Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (6)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 6 )
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
Siedlce
Wygasła: 26.04.2024
Umowa o pracę na okres próbny
Obowiązki:
1. Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej
2. Przygotowanie
we współpracy z odpowiednią rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny
a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną planu pomocy dziecku.
3. Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu
4. Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci
w tym psychologicznej
reedukacyjnej i rehabilitacyjnej.
5. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających
6. Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej
7. Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej
1. Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepelnosprawności osób zamieszkujących teren Powiatu Siedleckiego
2. Opracowywanie i przedstawianie planów zadań
sprawozdań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich udostępnianie na potrzeby samorządu województwa
Starosty
Zarządu Powiatu i Rady Powiatu
3. Przygotowanie propozycji podziały środków PFRON na realizację zadań z zakresu rehabilitacji osób niepełnosprawnych
przekazanych powiatowi algorytmem
4. Przygotowywanie do PFRON zapotrzebowania na środki finansowe na realizację zadań z zakresu rehabilitacji społecznej zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu
5. Sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań rzeczowo - finansowych z realizacji zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych finansowanych ze środków PFRON
6. Obsługa posiedzeń i współpraca z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych powołaną przy Staroście Siedleckim
7. Udzielanie dofinansowania ze środków PFRON do:
a) uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych
b) likwidacji barier architektonicznych
w komunikowaniu się i technicznych
w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych
c) rehabilitacji dzieci i młodzieży
d) sportu
kultury
rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych
e) zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny
8. Przygotowywanie i realizacja powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych
Równoważny system pracy
1. Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepelnosprawności osób zamieszkujących teren Powiatu Siedleckiego
2. Opracowywanie i przedstawianie planów zadań
sprawozdań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich udostępnianie na potrzeby samorządu województwa
Starosty
Zarządu Powiatu i Rady Powiatu
3. Przygotowanie propozycji podziały środków PFRON na realizację zadań z zakresu rehabilitacji osób niepełnosprawnych
przekazanych powiatowi algorytmem
4. Przygotowywanie do PFRON zapotrzebowania na środki finansowe na realizację zadań z zakresu rehabilitacji społecznej zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu
5. Sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań rzeczowo - finansowych z realizacji zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych finansowanych ze środków PFRON
6. Obsługa posiedzeń i współpraca z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych powołaną przy Staroście Siedleckim
7. Udzielanie dofinansowania ze środków PFRON do:
a) uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych
b) likwidacji barier architektonicznych
w komunikowaniu się i technicznych
w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych
c) rehabilitacji dzieci i młodzieży
d) sportu
kultury
rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych
e) zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny
8. Przygotowywanie i realizacja powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych
Równoważny system pracy
1) Realizacja zadań własnych powiatu z zakresu pomocy społecznej:
a) opracowywanie projektu powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych
ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej
wspierania osób niepełnosprawnych i innych
których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka
po konsultacji z właściwymi terytorialnie gminami
realizacja strategii
b) obsługa Punktu Poradnictwa Specjalistycznego w tym prowadzenie rejestru osób korzystających z poradnictwa specjalistycznego
c) udzielanie poradnictwa socjalnego osobom i rodzinom
które mają trudności
lub wykazują potrzebę wsparcia w rozwiązywaniu swoich problemów życiowych
w Punkcie Poradnictwa Specjalistycznego dla mieszkańców Powiatu Siedleckiego
d) pomoc cudzoziemcom
którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy
ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością
o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach
mającym trudności w integracji ze środowiskiem
e) umieszczanie w domach pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym skierowanych do nich osób
koordynacja
prowadzenie dokumentacji i przygotowywanie decyzji w sprawie umieszczenia osób w domach pomocy społecznej
f) realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem mieszkań chronionych oraz
powiatowych ośrodków wsparcia
w tym domów dla samotnych matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży
g) sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie
również w formie dokumentu elektronicznego
z zastosowaniem systemu teleinformatycznego.
2) Realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej dotyczących pomocy społecznej:
a) pomoc cudzoziemcom
którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy
ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością
o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach
w zakresie indywidualnego programu integracji oraz opłacanie za te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
b) realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej
mających na celu ochronę poziomu życia osób
rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.
3) Realizacja zadań własnych powiatu z zakresu przeciwdziałania przemocy:
a) opracowywanie projektu powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie
realizacja programu
b) opracowywanie projektu programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielenie specjalistycznej pomocy
zwłaszcza w zakresie promowania i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie
realizacja programów
4) Realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej dotyczących przeciwdziałania przemocy:
a) opracowywanie projektów programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie
realizacja programów.
5) Prowadzenie pracy socjalnej.
6) Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych.
7) Dokonywanie analizy i oceny zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej i kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
8) Udzielanie informacji
wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom
które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej.
9) Inspirowanie do aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin.
10) Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych
łagodzenie skutków ubóstwa.
11) Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
12) Współpraca ze środowiskiem lokalnym
w szczególności z ośrodkiem pomocy społecznej
sądami i ich organami pomocniczymi
instytucjami oświatowymi
podmiotami leczniczymi
a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz z organizacjami społecznymi.
13) Przeprowadzanie
u kandydatów na rodziny zastępcze oraz rodzinne domy dziecka
oceny spełniania warunków
o których mowa w art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
https://pcprsiedlce.bip.gov.pl/oferty-pracy/ogloszenie-o-naborze-na-pracownika-socjalnego.html
Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej
przygotowanie
we współpracy z odpowiednią rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny
a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną planu pomocy dziecku. Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu
zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci
w tym psychologicznej
reedukacyjnej i rehabilitacyjnej. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających
udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej
przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej
Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej
przygotowanie
we współpracy z odpowiednią rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny
a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną planu pomocy dziecku. Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu
zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci
w tym psychologicznej
reedukacyjnej i rehabilitacyjnej. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających
udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej
przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej