Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (8)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 8 )
Inspektor w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Suwałkach
Adama Mickiewicza 1, Suwałki
Wygasła: 30.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na stanowisku podinspektora w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Suwałkach będzie należało w szczególności:
1. Realizacja procedur konkursowych dotyczących powierzenia organizacjom pozarządowym zadań publicznych w zakresie działalności na rzecz osób z niepełnosprawnością oraz ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej
2. Sporządzanie projektów umów na realizację zadań powierzonych organizacjom pozarządowym, przeprowadzanie kontroli ich realizacji, weryfikacja sprawozdań z realizacji powierzonych zadań
3. Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań samorządu z zakresu zdrowia publicznego
4. Prowadzenie spraw związanych z realizacją programów polityki zdrowotnej
5. Prowadzenie procedur konkursowych w celu wyłonienia realizatorów programów polityki zdrowotnej oraz działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej, przygotowywanie projektów umów, monitorowanie realizacji zawartych umów, przeprowadzanie kontroli wykorzystania środków finansowych przekazanych podmiotom zewnętrznym, rozliczanie zawartych umów
6. Organizowanie i nadzorowanie działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej
7. Opracowywanie raportów, informacji i sprawozdań z realizacji programów polityki zdrowotnej oraz działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej
8. Współpraca z podmiotami medycznymi, podmiotami prowadzącymi apteki ogólnodostępne i jednostkami organizacyjnymi Miasta Suwałki
9. Realizacja zadań wynikających z budżetu obywatelskiego
10. Koordynacja i współpraca przy opracowaniu, wdrażaniu, monitoringu i realizacji programów z zakresu ochrony zdrowia oraz strategii rozwiązywania problemów społecznych
11. Sporządzanie projektu planu dochodów i wydatków budżetu Miasta w zakresie prowadzonych spraw
12. Sporządzanie sprawozdań finansowo-merytorycznych w zakresie prowadzonych spraw
13. Przygotowywanie projektów aktów prawa miejscowego i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady Miejskiej w Suwałkach, jej komisji i Kolegium Prezydenta Miasta Suwałk
14. Aktualizowanie komputerowej bazy danych z zakresu prowadzonych spraw, a także sporządzania i przekazywania informacji do BIP oraz na stronę internetową urzędu
Inspektora w Wydziale Inwestycji Urzędu Miejskiego
Adama Mickiewicza 1, Suwałki
Wygasła: 25.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na stanowisku inspektora w Wydziale Inwestycji Urzędu Miejskiego w Suwałkach będzie należało w szczególności:
1. Inspektor nadzoru jest przedstawicielem Miasta Suwałki na budowie, upoważnionym do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych i ekonomicznych danej budowy w ramach dokumentacji projektowej, przepisów Prawa Budowlanego oraz umowy o jej realizację. W czasie trwania budowy sprawuje kontrolę jej przebiegu w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Miasta Suwałki i przyszłych użytkowników. Odpowiada za prowadzenie dokumentów rozliczających roboty, sporządza zestawienia z poniesionych nakładów z uwzględnieniem przyznanych limitów, przygotowuje niezbędną do przetargów dokumentację
2. Pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25, 26 Prawa budowlanego
3. Organizowanie pracy w sposób zabezpieczający prawidłowe wykonanie powierzonych zadań
4. Znajomość obowiązujących przepisów i instrukcji dotyczących wykonywanych zadań
5. Troska o prawidłowe eksploatowanie i ochronę powierzonego mienia
6. Przejawianie inicjatywy w celu zapewnienia pełnej realizacji powierzonych zadań
7. Bieżące załatwianie otrzymanej korespondencji
8. Stałe podnoszenie własnych kwalifikacji zawodowych oraz udział w szkoleniach
9. Zgłaszanie wniosków w sprawie usprawnienia pracy, postępu techniczno-ekonomicznego i organizacyjnego
10. Bieżąca współpraca z Wydziałami UM, Zakładem Energetycznym, PWiK i ZDiZ
w zakresie zagadnień technicznych posiadanej specjalności
11. Przygotowanie planowanych do realizacji inwestycji pod względem formalno-prawnym tj.:
planowanie remontów jednostek miejskich, przygotowywanie zakresów robót do przetargu,
przygotowywanie kosztorysów inwestorskich dla planowanych inwestycji,
wykonywanie innych zadań zleconych przez Naczelnika Wydziału, zgodnych
z rodzajem pracy określonym w umowie o pracę i nie wykraczających poza zakres tej umowy
12. Udział w opiniowaniu i odbiorze zlecanej dokumentacji projektowej w zakresie branży drogowej
Inspektor nadzoru robót drogowych w Wydziale Inwestycji
Adama Mickiewicza 1, Suwałki
Wygasła: 29.02.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na stanowisku inspektora nadzoru robót drogowych w Wydziale Inwestycji Urzędu Miejskiego w Suwałkach będzie należało w szczególności:
1. Inspektor nadzoru jest przedstawicielem Miasta Suwałki na budowie, upoważnionym do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych i ekonomicznych danej budowy w ramach dokumentacji projektowej, przepisów Prawa Budowlanego oraz umowy o jej realizację. W czasie trwania budowy sprawuje kontrolę jej przebiegu w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Miasta Suwałki i przyszłych użytkowników. Odpowiada za prowadzenie dokumentów rozliczających roboty, sporządza zestawienia z poniesionych nakładów z uwzględnieniem przyznanych limitów, przygotowuje niezbędną do przetargów dokumentację
2. Pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25, 26 Prawa budowlanego
3. Organizowanie pracy w sposób zabezpieczający prawidłowe wykonanie powierzonych zadań
4. Znajomość obowiązujących przepisów i instrukcji dotyczących wykonywanych zadań
5. Troska o prawidłowe eksploatowanie i ochronę powierzonego mienia
6. Przejawianie inicjatywy w celu zapewnienia pełnej realizacji powierzonych zadań
7. Bieżące załatwianie otrzymanej korespondencji
8. Stałe podnoszenie własnych kwalifikacji zawodowych oraz udział w szkoleniach
9. Zgłaszanie wniosków w sprawie usprawnienia pracy, postępu techniczno-ekonomicznego i organizacyjnego
10. Bieżąca współpraca z Wydziałami UM, Zakładem Energetycznym, PWiK i ZDiZ w zakresie zagadnień technicznych posiadanej specjalności
11. Przygotowanie planowanych do realizacji inwestycji pod względem formalno-prawnym tj.:
- planowanie remontów jednostek miejskich, przygotowywanie zakresów robót do przetargu,
- przygotowywanie kosztorysów inwestorskich dla planowanych inwestycji,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Naczelnika Wydziału, zgodnych z rodzajem pracy określonym w umowie o pracę i nie wykraczających poza zakres tej umowy
12. Udział w opiniowaniu i odbiorze zlecanej dokumentacji projektowej w zakresie branży drogowej
Do zakresu głównych zadań wykonywanych na stanowisku należą sprawy z zakresu planowania, realizacji, nadzoru inwestycji i remontów finansowanych z budżetu Miasta i środków zewnętrznych, a w szczególności:
1) przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji miejskich obejmujących w szczególności budowę, rozbudowę, przebudowę oraz remonty infrastruktury miejskiej,
2) przygotowywanie koncepcji i projektów planów rozwoju, modernizacji i remontów infrastruktury drogowej, teletechnicznej, elektrycznej i pozostałej infrastruktury miejskiej,
3) przygotowywanie opinii oraz szacunku kosztów zadań inwestycyjnych i remontowych miasta,
4) sporządzanie informacji i sprawozdań z realizacji rzeczowo-finansowej inwestycji i remontów miejskich i inwestycyjnych inicjatyw społecznych,
5) sprawowanie nadzoru inwestycyjnego nad inwestycjami i remontami finansowanymi z budżetu miasta i jednostek organizacyjnych, zadań realizowanych w ramach inwestycyjnych inicjatyw społecznych, dokonywanie odbioru inwestycji,
6) przygotowywanie części merytorycznej i harmonogramów rzeczowo – finansowych do wniosków o dofinansowanie zadań oraz sprawozdań i informacji z realizacji zadań finansowanych ze źródeł pozabudżetowych w tym ze środków UE, udział w pracach komisji i postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych,
7) uzyskiwanie pozwoleń na prowadzenie robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub na terenie objętym ochroną konserwatorską,
8) uzyskiwanie pozwoleń wodnoprawnych, pozwoleń na budowę, zezwoleń na usunięcie drzew kolidujących z inwestycją, zezwoleń na realizację inwestycji drogowych, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i o warunkach zabudowy,
9) zgłaszanie robót niewymagających pozwolenia na budowę, rozpoczęcia budowy, zawiadomień o zakończeniu budowy, uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie obiektu budowlanego, przekazywanie placów budów wykonawcom robót,
10) składanie wniosków o wszczęcie i udział w postępowaniu administracyjnym o ustalenie wysokości odszkodowania z tytułu przejętych nieruchomości,
11) prowadzenie spraw związanych z realizacją budżetu obywatelskiego,
12) realizacja zadań wynikających z ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, w tym wypełnianie obowiązków koordynatora ds. dostępności architektonicznej
Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na stanowisku energetyka miejskiego (głównego specjalisty) będzie należało w szczególności:
1) udział w kształtowaniu polityki oraz określaniu strategicznych kierunków rozwoju Miasta w zakresie energetyki, ochrony klimatu oraz gospodarki niskoemisyjnej, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, poprzez opracowanie, aktualizowanie oraz integrowanie strategicznych dokumentów i planów zarządzania energią i klimatem,
2) koordynowanie działań określonych w strategicznych planach dotyczących energetyki i adaptacji do zmian klimatu,
3) podejmowanie działań zmierzających do oszczędności w zakresie zużycia energii w sektorze publicznym Miasta, w tym m.in.:
a) koordynacji prac związanych z tworzeniem i prowadzeniem grupy zakupowej zawiązanej w celu wspólnego zakupu energii elektrycznej, cieplnej i paliw płynnych;
b) analizy i aprobaty umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu;
c) analizowania zapotrzebowania gminnych jednostek organizacyjnych w media, w celu prawidłowego doboru taryfy, optymalizacji zużycia, mocy zamówionych oraz usunięcia nieprawidłowości w systemie;
d) monitoringu i analizy zużycia energii w obiektach Miasta (bieżący rejestr kosztów i wielkości energetycznych, informacja ogólna o obiektach);
e) monitorowania budowlanych zmian termomodernizacyjnych i związanych z sieciami energetycznymi w miejskich obiektach publicznych;
f) zapewnienia udziału Miasta w unijnych i międzynarodowych programach i projektach z zakresu efektywnego wykorzystania energii, wody oraz ochrony środowiska;
g) współpracy z krajowymi i zagranicznymi organizacjami propagującymi racjonalne użytkowanie i zarządzanie energią w tym reprezentowanie Miasta w Suwalskim Klastrze Energetycznym „Nowa Suwalska Energia”;
h) rozpowszechnienia dobrych praktyk, informacji na temat wdrażanych zadań i projektów, w tym: propagowanie pro-energetycznych i pro – ekologicznych zachowań, w szczególności propagowanie oszczędzania energii i odnawialnych źródeł energii na terenie Miasta, wdrażanie i propagowanie nowych sposobów oszczędności energii,
4) sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji programów i przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej;
5) ochrona klimatu, działania w zakresie osiągania neutralności klimatycznej dla budynków użyteczności publicznej, koordynacji inwentaryzacji emisji gazów cieplarnianych, źródeł ogrzewania i instalacji OZE,
6) identyfikacja budynków publicznych zarządzanych przez Gminę, w celu poprawy efektywności energetycznej, montażu instalacji OZE i innych środków, które uczynią je neutralnymi dla klimatu,
7) aktualizacja i integracji gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych np. w planach gospodarki niskoemisyjnej oraz założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, paliwa gazowe i energię elektryczną,
8) tworzenie miejskiego systemu informacyjnego zawierającego dane na temat zużycia energii na terenie Miasta, a także zarządzanie i aktualizacja systemu;
9) nadzór nad realizacją polityki energetycznej na obszarze Miasta,
10) koordynacja i monitorowania realizacji planów gospodarki nisko emisyjnej i energetycznej,
11) organizowanie i monitorowania procesu wyboru podmiotów mających świadczyć różnego rodzaju usługi (konsultacyjne, nadzorcze) oraz wyboru projektów z zakresu efektywności energetycznej (m.in. w budownictwie, transporcie, przemyśle, turystyce, handlu) i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, które zostaną zrealizowane w Mieście,
12) opiniowanie audytów energetycznych i części energetycznych wniosków o dofinansowanie dla inwestycji miejskich,
13) uzgadnianie zakresu prac remontowych oraz modernizacyjnych na urządzeniach, instalacjach i sieciach energetycznych, w obiektach Miasta,
14) inicjowanie działań modernizacyjnych istniejącego oświetlenia ulicznego i oświetlenia wewnętrznego,
15) inicjowanie i koordynowanie działań związanych z promowaniem, rozwojem elektromobilności w Mieście i zapewnieniem realizacji przez Miasto zadań wynikających z przepisów prawa, w tym ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podejmowanie działań w celu zwiększenia udziału pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów użytkowanych przez Miasto; sporządzanie informacji dotyczącej udziału procentowego pojazdów elektrycznych bądź napędzanych gazem ziemnym w użytkowanej flocie pojazdów; współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Miasta w celu pozyskania niezbędnych danych; współdziałanie w zakresie stworzenia w Mieście infrastruktury wykorzystania paliw alternatywnych i ładowania pojazdów w transporcie; podejmowanie działań w celu promowania używania samochodów elektrycznych przez mieszkańców Miasta,
16) opiniowanie rozwiązań przewidzianych do uwzględnienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego w zakresie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe
Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na stanowisku energetyka miejskiego (głównego specjalisty) będzie należało w szczególności:
1) udział w kształtowaniu polityki oraz określaniu strategicznych kierunków rozwoju Miasta w zakresie energetyki, ochrony klimatu oraz gospodarki niskoemisyjnej, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, poprzez opracowanie, aktualizowanie oraz integrowanie strategicznych dokumentów i planów zarządzania energią i klimatem,
2) koordynowanie działań określonych w strategicznych planach dotyczących energetyki i adaptacji do zmian klimatu,
3) podejmowanie działań zmierzających do oszczędności w zakresie zużycia energii w sektorze publicznym Miasta, w tym m.in.:
a) koordynacji prac związanych z tworzeniem i prowadzeniem grupy zakupowej zawiązanej w celu wspólnego zakupu energii elektrycznej, cieplnej i paliw płynnych;
b) analizy i aprobaty umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu;
c) analizowania zapotrzebowania gminnych jednostek organizacyjnych w media, w celu prawidłowego doboru taryfy, optymalizacji zużycia, mocy zamówionych oraz usunięcia nieprawidłowości w systemie;
d) monitoringu i analizy zużycia energii w obiektach Miasta (bieżący rejestr kosztów i wielkości energetycznych, informacja ogólna o obiektach);
e) monitorowania budowlanych zmian termomodernizacyjnych i związanych z sieciami energetycznymi w miejskich obiektach publicznych;
f) zapewnienia udziału Miasta w unijnych i międzynarodowych programach i projektach z zakresu efektywnego wykorzystania energii, wody oraz ochrony środowiska;
g) współpracy z krajowymi i zagranicznymi organizacjami propagującymi racjonalne użytkowanie i zarządzanie energią w tym reprezentowanie Miasta w Suwalskim Klastrze Energetycznym „Nowa Suwalska Energia”;
h) rozpowszechnienia dobrych praktyk, informacji na temat wdrażanych zadań i projektów, w tym: propagowanie pro-energetycznych i pro – ekologicznych zachowań, w szczególności propagowanie oszczędzania energii i odnawialnych źródeł energii na terenie Miasta, wdrażanie i propagowanie nowych sposobów oszczędności energii,
4) sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji programów i przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej;
5) ochrona klimatu, działania w zakresie osiągania neutralności klimatycznej dla budynków użyteczności publicznej, koordynacji inwentaryzacji emisji gazów cieplarnianych, źródeł ogrzewania i instalacji OZE,
6) identyfikacja budynków publicznych zarządzanych przez Gminę, w celu poprawy efektywności energetycznej, montażu instalacji OZE i innych środków, które uczynią je neutralnymi dla klimatu,
7) aktualizacja i integracji gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych np. w planach gospodarki niskoemisyjnej oraz założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, paliwa gazowe i energię elektryczną,
8) tworzenie miejskiego systemu informacyjnego zawierającego dane na temat zużycia energii na terenie Miasta, a także zarządzanie i aktualizacja systemu;
9) nadzór nad realizacją polityki energetycznej na obszarze Miasta,
10) koordynacja i monitorowania realizacji planów gospodarki nisko emisyjnej i energetycznej,
11) organizowanie i monitorowania procesu wyboru podmiotów mających świadczyć różnego rodzaju usługi (konsultacyjne, nadzorcze) oraz wyboru projektów z zakresu efektywności energetycznej (m.in. w budownictwie, transporcie, przemyśle, turystyce, handlu) i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, które zostaną zrealizowane w Mieście,
12) opiniowanie audytów energetycznych i części energetycznych wniosków o dofinansowanie dla inwestycji miejskich,
13) uzgadnianie zakresu prac remontowych oraz modernizacyjnych na urządzeniach, instalacjach i sieciach energetycznych, w obiektach Miasta,
14) inicjowanie działań modernizacyjnych istniejącego oświetlenia ulicznego i oświetlenia wewnętrznego,
15) inicjowanie i koordynowanie działań związanych z promowaniem, rozwojem elektromobilności w Mieście i zapewnieniem realizacji przez Miasto zadań wynikających z przepisów prawa, w tym ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podejmowanie działań w celu zwiększenia udziału pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów użytkowanych przez Miasto; sporządzanie informacji dotyczącej udziału procentowego pojazdów elektrycznych bądź napędzanych gazem ziemnym w użytkowanej flocie pojazdów; współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Miasta w celu pozyskania niezbędnych danych; współdziałanie w zakresie stworzenia w Mieście infrastruktury wykorzystania paliw alternatywnych i ładowania pojazdów w transporcie; podejmowanie działań w celu promowania używania samochodów elektrycznych przez mieszkańców Miasta,
16) opiniowanie rozwiązań przewidzianych do uwzględnienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego w zakresie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe
Podinspektora w Wydziale Organizacyjnym – Archiwum Zakładowe Urzędu Miejskiego w Suwałkach
Adama Mickiewicza 1, Suwałki
Wygasła: 23.03.2022
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
bieżące opracowanie materiałów archiwalnych zgodnie z zasadami metodyki archiwalnej oraz przyjętymi procedurami,
inwentaryzacja oraz ewidencjonowanie materiałów archiwalnych (w przyszłości z wykorzystaniem elektronicznego systemu informacji archiwalnej),
gromadzenie akt wytworzonych przez komórki organizacyjne urzędu z podziałem na odpowiednie kategorie archiwalne, po 2-letnim okresie przechowywania w komórce merytorycznej,
współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego tworzenia środków ewidencyjnych na których materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna trafią do archiwum,
odpowiednie przechowywanie, zabezpieczanie oraz ewidencjonowanie akt,
brakowanie dokumentacji niearchiwalnej, której okres przechowywania upłynął,
przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,
utrzymywanie stałego kontaktu z archiwum państwowym odpowiedzialnym za dane archiwum zakładowe oraz przechowywane w nim materiały,
zapewnienie dostępu do przechowywanej dokumentacji pracownikom komórek organizacyjnych urzędu,
sporządzanie dokumentacji emerytalno-rentowej byłym pracownikom zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych, których założycielem był wojewoda Suwalski,
Naczelnik w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Suwałkach
Adama Mickiewicza 1, Suwałki
Wygasła: 11.03.2022
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Opracowywanie programów ochrony środowiska miasta
Prowadzenie spraw z zakresu ochrony powietrza, ochrony przed hałasem, wibracjami i promieniowaniem, ochrony wód, gleby i ziemi
Realizacja zadań w zakresie odbioru odpadów komunalnych i postępowaniem z odpadami innymi niż komunalne
Prowadzenie nadzoru w zakresie prawidłowego postępowania ze ściekami komunalnymi
Prowadzenie procedur administracyjnych związanych z wydawaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych
Monitoring zamkniętego składowiska odpadów
Prowadzenie spraw związanych z ustanowieniem, funkcjonowaniem oraz zniesieniem form ochrony przyrody na terenie miasta
Podejmowanie działań służących popularyzacji zagadnień dotyczących ochrony środowiska i przyrody
Prowadzenie kontroli oraz zlecanie badań w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska
Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie
Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem drzew i krzewów wymagających zezwolenia
Nadzór nad gospodarką leśną, bieżącym utrzymaniem terenów zieleni, zakładaniem nowych terenów oraz nasadzeniami
Nadzór nad bieżącym utrzymaniem koryta i nabrzeży rzeki Czarna Hańcza
Prowadzenie spraw związanych z utrzymywaniem zwierząt na terenie miasta we tym zwalczania bezdomności oraz opieki nad bezdomnymi zwierzętami, wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne
Organizowanie i nadzór nad postepowaniem ze zwłokami zwierzęcymi
Opiniowanie oraz wydawanie decyzji w sprawach koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopalin oraz wydobywanie złóż kopalin
Nadzór, przyjmowanie zgłoszeń, zatwierdzanie projektów robót i prac geologicznych
Nadzór nad utrzymaniem miejsc pamięci narodowej i pomników
Wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok
Sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem cmentarza komunalnego
Prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem targowisk
Nadzór nad działalnością z zakresu utrzymania czystości i porządku w mieście
Prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia miasta w energię cieplną, elektryczną i gaz
Sprawowanie nadzoru właścicielskiego, dokonywanie analiz funkcjonowania komunalnych jednostek organizacyjnych miasta oraz obsługa techniczno-administracyjna związana z realizacją zadań Prezydenta, jako organu spółek komunalnych
Nadzorowanie działalności jednostek podległych
Nadzorowanie realizacji Programu rozwoju budownictwa komunalnego