Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Building positive customer relationships to deliver high service level and overall customer satisfaction from Bacardi group market you are in charge of
Responsible for on-time and effective order processing and billing, ensuring it is in line with service level agreement
Responsible for inventory management at Bacardi consolidation platforms in Latvia, including stock replenishment, stock reconciliation and discrepancies cleaning, write-off
Owns product master data- set up for the products handled through consolidation platforms in Latvia, including IPC creation and extension, bill of materials maintenance, price set up
Coordinates copacking and repacking activities and ensures they are properly reflected in SAP
Coordinates order execution, both from Bacardi plants to consolidation platform and from consolidation platform to Bacardi market and makes sure all internal and external customers are properly updated
Performs SOX controls and ensures compliance with all department processes and procedures
Owns claim management process, making sure that all claims from the Bacardi market is properly recorded and further actioned to drive continuous improvement
Maintains 3PL services price maintenance in SAP and checks 3PL monthly services cost reports
Odpowiedzialność za podległy obszar, ciągły rozwój biznesu BMP u wszystkich klientów On Trade (HoReCa)
Odpowiedzialność kontraktowa: przedstawianie propozycji oraz negocjacje warunków kontraktów z lokalami, podpisywanie umów
Realizacja celów: Kwartalna realizacja celów sprzedażowych i jakościowych na podległym obszarze (GSV, NSV, dystrybucja, ekspozycja, mix produktowy, PoS, raportowanie)
Budowanie relacji biznesowych: budowanie pozycji Bacardi-Martini jako preferowanego partnera biznesowego w kanale On-Trade
Rozpoznanie rynkowe: Zbieranie informacji, spostrzeżeń dotyczących trendów, zachowania konsumentów i klientów, działań i planów konkurencji; rekomendowanie działań wspierających biznes Bacardi-Martini Polska na bazie uzyskanych informacji na swoim terenie i u podległych klientów
Innowacja: Poszukiwanie innowacji i możliwości rozwoju firmy, badanie nowych lokali gastronomicznych i analiza szans zwiększenia sprzedaży, dostarczanie pomysłów, pozyskiwanie nowych klientów
Realizacja budżetu: Realizacja zadań sprzedażowych, monitoring i kontrola przydzielonego budżetu, nadzorowanie przebiegu akcji promocyjnych u klientów
Asortyment: Rozszerzanie sprzedawanego asortymentu oraz budowanie dystrybucji produktów BMP; poszerzanie wiedzy klientów na temat produktów Bacardi-Martini poprzez szkolenia asortymentowe i wprowadzanie narzędzi ułatwiających sprzedaż
Monitoring rynku: Monitoring rynku pod kątem atrakcyjności oferty produktowej firmy, działań i asortymentu konkurencji, trendów i zachowań konsumenckich w kanale On Trade, nowych lokali
Współpraca działowa: Ścisła współpraca z działami wspierającymi sprzedaż (CPA, Dział Marketingu, Dział Finansów)
You will be a key part of the collaborative team in Total Rewards. You will bring your skill and expertise to conducting job analysis and job evaluations to determine pay grades. In addition to your other responsibilities, you’ll conduct and participate in compensation surveys
You will be partnering tightly with C&B, HRIS, Global Mobility, HR and Finance to ensure C&B plans are executed brilliantly and provide highest level of service to the business and our primos
ABOUT YOU
You demonstrate mathematical skills and the ability to interpret/analyse complex data to develop recommendations and solutions. You are a self-starter, able to search a topic and offer the solution. You possess great communication skills and strong understanding of C&B, HR processes and data
Responsibilities
RESPONSIBILITIES - WITH OUR CONSUMER AT THE HEART YOUR KEY FOCUS WILL BE
• Implement and support compensation policies and programs in Europe Region
• Conduct job analysis, evaluation and salary administration to determine appropriate salary grades, ranges, and pricing based on internal and external equity
• Conducts internal equity analysis and makes recommendations within established guidelines to ensure consistency in pay practices
• Aids on Pay equity surveys for the region, in accordance to Diversity, Inclusion and Belonging policies
• Participates in a variety of Human Resources and Compensation related analytical projects including the Year-End compensation cycle
• Support industry market survey submission process for assigned area(s)
• Review survey results and proactively provide the analysis of market trend and recommendations for any changes in our structure or individual adjustments based on the data
• Analyze data and present to different audience and hierarchical levels
• Train Human Resources on Compensation policies and processes (merit increase guidelines, budgeting, etc)
• Collaborate with Human Resources, Finance and business leaders to deliver brilliant pay review and budgeting process
• Work with regional and global teams and coordinate with multiple stakeholders
Building positive customer relationships to deliver high service level and overall customer satisfaction from Bacardi group market you are in charge of
Responsible for on-time and effective order processing and billing, ensuring it is in line with service level agreement
Responsible for inventory management at Bacardi consolidation platforms in Latvia, including stock replenishment, stock reconciliation and discrepancies cleaning, write-off
Owns product master data- set up for the products handled through consolidation platforms in Latvia, including IPC creation and extension, bill of materials maintenance, price set up
Coordinates copacking and repacking activities and ensures they are properly reflected in SAP
Coordinates order execution, both from Bacardi plants to consolidation platform and from consolidation platform to Bacardi market and makes sure all internal and external customers are properly updated
Performs SOX controls and ensures compliance with all department processes and procedures
Owns claim management process, making sure that all claims from the Bacardi market is properly recorded and further actioned to drive continuous improvement
Maintains 3PL services price maintenance in SAP and checks 3PL monthly services cost reports
lead the Bacardi DM marketing team & manage the work of the marketing teams of our distributors
work with the Country Managers and Cluster & Regional Marketing teams to build best in class marketing and commercial capabilities that will enable us to win in the marketplace
align the Consumer Marketing, Customer Marketing and Commercial teams on the “Where to Play” and “How to Win” brand/channel strategies and plans
deliver marketing plans for Distributor Markets based on local market trends & insights and regional brand strategies
ensure excellent execution of marketing plans in your markets
You will be a key part of the collaborative team in Total Rewards. You will bring your skill and expertise to conducting job analysis and job evaluations to determine pay grades. In addition to your other responsibilities, you’ll conduct and participate in compensation surveys
You will be partnering tightly with C&B, HRIS, Global Mobility, HR and Finance to ensure C&B plans are executed brilliantly and provide highest level of service to the business and our primos
ABOUT YOU
You demonstrate mathematical skills and the ability to interpret/analyse complex data to develop recommendations and solutions. You are a self-starter, able to search a topic and offer the solution. You possess great communication skills and strong understanding of C&B, HR processes and data
Responsibilities
RESPONSIBILITIES - WITH OUR CONSUMER AT THE HEART YOUR KEY FOCUS WILL BE
• Implement and support compensation policies and programs in Europe Region
• Conduct job analysis, evaluation and salary administration to determine appropriate salary grades, ranges, and pricing based on internal and external equity
• Conducts internal equity analysis and makes recommendations within established guidelines to ensure consistency in pay practices
• Aids on Pay equity surveys for the region, in accordance to Diversity, Inclusion and Belonging policies
• Participates in a variety of Human Resources and Compensation related analytical projects including the Year-End compensation cycle
• Support industry market survey submission process for assigned area(s)
• Review survey results and proactively provide the analysis of market trend and recommendations for any changes in our structure or individual adjustments based on the data
• Analyze data and present to different audience and hierarchical levels
• Train Human Resources on Compensation policies and processes (merit increase guidelines, budgeting, etc)
• Collaborate with Human Resources, Finance and business leaders to deliver brilliant pay review and budgeting process
• Work with regional and global teams and coordinate with multiple stakeholders
Monitoring the company performance and financial KPIs to ensure financial sustainability
Market results monthly performance analysis till Gross Profit, identifying key business drivers
Monitoring, controlling, monthly closing and reporting of Discounts and Rebates for all Channels
Supporting process of S&OP and commercial planning through translation of volume projections into value and preparation of quality analysis and reports
Close cooperation with Sales Organization regarding Discounts and Rebates optimization
PROPHIX system (discounts management tool) administration and data management
Cost of Goods management – budgeting and actual analysis
Ad hoc requests on Performance analysis and forecasting
Identification and implementation of improvements to existing systems, processes and reports
Acts as a liaison between Bacardi functional teams to ensure correct and on-time creation of Bacardi customers master data (incl sold-to and ship-to objects, Incoterms, payment terms, Notify parties, etc), being directly responsible for:
Checking for completeness and correctness of the customer information, provided by commercial team or other requestors, according to Bacardi master data and OTC governance,
Creating master data request in Bacardi systems and complete with required information,
Following up with respective approvers, ensuring request is approved according to service level agreement;
Analyzes and assures quality and completeness of Bacardi customer master data, by performing periodical monitoring of the database to identify possible gaps and correcting them;
Coordinates new prices entry process, directly creating change requests in Bacardi price approval system (MDG) and ensuring all required validations from respective approvers are collected on-time;
Update documentation so that it reflects the reality of the process as it is executed, at all times
SFA / Connector management & reporting (Poland): Development, modification and management of analytical tools, administrative reports (coverage & rate of visits, audits, etc.) and Asseco database management and maintenance
Picture of Success reporting & analysis: Picture of success KPIs reporting & analysis (Distribution, Shelf Sare, Displays, Price, Promotions including competition)
Sales reporting & insights: Preparation of key inputs and insights for category / channels / brand trends for planning and forecasting purposes based on internal and external data, Sales reporting (daily, quarterly, annually)
3rd Party markets support: Sales reports, management files and main contact for 3rd party markets country managers
Communication and cooperation with internal customers (Sales): Gathering feedback about tools, reports, and expectations, implementing required changes, informing about new developments, educating about existing reports and optimising ways of working
Developing talent & capability: Ensure own SMART development plan in Primo Profile and actively work to close competence gaps, gain new skills
Building positive customer relationships to deliver high service level and overall customer satisfaction from Bacardi group market you are in charge of
Responsible for on-time and effective order processing and billing, ensuring it is in line with service level agreement
Responsible for inventory management at Bacardi consolidation platforms in Latvia, including stock replenishment, stock reconciliation and discrepancies cleaning, write-off
Owns product master data- set up for the products handled through consolidation platforms in Latvia, including IPC creation and extension, bill of materials maintenance, price set up
Coordinates copacking and repacking activities and ensures they are properly reflected in SAP
Coordinates order execution, both from Bacardi plants to consolidation platform and from consolidation platform to Bacardi market and makes sure all internal and external customers are properly updated
Performs SOX controls and ensures compliance with all department processes and procedures
Owns claim management process, making sure that all claims from the Bacardi market is properly recorded and further actioned to drive continuous improvement
Maintains 3PL services price maintenance in SAP and checks 3PL monthly services cost reports
You will be a key part of the collaborative team in Total Rewards. You will bring your skill and expertise to conducting job analysis and job evaluations to determine pay grades. In addition to your other responsibilities, you’ll conduct and participate in compensation surveys
You will be partnering tightly with C&B, HRIS, Global Mobility, HR and Finance to ensure C&B plans are executed brilliantly and provide highest level of service to the business and our primos
ABOUT YOU
You demonstrate mathematical skills and the ability to interpret/analyse complex data to develop recommendations and solutions. You are a self-starter, able to search a topic and offer the solution. You possess great communication skills and strong understanding of C&B, HR processes and data
Responsibilities
RESPONSIBILITIES - WITH OUR CONSUMER AT THE HEART YOUR KEY FOCUS WILL BE
• Implement and support compensation policies and programs in Europe Region
• Conduct job analysis, evaluation and salary administration to determine appropriate salary grades, ranges, and pricing based on internal and external equity
• Conducts internal equity analysis and makes recommendations within established guidelines to ensure consistency in pay practices
• Aids on Pay equity surveys for the region, in accordance to Diversity, Inclusion and Belonging policies
• Participates in a variety of Human Resources and Compensation related analytical projects including the Year-End compensation cycle
• Support industry market survey submission process for assigned area(s)
• Review survey results and proactively provide the analysis of market trend and recommendations for any changes in our structure or individual adjustments based on the data
• Analyze data and present to different audience and hierarchical levels
• Train Human Resources on Compensation policies and processes (merit increase guidelines, budgeting, etc)
• Collaborate with Human Resources, Finance and business leaders to deliver brilliant pay review and budgeting process
• Work with regional and global teams and coordinate with multiple stakeholders
Prioritize deductions and disputed invoices so that Customer Service and Rebates teams can generate credit notes based on the AR impact
Provide visibility on trends related to Dispute Reasons, Root Causes and impacted customers
Execute the dispute process cycle (customer contact, escalations, and prioritization) to accelerate the dispute resolution to reduce DSO and overdue percentage
Follow up with the Customer Service Team and Rebates to make sure SLA’s for are fulfilled for Dispute resolution
Ensure all deductions have an assigned dispute
Ensure a high level of global process efficiency and effectiveness
Ensure the maintenance and updating of a database with the most relevant information about customers and the handling of disputes
Influence the markets to follow the correct procedures and policies throughout training and a constant communication
Updating and maintenance of reason codes in SAP
Consistently meet, or exceed Service Level Agreements
Odpowiedzialność za podległy obszar, ciągły rozwój biznesu BMP u wszystkich klientów On Trade (HoReCa)
Odpowiedzialność kontraktowa: przedstawianie propozycji oraz negocjacje warunków kontraktów z lokalami, podpisywanie umów
Realizacja celów: Kwartalna realizacja celów sprzedażowych i jakościowych na podległym obszarze (GSV, NSV, dystrybucja, ekspozycja, mix produktowy, PoS, raportowanie)
Budowanie relacji biznesowych: budowanie pozycji Bacardi-Martini jako preferowanego partnera biznesowego w kanale On-Trade
Rozpoznanie rynkowe: Zbieranie informacji, spostrzeżeń dotyczących trendów, zachowania konsumentów i klientów, działań i planów konkurencji; rekomendowanie działań wspierających biznes Bacardi-Martini Polska na bazie uzyskanych informacji na swoim terenie i u podległych klientów
Innowacja: Poszukiwanie innowacji i możliwości rozwoju firmy, badanie nowych lokali gastronomicznych i analiza szans zwiększenia sprzedaży, dostarczanie pomysłów, pozyskiwanie nowych klientów
Realizacja budżetu: Realizacja zadań sprzedażowych, monitoring i kontrola przydzielonego budżetu, nadzorowanie przebiegu akcji promocyjnych u klientów
Asortyment: Rozszerzanie sprzedawanego asortymentu oraz budowanie dystrybucji produktów BMP; poszerzanie wiedzy klientów na temat produktów Bacardi-Martini poprzez szkolenia asortymentowe i wprowadzanie narzędzi ułatwiających sprzedaż
Monitoring rynku: Monitoring rynku pod kątem atrakcyjności oferty produktowej firmy, działań i asortymentu konkurencji, trendów i zachowań konsumenckich w kanale On Trade, nowych lokali
Współpraca działowa: Ścisła współpraca z działami wspierającymi sprzedaż (CPA, Dział Marketingu, Dział Finansów)
Monitoring the company performance and financial KPIs to ensure financial sustainability
Market results monthly performance analysis till Gross Profit, identifying key business drivers
Monitoring, controlling, monthly closing and reporting of Discounts and Rebates for all Channels
Supporting process of S&OP and commercial planning through translation of volume projections into value and preparation of quality analysis and reports
Close cooperation with Sales Organization regarding Discounts and Rebates optimization
PROPHIX system (discounts management tool) administration and data management
Cost of Goods management – budgeting and actual analysis
Ad hoc requests on Performance analysis and forecasting
Identification and implementation of improvements to existing systems, processes and reports
Building positive customer relationships to deliver high service level and overall customer satisfaction from Bacardi group market you are in charge of
Responsible for on-time and effective order processing and billing, ensuring it is in line with service level agreement
Responsible for inventory management at Bacardi consolidation platforms in Latvia, including stock replenishment, stock reconciliation and discrepancies cleaning, write-off
Owns product master data- set up for the products handled through consolidation platforms in Latvia, including IPC creation and extension, bill of materials maintenance, price set up
Coordinates copacking and repacking activities and ensures they are properly reflected in SAP
Coordinates order execution, both from Bacardi plants to consolidation platform and from consolidation platform to Bacardi market and makes sure all internal and external customers are properly updated
Performs SOX controls and ensures compliance with all department processes and procedures
Owns claim management process, making sure that all claims from the Bacardi market is properly recorded and further actioned to drive continuous improvement
Maintains 3PL services price maintenance in SAP and checks 3PL monthly services cost reports
Współtworzenie oraz realizacja strategii: Współtworzenie i realizacja strategii sprzedaży firmy, współtworzenie budżetu wsparcia sprzedaży, realizacja ustalonych celów sprzedażowych oraz jakościowych
Zarządzanie zespołem: Zarządzanie podległym zespołem On Trade Business Developers, nadzorowanie realizacji celów, wspólna praca, podejmowanie działań w przypadku braku wyników oraz motywowanie w celu osiągania najlepszych wyników. Prowadzenie regularnych sesji Let’s Talk, minimum raz na kwartał z każdym członkiem zespołu
Rozwój talentu i zdolności zespołu: Ocena umiejętności i wiedzy członków zespołu, implementacja planów rozwojowych, zapewnienie członkom zespołu odpowiedniego coachingu oraz feedbacku, docenianie i zachęcanie do doskonalenia swoich kompetencji przez członków zespołu
Realizacja budżetu: Realizacja zadań sprzedażowych, monitoring i kontrolowanie przydzielonego budżetu, oraz kontrolowanie przebiegu akcji promocyjnych i ich efektywności kosztowej (ROI)
Asortyment: Wspólnie z Działem Marketingu decydowanie o wprowadzanym i sprzedawanym asortymencie oraz strategii budowania i rozszerzania dystrybucji produktów BMP
Monitoring rynku: Monitoring rynku pod kątem atrakcyjności oferty produktowej firmy oraz działań konkurencji, proponowanie nowych rozwiązań
Budowanie relacji biznesowych: Budowanie bliskich i efektywnych relacji biznesowych z wyznaczonymi klientami lub segmentami klientów; zapewnienie swojej rozpoznawalności w branży oraz zadbanie, że podległy zespół jest również odbierany jako profesjonalni eksperci
Rozpoznanie rynku: Zbieranie informacji i spostrzeżeń dotyczących trendów, zachowań konsumentów i klientów, działań i planów konkurencji; rekomendowanie działań wspierających biznes na bazie uzyskanych informacji na swoim terenie i u podległych klientów
Innowacja: Poszukiwanie innowacji z zakresu strategii, operacji i taktyk dla organizacji, badanie nowych kanałów i możliwości zwiększenia sprzedaży oraz dostarczanie inspiracji dla managerów
Współpraca działowa: Ścisła współpraca z działami wspierajacymi sprzedaż (CPA, Dział Marketingu, Finanse, HR)
Rozwijanie umiejętności i kompetencji: Stworzenie własnego planu rozwoju SMART w Primo Profile i aktywna praca nad eliminacją luk kompetencyjnych oraz zdobywaniu nowych umiejętności
You will be a key part of the collaborative team in Total Rewards. You will bring your skill and expertise to conducting job analysis and job evaluations to determine pay grades. In addition to your other responsibilities, you’ll conduct and participate in compensation surveys
You will be partnering tightly with C&B, HRIS, Global Mobility, HR and Finance to ensure C&B plans are executed brilliantly and provide highest level of service to the business and our primos
ABOUT YOU
You demonstrate mathematical skills and the ability to interpret/analyse complex data to develop recommendations and solutions. You are a self-starter, able to search a topic and offer the solution. You possess great communication skills and strong understanding of C&B, HR processes and data
Responsibilities
RESPONSIBILITIES - WITH OUR CONSUMER AT THE HEART YOUR KEY FOCUS WILL BE
• Implement and support compensation policies and programs in Europe Region
• Conduct job analysis, evaluation and salary administration to determine appropriate salary grades, ranges, and pricing based on internal and external equity
• Conducts internal equity analysis and makes recommendations within established guidelines to ensure consistency in pay practices
• Aids on Pay equity surveys for the region, in accordance to Diversity, Inclusion and Belonging policies
• Participates in a variety of Human Resources and Compensation related analytical projects including the Year-End compensation cycle
• Support industry market survey submission process for assigned area(s)
• Review survey results and proactively provide the analysis of market trend and recommendations for any changes in our structure or individual adjustments based on the data
• Analyze data and present to different audience and hierarchical levels
• Train Human Resources on Compensation policies and processes (merit increase guidelines, budgeting, etc)
• Collaborate with Human Resources, Finance and business leaders to deliver brilliant pay review and budgeting process
• Work with regional and global teams and coordinate with multiple stakeholders
Manage Tech Structure Costs budgeting process, communicate the calendar and targets and ensure deadlines are met
Be the Finance support to Tech Function and HR to build Tech Structure Costs budget. Be a designated expert for structure cost management
Analyse structure Costs budget and provide insights to Management team on the performance vs. last year and target
Ensure detailed budgets are deployed to cost owners to enable full accountability of spend
Build quarterly R&O to enable review of gap-closing, risk mitigation and upside plans
Long term tech projects maintenance from finance perspective and capitalization of internally developed software
Execute and identify opportunities to automate, streamline and improve reporting and budgeting procedures
Create reports to understand variances versus plans and then recommend needed actions to all stakeholders. Measure and report actual and forecasted progress against budget and stated strategies
Ad hoc financial analysis to drive a balanced view of the financial impacts of potential decisions
Adhere to company forecasting guidelines and processes
Track savings plans and opportunities
Being Finance support for Strategy & Innovation function for budgeting and cost analysis
Be an expert in financial planning and analysis tools and processes. Execute continual simplification and improvement efforts
Ensure implementation of learning and development plans for yourself
Build and foster a solid business partnership with the key internal customers
Cost Center master data administration and financial management
Propose and perform process improvements for the Structure Costs management
Coordinate any correction required in the actuals
Influence the business to make correct decisions about structure costs spending to influence positively the performance and achieve the BEST 10
Ensure that BES (Bacardi Enterprise Services) delivers high standard customer service to the market
Be accountable for the Accounts Receivables of a portfolio of customers in France
Execute OTC process cycle (customer contact, escalations, legal referrals, order analysis and release, among others) to accelerate cash collections, reduce DSO, bad debts, and overdue percentage
Act as one of the points of contact between BES and the market
Conduct actions and projects in the market to improve results, drive efficiencies and simplify processes
Build strong relationships with key business partners
Coordinate with the Rebates and Customer Services teams prioritization of invoices based on deductions
Complete monthly tasks such as SOX controls, reports and information delivered to key stake holders
Coordinate with the Cash Apps team to make sure accounts are reconciled and payment are applied accordingly
Be a problem solver of issues reported by customers and key stake holders
Attend regular touchpoint meetings with key stakeholders (Commercial team, local finance, Customer Service and Logistics) to share results, challenges and require support
Communicate effectively with internal Bacardi clients as necessary to ensure that work is properly delivered
Influence the markets to follow the correct procedures and policies
Building positive customer relationships to deliver high service level and overall customer satisfaction from Bacardi group market you are in charge of
Responsible for on-time and effective order processing and billing, ensuring it is in line with service level agreement
Responsible for inventory management at Bacardi consolidation platforms in Latvia, including stock replenishment, stock reconciliation and discrepancies cleaning, write-off
Owns product master data- set up for the products handled through consolidation platforms in Latvia, including IPC creation and extension, bill of materials maintenance, price set up
Coordinates copacking and repacking activities and ensures they are properly reflected in SAP
Coordinates order execution, both from Bacardi plants to consolidation platform and from consolidation platform to Bacardi market and makes sure all internal and external customers are properly updated
Performs SOX controls and ensures compliance with all department processes and procedures
Owns claim management process, making sure that all claims from the Bacardi market is properly recorded and further actioned to drive continuous improvement
Maintains 3PL services price maintenance in SAP and checks 3PL monthly services cost reports
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za przygotowanie oraz egzekucję narzędzi Trade Marketingowych kluczowych dla rozwoju kanału ON trade
Tworzenie i wdrażanie strategii trade marketingowej
Skuteczne przekładanie strategii brandowej na działania lokalne, szyte na miarę rozwiązania dla topowych lokali w całej Polsce
Efektywne zarządzanie budżetem
Przygotowanie oraz egzekucja planu aktywacji wraz z dedykowanymi rozwiązaniami
Rozwój materiałów POS, nowych rozwiązań wspierających sprzedaż w lokalach oraz tworzenie zasad ich implementacji
Bliska współpraca z działami: Sprzedaży, Marketingu, Logistyki oraz zewnętrznymi agencjami
Przygotowywanie komunikacji dotyczącej aktywacji oraz narzędzi do działu sprzedaży oraz klientów zewnętrznych
Tworzenie programów motywacyjnych dla działu sprzedaży i klientów zewnętrznych
Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny za tworzenie wartości poprzez zwiększanie przychodów i rozwijanie strategicznych relacji z kluczowymi klientami Off Trade w Polsce. Będziesz tworzyć dziedzictwo Bacardi i podejmować kluczowe decyzje, które znacząco wpłyną na obecność Bacardi. Twoja głęboka wiedza handlowa i umiejętność rozwijania strategicznych relacji będą kluczem do Twojego sukcesu na tym stanowisku
Realizacja celów: Skrupulatna realizacja celów przyjętych u kluczowych klientów według planu finansowego; realizacja planów sprzedażowych i strategii portfolio u klientów poprzez negocjacje handlowe, przygotowywanie umów, wprowadzanie nowych pozycji asortymentowych oraz koordynowanie centralnych działań promocyjnych. Efektywne planowanie i egzekucja budżetów klienckich. Przygotowywanie raportów dotyczących działań marketingowych oraz sprawozdań dotyczących realizowania celów sprzedażowych
Zarządzanie relacjami z klientami: Reprezentowanie firmy w kontaktach z przydzielonymi kluczowymi klientami. Tworzenie i utrzymywanie skutecznych i strategicznych relacji z kluczowymi klientami, poprawianie pozycjonowania marek Bacardi u podległych klientów, odpowiedzialność za wdrożenie planów komercyjnych, które wspomogą realizację celów biznesowych. Dbałość o całokształt procesów związanych z profesjonalną obsługą kluczowych klientów. Kreowanie wizerunku firmy na rynku
Rozwój i realizacja strategii: Bieżące monitorowanie potencjału kluczowych klientów firmy, identyfikacja możliwości, współtworzenie strategii, w tym długo oraz krótkoterminowych planów rozwoju klientów, realizacja strategii w celu poprawy wyników Bacardi u kluczowych klientów i osiągnięcia ustalonych wartości
Współpraca działowa: Ścisła współpraca z wspierającymi działami: CPA, Marketingu, Field Force, Logistyki, Finansów oraz KAMów we wszystkich kanałach, dążąca do realizacji wspólnej wizji oraz budowania poczucia spójności zespołowej
Analiza rynku i konkurencji: Obserwowanie i analizowanie działań konkurencyjnych firm oraz monitoring i badanie rynku
Rozwijanie umiejętności i kompetencji: Stworzenie własnego planu rozwoju SMART w Primo Profile i aktywna praca nad eliminacją luk kompetencyjnych oraz zdobywaniu nowych umiejętności
Execute the collections process cycle (customer contact, escalations, legal referrals, etc.) to accelerate cash collections, and reduce DSO and overdue percentage
Create on a monthly collections strategy to make sure targets are achieved
Coordinating with the Rebates and Customer Services teams to provide visibility of deductions and a prioritization of cases to be tackled
Completion of monthly tasks such as SOX controls, reports and information delivered to key stake holders
Coordinating with the Cash Apps team to make sure accounts are reconciled and payment are applied accordingly
Becoming a problem solver of issues reported by customers and key stake holders. Manage escalation and keep track of common mistakes and complaints
Keeping track and providing visibility of trends that produces un-collectability (Disputes/claims, Rebates deductions, returns, etc.)
Conduct regular touchpoint meetings with key stakeholders (Commercial team, local finance, Customer Service and Logistics) to share results, challenges and require support
Ensuring a high level of global process efficiency and effectiveness
Building positive customer relationships to deliver high service level and overall customer satisfaction from Bacardi group market you are in charge of
Responsible for on-time and effective order processing and billing, ensuring it is in line with service level agreement
Responsible for inventory management at Bacardi consolidation platforms in Latvia, including stock replenishment, stock reconciliation and discrepancies cleaning, write-off
Owns product master data- set up for the products handled through consolidation platforms in Latvia, including IPC creation and extension, bill of materials maintenance, price set up
Coordinates copacking and repacking activities and ensures they are properly reflected in SAP
Coordinates order execution, both from Bacardi plants to consolidation platform and from consolidation platform to Bacardi market and makes sure all internal and external customers are properly updated
Performs SOX controls and ensures compliance with all department processes and procedures
Owns claim management process, making sure that all claims from the Bacardi market is properly recorded and further actioned to drive continuous improvement
Maintains 3PL services price maintenance in SAP and checks 3PL monthly services cost reports
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za przygotowanie oraz egzekucję narzędzi Trade Marketingowych kluczowych dla rozwoju kanału ON trade
Tworzenie i wdrażanie strategii trade marketingowej
Skuteczne przekładanie strategii brandowej na działania lokalne, szyte na miarę rozwiązania dla topowych lokali w całej Polsce
Efektywne zarządzanie budżetem
Przygotowanie oraz egzekucja planu aktywacji wraz z dedykowanymi rozwiązaniami
Rozwój materiałów POS, nowych rozwiązań wspierających sprzedaż w lokalach oraz tworzenie zasad ich implementacji
Bliska współpraca z działami: Sprzedaży, Marketingu, Logistyki oraz zewnętrznymi agencjami
Przygotowywanie komunikacji dotyczącej aktywacji oraz narzędzi do działu sprzedaży oraz klientów zewnętrznych
Tworzenie programów motywacyjnych dla działu sprzedaży i klientów zewnętrznych
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za przygotowanie oraz egzekucję narzędzi Trade Marketingowych kluczowych dla rozwoju kanału tradycyjnego
Tworzenie i wdrażanie strategii trade marketingowej
Skuteczne przekładanie strategii brandowej na działania lokalne
Efektywne zarządzanie budżetem
Przygotowanie oraz egzekucja planu aktywacji dla tradycyjnego kanału sprzedaży
Rozwój materiałów POS i EPOS oraz tworzenie zasad ich implementacji w punkcie sprzedaży
Bliska współpraca z działami: Sprzedaży, Marketingu, Logistyki oraz zewnętrznymi agencjami
Przygotowywanie komunikacji dotyczącej aktywacji oraz narzędzi do działu sprzedaży oraz klientów zewnętrznych kanału tradycyjnego
Tworzenie programów motywacyjnych dla działu sprzedaży i klientów zewnętrznych
The main responsibility of Commercial Capabilities Support (Intern) will be serving a support role in market\company performance analytics, field force application maintenance and key projects led by strategy/ insights/ analytics function
Acting as a key support for day – to – day activities of Juniour & Market Analysts
Dealing with continuous maintenance of existing SFA solution (Mobile Touch, Connector Portal, Oracle BI- Connector) for the field force team (keeping current account data & existing surveys clean and up -to- date, incorporating required changes in outlet universe hierarchy\segmentation; providing assistance in setting up requirements for new digital solutions as per project implementation plans)
Serving as an ultimate owner of CEEBB depletion/sales report & a contact for country managers in this area
Helping to create and set up new reporting functionalities for commercial organization covering local activities, distribution, price, sales productivity, etc
Providing analytical support in key strategic project re sales team contact strategy & channel development
Ensuring a smooth daily communication/support of the Sales Force & KAM Teams on ad – hoc basis
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za realizację sprzedaży i obsługę klientów na określonym obszarze rynku, w ramach którego główne miasta to Gliwice, Katowice, Bytom oraz Opole. Do głównych obowiązków będą należały:
Realizacja miesięcznych oraz kwartalnych planów sprzedaży,
Koordynowanie pracy zespołu Merchandiserów oraz Promotorów sprzedaży,
Dbanie o ekspozycję towaru poprzez działania merchandisingowe,
Inicjowanie i monitorowanie akcji promocyjnych,
Nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami,
Analizę sprzedaży na obsługiwanym obszarze,
Monitorowanie lokalnego rynku pod kątem działań konkurencji,
Proponowanie rozwiązań mających na celu wzrost sprzedaży i wzmocnienie pozycji produktów Bacardi-Martini
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za realizację sprzedaży i obsługę klientów na określonym obszarze rynku, w ramach którego główne miasta to Gliwice, Katowice, Bytom oraz Opole. Do głównych obowiązków będą należały:
Realizacja miesięcznych oraz kwartalnych planów sprzedaży,
Koordynowanie pracy zespołu Merchandiserów oraz Promotorów sprzedaży,
Dbanie o ekspozycję towaru poprzez działania merchandisingowe,
Inicjowanie i monitorowanie akcji promocyjnych,
Nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami,
Analizę sprzedaży na obsługiwanym obszarze,
Monitorowanie lokalnego rynku pod kątem działań konkurencji,
Proponowanie rozwiązań mających na celu wzrost sprzedaży i wzmocnienie pozycji produktów Bacardi-Martini
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za realizację sprzedaży i obsługę klientów na określonym obszarze rynku, w ramach którego główne miasta to Gliwice, Katowice, Bytom oraz Opole. Do głównych obowiązków będą należały:
Realizacja miesięcznych oraz kwartalnych planów sprzedaży,
Koordynowanie pracy zespołu Merchandiserów oraz Promotorów sprzedaży,
Dbanie o ekspozycję towaru poprzez działania merchandisingowe,
Inicjowanie i monitorowanie akcji promocyjnych,
Nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami,
Analizę sprzedaży na obsługiwanym obszarze,
Monitorowanie lokalnego rynku pod kątem działań konkurencji,
Proponowanie rozwiązań mających na celu wzrost sprzedaży i wzmocnienie pozycji produktów Bacardi-Martini
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za realizację sprzedaży i obsługę klientów na określonym obszarze rynku, w ramach którego główne miasta to Gliwice, Katowice, Bytom oraz Opole. Do głównych obowiązków będą należały:
Realizacja miesięcznych oraz kwartalnych planów sprzedaży,
Koordynowanie pracy zespołu Merchandiserów oraz Promotorów sprzedaży,
Dbanie o ekspozycję towaru poprzez działania merchandisingowe,
Inicjowanie i monitorowanie akcji promocyjnych,
Nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami,
Analizę sprzedaży na obsługiwanym obszarze,
Monitorowanie lokalnego rynku pod kątem działań konkurencji,
Proponowanie rozwiązań mających na celu wzrost sprzedaży i wzmocnienie pozycji produktów Bacardi-Martini
Global Marketing Advertising & Promotion Specialist in Financial & Analytics Services
Grzybowska 62, Wola, Warszawa
Wygasła: 25.05.2023
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Validate and improve the A&P and T&E tracker to understand variances versus plans and recommend actions to all stakeholders
Meet regional budget owners monthly and document actions
Measure and report actual and forecasted progress against budget and strategic choices
Analyse drivers for variances versus plans and partner with local and regional Primos to recommend ways to improve execution in the future
Ad hoc financial analysis to drive a balanced view of the financial impacts of potential decisions
Adhere to company forecasting guidelines and processes
Support preparation of key performance measure reporting and analysis
Support tracking savings plans and opportunities – reviewing with marketing teams to support choices
Analyse the type of spend and make corrections through manual journals and/or control corrections of PTP team
Support on SOX control
Ad hoc projects for region or BES
Manage the A&P Costs budgeting process jointly with the marketing performance management analyst and ensure deadlines are met
Be the Finance support to Marketing budget owners to update the A&P Costs budget for GMKT. Be a designated expert for A&P cost and commitments management
Analyse A&P Costs budget and provide insights to the marketing teams on the performance
Ensure detailed budgets are deployed to cost owners to enable full accountability of spend
Supporting update of the latest forecast (expected landing) for the full year
Update and improve A&P and T&E trackers
Execute and identify opportunities to automate, streamline and improve reporting and budgeting procedures
Be an expert in financial planning and analysis tools and processes. Execute continuous simplification plans and drive improvement efforts
Ensure implementation of learning and development plans for yourself
Build and foster a solid business partnership with the key internal custome
Rebates Management: Manage all activities associated with rebates processing which includes creation, maintenance, and settlement
Complete monthly reports
Perform rebate balance sheet and P&L accounts reconciliations
Coordinate invoice coding working closely with other teams
Request and follow up on invoice and overspent approval
Investigate price query issues, validate claims and coordinate credit notes creation and posting
Ensure proper controls are in place and comply with all SOX controls applicable to the processes. Prepare documentation for internal and external audits
Identify and drive high level of process efficiency and effectiveness
Maintain a mindset of continuous improvement by constantly striving for ways to improve the processes
Interact and collaborate with local business partners to identify strategic opportunities through which BES - COSTA RICA can drive additional value for Bacardi
Deliver best in class customer services to the organization to achieve our NPS targets
Works cooperatively with the organization and is committed to the overall team objectives
Experience communicating directly with senior leadership, including managing issue resolution at high levels in the organization
Ability to work in a fast-paced environment and successfully manage a rapidly changing environment
Manage escalation and keep track of common mistakes and complaints
Attend regular touchpoint meetings with key stakeholders (Commercial team, local finance, Customer Service and Logistics) to share results, challenges and require support
Create and update process documentation/maps to ensure business continuity
Consistently propose, meet, or exceed Service Level Agreements and Key Performance Indicators
Be a role model of our company pillars: Fearless, Family and Founders Mentality
Actively participate in action teams and proactively propose and engage in activities to increase prim@s engagement and satisfaction
Setting up commitments, scheduling monthly or regular lets talks, keep and work on primo profile and development
Delivering brilliant services throughout the entire hiring lifecycle from taking role briefings, reviewing & editing Globally Reflective role profiles, reviewing & assessing applications, interviewing & coordinating stakeholder interviews, providing candidate feedback through the offer and contract & creation stage and conducting onboarding sessions
Be instrumental in creating incredible Hiring Manager and Primo experiences, building trust and confidence in recruitment services amongst your stakeholders
Identify, put forward and facilitate innovative candidate assessment and evaluation tools
Deliver seamless global talent search services and projects as part of the Bacardi Executive Search Team
Proactively identify potential challenges and possible solutions to hiring needs and challenges across the business including building talent pipelines for critical and high-volume roles
Identify opportunities for projects and process improvement
Execution of the migration of the tax filings work and internal/local tax processes from another team member or local market with the special focus on Italy
Extraction and review of data from SAP for the preparation of the local fillings
Coordinate the information flow from and to the local finance teams and the local advisors as applicable
Timely and accurate filing of the tax filings/returns with the Tax Authorities
Coordination and approval of the tax payments derived from the tax filings – thresholds
Coordination with Bacardi Enterprise Services (BES) of any information required for the filings and ensuring that the information received from BES is correct for the purpose of the filings and returns. Work with BES in case information needs to be corrected or processes re-designed as necessary
Review of the reconciliations of the tax accounts on a monthly and yearly basis
Preparation/review of the Corporate Income Tax provision (current and deferred tax) and complete the tax worksheets for the purpose of corporate consolidation
Documentation, implementation and improvement of processes and flows of information for the purpose of generating the tax filings/returns
Keep updated with regards to changes in the law or internally that impact the filings/returns
Collaborate in the implementation of tax law changes and internal or external audits
Delivering brilliant services throughout the entire hiring lifecycle from taking role briefings, reviewing & editing Globally Reflective role profiles, reviewing & assessing applications, interviewing & coordinating stakeholder interviews, providing candidate feedback through the offer and contract & creation stage and conducting onboarding sessions
Be instrumental in creating incredible Hiring Manager and Primo experiences, building trust and confidence in recruitment services amongst your stakeholders
Identify, put forward and facilitate innovative candidate assessment and evaluation tools
Deliver seamless global talent search services and projects as part of the Bacardi Executive Search Team
Proactively identify potential challenges and possible solutions to hiring needs and challenges across the business including building talent pipelines for critical and high-volume roles
Identify opportunities for projects and process improvement
As a Martini Marketing Manager in Poland WITH OUR CONSUMER AT THE HEART YOUR KEY FOCUS WILL BE to:
Work within matrix organisation, cooperating closely with local team as well as regional marketing team (double reporting line: to Martini Regional Category Director and cluster Marketing Director)
Lead development of brand & category strategy for the market based on existing global & regional frameworks
Build annual integrated activity plans
Lead excellent execution of brand plans: from media planning through creators & influencers cooperation and events to supervising On And Off Trade activations
Provide deep & insightful consumer, category and brand performance analysis
Lead innovation pipeline creation & new products launches
Cooperate with the external partners: media house, agencies, influencers, key On Trade partners
Take responsibility for brand P&L and SOM performance
Manage marketing budget and take responsibility for Measure & Effectiveness of the activations
Building positive customer relationships to deliver high service level and overall customer satisfaction
Responsible for on-time and effective customers order processing and billing; ensures the order to cash process is in line with service level agreement
Coordinates order execution from the moment it has been placed till it arrives to the customer and makes sure all internal and external customers are properly updated
Participates in the credit control process, coordinating with finance to ensure that credit checks are performed, and orders are released on time
Ensures compliance with all department processes and procedures
Owns claim management process, making sure that all claims from the customers are properly recorded and further actioned to drive continuous improvement
Coordinates the annual price list revision with finance & KAMs Teams and customer
Ensures that the customer master data in Bacardi system is correct and up to dates
Be a trusted financial Business Partner for Polish internal stakeholders
Lead and coordinate Financial Forecasting and Budgeting processes for Poland
Supervise monthly financial closing ensuring timely accruals and book entries
Through regular business Performance Reviews monitor company performances and KPIs to drive profitability as well as customers and product portfolio mix improvement agenda
Reconcile COGS and report in the systems
Financialise S&OP outcomes to provide Gross Profit perspective YTD/YTG on a monthly basis
Support commercial negotiations by evaluating all elements of trade agreements such as efficiency, compliance, matching RGM pricing requirements, profitability
Collect, assess and challenge A&P Budget and Forecasts and conduct regular reviews of A&P investments
Provide financial expertise and constructively challenge Sales and Marketing Teams on proposed strategies, activities and promotions to ensure delivery of financial targets
Provide decision support to the commercial team ensuring that financial consequences of decisions are clear, resources are utilized in the most efficient way and activities are pre/post evaluated
Continuously improve ways of working to drive efficiency and ensure non added value work is eliminated
Develop and mentor one direct report, providing leadership and continuous coaching in order to ensure high performance behaviour and results
Create a culture of excellence in execution that recognizes and rewards high performance
Ensure all employees have a knowledge of Bacardi company history and culture
Be an active partner in the market and regional Finance Team
Reprezentowanie firmy w kontaktach z przydzielonymi kluczowymi klientami,
Przygotowywania długo oraz krótkoterminowych planów rozwoju klientów z uwzględnieniem dbałości o wzrost sprzedaży i profitowości,
Czynny udział w przygotowywaniu i kreowanie prognoz sprzedaży,
Realizowanie planów sprzedażowych poprzez negocjacje handlowe, przygotowywanie umów, wprowadzanie nowych pozycji asortymentowych oraz koordynowanie centralnych działań promocyjnych,
Efektywne planowanie i egzekucja budżetów klienckich,
Ścisła współpraca z innymi działami wewnątrz firmy, tj. działami: terenowych sił sprzedaży, marketingu, finansów i łańcucha dostaw,
Be a trusted financial Business Partner for Polish internal stakeholders
Lead and coordinate Financial Forecasting and Budgeting processes for Poland
Supervise monthly financial closing ensuring timely accruals and book entries
Through regular business Performance Reviews monitor company performances and KPIs to drive profitability as well as customers and product portfolio mix improvement agenda
Reconcile COGS and report in the systems
Financialise S&OP outcomes to provide Gross Profit perspective YTD/YTG on a monthly basis
Support commercial negotiations by evaluating all elements of trade agreements such as efficiency, compliance, matching RGM pricing requirements, profitability
Collect, assess and challenge A&P Budget and Forecasts and conduct regular reviews of A&P investments
Provide financial expertise and constructively challenge Sales and Marketing Teams on proposed strategies, activities and promotions to ensure delivery of financial targets
Provide decision support to the commercial team ensuring that financial consequences of decisions are clear, resources are utilized in the most efficient way and activities are pre/post evaluated
Continuously improve ways of working to drive efficiency and ensure non added value work is eliminated
Develop and mentor one direct report, providing leadership and continuous coaching in order to ensure high performance behaviour and results
Create a culture of excellence in execution that recognizes and rewards high performance
Ensure all employees have a knowledge of Bacardi company history and culture
Be an active partner in the market and regional Finance Team
Odpowiedzialność za podległy obszar, ciągły rozwój biznesu BMP u wszystkich klientów On Trade (HoReCa)
Odpowiedzialność kontraktowa: przedstawianie propozycji oraz negocjacje warunków kontraktów z lokalami, podpisywanie umów
Realizacja celów: Kwartalna realizacja celów sprzedażowych i jakościowych na podległym obszarze (GSV, NSV, dystrybucja, ekspozycja, mix produktowy, PoS, raportowanie)
Budowanie relacji biznesowych: budowanie pozycji Bacardi-Martini jako preferowanego partnera biznesowego w kanale On-Trade
Rozpoznanie rynkowe: Zbieranie informacji, spostrzeżeń dotyczących trendów, zachowania konsumentów i klientów, działań i planów konkurencji; rekomendowanie działań wspierających biznes Bacardi-Martini Polska na bazie uzyskanych informacji na swoim terenie i u podległych klientów
Innowacja: Poszukiwanie innowacji i możliwości rozwoju firmy, badanie nowych lokali gastronomicznych i analiza szans zwiększenia sprzedaży, dostarczanie pomysłów, pozyskiwanie nowych klientów
Realizacja budżetu: Realizacja zadań sprzedażowych, monitoring i kontrola przydzielonego budżetu, nadzorowanie przebiegu akcji promocyjnych u klientów
Asortyment: Rozszerzanie sprzedawanego asortymentu oraz budowanie dystrybucji produktów BMP; poszerzanie wiedzy klientów na temat produktów Bacardi-Martini poprzez szkolenia asortymentowe i wprowadzanie narzędzi ułatwiających sprzedaż
Monitoring rynku: Monitoring rynku pod kątem atrakcyjności oferty produktowej firmy, działań i asortymentu konkurencji, trendów i zachowań konsumenckich w kanale On Trade, nowych lokali
Współpraca działowa: Ścisła współpraca z działami wspierającymi sprzedaż (CPA, Dział Marketingu, Dział Finansów)
Delivering brilliant services throughout the entire hiring lifecycle from taking role briefings, reviewing & editing Globally Reflective role profiles, reviewing & assessing applications, interviewing & coordinating stakeholder interviews, providing candidate feedback through the offer and contract & creation stage and conducting onboarding sessions
Be instrumental in creating incredible Hiring Manager and Primo experiences, building trust and confidence in recruitment services amongst your stakeholders
Identify, put forward and facilitate innovative candidate assessment and evaluation tools
Deliver seamless global talent search services and projects as part of the Bacardi Executive Search Team
Proactively identify potential challenges and possible solutions to hiring needs and challenges across the business including building talent pipelines for critical and high-volume roles
Identify opportunities for projects and process improvement
Delivering brilliant services throughout the entire hiring lifecycle from taking role briefings, reviewing & editing Globally Reflective role profiles, reviewing & assessing applications, interviewing & coordinating stakeholder interviews, providing candidate feedback through the offer and contract & creation stage and conducting onboarding sessions
Be instrumental in creating incredible Hiring Manager and Primo experiences, building trust and confidence in recruitment services amongst your stakeholders
Identify, put forward and facilitate innovative candidate assessment and evaluation tools
Deliver seamless global talent search services and projects as part of the Bacardi Executive Search Team
Proactively identify potential challenges and possible solutions to hiring needs and challenges across the business including building talent pipelines for critical and high-volume roles
Identify opportunities for projects and process improvement
Understand what makes our customers tick, what they like and what even they don’t know they like yet, by analysing consumer trends, youth culture and market data
Build on our established communication platforms, developing local Bacardi activations
Manage and execute experiential projects: events and parties that engage our consumers
Construct digital activations from creator content campaigns to disruptive promotions
Work with the wider team at Bacardi-Martini, from Customer Marketing to Sales, to make sure we are playing in the right places, at the right time and with best tools
Help to build marketing plans from start to finish specifically tailored for Polish consumers while not forgetting our history and global context
Be a trusted financial Business Partner role for internal stakeholders
Lead and coordinate Financial Forecasting and Budgeting processes
Supervise monthly financial closing ensuring timely accruals and book entries
Through regular business Performance Reviews monitor company performances and KPIs to drive profitability as well as customers and product portfolio mix improvement agenda
Reconcile COGS and report in the systems
Financialise S&OP outcomes to provide Gross Profit perspective YTD/YTG on a monthly basis
Support commercial negotiations by evaluating all elements of trade agreements such as efficiency, compliance, matching RGM pricing requirements, profitability
Collect, assess and challenge A&P Budget and Forecasts and conduct regular reviews of A&P investments
Provide financial expertise and constructively challenge Sales and Marketing Teams on proposed strategies, activities and promotions to ensure delivery of financial targets
Provide decision support to the commercial team ensuring that financial consequences of decisions are clear, resources are utilized in the most efficient way and activities are pre/post evaluated
Continuously improve ways of working to drive efficiency and ensure non added value work is eliminated
Develop and mentor one direct report, providing leadership and continuous coaching in order to ensure high performance behaviour and results
Create a culture of excellence in execution that recognizes and rewards high performance
Ensure all employees have a knowledge of Bacardi company history and culture
Be an active partner in the market and regional Finance Team
Delivering brilliant services throughout the entire hiring lifecycle from taking role briefings, reviewing & editing Globally Reflective role profiles, reviewing & assessing applications, interviewing & coordinating stakeholder interviews, providing candidate feedback through the offer and contract & creation stage and conducting onboarding sessions
Be instrumental in creating incredible Hiring Manager and Primo experiences, building trust and confidence in recruitment services amongst your stakeholders
Identify, put forward and facilitate innovative candidate assessment and evaluation tools
Deliver seamless global talent search services and projects as part of the Bacardi Executive Search Team
Proactively identify potential challenges and possible solutions to hiring needs and challenges across the business including building talent pipelines for critical and high-volume roles
Identify opportunities for projects and process improvement
National Commercial Planning & Activation Manager Poland
Warszawa
Wygasła: 20.10.2022
full-time
umowa o pracę
hybrid work
team manager
Obowiązki:
Leading and developing a team of 4 Managers/Specialists
Creating and implementing a trade marketing strategy for our portfolio based on local brand strategies & global positioning frameworks across all sales channels
Cooperating closely with Sales, Marketing, Logistics and external agencies
Planning and managing the CPA budget
Setting clear priorities and KPIs for CPA based on global standards, internal/external customer expectations and market trends
Identifying new opportunities for brand development based on consumer, shopper and market insights
Developing action plans for key channels and improving standards at POS
Developing POS materials, create rules for their implementation
Communicating activation plans and tools to Sales Department and external customers
Creating incentive programs for the Sales Department and external customers in On Trade and Off Trade
Participating in negotiations with key Modern Trade clients
Evaluating effectiveness of all trade marketing activations
Ensuring 100 % stock position alignment between WMS and SAP by conducting daily stock reconciliation process – for Finished Goods (on stock and in transit) and POS materials
Maximising of finish goods availability for sales by daily goods status check and relevant goods movements in SAP when necessary. Close co-operation with Customer Service Team, Excise & Customs Specialist and 3PL administration staff
Daily and weekly monitoring of all VAS (co-packing) activities based on co-packing master plan
Close operation with 3PL co-packing department representative, supply planner and trade marketing managers to ensure perfect co-packing activities execution
Continues improvement of stock management and sub-contracting process by regular reporting of any process disruptions and implementation of relevant corrective actions
Manage internal quality claims via 3PL and Bacardi systems
Manage stock adjustment and manual stock movements in SAP including potential write – offs
Co-ordination of annual physical stock take preparation. Reflection of stock take results in the SAP
Master data management – new IPC (Individual Product Code) creation and SAP system set up
Daily, weekly, and monthly reporting of stock position and stock movements as well as other standard reports including EURO pallets balance control
Monitoring, analysing, and reporting logistics KPIs
National CPA (Commercial Planning & Activation) Manager
Warszawa
Wygasła: 06.10.2022
full-time
umowa o pracę
hybrid work
team manager
Obowiązki:
Leading and developing a team of 4 Managers/Specialists
Creating and implementing a trade marketing strategy for our portfolio based on local brand strategies & global positioning frameworks across all sales channels
Cooperating closely with Sales, Marketing, Logistics and external agencies
Planning and managing the CPA budget
Setting clear priorities and KPIs for CPA based on global standards, internal/external customer expectations and market trends
Identifying new opportunities for brand development based on consumer, shopper and market insights
Developing action plans for key channels and improving standards at POS
Developing POS materials, create rules for their implementation
Communicating activation plans and tools to Sales Department and external customers
Creating incentive programs for the Sales Department and external customers in On Trade and Off Trade
Participating in negotiations with key Modern Trade clients
Evaluating effectiveness of all trade marketing activations
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za realizację sprzedaży i obsługę klientów na wybranym obszarze rynku (Gdańsk i województwo pomorskie),
Realizacja miesięcznych oraz kwartalnych planów sprzedaży,
Koordynowanie pracy zespołu Merchandiserów oraz Promotorów sprzedaży,
Dbanie o ekspozycję towaru poprzez działania merchandisingowe,
Inicjowanie i monitorowanie akcji promocyjnych,
Nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami,
Analizę sprzedaży na obsługiwanym obszarze,
Monitorowanie lokalnego rynku pod kątem działań konkurencji,
Proponowanie rozwiązań mających na celu wzrost sprzedaży i wzmocnienie pozycji produktów Bacardi-Martini
- An exciting opportunity to be a part of Supply Chain Team, helping with day-to-day operations (reporting , administration) in order to ensure perfect service to our internal & external Clients during 3 month paid internship (mandate contract - umowa zlecenie)
Responsibilities:
- Daily reporting
- Sales Order processing in SAP
- Maintaining professional communication with internal & external Client and logistics provider
CPA Manager Modern Trade (Commercial Planning & Activation) without Team
Warszawa
Wygasła: 31.07.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
asystent
Obowiązki:
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za przygotowanie oraz egzekucję narzędzi Trade Marektingowych kluczowych dla rozwoju kanału Modern Trade
Tworzenie i wdrażanie strategii trade marketingowej
Skluteczne przekładanie strategii brandowej na działania lokalne
Efektywne zarządzanie budżetem
Przygotowanie oraz egzekucja planu aktywacji dla poszczególnych kanałów sprzedaży
Rozwój materiałów POS i EPOS oraz tworzenie zasad ich implementacji w pukcie sprzedaży
Bliska współpraca z działami: Sprzedaży, Marketingu, Logistyki oraz zewnetrznymi agencjami
Przygotowywanie komunikacji dotyczacej aktywacji oraz narzędzi do działu sprzedaży oraz klientów zewnętrznych kanału Modern Trade
Tworzenie programów motywacyjnych dla działu sprzedaży i klientów zewnętrznych
Reprezentowanie firmy w kontaktach z przydzielonymi kluczowymi klientami,
Przygotowywania długo- oraz krótkoterminowych planów rozwoju klientów z uwzględnieniem dbałości o wzrost sprzedaży i profitowości dla Bacardi,
Uczestnictwo w przygotowywaniu prognoz sprzedaży,
Realizowanie wyznaczonych planów sprzedażowych poprzez negocjacje handlowe, przygotowywanie umów, wprowadzanie nowych pozycji asortymentowych oraz koordynowanie centralnych działań promocyjnych,
Efektywne planowanie i egzekucja budżetów klienckich,
Ścisła współpraca z innymi działami wewnątrz firmy, tj. działami: terenowych sił sprzedaży, marketingu, finansów i łańcucha dostaw,
Odpowiedzialność za podległy obszar, ciągły rozwój biznesu BMP u wszystkich klientów On Trade (HoReCa)
Odpowiedzialność kontraktowa: przedstawianie propozycji oraz negocjacje warunków kontraktów z lokalami, podpisywanie umów
Realizacja celów: Kwartalna realizacja celów sprzedażowych i jakościowych na podległym obszarze (GSV, NSV, dystrybucja, ekspozycja, mix produktowy, PoS, raportowanie)
Budowanie relacji biznesowych: budowanie pozycji Bacardi-Martini jako preferowanego partnera biznesowego w kanale On-Trade
Rozpoznanie rynkowe: Zbieranie informacji, spostrzeżeń dotyczących trendów, zachowania konsumentów i klientów, działań i planów konkurencji; rekomendowanie działań wspierających biznes Bacardi-Martini Polska na bazie uzyskanych informacji na swoim terenie i u podległych klientów
Innowacja: Poszukiwanie innowacji i możliwości rozwoju firmy, badanie nowych lokali gastronomicznych i analiza szans zwiększenia sprzedaży, dostarczanie pomysłów, pozyskiwanie nowych klientów
Realizacja budżetu: Realizacja zadań sprzedażowych, monitoring i kontrola przydzielonego budżetu, nadzorowanie przebiegu akcji promocyjnych u klientów
Asortyment: Rozszerzanie sprzedawanego asortymentu oraz budowanie dystrybucji produktów BMP; poszerzanie wiedzy klientów na temat produktów Bacardi-Martini poprzez szkolenia asortymentowe i wprowadzanie narzędzi ułatwiających sprzedaż
Monitoring rynku: Monitoring rynku pod kątem atrakcyjności oferty produktowej firmy, działań i asortymentu konkurencji, trendów i zachowań konsumenckich w kanale On Trade, nowych lokali
Współpraca działowa: Ścisła współpraca z działami wspierającymi sprzedaż (CPA, Dział Marketingu, Dział Finansów)
work with the Country Manager and Cluster & Regional Marketing teams to build best in class marketing and commercial capabilities at that will enable us to win in the marketplace
deliver marketing plans for Balkans markets based on local market trends & insights and regional brand strategies
ensure excellent execution of marketing plans in your markets
align the Consumer Marketing, Customer Marketing and Commercial teams on the “Where to Play” and “How to Win” brand/channel strategies and plans
build the capabilities to drive sustainable NSV/case growth by leading execution of best in class RGM practices
deliver annual brands’ targets
ability to travel extensively will be required - even up to 50% of time during certain periods of time
Specjalista ds. Akcyzy i Ceł / Excise & Customs Specialist
Warszawa
Wygasła: 07.07.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Składanie deklaracji podatku akcyzowego oraz kontrola salda gwarancji bankowych
Naliczanie akcyzy i cła oraz uzgadnianie z Działem Finansowym harmonogramu płatności
Prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych oraz znaków akcyzy
Przygotowywanie i przetwarzanie dokumentacji importowej zgodnie z przepisami celnymi i podatkowymi
Zapewnienie prawidłowego stanu magazynowego znaków akcyzy w fabrykach
Przeprowadzanie inwentaryzacji towarów akcyzowych oraz znaków akcyzy w SAP
Współpraca z Agencją Celną, Urzędem Celnym i Skarbowym , monitoring taryf, przygotowywanie raportów, uzupełnianie danych w odpowiednich systemach informatycznych
Bierząca współpraca ze spedytorami i przewoźnikami oraz operatorem logistycznym w celu zapewnienia płynnego procesu przyjęć towarów akcyzowych do magazynu
Kotrola zgodności stanów magazynowych wyrobów akcyzowych między systemem SAP oraz systemem WMS operatora logistycznego
Kontrola zgodności stanów magazynowych znaków akcyzy pomiędzy SAP oraz ewidencją
Bieżąca analiza kosztów, przygotowywanie raportów zewnętrznych oraz wewnętrznych
Zapewnienie pełnej zgodności działań Firmy z wymaganiami formalnymi poprzez kontrolę ważności wszelkich zezwoleń , licencji związanych z obrotem towarów akcyzowych oraz ciąłgły monitoring legislacji w tym zakresie . Ścisła współpraca w tym zakresie z działem prawnym oraz stowarzyszeniami branżowymi
Odpowiedzialność za podległy obszar, ciągły rozwój biznesu BMP u wszystkich klientów On Trade (HoReCa)
Odpowiedzialność kontraktowa: przedstawianie propozycji oraz negocjacje warunków kontraktów z lokalami, podpisywanie umów
Realizacja celów: Kwartalna realizacja celów sprzedażowych i jakościowych na podległym obszarze (GSV, NSV, dystrybucja, ekspozycja, mix produktowy, PoS, raportowanie)
Budowanie relacji biznesowych: budowanie pozycji Bacardi-Martini jako preferowanego partnera biznesowego w kanale On-Trade
Rozpoznanie rynkowe: Zbieranie informacji, spostrzeżeń dotyczących trendów, zachowania konsumentów i klientów, działań i planów konkurencji; rekomendowanie działań wspierających biznes Bacardi-Martini Polska na bazie uzyskanych informacji na swoim terenie i u podległych klientów
Innowacja: Poszukiwanie innowacji i możliwości rozwoju firmy, badanie nowych lokali gastronomicznych i analiza szans zwiększenia sprzedaży, dostarczanie pomysłów, pozyskiwanie nowych klientów
Realizacja budżetu: Realizacja zadań sprzedażowych, monitoring i kontrola przydzielonego budżetu, nadzorowanie przebiegu akcji promocyjnych u klientów
Asortyment: Rozszerzanie sprzedawanego asortymentu oraz budowanie dystrybucji produktów BMP; poszerzanie wiedzy klientów na temat produktów Bacardi-Martini poprzez szkolenia asortymentowe i wprowadzanie narzędzi ułatwiających sprzedaż
Monitoring rynku: Monitoring rynku pod kątem atrakcyjności oferty produktowej firmy, działań i asortymentu konkurencji, trendów i zachowań konsumenckich w kanale On Trade, nowych lokali
Współpraca działowa: Ścisła współpraca z działami wspierającymi sprzedaż (CPA, Dział Marketingu, Dział Finansów)
CPA Manager Modern Trade (Commercial Planning & Activation) without Team
Warszawa
Wygasła: 01.05.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
asystent
Obowiązki:
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za przygotowanie oraz egzekucję narzędzi Trade Marektingowych kluczowych dla rozwoju kanału Modern Trade
Tworzenie i wdrażanie strategii trade marketingowej
Skluteczne przekładanie strategii brandowej na działania lokalne
Efektywne zarządzanie budżetem
Przygotowanie oraz egzekucja planu aktywacji dla poszczególnych kanałów sprzedaży
Rozwój materiałów POS i EPOS oraz tworzenie zasad ich implementacji w pukcie sprzedaży
Bliska współpraca z działami: Sprzedaży, Marketingu, Logistyki oraz zewnetrznymi agencjami
Przygotowywanie komunikacji dotyczacej aktywacji oraz narzędzi do działu sprzedaży oraz klientów zewnętrznych kanału Modern Trade
Tworzenie programów motywacyjnych dla działu sprzedaży i klientów zewnętrznych
Ensure that BES (Bacardi Enterprise Services) delivers high standard customer service to the market
Be accountable for the Accounts Receivables of a portfolio of customers in France
Execute OTC process cycle (customer contact, escalations, legal referrals, order analysis and release, among others) to accelerate cash collections, reduce DSO, bad debts, and overdue percentage
Act as one of the points of contact between BES and the market
Conduct actions and projects in the market to improve results, drive efficiencies and simplify processes
Build strong relationships with key business partners
Coordinate with the Rebates and Customer Services teams prioritization of invoices based on deductions
Complete monthly tasks such as SOX controls, reports and information delivered to key stake holders
Coordinate with the Cash Apps team to make sure accounts are reconciled and payment are applied accordingly
Be a problem solver of issues reported by customers and key stake holders
Attend regular touchpoint meetings with key stakeholders (Commercial team, local finance, Customer Service and Logistics) to share results, challenges and require support
Communicate effectively with internal Bacardi clients as necessary to ensure that work is properly delivered
Influence the markets to follow the correct procedures and policies
Delivery of budgeted NSV and GP targets, by working closely with other functions such as Operations, Finance and Marketing to ensure best team delivery against agreed KPI’s and targets
Prepare, implement and monitor strategic and joint business plans for the sector
Manage, coach and develop capability to achieve an ultimate high performing team and talent pipeline
Build strong and partnership relations with key customers
Collect information and insight into current trends, consumer and client behaviours, competitors’ plans and actions; recommendation of actions based on collected information to support BMP
Define, identify and execute growth projects enabling timely and well-targeted solutions to opportunities in driving spirit category growth in the market
Performance: Achieve financial targets (revenue, profitability) vs. budget for the On Trade channel
Team performance: Achieve financial targets in the team vs. budget for the On Trade channel
Value share: Achieve value share growth of key Bacardi brands in designated territory
Strategy: Participate fully in the development, delivery, and ownership of the Country Commercial Strategy
Customer: Achieve target satisfaction measures among external customers, measured based on feedback on the quality of cooperation and quantity of signed contracts as outline by the ROI
Employee engagement: Motivated and engaged team measured using PES (Primo Engagement Survey), lack of rotations, and achievement of business targets
Talent: Developed team with high competencies, where team members achieved required certifications and qualifications; identified and developed an appropriate successor in the team
Price monitoring, analysis, reporting, reviews and deriving insights to make recommendations for Commercial/Marketing Teams based on Nielsen data and other internal/external data sources
Maintenance and analysis of Customer specific Value Chains, providing the support for KA Teams in building/verifying negotiation scenarios and tracking performance versus targets
Monitoring of trade discounts (TPRs/PPRs), database maintenance and cycle reports
Preparation, monitoring and regular reviews of Customer specific P&Ls with Commercial Teams
Monitoring and controlling of Net Sales, preparing cycle reports for the Commercial Team and analyzing/verifying contractual spends
Ad hoc requests on Gross to Net analysis and forecasting
Identification and implementation of improvements to existing systems, processes and reports to improve planning and tracking tools for Gross to Net analysis