Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Realizowanie zgłoszeń na platformie HELPDESK w ramach pierwszej linii wsparcia dla użytkowników w zakresie wykorzystywanych aplikacji oraz infrastruktury IT
Wyjaśnianie i usuwanie problemów związanych z funkcjonowaniem sprzętu informatycznego oraz zapewnienie poprawnego działania i aktualizacji oprogramowania na komputerach i innych urządzeniach IT
Konfiguracja sprzętu informatycznego i testowanie nowych rozwiązań oraz instalacja oprogramowania zgodnie z polityką licencjonowania produktu danego dostawcy
Monitorowanie działania infrastruktury informatycznej i systemów magazynowych
Raportowanie wykonania kopii zapasowych systemów informatycznych oraz weryfikacja ich poprawności
Kontrola serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego oraz aktywny udział w inwentaryzacji i konserwacji sprzętu informatycznego oraz licencji
Realizowanie zgłoszeń na platformie HELPDESK w ramach pierwszej linii wsparcia dla użytkowników w zakresie wykorzystywanych aplikacji oraz infrastruktury IT
Wyjaśnianie i usuwanie problemów związanych z funkcjonowaniem sprzętu informatycznego oraz zapewnienie poprawnego działania i aktualizacji oprogramowania na komputerach i innych urządzeniach IT
Konfiguracja sprzętu informatycznego i testowanie nowych rozwiązań oraz instalacja oprogramowania zgodnie z polityką licencjonowania produktu danego dostawcy
Konfiguracja urządzeń sieci LAN i administracja serwerami Windows
Monitorowanie działania infrastruktury informatycznej i systemów magazynowych
Raportowanie wykonania kopii zapasowych systemów informatycznych oraz weryfikacja ich poprawności
Kontrola serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego oraz aktywny udział w inwentaryzacji i konserwacji sprzętu informatycznego oraz licencji
Konserwacja i prowadzenie bieżących napraw urządzeń wykorzystywanych na produkcji (kontrola funkcjonowania sprzętu, nadzór nad firmami zewnętrznymi, naprawy),
Wykonywanie przeglądów okresowych oraz codzienna kontrola stanu maszyn i urządzeń produkcyjnych,
Udział w instalacji nowych linii produkcyjnych,
Ścisła współpraca z innymi działami w zakresie zapewnienia optymalnej pracy linii,
Gwarantowanie prawidłowego przygotowania i obiegu dokumentów związanych z naprawami i przeglądami,
Dbałość o właściwe wykorzystanie i stan techniczny powierzonego mienia
Koordynator ds. Bezpieczeństwa (ochrona wewnętrzna obiektu)
Akacjowa 11, Psary (pow. będziński)
Wygasła: 06.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia podległej jednostki organizacyjne w Psarach k. Będzina oraz Niepołomicach (miejsce pracy Psary)
Zapewnianie sprawności funkcjonowania wszelkich zabezpieczeń technicznych na terenie firmy (m.in. system wideo , kontrola dostępu, system alarmowy)
Zagwarantowanie efektywnego świadczenia usług przez zewnętrzną agencję ochrony
Zarządzanie akcjami dochodzeniowymi oraz reprezentowanie firmy w urzędach w sprawach związanych z bezpieczeństwem
Nadzór nad kontrolą skuteczności funkcjonowania kontroli załadunków towarów analiza danych w celu zapewnienia wysokiego poziomu świadczenia usług bezpieczeństwa
Organizacja i nadzór nad akcjami ewakuacyjnymi
Zapewnienie odpowiedniego wyszkolenia podległego personelu w zakresie przygotowania do pracy, wymaganych uprawnień i rozwoju kompetencji
Inspektor ds. Bezpieczeństwa (ochrona wewnętrzna obiektu)
Akacjowa 11, Psary (pow. będziński)
Wygasła: 06.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
zapewnianie sprawności funkcjonowania wszelkich zabezpieczeń technicznych na terenie firmy (m.in. kontrola dostępu, system alarmowy, antywłamaniowy i p. poż.),
nadzór nad pracą zewnętrznej agencji ochrony,
przeprowadzanie dochodzeń i kontroli nad wyjaśnianiem incydentów,
gromadzenie i analizę danych z monitoringu w celu zapewnienia wysokiego poziomu świadczenia usług bezpieczeństwa,
Business Development Manager (rail and sea transport)
Tarczyńska 111a, Mszczonów
Wygasła: 22.02.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Development, updating and implementation of a plan and strategy for the sales of transport services, setting and control of implementation
Sales prospection and hunting
Protecting profitability and fostering the growth of sales selling international full loads (road), rail transport from Asia to EU and within EU, air & sea shipments
Directing focused customer growth based on the requirements
Developing FM geography in priority but not limited to: Turkey, CIS countries
Establishing sufficient prospective opportunities to meet strategic business plans thanks to the creation of strong pipeline of prospects
Facilitating customer interactions for business growth and profitability
Ensuring that FM Logistic is a benchmark in meeting customer expectations
Work directly with the other sales team members as well as transport operation teams, also warehousing teams within the transport projects
Prepare and guarantee high-quality sales reports and analyzes
Caring for the company's image and its active activities
Negotiating business conditions in the current operating states, signing contracts with clients
Realizacja prac związanych z administrowaniem dokumentami i danymi personalnymi (administrowanie bazami danych, aktami personalnymi, dokumentami związanymi z zatrudnieniem i ustaniem stosunku pracy)
Rekrutacja pracowników;
Nadzór nad poprawnością rozliczania czasu pracy;
Współpraca z menedżerami w zakresie administracji personalnej i rozliczania czasu pracy;
Sporządzanie zleconych raportów i analiz dotyczących zagadnień Zasobów Ludzkich;
Współpraca z instytucjami i firmami zewnętrznymi, niezbędna do realizacji zadań HR
Inżynier IT ds. Rozwoju i Wsparcia Systemów Transportowych
Tarczyńska 111a, Mszczonów
Wygasła: 18.01.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Analizowanie, projektowanie, tworzenie i testowanie oprogramowania informatycznego zgodnie ze zdefiniowanymi wymaganiami oraz standardami FM Logistic
Rozwój istniejącego oprogramowania poprzez analizy i identyfikację obszarów do poprawy
Utrzymywanie systemów oprogramowania informatycznego poprzez monitorowanie, identyfikowanie i korygowanie defektów w oprogramowaniu
Opracowywanie specyfikacji technicznych oraz planów testów wdrażanego oprogramowania
Opracowywanie dokumentacji operacyjnej tworzonego oprogramowania oraz jej aktualizowanie
Bliska współpraca z pozostałymi zespołami IT, innymi pracownikami jak: kierownicy projektów, pracownicy operacyjni oraz przedstawicielami klientów FM Logistic
Udzielanie konsultacji w odniesieniu do utrzymywania i rozwoju systemów oprogramowania informatycznego w FM Logistic
Prowadzenie projektów informatycznych w zespołach kilkuosobowych dotyczących projektowania i rozwoju oprogramowania informatycznego
Śledzenie zmian odnośnie nowości w rozwiązaniach technologicznych
Konserwacja i prowadzenie bieżących napraw urządzeń wykorzystywanych na produkcji (kontrola funkcjonowania sprzętu, nadzór nad firmami zewnętrznymi, naprawy),
Wykonywanie przeglądów okresowych oraz codzienna kontrola stanu maszyn i urządzeń produkcyjnych,
Udział w instalacji nowych linii produkcyjnych,
Ścisła współpraca z innymi działami w zakresie zapewnienia optymalnej pracy linii,
Gwarantowanie prawidłowego przygotowania i obiegu dokumentów związanych z naprawami i przeglądami,
Dbałość o właściwe wykorzystanie i stan techniczny powierzonego mienia
Organize weekly payment sessions in Hryvnia for local suppliers using SAP functionality
Provide support of currency payments to non-residents (goods and services), as well as currency exchange operations
Provide daily monitoring of accounts receivable report and interaction with company departments regarding overdue payments/
Provide constant interaction with banks regarding all types of transactions (payment, currency, credit, deposit, etc.)
Monitor the company's commission costs for banking services, suggestions for their optimization on regular basis
Provide effective management of the company's cash position: placement of surplus funds on deposits, management of the loan portfolio with minimal interest costs
Provide quality control and timeliness of bank statement distribution by the accounting department
Key user of SAP for payment operations: setting up the payment system and counterparty master data, interaction with external consultants, training of the accounting department
Provide weekly preparation of CF (cash flow) report
Provide CF (cash flow) monthly forecast update for the next 12 months
Control the company's administrative costs on monthly basis, provide the identification of significant deviations from the budget, communication to responsible department heads
Head of Financial Planning & Efficiency - Head of Controlling
Dudarkiv, Kyiv Oblast, Ukraine
Wygasła: 31.12.2023
full-time
umowa o pracę
home office work
director
Obowiązki:
Annual financial planning & budgeting including constant budget review on quarter basis
Control & monitor the budget implementation & performance, analyse the deviations on a monthly basis and make recommendations for adjustments as needed to achieve financial objectives
Control the company’s financial month/year closing within the required time framework
Develop and manage the annual budgeting process, working closely with department heads to establish financial goals and targets
Control the preparation of reports: monthly financial results forecasts as of D+1, Daily MOD of warehouse & transport reports
Control the preparation and analysis of historical and forecast Cash flow reports, including monitoring of KPIs
Control the preparation and analysis of P&L reports regarding warehouse & transport clients
Optimization & Automation of files regarding month closing
Conduct financial analysis to identify trends, opportunities, and areas of concern
Participate in optimization and automation projects of the financial department (unification of service tables, automation of invoicing, etc.)
Prepare and present non-consolidated and consolidated financial reports to senior management and stakeholders
Control the relevance of data used to calculate tariffs
Analyse and control the financial indicators, including turnover of receivables & payables, etc
Prepare regular reports on the company's performance analysis
Konserwacja i prowadzenie bieżących napraw urządzeń wykorzystywanych na produkcji (kontrola funkcjonowania sprzętu, nadzór nad firmami zewnętrznymi, naprawy),
Wykonywanie przeglądów okresowych oraz codzienna kontrola stanu maszyn i urządzeń produkcyjnych,
Udział w instalacji nowych linii produkcyjnych,
Ścisła współpraca z innymi działami w zakresie zapewnienia optymalnej pracy linii,
Gwarantowanie prawidłowego przygotowania i obiegu dokumentów związanych z naprawami i przeglądami,
Dbałość o właściwe wykorzystanie i stan techniczny powierzonego mienia
Realizacja zadań służby BHP wynikających z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz celów i zadań BHP związanych z polityką i standardami organizacji,
Gwarantowanie prawidłowego przygotowania i obiegu dokumentów związanych z BHP, w tym tworzenie i aktualizacja procedur dotyczących BHP,
Realizacja działań i projektów dotyczących podnoszenia świadomości pracowników w zakresie bezpiecznego środowiska pracy,
Ścisła współpraca z innymi działami firmy w zakresie właściwym dla realizacji zadań obszaru BHP,
Raportowanie przełożonemu o napotkanych niezgodnościach i udział w działaniach korygujących
This role offers a unique opportunity to acquire a strong understanding of the logistic business and processes. You will work hand in hand with FM Logistic Central Europe Managing Director, being at the centre of vital activities, including:
Managing and prioritising MDs' calendar, calls, google meets and events
Attending Management Board and customer meetings
Coordinating and preparing meeting materials and using Google Docs and Google Slides to craft documents and presentations
Preparing business research and analysis
Drive and co-lead business projects on behalf of the Managing Director
Building relationships and collaborating seamlessly with colleagues across the business
Serving as the primary point of contact for the MD, adeptly screening and filtering calls and visitors
Ensuring compliance with FM Logistic processes and policies
Gwarantowanie efektywnego planowania, organizowania i realizacji wskazanych usług logistycznych w nowo otwieranej jednostce w listopadzie 2022
Zapewnienie profesjonalnej i terminowej realizacji powierzonego procesu operacji logistycznych wskazanej jednostki
Zarządzanie 60-70 zespołem
Nadzór nad funkcjonowaniem systemu informatycznego wspierającego realizację usług logistycznych
Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie wymiany informacji niezbędnej do prawidłowej realizacji usług dla klienta
Sporządzanie raportów i analiz (związanych z czasem pracy, anomaliami, produktywnością pracy, realizacją planów i celów jakościowych itp. na podstawie danych otrzymanych od podwładnych)
Dbałość o właściwe wykorzystanie i stan techniczny powierzonego mienia (narzędzia, towar, materiały itp.)
Bieżący nadzór nad poprawnością operacyjną świadczonych usług zgodnie z obowiązującymi w FM Logistic procedurami, instrukcjami oraz zasadami
Efektywne zarządzanie podległym zespołem (m.in.: udział w rekrutacjach, planowanie, kontrola i ocena pracy, motywowanie, przekazywanie informacji, itp.) w celu optymalizacji wykorzystania czasu pracy i narzędzi
Zapewnienie odpowiedniego poziomu współpracy własnej z innymi pracownikami FM Logistic
Dbałość o odpowiedni poziom wyszkolenia podległego personelu w zakresie przygotowania do pracy, wymaganych uprawnień i rozwoju kompetencji (we współpracy z działem HR i BHP: badanie potrzeb, szkolenie stanowiskowe, weryfikacja uzyskanych kompetencji, itp
Terminowe i precyzyjne przekazywanie informacji oraz wszelkiej dokumentacji jak również sporządzanie raportów wymaganych przez Klienta, Dział Kontrolingu oraz przełożonego
Kontakt z Klientem w związku z obsługą administracyjną w bieżących kwestiach administracyjnych oraz ścisła współpraca z pracownikami operacyjnymi magazynu
Archiwizowanie i kopiowanie dokumentów zgodnie ze zdefiniowanym obiegiem dokumentów i bieżącymi potrzebami
Pracownik ds. Ciągłego Doskonalenia oraz Obszaru Jakości ISO 9001
Akacjowa 11, Psary (pow. będziński)
Wygasła: 13.10.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Przygotowanie, planowanie i projektowanie nowych procesów i usług oraz praca nad ich wdrożeniem w ramach wybranej aktywności logistycznej,
Sporządzanie analiz oraz raportów dot. funkcjonujących procesów,
Koordynacja, planowanie, nadzór nad powierzonymi projektami oraz prowadzenie dokumentacji projektowej,
Prowadzenie szkoleń/warsztatów Ciągłego Doskonalenia oraz Lean,
Wdrażanie, animacja, koordynacja działań i postępów prac zgodnych z metodologią Ciągłego Doskonalenia,
Sporządzanie raportów i analiz dotyczących postępów działań Ciągłego Doskonalenia dla wskazanej struktury,
Nadzór nad dokumentacją i zapisami Jakościowymi,
Udział w audytach wewnętrznych i zewnętrznych oraz nadzór nad realizacją działań zapobiegawczych, korygujących do niezgodności audytowych i reklamacyjnych
The Junior WMS Functional Consultant ensures the implementation of the WMS within the company and guarantees the provision of the functional solution by:
Designing of the functional solution
WMS implementation projects management
Carrying out a preliminary study of the internal customer context (processes, organisation, human factor, etc.)
Analyzing the needs, guiding internal customers and providing support for decision-making
Providing detailed functional analyses and defining specifications for the developments
Supporting internal customers during the configuration phase
Preparing and performing internal testing
Assisting internal customers in go-live simulations and preparing production start and deployment
Providing functional audits and bringing solutions to the technical problems
The Junior WMS Functional Consultant ensures the implementation of the WMS within the company and guarantees the provision of the functional solution by:
Designing of the functional solution
WMS implementation projects management
Carrying out a preliminary study of the internal customer context (processes, organisation, human factor, etc.)
Analyzing the needs, guiding internal customers and providing support for decision-making
Providing detailed functional analyses and defining specifications for the developments
Supporting internal customers during the configuration phase
Preparing and performing internal testing
Assisting internal customers in go-live simulations and preparing production start and deployment
Providing functional audits and bringing solutions to the technical problems
The Junior WMS Functional Consultant ensures the implementation of the WMS within the company and guarantees the provision of the functional solution by:
Designing of the functional solution
WMS implementation projects management
Carrying out a preliminary study of the internal customer context (processes, organisation, human factor, etc.)
Analyzing the needs, guiding internal customers and providing support for decision-making
Providing detailed functional analyses and defining specifications for the developments
Supporting internal customers during the configuration phase
Preparing and performing internal testing
Assisting internal customers in go-live simulations and preparing production start and deployment
Providing functional audits and bringing solutions to the technical problems
The Junior WMS Functional Consultant ensures the implementation of the WMS within the company and guarantees the provision of the functional solution by:
Designing of the functional solution
WMS implementation projects management
Carrying out a preliminary study of the internal customer context (processes, organisation, human factor, etc.)
Analyzing the needs, guiding internal customers and providing support for decision-making
Providing detailed functional analyses and defining specifications for the developments
Supporting internal customers during the configuration phase
Preparing and performing internal testing
Assisting internal customers in go-live simulations and preparing production start and deployment
Providing functional audits and bringing solutions to the technical problems
Gwarantowanie efektywnego planowania, organizowania i realizacji wskazanych usług logistycznych w nowo otwieranej jednostce w listopadzie 2022
Zapewnienie profesjonalnej i terminowej realizacji powierzonego procesu operacji logistycznych wskazanej jednostki
Nadzór nad funkcjonowaniem systemu informatycznego wspierającego realizację usług logistycznych
Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie wymiany informacji niezbędnej do prawidłowej realizacji usług dla klienta
Sporządzanie raportów i analiz (związanych z czasem pracy, anomaliami, produktywnością pracy, realizacją planów i celów jakościowych itp. na podstawie danych otrzymanych od podwładnych)
Dbałość o właściwe wykorzystanie i stan techniczny powierzonego mienia (narzędzia, towar, materiały itp.)
Bieżący nadzór nad poprawnością operacyjną świadczonych usług zgodnie z obowiązującymi w FM Logistic procedurami, instrukcjami oraz zasadami
Efektywne zarządzanie podległym zespołem (m.in.: udział w rekrutacjach, planowanie, kontrola i ocena pracy, motywowanie, przekazywanie informacji, itp.) w celu optymalizacji wykorzystania czasu pracy i narzędzi
Zapewnienie odpowiedniego poziomu współpracy własnej z innymi pracownikami FM Logistic
Dbałość o odpowiedni poziom wyszkolenia podległego personelu w zakresie przygotowania do pracy, wymaganych uprawnień i rozwoju kompetencji (we współpracy z działem HR i BHP: badanie potrzeb, szkolenie stanowiskowe, weryfikacja uzyskanych kompetencji, itp
Konserwacja i prowadzenie bieżących napraw urządzeń wykorzystywanych na produkcji (kontrola funkcjonowania sprzętu, nadzór nad firmami zewnętrznymi, naprawy),
Wykonywanie przeglądów okresowych oraz codzienna kontrola stanu maszyn i urządzeń produkcyjnych,
Udział w instalacji nowych linii produkcyjnych,
Ścisła współpraca z innymi działami w zakresie zapewnienia optymalnej pracy linii,
Gwarantowanie prawidłowego przygotowania i obiegu dokumentów związanych z naprawami i przeglądami,
Dbałość o właściwe wykorzystanie i stan techniczny powierzonego mienia
wykonywanie operacji magazynowych (recepcja, składowanie, przygotowywanie zamówień, załadunki i rozładunki towarów, kompletacja) zgodnie z obowiązującymi procedurami,
prawidłowe przygotowanie i obieg dokumentów związanych z pracą w magazynie,
raportowanie przełożonemu o napotkanych niezgodnościach i udział w działaniach korygujących
Koordynator ds. Bezpieczeństwa (ochrona wewnętrzna obiektu)
Niepołomice
Wygasła: 10.06.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Zagwarantowanie skutecznej ochrony przeciwpożarowej platformy (zapobieganie zagrożeniom, próbne ewakuacje itp.)
Nadzór nad kontrolą skuteczności funkcjonowania kontroli załadunków towarów (kontrolne rozładunki ciężarówek)
Nadzór nad prowadzeniem monitoringu
Nadzór nad kontrolą systemu alarmowego (analiza zaistniałych alarmów, plombowanie i kontrola drzwi ewakuacyjnych)
Gwarantowanie skuteczności kontroli wyjść towarów z magazynu
Efektywne zarządzanie podległym zespołem (m.in.: udział w rekrutacjach, planowanie, kontrola i ocena pracy, motywowanie, przekazywanie informacji, itp.) w celu optymalizacji wykorzystania czasu pracy i narzędzi
Zapewnienie odpowiedniego poziomu współpracy własnej z innymi pracownikami FM Logistic
Dbałość o odpowiedni poziom wyszkolenia podległego personelu w zakresie przygotowania do pracy, wymaganych uprawnień i rozwoju kompetencji (we współpracy z działem HR i BHP: badanie potrzeb, szkolenie stanowiskowe, weryfikacja uzyskanych kompetencji, itp.)
Wykonywanie innych poleceń przełożonego wynikających z rodzaju umówionej pracy
Wykonywanie operacji magazynowych (recepcja, składowanie, przygotowywanie zamówień, załadunki i rozładunki towarów) przy użyciu wózków widłowych i innych narzędzi, zgodnie z obowiązującymi procedurami
Prawidłowe przygotowanie i obieg dokumentów związanych z pracą w magazynie
Raportowanie przełożonemu o napotkanych niezgodnościach i udział w działaniach korygujących
Wykonywanie operacji magazynowych (recepcja, składowanie, przygotowywanie zamówień, załadunki i rozładunki towarów) przy użyciu wózków widłowych i innych narzędzi, zgodnie z obowiązującymi procedurami,
Prawidłowe przygotowanie i obieg dokumentów związanych z pracą w magazynie,
Raportowanie przełożonemu o napotkanych niezgodnościach i udział w działaniach korygujących
wykonywanie operacji magazynowych (recepcja, składowanie, przygotowywanie zamówień, załadunki i rozładunki towarów, kompletacja) zgodnie z obowiązującymi procedurami,
prawidłowe przygotowanie i obieg dokumentów związanych z pracą w magazynie,
raportowanie przełożonemu o napotkanych niezgodnościach i udział w działaniach korygujących
Stefana Batorego 1, Pass (pow. warszawski zachodni; gm. Błonie)
Wygasła: 21.05.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
kierownik / koordynator
Obowiązki:
Zastępowanie Osoby Odpowiedzialnej i wykonywanie określonych zadań podczas jej nieobecności
Nadzór i wykonywanie czynności z zakresu procesów przeprowadzanych w hurtowni farmaceutycznej takich jak: przyjęcie, wydanie, reklamacje i zwroty produktów leczniczych, odchylenia, niezgodności, działania korygująco – zapobiegawcze, kontrola zmian
Nadzór nad przestrzeganiem procedur systemowych i operacyjnych dotyczących realizacji czynności objętych zezwoleniem
Nadzór i realizacja procedur Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej
Wykonywanie operacji magazynowych (recepcja, składowanie, przygotowywanie zamówień, załadunki i rozładunki towarów) przy użyciu wózków widłowych i innych narzędzi, zgodnie z obowiązującymi procedurami,
Prawidłowe przygotowanie i obieg dokumentów związanych z pracą w magazynie,
Raportowanie przełożonemu o napotkanych niezgodnościach i udział w działaniach korygujących
Wykonywanie operacji magazynowych (recepcja, składowanie, przygotowywanie zamówień, załadunki i rozładunki towarów) przy użyciu wózków widłowych i innych narzędzi, zgodnie z obowiązującymi procedurami
Prawidłowe przygotowanie i obieg dokumentów związanych z pracą w magazynie
Raportowanie przełożonemu o napotkanych niezgodnościach i udział w działaniach korygujących