Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (6)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 6 )
Pracownik socjalny
Chełm
Wygasła: 31.12.2024
Umowa o pracę na okres próbny
Obowiązki:
Zadania pracownika socjalnego:
Do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności:
1. Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną;
2.Prowadzanie postępowań administracyjnych w sprawach przyznania świadczeń pomocy społecznej:
świadczeń pieniężnych: zasiłek celowy specjalny
zasiłek okresowy
zasiłek celowy
świadczeń niepieniężnych: posiłek
składki na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;
3.Udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
4.Udzielanie pomocy w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe
samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
5.Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin
w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa;
6.Prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach należących do zadań gminy albo innych jednostek organizacyjnych gminy
w szczególności ustalanie uprawnień do:
a)świadczeń zdrowotnych
b)świadczeń opiekuńczych
c)dodatków mieszkaniowych
d)obniżki czynszu za używanie mieszkania pozostającego w mieszkaniowych zasobach gminy
e)świadczeń alimentacyjnych;
f) potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej na podstawie przepisów ustawy o rencie socjalnej;
g)przeprowadzanie wywiadów na rzecz innych ośrodków pomocy społecznej lub powiatowych centrów pomocy rodzinie;
h)wskazywanie na polecenie sądu opiekuńczego kandydata na opiekuna małoletniego lub ubezwłasnowolnionego całkowicie;
h)wprowadzanie zebranych danych w bazę systemu POMOST;
i)przygotowywanie do archiwizacji prowadzonej dokumentacji
1.Kierowanie samochodem podczas wyjazdów służbowych.
2. Dbanie o bezpieczeństwo uczestników w trakcie podróży.
3. Kompletowanie i prowadzenie obowiązującej dokumentacji dotyczącej eksploatacji samochodu oraz dbanie by korzystający z samochodu służbowego podpisywali kartę drogową po zakończeniu podróży.
4. Pobieranie i rozliczanie zaliczki pobranej w związku z eksploatacją samochodu
tj. na zakup paliwa części akcesorii po uprzednim uzgodnieniu.
5. Dbanie o stan techniczny i czystość pojazdu.
6.Dbanie o oszczędne zużycie paliwa
olejów i części zamiennych.
7.Przyprowadzanie i odprowadzanie samochodu do miejsca parkowania.
8. Przewóz posiłków.
9. Otwieranie w dni robocze budynku przy ul. Kolejowej 8
o godzinie 7:00 oraz
w przypadku interwencji alarmowych (w zastępstwie).
10. Kodowanie i rozkodowywanie systemu alarmowego w budynku MOPR w Chełmie przy ul. Kolejowej 8 oraz podjęcie stosownych działań w przypadku interwencji alarmowych.
11.Porządkowanie terenu wokół budynku i placówek MOPR w Chełmie
tj.
a) codzienne porządkowanie terenu wokół budynku przy ul. Kolejowej 8 oraz na polecenie kierownika wokół placówek
b) dbanie o należyty stan trawników i roślinności koszenie trawy
podlewanie
odchwaszczanie
grabienie liści
przycinanie krzewów po uprzednim uzgodnieniu
c) odśnieżanie i posypywanie piaskiem z solą chodników przed wejściem do budynku i wjazdu na teren Ośrodka.
12.Zapewnienie sprawności urządzeń wodno kanalizacyjnych i elektrycznych
w budynkach administrowanych przez MOPR w Chełmie.
13.Dokonywanie przeglądu i wykonywanie drobnych prac remontowych
i konserwatorskich
tj.: napraw hydraulicznych
stolarskich
ślusarskich
malarskich i elektrycznych wyposażenia
sprzętu
urządzeń i w pomieszczeniach.
14.Dbanie o należyty stan sprzętu oraz prawidłowe zabezpieczenie narzędzi
i materiałów używanych m. in. do prac remontowych i konserwatorskich.
15.Dbanie o należyty stan dachu w budynkach administrowanych przez MOPR.
16.Każdorazowe zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości i uszkodzeń do kierownika.
17.Organizowanie pracy własnej w sposób zapewniający prawidłowe i racjonalne jej wykonywanie.
18.Skuteczne i rzetelne wykonywanie powierzonych obowiązków służbowych.
19.Wykonywanie innych prac nie wymienionych w zakresie czynności
zleconych do wykonania przez bezpośredniego przełożonego lub kierownika działu
zgodnie
z wykształceniem w ramach zajmowanego stanowiska
Do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności:
Do zadań pracownika socjalnego w Zespole Pogłębionej Pracy Socjalnej należy w szczególności:
1.Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną w oparciu o przyjęty model oraz z wykorzystaniem narzędzi pracy socjalnej wynikających z przepisów prawa oraz w oparciu o dokumentację wewnętrzną.
2. Udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej a których nie są w stanie pokonać
wykorzystując własne uprawnienia
zasoby i możliwości.
3.Udzielanie pomocy w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe
samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
4. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
5. Prowadzenie monitoringu sytuacji dziecka i rodziny zagrożonej kryzysem lub przeżywającej trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo wychowawczej.
6.Występowanie o przydzielenie asystenta rodziny.
7.Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych.
8.Opiniowanie o sytuacji rodzin/osób do instytucji zewnętrznych.
9.Obsługa organizacyjno-techniczna Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz udział w grupach roboczych w celu rozwiązania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach.
10.Diagnozowanie problemów występujących w rodzinie i udzielanie wsparcia.
11.Prowadzenie działań prewencyjnych
interwencyjnych oraz wspierających we współpracy z innymi pracownikami Ośrodka
w szczególności z innymi pracownikami socjalnymi oraz lokalnymi instytucjami i organizacjami m.in. poprzez inicjowanie lokalnych partnerstw
budowanie sieci współpracy.
12.Organizowanie oraz kierowanie do korzystania z usług poradnictwa prawnego i psychologicznego.
13.Realizowanie zadań ośrodka pomocy rodzinie z zakresu ustawy o ochronie zdrowia psychicznego.
14.Przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych w celu ustalenia sytuacji osobistej
rodzinnej i majątkowej osób i rodzin oraz wprowadzanie zebranych danych w bazę systemu POMOST.
15.Organizowanie różnorodnych form pomocy
w szczególności z wykorzystaniem projektów socjalnych
odpowiadających zmieniającym się potrzebom społecznym.
16.Przygotowywanie do archiwizacji prowadzonej dokumentacji.
17. Przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
18. Podnosić kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie.
19. Terminowo i skutecznie wykonywać powierzone obowiązki służbowe oraz informować bezpośredniego przełożonego o wynikach prac.
20. Prowadzić pełną dokumentację dotyczącą podopiecznych/ korzystających z różnych form pomocy/.
21. Opracowywać materiały
informacje
sprawozdania
analizy i oceny dla potrzeb własnego urzędu.
22. Znać i przestrzegać obowiązujące przepisy
instrukcje i zarządzenia dotyczące zakresu pracy oraz przestrzegać postanowień regulaminu pracy
regulaminu organizacyjnego oraz instrukcji obiegu dokumentów.
23. Organizować pracę własną w sposób zapewniający prawidłowe i racjonalne wykonywanie zadań.
24. Przestrzeganie obowiązków wynikających ustawy o pracownikach samorządowych.
25. Właściwie użytkować i zabezpieczać powierzone mienie oraz mienie ogólne urzędu.
26.Należycie przechowywać akta sprawy
zbirów zarządzeń
spisów i rejestrów spraw.
27. Informowanie bezpośredniego przełożonego o postępie i wynikach prac.
28.Współpracować w zakresie objętym zakresem czynności z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi MOPR u w zakresie opracowywania materiałów
informacji i opinii.
29.Wykonywać inne prace nie wymienione w zakresie czynności i ogólnym obowiązków
a zlecone przez bezpośredniego przełożonego
które dotyczą pracy i nie są sprzeczne z przepisami: samorządowymi i prawa pracy
Zadania pracownika socjalnego:
Do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności:
1. Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną;
2. Prowadzanie postępowań administracyjnych w sprawach przyznania świadczeń pomocy społecznej:
świadczeń pieniężnych: zasiłek celowy specjalny
zasiłek okresowy
zasiłek celowy
świadczeń niepieniężnych: posiłek
składki na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;
3. Udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
4. Udzielanie pomocy w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe
samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
5. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin
w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa;
6. Prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach należących do zadań gminy albo innych jednostek organizacyjnych gminy
w szczególności ustalanie uprawnień do:
a) świadczeń zdrowotnych
b) świadczeń opiekuńczych
c) dodatków mieszkaniowych
d) obniżki czynszu za używanie mieszkania pozostającego w mieszkaniowych zasobach gminy
e) świadczeń alimentacyjnych;
f) potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej na podstawie przepisów ustawy o rencie socjalnej;
g) przeprowadzanie wywiadów na rzecz innych ośrodków pomocy społecznej lub powiatowych centrów pomocy rodzinie;
h) wskazywanie na polecenie sądu opiekuńczego kandydata na opiekuna małoletniego lub ubezwłasnowolnionego całkowicie;
h) wprowadzanie zebranych danych w bazę systemu POMOST;
i) przygotowywanie do archiwizacji prowadzonej dokumentacji
PEŁNA TREŚĆ OGŁOSZENIA WRAZ Z WYMAGANYMI ZAŁĄCZNIKAMI ZAMIESZCZONA NA STRONIE INTERNETOWEJ Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Chełmie (BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ): file:///C:/Users/ahrecz.UPCHELM2003/Downloads/og%C5%82oszenie%20o%20naborze%20g%C5%82%C3%B3wna%20ksi%C4%99gowa%20P.pdf .
1.Prowadzenie rachunkowości jednostki.
2. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
3. Nadzór nad prawidłową realizacją budżetu Ośrodka.
4. Nadzór i koordynacja wykonywania zadań finansowych przez placówki oraz Zespoły wchodzące w strukturę organizacyjną Ośrodka
sprawowanie nadzoru nad pracą Zespołów wchodzących w skład Wydziału Finansowo-Administreacyjnego tj. Zespół Księgowości
Zespół Administracyjno-Gospodarczy
Zespół Projektów Społecznych.
5.Opracowywanie projektu planu finansowego Ośrodka.
6. Dokonywanie wstępnej kontroli:
a)zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
b)kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
7.Sporządzanie okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań z wykonania planu.
8.Dokonywanie kontroli zarządczej w zakresie procedur finansowych
1.Wykonanie czynności zmierzających do :
1.1. Zaspakajania podstawowych potrzeb uczestnika w zakresie:
a) żywienia
b) utrzymania higieny osobistej
c) utrzymanie higieny otoczenia
d) zachowania aktywności fizycznej na miarę potrzeb mieszkańców:
- motywowanie do samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych
- dążenie do podtrzymywania aktywności ruchowej podopiecznego.
1.2.Codzienna obserwacja podopiecznego wyglądu i zachowania mieszkańców - w przypadku zauważenia zmian- podejmowanie stosownych działań.
1.3. Zapewnienie kontaktu z otoczeniem:
- dążenie do zmniejszania poczucia izolacji (wychodzenie na spacery)
- motywowanie do podtrzymywania kontaktów rodzinnych
sąsiedzkich
- planowanie i uczestniczenie w organizacji czasu wolnego
3.Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych podopiecznego
zgłaszanie wizyt lekarskich.
4. Terminowe i skuteczne wykonywanie powierzonych obowiązków służbowych.
5.Uczestniczenie w różnego rodzaju formach doskonalenia oraz samokształcenia.
6. Skuteczne i rzetelne wykonywanie powierzonych obowiązków służbowych.
7.Organizowanie pracy własnej w sposób zapewniający prawidłowe i racjonalne wykonywanie zadań.
8. Zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych
także po ustaniu zatrudnienia.
9.Informowanie bezpośredniego przełożonego o wynikach pracy oraz ewentualnych nieprawidłowościach.
10.Znajomość oraz przestrzeganie postanowień regulaminu pracy
regulaminu organizacyjnego oraz instrukcji obiegu dokumentów.
15.Właściwe użytkowanie i zabezpieczenie powierzonego mienia oraz mienia ogólnego urzędu.
16. Znajomość oraz przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych .
17.Wykonywanie innych prac nie wymienionych w zakresie czynności i ogólnych obowiązków
a zleconych przez bezpośredniego przełożonego zgodnie z posiadanym wykształceniem oraz zajmowanym stanowiskiem
które dotyczą pracy i nie są sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę