Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Provides direction, development, and leadership to managers to accomplish company goals and objectives
Develops and controls annual budget plans
Developing and managing the subordinate team
Developing Continuous Improvement projects throughout Operations
Support and manage the introduction and approval of all new products
Works cross-functionally with other functions to implement best practice
Guarantees safety standards and full compliance with legal aspects
Prepares timely, accurate, and informative reports to provide the immediate supervisor with recommendations, when appropriate, covering all phases and activities of the Materials Department
Implements improved planning and scheduling techniques to increase productivity and efficiency
Prowadzenie już zainicjowanych i planowanych wkrótce procesów inwestycyjnych
Czuwanie nad zapewnieniem zgodności realizacji projektów inwestycyjnych z wymogami technicznymi i regulacyjnymi oraz specyfiką branży (uwaga : nie chodzi o nadzór budowlany)
Po planowanym zakończeniu największych projektów (ok. 2 lat) dodatkowo również nadzór nad działami utrzymania ruchu zakładów produkcyjnych
A także sprawowanie pieczy nad innymi nieruchomościami firmy (centra logistyczne, biura, punkty technicznej
Współpraca z działem inżynieryjnym przy projektowaniu nowych i modyfikacjach istniejących ciągów technologicznych pod kątem utrzymania ruchu, efektywności energetycznej i optymalnego wykorzystania nieruchomości
Współpraca z działem BHP w celu zapewnienia bezpiecznych warunków dla pracowników, Klientów i gości firmy
This role owns a significant and substantial region within Europe, with focus on delivering sustainable sales growth, now and for the longer term. The successful , highly-motivated, talented salesperson will be a Senior figure within a fantastic team who are extremely excited about all of our brands and their high headroom for growth within Europe
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Automatyk
Garwolin
Wygasła: 11.02.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
zapewnienie prawidłowego funkcjonowania maszyn oraz urządzeń produkcyjnych,
diagnoza i obsługa sterowników przemysłowych, układów regulacji i układów optycznych,
udział w remontach i modernizacjach linii produkcyjnych,
optymalizacja pracy maszyn i urządzeń,
wdrażanie nowych rozwiązań i modyfikacji automatyki oraz układów sterowania maszyn,
zapewnienie wsparcia merytorycznego dla użytkowników maszyn i urządzeń
We are looking for an individual to join the team and help us to step change our business! This role owns a significant and substantial region within Europe, with focus on delivering sustainable sales growth, now and for the longer term. The successful , highly-motivated, talented salesperson will be a Senior figure within a fantastic team who are extremely excited about all of our brands and their high headroom for growth within Europe
The role will report into the Head of Business Development and via their partnership with well-established distributors will have a high degree of autonomy to create and implement their own commercial strategies and have a strong influence in the success of the wider brand strategies within their region. This person will have their finger on the pulse when it comes to performance and will be able to articulate drivers of change, adjusting strategies and plans when needed. The role will require a good level of travel and exploration in-market
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Head of Logistics and Planning
Warszawa
Wygasła: 14.01.2024
full-time
umowa o pracę
full office work
manager / supervisor, team manager
Obowiązki:
Provides direction, development, and leadership to managers to accomplish company goals and objectives
Develops and controls annual budget plans
Developing and managing the subordinate team
Developing Continuous Improvement projects throughout Operations
Support and manage the introduction and approval of all new products
Works cross-functionally with other functions to implement best practice
Guarantees safety standards and full compliance with legal aspects
Prepares timely, accurate, and informative reports to provide the immediate supervisor with recommendations, when appropriate, covering all phases and activities of the Materials Department
Implements improved planning and scheduling techniques to increase productivity and efficiency
Planowanie, projektowanie i utrzymanie infrastruktury informatycznej
Nadzór nad serwerami, sieciami, systemami operacyjnymi i innymi komponentami infrastruktury
Zarządzanie bezpieczeństwem IT:
Wdrażanie i utrzymywanie środków bezpieczeństwa IT, takich jak firewalle, programy antywirusowe, systemy monitoringu i audytów bezpieczeństwa
Ochrona danych firmowych i zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych w sektorze farmaceutycznym
Zarządzanie systemami ERP:
Implementacja, konfiguracja i utrzymanie systemów informatycznych w Spółce
Koordynowanie działań z różnymi działami firmy w celu efektywnego wykorzystania systemów
Rozwój oprogramowania:
Planowanie i nadzór nad procesem rozwoju oprogramowania, zarówno dostosowanego do specyfiki produkcji farmaceutycznej, jak i ogólnego wsparcia informatycznego
Wsparcie techniczne:
Zapewnianie wsparcia technicznego dla użytkowników w zakresie sprzętu,
oprogramowania i systemów
Rozwiązywanie problemów związanych z infrastrukturą IT
Zarządzanie projektami IT:
Koordynacja projektów związanych z wdrażaniem nowych technologii, aktualizacjami systemów czy rozbudową infrastruktury
Określanie budżetów, harmonogramów i ocena ryzyka projektów
Zarządzanie zasobami ludzkimi:
Rekrutacja, szkolenie i zarządzanie zespołem informatycznym
Motywowanie i rozwijanie pracowników, dbanie o ich efektywność i satysfakcję zawodową
Zgodność z regulacjami branżowymi:
Zapewnienie zgodności z wymaganiami prawnymi i regulacjami branżowymi, w tym w zakresie przemysłu farmaceutycznego
Zarządzanie budżetem IT:
Określanie i kontrola budżetu działu IT, w tym kosztów utrzymania, inwestycji i projektów
Monitoring technologii:
Śledzenie nowych trendów technologicznych i analiza, jakie zastosowanie mogą mieć w firmie farmaceutycznej
Współpraca z zespołami specjalistycznymi:
Współpraca z innymi zespołami, takimi jak inżynierowie procesów produkcyjnych, w celu zapewnienia zgodności i integracji technologii informatycznych z procesami produkcyjnymi
Przegląd, analiza i przygotowywanie zmian w metodykach oceny zdolności kredytowej oraz ryzyka kredytowego klientów detalicznych i instytucjonalnych
Aktualizacja i rozwój narzędzi wykorzystywanych do oceny zdolności kredytowej oraz ryzyka kredytowego
Współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Banku w zakresie wypracowywania i ulepszania metodologii oceny produktów i klientów oraz procesów kredytowych
Proponowanie zmian w regulacjach wewnętrznych dotyczących zarządzania ryzykiem kredytowym oraz ich dostosowywanie do rekomendacji organów nadzorczych
Opiniowanie w zakresie ryzyka kredytowego regulacji wewnętrznych opracowanych w innych jednostkach organizacyjnych Banku
Przegląd rynku kredytowego i dostosowywanie procesów ryzyka kredytowego do standardów rynkowych
Przeprowadzanie szkoleń wewnętrznych w zakresie wdrażanych zmian oraz bieżące wsparcie jednostek organizacyjnych Banku (interpretacja zapisów w nadzorowanych regulacjach)
Opracowuje i wdraża strategię rozwoj uasortymentu w podległych działach w zgodzie z ogólnąstra stegią firmy w celu osiągnięcia założonych celów sprzedażowych. Buduje długofalową strategię i kie runki rozwoju dla podległego działu
Monitoruje rozwój rynku i konkurencji w celu identyfikacji trendów, szans rozwoju, możliwości pozyskania nowych dostawców i producentów
Tworzy i komunikuje ofertę w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb klientów
Koordynuje całość procesu zarządzania podległymi kategoriami:
definicja potrzeb i potencjału poszczególnych produktów,
wybór produktów,
wybór i negocjacje z dostawcami,
planowanie promocji,
tworzenie planogramów i wdrażanie w placówkach,
merchandising,
informacje o produktach dostępne dla klientów(foldery),
monitorowanie bazy danych,
regularnie weryfikuje i poprawia warunki handlowe z dostawcami (poprawa bonusów, płatności, budżetów marketingowych i innych zdefiniowanych przez przełożonego)
Analizuje dane, przygotowuje zestawienia (samodzielnie lub we współpracy z działem analiz) doty- czące zyskowności: dostawców towarowych, akcji marketingowych i działań promocyjnych, sprzedaży produktów, udziału marki w ogólnej sprzedaży
Odpowiada za komunikację i współpracę ze sklepami w zakresie: wdrożenia i aktualizacji oferty podległych kategorii oraz innych projektów
Przegląd, analiza i przygotowywanie zmian w metodykach oceny zdolności kredytowej oraz ryzyka kredytowego klientów detalicznych i instytucjonalnych
Aktualizacja i rozwój narzędzi wykorzystywanych do oceny zdolności kredytowej oraz ryzyka kredytowego
Współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Banku w zakresie wypracowywania i ulepszania metodologii oceny produktów i klientów oraz procesów kredytowych
Proponowanie zmian w regulacjach wewnętrznych dotyczących zarządzania ryzykiem kredytowym oraz ich dostosowywanie do rekomendacji organów nadzorczych
Opiniowanie w zakresie ryzyka kredytowego regulacji wewnętrznych opracowanych w innych jednostkach organizacyjnych Banku
Przegląd rynku kredytowego i dostosowywanie procesów ryzyka kredytowego do standardów rynkowych
Przeprowadzanie szkoleń wewnętrznych w zakresie wdrażanych zmian oraz bieżące wsparcie jednostek organizacyjnych Banku (interpretacja zapisów w nadzorowanych regulacjach)
Defines and develops the company’s retail marketing strategy in the long and medium term;
Develops and recommends an annual marketing plan (marketing mix). Recommends any corrective actions to achieve the objectives set;
Recommends and implements the communication policy (advertising, promotion, press) respecting the set strategy;
Proposes the appropriate actions to carry out the commercial policy set. Ensures consistency of merchandising and sales activities with the marketing strategy;
Analyses market evolution and recommends actions to support the implementation of the strategy;
Planning the implementation of the proposed strategy;
Preparation and responsibility for the implementation of the annual budget of the marketing department;
Preparation of market analyses and business forecasts for potential development directions;
Preparation and implementation of marketing budgets;
Creating and managing project groups;
Planning and management of overall marketing activities, in particular: advertising, promotion, PR, sales support activities;
Full accounting of the Company, including development and updating of accounting policies, pro- cedures in the area of the General Ledger, preparation of financial statements in accordance with Polish Accounting Act
Coordination of the month end closing process
Conducting the Company’s tax matters in the field VAT,income tax,WHTtax
Involvement in fulfilling requirements relating to the entity with status of large enterprise
Reporting To External Authorities(NBP,GUS)
MDR tax scheme reporting
Involvement in intercompany transactions reconciliation and reporting(ORD-U,TransferPricing)
Supervision over accounting processes and the correct circulation and archiving of financial and accounting documents
Implementation and improvement of procedures in the accounting department, including the area of internal control
Decision support of the company’s management in the field of accounting solutions
Representing the Company in front of the auditors, state authorities and financial institutions (e.g. GUS, NBP, Tax Office, Ministry of Finance)
Development, scaling and management of the CRM team - Core component for the implementation of our Client mission
Planning and implementing e-mail/push/SMS/WhatsApp marketing campaigns (5M users) to retain customers, win customers and achieve sales goals
Developing personalized and relevant content strategies along the customer journey
Improving the customer journey as well as segmentation through data-based analysis and A/B tests
Optimizing the measures taking into account the findings on customer behavior and ensure the further development of the A/B tests and reports
As an experienced content expert, being primarily responsible for improving relevant campaigns and their KPIs and implementing an email CRM campaign on your own
Development, scaling, management and implementation of marketing activities via Google Ads (Search, Display, UAC), affiliate networks, Facebook & Instagram Ads, Youtube, Tik Tok in the B2C / DTC area
Constantly running tests and experiments to develop and optimize the campaign setup
Managing campaigns for both web and app products
Collaborating and coordinating with content and design team to create marketing materials
Conducting A/B tests to optimize landing pages and advertising material
Optimization of the tracking setup
Translating data insights into actions and recommendations
Full accounting of the Company, including development and updating of accounting policies, pro- cedures in the area of the General Ledger, preparation of financial statements in accordance with Polish Accounting Act
Coordination of the month end closing process
Conducting the Company’s tax matters in the field VAT,income tax,WHTtax
Involvement in fulfilling requirements relating to the entity with status of large enterprise
Reporting To External Authorities(NBP,GUS)
MDR tax scheme reporting
Involvement in intercompany transactions reconciliation and reporting(ORD-U,TransferPricing)
Supervision over accounting processes and the correct circulation and archiving of financial and accounting documents
Implementation and improvement of procedures in the accounting department, including the area of internal control
Decision support of the company’s management in the field of accounting solutions
Representing the Company in front of the auditors, state authorities and financial institutions (e.g. GUS, NBP, Tax Office, Ministry of Finance)
Full accounting of the Company, including development and updating of accounting policies, pro- cedures in the area of the General Ledger, preparation of financial statements in accordance with Polish Accounting Act
Coordination of the month end closing process
Conducting the Company’s tax matters in the field VAT,income tax,WHTtax
Involvement in fulfilling requirements relating to the entity with status of large enterprise
Reporting To External Authorities(NBP,GUS)
MDR tax scheme reporting
Involvement in intercompany transactions reconciliation and reporting(ORD-U,TransferPricing)
Supervision over accounting processes and the correct circulation and archiving of financial and accounting documents
Implementation and improvement of procedures in the accounting department, including the area of internal control
Decision support of the company’s management in the field of accounting solutions
Representing the Company in front of the auditors, state authorities and financial institutions (e.g. GUS, NBP, Tax Office, Ministry of Finance)
Support the Executive Committee to design and implement real business change
Assist with formulating the firm’s, clients’ and products’ vision, mission and strategies
Help design the firm’s offering package/value proposition and KPIs framework to measure its performance
Help the management team understand key market trends, competitive environment and innovation and how it shapes their business
Lead execution of selected initiatives
Conduct management workshops, business/commercial reviews and offsites
Assist in developing innovative business cases, propose and evaluate new business initiatives, JVs for local and international management discussions
Lead the development of initiatives portfolio and its governance
Utilize business intelligence work to provide management with peer tracking activity and insights, resourcing, revenues, profitability as well as strengths and gaps across products and clients
Review and leverage consultant and market research information to help with shaping strategic direction focus and performance assessments
Strengthen internal and external communication through assisting with internal townhalls and leadership presentations, speeches and interviews
Assist with shaping the firm’s culture by supporting or leading internal change initiatives
Grow all markets in Territory by finding new customers, expanding product offerings with existing customers, and seeking new markets for the company’s products
Working with all stakeholders to oversee sales activities for maximum sales growth and profitability, reporting the same to the Head of Sales Europe
Actively solicit new customers and markets for the company’s products
Oversee all Marketing and advertising within yearly budgets and guidelines
Provide Budgets, business plans, and reports as required by the management
Arbitrate and resolve all disputes within and between the companies and customers
Travel extensively in the territory – 50 to 70%
Any and all activities and requests as mandated by the Head of Sales Europe
Home office/ residence should be in Poland. For once a month is asked his presence in the plant
Współpraca z innymi działami firmy oraz zakładami na terenie Europy w celu zapewnienia wysokiego standardu obsługi klienta,
Definiowanie działań w celu optymalizacji procesów logistycznych, opracowanie procedur i schematów działania działu, celem skutecznej minimalizacji kosztów,
Bliska współpraca z działami: sprzedaż, zakupy, marketing, produkcja, planowanie
Optymalizacja procesów planowania i dystrybucji, logistyki wewnętrznej i procesów zakupowych
Zarządzanie oraz kontrola działem logistycznym zakładu,
Monitorowanie terminowego przebiegu produkcji, zapasów surowca i niezbędnych materiałów dla grupy klientów,
Współpraca z innymi działami firmy w celu zapewnienia wysokiego standardu obsługi klientów,
Przygotowanie procesu i udział w inwentaryzacjach oraz odpowiedzialność za przestrzeganie poprawności stanów magazynowych,
Definiowanie działań w celu optymalizacji procesów logistycznych, opracowanie procedur i schematów działania działu logistyki, celem skutecznej minimalizacji kosztów,
Bliska współpraca z działami: sprzedaż, zakupy, marketing, produkcja, planowanie
Przygotowanie raportów i analiz,
Prowadzenie projektów logistycznych: koordynacja prac projektowych, współpraca z interesariuszami, zarządzanie zmianą,
Przygotowanie procesu i udział w inwentaryzacjach oraz odpowiedzialność za przestrzeganie poprawności stanów magazynowych
Definiowanie działań w celu optymalizacji procesów logistycznych, opracowanie procedur i schematów działania działu logistyki, celem skutecznej minimalizacji kosztów
Bliska współpraca z działami: sprzedaż, zakupy, produkcja, planowanie
Przygotowanie raportów i analiz
Prowadzenie projektów logistycznych: koordynacja prac projektowych, współpraca z interesariuszami, zarządzanie zmianą
Business Development - you will have the responsibility of building and sustaining profitability of product lines within the region (Baltics, Czech Republic, Slovakia, Hungary and Kazakhstan)
Client Management - you will create credibility through value selling, and build strong client relationships
Building strategy - you will analyze and adapt new strategies to react to changing business trends
Sales - you will plan and prioritise personal sales activities and customer/prospect contact towards achieving agreed business aims, including costs and sales
Product knowledge - you will earn and maintain in-depth knowledge of high tech solutions and associated technologies (dedicated to retail chains)
Aggregating digital insights to describe changing consumer journeys to describe how media can help brands outperform in their objectives
Analyse, monitor market dynamics, consumer and customer insights, competitor development. Drives market share growth (value/volume) in all categories
Cultivating and strengthening relationships by empowering brands to understand and harness the competitive advantages from digital and media
Making Digital & Media exciting, relevant and understandable across the business creative consistent narratives that connect to brand objectives
Working effectively with the marketing department and other relevant internal teams
Using deep experience across digital, TV, print, out of home, cinema and all other channels to inform brand decision making
Analysis & reporting of plans, results into divisional leadership and HQ
Manages local media agency relationships with brands - maintaining accurate control of budget spend on brands, challenging and looking for best ROI cooperation
Management, creation and sharing of best practice across the the company business - both internal and external best practice
Accountable for efficiency and effectiveness of local media plans and creating a ROI feedback loop to ensure lessons learned are driving brand education and performance
Drives analysis of media plans, results and data to help inform brands strategies
Ongoing management of media execution to ensure regular and relevant optimization by relevant agency or partner
Sets internal client expectations and ensures delivery
• Searching and attracting candidates for jobs and matching them to permanent positions with client companies. You'll build positive relationships in order to gain a better understanding of your clients' recruitment needs and requirements. You'll screen candidates, interview them, run background checks and finally match them to clients
Responsibilities
• Headhunting - identifying and approaching suitable candidates;
• Using candidate databases to match the right person to the client's vacancy;
• Using social media to advertise positions, attract candidates and build relationships;
• Receiving and reviewing applications, managing interviews and tests and creating a shortlist of candidates for the client;
• Requesting references and checking the suitability of applicants before submitting their details to the client;
• Briefing the candidate about the responsibilities, salary and benefits of the job;
• Informing candidates about the results of interviews
Regional Sales Representative - PL & International
Warszawa
Wygasła: 17.06.2022
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Grow all markets in Territory by finding new customers, expanding product offerings with existing customers, and seeking new markets for the company’s products
Working with all stakeholders to oversee sales activities for maximum sales growth and profitability, reporting the same to the Head of Sales Europe
Actively solicit new customers and markets for the company’s products
Oversee all Marketing and advertising within yearly budgets and guidelines
Provide Budgets, business plans, and reports as required by the management
Arbitrate and resolve all disputes within and between the companies and customers
Travel extensively in the territory – 50 to 70%
Any and all activities and requests as mandated by the Head of Sales Europe
Home office/ residence should be in Poland. For once a month is asked his presence in the plant
Przygotowanie procesu i udział w inwentaryzacjach oraz odpowiedzialność za przestrzeganie poprawności stanów magazynowych
Definiowanie działań w celu optymalizacji procesów logistycznych, opracowanie procedur i schematów działania działu logistyki, celem skutecznej minimalizacji kosztów
Bliska współpraca z działami: sprzedaż, zakupy, marketing, produkcja, planowanie
Przygotowanie raportów i analiz
Prowadzenie projektów logistycznych: koordynacja prac projektowych, współpraca z interesariuszami, zarządzanie zmianą
Operational responsibility for the Marketing Strategy, Communication, Sales, E-commerce;
Implementing marketing strategy, planning, and controlling investments allocated in marketing budget dedicated to each product
Defining and implementing digital marketing strategy and goals that meet the needs of business requirements
Products website management and development
Cross-functional work with all internal departments
Cooperation with advertising agencies and preparation of promotional materials
Development and execution of digital strategies for CHC Brands, including social media, media campaigns, influencer marketing, brand website, and b2c
Digital media campaigns(media plan. Corporation with media agencies) with managing ROI /effectiveness
Data management monitoring the effectiveness and return of investment
Incorporation of influencers activation in all media, advocacy and influencers strategy and execution
Coordination of key account manager's sales and marketing activities in online channels. * Cross corporation with marketing, medical, and development teams inside the company, drive digital upgrade
Monitor digital performance and consumer engagement
Business Development - you will have the responsibility of building and sustaining profitability of product lines within the region (Baltics, Czech Republic, Slovakia, Hungary and Kazakhstan)
Client Management - you will create credibility through value selling, and build strong client relationships
Building strategy - you will analyze and adapt new strategies to react to changing business trends
Sales - you will plan and prioritise personal sales activities and customer/prospect contact towards achieving agreed business aims, including costs and sales
Product knowledge - you will earn and maintain in-depth knowledge of high tech solutions and associated technologies (dedicated to retail chains)
Executing the Search Process: as the “Owner” of the Search process the Researcher proposes a search strategy to the Partner responsible for the assignment based upon the brief received from the Client
Identifies sources and targets, approaches and selects Candidates for the long list, which is presented to the Partner
Participate in meetings/briefings with the Client and/or Consultant / Partner,
Build up a search strategy together with the Consultant / Partner
Build a list of companies by cold and database research, identify relevant key individuals within those companies, talk to sources and assess key players within the targeted industry; compile a long list and / or active list
Make an initial direct approach to Candidates, pre-screen by phone, by reference or by interview
Introduce the most suitable Candidates to the Consultant / Partner (long list)
Research available background information about the selected Candidates (short list)
Ensure professional communication to non-selected Candidates
Business Development - you will have the responsibility of building and sustaining profitability of product lines within the region and named accounts
Client Management - you will create credibility through value selling, build strong client relationships
Building strategy - you will analyze and adapt new strategies to react to changing business trends
Sales - you will plan and prioritise personal sales activities and customer/prospect contact towards achieving agreed business aims, including costs and sales
Product knowledge - you will earn and maintain in-depth knowledge of high tech solutions and associated technologies (dedicated to retail chains)
Inicjowanie i koordynowanie działań mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa w zakładzie oraz zmniejszenie wpływu produkcji na środowisko naturalne (zero składowisk odpadów, itd.)
Monitorowanie KPI firmy, przepisy i wytyczne w zakresie bezpieczeństwa
Kontrola danych środowiskowych, chemicznych w bazie danych
Regularna kontrola warunków pracy z uwzględnieniem zagadnień BHP - odbiór wewnętrzny, odbiór maszyn i urządzeń
Zapewnienie odpowiedniego poziomu szkoleń w zakresie bezpieczeństwa
Prowadzenie czynności powypadkowych i dochodzenia związane z incydentami
Tworzenie i wdrażanie niezbędnych procedur związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwem pracy
Analyzes financial statements and prepares recommendations to Top Management And the Board of Directors concerning financial performance
Annually reviews and updates related party transaction policies and procedures with Top Man- agement and the Board of Directors
Arranges and chairs financial management meetings and prepares financial reports and presen- tations for scheduled financial management meetings
Assesses risks and exposure due to business conducted in foreign currency, prepares a report and recommendations for dealing with foreign currencies, and follows and executes the established foreign exchange management policy
Creates and reviews all period-end activities to ensure the period-end financial statements ac- curately reflect the results of the Company’s activities and is familiar with the specific software procedures for keeping the prior year open until all final closing adjustments have been made and approved
Directs the Finance Department in developing borrowing and financial plans to meet the needs of the Company’s operations
Ensures development and implementation of a continuity plan for Finance and ensures that the continuity plan is in force; this includes ensuring that the plan is tested and verified periodically
Ensures that corrective actions are taken in a timely manner and that the company is in compli- ance
Ensures that processes needed for the financial management system are established,implemented, and maintained
Executes the valuation process, recording valuation plans, results, improvement plans, and provides all needed information for the valuation process
Company audit activities and responses
Manages banking relationships,they check the signing authority process, and alerts all individuals and banks of any changes to authority
Oversees investigations into reporting errors, prepares and submits all financial restatements as required by law and by company policy, and prepares press releases about restatements
Oversees that regular shareholder meetings are conducted according to the articles of incorporation, surplus funds investing and debt pay down, and the training and development plan to ensure that it supports the Company’s objectives
Oversees the asset acquisition process and reviews the ROI Worksheet with the Capital Budget Committee
Oversees the Company’s financial investments
Prepares and submits all financial statements as required by law and by company policy
Prepares forecasted financial statements, and prepares reports and recommendations toTopManagement and the Board of Directors concerning forecasted financial statements
Reviews Accounts Payable material and adds his/her signature
Reviews and approves requests for financial statements and any other proprietary, confidential, and/or sensitive financial information, the Risk Management Plan, and all reconciliations
Reviews lease/buy considerations for capital equipment
Sets and oversees the process of providing and/or receiving a Letter of Credit, and is responsible for all related bank communication and transactions
Signs all reported financial statements
Reports directly to the Chief Executive Officer and the organization’s Board of Directors
Delivering people strategy for all functions which will support driving business results;
Partnering with key internal stakeholders
Ongoing coaching, counselling, partnering with key managers aimed at both development and managing current business challenges;
Ensuring succession pipeline as well as efficient development of key people within respective areas of responsibility;
Headcount planning and managing personal budget;
Provide professional expertise and support in the design, development implementation of the talent review process that is required to achieve business goals in the creation of an internal pool of talents divided by talent groups;
Supervising HR processes including performance management, development, recruitment, talent management; Close cooperation with the HR team within the talent management area
Cost Controller will be responsible for supporting the operational management and engineers team in Augustów and will cooperate closely with external business partners in shipyards. In particular, the Controller will ensure completeness and accuracy of product cost calculation, guide and con- trol operational expenditures and provide weekly/monthly reporting in the area of boats costing and margin
You will have an opportunity to hold a position in an international organisational structure with great level of influence. This is an interesting job for highly skilled and ambitious individual in a fast grow- ing company, employment contract and benefits (private medical care, life insurance, reimburse- ment to lunches, co-financing of commuting expenses, training budget, company boat)
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Key Account Manager - B2B Sales
Silesian
Wygasła: 10.02.2022
full-time
umowa o pracę
kontrakt B2B
full office work, hybrid work
senior specialist (Senior), expert
Obowiązki:
Develop and implement appropriate customer plans
Delivering growth and profitability targets
Close cooperation with R&D, QA and Production
Prepare, coordinate, and implement sales offers and business contracts
Analyze sell in & sell out data and take appropriate actions
Sell in estimation and responsibility to deliver it
Uncovering the market and identifying business opportunities
Monitor sales performance by brand through daily and monthly reports
Przyjęcie dostaw materiałów zgodnie z zasadami gospodarki magazynowej
Wydania materiałów na produkcję zgodnie z dyspozycjami wydania i zamówieniami produkcyjnymi
Przyjęcie wyrobu gotowego z produkcji wewnętrznej i zewnętrznej
Przygotowanie wyrobu gotowego do wysyłki i sprzedaży, tj. kompletacja, paletyzacja, foliowanie, spinanie, wydanie kierowcy wraz z załadunkiem
Wydania materiałów i wyrobów kontrahentom wewnętrznym i zewnętrznym wg dokumentacji dostarczonej na Magazyn oraz zgodnie z gospodarką magazynową
Przestrzeganie zasady FIFO w wydawaniu materiałów
Udział w inwentaryzacjach, działaniach porządkowych i usprawniających pracę magazynu
Efektywna współpraca z pozostałymi działami firmy
Nadzór nad powierzonym mieniem i wyposażeniem Magazynu
Dbanie o czystość i porządek na stanowisku pracy zgodnie z 5S
Zgłaszanie potrzeb w zakresie działań korygujących oraz realizację tych działań w ramach stanowiska pracy
Niezwłoczne informowanie przełożonego o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach otrzymywanych i wydawanych części, materiałów i elementów oraz stanu technicznego wyposażenia magazynu, urządzeń i narzędzi
Ciągłe podnoszenie kwalifikacji, udział w szkoleniach
Inicjowanie i koordynowanie działań mających na celu poprawę stanu środowiska i bezpieczeństwa w zakładzie oraz zmniejszenie wpływu produkcji na środowisko naturalne (zero składowisk odpadów, itd.)
Monitorowanie KPI firmy, przepisy i wytyczne w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa
Kontrola danych środowiskowych, chemicznych w bazie danych
Regularna kontrola warunków pracy z uwzględnieniem zagadnień BHP - odbiór wewnętrzny, odbiór maszyn i urządzeń
Utrzymywanie systemu zarządzania środowiskiem w oparciu o wymagania normy ISO 14001 – Pełnomocnik ISO
Zapewnienie odpowiedniego poziomu szkoleń w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa
Prowadzenie czynności powypadkowych i dochodzenia związane z incydentami
Tworzenie i wdrażanie niezbędnych procedur związanych z ochroną zdrowia i środowiska, ochroną przeciwpożarową i bezpieczeństwem pracy