczące prowadzenia archiwum Instytutu, zgodnie z przepisami prawa i wewnętrznymi uregulowaniami, w tym m.in.:
• porządkowanie dokumentacji będącej w ewidencji archiwum zakładowego;
• klasyfikowanie i kategoryzowanie dokumentów, uzupełnianie ewidencji archiwum zakładowego;
• brakowanie dokumentacji niearchiwalnej w uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym;
• dbałość o bezpieczeństwo przechowywanej dokumentacji;
• przygotowywanie sprawozdań i planów działalności archiwum zakładowego;
• prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z wymaganiami obowiązujących przepisów prawa oraz instrukcji
archiwalnej/kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt, w tym m.in.:
- porządkowanie zasobu archiwalnego,
- porządkowanie dokumentacji przyjętej w stanie nieuporządkowanym,
- wsparcie dla komórek organizacyjnych w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, prowadzenia teczek spraw, obiegu dokumentacji
Specjalista/-tka zajmuje się zadaniami związanymi z udzielaniem zamówień publicznych przez Instytut Książki,
zwłaszcza w obszarze zamówień do 130 tys. zł. Do zadań specjalisty/-tki należą czynności dotyczące przygotowania, prowadzenia, dokumentowania i archiwizowania zamówień publicznych zgodnie z przepisami prawa i wewnętrznymi uregulowaniami, w tym m.in.:
- przyjmowanie wniosków oraz kontrolowanie ich pod względem prawidłowej realizacji planu zamówień publicznych i planu rzeczowo-finansowego;
- sprawdzanie zapotrzebowań, faktur i rachunków pod kątem formalnym i zgodności z planem zamówień publicznych i wydatkowania;
- prowadzenie rejestru wydatków i bieżąca ich kontrola;
- prowadzenie całości spraw w Instytucie Książki związanych z zamówieniami wyłączonymi z zakresu Ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) na mocy art. 2 ust. 1 ustawy Pzp;
- nadzorowanie wydatków pod kątem zgodności z Regulaminem udzielania zamówień o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 2 ust. 1 ustawy Pzp;
- kontrola prawidłowości i kompletności rejestru umów prowadzonego przez pozostałe komórki organizacyjne;
- realizacja innych programów, projektów i zadań zleconych przez przełożonych, w tym przygotowanie opisów przedmiotu zamówienia dla obszaru realizowanego przez Dział Administracyjny,
- przygotowanie projektów umów do akceptacji Działu Prawnego
Specjalista/-ka w Dziale Analiz i Projektów Specjalnych Instytutu Książki
Zygmunta Wróblewskiego 6, Stare Miasto, Kraków
Wygasła: 24.07.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
CEL STANOWISKA ORAZ GŁÓWNE ZADANIA:
Specjalista/-tka zajmuje się zadaniami związanymi z projektami realizowanymi w dziale, zwłaszcza bieżącą obsługą programów dotacyjnych i grantowych wpierających biblioteki oraz księgarnie, współprowadzeniem szkoleń, organizacją wydarzeń o charakterze eksperckim, naukowym i branżowym. Do zadań specjalisty/-tki należy m.in. przygotowywanie dokumentacji programowej, ocena formalna wniosków, przygotowanie i procedowanie umów oraz rozliczeń z beneficjentami programów
W swoich bieżących działaniach specjalista/-tka współpracuje z innymi osobami zatrudnionymi w Dziale, a także z osobami zatrudnionymi w innych działach instytucji (w tym stała współpraca z Działem Finansowym oraz Działem IT), z przedstawicielami innych instytucji i podmiotów, w tym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, beneficjentami/wnioskodawcami oraz przedstawicielami ich organizatorów
2. nadzór merytoryczny, organizacyjny i formalny nad realizacją zadań Działu Finansowego,
3. prowadzenie rachunkowości jednostki,
4. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
5. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
Do zadań Działu Finansowego należy:
1. przygotowanie i bieżąca weryfikacja rocznego planu rzeczowo-finansowego Instytutu,
2. zatwierdzanie wydatków pod kątem zgodności z planem rzeczowo-finansowym,
3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
a w szczególności przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych, zapewnienie należytej ochrony wartości pieniężnych, zapewnienie terminowego ściągania należności
i dochodzenia roszczeń oraz wywiązywanie się z zobowiązań finansowych,
4. terminowe sporządzanie i wysyłanie obowiązujących planów i sprawozdań finansowych i statystycznych,
5. sprawdzanie dowodów przeprowadzonych operacji gospodarczych pod względem formalno-rachunkowym,
6. prawidłowe i rzetelne prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
7. prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem majątkiem Instytutu w zakresie ewidencji oraz ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wyposażenia,
8. inwentaryzowanie środków trwałych i wyposażenia oraz ocena stanu i przydatności majątku trwałego, rozliczanie inwentaryzacji okresowych i doraźnych,
9. prowadzenie wymaganej dokumentacji oraz rozliczeń podatku VAT z urzędem skarbowym, w tym sporządzanie deklaracji,
10. sporządzanie analiz finansowych na wewnętrzne potrzeby Instytutu,
Obowiązki i odpowiedzialność Głównego Księgowego określa ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 305 ze zm.), ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t. jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 289 ze zm.) oraz ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 217 ze zm.)
tworzenie planu rekrutacji poprzez analizę aktualnych potrzeb Instytutu, opracowywanie profilu kandydatki/kandydata, przygotowywanie i prowadzenie procesów rekrutacyjnych, prowadzenie rozmów rekrutacyjnych i ewentualnych dodatkowych testów
prowadzenie procesu adaptacji pracowników, a także offboardingu
opracowywanie i realizacja strategii rozwoju pracowników, w tym planowanie i organizacja szkoleń pracowników zgodnie z obowiązującym regulaminem
projektowanie systemów motywacyjnych i benefitów, ocen i planów sukcesji
opracowanie wytycznych z obszaru HR
zarządzanie komunikacją wewnętrzną
opracowanie polityki i koordynowanie realizacji wolontariatu, praktyk studenckich oraz staży zawodowych odbywanych w Instytucie
nadzorowanie prowadzonych spraw osobowych i płacowych
nadzorowanie terminowości sporządzania i wysyłanie obowiązujących planów, a także sprawozdań finansowych oraz statystycznych
nadzorowanie prawidłowości prowadzenie dokumentacji pracowniczej, w tym akt oraz ich zabezpieczenie i archiwizacja
nadzorowanie prowadzenie sprawozdawczości dla Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
nadzorowanie organizacji okresowych badań lekarskich pracowników i szkoleń BHP
nadzór nad usługami zewnętrznymi w zakresie: kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w Instytucie, sporządzania i przedstawiania okresowych analiz bezpieczeństwa i higieny pracy, opiniowania szczegółowych instrukcji dotyczących BHP na poszczególnych stanowiskach pracy, doradztwa w zakresie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
koordynacja przygotowania miejsca i stanowiska pracy w Instytucie dla nowego pracownika w zakresie działów: Administracyjnego (wyposażenie miejsca pracy), Informatycznego (konto mailowe, bezpieczeństwo inf.) i in
koordynacja prowadzenia dodatkowych spraw okołopracowniczych w tym: PPK, ubezpieczeń dobrowolnych, indywidualnej opieki zdrowotnej, ZFSŚ i in. dostępnych w Instytucie
koordynacja zakończenia pracy przez pracownika (dokument „obiegowy”)
udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego
realizacja innych zadań zleconych przez przełożonych
Zadaniem osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie prowadzenie sekretariatu Instytutu Książki w Krakowie, zapewnienie jego sprawnego funkcjonowania, a także ścisła współpraca z sekretariatem Instytutu Książki w Warszawie, wsparcie kierownika Działu Administracyjnego w innych obszarach związanych z obsługą kancelaryjną i organizacyjną Instytutu
Zakres obowiązków:
1. Prowadzenie administracyjnej obsługi sekretariatu Instytutu Książki w Krakowie
2. Ścisła współpraca z sekretariatem Instytutu Książki w Warszawie
3. Prowadzenie dziennika podawczego
4. Obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej, poczty elektronicznej, w tym prowadzenie jej ewidencji, redagowanie pism, opracowywanie dokumentów
5. Rejestrowanie dokumentów w programie elektronicznego obiegu dokumentów
6. Prowadzenie rejestru zarządzeń i pełnomocnictw
7. Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji, w tym drukowanie, kopiowanie i kompletowanie dokumentów
8. Obsługa telefoniczna biura
9. Umawianie spotkań i prowadzenie terminarza spotkań kierownictwa Instytutu
10. Przygotowywanie i obsługa spotkań oraz zebrań
11. Przygotowywanie i organizowanie wyjazdów służbowych, zakupów biletów kolejowych, autobusowych i lotniczych oraz dokonywanie rezerwacji hoteli
12. Prowadzenie i archiwizowanie powierzonej dokumentacji
13. Sporządzanie raportów, sprawozdań i protokołów
14. Dbałość o porządek w sekretariacie i gabinecie dyrektora
15. Realizacja bieżących zadań zleconych przez przełożonych
prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z wymaganiami obowiązujących przepisów prawa oraz instrukcji archiwalnej/kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt, w tym m.in.:
porządkowanie, uzupełnianie i ewidencjonowanie zasobu archiwalnego,
porządkowanie dokumentacji przyjętej w stanie nieuporządkowanym,
bieżąca współpraca z komórkami organizacyjnymi Instytutu w zakresie odpowiedniego przygotowania dokumentacji do przekazania do archiwum zakładowego, pomoc w kwalifikowaniu i klasyfikowaniu dokumentacji,
wsparcie dla komórek organizacyjnych w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, opracowywania dokumentacji,
wsparcie dla komórek organizacyjnych w zakresie obiegu dokumentacji
przyjmowanie właściwie opracowanej dokumentacji spraw zakończonych na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych,
przechowywanie i zabezpieczanie przejętej dokumentacji oraz prowadzenie jej pełnej ewidencji,
przeprowadzanie kwerend, udostępnianie, wypożyczanie dokumentów z archiwum,
inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej i udział w jej komisyjnym brakowaniu,
dbałość o bezpieczeństwo przechowywanej dokumentacji,
przygotowanie i przekazanie materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego,
sporządzanie sprawozdań z działalności archiwum, raportowanie wszelkich nieprawidłowościach w opracowywanej dokumentacji,
wykonywanie prac magazynowych przy zasobie archiwalnym,
inne zlecone przez dyrekcję zadania, wynikające z potrzeb instytucji i posiadanych kwalifikacji
Specjalista/-ka w Dziale Analiz i Projektów Specjalnych Instytutu Książki
Zygmunta Wróblewskiego 6, Stare Miasto, Kraków
Wygasła: 03.04.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
CEL STANOWISKA ORAZ GŁÓWNE ZADANIA: Specjalista/-tka zajmuje się zadaniami związanymi z specyfiką działu, tj. prowadzeniem lub zlecaniem projektów badawczych i analiz oraz upowszechnianiem ich wyników, prowadzeniem działań wspierających projekty dotyczące czytelnictwa, działalności bibliotecznej i rynku książki, w tym monitoring potrzeb działalności bibliotecznej, księgarskiej i wydawniczej w Polsce, a także bieżącą obsługą programów dotacyjnych i grantowych wpierających biblioteki oraz księgarnie, współprowadzeniem szkoleń, organizacją wydarzeń o charakterze eksperckim, naukowym i branżowym,
W swoich bieżących działaniach specjalista/-tka współpracuje z innymi osobami zatrudnionymi w Dziale, a także z osobami zatrudnionymi w innych działach instytucji (w tym stała współpraca z Działem Finansowym oraz działem IT), z przedstawicielami innych instytucji i podmiotów, w tym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, beneficjentami/wnioskodawcami oraz przedstawicielami ich organizatorów
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Specjalista ds. współpracy z zagranicą w Dziale Programów Zagranicznych
Zygmunta Wróblewskiego 6, Stare Miasto, Kraków
Wygasła: 21.01.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
organizowanie stoisk na międzynarodowych targach książki
organizowanie wydarzeń programowych (spotkania autorskie, warsztaty, prezentacje, debaty) na międzynarodowych targach książki i imprezach literackich za granicą
nadzór nad tworzeniem planu finansowo-rzeczowego Instytutu Książki
nadzór nad wdrażaniem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD) oraz nowej instrukcji kancelaryjnej
nadzór nad czynnościami organizacyjno-kancelaryjnymi związanymi z przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych (współpraca ze specjalistą ds. zamówień publicznych powyżej 130 tys. zł);
nadzór nad czynnościami w zakresie zamówień publicznych do 130 tys. zł
prowadzenie spraw związanych z administrowaniem nieruchomościami własnymi i wynajmowanymi w Krakowie i w Warszawie oraz majątkiem Instytutu
prowadzenie spraw związanych z majątkiem Instytutu Książki
planowanie, realizacja i nadzór nad remontami bieżącymi oraz wydatkami inwestycyjnymi Instytutu Książki
nadzór nad sekretariatami Instytutu Książki w Krakowie i w Warszawie
nadzór nad czynnościami archiwizacyjnymi, magazynowymi, inwentaryzacyjnymi
przygotowywanie projektów umów i nadzór nad ich realizacją w zakresie Działu Administracyjnego
nadzór nad innymi bieżącymi zadaniami Działu Administracyjnego
przygotowanie przy udziale kierowników działów merytorycznych rocznego budżetu Instytutu Książki;
przyjmowanie druków zapotrzebowań, wniosków o dokonanie zakupów oraz kontrolowanie ich pod względem prawidłowej realizacji planu zamówień i planu rzeczowo-finansowego;
sprawdzanie zapotrzebowań, faktur i rachunków pod względem formalnym i zgodności z planem wydatkowania;
prowadzenie rejestru wydatków;
bieżąca kontrola wydatków;
sporządzenie analiz finansowych na wewnętrze potrzeby Instytutu;
nadzorowanie procedur zamówieniowych o wartości poniżej 130 tys zł;
prowadzenie ewidencji zapotrzebowań i wniosków o zamówienie poniżej 130 tys zł;