Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Wsparcie Finance Managera w następujących obszarach: ogólna księgowość (AP, AR, CE, GL), sprawozdawczość finansowa, podatki (obowiązki związane z VAT), przeprowadzanie kontroli wewnętrznych i podstawowych analiz na potrzeby finansów,
Przygotowywanie przelewów gotówkowych w systemach bankowych,
Księgowanie wyciągów bankowych w module CE,
Uzgadnianie sald pochodzących z wyciągów bankowych z GL (zamknięcie miesiąca),
Kalkulacja FIFO (zamknięcie miesiąca),
Komunikacja z bankiem,
Ręczne wystawianie I księgowanie faktur AR,
Wystawianie automatycznych faktur SO dla sprzedaży niehandlowej,
Sprawdzanie poprawności faktur handlowych opartych na SO,
Uzgadnianie AR z GL (zamknięcie miesiąca),
Potwierdzanie I uzgadnianie salda IC (zamknięcie miesiąca),
Analiza należności,
Księgowanie faktur AP w module AP,
Uzgadnianie i księgowanie raportów wydatków,
Uzgadnianie sald AP z danymi GL (zamknięcie miesiąca),
Monitorowanie I uzgadnianie sald przedpłat z GL,
Potwierdzanie sald z dostawcami,
Sporządzanie deklaracji VAT, wykazów UE w ujęciu miesięcznym,
Przygotowanie i wysyłanie JPK do urzędu skarbowego,
Komunikacja z urzędnikami skarbowymi podczas kontroli podatkowej,
Przygotowanie raportów NBP/ GUS,
Udział we wszelkiego rodzaju projektach, które mogą prowadzić do optymalizacji pracy,
Claim Analyst/Analityk ds. reklamacji (+ISO Proxy)
Stryków
Wygasła: 14.05.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Nadzór nad system ISO w organizacji – ISO 9001; 14001; 45001 – audyty wewnętrzne i zewnętrzne; administracja, nadzór, rozwijanie i utrzymanie systemu ISO w organizacji; koordynacja działań zapobiegawczych i korygujących po audytach; nadzór nad dokumentacją systemową
Nadzór i analiza reklamacji jakościowych – administracja, analiza (przy współpracy z zespołem) i kontakt z klientem celem podjęcia działań RCA i wdrożenia adekwatnych CAPA
Wsparcie dla zespołu specjalistów jakości w zespole – koordynacja aktywności
Analiza reklamacji oraz współpraca z klientami w ramach spełniania wymagań jakościowych dotyczących gotowych produktów/ półproduktów oraz komponentów wykorzystywanych w procesie produkcji
Wspomaganie systemu kontroli gwarantującego wykrycie i zdefiniowanie błędów na etapie produkcji wyrobu oraz przed i po obróbce oraz monitorowanie jakości produktów na liniach produkcyjnych
Współudział we wdrażaniu i kwalifikacjach nowych produktów przy współpracy z międzynarodowymi jednostkami organizacji
Weryfikacja i kontrola procesu i samego produktu, dbanie o wymagania klientów wewnętrznych, zgłaszanie błędów i nadzór nad produktami niezgodnymi
Zbieranie danych jakościowych w trakcie procesu produkcyjnego oraz ich analiza, podejmowanie odpowiednich działań w celu poprawy jakości wytwarzanych produktów
Zarządzanie wiedzą na temat produktów Engineering Paper, ich właściwości fizykochemicznych, składu materiału, funkcjonalności, surowców itp
Właściwą koordynację wszystkich działań związanych ze zmianami mającymi bezpośredni lub pośredni wpływ na produkt, takich jak:
Badania i rozwój produktów i procesów
Wdrożenie i zatwierdzenie nowych lub modyfikacja istniejących produktów
Wprowadzenie substytutów, zmianę składu materiału, substancji lub stężeń, które mogą wpłynąć na funkcjonalność produktu
Przepływ informacji między operacją, zespołem sprzedaży, zespołem jakości procesu i zespołem R&D na poziomie lokalnym i globalnym
Walidacja i akceptacja zmian procesu w stosunku do projektu produktu
Wdrażanie i rozwijanie systemów zbierających i analizujących on-line dane procesowe - Industry 4.0
Analizę statystyczną danych procesowych / jakościowych / produkcyjnych i wyciąganie wniosków celem ciągłego usprawniania i doskonalenia procesów produkcyjnych
Nadzór nad systemami on-line kontroli jakości produktu
Wsparcie w rozwiązywaniu problemów związanych z reklamacjami dotyczącymi jakości produktu poprzez projektowanie eksperymentów
Claim Analyst/Analityk ds. reklamacji (+ISO Proxy)
Stryków
Wygasła: 26.02.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Nadzór nad system ISO w organizacji – ISO 9001; 14001; 45001 – audyty wewnętrzne i zewnętrzne; administracja, nadzór, rozwijanie i utrzymanie systemu ISO w organizacji; koordynacja działań zapobiegawczych i korygujących po audytach; nadzór nad dokumentacją systemową
Nadzór i analiza reklamacji jakościowych – administracja, analiza (przy współpracy z zespołem) i kontakt z klientem celem podjęcia działań RCA i wdrożenia adekwatnych CAPA
Wsparcie dla zespołu specjalistów jakości w zespole – koordynacja aktywności
Senior Quality Engineer (+ISO proxy)/ Starszy Inżynier Jakości
Stryków
Wygasła: 08.01.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Nadzór nad system ISO w organizacji – ISO 9001; 14001; 45001 – audyty wewnętrzne i zewnętrzne; administracja, nadzór, rozwijanie i utrzymanie systemu ISO w organizacji; koordynacja działań zapobiegawczych i korygujących po audytach; nadzór nad dokumentacją systemową
Nadzór i analiza reklamacji jakościowych – administracja, analiza (przy współpracy z zespołem) i kontakt z klientem celem podjęcia działań RCA i wdrożenia adekwatnych CAPA
Wsparcie dla zespołu specjalistów jakości w zespole – koordynacja aktywności
Defining and leading the development & execution of the local sourcing strategies that delivers a competitive advantage driving initiatives with the strategic suppliers
Selecting suppliers according assessment instructions, opening/closing the supplier accounts,
Sourcing materials and products through tenders and cost optimization processes, focused to guarantee the supplier performance and best value for the Company
Meeting with suppliers and account representatives, negotiating rates also through detailed cost analysis of components & manufacturing processes, updating approved supplier list and general supplier records, alongside finalizing Supplier Performance Reviews
Dealing with Global material Planning and issuing Purchase orders for the site needs (products and equipment’s)
Monitor supplier quality/performance and develop improvement strategies to ensure business needs are met
Support the site’s departments on delivery/quality and invoicing/payables issues
Provide Global Procurement Direction with accurate reporting on the spent and relevant actions plan and saving
Defining and leading the development & execution of the local sourcing strategies that delivers a competitive advantage driving initiatives with the strategic suppliers
Selecting suppliers according assessment instructions, opening/closing the supplier accounts,
Sourcing materials and products through tenders and cost optimization processes, focused to guarantee the supplier performance and best value for the Company
Meeting with suppliers and account representatives, negotiating rates also through detailed cost analysis of components & manufacturing processes, updating approved supplier list and general supplier records, alongside finalizing Supplier Performance Reviews
Dealing with Global material Planning and issuing Purchase orders for the site needs (products and equipment’s)
Monitor supplier quality/performance and develop improvement strategies to ensure business needs are met
Support the site’s departments on delivery/quality and invoicing/payables issues
Provide Global Procurement Direction with accurate reporting on the spent and relevant actions plan and saving
Zarządzanie wiedzą na temat produktów Engineering Paper, ich właściwości fizykochemicznych, składu materiału, funkcjonalności, surowców itp
Właściwą koordynację wszystkich działań związanych ze zmianami mającymi bezpośredni lub pośredni wpływ na produkt, takich jak:
Badania i rozwój produktów i procesów
Wdrożenie i zatwierdzenie nowych lub modyfikacja istniejących produktów
Wprowadzenie substytutów, zmianę składu materiału, substancji lub stężeń, które mogą wpłynąć na funkcjonalność produktu
Przepływ informacji między operacją, zespołem sprzedaży, zespołem jakości procesu i zespołem R&D na poziomie lokalnym i globalnym
Walidacja i akceptacja zmian procesu w stosunku do projektu produktu
Wdrażanie i rozwijanie systemów zbierających i analizujących on-line dane procesowe - Industry 4.0
Analizę statystyczną danych procesowych / jakościowych / produkcyjnych i wyciąganie wniosków celem ciągłego usprawniania i doskonalenia procesów produkcyjnych
Nadzór nad systemami on-line kontroli jakości produktu
Wsparcie w rozwiązywaniu problemów związanych z reklamacjami dotyczącymi jakości produktu poprzez projektowanie eksperymentów
Answer timely customer complaint inquiries and process them via our Salesforce Platform
Work in team with sales or quality teams to close customer complaints within the targeted resolution times
Open customer accounts by recording account information for new customers and maintain customer records by updating account information as required
Run reports to compare customer data quality between different systems to ensure data consistency and make adjustments when required
Coordinate domestic, export or import documentation for customer orders managed by customer service representatives
Manage sample order requests for customers
Coordinate with local or foreign operations production and shipment schedules to service sample orders
Assign accountable pricing, transportation costs where applicable and shipping schedules to incoming orders to promote efficient service to customers according to corporate policies
Review input entered in Oracle to ensure correct prices and order information to eliminate the possibility of error
Arrange preparation and transmittal of all shipment documentation in accordance with government regulations and requirements of all stakeholders (customs, brokers, banks, carriers, customers, SWM, etc)
When applicable, process, code and approve transportation AP invoices, transmit for payment and render all necessary monthly accrual information and submit to accounting
Assure accurate pricing, discounts, rebates and commissions for each order where applicable
Retain records as required by law or SWM policy, including but not limited to temporary export or import of items, for the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms and any other government agencies
Prepares product or service reports by collecting and analyzing customer information
Be clear in communicating and timely, complete and precise in the execution of tasks; be a true team player with peers and other functions
Zarządzanie wiedzą na temat produktów Engineering Paper, ich właściwości fizykochemicznych, składu materiału, funkcjonalności, surowców itp
Właściwą koordynację wszystkich działań związanych ze zmianami mającymi bezpośredni lub pośredni wpływ na produkt, takich jak:
Badania i rozwój produktów i procesów
Wdrożenie i zatwierdzenie nowych lub modyfikacja istniejących produktów
Wprowadzenie substytutów, zmianę składu materiału, substancji lub stężeń, które mogą wpłynąć na funkcjonalność produktu
Przepływ informacji między operacją, zespołem sprzedaży, zespołem jakości procesu i zespołem R&D na poziomie lokalnym i globalnym
Walidacja i akceptacja zmian procesu w stosunku do projektu produktu
Wdrażanie i rozwijanie systemów zbierających i analizujących on-line dane procesowe - Industry 4.0
Analizę statystyczną danych procesowych / jakościowych / produkcyjnych i wyciąganie wniosków celem ciągłego usprawniania i doskonalenia procesów produkcyjnych
Nadzór nad systemami on-line kontroli jakości produktu
Wsparcie w rozwiązywaniu problemów związanych z reklamacjami dotyczącymi jakości produktu poprzez projektowanie eksperymentów
Answer timely order inquiries, shipping information, pricing and other requested information
Maintain and enter all customer purchase order information into the order entry and invoicing system; review orders entered to ensure correct information;
Coordinate domestic, export or import shipments with customer requirements to facilitate prompt, economical delivery of products and promote customer satisfaction
Coordinate with local or foreign operations production and shipment schedules to service orders
Assign accountable pricing, transportation costs where applicable and shipping schedules to incoming orders to promote efficient service to customers according to corporate policies
Expedite in-process orders to coordinate efficient Plant operations with customer requirements
Maintain regular communication with customers and encourage updated forecasts and future orders
Arrange preparation and transmittal of all shipment documentation in accordance with government regulations and requirements of all stakeholders (customs, brokers, banks, carriers, customers, SWM, etc)
Coordinate with all parties to ensure goods are in compliance with Customs, Tax and Legal obligations
When applicable, process, code and approve transportation AP invoices, transmit for payment and render all necessary monthly accrual information and submit to accounting
Assure accurate pricing, discounts, rebates and commissions for each order where applicable
Retain records as required by law or SWM policy, including but not limited to temporary export or import of items, for the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms and any other government agencies
Prepares product or service reports by collecting and analyzing customer information
Communicate fully with all external and internal customers and suppliers including product availability, scheduled shipping dates, and any changes that might affect customer expectations. Be informative without being obtrusive. Communicate in a way that is timely, yet prompt; complete, yet concise; candid, yet accurate; and clear, yet responsive
This role is aimed at ensuring established product flows between SWM locations for both finished and semi-finished goods. This includes demand and inventory analysis at the item level for each stocking location, organizing internal orders and transport of components to different SWM locations in EP division
To verify the level of finished goods and semi-finished goods stock in the intercompany warehouses or production sites
To plan intercompany orders in Oracle to satisfy expected demand at the receiving location
Direct contact with manufacturing locations in SWM to validate replenishment plans and with receiving locations to ensure replenishment plans satisfy the expected consumption
To analyse and optimize the warehouse stock up costs
SLOB analysis and initiation of scrapping actions
To report KPIs related to intercompany flows such as OTIF or Flow measurements
To conduct monthly inventorying of the components area, to explain inventorying differences in this area
To streamline supply processes in accordance with the Lean Manufacturing standard
To verify the level of finished goods and semi-finished goods stock in the intercompany warehouses and production sites
To plan intercompany orders in Oracle to satisfy expected demand at the receiving location
Direct contact with manufacturing locations in SWM to validate replenishment plans and with receiving locations to ensure replenishment plans satisfy the expected consumption
To analyse and optimize the warehouse stock up costs
SLOB analysis and initiation of scrapping actions
To report KPIs related to intercompany flows such as OTIF or Flow measurements
To conduct monthly inventorying of the components area, to explain inventorying differences in this area
To streamline supply processes in accordance with the Lean Manufacturing standard
Answer timely order inquiries, shipping information, pricing and other requested information
Maintain and enter all customer purchase order information into the order entry and invoicing system; review orders entered to ensure correct information;
Coordinate domestic, export or import shipments with customer requirements to facilitate prompt, economical delivery of products and promote customer satisfaction
Coordinate with local or foreign operations production and shipment schedules to service orders
Assign accountable pricing, transportation costs where applicable and shipping schedules to incoming orders to promote efficient service to customers according to corporate policies
Expedite in-process orders to coordinate efficient Plant operations with customer requirements
Maintain regular communication with customers and encourage updated forecasts and future orders
Arrange preparation and transmittal of all shipment documentation in accordance with government regulations and requirements of all stakeholders (customs, brokers, banks, carriers, customers, SWM, etc)
Coordinate with all parties to ensure goods are in compliance with Customs, Tax and Legal obligations
When applicable, process, code and approve transportation AP invoices, transmit for payment and render all necessary monthly accrual information and submit to accounting
Assure accurate pricing, discounts, rebates and commissions for each order where applicable
Retain records as required by law or SWM policy, including but not limited to temporary export or import of items, for the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms and any other government agencies
Prepares product or service reports by collecting and analyzing customer information
Communicate fully with all external and internal customers and suppliers including product availability, scheduled shipping dates, and any changes that might affect customer expectations. Be informative without being obtrusive. Communicate in a way that is timely, yet prompt; complete, yet concise; candid, yet accurate; and clear, yet responsive
Answer timely customer complaint inquiries and process them via our Salesforce Platform
Work in team with sales or quality teams to close customer complaints within the targeted resolution times
Open customer accounts by recording account information for new customers and maintain customer records by updating account information as required
Run reports to compare customer data quality between different systems to ensure data consistency and make adjustments when required
Coordinate domestic, export or import documentation for customer orders managed by customer service representatives
Manage sample order requests for customers
Coordinate with local or foreign operations production and shipment schedules to service sample orders
Assign accountable pricing, transportation costs where applicable and shipping schedules to incoming orders to promote efficient service to customers according to corporate policies
Review input entered in Oracle to ensure correct prices and order information to eliminate the possibility of error
Arrange preparation and transmittal of all shipment documentation in accordance with government regulations and requirements of all stakeholders (customs, brokers, banks, carriers, customers, SWM, etc)
When applicable, process, code and approve transportation AP invoices, transmit for payment and render all necessary monthly accrual information and submit to accounting
Assure accurate pricing, discounts, rebates and commissions for each order where applicable
Retain records as required by law or SWM policy, including but not limited to temporary export or import of items, for the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms and any other government agencies
Prepares product or service reports by collecting and analyzing customer information
Be clear in communicating and timely, complete and precise in the execution of tasks; be a true team player with peers and other functions
Zarządzanie wiedzą na temat produktów Engineering Paper, ich właściwości fizykochemicznych, składu materiału, funkcjonalności, surowców itp
Właściwą koordynację wszystkich działań związanych ze zmianami mającymi bezpośredni lub pośredni wpływ na produkt, takich jak:
Badania i rozwój produktów i procesów
Wdrożenie i zatwierdzenie nowych lub modyfikacja istniejących produktów
Wprowadzenie substytutów, zmianę składu materiału, substancji lub stężeń, które mogą wpłynąć na funkcjonalność produktu
Przepływ informacji między operacją, zespołem sprzedaży, zespołem jakości procesu i zespołem R&D na poziomie lokalnym i globalnym
Walidacja i akceptacja zmian procesu w stosunku do projektu produktu
Wdrażanie i rozwijanie systemów zbierających i analizujących on-line dane procesowe - Industry 4.0
Analizę statystyczną danych procesowych / jakościowych / produkcyjnych i wyciąganie wniosków celem ciągłego usprawniania i doskonalenia procesów produkcyjnych
Nadzór nad systemami on-line kontroli jakości produktu
Wsparcie w rozwiązywaniu problemów związanych z reklamacjami dotyczącymi jakości produktu poprzez projektowanie eksperymentów
Zarządzanie wiedzą na temat produktów Engineering Paper, ich właściwości fizykochemicznych, składu materiału, funkcjonalności, surowców itp
Właściwą koordynację wszystkich działań związanych ze zmianami mającymi bezpośredni lub pośredni wpływ na produkt, takich jak:
Badania i rozwój produktów i procesów
Wdrożenie i zatwierdzenie nowych lub modyfikacja istniejących produktów
Wprowadzenie substytutów, zmianę składu materiału, substancji lub stężeń, które mogą wpłynąć na funkcjonalność produktu
Przepływ informacji między operacją, zespołem sprzedaży, zespołem jakości procesu i zespołem R&D na poziomie lokalnym i globalnym
Walidacja i akceptacja zmian procesu w stosunku do projektu produktu
Wdrażanie i rozwijanie systemów zbierających i analizujących on-line dane procesowe - Industry 4.0
Analizę statystyczną danych procesowych / jakościowych / produkcyjnych i wyciąganie wniosków celem ciągłego usprawniania i doskonalenia procesów produkcyjnych
Nadzór nad systemami on-line kontroli jakości produktu
Wsparcie w rozwiązywaniu problemów związanych z reklamacjami dotyczącymi jakości produktu poprzez projektowanie eksperymentów
Answer timely order inquiries, shipping information, pricing and other requested information
Maintain and enter all customer purchase order information into the order entry and invoicing system; review orders entered to ensure correct information;
Coordinate domestic, export or import shipments with customer requirements to facilitate prompt, economical delivery of products and promote customer satisfaction
Coordinate with local or foreign operations production and shipment schedules to service orders
Assign accountable pricing, transportation costs where applicable and shipping schedules to incoming orders to promote efficient service to customers according to corporate policies
Expedite in-process orders to coordinate efficient Plant operations with customer requirements
Maintain regular communication with customers and encourage updated forecasts and future orders
Arrange preparation and transmittal of all shipment documentation in accordance with government regulations and requirements of all stakeholders (customs, brokers, banks, carriers, customers, SWM, etc)
Coordinate with all parties to ensure goods are in compliance with Customs, Tax and Legal obligations
When applicable, process, code and approve transportation AP invoices, transmit for payment and render all necessary monthly accrual information and submit to accounting
Assure accurate pricing, discounts, rebates and commissions for each order where applicable
Retain records as required by law or SWM policy, including but not limited to temporary export or import of items, for the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms and any other government agencies
Prepares product or service reports by collecting and analyzing customer information
Communicate fully with all external and internal customers and suppliers including product availability, scheduled shipping dates, and any changes that might affect customer expectations. Be informative without being obtrusive. Communicate in a way that is timely, yet prompt; complete, yet concise; candid, yet accurate; and clear, yet responsive
Answer timely customer complaint inquiries and process them via our Salesforce Platform
Work in team with sales or quality teams to close customer complaints within the targeted resolution times
Open customer accounts by recording account information for new customers and maintain customer records by updating account information as required
Run reports to compare customer data quality between different systems to ensure data consistency and make adjustments when required
Coordinate domestic, export or import documentation for customer orders managed by customer service representatives
Manage sample order requests for customers
Coordinate with local or foreign operations production and shipment schedules to service sample orders
Assign accountable pricing, transportation costs where applicable and shipping schedules to incoming orders to promote efficient service to customers according to corporate policies
Review input entered in Oracle to ensure correct prices and order information to eliminate the possibility of error
Arrange preparation and transmittal of all shipment documentation in accordance with government regulations and requirements of all stakeholders (customs, brokers, banks, carriers, customers, SWM, etc)
When applicable, process, code and approve transportation AP invoices, transmit for payment and render all necessary monthly accrual information and submit to accounting
Assure accurate pricing, discounts, rebates and commissions for each order where applicable
Retain records as required by law or SWM policy, including but not limited to temporary export or import of items, for the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms and any other government agencies
Prepares product or service reports by collecting and analyzing customer information
Be clear in communicating and timely, complete and precise in the execution of tasks; be a true team player with peers and other functions
We are looking for the Financial Analyst with a minimum of three years’ experience, to join our Finance Team in Poland reporting to the Engineered Paper FP&A Manager who is located in US. The main focus of the role will be supporting and providing accurate financial analysis to the finance team. The Financial Analyst will be responsible for an analyzing the month for the Strykow plan for the EP division - analyses of sales & profit. The individual will be tracking results against forecast and Budget, maintenance of weekly/monthly financial reports. This is an exciting opportunity for a candidate with a few years of financial analyst experience with a potential to grow and develop
Primary Responsibilities:
• Monthly sales reconciliation
• Prepare consolidated reporting for Monthly Business Review
• Analyze results and variances
• Provide information to management by assembling and summarizing data; preparing reports; making presentations of findings, analyses, and recommendations
• Do a variety of ad hoc projects (support customer pricing proposals, cost saving initiatives, capital spending evaluations, etc.)
• Improve productivity by developing processes; eliminating duplications; coordinating information requirements
• Provide support to the Senior Finance Analyst
• Support the monthly Actuals Reporting and Forecasting process for Product Services Operations Logistics
• Assist in the PSO Annual Plan process
• Support ad hoc reporting and analytics as required
• Ongoing business support, working closely with the Finance team
• Drive improvements and consistency into finance processes