Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Zapraszamy na staż, w ramach którego stażyści będą mogli:
Poznać funkcjonowanie dużej organizacji, jaką jest PGNiG TERMIKA S.A
Poznać specyfikę pracy w branży energetycznej
Zdobyć pierwsze poważne doświadczenie zawodowe
Każdy ze stażystów będzie pracował pod kierunkiem opiekuna – specjalisty w danej dziedzinie, realizując zadania zgodnie z indywidualnym harmonogramem stażu
Analizowanie awarii i zakłóceń w pracy urządzeń oraz współproponowanie środków zaradczych
Współzarządzanie powierzonym obszarem
Aktualizowanie instrukcji stanowiskowych i eksploatacyjnych
Zbieranie, monitorowanie, aktualizowanie i analizowanie danych z zakresu: ochrona środowiska, produkcja, gospodarka paliwowa
Koordynowanie pracy firm zewnętrznych w obszarze eksploatacji
Uczestniczenie w komisjach odbiorowych, technicznych i awaryjnych
Gromadzenie i opracowywanie danych oraz sporządzanie analiz w zakresie jakości obsługi i remontów urządzeń
Współpraca z Wykonawcami i Podwykonawcami w zakresie BHP i Ppoż
Współudział w wypracowywaniu i poprawie standardów BHP i Ppoż w Zakładzie
Współpraca w zakresie działania Komisji kwalifikacyjnej, współorganizacja i monitorowanie procesów szkolenia i przygotowanie egzaminów kwalifikacyjnych
Kontrola realizacji wymagań BHP na stanowiskach pracy przez pracowników Spółki w poszczególnych obszarach zakładu
Wprowadzanie rozwiązań mających na celu bezpiecznego wykonywania obowiązków i zadań pracowników Spółki w poszczególnych obszarach w EcS i CK
Prowadzenie gospodarki sprzętem ochronnym BHP i przeciwpożarowym
Przeprowadzanie cyklicznych kontroli miejsc pracy pracowników firm zewnętrznych
Główny specjalista ds. Compliance – koordynator zespołu
Modlińska 15, Białołęka, Warszawa
Wygasła: 11.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
ekspert
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku będzie realizowała zadania w obszarze zapewnienia realizacji procesu Compliance w PGNiG TERMIKA S.A.,
w szczególności poprzez:
• Pełnienie nadzoru nad realizacją standardu organizacyjnego w sprawie Polityki Compliance w Spółce i GK PGNiG TERMIKA
• Nadzorowanie procesu Compliance w Spółce i GK PGNiG TERMIKA z uwzględnieniem obowiązujących przepisów i norm o charakterze wewnętrznym, w tym wynikających z aktów właścicielskich
• Współpracę ze spółkami z GK PGNiG TERMIKA w zakresie zarządzania kluczowymi ryzykami braku zgodności i kształtowania ładu korporacyjnego
• Sprawowanie nadzoru nad realizacją Polityki antykorupcyjnej oraz prowadzeniem rejestru korzyści w Spółce
• Prowadzenie postępowań w zakresie zgłoszonych naruszeń etycznych oraz niezgodności
• Opracowywanie wspólnie z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Spółki, regulacji wewnętrznych w Spółce i w ramach GK PGNiG TERMIKA (zasady, procedur, zarządzenia i regulaminy) w zakresie ich zgodności z przepisami prawa, statutem Spółki oraz innymi aktami i regulacjami wewnętrznymi, z uwzględnieniem zasad zarządzania ryzykiem braku zgodności, w tym ryzyka konfliktu interesu. Opiniowanie i akceptowanie ww. regulacji, monitorowanie ich wdrożenia i realizacji, raportowanie o nieprawidłowościach, działania edukacyjne i naprawcze
• Zapewnianie efektywnych kanałów raportowania zidentyfikowanych lub zgłoszonych ryzyk braku zgodności, przypadków naruszeń i nadużyć oraz weryfikacja pod kątem zasadności przeprowadzania kontroli zgodności
Prowadzenie działań w celu spełnienia wymogów prawnych w zakresie ochrony przeciwpożarowej w spółce
Współtworzenie wewnętrznych regulacji oraz opiniowanie dokumentacji technicznej w zakresie ochrony przeciwpożarowej
Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn zarzewi ognia lub pożarów
Dokonywanie bieżących przeglądów stanu ochrony przeciwpożarowej
Nadzorowanie przestrzegania przepisów PPOŻ przez pracowników spółki oraz firm zewnętrznych na terenie PGNiG TERMIKA SA
Udział w pracach komisji odbiorowych budynków, obiektów, terenów, instalacji oraz urządzeń
Współpraca z Państwową Strażą Pożarną
Bieżąca współpraca z kierownictwem jednostek organizacyjnych w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego
Nadzór i koordynacja umów w zakresie okresowych kontroli i bieżącej konserwacji urządzeń przeciwpożarowych i urządzeń zabezpieczających przed powstaniem wybuchu
Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za przygotowanie i realizację procesów zakupowych poprzez
• Samodzielne prowadzenie postępowań przetargowych dla wybranej grupy kategorii zakupowych zgodnie z procedurami obowiązującymi w spółce, w tym z użyciem narzędzi elektronicznych (platforma zakupowa, aukcje elektroniczne)
• Szczegółową analizę otrzymanych ofert i kosztów zakupów oraz negocjowanie cen i warunków realizacji umów z wykonawcami
• Identyfikację możliwości optymalizacji procesów zakupowych w ramach danej grupy kategorii asortymentowych
• Monitorowanie oraz analiza rynku dostawców krajowych jak i zagranicznych, poszukiwanie nowych dostawców
• Wspieranie Głównego kupca przy realizacji ustalonej strategii zakupowej dla przypisanej grupy kategorii
Osoba na oferowanym stanowisku będzie odpowiedzialna za gromadzenie i analizowanie danych dotyczących ubezpieczeń Spółki wynikających z realizacji procesów ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej spółki według obowiązujących zasad i procedur oraz wsparcie w analizie ryzyk ubezpieczeniowych mogących powstać w trakcie realizacji robót i usług w Spółce
Zakres obowiązków będzie w szczególności obejmował
• Udział w realizacji umów ubezpieczenia Spółki
• Udział w procesach likwidacji szkód
• Bieżące analizowanie ryzyka ubezpieczeniowego Spółki
• Weryfikację dokumentacji ubezpieczeniowej Spółki (m.in. umowy, polisy, certyfikaty, noty, wykazy mienia)
• Raportowanie w zakresie zaistniałych szkód w majątku Spółki
• Udział we wdrażaniu i obsłudze narzędzi wspierających proces zarządzania ubezpieczeniami majątkowymi Spółki
• Projektowanie baz danych z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji Excela, wspierających administrowanie istniejącymi zasobami
• Opracowywanie i analizowanie wykonania planów/ budżetów w powierzonym obszarze
Zbieranie, monitorowanie i analizowanie danych (między innymi: ochrona środowiska, produkcja, pomiary chemiczne, gospodarka paliwowa, faktury) do rozliczeń wewnętrznych i zewnętrznych, aktualizowanie baz danych w powyższym zakresie
Nadzorowanie i rozliczanie stanów magazynowych
Kontrola zużycia energii na potrzeby własne Zakładów
Udział w audytach i kontrolach (wewnętrznych, zewnętrznych) Zakładów
Analizowanie pracy urządzeń pod kątem ich dyspozycyjności
Gromadzenie i opracowywanie danych oraz sporządzanie analiz w zakresie, jakości obsługi i sprawności układów, urządzeń oraz systemów
Kontrola i raportowanie dotrzymania reżimów technicznych i eksploatacyjnych w Zakładach
Analizowanie parametrów pracy instalacji i urządzeń produkcyjnych dla utrzymania założonych standardów
Analizowanie awarii i zakłóceń w pracy urządzeń, proponowanie środków zaradczych
Znajomość przepisów BHP oraz systemu zarządzania
Uczestniczenie w komisjach odbiorowych, technicznych i awaryjnych
Sporządzanie kalkulacji kosztów/kosztorysów inwestorskich w jednej/kilku z wymienionych branż: budowlanej, mechaniczno-montażowej, AKPiA, elektrycznej, niezbędnych dla potrzeb zespołów zakupowych
Weryfikacja przedstawionych przez Wykonawców kosztorysów i wycen robót, dostaw i usług
Wycena robót, dobór i zastosowanie właściwej bazy normatywnej i cenowej w weryfikowanych kosztorysach i sporządzanych wycenach
Negocjacje cenowe z Wykonawcami, uzasadnianie zmian merytorycznych i cenowych dokonanych przy weryfikacji kosztorysów
Uczestnictwo w pracach Zespołów Zakupowych w zakresie analizy i opiniowania części kosztorysowej ofert i negocjacji cenowych
Opracowywanie kalkulacji indywidualnych dla robót nietypowych, uwzględniających nowoczesne technologie, dla których brak jest obowiązujących normatywów, w tym kalkulowanie cen jednostkowych dla właściwego asortymentu robót
Systematyczna aktualizacja danych w zakresie ruchu cen robocizny, materiałów i pracy sprzętu w odniesieniu do rynku
Sporządzanie raportów i sprawozdań na potrzeby analiz Biura Zakupów
Osoba na oferowanym stanowisku będzie odpowiedzialna za prowadzenie monitoringu otoczenia regulacyjnego w obszarze regulacji sektora energetycznego oraz analizę wpływu regulacji prawnych na Spółkę poprzez:
udział w zarządzaniu obszarem regulacji sektora energetycznego (m.in.: rynek energii elektrycznej i cieplnej, efektywność energetyczna, taksonomia, systemy wsparcia, kogeneracja, rynek mocy, OZE) w Spółce
Identyfikację wpływu regulacji UE oraz projektów regulacji prawnych i inicjatyw UE na funkcjonowanie Spółki
Identyfikację wpływu regulacji krajowych oraz projektów regulacji krajowych na funkcjonowanie Spółki
Opiniowanie projektów aktów prawnych bezpośrednio oraz w ramach prac w GK ORLEN oraz w organizacjach branżowych
Lobbing na rzecz zmian w legislacji krajowej i legislacji UE
Przygotowywanie informacji merytorycznych z obszaru regulacji na potrzeby wewnętrzne Spółki
Cykliczne informowanie wskazanych pracowników Spółki o zmianach legislacyjnych
Współpracę z Izbami Gospodarczymi i innymi reprezentantami przemysłu
Współpracę z organami administracji państwowej
Opracowywanie zewnętrznych i wewnętrznych raportów z obszaru regulacji
Koordynacja i nadzór nad systemami nadzorującymi, sterującymi procesami wytwórczymi w zakresie AKPiA
Analiza i nadzór nad usuwaniem usterek we współpracy z pracownikami ruchowymi oraz IWŻ
Współpraca z firmami zewnętrznymi w zakresie AKPiA
Uczestnictwo w komisjach odbiorowych, technicznych, awaryjnych
Analizowanie awarii i zakłóceń w pracy urządzeń, proponowanie środków zaradczych
Wystawianie poleceń na pracę
Udział w planowaniu oraz koordynowaniu prac przełączeniowych, remontowych, konserwacyjnych, legalizacyjnych, rozruchowych, pomiarowych, diagnostycznych, okresowych przeglądów sprzętu, układów i urządzeń
Gromadzenie i opracowywanie danych oraz sporządzanie analiz w zakresie, jakości obsługi i sprawności układów, urządzeń oraz systemów
Uczestniczenie w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych
Analizowanie parametrów pracy instalacji i urządzeń produkcyjnych dla utrzymania założonych standardów
Nadzór nad dokumentacją techniczno – ruchową PŻW
Udział w audytach i kontrolach w zakresie AKPiA
Udział w projektach, modernizacjach, inwestycjach w zakresie AKPiA
Prowadzenie działań w obszarze projektów rozwojowych w tym w szczególności
• Przygotowywanie modeli biznesowych współpracy z potencjalnymi klientami w zakresie finansowania, realizacji oraz eksploatacji projektów inwestycyjnych w obszarze energetyki i ciepłownictwa
• Przygotowywanie koncepcji realizacji projektów inwestycyjnych, studiów wykonalności oraz projekcji techniczno-ekonomicznych potencjalnych przedsięwzięć inwestycyjnych, harmonogramów
• Opracowywanie ofert indywidualnych oraz prezentacji dla potencjalnych klientów segmentu energetyki i ciepłownictwa;
• Prowadzenie zadań inwestycyjnych w obszarze małej i średniej kogeneracji (do momentu przekazania do realizacji)
• Budowanie relacji z dostawcami technologii kogeneracyjnych / trigeneracyjnych / spalania odpadów
• Opracowywanie raportów z postępów prac w ramach przydzielonych projektów
• Budowanie relacji z potencjalnymi klientami / odbiorcami ciepła, energii elektrycznej i chłodu
• Przygotowywanie wniosków na Komitet Inwestycyjny oraz na posiedzenia Zarządu PGNiG TERMIKA
Prowadzenie działań w obszarze akwizycyjnym w tym w szczególności
• Udział w projektach akwizycyjnych realizowanych przez spółkę, współpraca z doradcami, w szczególności w obszarze badania due diligence w części techniczno-środowiskowej
• Współpraca z doradcami biorącymi udział procesach akwizycyjnych
• Opracowywanie raportów z postępów prac oraz wniosków o udzielenie niezbędnych zgód korporacyjnych
Prowadzenie działań w celu spełnienia wymogów prawnych w zakresie ochrony przeciwpożarowej w spółce
Współtworzenie wewnętrznych regulacji oraz opiniowanie dokumentacji technicznej w zakresie ochrony przeciwpożarowej
Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn zarzewi ognia lub pożarów
Dokonywanie bieżących przeglądów stanu ochrony przeciwpożarowej
Nadzorowanie przestrzegania przepisów PPOŻ przez pracowników spółki oraz firm zewnętrznych na terenie PGNiG TERMIKA SA
Udział w pracach komisji odbiorowych budynków, obiektów, terenów, instalacji oraz urządzeń
Współpraca z Państwową Strażą Pożarną
Bieżąca współpraca z kierownictwem jednostek organizacyjnych w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego
Nadzór i koordynacja umów w zakresie okresowych kontroli i bieżącej konserwacji urządzeń przeciwpożarowych i urządzeń zabezpieczających przed powstaniem wybuchu
Przygotowywanie wielowariantowych analiz techniczno-ekonomicznych w zakresie przygotowania do realizacji oraz eksploatacji projektów inwestycyjnych w obszarze energetyki i ciepłownictwa
Przygotowywanie koncepcji, studiów wykonalności realizacji projektów inwestycyjnych
Współpraca z zewnętrznymi konsultantami technicznymi przy wypracowywaniu rozwiązań technicznych
Przygotowywanie niezbędnych danych (np. bilansów technicznych) do sporządzenia analiz opłacalności rozpatrywanych wariantów inwestycyjnych
Nadzór i koordynacja wieloletnich planów inwestycyjnych pod kątem nakładów inwestycyjnych oraz długoterminowych ścieżek remontowo- utrzymaniowych
Prezentacja wypracowanych rozwiązań; sporządzanie rekomendacji dla rozpatrywanych wariantów inwestycyjnych
Interpretacja i implementacja zagadnień prawnych, technicznych i środowiskowych w rozwiązania pozwalające na długoterminowe utrzymanie majątku produkcyjnego
Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w PGNiG TERMIKA S.A. przy wypracowywaniu docelowych rozwiązań technicznych
Monitorowanie rynku w zakresie prowadzonych inwestycji oraz rozwoju technologii ze szczególnym uwzględnieniem możliwości zastosowania w zakładach PGNiG Termika S.A
Młodszy specjalista ds. prognozowania i analizy danych
Modlińska 15, Białołęka, Warszawa
Wygasła: 03.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku, działając we współpracy ze specjalistą ds. marży portfelowej, będzie odpowiedzialna za krótko- i długoterminowe prognozy produkcji i plany techniczne, raportowanie pozycji handlowych, a także za modyfikację istniejącej bazy danych w celu poprawy automatyzacji procesu raportowania
Szczegółowy zakres obowiązków:
Budowa i automatyzacja narzędzi do raportowania w programie Microsoft Excel; budowa i automatyzacja narzędzi bazodanowych (Microsoft Excel - VBA, SQL Server)
Udział w przygotowaniu planów i prognoz produkcji oraz sprzedaży m.in. energii elektrycznej i ciepła
Udział w prowadzeniu analiz dotyczących prognoz i danych z zakładów wytwórczych
Współpraca z wydziałami: produkcyjnym, ekonomicznym oraz remontów i inwestycji
Raportowanie i analiza odchyleń od planów oraz bieżących prognoz
Udział w optymalizacji bazy danych wraz z systemem przetwarzania informacji w przedsiębiorstwie
Osoba zatrudniona na oferowanym stanowisku odpowiedzialna będzie za zapewnienie zgodności działań Spółki z aktualnymi wymaganiami prawnymi, w tym w szczególności:
Analizę środowiskowych wymagań prawnych dla sektora m.in. w zakresie: EU ETS, emisji do atmosfery, gospodarki odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, ocen oddziaływania na środowisko
Redagowanie stanowisk Spółki w zakresie planowanych zmian środowiskowych przepisów prawnych
Definiowanie środowiskowych wymagań dla realizowanych inwestycji
Uzyskiwanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji Spółki
Uzyskiwanie decyzji z obszaru EU ETS w tym opracowywanie m.in. planów monitorowania wielkości emisji CO2, planów metodyki monitorowania, oceny niepewności, a także sporządzanie raportów z udoskonaleń w metodyce monitorowania wielkości emisji CO2;
Opracowanie wniosków o przydział bezpłatnych uprawnień do emisji dla kolejnych okresów rozliczeniowych handlu uprawnieniami do emisji
Udział w audytach wewnętrznych w instalacjach Spółki: obszaru monitorowania emisji CO2 oraz w ramach Systemu Zarządzania Środowiskowego
Uzyskiwanie środowiskowych pozwoleń sektorowych oraz pozwoleń zintegrowanych dla instalacji Spółki
Udzielanie wsparcia merytorycznego i konsultacji w zakresie ochrony środowiska w Spółce
Prowadzenie dla pracowników Spółki szkoleń z zakresu realizowanych działań
Udział w planowaniu, wdrażaniu i ewaluacji procesów szkoleniowych oraz rozwojowych, w tym: systemów ocen, programów sukcesji, szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych
Obsługa systemu wspierającego proces szkoleniowy
Wsparcie w budowaniu narzędzi wspomagających proces zarządzania wiedzą w organizacji
Współpraca przy wdrażaniu i przeprowadzaniu badania satysfakcji i zaangażowania pracowników
Realizowanie działań wzmacniających zaangażowanie pracowników
Przygotowywanie i przeprowadzanie programów wdrożenia i adaptacji nowozatrudnionych pracowników
Wspieranie menedżerów w zakresie osobistego rozwoju oraz w zakresie procesów personalnych
Współpraca przy prowadzeniu projektów rekrutacyjnych i selekcyjnych
Prowadzenie działań w obszarze projektów rozwojowych w tym w szczególności:
• przygotowywanie modeli biznesowych współpracy z potencjalnymi klientami w zakresie finansowania, realizacji oraz eksploatacji projektów inwestycyjnych w obszarze energetyki i ciepłownictwa;
• przygotowywanie koncepcji realizacji projektów inwestycyjnych, studiów wykonalności oraz projekcji techniczno-ekonomicznych potencjalnych przedsięwzięć inwestycyjnych, harmonogramów;
• opracowywanie ofert indywidualnych oraz prezentacji dla potencjalnych klientów segmentu energetyki i ciepłownictwa;
• prowadzenie zadań inwestycyjnych w obszarze małej i średniej kogeneracji (do momentu przekazania do realizacji);
• budowanie relacji z dostawcami technologii kogeneracyjnych / trigeneracyjnych / spalania odpadów;
• opracowywanie raportów z postępów prac w ramach przydzielonych projektów;
• budowanie relacji z potencjalnymi klientami / odbiorcami ciepła, energii elektrycznej i chłodu;
• przygotowywanie wniosków na Komitet Inwestycyjny oraz na posiedzenia Zarządu PGNiG TERMIKA
Prowadzenie działań w obszarze akwizycyjnym w tym w szczególności:
• udział w projektach akwizycyjnych realizowanych przez spółkę, współpraca z doradcami, w szczególności w obszarze badania due diligence w części techniczno-środowiskowej
• współpraca z doradcami biorącymi udział procesach akwizycyjnych;
• opracowywanie raportów z postępów prac oraz wniosków o udzielenie niezbędnych zgód korporacyjnych
opracowywanie koncepcji rozwiązań technicznych w branży automatyki dla projektów we współpracy z biurami projektowymi oraz jednostkami organizacyjnymi PGNiG TERMIKA SA;
przygotowywanie wymagań do materiałów przetargowych w branży automatyki dla projektów;
opiniowanie rozwiązań projektowych w realizowanych projektach;
bieżąca współpraca z wykonawcami prac w ramach projektów;
bieżący nadzór nad wykonawstwem prac branży automatyki w ramach realizowanych projektów;
udział w pracach zespołów projektowych oraz komisji odbiorowych;
pozyskiwanie wiedzy na temat nowych rozwiązań w zakresie automatyki
Osoba na tym stanowisku będzie realizowała zadania w obszarze nadzoru korporacyjnego nad spółkami z udziałem kapitałowym PGNiG TERMIKA SA, w szczególności:
• prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem praw właścicielskich w spółkach z udziałem kapitałowym PGNiG TERMIKA;
• opracowywanie potrzebnych danych i raportów do sprawozdawczości i statystyk oraz prowadzenie prezentacji dla osób zarządzających;
• prowadzenie zbioru podstawowych dokumentów spółek i baz danych dotyczących zaangażowania kapitałowego PGNiG TERMIKA
w spółkach;
• przygotowywanie i realizacja decyzji Zarządu PGNiG TERMIKA w zakresie związanym z wykonywaniem praw właścicielskich
w spółkach z udziałem kapitałowym PGNiG TERMIKA;
• przygotowywanie dokumentów niezbędnych dla zapewnienia PGNiG TERMIKA wykonywania prawa głosu z udziałów lub akcji
na zgromadzeniach wspólników lub walnych zgromadzeniach spółek z udziałem kapitałowym PGNiG TERMIKA;
• przygotowywanie we współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi PGNiG TERMIKA propozycji dotyczących funkcjonowania spółek z udziałem kapitałowym PGNiG TERMIKA;
• przygotowywanie okresowych raportów o stanie spółek z udziałem kapitałowym PGNiG TERMIKA
przygotowywanie i samodzielne prowadzenie postępowań zakupowych w ramach przyporządkowanego asortymentu (usługi, roboty budowlane i dostawy materiałów), w tym wybór dostawców zgodnie z ustalonymi kryteriami, negocjowanie i finalizacja warunków współpracy, przygotowywanie zamówień zakupu oraz zleceń/umów;
terminowe rozliczanie faktur zakupowych pod względem merytorycznym, rachunkowym i formalnym zgodnie z funkcjonującymi w spółce procedurami;
monitorowanie stanu zapasów magazynowych i współpraca z jednostkami organizacyjnymi uczestniczącymi w realizacji i rozliczaniu procesów zakupowych;
nawiązywanie kontaktów z nowymi dostawcami i budowanie z nimi relacji (optymalizowanie portfela dostawców w zakresie obsługiwanej grupy kategorii);
ewidencjonowanie efektów realizowanych procesów zakupowych w dedykowanych systemach i aplikacjach IT
Zapraszamy na staż, w ramach którego stażyści będą mogli:
poznać funkcjonowanie dużej organizacji, jaką jest PGNiG TERMIKA SA;
poznać specyfikę pracy w branży energetycznej;
zdobyć pierwsze poważne doświadczenie zawodowe
Każdy ze stażystów będzie pracował pod kierunkiem opiekuna – specjalisty w danej dziedzinie, realizując zadania zgodnie z indywidualnym harmonogramem stażu
przygotowywanie wniosków taryfowych i koncesyjnych;
prowadzenie postępowań administracyjnych o zatwierdzenie taryf, koncesji i innych;
prowadzenie sprawozdawczości koncesyjnej do URE;
opracowywanie długoterminowych, wariantowych prognoz ciepła oraz raportów związanych z działaniami konkurencji;
wyliczanie ceny ciepła do księgi założeń;
przygotowanie i koordynacja procesu pozyskania świadectw efektywności energetycznej;
monitorowanie zmian prawnych w Polsce i Unii Europejskiej mających wpływ na politykę koncesyjno-taryfową oraz analiza ich potencjalnego wpływu na spółkę;
opiniowanie projektów ustaw i rozporządzeń wykonawczych dotyczących w szczególności zagadnień koncesyjno-taryfowych oraz proponowanie zmiany w tym obszarze;
monitorowanie zgodność podejmowanych przez spółkę działań z prawem energetycznym i koncesjami
Zapraszamy na staż, w ramach którego stażyści będą mogli:
poznać funkcjonowanie dużej organizacji, jaką jest PGNiG TERMIKA SA;
poznać specyfikę pracy w branży energetycznej;
zdobyć pierwsze poważne doświadczenie zawodowe
Każdy ze stażystów będzie pracował pod kierunkiem opiekuna – specjalisty w danej dziedzinie, realizując zadania zgodnie z indywidualnym harmonogramem stażu
Młodszy specjalista ds. prognozowania i optymalizacji
Modlińska 15, Białołęka, Warszawa
Wygasła: 17.03.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
Osoba na tym stanowisku odpowiada opracowywanie prognoz produkcji i planów technicznych a także raportowanie wyniku na sprzedaży itp. W szczególności będzie odpowiadała za:
• opracowywanie planów i prognoz produkcji oraz sprzedaży;
• optymalizację produkcji ciepła i energii elektrycznej;
• rozliczanie wielkości technicznych produkcji i sprzedaży;
• określanie oraz analiza przyczyn odchyleń w produkcji energii elektrycznej i ciepła;
przygotowywanie wniosków taryfowych i koncesyjnych;
prowadzenie postępowań administracyjnych o zatwierdzenie taryf, koncesji i innych;
prowadzenie sprawozdawczości koncesyjnej do URE;
opracowywanie długoterminowych, wariantowych prognoz ciepła oraz raportów związanych z działaniami konkurencji;
wyliczanie ceny ciepła do księgi założeń;
przygotowanie i koordynacja procesu pozyskania świadectw efektywności energetycznej;
monitorowanie zmian prawnych w Polsce i Unii Europejskiej mających wpływ na politykę koncesyjno-taryfową oraz analiza ich potencjalnego wpływu na spółkę;
opiniowanie projektów ustaw i rozporządzeń wykonawczych dotyczących w szczególności zagadnień koncesyjno-taryfowych oraz proponowanie zmiany w tym obszarze;
monitorowanie zgodność podejmowanych przez spółkę działań z prawem energetycznym i koncesjami
tworzenie i rozliczanie harmonogramu czasu pracy pracowników jednozmianowych i zmianowych;
tworzenie i rozliczanie indywidualnych harmonogramów czasu pracy;
tworzenie i rozliczanie kart czasu pracy;
wprowadzanie informacji dotyczących czasu pracy do systemu kadrowo-płacowego;
organizowanie i nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentacji między pracodawcą a pracownikiem;
prowadzenie ewidencji w zakresie szkoleń, wypadków, aktualności badan lekarskich i zaświadczeń kwalifikacyjnych pracowników Wydziału Wytwarzania;
przygotowywanie wniosków i formularzy z zakresu spraw pracowniczych, m.in. o zmianę warunków zatrudnienia i rekrutacji;
rozliczanie wydatków gotówkowych pracowników;
monitorowanie stanu urlopowego i chorobowego;
przeliczanie dodatków wynikających z Regulaminu wynagradzania;
wsparcie menadżera, w tym w szczególności: wsparcie wiedzą w zakresie prawa pracy, przygotowanie danych dotyczących stanów urlopowych, wdrażanie narzędzi wspierających proces zarządzania zasobami ludzkimi, zbieranie i opracowywanie danych do zarządzania zasobami ludzkimi
Osoba na oferowanym stanowisku będzie odpowiedzialna za zapewnienie funkcjonowania spółki w zgodzie z aktualnymi wymogami prawa ochrony środowiska oraz za zarządzanie ochroną środowiska spółki w dedykowanym obszarze poprzez:
• udział w zarządzaniu komponentowym ochroną środowiska w Spółce;
• udział w funkcjonowaniu Systemu Zarządzania Środowiskowego (ISO 14001);
• bieżącą ocenę zgodności zakładów Spółki z wymaganiami prawnymi;
• bieżącą identyfikację, ocenę oraz eliminację ryzyk środowiskowych;
• koordynowanie, kontrolę monitorowania i raportowania w zakresie oddziaływań zakładów spółki na środowisko, w tym emisji CO2;
• koordynowanie przebiegu prac pomiarowo-badawczych w dziedzinie ochrony środowiska, w tym definiowanie potrzeb i określanie ich zakresu;
• opracowywanie zewnętrznych i wewnętrznych raportów i sprawozdań środowiskowych;
• udział w prowadzonych zewnętrznych kontrolach środowiskowych;
• tworzenie i nadzorowanie procesów i procedur technologicznych i środowiskowych wdrażanych w Spółce;
• udział w systemie wnoszenia opłat środowiskowych;
• obliczanie i analizowanie kosztów środowiskowych;
• definiowanie założeń i wymagań ekologicznych dla decyzji modernizacyjnych, inwestycyjnych i remontowych oraz opiniowanie wniosków w tym zakresie;
• bieżące udzielanie wsparcia merytorycznego i konsultacji w zakresie ochrony środowiska w Spółce;
• zapewnienie wiedzy z obszaru ochrony środowiska dla pracowników Spółki
Główny specjalista ds. ochrony środowiska - obszar środowiskowych wymagań prawnych LCP i MCP
Modlińska 15, Białołęka, Warszawa
Wygasła: 10.11.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Osoba zatrudniona na oferowanym stanowisku odpowiedzialna będzie za zarządzanie wymaganiami prawnymi obszaru ochrony środowiska dla dużych i średnich źródeł spalania w tym w szczególności:
• identyfikację obecnych wymagań prawnych m.in. w zakresie: emisji do atmosfery, gospodarki odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, oddziaływania akustycznego i prowadzenie bazy tych wymagań;
• monitorowanie planowanych zmian przepisów prawnych i analizę ich potencjalnego wpływu na Spółkę;
• redagowanie stanowiska Spółki w zakresie planowanych zmian przepisów prawnych oraz prezentowanie stanowiska Spółki w organizacjach branżowych;
• definiowanie wymagań dla instalacji Spółki w odniesieniu do przepisów prawnych;
• koordynowanie oceny zgodności funkcjonowania Spółki w zakresie spełniania wymagań prawnych;
• prowadzenie dla pracowników Spółki szkoleń z obszaru środowiskowych wymagań prawnych;
• identyfikację ryzyk środowiskowych w odniesieniu do wymagań prawnych;
• udział w audytach wewnętrznych w ramach Systemu Zarządzania Środowiskowego w instalacjach Spółki
Ponadto, osoba zatrudniona na oferowanym stanowisku angażowana będzie w:
• proces uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji Spółki;
• proces uzyskiwania decyzji z obszaru ochrony środowiska (środowiskowe pozwolenia sektorowe, pozwolenia zintegrowane, zezwolenia na emisję gazów cieplarnianych) dla instalacji Spółki;
• udzielanie wsparcia merytorycznego i konsultacji z zakresie ochrony środowiska w Spółce
Główny specjalista ds. ochrony środowiska - obszar EU ETS
Modlińska 15, Białołęka, Warszawa
Wygasła: 10.11.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Osoba zatrudniona na oferowanym stanowisku odpowiedzialna będzie za nadzór nad działaniami Spółki w obszarze handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (EU ETS), w tym w szczególności:
• analizę wymagań prawnych w obszarze EU ETS;
• redagowanie stanowiska Spółki dotyczącego planowanych zmian przepisów prawnych w zakresie EU ETS oraz prezentowanie stanowiska Spółki w organizacjach branżowych;
• definiowanie wymagań z obszaru EU ETS dla realizowanych inwestycji;
• uzyskiwanie decyzji z obszaru EU ETS w tym opracowywanie m.in. planów monitorowania wielkości emisji CO2, planów metodyki monitorowania, oceny niepewności;
• sporządzanie raportów z udoskonaleń w metodyce monitorowania wielkości emisji CO2;
• udział w audytach wewnętrznych z obszaru monitorowania emisji CO2 w zakładach PGNiG TERMIKA SA;
• opracowanie wniosków o przydział bezpłatnych uprawnień do emisji dla kolejnych okresów rozliczeniowych handlu uprawnieniami do emisji;
• prowadzenie dla pracowników Spółki szkoleń z obszaru EU ETS
Ponadto, osoba zatrudniona na oferowanym stanowisku angażowana będzie w:
• proces uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji Spółki;
• proces uzyskiwania środowiskowych pozwoleń sektorowych oraz pozwoleń zintegrowanych dla instalacji Spółki;
• udzielanie wsparcia merytorycznego i konsultacji w zakresie ochrony środowiska w Spółce
Osoba na oferowanym stanowisku będzie odpowiedzialna za monitorowanie prawidłowej realizacji zadań z obszaru finansów, planowanie
i sporządzanie okresowych analiz płynności, sprawozdań i raportów z obszaru finansów oraz wdrażanie wytycznych i standardów w zakresie zarządzania płynnością finansową, w szczególności poprzez:
• sporządzanie prognoz płynnościowych krótko-, średnio- i długoterminowych, ich bieżąca weryfikacja i raportowanie;
• sporządzanie zestawień planowanych płatności i prognoz zapotrzebowania na środki pieniężne;
• bieżące zgłaszanie i monitorowanie przekroczeń planów w zakresie wpływów i wydatków Spółki;
• udział w procesie pozyskania wsparcia finansowego dla Spółki;
• wdrażanie metod identyfikacji, pomiaru i monitorowania ryzyka finansowego;
• nadzór nad realizacją umów finansowych;
• współudział w przygotowywaniu aktów prawa wewnętrznego w zakresie działalności powierzonego obszaru (procedury, instrukcje)
prowadzenie baz danych pracowników, emerytów i rencistów na potrzeby obsługi klienta w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Scentralizowanego Funduszu Sportu i Programu Ochrony Zdrowia;
prowadzenie i archiwizacja dokumentacji pracowniczej w zakresie spraw socjalnych;
prowadzenie obsługi pracowników w zakresie działalności ZFŚS, SFS i POZ;
udzielanie pracownikom i emerytom informacji w zakresie spraw socjalnych;
zamawianie i kolportaż biletów/zaproszeń oferowanych przez Wydział ZFŚS;
naliczanie dofinansowania w ramach ZFŚS, SFS i POZ;
comiesięczne rozliczanie SFS,
prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej;
Osoba na oferowanym stanowisku będzie odpowiedzialna za prowadzenie monitoringu otoczenia regulacyjnego w obszarze regulacji sektora energetycznego oraz analizę wpływu regulacji prawnych na Spółkę poprzez:
• udział w zarządzaniu obszarem regulacji sektora energetycznego (min.: rynek energii elektrycznej i cieplnej, efektywność energetyczna, systemy wsparcia w tym taksonomia, kogeneracja, rynek mocy, OZE) w Spółce;
• identyfikację wpływu regulacji UE oraz projektów regulacji prawnych i inicjatyw UE na funkcjonowanie Spółki;
• identyfikację wpływu regulacji krajowych oraz projektów regulacji krajowych na funkcjonowanie Spółki;
• opiniowanie projektów aktów prawnych bezpośrednio oraz w ramach prac w GK PGNiG oraz w organizacjach branżowych;
• lobbing na rzecz zmian w legislacji krajowej i legislacji UE;
• przygotowywanie informacji merytorycznych z obszaru regulacji na potrzeby wewnętrzne Spółki;
• cykliczne informowanie wskazanych pracowników Spółki o zmianach legislacyjnych;
• współpracę z Izbami Gospodarczymi i innymi reprezentantami przemysłu;
• współpracę z organami administracji państwowej;
• opracowywanie zewnętrznych i wewnętrznych raportów z obszaru regulacji
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za wykonywanie badań fizykochemicznych na potrzeby zakładów PGNiG TERMIKA SA oraz klientów zewnętrznych poprzez:
pobieranie, przygotowywanie i wykonanie analiz próbek wód, par, substratów i produktów MIOS;
przyjmowanie i dokonywanie przeglądu zleceń dostarczonych próbek;
prowadzenie rejestrów badanych próbek;
sporządzanie niezbędnej dokumentacji z badań;
raportowanie wyników badań;
archiwizowanie i likwidowanie próbek;
dokonywanie zapisów z działalności laboratorium;
obsługiwanie, sprawdzanie i definiowanie nieprawidłowości w pracy przyrządów
i urządzeń badawczo-pomiarowych;
współuczestniczenie w wewnętrznych kontrolach badań i w porównaniach międzylaboratoryjnych;
utrzymywanie należytego porządku na stanowisku pracy
Osoba na tym stanowisku odpowiada za realizację marży firmy poprzez zlecanie sprzedaży oraz zakupu głównych produktów firmy, takich jak gaz uprawnienia do emisji CO₂, energia elektryczna, itp
W szczególności będzie odpowiadała za:
analizowanie sytuacji na rynkach surowców energetycznych, uprawnień do emisji CO₂;
przygotowywanie prognoz cen paliw i produktów;
wykonywanie analiz technicznych, finansowych oraz prawnych wpływu zmian w poszczególnych portfelach na wynik ekonomiczny;
sprzedaż produktów portfelowych, współtworzenie i przygotowywanie umów oraz nadzorowanie ich realizacji, a także wykonywanie analiz i raportów sprzedaży;
rekomendowanie działań na rynkach paliw zmierzających do poprawy bezpieczeństwa dostaw i optymalizacji produkcji;
Osoba na oferowanym stanowisku będzie odpowiedzialna za gromadzenie i analizowanie danych dotyczących ubezpieczeń Spółki wynikających z realizacji procesów ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej spółki według obowiązujących zasad i procedur oraz wsparcie w analizie ryzyk ubezpieczeniowych mogących powstać w trakcie realizacji robót i usług w Spółce
Zakres obowiązków będzie w szczególności obejmował:
• udział w realizacji umów ubezpieczenia Spółki – wsparcie procesu zawierania i odnawiania;
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dla realizacji procesu regulowania stanu prawnego nieruchomości, sprzedaży/zakupu praw do nieruchomości, w szczególności poprzez:
• przygotowywanie dokumentów umożliwiających zawarcie umowy dzierżawy / najmu i ich rozliczanie;
• gromadzenie i archiwizowanie informacji odzwierciedlających stan prawny nieruchomości;
• opracowywanie i realizowanie rocznych i wieloletnich planów gospodarowania nieruchomościami;
• udział w procesie sprzedaży i zakupu praw do nieruchomości;
• dbałość o zgodność danych dotyczących nieruchomości Spółki w ewidencji gruntów i w księgach wieczystych;
• przygotowywanie dokumentów umożliwiających ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach Spółki oraz na rzecz Spółki;
• koordynowanie działań mających na celu wymianę informacji w obrębie struktur organizacyjnych Spółki, zaangażowanych w realizację sprzedaży / zakupu nieruchomości oraz innych działań związanych z nieruchomościami