Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
planowanie wieloletnie w zakresie transformacji energetycznej na poziomie Grupy Kapitałowej ARP (GK ARP) oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją planu
kształtowanie polityki w zakresie udzielania finansowania na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną oraz sprawowanie nadzoru nad jej wdrażaniem
współpraca przy przygotowywaniu opracowań analitycznych dotyczących sektora energetyki lub przedsięwzięć inwestycyjnych w tym sektorze w zakresie aspektów techniczno-technologicznych
opracowywanie planu wieloletniego w zakresie transformacji energetycznej GK ARP, obejmującego w szczególności inwestycje w zakresie poprawy EE oraz działania mające na celu dostosowanie do wymogów wynikających z polityki energetyczno-klimatycznej UE i Polski, wraz z miernikami, harmonogramem i perspektywą finansową (Wieloletni Plan Transformacji Energetycznej)
współpraca ze spółkami z GK ARP przy wdrażaniu Wieloletniego Planu Transformacji Energetycznej, w tym inicjowanie i koordynacja działań
okresowe monitorowanie realizacji Wieloletniego Planu Transformacji Energetycznej
opracowywanie polityki ARP S.A. w zakresie udzielania finansowania kapitałowego
i dłużnego na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną (Polityka Energetyczna)
opiniowanie wniosków o udzielenie finansowania na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną pod kątem zgodności z Polityką Energetyczną
współpraca przy przygotowywaniu postępowań o udzielenie zamówienia na sporządzenie studium wykonalności inwestycji w sektorze energetyki oraz innych opracowań dotyczących sektora energetyki w zakresie wymagań techniczno-technologicznych i wymogów wobec wykonawców
współpraca przy dokonywaniu odbiorów studiów i opracowań
współpraca przy realizacji działań związanych z tworzeniem tzw. dolin wodorowych w zakresie rozwiązań techniczno-technologicznych
Projektowanie i budowa narzędzi służących do identyfikacji, pomiaru i zarządzania pozycją narażonej na ryzyka rynkowe: walutowe, towarowe oraz kredytowe kontrahenta (udział w projekcie: Testy Warunków Skrajnych)
Bieżąca identyfikacja, pomiar, monitorowanie i raportowanie ryzyk rynkowych
Udział w procesie opracowywania regulacji, polityk i procedur zgodnie z obowiązującymi przepisami i najlepszymi praktykami rynkowymi
Opiniowanie umów z zakresu ryzyka rynkowego
Przygotowywanie raportów na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne w zakresie ryzyka rynkowego i transakcji finansowych
Wsparcie spółek z nadzoru właścicielskiego ARP S.A. w zakresie doradztwa i zawierania transakcji skarbowych z bankami, w szczególności: wymian walutowych i towarowych, pochodnych FX i towarowych,
Wsparcie spółek z nadzoru właścicielskiego ARP S.A. w negocjacjach warunków zawierania transakcji zabezpieczających ryzyko,
Szkolenie pracowników spółek z nadzoru właścicielskiego ARP S.A. w temacie produktów skarbowych
planowanie wieloletnie w zakresie transformacji energetycznej na poziomie Grupy Kapitałowej ARP (GK ARP) oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją planu
kształtowanie polityki w zakresie udzielania finansowania na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną oraz sprawowanie nadzoru nad jej wdrażaniem
współpraca przy przygotowywaniu opracowań analitycznych dotyczących sektora energetyki lub przedsięwzięć inwestycyjnych w tym sektorze w zakresie aspektów techniczno-technologicznych
wdrażanie polityki ARP S.A. w zakresie udzielania finansowania kapitałowego i dłużnego na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną (Polityka Poprawy Efektywności Energetycznej)
opiniowanie wniosków o udzielenie finansowania na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną pod kątem zgodności z Polityką Energetyczną
współpraca przy przygotowywaniu postępowań o udzielenie zamówienia na sporządzenie studium wykonalności inwestycji w sektorze energetyki oraz innych opracowań dotyczących sektora energetyki w zakresie wymagań techniczno-technologicznych i wymogów wobec wykonawców
współpraca przy dokonywaniu odbiorów studiów i opracowań
współpraca przy realizacji działań związanych z tworzeniem tzw. dolin wodorowych w zakresie rozwiązań techniczno-technologicznych
planowanie wieloletnie w zakresie transformacji energetycznej na poziomie Grupy Kapitałowej ARP (GK ARP) oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją planu
kształtowanie polityki w zakresie udzielania finansowania na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną oraz sprawowanie nadzoru nad jej wdrażaniem
współpraca przy przygotowywaniu opracowań analitycznych dotyczących sektora energetyki lub przedsięwzięć inwestycyjnych w tym sektorze w zakresie aspektów techniczno-technologicznych
wdrażanie polityki ARP S.A. w zakresie udzielania finansowania kapitałowego i dłużnego na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną (Polityka Poprawy Efektywności Energetycznej)
opiniowanie wniosków o udzielenie finansowania na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną pod kątem zgodności z Polityką Energetyczną
współpraca przy przygotowywaniu postępowań o udzielenie zamówienia na sporządzenie studium wykonalności inwestycji w sektorze energetyki oraz innych opracowań dotyczących sektora energetyki w zakresie wymagań techniczno-technologicznych i wymogów wobec wykonawców
współpraca przy dokonywaniu odbiorów studiów i opracowań
współpraca przy realizacji działań związanych z tworzeniem tzw. dolin wodorowych w zakresie rozwiązań techniczno-technologicznych
realizowanie zadań związanych z udzielaniem finansowania podmiotom w restrukturyzacji,
ocena finansowa podmiotów wnioskujących o udzielenie finansowania, w tym w szczególności MŚP,
przeprowadzanie oceny zdolności kredytowej przedsiębiorstw,
aktywny udział w procesie strukturyzacji transakcji i podejmowania decyzji o przyznaniu finansowania,
analiza dokumentacji przedkładanej w procesie aplikacyjnym,
wydawanie własnej rekomendacji (opinii ryzyka) na podstawie przeprowadzonej weryfikacji zdolności finansowej wnioskodawcy, w tym ocena wiarygodności proponowanych zabezpieczeń,
monitoring oraz kontrola wykorzystania środków z udzielnej pomocy
planowanie wieloletnie w zakresie transformacji energetycznej na poziomie Grupy Kapitałowej ARP (GK ARP) oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją planu
kształtowanie polityki w zakresie udzielania finansowania na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną oraz sprawowanie nadzoru nad jej wdrażaniem
współpraca przy przygotowywaniu opracowań analitycznych dotyczących sektora energetyki lub przedsięwzięć inwestycyjnych w tym sektorze w zakresie aspektów techniczno-technologicznych
wdrażanie polityki ARP S.A. w zakresie udzielania finansowania kapitałowego i dłużnego na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną (Polityka Poprawy Efektywności Energetycznej)
opiniowanie wniosków o udzielenie finansowania na realizację przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną pod kątem zgodności z Polityką Energetyczną
współpraca przy przygotowywaniu postępowań o udzielenie zamówienia na sporządzenie studium wykonalności inwestycji w sektorze energetyki oraz innych opracowań dotyczących sektora energetyki w zakresie wymagań techniczno-technologicznych i wymogów wobec wykonawców
współpraca przy dokonywaniu odbiorów studiów i opracowań
współpraca przy realizacji działań związanych z tworzeniem tzw. dolin wodorowych w zakresie rozwiązań techniczno-technologicznych
realizowanie zadań, związanych z prowadzeniem postępowań w sprawie udzielenia pomocy publicznej przedsiębiorcom w trudnej sytuacji finansowej (w tym podmiotom w restrukturyzacji),
weryfikacja wniosków przedsiębiorców o udzielnie pomocy publicznej, pod kątem ich poprawności i kompletności, wskazywanie braków i dokumentów niezbędnych do oceny wniosku,
ocena finansowa podmiotów wnioskujących o udzielnie pomocy publicznej na podstawie złożonych aplikacji,
aktywny udział w procesie strukturyzacji transakcji, w szczególności poprzez wydawanie rekomendacji w toku postępowań,ocenę wiarygodności proponowanych zabezpieczeń,
monitoring wykorzystania środków z udzielnej pomocy
analiza i ocena projektów inwestycyjnych w zakresie potencjalnych transakcji
przygotowywanie transakcji obejmowania/nabywania/zbywania akcji i udziałów spółek prawa handlowego w drodze fuzji, przejęć, przekształceń własnościowych i podziałów spółek
koordynacja współpracy z interesariuszami transakcji lub projektu inwestycyjnego
Specjalista ds. analizy danych ekonomiczno-finansowych
Katowice
Wygasła: 22.06.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
współudział w przygotowywaniu metodycznych rozwiązań dotyczących planowania i oceny techniczno-ekonomicznej górnictwa węgla kamiennego oraz w opracowywaniu zbiorczych dokumentów nt. funkcjonowania górnictwa węgla kamiennego,
analiza i opracowywanie danych techniczno –ekonomicznych,
monitoring sytuacji na międzynarodowym rynku węgla kamiennego,
współudział w opracowywaniu opinii i uwag do projektów ustaw i rozporządzeń w obszarze rozwiązań prawnych
Zastępca kierownika Projektu „Dig.IT. Transformacja cyfrowa polskich MŚP”. Projekt ma być realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) 2021-2027
W projekcie „Dig.IT. Transformacja cyfrowa polskich MŚP”:
koordynacja prac związanych z przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do podpisania umowy o dofinansowanie dla Projektu;
praca przy opracowywaniu regulaminów, procedur, wzorów umów, itp., na potrzeby Projektu;
organizacja pracy Zespołu Projektowego;
nadzór nad terminowym przebiegiem procesów związanych z oceną wniosków składanych w ramach Projektu;
koordynowanie oceny formalnej i merytorycznej wniosków o powierzenie grantów na transformację cyfrową przez ekspertów, analityków zewnętrznych i pracowników Biura w Projekcie;
podejmowanie decyzji w świetle pojawiających się problemów, wątpliwości, pytań, interpretacji zapisów regulaminów i umów pojawiających się na etapie oceny wniosków oraz rozliczania projektów;
bezpośredni kontakt z Instytucją Zarządzającą (MFiPR) w bieżącym wyjaśnianiu pojawiających się pytań, wątpliwości, prowadzeniu korespondencji, etc
analiza i ocena projektów inwestycyjnych w zakresie potencjalnych transakcji
przygotowywanie transakcji obejmowania/nabywania/zbywania akcji i udziałów spółek prawa handlowego w drodze fuzji, przejęć, przekształceń własnościowych i podziałów spółek
koordynacja współpracy z interesariuszami transakcji lub projektu inwestycyjnego
tworzenie i koordynowanie inicjatyw związanych z rozwojem talentów (program mentorski, ścieżki edukacyjne, różne programy rozwojowe, ocena wyników i talentów),
dopasowywanie kursów i szkoleń do zapotrzebowania,
poszukiwanie szkoleń i nawiązywanie współpracy z firmami szkoleniowymi,
uczestniczenie w doborze i procesowaniu ofert szkoleniowych,
monitoring i analiza efektywności działań szkoleniowych oraz rozwojowych,
tworzenie raportów, przedstawiających podstawowe dane wymagane przez interesariuszy
koordynowanie procesu ustandaryzowania nazewnictwa stanowisk oraz siatki płac w organizacjach,
dokonywanie analiz na podstawie zebranych informacji rynkowych dotyczących wynagrodzeń, dbanie o spójność oraz zgodność z sytuacją rynkową w tym obszarze,
definiowanie i monitoring wskaźników personalnych w nadzorowanych spółkach,
prowadzenie procesu rewizji wynagrodzeń,
prowadzenie projektów z zakresu wdrażania rozwiązań IT dla obszarów wynagrodzeń,
tworzenie i opiekę nad politykami wynagradzania i premiowania, proponowanie usprawnień, odpowiadanie na zapotrzebowanie z organizacji,
doradztwo dla Szefów HR oraz Zarządów Spółek w zakresie polityki wynagradzania; przygotowywanie zestawień oraz prezentacji dla Zarządu, wypracowywanie eksperckiej opinii w kluczowych tematach dotyczących wynagrodzeń i benefitów
udział w procesie analizy technicznej i technologicznej podmiotów lub projektów, w szczególności: ocena innowacyjności oraz potencjału rynkowego, ocena poziomu gotowości technologicznej (TRL) rozwiązania,
przygotowanie analiz branżowych dla sektora energetycznego ( w tym odnawialnych źródeł energii),
poszukiwanie innowacyjnych technologii o wysokim stopniu zaawansowania i dużym potencjale komercyjnym,
wsparcie w przygotowywaniu rekomendacji dotyczących spółek/projektów z analizowanego sektora,
analiza rynku w obszarze nowych trendów rozwiązań technicznych dotyczących efektywności energetycznej,
prowadzenie dokumentacji projektów,
uczestnictwo w projektach i grupach roboczych zajmujących się tematyką energetyki,
udział w krajowych konferencjach i targach z zakresu innowacyjnych technologii i wynalazczości,
zapewnienie informacji źródłowych oraz terminowe i właściwe jakościowo sporządzanie raportów, zestawień, analiz
udział w przygotowaniu kompleksowych ofert inwestycyjnych dla inwestorów zainteresowanych zakupem gruntu w Polsce,
prowadzenie/koordynacja procesu oceny atrakcyjności inwestycyjnej wybranych nieruchomości, w zakresie: ukształtowanie terenu, uwarunkowań środowiskowych, planów miejscowych, kolizji z istniejącą infrastrukturą i innych,
analiza i ocena gruntów inwestycyjnych pod kątem uwarunkowań administracyjnych i prawnych,
udział w przygotowaniu biznesplanów, analiz oraz wniosków niezbędnych w procesie uzyskiwania zgód korporacyjnych związanych z realizowanymi projektami,
udział w tworzeniu i wdrażaniu mechanizmów prawnych i korporacyjnych związanych z wdrażaniem realizowanych projektów,
prowadzenie/koordynacja procesów związanych z zabezpieczeniem praw do wybranych nieruchomości,
współpraca z wewnętrznymi i zewnętrznymi jednostkami w ramach przygotowania i prezentacji ofert inwestycyjnych,
udział w procesie analizy technicznej i technologicznej podmiotów lub projektów (udział w realizacji audytów innowacyjności lub analiz typu due dilligence), w tym w szczególności:
ocena innowacyjności oraz potencjału rynkowego;
ocena poziomu gotowości technologicznej (TRL) rozwiązania;
analiza ryzyk technicznych oraz technologicznych;
ocena stanu technicznego zakładu produkcyjnego;
weryfikacja założeń strategicznych;
weryfikacja stanu faktycznego z dokumentacją;
analiza zagadnień techniczno-prawnych;
weryfikacja wstępna uwarunkowań środowiskowych
poszukiwanie innowacyjnych technologii o wysokim stopniu zaawansowania i dużym potencjale komercyjnym;
wsparcie w przygotowywaniu rekomendacji dotyczących spółek/projektów z analizowanego sektora;
prowadzenie dokumentacji projektów;
udział w krajowych konferencjach i targach z zakresu innowacyjnych technologii i wynalazczości,
zapewnienie informacji źródłowych oraz terminowe i właściwe jakościowo sporządzanie raportów, zestawień, analiz
udział w procesie analizy technicznej i technologicznej podmiotów lub projektów (udział w realizacji analiz typu due dilligence), w tym w szczególności:
ocena innowacyjności oraz potencjału rynkowego;
ocena poziomu gotowości technologicznej (TRL) rozwiązania;
analiza ryzyk technicznych oraz technologicznych, krytycznych komponentów;
weryfikacja założeń strategicznych;
analiza zagadnień techniczno-prawnych;
weryfikacja wstępna uwarunkowań środowiskowych
poszukiwanie innowacyjnych technologii o wysokim stopniu zaawansowania i dużym potencjale komercyjnym;
udział w postępowaniach pzp na wykonanie raportów, analiz;
wsparcie w przygotowywaniu rekomendacji dotyczących spółek/projektów z analizowanego sektora;
współpraca z partnerami przemysłowymi i naukowymi przy tworzeniu analiz w ramach inicjowania, przygotowania i realizacji projektów;
prowadzenie dokumentacji projektów;
udział w krajowych konferencjach i targach z zakresu innowacyjnych technologii i wynalazczości
prowadzenie obsługi posprzedażowej udzielonych pożyczek (w tym m.in.: realizacja uruchomień pożyczek, monitorowanie finansowanych inwestycji, przygotowywanie zgód i opinii o współpracy)
prowadzenie monitoringu i kontroli zabezpieczeń pożyczek
procesowanie zwalniania zabezpieczeń pożyczek po ich spłacie
przygotowywanie raportów dotyczących portfela pożyczkowego i pożyczkobiorców
monitorowanie cyklicznych informacji przesyłanych przez pożyczkobiorców
Specjalista ds. analizy danych ekonomiczno-finansowych
Katowice
Wygasła: 11.02.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
współudział w przygotowywaniu metodycznych rozwiązań dotyczących planowania i oceny techniczno-ekonomicznej górnictwa węgla kamiennego oraz w opracowywaniu zbiorczych dokumentów nt. funkcjonowania górnictwa węgla kamiennego,
analiza i opracowywanie danych techniczno –ekonomicznych,
analiza i weryfikacja Programów operacyjnych kopalń objętych systemem wsparcia ze środków publicznych w zakresie dopłat do redukcji zdolności produkcyjnych oraz ich monitorowanie,
kontrola u beneficjariuszy pomocy, w zakresie prawidłowości wykorzystania środków na dopłaty do redukcji produkcyjnych,
współudział w opracowywaniu opinii i uwag do projektów ustaw i rozporządzeń w obszarze rozwiązań prawnych
realizowanie zadań, związanych z prowadzeniem postępowań w sprawie udzielenia pomocy publicznej przedsiębiorcom w trudnej sytuacji finansowej (w tym podmiotom w restrukturyzacji),
weryfikację wniosków przedsiębiorców o udzielnie pomocy publicznej, pod kątem ich poprawności i kompletności, wskazywanie braków i dokumentów niezbędnych do oceny wniosku,
ocenę finansową podmiotów wnioskujących o udzielnie pomocy publicznej na podstawie złożonych aplikacji,
aktywny udział w procesie strukturyzacji transakcji, w szczególności poprzez wydawanie rekomendacji w toku postępowań,
ocenę wiarygodności proponowanych zabezpieczeń,
monitoring wykorzystania środków z udzielnej pomocy
bieżący monitoring dostępnych i możliwych do pozyskania środków (zarówno z funduszy europejskich krajowych jak i na poziomie KE),
bieżący monitoring potrzeb w ramach Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. oraz w ramach spółek z Grupy Kapitałowej ARP S.A., na które finansowanie można pozyskać z zewnętrznych źródeł,
koordynacja prac związanych z ubieganiem się o dofinansowanie przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. oraz przez spółki z Grupy Kapitałowej ARP S.A.,
przygotowywanie wniosków o dofinansowanie oraz załączników do wniosków,
koordynacja prac zleconych na zewnątrz, związanych z przygotowywaniem wniosków o dofinansowanie,
udział w przygotowaniu kompleksowych ofert inwestycyjnych dla inwestorów zainteresowanych zakupem gruntu w Polsce,
prowadzenie/koordynacja procesu oceny atrakcyjności inwestycyjnej wybranych nieruchomości, w zakresie: ukształtowanie terenu, uwarunkowań środowiskowych, planów miejscowych, kolizji z istniejącą infrastrukturą i innych,
analiza i ocena gruntów inwestycyjnych pod kątem uwarunkowań administracyjnych i prawnych,
udział w przygotowaniu biznesplanów, analiz oraz wniosków niezbędnych w procesie uzyskiwania zgód korporacyjnych związanych z realizowanymi projektami,
udział w tworzeniu i wdrażaniu mechanizmów prawnych i korporacyjnych związanych z wdrażaniem realizowanych projektów,
prowadzenie/koordynacja procesów związanych z zabezpieczeniem praw do wybranych nieruchomości,
współpraca z wewnętrznymi i zewnętrznymi jednostkami w ramach przygotowania i prezentacji ofert inwestycyjnych,
Udział w procesie wyboru zewnętrznych doradców oraz koordynacja ich współpracy,
Udział w pracach grup roboczych powołanych wewnątrz ARP S.A. w szczególności związanych z inwestycjami kapitałowymi lub przekształceniami własnościowymi,
Nadzór formalny nad toczącymi się postępowaniami sądowymi (w tym w szczególności sprawy z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego oraz prawa karnego),
Raportowanie i udzielanie odpowiedzi organom administracji publicznej,
Tworzenie wewnętrznych i zewnętrznych pism i innych dokumentów formalnych wskazanych przez Dyrektora,
Realizowanie zadań wynikających z zasad nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w których prawa z akcji/udziałów wykonuje ARP S.A
Współpraca z komórkami merytorycznymi, w szczególności z biurem odpowiedzialnym za SOI,
Wsparcie Biura Prawnego oraz Biura Projektów Innowacyjnych oraz Biura Rozwoju Technologii w realizacji zadań związanych z projektami innowacyjnymi i transferem technologii, a w szczególności kompleksowa obsługa programu Sieć Otwartych Innowacji
analiza i ocena projektów inwestycyjnych w zakresie potencjalnych transakcji
przygotowywanie transakcji obejmowania/nabywania/zbywania akcji i udziałów spółek prawa handlowego w drodze fuzji, przejęć, przekształceń własnościowych i podziałów spółek
koordynacja współpracy z interesariuszami transakcji lub projektu inwestycyjnego
przygotowywanie porównań / analiz, dokumentów m.in.: prezentacji, ofert, raportów,
zbieranie i weryfikacja danych do raportów zrównoważonego rozwoju zgodnie ze standardem Ustawy o Rachunkowości/ dyrektywy CSRD / Taksonomii oraz GRI lub innym międzynarodowym,
uczestniczenie w budowaniu strategii komunikacji działań ESG oraz wsparcie przy jej realizacji zgodnie z przydzielonymi zadaniami,
przygotowanie tekstów i ich redakcja (z działań w ramach zrównoważonego rozwoju zarówno do odbiorców wew. Jak i dla zew. organizacji),
spotkania z pracownikami Grupy, interesariuszami zewnętrznymi i prezentacje,
przygotowanie, wdrożenie i utrzymywanie narzędzi do zbierania oraz agregowania danych niefinansowych w Grupie Kapitałowej,
uczestniczenie w tworzeniu i realizacji Strategii ESG Spółki i Grupy Kapitałowej ,
wsparcie w prowadzeniu projektów ESG, w tym w przygotowaniu systemu gromadzenia danych,
aktywny udział w procesie raportowania kwestii ESG i w opracowaniu raportu zrównoważonego rozwoju w tym ujawnienia według Taksonomii Unii Europejskiej,
wsparcie w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie ESG,
współpraca związana z realizacją strategii ESG w obszarze biznesowym, HR, CSR, komunikacji
przygotowywanie i wdrażanie projektów optymalizacyjnych, mających na celu zwiększenie wydajności, skrócenia czasu produkcji, obniżenia kosztów, poprawy jakości, wyeliminowanie start w procesach produkcyjnych oraz usługowych,
koordynowanie projektów usprawniających (współpraca z liderami w zakresie definiowania problemów, wsparcie merytoryczne i operacyjne w ich rozwiązywaniu),
zarządzanie pracą i rozwój umiejętności zespołu,
realizację złożonych projektów transformacyjnych,
udział w procesie pozyskiwania zleceń doradczych,
inspirowanie i rozwijanie kultury ciągłego doskonalenia w organizacjach,
organizowanie oraz prowadzenie warsztatów z zakresu narzędzi i filozofii Lean Manufacturing
Udział w procesie wyboru zewnętrznych doradców oraz koordynacja ich współpracy,
Udział w pracach grup roboczych powołanych wewnątrz ARP S.A. w szczególności związanych z inwestycjami kapitałowymi lub przekształceniami własnościowymi,
Nadzór formalny nad toczącymi się postępowaniami sądowymi (w tym w szczególności sprawy z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego oraz prawa karnego),
Raportowanie i udzielanie odpowiedzi organom administracji publicznej,
Tworzenie wewnętrznych i zewnętrznych pism i innych dokumentów formalnych wskazanych przez Dyrektora,
Realizowanie zadań wynikających z zasad nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w których prawa z akcji/udziałów wykonuje ARP S.A
nadzór nad realizacją robót utrzymania majątku ARP na terenie Podstrefy Wrocław – Kobierzyce i na innych gruntach nabywanych przez Agencję w jej sąsiedztwie,
planowanie i organizowanie konkursów ofert w zakresie wynikającym z eksploatacji nieruchomości, wykonania nowych zadań inwestycyjnych,
udział w pracach zespołów,
przygotowywanie, kompletowanie i przechowywanie materiałów i akt będących podstawą do podejmowania decyzji w zakresie powierzonych zadań,
Przygotowywanie projektów pism w toku postęa uchwał i innych dokumentów przedkładanych do podpisu Zarządowi,
Sporządzanie oraz opiniowanie decyzji administracyjnych, postanowień oraz, umów zabezpieczeń oraz aneksów,
Współpraca z komórkami merytorycznymi,
Analiza dokumentacji przedkładanej w procesie aplikacyjnym,
Weryfikacja wniosków o udzielenie finansowania pod kątem formalno-prawnym,
Wsparcie Zespołu w realizacji zadań związanych z udzielaniem finansowania, w szczególności podmiotom w trudnej sytuacji ekonomicznej oraz odpowiedzialność za poprawność formalno-prawną dokumentacji
przygotowywanie, negocjowanie i opiniowanie dokumentów w toku procesu finansowania, w szczególności umów pożyczek, umów międzywierzycielskich, dokumentów zabezpieczeń, pełnomocnictw, NDA, różnego rodzaju oświadczeń,
współpraca z komórkami merytorycznymi, w szczególności z biurem odpowiedzialnym za udzielanie finansowania dłużnego,
udział w postępowaniach rejestrowych (księgi wieczyste, rejestr zastawów),
wsparcie Biura Prawnego i Biura Usług Finansowych w realizacji zadań związanych z udzielaniem finansowania dłużnego na rzecz przedsiębiorców, w tym zapewnianie obsługi prawnej end-to-end w całym procesie finansowania
przeprowadzanie oceny efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych,
przeprowadzenie badania zdolności finansowej, w tym w szczególności MŚP,
realizacja prac związanych z analizą finansową,
analiza dokumentacji przedkładanej w procesie aplikacyjnym,
weryfikacja wniosków o udzielenie pomocy publicznej pod kątem nadużyć finansowych,
wydawanie własnej rekomendacji (opinii ryzyka) na podstawie przeprowadzonej weryfikacji zdolności finansowej wnioskodawcy, w tym ocena wiarygodności proponowanych zabezpieczeń
monitoring wykorzystania środków z udzielnej pomocy
bieżący monitoring dostępnych i możliwych do pozyskania środków (zarówno z funduszy europejskich krajowych jak i na poziomie KE),
bieżący monitoring potrzeb w ramach Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. oraz w ramach spółek z Grupy Kapitałowej ARP S.A., na które finansowanie można pozyskać z zewnętrznych źródeł,
koordynacja prac związanych z ubieganiem się o dofinansowanie przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. oraz przez spółki z Grupy Kapitałowej ARP S.A.,
przygotowywanie wniosków o dofinansowanie oraz załączników do wniosków,
koordynacja prac zleconych na zewnątrz, związanych z przygotowywaniem wniosków o dofinansowanie,
przeprowadzanie oceny efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych,
przeprowadzenie badania zdolności finansowej, w tym w szczególności MŚP,
realizacja prac związanych z analizą finansową,
analiza dokumentacji przedkładanej w procesie aplikacyjnym,
weryfikacja wniosków o udzielenie pomocy publicznej pod kątem nadużyć finansowych,
wydawanie własnej rekomendacji (opinii ryzyka) na podstawie przeprowadzonej weryfikacji zdolności finansowej wnioskodawcy, w tym ocena wiarygodności proponowanych zabezpieczeń,
monitoring wykorzystania środków z udzielnej pomocy
tworzenie i koordynowanie inicjatyw związanych z rozwojem talentów (program mentorski, ścieżki edukacyjne, różne programy rozwojowe, ocena wyników i talentów),
dopasowywanie kursów i szkoleń do zapotrzebowania,
poszukiwanie szkoleń i nawiązywanie współpracy z firmami szkoleniowymi,
uczestniczenie w doborze i procesowaniu ofert szkoleniowych,
monitoring i analizę efektywności działań szkoleniowych oraz rozwojowych,
tworzenie raportów, przedstawiających podstawowe dane wymagane przez interesariuszy
koordynowanie procesu ustandaryzowania nazewnictwa stanowisk oraz siatki płac w organizacjach,
dokonywanie analiz na podstawie zebranych informacji rynkowych dotyczących wynagrodzeń, dbanie o spójność oraz zgodność z sytuacją rynkową w tym obszarze,
definiowanie i monitoring wskaźników personalnych w nadzorowanych spółkach,
prowadzenie procesu rewizji wynagrodzeń,
prowadzenie projektów z zakresu wdrażania rozwiązań IT dla obszarów wynagrodzeń,
tworzenie i opiekę nad politykami wynagradzania i premiowania, proponowanie usprawnień, odpowiadanie na zapotrzebowanie z organizacji,
doradztwo dla Szefów HR oraz Zarządów Spółek w zakresie polityki wynagradzania; przygotowywanie zestawień oraz prezentacji dla Zarządu, wypracowywanie eksperckiej opinii w kluczowych tematach dotyczących wynagrodzeń i benefitów
przeprowadzanie audytów aktualnych procesów produkcyjnych, wraz z identyfikacją potencjalnych obszarów zwiększenia efektywności,
realizacja projektów i inicjatyw wspierających procesy wytwórcze, optymalizację linii produkcyjnych, a to poprzez skracanie czasu realizacji zleceń produkcyjnych, obniżanie kosztów, poprawę jakości, wyeliminowanie strat w procesach produkcyjnych i okołoprodukcyjnych,
nadzór nad poprawnym stosowaniem obowiązujących technologii oraz kroków procesu produkcyjnego,
wdrożenie narzędzi umożliwiających monitoring kluczowych wskaźników w obszarach produkcyjnych,
współpraca ze służbami Utrzymania Ruchu w zakresie zapewnienia sprawnego i bezawaryjnego funkcjonowania parku maszynowego, poprawy wydajności maszyn i optymalnego wykorzystania dostępnych zasobów sprzętowych,
koordynacja działań zespołów, w skład których wchodzić będą specjaliści różnych branż,
wsparcie w projektowaniu nowych linii produkcyjnych,
aktywne uczestnictwo w poszukiwaniu obszarów doskonalenia i usprawnień maszyn i urządzeń,
tworzenie i koordynowanie polityk/dobrych praktyk Utrzymania Ruchu,
wsparcie w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych technologii usprawniających procesy produkcyjne,
określanie strategii w zakresie inwestycji i remontów oraz nadzór nad jej realizacją
wystawianie dokumentów księgowych tj. faktur wewnętrznych, not księgowych, not korygujących, poleceń księgowania, faktur sprzedaży,
sprawdzanie w zakresie formalno-rachunkowym faktur zakupu,
prowadzenie rozliczeń delegacji i ewidencjonowanie dokumentów związanych z rozliczaniem delegacji,
ewidencjonowanie poszczególnych składników majątku trwałego,
zarządzanie płynnością finansową i ryzykiem funkcjonowania Oddziału,
bieżące kontrolowanie stanu środków pieniężnych oraz sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem odpowiedniego poziomu środków pieniężnych, realizacja płatności Oddziału,
planowanie i budżetowanie,
sprawozdawczość w zakresie zbiorczych, bieżących i okresowych sprawozdań, w tym z wykonania budżetu w Oddziale ARP S.A.,
współpraca z ministrem właściwym do spraw gospodarki złożami kopalin w zakresie wnioskowania oraz rozliczania dotacji budżetowej, otrzymanej w związku z realizacją zadań wynikających z umowy pomiędzy ministrem a ARP,
zakup i analiza środków trwałych pod kątem ich dalszego użytkowania lub likwidacji,
ustalanie zapotrzebowania na środki pieniężne oraz ich zabezpieczenie na pokrycie planowanych wydatków Oddziału,
realizacja innych zadań i obowiązków wynikających,
z Regulaminu Organizacyjnego Oddziału oraz innych prac nałożonych doraźnie na Zespół
przygotowywanie i wdrażanie projektów optymalizacyjnych, mających na celu zwiększenie wydajności, skrócenia czasu produkcji, obniżenia kosztów, poprawy jakości, wyeliminowanie start w procesach produkcyjnych oraz usługowych,
koordynowanie projektów usprawniających (współpraca z liderami w zakresie definiowania problemów, wsparcie merytoryczne i operacyjne w ich rozwiązywaniu),
zarządzanie pracą i rozwój umiejętności zespołu,
realizacja złożonych projektów transformacyjnych,
udział w procesie pozyskiwania zleceń doradczych,
inspirowanie i rozwijanie kultury ciągłego doskonalenia w organizacjach,
organizowanie oraz prowadzenie warsztatów z zakresu narzędzi i filozofii Lean Manufacturing
udział w procesie analizy technicznej i technologicznej podmiotów lub projektów (udział w realizacji audytów innowacyjności lub analiz typu due dilligence), w tym w szczególności:
ocena innowacyjności oraz potencjału rynkowego,
ocena poziomu gotowości technologicznej (TRL) rozwiązania,
analiza ryzyk technicznych oraz technologicznych,
ocena stanu technicznego zakładu produkcyjnego,
weryfikacja założeń strategicznych,
weryfikacja stanu faktycznego z dokumentacją,
analiza zagadnień techniczno-prawnych,
weryfikacja wstępna uwarunkowań środowiskowych,
poszukiwanie innowacyjnych technologii o wysokim stopniu zaawansowania i dużym potencjale komercyjnym,
wsparcie w przygotowywaniu rekomendacji dotyczących spółek/projektów z analizowanego sektora,
prowadzenie dokumentacji projektów,
udział w krajowych konferencjach i targach z zakresu innowacyjnych technologii i wynalazczości
zapewnienie informacji źródłowych oraz terminowe i właściwe jakościowo sporządzanie raportów, zestawień, analiz
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna w szczególności za:
Analizę dokumentacji przedkładanej w procesie aplikacyjnym,
Weryfikację wniosków o udzielenie finansowania pod kątem formalno-prawnym,
Ocenę materiału dowodowego przedkładanego w ramach wniosku o udzielenie finansowania,
Przygotowanie projektów pism w toku postepowania w sprawie, w tym pism administracyjnych,
Przygotowanie uchwał i innych dokumentów przedkładanych do podpisu Zarządowi,
Sporządzanie decyzja administracyjnych, postanowień oraz, umów zabezpieczeń oraz aneksów do umów,
Współpracę z komórkami merytorycznymi,
Wsparcie Zespołu w realizacji zadań związanych z udzielaniem finansowania, w szczególności podmiotom w trudnej sytuacji ekonomicznej oraz odpowiedzialność za dokonanie oceny formalno- prawnej oraz przygotowanie i poprawność formalno-prawną dokumentacji w toku postępowania
udział w procesie analizy technicznej i technologicznej podmiotów lub projektów (udział w realizacji audytów innowacyjności lub analiz typu due dilligence), w tym w szczególności:
ocena innowacyjności oraz potencjału rynkowego,
ocena poziomu gotowości technologicznej (TRL) rozwiązania,
analiza ryzyk technicznych oraz technologicznych,
ocena stanu technicznego zakładu produkcyjnego,
weryfikacja założeń strategicznych,
weryfikacja stanu faktycznego z dokumentacją,
analiza zagadnień techniczno-prawnych,
weryfikacja wstępna uwarunkowań środowiskowych,
poszukiwanie innowacyjnych technologii o wysokim stopniu zaawansowania i dużym potencjale komercyjnym,
wsparcie w przygotowywaniu rekomendacji dotyczących spółek/projektów z analizowanego sektora,
prowadzenie dokumentacji projektów,
udział w krajowych konferencjach i targach z zakresu innowacyjnych technologii i wynalazczości
zapewnienie informacji źródłowych oraz terminowe i właściwe jakościowo sporządzanie raportów, zestawień, analiz